Tour de France 2014 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Cavendish stapt overigens niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:50
ravenger schreef op zondag 06 juli 2014 @ 10:44:
Cavendish stapt overigens niet meer op.
Good riddens! Kan hij nadenken over z'n zonden. Kittel dus groen tot in Parijs. Froome zal nu de zaak moeten redden voor de Britten.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Klap voor de Tour, was toch een favoriet voor de eindoverwinning:
De 29-jarige Brit gold als één van de favorieten om deze editie van de Ronde van Frankrijk te winnen.
Althans, volgens nu.nl dan. Kennelijk meer verstand van nieuwsartikelen copy/pasten dan van wielrennen :P

Verder, tsja, niet zo verbazend. Wel gewoon 100 procent zijn eigen schuld, misschien is karma toch wel een beetje een bitch...

Wel goed voor de overige sprinters, dat ze nu iig geen stoot van Cavendish meer hoeven te vrezen als hij ze niet kan bijhouden :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ja het is een lul in de koers, ja het is zijn eigen schuld, en toch vind ik het jammer dat ie niet meer meedoet. Altijd goed voor wat sensatie. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Ik moet nog maar zien of Kittel Parijs gaat halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
mercapto schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:09:
Ik moet nog maar zien of Kittel Parijs gaat halen ;)
Waarom? :) Er is geen reden om daarover te twijfelen lijkt me? :) Vorig jaar won ie Champs Elysees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Wie verzint daar in Engeland eigenlijk de namen van de heuvels? Gisteren hadden we al de Cote de Buttertubs, vandaag is er o.a .een Cote de Blubberhouse.... 8)7

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 14:23
wildhagen schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:52:
Wie verzint daar in Engeland eigenlijk de namen van de heuvels? Gisteren hadden we al de Cote de Buttertubs, vandaag is er o.a .een Cote de Blubberhouse.... 8)7
De parcoursdirecteur van de ASO verzint deze. Egenlijk is het Buttertubs Pass en Blubberhouse Moor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Nog steeds blijven het geestige namen. :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Er was daar een renner van Garmin alle mobiele telefoons uit de handen van de toeschouwers te slaan die te dichtbij stonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Andamanen schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:24:
Er was daar een renner van Garmin alle mobiele telefoons uit de handen van de toeschouwers te slaan die te dichtbij stonden. :)
Oh, is daar een filmpje van? (sic :+ ). Lijkt me perfecte actie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien wel goed voor de tour om de eerste paar dagen al stevig wat colletjes te doen, dan zijn ze misschien al wat meer moe wanneer het echt vlak is en dus niet zo extreem fanatiek/bezeten, en dus iets voorzichtiger.

Verder vind ik de engelse wegen goed aangegeven wat je kan verwachten, veel belijning op de weg, handig aangezien je midden in een peleton de borden niet kan zien maar de lijnen wel.

Verder helpen de msalle weggetjes en de colletjes natuurlijk ook.

Erg mooie omgeving en erg leuke 1e dagen in ieder geval.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Andamanen schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:24:
Degenkolb spreekt daar nu net ook over op eurosport, was wel mooi idd 2x tikt hij een telefoon uit iemands handen.
Mijn vriendin kijkt nu voor de eerste keer mee en vroeg zich vlak daarvoor al af wat die mensen mankeerde om zo op de weg te gaan staan :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
On the bike camera footage from Stage 1 of Le Tour de France 2014 - on the bikes of Koen De Kort and Albert Timmer

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=X-pbN-hmQO0]

Mooie beelden. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Wel veel mensen maar ik vond ze gemiddeld wel gewoon netjes gedragen, het leek imho absoluut niet op de Nederlandse/Spaanse/Italiaanse mongolen op de Alpe `d Huez enzo.

Erg mooie etappe met een goede winnaar vandaag. :)
(Engeland mag imho vaker op het grote programma staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Het gedrag was zeker goed (geen mee-renners!), maar het was gewoon zo druk dat er soms te weinig ruimte op de weg over was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Mooi einde, wat een coupe van Nibali :)
Overigens zaten Rodriguez, Horner, Pinot, Andy Schleck en Laurens niet bij het eerste groepje en verliezen dus tijd, opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mwah. Laurens Ten Dam is ziek (gisteren al), dus dat is niet zo heel raar. En Rodriguez heeft voor de start al aangekondigd niet voor het klassement te gaan, dus die zal zich wel sparen en een ritje uitzoeken.

Horner zal zijn rollator wel kwijtgeraakt zijn, op die leeftijd heb je die haast wel nodig ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een mooie etappe. Die coupe van Nibali was inderdaad erg meesterlijk, hoe Sagan uitgeput werd in die finale. :P Mollema en Ten Dam hebben ook wel goed gepresteerd, gewoon bij de eerste. Ten Dam iets tijd verloren, maar dat is wel te verwachten gezien dat ie niet helemaal fit is.

Hebben trouwens meer mensen last van lage kwaliteit beeld via de NOS livestream? Ik dacht dat het wel HD zou zijn, maar het is wel erg 480p blokkerig. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Mij viel op dat de beelden vanuit de helikopter erg slecht zijn, kleurwaas, blokkerig, strepen. Verder is me niet opgevallen dat het erg slecht was.

edit: wacht, vandaag op eurosport gekeken, nouja met die heli had ik gisteren op de NOS ook.

[ Voor 24% gewijzigd door sapphire op 06-07-2014 20:03 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
LoneRanger schreef op zondag 06 juli 2014 @ 17:46:
On the bike camera footage from Stage 1 of Le Tour de France 2014 - on the bikes of Koen De Kort and Albert Timmer

[video]

Mooie beelden. :)
Erg gaaf die camera's op de fiets. Het gaat zo snel en zo dicht naast alle toeschouwers. Nu begrijp ik waarom het wel eens verkeerd kan gaan :P En verwonder me eigenlijk ook wel dat het zoveel goed gaat...

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:04:
Weer een mooie etappe. Die coupe van Nibali was inderdaad erg meesterlijk, hoe Sagan uitgeput werd in die finale. :P Mollema en Ten Dam hebben ook wel goed gepresteerd, gewoon bij de eerste. Ten Dam iets tijd verloren, maar dat is wel te verwachten gezien dat ie niet helemaal fit is.

Hebben trouwens meer mensen last van lage kwaliteit beeld via de NOS livestream? Ik dacht dat het wel HD zou zijn, maar het is wel erg 480p blokkerig. 8)7
Kijk dan ook niet de livestream. ;)

Op TV is het echt haarscherp in HD. Ik zei juist vandaag nog tegen mijn vriendin hoe goed de kwaliteit is. Zowel NOS als Sporza en volgens mij ook Eurosport maar daar heb ik niet lang naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

sapphire schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:02:
Mij viel op dat de beelden vanuit de helikopter erg slecht zijn, kleurwaas, blokkerig, strepen. Verder is me niet opgevallen dat het erg slecht was.

edit: wacht, vandaag op eurosport gekeken, nouja met die heli had ik gisteren op de NOS ook.
Ik kijk altijd op België en daar was het ook niet perfect. De commentatoren boden ook hun excuses aan voor de slechte beeldkwaliteit, maar zij hadden daar geen controle over.

edit: blokken en strepen die soms het beeld storen, de scherpte is wel goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Andamanen op 06-07-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
sapphire schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:02:

Lijkt imho alsof de digitale feed niet helemaal goed gaat, op analoog was het nl stukken beter hoewel ook niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:36:
[...]

Kijk dan ook niet de livestream. ;)

Op TV is het echt haarscherp in HD. Ik zei juist vandaag nog tegen mijn vriendin hoe goed de kwaliteit is. Zowel NOS als Sporza en volgens mij ook Eurosport maar daar heb ik niet lang naar gekeken.
Tja, studentenkamer + geen TV. Dan houdt het snel op he. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 11:07
Vandaag een vlakke rit zie ik....ben benieuwd wie hier denkt wat minuten te pakken ?

En Cavendish ja die heeft nu idd ruim tijd om over dat voorval eens goed na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
enchion schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:51:
[...]

Lijkt imho alsof de digitale feed niet helemaal goed gaat, op analoog was het nl stukken beter hoewel ook niet perfect.
Dat is inherent aan digitaal vs analoog. Als het op digitaal niet goed gaat dan zie je dat door blokkerigheid, bij analoog komt er meer ruis/sneeuw. Bij digitaal valt het meer op omdat we de ontbrekende blokken niet kunnen invullen met onze hersenen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

ravenger schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:29:
[...]

Dat is inherent aan digitaal vs analoog. Als het op digitaal niet goed gaat dan zie je dat door blokkerigheid, bij analoog komt er meer ruis/sneeuw. Bij digitaal valt het meer op omdat we de ontbrekende blokken niet kunnen invullen met onze hersenen B)
Ook dat kun je trainen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Ontsnapping, Sprinters of Tijdrijder met z'n gekke 5 minuten ? :P

Ik ga voor sprinters met een vleugje Cancellara denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:54:
[...]

Tja, studentenkamer + geen TV. Dan houdt het snel op he. :P
Fair enough. ;)

Vandaag een saaie etappe waarbij alleen de laatste 5-10 minuten spektakel bevatten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:46
Ik heb de etappe niet gezien, maar wat is er met Greipel aan de hand?
23e valt toch wel erg tegen.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Hij zat te ver, zijn treintje was ontregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 11:07
Weer Kittel trok even een eindsprintje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Haha, liep net ff over The Mall op weg naar huis, kwam ik Greg Lemond tegen die met wat mensen stond te praten terwijl z'n fiets werd gejat :+ :P

Afbeeldingslocatie: http://photos-d.ak.instagram.com/hphotos-ak-xpa1/10499182_470874093049595_924638618_n.jpg

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Red Baron schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:18:
Ik heb de etappe niet gezien, maar wat is er met Greipel aan de hand?
23e valt toch wel erg tegen.
Hij was bang, zo las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vandaag zal het wel weer Kittel worden. Saaie tour tot nu toe, weinig vuurwerk gezien.

Overigens wel opvallend dat Sagan zich zo makkelijk het kaas van zijn brood laat eten door Coquard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

De theorie was dat het voor hem niet zo belangrijk is, omdat in de lastige etappes geen van de sprinters in de buurt kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tweaker2010 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:08:
Vandaag zal het wel weer Kittel worden. Saaie tour tot nu toe, weinig vuurwerk gezien.
Dat vind ik wel een beetje kort door de bocht.
We hebben zondag een hele mooie etappe gezien, waarin de klassementsrenners zich al van voor moesten laten zien. Geweldig parcours ook.
En de sprintetappes waren, voor dit soort etappes, best vermakelijk.

Morgen staat ons ook weer een hele interessante etappe te wachten en zaterdag al de eerste bergen, waarna het nooit meer echt vlak wordt tot de laatste vrijdag. Ok, daardoor hebben we redelijk wat sprint etappes in de eerste week, maar des te interessanter wordt het de 2 weken daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
tweaker2010 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:08:

Overigens wel opvallend dat Sagan zich zo makkelijk het kaas van zijn brood laat eten door Coquard.
3 etappes gehad, waarvan 2 sprints. Wat verwacht je precies?

Zo'n tussensprint is sowieso minder interessant dan een eindsprint. Die 2 puntjes die Sagan niet pakt door de tussensprint niet van Coquard te winnen, big deal.

[ Voor 41% gewijzigd door ravenger op 08-07-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het aantal vlakke etappes is ook vrij groot in deze tour (10 stuks), jammer dat ze in Engeland niet wat bergop gingen (richting Schotland bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Dan tel je de etappe van morgen ook als vlakke stage, en dat wordt toch wel een spectaculaire etappe. 9 vlakke stages is overigens wel vrij normaal voor de tour. De afgelopen edities hebben respectievelijk 8 (2013), 9 (2012), 10 (2011) en 9 + 1 (2010) vlakke etappes, dus ik zie geen abnormaal hoog aantal vlakke etappes. Daarbij deze keer geen TTT, geen proloog en maar 1 ITT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
tweaker2010 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:35:
Het aantal vlakke etappes is ook vrij groot in deze tour (10 stuks), jammer dat ze in Engeland niet wat bergop gingen (richting Schotland bijvoorbeeld).
Zelfs in Schotland heb je volgens mij niet echt grote cols omdat bergen/heuvels daar veelal een soort eilandjes in het landschap zijn en geen bergruggen, waardoor de wegen eerder om de berg heen lopen dan er overheen.
(tenminste zo heb ik het gevonden na veel op de kaart te kijken of er daar interessante cols zijn)

Verder lijkt het me ook wel erg mooi als ze een keer naar Schotland gaan, zelf zit ik hoofdzakelijk te hopen dat ze een paar flinke bergetappes in Noorwegen gaan doen ooit voor een heel erg belangrijke wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Volgende opgave is van Andy Schleck, ivm knieproblemen na een valpartij gisteren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

Had Andy sowieso wat kunnen doen dit jaar? Ik volg alleen maar de tour bij het wielrennen, en ik vond em afgelopen jaren erg tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 20:05
Auw die val van Froome :/ Mollema ook de lul en Nibali meteen profiteren, beetje jammer. Doet me beetje denken aan wat Belkin vorig jaar bij Valverde flikte. Maar goed het mislukt gelukkig ook :)

[ Voor 17% gewijzigd door Makkelijk op 08-07-2014 14:13 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Auw, Froome en Mollema gevallen.

Froome zit vol met schaafwonden, wat houding betreft lijkt het wel mee te vallen, niet op z`n botten gevallen lijkt me.

Verder imho nog steeds verbazend dat men geen enkele vorm van padding in de kleding heeft zitten om dit soort dingen te verminderen.
Aangezien een helm inmiddels verplicht is vind ik het nog steeds erg vaag dat enige padding op de typische raakpunten (elleboog,schouder,heup) nog steeds niet verplicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
enchion schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:13:
Auw, Froome en Mollema gevallen.

Froome zit vol met schaafwonden, wat houding betreft lijkt het wel mee te vallen, niet op z`n botten gevallen lijkt me.

Verder imho nog steeds verbazend dat men geen enkele vorm van padding in de kleding heeft zitten om dit soort dingen te verminderen.
Aangezien een helm inmiddels verplicht is vind ik het nog steeds erg vaag dat enige padding op de typische raakpunten (elleboog,schouder,heup) nog steeds niet verplicht is.
Ik vraag me af of het er beter van wordt. Als je iets van padding tegen over de de grond schaven wilt moet het hard zijn en dan wordt het denk ik al snel bewegingsbeperkend / irritant. Ik denk dat als er iets goeds op de markt is dat ze het wel zouden gebruiken want voor Froome worden dit nu nare dagen... geen renner die echt blij wordt van die schaafwonden.

[ Voor 9% gewijzigd door Makkelijk op 08-07-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Makkelijk schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:15:
[...]
Ik vraag me af of het er beter van wordt. Als je iets van padding tegen over de de grond schaven wilt moet het hard zijn en dan wordt het denk ik al snel bewegingsbeperkend / irritant. Ik denk dat als er iets goeds op de markt is dat ze het wel zouden gebruiken want voor Froome worden dit nu nare dagen...
Ik ben van de veronderstelling dat dat na enige ontwikkeling uiteindelijk wel prima te combineren zou moeten zijn, aangezien ik geloof dat men slim genoeg is om daar wat moois/netjes van te kunnen maken.
Vroeger namen renners hun eigen reserve banden mee, dat lijkt me pas oncomfortabel. ;)

Ik rij zelf meestal met spijkerbroek en ben zelf wel eens gevallen op tempo en eigenlijk nooit enige schade gehad, dus lijkt het me dat er toch wel grote verbetering mbt kleding mogelijk zou moeten zijn.
(ik snap wel dat spijkerstof het andere uiterste is btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Kleding moet ook luchtig zijn waar ze al aardig wat stappen hebben gezet, ik zie niet veel beweging richting meer bescherming de komende jaren.

Hadden ze Wiggins maar achter de hand gehouden...

[ Voor 16% gewijzigd door cbr600f4i op 08-07-2014 15:09 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Mja het grote probleem met schaafwonden is dat als je beschermende kleding gaat dragen dat het ook wel echt definitief moet beschermen. Anders krijg je alleen maar meer troep in je wond dan als je op je blote been land.

De laatste keer dat ik zijwaarts met een fiets op het asfalt viel met een spijkerbroek zat die halve broek in mijn been. Was niet echt fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
@Vos>> compliment voor de klikbareTour-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Mollema viel waarschijnlijk door een stuur dat afbreekt bij Izagirre. Hoezo pech. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Rub3s schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:58:
Had Andy sowieso wat kunnen doen dit jaar? Ik volg alleen maar de tour bij het wielrennen, en ik vond em afgelopen jaren erg tegenvallen.
zijn bijnaam is dan ook abandy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Europcar zal wel weer dolblij zijn met de "prestaties" vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:49
Vanwaar de breuk in de peloton? Het is alweer opgelost.

[ Voor 27% gewijzigd door Robkazoe op 08-07-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
nou, zet maar een streep door Greipel voor de sprint :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kwiat had een lekke band begreep ik. Beetje onzin dat ze daarvoor gingen rijden. Hij stond 20e ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Eindelijk Voeckler z`n nep-ontsnapping zit er weer op.

Nu gaan we beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Spannend...!

Wie zou er vandaag de rit gaan winnen...? Kittel, Kittel of toch Kittel...? O-) :z :)F

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:24:
[...]

Spannend...!

Wie zou er vandaag de rit gaan winnen...? Kittel, Kittel of toch Kittel...? O-) :z :)F
Uiteindelijk is het toch, Cippolini. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Kittel...? O-)

Natuurlijk, toch Kittel...! _/-\o_

Ik reken hem een beetje als halve Nederlander, dus: :)F :)F :)F

[ Voor 78% gewijzigd door Fiber op 08-07-2014 17:37 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:49
Hij had er beduidend meer moeite mee vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Toch knap, die trein is zo ontzettend goed georganiseerd dat je je gaat afvragen of het wel Kittel is die zo goed is of de ploegentactiek.

En dan gaat alles mis en blijkt het toch Kittel te zijn die zo goed is ;)

Het enige verschil is dat de overmacht wat minder is :P

[ Voor 11% gewijzigd door Makkelijk op 08-07-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Ik denk beide: Kittel is de beste sprinter in de Tour op dit moment en hij heeft ook een prima (Nederlandse) ploeg die voor hem rijdt! Ik denk dat het geen rare veronderstelling is dat hij deze Tour nog wel een paar ritten gaat pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik vind het ook een beetje treurig dat hun doel 1 overwinning was. Jezelf in zo'n underdog positie duwen met de beste sprinter en de beste sprintploeg is een vreemde actie. Je doel hier moet met die ploeg zijn om elke massasprint te winnen. Met Cavendish er bij had het doel misschien wat lager mogen zijn maar dan minstens de helft.

Wel doodzonde dat Cavendish er uit ligt wat dat betreft. Het zag er met hem allemaal wel goed uit tot nu toe...

[ Voor 30% gewijzigd door Makkelijk op 08-07-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:36:
Ik reken hem een beetje als halve Nederlander, dus: :)F :)F :)F
Wordt het nog wat met de Nederlanders trouwens qua ritoverwinning? Ik ben er wel weer eens aan toe namelijk, 9 jaar is wel heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Vind zowiezo dat er veel wan motieven rondwaren door de etappes/tour.

Zouden iets met de scoring/prijzengeld moeten doen dat het groots loont om een team te hebben wat van alle markten thuis is in tegenstelling tot de 1 trick ploegen die je nog steeds te vaak ziet.

Zeker die nepontsnappingen moeten ze een keer goed elimineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Laatst online: 23-08 14:39
tweaker2010 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:03:
Kwiat had een lekke band begreep ik. Beetje onzin dat ze daarvoor gingen rijden. Hij stond 20e ofzo.
Ja op 2 seconde van Nibali net als Mollema en Contador, froome . Hoezo onzin?

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Roamor schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:13:
[...]

Wordt het nog wat met de Nederlanders trouwens qua ritoverwinning? Ik ben er wel weer eens aan toe namelijk, 9 jaar is wel heel lang.
Terpstra of Langeveld wellicht morgen. Als ze Sagan of Cancellara achter zich weten te houden.

[ Voor 8% gewijzigd door cbr600f4i op 08-07-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Ik heb zin in de etappe van vandaag. Snel alle studie gerelateerde zaken regelen zodat ik er vanmiddag heerlijk voor kan gaan zitten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

jekker schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:48:
[...]
Ja op 2 seconde van Nibali net als Mollema en Contador, froome . Hoezo onzin?
De sprintersploegen (oa Giant) gingen op kop rijden. Beetje overbodige krachtverspilling als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
enchion schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:26:
[...]

Uiteindelijk is het toch, Cippolini. :+
Voor Svorada, Zabel, Blijlevens en Minali :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
https://twitter.com/alber...atuses/486806481627791360

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BsF76BMCIAAHelv.jpg

:X

Maar ik lees net dat sector 5 en 7 worden geschrapt. Zal even een bron zoeken.

update:
Organisatie zal dat om 12:30 bevestigen. Maar ook dat is een gerucht :+

[ Voor 16% gewijzigd door BreadFan op 09-07-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Jammer, maar wel noodzakelijk zo te zien. Dat of 100 valpartijen (er zullen alsnog wel een paar grote namen verdwijnen door valpartijen in de chaos).

edit: De buienradar ziet er ook niet al te best uit voor de regio (misschien droog vanaf 1500 of 1600 uur).

[ Voor 27% gewijzigd door Andamanen op 09-07-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Geen Orchies a Beuvry-la-Foret en Mons en Pevele dus.
Ja, het ziet er ook wel écht belabberd uit. Sommige renners hebben hier nu echt totaal geen zin in. :)
Hoop dat iig de klassementsrenners ongeschonden blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Als ze het er niet uit halen kun je er bijna donder op zeggen dat het hele peloton in protest-modus gaat fietsen.

Maar wel jammer voor Terpstra en Cancellara

[ Voor 17% gewijzigd door Makkelijk op 09-07-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:45
Mooi het commentaar. "Lieuwe Westra is stratenmaker van beroep, en die komt nu dingen tegen waarvan hij denkt: Die had ik er anders ingelegd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik denk dat het onder deze omstandigheden met 2 stroken minder alsnog interessanter is dan met alle stroken in droge omstandigheden. Hopelijk doen alle klassementsrenners het vandaag rustig aan zodat de kanshebbers een lange strijd gaan hebben. Kan me best voorstellen dat er wat gesproken is tussen ploegen over het neutraliseren van klassementsmannen.

[ Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 09-07-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Hmm, ik vrees dat de Nederlanders en Belgen netjes hun kopmannen gaan babysitten.
Hopelijk zijn de mensen die hier niks te zoeken hebben zo verstandig om niet tegen elke prijs vooraan te proberen te blijven. Al die mensen die allemaal op de eerste rij willen zitten bij een sprint of op de kasseien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
mercapto schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:04:
Hmm, ik vrees dat de Nederlanders en Belgen netjes hun kopmannen gaan babysitten.
Hopelijk zijn de mensen die hier niks te zoeken hebben zo verstandig om niet tegen elke prijs vooraan te proberen te blijven. Al die mensen die allemaal op de eerste rij willen zitten bij een sprint of op de kasseien...
Westra mag vast wel, Terpstra zeker.. Schijnbaar gaat Belkin het ook proberen, hopelijk heeft Mollema ze niet nodig vandaag... Hoop echt dat de klassementsmannen bij elkaar blijven en zich koest houden. Maar met een Nibali vraag je het je af :P.

[ Voor 10% gewijzigd door Makkelijk op 09-07-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Van te voren mogen geloof ik ook wel, maar het moet uiteindelijk ook wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Kopgroep:
Samuel Dumoulin (AG2R), Westra (Astana), Taaramäe (Cofidis), Acevedo (Garmin), Hayman en Clarke (beiden Orica), Burghardt (BMC), Martin (OP-QS) en Gallopin (Lotto-Belisol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
pfff, die Froome heeft het niet mee zitten....

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Froome weer onderuit aiai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

hoe erg is het?
So die NOS livestream is zo slecht dat ik niet eens kan lezen hoeveel kilometer ze nog moeten.

[ Voor 76% gewijzigd door Dinictus208 op 09-07-2014 14:45 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Gaten in zijn shirt. Is onderweg terug naar het peleton maar het gaat niet erg makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
Hij zit er weer op, heeft nu ook de hele andere kant geschaafd (weet niet meer welke, de andere kant dan gister) zitten wel weer tussen de auto's nu, dus die komen er wel weer bij. Maar hier gaat hij wel nog last van hebben komende dagen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Flink wat schade in ieder geval:
Kopgroep valt letterlijk uit elkaar
Ook een valpartij in de kopgroep. Martin en Acevedo vallen en de kopgroep spat uiteen. Acevedo wordt een kilometer later al ingerekend door het peloton.

120km
Chris Froome valt opnieuw.
Valpartij Froome
Ongelofelijk! Chris Froome, topfavoriet voor de eindzege in de Tour, valt, net zoals hij dat gisteren ook deed. Schaafde hij gisteren zijn linkerflank, nu is de andere kant van het lichaam beschadigd. Snel stapt de kopman van Sky weer op zijn fiets. Hij moet in de achtervloging op het peloton en heeft al een minuut achterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Het is wel chaos al, en dan moeten de stroken nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
En Dumoulin is lek, dus ook zijn plekje in de kopgroep kwijt zeer wss

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Froome ook flinke schaafwond aan zijn dij zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Het is nu al spannend. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Een overzicht van de kasseistroken van vandaag. 7 en 5 zijn geschrapt:Afbeeldingslocatie: http://static2.ad.nl/static/photo/2014/9/6/14/20140709080958/media_xll_2359334.jpg

Edit: Greipel is ook gevallen, gaat lekker zo.

[ Voor 12% gewijzigd door tweaker2010 op 09-07-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Ze vallen nu links en rechts

zelfs Froome nu nogmaals gevallen :X Hij ziet er gebroken uit

[ Voor 54% gewijzigd door Goron op 09-07-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
En weer Froome

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Froome uit de tour denk ik. :(

Gezien z`n houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Die gaat niet lang meer mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ziet er slecht uit. Totaal geen vertrouwen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
;w Froome, en dat nog voor de stroken.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste