Tour de France 2014 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Het feit dat beide top-10 Belkin-renners op dezelfde dag, in dezelfde disicpline, op deze manier door het ijs zakken, daar moet je als team wel wat aan verbeteren, me dunkt; het kan geen toeval zijn dat ze tegelijk op deze manier tegenvallen

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Vos schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:43:
[...]

Ten Dam ja, Mollema nee. Kijk eens wie er allemaal zijn uitgevallen...
Die tiende plek is gewoon heel erg matig. Kijkend naar resultaten uit het recente verleden had hij toch om het podium mee moeten doen. De mannen die er nu om streden zouden toch zeker zijn niveau moeten zijn.

Gelukkig is hij nog relatief jong dus groeien kan nog makkelijk. Wat me wel op opvalt is dat dit nu wederom een Belkin/Rabo renner is die de laatste stap niet echt goed weet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
D-e-n schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 18:17:
[...]

Die tiende plek is gewoon heel erg matig. Kijkend naar resultaten uit het recente verleden had hij toch om het podium mee moeten doen. De mannen die er nu om streden zouden toch zeker zijn niveau moeten zijn.

Gelukkig is hij nog relatief jong dus groeien kan nog makkelijk. Wat me wel op opvalt is dat dit nu wederom een Belkin/Rabo renner is die de laatste stap niet echt goed weet te maken.
Met Contador en Froome er nog bij, waren naar verwachting Mollema en Ten Dam buiten de top-10 geeindigd ...

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Dennism schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 18:03:
[...]

Top deze tour naar mijn mening: Nibali, Peraud en Pinot, die had ik vooraf minder ingeschat, verder natuurlijk Majka die de ploeg Tinkoff toch het nodige succes geeft, Ten Dam die bevestigd...
Lars Boom al weer vergeten...? O-) :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 19:33
Fiber schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 18:24:
[...]

Lars Boom al weer vergeten...? O-) :z
Dat was zeker top, maar niet iets wat ik niet, of juist wel verwacht had maar niet gebeurde. Die stond vooraf bij mij in het top 3 lijstje met favorieten voor die rit (met vanmarcke en Cancellara). Ik denk dat het feit dat eindelijk Nederland weer eens een etappe wint het daar specialer maakt dan dat een van de top favorieten voor rit hem daadwerkelijk wint. Maar ik wil hem er wel even voor je inzetten hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
Bau geeft de fiets de volle schuld, Lau noemt 'm super, frictie tussen deze meningen? :Y Misschien had Bau zijn dag niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 26-07-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:54
Dit is veelzeggend vind ik:
Vanaf dag één van dit seizoen konden de renners van Belkin het amper opbrengen om met oude fiets te gaan trainen. De overgang van de Giant Trinity, vorig jaar het wapen van de ploeg, viel de meesten zwaar. Daarnaast was er maar één exemplaar per renner. Dat betekende dat niemand de fiets thuis had om regelmatig mee te trainen.

De ploegleiding stelde dat de renners hun enige exemplaar op ieder moment konden ophalen bij de werkplaats, maar niemand had daar kennelijk zin in. Mollema en Ten Dam trainden dit jaar dan ook amper op hun tijdritfietsen.

De eerste twee exemplaren van de nieuwe Aquila waren beide voor Mollema. Ten Dam mocht gisteren de reservefiets van de kopman gebruiken. Voor de tijdrit tussen Bergerac en Perigueux konden beiden er slechts even op proefrijden.
http://www.bndestem.nl/al...-een-echt-drama-1.4465619

Vind ik niet bepaald professioneel overkomen.

En Mollema had ook na 10 minuten van fiets kunnen wisselen? Of zat er toch een 'nieuwe' fiets op de volgauto?

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 26-07-2014 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Lekker belangrijk ook zo'n nieuwe fiets, hoeveel ga je daar in theorie mee winnen, 10 seconden? Boeien ... nee, hier mag team Belkin zich wel even achter de oren krabben

typisch, of a-typisch eigenlijk, dat Ten Dam het een superfiets noemt, ik dacht direct, dat is Belkin-praat, waar Mollema eerlijk was over de wellicht foute keuze

[ Voor 32% gewijzigd door CynicRelief op 26-07-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Tja, gaat het te ver te denken dat men Bauke heeft geflikt bij Belkin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:45
Nou de ploegleider is in elk geval niet erg blij met de opmerking over de fiets, noemt hem onprofessioneel. . Beetje flauwe reactie wat mij betreft want hij mag toch ook wel in eigen boezem kijken maar goed.

http://nos.nl/artikel/679...e-mollema-geen-stijl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Ik denk eerder dat die ploegleider niet helmaal professioneel is...

Wie komt er nou met nieuwe fietsen op de dag van de belangrijkste tijdrit van het jaar? Maar goed, volgens mij was Mollema de hele tour al niet echt in vorm, dus dan valt tiende algemeen nog mee eigenlijk. Als hij wel in vorm is en het zit een keer mee rijdt hij top vijf denk ik. Ik denk dat hij toe is aan een nieuwe ploeg. Het Bau-Lau kunstje bij Belkin is een beetje uitgewerkt lijkt mij.

Of gewoon voortaan direct in de eerst rit een half uur achterstand pakken en dan voor de dagprijzen gaan...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 19:33
Fiber schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 19:18:
Ik denk eerder dat die ploegleider niet helmaal professioneel is...

Wie komt er nou met nieuwe fietsen op de dag van de belangrijkste tijdrit van het jaar? Maar goed, volgens mij was Mollema de hele tour al niet echt in vorm, dus dan valt tiende algemeen nog mee eigenlijk. Als hij wel in vorm is en het zit een keer mee rijdt hij top vijf denk ik. Ik denk dat hij toe is aan een nieuwe ploeg. Het Bau-Lau kunstje bij Belkin is een beetje uitgewerkt lijkt mij.

Of gewoon voortaan direct in de eerst rit een half uur achterstand pakken en dan voor de dagprijzen gaan...
Tja, aan de ene kant snap ik het wel van de ploegleider, een mening als deze over het materiaal van een in de toekomst mogelijk nog belangrijke sponsor van het team wordt normaal gesproken binnen de ploeg gehouden c.q. zeer delicaat uitgesproken.

Wat dat laatste betreft vond ik het Rabobank in de menchov / rasmussen tijd slimmer aanpakken. Een man uitgesproken voor het klassement en een shadowkopman die normaal gesproken niet goed genoeg is voor het winnen van de ronde, maar die wel kan klimmen die voor de bollen en dag succes gaat, en daardoor vaak ook nog een redelijk klasssement kon rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Typische Belkin actie ook weer. Wie verzint het nu om een cruciale tijdrit op een nieuwe fiets te gaan rijden. Overigens had Bauke ook kunnen weigeren dus alles op die ploegleiding steken lijkt me niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Typische Belkin actie nog wel. Heb je nog meer voorbeelden van typische Belkin acties toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:42

Shabbaman

Got love?

tweaker2010 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:02:
Typische Belkin actie ook weer. Wie verzint het nu om een cruciale tijdrit op een nieuwe fiets te gaan rijden. Overigens had Bauke ook kunnen weigeren dus alles op die ploegleiding steken lijkt me niet terecht.
Sterker nog, de enige die kan beoordelen of een fiets goed genoeg voor hem is, is hijzelf. Hij heeft op de rustdag niet aangegeven dat het hem niet zint, en nu gaan klagen is nogal sneu. Vandaag weet hij na 10 minuten al dat hij miet goed zit. Overigens is dat wel bijzonder, want zijn houding is tot op de millimeter ingemeten dus hij heeft op de nieuwe fiets exact dezelfde houding. Mijn stelling is dat dat in Mollema's hoofd is geslopen, en aangezien tijdrijden toch een psychisch zware belasting is heeft hij op die manier zichzelf in de put gepraat.

Dus ja, er bestaat een kans dat Mollema maandag zelf aangegeven heeft dat hij niet goed zat, en dat desondanks de ploegleiding voor hem besloten heeft dat hij op die fiets moest rijden. En ja. Dan hebben we wel te maken met amateurs. De meest plausibele verklaring lijkt mij echter dat Mollema niets gezegd heeft, omdat hij met z'n hoofd al bij z'n dikke Trek-contract is.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Volgens mij zegt Mollema dat HIJ de verkeerde keuze heeft gemaakt toch? De oude fiets voldeed niet en de keuze voor een nieuwe fiets die in alle tests beter scoort is niet onlogisch. Het is alleen een grote gok als je er nauwelijks op getraind hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBrian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-04-2022
Volgens mij is iedereen hier Tom (de-nogwat) vergeten. Hij heeft het vandaag uitstekend gedaan! Voor mij een perfecte troost van de dag om Bau en Lau te vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
IkBenBrian schreef op zondag 27 juli 2014 @ 00:59:
Volgens mij is iedereen hier Tom (de-nogwat) vergeten. Hij heeft het vandaag uitstekend gedaan! Voor mij een perfecte troost van de dag om Bau en Lau te vergeten.
ik hoop ook de Bau en Lau zeggers en Tom de-nogwat zeggers snel te vergeten;

Tom Dumoulin is super tweede vandaag, en Mollema en Ten Dam eindigen in de top-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Normaal kun je Mollema nooit betrappen op zijn eigen ongezouten mening. Door de media trainingen is het een pot nat wat ze zeggen. Ik vind het een teken aan de wand dat hij zich nu wel uitlaat in de media. Versterkt bij mij in ieder geval het vermoeden dat hij inderdaad naar Trek gaat.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Het is voor een sporter ook goed om eens in de zoveel tijd over te stappen op een andere trainer etc. Het zou goed kunnen dat Mollema met een andere ploeg door een plateau heen weet te breken.

En het is natuurlijk ook leuk om Nederlandse klassementsrenners bij meerdere ploegen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
LuPo schreef op zondag 27 juli 2014 @ 07:24:
Normaal kun je Mollema nooit betrappen op zijn eigen ongezouten mening. Door de media trainingen is het een pot nat wat ze zeggen.
Denk ook dat het deze tijd is dat iedereen maar beschermd opgroeid, vroeger had je nog straatvechters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Boeiend artikel over hoe realistisch de prestatie van Nibali is:

http://sportsscientists.c...at-the-front-of-the-tour/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 27 juli 2014 @ 10:52:
[...]

Denk ook dat het deze tijd is dat iedereen maar beschermd opgroeid, vroeger had je nog straatvechters.
Welnee, als je tegenwoordig wat zegt dan zit je al met je gedachten bij je dikke contract immers zijn sporters met een tegenvallende prestatie altijd gelijk volgevreten vedette's.
Volgens mij zegt Mollema vrijwel altijd waar het op staat en vaak wat genuanceerd als in dat de benen gewoon niet goed genoeg waren.
Hij verteld nu dat hij na 10KM al kramp had en dat in combinatie met de nieuwe fiets, daar wordt als snel van gemaakt dat Mollema zegt dat het allemaal aan de fiets lag en niet aan hem maar dat heb ik hem niet horen zeggen.
Maar dan nog, als hij niks zegt over de krampen en de fiets dan komt dat weer door zijn media-training.

Het was in Zwitserland al te zien dat Mollema niet de Mollema van vorig jaar was en ook in het voorseizoen was et allemaal net iets minder dan vorig jaar.
Dan het gezeur over dat ze geen top10 hadden gedaan zonder het wegvallen van Contador en Froome, vorig jaar brak Peraud zijn schouderblad[?] in de laatste TT waardoor hij wegviel en had een Pinot gewoon een slecht seizoen.
Bardet stond op ruim 20 minuten, Konig was er niet en Nibali idem.
Valverde reed lek wat hem z'n klassement koste in de waaier-etappe etc. etc. etc.
Feitelijk is Mollema dus nooit 6e geworden vorig jaar want zo werkt het hier kennelijk, je kunt mensen niet verslaan die er niet zijn maar zij kunnen jou wel verslaan uiteraard.

Blijf het ook triest vinden dat er wordt gewezen naar Mollema die met z'n gedachten al bij Trek zit en/of Belkin die Mollema naait omdat hij voor Trek gekozen heeft.
Rabo/Belkin stond er sowieso al bekend om om haar renners zeker niet onder te betalen dus dat zijn contract bij Trek nou zo veel dikker is plaats ik grote vraagtekens bij.
Verder kan ik me ook niet voorstellen dat een Mollema de instelling heeft van laat maar lekker waaien mij boeit de rest van de Tour of het seizoen niet meer.

Maar goed, zo gaan wij met onze helden om.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
En nog mensen naar de vrouwen aan het kijken? kan hier niet kiezen tussen f1 en wielrennen. Ben erg benieuwd of Vos wat kan

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik ben wel aan het kijken ja. Beelden in Parijs zijn altijd mooi en er is natuurlijk kans op Nederlands succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
Benieuwd of ze deze gaatjes dicht blijven rijden of dat er straks toch een paar wegblijven

Ziet er goed uit zo

[ Voor 11% gewijzigd door Polbeer91 op 27-07-2014 14:47 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bauke Mollema vond ik vorige Tours een frisse gast. Nu is het net zo'n zeikerd als Gesink die overal excuses zoekt voor zijn matige prestatie in de Tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:08:
Bauke Mollema vond ik vorige Tours een frisse gast. Nu is het net zo'n zeikerd als Gesink die overal excuses zoekt voor zijn matige prestatie in de Tour.
Alleen omdat hij één keer over z'n materiaal heeft gepraat? :?

Leuk dat Vos heeft gewonnen. Toch aardig, Nederlands succes in Parijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:08:
Die overal excuses zoekt? :D Noem ze eens dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:15:
[...]

Die overal excuses zoekt? :D Noem ze eens dan.
Nieuwe fiets. Pijntjes. Slechte benen. Vallen. Toevallig ook nog iets verkeerd gegeten?

Hij traint het hele jaar voor de Tour en dan staat hij er vervolgens niet. Hij had dit jaar goede kansen gehad met enkel Nibali als tegenstander. Ze staan in de top 10? Niemand geeft iets om die stand als je op meer dan 10 minuten staat. Alleen de top 3 is nog enigszins interessant omdat je dan op het podium staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Misschien iets meer inlezen of beter luisteren voordat je wat roept.

Bijvoorbeeld:
"Dit was echt een drama", ging de Belkin-renner verder. "Na tien kilometer was ik helemaal verkrampt. Ik voelde het in de billen en de hamstrings en kon geen kracht meer zetten. Ik kwam niet meer vooruit, moest sommige stukken zelfs gaan staan. De fiets is natuurlijk goed, maar ik ben er niet aan gewend. Door een andere houding kreeg ik kramp."

Mollema stak de hand in eigen boezem: "Achteraf is het mijn eigen fout."
Je concludeert dat hij een tegenvallende Tour heeft gereden, dat klopt. Hij was het hele jaar al minder, deze uitslag komt dus niet als een verrassing.

Maar hij zoekt er imo geen excuses voor. Zijn pijntjes een excuus? Gebruikt hij dat als excuus? Is hij gevallen? Gebruikt hij dat als excuus? Ik kan het mij niet herinneren. Het is een beetje een gemiddelde NUjij reactie, lekker bashen op Gesink/Mollema. En Ten Dam is altijd de held.

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 27-07-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vos schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:39:
Misschien iets meer inlezen of beter luisteren voordat je wat roept.

Bijvoorbeeld:

[...]

Je concludeert dat hij een tegenvallende Tour heeft gereden, dat klopt. Hij was het hele jaar al minder, deze uitslag komt dus niet als een verrassing.

Maar hij zoekt er imo geen excuses voor. Zijn pijntjes een excuus? Gebruikt hij dat als excuus? Is hij gevallen? Gebruikt hij dat als excuus? Ik kan het mij niet herinneren. Het is een beetje een gemiddelde NUjij reactie, lekker bashen op Gesink/Mollema. En Ten Dam is altijd de held.
Op de Belg hadden ze een redelijk logisch verhaal hierover. Hij is nu het 2e of 3e jaar op rij ziek/zwak/misselijk in de laatste week, wat in zou houden dat z'n conditie niet goed genoeg is. Dit zeiden ze eerder in de week ook al bij anderen (o.a. Vd Broeck), dus was geen Mollema Nash ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Mwa, hij werd juist beter deze laatste week, dus ik ben wel geneigd zijn verhaal over de fiets eerder te geloven dan het verhaal van de ploegleider dat z'n kaars op was. Mollema gaat naar alle waarschijnlijkheid weg bij die ploeg, dat is natuurlijk ook een factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 20:05
Ik vond het eigenlijk veel schokkender dat hij maar 1x had getrained op EEN tijdritfiets. Afgezien van of het de nieuwe of oude fiets was, als je zo weinig traint op tijdrijden (omdat ze geen tijdritfiets thuis krijgen) dan is dat zielig. Ten Dam lijkt me iemand die dan (ik weet niet of hij dat gedaan heeft) gewoon zelf een fiets regelt.

Wel mooi hoe Nibali net de boel probeerde stil te leggen voor Peraud. Ook wel grappig dat er wanneer er een sprinter (Kristoff) een lekke band heeft ze juist harder gaan rijden. Maarja, zo is dat in zo'n etappe slotetappe :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:48

Quad

Doof

Ik zag net een schema van kopgroep en langste tijden welke ze vooruit zijn geweest. Ging dat all time? Of alleen deze etappe?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Makkelijk schreef op zondag 27 juli 2014 @ 18:42:
Wel mooi hoe Nibali net de boel probeerde stil te leggen voor Peraud. Ook wel grappig dat er wanneer er een sprinter (Kristoff) een lekke band heeft ze juist harder gaan rijden. Maarja, zo is dat in zo'n etappe slotetappe :)
Ik vind het eerlijk gezegd onzin, bij de 3de etappe wordt ook niet gewacht, enzovoorts.

De tijd telt gewoon vandaag, als ze echt willen dat dit een officiele gallery etappe wordt moeten ze maar aankloppen bij de organisatie om dat dus officieel te maken.
En niet ontsnappers die vandaag hun "kans" zien dwarsbomen omdat er een onofficiele afspraak gemaakt is.

Wmb maken ze van deze etappe gewoon echt een criterium/klassieker die 1-2 dagen na het officiele einde van Le Tour gehouden wordt tbv de huldiging en viering van de grote prestatie.
(net zoals de criteriums waar veel renners naar tou zullen gaan na de tour)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Daar zullen die criteriums niet blij mee zijn.

Inderdaad gewoon netjes wachten op iedereen (arme Ji) of een free-for-all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
enchion schreef op zondag 27 juli 2014 @ 18:49:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd onzin, bij de 3de etappe wordt ook niet gewacht, enzovoorts.

De tijd telt gewoon vandaag, als ze echt willen dat dit een officiele galery etappe wordt moeten ze maar aankloppen bij de organisatie om dat dus officieel te maken.
En niet ontsnappers die vandaag hun "kans" zien dwarsbomen omdat er een onofficiele afspraak gemaakt is.

Wmb maken ze van deze etappe gewoon echt een criterium/klassieker die 1-2 dagen na het officiele einde van Le Tour gehouden wordt tbv de huldiging en viering van de grote prestatie.
(net zoals de criteriums waar veel renners naar tou zullen gaan na de tour)
Maar je hebt eigenlijk nauwelijks kans als ontsnapper hier, met nog 40 kilometer te gaan.. Het is ook geen galery etappe maar wel een onofficieel sprintfeestje. En dan gaan klassementsmannen op elkaar wachten. Het werd vorig jaar overigens ook niet echt gewaardeerd toen er in het begin van de tour werd doorgereden toen Valverde lek had gereden, dus het geld niet alleen hier.

Denk ook niet dat ze nu op Martin gaan wachten die pech heeft... die kan het zomaar gaan proberen namelijk.

Wel grappig om te zien hoe de vrouwen voorin het peloton vanmiddag eigenlijk allemaal in het gootje tussen de weg en de stoeprand reden. Dat zie je de mannen niet doen, zouden ze het niet durven? Ging bij de vrouwen nog wel even mis toen er eentje met haar pedaal een hek raakte.

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 27-07-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Porte is de hele tour matig omdat hij hiervoor aan het sparen was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:48

Quad

Doof

Die Chinees heeft een ronde achterstand? :/

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Goron schreef op zondag 27 juli 2014 @ 18:58:
Porte is de hele tour matig omdat hij hiervoor aan het sparen was :P
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zeer mooie sprint van Kittel. :)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Goed gedaan hoor van de Giant Shimano jongens.

En gelukkig hebben ze die volkslied zangeres van vorig jaar vervangen door een bandje, wat was dat slecht zeg.

[ Voor 56% gewijzigd door Goron op 27-07-2014 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Fiber schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:56:
[...]

Morgen eindelijk Kittel weer eens een keertje...?
Ja natuurlijk...!!! :z _/-\o_

Erg knappe Tour van Kittel en van de hele Giant-Shimano ploeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBrian
Super mooi hoe Kittel won! De laatste paar meter hoe hij die ander versloeg! Wat een snelheid, ik ben benieuwd hoe hard ze gingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

IkBenBrian schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:43:
Super mooi hoe Kittel won! De laatste paar meter hoe hij die ander versloeg! Wat een snelheid, ik ben benieuwd hoe hard ze gingen!
Bij de #AvondEtappe was het verhaal dat ze de de 60 km/h aantikken. Ook omdat de weg daar naar beneden loopt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee joh, veel harder. 70+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Het klassement is toch nog licht gewijzigd. Ten Dam staat nu op 14 seconden van Zubeldia. Hij had dus nog kunnen proberen om Zubeldia voorbij te gaan. Hij heeft immers nu 6 seconden extra achterstand. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
IkBenBrian schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:43:
Sowieso op de streep 5 kilometer harder dan Kristoff, wat een overmacht :P

Snelheid meestal rond de 70. Maar ik begreep juist dat het licht omhoog loopt bij de finish?

[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 28-07-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

LuPo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:21:
Het klassement is toch nog licht gewijzigd. Ten Dam staat nu op 14 seconden van Zubeldia. Hij had dus nog kunnen proberen om Zubeldia voorbij te gaan. Hij heeft immers nu 6 seconden extra achterstand. :P
Ik heb die vraag wel eens eerder gesteld. Stel dat de verschillende zo klein zijn tussen de klassement rijders. Mag je dan aanvullen tijdens de laatste 'feestelijke' etappe ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
4POX schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:16:
[...]

Ik heb die vraag wel eens eerder gesteld. Stel dat de verschillende zo klein zijn tussen de klassement rijders. Mag je dan aanvullen tijdens de laatste 'feestelijke' etappe ?
Er is niks in de officiële regels dat dat verbied. Echter kon je gisteren ook zien aan bijvoorberld de reactie van Nibali toen men doorreed toen Peraud gevallen was, dat het binnen het peloton niet echt gewaardeerd wordt.

Dus: officieel ja, maar eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBrian
4POX schreef op maandag 28 juli 2014 @ 05:34:
[...]

Bij de #AvondEtappe was het verhaal dat ze de de 60 km/h aantikken. Ook omdat de weg daar naar beneden loopt.
Ik denk dat de eindsprint veel harder was. Want het treintje zelf ging al 60 km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:49
Bij de streep stond er geloof ik 64,7 km/uur in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBrian
Robkazoe schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:36:
Bij de streep stond er geloof ik 64,7 km/uur in beeld.
Ik heb het gecheckt, en het klopt! Ongeloofelijk hoe hard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
IkBenBrian schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:56:
[...]

Ik heb het gecheckt, en het klopt! Ongeloofelijk hoe hard!
70/75 is de max zo'n beetje. Dit was licht omhoog volgens mij ja.

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 28-07-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Huntard schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:38:
[...]

Er is niks in de officiële regels dat dat verbied. Echter kon je gisteren ook zien aan bijvoorberld de reactie van Nibali toen men doorreed toen Peraud gevallen was, dat het binnen het peloton niet echt gewaardeerd wordt.

Dus: officieel ja, maar eigenlijk niet.
Mja, nu heb je het over een valpartij maar als Pinot op de Champs gaat demarreren dan bemoeid Nibali zich daar echt niet mee.
Het is alleen zo onzinnig om het te proberen aangezien er genoeg ploegen zijn die belang hebben bij een sprint en tel daar gerust de ploeg bij op van de renner die in extremis nog wordt aangevallen.
Een favoriet probeert in een normale vlakke etappe niet om mee te zitten, ten eerste laten de ploegen van de andere favorieten dat niet toe en ook de sprintersploegen laten dat niet toe dus is dat een kansloze missie.
Breukink won ooit wel nog een positie in de slot-etappe door onderweg boni te pakken maar dat zit er tegenwoordig niet meer in.
Overigens moet je met kleine verschillen nog wel oppassen in die laatste etappe voor breukjes in het peloton, zit je achter de eerste breuk dan is dat mss 2 tellen maar als er een 2e breuk is dan loopt de tijd door vanaf de eerste breuk tot de eerst renner achter de 2e breuk en dat kan zomaar 15 seconden zijn zoals ten Dam dus overkwam.
Peraud pakte zo nog 6 seconden extra op Pinot dus zo simpel is die laatste rit nog niet met uitzakkende renners etc.
Er zijn maar 17 renners gefinisht in dezelfde tijd op 0"00.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Ze halen rond de 90km/h naar beneden op het stuk vanaf de arc de triomphe naar place de la concorde. Vanaf de laatste bocht tot de finish is er niet veel hoogteverschil overigens, de stijging begint pas halverwege (http://www.strava.com/act...16224/segments/4010260760)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ik geloof niet dat die 90 km/uur klopt. Andere renners haalden 70/80 max. maar maakt ook allemaal weinig uit :).

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste