GEWONNEN! Krulletje ftw [Kwartfinale] Nederland - Costa Rica

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:
  • 44.632 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:48
Huntelaar <> Van Persie
Natuurlijk is Van Persie een topspeler, maar in deze vorm is het niet te doen. Ik weet zeker dat als Huntelaar op de positie van Van Persie speelde, hij in ieder geval één van de grote kansen wel had gemaakt en dat er minder vaak buitenspel was geweest. Ik zat in ieder geval te wachten op een wissel van Van Persie, maar die kwam maar niet.

Enorm irritant NOS commentaar weer trouwens. Wordt het bord omhoog gehouden voor 2 minuten blessuretijd. Zeg ik nog meteen tegen mijn vriendin iets van "ah 2 minuten extra". Begint het commentaar over een vage wissel bij Nederland met nummer 2, Ron Vlaar. Staat geen nummer bij voor een invallende speler en dan ook nog presteren om heel lang te praten over dat het bord een wissel aangeeft!

Verder nog een sterk beledigende opmerking over Kirgizië (Rusland) (terwijl 'say no to racism'). Hij zei iets van: daar is verder toch niks, maar ze hebben wel een grensrechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Jumpman schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:01:
[...]

Wat ik dan weer niet snap, mocht dit waar zijn. We moeten nog twee wedstrijden, waarom deze strategie nu in de media brengen.
Dit vind ik ook jammer. De interviews na de wedstrijd van gister waren te openhartig. Voor mijn gevoel is er bewust en onbewust teveel vertelt over hoe Nederland in elkaar zit. Daarnaast beginnen helaas sommige ego's op te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:44

ralpje

Deugpopje

Dat laatste vind ik geen beledigende opmerking, maar gewoon spot-on. Komen er topvoetballers uit Kirgizië? Wordt daar op internationaal topniveau gevoetbald? Hoe kan een grensrechter dan ooit een niveau halen wat goed genoeg is voor een WK Eindronde?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvP speelde de verlenging met krampverschijnselen volgens hemzelf. Maar hij oogt sowieso niet fit. Ik denk dat hij moeilijk acclimatiseert of de wedstrijd tegen Mexico heeft wat roofbouw op zijn lichaam gepleegd.

Verder de fitheid van Robben. Wat eten ze daar in München? Ook Mueller blijft als het Duracellonijntje gaan. Volgend WK de fitnesstrainer van Bayern inhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:31

Onbekend

...

Ik denk dat de keeperwissel tactiek de volgende keer ook niet zo verrassend meer is.
Ik hoop dat het ook niet meer op een verlenging uit zal draaien....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:38

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Saturnus schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:06:
[...]

Dit vind ik ook jammer. De interviews na de wedstrijd van gister waren te openhartig. Voor mijn gevoel is er bewust en onbewust teveel vertelt over hoe Nederland in elkaar zit. Daarnaast beginnen helaas sommige ego's op te duiken.
Robben steekt met kop en schouders boven de rest uit. Dat zie je eigenlijk al vanaf de 2e wedstrijd. Het is nu de 1e keer dat dit ook door hem werd geuit in de interviews. Maar ik moet hem groot gelijk geven, wat zijn er toch veel kansen geweest en eigenlijk gewoon verprutst. Als je jezelf dan zo sterk voelt en je ziet hoe zwaar anderen het hebben (Van Persie is gewoon niet topfit zoals vele andere, terwijl hij een wedstrijd minder in de benen heeft dan Robben en ook nog een kwartier minder tegen mexico :P) dan zou ik ook vaak voor eigen succes gaan.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
ralpje schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:07:
Dat laatste vind ik geen beledigende opmerking, maar gewoon spot-on. Komen er topvoetballers uit Kirgizië? Wordt daar op internationaal topniveau gevoetbald? Hoe kan een grensrechter dan ooit een niveau halen wat goed genoeg is voor een WK Eindronde?
Het maakt toch niet uit waar een grensrechter vandaan komt. Hij is blijkbaar goed genoeg en door de FIFA geselecteerd. Stel dat hij puur voor de etnische diversiteit is geselecteerd, onder het motto van 'say no to racism', dan nog hoeft een NOS commentator niet een heel gebied te beledigen. Dan kan je gewoon zeggen dat de grensrechter zijn werk niet goed doet of iets dergelijks. Zodra je de geboorte- en/of woonplaats als argument moet gebruiken om de kwaliteiten van iemand te benadrukken, dan ben je gewoon racistisch bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:18

Grvy

Bot

Playa del C. schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:16:
[...]

Het maakt toch niet uit waar een grensrechter vandaan komt. Hij is blijkbaar goed genoeg en door de FIFA geselecteerd. Stel dat hij puur voor de etnische diversiteit is geselecteerd, onder het motto van 'say no to racism', dan nog hoeft een NOS commentator niet een heel gebied te beledigen. Dan kan je gewoon zeggen dat de grensrechter zijn werk niet goed doet of iets dergelijks. Zodra je de geboorte- en/of woonplaats als argument moet gebruiken om de kwaliteiten van iemand te benadrukken, dan ben je gewoon racistisch bezig.
Azijnpisser.. :O

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

zoek even op wanneer je die term wel en niet kan gebruiken.... :') nepstoer.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:16
Onbekend schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:10:
Ik denk dat de keeperwissel tactiek de volgende keer ook niet zo verrassend meer is.
Het kan ook nu een heel psychologisch effect geven. 'O nee, die penalty stopper keeper weer.'

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Die grensrechter had een paar blunders gemaakt met buitenspel, dan is het niet gek dat er zo'n opmerking eruit vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:20

Shabbaman

Got love?

ralpje schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:07:
Buitenspel is ook in Kirgizië buitenspel.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Soldaatje schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:22:
Die grensrechter had een paar blunders gemaakt met buitenspel, dan is het niet gek dat er zo'n opmerking eruit vliegt.
Nou dat viel best mee, maar dat idee krijg je natuurlijk wel als meneer Frank Snoeks , objectief als de nete natuurlijk, elke keer dat er gefloten wordt voor buitenspel roept "Schande!! Wat een Oezbeekse lul" of wat dan ook. En het na de herhalingen het nog steeds niet willen toegeven.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:00
Playa del C. schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:05:
Huntelaar <> Van Persie
Natuurlijk is Van Persie een topspeler, maar in deze vorm is het niet te doen. Ik weet zeker dat als Huntelaar op de positie van Van Persie speelde, hij in ieder geval één van de grote kansen wel had gemaakt en dat er minder vaak buitenspel was geweest. Ik zat in ieder geval te wachten op een wissel van Van Persie, maar die kwam maar niet.
Op basis van één wedstrijd iemand gaan wisselen? Waarom in godsnaam? De samenwerking voorin is an sich prima.

Het valt me op hoe ver buiten elke realiteit de Huntelaar pushers hier redeneren. Wie zegt die we met Huntelaar überhaupt diezelfde kansen creëren? Spits zijn is meer dan alleen kansen afmaken. Als je ziet hoe van Persie zich ook vandaag nog vaak aanspeelbaar weet te maken tussen al die verdedigers. Het is de vraag of Huntelaar dat kan.

Lekker ook om 433 en Huntelaar achter de hand te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 16:11
[...]

Maakt wel degelijk uit en heeft helemaal niks met racisme te maken maar gewoon met voetbal. Kirgizië is geen voetballand, het heeft niet eens een serieuze voetbalcompetitie (6 teams).
Dat er uit zo'n land een grensrechter moet komen voor een kwartfinale is gewoon absurd. Laat die man lekker een oefenpotje fluiten ofzo als je zonodig etnische diversiteit wil.
Dat je dit gelijk weer op racisme gooit is meer beledigend dan die hele opmerking van Snoeks imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Onbekend schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:10:
Nederland heeft laten zien dat ze heel erg veelzijdig zijn. Op vrijwel elk vlak hebben we een antwoord, dat is juist de kracht.

Anderen landen mogen laten zien dat ze er ook staan.

En hoe het ook uitpakt, als je ziet waar we nu staan kun je niet meer spreken over verlies.
•Argentinië
•Brazilië
•Duitsland
Nederland
We staan er nog steeds tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:40

boesOne

meuh

[...]
Zodra je de geboorte- en/of woonplaats als argument moet gebruiken om de kwaliteiten van iemand te benadrukken, dan ben je gewoon racistisch bezig.
Neh, als je over een kleur of ras kletst ben je racistisch bezig. Als je twijfelt aan de voetbalkunde in klazinaveen of kirgizie dan ben hooguit een beetje kortzichtig. Net zoiets als de gemiddelde westerling die denkt dat buiten de randstad iedereen in plaggenhutten woont.. Ook niet racistisch,, :P
De commentator zat zich gewoon te ergeren aan het vele vlaggen, terecht of niet.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:03

Martinspire

Awesomeness

Wat ik eigenlijk ook niet begrijp: waarom waren er niet meer hoge balen op van Persie? Vrijwel alles ging van de grond, terwijl ie helemaal niet zo slecht in koppen is. Iemand die dat kan verklaren?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:30:
Wat ik eigenlijk ook niet begrijp: waarom waren er niet meer hoge balen op van Persie? Vrijwel alles ging van de grond, terwijl ie helemaal niet zo slecht in koppen is. Iemand die dat kan verklaren?
Op het eind kreeg hij een hoge bal van Sneijder, toen kwam hij bijna niet meer van de grond. Op was ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Soldaatje schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:31:
[...]

Op het eind kreeg hij een hoge bal van Sneijder, toen kwam hij bijna niet meer van de grond. Op was ie.
Haha hij kreeg hem niet meer omhoog _O-

Maar de overige 119 minuten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

fsfikke schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:26:
[...]

Nou dat viel best mee, maar dat idee krijg je natuurlijk wel als meneer Frank Snoeks , objectief als de nete natuurlijk, elke keer dat er gefloten wordt voor buitenspel roept "Schande!! Wat een Oezbeekse lul" of wat dan ook. En het na de herhalingen het nog steeds niet willen toegeven.
Hij vlagde vaak terecht, maar ook best een aantal keren (in mijn ogen) onterecht. En die keren waarvan ik dacht dat het niet terecht was werden _allemaal_ niet in de herhaling getoond, op één of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

ralpje schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:32:
[...]

Hij vlagde vaak terecht, maar ook best een aantal keren (in mijn ogen) onterecht. En die keren waarvan ik dacht dat het niet terecht was werden _allemaal_ niet in de herhaling getoond, op één of andere manier.
Kwam vaak omdat de bal weer aan de andere kant was. Niet omdat ze partijdig waren bij de regie. Toch had ik niet echt het idee dat ie er zo vaak naast zat. Probleem is gewoon dat de Costa Ricanen de buitenspelval gewoon goed gebruikten. Dat mag ook wel gezegd worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Ja het is een groot complot tegen Nederland :P
Er worden vaak genoeg herhalingen getoond van verkeerde beslissingen wbt buitenspel. Maar Snoeks trekt standaard iedere vlag of fluit van een scheidsrechter in twijfel die niet van de scheidsrechtersgod Kuipers komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:11
Martinspire schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:34:
[...]

Kwam vaak omdat de bal weer aan de andere kant was. Niet omdat ze partijdig waren bij de regie. Toch had ik niet echt het idee dat ie er zo vaak naast zat. Probleem is gewoon dat de Costa Ricanen de buitenspelval gewoon goed gebruikten. Dat mag ook wel gezegd worden natuurlijk.
De Costa Ricanen speelden anti-voetbal, maar hadden een onwijs sterke verdediging. Gedurende de wedstrijd is het weinig voorgekomen dat een spits 1 op 1 speelde met de achterhoede. Vanaf het middelveld kon je eigenlijk geen kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 20:38

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

[...]

Tijdens de wedstrijd vond ik dat ook erg opvallend. Heel vaak gewoon geen herhaling van een buitenspel moment. Ik vond dat natuurlijk wel erg verdacht :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:24
Wie van jullie had serieus gedacht dat we de halve finale zouden halen bij het begin van het WK? De voorbereiding was alles behalve overtuigend. De meeste van ons dachten dat we de groepsfase niet door zouden komen, en als we dat al zouden doen meteen onderuit zouden gaan tegen Brazilie. Dit is, en ik ga al 34 jaar mee, toch het meest verassende, spectaculairste Oranje dat ik ooit op een toernooi heb gezien, als je bedenkt dat we toch niet de sterkste selectie hadden - maar is deze in het toernooi sterker geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het gezeur in de media en dan vooral van Derksen en consorten dat NL helemaal niets op het WK te zoeken zou hebben, omdat alle andere teams geoliede machines zouden zijn met enkel topspelers als Messi in elke linie van het veld heb ik me altijd aan kapotgeërgerd. Maar dat ze zoveel indruk zouden maken en de halve finale zouden halen, had ik ook weer niet verwacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Wat een onzin, de FIFA heeft verschillende regio's.... Azie waar deze grensrechter woont moet ook een aantal schijtsrechters leveren. Naar kwaliteit wordt simpelweg niet gekeken. Het is puur een manier om de lokale voetbalbonden rustig te houden.

Je kan toch gewoon eerlijk kritiek hebben op een schijtsrechter, er werd zwak gevloten, men durfde geen keuzes te maken en bij twijfel bij buitenspel moet je door laten spelen. Dat deed deze man overduidelijk niet.

Daarbij is het gewoon een feit dat deze man uit Kirgizië niet uit een voetballand komt, een scheids moet het tempo van een topvoetbal wedstrijd ook aan kunnen. Kortom, geen geneuzel of gelul over racisme, een kaart die de laatste tijd veel te snel wordt getrokken, maar puur een inhoudelijke beoordeling op kwaliteit.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Laatst online: 26-09 16:11
jaapstobbe schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:40:
Wie van jullie had serieus gedacht dat we de halve finale zouden halen bij het begin van het WK? De voorbereiding was alles behalve overtuigend. De meeste van ons dachten dat we de groepsfase niet door zouden komen, en als we dat al zouden doen meteen onderuit zouden gaan tegen Brazilie. Dit is, en ik ga al 34 jaar mee, toch het meest verassende, spectaculairste Oranje dat ik ooit op een toernooi heb gezien, als je bedenkt dat we toch niet de sterkste selectie hadden - maar is deze in het toernooi sterker geworden?
Denk dat er inderdaad weinigen waren die Oranje zover hadden ingeschat vooraf (zag ons zelf ook niet langs de groepfsfase komen). De enige hier in de buurt die dat wel zei is zo'n wous die nooit voetbal kijkt behalve die ene keer per 2 jaar dat oranje speelt, en dan ineens doet alsof hij alles weet en kent, wat nu nog extra versterkt is door zijn "voorspelling" je kent vast wel van dat soort figuren :D

Dát we zover zijn gekomen komt denk ik voor een groot deel doordat Nederland er staat als collectief en voor een groot deel door de hand van Van Gaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bullet NL schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:44:
[...]

Je kan toch gewoon eerlijk kritiek hebben op een schijtsrechter, er werd zwak gevloten, men durfde geen keuzes te maken en bij twijfel bij buitenspel moet je door laten spelen. Dat deed deze man overduidelijk niet.
Natuurlijk mag je kritiek hebben op een scheids, maar als de enige kritiek uit het land komt van een van de twee partijen in de match... Is dat niet zo serieus te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 10:56:
[...]

Vergeet ook niet dat Robben de ruimte krijgt omdat alle verdedigers bij van Persie staan. Het blijft een teamsport waar helaas vaak alleen maar oog is voor diegene die scoort.
Klopt, van Persie wordt gewoon heel erg gevreesd, bij Huntelaar is dat minder.

Daarnaast... hebben Robben en van Persie allebei drie doelpunten en allebei al twee wedstrijden niet meer gescoord.

Maar daar gaat tegen Argentinie verandering in komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
horizon1978 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:52:
[...]

Klopt, van Persie wordt gewoon heel erg gevreesd, bij Huntelaar is dat minder.

Daarnaast... hebben Robben en van Persie allebei drie doelpunten en allebei al twee wedstrijden niet meer gescoord.

Maar daar gaat tegen Argentinie verandering in komen. :)
Penalties zijin ook doelpunten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:49

Pinobigbird

doesn't share food!

Soldaatje schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:54:
[...]

Penalties zijin ook doelpunten. :)
In geen enkele statistieken worden de penalty's uit de penaltyserie meegeteld (m.u.v. de statistieken voor penalty's en penaltyseries). Dus nee, deze penalty's tellen gewoon niet mee als doelpunten. Het is wel zo dat zo'n goed geraakte penalty wel helpt in het vertrouwen van Van Persie, Sneijder, Robben en Kuijt.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik, ik heb ze dan ook als winnaar in mn wk-pool staan. Waarom? Omdat ik er wel vertrouwen in had en de overige teams helemaal niet zo vond shinen voor het WK. Als we de poule door konden komen, waarom dan niet de finale bereiken?

Het geeft des te meer aan dat het behalen van de finale in 2010 geen eendagsvlieg was. Gewoon behaald met een prima ploeg destijds die nu alleen maar beter is geworden. Enige punt van twijfel voor mij was de verdediging, maar die doet het nu al 2 wedstrijden prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
[...]

Wat een onzin, de FIFA heeft verschillende regio's.... Azie waar deze grensrechter woont moet ook een aantal schijtsrechters leveren. Naar kwaliteit wordt simpelweg niet gekeken. Het is puur een manier om de lokale voetbalbonden rustig te houden.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Playa del C. schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:05:
Huntelaar <> Van Persie
Natuurlijk is Van Persie een topspeler, maar in deze vorm is het niet te doen.
LvG moet straks nog een paar seizoenen werken bij Manchester met van Persie. Om hem alweer te wisselen legt wel een bom onder die samenwerking. Feit blijft dat van Persie voor de derde keer op rij bezig is met een slecht toernooi, hij scoort gewoon niet op de grote toernooien (NL-Spanje was natuurlijk de uitzondering).

Moet Robben dan drie man omspelen (omdat RvP gedekt staat) en ook nog de doelpunten gaan maken? Blijkbaar wel.

[ Voor 9% gewijzigd door bombadil op 06-07-2014 13:05 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
[...]

Daarbij is het gewoon een feit dat deze man uit Kirgizië niet uit een voetballand komt, een scheids moet het tempo van een topvoetbal wedstrijd ook aan kunnen. Kortom, geen geneuzel of gelul over racisme, een kaart die de laatste tijd veel te snel wordt getrokken, maar puur een inhoudelijke beoordeling op kwaliteit.
Sorry, met alle respect, maar deze hele quote is onzin:

De FIFA heeft waarschijnlijk inderdaad mensen gekozen uit allerlei landen. Dat is ook de bedoeling van een WK, landen tegen elkaar en niet bijvoorbeeld alleen maar scheidsrechters uit West-Europa omdat ze de besten zijn. Maar wie zegt dat ze niet naar kwaliteit kijken?? Elke scheids zal toch aan een minimum eis moeten voldoen en uit een regio halen ze één van de betere scheidsrechters.

Je MOET zelfs eerlijk kritiek hebben en daar horen argumenten over geboorteland niet bij.

Het feit dat deze man niet uit een voetballand komt, zegt niks over dat hij het tempo van een voetbalwedstrijd niet bij zou kunnen houden. De kaart van racisme wordt vaak te snel getrokken, mee eens, maar hier niet. Het lijkt meer op puur emotionele reacties omdat de grensrechter vaak tegen Nederland buitenspel heeft gefloten. Ik zie dat als zeer slecht presteren van Robin van Persie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het was toch ook 9 van de 10x buitenspel? Dan kan ik me wel voorstellen dat je bij twijfel ook gaat vlaggen (hoewel de regel is dat je bij twijfel voordeel geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Als de rest allemaal fout was, was dat ook wel uitgekomen. NOS heeft nu toch alle beelden binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
Vnze schreef op zondag 06 juli 2014 @ 09:34:
[...]

Nu reken ik mezelf niet tot de zure Belgen (die er inderdaad zijn, zoals overal) maar sommige Nederlanders hun commentaar op bv fanpages is ook niet echt fijn te lezen. "Wat een kutteam ga toch lekker patat eten daar zijn jullie tenminste niet hopeloos in" en dergelijke zijn niet fijn te lezen na wat ik persoonlijk toch een mooi WK traject vind.
Ook dit: http://sporza.be/cm/sporz...pvallend/140706_Kutbelgen

Verwacht NL toch niet dat de Belgen voor hen gaan supporteren? :D

[ Voor 40% gewijzigd door BlackShadow op 06-07-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:00
bombadil schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:06:
[...]

Feit blijft dat van Persie voor de derde keer op rij bezig is met een slecht tournooi,
Is dat een feit? Vraag is wat je verwacht van een spits. In de ogen van velen moet van Persie en scoren en gaten trekken en aanspeelbaar zijn. Kijk naar het toernooi: dat doet geen enkele spits elke wedstrijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

BlackShadow schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:17:
[...]

Ook dit: http://sporza.be/cm/sporz...pvallend/140706_Kutbelgen

Verwacht NL toch niet dat de Belgen voor hen gaan supporteren? :D
Dr is een reden waarom die gasten niet bij de NOS zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Vond de grensrechter nou niet echt fouten maken?

V Persie, tja die worstelt weer 'ns met zichzelf, kijk die bal vlak voor doel waar die langs maaide, is niet leuk. Maar denk dat hij tegen Argentinie meer ontzag afdwingt dan KJH. Laten staan dus. Alleen loopt het niet dan wel in de 55e minuut ingrijpen, waarom v Geniaal dat gister naliet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we trouwens ergens een petitie tekenen om de commentator nooit meer op televisie te laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:21
Gewoon lekker op belg kijken.
Je ligt vaak in een deuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
jejeh schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:27:
Gewoon lekker op belg kijken.
Je ligt vaak in een deuk
Ja maar gister niet he, die Belg liep nadruk te leggen op dat CRC al 2e strafschop had moeten hebben, je voelde dat ze iets hadden "wij eruit, Holland eruit". Nee, toen was ik weer blij met Frank Snoeks op NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
Op een of andere manier zullen er altijd mensen tegen Van Persie zijn. Dat er zelfs nu nog discussie is geeft aan dat het geen zin heeft om daarop te reageren.

In andere landen steunen ze hun topspelers. Messi, Ronaldo etc spelen ook niet altijd goed, maar worden wel altijd gesteund. Het zijn spelers waar de tegenstander zich op richt. Van Persie trekt 5 man naar zich toe waardoor anderen ruimte krijgen. Hij heeft pech dat hij constant onterecht werd afgefloten of net niet op tijd de bal krijgt.

Maar hij heeft ons ook 2x gered. Hij laat ook gisteren regelmatig zn klasse zien en werkt keihard. Hij is een leider en laat dat zien bij de penalty. Zn potentiële vervanger kan voetballend ook helemaal geen potten breken.

Het is gewoon zeiken om het zeiken. We staan weer in de halve finale doordat we een paar spelers van de buitencategorie hebben. Sneijder en Van Persie hebben het regelmatig moeilijk, maar samen met een super Robben staat er een fantastische aanval. Een tegenstander durft niet eens over de middenlijn te komen, natuurlijk is dat lastig voetballen voor een spits.

Typisch Nederlands en erg jammer weer.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
Sjah schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:29:
[...]

Ja maar gister niet he, die Belg liep nadruk te leggen op dat CRC al 2e strafschop had moeten hebben, je voelde dat ze iets hadden "wij eruit, Holland eruit". Nee, toen was ik weer blij met Frank Snoeks op NL.
Dat van die 2 (op zijn minst 1) strafschoppen lijkt me een correcte weergave van de realiteit.
Daar heeft NL gewoon veel geluk gehad, hoe je het ook draait of keert.

Verder verdiend gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 23:13
Je post even samengevat:
ph4ge schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:30:
Het is gewoon zeiken om het zeiken.

Typisch Nederlands en erg jammer weer.
(Je hebt IMO 100% gelijk)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Misschien heb ik een andere wedstrijd gekeken, maar Costa Rica is überhaupt maar twee keer binnen de 16 van Nederland geweest... En beide keren hadden ze een pennal moeten krijgen? Waarvoor? Dat het ze lukte om zo dicht bij de goal te komen? Is dat een regel uit straatvoetbal ofzo? Net zoals je bij 3 corners een pennal moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:33:
Misschien heb ik een andere wedstrijd gekeken, maar Costa Rica is überhaupt maar twee keer binnen de 16 van Nederland geweest... En beide keren hadden ze een pennal moeten krijgen? Waarvoor? Dat het ze lukte om zo dicht bij de goal te komen? Is dat een regel uit straatvoetbal ofzo? Net zoals je bij 3 corners een pennal moet krijgen.
In 95% van de gevallen gaat de penalty er in. Echter maar in 5% van de gevallen was de goal ook gemaakt, als er geen sprake was geweest van een penalty-overtreding. Dat hele penalty gebeuren is brak en verpest het spel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Iemand die zich ook zo gestoord heeft aan die telefoon die een paar keer af ging?

Was bijna erger dan de grensrechter.

[ Voor 25% gewijzigd door True op 06-07-2014 12:41 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
BlackShadow schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:32:
[...]

Dat van die 2 (op zijn minst 1) strafschoppen lijkt me een correcte weergave van de realiteit.
Daar heeft NL gewoon veel geluk gehad, hoe je het ook draait of keert.

Verder verdiend gewonnen.
Die kont van BMI erin, in de 1e situatie, zeker daar kan je hem geven. Maar als partijdige Hollander wil je heel soms niet die zure waarheid horen, je zit in een flow die dan beter bediend wordt door een Snoeks. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:41:
Iemand die zich ook zo gestoord heeft aan die telefoon die een paar keer af ging?

Ik heb mij sowieso groen en geel geërgerd aan het commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik niet, ik kijk voor de wedstrijd en ben niet op zoek naar irritaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:24
Ik had toen ik mn pool invulde in ieder geval de 4 halve finalisten goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:41:
[...]

Die kont van BMI erin, in de 1e situatie, zeker daar kan je hem geven. Maar als partijdige Hollander wil je heel soms niet die zure waarheid horen, je zit in een flow die dan beter bediend wordt door een Snoeks. :P
Vergeten we dan even de meerdere gele en rode kaarten die CR had moeten krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:42:
[...]

Ik heb mij sowieso groen en geel geërgerd aan het commentaar.
Matige commentatoren horen er bij.

Hoe komt die man er bij om een vrije trap een free kick te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:45:
[...]

Vergeten we dan even de meerdere gele en rode kaarten die CR had moeten krijgen?
Mja, maar vergeten we dan niet 3/4e vd wereld die vindt dat Robben wel 'ns een gele mag krijgen voor zijn wel vaak iets te mooie val?
Maar goed, ik vind het allemaal best, we zijn door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zijn vallen waren misschien wel wat theatraal, maar zeker niet onterecht. Ik heb hem 1x ver door zien rollen, maar dat kwam ook een beetje omdat ie op volle snelheid was, dan doet rollen minder pijn om de snelheid eruit te halen. Verder zocht ie het misschien op, maar ging nooit te ver. Wilde niet door mensen heen zoals die Costa Ricanen wel 2 keer probeerden.

Ik verwacht overigens weinig verschil met de Argentijnen. Dat zijn ook niet de eerlijkste jongens uit de klas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Sjah schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:49:
[...]

Mja, maar vergeten we dan niet 3/4e vd wereld die vindt dat Robben wel 'ns een gele mag krijgen voor zijn wel vaak iets te mooie val?
Maar goed, ik vind het allemaal best, we zijn door. :)
Ik vind het niet zo gek dat je gaat liggen als er steeds 2/3 verdedigers aan je trekken en schoppen.
En dan al helemaal als je in het strafschop gebied staat. Contact in het strafschopgebied is een risico.
Daar maakt robben goed gebruik van.

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Oja wat ik nog wel wil melden: die vrije trap voor Nederland uit die handsbal was natuurlijk ook belachelijk. Waar de fuck moest die gozer dan zijn arm laten. Was imo de slechtste beslissing uit de wedstrijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:24
Klopt, ik il die scheids wel eens voor zien doen hoe hij die hand had moeten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:59
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:25:
Kunnen we trouwens ergens een petitie tekenen om de commentator nooit meer op televisie te laten komen?
Heb de livestream van de nos gekeken met daarin radiocommentaar :)

+1, voor degene die hier die link poste _/-\o_

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Martinspire schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:53:
Oja wat ik nog wel wil melden: die vrije trap voor Nederland uit die handsbal was natuurlijk ook belachelijk. Waar de fuck moest die gozer dan zijn arm laten. Was imo de slechtste beslissing uit de wedstrijd
Dat heeft ons de 1-0 tegen spanje gekost. Was zo'n zelfde bal.
Naar mijn idee zijn de scheidsrechters het niet allemaal met elkaar eens.
Aangeschoten hebben de meeste niet van gehoord. contact met arm?-fluiten.

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Meer discussie over het commentaar (en alternatieven zoals de live stream met radio1-commentaar) hier in dit topic: Verslaggeving van het WK

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

Dennahz

Life feels like hell should.

True schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:41:

Die kerel zelf stoorde zich er ook aan, getuige zijn "godverdomme" bij de tweede keer :D (Is hier een fragment van?).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vond Nederland goed spelen, zeker in verhouding met sommige voorgaande wedstrijden, was het nu een stuk beter. Alleen was de afronding in de counters in de wedstrijden tegen Spanje en Australië veel preciezer en effectiever. Mooiste wedstrijd tot nu toe, was die tegen Spanje; beste voetbal tot nu was het laatste halfuur tegen Mexico. Ben wel weer heel blij met de hoge hoed / gouden pik van Van Gaal. Krul inbrengen was een meesterzet. Klasse. Nu maar hopen dat we Argentinië kunnen verslaan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 11:57
Dennahz schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:57:
[...]

Die kerel zelf stoorde zich er ook aan, getuige zijn "godverdomme" bij de tweede keer :D (Is hier een fragment van?).
http://www.dumpert.nl/med..._snoeks_wordt_gebeld.html

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:59
Jorgen schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:58:
Ik vond Nederland goed spelen, zeker in verhouding met sommige voorgaande wedstrijden, was het nu een stuk beter. Alleen was de afronding in de counters in de wedstrijden tegen Spanje en Australië veel preciezer en effectiever. Mooiste wedstrijd tot nu toe, was die tegen Spanje; beste voetbal tot nu was het laatste halfuur tegen Mexico. Ben wel weer heel blij met de hoge hoed / gouden pik van Van Gaal. Krul inbrengen was een meesterzet. Klasse. Nu maar hopen dat we Argentinië kunnen verslaan.
Met vlagen, echter het balletje opzij / terug rondspelen icm het lage tempo achterim was wel bijzonder suf.
Begrijpbaar maar wel zzzzzz

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Bospa01 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:04:
[...]

Met vlagen, echter het balletje opzij / terug rondspelen icm het lage tempo achterim was wel bijzonder suf.
1e keer dat je naar het NL elftal kijkt? :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Bospa01 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:04:
[...]

Natuurlijk, maar wat wil je anders, Costa Rica had alles achter de bal, die hadden nog net geen tent met scheerlijntjes en al opgezet zoals ze op hun achterlijn bleven camperen.

Daar is ook zo goed als niet tegen te voetballen, voor leuk en attractief voetbal heb je ruimte tussen de linies nodig... Iets wat er gisteravond door er door het spel van de tegenstander niet was. Die waren niet van plan om te voetballen. Die gokte op alles dicht houden en dan als laatste de strafschoppen. In mijn ogen wel terecht dat Oranje door is....

[ Voor 23% gewijzigd door Bullet NL op 06-07-2014 13:16 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:36:
[...]

In 95% van de gevallen gaat de penalty er in. Echter maar in 5% van de gevallen was de goal ook gemaakt, als er geen sprake was geweest van een penalty-overtreding. Dat hele penalty gebeuren is brak en verpest het spel.
De Costa Ricanen bleven bijna 120 minuten lang binnen de 25 meter van de goal. Dat het een kut-wedstrijd is hoef je niemand uit te leggen maar daar kan Nederland ook weinig aan veranderen.
Zelfs als je van individuele kwaliteit moet hebben heb je zo 2 a 3 man om je heen en vervolgens heb je nog een goalie en een extra man die zich eventueel voor de bal werpt.

De instructies van de coach van Costa was heel duidelijk te merken bij de enkele uitbraken die ze hebben gehad. Na balverlies holden ze allemaal terug naar de achterste linies.
Daar was hun positie ingedeeld.

Dan krijg je vanzelf een dode wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Waarom de fuck moet Amsterdam (en de KVNB) nou weer zo stom doen: Alleen huldiging Oranje bij WK-titel

Huldig ze gewoon als ze een topprestatie neerzetten. Niet voor de spelers, maar voor de supporters (en het volk). Weet je hoe goed dat voor het Nederlands moraal is als je ze huldigt? Net als het blokkeren van 538 op het museumplein is dit weer zo'n actie waarbij ik me afvraag "Waarom?". Zit er dan echt niemand met verstand daar? Dat je huldigingen van competities niet zo gaat vieren ok, maar bij WK zijn er toch heel wat minder hooligans op de been. Juist nu kun je de horeca (en andere branches) beter een duw in de rug geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 06-07-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:15

Edd

Dan huldigen ze gewoon ergens anders? Nederland is groter dan alleen Amsterdam ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Laatst online: 22:51

ko9

1. Kost veel geld voor de gemeenschap (dus ook mensen die niks met voetbal hebben)
2. Elke keer huldigen als ze 2e/3e worden? Huldiging moet wmb echt iets speciaals blijven, anders wordt je vanzelf een beetje huldiging-moe
3. Goed voor het moraal? Dat hebben we gezien op het vorige EK ja, op en top gemotiveerd die gasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Heb een geweldige spannende wedstrijd gezien. Ik kijk wel door een oranje bril maar dat mag de pret niet drukken.
Costa Rica was er vanaf het begin op uit om het NL zo moeilijk mogelijk te maken. En dat is ze aardig gelukt.
Een verdediging van 9 man die kun je niet zomaar voorbij spelen. Robben proberde het wel met snelle loopacties en dribbels maar moest ook een aantal keer oppassen voor de scheermes tackles.
Chapeau voor de doelman van Costa Rica, dat was eens niet zo een trekpop a la Ochoa. Echt een goede doelman die NL te vaak van een voorsprong heeft weerhouden.
NL was deze keer niet de harde verdediging maar stevig en fair. Ik heb ze niet op harde smerige overtredingen kunnen betrappen
Sneijder heeft erg veel pech gehad met zijn schoten, te vaak op de lat en paal had meer in gezeten.
De tegenstander loerde echt op de counter en wilde niet spelen. Echt 1-0 voorkomen en dan zolang mogelijk verdedigen.

Dat in de media nu wordt geroepen dat Cilissen boos is dat hij werd gewisseld is onzin naar mijn idee.
Dit is niet een beslissing die zomaar wordt genomen. Frans Hoek kennende die een vakidioot is. Die ademt echt het keepen. Is een wissel die allang is besproken. Een geniale zet die nu goed uitpakt.
Dat Krul de tegenstander uit zijn concentratie haalt wordt in de Spaanstalige media als aso gezien. Doen de meesten dat niet als er een penalty wordt genomen door de veldspelers? Nava leek ook op een octopus als Bruce Grobbelaar in zijn hoogtijdagen.
Hij heeft het goed aangepakt en lag iedere keer in de goede hoek en het einde weten we. Hij en van Gaal zijn de helden

Nog een keer een moeizame wedstrijd en dan in de finale het spel laten zien als tegen Spanje. Zou het dan toch goed komen? ;)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Edd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:20:
Dan huldigen ze gewoon ergens anders? Nederland is groter dan alleen Amsterdam ;)
Inderdaad, ergens rond Radio Kootwijk op de Veluwe is ruimte zat en daar kun je zeker enkele honderden bussen vol zatte Amsterdammers dagenlang kwijt. Een eeuw geleden is het daar gebouwd zelfs door Amsterdammers, is het ook nog een soort thuiskomst daar.
Er moet perse een boot bij? Dan raad ik het Lauwersmeergebied aan, naast ruimte is daar water zat voor stapels boten. En dezelfde zatlappen en schreeuwvolk kunnen voor de nacht worden opgeborgen in de Defensie dingen, die staan toch leeg.

Goed idee.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Edd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:20:
Dat gaat je zonder KNVB toestemming niet lukken denk ik?
ko9 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:21:
1. Kost veel geld voor de gemeenschap (dus ook mensen die niks met voetbal hebben)
2. Elke keer huldigen als ze 2e/3e worden? Huldiging moet wmb echt iets speciaals blijven, anders wordt je vanzelf een beetje huldiging-moe
3. Goed voor het moraal? Dat hebben we gezien op het vorige EK ja, op en top gemotiveerd die gasten
1) De huldiging zelf kost vrij weinig. Een podium hier en een rondvaartje daar. Sterker, het podium op museumplein zal toch van Radio 538 komen, dus dat is echt geen issue. Denk maar even aan de impuls van de horeca, vervoer, transport, hotels, etc. Het is geld wat je welliswaar uitgeeft, maar meteen weer (veelvuldig) de economie in gaat. Verder gaat het natuurlijk ook buiten de landsgrenzen, dus dat levert ook internationaal gezien weer geld op.
Plus een positief moraal is ook een goed langdurig effect op de economie.
Mensen die niets met voetbal hebben, zijn in de minderheid en vind ik zeker geen reden om dan maar niets te doen. Ik heb ook weinig met het koningshuis, maar het levert uiteindelijk ook bakken met geld op.
2) Als ze gehuldigd worden als ze bij de poule erdoor waren gekomen, dan was dat niet terecht, maar je hoort nu in feite bij de beste 4 landen van de wereld, misschien wel hoger. Dat mag imo wel gevierd worden. Plus dat het nou ook weer niet elke maand voorkomt. En veel sporters bij de Olympische Spelen zijn ook gehuldigd, ondanks dat ze geen goud hebben gehaald of uberhaupt geen medaille. Het gaat toch ook om de prestatie an sich (ongeacht statistieken)?
3) In het jaar na het WK was het zeker wel prima met het moraal. Dat het EK de mist in ging, moet je niet op de uitslag of huldiging van het WK 2010 afschuiven. Het moraal wat ik bedoel strijkt verder dan het team zelf, het gaat dus ook om bedrijven die nu positiever kijken en uiteindelijk meer geld laten rollen of mensen aannemen. De werkloosheid is na het WK in 2010 bijvoorbeeld gedaald ipv gestegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zeer terecht dat er geen huldiging is bij 2e, laat staan3e plek. Nee laat Rutte ze maar verwelkomen op Schiphol, net als v Agt destijds na de verloren finale in Buenos Aires.
En oja, als ze de titel pakken, dan naar de CoolSingel, het echte voetbalhart van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
DeBolle schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:28:
[...]

Inderdaad, ergens rond Radio Kootwijk op de Veluwe is ruimte zat en daar kun je zeker enkele honderden bussen vol zatte Amsterdammers dagenlang kwijt. Een eeuw geleden is het daar gebouwd zelfs door Amsterdammers, is het ook nog een soort thuiskomst daar.
Er moet perse een boot bij? Dan raad ik het Lauwersmeergebied aan, naast ruimte is daar water zat voor stapels boten. En dezelfde zatlappen en schreeuwvolk kunnen voor de nacht worden opgeborgen in de Defensie dingen, die staan toch leeg.

Goed idee.
Was dat sarcasme? haha >:)
Misschien voor als we niet winnen toch wel een leuk idee.

[ Voor 4% gewijzigd door Soldaatje op 06-07-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Martinspire schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:29:
[...]
1) De huldiging zelf kost vrij weinig. Een podium hier en een rondvaartje daar.
Ik werk voor een bedrijf gespecialiseerd in medische hulpverlening bij festivals etc. Wij hebben de aanvraag van de gemeente Amsterdam al binnen voor een eventuele huldiging en wij zullen ca. 60 man moeten leveren. Dat is dus één particulier bedrijf en staat los van de reguliere ambulancedienst, politie, beveiligers, reddingsbrigade en alle andere publieke en particuliere hulpverleningsdiensten. En dat is dan alleen de hulpverleningskant.
Een huldiging kost miljoenen. Vergis je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
bombadil schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:06:
[...]

LvG moet straks nog een paar seizoenen werken bij Manchester met van Persie. Om hem alweer te wisselen legt wel een bom onder die samenwerking. Feit blijft dat van Persie voor de derde keer op rij bezig is met een slecht toernooi, hij scoort gewoon niet op de grote toernooien (NL-Spanje was natuurlijk de uitzondering).

Moet Robben dan drie man omspelen (omdat RvP gedekt staat) en ook nog de doelpunten gaan maken? Blijkbaar wel.
Weer iemand die de belangrijke 2-2 van Van Persie tegen Australie vergeet.

Daarnaast, doelpunten op een WK:
Robben & Sneijder op 6
Van Persie op 5

(Bergkamp 6, Cruijff 3)

Op een EK:
Robben 0
Van Persie 3

(Bergkamp 4, van Basten 5)

Totaal:
van Persie 46 uit 89
Robben 26 uit 80

http://www.voetbalstats.nl/topscnedxi.php

Dus... Van Persie scoort niet op grote toernooien? Wiedes.

Dit allemaal niets ten nadele van Robben, die gewoon ontzettend gevaarlijk is en veel creeert maar dus niet doelgevaarlijker is dan een Van Persie.

Die twee zijn even om even en daar moet een Nederlands elftal gewoon fuckin blij mee zijn. Dat we twee zulke top spitsen hebben die allerbei een heel ander soort speelstijl hebben. En dat is juist zo'n meerwaarde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:59
Sepp14 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:25:
Dat Krul de tegenstander uit zijn concentratie haalt wordt in de Spaanstalige media als aso gezien. Doen de meesten dat niet als er een penalty wordt genomen door de veldspelers?
penalty's zijn een puur psychologisch spelletje.

1) van Gaal heeft tot nu toe alleen nog maar goeie wissels gedaan.
2) Een keeper vlak voor de penalty's wisselen kan maar 1 ding betekenen: penalty killer
3) als veld speler heb je al 120 minuten het zweet uit je naad gelopen en die net gewisselde keeper staat daar 100% fris voor je neus.

Of wel zelfs zonder intimidatie en uit cocentratie brengen door Krul staan de veldspelers van CR al 3-0 achter. Je moet dan wel verrotte sterk in je schoenen staan om een technisch goeie penalty te schieten in een hoek die niet voorspelbaar is uit statistieken, kijkgedrag of aanloop.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 23:31

Onbekend

...

Pinobigbird schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:57:
[...]

In geen enkele statistieken worden de penalty's uit de penaltyserie meegeteld (m.u.v. de statistieken voor penalty's en penaltyseries). Dus nee, deze penalty's tellen gewoon niet mee als doelpunten. Het is wel zo dat zo'n goed geraakte penalty wel helpt in het vertrouwen van Van Persie, Sneijder, Robben en Kuijt.
Vreemd. Penalties die er niet ingaan zouden juist wel geteld moeten worden aangezien alleen de keeper als hindernis er staat.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

ralpje schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:35:
[...]

Ik werk voor een bedrijf gespecialiseerd in medische hulpverlening bij festivals etc. Wij hebben de aanvraag van de gemeente Amsterdam al binnen voor een eventuele huldiging en wij zullen ca. 60 man moeten leveren. Dat is dus één particulier bedrijf en staat los van de reguliere ambulancedienst, politie, beveiligers, reddingsbrigade en alle andere publieke en particuliere hulpverleningsdiensten. En dat is dan alleen de hulpverleningskant.
Een huldiging kost miljoenen. Vergis je niet.
Het kost wel wat ja, maar een groot deel wordt ook betaald uit de kas van sponsoren en KVNB. Echt veel belastingcenten zijn het niet en ik denk niet dat er veel mensen zijn die aan de KVNB betalen en geen huldiging willen zien. Verder lijkt het me sterk dat ze met het afblazen van een huldiging ook wel wat moeten betalen aan gemaakte kosten. Maar nogmaals: dit is allemaal geld wat in NL blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:51
Martinspire schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:43:
[...]

Het kost wel wat ja, maar een groot deel wordt ook betaald uit de kas van sponsoren en KVNB.
Dus in het geval van zelf organiseren heb je niet zoiets als een KNVB die mee helpt met het sponsoren, waardoor het idioot duur wordt om dat zelf te doen denk ik. Zullen vast wel fanaten tussen zitten die het willen doen, maar het blijft ontzettend duur. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zoals ik al 3x zeg: het is meer dan alleen de uitgaven...
Net als dat het spaceshuttle programma de Amerikanen meer gaf dan een maanlanding

[ Voor 42% gewijzigd door Martinspire op 06-07-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 18:43

AzzKickah

06-CENSORED

Een huldiging moet je helemaal niet willen als je geen 1e bent geworden. Snap die discussie niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Weet iemand welk moment in de wedstrijd je dat beeld van van Gaal zag met 2 vingers omhoog (dacht ik) terwijl hij riep:
"STEFAN dit is al de tweede keer!! $#%#$" oid?

Vond ik wel mooi shot-je :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06
Kuyt volgende week in de goal :p ? Vond deze video deze video :D

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:58
Bospa01 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:54:
[...]
Heb de livestream van de nos gekeken met daarin radiocommentaar :)

+1, voor degene die hier die link poste _/-\o_
Loopt dat een beetje synchroon dan?
Hopelijk is er dan straks ook een link voor de halve finale en de finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
ArnoJeroen schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:19:
Loopt dat een beetje synchroon dan?
Ja.

Ik kijk al sinds de tweede wedstrijd niet anders :)

Wel iets waar sommige mensen een enorm groot probleem van maken: de stream als geheel loopt zeker 20 seconden achter op de televisie, dus als je lawaaiige buren hebt weet je dat er gescoord is voordat dat bij jou op het scherm gebeurd is. Ik kan daarmee leven, voor mensen die hier niet mee kunnen leven is dit dus geen optie.

[ Voor 60% gewijzigd door JeroenH op 06-07-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:36:
[...]

Wat heeft die opmerking met mijn opmerking te maken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Oscar Mopperkont schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:31:
[...]

Wat heeft die opmerking met mijn opmerking te maken? :?
Het gaat over voetbal, dus per saldo nergens over Afbeeldingslocatie: http://www.picgifs.com/smileys/smileys-and-emoticons/beer/smileys-beer-817053.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Zijn er beelden van de penalty-reeks met Jack's commentaar? Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://static0.trouw.nl/static/photo/2014/3/16/1/20140706133311/media_xl_2353666.jpg
© anp. Arjen Robben na afloop. Op naar Messi.
Mooie foto, lijkt wel bijna IT joh.

[ Voor 10% gewijzigd door Soldaatje op 06-07-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:21
AzzKickah schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:00:
Een huldiging moet je helemaal niet willen als je geen 1e bent geworden. Snap die discussie niet zo...
4 kaar terug kon het ook, dus is het raar als dat nu, waar bij aanvang de verwachting over het algemeen toch was dat ze eerder alles zouden verliezen dan winnen, er geen huldiging komt, ook als je geen 1e wordt.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de halve finale Nederland - Argentinië graag in dit topic.