Hakken, sloot ;-) [Achtste finale] Belgie - USA

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 15.182 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killforyou
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-07-2023
Wat een wedstrijd, kan niet wachten op Nederland - Belgie:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Arm1n schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:15:
Wat ik me tijdensde wedstrijd wel afvroeg is of het team onderling Vlaams of Frans praat? Of een grote mengelmoes? Dat iedereen de taal spreekt die hij wil want iedereen kan beide verstaan?
De tweetaligen (zoals Kompany en Lukaku) zullen ze allebei spreken. Er zullen er altijd wel een paar zijn die geen Nederlands of Frans kunnen, maar dat is in het Belgische nationale elftal altijd zo geweest. De bondscoach is ook bijna perfect tweetalig en da's ook een pre.

Voor de rest zijn voetballers gewoon van te werken met ploegmakkers die niet hun moedertaal spreken, dus ik denk niet dat er daar zich een probleem rond vormt.

Toch niet deze keer... Ik herinner mij tijden waar er een punt van gemaakt werd om evenveel Walen als Vlamingen in de nationale ploeg te hebben. 8)7 8)7 8)7 8)7

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:04

DinX

Motormuis

Het is trouwens ook niet alsof ze hele gesprekken zitten te voeren op het veld, dat zijn gewoon simpele dingen als "nu!", "diep!", "geef voor!",... Dat zullen de meeste spelers wel in alle mogelijke talen kennen wetende waar veel van hun al overal gespeeld hebben.

De meesten hebben toch een historie van diverse clubs over Europa en zijn dus gewoon om Nederlands, Frans, Engels, Spaans,... op het veld te horen.

En ik zie niet veel verschil met mensen die gewoon een job in Brussel hebben. Die wisselen ook continu af tussen Nederlands en Frans afhankelijk van de situatie.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:48
DarthDavy schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:26:
[...]

Toch niet deze keer... Ik herinner mij tijden waar er een punt van gemaakt werd om evenveel Walen als Vlamingen in de nationale ploeg te hebben. 8)7 8)7 8)7 8)7
Ach dat heb je in nederland ook wel gehad met Ajacieden en Feyenoorders. In spanje is altijd de discussie hoeveel madrilenen en catalanen (Barca) er in een team zitten. Tot het punt dat de madrilenen spanje niet steunen omdat er teveel catalanen spelen.

Maar mooi om te zien dat zo'n land even verenigd kan zijn. kan men in nederland nog wat van leren O-)
:+ intolerant zootje hiero :+
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen voor de nabespreking van de wedstrijd. Discussie over de komende kwartfinale tegen Argentinie gebeurt in een apart topic.