Sneijder & Huntelaar! 2-1 [8e finale] Nederland-Mexico

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 38.528 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
en wat betekend dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

laatste zal iets betekenen als
behalve op èèn punt dat hizo llorar een goede acteur is

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 29-06-2014 22:04 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

There is no worse player faking fouls neymar

except this fucking his fault we did I mourn, that is great actor
/Google translate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Er is geen speler die een overtreding zo kan faken als Neymar.
Behalve dan deze eikel. Het is zijn fout dat we treuren. Hij is een groot acteur.

[ Voor 23% gewijzigd door DarkFly op 29-06-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou f*ck you to Mexico. In de eerste helft hadden we al een penalty verdient.
Laat ze maar lekker treuren. >:)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Robben is vier keer onderuit geschoffeld, ja hij speelt lekker mee. Dat doen ze allemaal. Misschien dat ze stuk voor stuk geen penalties waren maar de optelsom toch zeker wel. Heel blij dat de scheids dat dan ook meenam, het is een keer klaar natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Vind kuyt zijn verhaal mooi om te horen zeg: http://nos.nl/wk2014/vide...elde-voor-zijn-vader.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:11

Grvy

Bot

zouden ze gewonnen hebben *(theoristisch) zonder de penalty.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:18
Je kan moeilijk je scheenbeen breken en dan claimen dat je voor de bal ging. ;)

Op de DVR heb ik het in slowmotion bekeken, maar dat zag er niet lekker uit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het zijn allemaal slechte verliezers die Zuid Amerikaantjes. Continu janken om penaltys, doen alsof net hun been geamputeerd is zonder verdoving en kaarten vragen bij alles en als ze dan verliezen dan is de tegenstander gemeen en de scheidsrechter partijdig. Ik kan geen enkel land in Zuid-Amerika bedenken waar ze fatsoenlijk voetbalgedrag vertonen.

(al past Robben ook wel een beetje in dit plaatje ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Grvy schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:11:
zouden ze gewonnen hebben *(theoristisch) zonder de penalty.
Ja, dan was het verlenging en ik denk dat ze er dan langs zouden komen. Wat de spelers ook al zeiden, wel mee eens dat een verlenging heel slecht zou zijn. Nog een half uur extra spelen in die slopende hitte? Noty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Smitovic schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:09:
Robben is vier keer onderuit geschoffeld, ja hij speelt lekker mee. Dat doen ze allemaal. Misschien dat ze stuk voor stuk geen penalties waren maar de optelsom toch zeker wel. Heel blij dat de scheids dat dan ook meenam, het is een keer klaar natuurlijk.
Robben wilt ook vaak vallen hé. Vergelijk het met Kuyt. Die valt praktisch nooit, hij zal altijd proberen door te gaan waar Robben bij het meest minimale contact een duik maakt van heb ik jou daar. Normaliter een ontzettende hekel aan, dus ontzettend hypocriet dat het me vandaag niets uitmaakte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Exorcist schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:13:
[...]

Robben wilt ook vaak vallen hé. Vergelijk het met Kuyt. Die valt praktisch nooit, hij zal altijd proberen door te gaan waar Robben bij het meest minimale contact een duik maakt van heb ik jou daar. Normaliter een ontzettende hekel aan, dus ontzettend hypocriet dat het me vandaag niets uitmaakte :+
Deels mee eens. Waar ik Robben wel om prijs is het feit dat ik hem niet zie zeuren. Ja hij maakt schwalbes, maar nee hij rent niet naar de scheidsrechter om een penalty te fixen. Dat zag je hem vandaag ook niet doen, ook al trapte Moreno hem omver en gebeurde er verder niks, Robben stond op en ging weer spelen. De gemiddelde Zuid-Amerikaan of -Europeaan doet dat net even anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:15

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Smitovic schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:14:
[...]

Deels mee eens. Waar ik Robben wel om prijs is het feit dat ik hem niet zie zeuren. Ja hij maakt schwalbes, maar nee hij rent niet naar de scheidsrechter om een penalty te fixen. Dat zag je hem vandaag ook niet doen, ook al trapte Moreno hem omver en gebeurde er verder niks, Robben stond op en ging weer spelen. De gemiddelde Zuid-Amerikaan of -Europeaan doet dat net even anders.
+1

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Vond het trouwens ook leuk dat hij bij Jack zelf toegaf dat die schwalbe in de eerste helft een domme actie was _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Smitovic schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:18:
Vond het trouwens ook leuk dat hij bij Jack zelf toegaf dat die schwalbe in de eerste helft een domme actie was _/-\o_
Dat vind ik nu echt pure klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat is wel mosterd na de maaltijd. Als hij wel een penalty gekregen zou hebben had je hem er echt niet over gehoord, dat werkt dan tegen hem. Maar goed, het is een slimme speler, en slim vallen hoort daar ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 12:19

Pinobigbird

doesn't share food!

Hier de video van de niet gegeven penalty waar Héctor Moreno hard Robben onderuit schoffelt en zijn scheenbeen breekt.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Smitovic schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:18:
Op Twitter lijkt het nu alsof de Mexicanen deze uitspraak koppelen aan de laatste penalty. Niet zo handife uitspraak dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Ja natuurlijk is het makkelijk lullen achteraf. Maar wat je zegt, dit is dus waar Bayern hem miljoenen voor betaald.

@Exo, dat is zoeken naar excuses. Als Sneijder had gemist en we geen penalty hadden gekregen waren wij nu de scheidsrechter in de grond aan het stampen.

[ Voor 40% gewijzigd door Smitovic op 29-06-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Luister allemaal even het hele interview van Robben http://nos.nl/wk2014/vide...telaar-de-strafschop.html

Ik ben ook zeker geen van van al die smerige swalbes maar ik kan me er wel in vinden wat Robben zegt. Soms verwacht je ook een been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:04

Fiber

Beaches are for storming.

Kuijt mag van mij wel aanblijven als rechtsback...

Of zou hij de volgende wedstrijd op de plek van de geblesseerde Nigel de Jong staan?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Fiber schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:29:
Kuijt mag van mij wel aanblijven als Rechtsback...

Of zou hij de volgende wedstrijd op de plek van de geblesseerde Nigel de Jong staan?
Ik zie hem graag een wedstrijdje keepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig die Mexicaanse kranten, met onze schoonspringer Robben. _O-

http://www.eluniversal.com.mx/noticias.html

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/23iyotx.png

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Afgezien van de niet gegeven pingels van vandaag krijgt Robben al het hele toernooi de scheidsrechter mee. Hij doet dat gewoon ontzettend slim elke keer en lokt het goed uit. Die penalty van vandaag ook. Het leek zonder herhaling duidelijk een penalty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Jammer dat ze in Mexico die doodschop van Moreno negeren, echt een wonder dat Robben daar niets aan overhield, terwijl hij zijn been breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ok nu even serieus: is er al meer bekend over die leuke fan in dat rode shirt van de eerste helft? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

RoD schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:38:
Afgezien van de niet gegeven pingels van vandaag krijgt Robben al het hele toernooi de scheidsrechter mee. Hij doet dat gewoon ontzettend slim elke keer en lokt het goed uit. Die penalty van vandaag ook. Het leek zonder herhaling duidelijk een penalty.
Het ding is ook dat Robben spelers moeiteloos passeert op het moment, dan kom je vanzelf benen tegen omdat ze niet bij de bal kunnen. Daar moet je op de juiste moment gebruik van maken, ook een kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/iznuvm.jpg
Het is wel licht maar je kunt hem geven.

[ Voor 28% gewijzigd door Saampje1460 op 29-06-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:30:
Geweldig die Mexicaanse kranten, met onze schoonspringer Robben. _O-

http://www.eluniversal.com.mx/noticias.html

[afbeelding]
De commentaren in de Spaanse kranten zijn ook niet mals.
Getuigt eerder van dat ze slechte verliezers zijn. Ze zetten alle hoop op Argentinië die Nederland wel een lesje zal leren.
Oke het spel was de eerste helft een zaadpartij. Tweede helft was reuze spannend. Robben heeft zijn verleden die tegen hem spreekt maar ondanks dat ik zie hem niet zeiken tegen de scheids.
Vond het wel een goede actie van de scheids dat hij de Mexicaanse coach aansprak op het gebaar dat hij een kaart moest trekken.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:47
(foutje)

[ Voor 95% gewijzigd door bszz op 29-06-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
In het buitenland wordt robben flink uitgemaakt voor een duikelaar. Waarom zoveel nadruk hierop terwijl een aantal ploegen de hele wedstrijd niks anders doen dan duiken en zeuren om kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbetje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 14:15
Dan mag Robben wel een duikelaar zijn, als wij gewoon een penalty krijgen bij die aktie waar Moreno zijn scheenbeen breekt, dan loopt zo een wedstrijd heel anders en zie ik de Mexicanen ook niet winnen. Dus, al met al gewoon verdiend!!!

[ Voor 0% gewijzigd door robbetje op 29-06-2014 23:06 . Reden: komma ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik vond Brazilië gisteren een echt dieptepunt van fopduiken en janken om niets.

Die Hulk, wat is dat, 90 kg? Komt een ventje van 60 kg tegen en gaat liggen kermen als een wijf.

Neymar deelt roodwaardige hoeken uit, krijgt niets, maar ligt ook erg vaak te jammeren en kaarten te vragen.

Robben kreeg links en rechts klappen en schoppen, maar blijft ook liever overeind, als hij de bal nog heeft. Alleen als hij de bal kwijt raakt gaat hij in feite neer.

En zoals de beelden bewijzen, is dat in het meerendeel van de gevallen terecht/niet onterecht, want het is 80-90% van de tijd echt raak.

Nederland houdt zich wat dat betreft behoorlijk koest. Uitdelen en incasseren.

Brazilianen zijn schijnheilige jankerds. Kwestie van taalgebied? Zie Portugal.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:20

GS88

π raat

Portugal.. beh, kan me nog een Luis Figo herinneren die in 2006 een kaart aansmeerde bij Boulahrouz.

Maar even over de wedstrijd: Kuyt was letterlijk overal! Zal me niks verbazen als die alleen deze wedstrijd al 5000 km op de teller heeft staan :p

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Zijn er nog ergens statistieken te vinden van bijv. aantal passes / gelopen km per speler? Vind dat altijd wel interessant?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:05

Polycom

Poes van goud

Hoe is het met Nigel de Jong? Zo echt kut zijn als die niet meer mee kan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zondag 29 juni 2014 @ 23:14:
Zijn er nog ergens statistieken te vinden van bijv. aantal passes / gelopen km per speler? Vind dat altijd wel interessant?
Scrollen naar 'Official Documents':
http://www.fifa.com/world...300186508/index.html#motm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Volgens mij ligt die uit dit WK. Hopelijk is die weer snel fit, maar een liesblessure is niet iets wat snel over gaat volgens mij.

@hierboven: Thanks!

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-06-2014 23:16 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbetje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 14:15
morgen een scan die uitsluitsel moet geven, maar van Gaal is bang dat de Jong is uitgeschakeld voor de rest van het toernooi.

[ Voor 12% gewijzigd door robbetje op 29-06-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

Aghanim schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:12:
Het zijn allemaal slechte verliezers die Zuid Amerikaantjes. Continu janken om penaltys, doen alsof net hun been geamputeerd is zonder verdoving en kaarten vragen bij alles en als ze dan verliezen dan is de tegenstander gemeen en de scheidsrechter partijdig. Ik kan geen enkel land in Zuid-Amerika bedenken waar ze fatsoenlijk voetbalgedrag vertonen.

(al past Robben ook wel een beetje in dit plaatje ;) )
Je vergeet het constante fluiten en joelen. God wat is dat irritant zeg.
Exorcist schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:13:
[...]

Toch vind ik het wel een verschil met vroeger. Hij maakt nu minder swalbes dan voorheen en gaat ook nog wel eens door. Zeker buiten de 16 zie je hem eigenlijk vrij weinig meer expres duikelen. Sure, hij stelt wat aan, maar het is eigenlijk nooit echt onterecht meer.
PuDy schreef op zondag 29 juni 2014 @ 23:15:
Hoe is het met Nigel de Jong? Zo echt kut zijn als die niet meer mee kan doen..
Zoals gezegd: liesblessure. Hangt er helemaal vanaf wat er precies is gebeurd en of hij er bv al eerder last van had. Op zich hoeft het niet zo'n probleem te zijn en kun je gewoon spelen met een dergelijke blessure, tenzij het echt pijn doet bv.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 30-06-2014 00:04 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Saampje1460 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:46:
[afbeelding]
Het is wel licht maar je kunt hem geven.
Hier ook vanuit een andere hoek:
Afbeeldingslocatie: http://www.telegraaf.nl/telesport/article22797796.ece/binary/i/robben.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Pinobigbird schreef op maandag 30 juni 2014 @ 00:15:
[...]

Hier ook vanuit een andere hoek:
[afbeelding]
Ach wat maakt het uit? We hadden eerder in de wedstrijd wel een strafschop moeten hebben en die is niet gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Dat vallen hoort er nu eenmaal bij, ieder land doet het, en uiteindelijk is het bij Robben gewoon een optel som geworden waarvoor hij uiteindelijk een penalty kreeg. De zuid-amerikanen laten zich nu wel erg kennen, hun zijn net degene die hier heer en meester in zijn, erg zwak :).

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Ach, als het in je teams voordeel is, is een bepaalde beslissing terecht. Omgekeerd dan weer niet. Op zijn tijd een dosis hypocrisie bezitten lijkt er wel een beetje bij te horen als voetballiefhebber. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BrUhqMWCYAApurz.jpg:large

Deze foto gaat dus rond op Twitter waarbij de Mexicanen nog durven te beweren dat hij zich liet vallen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:24
Alle Spaanstalige voetballers zijn jankers eerste klas, zonder twijfel. Italianen kunnen er trouwens ook wat van.

Wat is dat toch met die voetbalschoenen? Alle kleuren van de regenboog? De middelste Mexico speler hierboven heeft zelfs twee verschillende kleuren aan.....

[ Voor 11% gewijzigd door Snowwie op 30-06-2014 00:42 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:24

EektheMan

DPC

Señor Sjon schreef op zondag 29 juni 2014 @ 21:44:
De Belg, NOS en VI waren alledrie maar meh. Ik krijg kriebels van de huiskamersetting van NOS, Jan Mulder bij de Belg (Boskamp is daar veel leuker) en bij VI zijn ze wel heel hypocriet bezig. Mocht NL de wereldbeker in de lucht houden, dan hebben ze alsnog wat te zeiken.
Dat DIABO is inderdaad een stuk vermakelijker. Wat geravot en serieuze analyses in 1 programma. Die huiskamer op NL is een van de slechtste sportprogramma's ooit gemaakt. Zodra er enige vaart inkomt wordt er weer een klaargezet filmpje ingezet. En Bossie is altijd leuk om naar te kijken :)F :)B

Van ESPN, waar ze ook vooral klaagden over Robben (maar nooit reageerden op een schwalbe van een ander):
Mexico coach Miguel Herrera blamed the referee for the loss, saying Robben dived to earn the penalty.

"Today it was the man with the whistle who eliminated us from the World Cup,'' Herrera said.

"If a referee invents a penalty, you're out of the World Cup,'' Herrera added. "I hope they have a look at what happened and that this gentleman goes home just like we are.''

Herrera said Robben dove three times and blamed the referee for not reacting.

"If the referee is fair then their second goal doesn't exist and Robben would have been expelled or suspended with a second yellow card," he said. "But if you do nothing the first time then the player knows that the referee won't kick you out, he won't caution you, not say anything."
Volgens mij leert het verleden dat het geklaag op Robben zeker effect heeft in een volgende wedstrijd bij de refs.

[ Voor 38% gewijzigd door EektheMan op 30-06-2014 00:47 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Nu de Jong vrijwel zeker eruit ligt, wie moet hem vervangen? Blind op het middenveld vind ik geen waardige vervanger.....Kuyt misschien? Fysiek oersterk, werkt hard, allround en heeft 3 paar longen:D

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Al iets bekend over De Jong? Die gaan we nog hard nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Rainesh schreef op maandag 30 juni 2014 @ 01:01:
Nu de Jong vrijwel zeker eruit ligt, wie moet hem vervangen? Blind op het middenveld vind ik geen waardige vervanger.....Kuyt misschien? Fysiek oersterk, werkt hard, allround en heeft 3 paar longen:D
Ik zou zeggen Fer maar die is ook nog herstellende toch? Toch wel een flinke aderlating hoor, zonder de Jong. Tegen Costa Rica is dat wel op te vangen maar daarna tegen de echte toplanden ga je die zeker missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Moreno heeft een scheenbeenbreuk, een flinke zware blessure...
Voor hem wordt het eventjes een half jaartje thuis bankzitten ;). Maar goed, ze mogen nu toch even uitrusten nu ze terug naar huis kunnen :P

[ Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 30-06-2014 01:13 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AW_Bos schreef op maandag 30 juni 2014 @ 01:12:
Moreno heeft een scheenbeenbreuk, een flinke zware blessure...
Voor hem wordt het eventjes een half jaartje thuis bankzitten ;). Maar goed, ze mogen nu toch even uitrusten nu ze terug naar huis kunnen :P
Leert die wat van met die tackle. Robben is gewoon echt opeens van staal. :D

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10441245_782253388474883_798755052898229815_n.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Die is echt goed. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Die Mexicanen gaan echt he-le-maal over de zeik overal. Ik zit wat mexicaanse news sites te lezen en ze gaan echt helemaal los. Als ik Robben of die scheidrechter was zou ik voorlopig geen vakantie in Mexico houden. En dan de KLM nog even met hun slimme 'Adios AMigos' tweet met een departure bord met een glyph van een stereotiepe Mexicaan.

Ik schaam me diep.. maar ik lach me kapot om die verhitte latinos daar :)

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6JJHd57aGTVLlkZ1TftzCiAm/full.png

_O-

Heat map Kuyt. Is al sinds 2010 mijn favoriete speler. Wat een werkpaard.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HPxQ6rH.png

Doordat hij naar rechts moet speelde hij dus twee keer in de zon ...

[ Voor 53% gewijzigd door Kain_niaK op 30-06-2014 04:44 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Heeft iemand een gifje van de overtreding op Robben in de eerste helft?

Ik bedoel, Moreno breekt zijn been echt niet op de bal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb trouwens het idee dat Blind erg druk was met het voorkomen van een 2e gele kaart. Zijn ingrepen waren vaak zonder overtuiging en ik had het idee dat hij weinig duels won.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
CrashOne schreef op maandag 30 juni 2014 @ 00:32:
[afbeelding]

Deze foto gaat dus rond op Twitter waarbij de Mexicanen nog durven te beweren dat hij zich liet vallen.
Het gaat er natuurlijk om dat de bal een meter verder ligt, die Mexicaan is gewoon dom bezig.
Dit is gewoon dikke penalty, goed gezien van de scheids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Als je tot de 85 minuut met 0-1 voorstaat en aan het eind met 2-1 verliest heb je het als team niet goed gedaan. Dan heb je de wedstrijd niet gecontroleerd. Dan verdien je het niet om door te gaan.
Mexico heeft de minieme voorsprong verdedigt, ze werden na hun eigen goal terug gedrongen. Dat is hun zwakte geweest uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 12-09 11:04
Blijf de kranten in Mexico vreemd vinden. Wanneer je je scheenbeen breekt ma je van geluk spreken dat je niet ook Rood kreeg en een penalty tegen EN 5 wedstrijden schorsing.

Dat die laatste wat makkelijk gegeven was klopt. Maar het was erg dom om zo duidelijk je been voor dat van Robben te zetten recht in het zichtvelt van de scheitsrechter. Verder wordt hij wel degelijk geraakt. Dus mag je hem geven. Na de fout bij de eerste lijkt het me duidelijk dat het aantal penalties voor iedereen nog minstens klopt. Het hadden er ook twee kunnen zijn.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Vanochtend op Radio 1 waren ook al meerdere Mexicaanse reacties en dat ze klagen over een penalty ok, maar om dan te roepen dat Mexico veel beter was... Na de goal hebben ze geen kans gehad en had Nederland een enorm overwicht met bijbehorende kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Och boeie, wij zouden hetzelfde doen. Altans ik ken zeker Nederlanders die hetzelfde zouden reageren.

Vergeet Mexico .... toernooi gaat verder. Wat geeft dat nou wat de Mexicanen denken over deze wedstrijd? Die zijn toch zo gekleurd als mexicanen? Da's toch logisch. Zouden wij ook zijn. Zijn we ook altijd. Da's juist soms heerlijk aan voetbal ... wat nu objectief? Subjectief is veel leuker vraag het maar aan iedereen die naar Jack van Gelder luistert ipv die koekoeks op de TV.

En kranten moeten verkocht worden en dus zet je groot op de voorpagina een zondebok die geen Mexicaan is. Duidelijk toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Mexico was nergens meer na de 1-0. De tactische omzetting van Nederland hadden ze geen antwoordt op. En als je dan verdedigend gaat wisselen wordt het om problemen gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Op Nu.nl een samenvatting van de buitenlandse Media:
http://www.nusport.nl/voe...huntelaar-ijzig-kalm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
Ach, laat die Mexicanen lekker huilen. Ze zijn gekleurd (net als wij natuurlijk als het over Oranje gaat) en temperamentvol, dat zag je wel aan die coach. Nog helemaal in de emotie en totaal niet relativerend. Als ze zijn bekoeld zullen ze ook inzien dat ze terecht zijn uitgeschakeld en laten we wel zijn, wat boeit ons die Mexicanen nou? Op naar Costa Rica! :D

[ Voor 7% gewijzigd door rickjehh op 30-06-2014 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Mexicanen zijn slechte verliezers, slechte winnaars en het hele continent kan ze niet uitstaan.

Om het even in perspectief te plaatsen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Heeft er iemand een filmpje, met daarin de minuten voor de penalty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:58
Mexico maakte in de wedstrijd simpelweg 1 cruciale fout. En dat was het vasthouden aan de 1-0.

Ze hadden moeten weten dat NL er tot aan de 96e minuut volle bak voor gaat en dat 1 goaltje simpelweg niet genoeg zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Het is al vaak gezegd , maar het is toch wel bizar hoe fit Nederland is. In de hitte tot de laatste minuut op de gelijkmaker en de winnende kunnen jagen is gewoon een top prestatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:12

ralpje

Deugpopje

horizon1978 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:02:
Mexico was nergens meer na de 1-0. De tactische omzetting van Nederland hadden ze geen antwoordt op. En als je dan verdedigend gaat wisselen wordt het om problemen gaan vragen.
Ik vond het ook gewoon sterk van Van Gaal. Toen ze omschakelden naar 4-3-3 wisten die Mexicanen niet waar ze het moesten zoeken, wie er nou wie moest dekken en wat er gebeurde. Je zag aankomen dat de coach ze dat tijdens de waterbreak duidelijk ging maken en dat ze daarna waarschijnlijk weer iets meer controle zouden kunnen krijgen. Oranje schakelde simpelweg over op wéér een ander systeem waardoor ze de bovenliggende partij bleven.
Tactisch gewoon een érg slimme zet en kudos voor de ploeg dat ze blijkbaar gewoon in veel verschillende systemen kunnen functioneren, dat zegt behalve over Van Gaal ook veel over het technisch en tactisch inzicht van de spelers en hoe zeer ze bereid zijn om zich in dienst van het team op te stellen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:05

Player1S

Probably out in the dark

Ben eigenlijk de enige die de Jong helemaal niet opgesteld had? Hele week apart getraind en nu al na 10 minuten gewisseld.

Ja hij is belangrijk maar nu ben je hem waarschijnlijk helemaal kwijt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Gerucht:
Gary Lineker gaat zijn uitspraak veranderen:
"Voetbal is een simpel spelletje. 22 mannen rennen achter een bal aan en aan het einde wint Duitsland Nederland." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:12

ralpje

Deugpopje

Mooi: Arjen Robben in één lang shot gevolgd vanaf de actie voorafgaand aan de penalty tot na het vieren van het doelpunt. http://nos.nl/wk2014/vide...m-volgt-arjen-robben.html

Wat zegt Robben tegen die mexicanen, vlak voor de penalty? Wat wordt er binnen de ploeg overlegd vanaf het moment dat Robben die bal ophaalt voor de strafschop? Mooi ingetogen vieren van het doelpunt van Robben, niet 'in your face' bij die mexicanen. Wat zegt Robben tegen de scheids als hij terug loopt naar eigen helft. Eigenlijk alleen maar meer vragen :p

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Exocet schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:27:
Het is al vaak gezegd , maar het is toch wel bizar hoe fit Nederland is. In de hitte tot de laatste minuut op de gelijkmaker en de winnende kunnen jagen is gewoon een top prestatie!
Sorry hoor maar tot de 0-1 was het een wedstrijd met een tempo van een naaktslak bergop.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Wel grappig om te zien dat Robben eerst die bal opeist, wat praat, Huntelaar tegenkomt en dan vraagt of hij m wil nemen. Denk dat ie nog wat gemiste strafschoppen in z'n geheugen had en wat zenuwachtig werd :p

Ach ja, next! Costa Rica onderschatten zal niet snel gebeuren denk ik en dan komen we die ronde ook wel door. En als je eenmaal in de halve finale staat kan er van alles gebeuren... :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Tegen België ofzo... _O-

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sallin schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:00:
Ik heb trouwens het idee dat Blind erg druk was met het voorkomen van een 2e gele kaart. Zijn ingrepen waren vaak zonder overtuiging en ik had het idee dat hij weinig duels won.
Hij durfde niet eens in te grijpen, het enige wat hij deed was achter zijn tegenstander aanlopen (zie de 1-0).
Blind vond ik de slechtste man van het veld. Op het middenveld miste Nederland echt een fysieke grote speler. Hopelijk ligt de Jong er niet te lang uit en anders zou ik nog liever Fer opstellen (indien fit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Penalty was héél licht, maar wel geraakt, dus fout. De duik is belachelijk, maar begrijpelijk omwille van het volgende:

Niet gegeven penalty in de eerste helft was ronduit belachelijk, en op zich voldoende om videobeelden NU in te voeren.

(dit zeg ik dan als Belg, met een zwak voor Mexico).

On another note: laat ik nu geen enkele Nederlander meer horen mekkeren over het "dunnetjes erdoor" zijn van de Belgen, kk?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Dunnetje erdoor. DUNNETJES ERDOOR!!!! Man, het loop mij bijne elke wedstrijd dunnetjes door mijn onderbroek. Wat een WK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:43
DexterBelgium schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:58:
Penalty was héél licht, maar wel geraakt, dus fout. De duik is belachelijk, maar begrijpelijk omwille van het volgende:

Niet gegeven penalty in de eerste helft was ronduit belachelijk, en op zich voldoende om videobeelden NU in te voeren.

(dit zeg ik dan als Belg, met een zwak voor Mexico).

On another note: laat ik nu geen enkele Nederlander meer horen mekkeren over het "dunnetjes erdoor" zijn van de Belgen, kk?
Hoezo was het spannend dan? we hebben niet eens de verlenging nodig gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Sowieso moet dat aan beide kanten voorbij zijn. Altijd elkaar steunen met uitzondering van een (inmiddels weer hoognodige) Derby der Lage Landen.

Of het lelijk of mooi is, goed of slecht, lucky of verdiend: Hup Holland! Hup België!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001

St@m

@ Your Service

En hup Duitsland!

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 14:52
Chili, Australie en Mexico is wel wat andere koek dan Algerije, Zuid-Korea en Rusland. No offence, heb goede hoop voor de Belgen, maar echt getest zijn ze nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:33

Cyphax

Moderator LNX

Ho ho ho, dat heb ik nooit geroepen! :+
Ik vind het prachtig dat België echt weer eens meedoet. Heeft veel te lang geduurd. Als Nederland eruit zou gaan en België niet, dan gaat m'n support zeker naar België, hoewel er wel heel veel azijnzeikerij is over het spel van Nederland daar. Hee je moet mijn support wel verdienen he, vergeet dat niet. Kost je zo het WK. :+

Dit was de eerste wedstrijd van oranje waarbij ik het gevoel had dat het afgelopen was, een paar minuten voor de goal van Sneijder. Wat een opluchting bij dat kanonschot zeg, heerlijk.
Dat we hebben gewonnen dankzij een penalty is jammer en in eerste instantie viel het me enorm tegen van Robben omdat het erop leek dat ie dat opzettelijk deed. En op zich deed ie dat ook wel een beetje, maar het was tegelijkertijd ook weer geen schwalbe en hij werd al een paar keer eerder neergelegd in de 16 meter daar en daar werd niet voor gefloten dus als je het bekijkt als een soort optelsom, dan is het toch niet zo onterecht. Hopelijk is de kwartfinale niet in die hitte want dat gaat ten koste van eigenlijk alles en da's wel heel zonde.

Als oranje deze had verloren, dan had ik dat nieteens echt onterecht gevonden maar tegelijkertijd zou ik niet echt heel teleurgesteld zijn in dit team; ze hebben enorm veel energie en ik heb genoten van ons elftal tot dusverre. Het duurde zo lang voordat er kansen kwamen en met een 1-0 achterstand (dat op zich niet rampzalig hoeft te zijn) en pas zo laat in de wedstrijd in de wedstrijd komen is wel heel veel risico. Wat mij betreft de minste wedstrijd van oranje dit WK, maar daar kampt elk team vroeger of later ook wel mee en ondanks dat ze er heel veel moeite mee hadden bleven ze tot op het laatst knokken. Maar op naar de kwartfinales, linksom of rechtsom!

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Mensen, geen Belgie in dit topic. En straks ook geen Oranje in Belgie-topics, behalve als Oranje en de Rode Duivels elkaar in de halve finale gaan ontmoeten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:43
Hebben jullie de nieuwe ELO rankings al gezien na gisteren?

Wikipedia: World Football Elo Ratings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 14:52
gambieter schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:49:
[mbr]Mensen, geen Belgie in dit topic. En straks ook geen Oranje in Belgie-topics, behalve als Oranje en de Rode Duivels elkaar in de halve finale gaan ontmoeten.[/]
Zolang het netjes blijft zie ik niet echt in waarom er geen vergelijking gemaakt mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 14:59
Cyphax schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:48:
[...]
Wat mij betreft de minste wedstrijd van oranje dit WK,
Is dat niet een beetje scorebord journalistiek? Ik had juist het tegenovergestelde idee. Natuurlijk was de tweede helft tegen Spanje fantastisch maar qua veldspel was deze tweede helft volgens mij de beste tot nu toe. Mexico werd weggespeeld.

Ik dacht nog tijdens de wedstrijd: "zul je zien dat ze met het spel dat iedereen wil zien nu plots niet meer scoren, hoe ironisch en tragisch...." Gelukkig scoorden ze wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:45
Ik vind het niveau van het WK tot dusver erg tegenvallen, weinig elftallen die als een team spelen, flitsend voetbal blijft uit.
Duitsland - Ghana was leuk om naar te kijken, maar buiten deze wedstrijd valt er weinig goed voetbal waar te nemen.
Overigens ben ik uiteraard blij dat Nederland door is, maar het chauvinisme waarvan enkele berichten boven mij doordrenkt zijn.....

Die penalty die werd gegeven was onterecht[schwalbe gemixt met een oliedom ingrijpen], ongeacht hetgeen zich eerder in de wedstrijd heeft afgespeeld. Ik snap die gedachtegang namelijk niet helemaal, als een team een penalty wordt onthouden maar later in de wedstrijd alsnog een penalty krijgt, ook al is het onterecht, dan is het gerechtigheid?

De volgende wedstrijd mag geen problemen opleveren.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Cum Grano Salis schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:01:
Ik vind het niveau van het WK tot dusver erg tegenvallen, weinig elftallen die als een team spelen, flitsend voetbal blijft uit.
Het tegendeel is juist waar. De grote landen vallen tegen omdat ze niet als team spelen (zie Engeland en Spanje bijvoorbeeld). Gezien het grote aantal doelpunten kun je toch spreken van een aantrekkelijk toernooi.
De volgende wedstrijd mag geen problemen opleveren.
Ik hoop niet dat de spelers er net zo makkelijk over denken. Costa Rica heeft gewonnen van Italie en Uruguay. Je tegenstander onderschatten is het slechtste wat je kunt doen, dat heeft dit WK al bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

tweaker2010 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:08:
[...]

Ik hoop niet dat de spelers er net zo makkelijk over denken. Costa Rica heeft gewonnen van Italie en Uruguay. Je tegenstander onderschatten is het slechtste wat je kunt doen, dat heeft dit WK al bewezen.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:35
tweaker2010 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:57:
[...]

Hij durfde niet eens in te grijpen, het enige wat hij deed was achter zijn tegenstander aanlopen (zie de 1-0).
Blind vond ik de slechtste man van het veld. Op het middenveld miste Nederland echt een fysieke grote speler. Hopelijk ligt de Jong er niet te lang uit en anders zou ik nog liever Fer opstellen (indien fit).
Zoals ik gisteren al zei:
Robkazoe schreef op zondag 29 juni 2014 @ 21:29:
[...]

Die werd al gemist in de wedstrijd. Blind speelde een draak van een wedstrijd op de positie van de Jong. Elke keer dat de Mexicanen gevaarlijk waren was dat veroorzaakt door blind. Of omdat hij niet door aan het dekken was, of omdat hij eruit gelopen werd, of omdat hij aan het aanvallen was en niet terug kwam, of omdat hij eenvoudig gepasseerd werd.

Je zou de tweede helft eens terug moeten kijken en een turflijst moeten maken. De tien haal je met gemak. Hij was by far de slechtste speler aan Nederlandse zijde en hoofd verantwoordelijk voor de goal voor Mexico.
En met geel ga je inderdaad voorzichtiger doen maar zaken als eruit gelopen worden of jezelf niet terug laten zaken als de Mexicanen gaan counteren is toch echt hem aan te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Je kan ook te voorzichtig zijn heh? De eerste helft was gewoon niet om aan te zien tegen Mexico (netals tegen Australie) als je het in de 2de helft je achter staat terug moet vallen op 4-3-3, begint het gelijk te lopen.

Ben het daarom niet mee eens dat van Gaal geroemd wordt als tactical genius, waarom niet meteen de juiste taktiek hanteren ipv herstellen? Ik hoop niet dat we het geluk (wat je nodig hebt om een toernooi te winnen) nu te vroeg hebben verspeeld. Neemt niet weg dat ik ontzettend blij ben dat we lekker op z'n Duits hebben gewonnen _/-\o_

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

Of misschien is het juist de tactiek van Van Gaal dat hij verdedigend begint om het andere team wat af te matten, en na een halve wedstrijd een frisse aanvaller inbrengt en wisselt naar 4-3-3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 14:59
We hebben geen geluk gehad. Die Mexicanen hadden geluk dat die bal er al niet eerder in vloog. Hadden we die strafschop niet gehad dan waren we toch veruit favoriet geweest in de verlenging.

Ik kan al die kritiek echt niet begrijpen. Als zelfs de toeschouwers al weglopen vanwege de hitte hoe kun je dan verwachten dat spelers negentig minuten druk zetten. Van Gaal heeft heel goed begrepen dat fitheid belangrijk is in zo'n pot.

De eerste helft was matig maar daar zat ook een omzetting door het wegvallen van De Jong bij. Maar voor de rest was het gewoon een goede sterke pot.
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.