Heb jij hem iets bijzonders zie doen dan deze tour voordat hij ziek werd?ravenger schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:20:
[...]
'De druk van de regenboogtrui'. Wat een gezwetsCosta won gewoon de Ronde van Zwitserland.
Hij is ziek, longontsteking.
Costa is vanaf het begin al niet fit geweest deze tour, dus ruim voor zijn longontsteking. Dit heeft echt helemaal niets te maken met de zogenaamde vloek/druk van de regenboogtrui.....
Hij zat er goed bij in de eerste week, constant boven renners als Mollema, Pinot en Van Garderen. Ik weet niet wat jouw verwachtingen zijn van Costa, maar kennelijk verwacht je dat hij alles en iedereen eraf rijdt enkel en alleen omdat ie de wereldkampioen is. Zo simpel is het nu eenmaal niet.tweaker2010 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:43:
[...]
Heb jij hem iets bijzonders zie doen dan deze tour voordat hij ziek werd?

Ik verwacht wel vuurwerk vandaag. Nibali is een goede daler dus die zal zijn voorsprong wel uit willen breiden.
Costa schijnt beter in de kleinere (vooral kortere) rondes tot zijn recht te komen. De ronde van Zwitserland heeft hij 3 keer gewonnen. Maar in de Tour heeft hij nog nooit een top 10 gereden. De laatste week komt hij vrijwel altijd te kort.ravenger schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:20:
[...]
Hij zat er goed bij in de eerste week, constant boven renners als Mollema, Pinot en Van Garderen. Ik weet niet wat jouw verwachtingen zijn van Costa, maar kennelijk verwacht je dat hij alles en iedereen eraf rijdt enkel en alleen omdat ie de wereldkampioen is. Zo simpel is het nu eenmaal niet.
Hij won zelfs de Vuelta in 1982 hewildhagen schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 07:59:
[...]
In die Tour van 1989 werd hij 5e (en 10e in de Giro van dat jaar), en hij is zelfs een keer op het podium geëindigd in de Vuelta, in 1991 als 3e. Nu was dat wel bij ONCE (waar hij in 1990 en 1991 reed), dus in hoeverre daarbij chemische hulp betrokken was weet ik verder niet.... maar idd wel knappe prestatie.
Costa is 27, hij wordt elk jaar nog beter; dat zie je ook in zijn uitslagen terug. Ik ben het met je eens dat hij voor nu vooral in de kleinere rondes goed is, maar ik verwacht ook dat hij nog wel een stap zou kunnen maken. Het niveau van een Contador, Froome of Nibali lijkt me echter wel moeilijk haalbaar.Ghengis schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:34:
[...]
Costa schijnt beter in de kleinere (vooral kortere) rondes tot zijn recht te komen. De ronde van Zwitserland heeft hij 3 keer gewonnen. Maar in de Tour heeft hij nog nooit een top 10 gereden. De laatste week komt hij vrijwel altijd te kort.
Overigens won hij vorig jaar in de tour zijn etappes in de laatste week
Van Garderen lijkt er tussenuit te vallen. De rest van de top 6 lijkt stand te houden boven Mollema?
Toch al best veel oorlog 1e dag na de rust, dat gaat morgen en overmorgen erg leuk worden.
(En niet te vergeten de tijdrit als iedereen helemaal kapot is.)
(En niet te vergeten de tijdrit als iedereen helemaal kapot is.)
How do you save a random generator ?
Jup, die houden stand. Maar Mollema leek aardig geparkeerd te staan, zal je zien dat Van Garderen weer terug komt.Robkazoe schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:49:
Van Garderen lijkt er tussenuit te vallen. De rest van de top 6 lijkt stand te houden boven Mollema?
Die regie is wel vervelend, laat die motor Bardet eens voorbij rijden!
Heerlijk tempo rijdt Rogers in een fantastische stijl..
Maak het maar af
Maak het maar af
Mollema (weer) tegenvallend. Als je ziet wat hij nog verloren heeft in die klim en afdaling. Mensen die al veel eerder gelost waren eindigen voor hem.
Is LTD nu Mollema voorbij?
Volgens Tuttobiciweb gaat hij toch naar Trek, vervanger van Andy. Zou ik wel ok vinden, misschien kan hij daar weer groeien. Maakt ook ruimte voor Kelderman.
Is LTD nu Mollema voorbij?
Volgens Tuttobiciweb gaat hij toch naar Trek, vervanger van Andy. Zou ik wel ok vinden, misschien kan hij daar weer groeien. Maakt ook ruimte voor Kelderman.
[ Voor 43% gewijzigd door Vos op 22-07-2014 17:23 ]
Mollema naar 8 lijkt me
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Eerder 10. Laurens ten Dam is hem gepasseerd, Konig zat kort achter Nibali. Gaat een dure dag worden.
Ik denk dat er met Laurens nog wel wat mogelijk is, maar Bauke uiteindelijk wel uit de top10 zal vallen.
Opvallend is Konig, verder ook 3 fransen voor de 3de plek.
Opvallend is Konig, verder ook 3 fransen voor de 3de plek.
Pff wat een teleurstelling, daar stem je dan je hele jaar op af.
Jammer dat LTD een minuut verliest op Konig in de afdaling. Dan stond je kort op plek 6.
Nu al benieuwd naar morgen
. En daarna nog de Hautecam
. Moet dan altijd denken aan Mr. 60% in 1996:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DwHlCl2s0UM]
Jammer dat LTD een minuut verliest op Konig in de afdaling. Dan stond je kort op plek 6.
Nu al benieuwd naar morgen
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DwHlCl2s0UM]
[ Voor 75% gewijzigd door Vos op 22-07-2014 17:30 ]
Oei oei even geen rekening met Kwiatkowski en (grappig genoeg) Ten Dam rekening gehouden.Robkazoe schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:22:
Eerder 10. Laurens ten Dam is hem gepasseerd, Konig zat kort achter Nibali. Gaat een dure dag worden.
Kwiatkowski moet idioot hard zijn afgedaald
[ Voor 7% gewijzigd door Makkelijk op 22-07-2014 17:27 ]
Dat Kwiatkowski goed kan dalen is wel bekend. Daar zijn wij Nederlanders helaas niet zo goed in.
Toch is Kwiatkowski niet helemaal top in de echte bergaankomsten deze tour. Ik verwacht dan ook niet dat hij stand houdt op de negende positie. Net buiten de top 10 staan JvdB en F. Schleck, en van die twee geef ik Schleck toch net een klein voordeel. Mollema leek zich te hebben opgeblazen vandaag.
Ik verwacht dus morgen: Ten Dam 8, Mollema 9, Schleck 10.
Ik verwacht dus morgen: Ten Dam 8, Mollema 9, Schleck 10.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Gautier voor meest aanvallende renner, omdat Europcar
Michael Rogers zat in de eerste lichting van de succesvolle ontsnapping Gautier kwam pas later aansluiten, zelfs Voeckler zat er eerder bij dan Gautier.
Maarja het moest gewoon hoe dan ook een tonguitstekende Europcarrenner zijn, en om de schijn op te houden hebben ze het niet aan Voeckler gegeven.

Michael Rogers zat in de eerste lichting van de succesvolle ontsnapping Gautier kwam pas later aansluiten, zelfs Voeckler zat er eerder bij dan Gautier.
Maarja het moest gewoon hoe dan ook een tonguitstekende Europcarrenner zijn, en om de schijn op te houden hebben ze het niet aan Voeckler gegeven.
Zou het kunnen dat Mollema zoiets heeft van we doen dit jaar wat rustiger aan (niet dat hij er zo uitziet) want hij heeft sowieso een team volgend jaar. LTD moet nog maar zien waar hij volgend jaar beland.
[ Voor 14% gewijzigd door cbr600f4i op 23-07-2014 13:25 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Nee, waarom zou je dat doen als sportman? Je wilt als sporter toch gewoon een goede uitslag rijden of niet? Daar heeft Mollema veel meer belang bij. Dat het niet zo gaat als vorig jaar is jammer, maar hij had ook kunnen vallen zoals Froome of Contador.cbr600f4i schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:24:
Zou het kunnen dat Mollema zoiets heeft van we doen dit jaar wat rustiger aan (niet dat hij er zo uitziet) want hij heeft sowieso een team volgend jaar. LTD moet nog maar zien waar hij volgend jaar beland.
[ Voor 10% gewijzigd door ravenger op 23-07-2014 13:29 ]
Neem dat aanvallende renner gebeuren toch niet zo serieus, ik snap die discussie[s] op de Belg daarover ook niet altijd.enchion schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:43:
Gautier voor meest aanvallende renner, omdat Europcar![]()
Het schrijnende voorbeeld is b.v. wel dat ze die vorige week een keer aan een renner van Saxo gaven terwijl Elminger hem toen had horen krijgen.
Zondag krijgt Elminger hem om die reden alsnog terwijl Bauer hem had moeten hebben.
De Saxo renner kreeg hem eerder puur vanwege het uitvallen van Contador, een soort moraal-prijs.
Het is vaak complete willekeur met een voorkeur voor Franse renners als dat enigszins mogelijk is.
Het meest strijdlustigst is toch niet te meten, je kunt hem ook aan een renner geven die met pijn op de fiets zit maar niet wilt afstappen.
Als jij de hele dag in de kopgroep rijdt en als laatste wordt teruggepakt puur omdat je onderweg lekker hebt lopen sparen dan ben je imho niet strijdlustiger dan de renner die als eerste wordt gepakt en onderweg de meeste energie in de vlucht heeft gestopt.
Wegrijden aan het begin van de etappe is vaak ook makkelijker dan in de finale uit de groep met de favorieten wegspringen, wat is dan strijdlustiger?
Hoe dan ook, mij boeit het niet zo heel erg, puur omdat het niet te meten is, laat staan dat ik mij er druk om kan maken.
Only fools are enslaved by time and space.
Korte etappe vandaag, maar wel een zware. Hij begint in elk geval leuk en zeer aanvallend. Slagter als enige Nederlander mee in de kopgroep.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nu zit het hele peleton volgens dijkstra in de chasse patate

Hoorde het, ik laat hem lekker lullen.
⏩ PVOutput☀️
Het is idd gewoon een soort "man van de wedstrijd" dingetje, wat zeker bij fietsen op geen enkele manier logisch meetbaar/quanificeerbaar is.LoneRanger schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:31:
Hoe dan ook, mij boeit het niet zo heel erg, puur omdat het niet te meten is, laat staan dat ik mij er druk om kan maken.
(mijn uiting was ook niet echt van verbazing, maar meer als extra constatering dat het echt volledig bullshit is en zo snel als mogelijk uit de Tour en andere wedstrijden moet verdwijnen.)
Korte etappes zijn in mijn kijkers ervaring juist vaak zwaarder omdat er meer renners denken dat er wat mogelijk is waardoor iedereen als een bezetene gaat rijden. (tenminste zo ziet het er vaak uit)Quad schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:51:
Korte etappe vandaag, maar wel een zware. Hij begint in elk geval leuk en zeer aanvallend. Slagter als enige Nederlander mee in de kopgroep.
Hopen dat dit vandaag dan ook weer waar is.
Volgens Thijs Zonneveld wordt het menens, laten we het hopen
https://twitter.com/thijszonneveld/status/491917130083074048
https://twitter.com/thijszonneveld/status/491917130083074048
[ Voor 39% gewijzigd door Polbeer91 op 23-07-2014 14:12 ]
Dat is altijd beter dan in het skoekeloenPolbeer91 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:56:
Nu zit het hele peleton volgens dijkstra in de chasse patate
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Beginnende aanval van Mollema, zit voor het peleton. Eens kijken hoe ver hij komt!
Interessante move inderdaad; alles of niets?
Het is toch vrij gangbaar dat een ploeg iemand mee vooruit stuurt als 'springplank' voor de kopman?
Maar ziet er goed uit, mooie etappe vanaf het begin al
.
Maar ziet er goed uit, mooie etappe vanaf het begin al
Pffff eigenlijk had ik gewoon vrij moeten nemen voor deze etappe
Ik heb m'n baas weggestuurd en zit op m'n 2e scherm naar de NOS stream te kijken.Zeddicius schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:02:
Pffff eigenlijk had ik gewoon vrij moeten nemen voor deze etappe
Aanmelden op het Wifi en kijken via de NOS app
Haha dan ben je een eindbaas.Zamorano schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:09:
[...]
Ik heb m'n baas weggestuurd en zit op m'n 2e scherm naar de NOS stream te kijken.
Ja, zwemt iets achter het peloton. Zie ook: http://sporza.be/cm/sporz...our_de_France_2014_rit_17rik86 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:22:
Hm, ligt Kwaitowski d'r nu af?
Mollema aanvallend, leuk om te zien
Ik moet straks naar fysio, slecht gepland
[ Voor 27% gewijzigd door Vos op 23-07-2014 15:32 ]
Ik ben benieuwd naar Mollema. Hopelijk valt hij niet strak met nog 10 andere aanvallers in een keer door het ijs op de laatste berg. De voorsprong zoals gisteren was redelijk uitzonderlijk. Meestal wordt 2/3 van de aanvallers op de laatste berg teruggepakt.
Wel bizar hoe Kiryienka in z'n eentje zo hard kan rijden.
En dan nog.Robkazoe schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:34:
Ik ben benieuwd naar Mollema. Hopelijk valt hij niet strak met nog 10 andere aanvallers in een keer door het ijs op de laatste berg. De voorsprong zoals gisteren was redelijk uitzonderlijk. Meestal wordt 2/3 van de aanvallers op de laatste berg teruggepakt.
Hij kan ook kleurloos 9e, 10e of 11e in het klassement worden. Maar in mijn ogen kan je dan beter proberen een etappe te winnen.
Precies. Beter ga je nu alles of niets. Zit het mee: pak te tijd terug of misschien wel de rit. Zit het tegen en verlies je veel? Jammer dan, maar misschien verlies je dan zo veel tijd dat je morgen weer in de aanval kan.
Groep Nibali + Bardet komt nu toch wel aardig dichtbij... Hopelijk houdt de kopgroep het vol.
De groep met Mollema zit toch nog voor Nibali? hier http://www.letour.fr/le-tour/2014/us/live/aso/ staat hij nergens meer tussen
niet tegen de verwachting toch?enchion schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:10:
Toch jammer dat Belkin vandaag niks gaat verdienen eigenlijk.
Waar is Mollema ergens gebleven?
Nibali heeft de buitenboordmotor aangezet
Aha, hier is Mollema dus, wordt nu opgraapt door Nibali
Dit is wel dé manier om de bollentrui te verdedigen
Mooie overwinning, alweer!
⏩ PVOutput☀️
Mooie overwinning van Majka.
Toch wel netjes van Belkin iets beter dan 5 minuten geleden verwacht.
(mischien morgen nog iets beter.)
Toch wel netjes van Belkin iets beter dan 5 minuten geleden verwacht.
(mischien morgen nog iets beter.)
Had ik na gisteren niet verwacht van Mollema, knap gereden! Plek 7 en 8 nu.
Toch plek 7 en 8 zie ik nu. Netjes.
⏩ PVOutput☀️
Mooi van Majka hoor. Als je 2 zware bergetappes wint, heb je de bolletjestrui ook zeker niet gestolen.
Raar moment toen Majka zich even op gang trok aan een paaltje(?).
Was geen paaltje maar een ijzeren stang achterop de motor volgens mij.Niku schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:53:
Raar moment toen Majka zich even op gang trok aan een paaltje(?).
Mooie wedstrijd gisteren. Fijn om te zien dat Mollema toch in de top 10 wilt bkijven! En mooi om te zien dat Majka laat zien dat HIJ de persoon is die de bolletjestrui moet/wilt behouden. Terrechte en slimme winnaar.
Hij heeft daarvoor ook 10 sec aftrek gekregen op het Algemeen Klassement en 5 punten aftrek op de Berg Klassement. (op de berg klassement weet ik het niet zeker of het 5 was, dus ik kan het fout hebben)tweaker2010 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:59:
[...]
Was geen paaltje maar een ijzeren stang achterop de motor volgens mij.
Volgens mij is het 41 euro boete, 10 seconden straftijd en 5 punten voor de groene trui, niet de bollen trui (hij heeft n.l. op de site 62 punten voor groene trui, terwijl zijn 2x eerste plaats en 1x2de plaats 67 punten zou moeten zijn).
Die Majka vind ik maar een irritant mannetje, dat overdreven geknipoog de hele tijd. Hij vindt zichzelf kennelijk erg goed. Het zou me niets verbazen als hij uit de pot van Riis heeft gesnoept, het gaat veel te makkelijk.
Als je zo gaat denken, mogen er helemaal geen talenten meer zijn. Geen Kittel, Sagan en Nibali dus.tweaker2010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:13:
Die Majka vind ik maar een irritant mannetje, dat overdreven geknipoog de hele tijd. Hij vindt zichzelf kennelijk erg goed. Het zou me niets verbazen als hij uit de pot van Riis heeft gesnoept, het gaat veel te makkelijk.
Hoewel ik er ook van overtuigd ben dat niet alle renners in het peleton clean zijn, vind ik het wel erg gemakkelijk om zo met het vingertje te wijzen. Dat is net zo irritant als spreken van het "nieuwe" wielrennen.tweaker2010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:13:
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Ja, want alle irritante mannetjes gebruiken dopingtweaker2010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:13:

[ Voor 5% gewijzigd door ravenger op 24-07-2014 13:40 ]
tweaker2010 weet altijd alles van alles
Werkelijk waar een wandelende kennisbank.
Ontopic: het is inderdaad een opvallende prestatie van onze jonge Pool, maar als we dat nu al meteen aan doping gaan linken kunnen we inderdaad mannen als Sagan en Kittel ook afschrijven. De toekomst zal het leren
Ontopic: het is inderdaad een opvallende prestatie van onze jonge Pool, maar als we dat nu al meteen aan doping gaan linken kunnen we inderdaad mannen als Sagan en Kittel ook afschrijven. De toekomst zal het leren
Waarom niet 5 punten van de bollentrui? Hij doet het immers in een klim. Beetje raar om dan punten voor de groene trui in te houden. Bange jury blijkbaar.Dennism schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:32:
Volgens mij is het 41 euro boete, 10 seconden straftijd en 5 punten voor de groene trui, niet de bollen trui (hij heeft n.l. op de site 62 punten voor groene trui, terwijl zijn 2x eerste plaats en 1x2de plaats 67 punten zou moeten zijn).
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Voeckler zal dan wel stijf staan van de dope, die pist waarschijnlijk pure epo uitravenger schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:39:
[...]
Ja, want alle irritante mannetjes gebruiken dopingJe zult het zelf wel het beste weten dan.
Mijn mening is geen feitZeddicius schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:49:
tweaker2010 weet altijd alles van alles![]()
Sagan heeft trouwens nog niets gewonnen deze tour.
En bij Kittel loopt het ook niet altijd lekker.
Majka was al vermoeid voor de tour toen hij op het laatste moment mee moest en nu fietst hij opeens iedereen eruit. Dat vind ik meer dan opvallend.
Volgens de regels van de Tour houdt men zich bij de oplegging van de straffen zoals die in de regels van de UCI staan. In de regels van de UCI (hoofdstuk XII) staat onder 11.1.2 als sanctie op "Pushing off against car, motorcycle, rider" bij "Stage race": een geldboete van 50 CHF, 5 punten aftrek in het puntenklassement en 10 seconden tijdstraf.LuPo schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:57:
Waarom niet 5 punten van de bollentrui? Hij doet het immers in een klim. Beetje raar om dan punten voor de groene trui in te houden. Bange jury blijkbaar.
Be yourself, no matter what they say ...
Maar jij brengt jouw mening wel vaak als een feittweaker2010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:16:
[...]
Mijn mening is geen feit
Majka was al vermoeid voor de tour toen hij op het laatste moment mee moest en nu fietst hij opeens iedereen eruit. Dat vind ik meer dan opvallend.
En ik heb het niet perse over deze Tour met betrekking tot Sagan en Kittel. Ze rijden allebei overigens verre van slecht hoor. Sagan komt gewoon heel lastig weg omdat iedereen op hem let en Kittel liet tijdens zijn tweede (toch?) sprint even zien dat hij toch echt de sterkste is
Kijk je wel de Tour?tweaker2010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:16:
[...]
Mijn mening is geen feit
Hij heeft de eerste anderhalve week geen trap teveel gedaan. Vandaar de grote achterstand in het klassement. En pikt er gewoon zijn dagen uit. Dus zo erg fietst hij niet iedereen eruit (want dan had hij de tour gewonnen...duh)
Hij deed het 2 keer en het is zijn goed recht. Waarschijnlijk voor zijn familie of Contador.tweaker2010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:13:
Die Majka vind ik maar een irritant mannetje, dat overdreven geknipoog de hele tijd.
Maar goed, sommige mensen zijn ook al geërgerd als een wielrenner zijn tong uit steekt. Wat ik ook altijd doe als ik het zwaar heb op de fiets maar goed.
En dat afzetten ging ook nergens over. Hij was gewoon geërgerd want die motor mag niet in de binnenbocht rijden in een klim maar moet gewoon rechts houden daar. Zei hij ook direct na de etappe.
Afzetten was inderdaad niet heel erg handig gedaan maar het mag nog steeds niet. De tijdstraf kan hem gestolen worden, die 50 Zwiterse franken idem net als de 5 punten voor het sprintklassement. Dus denk dat Majka er wel vrede mee heeft. En de Tourleiding zal er ook wel vrede mee hebben. Ze hebben hun werk gedaan ("gestraft") en geven de motorrijder waarschijnlijk nog wel op zijn donder.
Of Majka vermoeid was weet ik niet, volgens mij komt ie juist uit een lange pauze na de Giro en begon hij onvoorbereid (dat twitterde hij geloof ik) omdat Kreuziger niet mocht starten.tweaker2010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:16:
[...]
Als het dan Knecht xx zou zijn, ja dan zou het misschien vreemd zijn, maar we praten hier wel over een talent dat het in de Giro (6de plaats, 7e in 2013) ook al erg goed heeft gedaan in de bergen, neem daar 1,5 week goede training (eerste week tour) het wegvallen van de kopman (dus hoeft geen werk meer te doen) en het feit dat hij echt zijn dagen heeft uitgekozen (eerste Pyreneeën rit zat ie bijv te sparen in de bus met rodriquez) in mee en ik zie hem toch echt geen onmogelijke dingen doen voor iemand van zijn talent.
Heeft Valverde ook op zijn donder gekregen voor 3 minuten aan dewagen hangen vanwege zogenaamd zadelpijn.Robkazoe schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:06:
Afzetten was inderdaad niet heel erg handig gedaan maar het mag nog steeds niet. De tijdstraf kan hem gestolen worden, die 50 Zwiterse franken idem net als de 5 punten voor het sprintklassement. Dus denk dat Majka er wel vrede mee heeft. En de Tourleiding zal er ook wel vrede mee hebben. Ze hebben hun werk gedaan ("gestraft") en geven de motorrijder waarschijnlijk nog wel op zijn donder.
Als dit optrekken aan de motor waar hij welgeteld 1 meter voordeel van had bestraft moet worden weet ik er nog wel 200 die een acceptgiro verdiend hebben.
Er waren zeven renners (waaronder LTD) sneller dan Majka op de laatste klim, dus het is nou ook niet zo dat hij iedereen eraf heeft gereden.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Hoor de verslaggevers net zeggen dat een motor niet zo snel kan afdalen bij scherpe bochten als de renners? Lijkt me (als motorrijder en fietser zijnde
) stug? Volgens mij kan je met een motor door het formaat van de wielen veel platter/sneller door de bocht dan op een racefiets.
[ Voor 31% gewijzigd door MailMan op 24-07-2014 16:13 ]
Die verslaggever heeft gewoon gelijk. Maar bedenk ook wel dat er meestal twee man op die motor zit waarvan er vaak één ook nog een zware camera in zijn handen heeft.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
En dat ze nog nooit van de 2 seconde regel hebben gehoord waardoor ze elke bocht een uitwijkactie moeten ondernemen om de fietser niet te scheppen.Fiber schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:18:
Die verslaggever heeft gewoon gelijk. Maar bedenk ook wel dat er meestal twee man op die motor zit waarvan er vaak één ook nog een zware camera in zijn handen heeft.
Nou volgens mij maakt zelfs zo'n camera en cameraman ook niet zoveel uit. Ik zeg niet dat ik net zo hard ga als de fietsers, maar rij wel met m'n vriendin en 45kg bagage door Italie/Frankrijk/Noorwegen en dan kan je gewoon echt nog wel rap door die bochten die ze laten zien.
Van bovenaf zie je duidelijk hoe stijf die wielrenners een scherpe bocht moeten maken en de snelheid eruit gaat. Kan me gewoon niet voorstellen dat ze harder door een bocht kunnen dan een motorrijder. Maar goed, zo boeiend is het ook weer niet
Over afstand houden: 2 sec zal het vast niet altijd zijn, maar het perspectief van de camera doet ook lijken alsof ze er dichterbij zitten dan ze in werkelijkheid doen.
Van bovenaf zie je duidelijk hoe stijf die wielrenners een scherpe bocht moeten maken en de snelheid eruit gaat. Kan me gewoon niet voorstellen dat ze harder door een bocht kunnen dan een motorrijder. Maar goed, zo boeiend is het ook weer niet
Over afstand houden: 2 sec zal het vast niet altijd zijn, maar het perspectief van de camera doet ook lijken alsof ze er dichterbij zitten dan ze in werkelijkheid doen.
[ Voor 10% gewijzigd door MailMan op 24-07-2014 16:24 ]
Het is ook niet overal zo, vaak is de motor sneller, maar soms is een goede daler op de fiets gewoon sneller, afhankelijk van het parcours.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Rojas uit de tour gehaald.
⏩ PVOutput☀️
Ik schakel net pas in (huisartsbezoek), wat heeft Rojas gedaan dat-ie uit koers gezet is? Iemand in elkaar gerost ofzo?
Virussen? Scan ze hier!
Te lang achter de ploegleidersauto gehangen.wildhagen schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:42:
Ik schakel net pas in (huisartsbezoek), wat heeft Rojas gedaan dat-ie uit koers gezet is? Iemand in elkaar gerost ofzo?
Geen idee.wildhagen schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:42:
Een zaagje in het frame van Pinot gezet vannacht?
16:39 Rojas disqualified
José Joaquin Rojas has been excluded from the race because of sheltering behind a car for too long.
Ah, ok.... maar uit koers zetten niet tikje overdreven? Meestal is zoiets toch een tijdstraf + evt zoveel Zwitserse frank boete?
Is niet alsof Rojas hier ook maar een kans heeft om de overwinning te halen oid...
Is niet alsof Rojas hier ook maar een kans heeft om de overwinning te halen oid...
Virussen? Scan ze hier!
Op TV maakten ze er melding van dat dit alleen gebeurt bij extreme gevallen van stayeren, waarbij renner en ploegleider meerdere keren gewaarschuwd zijn.
Oorlog is begonnen. Nibali springt nu ook weg.
⏩ PVOutput☀️
Wtf? Hoe die Nieve langs sprint.
⏩ PVOutput☀️
Gaat wel heel hard iddQuad schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:54:
Wtf? Hoe die Nieve langs sprint.
heb ff de youtube van Riis ernaast gezet, dat gaat ook lekker omhoog