| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
|
|
[ Voor 255% gewijzigd door Vos op 22-07-2014 09:54 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
|
|
[ Voor 255% gewijzigd door Vos op 22-07-2014 09:54 ]
[ Voor 47% gewijzigd door Vos op 02-07-2014 14:12 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
KloptRoricNormannum schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:48:
Ziet er goed uit maarre Vacansoleil bestaat toch niet meer?
[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 02-07-2014 13:51 ]
[ Voor 10% gewijzigd door ravenger op 02-07-2014 15:38 ]
Froome: 3898.27 km in 27 race days.Zamorano schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:44:
Van Froome vraag ik me af of hij genoeg wedstrijd kilometers in zijn benen heeft.
[ Voor 48% gewijzigd door Vos op 03-07-2014 11:35 ]
Michael Matthews' debuut in de Tour de France moet mogelijk uitgesteld worden. De 23-jarige Australiër kwam tijdens de training ten val op zijn hand. Er bleken zes hechtingen nodig te zijn om de wond op zijn handpalm te dichten. Orica-GreenEDGE zal de situatie de komende dagen in de gaten houden. Een eventuele beslissing om Matthews niet te laten starten, stellen de Australiërs uit tot het laatste moment.
[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 03-07-2014 11:44 ]
[ Voor 9% gewijzigd door ravenger op 03-07-2014 11:45 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Meh, die is al 27 of 28 of zo en heeft wel vaker goed gereden in kleine rondes (meestal TdS ja), maar nog nooit iets laten zien in een grote ronde.Dinictus208 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:50:
Vergeet mathias Frank van Iamcycling niet als outsider. (en als lid van de ploeg..... zie OP)
De runner up in de dauphine he...
[ Voor 44% gewijzigd door Vos op 04-07-2014 10:06 ]
Virussen? Scan ze hier!
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Zie http://wielerflits.nl/nie...ctie-orica-greenedge.htmlMichael Matthews is definitief out voor de Tour de France, zo meldt zijn ploeg Orica-GreenEdge aan de vooravond van de Franse wielerronde. De Australiër blesseerde zich donderdag tijdens een trainingstocht. Zijn vervanger is de 29-jarige Canadees Christian Meier.
"Dit is niet de manier waarop je een Tourselectie wil afdwingen", laat Meier weten. "Toch ben ik erg gemotiveerd om mijn eerste Tour af te werken. Mijn rol wordt om in de beginfase van de ronde Simon Gerrans bij te staan, en later zelf proberen mee te schuiven met een lange ontsnapping."
Naast Meier en kopman Gerrans, komen Michael Albasini, Simon Clarke, Luke Durbridge, Mathew Hayman, Jens Keukeleire, Svein Tuft en Simon Yates voor Orica-GreenEdge aan de start van de Tour.
Virussen? Scan ze hier!
De Kittels en Cavendishes zullen na rit 2 al op achtstand staan als er ook maar een beetje koers wordt gemaakt...Vos schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:22:
Las in een bericht van 2 uur geleden dat het nog onzeker is. Ik denk dat ze echt tot het laatste moment wachten, ik weet niet wanneer dat is.
Hopelijk Kittel in het geel na de 1e etappe. En dan tot etappe 5 waarschijnlijk.
Heb je gelijk in ja, dacht aan een vlakke maar hij is vrij heuvelig.Jwlb schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 21:27:
[...]
De Kittels en Cavendishes zullen na rit 2 al op achtstand staan als er ook maar een beetje koers wordt gemaakt...
Geel na rit twee voor de winnaar van rit 1 zal alleen lukken als Sagan wint in de eerste etappe als je het mij vraagt (en dat zie ik niet gebeuren).
HENG HENG
Virussen? Scan ze hier!
Gaan ze dit ook echt live gebruiken of alleen in samenvattingen achteraf ???tweaker2010 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 23:52:
Ik ben benieuwd naar de camera's in het peleton tijdens de Tour. Dit filmpje ziet er iig gaaf uit: LEFT!![]()
[video]
How do you save a random generator ?
Dat zijn toch niet de minste namen. Er zitten ook een paar potentiele klassementsmannen tussen die nu al tijd verliezen.Fout organisatie: Cavendish in peloton
Radio Tour maakte een fout. Navarro, Rodriguez, Riblon en Pinot zijn wel gelost, maar Mark Cavendish niet.
[ Voor 78% gewijzigd door tweaker2010 op 05-07-2014 16:28 ]
Verwijderd
Voorlopig alleen samenvattingen, zitten maar kleine batterijtjes in, die kunnen volgens mij niet eens een hele etappe filmen, laat staan dat dan ook nog broadcasten naar een volgmotor oid.enchion schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 15:37:
[...]
Gaan ze dit ook echt live gebruiken of alleen in samenvattingen achteraf ???
Het is nl imho wel een erg mooie mogelijkheid om wat motoren weg te laten/verder weg te zetten.
Op alle zenders ?? (Ned1/Belg2/EuroSport)Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 16:47:
Mijn beeld hapert trouwens als een gek, iemand anders daar last van? (UPC, Rotterdam)
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Hij doet het zelf. Hij heeft een reputatie van bikkelen en betaalt daar de prijs voor.tweaker2010 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 17:47:
Tjonge jonge zeg... dit verzin je niet. Wat een drama voor Cavendish
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Is mij niet opgevallen.mercapto schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 17:51:
Reed iemand (Sagan ?) niet tegen hem aan waardoor hij ineens klem zat ?
Eerlijk gezegd vind ik dat iets te vroeg geluld, aangezien de sumierheid van de beschikbare camera angles.kamstra schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 17:46:
Mooi. Hij doet t ook helemaal zelf...prutser
[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 05-07-2014 17:56 ]
[ Voor 3% gewijzigd door LoneRanger op 05-07-2014 18:37 ]
Only fools are enslaved by time and space.
Op ITV4 lieten ze het van boven zien. Cavendish zat achter de ander, begon te duwen en duwde de ander tegen de volgende rijder links aan, en dat gaf het domino effect doordat Cavendish al helemaal naar links hing. Hij reed erachter, en moet er niet proberen op zo'n manier door te rijden.enchion schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 17:55:
Eerlijk gezegd vind ik dat iets te vroeg geluld, aangezien de sumierheid van de beschikbare camera angles.
(Iedereen weer erg happig om zo snel als mogelijk Cavendish overal de schuld van te geven, net als vorig jaar)
Maw wacht even af op verdere info.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
No offence, maar het was toch vrij duidelijk te zien hoor. En Cavendish heeft sowieso al een reputatie van gooi-, smijt- en trekwerk in het peloton.enchion schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 17:55:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik dat iets te vroeg geluld, aangezien de sumierheid van de beschikbare camera angles.
(Iedereen weer erg happig om zo snel als mogelijk Cavendish overal de schuld van te geven, net als vorig jaar)
Virussen? Scan ze hier!
Bij de NOS ook, zonder twijfel zijn eigen fout, hoe zuur het ook voor hem is.gambieter schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 17:58:
[...]
Op ITV4 lieten ze het van boven zien. Cavendish zat achter de ander, begon te duwen en duwde de ander tegen de volgende rijder links aan, en dat gaf het domino effect doordat Cavendish al helemaal naar links hing. Hij reed erachter, en moet er niet proberen op zo'n manier door te rijden.
[ Voor 33% gewijzigd door ravenger op 05-07-2014 18:12 ]
Ik kijk niet zovaak ITV, weet eigenlijk niet waarom.gambieter schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 17:58:
[...]
Op ITV4 lieten ze het van boven zien. Cavendish zat achter de ander, begon te duwen en duwde de ander tegen de volgende rijder links aan, en dat gaf het domino effect doordat Cavendish al helemaal naar links hing. Hij reed erachter, en moet er niet proberen op zo'n manier door te rijden.
Bij een uitwijkactie ga je niet op de ander zijn bagagedrager hangen, dat was het probleem. Hij zat erachter en veroorzaakte de crash zelf.enchion schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:09:
kan nl bv ook een uitwijk actie geweest zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door mercapto op 05-07-2014 18:18 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik ben gewoon zeer sceptisch mbt de NOS en alle meelopers daaraan omdat de NOS en volgelingen het al na 1,5 seconde "doorhadden" dat het wel Cav z`n schuld moet zijn.gambieter schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:14:
[...]
Bij een uitwijkactie ga je niet op de ander zijn bagagedrager hangen, dat was het probleem. Hij zat erachter en veroorzaakte de crash zelf.
Maar goed, als je liever als uitkomst hebt dat Cavendish het niet veroorzaakte, dan mag je het anders uitleggen. Zelfs de Britse verslaggevers konden schoorvoetend niet tot een andere conclusie komen.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
LOLmercapto schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:18:
[video]
Beelden zijn niet erg duidelijk waardoor duidelijk is dat Cavendish het zelf verknalt....lol
Hij doet het inderdaad wel zelf allemaal zo te zien :
HENG HENG
Dan zou ik zeggen dat je zelf nog even beter moet kijken.... je ziet hem al vóór hij een stoot uitdeelt aan Gerrans.Op deze beelden is het dus OVERDUIDELIJK NIET te zien waarom hij in die situatie zit, je ziet hem pas als hij er al tegenaan hangt.
Wellicht ook even je eigen advies opvolgen en je Cavendish-bril afzetten?Zet even je gekleurde bril af aub.
Virussen? Scan ze hier!
Het staat er feitelijk niet op, beter kijken geeft dus geen soelaas.wildhagen schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:27:
Dan zou ik zeggen dat je zelf nog even beter moet kijken.... je ziet hem al vóór hij een stoot uitdeelt aan Gerrans.
Wellicht ook even je eigen advies opvolgen en je Cavendish-bril afzetten?
Virussen? Scan ze hier!
Nou, dat is een wel erg gekleurde mening over de eigen mening. Het maakt niet uit wat er voor gebeurde, Cavendish hangt en veroorzaakt het ongeluk. Of de andere rijders nu middelvingers naar hem opstaken voordat de crash gebeurde maakt geen bal uit, het gaat om de actie.enchion schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:31:
Ik heb geen Cav bril, ik heb een eerlijke sportieve bril die neutraal kijkt naar elke sporter ookal heeft de sporter een onsportieve reputatie.
[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 05-07-2014 18:48 ]
[ Voor 9% gewijzigd door mercapto op 05-07-2014 18:48 ]
Zoals je zelf zegt, je hebt de beelden van boven niet gezien? Dan wacht met je eigen mening, en al helemaal met je mening over andermans mening. Gambieter heeft gewoon gelijk, Cav heeft het volledig aan zichzelf te wijten.enchion schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:37:
Als ik jou omduw en jij hangt tegen de rijder naast je om jezelf overeind te houden is het dus ook jouw schuld.
Had echt beter van je verwacht Gambieter.
[ Voor 12% gewijzigd door Niku op 05-07-2014 18:50 ]
Volgens mij heb je me verkeerd begrepen ik probeer nl uit te leggen dat ik juist nog GEEN mening heb en ik door de rest klakkeloos uigemaakt wordt voor Cavendish-fan, omdat ik wel het lef heb om te zeggen dat ik het niet weet.Niku schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:48:
[...]
Zoals je zelf zegt, je hebt de beelden van boven niet gezien? Dan wacht met je eigen mening, en al helemaal met je mening over andermans mening. Gambieter heeft gewoon gelijk, Cav heeft het volledig aan zichzelf te wijten.
Edit: Ik zie dat je de beelden wel gezien hebt. Dan snap ik je helemaal niet, maar zoals gezegd, jij hebt ook recht op je mening
Thanks dit filmpje is WEL informatief waar elke verwijzing dat ik dus wel voor Cavendish zou moeten zijn NIET informatief is.mercapto schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:47:
Okay, andere video.
Pauzeer op 1:00 en kijk beeldje voor beeldje.
In de volgende 2 seconden zie je Canvendish die vast zit en een uitweg wil forceren door Gerrans weg te koppen. Die geeft uiteraard niet mee en er zit ook nog iemand al half naast hem dus hij kan geen kant op.
Eén seconde later heeft hij vrij baan maar is het al te laat.
Dus 100% eigen schuld, achterlijk gedrag. Zonde.
[video]
Dit is geen gekleurde bril, maar door de beelden een paar keer goed bekeken te hebben een mening vormenenchion schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:00:
btw Wel leuk om alvast een indicatie te kunnen maken wie er met een gekleurde bril kijkt, daarvoor dank.
Ik ben blij dat je zelf ook inziet dat je toch wel heel erg met een Cavendish-bril aan het kijken was.enchion schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:00:
[...]
btw Wel leuk om alvast een indicatie te kunnen maken wie er met een gekleurde bril kijkt, daarvoor dank.
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 76% gewijzigd door Wognummer op 05-07-2014 19:18 ]
gambieter schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 17:51:
Hij doet het zelf. Hij heeft een reputatie van bikkelen en betaalt daar de prijs voor.
wildhagen schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 17:58:
No offence, maar het was toch vrij duidelijk te zien hoor. En Cavendish heeft sowieso al een reputatie van gooi-, smijt- en trekwerk in het peloton.
ravenger schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:08:
Het was geen bijster intelligente move van Cav daar tussendoor te willen wurmen. Coquard kwam daar ook bijster goed weg, hij werd namelijk nog wel geraakt. Gelukkig waren er niet veel slachtoffers.
Dinictus208 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:23:
Hij moet zijn hoofdje gewoon bij zich houden.
Aan dit soort gedrag mogen wat mij betreft ook consequenties gehangen worden.
Beetje een Suarez trekje...
gambieter schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:43:
Maar weinig zin om hier over verder te gaan, verzin vooral excuses voor Cavendish om zogenaamd onpartijdig te zijn. Het is net zo geloofwaardig als Suarez die aangaf te zijn gestruikeld.
Het is jammer als Cavendish eruit ligt, maar het is een risico bij een dergelijke rijstijl.
Grapjas, speak for yourself, ik weet nl integenstelling tot jij dat reputatie geen geldig bewijs is.wildhagen schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:04:
Ik ben blij dat je zelf ook inziet dat je toch wel heel erg met een Cavendish-bril aan het kijken was.
[ Voor 26% gewijzigd door ravenger op 05-07-2014 19:55 ]
De Tour wordt er zonder hem zeker niet spannender op, en het is jammer voor Kittel dat hij niet de kans krijgt om hem in een rechtstreeks duel (weer!) te verslaan.gambieter schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:43:
Het is jammer als Cavendish eruit ligt, maar het is een risico bij een dergelijke rijstijl.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Dit is wat cavendish (via zijn ploegbaas) er zelf over zegt:enchion schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:31:
[...]
Het staat er feitelijk niet op, beter kijken geeft dus geen soelaas.
Ik heb geen Cav bril, ik heb een eerlijke sportieve bril die neutraal kijkt naar elke sporter ookal heeft de sporter een onsportieve reputatie.
Eerlijk gezegd ben ik zelfs pro Kittel omdat ik het een toffe gast vind, en dat terwijl ik half Engels ben.
In de beelden zie je ook dat Gerrans een duw krijgt van Cavendish, daardoor tegen die andere aankomt, die duwt hem weer terug en dan vallen ze. Lijkt mij dus duidelijk een fout van cavendish waar verder niets aan vooraf ging. Als een ander langzamer is moet je niet gaan duwen, dat deed hij wel. Als hij zelf eerder werd geduwd dan had hij dat vast wel aangegeven.Lefevere: "In gedachten had Cavendish deze sprint al honderd keer gereden. Hij was zo gefocust en wilde zo graag winnen. Hij vertelde me dat Simon Gerrans vertraagde en dat hij er graag langs wilde. Hij duwde Gerrans en Gerrans duwde terug en toen gingen ze onderuit.''
[ Voor 3% gewijzigd door Kees op 05-07-2014 20:13 ]
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Hoe weet je dat zo zeker dan? Leek me duidelijk een gebroken sleutelbeen.Kees schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 20:11:
[...]
Hij schijnt niets gebroken te hebben, maar ik verwacht hem de eerste week niet in de sprints als hij al door kan gaan.
Is het dus niet, ook officieel bevestigd nu. Zie http://www.omegapharma-qu...ark-cavendish-update/1826tweaker2010 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 20:49:
[...]
Hoe weet je dat zo zeker dan? Leek me duidelijk een gebroken sleutelbeen.
Cavendish liep bij de valpartij, die hij zelf veroorzaakte, gescheurde banden op in zijn rechterschouder. Ook is zijn AC-gewricht, de verbinding tussen sleutelbeen en schouderblad, uit de kom geraakt.
Denk dat hij nog wel wil opstappen zolang ze in Engeland zitten maar daarna het wel voor gezien zal houden.tweaker2010 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:08:
Volgens NU.nl: Cavendish liep bij de valpartij, die hij zelf veroorzaakte, gescheurde banden op in zijn rechterschouder. Ook is zijn AC-gewricht, de verbinding tussen sleutelbeen en schouderblad, uit de kom geraakt.
[ Voor 13% gewijzigd door enchion op 05-07-2014 22:30 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
In de documentaire die gisteren op tv was "Nieuwe helden - In het hart van de Tour" over de Argos Shimano Ploeg.cbr600f4i schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 22:35:
Eindelijk gerechtigheid voor Tom Veelers. Karma is a bitch
Dat moet je dan ook geheel zien in het licht van de TDF 2013. Cavendish is gewoon een recidivist zoals we nu hebben kunnen zien. Ik zou bijna zeggen dat het zijn visitekaartje is. Het is mooi dat we nu allemaal hebben mogen aanschouwen dat hij tot alles in staat is om de sprint te winnen. Hij had voetballer moeten worden dan had Suarez er een concurrent bij en de rode kaarten zouden niet aan te slepen zijn.enchion schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 23:14:
[...]
In de documentaire die gisteren op tv was "Nieuwe helden - In het hart van de Tour" over de Argos Shimano Ploeg.
Zei Kittel zelf tegen Tom Veelers dat de waarheid mbt dat incident waarschijnlijk meer in het midden gezocht moet worden en dat Veelers van z`n lijn afweek dus tenminste mede veroorzaker was van de gevolgen.
(omdat Kittel waarschijnlijk een beetje moe werd van het hele gedoe er omheen mbt het nadrukkelijk de schuld geven aan de andere renner en 10x excuses vragen aan Cav terwijl dat eigenlijk nergens over ging en gewoon een ongelukkig raceincident was)
[ Voor 10% gewijzigd door cbr600f4i op 06-07-2014 08:44 ]
Gerrans is vooral beurs, en die Franse sprinter heeft een gekneusde heup voor zover ik weet.enchion schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 22:28:
[...]
Denk dat hij nog wel wil opstappen zolang ze in Engeland zitten maar daarna het wel voor gezien zal houden.
Ook om z`n team niet voor een kansloze strategie te zetten.
Over de andere twee rijders is niks bekend ?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq