Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:49
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:57:
wie heeft nog meer de PE-TL10 versie (chinese verise)???
deze heb ik van coolblue gekocht.

kan hem echter niet updaten!

krijg steeds: ''software install failed!''

plz hlelp
Welk bestand heb je precies gedownload en hoe groot is dat bestand?
Heb je de originele recovery erop staan of bijvoorbeeld CWM?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuz
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 19:08

Wuz

Ik sta ook op het punt om de nieuwe update te installeren. Mijn huidige build is B370 (stock 4.4.2 EMUI 3.0). Het toestel is geroot en de recovery van CWM geïnstalleerd.
Is het inderdaad nodig om toch eerst de originele recovery terug te zetten, voordat ik de update kan uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Afgelopen vrijdag een Honor 6+ aangeschaft, en ik ben tot nu toe blij verrast. komende van een xperia T zocht ik naar een toestel met iig 16gb geheugen, 2gb ram, sd slot, minimaal een 5inch scherm en een mooie prijs, en ik kwam uiteindelijk uit op deze telefoon. nu net een weekend kunnen spelen met de ui, om tot de ontdekking te komen dat per vandaag de update naar 3.1/lollipop beschikbaar is.

ben benieuwd wat de wijzigingen zijn tov 3.0; heb daar iig tot op heden geen problemen mee ;)

linkje naar de update; hij is nog niet over-the-air beschikbaar (iig niet bij mij)

http://www.hihonor.com/nl/pages/support#?view=downloads

-edit-

ik heb dus een PE-TL10; bij coolblue gehaald. huidige build is de PE-TL10V100R001C900B147
(nog) niet geroot of anderszins gemod

-edit2-
net de update afgerond zonder problemen; draai nu 3.1/5.1.1.
eerste was ik meteen miste was die klokwidget die obv de gyro meebewoog :( vond ik wel geinig..

honor 6+ update naar 3.1/5.1.1

[ Voor 32% gewijzigd door kwakke01 op 29-09-2015 14:04 ]

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Wuz schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:01:
Ik sta ook op het punt om de nieuwe update te installeren. Mijn huidige build is B370 (stock 4.4.2 EMUI 3.0). Het toestel is geroot en de recovery van CWM geïnstalleerd.
Is het inderdaad nodig om toch eerst de originele recovery terug te zetten, voordat ik de update kan uitvoeren?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

user_tweakers schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:14:
Inmiddels ook op de Nederlandse Hihonor website een versie voor de H60_L04

Directe link: http://7961b64fc16ad15a92...loads/H60-L04C900B521.zip

Ik ga hem installeren en kijken of deze wel standaard alles netjes heeft geïnstaleerd. Na de installatie kon ik ook geen fabrieksreset doen bij de Indische rom en ook miste het toetsenboord. Of dit bij deze rom beter is zal ik laten horen.
Ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ja ik ben ook benieuwd. Wanneer zou de OTA update komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 16:16
user_tweakers schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:14:
Inmiddels ook op de Nederlandse Hihonor website een versie voor de H60_L04

Directe link: http://7961b64fc16ad15a92...loads/H60-L04C900B521.zip

Ik ga hem installeren en kijken of deze wel standaard alles netjes heeft geïnstaleerd. Na de installatie kon ik ook geen fabrieksreset doen bij de Indische rom en ook miste het toetsenboord. Of dit bij deze rom beter is zal ik laten horen.
Heb je nog steeds root na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

den_the_man schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:27:
[...]
Ik denk dat updaten niet eens gaat als je root hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:11

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

kwakke01 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:38:
Afgelopen vrijdag een Honor 6+ aangeschaft, en ik ben tot nu toe blij verrast. komende van een xperia T zocht ik naar een toestel met iig 16gb geheugen, 2gb ram, sd slot, minimaal een 5inch scherm en een mooie prijs, en ik kwam uiteindelijk uit op deze telefoon. nu net een weekend kunnen spelen met de ui, om tot de ontdekking te komen dat per vandaag de update naar 3.1/lollipop beschikbaar is.

ben benieuwd wat de wijzigingen zijn tov 3.0; heb daar iig tot op heden geen problemen mee ;)

linkje naar de update; hij is nog niet over-the-air beschikbaar (iig niet bij mij)

-edit-

ik heb dus een PE-TL10; bij coolblue gehaald. huidige build is de PE-TL10V100R001C900B147
(nog) niet geroot of anderszins gemod

-edit2-
net de update afgerond zonder problemen; draai nu 3.1/5.1.1.
eerste was ik meteen miste was die klokwidget die obv de gyro meebewoog :( vond ik wel geinig..

[afbeelding]
Benieuwd naar je bevindingen. Tot nu toe stabiel? Merk je iets van nieuwe functionaliteit (bv in de camera app)? Benieuwd ook of er nog problemen zijn met battery drain zoals ik hierboven las (was in een testversie).

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:09:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen.
De rom is gewoon prima. EMUI is nauwelijks veranderd en de gebruikerservaring is daarin ook hetzelfde.
Volgens mij is er wel een nieuwe optie om het scherm kleiner te maken om het toestel met één hand te kunnen bedienen. Misschien wat overbodig voor de Honor 6, maar voor de Mate 7 is het wel handig.

Mijn toestel was overigens kapot bij de USB plug. Stekkertje bleef niet in de usb plug zitten en kwam niet diep genoeg. Reparateur van Huawei (DynaFix) heeft een bij mij een compleet nieuwe SOC in mijn Honor 6 gestopt. Misschien wat zonde van het geld, want ik heb nog steeds een dode pixel. Had liever de kosten van reparatie op me rekening ontvangen om een ander toestel te kopen.

Ik heb meer met stock android of een Cyanogenmod rom. Om die reden heb ik ook vanaf het moment dat een redelijk CM rom beschikbaar was dit gebruikt. Nu met Lollipop zie ik eigenlijk geen voordelen. Uiteraard zijn er wat bugs verholpen, is het toestel veiliger geworden etc...

Waarschijnlijk zet ik deze week er weer 4.4.2 op met CM11. Dan heb ik tenminste ook een root zodat ik een aantal geliefde apps kan installeren die root toegang nodig hebben. Tot die tijd gebruik ik nog even mijn oude Xperia SP die al meer als een half jaar CM12 draait (lollipop dus). Huawei laat te veel steken liggen in mijn ogen en zal daarom nooit meer een Honor kopen. De custom rom's zullen altijd zeer beperkt blijven en een stock android is soms niet eens mogelijk.

Even in het kort:
Lollipop op Honor 6 is prima vervolg t.o.v. Kitkat, echter heeft EMUI niet mijn voorkeur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Die eeuwige azijnzeikers altijd over Emui, je weet voor je het toestel koopt dat er Emui laag overheen zit.
Dat eeuwige gezeur bij die reviews wordt ik ook een beetje moe van.
Leg eens uit, wat vinden jullie nou precies slecht aan Emui zelf, wat werkt niet goed?
Ik ben hier erg benieuwd naar.
Ik zelf kan alleen de icoontjes bedenken die Foei en foei lelijk zijn, voor de rest werkt het perfect en laat de software je nooit in de steek. En een beetje tweaker zet er in een poep en een scheet normale icoontjes in.

[ Voor 11% gewijzigd door Cosmo_nl op 29-09-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 21:53
FlowDesign schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:32:
[...]

Omdat de makers van de apps ervoor gekozen hebben om zo te schalen.
Aha. Dus op andere telefoons met 1020 * 1080 resolutie (een Samsung ook zo opgeblazen uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSDharry
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-01-2021
Ik ben den_the_man nog dank verschuldigd voor zijn aanbod om via de emui-site (http://emui.huawei.com/cn....php?id=unlock&mod=detail) de unlockcode voor de bootloader van mijn H60-L12 op te halen. Ik kreeg immers steeds een foutmelding na invoer van de gevraagde gegevens en hij kon wel foutloos de unlockcode van zijn telefoon ophalen. Maar ook hem lukte het niet om de unlockcode van mijn toestel op te halen, dus ik kon het toestel nog steeds niet unlocken. Maar ik heb via omwegen ontdekt wat het probleem was en hoe het kan worden opgelost.
Het probleem dat je de unlockcode niet via die bekende Chinese site kunt ophalen ontstaat wanneer je het serienummer invoert dat je toestel toont wanner kijkt onder Instellingen -> Over de telefoon -> Status. Je moet het serienummer invoeren dat op de verpakking van de telefoon wordt weergegeven (en dat is dus een ander nummer). Toen ik dit wist was ik nog niet geholpen, want ik had de verpakking van mijn toestel niet meer. In een forum op XDA trof ik echter een verwijzing naar een Russisch forum waar een werkbare oplossing werd beschreven die degenen niet wil onthouden die voor een vergelijkbaar probleem staan. Je kunt de unlockcode voor je toestel (en dus het juiste serienummer) achterhalen via de volgende stappen, onder de voorwaarde dat je toestel op android 4.4.2 draait:
1. Installeer en root je telefoon met KingRoot. Link: http://forum.xda-develope...ntid=3474307&d=1442308087
2. Reboot
3. Hierna installeer je Honor Tuner: Link: http://forum.xda-develope...ntid=3474308&d=1442308087
4. Open Honor Tuner (geef root toegang) en ga naar "Hardware Info". Zoek naar de code achter "WVLOCK" - dit is de code voor het unlocken van jouw bootloader (overigens staat in datzelfde overzicht ook het juiste serienummer van jouw toestel
den_the_man schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:15:
[...]

Ik wil het voor je proberen. Ik heb het nu 3x achter elkaar geprobeerd en elke keer weer krijg ik mijn unlockcode. Moet je mij je Product Serial Number, Imei nummer en Product ID sturen (prive)? Kijken of het mij lukt.

• bta91
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-08 17:50
Cosmo_nl schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:12:
Ik zelf kan alleen de icoontjes bedenken die Foei en foei lelijk zijn, voor de rest werkt het perfect en laat de software je nooit in de steek. En een beetje tweaker zet er in een poep en een scheet normale icoontjes in.
Eens. Ik kan alleen nergens stock android icons (of andere mooie icons) vinden voor emui 3.1. Heeft iemand van jullie deze al wel gevonden?

• FlowDesign
musicfreak schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:32:
[...]

Aha. Dus op andere telefoons met 1020 * 1080 resolutie (een Samsung ook zo opgeblazen uit?
Dat is helemaal waar.
den_the_man schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:27:
[...]

Nee. Je moet opnieuw rooten.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:38:
[...]

Ik denk dat updaten niet eens gaat als je root hebt.
Gaat wel, maar alleen met de Stock Recovery.

Kleine OTA updates lukken soms niet als je root hebt, soms wel.
Maar wanneer je de hele ROM download en dan een update doet, dan maakt het niet uit of je wel of geen root had.

[ Voor 60% gewijzigd door FlowDesign op 30-09-2015 09:16 ]

• FlowDesign
bta91 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 07:35:
[...]

Eens. Ik kan alleen nergens stock android icons (of andere mooie icons) vinden voor emui 3.1. Heeft iemand van jullie deze al wel gevonden?
Als je die van de P8 mooier vindt, die thema's zijn ook te downloaden. Gewoon ff met Google zoeken.

• FlowDesign
user_tweakers schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:08:
[...]

De rom is gewoon prima. EMUI is nauwelijks veranderd en de gebruikerservaring is daarin ook hetzelfde.
Volgens mij is er wel een nieuwe optie om het scherm kleiner te maken om het toestel met één hand te kunnen bedienen. Misschien wat overbodig voor de Honor 6, maar voor de Mate 7 is het wel handig.

Mijn toestel was overigens kapot bij de USB plug. Stekkertje bleef niet in de usb plug zitten en kwam niet diep genoeg. Reparateur van Huawei (DynaFix) heeft een bij mij een compleet nieuwe SOC in mijn Honor 6 gestopt. Misschien wat zonde van het geld, want ik heb nog steeds een dode pixel. Had liever de kosten van reparatie op me rekening ontvangen om een ander toestel te kopen.

Ik heb meer met stock android of een Cyanogenmod rom. Om die reden heb ik ook vanaf het moment dat een redelijk CM rom beschikbaar was dit gebruikt. Nu met Lollipop zie ik eigenlijk geen voordelen. Uiteraard zijn er wat bugs verholpen, is het toestel veiliger geworden etc...

Waarschijnlijk zet ik deze week er weer 4.4.2 op met CM11. Dan heb ik tenminste ook een root zodat ik een aantal geliefde apps kan installeren die root toegang nodig hebben. Tot die tijd gebruik ik nog even mijn oude Xperia SP die al meer als een half jaar CM12 draait (lollipop dus). Huawei laat te veel steken liggen in mijn ogen en zal daarom nooit meer een Honor kopen. De custom rom's zullen altijd zeer beperkt blijven en een stock android is soms niet eens mogelijk.

Even in het kort:
Lollipop op Honor 6 is prima vervolg t.o.v. Kitkat, echter heeft EMUI niet mijn voorkeur.
Wat een ontzettend ongenuanceerd gezeur zeg. Waar laat Huawei steken liggen? In het feit dat een ander smaakje van Android niet op hun toestel draait? Wtf heeft Huawei daar mee te maken? Dat had je ook wel kunnen bedenken voordat je het toestel kocht. Je hebt zelf een fout gemaakt en nu ga je de schuld daarvan bij Huawei leggen?
Als je wilt zeuren ga dat dan alsjeblieft ergens anders doen zeg. Doeiiiii :W

Verwijderd

Ik heb gisteren toch maar 5.1.1 er op geflasht omdat ik er toch eens aan moet geloven.
Wat ik wel vreemd vond was dat ik totaal geen voortgang zag tijdens het flashen, ook niet bij de 1e herstart, ik zag alleen vrij lang "Honor" in beeld staan.
Maar alles ging gelukkig gewoon goed.
Helaas ontbreekt nog steeds de mogelijkheid om de MB's in te stellen bij "beheer dataverkeer" :?

Ik hoop hier snel ervaringen en tips van anderen te lezen, want ik moet natuurlijk ook wennen aan Lollipop.

• kwakke01

kwakke01

SnoeiKoei schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:56:
[...]

Benieuwd naar je bevindingen. Tot nu toe stabiel? Merk je iets van nieuwe functionaliteit (bv in de camera app)? Benieuwd ook of er nog problemen zijn met battery drain zoals ik hierboven las (was in een testversie).
stabiliteit is prima, geen problemen hickups oid gehad nog. batterijduur vind ik nog lastig in te schatten; ik gebruik hem niet echt spaarzaam, dus ben geen graaadmeter vrees ik. Na 1 1/2 uur flitsmeister op 100% helderheid (data+gps aan) en nog wat gepriegel kom ik op 37% verbruik na iets minder dan 4 uur, waarbij 53% voor rekening van het scherm komt. zo op het eerste gezicht imho niet eens zo slecht. echt iets zinnigs kan ik er echter nog niet over zeggen, want ik heb de 6+ nog geen week; heb dus geen referentiemateriaal tov 3.0/4.4

Emui kan ik goed aan wennen; mis alleen die gyro-klok die in 3.0 wel zat; vond hem wel geinig ;( de dingen die ik mis is altijd wel een apje voor (2X1 datumwidget bijvoorbeeld ^^) en dat alle apps zichtbaar zijn; naja, prop ze in een map op het laatste scherm en je bent ze ook kwijt ;)

ss van mn verbruik
ss accuverbruik

[ Voor 4% gewijzigd door kwakke01 op 30-09-2015 09:31 ]

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• Cosmo_nl
bta91 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 07:35:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_2015-09-30-09-44-48.png
Als je interesse hebt moet je hier even kijken [Huawei Honor 7] Ervaringen en Discussie
Als je aan google vraagt hoe je thema's zelf kan maken dan geeft zei antwoord :P
Ik ben zelf aan de hobby ermee, zodra ik weer tijd heb, ga ik weer aan de slag.

[ Voor 21% gewijzigd door Cosmo_nl op 30-09-2015 09:57 ]

• FlowDesign
kwakke01 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:29:
[...]

stabiliteit is prima, geen problemen hickups oid gehad nog. batterijduur vind ik nog lastig in te schatten; ik gebruik hem niet echt spaarzaam, dus ben geen graaadmeter vrees ik. Na 1 1/2 uur flitsmeister op 100% helderheid (data+gps aan) en nog wat gepriegel kom ik op 37% verbruik na iets minder dan 4 uur, waarbij 53% voor rekening van het scherm komt. zo op het eerste gezicht imho niet eens zo slecht. echt iets zinnigs kan ik er echter nog niet over zeggen, want ik heb de 6+ nog geen week; heb dus geen referentiemateriaal tov 3.0/4.4

Emui kan ik goed aan wennen; mis alleen die gyro-klok die in 3.0 wel zat; vond hem wel geinig ;( de dingen die ik mis is altijd wel een apje voor (2X1 datumwidget bijvoorbeeld ^^) en dat alle apps zichtbaar zijn; naja, prop ze in een map op het laatste scherm en je bent ze ook kwijt ;)

ss van mn verbruik
[afbeelding]
Ben wel benieuwd naar nog zo'n screenshot, maar dan van wanneer je de telefoon een paar uur niet of nauwelijks gebruikt hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Wordt aan gewerkt ;) zaak vanaaf wel eff een update posten

• bta91
Bedankt! Ziet er goed uit

• Gustavo678
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 16:42
Vanaf half 8 vanochtend van de lader geweest, nu nog 89%. Scherm half uur aangeweest. Bijna niet gebruikt dus

Verwijderd

guustestroet schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:36:
Vanaf half 8 vanochtend van de lader geweest, nu nog 89%. Scherm half uur aangeweest. Bijna niet gebruikt dus
Waar gaat dit over?
Ik bedoel welk toestel en welke Android versie?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2015 18:59 ]

• Gustavo678
H60-l04 Android 5.1.1

Verwijderd

Oke, ik sinds gisteren ook 5.1.1 en post over een dag of twee een screenshot van mijn batterijduur, tot nu toe ziet dat er prima uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2015 20:11 ]

• kwakke01

kwakke01

Vanaf~ 14:00 van de lader af nu; en hoofdzakelijk idle geweest is wat licht gebruik. Nu 73%. Screen van de verbruikers; hoofdzakelijk het scherm,. In idle staat verbruikt hij imho maar weinig stroom, dus so far so Good. Zal hem vanaaf van de ladder houden om te kijken hoe hij de nacht doorkomt ;)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/s6Xuh55BMMSZIE8Mh0ZyvyYr/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9e66Der5V1gcI42hktA88dH4/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tmiZB2rtm83V8YSPW8KRODfF/thumb.png

[ Voor 26% gewijzigd door kwakke01 op 30-09-2015 20:53 ]

• kwakke01

kwakke01

SnoeiKoei schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:56:
[...]

Zie in de camera app nu en 3d optie; maar eens mee gaan spelen en kijken wat dat doet met de foto's; hij werkt iig achteraf net als het scherpstellen. Kan ik meteen even de supernachtmodus proberen :)

Zie ook dat de scherpsteldiepte nu op afzonderlijke punten in de foto toe te passen is; kon dit al in de vorige versie? zelfde geldt voor het instellen van de iso & de witbalans; was dit al mogelijk of is dit nieuw?

Supernachtmodus blijft voor mij vooralsnog een gimmick, foto's worden niet scherp, maar aan de andere kant; als je een statief oid hebt waarmee je een foto kan maken kan het wellicht iets nuttigs opleveren. Hier iig 3 voorbeelden van dezelfde situatie; met flitser, zonder flitser, en met supernachtmodus.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/C41WREVs0uYIR6pggdtp9GCn/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5SP8vbbM4RMKKRQvSYoID6s1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FcPmKxmIKyCLdsHM0rucDBeE/thumb.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door kwakke01 op 30-09-2015 21:12 ]

• FlowDesign
kwakke01 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:48:
Vanaf~ 14:00 van de lader af nu; en hoofdzakelijk idle geweest is wat licht gebruik. Nu 73%. Screen van de verbruikers; hoofdzakelijk het scherm,. In idle staat verbruikt hij imho maar weinig stroom, dus so far so Good. Zal hem vanaaf van de ladder houden om te kijken hoe hij de nacht doorkomt ;)

[afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Alvast bedankt :) Benieuwd hoeveel procent ie verliest bij een uurtje of 8 slaap.

Ik zie wel weer dat ie ingeschakeld blijft terwijl het scherm uitstaat, wat op een wake lock zou kunnen duiden. Maar misschien dat ie 's nachts bij langere tijd niet gebruiken wel in deep sleep gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

FlowDesign schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:09:
[...]

Alvast bedankt :) Benieuwd hoeveel procent ie verliest bij een uurtje of 8 slaap.

Ik zie wel weer dat ie ingeschakeld blijft terwijl het scherm uitstaat, wat op een wake lock zou kunnen duiden. Maar misschien dat ie 's nachts bij langere tijd niet gebruiken wel in deep sleep gaat.
gebruik idd een wake lock; dus moet het scherm zelf altijd uit zetten;vind ik minder irri dan dat ie gaat dimmen terwijl ik het niet wil ;) zit nu op 60%, dus ben benieuwd waar ie op staat over een paar uurtjes. zoals ik het nu kan inschatten zal ie overnight maar een procent of 5 droppen, maar goed, we'll see ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

FlowDesign schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:09:
[...]

zoals gehoopt/verwacht dropt ie inderdaad niet veel overnight; hij is stabiel laag in zijn verbruik als hij/ik slaapt :z

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lt7QzoUcmhXni4edzGWmqrvR/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
kwakke01 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 05:04:
[...]

zoals gehoopt/verwacht dropt ie inderdaad niet veel overnight; hij is stabiel laag in zijn verbruik als hij/ik slaapt :z

[afbeelding]
Sta je altijd zo vroeg op?! :o Midden in de nacht :z

Het verbruik lijkt idd te zijn afgenomen t.o.v. de bèta, ondanks de nog steeds bestaande wakelock. Een wakelock is wanneer de telefoon ingeschakeld blijft terwijl je 'm niet gebruikt en niet in deep sleep gaat. Zoals je op jouw screenshot kunt zien, loopt de blauwe balk bij ingeschakeld telkens door, dat hoort niet.

Zie ter vergelijking mijn screenshot van de H6+ met Android 4.4:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/14a9dsg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

FlowDesign schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 07:57:
[...]

Het verbruik lijkt idd te zijn afgenomen t.o.v. de bèta, ondanks de nog steeds bestaande wakelock. Een wakelock is wanneer de telefoon ingeschakeld blijft terwijl je 'm niet gebruikt en niet in deep sleep gaat. Zoals je op jouw screenshot kunt zien, loopt de blauwe balk bij ingeschakeld telkens door, dat hoort niet.

[afbeelding]
tja, werkpaard he ;) en moet ook nog tijd vinden voor Diablo 3 ;)
ah, op die manier. Is die niet te forcen dan? lijkt me softwarematig oplosbaar, toch? mss dat het nog uitmaakt in welke besparingsmodus hij staat?; hij staat bij mij nu op "slimme besparing'' maar kan onder die menu's niets vinden though

[ Voor 3% gewijzigd door kwakke01 op 01-10-2015 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:09:
[...]
Oke, ik sinds gisteren ook 5.1.1 en post over een dag of twee een screenshot van mijn batterijduur, tot nu toe ziet dat er prima uit.
Edit;
Hij staat nu 22 uur aan, vannacht in 10 uur idle 3% verbruikt en totaal 2,5 uur screenon time en 72% over.
Tot nu toe tevreden.

Oja, en die Stagefright-bug is er ook uit gelukkig.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-09 18:47
Ik heb moeite met de root: er staat een how to:

http://www.guruswizard.co...n-huawei-honor-6.html?m=1

Komt hij echter in recovery mode dan zie ik drie opties

1 Boot again
2 Wipe cache
3 Factory reset

Lijkt niet te werken, iemand al geroot en wil helpen? Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:57:
[...]

Edit;
Hij staat nu 22 uur aan, vannacht in 10 uur idle 3% verbruikt en totaal 2,5 uur screenon time en 72% over.
Tot nu toe tevreden.

Oja, en die Stagefright-bug is er ook uit gelukkig.
Lees net op tweakers dat er een nieuwe stagefright bug gevonden is in Android 5.0 en nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
frenkied schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:17:
Ik heb moeite met de root: er staat een how to:

http://www.guruswizard.co...n-huawei-honor-6.html?m=1

Komt hij echter in recovery mode dan zie ik drie opties

1 Boot again
2 Wipe cache
3 Factory reset

Lijkt niet te werken, iemand al geroot en wil helpen? Wat zie ik over het hoofd?
Rooten werkt natuurlijk niet als je de stock recovery er nog op hebt staan. Je moet eerst CWM of TWRP recovery erop zetten.

Bovendien moet je je Bootloader unlocken.

Zoek ff op xda-forum het topic van VirusPlus, hij heeft een multitool gemaakt en daar staat uitleg en alles bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:46:
[...]
Lees net op tweakers dat er een nieuwe stagefright bug gevonden is in Android 5.0 en nieuwer.
Had ik idd al gelezen.
Heb net die detector van Zimperium weer ff geïnstalleerd, maar resultaat blijft "Not vulnerable".

Edit;
Die app is kennelijk nog niet bijgewerkt en zal binnenkort wel een update krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een screenshot van de batterijduur met 5.1.1
Het scherm heeft hierbij 4 uur en 10 min aan gestaan en het toestel totaal 2 dagen en 44% over.
Ik vind dit erg netjes en hoop dat dit zo blijft natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: http://tmp.pc-freak.nl/511.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 08:30

Dr.Nono

Hello there!

Ik heb de update ook geïnstalleerd op mijn L04. En het viel met op dat het standby-menu i.c.m. de flipcover is aangepast. Op de eerste pagina is volgens mij alleen de indeling van de klok en weersvoorspelling iets aangepast. Niet heel spannend. Ik ben echter wel heel blij dat ze de muziekspeler uit dit menu hebben verwijderd. Het gebeurde me al te vaak dat ik per ongeluk de muziekspeler startte...

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

net even wat testjes uitgevoerd met mn 6+; altijd leuk ;)

via geekbench 3:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qizSP485jb9NCGrQdXCa0Gfc/medium.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VPgIdv7DuLk4xx6OEbEMY9oq/medium.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xKe8ZpzoFWaZIexbRoPHQTrM/medium.png

en 3DMark:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XJXrECqWNNXHUZi8wrl51FOd/medium.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XEZ8Tw9bfxixSJGr1TixOlIy/medium.png
viel me op dat in 3dmark de huawei p8 veel lager scoort dan de 6+; had toch verwacht dat die minimaal on par zat met de 6+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bta91
Sinds dinsdag heb ik android 5.1.1. op mijn L04 staan. Bij deze mijn eerste ervaringen.

Ik heb het idee dat de telefoon iets sneller is geworden. Ik heb echter geen tests o.i.d. uitgevoerd. Daarnaast geeft mijn telefoon aan dat mijn SD kaart langzaam is. Desondanks is de eerste indruk erg goed. Ik heb onder de opties voor ontwikkelaars wel alle animatieschalen naar 0,5 gezet (i.p.v. 1). Maar dit is denk ik ook een kwestie van smaak.
Ook de batterijduur is prima voor elkaar. Zit nu 1 dag en 10 uur op accu waarvan 3 uur en 31 minuten scherm aan. Nog 17% accu over. Het scherm verbruikt, na het android systeem, de meeste energie.

Er zijn een aantal instellingen toegevoegd, al missen in mijn ogen ook nog een aantal instellingen (zoals max. aantal mb's). In het begin is het ook nog wel eens zoeken naar bepaalde instellingen, maar dat went wel.

Ik vind emui 3.1 mooier dan 3.0, al blijven de iconen lelijk. Dit is echter makkelijk aan te passen (Met dank aan het thema van Cosmo).

Al met al ben ik erg tevreden over de update

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/EoC5AK2wF0H6MbToBohB_6nqwvCQi36zK3fbiubrg63ZObTdWJxX3DSsyQRaQQBXp_7z3_VUH83i55hL2Osz4Egqk_ky-9WPrPLmvIzWG5IfpEFfloNpatsdRzE8MtxHqoSebxHDwPJgV3y2yaHb8Q_IX6kRlIqn_HFDhKalU6W42fugShsQYhwqjBBAN71XFMJ_vSFFVbZhjEohPDKQBaOtT9LbF7KxjhG0kiis8OEpK71H6lIeooMjcTc-k-Efpssgk5fmdMDP20u5Zw2fsyqad42e_WThspu4HfsbHq9JewITuTpuHy7f5ZU2arNLLMpR4VU9ztt1N9Bkhz8lbD5ueYTk0d-MYYt17Kv7hMcwi_a_BvFUuhN25ip0Bn32HKk4Yyl-PUOLr_8Yo-aSCP1vb8Fx2aNPupD5n1pPFkXdWxsRpc2nGwWWwrLL0GnsNcUfgHzPSx0dHrp7nNvZ1garYvMbR-oMynjxf1JDidfvwgwNteSPQPfP9C-1x1xMNc0tUCOgFrgNfBc6guVmEB6HkOUpxyAlJ4ws1Sy_wH4=w808-h455-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand problemen mbt updaten gehad (tot nu toe)??

fijn dan! Ook ik zit nu op emui 3.1 en ben er erg over te spreken ;-)

wie weet of dit ook een update is, of niet? http://www.emui.com/cn/pl...wnload&mod=detail&mid=125

(niet dat ik straks weer een boot loop krijg oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:37:
niemand problemen mbt updaten gehad (tot nu toe)??

fijn dan! Ook ik zit nu op emui 3.1 en ben er erg over te spreken ;-)

wie weet of dit ook een update is, of niet? http://www.emui.com/cn/pl...wnload&mod=detail&mid=125

(niet dat ik straks weer een boot loop krijg oid)
Die lollipop van 30 september kun je zonder enig risico installeren, is echter nog steeds een developer edition.

Wel gek dat Honor voor de H6+ in China nog geen stable release heeft uitgebracht, maar in Europa en India wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

FlowDesign schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 07:57:
[...]

[afbeelding]
wakelock komt denk ik doordat ik een apje had geinstalleerd om de scherm-timeout uit te zetten. de balk is nu keurig onderbroken ;)
Vandaag een zooi benchmark testen gedraaid (geek, 3dmark, GFXbench) en krijg mn accu maar niet leeg :+

zit nu op 35%, waarbij het scherm nog steeds de grootste verbruiker is (39%)
zeer tevreden dus over de accuduur; ik moest met mn vorige telefoon toch continue naar een snoertje zoeken omdat ie de dag anders niet haalde... |:(

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mPUbh8wXtknO6F8hFeY0hWkn/medium.png

[ Voor 7% gewijzigd door kwakke01 op 02-10-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
kwakke01 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 20:36:
[...]

wakelock komt denk ik doordat ik een apje had geinstalleerd om de scherm-timeout uit te zetten. de balk is nu keurig onderbroken ;)
Vandaag een zooi benchmark testen gedraaid (geek, 3dmark, GFXbench) en krijg mn accu maar niet leeg :+

zit nu op 35%, waarbij het scherm nog steeds de grootste verbruiker is (39%)
zeer tevreden dus over de accuduur; ik moest met mn vorige telefoon toch continue naar een snoertje zoeken omdat ie de dag anders niet haalde... |:(

[afbeelding]
Ziet er inderdaad al een stuk beter uit dan voorheen :)
Op het forum van androidworld zag ik ook positieve berichten over het verbeterde accuverbruik van anderen.

..

Ik heb nu iets geks... heb een update op m'n H6+ geïnstalleerd van B250 naar B260 (beide Android 4.4) maar nu heb ik geen Gallery app meer :-(
Heb de apk en odex al uit de B250 ROM gehaald, maar ik krijg 'm met geen mogelijkheid geïnstalleerd.
Ook gekopieerd naar /system/priv-app en de rechten goed gezet maar helpt allemaal niet.

Hoop niet dat deze app bewust geblokkeerd wordt om de Stagefright bug op te lossen. Heb die namelijk getest en in B250 zat ie nog wel en in B260 niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Begrijp ik goed dat er niet een OTA update komt maar dat je hem handmatig moet installeren?

http://hihonor.com/nl/pages/support#?view=downloads
H60-L04C900B521 Upgrade Software
This upgrade software is for Honor 6 upgrade to Lollipop (Android 5.1) [LARGE FILE: ~1.34GB]

Als ik de ZIP op m'n SD kaart zet dan gebeurt er niets als ik via de Updater bij lokale update kijk. :/
Oh, uitgepakt APP bestand moest dus in de ./dload/ map staan. :F
Apps optimaliseren duurde best lang maar het werkt weer als een zonnetje. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Victorio op 02-10-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 19:14:
[...]

Die lollipop van 30 september kun je zonder enig risico installeren, is echter nog steeds een developer edition.

Wel gek dat Honor voor de H6+ in China nog geen stable release heeft uitgebracht, maar in Europa en India wel.
thanks!
weet je toevallig ook of alles gewist wordt na zon update? (is best groot dat bestand)

en ik draai nu B324 (zoals de meesten die ook op lollipop zitten), valt dit niet onder ''stable''? Ik heb voor zover ik weet niks van bugs, oid kunnen ontdekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:37:
[...]

thanks!
weet je toevallig ook of alles gewist wordt na zon update? (is best groot dat bestand)

en ik draai nu B324 (zoals de meesten die ook op lollipop zitten), valt dit niet onder ''stable''? Ik heb voor zover ik weet niks van bugs, oid kunnen ontdekken!
Draai ook op 324, en heb nog geen forced errors of bugs gehad. so far so Good dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Heb Gallery weer terug weten te krijgen op B260 gelukkig.
Terug naar B250 geflashed, toen was ik root kwijt.
Eerst geüpdate naar B260, toen opnieuw geroot.
Alles ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 21:53
Victorio schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:55:
Begrijp ik goed dat er niet een OTA update komt maar dat je hem handmatig moet installeren?
Nou nee, er komt nog een OTA update maar je kan 'm nu al handmatig installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:37:
[...]

thanks!

Je eigen data en apps blijven er gewoon opstaan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel toggles hoor je met 5.1.1 te hebben, ik heb er nu 9 en dat waren er met 4.4 volgens mij een paar meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 22:16
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:20:
Hoeveel toggles hoor je met 5.1.1 te hebben, ik heb er nu 9 en dat waren er met 4.4 volgens mij een paar meer?
Je kunt de toggles naar boven scrollen, dan komen er nog veel meer tevoorschijn. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArnoJeroen schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:25:
[...]
Je kunt de toggles naar boven scrollen, dan komen er nog veel meer tevoorschijn. ;-)
Ik schaam me diep, had allerlei bewegingen geprobeerd maar deze nu net niet 8)7 thanks _/-\o_

Edit;
Achteraf valt me nu plots ook de slider op aan de rechterkant die in 1 sec weer verdwijnt waardoor hij mij niet direct opviel.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 19:14:
[...]

Ik heb het geprobeerd, echter krijg ik een error.
Ter verduidelijking een foto bijgevoegd.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0T2DHwG.jpg?1
Iemand weet hoe dit komt?

Met de ROMS van deze site kan ik wél updaten: http://www.hihonor.com/en/pages/support#?view=downloads

Maar niet van die Chinese site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:32:
[...]

[afbeelding]

Met de ROMS van deze site kan ik wél updaten: http://www.hihonor.com/en/pages/support#?view=downloads

da's iig de link die ik heb gebruikt; in mijn geval de 2e download; die voor de 6+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwakke01 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:47:
[...]

da's iig de link die ik heb gebruikt; in mijn geval de 2e download; die voor de 6+
ja ik ook maar op deze site vind je de aller laatste versie en kun je ook downloaden: http://www.emui.com/cn/pl...wnload&mod=detail&mid=125
echter, updaten via de sd card mislukt dan...

dus zit nu vast op b324

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:54:
[...]

ja ik ook maar op deze site vind je de aller laatste versie en kun je ook downloaden: http://www.emui.com/cn/pl...wnload&mod=detail&mid=125
echter, updaten via de sd card mislukt dan...

dus zit nu vast op b324
hmm, vaag; die laatste update heb ik niet gedraaid nee, bij mij draait b324 stabiel... restore naar factory settings en dan b324 weer installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:32:
[...]

[afbeelding]

Heb je jouw 6+ zelf geïmporteerd of gekocht bij Coolblue ofzo?
Misschien dat het daar mee te maken heeft.

Of wanneer je eenmaal die lollipop rom van hihonor hebt geïnstalleerd, dat je dan niet meer een developer Rom kunt installeren?

Of eerst terugflashen naar B260, misschien werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:06:
[...]

Heb je jouw 6+ zelf geïmporteerd of gekocht bij Coolblue ofzo?
Misschien dat het daar mee te maken heeft.

Of wanneer je eenmaal die lollipop rom van hihonor hebt geïnstalleerd, dat je dan niet meer een developer Rom kunt installeren?

Of eerst terugflashen naar B260, misschien werkt dat.
Gewooon bij Coolblue gekocht (heb de PE-TL10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:34:
[...]

Gewooon bij Coolblue gekocht (heb de PE-TL10)
Ik heb ook een pe-tl10 maar dan zelf uit China geïmporteerd, volgens mij maakt dat wel verschil. Ik krijg mijn OTA updates ook volgens mij uit China en jullie via een andere server. Maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:11

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Heb m'n PE-TL10 via Coolblue. Als ik 'm laat scannen voor updates vindt ie niks. Huidige firmware: B147. Ik snap sowieso niet waarom dat zo veel verschilt met Aziatische toestellen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er vallen mij toch 2 dingen op sinds ik van 4.4.2 naar 5.1.1 gegaan ben;
1. Het automatisch verbinding maken met WiFi duurt wat langer.
2. Opladen gaat vreemd genoeg trager, van 33% naar 100% duurt nu bijvoorbeeld 2,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

SnoeiKoei schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:40:
Heb m'n PE-TL10 via Coolblue. Als ik 'm laat scannen voor updates vindt ie niks. Huidige firmware: B147. Ik snap sowieso niet waarom dat zo veel verschilt met Aziatische toestellen.
Update krijg je ook nog niet, aangezien het nog een developer edition is. Je moet hem handmatig downloaden en installeren. Bij mijn PE-TL10 draait ie iig stabiel, en mijn phone komt ook bij coolblue vandaan..
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:09:
Er vallen mij toch 2 dingen op sinds ik van 4.4.2 naar 5.1.1 gegaan ben;
1. Het automatisch verbinding maken met WiFi duurt wat langer.
2. Opladen gaat vreemd genoeg trager, van 33% naar 100% duurt nu bijvoorbeeld 2,5 uur.
heb helaas geen referentie t.o.v. 4.4; daar heb ik maar 1 dag mee gespeeld. Valt me wel op dat hij op USB wel errug langzaam laadt. Stekkerladen heb ik niet op gelet hoe lang het duurt; dus kan ik nix zinnigs over zeggen. Valt me wel op dat het verbruik niet constant is; de ene keer ontlaad ie sneller dan de andere keer. Zal aan het gebruik liggen, maar welke processen er debet aan zijn ben ik nog niet achter ..

[ Voor 42% gewijzigd door kwakke01 op 05-10-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
kwakke01 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:11:
Update krijg je ook nog niet, aangezien het nog een developer edition is. Je moet hem handmatig downloaden en installeren. Bij mijn PE-TL10 draait ie iig stabiel, en mijn phone komt ook bij coolblue vandaan..
De laatste 5.1.1 ROM op de site van EMUI is inderdaad een dev rom, die krijg je niet per OTA.

Maar mijn Chinese PE-TL10 kreeg via OTA gewoon al B260 (KitKat) binnen, terwijl de Europese PE-TL10 via OTA dus op B147 (KitKat) blijft steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

FlowDesign schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:16:
[...]

[...]

De laatste 5.1.1 ROM op de site van EMUI is inderdaad een dev rom, die krijg je niet per OTA.

Maar mijn Chinese PE-TL10 kreeg via OTA gewoon al B260 (KitKat) binnen, terwijl de Europese PE-TL10 via OTA dus op B147 (KitKat) blijft steken?
toen ik mijn toestel activeeerde (vrijdag 25/9) kreeg ik inderdaad een automatische update naar B147. B324 heb ik er daarna zelf opgezet. Als ik nu een scan doe, krijg ik zoals verwacht nog geen update binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit idd.

PE-TL10 is toch Chinees model? Dat staat zelfs op de voorpagina...

Draai nu probleemloos op B324 (emui 3.1) en probeer elke update te downloaden. helaas de laatste update mislukt (wss omdat ik de software van de chinese site heb gedownload)

WAt mij wel opvalt is het volgende: de benaming van de bestanden. Download ik van de engelse website, dan krijg ik zoiets:
PE-TL10C900B324.zip
PE-TL10-V100R001CHNC00B260.zip

Download ik van de Chinese website, dan krijg ik zoiets:
PE_EMUI3.1_Android5.1_5.10.1.zip

Dikgedrukte komt niet overeen met elkaar, miss dat het hieraan ligt??

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Installeren jullie hem wel goed?
Als je hem gedownload hebt, niet uitpakken en dload map naar je telefoon of SD slepen(maakt niet welke)met behulp van rar of total commander of dergelijk.
B324 is nieuwer dan dan b260, dev versie zou je er gewoon overheen moeten kunnen installeren. Maar is dat het waard op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakobuss
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-03 13:18
Dag Cosmo_nl,
Niet goed installeren is "Niet uitpakken op het toestel en slepen" zeg je.
Wat is wel de goede manier? moet het via een pc?
Heb zelf een honor 6+ uit china met B260 en update lukt inderdaad niet.
grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

jakobuss schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:06:
Dag Cosmo_nl,
Niet goed installeren is "Niet uitpakken op het toestel en slepen" zeg je.
Wat is wel de goede manier? moet het via een pc?
Heb zelf een honor 6+ uit china met B260 en update lukt inderdaad niet.
grt
deze guide werkte voor mij iig goed:
http://androidworld.nl/fo...roid-511-met-emui-31.html

QUOTE"Zodra je deze zip file binnengehaald heb moet je deze uitpakken en de inhoud van de map dload kopieren naar de telefoon in de map dload. (niet dload OTA) De update mag dus op een sd-kaart staan voor de installatie..... dan ga je naar instellingen, updater. (2de optie van onderen. Dan klik je onderaan het menu open en kies je voor lokale update. Dan moet je de update zien staan. deze kun je dan aantikken en dan krijg je de vraag of je eerst een backup wilt maken of direct de update uit wilt voeren.....
Na de backup zal de telefoon opnieuw opstarten en de update uit gaan voeren. Dit duurt een aantal minuten. Hierna zal de telefoon weer opstarten en alle applicaties gaan optimaliseren. Hoe lang dit duurt hang af van hoeveel applicaties u up uw telefoon heeft staan. Hierna moet u nog even een paar instellingen doorlopen en is er een redelijke kans dat een aantal applicatie opnieuw bijgewerkt willen worden via de google playstore." UNQUOTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:09
Iemand nog opzoek naar een Honor6+?
Ik heb een kortingscode voor vmall.eu

only on Monday 12th October starting at 12pm.
Whilst stock lasts!
Happy shopping at www.vmall.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had 5.1.1 hier http://www.hihonor.com/nl/pages/support#?view=downloads geDL, daar staat dat het bestand 1,34 GB groot is, maar als ik het DL is hij op mijn PC maar 1,24 GB.
Is die 1,34 GB op de site misschien een foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gustavo678
Hoe groot is de kans voor een upgrade naar 6.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guustestroet schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 04:20:
Hoe groot is de kans voor een upgrade naar 6.0?
Dit heb ik toevallig een week geleden aan ze gevraagd op Facebook en hun weinig zeggende antwoord was; Zolang we geen tegenbericht hebben is het antwoord Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuz
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 19:08

Wuz

Nog wel even geduld hebben, maar ook de Honor 6 krijgt Android 6.0:

The spokesperson of Huawei said, "We will roll out the beta version of Marshmallow Update in January 2016 for Indian consumers and after 30 days of it a stable version of Android 6.0 will be released over the air."
The spokesperson further added, "Other smartphones under Honor brand like Honor 6Plus, Honor 6 and Honor 4X will also be getting the Android 6.0 update by March."

Bron:
http://www.themobileindia...mallow-Update-in-Jan-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Wuz schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:31:
Nog wel even geduld hebben, maar ook de Honor 6 krijgt Android 6.0:

The spokesperson of Huawei said, "We will roll out the beta version of Marshmallow Update in January 2016 for Indian consumers and after 30 days of it a stable version of Android 6.0 will be released over the air."
The spokesperson further added, "Other smartphones under Honor brand like Honor 6Plus, Honor 6 and Honor 4X will also be getting the Android 6.0 update by March."

Bron:
http://www.themobileindia...mallow-Update-in-Jan-2016
Dat zou wel echt cool zijn :Y

---

Er is trouwens een update voor de Stagefright detector app van Zimperium.
Op mijn 6+ met B260 ROM (Android 4.4.2) was er voor de update van de app geen lek meer, maar nu ze weer nieuwe lekken ontdekt hebben en deze in de app hebben verwerkt moet Honor toch weer aan de bak om het lek te dichten. Er is één CVE (2015-6602) welke nu niet gedicht is.
Iemand met Android 5 ROM op z'n 6+ die ook getest heeft met deze app? Ben wel benieuwd of er verschil is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:14:
[...]
Dat zou wel echt cool zijn :Y

---

Er is trouwens een update voor de Stagefright detector app van Zimperium.
Op mijn 6+ met B260 ROM (Android 4.4.2) was er voor de update van de app geen lek meer, maar nu ze weer nieuwe lekken ontdekt hebben en deze in de app hebben verwerkt moet Honor toch weer aan de bak om het lek te dichten. Er is één CVE (2015-6602) welke nu niet gedicht is.
Iemand met Android 5 ROM op z'n 6+ die ook getest heeft met deze app? Ben wel benieuwd of er verschil is :)
Met 5.1.1 was mijn gewone 6 helemaal schoon, maar na de update van Zimperium een paar dagen terug was CVE-2015-6602 ook niet gedicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 4.4.2 maakte mijn 6 binnen 10 á 15 sec automatisch verbinding met WiFi als ik op een bekende plek binnen kwam. Sinds 5.1.1 heeft hij na een kwartier nog geen verbinding, pas als ik hem uit de slaapstand haal komt er na zo'n 5 sec wel een verbinding, hebben anderen hier ook last van?
Is dit op te lossen want ik vind het best wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Je kan zelf ook aan de bak, MMS automatisch ophalen uitzetten. Of MMS helemaal uitzetten. En dicht is je lek.

[ Voor 13% gewijzigd door Cosmo_nl op 12-10-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosmo_nl schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:47:
Je kan zelf ook aan de bak, MMS automatisch ophalen uitzetten. Of MMS helemaal uitzetten. En dicht is je lek.
"MMS automatisch ophalen uitzetten" helpt bij mij iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:55:
[...]

"MMS automatisch ophalen uitzetten" helpt bij mij iig niet.
Gaat er om dat je toestel geïnfecteerd word doordat je MMS automatisch opgehaald word. Zet je die optie uit komt er ook niets automatisch meer binnen dus ook geen geinfecteerde MMS'jes.
Volgens mij kan je zelfs bij je account bij je provider online ook de optie MMS uitzetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Cosmo_nl op 12-10-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosmo_nl schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:12:
[...]
Gaat er om dat je toestel geïnfecteerd word doordat je MMS automatisch opgehaald word. Zet je die optie uit komt er ook niets automatisch meer binnen dus ook geen geinfecteerde MMS'jes.
Volgens mij kan je zelfs bij je account bij je provider online ook de optie MMS uitzetten.
MMS stond al uit op mijn foon met 4.4.2 en toch was hij kwetsbaar, 5.1.1 lostte dat probleem op, echter na de update van Zimperium was hij wederom kwetsbaar door de nieuw gevonden lekken.
En bij mijn weten is het niet alleen MMS wat de foon kwetsbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:26:
[...]

MMS stond al uit op mijn foon met 4.4.2 en toch was hij kwetsbaar, 5.1.1 lostte dat probleem op, echter na de update van Zimperium was hij wederom kwetsbaar door de nieuw gevonden lekken.
En bij mijn weten is het niet alleen MMS wat de foon kwetsbaar maakt.
Ik had niet in de gaten dat het om de stagefright 2.0 ging 8)7 , daar weet ik nog niet veel van.
Maar bij de eerste was het de optie automatisch ophalen en je was klaar.
(Honor 7 met Android 5.0.2 heeft geen stagefright lek)

[ Voor 17% gewijzigd door Cosmo_nl op 12-10-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Cosmo_nl schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:12:
[...]

In principe kan elk MP4 bestand (en ik dacht zelfs ook MP3) zo gemanipuleerd worden om er misbruik van te maken, hoeft niet per sé via een MMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:09:
Met 4.4.2 maakte mijn 6 binnen 10 á 15 sec automatisch verbinding met WiFi als ik op een bekende plek binnen kwam. Sinds 5.1.1 heeft hij na een kwartier nog geen verbinding, pas als ik hem uit de slaapstand haal komt er na zo'n 5 sec wel een verbinding, hebben anderen hier ook last van?
Is dit op te lossen want ik vind het best wel irritant.
Heeft echt niemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, want ik begin het steeds irritanter te vinden, tevens lijkt het mij sterk dat ik de enige met dit probleem ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 08:30

Dr.Nono

Hello there!

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:54:
[...]

Heeft echt niemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, want ik begin het steeds irritanter te vinden, tevens lijkt het mij sterk dat ik de enige met dit probleem ben.
Je bent zeker niet de enige. Ik heb het zelf ook, alhoewel niet altijd. Soms maakt hij gelijk verbinding, soms pas nadat ik hem 'wakker' heb gemaakt. Heel vreemd. Ik heb helaas nog geen oplossing kunnen vinden.

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Nono schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:43:
[...]
Je bent zeker niet de enige. Ik heb het zelf ook, alhoewel niet altijd. Soms maakt hij gelijk verbinding, soms pas nadat ik hem 'wakker' heb gemaakt. Heel vreemd. Ik heb helaas nog geen oplossing kunnen vinden.
Bedankt voor je reactie, zo zie je maar dat nieuwer niet altijd beter is. Er worden bugs opgelost maar je krijgt er nieuwe voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:36
Ik wacht nog wel even met het updaten naar Android 5 op mijn Honor 6.
Als ik het zo zie zijn er nog wat bugs, en maakt het voor de accu ook niks uit.
Tenzij er een goede reden te bedenken is om de update wel te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpg97 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:36:
Ik wacht nog wel even met het updaten naar Android 5 op mijn Honor 6.
Als ik het zo zie zijn er nog wat bugs, en maakt het voor de accu ook niks uit.
Tenzij er een goede reden te bedenken is om de update wel te doen?
De enige reden die ik kan bedenken is, dat je op een gegeven moment wel zal moeten als er teveel veiligheidsproblemen in je huidige versie zitten.
Daarnaast valt mij de accuduur niet tegen, die is nagenoeg gelijk aan wat ik met 4.4.2 had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user_tweakers
Ik heb zelf ook de update naar 5 gedaan, Echter heb ik een grotere voorkeur voor CM en die is nog gebaseerd om Kitkat. Na heel wat proberen is een downgrade gelukt, maar het was nogal wat uitzoek werk met roms en dergelijke.

Heb je de H60-L04 en wil je terug naar Kitkat kan dat. Op XDA had ik dit ook al gepost:

- First get B500 rom (downgrade package) : http://download-c.huawei....ersion=101112&siteCode=my
- Then get B396: http://download-c.huawei....version=71550&siteCode=my

Source: http://www.carbontesla.co...-to-b380-kitkat-firmware/

Heb je problemen met het unlocked van de bootloader via de Huawei/EMUI website, log in via Facebook, dan krijg je wel een unlock code i.p.v. een bericht dat je 14 dagen moet wachten.

[ Voor 10% gewijzigd door user_tweakers op 19-10-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

user_tweakers schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 23:32:
Ik heb zelf ook de update naar 5 gedaan, Echter heb ik een grotere voorkeur voor CM en die is nog gebaseerd om Kitkat. Na heel wat proberen is een downgrade gelukt, maar het was nogal wat uitzoek werk met roms en dergelijke.

Heb je de H60-L04 en wil je terug naar Kitkat kan dat. Op XDA had ik dit ook al gepost:

- First get B500 rom (downgrade package) : http://download-c.huawei.com/downloa...12&siteCode=my
- Then get B396: http://download-c.huawei.com/downloa...50&siteCode=my

Source: http://www.carbontesla.com/2015/07/d...tkat-firmware/

Heb je problemen met het unlocked van de bootloader via de Huawei/EMUI website, log in via Facebook, dan krijg je wel een unlock code i.p.v. een bericht dat je 14 dagen moet wachten.
Geen enkele link werkt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:53:
[...]

Geen enkele link werkt helaas.
Excuses. Ik heb de post aangepast. Links werken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
kwakke01 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:21:
[...]

deze guide werkte voor mij iig goed:
http://androidworld.nl/fo...roid-511-met-emui-31.html

QUOTE"Zodra je deze zip file binnengehaald heb moet je deze uitpakken en de inhoud van de map dload kopieren naar de telefoon in de map dload. (niet dload OTA) De update mag dus op een sd-kaart staan voor de installatie..... dan ga je naar instellingen, updater. (2de optie van onderen. Dan klik je onderaan het menu open en kies je voor lokale update. Dan moet je de update zien staan. deze kun je dan aantikken en dan krijg je de vraag of je eerst een backup wilt maken of direct de update uit wilt voeren.....
Na de backup zal de telefoon opnieuw opstarten en de update uit gaan voeren. Dit duurt een aantal minuten. Hierna zal de telefoon weer opstarten en alle applicaties gaan optimaliseren. Hoe lang dit duurt hang af van hoeveel applicaties u up uw telefoon heeft staan. Hierna moet u nog even een paar instellingen doorlopen en is er een redelijke kans dat een aantal applicatie opnieuw bijgewerkt willen worden via de google playstore." UNQUOTE
Dit werkte prima voor mij, bedankt (L04)
Ik heb ook nog geen bugs gemerkt.

Begrijp ik jullie goed als ik concludeer dat je niet kun rooten op Android L zonder custom recovery en alle dingen die daarbij horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:36
Oh ja, als je update via dat zip filetje, ben je dan alles kwijt ( whatsapp historie, apps e.d. ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-04 22:04
Had op 4.4 op mijn honor 6 plus ontgrendeling via een dubbeltik op het scherm aanstaan. Op 5.1 weer aangezet maar het werkt niet, iemand enig idee hoe ik dit weer werkende krijg? Geen idee of de optie ook op de honor 6 zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user_tweakers
Huaw schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:14:
[...]

Dit werkte prima voor mij, bedankt (L04)
Ik heb ook nog geen bugs gemerkt.

Begrijp ik jullie goed als ik concludeer dat je niet kun rooten op Android L zonder custom recovery en alle dingen die daarbij horen?
Volgens mij is rooten onmogelijk zonder het unlocken van de bootloader.
Unlocken van bootloader kan via de EMUI site, dan moet je alleen vanuit Europa inloggen via Facebook i.p.v. een mail account, anders krijg je geen unlock code. Na het unlocken van de bootloader (met de code van huawei via Multi-tool van Virusplus) kan je hem als het goed is rooten.

Ik durf het alleen niet met zekerheid te zeggen, want ik ben er ook niet 100% handig mee.

Ik verwacht alleen geen verdere updates van custom roms en nieuwe custom roms voor de Honor 6. (eveneens bij veel andere Honor). Dit omdat Huawei geen kernel sources e.d. vrij geeft. Daarnaast is het porten van roms volgens mij niet mogelijk, vanwege de hardware.
THEALPHA schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:29:
Had op 4.4 op mijn honor 6 plus ontgrendeling via een dubbeltik op het scherm aanstaan. Op 5.1 weer aangezet maar het werkt niet, iemand enig idee hoe ik dit weer werkende krijg? Geen idee of de optie ook op de honor 6 zit
Honor 6 heeft dit nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonKuijpers
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-08-2022
Iemand enig idee waar ze Honor 6 schermen vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bta91
Goedemorgen

Sinds de update naar android 5 duurt het vaak lang tot de telefoon verbinding met wifi maakt. Vaak moet ik hem eerst uit slaapstand halen voordat hij verbinding maakt. Hebben meer mensen hier last van?
Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste