GEWONNEN! Krulletje ftw [Kwartfinale] Nederland - Costa Rica

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:
  • 44.632 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:43

AzzKickah

06-CENSORED

dutchgio schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:01:
[...]

4 kaar terug kon het ook, dus is het raar als dat nu, waar bij aanvang de verwachting over het algemeen toch was dat ze eerder alles zouden verliezen dan winnen, er geen huldiging komt, ook als je geen 1e wordt.
Kom op, die spelers hadden helemaal geen zin in die huldiging. Ik hoorde het van de week nog een speler zeggen op TV, dat ie er toch maar met een raar gevoel 'doorheen' geen.

Nee, hoeft van mij niet.
Ik hoop dat we kampioen worden en dat dan het complete land ontploft in een groot feest *O* :)F Maar als we geen kampioen worden, dan nee, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Een huldiging voor tweede worden? Leuk voor de mensen in de woonboten die daar weer het slachtoffer worden van oranje tokkies. Als je niet wint, dan gewoon niet huldigen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
dutchgio schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:01:
[...]

4 kaar terug kon het ook, dus is het raar als dat nu, waar bij aanvang de verwachting over het algemeen toch was dat ze eerder alles zouden verliezen dan winnen, er geen huldiging komt, ook als je geen 1e wordt.
Derhalve devalueer je de huldiging. Waarom zou je niet huldigen als je derde wordt? Ook een nette prestatie!

Net zoals een bekerfinale een keer over twee wedstrijden (waarbij de het in de eerste wedstrijd al was beslist) is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:56

Martinspire

Awesomeness

gambieter schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:06:
Een huldiging voor tweede worden? Leuk voor de mensen in de woonboten die daar weer het slachtoffer worden van oranje tokkies. Als je niet wint, dan gewoon niet huldigen.
Who the fuck cares? Als je geen gekut wilt met tokkies of hooligans moet je niet in een Amsterdamse gracht gaan wonen imo.

En je kunt ook wat gematigd huldigen. Misschien geen rondje door de gracht, maar je mag ze toch zeker wel op een podium bij museumplein zetten? Ga er maar vanuit dat de hekken al voor het middaguur dicht moeten omdat het te druk is.

Ik had overigens niet anders verwacht, want hoeveel muggezifters zitten er wel niet op dit forum? Kan ook echt geen complimentje af.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 06-07-2014 15:16 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Martinspire schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:15:
[...]

Who the fuck cares? Als je geen gekut wilt met tokkies of hooligans moet je niet in een Amsterdamse gracht gaan wonen imo.
Riiiiiiiight :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Koninginnedag, diverse huldigingen (ook bv Olympische spelen), Gay Pride, diverse evenementen etc. Dus ja: daar moet je dan niet wonen. Als ik geen overlast van vliegtuigen wil, ga ik niet rond Schiphol wonen, als ik geen last van snelwegvervuiling wil hebben, ga ik niet langs een snelweg wonen en als ik geen spam wil krijgen, ga ik mijn email niet overal registreren.

[ Voor 30% gewijzigd door Martinspire op 06-07-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Slaat nergens op. Tokkies en hooligans hebben niet het recht je woonboot te slopen of af te zinken omdat er een evenement is. Echt, hoe kun je dat nou beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

AzzKickah schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:22:
Slaat nergens op. Tokkies en hooligans hebben niet het recht je woonboot te slopen of af te zinken omdat er een evenement is. Echt, hoe kun je dat nou beweren.
Dat zeg ik toch ook niet. Maar je kunt wel last hebben van openbare dronkenschap of dat ze je woonboot betreden. Slopen is ook altijd een risico en probeer ik niet goed te praten, maar je hebt een bord voor je kop als je denkt dat het niet een eigen keuze is om daar te gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

Dennahz

Life feels like hell should.

Huh, wat gebeurt er met die woonboten dan?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.geschiedenis24.nl/.imaging/stk/geschiedenis/zoom/media/geschiedenis/nieuws/New-York-Times/2010/July/43689052/original/43689052.jpeg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:49

Pinobigbird

doesn't share food!

De kwaliteit van de foto verraadt hoe lang dát voor het laatst gebeurd is (26 jaar geleden!). Zullen we het nu weer gewoon over de wedstrijd hebben?!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Over bord voor kop gesproken :X . Op het moment dat je een huldiging gaat organiseren dan heb je rekening te houden met alle mensen die daar overlast van kunnen hebben. Het is echt egoistisch to the extreme om dan maar te zeggen "ik wil een huldiging onafhankelijk van of ze winnen, hadden die mensen er maar niet moeten gaan wonen".

Maar goed, vanuit de leunstoel is het makkelijk om andermans overlast te bagatelliseren. Uberhaupt zot om het over een huldiging te hebben voor er uberhaupt een finale is bereikt.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 06-07-2014 15:29 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

gambieter schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:28:
Over bord voor kop gesproken :X . Op het moment dat je een huldiging gaat organiseren dan heb je rekening te houden met alle mensen die daar overlast van kunnen hebben. Het is echt egoistisch to the extreme om dan maar te zeggen "ik wil een huldiging onafhankelijk van of ze winnen, hadden die mensen er maar niet moeten gaan wonen".

Maar goed, vanuit de leunstoel is het makkelijk om andermans overlast te bagatelliseren. Uberhaupt zot om het over een huldiging te hebben voor er uberhaupt een finale is bereikt.
Dus als ze winnen dan is het prima en is alles geoorloofd, maar als ze verliezen dan is het ineens "ja maar die woonboten dan"? Dat is pas meten met 2 maten
Whats next, een foto van Apeldoorn om geen optochten meer te willen? Of een foto van Alphen aan de Rijn om maar geen winkelcentra meer te openen?

[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 06-07-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Jumpman schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:01:
[...]

Wat ik dan weer niet snap, mocht dit waar zijn. We moeten nog twee wedstrijden, waarom deze strategie nu in de media brengen.
Dat is nauwelijks een strategie te noemen. Hij probeert de tegenstander gewoon uit zijn concentratie te halen en de manier waarop hij dat doet is niet echt van belang.

Overigens vond ik het wel typerend hoe de Costa Ricanen met zijn allen op de knietjes zaten bij de penalties. De hele wedstrijd moest voor hen op goed geluk beslist worden terwijl Nederland wel voor de winst ging maar het geluk niet mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien viel dat niet eens in de categorie overlast meer. Dit betekent gewoon dat je huis en al je bezittingen erin naar de klote is en dat er niemand is om het op te verhalen.

Gelukkig zijn we 25 jaar verder en ik ga ervan uit dat als er nu iemand een woonboot betreedt de ME direct genadeloos ingrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 08:20

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Tis wel slim om over een huldiging te hebben, of wil je even op het laatste moment nog alles regelen?
Verder moeten mensen niet zeuren over een evenement dat misschien eens in de x-jaar voorkomt. Het is helaas zo dat vrijwel alle evenementen rotzooi opleveren, maar dat is geen directe reden om het niet meer te doen. Heel jammer dat een paar mensen last hebben die éne dag, maar so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Modbreak:Goed, ik heb me zelf ook even mee laten slepen, my bad. Maar volgende posts over huldigingen gaan gewoon foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Tijd rekken met vallen ect, kramp verschijnselen, dat doet elk team, heeft nl ook vaak genoeg gedaan.

Maar inderdaad het was vanaf de eerste minuut duidelijk dat ze speelden voor de penalty reeks.
Ironisch genoeg was nl daarin echt heel sterk, sterkste penalty reeks die ik gezien heb tot nu toe van nl op een ek, wk.

Maar slecht voor je hart, deze wedstrijden, hartslag was torenhoog tijdens de penalty's,lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Was een spannende match en ben blij dat Nederland door is.

Komaan buren, you can do this! GET TO THE FINISH. :)F :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Als een baas loopt Van Nistelrooij door de studio na het stoppen van de penalty, epic!:) http://nos.nl/wk2014/vide...ij-gaat-los-bij-espn.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:52
Heeft Costa Rica nog geklaagd over het gedrag van Krul? Heel de tijd tegen de spelers die een penalty moesten nemen gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:21
Nee, denk ook niet dat dat nou zoveel effect heeft gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:36
Ik zie het probleem niet met je tegenstander mentaal uit balans te brengen. Als het gaat om dingen op het veld roept iedereen dat we geen watjes moeten zijn en verfoeien we Scwalbes en 'makkelijke' vrije trappen/penalty's (en terecht), maar zodra het om een beetje wat heen en weer geloop en wat gebrabbel gaat zijn ze ineens van glas gemaakt? Dit hoort gewoon bij het spel. Daar vind ik weinig onsportiefs aan.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:26
danielkraak schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:32:

Heel de tijd tegen de spelers die een penalty moesten nemen gaan praten.
Dat vond ik wel een beetje kinderachtig.

Maar Aad de Mos had wel gelijk dat er twee penalty's gestopt zouden worden, alleen niet door Krul maar door Cillessen. Maar hij wist het wel, die ouwe Aad. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Asgaro schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:05:
Was een spannende match en ben blij dat Nederland door is.

Komaan buren, you can do this! GET TO THE FINISH. :)F :)F
Het was een eersteklas kutwedstrijd. Costa Rica mag voor deze vertoning even 20 jaar geschorst worden door de FIFA. :/
Maar toch bedankt, nu komt Argentinië. >:)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Op zich vind het wel een goed idee als de scheidsrechter de bal geeft aan de penaltynemer en de keeper naar de lijn stuurt. Echter, dan moet je dat ook bij vrije trappen doen in de wedstrijd.

Ben ik trouwens wel voor; iedereen van de verdedigende partij die niet gelijk wegloopt geel geven. Dat bij de bal blijven staan is heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
Ik ken nog wel een paar regels.

Zoals trekkende mensen bij een corner naar de middellijn sturen (zowel verdedigend als aanvallend).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dan krijg je een mooi leeg strafschopgebied :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:52
gambieter schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:47:
Op zich vind het wel een goed idee als de scheidsrechter de bal geeft aan de penaltynemer en de keeper naar de lijn stuurt. Echter, dan moet je dat ook bij vrije trappen doen in de wedstrijd.

Ben ik trouwens wel voor; iedereen van de verdedigende partij die niet gelijk wegloopt geel geven. Dat bij de bal blijven staan is heel vervelend.
Dit soort dingen ergert me sowieso. Dan wordt er bijvoorbeeld bij een counter het tempo er al uitgehaald door een overtreding te maken en dan belet je ook nog eens de snelle hervatting.

Wat ik ook altijd irritant vind is als voetballers de bal nog even een stukje naar voren gooien voor een vrije trap. Dan ook met zo een draai in de tegengestelde richting, zodat hij niet doorrolt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Wat ik ook niet begrijp is, waarom mogen ze altijd nog een kilometer wandelen als ze een uit bal in moeten gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
chim0 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:42:
[...]

Dat vond ik wel een beetje kinderachtig.

Maar Aad de Mos had wel gelijk dat er twee penalty's gestopt zouden worden, alleen niet door Krul maar door Cillessen. Maar hij wist het wel, die ouwe Aad. :D
Ik vond het juist briljant :) ,grappig altijd verschillende meningen :) .
Dat het mocht verbaasde me inderdaad wel, maar mij hoor je niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
DanielWW2 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:46:
[...]

Het was een eersteklas kutwedstrijd. Costa Rica mag voor deze vertoning even 20 jaar geschorst worden door de FIFA. :/
Maar toch bedankt, nu komt Argentinië. >:)
Ik heb inderdaad de kritieken hier gelezen.

Maar kijk, ik beoordeel een match op spannendheid, en niet op techniek, etc. >:)
Ik heb dan ook niet echt veel ervaring met voetbal en kijk vooral voor de sfeer.
Het mooie aan voetbal is dat het resultaat tot op de laatste minuut nog onbeslist kan blijven. Vergelijk dat met bv. wielrennen waar je op basis van de gereden afstanden al een inschatting kunt maken...

De match België - Argentinië vond ik dus echt een slaapevenement.
Maar Nederland - Costa Rica was leuk. :)

En geef die Argentijnen maar eens een mooie oranje mokkerslag ja! :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Dat intimideren van de keeper richting pentaltynemer is natuurlijk het bekendst van de gestopte strafschop in de finale EK 1988 van Hans van Breukelen.
Afbeeldingslocatie: http://www.sportgeschiedenis.nl/userfiles/breuk1988oog.JPG

Video erbij:
Tijdens de gewonnen EK-finale van 1988 stopt de Nederlandse keeper Hans van Breukelen de strafschop van Igor Belanov, speler van de Sovjet-Unie. Met "het vingertje van Van Breukelen" laat de toenmalige speler van PSV weten wat Belanov van plan is. Van Breukelen stopt de penalty.

[ Voor 6% gewijzigd door Pinobigbird op 06-07-2014 17:11 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 20:47
LOL, heb het hele topic eens doorgelezen.

Paar dagen voor de wedstrijd was iedereen optimistisch, tijdens de wedstrijd was iedereen wat een gemiste kansen nu gaat Costa Rica tegendoelpunt maken, toen de penalty's kwamen zag je alleen ;w smilies en we gaan naar huis replies, en toen onze Krul er 2 uithaalde en we alsnog gewoon doorgingen was van Gaal een geniale man.

(Om een samenvatting te geven voor de mensen die niet het hele topic willen lezen) :D

Heb nog nooit zoveel meningen van A naar B naar C naar D zien gaan in één topic, dat kan alleen bij voetbal :D

[ Voor 11% gewijzigd door RedHat op 06-07-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:40

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Die van Costa Rica heeft het van Bruce Grobbelaar

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 27-09 08:42
Pinobigbird schreef op zondag 06 juli 2014 @ 17:10:
Dat intimideren van de keeper richting pentaltynemer is natuurlijk het bekendst van de gestopte strafschop in de finale EK 1988 van Hans van Breukelen.
[afbeelding]

Video erbij:
[...]
Het lijkt er meer op alsof hij zegt dat er een vliegje in zijn oog zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:54
gambieter schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:47:

Dat is al een bestaande regel :? Alleen wordt maar weinig echt toegepast.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
RedHat schreef op zondag 06 juli 2014 @ 17:27:
LOL, heb het hele topic eens doorgelezen.

Paar dagen voor de wedstrijd was iedereen optimistisch, tijdens de wedstrijd was iedereen wat een gemiste kansen nu gaat Costa Rica tegendoelpunt maken, toen de penalty's kwamen zag je alleen ;w smilies en we gaan naar huis replies, en toen onze Krul er 2 uithaalde en we alsnog gewoon doorgingen was van Gaal een geniale man.

(Om een samenvatting te geven voor de mensen die niet het hele topic willen lezen) :D

Heb nog nooit zoveel meningen van A naar B naar C naar D zien gaan in één topic, dat kan alleen bij voetbal :D
waar je zin in hebt haha.

Die veranderde meningen is toch altijd, gaat het slecht dan heeft niemand zo wat meer vertrouwen gaat het goed dan is iedereen blij.

Dit topic leeft goed hier en dat op een tech site.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ach ja, het schijnt zoiets als een uitlaatklep te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, die penalty reeks zijn super door gekomen, het was een boeiende wedstrijd in de zin van gaat NL door die handbal verdediging komen. Ze kwamen idd een paar keer door die muur. Alleen hadden ze pech met de afronding. Nu komt Argentinië dus zullen alle spelers zullen net zoals tegen Spanje boven zich uit moeten stijgen om Messi en de zijnen op de knieën te krijgen. Ik geloof daar wel in, omdat NL tegen dat soort tegenstanders altijd wat extra's kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 18:27:
Nu komt Argentinië dus zullen alle spelers zullen net zoals tegen Spanje boven zich uit moeten stijgen om Messi en de zijnen op de knieën te krijgen.
Totaal mee oneens. Argentinië heeft een belabberd elftal met alleen Messi. Nederland moet gewoon zijn niveau halen en dan bereikt men de finale. Voor Argentinië hoef je totaal niet bang te zijn. Wonnen voor het laatst in 1978 van ons en hebben al 20 jaar niets gepresteerd op eindtoernooien (en ook die andere keren hadden ze goede spelers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Was echt iedereen zo pessimistisch voor de penalties? Toen duidelijk werd dat er penalties kwamen heb ik eigenlijk niet getwijfeld over een goede afloop. Gelukkig heb ik dat in een paar Whatsapp groepen rondgeroepen dus was dat niet gelul achteraf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:24
Costa rica deed zn vorige strafschoppenserie best erg aardig en tis vaak een struikelblok voor Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
rik86 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:24:
Costa rica deed zn vorige strafschoppenserie best erg aardig en tis vaak een struikelblok voor Nederland
Op het EK 2004 gingen we ook door tegen Zweden op penalties. Ik weet nog heel goed dat Robben toen de winnende maakte.

Ik vind het echt lulkoek dat ze zeggen dat je er niet op kan trainen. Ja, al die gasten in de jaren 90 waren veel beter voetballers misschien, maar konden niet met de druk omgaan en op een fatsoenlijk manier een penalty nemen (de boertjes anyone?)

Gisteren was heel andere koek, de penalties werden stuk voor stuk perfect ingeschoten. Ik weet zeker dat ze daarop getraind hebben. geen enkel moment van twijfel, deze jongens zijn mentaal ontzettend sterk, petje af hoor d:)b

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:38
Terryb47 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:57:
[...]

maar konden niet met de druk omgaan en op een fatsoenlijk manier een penalty nemen (de boertjes anyone?)
Je vergeet jaap stam. Mensen zijn nog steeds op zoek naar die bal :D

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:37

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC

Ik vind het echt lulkoek dat ze zeggen dat je er niet op kan trainen.

Gisteren was heel andere koek, de penalties werden stuk voor stuk perfect ingeschoten. Ik weet zeker dat ze daarop getraind hebben
Daar is zeker op getrained inderdaad. En ook geen gedoe met je beste mensen als laatste de penalties laten nemen maar gewoon meteen vol erin met de beste penaltienemers (en huntelaar zou de 5de nemen).

En de keepers hebben er ook weken op getrained blijkt, en krul zelfs extra veel waardoor hij erin moest.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij zei Van Gaal dat je er op kan trainen door 'je schot te automatiseren'. Ik denk dat hij daar wel gelijk in heeft. Je kan de beweging zo goed mogelijk proberen te optimaliseren zodat dit minder een issue is. Dan blijft alleen de spanning over (waar niet op te trainen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 19-09 12:42
RoD schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:20:
Volgens mij zei Van Gaal dat je er op kan trainen door 'je schot te automatiseren'. Ik denk dat hij daar wel gelijk in heeft. Je kan de beweging zo goed mogelijk proberen te optimaliseren zodat dit minder een issue is. Dan blijft alleen de spanning over (waar niet op te trainen is).
Toch ook wel.

Spanning hangt wat samen met onzekerheid. Hoe zekerder je bent hoe meer je de spanning onder controle hebt. (tot op zekere hoogte).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 20:24
[...]

Op het EK 2004 gingen we ook door tegen Zweden op penalties. Ik weet nog heel goed dat Robben toen de winnende maakte.

Ik vind het echt lulkoek dat ze zeggen dat je er niet op kan trainen. Ja, al die gasten in de jaren 90 waren veel beter voetballers misschien, maar konden niet met de druk omgaan en op een fatsoenlijk manier een penalty nemen (de boertjes anyone?)

Gisteren was heel andere koek, de penalties werden stuk voor stuk perfect ingeschoten. Ik weet zeker dat ze daarop getraind hebben. geen enkel moment van twijfel, deze jongens zijn mentaal ontzettend sterk, petje af hoor d:)b
Klopt, maar bij CR zag je dat ze er waarschijnlijk op getraind hadden, bij NL wisten we dat nog niet, daarnaast is t deels mentaal en daar speelt de slechte staat van dienst van NL met strafschoppen natuurlijk ook mee bij de verwachtingen van/voor Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk dat het belangrijkste verschil de fitheid tussen de keepers was.
Dat het niet vaker voorkomt een keeperswissel is toch opmerkelijk.
Hij had hem ook wel iets eerder kunnen wisselen, op de laatste minuut maakte het wel erg dramatisch: als die bal er niet uit was gegaan had hij niet gewisseld kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Eerst dacht ik dat het besproken was alles van de penalties. Maar na diverse interviews gelezen en gehoord te hebben kom ik tot een heel andere conclusie.
Je geeft de voorkeur aan je eerste doelman en dan ga je hem niet belasten met dat als er een penaltyserie komt hij die niet doet. Dat gaat toch meespelen gedurende het begin van zo een wedstrijd.

Ik vindt het tricky maar alles voor de winst begrijpelijk.
Hoe hij de andere spelers uit hun concentratie haalt valt wat voor te zeggen maar alles voor de winst..
Anderen bijten of breken benen voor de winst.

Tuurlijk baal je al sporter maar heel correct hoe hij het later verwerkt en echt staat mee te juichen.
Al met al een hele gewaagde wissel met hele goede afloop.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Hahaha, El Sierd die de draak aan steekt met Frank Snoeks. _O-

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 14:14

Rannasha

Does not compute.

Soldaatje schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:56:
Ik denk dat het belangrijkste verschil de fitheid tussen de keepers was.
Dat het niet vaker voorkomt een keeperswissel is toch opmerkelijk.
Hij had hem ook wel iets eerder kunnen wisselen, op de laatste minuut maakte het wel erg dramatisch: als die bal er niet uit was gegaan had hij niet gewisseld kunnen worden?
Dat dramatische heeft natuurlijk een extra effect: psychologische oorlogsvoering. CR speelde de hele wedstrijd al naar de penalties toe en hadden er, gezien hun vorige wedstrijd, waarschijnlijk best vertrouwen in.

Dan hebben ze hun "doel" bijna bereikt en komt het NL team opeens met "Penalties? Ok, prima, daar hebben wij een mannetje voor."

Zelfs al heeft Krul geen minuut meer penalty-training gehad dan de andere keepers, dan nog zal zo'n wissel mogelijk toch wat vertwijfeling oproepen bij de tegenstander. Een briljante zet van Van Gaal.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Voetbal is Oorlog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Quad schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:43:
Hahaha, El Sierd die de draak aan steekt met Frank Snoeks. _O-
Grandioos mislukte grap met een iPhone die niet rinkelde toen hij 'opnam'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

stftweaker schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:00:
[...]

Je vergeet jaap stam. Mensen zijn nog steeds op zoek naar die bal :D
Zo'n soort pingel was het toch? :P

Afbeeldingslocatie: http://i2.kym-cdn.com/photos/images/original/000/422/451/3a3.gif

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
_O- briljant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkman
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-09 22:54
Man man man, wat een wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 18:29:
[...]
Totaal mee oneens. Argentinië heeft een belabberd elftal met alleen Messi. Nederland moet gewoon zijn niveau halen en dan bereikt men de finale. Voor Argentinië hoef je totaal niet bang te zijn. Wonnen voor het laatst in 1978 van ons en hebben al 20 jaar niets gepresteerd op eindtoernooien (en ook die andere keren hadden ze goede spelers).
Belabberd elftal? Argentinie heeft weliswaar een matige defensie en middenveld is vergelijkbaar met oranje. Qua aanval zijn beide teams vergelijkbaar. Di Maria is er nu niet bij, maar ze hebben Messi, Aguero en Higuain ook nog. Nederland zal achterin scherp moeten zijn en voorin moeten hopen op een bevlieging van Robben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Mooi die woorden van Kuyt:

" Wij geven nooit op, nooit!!! "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Jep, en dit is ook nog een interessant artikel. Subliminaal de tegenstander beinvloeden. Wat een koning.

Volkskrant over Krul

[ Voor 7% gewijzigd door Bio op 07-07-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Gaat nu wel heel erg lijken op de film van The Man Who Stared At Goats.

Nee daar geloof ik niet in, hij heeft ze geprobeerd uit hun concentratie te halen en zat steeds in de goede hoek. Een speler gaat ook twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 20:01

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Sepp14 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:12:
Gaat nu wel heel erg lijken op de film van The Man Who Stared At Goats.

Nee daar geloof ik niet in, hij heeft ze geprobeerd uit hun concentratie te halen en zat steeds in de goede hoek. Een speler gaat ook twijfelen.
Toch is het echt zo hoor. Echt NLP 101. Tegenstander kijkt naar het doel, ziet een groot gapend gat aan de rechterkant (keeper staat links beetje rondjes te draaien), dan wordt hij onbewust gestuurd om rechts te schieten. Genoeg betrouwbare internetfilmpjes te vinden. Nu ik dit zo lees snap ik eindelijk waarom hij zo liep. Ik vermoedde al zoiets overigens.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:29

Niku

Alagaesii

Weer kippenvel bij de samenvatting :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mooi plaatje :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Br2hw7ICcAEEmrv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

FunkyTrip schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:19:
Toch is het echt zo hoor. Echt NLP 101. [...] Genoeg betrouwbare internetfilmpjes te vinden.
Echt? Betrouwbaar? NLP = pseudowetenschap.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Klopt, laat je een grotere ruimte links of rechts dan wil je de speler beinvloeden dat hij in de grote ruimte schiet.
De getructe spelers schieten hem dan juist in de korte hoek ;)

Keeper met een fel tenue, wordt het oog van de speler ook naar toe getrokken waardoor dan de denkwijze was dat de speler dan in zijn handen schiet.

Keeper met een donker tenue verrast de speler doordat hij ineens opduikt, felle kleuren vallen eerder op.

Keeper met grote handschoenen boezemt ook angst in voor een speler.

Vindt het een beetje koude grond psychologie.
Hij heeft het gewoon goed gedaan door zijn tijd te nemen en lang te wachten. Hij springt ook niet voor niks steeds op de lijn en tikt tegen de lat als een Gorilla. Hij laat het doel trillen dan doet toch wel wat met de speler die gaat schieten.

Aan de aanloop kan je al zien dat een speler een bepaalde voorkeur heeft voor een hoek.
In Italie was er een speler Guisseppe Signori dacht ik die schoot uit stand. Naar mijn idee was bijna iedere strafschop feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Ik denk dat het gedoe van Krul voorafgaand aan een penalty vooral voor hem zelf wat spanning weg neemt en meer zelfvertrouwen geeft. Als hij tegen een speler zegt "Ik weet in welke hoek je gaat schieten" dan hoort die gewoon te denken "Nou en... je kunt er toch niet bij" en vervolgens die penalty goed de hoek in knallen.
Dat is natuurlijk makkelijk praten zolang je het zelf niet hoeft te doen, maar van de beste spelers ter wereld mag je wel verwachten dat ze zich niet gek laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

kenneth schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:27:
[...]

Echt? Betrouwbaar? NLP = pseudowetenschap.
Ik vind van niet. Op hoger niveau wel, maar de manier waarop Krul bezig was kun je nu niet echt hogere NLP noemen. Als ik met tennis op een iets te makkelijke bal naar het net ren laat ik ook altijd 1 kant van het net meer open om er nadat de tegenstander niet meer kan corrigeren er vol in te springen. 4 van de 5 tegenstanders spelen hem ook in dat gat. Een enkeling slechts waar ik vandaan kwam.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Die ene enkeling is ook slimmer. Omdat hij ook verwacht dat je naar het gat gaat. Waardoor je hele lichaam die kant op staat en dus geblokkeerd staat voor de andere kant. Dat is dan een winnaarsmentaliteit van je tegenstander

[ Voor 4% gewijzigd door Sepp14 op 07-07-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Sepp14 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:42:
Die ene enkeling is ook slimmer. Omdat hij ook verwacht dat je naar het gat gaat. Waardoor je hele lichaam die kant op staat en dus geblokkeerd staat voor de andere kant. Dat is dan een winnaarsmentaliteit van je tegenstander
Bij slimme tegenstanders doe ik dan ook alleen maar of ik naar het gat duik en op het laatste moment blijf ik toch staan >:)

Maar goed, die slimme tegenstanders verwachten dat dan ook vaak, dus spelen hem alsnog in het gat... Hij denkt dat ik denk dat hij denkt...

Enfin, Costaricaanse voetballers lijken mij meer van de 4 uit 5 categorie.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Normaal hou ik niet van dit soort cartoons, maar vooruit, deze was wel ok en anderen hier vinden deze hilarisch dus waarom niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
thefal schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:11:
Normaal hou ik niet van dit soort cartoons, maar vooruit, deze was wel ok en anderen hier vinden deze hilarisch dus waarom niet

[video]
Holy crap, kan het nog slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:13

two

thefal schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:11:

[video]
haha geweldig, die andere 3 waren ook al zo leuk :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:29

Niku

Alagaesii

Ik vind de laatste echt waardeloos. Anderen waren wel vet, vooral die van Robben en Messi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

FunkyTrip schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:39:
[...]

Ik vind van niet. Op hoger niveau wel, maar de manier waarop Krul bezig was kun je nu niet echt hogere NLP noemen. Als ik met tennis op een iets te makkelijke bal naar het net ren laat ik ook altijd 1 kant van het net meer open om er nadat de tegenstander niet meer kan corrigeren er vol in te springen. 4 van de 5 tegenstanders spelen hem ook in dat gat. Een enkeling slechts waar ik vandaan kwam.
Ik speel bij dubbels ook altijd vanaf de baseline, omdat ik vaak - heel vaak - korte ballen alsnog heb achter het net.

De eerste paar dropshots heb ik dan gewoon.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 25-09 19:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Omdat ik niet weet waar ik het anders zou kunnen plaatsen:
http://nos.nl/wk2014/arti...ers-azen-op-wkfinale.html
Alle scheidsrechters van de nog resterende landen zijn bedankt. Met uitzondering van....
een Braziliaan :(
Is de FIFA dan zo blind voor de kritiek die je overal hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Edmin schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:05:
Omdat ik niet weet waar ik het anders zou kunnen plaatsen:
[...]
Hier: gambieter in "[Halve Finale] Brazilie - Duitsland" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:41

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 25-09 19:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de halve finale Nederland - Argentinië graag in dit topic.