Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
mregeling2005 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:31:
Heb hem van Coolblue vandaan, maar er zit geen NFC op, wel Dual Sim
Dan zou ik eens vragen aan Coolblue waarom ze op de site zetten dat hij NFC heeft.

Overigens geven alle grote specsites aan dat hij NFC heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Momus op 31-08-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:49
Weird, bij de ene review of verkoper zeggen ze het zit er wel op, bij de andere niet.
Heb je een Europese versie met 800 MHz FDD-LTE (4G)?

Edit:
Heb ff gezocht en in 3 verschillende Duitse reviews (van mensen die bij de presentatie in London aanwezig waren) wordt inderdaad aangegeven dat er géén NFC op zit.
Wel lomp dat bijna alle sites in de specs aangeven dat het er wél opzit.

Misschien wordt het op een later moment nog softwarematig toegevoegd mits de Kirin935 het wel ondersteunt.

[ Voor 35% gewijzigd door FlowDesign op 31-08-2015 14:47 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus NFC staat niet bij de toggles in het pulldown menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:46:
[...]

Dus NFC staat niet bij de toggles in het pulldown menu?
Bij mijn H6+ staat het daar ook niet tussen, maar wel bij Settings > More > NFC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renehag
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-11-2017
en welke 4g frequenties ondersteunt ie? Daar vindt ik ook tegenstrijdige informatie over... Hoe bevalt hij verder? Ik heb nu een Honor 6 en die bevalt me erg goed. Wil de overstap wagen ivm dual sim functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:49:
[...]
Bij mijn H6+ staat het daar ook niet tussen, maar wel bij Settings > More > NFC
Vreemd, zoiets hoort gewoon bij de toggles te staan vind ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
renehag schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:02:
[...]

en welke 4g frequenties ondersteunt ie? Daar vindt ik ook tegenstrijdige informatie over... Hoe bevalt hij verder? Ik heb nu een Honor 6 en die bevalt me erg goed. Wil de overstap wagen ivm dual sim functionaliteit.
Als je Dual SIM wilt, houd er dan rekening mee dat je van de Honor 7 een 16GB of een 64GB versie hebt en het 2e slot óf MicroSD óf een SIM-kaart kan bevatten.
Voor mij zou bij gebruik van Dual-SIM de 16GB versie een no-go zijn.

De Europese versie heeft zeker weten de juiste 4G frequenties (800 MHz). Dat is in meerdere reviews in de afgelopen dagen bevestigd.
De Chinese versie heeft slechts een deel van de juiste frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
renehag schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:02:
[...]

Bevalt me uitstekend. Heb zelf een Honor 6 gehad maar deze is echt lekker stevig gebouwd, vingerafdrukscanner is vele malen sneller dan een iPhone 6 of Samsung galaxy S6, kan er heel snel een tikje op geven en hij unlockt al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1e met een Honor-7 is er dus al, is er misschien iemand die een Honor-7 topic wil maken, mij gaat dat echt niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mregeling2005 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:37:
[...]
Bevalt me uitstekend. Heb zelf een Honor 6 gehad maar deze is echt lekker stevig gebouwd, vingerafdrukscanner is vele malen sneller dan een iPhone 6 of Samsung galaxy S6, kan er heel snel een tikje op geven en hij unlockt al.
Zou je misschien wat dieper willen zoeken naar die NFC mogelijkheid, want op de facebook pagina van CB verteld een medewerker dat NFC er echt op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb even een nieuw topic aangemaakt, omdat de laatste paar berichten alleen maar over de nieuwe 7 gingen.
[Huawei Honor 7] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benbaba schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:49:
Heb even een nieuw topic aangemaakt, omdat de laatste paar berichten alleen maar over de nieuwe 7 gingen.
[Huawei Honor 7] Ervaringen en Discussie
Mooi en bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latte
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03 17:50
Wat is voor degenen die de Honor 7 bij andere webshops dan Vmall bestellen de reden om het bij die winkels te doen en niet bij Vmall?
Zelf heb ik op Vmall een aantal keer geprobeerd de telefoon te bestellen maar bij de kassa pagina krijg ik telkens het roodgemarkeerde bericht "Verplicht veld" te zien (met een pijltje omhoog naar woonplaats) terwijl dit gewoon is ingevuld. Hebben meer mensen dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renehag
Latte schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:50:
Wat is voor degenen die de Honor 7 bij andere webshops dan Vmall bestellen de reden om het bij die winkels te doen en niet bij Vmall?
Zelf heb ik op Vmall een aantal keer geprobeerd de telefoon te bestellen maar bij de kassa pagina krijg ik telkens het roodgemarkeerde bericht "Verplicht veld" te zien (met een pijltje omhoog naar woonplaats) terwijl dit gewoon is ingevuld. Hebben meer mensen dit ervaren?
Tijdens de chat met een medewerker van vmall zei hij dat er inderdaad wat problemen met het bestellen op de site waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latte
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03 17:50
renehag schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:57:
[...]

Tijdens de chat met een medewerker van vmall zei hij dat er inderdaad wat problemen met het bestellen op de site waren...
Vervelend. Zo loop ik de korting mis.
Maar bij Coolblue besteld is wel morgen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Latte schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:59:
[...]
Vervelend. Zo loop ik de korting mis.
Maar bij Coolblue besteld is wel morgen in huis.
Maar vooralsnog alleen de witte :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:23

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Het zou wel zo prettig zijn als H7 gerelateerde vragen en discussies nu in het daavoor bedoelde topic worden gepost...

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:04:
Het zou wel zo prettig zijn als H7 gerelateerde vragen en discussies nu in het daavoor bedoelde topic worden gepost...
Je hebt helemaal gelijk, je laat je zo makkelijk meeslepen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik heb vandaag de B250 update dan maar handmatig op m'n H6+ gezet door deze van needrom te downloaden.
Zie nu ineens een nieuwe app van Huawei genaamd SkyTone.
Iemand dit al eens in het buitenland uitgeprobeerd?

http://technews.co/2015/0...ard-for-overseas-travels/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Er is weer een een nieuwe beta voor de H60-l02, 01, 11, 12, 23 en die heet ineens weer 5.9.1. (Ik draai b526)
De nieuwe beta Emui 3.1 5.1 is nu ook te downloaden voor die 6+. http://www.emui.com/cn/pl...wnload&mod=detail&mid=125

[ Voor 10% gewijzigd door Cosmo_nl op 01-09-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Cosmo_nl schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:47:
Er is weer een een nieuwe beta voor de H60-l02, 01, 11, 12, 23 en die heet ineens weer 5.9.1. (Ik draai b526)
De nieuwe beta Emui 3.1 5.1 is nu ook te downloaden voor die 6+. http://www.emui.com/cn/pl...wnload&mod=detail&mid=125
Supertof, vaak gaat downloaden vanaf die site zó langzaam dat de download meestal wordt afgebroken :'(
Ik doe een poging... :)

edit:
Poging 1: afgebroken bij 199 MB.
Heb maar ff een Download Manager extensie geïnstalleerd die resume ondersteunt, misschien lukt het dan.
Traag is het sowieso :z

[ Voor 15% gewijzigd door FlowDesign op 01-09-2015 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cosmo_nl
FlowDesign schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:39:
[...]

Supertof, vaak gaat downloaden vanaf die site zó langzaam dat de download meestal wordt afgebroken :'(
Ik doe een poging... :)

edit:
Poging 1: afgebroken bij 199 MB.
Heb maar ff een Download Manager extensie geïnstalleerd die resume ondersteunt, misschien lukt het dan.
Traag is het sowieso :z
Als je ff wacht, ik hang hem nu aan mn mega upload voor de liefhebbers.
Ik kan ze redelijk goed downloaden vanaf de site.

Done
(Emui 3.1 Beta voor de PE-TL10)
https://mega.nz/#!5ox3wBy...pMI1Li0nj80i7NZyATwiHMa0w

[ Voor 8% gewijzigd door Cosmo_nl op 01-09-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Cosmo_nl schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:47:
[...]

Als je ff wacht, ik hang hem nu aan mn mega upload voor de liefhebbers.
Ik kan ze redelijk goed downloaden vanaf de site.

Done
(Emui 3.1 Beta voor de PE-TL10)
https://mega.nz/#!5ox3wBy...pMI1Li0nj80i7NZyATwiHMa0w
Koning _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Cosmo_nl schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:28:
[...]

Hij staat als beta/developer, al vind ik het wel vreemd omdat die B526 heet. Voor gaande beta's/developers bestonden vaak uit 5.1.x.x of 4.1x.x of sp.

Ik moet hem nog grondig testen, maar de eerste indruk is prima. Alleen de google apps icoontjes zijn er niet beter op geworden. :P
Heb je trouwens op die Android 5.x ROM ook getest of je kunt rooten?
En zo ja, hoe? Met de MultiTool? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
FlowDesign schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:06:
[...]

Heb je trouwens op die Android 5.x ROM ook getest of je kunt rooten?
En zo ja, hoe? Met de MultiTool? :)
Uhm nee sorry. Ik heb mijn toestel niet geroot, ook niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Cosmo_nl schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:31:
[...]

Uhm nee sorry. Ik heb mijn toestel niet geroot, ook niet geprobeerd.
Ok. Ik heb net weer stock recovery teruggezet en heb net die EMUI 3.1 (Android 5.1) Bèta erop gezet.
Ga meteen ff proberen of ik die kan rooten.

De nieuwe ROM is zojuist volledig opgestart (1e keer duurt vrij lang vanwege optimizing apps) en hij is nog niet gecrashed! :D

EDIT:
Er is iig een TWRP recovery beschikbaar voor EMUI 3.1 welke werkt voor de Honor 6 en de Mate 7, dus die zal ook wel werken op de H6+ :)

EDIT2:
Yo, rooten van EMUI 3.1 is gelukt met TWRP recovery :)
http://forum.xda-develope...?p=62634524&postcount=281

(CWM recovery is nog niet beschikbaar voor EMUI 3.1. Hopelijk komt die snel.)

[ Voor 47% gewijzigd door FlowDesign op 02-09-2015 19:04 ]

• Gustavo678
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 16:42
Wanneer is de officiële release van 5.1 dan? Heb het idee dat die telkens wordt uitgesteld

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

guustestroet schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:46:
Wanneer is de officiële release van 5.1 dan? Heb het idee dat die telkens wordt uitgesteld
Wordt nu getest dus zal vast niet lang meer duren.

• FlowDesign
guustestroet schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:46:
De laatste bèta voor de H6+ is net een paar dagen geleden online gezet. Deze draai ik sinds gisteren en is super. Het kan nu niet lang meer duren voordat de stable release uitkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Ik heb de Beta B526 Emui 3.1 android 5.1.1 nu anderhalf week in gebruik op mij Huawei Honor 6 (L02) en moet zeggen dat de accu duidelijk langer meegaat als voorheen. Opzich zijn het maar kleine veranderingen, Notivicatie scherm op lock-screen wat toch wel handig is.
Timelap en supernacht modus zijn toegevoegd aan de camera, deze werken wel goed moet ik zeggen (al moet je voor supernacht-modus wel een erg vaste hand hebben of hem op een tri-pot zetten).Split-screen en dlink+, nieuw toetsenbordje, webbrowers lijken sneller te reageren. Eigenlijk maar kleine veranderringen, maar ik heb nou niet een iedee of gevoel dat ik een beta versie draai. Hij draait minimaal net zo soepel als voorheen, geen vast gelopen apps of telefoon die zichzelf opnieuw opstart.
Benchmarks laten wel zien dat die sneller is (Antutu 44468 op 1080 en 47683 op 720 scherm), mij bevalt die prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bta91
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-08 17:50
Weet iemand of er een hoesje is voor de honor 6 die alleen de rand bedekt en niet de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosmo_nl schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:50:
Ik heb de Beta B526 Emui 3.1 android 5.1.1 nu anderhalf week in gebruik op mij Huawei Honor 6 (L02) en moet zeggen dat de accu duidelijk langer meegaat als voorheen. Opzich zijn het maar kleine veranderingen, Notivicatie scherm op lock-screen wat toch wel handig is.
Timelap en supernacht modus zijn toegevoegd aan de camera, deze werken wel goed moet ik zeggen (al moet je voor supernacht-modus wel een erg vaste hand hebben of hem op een tri-pot zetten).Split-screen en dlink+, nieuw toetsenbordje, webbrowers lijken sneller te reageren. Eigenlijk maar kleine veranderringen, maar ik heb nou niet een iedee of gevoel dat ik een beta versie draai. Hij draait minimaal net zo soepel als voorheen, geen vast gelopen apps of telefoon die zichzelf opnieuw opstart.
Benchmarks laten wel zien dat die sneller is (Antutu 44468), mij bevalt die prima.
Klinkt goed, het belangrijkste voor mij is, stabiliteit en batterijduur maar geldt denk ik voor iedereen, de snelheid vind ik nu al prima en mijn Antutu-score met 4.4.2 is 42517.
BTW, Die 'Stagefright' bug was met 5.1.1 toch ook verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Over batterijduur gesproken. Ik had woensdag de EMUI 3.1 Bèta geïnstalleerd en dat was prima, merkte ook geen verschil qua batterijduur.
Maar sinds vrijdagavond ongeveer zie ik dat de accu veel sneller leeg wordt getrokken. Afgelopen nacht bijvoorbeeld bijna 25% accu eraf, terwijl dat voorheen minder dan 5% was. Ik zie dat Android System (62%) en Android OS (21%) verreweg de meeste accu slurpen. Tevens zie ik wake locks.

Edit:
Even wat dieper zitten graven in de onderliggende apps en processen van Android System. Bleek dat "Power Genie" en "Keyguard" de meeste stroom verbruikten. Keyguard is het lockscreen, ik vermoed dat die door een ander proces werd getriggert.
Heb met Titanium Backup een backup gemaakt van Power Genie en daarna de app verwijdert en telefoon opnieuw gestart.
Ben benieuwd of het helpt :)

[ Voor 34% gewijzigd door FlowDesign op 07-09-2015 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Een voorbeeld van de nieuwe supernacht modus in Emui 3.1 (5.1.1)
Normale foto modus
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img537/9061/9zRa22.jpg

Supernacht modus
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img661/2318/T1xyin.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Cosmo_nl op 07-09-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
FlowDesign schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:30:
Over batterijduur gesproken. Ik had woensdag de EMUI 3.1 Bèta geïnstalleerd en dat was prima, merkte ook geen verschil qua batterijduur.
Maar sinds vrijdagavond ongeveer zie ik dat de accu veel sneller leeg wordt getrokken. Afgelopen nacht bijvoorbeeld bijna 25% accu eraf, terwijl dat voorheen minder dan 5% was. Ik zie dat Android System (62%) en Android OS (21%) verreweg de meeste accu slurpen. Tevens zie ik wake locks.

Edit:
Even wat dieper zitten graven in de onderliggende apps en processen van Android System. Bleek dat "Power Genie" en "Keyguard" de meeste stroom verbruikten. Keyguard is het lockscreen, ik vermoed dat die door een ander proces werd getriggert.
Heb met Titanium Backup een backup gemaakt van Power Genie en daarna de app verwijdert en telefoon opnieuw gestart.
Ben benieuwd of het helpt :)
Ik heb hier nog geen last van gehad, misschien een bug in een app die laatst geupdated is?
Bij mij is de batterijduur echt duidelijk merkbaar beter geworden. Ik zal eens na een dag gebruik, mijn verbruik posten.

(Ik heb de standaard browser uitgezet en gebruik nu Firefox, dat is echt een wereld van verschil. Vellamo Browser score 3106 tegenover 2100 met standaard browser )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Cosmo_nl schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:57:
[...]

Ik heb hier nog geen last van gehad, misschien een bug in een app die laatst geupdated is?
Bij mij is de batterijduur echt duidelijk merkbaar beter geworden. Ik zal eens na een dag gebruik, mijn verbruik posten.

(Ik heb de standaard browser uitgezet en gebruik nu Firefox, dat is echt een wereld van verschil. Vellamo Browser score 3106 tegenover 2100 met standaard browser )
Ik had wat zitten klooien met Titanium Backup, een oudere versie van SwiftKey terugzetten en cache verwijderen met TWRP en daarna kwam de ellende.
Krijg het ook niet meer weg.

Morgen maar eens kijken of ik m'n 3.0 backup terug kan zetten met CWM en dan opnieuw de EMUI 3.1 update eroverheen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 16:16
Ik heb Titanium Backup ingesteld op mijn Honor 6 om elke dag een backup te maken om 2 uur 's nachts. De volgende dag is er echter dan geen backup gedraaid. Op de een of andere manier wil het gewoon niet. Als ik het toestel unlock, dan draait de backup wel gewoon. Het lijkt op de een of andere manier gerelateerd aan het unlockscreen. Iemand anders ook problemen met de geplande backup van Titanium? Of heeft iemand enig idee waarom de backup niet wil draaien?
(ik heb root access en ik heb de betaalde versie van Titanium Pro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
den_the_man schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:44:
Ik heb Titanium Backup ingesteld op mijn Honor 6 om elke dag een backup te maken om 2 uur 's nachts. De volgende dag is er echter dan geen backup gedraaid. Op de een of andere manier wil het gewoon niet. Als ik het toestel unlock, dan draait de backup wel gewoon. Het lijkt op de een of andere manier gerelateerd aan het unlockscreen. Iemand anders ook problemen met de geplande backup van Titanium? Of heeft iemand enig idee waarom de backup niet wil draaien?
(ik heb root access en ik heb de betaalde versie van Titanium Pro)
Titanium Backup al toegevoegd aan de Protected apps via de Power Manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
FlowDesign schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:11:
[...]

Titanium Backup al toegevoegd aan de Protected apps via de Power Manager?
Thanks, dit lijkt het probleem opgelost te hebben. Nu 2x getest en de backup draait nu gewoon op de achtergrond zoals de bedoeling is. d:)b

Waarom ben ik daar nou zelf niet op gekomen..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
den_the_man schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:37:
[...]

Thanks, dit lijkt het probleem opgelost te hebben. Nu 2x getest en de backup draait nu gewoon op de achtergrond zoals de bedoeling is. d:)b

Waarom ben ik daar nou zelf niet op gekomen..... 8)7
Geen dank. Heb hetzelfde ook een keer gehad en duurde ook echt lang voordat ik dat bedacht had _O-
FlowDesign schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:50:
[...]

Ik had wat zitten klooien met Titanium Backup, een oudere versie van SwiftKey terugzetten en cache verwijderen met TWRP en daarna kwam de ellende.
Krijg het ook niet meer weg.

Morgen maar eens kijken of ik m'n 3.0 backup terug kan zetten met CWM en dan opnieuw de EMUI 3.1 update eroverheen flashen.
Thank God for CWM Backups! :X _O-

Had gelukkig met CWM een backup gemaakt van m'n laatste EMUI 3.0 voordat ik EMUI 3.1 ging installeren. Want eerder vandaag wilde ik dus terug van EMUI 3.1 met TWRP Recovery naar Stock Recovery en EMUI 3.0.
Na het flashen van de Stock Recovery van EMUI 3.0 en vervolgens via Local Update de EMUI 3 UPDATE.APP flashen vanuit EMUI 3.1, kwam m'n H6+ in een bootloop. Gelukkig kreeg ik 'm daaruit door op de Volume - knop te drukken.
Conclusie: Stock Recovery van EMUI 3 boot niet als je EMUI 3.1 ROM geïnstalleerd hebt.

Dus vervolgens Stock recovery EMUI 3.1 erop gezet, toen kon ik EMUI 3.0 wél weer installeren.
Echter na installatie kwam ie met een Huawei bootlogo en daarna de melding dat mijn Data partitie niet meer leesbaar was.

Daarna nog geprobeerd met de Stock recovery van EMUI 3 en CWM, gaven hetzelfde resultaat.

Gelukkig kon ik met CWM nog wel in de Data partitie komen en dus m'n backup terugzetten waarna alles weer perfect werkte *O*

Dus nu maar weer met Stock Recovery aan het updaten naar EMUI 3.1 zoals de vorige keer en maar eens zien of ik als ik niet teveel met TWRP klooi weer een normaal accuverbruik krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSDharry
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-01-2021
Ik heb een nieuwe H60-L12 binnen en heb bij dit model eerder de bootloader unlocked. Volgens dezelfde procedure als voorheen naar betreffende website waar unlockcode was te genereren, maar deze blijkt niet meer te bestaan. Vervolgens via XDA (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2800079) op een nieuw spoor gekomen waar ik ook vastloop. Dat spoor brengt je mbv van Chrome naar de emui-site (http://www.emui.com/plugi...k&mod=unlock&action=apply) alwaar ik met een Huawei account inlog. Daarna verschijnt een scherm die vraagt om modelnr, serienr, Imeinr, en product ID. Alles meerdere malen netjes ingevoerd, maar geeft andom 2 reacties: of de melding dat de server het druk heeft, of een melding die door Google Translate wordt vertaald als: "Huawei cloud applicatie is goed voor de unlock code is niet op deze telefoon log meer dan 14 dagen!"
Kan iemand mij aangeven waar ik een fout maak of me anders een alternatieve keuze voorleggen waarmee ik de bootloader kan unlocken? Ik ga over 2 dagen naar buitenland en wil daarvoor mijn Phone hebben geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Schijnbaar kan het ook door een email naar support te sturen. Dezelfde gegevens per email sturen, dan krijg je een unlock code terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSDharry
Is het e-mail adres mobiel@huawei.com?

• den_the_man
SSDharry schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:42:
Ik heb een nieuwe H60-L12 binnen en heb bij dit model eerder de bootloader unlocked. Volgens dezelfde procedure als voorheen naar betreffende website waar unlockcode was te genereren, maar deze blijkt niet meer te bestaan. Vervolgens via XDA (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2800079) op een nieuw spoor gekomen waar ik ook vastloop. Dat spoor brengt je mbv van Chrome naar de emui-site (http://www.emui.com/plugi...k&mod=unlock&action=apply) alwaar ik met een Huawei account inlog. Daarna verschijnt een scherm die vraagt om modelnr, serienr, Imeinr, en product ID. Alles meerdere malen netjes ingevoerd, maar geeft andom 2 reacties: of de melding dat de server het druk heeft, of een melding die door Google Translate wordt vertaald als: "Huawei cloud applicatie is goed voor de unlock code is niet op deze telefoon log meer dan 14 dagen!"
Kan iemand mij aangeven waar ik een fout maak of me anders een alternatieve keuze voorleggen waarmee ik de bootloader kan unlocken? Ik ga over 2 dagen naar buitenland en wil daarvoor mijn Phone hebben geroot.
http://www.emui.com/plugi...k&mod=unlock&action=apply

Onderaan de pagina een vinkje zetten en klikken op de knop. Je komt dan op de Chinese unlockpagina. Onderstaande plaatje is een vertaling van de corresponderende velden. (edit: de Engelse unlocksite is voor mij onvindbaar) Trouwens, op de unlocksite in Chrome verschijnt er bij mij helemaal rechts in de adresbalk een vertaalknop en dan kan je de site vertalen naar Engels en ziet hij er bijna uit zoals onderstaande pagina.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hrPz0KVl.jpg

Edit: Voor eigenaren van de H60L04: je moet nog steeds d.m.v. rechtsklikken en 'Element inspecteren' de Honor 6 (H60-L04) toevoegen voor de juiste unlockcode. Op XDA staat hoe je dat moet doen. De H60-L12 staat al wel bij het veld 'Product model'.

Ook onderstaande Youtube video is heel handig. Hierop staat ook hoe je de overige benodigde codes kan achterhalen.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9KOqfhjkvac]

[ Voor 17% gewijzigd door den_the_man op 10-09-2015 10:28 ]

• FlowDesign
Dus ik was weer terug bij EMUI 3.1, maar zag dat ik afgelopen nacht ontzettende wakelocks had welke de batterij aardig leegtrekken. De telefoon raakt ongeveer net zo snel leeg wanneer die 's nachts niets aan het doen is als wanneer ik 'm overdag gebruik. Hij gaat niet in deep sleep.

Via een topic op XDA blijkt dat het waarschijnlijk aan de nieuwere versies van Google Play Services ligt.

Heb nu net de volgende aanpassingen verricht, hopelijk helpt het:
http://forum.xda-develope...p?p=59692790#post59692790

EDIT:
Zie ook dat er veel mmc1_detect activiteit is. Schijnt veel voor te komen op allerlei verschillende type en merken toestellen en al sinds Android 4.2.
Heeft wel duidelijk een verband met WIFI en ik vermoed dat ik er thuis geen last van heb maar op een andere locatie met een andere router wel.

Denk dat ik een factory reset uit ga voeren en als dat niet helpt m'n EMUI 3.0 backup weer terugzet :/

[ Voor 27% gewijzigd door FlowDesign op 10-09-2015 12:19 ]

• SSDharry
Heb inmiddels telefonisch contact gehad met support Benelux. Antwoord: nieuw beleid is niet verstrekken van unlock codes. M.a.w. zit ik nog steeds zonder mogelijkheid om die te bemachtigen. Elke andere suggestie blijft dus welkom

• den_the_man
SSDharry schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:29:
Heb inmiddels telefonisch contact gehad met support Benelux. Antwoord: nieuw beleid is niet verstrekken van unlock codes. M.a.w. zit ik nog steeds zonder mogelijkheid om die te bemachtigen. Elke andere suggestie blijft dus welkom
Zie mijn bovenstaande post.

• SSDharry
In aanvulling, heb ook die Chinese pagina meer dan eens geprobeerd. Ales ingevoerd en krijg dan een cryptisch vertaalde melding waarin iets staat al Huawei Cloud en iets over 14 dagen. Maar ik kom niet een pagina verder waar de code is te generen

• den_the_man
SSDharry schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:34:
In aanvulling, heb ook die Chinese pagina meer dan eens geprobeerd. Ales ingevoerd en krijg dan een cryptisch vertaalde melding waarin iets staat al Huawei Cloud en iets over 14 dagen. Maar ik kom niet een pagina verder waar de code is te generen
Ik heb mijn eigen info wederom ingevoerd en bij mij geeft hij weer mijn unlock code (dezelfde als vorige week). Weet je zeker dat je alles goed gedaan hebt?

• SSDharry
Als het jou lukt, zou het mij toch ook moeten lukken. Ik doe het met Chrome, accepteer de voorwaarden, vul op volgende pagina mijn username en password in en de verificatie code. Kom dan op de pagina waar de telefoon gegevens worden gevraagd. Doe dat allemaal en druk op de knop. En dan stkot het. Een vraagje, misschien gebruik ik de verkeerde credentials. Welk account moet ik opvoeren? Waar moet ik dat aanmaken? Misschien gaat daar dan iets fout?

Als het jou lukt is het misschien idee dat jij ook mijn unlockcode ophaalt met de gegevens die ik je stuur. Ben over uur thuis en ga het weer eens proberen

Wil je nog danken voor meedenken.

[ Voor 17% gewijzigd door SSDharry op 10-09-2015 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• den_the_man
SSDharry schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:26:
Als het jou lukt, zou het mij toch ook moeten lukken. Ik doe het met Chrome, accepteer de voorwaarden, vul op volgende pagina mijn username en password in en de verificatie code. Kom dan op de pagina waar de telefoon gegevens worden gevraagd. Doe dat allemaal en druk op de knop. En dan stkot het. Een vraagje, misschien gebruik ik de verkeerde credentials. Welk account moet ik opvoeren? Waar moet ik dat aanmaken? Misschien gaat daar dan iets fout?

Als het jou lukt is het misschien idee dat jij ook mijn unlockcode ophaalt met de gegevens die ik je stuur. Ben over uur thuis en ga het weer eens proberen

Wil je nog danken voor meedenken.
Ik wil het voor je proberen. Ik heb het nu 3x achter elkaar geprobeerd en elke keer weer krijg ik mijn unlockcode. Moet je mij je Product Serial Number, Imei nummer en Product ID sturen (prive)? Kijken of het mij lukt.

• SSDharry
Heb je de gegevens nu gestuurd

[ Voor 56% gewijzigd door SSDharry op 10-09-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Nou, ik ben voorlopig wel even klaar met EMUI 3.1 (bèta) op de H6+, wat een ellende zeg.
En ik vermoed dat TWRP ook niet echt helpt, ik blijf erbij dat TWRP kut is. Volgens mij verandert die iets aan je partities wat CWM en Stock Recovery niet doen.

Anyhow. Uiteindelijk dus een volledige clean install gedaan van EMUI 3.1 en na 40 minuten zag ik al dat het de batterij leeg bleef trekken net als bij de gewone update. Heb vanalles geprobeerd om wake locks eruit te krijgen maar niets hielp en ook zonder WiFi aan bleef de accu ontzettend snel leeg gaan.

Om weer terug naar m'n CWM backup te komen was ook weer een feest, want er is nog geen CWM versie die werkt wanneer je een Android 5 ROM erop hebt staan.
Op een gegeven moment wilde m'n toestel na een factory reset niet meer opstarten. Na nog een paar keer factory reset was dan ook m'n volledige interne opslag leeg (gelukkig had ik al een backup naar m'n laptop gemaakt). Vermoedelijk niet leeg, maar partitie niet meer zichtbaar.
Toen wilde die wel weer starten maar kon de Launcher van EMUI niet starten :? Ook zag ik via Settings dat de internal storage nog maar 3GB groot was ofzo, dus heel die partitie was niet meer zichtbaar (waar ik dus TWRP van verdenk). Dan kun je dus vrijwel niks als je geen Launcher hebt. Gelukkig kun je de Updater app vanuit het Settings menu starten en kon ik van daaruit toch nog een Local update starten. Moet je natuurlijk wel de Stock recovery erop hebben staan en geen TWRP, weer ellende.
Toch gelukt. Vervolgens local update terug naar EMUI 3.0. Die startte en kon ook niet de internal storage partitie benaderen. Toen CWM Recovery er weer op en die zag die partitie ook niet meer en dus ook niet m'n backup.
Uiteindelijk m'n backup terug kunnen zetten door deze van m'n laptop op een MicroSD te zetten en vanaf daar kon ik 'm terug op m'n telefoon zetten.

Eind goed al goed. Maar na bijna een dag kutten dus weer terug bij EMUI 3.0 :')
Die overigens prima werkt. Afgelopen nacht slechts 4% accu minder i.p.v. 20% à 25% bij EMUI 3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

FlowDesign schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:27:
Nou, ik ben voorlopig wel even klaar met EMUI 3.1 (bèta) op de H6+, wat een ellende zeg.
Heb je dit nou ook gerapporteerd? Lijkt me dat Honor hier iets op te lossen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
SnoeiKoei schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:46:
[...]

Heb je dit nou ook gerapporteerd? Lijkt me dat Honor hier iets op te lossen heeft...
Ik heb het in een mail gezet richting m'n contactpersoon bij Honor Nederland met het verzoek om het als bug te loggen.

Is er ook een andere manier om dit te loggen dat jij weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

FlowDesign schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:11:
[...]

Ik heb het in een mail gezet richting m'n contactpersoon bij Honor Nederland met het verzoek om het als bug te loggen.

Is er ook een andere manier om dit te loggen dat jij weet?
Nee, ik doe niet mee aan de beta dus ik zou het niet weten, maar goed dat je het iig hebt doorgegeven aan Honor NL, lijkt me toch voldoende. En anders hoor je wel waar je bugs moet rapporteren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
FlowDesign schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:27:
En ik vermoed dat TWRP ook niet echt helpt, ik blijf erbij dat TWRP kut is. Volgens mij verandert die iets aan je partities wat CWM en Stock Recovery niet doen.
.........
Uiteindelijk m'n backup terug kunnen zetten door deze van m'n laptop op een MicroSD te zetten en vanaf daar kon ik 'm terug op m'n telefoon zetten.

Eind goed al goed. Maar na bijna een dag kutten dus weer terug bij EMUI 3.0 :')
Die overigens prima werkt. Afgelopen nacht slechts 4% accu minder i.p.v. 20% à 25% bij EMUI 3.1.
Wat een verhaal. Ik denk dat ik aardig had zitten zweten.

Komt opeens een vraag bij me op. Ik heb dus vorige week mijn H60-L04 geroot. Geprobeerd een backup te maken van de Stock ROM (zonder root). Twee keer kreeg ik een error, toen ben ik gestopt met proberen. Er waren echter wel door CWM twee backup mappen aangemaakt met 5 bestanden erin. Ik heb de oudste map weggegooid, omdat de grootte daarvan duidelijk niet goed was. IkIs er een manier om erachter te komen of deze bruikbaar is (zonder hem daadwerkelijk terug te zetten, hahaha)?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TrZgnZml.jpg

Ik heb op dit forum begrepen, dat iedereen die root access heeft geen OTA melding meer krijgt voor eventuele updates. Moet ik straks mijn toestel ook unrooten voor het installeren van een update of kan dat gewoon toch nog dmv een lokale update met behoud van root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
SnoeiKoei schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:15:
[...]

Nee, ik doe niet mee aan de beta dus ik zou het niet weten, maar goed dat je het iig hebt doorgegeven aan Honor NL, lijkt me toch voldoende. En anders hoor je wel waar je bugs moet rapporteren lijkt me.
Ik had me wel aangemeld voor de bèta-fase in Nederland en ook de uitnodiging ontvangen, maar ik heb mijn H6+ destijds zelf uit China geïmporteerd er kreeg daardoor de bèta niet via OTA gepushed.
Had de bèta nu via de Chinese emui site (met dank aan Cosmo voor de link op mega).

Ik ga sowieso pas naar EMUI 3.1 overstappen zodra er een werkende versie van CWM recovery voor beschikbaar is, want TWRP zuigt en ik wil wel root hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
den_the_man schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:21:
[...]

Wat een verhaal. Ik denk dat ik aardig had zitten zweten.

Komt opeens een vraag bij me op. Ik heb dus vorige week mijn H60-L04 geroot. Geprobeerd een backup te maken van de Stock ROM (zonder root). Twee keer kreeg ik een error, toen ben ik gestopt met proberen. Er waren echter wel door CWM twee backup mappen aangemaakt met 5 bestanden erin. Ik heb de oudste map weggegooid, omdat de grootte daarvan duidelijk niet goed was. IkIs er een manier om erachter te komen of deze bruikbaar is (zonder hem daadwerkelijk terug te zetten, hahaha)?

[afbeelding]

Ik heb op dit forum begrepen, dat iedereen die root access heeft geen OTA melding meer krijgt voor eventuele updates. Moet ik straks mijn toestel ook unrooten voor het installeren van een update of kan dat gewoon toch nog dmv een lokale update met behoud van root?
Ik zie dat je alleen een backup hebt van system (en niet van data), maar dat kan hè. Is op zich prima maar dan zet ie misschien niet alles terug behalve het Android OS zelf.

Ik heb ook een .md5 bestandje in m'n backupfolder, daarmee zou je iig een check op de integreiteit kunnen doen, maar is ook niet alleszeggend.

Edit:
Om nog je vraag over OTA te beantwoorden.
Als je na het rooten de originele Stock recovery weer terugzet, dan kun je in principe gewoon OTA updates installeren. Je krijgt sowieso via de Updater app gewoon bericht wanneer er een update beschikbaar is.
Sommige updates kun je gewoon installeren, zelfs met root. Soms kan het niet maar dan geeft ie van tevoren al een waarschuwing.

[ Voor 12% gewijzigd door FlowDesign op 11-09-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
FlowDesign schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:23:
[...]

Ik zie dat je alleen een backup hebt van system (en niet van data), maar dat kan hè. Is op zich prima maar dan zet ie misschien niet alles terug behalve het Android OS zelf.

Ik heb ook een .md5 bestandje in m'n backupfolder, daarmee zou je iig een check op de integreiteit kunnen doen, maar is ook niet alleszeggend.

Edit:
Om nog je vraag over OTA te beantwoorden.
Als je na het rooten de originele Stock recovery weer terugzet, dan kun je in principe gewoon OTA updates installeren. Je krijgt sowieso via de Updater app gewoon bericht wanneer er een update beschikbaar is.
Sommige updates kun je gewoon installeren, zelfs met root. Soms kan het niet maar dan geeft ie van tevoren al een waarschuwing.
Mag hopen dat die backup van de Stock ROM, oké is, mocht het ooit nodig zijn om deze terug te zetten!! De data/apps zet ik wel terug met mijn Titanium Backup.

Wat betreft die OTA updates. Ben al blij om te horen dat ik de update berichten gewoon krijg (ondanks root). Ik wacht sowieso de ervaringen af van andere gebruikers met betrekking tot Emui 3.1. Ik heb eerlijk gezegd weinig reden om te updaten, want mijn toestel is echt heel stabiel. En ik heb nog weinig 'killer features' gezien, die een update noodzakelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
den_the_man schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:41:
[...]

Mag hopen dat die backup van de Stock ROM, oké is, mocht het ooit nodig zijn om deze terug te zetten!! De data/apps zet ik wel terug met mijn Titanium Backup.

Wat betreft die OTA updates. Ben al blij om te horen dat ik de update berichten gewoon krijg (ondanks root). Ik wacht sowieso de ervaringen af van andere gebruikers met betrekking tot Emui 3.1. Ik heb eerlijk gezegd weinig reden om te updaten, want mijn toestel is echt heel stabiel. En ik heb nog weinig 'killer features' gezien, die een update noodzakelijk maken.
Inderdaad, zo kijk ik er ook tegenaan. Juist door EMUI is er nauwelijks verschil tussen Android 4.4 en Android 5.1. En als de boel op 4.4 ook nog eens stabieler is en de accu langer meegaat, dan doe mij die maar.

Misschien dat de Camera app van EMUI 3.1 ook op EMUI 3.0 werkt, daar heb ik helaas niet de apk van gekopieerd. Die heeft namelijk wel een paar leuke nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
FlowDesign schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:49:
[...]

Misschien dat de Camera app van EMUI 3.1 ook op EMUI 3.0 werkt, daar heb ik helaas niet de apk van gekopieerd. Die heeft namelijk wel een paar leuke nieuwe features.
Ik heb even zitten spitten in mijn Emui 3.1 (wel van de Honor 6) en kwam deze Camera apk tegen
https://mega.nz/#!QpATGCj...owMDfpPha4PUiPtdKfdGo6w6E
Het gaat om versie 5.1.1-161.
Misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Cosmo_nl schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:17:
[...]

Ik heb even zitten spitten in mijn Emui 3.1 (wel van de Honor 6) en kwam deze Camera apk tegen

Had toevallig eerder vandaag al de camera.apk uit de System.img weten te halen op m'n laptop. Helaas zitten die nieuwe effecten voor Lightscribe en waterfall enzo niet in die apk. Kan ook niet vinden waar die wel in verstopt zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
FlowDesign schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:44:
[...]

Had toevallig eerder vandaag al de camera.apk uit de System.img weten te halen op m'n laptop. Helaas zitten die nieuwe effecten voor Lightscribe en waterfall enzo niet in die apk. Kan ook niet vinden waar die wel in verstopt zitten :?
Ik denk dat je Gallery2 apk moet hebben.

Kan iemand voor mij uit Emui 3.0 HwLauncher6.apk uploaden?

[ Voor 6% gewijzigd door Cosmo_nl op 13-09-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Cosmo_nl schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:22:
[...]

Ik denk dat je Gallery2 apk moet hebben.
Die had ik ook geïnstalleerd maar dan kreeg ik een error. Wilde niet openen na het installeren.
https://drive.google.com/...TkE/view?usp=docslist_api

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Zojuist een leuke app gevonden om je eigen Emui theme (hwt) te kunnen maken.
Google Play: Theme Creator EMOTIONui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
Cosmo_nl schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:17:
[...]

Heb je hiermee die foto in supernachtmodus gemaakt? Die ziet er namelijk erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Cosmo_nl schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:22:

Zie linkje in mijn vorige post voor het geval je die nog nodig had.... geen dank ;)

Je kunt overigens ook zelf APK files (en alle andere files) uit een ROM halen zonder dat je die hoeft te installeren.

Met HuaweiUpdateExtractor kun je alle .img files uit een UPDATE.APP bestand halen.

Vervolgens kun je dan bijvoorbeeld uit de system.img file de APK bestanden opslaan met ext4_unpacker.

En als je dan de ext4 nog om wil zetten naar Windows formaat dan kan dat met ext2explore.

(Staat allemaal op XDA forum).

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 21:53
Ik heb van vMall kortingscodes gekregen, denk dat ze generiek zijn. Vandaag is de 6+ extra goedkoop te krijgen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 14% gewijzigd door musicfreak op 16-09-2015 21:37 ]

• renehag
ik ook..wacht alleen al weken op mn honor 7 bestelling:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
den_the_man schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:23:
[...]

Heb je hiermee die foto in supernachtmodus gemaakt? Die ziet er namelijk erg goed uit.
Ja, ik durf alleen niet met de volle 100% te zeggen of het komt door de app, of mede door Android 5.1.1

• musicfreak
Cosmo_nl schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:50:
Ik heb de Beta B526 Emui 3.1 android 5.1.1 nu anderhalf week in gebruik op mij Huawei Honor 6 (L02) en moet zeggen dat de accu duidelijk langer meegaat als voorheen.
Klinkt goed! Wel maf dat mensen op het Androidworld forum juist het idee hebben dat de accu minder lang meegaat.

Ik heb sinds gisteren ook deze telefoon. De eerste indrukken zijn iig goed!

• FlowDesign
musicfreak schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 12:12:
[...]

Klinkt goed! Wel maf dat mensen op het Androidworld forum juist het idee hebben dat de accu minder lang meegaat.

Ik heb sinds gisteren ook deze telefoon. De eerste indrukken zijn iig goed!
Dat gaat over de Honor 6 PLUS.
Ik heb op de mijne ook gemerkt dat de accu met EMUI 3.1 bèta bizar snel leegraakt.

Op de Honor 6 komt dat blijkbaar niet voor.

• musicfreak
Inderdaad, my bad. Maar goed, ik heb de plus. Zal het nog eens aankijken.

• FlowDesign
musicfreak schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:28:
Inderdaad, my bad. Maar goed, ik heb de plus. Zal het nog eens aankijken.
Bespaar je de moeite van die bèta installeren. Zie mijn horroverhaal 1 of 2 pagina's terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
FlowDesign schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:29:
[...]

Zie linkje in mijn vorige post voor het geval je die nog nodig had.... geen dank ;)

Je kunt overigens ook zelf APK files (en alle andere files) uit een ROM halen zonder dat je die hoeft te installeren.

Met HuaweiUpdateExtractor kun je alle .img files uit een UPDATE.APP bestand halen.

Vervolgens kun je dan bijvoorbeeld uit de system.img file de APK bestanden opslaan met ext4_unpacker.

En als je dan de ext4 nog om wil zetten naar Windows formaat dan kan dat met ext2explore.

(Staat allemaal op XDA forum).
Bedankt, werkt perfect. Alleen crasht de unpacker op MN pc bij het ontleden van de Honor7 ROM.

Maar als ik zo FF snel zie, kan je zo ook zelf je rom te maken door alles weer in te pakken of denk ik nu weer te simpel?

[ Voor 3% gewijzigd door Cosmo_nl op 20-09-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Cosmo_nl schreef op zondag 20 september 2015 @ 08:59:
[...]

Bedankt, werkt perfect. Alleen crasht de unpacker op MN pc bij het ontleden van de Honor7 ROM.

Maar als ik zo FF snel zie, kan je zo ook zelf je rom te maken door alles weer in te pakken of denk ik nu weer te simpel?
Ik kon uit de EMUI 3.1 ROM wel foutloos system.img extraheren, maar sommige andere bestanden niet. Ik deed dat overigens op Windows 7.

Andersom heb ik niet uitgeprobeerd, geen idee of dat een goed idee is. Op zich wel handig als je niet wilt rooten maar wel van tevoren alle bloatware uit de ROM kunt halen.
Ik heb ook ergens gelezen op XDA dat je delen van de ROM (bijvoorbeeld alleen system.img) in een update.zip zou kunnen zetten en die met CWM of TWRP installeren, maar ook daar moet je erg voorzichtig mee zijn omdat er allerlei parameters goed moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 21:10

Cansu

Cirus the Virus

Lollipop 5.1 is uit voor de H06-L02 sinds vandaag. Krijg hem nog niet via de OTA. Dus geen Beta.

[ Voor 4% gewijzigd door Cansu op 25-09-2015 10:46 ]

Viva la Netherlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Cansu schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:46:
Lollipop 5.1 is uit voor de H06-L02 sinds vandaag. Krijg hem nog niet via de OTA. Dus geen Beta.
Dit is de officiële versie voor L04 (india link).

http://hihonor.in/sites/default/files/hono-6-Android-5.1.zip

Draait nu op mijn Honor 6. Tot nu toe geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Grappug die kreeg ik als update binnen.
Als je even terug leest zie je dat de 5.1.1 beta voor de L02 enzovoort er al lang was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
user_tweakers schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:28:
[...]

Dit is de officiële versie voor L04 (india link).

http://hihonor.in/sites/default/files/hono-6-Android-5.1.zip

Draait nu op mijn Honor 6. Tot nu toe geen problemen.
Over een paar dagen ook voor de 6 Plus zag ik. Ben zeer benieuwd of het accuverbruik gestabiliseerd is.

• frenkied
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-09 18:47
Ik had het probleem dat er geen toetsenborden waren geinstalleerd als je een factory reset doet:

Iedereen zal het wel weten maar goed:
Mocht dit gebeuren

1 Zorgen dat je er in kan via een PC
2 toetsenbord apk ergens downloaden
3 klaar

• user_tweakers
frenkied schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 08:39:
Ik had het probleem dat er geen toetsenborden waren geinstalleerd als je een factory reset doet:

Iedereen zal het wel weten maar goed:
Mocht dit gebeuren

1 Zorgen dat je er in kan via een PC
2 toetsenbord apk ergens downloaden
3 klaar
Bedankt voor de aanvulling. Dit had ik inderdaad ook.
Waarschijnlijk zal een deze dagen ook wel op de Nederlandse HiHonor site een rom komen te staan.

Edit:
Linkje voor Google toetsenbord: *knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.

Getest en werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 25-10-2016 14:59 ]

• musicfreak
Graag zou ik op mijn Honor 6+ nova launcher willen gebruiken. Echter als ik binnen Nova kies om deze als standaard in te stellen dan gebeurd er niets. Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Is het wellicht en Emui probleem?
Verder mis ik een equalizer bij de geluidsinstellingen. Echt jammer dat die er niet in zit, ik wil de hoge tonen bij mijn hoofdtelefoon wat dempen. Heb een paar equalizer apps geprobeerd echter vaak wordt het geluid er een stuk zachter van, in tegenstelling tot de equalizer in Sony telefoons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gustavo678
Probeer eens instellingen> apps >apps beheren > standaard app instellingen > lanceren/beginnen aanpassen naar nova launcher.

Heeft bij mij gewerkt, heb wel h60-l04 met Android 4.4

• musicfreak
Dank voor de tip, het werkte bij mij ook! :)

Nog iets heel anders. Ik had hiervoor een Sony Z1 compact, een telefoon met een resolutie van 1280x720, in tegenstelling tot de 1920x1080 van de Honor. Echter ik heb bij de Honor het idee dat ik naar een scherm met lagere resolutie zit te kijken. Open ik bijvoorbeeld de GMail app, dan zie ik dezelfde hoeveelheid mailtjes als op mijn Sony. De witruimtes en letters zijn alleen wat groter. Dit speelt ook bij de Deezer app. De PPI van de Honor is hoger dan mijn Z1 compact, 445 vs. 352. Zie http://www.phonearena.com...-Compact/phones/8729,8283

Het gekke is dat ik bij het instellingen menu wel het idee heb dat ik naar een Full HD scherm aan het kijken ben, de tekst lijkt daar ook kleiner. Bij instellingen staat lettergrootte op normaal. Als ik dit op klein zit wordt de tekst overal kleiner, maar dit heeft duidelijk geen invloed op de resolutie. Ik draai android 4.4.2 en Emui 3.0.

Hoe kan dit?

[ Voor 91% gewijzigd door musicfreak op 26-09-2015 22:30 . Reden: ppi / resolutie vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Omdat die apps schalen op percentage grootte van het scherm, dus dan maakt resolutie geen verschil behalve dat het beeld scherper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Werkt deze app, stock Android 6.0 launcher, ook gewoon op een Huawei telefoon met EMUI? http://www.androidplanet....-now-launcher-app-drawer/

Video: YouTube: Setup Google Launcher on Xiaomi Mi4

Als ik op de link klik via mijn PC, krijg ik gewoon de Google app. Maar ik heb liever de stock Android launcher, dan EMUI.

[ Voor 16% gewijzigd door Stefan22 op 27-09-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Google-Now launcher werkt prima op de Honor6. Sinds een maand ook in het bezit van de Honor, hiervoor de Nexus5. De EMUI beviel me niet, dus terug naar mijn vertrouwde launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Cosmo_nl schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:47:
Inmiddels staat hier wel een nieuwere versie, maar nog steeds een Development versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft nog meer de PE-TL10 versie (chinese verise)???
deze heb ik van coolblue gekocht.

kan hem echter niet updaten!

krijg steeds: ''software install failed!''

plz hlelp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Inmiddels ook op de Nederlandse Hihonor website een versie voor de H60_L04

http://www.hihonor.com/nl/pages/support#?view=downloads

Directe link: http://7961b64fc16ad15a92...loads/H60-L04C900B521.zip

Ik ga hem installeren en kijken of deze wel standaard alles netjes heeft geïnstaleerd. Na de installatie kon ik ook geen fabrieksreset doen bij de Indische rom en ook miste het toetsenboord. Of dit bij deze rom beter is zal ik laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Op dezelfde pagina ook eentje voor de H6+, ik kan alleen niet zo gauw zien of die nieuwer is dan de lollipop versie op de site van emui.

http://www.hihonor.com/en/pages/support#?view=downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
musicfreak schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:11:
Dank voor de tip, het werkte bij mij ook! :)

Nog iets heel anders. Ik had hiervoor een Sony Z1 compact, een telefoon met een resolutie van 1280x720, in tegenstelling tot de 1920x1080 van de Honor. Echter ik heb bij de Honor het idee dat ik naar een scherm met lagere resolutie zit te kijken. Open ik bijvoorbeeld de GMail app, dan zie ik dezelfde hoeveelheid mailtjes als op mijn Sony. De witruimtes en letters zijn alleen wat groter. Dit speelt ook bij de Deezer app. De PPI van de Honor is hoger dan mijn Z1 compact, 445 vs. 352. Zie http://www.phonearena.com...-Compact/phones/8729,8283

Het gekke is dat ik bij het instellingen menu wel het idee heb dat ik naar een Full HD scherm aan het kijken ben, de tekst lijkt daar ook kleiner. Bij instellingen staat lettergrootte op normaal. Als ik dit op klein zit wordt de tekst overal kleiner, maar dit heeft duidelijk geen invloed op de resolutie. Ik draai android 4.4.2 en Emui 3.0.

Hoe kan dit?
deze laatste update op de NL site is de juiste
Nu geen rode R bij booten wel diverse andere meuk ( spelletjes) en een toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
user_tweakers schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:14:
Inmiddels ook op de Nederlandse Hihonor website een versie voor de H60_L04

http://www.hihonor.com/nl/pages/support#?view=downloads

Directe link: http://7961b64fc16ad15a92...loads/H60-L04C900B521.zip

Ik ga hem installeren en kijken of deze wel standaard alles netjes heeft geïnstaleerd. Na de installatie kon ik ook geen fabrieksreset doen bij de Indische rom en ook miste het toetsenboord. Of dit bij deze rom beter is zal ik laten horen.
gaat goed, standaard met HUAWEI SWYPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
FlowDesign schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:52:
Omdat die apps schalen op percentage grootte van het scherm, dus dan maakt resolutie geen verschil behalve dat het beeld scherper is.
Dank voor de uitleg, maar ik snap het nog niet helemaal. Het komt mij nu over dat apps als GMail en Deezer zo schalen dat niet de volledige resolutie benut wordt. Immers, ik zie hetzelfde als op mijn Z1 compact, terwijl ik verwachtte meer te zien. Waarom is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gustavo678
frenkied schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:28:
[...]

gaat goed, standaard met HUAWEI SWYPE
Heb jij eerst gedowngrade of ben je van de indianse rom direct naar de nederlandse gegaan?
Ik heb namelijk ook die indiaanse rom geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
van indiase naar NL toen factory reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bta91
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-08 17:50
Vanwaar de factory reset?
Ik heb net vanaf de orginele Rom de nieuwe update geïnstalleerd. Is een factory reset dan ook nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
musicfreak schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:30:
[...]

Dank voor de uitleg, maar ik snap het nog niet helemaal. Het komt mij nu over dat apps als GMail en Deezer zo schalen dat niet de volledige resolutie benut wordt. Immers, ik zie hetzelfde als op mijn Z1 compact, terwijl ik verwachtte meer te zien. Waarom is dat?
Omdat de makers van de apps ervoor gekozen hebben om zo te schalen. Anders moet je de GUI van je app voor elke resolutie apart gaan ontwerpen ipv één GUI voor elk scherm.

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste