Nou, ik ben voorlopig wel even klaar met EMUI 3.1 (bèta) op de H6+, wat een ellende zeg.
En ik vermoed dat TWRP ook niet echt helpt, ik blijf erbij dat TWRP kut is. Volgens mij verandert die iets aan je partities wat CWM en Stock Recovery niet doen.
Anyhow. Uiteindelijk dus een volledige clean install gedaan van EMUI 3.1 en na 40 minuten zag ik al dat het de batterij leeg bleef trekken net als bij de gewone update. Heb vanalles geprobeerd om wake locks eruit te krijgen maar niets hielp en ook zonder WiFi aan bleef de accu ontzettend snel leeg gaan.
Om weer terug naar m'n CWM backup te komen was ook weer een feest, want er is nog geen CWM versie die werkt wanneer je een Android 5 ROM erop hebt staan.
Op een gegeven moment wilde m'n toestel na een factory reset niet meer opstarten. Na nog een paar keer factory reset was dan ook m'n volledige interne opslag leeg (gelukkig had ik al een backup naar m'n laptop gemaakt). Vermoedelijk niet leeg, maar partitie niet meer zichtbaar.
Toen wilde die wel weer starten maar kon de Launcher van EMUI niet starten

Ook zag ik via Settings dat de internal storage nog maar 3GB groot was ofzo, dus heel die partitie was niet meer zichtbaar (waar ik dus TWRP van verdenk). Dan kun je dus vrijwel niks als je geen Launcher hebt. Gelukkig kun je de Updater app vanuit het Settings menu starten en kon ik van daaruit toch nog een Local update starten. Moet je natuurlijk wel de Stock recovery erop hebben staan en geen TWRP, weer ellende.
Toch gelukt. Vervolgens local update terug naar EMUI 3.0. Die startte en kon ook niet de internal storage partitie benaderen. Toen CWM Recovery er weer op en die zag die partitie ook niet meer en dus ook niet m'n backup.
Uiteindelijk m'n backup terug kunnen zetten door deze van m'n laptop op een MicroSD te zetten en vanaf daar kon ik 'm terug op m'n telefoon zetten.
Eind goed al goed. Maar na bijna een dag kutten dus weer terug bij EMUI 3.0
Die overigens prima werkt. Afgelopen nacht slechts 4% accu minder i.p.v. 20% à 25% bij EMUI 3.1.