Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 23:58
rachez schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:56:
[...]

Maar dan zet je toch je data unencrypted op stack? Waarom gebruik je dan niet direct stack/dropbox/google ipv owncloud? ;)

Ik heb ook wat geexperimenteerd om dmv davfs2 een webdav schijf te mounten op centos en vervolgens mijn owncloud data met duplicity (ondersteund encryptie en increments) encrypted op stack te zetten. Helaas werkt dat niet stabiel bij 50GB of meer, vanwege problemen met de cache van davfs2.

Nu gebruik ik om mijn oc data te backuppen naar stack het open source pakket duplicati icm een windows server en stack en dat gaat wel goed.
Waarom ik niet direct STACK gebruik:
Door zelf OwnCloud te hosten heb ik meer vrijheid in het wijzigen van instellingen. Het biedt me tevens meer opties (third party apps ed.). En verder dient STACK nu als back-up van mijn OwnCloud data.
Als ik alles bij STACK neerzet heb ik geen back-up meer..

Omtrent encryptie zal ik nog eens naar kijken.. Daar maak ik me nu niet zo druk om. Ik heb geen wereldgeheimen, puur foto's en wat administratie :+.

De data staat op mijn laptop wel encrypted. Op de server en ook STACK niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:22
Ok duidelijk.

Ik gebruik owncloud voornamelijk om zo min mogelijk van mijn data bij google of een andere grote partij neer te moeten leggen.
Mijn data is ook niet wereldschokkend, maar het gaat mij meer om het principe: alle partijen willen zo veel mogelijk info van je hebben en ik wil zo min mogelijk prijs geven. :) ... Vandaar mijn wens om het encrypted op stack neer te zetten.

Valt me wel op dat jij geen sync problemen hebt gehad met het mounten dmv davfs2.
Bij mij kwamen er dergelijke meldingen in de messages log: mount.davfs: open files exceed max cache size by 5631 MiBytes. Ging wel om grote backups van 50GB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
rachez schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:16:
Ok duidelijk.

Ik gebruik owncloud voornamelijk om zo min mogelijk van mijn data bij google of een andere grote partij neer te moeten leggen.
Mijn data is ook niet wereldschokkend, maar het gaat mij meer om het principe: alle partijen willen zo veel mogelijk info van je hebben en ik wil zo min mogelijk prijs geven. :) ... Vandaar mijn wens om het encrypted op stack neer te zetten.

Valt me wel op dat jij geen sync problemen hebt gehad met het mounten dmv davfs2.
Bij mij kwamen er dergelijke meldingen in de messages log: mount.davfs: open files exceed max cache size by 5631 MiBytes. Ging wel om grote backups van 50GB..
Ik heb geen grote bestanden (max ligt rond de 1-2 GB voor een bestand). Voor de rest doet die een sync tussen de twee locaties waarin die bestand per bestand overzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb nog een Raspberry Pi + externe harddisk liggen welke niet gebruikt wordt. Nu dacht ik om hier Owncloud op te gaan draaien, maar ik vroeg me af naar de ervaringen.

Werkt de combinatie de Pi + Externe HDD + Owncloud een beetje goed?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een Raspberry Pi 1? Niet de 2? Volgens mij kun je het dan wel vergeten. Performt voor geen meter.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Room42 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:05:
[...]

Een Raspberry Pi 1? Niet de 2? Volgens mij kun je het dan wel vergeten. Performt voor geen meter.
Ik heb de Raspberry Pi 2 model B

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
misschien als je het alleen persoonlijk gebruikt, maar ik zou hier niet zoveel van verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Zeror schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:35:
[...]

Ik heb de Raspberry Pi 2 model B
Gewoon doen! ownCloud is zelf ook bezig met Raspberry Pi 2.

ownCloud biedt sinds kort ook een fysiek product aan met ownCloud preinstalled. Dit is obv Raspberry Pi 2.
Binnenkort komt de verbeterde versie hiervan beschikbaar.

Link 1:
https://owncloud.org/blog/pioneer-our-owncloud-pi-drives/

Link 2 - hierin werkt Western Digital samen met ownCloud obv Raspberry Pi 2
https://owncloud.org/blog...g-owncloud-to-home-users/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

ro3lie schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:32:
[...]

Gewoon doen! ownCloud is zelf ook bezig met Raspberry Pi 2.

ownCloud biedt sinds kort ook een fysiek product aan met ownCloud preinstalled. Dit is obv Raspberry Pi 2.
Binnenkort komt de verbeterde versie hiervan beschikbaar.

Link 1:
https://owncloud.org/blog/pioneer-our-owncloud-pi-drives/

Link 2 - hierin werkt Western Digital samen met ownCloud obv Raspberry Pi 2
https://owncloud.org/blog...g-owncloud-to-home-users/
Thanks. Ik zal eens gaan kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:34
Inmiddels is vorige week versie 9.0.1 alweer uitgekomen. Heeft iemand al kunnen updaten via de Updater app (web interface)? Hier zegt hij dat alles nog steeds up to date is met versie 9.0.0. Ik heb nergens gelezen dat minor versies ook later verschijnen in de updater app, alleen major versies.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Erulezz schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:52:
Inmiddels is vorige week versie 9.0.1 alweer uitgekomen. Heeft iemand al kunnen updaten via de Updater app (web interface)? Hier zegt hij dat alles nog steeds up to date is met versie 9.0.0. Ik heb nergens gelezen dat minor versies ook later verschijnen in de updater app, alleen major versies.
Welke repositories gebruik je op dit moment? 9.0.1 is gemarkeerd als een 'stable' versie.

Zie ook post: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46206315

Voor anderen: release notes 9.0.1 kan je hier vinden link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Update channel staat op stable. Maar dan nog steeds: Your version is up to date. Geïnstalleerd via de web installer.

Ook wijzigen van kanaal en dan weer terug helpt niet. Laatste update check is minuut geleden.. :?

[ Voor 9% gewijzigd door Erulezz op 11-04-2016 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro3lie
Erulezz schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:20:
Update channel staat op stable. Maar dan nog steeds: Your version is up to date. Geïnstalleerd via de web installer.

Ook wijzigen van kanaal en dan weer terug helpt niet. Laatste update check is minuut geleden.. :?
Ok. Interessant. Ik doe het zelf voornamelijk via de CLI.

Zie ook dit topic: link
Additional info for users of the updater app as this is asked after each release of oC.

1. Minor updates (from 8.1.3 to 8.1.4 for example) are delayed for a few days until they are served by the updater application.

2. Major updates (from 8.1.3 to 8.2.0 for example) are delayed up to one month until they are served by the updater application.
Kortom, even geduld of updaten via de CLI. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Ah dat verklaard een hoop. Jammer dat dat niet in de docs staat (of ik heb het nergens gezien) bij de upgrade info. Heb nu ook de upgrade handmatig gedaan zoals hier beschreven;

https://doc.owncloud.org/...nance/manual_upgrade.html

Voor zover draait alles weer perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:23
Hello! Ik ben een complete Linux noob maar ik wil een owncloud server gaan bouwen.

Ik heb een Acer Aspire Revo liggen die stof verzameld, staat nu nog windows 7 op maar daar wil ik dus een linux distri op gaan zetten.

Na veel gelezen te hebben hier over, weet ik dat ik Apache, MySQL/MariaDB en PHP moet installeren maar verder heb ik er niet zo veel kaas van gegeten.

Simpele vraag:

Welke distri raden jullie aan? Ubuntu zie ik veel voorbij komen maar kan ik dan ook een desktop versie gebruiken ipv server? Niet dat ik bang ben voor command line (ben vroegah opgegroeid met dos) maar ik ken al die commando's niet en hoewel er zat tutorials staan die de stappen uitleggen, Errors zie ik ook regelmatig en hoe ik dat dan weer op los, weet ik dus niet.

Any help is very much appreciated :>

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
1nsane schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:47:
[..] maar kan ik dan ook een desktop versie gebruiken ipv server? Niet dat ik bang ben voor command line (ben vroegah opgegroeid met dos) maar ik ken al die commando's niet en hoewel er zat tutorials staan die de stappen uitleggen, Errors zie ik ook regelmatig en hoe ik dat dan weer op los, weet ik dus niet. [...]
Ja, je kunt Apache+MariaDB (=MySQL) en PHP installeren op de desktop-versie, maar het gaat je niet helpen als het om de command line gaat 8)7 Het is niet zoals Windows, waar je de hele server in elkaar kunt klikken zonder het toetsenbord aangeraakt te hebben. Sterker nog, stap 1 zal zijn: Start een terminal :+

Kortom: Nee, kies gewoon Ubuntu Server 16.04 of Debian 8. En inderdaad, er zijn zat tutorials die je letterlijk kunt kopiëren/plakken, maar wees altijd kritisch! Niet elke tutorial is even goed. Veel zie je beslissingen genomen worden die de security niet ten goede komen.

Een server installeren en beheren is een verantwoordelijke taak. Weet en snap wat je doet. Lees je goed in.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 14-05-2016 17:36 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 19-09 10:55

Welke distri raden jullie aan?
Ubuntu + https://sandstorm.io/

Heeft click-n-run Owncloud, uitstekend voor Linux-analfabeten ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Hello! Ik ben een complete Linux noob maar ik wil een owncloud server gaan bouwen.

Ik heb een Acer Aspire Revo liggen die stof verzameld, staat nu nog windows 7 op maar daar wil ik dus een linux distri op gaan zetten.

Na veel gelezen te hebben hier over, weet ik dat ik Apache, MySQL/MariaDB en PHP moet installeren maar verder heb ik er niet zo veel kaas van gegeten.

Simpele vraag:

Welke distri raden jullie aan? Ubuntu zie ik veel voorbij komen maar kan ik dan ook een desktop versie gebruiken ipv server? Niet dat ik bang ben voor command line (ben vroegah opgegroeid met dos) maar ik ken al die commando's niet en hoewel er zat tutorials staan die de stappen uitleggen, Errors zie ik ook regelmatig en hoe ik dat dan weer op los, weet ik dus niet.

Any help is very much appreciated :>
whuuut, is gelukt met de tutorials van "tech nerd services", nu een draaiende owncloud server :-D

Nu alleen nog een beetje pielen met de storage, de Acer Aspire Revo die ik als server gebruik heeft een hdd van 230gb en dat is wat karig natuurlijk (als je films wilt uppen naar m'n cloud). Ik heb nog een externe schijf van 500gb liggen, ik heb de app gedownload in owncloud voor external storage.

Als ik daar in de externe schijf toevoeg als external storage, breid hij dan automatisch daar naar toe m'n storage uit? Ik heb hem nu zo ver dat er een groen balletje staat dat hij hem ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Room42 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:36:
[...]

Ja, je kunt Apache+MariaDB (=MySQL) en PHP installeren op de desktop-versie, maar het gaat je niet helpen als het om de command line gaat 8)7 Het is niet zoals Windows, waar je de hele server in elkaar kunt klikken zonder het toetsenbord aangeraakt te hebben. Sterker nog, stap 1 zal zijn: Start een terminal :+

Kortom: Nee, kies gewoon Ubuntu Server 16.04 of Debian 8. En inderdaad, er zijn zat tutorials die je letterlijk kunt kopiëren/plakken, maar wees altijd kritisch! Niet elke tutorial is even goed. Veel zie je beslissingen genomen worden die de security niet ten goede komen.

Een server installeren en beheren is een verantwoordelijke taak. Weet en snap wat je doet. Lees je goed in.
Thanks! Uiteindelijk is het me allemaal gelukt *O* heb het nu draaien op ubuntu desktop 14.04 en het draait als een tet tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
1nsane schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:11:
[...]

Thanks! Uiteindelijk is het me allemaal gelukt *O* heb het nu draaien op ubuntu desktop 14.04 en het draait als een tet tot nu toe!
Goed bezig! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Het rommelt een beetje binnen ownCloud:

https://owncloud.com/ownc...tcloud-frank-karlitschek/

Oorspronkelijke developer van ownCloud verliet een paar weken de organisatie en start nu nextCloud, een fork van ownCloud. Ben benieuwd waar dit heen gaat!
The Community Edition is and remains the backbone of our company
Dus de community doet het werk en de .com variant verdient er bakken met geld aan?

[ Voor 29% gewijzigd door Erulezz op 03-06-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Erulezz schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:08:
Het rommelt een beetje binnen ownCloud:

https://owncloud.com/ownc...tcloud-frank-karlitschek/

Oorspronkelijke developer van ownCloud verliet een paar weken de organisatie en start nu nextCloud, een fork van ownCloud. Ben benieuwd waar dit heen gaat!

[...]

Dus de community doet het werk en de .com variant verdient er bakken met geld aan?
Zag de update gisteren voorbij komen vanuit de oud developer ja. Ben benieuwd.
Omtrent het verdienen, hier is toch niks mis mee? Bepaalde features worden eerst in de enterprise los gelaten en later in de community edition.
Enterprise edition biedt aantal zaken meer waaronder ondersteuning en de virtual appliances. Vraag me af of ze hier extreem aan verdienen.. Maar het moet ergens van blijven draaien hé. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:16
Omtrent het verdienen, hier is toch niks mis mee? Bepaalde features worden eerst in de enterprise los gelaten en later in de community edition.
Het is eerder omgekeerd eigenlijk. Het is de community die met ondersteuning van een bedrijf ontwikkeld aan de AGPL versie. Daarnaast ontwikkeld het bedrijf enkele enterprise features, die normaal gezien niet nodig zijn voor thuisgebruiker of kleien bedrijven. (Denk aan sharepoint)

Het is nooit de bedoeling geweest om een open-core model te hebben. Zoals bv. gitlab wel heeft.

Merk op dat het niet enkel de founder van ownCloud (het project) is die opgestapt is. 9 van de 10 hoofd contributors is ook over. Er zouden er nog meer volgen. Nextcloud staat ook open om alle vorige ownCloud developers aannemen.

Meer informatie vind je op https://nextcloud.com/ en kom zeker langst op https://nextcloud.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Nu ook op de frontpage;

nieuws: OwnCloud ondervindt problemen na Nextcloud-fork door oprichter

Dat is wel een bijzonder groot probleem voor ownCloud als de meeste developers overstappen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 19-09 10:55
Hier wat meer achtergrond (in de reacties, o.a. Jos Poortvliet zelf): https://lwn.net/Articles/689498/

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Iemand hier al overgestapt van Owncloud naar Nextcloud?

Ziet er simpel uit: https://help.nextcloud.co...owncloud-to-nextcloud/551

Ik verwacht de interessantere features in Nextcloud in vergelijking tot Owncloud, dus binnenkort ga ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Inmiddels is ownCloud 9.1 alweer uitgekomen deze week. Heeft iemand hem al geïnstalleerd en hoe zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
rachez schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:55:
Iemand hier al overgestapt van Owncloud naar Nextcloud?

Ziet er simpel uit: https://help.nextcloud.co...owncloud-to-nextcloud/551

Ik verwacht de interessantere features in Nextcloud in vergelijking tot Owncloud, dus binnenkort ga ik over.
Ben zaterdag overgestapt puur vanwege de lange termijn verwachting: ubuntu server 16.04 met nextcloud 9.0.53. Draait goed. Heb nog niet alle apps die ik binnen owncloud gebruikte overgezet. Dat komt volgend weekend.

Edit: owja, ook gelijk LetsEncrypt-certificaat toegevoegd, is enorm eenvoudig met certbot _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door TheDweep op 27-07-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 21:19
Heb nextcloud er ook op gezet, vind het wel precies het zelfde als owncloud, ik draai het op een synology, nu krijg ik onder beheer te zien dat memory cache niet juist geconfigureerd is... Was trouwens ook onder owncloud, iemand een idee hoe je dit moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
virtua69 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 00:29:
Heb nextcloud er ook op gezet, vind het wel precies het zelfde als owncloud,
No shit! 8)7
ik draai het op een synology, nu krijg ik onder beheer te zien dat memory cache niet juist geconfigureerd is... Was trouwens ook onder owncloud, iemand een idee hoe je dit moet doen?
Misschien handig om de exacte melding te geven Googlen, daar kunnen we meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
[...]
Misschien handig om de exacte melding te geven Googlen, daar kunnen we meer mee.
[/quote]

Waarschijnlijk deze:
code:
1
2
No memory cache has been configured. To enhance your performance please configure a memcache if available. Further information can be found in our documentation.
Please double check the installation guides ↗, and check for any errors or warnings in the log.

En deze verwijst naar: https://docs.nextcloud.or...0/go.php?to=admin-install

Maar dit is wat je zoekt: https://docs.nextcloud.co...n.html?highlight=memcache

[ Voor 21% gewijzigd door TheDweep op 28-07-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Thanks, had er al aardig op gezocht hoor op Google en die link die je gaf ook al gelezen trouwens maar snap niet hoe je het in moet stellen in Synology.
:+

[ Voor 45% gewijzigd door Virtua op 31-07-2016 20:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LEDfan
@een mod zouden jullie de topic naam willen veranderen naar "[Ervaringen] ownCloud/Nextcloud" a.u.b., of kan ik beter een TR aanmaken? tnx!

Gisteren is Nextcloud 11 (downloads: Nextcloud 11.0.0) uitgekomen. Enkele interessante blog posts:
- https://nextcloud.com/blo...security-and-scalability/
- https://blog.schiessle.or...ederation-getting-social/
- https://nextcloud.com/blo...ed-security-improvements/
- https://nextcloud.com/blo...roduces-full-text-search/
- https://nextcloud.com/blo...nextcloud-11-with-spreed/

Ik heb mijn NC 10 instantie al geüpdatet sinds de eerste beta uitkwam via de ingebouwde updater app. Werkt 100% goed bij mij. Wat ook leuk is dat je een t-shirt kon winnen als je een bug ontdekte in de updater (https://nextcloud.com/blo...testing-nextcloud-11-rc1/)

Zelf merkte ik direct de performance verbeteringen in de web GUI.

Daarnaast zal ik er ook een Nextcloud booth komen op FOSDEM (https://help.nextcloud.co...-let-s-give-a-talk/4387/4) dus voor stickers moet je daar zijn!

Happy upgrades!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31
Hier een handmatige upgrade gedaan van 10.0.1 naar 11.0, echter de contacts app lijkt niet meer te werken onder NC 11. Ik heb versie 1.5.1 geinstalleerd staan, maar hij wil per se updaten naar 1.5.2, wat niet lukt. Overigens heb ik de contacts app inmiddels ook rechtstreeks als zip van de github getrokken, dat zou dus de laatste versie moeten zijn, maar het versienummer blijft steken op 1.5.1. Iemand een idee?

Never mind; de laatste alpha 1.5.2 contacts.tar.gz werkt wel. (https://github.com/owncloud/contacts/releases )

[ Voor 12% gewijzigd door MoiZie op 14-12-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
MoiZie schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:23:
Hier een handmatige upgrade gedaan van 10.0.1 naar 11.0, echter de contacts app lijkt niet meer te werken onder NC 11. Ik heb versie 1.5.1 geinstalleerd staan, maar hij wil per se updaten naar 1.5.2, wat niet lukt. Overigens heb ik de contacts app inmiddels ook rechtstreeks als zip van de github getrokken, dat zou dus de laatste versie moeten zijn, maar het versienummer blijft steken op 1.5.1. Iemand een idee?

Never mind; de laatste alpha 1.5.2 contacts.tar.gz werkt wel. (https://github.com/owncloud/contacts/releases )
Had je problemen tijdens het installeren van de app of tijdens het gebruiken? Daarnaast denk ik dat je best de contacts app van Nextcloud gebruikt via de appstore of ook van github (https://github.com/nextcloud/contacts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
LEDfan schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:47:
[...]

Had je problemen tijdens het installeren van de app of tijdens het gebruiken? Daarnaast denk ik dat je best de contacts app van Nextcloud gebruikt via de appstore of ook van github (https://github.com/nextcloud/contacts)
"In your Nextcloud, simply navigate to »Apps«, choose the category »Productivity«, find the Contacts app and enable it. Then open the Contacts app from the app menu."

Ik heb de hele lijn producitivity niet, de installatie verwijst onder 'organization' naar de genoemde contacts app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LEDfan
De app bevindt zich inderdaad in de "Organization" categorie. (Ik heb dit aangepast: https://github.com/nextcloud/contacts/pull/59)

Normaal gezien zou het via die categorie mogelijk moeten zijn om de contacts app te installeren. (Best wel de directory van de owncloud app hernoemen dan)

• rachez
LEDfan schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:04:
@een mod zouden jullie de topic naam willen veranderen naar "[Ervaringen] ownCloud/Nextcloud" a.u.b., of kan ik beter een TR aanmaken? tnx!

Gisteren is Nextcloud 11 (downloads: Nextcloud 11.0.0) uitgekomen. Enkele interessante blog posts:
-
Happy upgrades!
Thx, interessant leesvoer! Zal binnenkort de overstap naar 11 maken.
Updater werkt bij mij ook prima, fijn dat dat nu automatisch kan. Nieuwe features lijken me ook zeer de moeite waard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
Draai nu een tijdje nextcloud, bevalt prima. Zeker NC11 is wel cool met full text search.

Ik mis alleen een goede opvolger voor ownNote. Deze werkt niet meer goed met nextcloud 11. Iemand een alternatief gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Topicstarter
rachez schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:46:
Draai nu een tijdje nextcloud, bevalt prima. Zeker NC11 is wel cool met full text search.

Ik mis alleen een goede opvolger voor ownNote. Deze werkt niet meer goed met nextcloud 11. Iemand een alternatief gevonden?
Owncloud apps zouden op NextCloud moeten werken.
Mogelijk moet je in appinfo/info.xml even aanpassen om het werkend te krijgen.

Zelf ben ik druk bezig aan versie 2 van mijn password manager.
Is compleet opnieuw geschreven, deze keer zit er password sharing bij :*)
Mocht je een demo willen, dan kan dat, deze is te vinden op https://demo.passman.cc

Afbeeldingslocatie: https://img.passman.cc/overview.png
Afbeeldingslocatie: https://img.passman.cc/edit_credential.png
Afbeeldingslocatie: https://img.passman.cc/share_credential.png
Afbeeldingslocatie: https://img.passman.cc/password_audit.png

[ Voor 24% gewijzigd door Brantje op 03-01-2017 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Brantje schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:35:
[...]

RC 4 getest en werkt inmiddels op mijn omgeving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
[...]

Klopt, helaas is dat voor ownNote nog niet het geval. Het aanpassen van het versienummer had ik al geprobeerd, maar dat leidt tot lege notes.

Goed bezig met password manager, ga ik zeker naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan

Ik heb ownnote nog zelf niet gebruikt, maar het lijkt erop dat de developer niet genoeg tijd heeft om voor compatibiliteit te zorgen https://github.com/Fmstrat/ownnote/issues/324

Zelf gebruik ik https://apps.nextcloud.com/apps/notes af en toe, of misschien is https://apps.nextcloud.com/apps/files_markdown wel een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
[...]

Mocht je een demo willen, dan kan dat, deze is te vinden op https://demo.passman.cc

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wauw ziet er goed uit. Hoe koppel ik dit aan Android zodat ik ook daar mn passwords automatisch in Chrome krijg? Of kan dit nog niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Topicstarter
MoiZie schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:39:
[...]

Wauw ziet er goed uit. Hoe koppel ik dit aan Android zodat ik ook daar mn passwords automatisch in Chrome krijg? Of kan dit nog niet?
Ben momenteel de enige main developer voor dit project, hier en daar wat hulp.
Ben as we speak begonnen aan een chrome / firefox extensie.
Vervolgens een Android / iOS app.

Gaat lekker momenteel met de firefox extensie, ben al in staat om vaults en credentials op te halen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gzqVb9Z.png

Edit: Blijkt dat bootstrapped extensies uitgefaseerd worden, raad eens wat de extensie hierboven is |:(
Ben momenteel een beetje de weg kwijt mbt extensies, zal komende week eens rustig d'r voor gaan zitten en een poging wagen voor Chrome (merk dat daar veel meer interesse voor is).
Mocht iemand nog goede linkjes e.d. hebben voor het bouwen van extensies, dan hou ik me aanbevolen.

[ Voor 43% gewijzigd door Brantje op 03-01-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
LEDfan schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:38:
[...]

Ik heb ownnote nog zelf niet gebruikt, maar het lijkt erop dat de developer niet genoeg tijd heeft om voor compatibiliteit te zorgen https://github.com/Fmstrat/ownnote/issues/324

Zelf gebruik ik https://apps.nextcloud.com/apps/notes af en toe, of misschien is https://apps.nextcloud.com/apps/files_markdown wel een alternatief?
Thx, ik ga markdown ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind owncloud/nexctcloud op mijn Synology NAS (DS411, Marvell 88F6282 single core 1.6GHZ en 512mb geheugen) nu niet echt uitblinken in snelheid.
Zou het sneller werken op een Raspberry Pi 2 (Broadcom BCM2836 quad core 0,9MHZ en 1GB RAM)?

ZIt eraan te denken om de Raspberry Pi er nog een taakje bij te geven. Naast Slimme meter uitlezen en Pi-Hole (wat ik eigenlijk op de router zelf wil oplossen).

edit: Ik heb het gewoon gedaan. Nu nog vullen met bestanden en dan kijken hoe vlot het geheel is :) De interface lijkt in ieder geval sneller.

[ Voor 15% gewijzigd door Jelte op 04-01-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Bij mij deed de upgrade naar php 7 veel goed voor wat betreft de snelheid. Sindsdien werkt alles snappy. Betreft wel maar een paar gebruikers, met veel files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 19-09 16:50
Brantje schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:37:
[...]

Ben momenteel de enige main developer voor dit project, hier en daar wat hulp.
Ben as we speak begonnen aan een chrome / firefox extensie.
Vervolgens een Android / iOS app.

Gaat lekker momenteel met de firefox extensie, ben al in staat om vaults en credentials op te halen:
[afbeelding]

Edit: Blijkt dat bootstrapped extensies uitgefaseerd worden, raad eens wat de extensie hierboven is |:(
Ben momenteel een beetje de weg kwijt mbt extensies, zal komende week eens rustig d'r voor gaan zitten en een poging wagen voor Chrome (merk dat daar veel meer interesse voor is).
Mocht iemand nog goede linkjes e.d. hebben voor het bouwen van extensies, dan hou ik me aanbevolen.
Hoe installeer ik deze app binnen Nextcloud 11? Op github -> wiki zie ik wel een topic Installation maar daar staat helaas niks in...

PSN: PcDCch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
Mozart schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:21:
[...]

Hoe installeer ik deze app binnen Nextcloud 11? Op github -> wiki zie ik wel een topic Installation maar daar staat helaas niks in...
Ik zou hem gewoon clonen in je nextcloud apps dir:

git clone https://github.com/nextcloud/passman.git

Dan de rechten / owner van de passman folder goed zetten.
Vervolgens enablen in nextcloud onder de "not enabled" apps

[ Voor 38% gewijzigd door rachez op 05-01-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
rachez schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:40:
[...]

Ik zou hem gewoon clonen in je nextcloud apps dir:

git clone https://github.com/nextcloud/passman.git

Dan de rechten / owner van de passman folder goed zetten.
Vervolgens enablen in nextcloud onder de "not enabled" apps
Gelukt, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Topicstarter
Zojuist is RC3 van passman uitgekomen.
Is te downloaden via deze link, of dmv een git pull.

Fixes
- CSV import
- Notities kunnen nu ook gekopieerd worden
- Toevoeging van 'noopener noreferrer' bij links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Nou nextcloud op de pi werkt best wel lekker snel. Ik krijg tenminste thumbnails te zien in de gallery ;)

Maar nu lukt het me niet om een bestand van iets meer dan 300mb te uploaden via de webinterfance en webdav. Ik krijg de hele tijd een error:

Sabre\DAV\Exception\BadRequest: HTTP/1.1 400 expected filesize 393355486 got 47415296 (met verschillende getallen).

En ik wordt niet wijs uit de github issue. https://github.com/owncloud/core/issues/9832
Lastige is ook dat ik gebruik maak van Nginx ipv apache op de raspberry Pi.

Timeout staat overal op 300s en hij upload een stuk sneller dan dat. Max filesize is 512 in Nextcloud zelf. En dan houd het een beetje op voor mij.

Iemand een idee?

edit: door de temp php folder te verplaatsen naar de aangesloten Harddrive krijg ik een andere foutmelding:
Sabre\DAV\Exception\NotFound: HTTP/1.1 404 File with name /Foto's/2017/VID_20170104_171849.mp4 could not be located
Blijkbaar raakt de file zoek. Morgen verder klooien.

[ Voor 16% gewijzigd door Jelte op 08-01-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Je maximum upload size staat wel ruim genoeg in de settings van de admin interface?
Deze dingen nagelopen: https://forum.owncloud.org/viewtopic.php?f=17&t=32517
file access rechten staan goed, met name die tmp folder?
wat is je netwerk io / cpu ttv de filesync (nload/top oid) , zit je netwerk / cpu van de pi niet vol?

[ Voor 17% gewijzigd door rachez op 13-01-2017 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez

Toch een workaround voor ownNote in combinatie met nextcloud 11 gevonden. Mocht iemand ernaar zoeken:

1. Change nextcloud/apps/ownnote/appinfo/info.xml to max version 12
2. https://github.com/Fmstrat/ownnote/issues/333 post van user q4z1 in dat issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
als ik de updater gebruik dan loopt hij vast , heb het op synology geïnstalleerd.
iemand misschien een tip ?
krijg alleen maar te zien :The following places can not be written to:
/volume1/web/nextcloud/updater/../config/config.php
heb er al aardig wat uurtjes in zitten vandaar mijn vraag.

[ Voor 26% gewijzigd door Virtua op 17-01-2017 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
virtua69 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 00:59:
als ik de updater gebruik dan loopt hij vast , heb het op synology geïnstalleerd.
iemand misschien een tip ?
krijg alleen maar te zien :The following places can not be written to:
/volume1/web/nextcloud/updater/../config/config.php
heb er al aardig wat uurtjes in zitten vandaar mijn vraag.
Ik ken de installatie op Synology niet, maar het is een probleem met de permissies van bepaalde bestanden. Probeer eens de volgende code uit te voeren, en daarna terug te updaten:
code:
1
chown -R root:http /volume1/web/nextcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Thanks, ga er vanavond mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:53

SideShow

Administrator

Ik wil terug een mogelijkheid om kleine html files te hosten en ook synchroon te houden op mijn pc's, zoals vroeger mogelijk was met dropbox public folder.

Kan next cloud mij een oplossing bieden? Ik denk van niet aangezien je al een (eigen) server nodig hebt en waarschijnlijk ook eigen disk space, of betalend ergens? Ik ben geen grote fan van thuis 24/7 een machine te laten draaien, en dan heb je nog steeds geen treffelijke host of domein naam om je html te tonen aan iemand ... moet je gaan prutsen met dyn dns ofzo ? :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Nextcloud kan wat je wilt, alleen moet je dan een domein naam aanvragen bij een domein provider.
Ik doe dat bij transip, kost je een tientje per jaar. Die laat je wijzen naar je externe ipadres thuis.

Ik heb in 5 jaar tijd pas een keer meegemaakt dat mijn externe ipadres gewijzigd is, dus dat draait gewoon stabiel.

Je moet natuurlijk wel een servertje hebben draaien thuis. In de cloud kan ook, maar dan zie ik niet veel verschil tussen een dropbox accountje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
SideShow schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:55:
Ik wil terug een mogelijkheid om kleine html files te hosten en ook synchroon te houden op mijn pc's, zoals vroeger mogelijk was met dropbox public folder.

Kan next cloud mij een oplossing bieden? Ik denk van niet aangezien je al een (eigen) server nodig hebt en waarschijnlijk ook eigen disk space, of betalend ergens? Ik ben geen grote fan van thuis 24/7 een machine te laten draaien, en dan heb je nog steeds geen treffelijke host of domein naam om je html te tonen aan iemand ... moet je gaan prutsen met dyn dns ofzo ? :-/
Er zijn zat providers die Owncloud/Nextcloud als hosted dienst aanbieden. Meestal niet gratis, nee. Waarom zou je dat willen? Dan weet je sowieso zeker dat jij (en jouw data) niet de klant bent maar het product dat ze verkopen. Gratis bestaat niet. Voor het hosten van een simpel HTML-bestandje zou je gratis hosting zoals van PCextreme (update: is een rotbedrijf) Static kunnen overwegen.
rachez schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:39:
[...]

Nextcloud kan wat je wilt, alleen moet je dan een domein naam aanvragen bij een domein provider.
Ik doe dat bij transip, kost je een tientje per jaar. Die laat je wijzen naar je externe ipadres thuis.
Hij wil juist niet thuis hosten. Ff lezen ;)
Ik heb in 5 jaar tijd pas een keer meegemaakt dat mijn externe ipadres gewijzigd is, dus dat draait gewoon stabiel.
Dat is per provider verschillend. Noem dan jouw provider erbij, dan heeft deze statement nog enige waarde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:53

SideShow

Administrator

Ik wil geen aparte hosting voor html bestandjes he. Ik wil een all in one oplossing. De public folder van dropbox was zo veel: public, file sharing, hosting, op al je PCs gesynced. Een droom, zo blijkt nu.
Ondertussen wel een invite aangevraagd bij Transip, ik dacht dat zij dat ongeveer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dan moet je even in het STACK-topic kijken, daar hebben ze die features vast al besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
SideShow schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:12:
Ik wil geen aparte hosting voor html bestandjes he. Ik wil een all in one oplossing. De public folder van dropbox was zo veel: public, file sharing, hosting, op al je PCs gesynced. Een droom, zo blijkt nu.
Ondertussen wel een invite aangevraagd bij Transip, ik dacht dat zij dat ongeveer kunnen.
Jij zoekt denk ik [url="https://https://www.resilio.com/individuals/"]Resilio Sync[/url] (was Bittorrent Sync)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
Room42 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:56:
[...]
Hij wil juist niet thuis hosten. Ff lezen ;)
Mwah, wel gelezen hoor, maar kennelijk verkeerd geinterpreteerd: hij is geen grote fan van thuis hosten (ik lees daar in dat hij het niet uitsluit) en hij wil niet prutsen met dyn dns.

Mijn post heeft dan betrekking op dat prutsen.. maar goed laat verder maar ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Topicstarter
Chrome extensie voor passman is onderweg...
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C3gdktKWIAIXbeQ.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Topicstarter
*Ook al heb ik als laatst gepost, vind toch dat dit een eigen post verdiend*

Passman 2.0 is uit!
Na een dik halfjaar is het eindelijk zover.
Wat is er nieuw?
- Compleet nieuwe interface
- Naast client side encryptie nu ook server side encryptie toegevoegd
- Mogelijkheid om wachtwoorden te delen met gebruikers van je ownCloud / Nextcloud instance.
- Mogelijkheid om wachtwoorden te delen via een link
- Mogelijkheid om je vault wachtwoord te veranderen
- Veel nieuwe importers

Download

Mbt extensie; Schat hem zo op 90% we zitten alleen muur vast met 1 javascript bug.
Dus mocht je javascript kennis hebben en mee willen helpen, DM dan even =).

[ Voor 5% gewijzigd door Brantje op 07-02-2017 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
Gisteren ook Nextcloud 11 geïnstalleerd (upgrade van 10.0.3). Ging niet helemaal soepel. De contacts en calendar app moest ik vervangen voor de officiële en op de één of andere manier wil webdav niet meer werken. URL verificatie gaat prima, maar zodra ik in wil loggen, krijg ik een timeout. Carddav en caldav werken prima. Vanavond weer verder stoeien.

Edit: had iets te doen met timeout van sessies die te kort was. Draait nu als een zonnetje. _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door TheDweep op 12-02-2017 12:41 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:49
Ik ga mijn ownCloud ook vervangen door een nieuwe instance in mijn cloud (in plaats van mijn lokale NAS). Ik twijfel nog tussen nextCloud of ownCloud. Al die apps gebruik ik niet, behalve caldav en carddav die ik als bron voor al mijn devices wil gebruiken.

Verder is two-factor authentication wel geinig, maar echt nuttig vind ik het niet omdat ik de vanaf internet bereikbare versie toch achter een webserver met client certificates stop.

Zijn er al veel mensen hier overgestapt naar nextCloud? Ik neig ook om MySQL in te ruilen ten faveure van MariaDB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
Dennis schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:00:
Ik ga mijn ownCloud ook vervangen door een nieuwe instance in mijn cloud (in plaats van mijn lokale NAS). Ik twijfel nog tussen nextCloud of ownCloud. Al die apps gebruik ik niet, behalve caldav en carddav die ik als bron voor al mijn devices wil gebruiken.

Verder is two-factor authentication wel geinig, maar echt nuttig vind ik het niet omdat ik de vanaf internet bereikbare versie toch achter een webserver met client certificates stop.

Zijn er al veel mensen hier overgestapt naar nextCloud? Ik neig ook om MySQL in te ruilen ten faveure van MariaDB.
Het is de vraag welke de meest rooskleurige toekomst heeft en of jouw wensen daarop aansluiten. Een overstap van ownCloud naar Nextcloud kan met jouw opzet (die hetzelfde was als die van mij als het gaat om het gebruik van de functies) denk ik heel simpel: Nextcloud installeren met mariadb. Data uit ownCloud exporteren en laden in Nextcloud. In Nextcloud 11 kun je per app een key genereren voor toegang tot je data. Dus telefoon1 krijgt key x, telefoon2 key y, notebook1 key z. :9~

Als je kijkt naar de mogelijkheden, dan gebruik ik Nextcloud 11 meer dan ik doorvoor met ownCloud ooit heb gebruikt. Naast de dav mogelijkheden heb ik ook m'n mail gekoppeld en gebruik ik Tasks en Deck voor het bijhouden van taken en projecten. Plus het delen van vakantiefoto's met vrienden gaat nu via Nextcloud _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Dank voor je reactie. De aparte wachtwoorden heb ik niet zoveel aan, want ik gebruik toch LDAP authenticatie op de achtergrond. Ik wil juist één wachtwoord hebben voor alle dingen die ik (binnen mijn eigen netwerk) gebruik.

Ik dacht gisteravond mijn nieuwe instance gereed te maken, maar kreeg met Nextcloud niet de JS en CSS aan de praat. Ik gebruik Nginx en ondanks dat ik de configuratie gewoon van de standaard voorbeelden heb gejat werkte dat dus niet naar behoren.

Daarna eens geprobeerd of ik ownCloud werkend kreeg, maar die kwam niet verder dan dat ik ownCloud 10.0 nodig heb omdat ik PHP 7.1 gebruik. Daarna even gezocht en zag dat toevallig vandaag de eerste bèta moet verschijnen. Even afwachten dus :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
TheDweep schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:57:
[...]

Het is de vraag welke de meest rooskleurige toekomst heeft en of jouw wensen daarop aansluiten. Een overstap van ownCloud naar Nextcloud kan met jouw opzet (die hetzelfde was als die van mij als het gaat om het gebruik van de functies) denk ik heel simpel: Nextcloud installeren met mariadb. Data uit ownCloud exporteren en laden in Nextcloud. In Nextcloud 11 kun je per app een key genereren voor toegang tot je data. Dus telefoon1 krijgt key x, telefoon2 key y, notebook1 key z. :9~

Als je kijkt naar de mogelijkheden, dan gebruik ik Nextcloud 11 meer dan ik doorvoor met ownCloud ooit heb gebruikt. Naast de dav mogelijkheden heb ik ook m'n mail gekoppeld en gebruik ik Tasks en Deck voor het bijhouden van taken en projecten. Plus het delen van vakantiefoto's met vrienden gaat nu via Nextcloud _/-\o_.
Je kan je ownCloud instantie gewoon migreren naar Nextcloud en al je data, metdata etc behouden, dit werkte hetzelfde als een update van ownCloud. Zie https://nextcloud.com/migration/ voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myvniels
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik heb op het moment een STACK account bij transip
En kom er achter dat het gebasseerd is op owncloud.
Echter, is het delen van bestanden tussen gebruikers en rechten toekennen aan gebruikers binnne je stack niet mogelijk.

Nu vroeg ik me af waar ik NextCloud zou kunnen hosten met opslag etc?
Of raden jullie het aan om het lokaal op te zetten?

Ik dacht met STACK een cloud oplossing in handen te hebben

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
myvniels schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:39:
[...]

Nu vroeg ik me af waar ik NextCloud zou kunnen hosten met opslag etc?
Of raden jullie het aan om het lokaal op te zetten?

[...]
NextCloud kun je volgens mij overal wel hosten (op wat specifieke instellingen na, misschien). Bij PCextreme draaide het prima. Wel zou ik testen of de disk encryptie van NC in te schakelen is, anders staan de bestanden onversleuteld op een shared server!

Alternatief kun je een VPS huren en daarop zelf de webserver etc inrichten. Ook dan zou ik voor disk encryptie gaan, wederom om diefstal/meekijken te voorkomen.

En anders inderdaad lokaal hosten.

In deze thread staan misschien wel wat nuttige tips: Installing on hosted webspace

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 06-03-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myvniels
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-12-2022
Room42 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:48:
[...]

NextCloud kun je volgens mij overal wel hosten (op wat specifieke instellingen na, misschien). Bij PCextreme draaide het prima. Wel zou ik testen of de disk encryptie van NC in te schakelen is, anders staan de bestanden onversleuteld op een shared server!

Alternatief kun je een VPS huren en daarop zelf de webserver etc inrichten. Ook dan zou ik voor disk encryptie gaan, wederom om diefstal/meekijken te voorkomen.

En anders inderdaad lokaal hosten.

In deze thread staan misschien wel wat nuttige tips: Installing on hosted webspace
Beste Evanescent,

bedankt voor je snelle reactie.
Het huren van een VPS heb ik nog geen ervaring mee.
Het zou inderdaad handig zijn om het versleuteld te kunnen opslaan, dit heeft ook mijn voorkeur.
Daarom dacht ik dat ik er met een STACK account er zal zijn.
Maar om mappen te delen binnen mijn STACK met bepaalde gebruikers is niet te doen, maar moet je een link maken. Dit is juist het idee om dit niet te doen. maar juist alles binnen de omgeving te managen.
Dus dacht ik om OwnCloud/ Nextcloud weer lokaal op te zetten,
Maar dacht misschien juist handiger (geen onderhoud etc) om het in de cloud te doen tegen een leuk prijsje, zodat ik ook off-site meteen een backup heb van mijn data.
Alleen nu nog een betaalbare optie...Als je nu je STACK kon mounten en dan via NextCloud benaderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:09

Demo

Probleemschietende Tovenaar

myvniels schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:03:
[...]

Beste Evanescent,

bedankt voor je snelle reactie.
Het huren van een VPS heb ik nog geen ervaring mee.
Het zou inderdaad handig zijn om het versleuteld te kunnen opslaan, dit heeft ook mijn voorkeur.
Daarom dacht ik dat ik er met een STACK account er zal zijn.
Maar om mappen te delen binnen mijn STACK met bepaalde gebruikers is niet te doen, maar moet je een link maken. Dit is juist het idee om dit niet te doen. maar juist alles binnen de omgeving te managen.
Dus dacht ik om OwnCloud/ Nextcloud weer lokaal op te zetten,
Maar dacht misschien juist handiger (geen onderhoud etc) om het in de cloud te doen tegen een leuk prijsje, zodat ik ook off-site meteen een backup heb van mijn data.
Alleen nu nog een betaalbare optie...Als je nu je STACK kon mounten en dan via NextCloud benaderen :P
Ik heb helaas (nog) geen STACK, maar volgens mij kan je dat via WebDAV mounten, dus ook in Nextcloud. Die zou je dan alsnog bij TransIP kunnen draaien op een VPS of webhosting pakket :P Ik weet alleen niet of zij alles ondersteunen op de webhosting wat je nodig hebt voor Nextcloud, daarnaast kan je ook geen optimalisaties doorvoeren op de webserver.
Houd er bij encryptie trouwens rekening mee dat dat server-side is, maar dat de decryptiesleutels op die zelfde server aanwezig zijn. Nextcloud zelf raadt aan om alleen externe storage te encrypten en de lokale storage onversleuteld te laten. Encrypten van de data 'omdat het op een shared platform staat' heeft dus geen zin. Zelfs full disk encryption heeft weinig zin (als dat al mogelijk is), omdat het toch decrypted wordt op het moment dat je machine is opgestart. Echt gevoelige data moet je in een Veracrypt container bewaren.
Ik heb afgelopen weekend een hoop gezeik gehad met de encryptie van Nextcloud, dus heb me er goed in verdiept :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 20-09 09:51

Zjemm

...

Brantje schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:28:
*Ook al heb ik als laatst gepost, vind toch dat dit een eigen post verdiend*

Passman 2.0 is uit!
Na een dik halfjaar is het eindelijk zover.
Wat is er nieuw?
- Compleet nieuwe interface
- Naast client side encryptie nu ook server side encryptie toegevoegd
- Mogelijkheid om wachtwoorden te delen met gebruikers van je ownCloud / Nextcloud instance.
- Mogelijkheid om wachtwoorden te delen via een link
- Mogelijkheid om je vault wachtwoord te veranderen
- Veel nieuwe importers

Download

Mbt extensie; Schat hem zo op 90% we zitten alleen muur vast met 1 javascript bug.
Dus mocht je javascript kennis hebben en mee willen helpen, DM dan even =).
Leuk, ben al een tijdje naar het kijken voor een pwd manager ter vervanging van keepass.
Wat ik me afvraag, word deze code ge-audit? ik bedoel, iedereen kan een password manager maken met encryptie en all, maar dat betekend nog niet dat het ook goed in elkaar steekt en veilig is. (niets ten nadele van jou werk natuurlijk) maar als ik passwords op sla in iets wat aan het internet hangt moet het wel goed zijn.

weet jij of er ook een desktop client komt die tegen de password db aan kan praten?

zat ook te kijken naar pass (unix password manager) die werkt op basis van gpg en kan uploaden naar een Git server, echter heb ik al een nextcloud server draaien en dan moet daar weer een git server bij komen

in elk geval nice work

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Topicstarter
Zjemm schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:02:
[...]

Leuk, ben al een tijdje naar het kijken voor een pwd manager ter vervanging van keepass.
Wat ik me afvraag, word deze code ge-audit? ik bedoel, iedereen kan een password manager maken met encryptie en all, maar dat betekend nog niet dat het ook goed in elkaar steekt en veilig is. (niets ten nadele van jou werk natuurlijk) maar als ik passwords op sla in iets wat aan het internet hangt moet het wel goed zijn.

weet jij of er ook een desktop client komt die tegen de password db aan kan praten?

zat ook te kijken naar pass (unix password manager) die werkt op basis van gpg en kan uploaden naar een Git server, echter heb ik al een nextcloud server draaien en dan moet daar weer een git server bij komen

in elk geval nice work
Nextcloud zelf heeft security mensen, die al een aantal keer door de code heen gegaan zijn (zowel front als backend).
Helaas nog geen officiële audit, want dat kost geld.
Hiervoor hebben we een paypal en een patreon opgezet, mocht er in de toekomst genoeg verzameld zijn dan gaat er zeker een audit komen.

Desktop client gaat er uiteindelijk wel komen, echter zijn we maar met 2 core devs, waardoor het langzaam gaat.
Laatste maand zijn we beide erg druk met onze nieuwe baan (waarbij mijne so so is).
We hebben nu ook 3 projecten te onderhouden namelijk: Nextcloud app, webextensie en de Android app.
Begint nu wel groot te worden voor 2 devs, daarom ben ik bezig met het krijgen van een fund via opentech.fund
Mocht het lukken dan kan ik part time gaan werken en 2 - 3 dagen in de week werken aan Passsman.

Mocht je meer info willen mbt encryptie, dan is dat geen probleem.

[ Voor 17% gewijzigd door Brantje op 05-04-2017 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 20-09 09:51

Zjemm

...

thnx, ik ga hem eens testen.

een desktop client (multi platfrom) zou erg welkom zijn. wellicht is deze relatief makkelijk te maken door gebruik te maken van electron?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Topicstarter
Zjemm schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:52:
thnx, ik ga hem eens testen.

een desktop client (multi platfrom) zou erg welkom zijn. wellicht is deze relatief makkelijk te maken door gebruik te maken van electron?
Is inderdaad niet moeilijk dat is ook niet het voornaamste probleem.
Zit meer met tijd ;). Hoewel ik daar momenteel mee bezig ben dmv Patreon.
Bedoeling is wanneer ik rond de ~$200 - 300 zit dat ik dan 1 a 2 dagen per week vrij neem om full time aan het project te besteden.

Afgelopen weekend heb ik ook de extensie bijgewerkt en opnieuw gesubmit naar Mozilla, hopelijk zijn ze deze keer wel snel.
Changelog:
- Password picker maakt gebruik van iframes (suggestie van Mozilla)
- Mogelijkheid om credentials te zoeken in de password picker
- Kleine bug fixes

Chrome Firefox xpi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ik heb gisteren ownCloud 10 bèta geïnstalleerd. Ga er de komende twee weken eens een nadere blik op werpen. Ik wil eigenlijk mijn ownCloud 9 migreren naar 10, maar moet even kijken hoe ik dat werkend krijg. En ik wil weten of de Caldav/Carddav add-on voor Outlook ook goed werkt met ownCloud (hij is wel officieel gecertificeerd voor Nextcloud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 23:42
Vanavond even een servertje opgezet alleen baal een beetje.
Upload van grote bestanden is erg langzaam 1G uploaden duurt, 45 min.

Setup Ubuntu 16.04 Mysql 5.7.17 en Apache2.4
PHP 7.

Waar kan er het makkelijkste op getweakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Hoe test je?
Die snelheid is het bij mij ook wel ongeveer bij upload vanaf een mobieltje. Niet geprobeerd vanaf een betere verbinding.

Als ik intern upload vanaf mijn lan, dan gaat het wel veel sneller, dus het lijkt me dat de verbinding dan de bottleneck vormt. Tweaken: kijk eens of je warnings hebt bij de begin pagina van het admin console.

[ Voor 3% gewijzigd door rachez op 16-04-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 23:42
Probleem aardig in kaart kunnen brengen gisteren. Loop tegen de max connections aan. Apache dus even lopen tweaken. Vandaag eens kijken of we in php nog wat kunnen optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Chris89 schreef op zondag 16 april 2017 @ 15:08:
Probleem aardig in kaart kunnen brengen gisteren. Loop tegen de max connections aan. Apache dus even lopen tweaken. Vandaag eens kijken of we in php nog wat kunnen optimaliseren.
De max connections van wat? Waarmee en hoe test je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Dennis schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:36:
Ik heb gisteren ownCloud 10 bèta geïnstalleerd. Ga er de komende twee weken eens een nadere blik op werpen. Ik wil eigenlijk mijn ownCloud 9 migreren naar 10, maar moet even kijken hoe ik dat werkend krijg. En ik wil weten of de Caldav/Carddav add-on voor Outlook ook goed werkt met ownCloud (hij is wel officieel gecertificeerd voor Nextcloud).
Iemand die hier nog ownCloud gebruikt en bèta 10 bekeken heeft? Ik heb nu ownCloud 8 waarin heel mooi de calendar en contacts app zitten. Ik begrijp dat in versie 9 een en ander overhoop gegooid is (ik gebruik die versie niet), maar nu in 10 zie ik de apps helemaal niet.

Is het er nog wel? Ik raak ook verdwaald in ownCloud central :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
Dennis schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 01:09:
[...]

Iemand die hier nog ownCloud gebruikt en bèta 10 bekeken heeft? Ik heb nu ownCloud 8 waarin heel mooi de calendar en contacts app zitten. Ik begrijp dat in versie 9 een en ander overhoop gegooid is (ik gebruik die versie niet), maar nu in 10 zie ik de apps helemaal niet.

Is het er nog wel? Ik raak ook verdwaald in ownCloud central :/.
Er is inderdaad bij ownCloud 9 heel wat aangepast aan de Calender/Contacts app, het komt er op neer dat de backend van deze apps verplaatst is naar het core component van ownCloud, en dat de front-end van deze apps bijna opnieuw is gemaakt. Bij calendar is dit IMO heel goed uitgedraaid en is de nieuwe app echt veel beter. Bij contacts weet ik het niet goed, omdat ik daar niet heel veel gebruik van maak.
Voor de rest ben ik niet echt op de hoogte van ownCloud meer...

EDIT: nog wel even opmerken dat er tussen ownCloud 9 en ownCloud 10 nog ownCloud 9.1 komt. Je kan niet upgraden van ownCloud 9 naar ownCloud 10, zonder bij ownCloud 9.1 te passeren.

En dat de Calendar en contacts app niet verschijnen is waarschijnlijk redelijk normaal, aangezien deze nog niet in de appstore staan: https://apps.owncloud.com...p/Calendar?content=168707 en https://apps.owncloud.com...p/Contacts?content=168708. Je zou kunnen proberen de 9.1 versie te installeren, maar ik denk niet dat dat zal lukken, de max-version staat nog op 9.2 https://github.com/ownclo...aster/appinfo/info.xml#L9

BTW als je veel geeft om Calendar en Contacs kan je ook eens naar Nextcloud kijken, daar zijn er wat meer updates aan de apps geweest (https://github.com/nextcl.../blob/master/CHANGELOG.md, https://github.com/nextcloud/contacts/releases) maar ik wil je zeker niet pushen :P

[ Voor 33% gewijzigd door LEDfan op 23-05-2017 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
LEDfan schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 06:29:
BTW als je veel geeft om Calendar en Contcats kan je ook eens naar Nextcloud kijken, daar zijn er wat meer updates aan de apps geweest (https://github.com/nextcl.../blob/master/CHANGELOG.md, https://github.com/nextcloud/contacts/releases) maar ik wil je zeker niet pushen :P
Dank voor je reactie. Zag vannacht inderdaad wat jij net vertelde.

Ik ga nog wel eens kijken naar Nextcloud. Contacts en Calendar zijn inderdaad essentieel voor mij. Wat ik wel zoek is een pakket dat gewoon lange tijd stabiel is en waar niet honderd releases per maand komen. Nextcloud vind ik in dat opzicht wel een beetje te fanatiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Heb nextcloud in docker tegenwoordig,maffe is dat bij de checklist het geheugen wel goed staat,in synology zelf van uit het package center was dit niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
Ondertussen is Nextcloud 12 bijna klaar en zitten we al reeds aan beta4.

Ik heb mijn instance al geüpdatet sinds beta1 en ik ben nog geen grote problemen tegengekomen.

Het is zeker interessant om je instance te updaten naar beta4, als het voor jouw geen problemen geeft als het nog niet 100% werkt. Als je nu problemen tegenkomt kunnen die al opgelost worden voor met de final. Neem zeker een DB update en best ook een backup van je files. Je kan ook eventueel je instance "klonen" en die dan updaten.

Meer info:
- https://nextcloud.com/blo...-of-secure-collaboration/
- https://nextcloud.com/blo...y-finding-upgrade-issues/
- https://help.nextcloud.co...nextcloud-12-beta-2/12374

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LEDfan
Na de verschillende betas en RC's is gisteren Nextcloud 12 uitgekomen. De update ging bij mij zonder problemen, via de updater app. Merk op dat nog niet iedereen een update notificatie krijgt:
Note that we do a staged roll-out: only 15% of the users on Nextcloud 11.0.3 on the Stable release channel currently receive an update notification for Nextcloud 12. If you wish to update with the updater even though there is no notification, you can set the channel to beta, reload the page and proceed to upgrade. After the upgrade set the channel back to stable!
Je kan ook de updater app uitvoeren via de command line. Wat ook zeer leuk is aan de update is dat 3rdparty apps niet standaard meer disabled worden bij het updaten. Je moet dan wel minstens PHP 7.0 draaien (aangezien daar betere error handeling in zit), maar sowieso is dat een goed idee voor de performance. (Zie https://github.com/nextcloud/server/pull/2698 en https://github.com/nextcloud/server/issues/2738)

Meer info:
- https://nextcloud.com/blog/welcome-to-nextcloud-12/
- https://nextcloud.com/blo...-as-part-of-nextcloud-12/
- https://opensource.com/ar...ch-collaboration-software
- https://nextcloud.com/blo...-limiting-for-developers/
- https://nextcloud.com/blo...ration-and-communication/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
LEDfan schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 06:32:
Na de verschillende betas en RC's is gisteren Nextcloud 12 uitgekomen. De update ging bij mij zonder problemen, via de updater app. Merk op dat nog niet iedereen een update notificatie krijgt:

[...]

Je kan ook de updater app uitvoeren via de command line. Wat ook zeer leuk is aan de update is dat 3rdparty apps niet standaard meer disabled worden bij het updaten. Je moet dan wel minstens PHP 7.0 draaien (aangezien daar betere error handeling in zit), maar sowieso is dat een goed idee voor de performance. (Zie https://github.com/nextcloud/server/pull/2698 en https://github.com/nextcloud/server/issues/2738)

Meer info:
- https://nextcloud.com/blog/welcome-to-nextcloud-12/
- https://nextcloud.com/blo...-as-part-of-nextcloud-12/
- https://opensource.com/ar...ch-collaboration-software
- https://nextcloud.com/blo...-limiting-for-developers/
- https://nextcloud.com/blo...ration-and-communication/
Ik heb gisteren ook de update uitgevoerd van 11.0.3 naar 12. Ging zonder problemen maar de stap 'Create backup' duurde erg lang. Ik heb de update uitgevoerd vanaf de commandline omdat mijn ervaring met de webpagina niet goed zijn. Upgrade door dit commando:
code:
1
sudo -u www-data php updater.phar

Dit is voor een Ubuntu omgeving, bij andere distributies kan de www-data vervangen moeten worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Mozart op 23-05-2017 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet zo technisch onderlegd en kon via de provider en installatron een owncloud versie laten installeren en instellen lukt mij -- op de een of andere manier werkt het al langer niet meer. ik krijg een melding waar ik niets mee kan en het error log geeft mij geen clue.. kan iemand mij helpen?

[Sun Jun 04 06:35:13.087463 2017] [autoindex:error] [pid 16884] [client 213.46.196.200:33850] AH01276: Cannot serve directory /var/www/clients/client14790/web21240/web/inloggen: No matching DirectoryIndex (none) found, and server-generated directory index forbidden by Options directive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:18:
Ik ben niet zo technisch onderlegd en kon via de provider en installatron een owncloud versie laten installeren en instellen lukt mij -- op de een of andere manier werkt het al langer niet meer. ik krijg een melding waar ik niets mee kan en het error log geeft mij geen clue.. kan iemand mij helpen?

[Sun Jun 04 06:35:13.087463 2017] [autoindex:error] [pid 16884] [client 213.46.196.200:33850] AH01276: Cannot serve directory /var/www/clients/client14790/web21240/web/inloggen: No matching DirectoryIndex (none) found, and server-generated directory index forbidden by Options directive
Jij hebt niet gegoogled. :N

Er mist een index.html of index.php in de map /var/www/clients/client14790/web21240/web/inloggen/ en volgens de instellingen mag de server zelf geen index genereren (zoiets, bijvoorbeeld).

Je moet dus de juiste directory (URL) opgeven, de .htaccess aanpassen/hernoemen of de bestanden nog plaatsen/uitpakken.

Maar zie ook de hits als je zoekt met Google naar 'owncloud No matching DirectoryIndex (none) found, and server-generated directory index forbidden by Options directive'

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 08-06-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, nee - dat klopt, daar heb je een punt ;-(
Ik heb heel veel gezocht, maar niet op de foutmelding zelf.

Het is teveel informatie voor mij, ik zie door de bomen het bos niet meer. Hoe weet ik wat de juiste url is? Hoe kan het .htaccess bestand aanpassen en waarop? Sorry, maar boven mijn pet gegrepen.

note, ik kan met webftp nog niet eens het opgegeven pad vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Geen probleem, maar dan kun je, omdat het een installatron betreft, beter even contact opnemen met je provider. Deze zullen dit moeten ondersteunen. Anders kun je beter zelf, handmatig, een installatie uitvoeren. Check https://nextcloud.com/install/#instructions-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x90126
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Hallo allen.

Ik ben op zoek naar een betrouwbare (en betaalbare) NextCloud provider in NL of de EU, die geen datacenter in de VS of China heeft (duuh !!).

In mijn short-list staan :

=> Kinamo (www.kinamo.be) in Antwerpen

en

=> Sendin (www.sendin.com) in Den Bosch

Maar de demo van Sendin (1 uur gratis, alles toegankelijk in eigen 100-MB omgeving) vond ik eigenlijk het leukst. Bovendien hun site lijkt serieus en professioneel. Spreekt me zeer aan...

Maar ik ken ze niet en kon geen feedback vinden, goed of slecht.
Ik hoop dat dit geen OwnCube (zeer slecht blijkbaar) clone is...

Dus... Is iemand bekend met Sendin en/of smeuiige details te delen heeft ?

PS:

Op de providers pagina van NextCloud, had ik eerst "Consumers" gekozen als focus, daarom werd de lijst ineens korter. Maar er zijn maar liefst 23 NC hosters in de lijst (country = EU).

Misschien kan iemand feedback/ervaring delen over de beste NextCloud hoster? (Sendin of niet)

Alvast bedankt! ;)
Mark T.

[ Voor 19% gewijzigd door x90126 op 22-07-2017 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
x90126 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 02:39:
Hallo allen.

Ik ben op zoek naar een betrouwbare (en betaalbare) NextCloud provider in NL of de EU, die geen datacenter in de VS of China heeft (duuh !!).

In mijn short-list staan :

=> Kinamo (www.kinamo.be) in Antwerpen

en

=> Sendin (www.sendin.com) in Den Bosch

Maar de demo van Sendin (1 uur gratis, alles toegankelijk in eigen 100-MB omgeving) vond ik eigenlijk het leukst. Bovendien hun site lijkt serieus en professioneel. Spreekt me zeer aan...

Maar ik ken ze niet en kon geen feedback vinden, goed of slecht.
Ik hoop dat dit geen OwnCube (zeer slecht blijkbaar) clone is...

Dus... Is iemand bekend met Sendin en/of smeuiige details te delen heeft ?

PS:

Op de providers pagina van NextCloud, had ik eerst "Consumers" gekozen als focus, daarom werd de lijst ineens korter. Maar er zijn maar liefst 23 NC hosters in de lijst (country = EU).

Misschien kan iemand feedback/ervaring delen over de beste NextCloud hoster? (Sendin of niet)

Alvast bedankt! ;)
Mark T.
zelf hosten. Dat is het idee van owncloud/nextcloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Mogguh!

Al een tijdje heb ik bij een OwnCloud installatie die ik beheer last van een verknipte weergave van de agenda, zie plaatje hier onder. Alle gebruikers die op de server zijn geconfigureerd, hebben dit. Het lijkt me dus niet een 'verkeerde' invoer van de agenda die de pagina vernaggeld. Het gevolg is helaas dat je de agenda niet online in de browser kan gebruiken; op een smartphone via CalDav werkt het wel.

Op andere OwnCloud installaties (ook Ubuntu, ook versie 9.1.6) speelt dit probleem niet.

Weet iemand raad?

owncloud 9.1.6-1.1 agenda

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LEDfan
@Packetloss Lijkt erop dat dit probleem bekend is bij ownCloud https://github.com/owncloud/calendar/issues/771 . Daar wordt vermeld dat een mogelijke workaround is om de sharing app te disablen en terug te re-enablen, maar een permanente oplossing is er zo te zien nog niet. Nextcloud heeft wel een fix (https://github.com/nextcloud/calendar/pull/215), je zou eventueel kunnen proberen de Nextcloud calendar te installeren in ownCloud, maar IMO kan je dan beter 100% overstappen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste