Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zullen we eerst even afwachten tot ze de klimmetjes bereiken voor er zeer voorbarige conclusies getrokken worden?
Virussen? Scan ze hier!
Nee, dit is niet voorbarig. Ik reken altijd grofweg één minuut per tien kilometer die het peloton kan goedmaken als ze echt willen. Daar zitten we nu ruim boven, en ze hebben er vandaag geen zin in.wildhagen schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:33:
Beetje vroeg nog. Als het peloton/de favorieten straks gas geven hebben ze ook weer zó te pakken.
Zullen we eerst even afwachten tot ze de klimmetjes bereiken voor er zeer voorbarige conclusies getrokken worden?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Misschien blijven ze wel voorop (ik hoop het), maar áls ze erachter los gaan is het echt niet onmogelijk dat ze nog teruggehaald worden.
Om 80 km voor de finish al over winnaars te gaan speculeren is erg voorbarig.
En om weer terug te komen op die valpartijen, net een mooie foto op "Toen in Beeld" uit de Tour van 1992 (Valkenburg naar Koblenz). Toen vielen ze dus ook al met bosjes:

Die (8e) etappe werd overigens gewonnen door Jan Nevens.
[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 12-07-2014 15:52 ]
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 4% gewijzigd door mercapto op 12-07-2014 15:41 ]
Voorlopig houden ze daar een soort rustdag...wildhagen schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:39:
[...]
Misschien blijven ze wel voorop (ik hoop het), maar áls ze erachter los gaan...
Ik ga even boodschappen doen, over een uurtje begint het echt.
Maar het worden twee wedstrijden, één in de kopgroep van vijf, en één tussen de grote mannen in het peloton...
Edit: oh, meer dan 15%? dan kunnen die koplopers zomaar ediy stilvallen en lukt die 10 minuten misschien nog...
[ Voor 38% gewijzigd door Makkelijk op 12-07-2014 16:03 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik denk dat 1 minuut per 3 kilometer een beter uiterste schatting is.Fiber schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:37:
[...]
Nee, dit is niet voorbarig. Ik reken altijd grofweg één minuut per tien kilometer die het peloton kan goedmaken als ze echt willen. Daar zitten we nu ruim boven, en ze hebben er vandaag geen zin in.
Daar bij als ik zelf wat fiets in de bergen, reken ik per 3% 1x de klim-afstand erbij optellen.
Dus 10km klimmen bij 3% voelt als 20km, bij 6% voelt als 30km enzovoort.
Maar ik denk (nu bij 43 km) dat de kopgroep het wel gaat halen, laten we hopen op nogmaals eeen NL succesje.
How do you save a random generator ?
Virussen? Scan ze hier!
Toch wel...?enchion schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:18:
[...]
Maar ik denk (nu bij 43 km) dat de kopgroep het wel gaat halen...
Lekker buitje daar overigens...
Ik baseerde mij er vooral op hoe het er uit zag. Het peloton had gewoon geen haast en ook de kopgroep reed geen volle bak..
Dat kan wel eens snel veranderen als men 1 maal op de kant komt en er een klassementsrenner in de tweede groep zit. (net als Valverde vorig jaar)Fiber schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:21:
[...]
Toch wel...?
Lekker buitje daar overigens...
Ik baseerde mij er vooral op hoe het er uit zag. Het peloton had gewoon geen haast en ook de kopgroep reed geen volle bak..
Maw een strategie wijziging kan binnen 5 seconden besloten zijn.
Omdat ze er vol het gas opzetten in het peloton nu, i.t.t. het semi-wandeltempo van eerst...Goron schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:30:
Is dit gewoon weer slechte tijdwaarneming ofzo? Hoe kan het nou zo snel achteruitlopen
In 5 km tijd is er nu ruim 2.5 minuut af gegaan.
Virussen? Scan ze hier!
ben ook benieuwd welke kopmannen er straks een slechte dag hebben / nog last hebben van valpartijen als de achterdeur in het peloton open gaan.
[ Voor 34% gewijzigd door Dennism op 12-07-2014 16:35 ]
Contador's mannen gaan aan nu
[ Voor 12% gewijzigd door Goron op 12-07-2014 16:45 ]
Virussen? Scan ze hier!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Het is pas de eerste klimfinish deze tour dus zo snel zullen ze nog niet moe worden.
Wel verbaasd over het peleton, meestal is de eerste behoorlijke finish bergop een etappe waar de klassements rijders tot de laatste seconde/meter wachten voordat er wat gebeurt.
Begint er echt op te lijken. Wel jammer voor Niki Terpstra...mercapto schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:31:
Nou, dan schrijven we Kadri maar vast op als winnaar.
⏩ PVOutput☀️
Virussen? Scan ze hier!
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Virussen? Scan ze hier!
Wel knap gedaan van kadri...!
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Virussen? Scan ze hier!
Die gast kan blijkbaar echt niet sturen. Of hij heeft heel veel pech!Quad schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:24:
En weer, Talansky.
Terpstra sprint ook nog even mee...!
⏩ PVOutput☀️
De aanhouder kan toch wel eens winnen
En klimt nu naar de negende plek op ongeveer drie minuten...Andamanen schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:32:
Valt gelukkig nog mee voor Mollema, bij de beste 10 klimmers.
Top tien moet kunnen...?
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
20km vlak op het einde is waarschijnlijk weer Net-Aan genoeg voor een ontsnappings overwinning.
(bij 30km of 40km is dat al bijna uitgesloten)
Opnieuw een grote kans voor Nibali om zijn voorsprong uit breiden aangezien hij een goede daler is.
Zet het net aan, hadden ze het niet over 2 koplopers en een groep daarachter?Andamanen schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:26:
Interessante kopgroep met een paar goede Nederlanders.
BTW, is vroegah stond er op de site van de nos zo'n overzichtje met alle groepjes en hoever die van elkaar vandaan zitten, maar die heb ik dit jaar nog niet gevonden, iemand?
Edit: niet van de NOS, maar wel wat ik bedoelde: http://www.letour.fr/le-tour/2014/us/live/aso/
[ Voor 10% gewijzigd door Polbeer91 op 13-07-2014 14:36 ]
Hmm, of ze knallen er zo weer even 4 minuten af...
Bizar.
Denk niet dat Nibali er een probleem mee heeft om de trui te verliezen, hoeft hij zijn ploeg niet meer op te offeren in achtervolgingen, en Gallopin is toch geen bedreiging voor hem.RoD schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:16:
Toch wel ongelofelijk dat één man kan uitlopen op een grote achtervolgende groep en het peloton. Ook lijkt Nibali op deze manier zijn gele trui te gaan verliezen. Kunnen ze daar achter echt niet harder?
Virussen? Scan ze hier!
Maar die Gallopin kan ook wel een beetje klimmen toch? Ik moet bekennen dat ik niet helemaal op de hoogte ben, maar als die Fransman nou dik 2 minuten pakt, is het dan geen bedreiging?wildhagen schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:44:
[...]
Denk niet dat Nibali er een probleem mee heeft om de trui te verliezen, hoeft hij zijn ploeg niet meer op te offeren in achtervolgingen, en Gallopin is toch geen bedreiging voor hem.
En het verschil zal op de finish geen 2 minuten bedragen, daar zorgt Nibali wel voor. Hooguit tientallen seconden oid.
Virussen? Scan ze hier!
IddGoron schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:59:
Rare rit zo
Ze gunnen Galopin veel of willen niks extra's doen in verband met morgen.
Nou het verschil is nu ruim 8 minuten (3 min op geel), ik vind het echt bizar dat ze het zover hebben laten komen.wildhagen schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:58:
Gallopin kan aardig klimmen, maar hij is niet echt van het niveau van een Nibali, Contador etc. Daarnaast is hij een knecht voor VDB, geen kopman.
En het verschil zal op de finish geen 2 minuten bedragen, daar zorgt Nibali wel voor. Hooguit tientallen seconden oid.
⏩ PVOutput☀️
Hij staat 2e op 1.34 van iemand die de trui alleen voor morgen wou hebben, geen ramp toch?Quad schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:37:
Wat een stomme sukkel is die Nibali. Achterlijk koersen is dit.
Tsja, maar als gele trui drager moet je gewoon geen risico willen lopen, koersen dat willen we zien niet dit. Mooi voor Martin maar als ze beetje gingen rijden had het niet zover gekomen.Soldaatje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:42:
[...]
Hij staat 2e op 1.34 van iemand die de trui alleen voor morgen wou hebben, geen ramp toch?
⏩ PVOutput☀️
Integendeel, buitengewoon slim en verstandig, het werd uitgelegd door de reportersQuad schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:37:
Wat een stomme sukkel is die Nibali. Achterlijk koersen is dit.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Maar hij had ook al 3.27 achterstand he, vergeet dat niet. Hij heeft nu 1:34 minuut voorsprong op Nibali.tweaker2010 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:16:
[...]
Nou het verschil is nu ruim 8 minuten (3 min op geel), ik vind het echt bizar dat ze het zover hebben laten komen.
Dat is iets meer dan ik had ingeschat, maar ik zie er voor Nibali totaal geen probleem in, die pakt-ie wel weer terug. En nu heeft-ie minder druk op zich doordat-ie zijn ploeg niet altijd voorop hoeft te zetten, en niet naar allerlei persconferenties, huldigingen, controles etc moet maar direct naar de massage en het eten kan.
Imho slim aangepakt van Nibali, zoals men op Sporza ook al opmerkte.
Virussen? Scan ze hier!
Mja, nu in het eea heb gelezen is het tactisch wel slim, Nibali is er van overtuigd dat hij het geel wel terug pakt minder mediadrukte, verplichtingen etc. Goede tactiek ja.CynicRelief schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:45:
[...]
Integendeel, buitengewoon slim en verstandig, het werd uitgelegd door de reporters
⏩ PVOutput☀️
Idd dat dus. Nu zal Nibali weer vol moeten aanvallen en risico nemen om opnieuw in het geel te komen. Voor Contador biedt dit ook kansen.Tristan schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:15:
Is het niet verstandiger om als Nibali gewoon in de flow van de gele trui te blijven?
Wie moet hij aanvallen dan om in het geel te komen, Gallopin?tweaker2010 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:31:
[...]
Idd dat dus. Nu zal Nibali weer vol moeten aanvallen en risico nemen om opnieuw in het geel te komen. Voor Contador biedt dit ook kansen.
De afstand met Contador is niet groter of kleiner geworden.
Ik zie ook niet in wat voor kansen dit Contador biedt.
Denk dat Nibali juist blij is uit de flow te zijn van de podium rituelen en zijn ploeg op kop van het peloton te zetten om te controleren.
De tijd die je kwijt bent om na de rit te wachten om een nieuwe geletrui te krijgen en een bos bloemen weg te gooien kun je beter op je bed spenderen.
Only fools are enslaved by time and space.
Maar inderdaad, Gallopin hoef je niet te verslaan, dat doen de bergen wel voor je, en dan zit hij zo weer in geel, Nibali.
Galopin is geen klassementsrenner, die rijdt enkel in 't geel voor morgen, 14 juli Franse feestdag, en da's mooi, hebben die Fransozen hun feestje. De tijdsverschillen tussen Nibali en de rest van de podiumkandidaten zijn nagenoeg gelijk gebleven, niks aan de hand dus. Nibali kan nu met z'n ploeg lekker in de luwte rijden, hoeven niet meer te verdedigen, en aldus, de ploeg voortijdig oproken. Nibali's terrein komt nog, en idd, Contador's terrein ook. Ofwel, er zit nog mooie strijd aan te komen!tweaker2010 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:31:
[...]
Idd dat dus. Nu zal Nibali weer vol moeten aanvallen en risico nemen om opnieuw in het geel te komen. Voor Contador biedt dit ook kansen.
Maar 'helaas' voor Nibali, mag ie naar alle verwachting morgen na de koers het geel weer aantrekken. Iedereen binnen de 4 minuten heeft een jasje uitgedaan vandaag, en de renners buiten de 4 minuten gaan die morgen niet goedmaken.
[ Voor 13% gewijzigd door CynicRelief op 13-07-2014 18:55 ]
Waarom zou hij dat moeten doen? Gallopin gaat niet voor het klassement, en zal moeten knechten voor VDB. Zodra het hooggebergte komt verdwijnt Gallopin vanzelf uit beeld.tweaker2010 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:31:
[...]
Idd dat dus. Nu zal Nibali weer vol moeten aanvallen en risico nemen om opnieuw in het geel te komen.
Virussen? Scan ze hier!
Als iedereen Galopin toch negeert, dan verandert er in de race dus totaal niks. Dan moeten ze nog steeds voorop rijden en verdedigen voor het geval 1 van de concurrenten op pad wil.CynicRelief schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:47:
[...]
Galopin is geen klassementsrenner, die rijdt enkel in 't geel voor morgen, 14 juli Franse feestdag, en da's mooi, hebben die Fransozen hun feestje. De tijdsverschillen tussen Nibali en de rest van de podiumkandidaten zijn nagenoeg gelijk gebleven, niks aan de hand dus. Nibali kan nu met z'n ploeg lekker in de luwte rijden, hoeven niet meer te verdedigen, en aldus, de ploeg voortijdig oproken. Nibali's terrein komt nog, en idd, Contador's terrein ook. Ofwel, er zit nog mooie strijd aan te komen!
Maar 'helaas' voor Nibali, mag ie naar alle verwachting morgen na de koers het geel weer aantrekken. Iedereen binnen de 4 minuten heeft een jasje uitgedaan vandaag, en de renners buiten de 4 minuten gaan die morgen niet goedmaken.
Het is toch een ongeschreven regel dat tijdens de laatste etappe naar Parijs er geen aanval wordt gedaan op de gele trui.
Stel dat tijdens deze laatste etappe de verschillen in het klassement zo klein zijn dat iemand anders nog de gele trui kan winnen. Wordt dan deze aanval dan ook ingezet?