Ik zou hem dan eerder kopen bij mixeshop. Aangeven dat het een mp3 speler of iets dergelijks is ter waarde van +- 25 euro, of dat het een cadeau is zonder afzender.
Zelf heb ik de bol.com versie (H60-L04) die nog EMUI 2.3 draait.
@Stefan,
Batterijduur is naar mijn idee 'goed'. Niet bovengemiddeld en ook niet echt slecht. Het is natuurlijk allemaal relatief, want inmiddels zijn de schermen groter, hardware wellicht iets zuiniger en de batterij ook groter. In vergelijking met een Samsung Galaxy S5 doet hij het wel echt stukken minder. Dat is ook niet gek, want een amoled en snapdragon chip gebruiken gewoon een stuk minder energie.
De kirin soc heeft een big.LITTLE architectuur wat er voor zorgt dat hij redelijk zuinig kan draaien met de 4 trage cores en ook hoge prestaties kan leveren met de 4 zwaardere cores.
Als voorbeeld:
Als ik Asphalt 8 speelt voor 30 minuten, is de batterijduur zeker wel 10% afgenomen. Terwijl als ik de telefoon bijna op stand-by hebt staan dan pakt hij misschien 5% in 3 uur. (Wat is overigens nog best veel vind).
Kortom vergelijk hem niet met een S5 of Z3 compact, die accuduur prestaties haalt hij gewoon niet. De soc verbruikt meer, maar dat wordt deels opgevangen door de zeer grote 3100mAh accu. Voor een zware gebruiker moet 1 dag altijd goed te halen zijn, waarbij je een schermtijd van 5 tot 6 uur kan halen. Maar als je een lichte gebruiker bent krijg ik wel het idee dat hij wel wat meer verbruikt als mijn vorige telefoon (Sony Xperia SP), maar om dit nou een battery-leak te noemen? Nee ik denk niet dat het zo erg is.
Kijk voor echte cijfers gewoon even hier:
http://www.android-hilfe....ufzeit-des-honor-6-a.html