Dan klopt er iets niet.Dreanor schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:52:
[...]
Ik bedoelde de slimme meter, die destijds (jaren geleden) gratis aangeboden of beter gezegd gepushed werden. Toen heeft Enexis mij geïnformeerd dat er 3 rondes zouden komen omdat ze heel goed begrepen dat nog niet iedereen er klaar voor was of open voor stond voor de slimme meter. Sterker nog hun eigen monteur rade ze destijds zelfs af haha.
En daarom zouden er na de eerste plaatsingsronde nog twee volgen. Helaas bleek dat dus een leugen want na de eerste ronde mocht je direct gaan betalen voor een slimme meter en wisten ze nergens vanaf van een tweede of derde ronde. Sneu! Zelfs als je nog een ouderwetse Ferraris meter hebt (wat iedereen in deze huur appartementen heeft/had).
Als je Ferrarismeter al vervangen is (door een nieuwe domme meter), dan snap ik dat er niet nog meer rondes komen.
Maar als je nu nog een ouderwetse Ferrarismeter hebt, dan krijg je wel degelijk geregeld brieven met 'waarschuwingen' dat de meter mogelijk niet goed werkt en of je een slimme meter wilt, kosteloos. Dus die hebben wel echt die meerdere rondes.
En volgens mij is het zelfs zo, dat als je een oude Ferrarismeter hebt en je vraagt je netbeheerder dat je een slimme meter wilt, dat ze die nog altijd kosteloos komen vervangen.
En anders dus gewoon wachten tot die afgekeurd wordt. (Of niet. Helemaal prima.)