Het lijkt mij dat iedereen dit moet hebben, heb het zelfs in het Nexus-5 topic gelezen.bta91 schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:47:
Klinkt inderdaad hetzelfde.
Heeft niet iedereen hier last van? Er zijn nog geen oplossingen gevonden?
Dus dat zou betekenen dat het probleem niet bij Honor (Huawei) ligt maar bij Google zelf?
Verwijderd
Dat vermoeden heb ik inderdaad.bta91 schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:55:
Dus dat zou betekenen dat het probleem niet bij Honor (Huawei) ligt maar bij Google zelf?
Weet toevallig iemand hoe ik datalimiet kan instellen op mijn Honor 6? Ik draai op Emui 3.1, Android 5.1.1.
Ik heb het een keer ingesteld toen ik nog Emui 2.3 had, maar ik kan de instellingen niet meer terug vinden.
Ik heb het een keer ingesteld toen ik nog Emui 2.3 had, maar ik kan de instellingen niet meer terug vinden.
Verwijderd
Instellingen / beheer dataverkeer, als je daar alleen dit ziet heb je hetzelfde probleem als ik;MM99 schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:04:
Weet toevallig iemand hoe ik datalimiet kan instellen op mijn Honor 6? Ik draai op Emui 3.1, Android 5.1.1.

Je kunt daar niets instellen en moet dat via een omweg doen.
Ik zie indd hetzelfde. Welke omweg bedoel je?Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:35:
[...]
Instellingen / beheer dataverkeer, als je daar alleen dit ziet heb je hetzelfde probleem als ik;
[afbeelding]
Je kunt daar niets instellen en moet dat via een omweg doen.
Verwijderd
Installeer "Activity Launcher" start het en tik bovenin op "Recent activities" kies ALL activities en scroll naar Instellingen en daar naar Datagebruik, zet beide schuifjes aan en stel in.MM99 schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:37:
[...]
Ik zie indd hetzelfde. Welke omweg bedoel je?
Dit is echt de enige manier om in te stellen met ons probleem.
Thanks. Ik ga dat dan maar proberen.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:44:
[...]
Installeer "Activity Launcher" start het en tik bovenin op "Recent activities" kies ALL activities en scroll naar Instellingen en daar naar Datagebruik, zet beide schuifjes aan en stel in.
Dit is echt de enige manier om in te stellen met ons probleem.
Wel raar, want ik krijg wel melding als ik de limiet nader die ik eerder heb ingesteld. Dan kan ik het ook aanpassen.
Dus het zit nog wel ergens in de ROM, maar Emui 3.1 heeft geen link er naar.
Verwijderd
Het zit wel in EMUI 3.1 maar bij sommigen is het om onduidelijke reden domweg niet zichtbaar.MM99 schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:48:
[...]
Thanks. Ik ga dat dan maar proberen.
Wel raar, want ik krijg wel melding als ik de limiet nader die ik eerder heb ingesteld. Dan kan ik het ook aanpassen.
Dus het zit nog wel ergens in de ROM, maar Emui 3.1 heeft geen link er naar.
Ik had dit gemeld bij Honor-support en kreeg als antwoord dat ik het beste naar EMUI 2.3 kon downgraden omdat zij het ook niet wisten

TIP; Druk lang op DataGebruik in "Activity Launcher" en je kunt een snelkoppeling maken op je startscherm.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2015 17:06 ]
Sinds een tijdje (misschien sinds de upgrade naar Android 5, misschien ook niet) heb ik raar gedrag: als ik op m'n eerste SIM-kaart gebeld wordt hoor ik de andere kant van de lijn wel, maar diegene hoort mij niet. Zet ik de telefoon op luidspreker dan hoort de ander mij wel; ook als ik vervolgens een koptelefoon inprik.
Dit lijkt op de secundaire SIM-kaart niet te gebeuren. Ook als ik in de auto zit en bel of gebeld wordt via de bluetooth connectie treedt het probleem niet op.
Heeft iemand anders dit probleem ook? Enig idee wat de oorzaak kan zijn, of wat je er aan kan doen?
Update: treedt ook op de secundaire SIM-kaart op (alleen daar word ik zó weinig op gebeld dat ik het nog niet gemerkt had....)
Dit lijkt op de secundaire SIM-kaart niet te gebeuren. Ook als ik in de auto zit en bel of gebeld wordt via de bluetooth connectie treedt het probleem niet op.
Heeft iemand anders dit probleem ook? Enig idee wat de oorzaak kan zijn, of wat je er aan kan doen?
Update: treedt ook op de secundaire SIM-kaart op (alleen daar word ik zó weinig op gebeld dat ik het nog niet gemerkt had....)
[ Voor 9% gewijzigd door mthmulders op 21-12-2015 08:37 . Reden: Aanvullende info ]
Zojuist kreeg ik ineens een OTA update voor mn PE-TL10 naar firmware B331 (oude versie was B147). Android 5.1.1 / EMUI 3.1. Installeren duurde even (klein half uurtje denk ik) maar ging probleemloos.
[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-12-2015 19:20 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Verwijderd
Heb daarnet ook update 5.1 geinstalleerd, nu laad men honor 6 extraam traag op... Iemand fix?
Raar, gelukkig heb ik dat niet bij mijn 6+. Telefoon al eens gereboot, alle apps al up-to-date?Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:36:
Heb daarnet ook update 5.1 geinstalleerd, nu laad men honor 6 extraam traag op... Iemand fix?
Verwijderd
Jep, het is intussen verbeterd, maar nog steeds wel merkbaar trager dan voor de update...SnoeiKoei schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:53:
[...]
Raar, gelukkig heb ik dat niet bij mijn 6+. Telefoon al eens gereboot, alle apps al up-to-date?
hmm, nog geen update aangeboden gekregen voor mijn PE-TL10; draai momenteel op B324 (3.1/5.1.1)SnoeiKoei schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:18:
Zojuist kreeg ik ineens een OTA update voor mn PE-TL10 naar firmware B331 (oude versie was B147). Android 5.1.1 / EMUI 3.1. Installeren duurde even (klein half uurtje denk ik) maar ging probleemloos.
net een scan gedaan voor updates, maar krijg nog niks door..
weet iemand trouwens of de update naar 6 al geplanned staat voor de EU? uitrol op de chinese markt (b)lijkt al gestart te zijn --> http://www.allaboutphones...or-reeks-smartphones.html
voorlopig is het enige wat ik lees begin 2016, maar geen echt concrete planning
http://androidworld.nl/ni...id-60-marshmallow-bekend/
[ Voor 24% gewijzigd door kwakke01 op 24-12-2015 08:57 ]
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Update kan je ook handmatig doen door de rom van de officiele Honor site te downloaden en via manual update dacht ik.kwakke01 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:52:
[...]
hmm, nog geen update aangeboden gekregen voor mijn PE-TL10; draai momenteel op B324 (3.1/5.1.1)
net een scan gedaan voor updates, maar krijg nog niks door..
weet iemand trouwens of de update naar 6 al geplanned staat voor de EU? uitrol op de chinese markt (b)lijkt al gestart te zijn --> http://www.allaboutphones...or-reeks-smartphones.html
voorlopig is het enige wat ik lees begin 2016, maar geen echt concrete planning
http://androidworld.nl/ni...id-60-marshmallow-bekend/
Android 6.0 op de Honor 6 zal nog wel even duren denk ik.
Zelf heb ik wel 5.0 gehad, maar ik heb terug gegaan naar 4.4.4 met Cyanogenmod 11, dit omdat ik het een pettigere rom vind.
Verwijderd
Wie weet hoe je een ICE-contact kan instellen, dit zou moeten kunnen via contacten / groepen, en hier zou de optie ICE-contact moeten staan, maar die optie heb ik niet. Werk met Android 5.1.1
Is er zicht op een cyanogenmod voor Android 5.1.1? Heb een tijd xda niet gevolgd en kan het moeilijk vinden.
Android 6 (M) beta test. Aanmelden kan tot 22 januari.
https://docs.google.com/f...SNHvuQ28/viewform?c=0&w=1
Ik verwacht ook niet dat iemand anders het nog gaat proberen, misschien als Huawei / (Mediatek?) meer informatie geeft over de kernel oid. Ik begreep dat het probleem zat in niet open-source software waardoor updaten zo goed als onmogelijk werd.
https://docs.google.com/f...SNHvuQ28/viewform?c=0&w=1
De onofficiële rom die beschikbaar is wordt niet meer doorontwikkeld.guustestroet schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:15:
Is er zicht op een cyanogenmod voor Android 5.1.1? Heb een tijd xda niet gevolgd en kan het moeilijk vinden.
Ik verwacht ook niet dat iemand anders het nog gaat proberen, misschien als Huawei / (Mediatek?) meer informatie geeft over de kernel oid. Ik begreep dat het probleem zat in niet open-source software waardoor updaten zo goed als onmogelijk werd.
Ik wacht tot Android 6 uitontwikkeld en de eerste reacties binnen komen. Las laatst iets over standaard encryptie waardoor de lees en schrijf snelheid een stuk lager liggen.
Verwijderd
Ik heb het ook niet op bèta's, en afhankelijk van de ervaringen sla ik 6.0 misschien voorlopig wel over.guustestroet schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:54:
Ik wacht tot Android 6 uitontwikkeld en de eerste reacties binnen komen. Las laatst iets over standaard encryptie waardoor de lees en schrijf snelheid een stuk lager liggen.
Waar ik wel benieuwd naar ben is, of er weer automatisch verbinding wordt gemaakt met WiFi, want dat werkt niet meer sinds 5.1.1
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2016 10:27 ]
Verwijderd
Ik ga mijn H6 verkopen, ik ben mij toch langzamerhand steeds meer gaan ergeren aan de dingen die ik mis en die anderen wel in dezelfde Android-versie hebben zitten zoals het hoort.
En Honor support wist ook geen echte oplossing, zij stelden doodleuk een downgrade voor
Daarnaast vind ik die imitatie iPhone icoontjes afschuwelijk.
Verder heb ik nooit 1 probleem gehad en deed en doet hij het prima.
Heb sinds gisteren een Galaxy S6.
En Honor support wist ook geen echte oplossing, zij stelden doodleuk een downgrade voor
Daarnaast vind ik die imitatie iPhone icoontjes afschuwelijk.
Verder heb ik nooit 1 probleem gehad en deed en doet hij het prima.
Heb sinds gisteren een Galaxy S6.
Jammer PCFreak,
Wat zijn de dingen die je vooral mist in android?
Verwijderd
Bij "beheer dataverkeer" ontbrak de mogelijkheid om een waarschuwingsnivo en een max in te stallen.bta91 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 07:57:
Jammer PCFreak,
Ook miste ik "Opstartbeheer en Machtigingsbeheerder" en was de geluidsweergave zachter en nog een paar dingen, maar die weet ik niet meer uit mijn hoofd.
Deze problemen kwamen pas na de upgrade naar EMUI 3.0 en dacht dat het met de upgrade naar 5.1.1 wel opgelost zou zijn, niet dus.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2016 11:02 ]
Heb het updaten van m'n Honor 6+ naar EMUI 3.1 sinds oktober vorig jaar uit m'n hoofd gezet aangezien de H6+ zo retestabiel draait op EMUI 3.0 (Android 4.4.2) met goede accutijden en eigenlijk geen bugs.
Nu dacht ik misschien maar weer eens de gok gaan wagen, maar als ik het zo lees dan zijn er dus nog steeds issues met EMUI 3.1 ??
Nu dacht ik misschien maar weer eens de gok gaan wagen, maar als ik het zo lees dan zijn er dus nog steeds issues met EMUI 3.1 ??
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Update naar Android 6.0 gekomen, wel een beta
Verwijderd
Ik heb net hetzelfde probleem!mthmulders schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:33:
Sinds een tijdje (misschien sinds de upgrade naar Android 5, misschien ook niet) heb ik raar gedrag: als ik op m'n eerste SIM-kaart gebeld wordt hoor ik de andere kant van de lijn wel, maar diegene hoort mij niet. Zet ik de telefoon op luidspreker dan hoort de ander mij wel; ook als ik vervolgens een koptelefoon inprik.
Erg vervelend, heeft er iemand aub een oplossing voor dit probleem?
Vond op google al enkele dingen over "ok google", maar werkt niet bij mij...
Ik heb zelf geen dual sim.
Momenteel nog steeds best tevreden met het toestel al vind ik het wel jammer dat de oplaadstekker in de telefoon niet lekker vastklikt en dit is al mijn 2e chipset in mijn telefoon (een keer gerepareerd omdat het plugje kapot was, wel netjes binnen de garantie).
Als je nu in de pricewatch kijkt en je ziet dat je een nog goede Honor 6 kan kopen (2e hands) voor ongeveer €150 heb je naar mijn idee wel een goede koop. Ik denk dat er weinig andere toestellen met gelijke prestaties daarvoor te koop zijn. De CM11 draait ook als een zonnetje dus eigenlijk ben ik nog best tevreden over het toestel. Al vond ik het wel een gedoe met downgraden en een kapot stekkertje.
Momenteel nog steeds best tevreden met het toestel al vind ik het wel jammer dat de oplaadstekker in de telefoon niet lekker vastklikt en dit is al mijn 2e chipset in mijn telefoon (een keer gerepareerd omdat het plugje kapot was, wel netjes binnen de garantie).
Als je nu in de pricewatch kijkt en je ziet dat je een nog goede Honor 6 kan kopen (2e hands) voor ongeveer €150 heb je naar mijn idee wel een goede koop. Ik denk dat er weinig andere toestellen met gelijke prestaties daarvoor te koop zijn. De CM11 draait ook als een zonnetje dus eigenlijk ben ik nog best tevreden over het toestel. Al vond ik het wel een gedoe met downgraden en een kapot stekkertje.
Verwijderd
Laat die van mij nou te koop zijn voor precies dat bedraguser_tweakers schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:58:
Ik heb zelf geen dual sim.
Met de 6+ heb ik totáál geen issues gehad, niet voor en ook niet na de update naar EMUI3.1. De issues die ik langs zie komen zijn dan ook vooral op de 6, niet 6+FlowDesign schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:32:
Heb het updaten van m'n Honor 6+ naar EMUI 3.1 sinds oktober vorig jaar uit m'n hoofd gezet aangezien de H6+ zo retestabiel draait op EMUI 3.0 (Android 4.4.2) met goede accutijden en eigenlijk geen bugs.
Stabiliteit is beslist niet minder en accuduur is alleen maar beter geworden bij mij.
[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-02-2016 08:51 ]
Ik draai nu de beta van 6.0, bij mij is die stabiel naar een hard reset over veranderingen in accuduur durf ik nog te zeggen.
Ik weet niet wanneer je over bent gegaan naar EMUI 3.1.SnoeiKoei schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:50:
[...]
Met de 6+ heb ik totáál geen issues gehad, niet voor en ook niet na de update naar EMUI3.1. De issues die ik langs zie komen zijn dan ook vooral op de 6, niet 6+
Stabiliteit is beslist niet minder en accuduur is alleen maar beter geworden bij mij.
Zoals ik al zei praat ik over afgelopen jaar, de versie die toen uitkwam was op mijn toestel gewoon niet goed. De accu ging nog maar half zo lang mee als met EMUI 3.0. 1 dag i.p.v. 2 dagen.
Ik heb overigens een zelf uit China geïmporteerd model, niet een Nederlandse. Wellicht dat dat ook nog een verschil maakt.
Anywho... misschien is de huidige EMUI 3.1 ROM voor de 6+ wel beter, maar nu is de Android 6 ROM alweer in bèta uit. Dan wacht ik wel tot daar de officiële release van uitkomt, ga ik die testen
FlowDesign schreef op maandag 08 februari 2016 @ 18:08:
[...]
Ik weet niet wanneer je over bent gegaan naar EMUI 3.1.
14 december dus.SnoeiKoei schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:18:
Ik ben wel benieuwd naar Android 6 maar ik wacht wel tot er gewoon weer een OTA update komt. Hopelijk gaat dat (voor mij) net zo probleemloos als de vorige, dus. Maar als jij of een ander wel problemen hebt of hebt gehad met firmware dan wil ik dat niet bagatelliseren hoor! Ik krijg alleen de indruk dat voor iig de 6+ de huidige EMUI3.1-firmware goed stabiel is.
[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-02-2016 21:20 ]
Uiteindelijk heb ik 'm (onder garantie) opgestuurd. Volgens de informatie die ik terugkreeg is er een board swap uitgevoerd. In elk geval doet'ie het nu wel gewoon....Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 01:30:
[...]
Ik heb net hetzelfde probleem!
Erg vervelend, heeft er iemand aub een oplossing voor dit probleem?
Vond op google al enkele dingen over "ok google", maar werkt niet bij mij...
Dat bedoelde ik ook niet hoorSnoeiKoei schreef op maandag 08 februari 2016 @ 21:18:
[...]
[...]
14 december dus.![]()
Ik ben wel benieuwd naar Android 6 maar ik wacht wel tot er gewoon weer een OTA update komt. Hopelijk gaat dat (voor mij) net zo probleemloos als de vorige, dus. Maar als jij of een ander wel problemen hebt of hebt gehad met firmware dan wil ik dat niet bagatelliseren hoor! Ik krijg alleen de indruk dat voor iig de 6+ de huidige EMUI3.1-firmware goed stabiel is.
Daarom vroeg ik me ook af, heb jij een Nederlands model?
Want op zo'n ander forum liep vanaf toen de EMUI3.1 ROM voor Nederland (of heel de EU) uitkwam een topic en daarin waren de ervaringen over het algemeen ook positief.
Ik heb bijv. ook een officiële Chinese EMUI3.0 ROM B270 erop, terwijl het versienummer in Nederland bij mijn weten nooit zover gekomen is voor EMUI3.0 ROM's.
Yep! Tenminste, ik ga er vanuit dat Coolblue zich niet bezondigt aan grijze import.FlowDesign schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:24:
[...]
Daarom vroeg ik me ook af, heb jij een Nederlands model?
Verwijderd
Ok, dan zal ik dat ook maar doen... Zou je toevallig willen zeggen bij welke store jij je honor had gekocht?mthmulders schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:14:
[...]
Uiteindelijk heb ik 'm (onder garantie) opgestuurd. Volgens de informatie die ik terugkreeg is er een board swap uitgevoerd. In elk geval doet'ie het nu wel gewoon....
Gekocht bij Coolblue, maar ik heb de reparatie zelf aangemeld bij Dr. Mobile. Dat gaat namelijk een stuk sneller dan via de webshop.Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:05:
[...]
Ok, dan zal ik dat ook maar doen... Zou je toevallig willen zeggen bij welke store jij je honor had gekocht?
Draai je die op een H6 Plus?guustestroet schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:39:
Ik draai nu de beta van 6.0, bij mij is die stabiel naar een hard reset over veranderingen in accuduur durf ik nog te zeggen.
Hoe lang houdt ie het nu gemiddeld vol op 1 acculading?
Verder nog bijzonderheden? Voordelen/nadelen ontdekt?
Nee, op een in Nederland gekochte honor 6(H60-l04). Accu gaat nog steeds 1 dag mee bij vrij intensief gebruik. Wel iets minder langer heb ik het idee.FlowDesign schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:57:
[...]
Draai je die op een H6 Plus?
Hoe lang houdt ie het nu gemiddeld vol op 1 acculading?
Verder nog bijzonderheden? Voordelen/nadelen ontdekt?
Voordelen:
Gekleurde statusbar
Nadelen:
Niet elke app ondersteunt nog marshmallow bijv: bittorrent sync
Voor de rest weinig verschil met lollipop, vooral wat kleine interface dingen
Ah vandaar, kon voor de H6+ (PE-TL10) al geen EMUI 4.0 ROM vinden... nog ff wachten dus.guustestroet schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:26:
[...]
Nee, op een in Nederland gekochte honor 6(H60-l04). Accu gaat nog steeds 1 dag mee bij vrij intensief gebruik. Wel iets minder langer heb ik het idee.
Voordelen:
Gekleurde statusbar
Nadelen:
Niet elke app ondersteunt nog marshmallow bijv: bittorrent sync
Voor de rest weinig verschil met lollipop, vooral wat kleine interface dingen
Laatste die ik zie is Android 5.1.1. EMUI 3.1 van 1 januari:
http://emui.huawei.com/pl...wnload&mod=detail&mid=125
Ben ik trouwens de enige waarbij de stock 3d wallpapers van de H6+ verdwenen zijn na de Android 5.1.1 / Emui 3.1 update?
Mocht je ze terug willen, iemand op XDA heeft ze uit de H6+ rom gehaald en als download beschikbaar gesteld:
http://forum.xda-develope...hp?p=59105143&postcount=3
Mocht je ze terug willen, iemand op XDA heeft ze uit de H6+ rom gehaald en als download beschikbaar gesteld:
http://forum.xda-develope...hp?p=59105143&postcount=3
Ja, ik heb android 6.0 en emui 4.0 vrijdag geïnstalleerd. Ben er tot nu toe erg tevreden over.
Een aantal goede functies zijn toegevoegd (waaronder max. limiet voor datagebruik) en reageert erg fijn. Wifi lijkt beter te reageren.
Over batterij etc. kan ik nog niet echt veel zeggen.
Een aantal goede functies zijn toegevoegd (waaronder max. limiet voor datagebruik) en reageert erg fijn. Wifi lijkt beter te reageren.
Op welk toestel?bta91 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 07:55:
Ja, ik heb android 6.0 en emui 4.0 vrijdag geïnstalleerd. Ben er tot nu toe erg tevreden over.
De Honor 6.
Ik zal proberen dinsdagavond een uitgebreider verhaal te maken, incl. enkele schermafbeeldingen van bijvoorbeeld batterijverbruik
Ik zal proberen dinsdagavond een uitgebreider verhaal te maken, incl. enkele schermafbeeldingen van bijvoorbeeld batterijverbruik
Ben benieuwd... maar vooral ook naar ervaringen met de 6+ met updatebta91 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:02:
De Honor 6.
Sinds 4 maart jl. heb ik de update B805 geïnstalleerd (android 6.0 en Emui 4.0). Ik ontving de update via OTA.
De update voegt een aantal handige en leuke opties toe. Ook lijkt alles een stuk smoother te gaan.
Het is (eindelijk) mogelijk een limiet voor het dataverkeer in te voegen, is een fijne niet storen modus toegevoegd en zijn machtigingen per app in te stellen. De eerste ervaringen zijn wat dat betreft erg goed, nog geen vastlopers gehad en de telefoon is er eerder sneller dan langzamer op geworden.
Met verbinding van wifi etc. merk ik niet veel verschil. Maar ik heb hier nooit echt problemen mee gehad, werkt goed.
De iconen van Emui blijven niet mijn favoriet. Daarom heb ik een ander thema toegepast. Persoonlijk vind ik deze erg mooi: http://forum.xda-develope...edaturd-p-kulkes-t3265917
Ik ben alleen nog niet erg tevreden over de batterijduur. Deze lijkt iets minder lang mee te gaan dan voorheen. Eerder redde ik vaak 2 dagen, nu nog ca. 1,5 dag (zie bijlage).
Hardware heeft hierin het grootste aandeel (88%). Het Scherm draagt hier voor 60% aan bij, terwijl het scherm maar ca. 1,5 uur heeft aangestaan in 24 uur. Dit valt mij echt tegen.
Ik heb zowel het originele thema als een extern thema geprobeerd, maar dit lijkt weinig uit te maken.
Ben ook benieuwd of andere al ervaring hebben?
Afbeeldingen
https://goo.gl/photos/MCDgn6oVYbC3y9So6
De update voegt een aantal handige en leuke opties toe. Ook lijkt alles een stuk smoother te gaan.
Het is (eindelijk) mogelijk een limiet voor het dataverkeer in te voegen, is een fijne niet storen modus toegevoegd en zijn machtigingen per app in te stellen. De eerste ervaringen zijn wat dat betreft erg goed, nog geen vastlopers gehad en de telefoon is er eerder sneller dan langzamer op geworden.
Met verbinding van wifi etc. merk ik niet veel verschil. Maar ik heb hier nooit echt problemen mee gehad, werkt goed.
De iconen van Emui blijven niet mijn favoriet. Daarom heb ik een ander thema toegepast. Persoonlijk vind ik deze erg mooi: http://forum.xda-develope...edaturd-p-kulkes-t3265917
Ik ben alleen nog niet erg tevreden over de batterijduur. Deze lijkt iets minder lang mee te gaan dan voorheen. Eerder redde ik vaak 2 dagen, nu nog ca. 1,5 dag (zie bijlage).
Hardware heeft hierin het grootste aandeel (88%). Het Scherm draagt hier voor 60% aan bij, terwijl het scherm maar ca. 1,5 uur heeft aangestaan in 24 uur. Dit valt mij echt tegen.
Ik heb zowel het originele thema als een extern thema geprobeerd, maar dit lijkt weinig uit te maken.
Afbeeldingen
[ Voor 7% gewijzigd door bta91 op 08-03-2016 19:49 ]
Van welke B* versie kwam je?
bta91 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:40:
Sinds 4 maart jl. heb ik de update B805 geïnstalleerd (android 6.0 en Emui 4.0). Ik ontving de update via OTA.
Afbeeldingen
Ben ook erg benieuwd naar de update; net even gechecked, en toen kreeg ik de 'update' naar .331 voor mn kiezen ( van .324) geen idee of dit veel verschil uitmaakt, maar was natuurlijk op zoek naar de update naar 6.0FlowDesign schreef op maandag 08 februari 2016 @ 18:08:
[...]
Ik weet niet wanneer je over bent gegaan naar EMUI 3.1.
Zoals ik al zei praat ik over afgelopen jaar, de versie die toen uitkwam was op mijn toestel gewoon niet goed. De accu ging nog maar half zo lang mee als met EMUI 3.0. 1 dag i.p.v. 2 dagen.
Ik heb overigens een zelf uit China geïmporteerd model, niet een Nederlandse. Wellicht dat dat ook nog een verschil maakt.
Anywho... misschien is de huidige EMUI 3.1 ROM voor de 6+ wel beter, maar nu is de Android 6 ROM alweer in bèta uit. Dan wacht ik wel tot daar de officiële release van uitkomt, ga ik die testen

zie ook nog geen beta's voor de 6+ op internet, dus nog evne geduld blijkbaar
[ Voor 4% gewijzigd door kwakke01 op 09-03-2016 08:26 ]
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Laatste update staat nog steeds op 1 januari...kwakke01 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:23:
[...]
Ben ook erg benieuwd naar de update; net even gechecked, en toen kreeg ik de 'update' naar .331 voor mn kiezen ( van .324) geen idee of dit veel verschil uitmaakt, maar was natuurlijk op zoek naar de update naar 6.0![]()
zie ook nog geen beta's voor de 6+ op internet, dus nog evne geduld blijkbaar
http://emui.huawei.com/pl...wnload&mod=detail&mid=125
Vanmiddag de nieuwe Honor 6 L12 uitgepakt voor mijn vrouw. Is wel een erg mooi toestel als ik eerder ben, ik zou 'm bijna zelf inpikken
Voor maar €205 een snel, mooi toestel met FHD scherm, NFC, 3Gb RAM en 32Gb ROM, 4G, dual sim en lekker snelle hardware.
Ik heb maar wel meteen 5.1 er op gezet, kon het niet laten, en ook maar meteen geroot. Het is niet mijn toestel, dus daar laat ik het maar bij. Maar nu kan Titanium er weer op om alles van de Jiayu G4 over te zetten.
De komende dagen maar eens kijken hoe het toestel bevalt, anders zelf ook maar eentje. Maar heel veel beter dan mijn ZTE Z7 Mini zal deze niet zijn. Mijn Homtom H7 Pro zal er niet aan kunnen tippen, maar die is ook meer voor backup.
Voor maar €205 een snel, mooi toestel met FHD scherm, NFC, 3Gb RAM en 32Gb ROM, 4G, dual sim en lekker snelle hardware.
Ik heb maar wel meteen 5.1 er op gezet, kon het niet laten, en ook maar meteen geroot. Het is niet mijn toestel, dus daar laat ik het maar bij. Maar nu kan Titanium er weer op om alles van de Jiayu G4 over te zetten.
De komende dagen maar eens kijken hoe het toestel bevalt, anders zelf ook maar eentje. Maar heel veel beter dan mijn ZTE Z7 Mini zal deze niet zijn. Mijn Homtom H7 Pro zal er niet aan kunnen tippen, maar die is ook meer voor backup.
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Waarom koop je nu nog een Honor 6 voor dat bedrag als je rechtsreeks van Honor Europa een 5X kunt kopen voor €229?ovaal schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:23:
Vanmiddag de nieuwe Honor 6 L12 uitgepakt voor mijn vrouw. Is wel een erg mooi toestel als ik eerder ben, ik zou 'm bijna zelf inpikken![]()
https://www.vmall.eu/nl/honor-smartphones/
Ik hoop trouwens wel dat Honor nu eens een beetje vaart gaat maken met Android 6 uitrollen... Stagefright wordt steeds gemakkelijker toe te passen en zelfs Android 5.1 is kwetsbaar.
nieuws: NorthBit geeft broncode Stagefright Metaphor-exploit voor Android vrij
nieuws: NorthBit geeft broncode Stagefright Metaphor-exploit voor Android vrij
Waarom een Honor 6 ipv een Honor 5X?FlowDesign schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:34:
[...]
Waarom koop je nu nog een Honor 6 voor dat bedrag als je rechtsreeks van Honor Europa een 5X kunt kopen voor €229?
https://www.vmall.eu/nl/honor-smartphones/
- Honor 6 is veel sneller
- Honor 6 heeft 32 Gb ipv 16 Gb ROM
- Honor 6 heeft 3 Gb RAM ipv 2 Gb RAM
- Honor 6 heeft NFC
- Honor 6 heeft infrarood
- 5.5 inch is net te groot (persoonlijk)
- Honor 5X heeft een fingerprint sensor
- Honor 5X heeft ......?
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Ik weet niet welke Honor 6 je gekocht hebt, maar ik ga even uit van de H60-L04.ovaal schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:22:
[...]
Waarom een Honor 6 ipv een Honor 5X?
- Honor 6 is veel sneller
- Honor 6 heeft 32 Gb ipv 16 Gb ROM
- Honor 6 heeft 3 Gb RAM ipv 2 Gb RAM
- Honor 6 heeft NFC
- Honor 6 heeft infrarood
- 5.5 inch is net te groot (persoonlijk)
- Honor 5X heeft een fingerprint sensor
- Honor 5X heeft ......?
Dan mis je iig Dual-SIM, maar dat is voor de meeste mensen niet erg.
Benchmarks laten zien dat de 5X qua CPU sneller is dan de Honor 6.
Denk dat de Adreno 405 ook beter scoort dan de Mali, maar dat heb ik niet gecheckt.
Vind de 5X qua design wel een stuk mooier iig.
Voor beide toestellen valt wel wat te zeggen idd. De ene heeft dingen die de ander niet heeft, dus komt aan op de persoon.
Zelf zou ik trouwens eerder voor de Honor 7 gaan dan voor de 5X.
Vmall EU codes geldig van 21 t/m 30 maart 2016.
Koop een Honor 7 en ontvang een fantastische (gratis!) VR-bril!
#HonorEasterHuntVREU
Ontvang 20€ korting op een Honor 7
#HonorEasterHunt7EU
Bespaar 20€ op een Honor 5X
#HonorEasterHunt5EU
#########################################################
Zie op XDA forum inmiddels aardig wat topics over updaten naar Android 6 (EMUI 4.0) voor de Honor 6 en 6 Plus, maar bijna evenveel topics die beschrijven hoe je weer terug gaat naar Lollipop. Niet echt een goed teken, dus ik blijf er nog even van weg.
http://forum.xda-developers.com/honor-6
#HonorEasterHuntVREU
#HonorEasterHunt7EU
#HonorEasterHunt5EU
Zie op XDA forum inmiddels aardig wat topics over updaten naar Android 6 (EMUI 4.0) voor de Honor 6 en 6 Plus, maar bijna evenveel topics die beschrijven hoe je weer terug gaat naar Lollipop. Niet echt een goed teken, dus ik blijf er nog even van weg.
[ Voor 41% gewijzigd door FlowDesign op 29-03-2016 18:47 . Reden: Marshmellow ]
Het is de H60-L12, 3GB 32GB versie met dual sim, om zowel zakelijk als privé op 1 telefoon te kunnen hebben.FlowDesign schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:56:
[...]
Ik weet niet welke Honor 6 je gekocht hebt, maar ik ga even uit van de H60-L04.
Dan mis je iig Dual-SIM, maar dat is voor de meeste mensen niet erg.
Benchmarks laten zien dat de 5X qua CPU sneller is dan de Honor 6.
Denk dat de Adreno 405 ook beter scoort dan de Mali, maar dat heb ik niet gecheckt.
Vind de 5X qua design wel een stuk mooier iig.
Voor beide toestellen valt wel wat te zeggen idd. De ene heeft dingen die de ander niet heeft, dus komt aan op de persoon.
Zelf zou ik trouwens eerder voor de Honor 7 gaan dan voor de 5X.
De Antutu scores zijn (volgens Kimovil):
33k voor de 5X
50k voor de 6
Maar ik denk dat grafisch de Adreno 405 inderdaad wel sneller is dan de Mali, gelukkig gebruikt mijn vrouw geen zware grafische apps.
De Honor 7 is wel een mooiere phone, maar tegelijk ook duurder en niet sneller. En geen dual sim met tegelijk micro sd geheugen, wat met de muziek die lokaal staat ook wel handig is, eigenlijk noodzakelijk.
En met een telefoon die het grootste deel van de tijd in een flip cover zit is het uiterlijk minder belangrijk.
[ Voor 0% gewijzigd door ovaal op 29-03-2016 20:43 . Reden: type aangepast ]
Ik refereerde aan Benchmark OS II, Antutu is niet echt helemaal betrouwbaar.
Kimovil heeft ook nog de verkeerde waarde op hun site gezet volgens mij.
De Honor 6 met 3gb zit zo rond de 41k.

Maar goed, lekker belangrijk. Als je vrouw er maar blij mee is

[ Voor 9% gewijzigd door FlowDesign op 29-03-2016 23:10 ]
FlowDesign schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:09:
Ik refereerde aan Benchmark OS II, Antutu is niet echt helemaal betrouwbaar.

Officiële Android 6.0 / EMUI 4.0 is eindelijk beschikbaar voor de Honor 6 en 6 Plus.
Check:
http://www.hihonor.com/nl/support/software-list/
1. Download zip from link above.
2. Unzip the zip file so you have update file
3. Place file in the dload folder on the root of your phone
4. Go into update app or settings > update, Tap menu and "Local Update"
Volgens een topic op XDA is deze versie stabiel!
Check:
Top, thx voor het postenFlowDesign schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:00:
Officiële Android 6.0 / EMUI 4.0 is eindelijk beschikbaar voor de Honor 6 en 6 Plus.
Check:
-edit-
installing in progress voor de honor 6+
tbc
-edit-
updated; nu kijken wat er allemaal veranderd is, of of het ten goede is
weet wel dat de standaard icoontjes wel weer teruggezet zijn naar het speelse thema... zoek me wezenloos waar dat ook weer verstopt zat, want ik zie maar 1 thema

[ Voor 24% gewijzigd door kwakke01 op 02-05-2016 17:04 ]
Wat zijn de ervaringen tot nu toe met 6? Ik wacht nog ff af tot positieve reacties
de update is van de 29ste, dus in 3 dagen verwacht ik nog geen gedegen reviews, mss hier en daar al wat eerste indrukkenguustestroet schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:48:
Wat zijn de ervaringen tot nu toe met 6? Ik wacht nog ff af tot positieve reacties
Eerste indrukken op xda zijn iig positief, zie linkje van een paar posts terug.
@kwakke, thema's kun je met die thema app downloaden toch? En anders ff op xda zoeken, daar is ook een topic van.
@kwakke, thema's kun je met die thema app downloaden toch? En anders ff op xda zoeken, daar is ook een topic van.
inmiddels staan ze ertussen ja; gister stond alleen het out-of-the-box thema erop; nu een stuk of 60FlowDesign schreef op maandag 02 mei 2016 @ 23:23:
Eerste indrukken op xda zijn iig positief, zie linkje van een paar posts terug.
Zal dan binnenkort ook wel een OTA update komen neem ik aan?
Dat zou je denken, maar m'n pa heeft een Honor 7 (gewoon in Nederland gekocht) en voor de Honor 7 was de update al op 29 maart uitgekomen. Tot gisteren had hij nog steeds geen OTA update ontvangen, dus heeft hij 'm maar handmatig geïnstalleerd.SnoeiKoei schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:13:
Zal dan binnenkort ook wel een OTA update komen neem ik aan?
Heb je 'm ook al geroot?kwakke01 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:09:
[...]
inmiddels staan ze ertussen ja; gister stond alleen het out-of-the-box thema erop; nu een stuk of 60
Zo ja, hoe?
nee, ik heb hem niet geroot; weet ook niet of ik dat nog ga doen; tot nog toe nooit de behoefte gevoeld om hem te rooten; kan meestal alles wel doen zonder root-acces dus twijfel altijd of ik moet rooten of niet; tot nu toe dus nooit gedaan..
telefoon vanmorgen van de lader gehaald, zal eens kijken hoe hij er het einde vd dag uitziet bij normaal gebruik. moet ik er alleen aan denken hem in de auto niet aan de lader te hangen
hij lijkt iets sneller te reageren met het schakelen tussen schermen ed. maar dat kan ook zijn omdat je iets wil zien
[ Voor 28% gewijzigd door kwakke01 op 04-05-2016 08:28 ]
Moet eerlijk zeggen dat mijn behoefte om root te hebben ook steeds kleiner is geworden in de loop der jaren.kwakke01 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:25:
[...]
nee, ik heb hem niet geroot; weet ook niet of ik dat nog ga doen; tot nog toe nooit de behoefte gevoeld om hem te rooten; kan meestal alles wel doen zonder root-acces dus twijfel altijd of ik moet rooten of niet; tot nu toe dus nooit gedaan..
telefoon vanmorgen van de lader gehaald, zal eens kijken hoe hij er het einde vd dag uitziet bij normaal gebruik. moet ik er alleen aan denken hem in de auto niet aan de lader te hangen
hij lijkt iets sneller te reageren met het schakelen tussen schermen ed. maar dat kan ook zijn omdat je iets wil zien
Het enige waar ik op dit moment echt root voor nodig heb is AdAway, omdat die de hosts file aanpast.
Maar er zijn inmiddels misschien ook wel goede adblockers beschikbaar die geen root nodig hebben.
Gisteravond mijn 6 plus ook voorzien van Android 6 alleen ik mis een icon die ik gewent was veel te gebruiken om het scherm snel uit te schakelen.FlowDesign schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:00:
Staat deze er niet meer op, of is dit met het flashen niet meegekomen hier ?
Dacht dat dit TURN OFF SCREEN hete !
Ik had een probleem met het updaten van m'n widgets na de upgrade naar Marshmallow. Soms lukte dat wel, dan weer niet. Kon er niet echt een lijn in ontdekken. Ik denk dat ik het uiteindelijk gevonden heb:
Instellingen --> Apps --> Geavanceerd --> Batterij optimalisaties negeren
En daar de 'widget' apps selecteren, en toestaan.
PS. Dat lijkt het ook nog niet helemaal te zijn. Nog steeds een klok widget die niet update.. of alleen maar soms...
PS. Dat lijkt het ook nog niet helemaal te zijn. Nog steeds een klok widget die niet update.. of alleen maar soms...
[ Voor 19% gewijzigd door Li0nHeart op 06-05-2016 12:46 ]
Ik lees in de handleiding dat een upgrade alle user data zal wipen... Dat was bij mij niet het geval. Misschien is het afhankelijk van welke versie je op dat moment draait....
[ Voor 79% gewijzigd door mthmulders op 09-05-2016 07:38 ]
Was dat een app van Honor zelf dan? Ik herken die niet. Ook niet als shortcut op het shortcut-menu.Keep it Cool schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:13:
[...]
Gisteravond mijn 6 plus ook voorzien van Android 6 alleen ik mis een icon die ik gewent was veel te gebruiken om het scherm snel uit te schakelen.
Staat deze er niet meer op, of is dit met het flashen niet meegekomen hier ?
Dacht dat dit TURN OFF SCREEN hete !
En waarom druk je niet gewoon op de aan-/uitknop?
Soms een kwestie van de widget verwijderen en opnieuw toevoegen. Of heel de app van die widget opnieuw installeren, of force stop + delete cache/data.Li0nHeart schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:02:
Ik had een probleem met het updaten van m'n widgets na de upgrade naar Marshmallow. Soms lukte dat wel, dan weer niet. Kon er niet echt een lijn in ontdekken. Ik denk dat ik het uiteindelijk gevonden heb:
Misschien ook voor elke app die bij de widget hoort (zoals Clock) aangeven dat deze niet gestopt mag worden bij uitschakelen van het scherm.
Heb je een upgrade vanaf Lollipop gedaan?mthmulders schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:34:
Ik lees in de handleiding dat een upgrade alle user data zal wipen... Dat was bij mij niet het geval. Misschien is het afhankelijk van welke versie je op dat moment draait....
Edit:
Wat vinden jullie eigenlijk van de Honor V8?
Hoop dat die wel nog voor een mooi prijsje naar Europa komt. Voorlopig is deze alleen in China te koop.
[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 13-05-2016 13:16 ]
Jup.FlowDesign schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:13:
Heb je een upgrade vanaf Lollipop gedaan?
Weet iemand of deze update ook op de Chinese Honor 6 plus (PE-LT10) werkt?
Ik heb een Chinese versie, maar die is op Android 4.4.2 blijven steken. Zojuist de Europese updates naar Android 5.1 en Android 6.0 proberen uit te voeren, maar die breken na 0% al af.
Update:
Huidige versie is PE-TL10C00B351, Android 5.1.1 met EMUI 3.1.
Via de Chinese versie van http://www.emui.com
Daar alleen nog geen update naar Android 6.0
Update 2:
Lijkt er op dat de westerse update niet compitable is met mijn versie van Android
Ik heb een Chinese versie, maar die is op Android 4.4.2 blijven steken. Zojuist de Europese updates naar Android 5.1 en Android 6.0 proberen uit te voeren, maar die breken na 0% al af.
Update:
Update 2:
Lijkt er op dat de westerse update niet compitable is met mijn versie van Android
[ Voor 38% gewijzigd door Iruk1981 op 17-05-2016 04:08 ]
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar heb ook een zelf uit China geïmporteerde PE-TL10.Iruk1981 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:28:
Weet iemand of deze update ook op de Chinese Honor 6 plus (PE-LT10) werkt?
Update:
Update 2:
Heb nu deze versie erop staan:
Build number: PE-TL10V100R001CHNC00B260
Custom version: CUSTCHNC00D260
Ik heb ook EMUI 4.0 draaien. Ik merk geen voordelen en twijfel zelf ook weer terug te gaan. Ik had gehoopt dat de accuduur langer was, maar ik red nauwelijks een werkdag. Dit terwijl ik onder werktijd niet eens al te veel ermee doe. Denk dat mijn accu flink achteruit gegaan is en niet echt aan de software ligt.FlowDesign schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:04:
Vmall EU codes geldig van 21 t/m 30 maart 2016.
#HonorEasterHuntVREU
#HonorEasterHunt7EU
#HonorEasterHunt5EU
Dat ondervond ik vorig jaar al met Android 5. M'n accuduur werd er dramatisch van.Kyhfin schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:14:
[...]
Ik heb ook EMUI 4.0 draaien. Ik merk geen voordelen en twijfel zelf ook weer terug te gaan. Ik had gehoopt dat de accuduur langer was, maar ik red nauwelijks een werkdag. Dit terwijl ik onder werktijd niet eens al te veel ermee doe. Denk dat mijn accu flink achteruit gegaan is en niet echt aan de software ligt.
Toen ben ik teruggegaan naar Android 4.4.2.
Ik neig ernaar om m'n toestel pas van Android 6 te gaan voorzien wanneer ik een nieuw toestel heb en deze aan m'n vriendin cadeau doe.
accuprestaties zijn verminderd tegenover de vorige versies. Niet dat het meteen extreem slecht is, maar ik mis wel 15% op een normale dag ten opzichte van 5.1. heeft iemand enig idee of de doze-functie ook in de update zit? nog niet tegengekomen in de instellingen namelijk.
Verwijderd
Ga er maar gewoon vanuit dat iedere major-upgrade zwaarder is voor je toestel, ook al wordt dat meestal niet gezegd/toegegeven. Dit geldt niet alleen voor dit toestel maar voor alle merken en types.THEALPHA schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:11:
accuprestaties zijn verminderd tegenover de vorige versies. Niet dat het meteen extreem slecht is, maar ik mis wel 15% op een normale dag ten opzichte van 5.1. heeft iemand enig idee of de doze-functie ook in de update zit? nog niet tegengekomen in de instellingen namelijk.
Nou ik had het gevoel dat Android 5 wel beter voor mijn accuduur was bij mijn Nexus 10, maar bij mijn Honor 6 dus niet bepaald. Ik zit al te kijken naar een nieuw toetsel, maar de meeste zitten rond dezelfde 3100 mAh.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:09:
[...]
Ga er maar gewoon vanuit dat iedere major-upgrade zwaarder is voor je toestel, ook al wordt dat meestal niet gezegd/toegegeven. Dit geldt niet alleen voor dit toestel maar voor alle merken en types.
Vraagje: Hoe is bij jullie de ontvangst op je Honor toestel wanneer je in de auto aan het bellen bent?
Ik heb met mijn H6+ toch wel erg vaak dat als ik aan het rijden ben de verbinding meerdere malen verbroken wordt tijdens een gesprek. Alsof het overpakken naar een volgende antenne niet goed werkt.
Zijn er mensen met een Honor-toestel die dit probleem herkennen?
Ik heb met mijn H6+ toch wel erg vaak dat als ik aan het rijden ben de verbinding meerdere malen verbroken wordt tijdens een gesprek. Alsof het overpakken naar een volgende antenne niet goed werkt.
Om bovenstaande reden heb ik eergisteren een Oneplus 3 besteld. M'n vriendin krijgt dan m'n 6 Plus.FlowDesign schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:11:
Vraagje: Hoe is bij jullie de ontvangst op je Honor toestel wanneer je in de auto aan het bellen bent?
Dan kan ik ook m'n 6 Plus leeg gooien en proberen Android 6 te installeren. Blijkbaar raak je alle data kwijt als je vanaf 4.4 wilt updaten.
Een nieuwe telefoon is altijd leuk natuurlijkFlowDesign schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:11:
[...]
Om bovenstaande reden heb ik eergisteren een Oneplus 3 besteld. M'n vriendin krijgt dan m'n 6 Plus.
Dan kan ik ook m'n 6 Plus leeg gooien en proberen Android 6 te installeren. Blijkbaar raak je alle data kwijt als je vanaf 4.4 wilt updaten.
[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-06-2016 12:01 ]
Welke ROM heb jij erop en bij welke telco zit je?SnoeiKoei schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:59:
[...]
Een nieuwe telefoon is altijd leuk natuurlijkmaar ik deel je ervaring met ontvangstproblemen niet. Ik woon vlakbij de waddenzee, signaal is hier niet zo sterk en betrouwbaar als in stedelijk gebied maar mijn Honor 6+ heeft daar minder last van dan mijn voorgaande telefoons (3 verschillende HTCs). Ook tijdens autorijden nooit problemen gehad.
Build B331 (android 5.1.1, emui 3.1. Ik heb nog geen update naar android 6 gekregen). Provider is Simyo.FlowDesign schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:32:
[...]
Welke ROM heb jij erop en bij welke telco zit je?
Simyo is ook kpn netwerk, dus daar zal het dan wel niet aan liggen.SnoeiKoei schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:43:
[...]
Build B331 (android 5.1.1, emui 3.1. Ik heb nog geen update naar android 6 gekregen). Provider is Simyo.
Nahja, zodra ik m'n Oneplus 3 binnen heb ga ik dan toch maar eens proberen om Android 6 erop te krijgen.
Geen last van tot nog toe; draai momenteel op .521 (emui 4 & android 6)FlowDesign schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:11:
Provider is Ben (T-mobile)
M'n Oneplus 3 bevalt enorm goedFlowDesign schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:04:
[...]
Simyo is ook kpn netwerk, dus daar zal het dan wel niet aan liggen.
Nahja, zodra ik m'n Oneplus 3 binnen heb ga ik dan toch maar eens proberen om Android 6 erop te krijgen.
Wat ook erg goed bevalt is dat de fingerprintsensor aan de voorkant zit, ik zou geen smartphone willen waarbij deze aan de achterkant zit omdat ik 'm vaak naast me heb liggen op tafel en dan alleen m'n vinger erop hoef te leggen. Anders zou ik telkens m'n telefoon op moeten tillen, zwaar veel moeite
Anyhow, ik heb op m'n Honor 6 Plus een clean install gedaan van de Android 6 MoDaCo ROM en dat is echt een aanrader

http://forum.xda-develope...daco-custom-rom-t3393675/
Mijn (in NL gekochte) Honor 6plus heeft zojuist de ota-update naar Android 6 /EMUI4 gepusht gekregen. Ben nu aan het downloaded & updaten.
Edit: klaar. Ziet er prima uit tot zover.
Edit: klaar. Ziet er prima uit tot zover.
[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-08-2016 22:47 ]
Waarom raad je deze ROM aan? Wat maakt 'm zoveel beter dan de standaard software?FlowDesign schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:27:
[...]
Anyhow, ik heb op m'n Honor 6 Plus een clean install gedaan van de Android 6 MoDaCo ROM en dat is echt een aanrader![]()
http://forum.xda-develope...daco-custom-rom-t3393675/
Hij is gebaseerd op de standaard software, verschil is dat alle meuk die je toch niet nodig hebt eruit is gesloopt.mthmulders schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:11:
[...]
Waarom raad je deze ROM aan? Wat maakt 'm zoveel beter dan de standaard software?
Moet toegeven dat ik geen echte vergelijking met de originele Android 6 heb op de H6+, omdat Android 5 en vorige versies van 6 last hadden van battery drain. Dat schijnt nu in ieder geval opgelost te zijn.
Dus of je nu die van Modaco of de originele Android 6 erop zet zal vermoedelijk niet zo heel veel uitmaken. Ik vond het echter wel fijn dat Modaco minder bloatware erop heeft.
Is al die EMUI meuk er dan ook uit gesloopt? Met andere woorden, is het de "originele" Android 6?FlowDesign schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:17:
[...]
Hij is gebaseerd op de standaard software, verschil is dat alle meuk die je toch niet nodig hebt eruit is gesloopt.
[...]
Dus of je nu die van Modaco of de originele Android 6 erop zet zal vermoedelijk niet zo heel veel uitmaken. Ik vond het echter wel fijn dat Modaco minder bloatware erop heeft.
Nope, dat niet. Maar dus wel alle bloatware apps. Als je stock Android wilt dan moet je kijken of er een werkende CM-versie te verkrijgen is of iets in die richting, maar volgens mij hebben de ontwikkelaars die daarmee bezig waren (voor de gewone Honor 6) op een gegeven moment de pijp aan Maarten gegeven omdat er te veel sources niet vrijgegeven zijn en ze het niet stabiel kregen.mthmulders schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:30:
[...]
Is al die EMUI meuk er dan ook uit gesloopt? Met andere woorden, is het de "originele" Android 6?
Los daarvan, ik kwam ook ooit van vanilla-Android en CM etc en ben toen heel snel gewend geraakt aan MIUI en EMUI. Vind het prima werken eigenlijk, niks mis mee
Het enige grote verschil is eigenlijk dat je geen App-drawer hebt maar dat al je app-icoontjes op je homescreen(s) staan. Nouja, big deal.
Verwijderd
*knip* Crossposten is niet toegestaan. Graag hier verder: Honor 6 problemen.
[ Voor 87% gewijzigd door rens-br op 21-10-2016 08:49 ]
Ik zit nog op 4.4.2, maar zou graag willen updaten. Mijn Honor 6 is echter geroot en de update wil niet installeren. Met Ota vindt hij de update, maar als ik hem de opdracht geef om te installeren, kom ik na een herstart weer terug in 4.4.2.....moet ik de telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingenen zo ja, heeft iemand daar ervaring mee?
Ik kon het in het topic nergens teurgvinden en ook op XDA zie ik zo 1-2-3 niets hierover. Mijn probleem:
Ik heb hier de Honor 6 van mijn nichtje. Prima telefoon, maar zodra het scherm uit is geweest en je met een swipe het weer wilt openen, werkt het touchscreen niet meer. Enige wat helpt is de telefoon uitzetten en weer aanzetten. Als je de telefoon maar 1x per dag gebruikt, is er dus niets aan de hand, maar doorgaans zou je vaker dit willen gebruiken, natuurlijk.
Factory reset, cache partition wipe, emui opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Geen soelaas. Iemand een idee?
Ik heb hier de Honor 6 van mijn nichtje. Prima telefoon, maar zodra het scherm uit is geweest en je met een swipe het weer wilt openen, werkt het touchscreen niet meer. Enige wat helpt is de telefoon uitzetten en weer aanzetten. Als je de telefoon maar 1x per dag gebruikt, is er dus niets aan de hand, maar doorgaans zou je vaker dit willen gebruiken, natuurlijk.
Factory reset, cache partition wipe, emui opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Geen soelaas. Iemand een idee?
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh