I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hmmm altijd gedacht dat deze over een Belgische-Amerikaan ging en niet een Nederlandse-Amerikaan.
Minder relevant als gedacht dus .. net als het Belgische elftal.
@ hierboven, een Duitse band die over Amerika zingt is wel weer uiterst relevant voor de aanstaande situatie.
Weet je nog die Nederlandse coach die de Amerikanen eens goed op zijn plaatst zette met schaatsen?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=fZq689kryIE]
Zou er straks een filmpje komen met Wilmots in de hoofdrol? Of komt er een nieuwe schande aan voor het Belgische voetbal?
We zullen zien ... we zullen zien ....
[ Voor 110% gewijzigd door Kain_niaK op 27-06-2014 00:20 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
LOL @ de openingspic btw, kan ik wel waarderen als die-hard Kuifje fan
[ Voor 17% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-06-2014 09:22 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
België heeft totaal geen team en totaal geen strijdplan. Enkel wat gelukkige momenten (slechte momenten van anderen) hebben tot de goals geleid. Het zou me daarom niets verbazen als de USA erop en erover gaat aangezien ik die hoger inschat dan wie dan ook die in de poule zaten bij België.
Ik gun het de Belgen wel overigens.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
**EDIT**
Dat was blijkbaar niet de experimentele ploeg dat ik dacht, never mind... Maar het was wel zonder Hazard, Witsel & Courtois
[ Voor 40% gewijzigd door Jebus4life op 27-06-2014 11:41 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Verwijderd
-------------------------Courtois
AVDB------Kompany------Van Buyten------Vertonghen
-----------------------------Witsel--------------------------------------
-----------De Bruyne ----------Fellaini--------------------------
Mirallas-------------------------------------------------Hazard
---------------------------Origi
Met Mertens, Januzaj als supersub.
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Ik kan niet begrijpen dat Belgie gisteren met een B-team speelde, ipv te werken aan het spel van het A-team want dat was niet best. Kan je ook lekker vertrouwen tanken. Dat je nou een of 2 spelers spaart met lichte pijntjes ofzo, maar dit is vragen om problemen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Vgl. met NL hebben de Rode Duivels een makkie. Wij hebben 1 uur smiddags in de heetste stad (op Manaus na) tegen een zeer sterk Mexico (die hitte beter kunnen hebben), jullie hebben 5 uur s-middags tegen een USA die niet met al zijn emoties en hart speelt.Wilibrord schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:03:
Dit wordt alleszins een lastige opdracht, maar uit de 16 overgebleven landen is de VS toch één van de zwakste. In principe moeten we die match gewoon winnen.
28x zoveel mensen..

[ Voor 15% gewijzigd door SmokingCrop op 27-06-2014 14:17 ]
Dus ik zie de USA dit wel winnen op pure wilskracht. Dus Belgie ... maak je borst maar nat. Belgie kan winnen en zou moeten winnen maar papier is dus de praktijk niet en dit WK is al een beetje gek.
En ze hebben een Duitste coach en zoals we allemaal weten alles wat met voetbal en duitsland te maken heeft is LE-VE-NS-GE-VAAR-LIJK.
[ Voor 8% gewijzigd door Kain_niaK op 27-06-2014 18:26 ]
Verwijderd
Dit is de eerste echte wedstrijd voor België dit WK, en de kans dat je deze met wat aanmodderen en wat geluk wint is nul. De zuiderbuur zal het nu echt zelf moeten laten zien.
Ikzelf ben overigens voor USA deze match, maar dat is omdat m'n ouders daar wonen en verder geen Belgenhaat ofzo
... not as I do.
En dan natuurlijk Ned-Belgie halve finale en in de finale Ned-Dui en dan wereldkampioen!!
[ Voor 16% gewijzigd door Hironshy op 27-06-2014 19:34 ]
Gun het ze beiden wel eigenlijk, dus dat is relaxed kijken
PWM schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:48:
Ach, inmiddels heeft de US zelf betere bierbrouwerijen dan Belgie, beetje voetbal moet dan zeker lukken
Gun het ze beiden wel eigenlijk, dus dat is relaxed kijken

Zo heel overtuigend vond ik USA niet, maar ze kunnen zeker eens sterk uit de hoek komen en dat is vaak dodelijk.
[ Voor 15% gewijzigd door SmokingCrop op 27-06-2014 20:39 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Nee die zijn tot 90+5 lekker scherpBundin schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:37:
Ik denk niet dat ze daarmee wegkomen tegen Amerika.
Ik wil niet vervelend zijn... maar als de VS de hekkensluiter is wat dat betreft, dan kijken ze naar de rugnummers van de Belgen of van de Algerijnen. Ik durf het echt niet te zeggen tussen die twee, ik zie ze als aardig gelijkwaardige ploegen na het zien van de wedstrijden... kan nog best eens een leuke pot worden.Wilibrord schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:03:
Dit wordt alleszins een lastige opdracht, maar uit de 16 overgebleven landen is de VS toch één van de zwakste. In principe moeten we die match gewoon winnen.
bron: http://www.nieuwsblad.be/.../cnt/dmf20140627_01157882Thomas Vermaelen (hamstrings) en Vincent Kompany (lies, buikspieren) worden individueel klaargestoomd en van hen wordt verwacht dat zij wél beschikbaar zullen zijn in de 1/8e finales. De twee centrale verdedigers zetten hun revalidatie voort. 'Ik hoop hen allebei de dag voor de wedstrijd van dinsdag tegen de Amerikanen te kunnen recupereren. Op dit moment is het echter onmogelijk om daar nu al uitsluitsel over te geven, we bekijken alles dag per dag', aldus Wilmots. 'Als er geen gevaar is voor de fysieke gezondheid, is het best mogelijk dat ik een risico durf te nemen.'
Jammer voor VDB, heeft blijkbaar flink wat fans in België!

[ Voor 14% gewijzigd door Kain_niaK op 27-06-2014 22:22 ]
Ik verbaas me trouwens een beetje over Mertens en zijn wissels, is hij fysiek niet in staat een hele match te spelen? De eerste wedstrijd op de bank begonnen en daarna beslissend. De tweede en derde wedstrijd in de basis en het meest dreigend om dan vlak na rust te worden gewisseld.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Jammer dat Advocaat wegging, die had van al die individuele kwaliteiten een veel voetballender geheel gemaakt.
O ja, ik baal van die vent. Met zijn 'we kunnen niet anders dan blij zijn met negen op negen'. Tegen de Russen was een gelijkspel eerlijker geweest, tegen Algerije hebben we gezwijnd, en die wedstrijden buiten beschouwing gelaten, hadden we - als we Courtois niet hadden - gewoon lekker tegen Duitsland gemogen na de match tegen de Zuid-Koreanen.
Niet dat ik denk dat we met zijn trainerscapaciteiten iets gaan halen tegen de VS. Het lijkt wel alsof hij zijn opstelling bepaalde door een aantal Panini stickers uit een bokaal te trekken, waarbij hij enkel het prentje van Courtois een beetje voorverwarmde.
Bah. Eigenwijze nul.
[ Voor 4% gewijzigd door Coltrui op 28-06-2014 13:13 ]
Tot nu toe vallen de Belgen me zwaar tegen. Misschien gebaseerd op de gigantische hype in VI, welke net als het afzeiken van Oranje tot nu toe niet op enige werkelijkheid gebaseerd bleek maar zich misschien uitsluitend afspeelde in het hoofd van Derksen en consorten.
Laf spel, in ogenschijnlijk de zwakste groep ook nog. Qua mentaliteit is de USA denk ik vergelijkbaar met Duitsland, 110% inzet tot aan de laatste seconde, vol erop en voor volk en vaderland. Ben benieuwd. Misschien staan die Belgische talenten eindelijk eens op en laten ze zien dat ze dat etiket waard zijn. Ze zullen moeten want USA is een stuk sterker denk ik dan de tegenstanders tot nu toe.
Maar hoe denken de spelers zelf over Wilmots? Weten we dat?Coltrui schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 13:09:
Probleem bij België blijft dat de trainer zwak is en niks bijbrengt - integendeel, de groeimarge zelfs belemmert. Hij is een groepsgeestknuffelbaarpapa en zijn bijnaam 'Kampfschwein' zegt ook genoeg. Deze ploeg is niet gemaakt om negentig minuten te buffelen, maar zou het voetballend véél beter kunnen.
Jammer dat Advocaat wegging, die had van al die individuele kwaliteiten een veel voetballender geheel gemaakt.
O ja, ik baal van die vent. Met zijn 'we kunnen niet anders dan blij zijn met negen op negen'. Tegen de Russen was een gelijkspel eerlijker geweest, tegen Algerije hebben we gezwijnd, en die wedstrijden buiten beschouwing gelaten, hadden we - als we Courtois niet hadden - gewoon lekker tegen Duitsland gemogen na de match tegen de Zuid-Koreanen.
Niet dat ik denk dat we met zijn trainerscapaciteiten iets gaan halen tegen de VS. Het lijkt wel alsof hij zijn opstelling bepaalde door een aantal Panini stickers uit een bokaal te trekken, waarbij hij enkel het prentje van Courtois een beetje voorverwarmde.
Bah. Eigenwijze nul.
Punt is: de punten zijn binnen, dus niemand kan mekkeren, maar ik ben er zeker van dat de tendens onder de spelers 'godver, doe eens normaal en laat ons voetballen' is.
Mijn mening over Wilmots overigens. /spam
Maar als het een zenuwachtig spel wordt zoals de eerste 30 minuten van hun eerste wedstrijd kunnen we beter met de halve tijd al naar huis vertrekken.
In ieder geval go go

doe gewoon dit:
: ) B zonder spaties, lol

zie ook: Verzoek: Toevoeging Smiley met Belgische vlag
[ Voor 29% gewijzigd door SmokingCrop op 28-06-2014 18:56 ]
Hoe is het eigenlijk met de sfeer in de Belgische selectie? Ze roepen de hele tijd dat het allemaal zo fantastisch is, maar als je lekker in je vel zit pak je niet zulke domme, dómme, DOMME kaarten als Defour en Dembélé. Ik neem aan dat die dat na de wedstrijd ook wel even goed te horen hebben gekregen.
En dan heb je nog de opstellingen en wissels van Wilmots waar nauwelijks peil op te trekken is, en het tamelijk zwakke spel over de hele linie. Kan me niet echt voorstellen dat er in de hele selectie enkel mannen zitten die volledig tevreden en blij zijn.
... not as I do.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dat zal die altijd doen in een situatie zoals deze tot hij genoeg ervaring heeft en wat volwassener is . 1 hij is jong 2 hij is de topspits (of zou moeten zijn) 3 hij krijgt geen goede ballen om dat zijn looplijnen verkeerd zijn of in ieder geval hij staat niet vaak genoeg aanspeelbaar is en dat frustreert enorm. Zijn team zou het ook iets vaker moeten proberen ook al komt zo een bal niet aan.Coltrui schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:05:
Lukaku's reactie na zijn vervanging gezien? De onweerswolk boven Courtois gezien tijdens de wedstrijd tegen Zuid-Korea?
Punt is: de punten zijn binnen, dus niemand kan mekkeren, maar ik ben er zeker van dat de tendens onder de spelers 'godver, doe eens normaal en laat ons voetballen' is.
Mijn mening over Wilmots overigens. /spam
Ik vind hem een leuke kerel maar dit is zijn eerste WK en dan heb je gewoon niet altijd jezelf onder controle en wie kan dan de frustratie weerstaan? Lukaku in ieder geval niet maar laten we hopen dat hij ook zijn Sneijder momentje krijgt.
[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 30-06-2014 18:12 ]
Je zou het topic van 9lives.be eens moeten lezen over de 8ste finales.kenneth schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:17:
Ik heb veel sympathie voor Amerikaanse sportteams maar Zuiderburen blijven Zuiderburen, daarom:
Nog nooit zoveel Holland Haat gezien in mijn leven. Pure frustratie van sommige gozers daar dat die kuthollanders weer door waar op geluk en een smerige Robben en dat de FIFA omgekocht is, etc etc.
(ik zag iemand uit Achel, Hammond, veel Limburgers blijkbaar) en sommige zijn gebanned.
http://www.9lives.be/foru...4-achtste-finales-40.html
Gelukkig zijn niet alle Belgen zo. Er zit nogal gigantisch veel zuur op 9lives, ik post er soms mijn muziek nummers wel eens. Man wat je dan aan zeik en zuur over je heen krijgt. Heilige Koe. Daarom zit ik dus op tweakers ... zo een volwassen site dat de onvolwassen zich aanpassen aan de volwassenen ipv anderom.
Belgen die echt Hollanders haten en Nederlanders die echt Belgen haten hebben volgens mij niet echt goed opgelet tijdens de geschiedenis lessen. Ik vraag mij af of ze er al achter zijn dat we alle twee dezelfde taal spreken en dat België ook valt onder "De Lage Landen"
[ Voor 19% gewijzigd door Kain_niaK op 30-06-2014 17:25 ]
Over het algemeen is er helemaal geen echte haat naar mijn gevoel als Belg.Toch is er een verschil tussen Vlamingen en Nederlanders in omgang, jullie zijn veel directer, dat wordt vaak niet gesmaakt merk ik, misschien is het een vorm van jaloezie omdat wij veel terughoudender zijn?Kain_niaK schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:20:
[...]
Je zou het topic van 9lives.be eens moeten lezen over de 8ste finales.
Nog nooit zoveel Holland Haat gezien in mijn leven. Pure frustratie van sommige gozers daar dat die kuthollanders weer door waar op geluk en een smerige Robben en dat de FIFA omgekocht is, etc etc.
(ik zag iemand uit Achel, Hammond, veel Limburgers blijkbaar) en sommige zijn gebanned.
http://www.9lives.be/foru...4-achtste-finales-40.html
Gelukkig zijn niet alle Belgen zo. Er zit nogal gigantisch veel zuur op 9lives, ik post er soms mijn muziek nummers wel eens. Man wat je dan aan zeik en zuur over je heen krijgt. Heilige Koe. Daarom zit ik dus op tweakers ... zo een volwassen site dat de onvolwassen zich aanpassen aan de volwassenen ipv anderom.
Belgen die echt Hollanders haten en Nederlanders die echt Belgen haten hebben volgens mij niet echt goed opgelet tijdens de geschiedenis lessen. Ik vraag mij af of ze er al achter zijn dat we alle twee dezelfde taal spreken en dat België ook valt onder "De Lage Landen"
Want tegelijk zie je dat Jan Mulders en Johan Boskamp toch wel in de smaak vallen hier in België net door hun directe reacties.
Op 9lives.be kom je, voor zover ik weet, geen enkele serieuze reactie tegen, dus absoluut geen referentie.
Laat ons hopen dat we elkaar kunnen bekampen in de halve finale!
Voor NL rest nog 1 tegenstander die zeker te doen is, voor ons wordt het een pak moeilijker...
Voor dit doelpubliek is relativeren en twee keer nadenken voor men er iets post niet vaak bij. Daarnaast is de moderatie er ook redelijk soepel. Dan krijg je dus helaas veel domme praat, maar dit is absoluut geen referentie voor alle Belgen.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Maar goed vanavond is het van moeten winnen zeker met zulke individuele spelers, en hopelijk ook met goed voetbal!

Zit je daar op het vliegtuig huiswaarts met je negen op negen, terwijl de voetballiefhebber op zijn honger is blijven zitten. Want het is gezien het spelersmateriaal toch schrijnend wat ze qua voetbal op de mat hebben gelegd.
Haha. Kende het niet, maar wat een bedroevend niveau daar zegKain_niaK schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:20:
[...]
Je zou het topic van 9lives.be eens moeten lezen over de 8ste finales.

Wel veel zin in de pot van België! Vind de VS ook wel een leuke ploeg hebben, kan alle kanten op imo. Zie wel weer een verlenging aankomen.
[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 01-07-2014 10:00 ]

Natuurlijk hebben ze veruit de betere spelers, maar hebben ze ook het betere team? Nadat ik alle andere achtste finales heb gezien, waarbij met uitzondering van Colombia - Uruguay alle underdogs het de favorieten ontzettend moeilijk hebben gemaakt en het dubbeltje zomaar de andere kant op had kunnen vallen, ben ik toch een beetje somber voor onze zuiderburen.
Ik hoop dat ik er compleet naast zit, want een mogelijke Nederland vs België in de halve finale zou natuurlijk fantastisch zijn!
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Als Hazard ook deze keer weer niets laat zien, moet hij met de rust maar vervangen worden. 't Wordt tijd dat hij leert dat hij op z'n talent en "sterrenstatus" alleen er niet zal komen.
De VS speelt de laatste jaren steeds beter voetbal en hebben zeker wel een goede lichting nu. Zelfde geldt natuurlijk voor België, dus ik verwacht een hele gelijkwaardige pot, kijk er naar uit!

Zeg dan niets.Wij geven het absoluut het voordeel van de twijfel en respecteren het besluit. Hij heeft tot nu toe twee uitstekende wedstrijden gefloten, we gaan ervan uit dat hij daar mee doorgaat

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Niet helemaal netjes natuurlijk, maar het gebeurd veel vaker.
Denk overigens dat deze scheidsrechter daarboven staat. Daarnaast, de meeste conversaties tussen spelers en scheidsrechters gaan in het engels...omg Amerikaans voordeel!?!?
Ontploffen in de goede zin van het woordWilibrord schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:11:
Ik denk dat Hazard vanavond eindelijk ontploft, en we eindelijk aan de wereld laten zien waartoe we in staat zijn. De VS gaat ongetwijfeld ruimte laten wanneer ze iets te ontstuimig aanvallen, en als België snel tot scoren komt, zie ik ze de VS compleet van de mat voetballen.
Als Hazard ook deze keer weer niets laat zien, moet hij met de rust maar vervangen worden. 't Wordt tijd dat hij leert dat hij op z'n talent en "sterrenstatus" alleen er niet zal komen.
Niet dat hij er met rood vanaf gaat. Volgens mij kunnen ze veel meer maar ze durven het niet te laten zien
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik denk ook dat er een rem op staat, er was ook niet echt nood aan, nu MOET er echter gewonnen worden...Sepp14 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:16:
[...]
Ontploffen in de goede zin van het woord![]()
Niet dat hij er met rood vanaf gaat. Volgens mij kunnen ze veel meer maar ze durven het niet te laten zien
Denk dat bij een speler als Hazard die MOET aanwezig moet zijn om hem op zijn best te zien.
[ Voor 3% gewijzigd door BlackShadow op 01-07-2014 11:26 ]
Lombaerts is een stuk beter dan Van Buyten en een waardige vervanger voor Kompany (op verdedigend vlak). Alderweireld op rechts is zeker geen verzwakking in verdedigend opzicht, integendeel.Coltrui schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:17:
Ook verdedigend komen we vast in de problemen. Geen Vanden Borre, geen Vermaelen en Kompany's verschijnen aan de aftrap heeft slechts 50% kans...
En Vermaelen heeft in geen maanden nog een volledige wedstrijd met inzet gespeeld, die gaan we niet missen.
Als iedereen fit is, zou ik altijd met Vertongen-Lombaerts-Kompany-Alderweireld spelen. Bovendien hebben we nog geen doelpunt weggegeven (buiten die ene penalty dan).
Nee, in aanvallend opzicht moet het maar een keer beginnen lopen, verdedigend zit alles wel snor.
Mja, ben ik op zich wel met je eens, maar je minimaliseert nu wel het belang van automatismen. En het feit dat we nog geen doelpunt weggaven mogen we voor een groot deel op het conto van Courtois schrijven. Deze is niet voor niks de doelman met het hoogste reddingspercentage op dit WK.Wilibrord schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:36:
[...]
Lombaerts is een stuk beter dan Van Buyten en een waardige vervanger voor Kompany (op verdedigend vlak). Alderweireld op rechts is zeker geen verzwakking in verdedigend opzicht, integendeel.
En Vermaelen heeft in geen maanden nog een volledige wedstrijd met inzet gespeeld, die gaan we niet missen.
Als iedereen fit is, zou ik altijd met Vertongen-Lombaerts-Kompany-Alderweireld spelen. Bovendien hebben we nog geen doelpunt weggegeven (buiten die ene penalty dan).
Benieuwd of Origi eens mag opdraven van bij het eerste fluitsignaalNee, in aanvallend opzicht moet het maar een keer beginnen lopen, verdedigend zit alles wel snor.
Ik zou starten met Lukaku. Origi en eventueel ook Mertens houden om in te vallen.Coltrui schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:43:
[...]
Mja, ben ik op zich wel met je eens, maar je minimaliseert nu wel het belang van automatismen. En het feit dat we nog geen doelpunt weggaven mogen we voor een groot deel op het conto van Courtois schrijven. Deze is niet voor niks de doelman met het hoogste reddingspercentage op dit WK.
[...]
Benieuwd of Origi eens mag opdraven van bij het eerste fluitsignaal
Lukaku gaat nu sowieso meer ruimte krijgen.
Mertens heeft al laten zien geen hele wedstrijd het niveau te halen dat hij in de eerste wedstrijden een half uur heeft kunnen laten zien.
Origi vrees ik ook voor of hij het 90min kan volhouden, hij is nog heel jong en veel minder ervaring.
Omgekeerd kan uiteraard ook, dat is dan misschien beter voor de moraal van Lukaku als hij mag invallen.
Dat klopt: automatismen zijn belangrijk. Dat sluit niet uit dat ik liever Lombaerts zie spelen dan Van Buyten. Van Buyten heeft al genoeg kansen gehad en is - sorry om het zo hard te zeggen - fin de carrière. Lombaerts verdient vertrouwen - hij heeft een punt wanneer hij zegt dat hij onderschat wordt omdat hij in de verre Russische competitie speelt. Lombaerts is een basisspeler bij Zenit, terwijl Van Buyten een bankzitter is bij Bayern.Coltrui schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:43:
[...]
Mja, ben ik op zich wel met je eens, maar je minimaliseert nu wel het belang van automatismen.
Was dat ironisch? Courtois heeft, behalve tegen Zuid-Korea, nog geen bal moeten pakkenEn het feit dat we nog geen doelpunt weggaven mogen we voor een groot deel op het conto van Courtois schrijven. Deze is niet voor niks de doelman met het hoogste reddingspercentage op dit WK.
Vermoedelijk. Lukaku mag er dan inkomen wanneer blijkt dat een diepe spits nodig is ipv. omgekeerd. Maar ik heb al begrepen dat jij geen fan van Wilmots bent[...]
Benieuwd of Origi eens mag opdraven van bij het eerste fluitsignaal
In ieder geval veel succes zuiderbuurtjes.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Pogingen van Kanoennikov en Fajzoelin vergeten?YellowOnline schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:05:
[...]
Was dat ironisch? Courtois heeft, behalve tegen Zuid-Korea, nog geen bal moeten pakken![]()
[...]
Ik vind hem erg sympathiek, maar niet het type voetbal opleggen dat zou passen bij deze ploeg. Dat jij dat zomaar begrepen hebt - jij hebt ook maar een half woord nodigVermoedelijk. Lukaku mag er dan inkomen wanneer blijkt dat een diepe spits nodig is ipv. omgekeerd. Maar ik heb al begrepen dat jij geen fan van Wilmots bent
Wilmots heeft bij mij krediet genoeg verdiend, met de resultaten, en het opbouwen van een ploeg van 23 man tijdens en na de kwalificatie. Ik geloof er dan ook in en sta er VOLLEDIG achter. De zure oprispingen van hierboven deel ik geenszins. Als je als coach Origi meepakt terwijl heel de Belgische pers nog ineens zijn persmap over die jongen moet samenzoeken en de spelling van zijn naam moet vragen, dan voeg je wél iets toe als coach. Als je de wissels maakt die nodig zijn, voeg je wél iets toe als coach. Imho.
We gaan VOLUIT voor NEDBEL in de halve finale. Maar eerst vanavond hamburgers eten!
EDIT: één punt van disagreement tussen mezelf en Wilmots (maar ook vele andere coaches) ik blijf Van Buyten een liability in de defensie vinden. Eén keer per match heeft hij een brainfreeze die meestal een levensgrote kans zoniet een doelpunt kost.
[ Voor 13% gewijzigd door DexterBelgium op 01-07-2014 12:21 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Het was op aanraden van Gert Verheyen dat Wilmots naar Origi is gaan kijken, hoorDexterBelgium schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:18:
Vind het wel knap dat iedereen Algerije afserveert, maar blijkbaar (zie gisterenavond) is dat Algerijnse blok toch niet zo makkelijk te manouevreren, en ook voetballend helemaal niet zo waardeloos als ze nog steeds worden weggezet.
Wilmots heeft bij mij krediet genoeg verdiend, met de resultaten, en het opbouwen van een ploeg van 23 man tijdens en na de kwalificatie. Ik geloof er dan ook in en sta er VOLLEDIG achter. De zure oprispingen van hierboven deel ik geenszins. Als je als coach Origi meepakt terwijl heel de Belgische pers nog ineens zijn persmap over die jongen moet samenzoeken en de spelling van zijn naam moet vragen, dan voeg je wél iets toe als coach. Als je de wissels maakt die nodig zijn, voeg je wél iets toe als coach. Imho.
We gaan VOLUIT voor NEDBEL in de halve finale. Maar eerst vanavond hamburgers eten!
En ik doe niet zuur - althans, dat is niet mijn bedoeling. Wellicht kom ik zo over, maar denk toch dat ik een beetje realistisch naar de zaken probeer te kijken, als liefhebber van het spelletje dan, meer dan uit vaderlandsliefde.
Maar om echt het onderste uit de kan te halen met dit team komt Wilmots waarschijnlijk te kort aan ervaring, maar op dit moment, met de ervaring die deze groep had, is hij volgens mij de ideale coach.
edit:

Toch niet op dit WK, is niet voor niets één van de beste verdedigers tot nog toe. Speelt naar zijn kwaliteiten en doet het gewoon heel goed.DexterBelgium schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:18:
EDIT: één punt van disagreement tussen mezelf en Wilmots (maar ook vele andere coaches) ik blijf Van Buyten een liability in de defensie vinden. Eén keer per match heeft hij een brainfreeze die meestal een levensgrote kans zoniet een doelpunt kost.
YellowOnline schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:05:
[...]
Was dat ironisch? Courtois heeft, behalve tegen Zuid-Korea, nog geen bal moeten pakken
Voor wie graag geniet:Coltrui schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:17:
[...]
Pogingen van Kanoennikov en Fajzoelin vergeten?En inderdaad, als ik zijn reddingen tegen de Koreanen niet mag meetellen, dan heeft hij inderdaad niks gedaan
YouTube: Thibaut Courtois - Top 10 Saves ● 2014 HD
[ Voor 28% gewijzigd door BlackShadow op 01-07-2014 15:38 ]
Kan best zijn dat we nog niet al te veel hebben laten zien op dit wk, het lijkt wel alsof we met de handrem op spelen. Wie de kwalificatiewedstrijden van de Belgen heeft gezien weet dat deze ploeg tot veel meer in staat is dan ze tot nu toe hebben laten zien.
Als we ons niveau van de kwalificaties kunnen terugvinden en de handrem afzetten heeft de USA geen schijn van kans. Als we aan de wedstrijd beginnen zoals tegen Algerije zie ik ons wel terug in de problemen komen.
Ter info: Origi en Kompany starten hoogstwaarschijnlijk.Dnomaid schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:44:
Ter info: Origi en Kompany starten.
Als Sporza het bij het juiste eind heeft, is er goed nieuws voor bondscoach Marc Wilmots: Vincent Kompany zou namelijk fit bevonden zijn en aan de aftrap verschijnen tegen de Verenigde Staten! Ook Divock Origi zou zich mogen verheugen op een plaatsje in de basiself.
Ik vind wel dat Origi een basisplaats verdient maar we weten niet of hij een goede starter is.
[ Voor 30% gewijzigd door zwiep op 01-07-2014 15:55 ]
B: De Amerikanen kunnen zo schromelijk overdrijven, helemaal als ze een wedstrijd winnen, dan doen ze meteen alsof ze god zelf zijn.
Die houding van de pers, en eigenlijk de gemiddelde amerikaan vind ik veel te patriottistisch.
Daarom, hoop ik echt van harte dat België doorgaat naar de volgende ronde.
Daarna, waarschijnlijk Argentinïe, wat lastig wordt, maar ook die gun ik ze van harte.
Sterker nog, als Nederlands uitgeschakeld zou worden, is mijn wens dat Belgie wint
I have the body of a god, shame it's a buddha......
Wees blij dat het niet om 3u 's nachts isSjah schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:58:
Waarom deze match nu weer om 22 uur, vind die match van 18 uur prettiger qua tijdstip.

Smiling as the shit comes down...
Is waar, maar ik ben er een die liefst op zijn laatst een match om 20.15 ziet starten, heb al moeite met dat eeuwige 20.45 van de CL.SmokingCrop schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:28:
[...]
Wees blij dat het niet om 3u 's nachts is
Maar ok, we mogen dankbaar zijn voor 21 uur voor de finale, mochten we nog een feestje moeten bouwen..
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Dan ontploft GoT.YellowOnline schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:59:
USA is een meer dan haalbare kaart. Mag ik verder dromen van een match daarna tegen Argentinië en daarna zowaar een halve finale tegen... Nederland?
[afbeelding]

Go dolphinphoenixeaglebearredskin team USA..

U ASS AYE U ASS AYE U ASS AYE U ASS AYE U ASS AYE U ASS AYE
Oh nee dat is later pas.
Die Zwitsers krijgen weer een beetje moed zo lijkt het.
[ Voor 17% gewijzigd door MrMonkE op 01-07-2014 20:01 ]
★ What does that mean? ★
Het voordeel is wel dat er dan geen zon op het groot scherm valt, dus alles is stukken helderder!Sjah schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:58:
Waarom deze match nu weer om 22 uur, vind die match van 18 uur prettiger qua tijdstip.
Ik herinner me bij de 2de match nog dat ik de goal eerst niet had gezien. Dat breekt wel wat de sfeer.
In elk geval succes aan de belgen
Net als australie, korea enneh was nog zo'n land.
Daarmee redt je het gewoon niet tegen goeie teams.
★ What does that mean? ★
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Courtois, Alderweireld, Van Buyten, Kompany, Vertonghen, Witsel, Fellaini, De Bruyne, Mertens, Hazard, Origi.
Nou, hier heb ik NIKS op tegen. Lijkt me volle sterkte!

USA opent de score.
How do you save a random generator ?
Lekker aanvallende opstelling!Coltrui schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:59:
Opstelling Duivels:
Courtois, Alderweireld, Van Buyten, Kompany, Vertonghen, Witsel, Fellaini, De Bruyne, Mertens, Hazard, Origi.
Nou, hier heb ik NIKS op tegen. Lijkt me volle sterkte!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Op naar een

Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen voor de nabespreking van de wedstrijd. Discussie over de komende kwartfinale tegen Argentinie gebeurt in een apart topic.