HP G62 geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 05:58
Hallo medetweakers,

Mijn buurman kwam langs met een laptop van zijn zoontje, en begon te vertellen dat hij vast bleef hangen met opstarten, gelijk had ik een goed gevoel uiteraard en gaf aan dat dit geen probleem is om op te lossen..
Vervolgens checkte ik uiteraard samen met hem het daadwerkelijke probleem en dat is het volgende:

Laptop gaat aan (fans, ledjes etc) maar geeft geen beeld, dit is spontaan gebeurt.

Nu lees ik op google het 1 en andere over:
- zonder accu opstarten
- bios reset
- accu eruit / erin en opstarten
- bios update ( handig zonder beeld )
Deze oplossingen heb ik geen baat bij, dus ik heb eens een aantal plaatjes aan de onderkant verwijdert, hdd gecheckt ( hoewel ik dan errors of alsnog beeld zou moeten hebben ), hetzelfde voor het werkgeheugen, ook de batt (van het mainboard) ontkoppelt (voor het geval powerknop icm geen accu de reset niet goed gegaan is).
Verder heb ik hem op dit moment nog niet verder open gemaakt, want ik dacht ik ga eerst eens bij jullie aankloppen.

Ik zie nog een oud topic over ongeveer hetzelfde probleem, maar daar is de topic starter ook niks wijzer geworden, dus bij deze probeer ik het even opnieuw een poos later :D

Alle tips zijn welkom! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Geeft hij toevallig ook een aantal piepjes als hij opstart? Of start hij "normaal" op zonder piepjes?

EDIT: Kan je er een extern scherm op aansluiten? Krijg je dan wel beeld?

[ Voor 27% gewijzigd door thorgal21 op 09-07-2014 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Nee helaas niet, want dan kon ik daar waarschijnlijk het probleem uit achterhalen.

Edit op reactie: dat is inderdaad iets waar ik zelf net ook aan zat te denken, ik ga dat zo meteen proberen, ondertussen zouden meer tips alsnog gewenst zijn want ik heb mijn twijfels.

[ Voor 53% gewijzigd door LopendeVogel op 09-07-2014 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Zojuist met mijn ips van de pc geprobeerd, geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Hm uiteindelijk:
cmos battery verwijdert en laptop start op, nav een aantal bios updates die problemen waarvan 1 voor de ACCU is en de ander voor de display problemen geïnstalleerd te hebben ong 30 minuten geen problemen gehad.
Nu snel na werk en vanavond laat ik de laptop draaien op de accu ( ook deze zou volgens de buurman defect zijn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvbr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11-2015
Hoi Jeroen,

Had je die cmos battery eerst weer terug gezet of zonder opgestart?
Ik heb nu hetzelfde probleem, alleen power en wifi lampje gaan branden en fan draait, maar totaal geen beeld, ook geen bios mogelijk via f10. :-(

Grtz, Henk
JeroenC schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:29:
Hm uiteindelijk:
cmos battery verwijdert en laptop start op, nav een aantal bios updates die problemen waarvan 1 voor de ACCU is en de ander voor de display problemen geïnstalleerd te hebben ong 30 minuten geen problemen gehad.
Nu snel na werk en vanavond laat ik de laptop draaien op de accu ( ook deze zou volgens de buurman defect zijn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Batterij (die van het moederbord zit) verwijdert met opstarten. Bios moet je in kunnen komen. Welke toets dat was weet ik niet meer.
Maar ik heb de bios geupdate via Windows niet via de bios zelf.

In ieder geval de cmos batterij verwijderen en een langere tijd de powerknop ingedrukt houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste JeroenC ik heb het zelfde probleem, daarom heb ik ook het onderstaande uit geprobeerd maar het werkt niet. Kunt u mij alstubloeft een andere uitleg geven, alvast bedankt _/-\o_
JeroenC schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:29:
Hm uiteindelijk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 19:36:
beste JeroenC ik heb het zelfde probleem, daarom heb ik ook het onderstaande uit geprobeerd maar het werkt niet. Kunt u mij alstubloeft een andere uitleg geven, alvast bedankt _/-\o_
[...]
De oplossing was volgens mij het volgende:
Eerst: accu verwijderen van de laptop, daarna:
In de laptop zit een batterij ( niet die grote accu wat je los kan trekken ), deze batterij (cmos battery) kan je los halen wanneer je de onderkant van de laptop los haalt. Wanneer deze batterij eruit is moet je een langere periode de aan/uit knop ingedrukt houden van de laptop.

Ik heb de laptop vervolgens zonder (cmos / moederbord)batterij en accu volgens mij nog een nacht laten liggen en dag later batterij terug erin, klepjes terug erop gedraaid, accu erin en opgestart.

Ik kwam op deze manier weer windows in waarbij ik vervolgens via de site van HP bios updates gedownload / geïnstalleerd heb. Nooit meer iets van de buurman over problemen met de laptop gehoord.
Pagina: 1