Beste medetweakers, hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem:
Hier de gehele conversatie: (Is er geen UBB-code voor het kunnen in- en uitklappen van lange stukken tekst?)
Mail van koper naar verkoper, donderdag 26 juni 2014 14:59:27:
)
Ik weet niet echt met de situatie raad, hopelijk kan iemand mij helpen!
- Op 14 juni plaatste ik op markplaats een advertentie waarin ik een Dell XT2 aanbood. Dezelfde advertentie heb ik op de tweakers V&A ook geplaatst, je kunt hem hier vinden.
- Op 26 juni kreeg ik een reactie, of ik hem voor 200 wilde verkopen. Na overleg overeengekomen de laptop te verkopen voor 240 euro inclusief Windows 8.1 en Office 2010. De laptop zou aangetekend verzonden worden voor 8.05 euro door PostNL.
- Op 27 juni heb ik via Reddit keys voor Windows en Office gekocht, op 28 juni de software en drivers geinstalleerd en op 30 juni op de post gedaan.
- Op 2 juli krijg ik een mailtje dat het pakket is aangekomen. Diezelfde avond een mailtje dat de laptop kapot is, hij weigert op te starten.
- De dagen erna wat overlegt over wat het exacte probleem zou kunnen zijn, wij beiden snappen niet wat de oorzaak van het probleem is en wiens schuld het is. Ik kan mij niet bedenken wat ik verkeerd zou hebben kunnen doen, de laptop werkte perfect voordat hij op de post ging en hij was degelijk verpakt. Ik heb geen filmpje oid van de werkende laptop + inpakken gemaakt, dus geen bewijs dat hij het hier deed. Maar de laptop doet het niet na uitpakken.
- Wat is de oorzaak van het probleem?
- Wie is verantwoordelijk voor het probleem?
Hier de gehele conversatie: (Is er geen UBB-code voor het kunnen in- en uitklappen van lange stukken tekst?)
Mail van koper naar verkoper, donderdag 26 juni 2014 14:59:27:
Mail van verkoper naar koper, donderdag 26 juni 2014 20:49:08:Reactie op uw advertentie 'Dell XT2 laptop+tablet; 5GB RAM, touchscreen, stylus'
Hallo *knip* ,
Is Office geinstalleerd, en wat is de laagste prijs die je wilt ontvangen. Als ik hem van je zou kopen moet ik bijna 200 km rijden. Tijd en geld meegenomen, zou je hem voor 200 euro verkopen?
Groet
[naam]
GEINTERESSEERDE
[naam]
9 jaar actief op Marktplaats
Bel: [telefoonnummer]
Mail van koper naar verkoper, donderdag 26 juni 2014 22:05:20:Hallo,
Je wilt de laptop per se ophalen? Aangetekend verzenden via PostNL kost 8.05 euro, dan ben je verzekerd tot 500 euro.
Met 200 ga ik akkoord, voor dat geld krijg je de laptop met Ubuntu en Libreoffice geïnstalleerd en een oplader mee.
Voor 240 euro installeer ik een legale Windows 8.1 met Office 2010 op de laptop. Op dit moment staat op de laptop weliswaar al Windows 8.1 Pro geïnstalleerd, maar deze licentie heb ik via mijn faculteit gekregen en is voor zover ik weet persoonsgebonden.
Groeten,
*knip*
Mail van verkoper naar koper, vrijdag 27 juni 2014 11:18:49:Hoi *knip* ,
Top, ik ga voor de 240 euro met een legale Windows 8.1 en Office 2010 en dan voor het aangetekend verzenden, dus 248,05.
Ik kan het bedrag pas zondag overmaken, omdat ik niet in Nederland ben nu.
Als je mij je rekening nummer door geeft, maak ik het geld over.
Groeten
[naam]
Mail van koper naar verkoper, vrijdag 27 juni 2014 11:27:20:Hallo,
Oke, ik ga vandaag de laptop opnieuw installeren, kan hij maandag of eventueel dinsdag op de post, heb je hem een dag later in huis.
Mijn rekeningnummer:
[rekeningnummer]
tnv [naam]
Wat is je adres?
Groeten,
*knip*
Mail van koper naar verkoper, zaterdag 28 juni 2014 8:06:13:Hij gaat naar mijn moeder *knip* :
[adres]
Alvast een fijn weekend!
Mail van verkoper naar koper, zaterdag 28 juni 2014 19:46:55:Hallo *knip* ,
Het geld is overgemaakt.
Nogmaals het adres: [adres]
Groeten,
[naam]
Mail van koper naar verkoper, zondag 29 juni 2014 1:33:45:Hallo,
Je zit bij de ING? Het geld is hier (Rabobank) namelijk nog niet zichtbaar en de ING staat bekend om de slechte infrastructuur
Laptop is opnieuw geïnstalleerd en werkt als een trein. De vingerafdruklezer en een aantal knopjes onderaan het scherm werken op dit moment niet, om ze wel aan de praat te krijgen moet ik een heleboel Dell rommel installeren die de laptop enorm vertragen.
Aangezien ik niet over het Microsoft account van je moeder beschik heb ik een lokaal aangemaakt in Windows, met gebruikersnaam [naam] en zonder een wachtwoord. Om apps vanuit de store te installeren moet zij zich eerst aanmelden met een Microsoft account.
Ik zal de laptop vanavond inpakken, dan kan hij maandag of eventueel dinsdag op de post.
Groeten,
*knip*
Mail van koper naar verkoper, zondag 29 juni 2014 10:18:01:Hoi *knip* ,
Ik ga de Laptop zelf gebruiken. Ik zoek een kleinere laptop en de XT2 vind ik gewoon super. Geen probleem van de vingerlezer en de knopjes. Ik gebruik hem voor mijn werk (Word, Excel, PP en Outlook) dus 'snelheid' is belangrijk.
Ik laat hem naar mijn moeder sturen, omdat zij altijd thuis is.
Groeten
[naam]
Mail van verkoper naar koper, maandag 30 juni 2014 13:38:41:Het geld is bij mij afgeschreven *knip* .
Groeten
[naam]
Mail van koper naar verkoper, maandag 30 juni 2014 21:24:23:Hallo,
Ik zie dat er 240,08 ipv 248,05 is overgemaakt?
Als je een snelle laptop wilt kan ik je ook nog aanbevelen een SSD in te bouwen. Ik heb bij mijn huidige laptop mijn harde schijf vervangen door deze SSD, Windows start hierdoor in een paar seconden op en reageert altijd veel sneller, als ik nu op een snelkoppeling klik dan opent het programma onmiddelijk, alles voelt veel sneller aan dan met een SSD.
De Dell XT2 beschikt over een 1.8" harde schijf, waar 2.5" veel gangbaarder is. 1.8" SSDs zijn relatief zeldzaam, als je een SSD wilt zou ik een mSATA SSD pakken en die in het slot waar de WWAN-kaart in past prikken. Deze en deze SSD zijn bijvoorbeeld een zeer goede keus.
De laptop staat ingepakt klaar, ik heb er ook nog gratis een Chinese oplader bij gedaan. Dell doet wel een beetje moeilijk bij Chinese opladers, er verschijnt een kort meldinkje in het scherm, maar als je dan op de F3-toets (?) drukt dan werkt het allemaal prima.
Groeten,
*knip*
Mail van verkoper naar koper, maandag 30 juni 2014 23:07:47:Hallo *knip* ,
Verontschuldiging, ik heb inderdaad te weinig overgemaakt. De 8 euro is inmiddels onderweg.
Ik zal met jouw verhaal in de hand achter de mSATA SSD gaan. Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, maar ik begrijp wat je bedoeld en heb in mijn relatiekring wel iemand die er wat mee kan. Dank voor de (extra) lader. Ik heb zelf altijd met DELL gewerkt en heb zelf ook wel wat extra laders.
Groeten
[naam]
Mail van koper naar verkoper, maandag 30 juni 2014 23:42:38:Hallo,
Maakt niet zoveel uit, ik zie het resterende bedrag vanzelf tegemoet
Mocht je ooit nog eens voor een SSD gaan, dit zijn de productcodes die je nodig hebt bij herinstallatie van de software, de iso-bestanden kun je wel ergens van de Microsoft-site halen:
Windows 8.1: [key]
Microsoft Office 2010 standard: [key]
Het pakket heb ik vanmiddag op de post gedaan, dit is de trackingcode:
[trackingcode]
Alvast veel plezier met de laptop!
Groeten,
*knip*
Mail van koper naar verkoper, woensdag 2 juli 2014 17:02:40:Dank *knip* , voor je zorg ten aanzien van de verkoop, mochten we er niet uitkomen, dan doe ik graag een beroep op je.
Groeten
[naam]
Mail van verkoper naar koper, woensdag 2 juli 2014 17:46:48:Hallo *knip* ,
Ik heb het pakket ontvangen. Laptop was netjes ingepakt. ank daarvoor!
Groeten
[naam]
Mail van koper naar verkoper, woensdag 2 juli 2014 17:52:49:Blij dat te horen!
Groeten,
*knip*
Mail van verkoper naar koper, woensdag 2 juli 2014 19:27:46:Hallo *knip* ,
Helaas start de laptop niet op.
Als ik hem aanzet met de chinese lader, gaat het 'caps lock lampje branden. het blauwe lampje boven F4 gaat knipperen en het blauwe lampje boven F5 blijft blanden. Na verloop van tijd gaat het lampje boven F4 constant branden.
De laptop geeft geen geluid of zo.
Als ik een orgininele lader van DELL aan de laptop hang, gaat er een oranje lampje branden
Het je enig idee of ik dit kan verhelpen?
Groeten
[naam]
Mail van koper naar verkoper, woensdag 2 juli 2014 20:38:59:Hallo,
Hm, vreemd. Voor de herinstallatie had ik de laptop icm de Chinese lader opgestart om te controleren of ik nog wat bestanden in Windows en Ubuntu had staan. Tijdens en na de herinstallatie hing ik de laptop steeds aan een originele Dell lader gehad. Na de herinstallatie heb ik de laptop nog een paar keer opnieuw opgestart om de videokaartdrivers en de touchscreendrivers te installeren.
Alleen icm de Chinese lader kreeg ik een scherm van het BIOS te zien met een waarschuwing dat de oplader onofficieel was, met de andere oplader heb ik geen enkel probleem gehad.
Ik heb mbv Google deze afbeelding gevonden:
http://i.imgur.com/UWeBQ.jpg
Ik neem aan dat het lampje boven F4 de NUMLOCK is, ik weet niet wat het lampje boven de F5 betekend. Ik vermoed dat er uit deze lampjes, net als de CAPS LOCK, ook niet heel veel informatie te halen valt.
Wat zeggen de lampjes rechtsonder het scherm (harde schijf, accu, WiFi en Bluetooth) exact?
Ik neem aan dat het accu-lampje constant oranje brandt?
Wat geeft het lampje van de harde schijf aan?
De lampjes van WiFi en Bluetooth zijn waarschijnlijk iets minder interessant, maar wat geven deze aan? Voor zover ik weet is de Bluetooth-module van de laptop niet gemonteerd, dus dat lampje zal ook wel niet branden?
Als je de laptop een kwartier aan een originele Dell lader hangt (maakt de lader goed contact, wat doet het accu-lampje?) en daarna nog eens probeert, wat gebeurt er dan?
Ik kan mij ook niet voorstellen dat er met de verzending iets mis is gegaan?
Kun je al het bovenstaande proberen en vertellen wat er gebeurd?
Groeten,
*knip*
Mail van koper naar verkoper, woensdag 2 juli 2014 20:46:51:Ik ga hem nu op spanning zetten en dan mail ik je later.
[naam]
Mail van verkoper naar koper, woensdag 2 juli 2014 21:41:09:Ik ben niet thuis, heb de laptop en de chinese lader meegenomen. Kan ik die ook gebruiken om hem 'op te laden'?
Mail van koper naar verkoper, donderdag 3 juli 2014 23:38:34:In principe zou hij de eerste keer dat je probeerde moeten opstarten, ongeacht welke lader gebruikt werd. Dat ging toen niet, dus ik durf nu niet te zeggen dat je de Chinese lader kunt gebruiken. Ik zou voor de zekerheid een originele Dell lader pakken.
Mail van verkoper naar koper, vrijdag 4 juli 2014 10:20:37:Ik kon niet eerder reageren, omdat ik niet thuis was.
Ik heb de Dell aan de originele lader gehangen. Meteen na het insteken kleurt het lampje blauw en gaat dan uit. Na een aantal minuten, gaat het lampje van de lader oranje knipperen. Na een kwartiertje heb ik de Dell aangezet en dan is de procedure gelijk zoals ik het eerder heb aangegeven.
Ik stel voor dat ik de laptop aangetekend naar u terug stuur en dat u dan zorgdraagt dat de Laptop opstart met de originele lader.
Als de Dell weer werkt, stuur u hem dan weer aangetekend terug.
Ik zal de kosten dragen voor het naar u toe sturen, dan ga ik ervan uit dat u de kosten draagt voor het retour sturen.
Wilt u mij uw adres doorgeven?
Groeten
[naam]
Mail van koper naar verkoper, vrijdag 4 juli 2014 21:56:14:Hallo,
Ik vind dit een beetje een moeilijke zaak. Toen ik de laptop op de post deed functioneerde hij perfect. Maar toen hij bij jou aankwam deed hij niets. Ik zou niet weten hoe of wat, maar bij de verzending zal dan toch iets mis moeten zijn gegaan.
Nu kunnen we dus wel moeilijk gaan doen door de laptop heen en weer te sturen en hopen dat de schade repareerbaar is, maar het lijkt mij het meest verstandig om eerst maar eens bij PostNL aan te kloppen.
Het pakket was aangetekend verzonden en zou daarom tot 500 euro verzekerd moeten zijn. Volgens http://www.postnl.nl/vers...erzendopties/aangetekend/ zou een van ons (Wie? Staat vrij onduidelijk aangegeven) contact opnemen met de klantenservice van PostNL.
Ik heb daarom dit formulier ingevuld, met de volgende tekst:
Hallo,
Ik heb een laptop via PostNL als aangetekend pakket verstuurd. Voor de verzending deed de laptop het perfect, na de verzending weigert de laptop op te starten, hij komt zelfs niet meer in het BIOS van de laptop tijdens het booten.
Ik heb wat over en weer gemaild met de ontvanger, maar wij beide kunnen niet begrijpen wat de oorzaak is van het probleem en wat de oplossing van het defect zou kunnen zijn.
Aangezien de laptop aangetekend verzonden was en daarmee tot 500 euro verzekerd zou moeten zijn vraag ik daarom om een refund als oplossing van het probleem.
Ik hoor graag uw antwoord.
Groeten,
*knip*
Ik hoop dat men snel reageert (men beloofd binnen 48 uur te reageren) en dat we via deze weg een oplossing vinden.
Groeten,
*knip*
Mail van verkoper naar koper, vrijdag 4 juli 2014 23:29:57:Nou lekker dan! Ik heb je aangegeven dat ik de laptop wilde ophalen, maar jij gaf aan dat aangetekend verzenden een goede optie was.
Daarnaast kom je met een chinese later en nu wil je dat ik via post nl het ga opkossen.
Nee dus, jij gaat het oplossen!
Mocht je echt voor de moeilijke weg kiezen, dan zal ik je alvast helpen. ik werk bij justitie. Via jou IP adres kan ik makkelijk achterhalen waar je woont. ik zal de laptop laten onderzoeken wat er fout zit en dat lijkt in eerste instantie de voeding.
De keuze is aan jou!
Mail van koper naar verkoper, vrijdag 4 juli 2014 23:51:38:Hallo,
Rustig aan, als de schade mijn schuld is zal ik alles vergoeden, maar voor zover ik nu kan zien is de schade niet mijn schuld. Mocht de schade namelijk door PostNL zijn ontstaan en wij volgen jouw stappenplan van nogmaals verzenden, onderzoeken, hopelijk repareren en opnieuw verzenden, dan lijkt het mij moeilijker om PostNL verantwoordelijk te houden.
We wachten wat mij betreft daarom eerst af hoe het zit met PostNL, als zij kunnen aantonen dat het niet hun schuld is dan kunnen we daarna verder gaan zoeken naar een oplossing.
Verder: verdraai mijn poging tot vriendelijkheid asjesblieft niet tot een verwijt.
Ik heb dit letterlijk gezegd:
"Je wilt de laptop per se ophalen? Aangetekend verzenden via PostNL kost 8.05 euro, dan ben je verzekerd tot 500 euro."
Aan jou was de keuze: 200km reizen of voor 8.05 euro aangetekend verzenden. Met verzending via PostNL heb ik tot nu toe altijd goede ervaringen gehad, daarom leek verzenden mij een efficiëntere manier van zaken doen dan 200 km reizen. Ik heb dit slechts gezegd om jou tot voordeel te zijn, voor mij zou het makkelijker zijn dat jij de laptop kwam ophalen, dan hoefde ik niet moeite te doen om de laptop in te pakken en naar het postkantoor te brengen.
In de advertentie heb ik gezegd: ik verkoop deze laptop. Als je graag de originele, exacte tekst wil dan kan ik die waarschijnlijk ook nog wel tevoorschijn halen. Ik heb niet gesproken over een ophaler, maar wel, puur als een extra service richting jou, een eenvoudige oplader bij het pakket gedaan. Je verwijt mij toch niet dit stukje vriendelijkheid?
"Nee dus, jij gaat het oplossen!"
Ben ik toch mee bezig? Ik heb je in het mailtje verteld dat ik al contact met PostNL had opgenomen! Verder: voor zover ik weet heb ik alles gedaan wat ik had te doen. Ik ken niet het hele wetboek letterlijk uit mijn hoofd, maar bij mijn weten ligt de verantwoordelijkheid officieel niet bij mij, maar bij jou, jij hebt toch bij PostNL getekend dat het pakket in goede staat was aangekomen?
Mijn voorstel: laten we samen tot een oplossing komen.
Wellicht kies ik niet voor de makkelijkste weg. Ik ben student informatica en student technische wiskunde en had als ik wilde mijn ip met het grootste gemak kunnen verbergen via constructies als Whonix waardoor ik onvindbaar zou zijn. Maar waarom zou ik dat doen? Ik probeer gewoon eerlijk en transparant te zijn in wat ik doe.
Nogmaals: laten we het samen oplossen. Ik heb nog steeds geen idee wat er mis zou kunnen zijn gegaan met de laptop. Het verbaast mij namelijk nogal dat jij geen biosschermpjes ziet en er geen piepjes hoort.
Enige wat mij nog te binnen schiet is dit: wat voor effect heeft het aansluiten van een externe monitor op de laptop, dus aankoppelen voordat je opstart en kijken wat er gebeurd nadat je op de aan/uitknop drukt?
Vind je het goed als ik deze hele mailconversatie op een forum plaats en daar advies vraag om hoe te handelen? Ik zal alle namen, adressen en andere persoonlijke gegevens vervangen door '[naam]'.
Hopelijk reageert PostNL snel en kunnen we tot een goede oplossing komen.
Groeten,
*knip*
Mail van verkoper naar koper, zaterdag 5 juli 2014 13:20:40:De laptop was goed verpakt. Er was geen schade aan de doos en de laptop kon niet bewegen in de doos.
Ik wil gewoon een werkende laptop, wat moet ik bij Post.nl melden, hij doet het niet dus wil ik een vergoeding.
Ik ga zelf wel uitzoeken wat ermee aan de hand is en dan laat ik het je wel weten wat er aan de hand is
Mail van koper naar verkoper, maandag 7 juli 2014 9:47:40:Je hebt hier volledig gelijk in.
Volgende week woensdag en donderdag heb ik twee belangrijke tentamens, tot die tijd ben ik niet in staat naar Lopikerkapel te reizen om te kijken wat de oorzaak van het probleem is, die week erna eventueel wel. Beschik jij over de mogelijkheid te (laten) onderzoeken wat de exacte oorzaak van het probleem is? Als we dat weten zijn we al een hele stap verder.
Ik heb al een reactie van PostNL gekregen, men zegt dat als wij kunnen aantonen dat de schade tijdens het verzendproces is ontstaan dat we aanspraak kunnen maken op de verzekering. Ik zal het exacte mailtje naar je doorsturen.
Nogmaals mijn vraag: vind je het goed als ik de hele mailconversatie op het forum van tweakers.net plaats en daar om advies vraag, advies over wat het exacte probleem zou kunnen zijn, over hoe die schade ontstaan zou kunnen zijn en advies over welke stappen het beste te ondernemen, stappen voor mij, voor jou en richting PostNL? Misschien helpt dat ook. Als je dit een goed plan vindt dan zal ik daar een forumthread aanmaken en je de link geven zodat je ook kunt meelezen.
Mail van verkoper naar koper, dinsdag 8 juli 2014 21:11:41:Ik heb iemand naar de laptop laten kijken en die geeft aan dat de gelijkrichter vrijwel zeker kapot is.
Ik ga hem vanmiddag wegbrengen, naar een computer zaak, zodat ik daar meer zekerheid over heb.
Het is allemaal jammer, het is een mooie laptop en ik wil hem gewoon graag gaan gebruiken.
Ik hou je op de hoogte!
Mail van koper naar verkoper, donderdag 10 juli 2014 15:36:01:De gelijkrichter kapot? Hij bedoelt de gelijkrichter in de oplader? Bij mijn weten is er geen wisselstroom in de laptop aanwezig dat omgezet moet worden naar gelijkstroom, voor zover ik weet is er dan ook geen gelijkrichter aanwezig in de laptop zelf, dus hoe kan het dan dat de laptop niet opstart met een originele oplader van Dell terwijl er tegelijkertijd wel enkele lampjes branden?
Wat betreft de computerzaak: ik weet niet hoeveel zo'n controle kost? Mocht het namelijk zo zijn dat ik schuldig ben aan het probleem (nogmaals, ik zou niet weten hoe) dan heb ik niet heel veel trek om honderden euro's aan de computerzaak te gaan betalen, dan zou het eenvoudiger zijn om gewoon een andere laptop van marktplaats te halen.
Ik hoor het graag als er meer informatie is!
Vrijdagmiddag 11 juli heb ik met het computerbedrijf gebeld. Dit is wat mij is verteld: (heb het gesprek niet opgenomen, dus geen exacte tekst, indien nodig is die wel bij de NSA op te vragenHallo *knip*,
Ik heb de laptop bij een computer reparatie bedrijf gebracht bij ons in IJsselstein.
Informatie kan inwinnen bij *knip* De contactpersoon is de heer *knip* .
De reden dat de laptop niet werkt is een combinatie van harde schijf en voeding. Daarnaast is het licentielabel van Microsoft uit de Laptop gescheurd, wat vraagtekens bij *knip* oproept. De schade kan volgens de heer *knip* niet door transport zijn gekomen, toen ik hem verteld hoe de laptop was verpakt.
Zoals k al zei, ik een werkende Laptop. Ik ben speciaal twee keer naar het computerbedrijf moeten rijden, voor het wegbrengen en ophalen. Deze laptop werkt niet. Ik ga je hem daarom aangetekend terug sturen.
Wil je mij je adresgegevens mailen?
Groeten
[naam]
Zaterdagavond 12 juli heb ik de koper gebeld, op vrijdag ook al twee pogingen gedaan, maar er werd niet opgenomen. Globale inhoud:Koper is naar computerbedrijf gegaan, heeft samen met computerdeskundige geprobeerd de laptop op te starten. Computerdeskundige vermoed problemen met de harde schijf en voeding. Koper is direct daarna weer naar huis gegaan.
Ik weet niet in welk forumdeel dit topic het beste kan omdat ik zowel op technisch gebied (waarom werkt de laptop niet?) als op juridisch gebied (wie is schuldig?) advies nodig heb.Koper wil een werkende laptop aangezien hij 240 euro heeft betaald, verkoper snapt niet wat het probleem van de laptop is en wat hij verkeerd zou kunnen hebben gedaan. Koper vraagd of hij de laptop kan versturen naar verkoper, dan kan verkoper er zelf naar kijken. Verkoper wijst dit eerst af, hij is een beetje bang geworden voor verzenden. Verkoper vraagt of hij er even over mag nadenken en of hij vanavond GoT mag raadplegen inclusief mailconversatie. Koper gaat akkoord, verkoper zal diezelfde avond, zondag of maandag terugbellen. Verkoper vraagt ook nog naar het verschil tussen kopers mailtje en telefoongesprek computerbedrijf, het verschil tussen 1 keer rijden en "speciaal twee keer naar het computerbedrijf moeten rijden, voor het wegbrengen en ophalen". Koper zegt dat dat er niet toe doet, dat hij 2 keer naar het computerbedrijf is geweest maar dat het de eerste keer gesloten was.
Ik weet niet echt met de situatie raad, hopelijk kan iemand mij helpen!
[ Voor 0% gewijzigd door gambieter op 12-07-2014 22:18 . Reden: Geen enkele naam gebruiken. ]