Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Maar lekkere aanval en de timing van Nibali qua pieken is echt buitengewoon goed.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Ik vind dit voor Valverde eigenlijk niet meer dan dat ik verwacht had. Hij is nooit echt een man van het echte hooggebergte geweest, maar op een goede dag kon ie winnen / met de beste mee. Maar in een grote heeft ie eigenlijk altijd van dit soort dagen.Quad schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:03:
Ohh Valverde.. Wat een bouttour rijdt hij eigenlijk, nooit echt met de beste mee. Maar toch de tweede plek.
zag het net ja, had er eentje gemist. Je hebt gelijkrik86 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:09:
dat gat is veel te groot, helemaal omdat er volgens mij nog 2 van fdj voor hen zitten
How do you save a random generator ?
Zullen we helaas nooit wetenenchion schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:23:
Mooi van Nibali, maakt er toch wel een grootse prestatie van, heb ook niet zomaar het idee dat de twee missende superkopmannen daar veel verschil in gemaakt zouden hebben.
Geen idee eigenlijk, Froome natuurlijk helemaal niet gezien, contador en nibali een duelletje in de rit waar kadri wint waar ze beide met redelijke overmacht wegrijden maar contador toch 2 (dacht ik) seconden pakt op nibali. In de dauphine waren froome en contador natuurlijk ook iets beter dan Nibali, maar dat zegt ook niet alles.enchion schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:23:
Mooi van Nibali, maakt er toch wel een grootse prestatie van, heb ook niet zomaar het idee dat de twee missende superkopmannen daar veel verschil in gemaakt zouden hebben.
Zelfde geldt voor de plekken 2 t/m 4. Zit ook erg dicht op elkaar. Als ik een voorspelling mag doen:
Nibali, Valverde, Van Garderen en heel misschien Peraud zouden top 10 moeten kunnen rijden.
Mollema en Konig zouden top 20 moeten kunnen rijden. Ten Dam ook een beetje in die buurt.
Voor Pinot en Bardet vrees ik een beetje.

Virussen? Scan ze hier!
Ik zou gegokt hebben op :Dennism schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:42:
[...]
Geen idee eigenlijk, Froome natuurlijk helemaal niet gezien, contador en nibali een duelletje in de rit waar kadri wint waar ze beide met redelijke overmacht wegrijden maar contador toch 2 (dacht ik) seconden pakt op nibali. In de dauphine waren froome en contador natuurlijk ook iets beter dan Nibali, maar dat zegt ook niet alles.
1: Contador
2: Nibali
3: Froome
Ik denk niet dat Froome zo sterk was geweest als in 2013, hij heeft me dit jaar nooit echt kunnen overtuigen
Virussen? Scan ze hier!
Heeft natuurlijk ook iets met de gekozen materialen te maken.wildhagen schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:02:
Als je band nat wordt blijven steentjes etc makkelijker aan je band plakken -> grotere kans op lekken.
Uiteraard pakken ze iets steviger materiaal, maar het aan de band kleven van steentjes voorkom je niet dusja.. Regenbanden hebben vooral een grip-voordeel door zachter rubber, steviger zijn ze niet per se.enchion schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:29:
[...]
Heeft natuurlijk ook iets met de gekozen materialen te maken.
Neuh, die ploegen hebben van die fietsafstelling software waar je de geometrie van zo'n nieuwe fiets inlaad en dan precies kan berekenen hoe het zadel en de stuurpen moeten. Het is niet dat ze op een revolutionaire fiets stappen verderravenger schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:05:
Kennelijk rijden Mollema en Ten Dam morgen op nieuwe Bianchi tijdritfietsen die net uit de fabriek komen. Risky move?
Prudhomme is nog aan het overleggen of ze hem toch niet op 1 of andere manier aan Vouckler kunnen geven.Robkazoe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:43:
Hebben ze Gautier al het rode rugnummer gegeven? Net nadat Slagter uit de kopgroep is gaan sprinten natuurlijk
Virussen? Scan ze hier!
enchion schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:45:
[...]
Prudhomme is nog aan het overleggen of ze hem toch niet op 1 of andere manier aan Vouckler kunnen geven.
Het was maar een grapjewildhagen schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:45:
Die rode rugnummers worden pas toegekend zo rond km 10 voor de aankomst over het algemeen en daar zijn we dus nog niet.
Nee dus... Helaas!
[ Voor 28% gewijzigd door Fiber op 25-07-2014 16:53 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Lijkt wel te doen te zijn door de smalle bochtige en ook natte weggetjes.
[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 25-07-2014 16:58 ]
6 km - Terwijl Slagter de prijs voor de strijdlust krijgt, loopt zijn ploegmaat verder uit: 0.24.
[ Voor 48% gewijzigd door Robkazoe op 25-07-2014 17:05 ]
2.xRobkazoe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:04:
Hoeveel KM van de finish is dit?
Virussen? Scan ze hier!
Belangrijke Fransoos erbij dus binnen 3 km.Robkazoe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:04:
Hoeveel KM van de finish is dit?
Mooie overwinning had ik echt niet verwacht voordat ik de tv aanzette.
[ Voor 16% gewijzigd door enchion op 25-07-2014 17:07 ]
De grote val vond plaats in de laatste 3 kilometer en dus worden alle tijden gecorrigeerd. De klassementsrenners die met achterstand binnenkomen, krijgen allemaal dezelfde tijd als de nummer 2 Degenkolb.
Aldus NU.nl. En net werd de top 10 ook gewoon zichtbaar zonder achterstanden. Dus enchion heeft gelijk.
met dank aan die andere goeie Groningse renner, TJS
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Knap ploegenspel en supergoed afgemaakt. TJS heeft zich inderdaad opgeofferd voor zijn ploegmaat.CynicRelief schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:23:
[...]
met dank aan die andere goeie Groningse renner, TJS

[ Voor 8% gewijzigd door Goron op 26-07-2014 16:37 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 26-07-2014 16:40 ]
Niet te voorbarig, eerst afwachten.Goron schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 16:37:
Wow die nieuwe tijdrijdfietsen van Belkin kunnen weer bij het afval
[ Voor 91% gewijzigd door Vos op 26-07-2014 16:42 ]
Mag toch niet, dati die fietsen zo door de mand vallen...Goron schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 16:37:
Wow die nieuwe tijdrijdfietsen van Belkin kunnen weer bij het afval
Is Mollema (weer) ziek? Hoor de Belgen er over praten.
[ Voor 55% gewijzigd door Vos op 26-07-2014 16:47 ]

btw jammer voor onze jongens, jammere is nu dat ze eigenlijk misschien meer hadden kunnen bereiken door niet op de top10 te mikken, kans is groot dat ze nu ook niks meer over hebben voor bv een Vuelta.
Mollema als 134ste tussentijd o_O
[ Voor 33% gewijzigd door Goron op 26-07-2014 17:05 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Vos op 26-07-2014 17:06 ]
Virussen? Scan ze hier!
Net niet, ben benieuwd waar hij gaat uitkomen voor klassement.
[ Voor 33% gewijzigd door enchion op 26-07-2014 17:12 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Robkazoe op 26-07-2014 17:14 ]
http://nos.nl/audio/67953...elt-een-paar-minuten.html
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 26-07-2014 17:19 ]
Het kan wel invloed hebben, maar niet zoveel. Dan wordt je geen ± 140e zoals Mollema.Goron schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:19:
Als die fietsen echt de oorzaak zijn dan is dat behoorlijk treurig zeg. Heb je daar 3 weken voor geknokt.
Lees op Twitter:
According to Rolf Soerensen on Danish TV Mollema had problems with his bike this morning. When he stood up brake would touch wheel
[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 26-07-2014 17:24 ]
Maar als je 54 km onprettig zit kan het volgens mij wel veel invloed hebben, ongeacht hoe goed de fiets is je moet er altijd aan wennen net als een nieuw paar schoenen.Vos schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:23:
[...]
Het kan wel invloed hebben, maar niet zoveel. Dan wordt je geen ± 140e zoals Mollema.
Zowiezo vaag verhaal om 1 dag van tevoren een andere fiets te krijgen, persoonlijk zou ik als ik een groot renner was weigeren.
[ Voor 14% gewijzigd door enchion op 26-07-2014 17:26 ]
Dan verlies je in 6km niet 1 minuut. Sporza heeft het over ziekteverschijnselen. We zullen het spoedig horenenchion schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:24:
[...]
Maar als je 54 km onprettig zit kan het volgens mij wel veel invloed hebben, ongeacht hoe goed de fiets is je moet er altijd aan wennen net als een nieuw paar schoenen.
[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 26-07-2014 17:26 ]
Ik geloof ook niet dat de fiets de hoofdzaak is, maar als je al niet geweldig rijdt en je voelt je niet lekker en het is ook zwaar warm weer is het wel de cherry on top of the rotten cake.Vos schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:26:
[...]
Dan verlies je in 6km niet 1 minuut. Sporza heeft het over ziekteverschijnselen. We zullen het spoedig horen.
[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 26-07-2014 17:29 ]
Ja dat wel ja. Het kan best zijn dat Bianchi die tijdritfietsen er door gedrukt heeft. Ik kwam het op social media overal tegen.enchion schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:28:
[...]
Ik geloof ook niet dat de fiets de hoofdzaak is, maar als je al niet geweldig rijdt en je voelt je niet lekker is het wel de cherry on top of the rotten cake.
Na 10km verkrampte Mollema al zegt hij, had nooit voor de nieuwe fiets moeten kiezen. Goh
[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 26-07-2014 17:30 ]
Mollema rijdt normaal altijd top twintig of zo in tijdritten. Vorige Tour de France zelfs twee keer elfde. Dit is dus niet normaal voor hem. Ben benieuwd wat het is, maar zal inderdaad wel een combinatie zijn zoals hierboven gezegd.Goron schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:30:
Volgens NOS was Mollema al na 10 km verkrampt 'ik had nooit deze fiets moeten kiezen'
Als Mollema er dan nog TREK in heeft...Cliffie schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:33:
Straks met Lotto als sponsor wordt het helemaal gokken
Denk het wel, Lotto-Belisol en Lotto-BrandLoyaltyFiber schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:34:
Krijgen we dan twee Lotto ploegen...?
Maar is nog niet bekend.
[ Voor 35% gewijzigd door Vos op 26-07-2014 17:35 ]
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
en dat is, ondanks vandaag, natuurlijk prima!Fiber schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:40:
Ten Dam en Mollema nog net in de top tien: negen en tien...
Ten Dam ja, Mollema nee. Kijk eens wie er allemaal zijn uitgevallen...CynicRelief schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:42:
[...]
en dat is, ondanks vandaag, natuurlijk prima!
Bauke is er in het interview eerlijk over, het was een keuze die verkeerd uitpakteVos schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:43:
[...]
Ten Dam ja, Mollema nee. Kijk eens wie er allemaal zijn uitgevallen...
Ik heb ze eerlijk gezegd niet gemist, Contador nooit geweldig leuk om te kijken gevonden, en Froome al helemaal niet.CynicRelief schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:38:
Al met al: mooie Tour, maar ook een beetje: wat-als Tour, met het oog op Contador en Froome
(Was wel leuker geweest als Quintana had meegedaan en Kelderman natuurlijk.)
Trouwens wel vandaag (voor mij) gebleken dat maar 1 tijdrit of anders 60 km TT totaal-afstand wel beter is dan twee lange tijdritten.
De verschillen zijn imho te groot om meer TT afstand leuk te maken voor de spanningsboog in de tour.
Kelderman had niet mee moeten doen, komt te vroeg. En heeft Giro gereden wat een prima keuze was.
Voor Mollema vind ik het niet bepaald OK. Als je naar het deelnemersveld kijkt, en wie er uitgevallen zijn qua klassementsmannen, had die zeker in de top-5 moeten staan.CynicRelief schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:42:
[...]
en dat is, ondanks vandaag, natuurlijk prima!
Voor een knecht als Ten Dam is het uiteraard wel een zeer goed resultaat.
Virussen? Scan ze hier!
Contador en Froome/Wiggins geven bij mij altijd een bijsmaakje, iets dat ik bij Nibali en Quintana niet heb.Vos schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:48:
Contador niet leuk? Die valt juist vaak aan. Als er deze Tour iets niet leuk was dan was het wel de strijd om plek 1. Dat had met Froome en Contador een heerlijk gevecht kunnen worden.
Kelderman had niet mee moeten doen, komt te vroeg. En heeft Giro gereden wat een prima keuze was.
Dat is al een andere uitlegenchion schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:53:
[...]
Contador en Froome/Wiggins geven bij mij altijd een bijsmaakje, iets dat ik bij Nibali en Quintana niet heb.
Ja Contador is beslist een smaakmaker in grote wedstrijden; nja, heeft nu mooie strijd tussen de Fransen opgeleverdVos schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:48:
Contador niet leuk? Die valt juist vaak aan. Als er deze Tour iets niet leuk was dan was het wel de strijd om plek 1. Dat had met Froome en Contador een heerlijk gevecht kunnen worden.
Kelderman in actie in het toetje van dit jaar, de op-een-na-leukste wedstrijd van het jaar, na de Giro (IMHO): de Vuelta; ik kan niet wachten
[ Voor 12% gewijzigd door CynicRelief op 26-07-2014 17:57 ]
Morgen eindelijk Kittel weer eens een keertje...?
Tja, als je over 10 jaar terugkijkt zeg je mss wel ondanks een sterk deelnemersveld met Pinot, Bardet, Konig etc.Vos schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:43:
[...]
Ten Dam ja, Mollema nee. Kijk eens wie er allemaal zijn uitgevallen...
Kruiswijk ook netjes trouwens met z'n 15e plek als knecht en na een periode met pech en blessures.
Only fools are enslaved by time and space.
Ik hoop op nog een Vino (door een Nederlander/Belg), altijd eigenlijk net als iedereen denk ik.Fiber schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:56:
Morgen eindelijk Kittel weer eens een keertje...?
[ Voor 21% gewijzigd door enchion op 26-07-2014 17:59 ]
Top deze tour naar mijn mening: Nibali, Peraud en Pinot, die had ik vooraf minder ingeschat, verder natuurlijk Majka die de ploeg Tinkoff toch het nodige succes geeft, Ten Dam die bevestigd, Boom die eindelijk voor Nederland weer een rit wint.
Minder dan verwacht: Mollema, VDB2 in goede vorm zouden deze met de uitvallers top 5 moeten staan. Sagan, hoewel ie niet slecht gepresteerd heeft dit jaar geen zege nog, die hij in absolute topvorm / scherpte denk ik wel gepakt had. Cavendish uiteraard gezien zijn gedrag in de eerste rit.