Hakken, sloot ;-) [Achtste finale] Belgie - USA

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 15.182 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
01 juli 2014 (22:00)

Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/BEL.png Belgie - Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/USA.png USA

Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/3/2/9/8/666778923.jpg

tegen

[YouTube: http://youtu.be/yydlX7c8HbY]

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 27-06-2014 00:14 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Hmmm altijd gedacht dat deze over een Belgische-Amerikaan ging en niet een Nederlandse-Amerikaan.

Minder relevant als gedacht dus .. net als het Belgische elftal.

@ hierboven, een Duitse band die over Amerika zingt is wel weer uiterst relevant voor de aanstaande situatie.
Weet je nog die Nederlandse coach die de Amerikanen eens goed op zijn plaatst zette met schaatsen?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=fZq689kryIE]

Zou er straks een filmpje komen met Wilmots in de hoofdrol? Of komt er een nieuwe schande aan voor het Belgische voetbal?

We zullen zien ... we zullen zien ....

[ Voor 110% gewijzigd door Kain_niaK op 27-06-2014 00:20 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 13:40
Dit wordt alleszins een lastige opdracht, maar uit de 16 overgebleven landen is de VS toch één van de zwakste. In principe moeten we die match gewoon winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Ik zie dit als een haalbare kaart voor België. De individuele kwaliteit van de ploeg is veel hoger, en dat heeft voor België al eerder de score naar de goede kant doen doorslaan.

LOL @ de openingspic btw, kan ik wel waarderen als die-hard Kuifje fan :)

[ Voor 17% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-06-2014 09:22 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:52

Typhone

Who Dares Wins

België gaat er zo hard uit in deze wedstrijd. Of ze moeten me verbazen. Hebben tegen hele zwakker broeders zeer ondermaats gepresteerd. Heb met een vriend een weddenschap lopen dat ze eruit gaan in elk geval.

België heeft totaal geen team en totaal geen strijdplan. Enkel wat gelukkige momenten (slechte momenten van anderen) hebben tot de goals geleid. Het zou me daarom niets verbazen als de USA erop en erover gaat aangezien ik die hoger inschat dan wie dan ook die in de poule zaten bij België.

Ik gun het de Belgen wel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

St@m

@ Your Service

Hard eruit.. 5/6-0? Ik denk dat beide teams behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn en ik verwacht een wedstrijd die beslist zal moeten worden door strafschoppen..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 09:03

Jebus4life

BE User

Een jaar terug heeft een Belgische B-ploeg 2-4 gewonnen in de States; dus schat de kansen wel goed in.

**EDIT**
Dat was blijkbaar niet de experimentele ploeg dat ik dacht, never mind... Maar het was wel zonder Hazard, Witsel & Courtois

[ Voor 40% gewijzigd door Jebus4life op 27-06-2014 11:41 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilmots please

-------------------------Courtois
AVDB------Kompany------Van Buyten------Vertonghen
-----------------------------Witsel--------------------------------------
-----------De Bruyne ----------Fellaini--------------------------
Mirallas-------------------------------------------------Hazard
---------------------------Origi

Met Mertens, Januzaj als supersub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 09:03

Jebus4life

BE User

Van Buyten & Kompany altijd omgedraait, VB kan niet tegen z'n voet spelen

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
Op papier een van de zwakste teams in de 1/8 finale tegen een in de praktijk een van de zwakste teams in de 1/8 finale. Kan echt alle kanten op gaan.

Ik kan niet begrijpen dat Belgie gisteren met een B-team speelde, ipv te werken aan het spel van het A-team want dat was niet best. Kan je ook lekker vertrouwen tanken. Dat je nou een of 2 spelers spaart met lichte pijntjes ofzo, maar dit is vragen om problemen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Wilibrord schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:03:
Dit wordt alleszins een lastige opdracht, maar uit de 16 overgebleven landen is de VS toch één van de zwakste. In principe moeten we die match gewoon winnen.
Vgl. met NL hebben de Rode Duivels een makkie. Wij hebben 1 uur smiddags in de heetste stad (op Manaus na) tegen een zeer sterk Mexico (die hitte beter kunnen hebben), jullie hebben 5 uur s-middags tegen een USA die niet met al zijn emoties en hart speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:31
Wordt naar mijns inziens een spannende wedstrijd welke uiteindelijk toch wordt gewonnen door de Belgen. USA speelt een van hun beste WK's ever, maar zoals wel te zien was in de wedstrijd tegen Duitsland ging het voorin alles behalve soepel en kwamen de leuk opgezette combinaties vaak neit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Eigenlijk zou het ergens maar zielig zijn dat USA niet wint tegen België qua demografische statistieken :p
28x zoveel mensen..
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PTEjicln6bNQUQECOZ4V1HYu/full.png

[ Voor 15% gewijzigd door SmokingCrop op 27-06-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Kijk de Belgen hebben meer kwaliteit in het elftal ... maar .. en dat is een grote MAAR. Die Amerikanen hebben nu voor de derde keer de tweede ronde gehaald. In 94 gingen ze er toen uit tegen Brazilie en in 2010 tegen Ghana. Daarbij zag ik ook nog een Amerikaan in huilen uit barsten toen hij plots een goal maakte. Die patriottische gevoelens zitten blijkbaar diep. En misschien hebben ze ook wel zoiets van, de meerderheid van ons land vind voetbal voor pussies ... laten we ze eens trots maken op ons voetbal!

Dus ik zie de USA dit wel winnen op pure wilskracht. Dus Belgie ... maak je borst maar nat. Belgie kan winnen en zou moeten winnen maar papier is dus de praktijk niet en dit WK is al een beetje gek.

En ze hebben een Duitste coach en zoals we allemaal weten alles wat met voetbal en duitsland te maken heeft is LE-VE-NS-GE-VAAR-LIJK.

[ Voor 8% gewijzigd door Kain_niaK op 27-06-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zie ik het ook wel. We hebben op papier de betere ploeg by far maar de Amerikanen & teamsport is toch iets apart. Hoop op een eerste echte mooie wedstrijd van ons met veel druk naar voor toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-09 04:01

Clush

Do as I say...

Een ding is zeker, België zal moeten verbeteren om uberhaupt een kans te maken. En áls België verbetert, is USA nog steeds een hele lastige tegenstander. Elk WK, elke wedstrijd wordt je doodgegooid met het cliché 'de tegenstander niet onderschatten', maar als dat op een team écht van toepassing is, is het USA.

Dit is de eerste echte wedstrijd voor België dit WK, en de kans dat je deze met wat aanmodderen en wat geluk wint is nul. De zuiderbuur zal het nu echt zelf moeten laten zien.

Ikzelf ben overigens voor USA deze match, maar dat is omdat m'n ouders daar wonen en verder geen Belgenhaat ofzo :)

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 22:49

Hironshy

Orooo!!!

Ik vond VS al sterk voor de poulefase. Ze spelen echt als team en beetje Duits voetbal. Kan ook niet anders met een Duitse coach. Zelf wil ik dat Belgie wint alleen omdat ik niet graag VS later wil tegenkomen. Denk dat veel mensen VS onderschatten.

En dan natuurlijk Ned-Belgie halve finale en in de finale Ned-Dui en dan wereldkampioen!! :P

[ Voor 16% gewijzigd door Hironshy op 27-06-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ach, inmiddels heeft de US zelf betere bierbrouwerijen dan Belgie, beetje voetbal moet dan zeker lukken :+

Gun het ze beiden wel eigenlijk, dus dat is relaxed kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:48:
Ach, inmiddels heeft de US zelf betere bierbrouwerijen dan Belgie, beetje voetbal moet dan zeker lukken :+

Gun het ze beiden wel eigenlijk, dus dat is relaxed kijken ;)
_O- dat is een goeie en misschien omdat ze bierbrouwers van België laten overkomen ;)

Zo heel overtuigend vond ik USA niet, maar ze kunnen zeker eens sterk uit de hoek komen en dat is vaak dodelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door SmokingCrop op 27-06-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Beter goed gejat dan slecht nagemaakt

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vanden Borre is uitgeschakeld, das jammer voor hem. Heb 'm goed zien werken tegen ZK. Zal een uitdaging worden voor België, van wat ik gezien heb is het allemaal wat pover en hebben ze pas tegen het einde van de wedstrijden een verschil kunnen maken. Ik denk niet dat ze daarmee wegkomen tegen Amerika. Maar ik zal voor ze juichen en die dag een rood shirtje aandoen als Nederlander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bundin schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:37:
Ik denk niet dat ze daarmee wegkomen tegen Amerika.
Nee die zijn tot 90+5 lekker scherp :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Wilibrord schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:03:
Ik wil niet vervelend zijn... maar als de VS de hekkensluiter is wat dat betreft, dan kijken ze naar de rugnummers van de Belgen of van de Algerijnen. Ik durf het echt niet te zeggen tussen die twee, ik zie ze als aardig gelijkwaardige ploegen na het zien van de wedstrijden... kan nog best eens een leuke pot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Kompany en Vermaelen hebben ook wat probleempjes.
Thomas Vermaelen (hamstrings) en Vincent Kompany (lies, buikspieren) worden individueel klaargestoomd en van hen wordt verwacht dat zij wél beschikbaar zullen zijn in de 1/8e finales. De twee centrale verdedigers zetten hun revalidatie voort. 'Ik hoop hen allebei de dag voor de wedstrijd van dinsdag tegen de Amerikanen te kunnen recupereren. Op dit moment is het echter onmogelijk om daar nu al uitsluitsel over te geven, we bekijken alles dag per dag', aldus Wilmots. 'Als er geen gevaar is voor de fysieke gezondheid, is het best mogelijk dat ik een risico durf te nemen.'
bron: http://www.nieuwsblad.be/.../cnt/dmf20140627_01157882

Jammer voor VDB, heeft blijkbaar flink wat fans in België! :o Die koreaan die zijn enkel gebroken heeft is trouwens de zelfde die voor hem stond toen hij even op de bal ging staan. Tja ...

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/6fni8x.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Kain_niaK op 27-06-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar deze pot. Ik schat de VS hoger in dat wat België in de poulfase is tegengekomen. De VS zijn bloedfanatiek en met Klinsmann hebben ze een goede coach. Hopelijk kan België wat van de kwaliteit gaan cashen en goed gaan voetballen.

Ik verbaas me trouwens een beetje over Mertens en zijn wissels, is hij fysiek niet in staat een hele match te spelen? De eerste wedstrijd op de bank begonnen en daarna beslissend. De tweede en derde wedstrijd in de basis en het meest dreigend om dan vlak na rust te worden gewisseld.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Probleem bij België blijft dat de trainer zwak is en niks bijbrengt - integendeel, de groeimarge zelfs belemmert. Hij is een groepsgeestknuffelbaarpapa en zijn bijnaam 'Kampfschwein' zegt ook genoeg. Deze ploeg is niet gemaakt om negentig minuten te buffelen, maar zou het voetballend véél beter kunnen.

Jammer dat Advocaat wegging, die had van al die individuele kwaliteiten een veel voetballender geheel gemaakt.

O ja, ik baal van die vent. Met zijn 'we kunnen niet anders dan blij zijn met negen op negen'. Tegen de Russen was een gelijkspel eerlijker geweest, tegen Algerije hebben we gezwijnd, en die wedstrijden buiten beschouwing gelaten, hadden we - als we Courtois niet hadden - gewoon lekker tegen Duitsland gemogen na de match tegen de Zuid-Koreanen.

Niet dat ik denk dat we met zijn trainerscapaciteiten iets gaan halen tegen de VS. Het lijkt wel alsof hij zijn opstelling bepaalde door een aantal Panini stickers uit een bokaal te trekken, waarbij hij enkel het prentje van Courtois een beetje voorverwarmde.

Bah. Eigenwijze nul.

[ Voor 4% gewijzigd door Coltrui op 28-06-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik heb het vermoeden dat Belgie het bijzonder moeilijk gaat krijgen, in vermoedelijk een saaie wedstrijd tussen 2 voor zover ik dat kan beoordelen zwakke broeders.

Tot nu toe vallen de Belgen me zwaar tegen. Misschien gebaseerd op de gigantische hype in VI, welke net als het afzeiken van Oranje tot nu toe niet op enige werkelijkheid gebaseerd bleek maar zich misschien uitsluitend afspeelde in het hoofd van Derksen en consorten.

Laf spel, in ogenschijnlijk de zwakste groep ook nog. Qua mentaliteit is de USA denk ik vergelijkbaar met Duitsland, 110% inzet tot aan de laatste seconde, vol erop en voor volk en vaderland. Ben benieuwd. Misschien staan die Belgische talenten eindelijk eens op en laten ze zien dat ze dat etiket waard zijn. Ze zullen moeten want USA is een stuk sterker denk ik dan de tegenstanders tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb de Belgische smiley gevonden... :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Coltrui schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 13:09:
Probleem bij België blijft dat de trainer zwak is en niks bijbrengt - integendeel, de groeimarge zelfs belemmert. Hij is een groepsgeestknuffelbaarpapa en zijn bijnaam 'Kampfschwein' zegt ook genoeg. Deze ploeg is niet gemaakt om negentig minuten te buffelen, maar zou het voetballend véél beter kunnen.

Jammer dat Advocaat wegging, die had van al die individuele kwaliteiten een veel voetballender geheel gemaakt.

O ja, ik baal van die vent. Met zijn 'we kunnen niet anders dan blij zijn met negen op negen'. Tegen de Russen was een gelijkspel eerlijker geweest, tegen Algerije hebben we gezwijnd, en die wedstrijden buiten beschouwing gelaten, hadden we - als we Courtois niet hadden - gewoon lekker tegen Duitsland gemogen na de match tegen de Zuid-Koreanen.

Niet dat ik denk dat we met zijn trainerscapaciteiten iets gaan halen tegen de VS. Het lijkt wel alsof hij zijn opstelling bepaalde door een aantal Panini stickers uit een bokaal te trekken, waarbij hij enkel het prentje van Courtois een beetje voorverwarmde.

Bah. Eigenwijze nul.
Maar hoe denken de spelers zelf over Wilmots? Weten we dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Lukaku's reactie na zijn vervanging gezien? De onweerswolk boven Courtois gezien tijdens de wedstrijd tegen Zuid-Korea?

Punt is: de punten zijn binnen, dus niemand kan mekkeren, maar ik ben er zeker van dat de tendens onder de spelers 'godver, doe eens normaal en laat ons voetballen' is.

Mijn mening over Wilmots overigens. /spam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik denk dat Belgie veel meer in zijn mars heeft dan we tot nu toe hebben gezien. Het zou me dan ook niet verbazen moesten we eindelijk is openbloeien op het WK en een overtuigende wedstrijd spelen.

Maar als het een zenuwachtig spel wordt zoals de eerste 30 minuten van hun eerste wedstrijd kunnen we beter met de halve tijd al naar huis vertrekken.

In ieder geval go go :)B :)B :)B :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
waarom staat er in de rode Let op vanonder een link voor die gif?

doe gewoon dit:
: ) B zonder spaties, lol
:)B

zie ook: Verzoek: Toevoeging Smiley met Belgische vlag

[ Voor 29% gewijzigd door SmokingCrop op 28-06-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-09 04:01

Clush

Do as I say...

Ik wil niet stoken hoor, maar:

Hoe is het eigenlijk met de sfeer in de Belgische selectie? Ze roepen de hele tijd dat het allemaal zo fantastisch is, maar als je lekker in je vel zit pak je niet zulke domme, dómme, DOMME kaarten als Defour en Dembélé. Ik neem aan dat die dat na de wedstrijd ook wel even goed te horen hebben gekregen.

En dan heb je nog de opstellingen en wissels van Wilmots waar nauwelijks peil op te trekken is, en het tamelijk zwakke spel over de hele linie. Kan me niet echt voorstellen dat er in de hele selectie enkel mannen zitten die volledig tevreden en blij zijn.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb veel sympathie voor Amerikaanse sportteams maar Zuiderburen blijven Zuiderburen, daarom: :)B

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Coltrui schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:05:
Lukaku's reactie na zijn vervanging gezien? De onweerswolk boven Courtois gezien tijdens de wedstrijd tegen Zuid-Korea?

Punt is: de punten zijn binnen, dus niemand kan mekkeren, maar ik ben er zeker van dat de tendens onder de spelers 'godver, doe eens normaal en laat ons voetballen' is.

Mijn mening over Wilmots overigens. /spam
Dat zal die altijd doen in een situatie zoals deze tot hij genoeg ervaring heeft en wat volwassener is . 1 hij is jong 2 hij is de topspits (of zou moeten zijn) 3 hij krijgt geen goede ballen om dat zijn looplijnen verkeerd zijn of in ieder geval hij staat niet vaak genoeg aanspeelbaar is en dat frustreert enorm. Zijn team zou het ook iets vaker moeten proberen ook al komt zo een bal niet aan.

Ik vind hem een leuke kerel maar dit is zijn eerste WK en dan heb je gewoon niet altijd jezelf onder controle en wie kan dan de frustratie weerstaan? Lukaku in ieder geval niet maar laten we hopen dat hij ook zijn Sneijder momentje krijgt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 30-06-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

kenneth schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:17:
Ik heb veel sympathie voor Amerikaanse sportteams maar Zuiderburen blijven Zuiderburen, daarom: :)B
Je zou het topic van 9lives.be eens moeten lezen over de 8ste finales.

Nog nooit zoveel Holland Haat gezien in mijn leven. Pure frustratie van sommige gozers daar dat die kuthollanders weer door waar op geluk en een smerige Robben en dat de FIFA omgekocht is, etc etc.
(ik zag iemand uit Achel, Hammond, veel Limburgers blijkbaar) en sommige zijn gebanned.

http://www.9lives.be/foru...4-achtste-finales-40.html

Gelukkig zijn niet alle Belgen zo. Er zit nogal gigantisch veel zuur op 9lives, ik post er soms mijn muziek nummers wel eens. Man wat je dan aan zeik en zuur over je heen krijgt. Heilige Koe. Daarom zit ik dus op tweakers ... zo een volwassen site dat de onvolwassen zich aanpassen aan de volwassenen ipv anderom.

Belgen die echt Hollanders haten en Nederlanders die echt Belgen haten hebben volgens mij niet echt goed opgelet tijdens de geschiedenis lessen. Ik vraag mij af of ze er al achter zijn dat we alle twee dezelfde taal spreken en dat België ook valt onder "De Lage Landen"

[ Voor 19% gewijzigd door Kain_niaK op 30-06-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
Kain_niaK schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:20:
[...]

Nog nooit zoveel Holland Haat gezien in mijn leven. Pure frustratie van sommige gozers daar dat die kuthollanders weer door waar op geluk en een smerige Robben en dat de FIFA omgekocht is, etc etc.
(ik zag iemand uit Achel, Hammond, veel Limburgers blijkbaar) en sommige zijn gebanned.

http://www.9lives.be/foru...4-achtste-finales-40.html

Gelukkig zijn niet alle Belgen zo. Er zit nogal gigantisch veel zuur op 9lives, ik post er soms mijn muziek nummers wel eens. Man wat je dan aan zeik en zuur over je heen krijgt. Heilige Koe. Daarom zit ik dus op tweakers ... zo een volwassen site dat de onvolwassen zich aanpassen aan de volwassenen ipv anderom.

Belgen die echt Hollanders haten en Nederlanders die echt Belgen haten hebben volgens mij niet echt goed opgelet tijdens de geschiedenis lessen. Ik vraag mij af of ze er al achter zijn dat we alle twee dezelfde taal spreken en dat België ook valt onder "De Lage Landen"
Over het algemeen is er helemaal geen echte haat naar mijn gevoel als Belg.Toch is er een verschil tussen Vlamingen en Nederlanders in omgang, jullie zijn veel directer, dat wordt vaak niet gesmaakt merk ik, misschien is het een vorm van jaloezie omdat wij veel terughoudender zijn?
Want tegelijk zie je dat Jan Mulders en Johan Boskamp toch wel in de smaak vallen hier in België net door hun directe reacties.

Op 9lives.be kom je, voor zover ik weet, geen enkele serieuze reactie tegen, dus absoluut geen referentie.

Laat ons hopen dat we elkaar kunnen bekampen in de halve finale!
Voor NL rest nog 1 tegenstander die zeker te doen is, voor ons wordt het een pak moeilijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 10:34
9lives.be heeft dan ook een duidelijk ander doelpubliek, het is eerder gericht naar pubers en jongere twintigers. Als ik mij niet vergis is het zelfs een rechtstreekse afstammeling van de vroegere Telenet gamesfora.

Voor dit doelpubliek is relativeren en twee keer nadenken voor men er iets post niet vaak bij. Daarnaast is de moderatie er ook redelijk soepel. Dan krijg je dus helaas veel domme praat, maar dit is absoluut geen referentie voor alle Belgen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Hopelijk wordt dit de match van de waarheid! Rode duivels haalden dan wel 9/9 maar met echt veel stijl en overtuiging was het toch niet. Het enige wat me enig vertrouwen inboezemt voor vanavond is dat we "maar" tegen de VS spelen al moeten ze volgens mij niet zo heel erg onder doen zeker het niveau op dit WK. Maar ook als ik de match bekijk tegen Algerije Duitsland dan vermoed ik dat Algerije toch niet zo een slechte ploeg was en de belgen gewoon heel erg boven lagen maar het moeilijk hadden door de sterk verdedigende Algerijnen.

Maar goed vanavond is het van moeten winnen zeker met zulke individuele spelers, en hopelijk ook met goed voetbal!

:)B :)B :)B :)B :)B :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Zat me net te bedenken dat als 'we' er vanavond uitvliegen, we werkelijk helemaal niks hebben laten zien op het héle WK en dit omdat er tot nu toe geopteerd werd voor resultaatsvoetbal.

Zit je daar op het vliegtuig huiswaarts met je negen op negen, terwijl de voetballiefhebber op zijn honger is blijven zitten. Want het is gezien het spelersmateriaal toch schrijnend wat ze qua voetbal op de mat hebben gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:41

Vos

AFCA

Kain_niaK schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:20:
[...]

Haha. Kende het niet, maar wat een bedroevend niveau daar zeg :F .

Wel veel zin in de pot van België! Vind de VS ook wel een leuke ploeg hebben, kan alle kanten op imo. Zie wel weer een verlenging aankomen.

[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 01-07-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

USA is een meer dan haalbare kaart. Mag ik verder dromen van een match daarna tegen Argentinië en daarna zowaar een halve finale tegen... Nederland?

Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/s/belgie.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik hoop dat ik er naast zit maar ik denk dat België behoorlijk wat problemen kan krijgen met de VS. Die spelen echt vechtvoetbal en die Amerikaanse do or die mentaliteit zou zomaar eens de doorslag kunnen geven als het even niet loopt bij België. Die me overigens, ondanks de drie overwinningen, nog niet echt hebben geïmponeerd of me hebben kunnen overtuigen.

Natuurlijk hebben ze veruit de betere spelers, maar hebben ze ook het betere team? Nadat ik alle andere achtste finales heb gezien, waarbij met uitzondering van Colombia - Uruguay alle underdogs het de favorieten ontzettend moeilijk hebben gemaakt en het dubbeltje zomaar de andere kant op had kunnen vallen, ben ik toch een beetje somber voor onze zuiderburen.

Ik hoop dat ik er compleet naast zit, want een mogelijke Nederland vs België in de halve finale zou natuurlijk fantastisch zijn!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Ik denk dat Hazard vanavond eindelijk ontploft, en we eindelijk aan de wereld laten zien waartoe we in staat zijn. De VS gaat ongetwijfeld ruimte laten wanneer ze iets te ontstuimig aanvallen, en als België snel tot scoren komt, zie ik ze de VS compleet van de mat voetballen.
Als Hazard ook deze keer weer niets laat zien, moet hij met de rust maar vervangen worden. 't Wordt tijd dat hij leert dat hij op z'n talent en "sterrenstatus" alleen er niet zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 20:06
Ik verwacht dat dit een lastige horde wordt voor België, echter wel een die te nemen is.

De VS speelt de laatste jaren steeds beter voetbal en hebben zeker wel een goede lichting nu. Zelfde geldt natuurlijk voor België, dus ik verwacht een hele gelijkwaardige pot, kijk er naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Ook verdedigend komen we vast in de problemen. Geen Vanden Borre, geen Vermaelen en Kompany's verschijnen aan de aftrap heeft slechts 50% kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Coltrui, pak een lolly en bekijk het eens positief jongen. Toen ik zonder geld zat, ben ik toen bij de pakken blijven neer zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:15
Ik wil bij deze alvast alle Belgen heel veel succes wensen, de VS is wel een tegenstander van formaat met een goede coach.

Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/s/belgie.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Klinsmann laat zich wel al van zijn kleinste kant zien zeg: hij trekt de scheidsrechter in twijfel omdat 1) het een Algerijn is en 2) omdat hij Frans spreekt. Pfff. Lees het volledige artikel in de NY Times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hele berg kritiek en dan afsluiten met:
Wij geven het absoluut het voordeel van de twijfel en respecteren het besluit. Hij heeft tot nu toe twee uitstekende wedstrijden gefloten, we gaan ervan uit dat hij daar mee doorgaat
Zeg dan niets.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Zo kan je ook zeggen omdat wij gewonnen zijn van Algerije dat hij in het voordeel van de USA gaat fluiten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 20:06
Dit is hele simpele psychologische oorlogsvoering van Klinsmann. Op deze manier legt hij de druk bij de scheidsrechter en dat kan nog weleens in het voordeel uitpakken, omdat sommige scheidsrechters zich deze kritiek aantrekken en daardoor opzichting fouten proberen te ontwijken en daardoor eenzijdig gaan fluiten.

Niet helemaal netjes natuurlijk, maar het gebeurd veel vaker.

Denk overigens dat deze scheidsrechter daarboven staat. Daarnaast, de meeste conversaties tussen spelers en scheidsrechters gaan in het engels...omg Amerikaans voordeel!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Wilibrord schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:11:
Ik denk dat Hazard vanavond eindelijk ontploft, en we eindelijk aan de wereld laten zien waartoe we in staat zijn. De VS gaat ongetwijfeld ruimte laten wanneer ze iets te ontstuimig aanvallen, en als België snel tot scoren komt, zie ik ze de VS compleet van de mat voetballen.
Als Hazard ook deze keer weer niets laat zien, moet hij met de rust maar vervangen worden. 't Wordt tijd dat hij leert dat hij op z'n talent en "sterrenstatus" alleen er niet zal komen.
Ontploffen in de goede zin van het woord ;)
Niet dat hij er met rood vanaf gaat. Volgens mij kunnen ze veel meer maar ze durven het niet te laten zien

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Sepp14 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:16:
[...]

Ontploffen in de goede zin van het woord ;)
Niet dat hij er met rood vanaf gaat. Volgens mij kunnen ze veel meer maar ze durven het niet te laten zien
Ik denk ook dat er een rem op staat, er was ook niet echt nood aan, nu MOET er echter gewonnen worden...
Denk dat bij een speler als Hazard die MOET aanwezig moet zijn om hem op zijn best te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door BlackShadow op 01-07-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-09 10:42

Succes vanavond.

[ Voor 42% gewijzigd door General_Snuss op 01-07-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Coltrui schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:17:
Ook verdedigend komen we vast in de problemen. Geen Vanden Borre, geen Vermaelen en Kompany's verschijnen aan de aftrap heeft slechts 50% kans...
Lombaerts is een stuk beter dan Van Buyten en een waardige vervanger voor Kompany (op verdedigend vlak). Alderweireld op rechts is zeker geen verzwakking in verdedigend opzicht, integendeel.
En Vermaelen heeft in geen maanden nog een volledige wedstrijd met inzet gespeeld, die gaan we niet missen.
Als iedereen fit is, zou ik altijd met Vertongen-Lombaerts-Kompany-Alderweireld spelen. Bovendien hebben we nog geen doelpunt weggegeven (buiten die ene penalty dan).
Nee, in aanvallend opzicht moet het maar een keer beginnen lopen, verdedigend zit alles wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Wilibrord schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:36:
[...]

Lombaerts is een stuk beter dan Van Buyten en een waardige vervanger voor Kompany (op verdedigend vlak). Alderweireld op rechts is zeker geen verzwakking in verdedigend opzicht, integendeel.
En Vermaelen heeft in geen maanden nog een volledige wedstrijd met inzet gespeeld, die gaan we niet missen.
Als iedereen fit is, zou ik altijd met Vertongen-Lombaerts-Kompany-Alderweireld spelen. Bovendien hebben we nog geen doelpunt weggegeven (buiten die ene penalty dan).
Mja, ben ik op zich wel met je eens, maar je minimaliseert nu wel het belang van automatismen. En het feit dat we nog geen doelpunt weggaven mogen we voor een groot deel op het conto van Courtois schrijven. Deze is niet voor niks de doelman met het hoogste reddingspercentage op dit WK. :)
Nee, in aanvallend opzicht moet het maar een keer beginnen lopen, verdedigend zit alles wel snor.
Benieuwd of Origi eens mag opdraven van bij het eerste fluitsignaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Coltrui schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:43:
[...]

Mja, ben ik op zich wel met je eens, maar je minimaliseert nu wel het belang van automatismen. En het feit dat we nog geen doelpunt weggaven mogen we voor een groot deel op het conto van Courtois schrijven. Deze is niet voor niks de doelman met het hoogste reddingspercentage op dit WK. :)

[...]

Ik zou starten met Lukaku. Origi en eventueel ook Mertens houden om in te vallen.
Lukaku gaat nu sowieso meer ruimte krijgen.
Mertens heeft al laten zien geen hele wedstrijd het niveau te halen dat hij in de eerste wedstrijden een half uur heeft kunnen laten zien.
Origi vrees ik ook voor of hij het 90min kan volhouden, hij is nog heel jong en veel minder ervaring.

Omgekeerd kan uiteraard ook, dat is dan misschien beter voor de moraal van Lukaku als hij mag invallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Coltrui schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:43:
[...]

Mja, ben ik op zich wel met je eens, maar je minimaliseert nu wel het belang van automatismen.
Dat klopt: automatismen zijn belangrijk. Dat sluit niet uit dat ik liever Lombaerts zie spelen dan Van Buyten. Van Buyten heeft al genoeg kansen gehad en is - sorry om het zo hard te zeggen - fin de carrière. Lombaerts verdient vertrouwen - hij heeft een punt wanneer hij zegt dat hij onderschat wordt omdat hij in de verre Russische competitie speelt. Lombaerts is een basisspeler bij Zenit, terwijl Van Buyten een bankzitter is bij Bayern.
En het feit dat we nog geen doelpunt weggaven mogen we voor een groot deel op het conto van Courtois schrijven. Deze is niet voor niks de doelman met het hoogste reddingspercentage op dit WK. :)
Was dat ironisch? Courtois heeft, behalve tegen Zuid-Korea, nog geen bal moeten pakken :?
[...]

Vermoedelijk. Lukaku mag er dan inkomen wanneer blijkt dat een diepe spits nodig is ipv. omgekeerd. Maar ik heb al begrepen dat jij geen fan van Wilmots bent :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik hoop dat er nu eindelijk eens een team zal staan anders is het wel afgelopen.
In ieder geval veel succes zuiderbuurtjes. :)B

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
:)B vrienden, succes vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

YellowOnline schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:05:

[...]

Was dat ironisch? Courtois heeft, behalve tegen Zuid-Korea, nog geen bal moeten pakken :?

[...]
Pogingen van Kanoennikov en Fajzoelin vergeten? :) En inderdaad, als ik zijn reddingen tegen de Koreanen niet mag meetellen, dan heeft hij inderdaad niks gedaan :P
Vermoedelijk. Lukaku mag er dan inkomen wanneer blijkt dat een diepe spits nodig is ipv. omgekeerd. Maar ik heb al begrepen dat jij geen fan van Wilmots bent :p
Ik vind hem erg sympathiek, maar niet het type voetbal opleggen dat zou passen bij deze ploeg. Dat jij dat zomaar begrepen hebt - jij hebt ook maar een half woord nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Vind het wel knap dat iedereen Algerije afserveert, maar blijkbaar (zie gisterenavond) is dat Algerijnse blok toch niet zo makkelijk te manouevreren, en ook voetballend helemaal niet zo waardeloos als ze nog steeds worden weggezet.

Wilmots heeft bij mij krediet genoeg verdiend, met de resultaten, en het opbouwen van een ploeg van 23 man tijdens en na de kwalificatie. Ik geloof er dan ook in en sta er VOLLEDIG achter. De zure oprispingen van hierboven deel ik geenszins. Als je als coach Origi meepakt terwijl heel de Belgische pers nog ineens zijn persmap over die jongen moet samenzoeken en de spelling van zijn naam moet vragen, dan voeg je wél iets toe als coach. Als je de wissels maakt die nodig zijn, voeg je wél iets toe als coach. Imho.

We gaan VOLUIT voor NEDBEL in de halve finale. Maar eerst vanavond hamburgers eten!

EDIT: één punt van disagreement tussen mezelf en Wilmots (maar ook vele andere coaches) ik blijf Van Buyten een liability in de defensie vinden. Eén keer per match heeft hij een brainfreeze die meestal een levensgrote kans zoniet een doelpunt kost.

[ Voor 13% gewijzigd door DexterBelgium op 01-07-2014 12:21 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

DexterBelgium schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:18:
Vind het wel knap dat iedereen Algerije afserveert, maar blijkbaar (zie gisterenavond) is dat Algerijnse blok toch niet zo makkelijk te manouevreren, en ook voetballend helemaal niet zo waardeloos als ze nog steeds worden weggezet.

Wilmots heeft bij mij krediet genoeg verdiend, met de resultaten, en het opbouwen van een ploeg van 23 man tijdens en na de kwalificatie. Ik geloof er dan ook in en sta er VOLLEDIG achter. De zure oprispingen van hierboven deel ik geenszins. Als je als coach Origi meepakt terwijl heel de Belgische pers nog ineens zijn persmap over die jongen moet samenzoeken en de spelling van zijn naam moet vragen, dan voeg je wél iets toe als coach. Als je de wissels maakt die nodig zijn, voeg je wél iets toe als coach. Imho.

We gaan VOLUIT voor NEDBEL in de halve finale. Maar eerst vanavond hamburgers eten!
Het was op aanraden van Gert Verheyen dat Wilmots naar Origi is gaan kijken, hoor :)

En ik doe niet zuur - althans, dat is niet mijn bedoeling. Wellicht kom ik zo over, maar denk toch dat ik een beetje realistisch naar de zaken probeer te kijken, als liefhebber van het spelletje dan, meer dan uit vaderlandsliefde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 09:34
Ik denk dat Wilmots de man is die de belgische ploeg nodig had om de jongens bijeen te krijgen, om een groep te vormen. En Gert Verheyen verdient zeker ook lof als trainer van de jeugd en voor het aanbrengen van Origi.
Maar om echt het onderste uit de kan te halen met dit team komt Wilmots waarschijnlijk te kort aan ervaring, maar op dit moment, met de ervaring die deze groep had, is hij volgens mij de ideale coach.

edit: :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:48
DexterBelgium schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:18:

EDIT: één punt van disagreement tussen mezelf en Wilmots (maar ook vele andere coaches) ik blijf Van Buyten een liability in de defensie vinden. Eén keer per match heeft hij een brainfreeze die meestal een levensgrote kans zoniet een doelpunt kost.
Toch niet op dit WK, is niet voor niets één van de beste verdedigers tot nog toe. Speelt naar zijn kwaliteiten en doet het gewoon heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
YellowOnline schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:05:
[...]

Coltrui schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:17:
[...]

Pogingen van Kanoennikov en Fajzoelin vergeten? :) En inderdaad, als ik zijn reddingen tegen de Koreanen niet mag meetellen, dan heeft hij inderdaad niks gedaan :P
Voor wie graag geniet:

YouTube: Thibaut Courtois - Top 10 Saves ● 2014 HD

[ Voor 28% gewijzigd door BlackShadow op 01-07-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 11:20
Ter info: Origi en Kompany starten.

Kan best zijn dat we nog niet al te veel hebben laten zien op dit wk, het lijkt wel alsof we met de handrem op spelen. Wie de kwalificatiewedstrijden van de Belgen heeft gezien weet dat deze ploeg tot veel meer in staat is dan ze tot nu toe hebben laten zien.

Als we ons niveau van de kwalificaties kunnen terugvinden en de handrem afzetten heeft de USA geen schijn van kans. Als we aan de wedstrijd beginnen zoals tegen Algerije zie ik ons wel terug in de problemen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Dnomaid schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:44:
Ter info: Origi en Kompany starten.
Ter info: Origi en Kompany starten hoogstwaarschijnlijk. :)
Als Sporza het bij het juiste eind heeft, is er goed nieuws voor bondscoach Marc Wilmots: Vincent Kompany zou namelijk fit bevonden zijn en aan de aftrap verschijnen tegen de Verenigde Staten! Ook Divock Origi zou zich mogen verheugen op een plaatsje in de basiself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
Ik zou persoonlijk toch met lukaku beginnen, alleen vanwege zijn postuur, heb je die amerikanen al eens bekeken.
Ik vind wel dat Origi een basisplaats verdient maar we weten niet of hij een goede starter is.

[ Voor 30% gewijzigd door zwiep op 01-07-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Waarom deze match nu weer om 22 uur, vind die match van 18 uur prettiger qua tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 12:50
A: Gun ik het de Belgen veel meer, sympathiekere mensen, bovendien de eerste keer in 12 jaar dat ze mee mogen doen, alle succes gewenst :)

B: De Amerikanen kunnen zo schromelijk overdrijven, helemaal als ze een wedstrijd winnen, dan doen ze meteen alsof ze god zelf zijn.
Die houding van de pers, en eigenlijk de gemiddelde amerikaan vind ik veel te patriottistisch.

Daarom, hoop ik echt van harte dat België doorgaat naar de volgende ronde.
Daarna, waarschijnlijk Argentinïe, wat lastig wordt, maar ook die gun ik ze van harte.

Sterker nog, als Nederlands uitgeschakeld zou worden, is mijn wens dat Belgie wint :D

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
een halve finale NED-BEL zou leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:58:
Waarom deze match nu weer om 22 uur, vind die match van 18 uur prettiger qua tijdstip.
Wees blij dat het niet om 3u 's nachts is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik hoop dat belgie wat beter voetbal laten zien dan in de eerste 3 wedstrijden want dat hebben ze simpelweg nodig tegen het wel aardig goed spelende USA

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
SmokingCrop schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:28:
[...]

Wees blij dat het niet om 3u 's nachts is :9
Is waar, maar ik ben er een die liefst op zijn laatst een match om 20.15 ziet starten, heb al moeite met dat eeuwige 20.45 van de CL.
Maar ok, we mogen dankbaar zijn voor 21 uur voor de finale, mochten we nog een feestje moeten bouwen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:58
Vanavond wordt een zware dobber voor België maar ik denk dat ze uiteindelijk toch met 2-0 doorgaan. Ondanks het feit dat het spel tot nu toe niet mooi is zit het achterin redelijk dicht, en voorin hebben ze laten zien toch telkens dat gaatje te vinden. USA is een erg taaie tegenstander maar het is technisch niet super, het is meer een werkploeg en de individuele kwaliteiten van België zijn daar het beste wapen tegen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wordt een pittige wedstrijd. De VS is een fysiek sterke ploeg. Ik denk dat het weleens heel raar kan gaan lopen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ben benieuwd of België uit hun schulp kruipt tegen de VS vanavond. Of ze echt met pit in hun donder de VS gewoon gaat overklassen, want de kwaliteit is er. Er zit inderdaad een verschil tussen 11 top individuen samen in 1 team of 1 team waarbij 11 individuen goed samenwerken. Getuige de moeite van NED met Mexico en de moeite die DLD had met Algerije gaat vanavond weer zo'n zwaar bevochten wedstrijd worden denk ik. Wel eentje in het voordeel van België, want allez zeg: die derby der lage landen moet er gewoon van komen :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Als we winnen (ja ik ben een nederbelg, k'heb twee ploegen) dan gaan er veel belgen zich ziekmelden morgen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik hoop op een mooie voetbalavond, en als het niet mooi kan dan maar spannend.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
YellowOnline schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:59:
USA is een meer dan haalbare kaart. Mag ik verder dromen van een match daarna tegen Argentinië en daarna zowaar een halve finale tegen... Nederland?

[afbeelding]
Dan ontploft GoT. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Weg met Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/s/belgie.gif

Go dolphinphoenixeaglebearredskin team USA.. Afbeeldingslocatie: http://www.hotcouponworld.com/forums/images/smilies/JULY,P204TH,P203.gif.pagespeed.ce.HpJOO5N830.gif WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!
U ASS AYE U ASS AYE U ASS AYE U ASS AYE U ASS AYE U ASS AYE
Oh nee dat is later pas.

Die Zwitsers krijgen weer een beetje moed zo lijkt het.

[ Voor 17% gewijzigd door MrMonkE op 01-07-2014 20:01 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Sjah schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:58:
Het voordeel is wel dat er dan geen zon op het groot scherm valt, dus alles is stukken helderder!
Ik herinner me bij de 2de match nog dat ik de goal eerst niet had gezien. Dat breekt wel wat de sfeer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 08:20

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ben zeer benieuwd naar deze wedstrijd, USA speelt vrij sterk namelijk!

In elk geval succes aan de belgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Die USA zijn van die renners.
Net als australie, korea enneh was nog zo'n land.
Daarmee redt je het gewoon niet tegen goeie teams.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Hoogmoed..

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

België moet eerst maar eens laten zien dat het überhaupt een team is, laat staan goed...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Goed rode duvels, vanavond is een horde die jullie moeizaam gaan nemen en stuur daarna maar Messi èn Di Maria naar huis *O* :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik verwacht een late 1-0 of 2-1 voor de Belgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:12
België gaat het heel lastig krijgen. Verwacht een actie van Hazard die beslissing gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

Hup duveltjes! :)B

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Usa usa usa usa usa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Opstelling Duivels:

Courtois, Alderweireld, Van Buyten, Kompany, Vertonghen, Witsel, Fellaini, De Bruyne, Mertens, Hazard, Origi.

Nou, hier heb ik NIKS op tegen. Lijkt me volle sterkte! :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik voorspel een licht doelpunten festijn met ook aardig wat kaarten. (3-2)

USA opent de score.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Kan iemand onderstaande topic warning veranderen in "De belgische smiley is : ) B (zonder spaties)". Veel makkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:46

Fiber

Beaches are for storming.

Coltrui schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:59:
Opstelling Duivels:

Courtois, Alderweireld, Van Buyten, Kompany, Vertonghen, Witsel, Fellaini, De Bruyne, Mertens, Hazard, Origi.

Nou, hier heb ik NIKS op tegen. Lijkt me volle sterkte! :)B
Lekker aanvallende opstelling! :) :)B

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ooohh ik hoop op een leuke wedstrijd, na die saaie drap van ARG ZWI.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 16:08

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Eens! Hopelijk gaat België eindelijk eens hun potentie zien. Want dat hebben ze zeker. Komt er alleen nog niet zo fijn uit...

Op naar een :)F - :)B
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen voor de nabespreking van de wedstrijd. Discussie over de komende kwartfinale tegen Argentinie gebeurt in een apart topic.