Sneijder & Huntelaar! 2-1 [8e finale] Nederland-Mexico

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 38.526 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Rub3s schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:19:
Of misschien is het juist de tactiek van Van Gaal dat hij verdedigend begint om het andere team wat af te matten, en na een halve wedstrijd een frisse aanvaller inbrengt en wisselt naar 4-3-3?
Dat geloof ik ook, net zoals Van Gaal Verhaegh in de basis heeft gezet, in denk echt dat dat een tactische move was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:49
Ook mooi hoe de tactiek voor de drinkpauze nog even werd veranderd, Kuijt nog naar rechtsback huntelaar in de spits.
Maar na de drink pauze weer totaal anders was. Met Kuijt ook in de spits.
Mexicaanse bondscoach zal gek zijn geworden van al die veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 16:44
Door heel aanvallend te beginnen tegen mexico zou je ervoor zorgen dat ze 90min hebben om zich daarop aan te passen.

Wat je tijdens de wedstrijden ziet is dat de tegenstanders slecht kunnen omgaan met de wisseling van het systeem. De man die je moet dekken staat opeens niet meer waar je hem verwacht. Andere looplijnen. Andere opbouw.

Er onstaat een andere dynamiek. Als je dat twee, drie keer doet wordt het voor je tegenstander lastig om te anticiperen. Verder geeft het spelers vertrouwen. Als plan A niet werkt, dan hebben we altijd nog plan B, C, D en E.

[ Voor 10% gewijzigd door Terror op 30-06-2014 11:26 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:25
Probleem is ook dat als je zelf gaat aanvallen en Mexico dan door een counter op voorsprong komt dat je daarna niks extra's meer kunt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Kain_niaK schreef op maandag 30 juni 2014 @ 04:10:
Heat map Kuyt. Is al sinds 2010 mijn favoriete speler. Wat een werkpaard.
Grappige is dat Wijnaldum en Robben meer kilometers hebben afgelegd

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Of misschien is het juist de tactiek van Van Gaal dat hij verdedigend begint om het andere team wat af te matten, en na een halve wedstrijd een frisse aanvaller inbrengt en wisselt naar 4-3-3?
Ik denk dat de insteek voor het toernooi was om met 5-3-2 te voetballen en dat dit in de eerste wedstrijd goed heeft gewerkt maar we kwamen wel met 1-0 achter. Toen schakelen naar ander systeem en we konden Spanje en Australie verslaan.

We kunnen gewoon 2 systemen spelen. Na het omschakelen na de eerst goal waren we gewoon veel beter als Mexico. Het maakt mij geen reet uit dat we lelijk voetbal spelen. Ik heb te vaak gezien dat we geroemd werden om het mooie spel, nadat we al weer lang en breed thuis zaten.

Ik zeg, nog 3 wedstrijden en dan feest. Iedereen heeft gisteren gezien hoe goed we kunnen zijn met alleen maar het omschakelen. Ik zeg dat BE of ARG wel even hebben beslikt. We zijn gewoon moeilijk te verslaan, zelfs met een matig elftal.

Ik ben voor!

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik had gisteren toch een grijns op mijn gezicht. Een soort van "Told you so" gevoel met Klaas Jan Huntelaar!
Sinds hij er in zat,l belandde iedere corner wel op zijn hoofd, iedere voozet stond hij er lekker voor, alleen hadden zijn medespelers dat niet direct door...

De teamplayer die de bal terug naar sneijder kopt en hem inschiet.
De ballen van staal die hij heeft om die penalty gewoon te nemen.

Ik denk dat bij niemand van de elf de druk zo hoog was als bij KJH.
Hij wil al heel het WK zoooo graag spelen. Hij moest het waarmaken. Wat een druk zal dat hem gegeven hebben.

Voor mij is KJH echt de man van de match.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb ook altijd in Huntelaar gelooft. Gewoon een klassebak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
dfrenner schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:32:
Ik had gisteren toch een grijns op mijn gezicht. Een soort van "Told you so" gevoel met Klaas Jan Huntelaar!
Dat kan van Gaal ook zeggen. De keuze voor van Persie bleek de eerste twee wedstrijden de juiste. De keuze voor Huntelaar als pinchhitter (zag ook niet iedereen zitten) ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 11:28
Sinds hij er in zat,l belandde iedere corner wel op zijn hoofd, iedere voozet stond hij er lekker voor, alleen hadden zijn medespelers dat niet direct door...

Hij wil al heel het WK zoooo graag spelen. Hij moest het waarmaken. Wat een druk zal dat hem gegeven hebben.

Ha, ik moest gisteren ook even aan je denken toen KJH erin kwam :p

Zijn invalbeurt zegt natuurlijk nog niet veel over zijn nut/kwaliteiten binnen het team maar het feit dat hij die penalty uberhaupt wilde nemen om hem vervolgens zo binnen te schieten getuigd van grote klasse! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
D-e-n schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:35:
Dat kan van Gaal ook zeggen. De keuze voor van Persie bleek de eerste twee wedstrijden de juiste. De keuze voor Huntelaar als pinchhitter (zag ook niet iedereen zitten) ook
Niemand weet wat Huntelaar ervan had gemaakt...
Zullen we nooit achter komen...

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:15

Rannasha

Does not compute.

dfrenner schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:37:
[...]
Er zijn meerdere wegen die naar Rome Rio leiden he ;)
FTFY :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
Huntelaar is inderdaad een prima pinch hitter. Ongeschikt voor het 5-3-2 systeem, maar wel geschikt als er vol op de aanval gespeeld wordt.

Overigens was het puur toeval dat die bal voor de voeten van Sneijder kwam en heeft hij verder niks goed gedaan naast een penalty erin geschoten, maar daar is hij voor dus we klagen niet :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001

St@m

@ Your Service

:+ Told you so (al is Brazilië nu Mexico omdat ik dacht dat Brazilië 2e zou worden)
St@m in "Gouden Wissels 2-0 [WK2014 Groep B] Nederland - Chili"

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Grimmie187 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:35:
Ha, ik moest gisteren ook even aan je denken toen KJH erin kwam :p

Zijn invalbeurt zegt natuurlijk nog niet veel over zijn nut/kwaliteiten binnen het team maar het feit dat hij die penalty uberhaupt wilde nemen om hem vervolgens zo binnen te schieten getuigd van grote klasse! _/-\o_
Nou ja, die kopbal terug op Sneijder, was ook mooi geplaatst.
Dat was wel de 1-1, mede dankzij Huntelaar en natuurlijk deed Sneijder het...
Lol

Overigens kreeg ik bij de penalty wel even koude voeten ;)
Ik zit heel het WK al te roepen dat Huntelaar erin moet en dan gaat hij opeens die pingel nemen :o
Wat als die misging? Dan had ik heel de tijd ongelijk gehad natuurlijk. Ondanks dat hij die geweldige voorzet deed...
ph4ge schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:39:
Huntelaar is inderdaad een prima pinch hitter. Ongeschikt voor het 5-3-2 systeem, maar wel geschikt als er vol op de aanval gespeeld wordt.

Overigens was het puur toeval dat die bal voor de voeten van Sneijder kwam en heeft hij verder niks goed gedaan naast een penalty erin geschoten, maar daar is hij voor dus we klagen niet :)
Niet mee eens.
Die ene corner met juiste kopbal is voldoende om dat punt te pakken.
Het gevaar van Huntelaat is juist dat hij "opeens" toeslaat.

Ik vind hem niet iemand om in 20 minuutjes in te brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:22
tweaker2010 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:08:
[...]

Het tegendeel is juist waar. De grote landen vallen tegen omdat ze niet als team spelen (zie Engeland en Spanje bijvoorbeeld). Gezien het grote aantal doelpunten kun je toch spreken van een aantrekkelijk toernooi.

[...]

Ik hoop niet dat de spelers er net zo makkelijk over denken. Costa Rica heeft gewonnen van Italie en Uruguay. Je tegenstander onderschatten is het slechtste wat je kunt doen, dat heeft dit WK al bewezen.
Spanje speelde als een team, alleen als een team dat niet in staat was om te winnen/scoren. Ik vond Engeland tegen Uruguay wel degelijk als een team spelen. Maar een Brazilië/Argentinië inderdaad is gewoon los zand.

Costa Rica heeft nauwelijks goede spelers, een Ruiz en een Campbell en dan houdt het wel zo'n beetje op.
Nederland heeft zoveel meer kwaliteit dan Costa Rica, dat het geen probleem zou moeten zijn.

Ik denk dat de verliespartijen niet zijn te wijten aan onderschatting, maar aan andere factoren.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Je kunt nu eenmaal maar elf man opstellen. En je kunt niet met alle aanvallers spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
;w ;w

Overigens vond ik het mooiste stuk van de wedstrijd Huntelaar zijn moment heeft gekregen. Ik was echt bang voor verlenging >> penaltys. Hopelijk gaat het zaterdag wel beter met de kansen. Die keeper van mexico stond echt goed in de weg (deed zn werk goed)

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 23:13
dfrenner schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:44:
Overigens kreeg ik bij de penalty wel even koude voeten ;)
Ik zit heel het WK al te roepen dat Huntelaar erin moet en dan gaat hij opeens die pingel nemen :o
Wat als die misging? Dan had ik heel de tijd ongelijk gehad natuurlijk. Ondanks dat hij die geweldige voorzet deed...
[...]

Niet mee eens.
Die ene corner met juiste kopbal is voldoende om dat punt te pakken.
Het gevaar van Huntelaat is juist dat hij "opeens" toeslaat.

Ik vind hem niet iemand om in 20 minuutjes in te brengen...
Ik denk dat je teveel een pro-Huntelaar bril op hebt. Alsof Van Persie niet bewezen heeft uit het niets te kunnen scoren (Spanje vergeten?). Voetballend brengt Huntelaar gewoon veel te weinig, zeker buiten de 16. Daarom is hij alleen geschikt op het moment dat Nederland vol op de aanval moet spelen, als pinchhitter dus.

Natuurlijk is het knap dat hij een penalty scoort, maar kom op, het is een penalty, die hoor je te scoren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:58

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens. Nederland heeft maar 2 kansen voor de goal gehad voordat Sneijder hem er in schoot. De kopbal van de Vrij. Die had Ochoa puur omdat hij bleef staan (te weinig tijd om te reageren) en hij die bal nog net niet in recht in zijn mik gekregen. De tweede redding was die van klaasjan. Daar stapt hij goed naar voren zodat Huntelaar de bal alleen nog tegen Ochoa aan kon schieten. Verder heeft de keeper niets te doen gehad, in ieder geval geen wereldacties hoeven te maken. Acties die elke nederlandse eredivisie keeper ook gehad zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Dit is toch gewoon van Van Gaal gisteren zei :? Nog geen officieel bericht hoor, wie weet valt het allemaal reuze mee.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:26
Idd, laat de tegenstander eerst maar een helft aanvallen en hun krachten verslinden, terwijl wij terugleunen met de mogelijkheid tot counters.

Als de tegenstander idd vermoeid raakt, zeker in deze temperaturen dan slaan wij toe :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Daar geloof ik dus niets van, kom me niet vertellen dat je frisser bent naar mate de wedstrijd vordert? je kan beter zelf "aanvallend" beginnen en voor staan. Kan je daarna altijd nog terugvallen naar een meer verdedigende opstelling. Wat Van Gaal doet is precies het omgekeerde: proberen te herstellen en pas gaan aanvallen wanneer je achter staat. dat is gewoon achter de feiten aanlopen. Dat is geen kritiek maar de realiteit.

Je moet echt wel geluk hebben dat die bal nog in de 88ste minuut bij Sneijder voor z'n voeten valt. en hoe vaak moet Robben wel niet gaan liggen voordat ie een penalty krijgt? Z'n reputatie heeft ie al niet mee...in de aankomende wedstrijden gaan we geen penalty meer krijgen let maar op. dat bedoel ik met het geluk nu al verspelen.

ik snap het niet hoor, al die gasten die zeggen "zolang we winnen maakt het me geen moer uit"
Maar dan wel lopen te zeuren over het negatieve voetbal van de Grieken :z

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Terryb47 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:04:
[...]
ik snap het niet hoor, al die gasten die zeggen "zolang we winnen maakt het me geen moer uit"
Negatieve voetbal van de Grieken? Als er 1 team aanviel gisteren was het Griekenland wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
D-e-n schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:00:
[...]

Is dat niet een beetje scorebord journalistiek?
Nee ik ging uit van het feit dat het pas in de 2e helft ging vlammen. Da's niet heel nieuw op zich maar in de eerste helft kwam er eigenlijk niks uit. Ook niet bij Mexico trouwens. In elk geval ging het naar mijn gevoel in de poulefase beter. Ik hoop dat ze in de kwartfinale wat sneller kansen kunnen creeeren.
Het kan goed liggen aan de hitte, en ik heb veel respect voor hoe hard deze jongens hebben geknokt. Het was moeizaam maar ze gingen niet bij de pakken neetzitten. Niet in deze hitte bij een achterstand, niet na onterecht een penalty tegen te krijgen... Ze zijn niet kapot te krijgen en dat is prachtig om te zien en om mee te maken. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
Hier is trouwens een gifje, http://gfycat.com/ResponsibleSlowCollie, waarin te zien is dat Robben ook nog achter de knie van die Mexicaan haakte. Hij valt daarna maar al te graag, maar dat neemt niet weg dat het toch wel duidelijk een penalty is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

Je moet echt wel geluk hebben dat die bal nog in de 88ste minuut bij Sneijder voor z'n voeten valt. en hoe vaak moet Robben wel niet gaan liggen voordat ie een penalty krijgt? Z'n reputatie heeft ie al niet mee...in de aankomende wedstrijden gaan we geen penalty meer krijgen let maar op. dat bedoel ik met het geluk nu al verspelen.
heb je toevallig wel eens gekeken wanneer we voor het laatst op een WK een penalty hebben gekregen? Het regent geen penalties voor Nederland. Het was toch gewoon een penalty en had toch ook een penalty moeten zijn eerder? Robben wordt ook meer aangepakt. Tegenstanders missen de bal en raken de speler.

Ja het is blessuretijd, maar hij stond gewoon op zn tenen. Dat is een penalty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
[...]

Daar geloof ik dus niets van, kom me niet vertellen dat je frisser bent naar mate de wedstrijd vordert? je kan beter zelf "aanvallend" beginnen en voor staan. Kan je daarna altijd nog terugvallen naar een meer verdedigende opstelling. Wat Van Gaal doet is precies het omgekeerde: proberen te herstellen en pas gaan aanvallen wanneer je achter staat. dat is gewoon achter de feiten aanlopen. Dat is geen kritiek maar de realiteit.

Juist niet. Je maakt een vesting waar de tegenstander zich kapot op loopt en rond de 70e minuut begin je zelf met aanvallen. Je hoeft maar één speler te wisselen om naar 4-3-3 te gaan en dan kan je gewoon op de aanval. Kijk maar eens naar CR gisteren, die waren kapot rond de 70e minuut. En dan krijg je opeens een vol aanvallend elftal tegenover je.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

Ik snap de tactiek, maar ik ben dan nog altijd een beetje huiverig bij de gedachte aan een NL'se verdediging ;)
Dat tegendoelpunt gisteren was ook absoluut te voorkomen geweest.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Fleximex schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:23:
Hier is trouwens een gifje, http://gfycat.com/ResponsibleSlowCollie, waarin te zien is dat Robben ook nog achter de knie van die Mexicaan haakte. Hij valt daarna maar al te graag, maar dat neemt niet weg dat het toch wel duidelijk een penalty is.
Bij dit gifje hoort ook het gifje dat die Mexicaan bijna Robben's been door midden schopte.. Gelukkig werd het zijn eigen scheen. :)

Dat moment zie je dan weer weinig in de buitenlandse pers..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:58

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Gaan wij nu niet de hele tijd zeuren over wel of geen penalty?
Ja de scheids kan hem geven. En dat deed hij. De ene scheidsrechter geeft hem de ander niet
Kanttekening is wel Robben is omringd door 4 of 5 Mexicanen. De weg naar het doel was nog lang maar de scheids kan hem geven.
Wat tegen Robben niet in zijn voordeel meespeelt is dat hij in het verleden te vaak en te snel is gaan liggen.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
In het verleden. Nu valt dat reuze mee. Je kunt als aanvaller ook "te weinig" liggen overigens. Ik herinner me Overmars. Die bleef met zijn gedrongen postuur altijd maar overeind, bleef altijd maar doorrennen. Nobel maar de scheids zag nooit welke trappen hij allemaal kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Hann1BaL schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:26:
heb je toevallig wel eens gekeken wanneer we voor het laatst op een WK een penalty hebben gekregen? Het regent geen penalties voor Nederland. Het was toch gewoon een penalty en had toch ook een penalty moeten zijn eerder? Robben wordt ook meer aangepakt. Tegenstanders missen de bal en raken de speler.

Ja het is blessuretijd, maar hij stond gewoon op zn tenen. Dat is een penalty
En nu iets objectiever...
Dat toneelspel van Robbemn is nergens voor nodig.

Hij viel wel 10 keer in de wedstrijd op exact dezelfde manier...

Daar zou je je bij een tegenstander ook aan irriteren.

Ik vond hem op het randje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Laatst online: 22:48

bakvis

Tweakers.Nerd

dfrenner schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:47:
[...]

Hij viel inderdaad vaak, maar bij mexico werd ook vaak (al dan n iet bewust) met het gezicht naar de grond gedoken had ik het idee.

Robben heeft de nodige onderbrekingen moeten doorstaan, zeker degene in de 1e helft wat al een strafschop had moeten zijn.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gezeur. De meeste keren was het gewoon een overtreding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
D-e-n schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:48:
Gezeur. De meeste keren was het gewoon een overtreding
En dan moet je meteen je benen naar achter gooien en een buikschuiver maken natuurlijk....

Als een tegenstander dit op deze wijze zou doen, waren we nu ook in rep en roer daarover, wees eerlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Alsof dat zo vaak is voorgekomen.

We zijn in mijn ogen een zeurvolk bij uitstek. Wij zijn het enige land dat ter wereld dat na zo'n pot nog over van alles en nog wat gaat lopen zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dfrenner schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:50:
[...]

En dan moet je meteen je benen naar achter gooien en een buikschuiver maken natuurlijk....

Als een tegenstander dit op deze wijze zou doen, waren we nu ook in rep en roer daarover, wees eerlijk...
Maar waren we eerlijk geweest, die dubbele overtreding op hem eerste helft had dan al een penalty moeten zijn, zo simpel is dat dan ook nog wel. Dat moment had de wedstrijd ws heel anders geweest.

Er zijn veel dubieuzere penalties/vrije trappen/kaarten niet/wel uitgedeeld, vind ik dit nog redelijk verdedigbaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[...]

Ja, hij valt wel heel overdreven inderdaad, en als hij geen penalty krijgt gaat hij met zijn armen zwaaien als een kind. Ook in zijn reacties op tv doet hij redelijk overdreven vind ik.
Maar als we maar winnen vind ik het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
D-e-n schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:52:

We zijn in mijn ogen een zeurvolk bij uitstek. Wij zijn het enige land dat ter wereld dat na zo'n pot nog over van alles en nog wat gaat lopen zeiken.
Nee hoor, ik kijk er gewoon eerlijk naar en het was op het randje...
Het acteerwerk in het voetbal is totaal niet aan mij besteed en dus ook niet als Nederland speelt.

Verder vond ik dat we redelijk speelden en de scheids vond ik ook echt goed.
En natuurlijk de keeper van Mexico, wat een reflexen had die man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:36
[...]
Ik denk dat de meeste spelers aangeleerd wordt om te vallen om de overtreding te bekrachtigen. Als je niet valt heb je een hele grote kans dat je hem niet krijgt terwijl er wel een overtreding wordt gemaakt. In de heat of the moment, als er iemand op jouw voet staat, en je blijft staan, zal het niet opvallen en de scheids niet de overtreding zien.

Ik snap wel dat ze vallen als er contact is. Of het altijd netjes is, is wat anders. Een schwalbe was het in ieder geval niet.

[ Voor 12% gewijzigd door JeroenNietDoen op 30-06-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 07:53

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het is inderdaad meer de stervende zwaan die irritant is dan het vallen zelf. Robben blijft heel vaak gewoon op de been zolang hij nog kans ziet om er meer uit te halen, daarin is hij erg gegroeid. Maar als hij inderaad écht gehaakt wordt, al dan niet licht, en de kansen zijn verkeken dan is de duik ook meteen theatraal.

Maar goed, in alle mediterrane en Zuid Amerikaanse landen kunnen de spitsen er ook wat van, dus waarom zouden wij roomser dan de paus moeten zijn? Ik houd er totaal niet van, maar met principes win je geen WK heeft de historie wel bewezen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mNx5ok60U6A&list=LL1wP7SgoRzI4BSCZ--c_fxw&index=3]

Over duiken.

Ik moet zeggen dat ik Robben dit jaar erg goed te pruimen vind. Hij duikt een stuk minder en klaagt ook minder. In de interviews vind ik hem oprecht en overtuigend overkomen. Bovendien lijkt hij veel meer een teamspeler dan een paar jaar terug. Grote klasse dat hij de bal aan Huntelaar gaf omdat Huntelaar geen 90 minuten zonnebank in de benen had.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:52:

Dit dus. Hier lijken de mensen er wel een sport van te maken te blijven zeuren, enkel en alleen zodat ze straks wat kunnen zeggen mochten we verliezen. Puur en alleen omdat die kans even groot danwel groter is dan dat we kampioen worden.

Over de penalty moet niet eens gesproken worden, duidelijker krijg je het niet, zeker niet dit WK....

En mensen die over geluk spreken. Als je een volledige helft zo goed aanvallend speelt is het eerder pech als die goal niet valt. Domme pech zoals een goalie die per toeval alle ballen als een magneet aantrekt.

Heerlijk spel dat voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Wat een WK is dit aan het worden.

Omdat ik eigenlijk vooraf niet had verwacht dat we door de poulefase heen zouden komen, en zeker niet dat we eerste zouden worden, had ik onze terugreis naar Engeland (waar we wonen) op zondagavond gepland, Hoek van Holland - Harwich. Wist ik veel drie maanden geleden dat dat het moment zou zijn waarop Oranje in die bakoven tegen Mexico moest spelen.

Check-in sloot om 20:45 maar ging pas om 18:45 open. We hadden vroeg kunnen gaan en op de parkeerplaats de eerste helft kunnen luisteren via Radio 1, maar besloten bij vrienden in Rotterdam te kijken, hopend op geen verlenging, wat ons een krap uur zou geven om in HvH te komen. Dat plan liep in de soep door wegwerkzaamheden en de drinkpauzes. We besloten dus om tijdens de tweede drinkpauze te gaan rijden.

Jack was niet optimistisch, en wij ook niet. Sneijder was waardeloos volgens hem en moest worden gewisseld. We gingen naar huis volgens Jack. Mijn vrouw en ik waren al op weg naar huis, dus dat kwam dan wel weer goed uit. De A20 was leeg op een oud echtpaar na dat een metertje of 30 achter onze auto - met Engels kenteken - reed, op weg naar HvH en uitschakeling. Ik kneep de AH-hamster aan de spiegel fijn onder het uitten van een desperate uitroep 'Kom op Hamstertje!!!' 8)7

Duizenden kilometers verderop in Fortaleza ragt Sneijder de bal keihard in de touwen.

Jack wordt gek. Ik word gek. Mijn vrouw houdt haar handen tegen haar oren om zich te wapenen tegen mijn gekrijs. Ik steek mijn oranje gemauwde arm uit het raam en schud naar het ouder echtpaar achter ons. Ze schrikken zich wild. We zitten weer in de race en het voelt al alsof we door zijn.

Ik ben nog niet bijgekomen als Jack opnieuw gilt 'penalty!' Opnieuw moet mijn vrouw haar handen aan haar oren doen. Twee eindeloze minuten verstrijken, ik dwijl over de A20 heen tot Jack eindelijk de verlossende woorden 'Hij scoort!' roept gevolgd door een prachtige evil laugh - toch een schwalbe dan misschien?

Inmiddels zitten we op de rijksweg en die is wat minder breed. Het is lastig de auto binnen de lijnen te houden en ook om aan de maximum snelheid te voldoen. Bovendien zitten er veel irritante vluchtheuvels in de weg zodat mijn vrouw meerdere malen moet oppassen haar hoof niet te stoten.

De rest van de rit is een zegetocht door het westland. Kinderen met vlaggen op straat, uitgelaten mensen in het oranje, en een vreemd stel in een Engelse auto die zich met knipperende lichten en getoeter verdacht Nederlands gedragen.

De volgende wedstrijd kijk ik weer gewoon voor de TV ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:22

SaN

_O- Geweldig geschreven.

[ Voor 6% gewijzigd door SaN op 30-06-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

Prachtig verhaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

dfrenner schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:47:
[...]

Het is objectief. Het is een overtreding. Ik houd niet van zijn manier van duiken, maar strict genomen zou het niet moeten boeien hoe je valt. Hij kon niet door met spelen, omdat een verdediger op zijn tenen ging staan en niet de bal speelde die al weg was. Volgens mij moet de focus zijn hoe dom de verdediger is om niet zijn been terug te trekken. Zeker gezien de locatie van het incident.

Ja, hij viel als een stervende zwaan, meerdere keren, 10 is duidelijk overdreven (wie heeft het over objectiviteit :)?) Dat bevalt mij ook niet.

Ja, het waren meerdere keren overtredingen, door Robben's snelheid zijn tegenstanders vaak te laat.

De schwalbe die hij maakte in de wedstrijd keur ik af, want dat soort vies spel haat ik, maar hij werd toch echt meerdere keren onderuit gehaald.

Kijk de beelden: Verdediger staat op tenen, Robben wordt daardoor zo gehinderd dat hij de aanval niet voort kan zetten PUNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dr. Strangelove _o_

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Laatst online: 15-09 13:22
Met gevaar voor dubbelpost:
Arjen Robben may be subject to sanctions for admitting to diving vs #MEX, under FIFA Articles 57 and 77.
https://twitter.com/champ_ian/status/483571912439001089

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Low-Tech schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:10:
Arjen Robben may be subject to sanctions for admitting to diving vs #MEX, under FIFA Articles 57 and 77.
Lol, drie wedstrijden schorsing misschien? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Dat zou echt belachelijk zijn! Dan mag de Fifa nog wel bergen spelers gaan schorsen en te beginnen met bijna alle zuid-amerikaanse spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

Dat gaat echt niet gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan hou je geen elftallen meer over... Dan had je heel Chili preventief kunnen schorsen. Zo zijn er wel meer landen die om alles vallen. Hell, de lijst is dan eindeloos. Vooral het heel Spaans/Portugees sprekende contingent in Europa en Zuid-Amerika.

Overigens is het al 45 min geleden gepost en nergens opgedoken in de media verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Maar die Zuid-Amerikanen ontkennen alles, Robben is zo stom om het toe te geven. Suarez ontkent zelfs dat ie gebeten heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat ontkennen heeft Suarez ook niet veel gebracht.

Het niet geven van de penalty in de 1e helft streept mooi weg tegen die in de 2e helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22

Royz

Kleurenblind!!

Die jongen werpt toch maar een balletje op, of is dit een statement van de FIFA? Ik geloof er namelijk niets van

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:37
Ik zou ook wat vaker omvallen en weg springen als ik reeds eerder in de wedstrijd iemand met een gebroken been het veld af had zien gaan na een overtreding op mij.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:32
Niet voor het een of ander hoor, maar is dit niet gewoon een random persoon die op Twitter wat roept om te kijken wat de reacties zijn? Op de website en op de Twitter pagina van de Fifa staat helemaal niets.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:21:
[...]

Niet voor het een of ander hoor, maar is dit niet gewoon een random persoon die op Twitter wat roept om te kijken wat de reacties zijn? Op de website en op de Twitter pagina van de Fifa staat helemaal niets.
Hij zegt ook, announcement over twee uur van FIFA, dus nog een uur.
Of hij vergooit zijn twitter-reputatie of er is echt wat aan de hand.
Of het is gewoon een grap, die Nederlanders niet zullen kunnen waarderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Soldaatje op 30-06-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
Als je bij de commentaren kijkt staat er over 2 uur off. aankondiging, en dat is 1 uur terug, dus over 1 uur?

Hoeveel volgers had die kerel uberhaupt toen die die tweet plaatste..?

[ Voor 25% gewijzigd door Sjah op 30-06-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
Wellicht dacht de scheidsrechter 'fuck wat is het toch onwijs heet hier... laat ik hier maar snel een einde aan maken, penalty voor NL!!' :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 11:18
Het is toch zo dat op het moment dat de scheidsrechter iets besloten heeft de FIFA daar niks meer mee mag doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Als de FIFA achteraf kaarten gaat toekennen e.d. moeten de selecties naar 40 spelers worden uitgebreidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:29
perpixel schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:27:
Het is toch zo dat op het moment dat de scheidsrechter iets besloten heeft de FIFA daar niks meer mee mag doen?
Dat dacht ik ook. Als een scheids niets heeft gezien mag FIFA wel iets doen (suarez beet). Maar als de scheidsrechter een kaart uitdeelt of een overtreding geeft dan is dit geldend.

Daarnaast is fifa toch zo van: "Tja fouten horen bij de charme van het spel". Dus die schwalbe ook.

Wel onhandig dat die het toegeeft IMHO. Scheidsrechters zijn ook maar mensen.... en die denken ook: Goh ik zie het slecht, hij zal wel een duikeling maken. Dat is toch een imago wat je niet wilt lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan
  • Laatst online: 04-09 13:13

daaan

Brandweer Zoutkamp

De meeste verontwaardigde twitteraars roepen ook dat Robben een 'duik' maakte welke de penalty opleverde, dat is natuurlijk niet zo.
Robben zei dat hij dook omdat hij een been verwachte; met in het achterhoofd natuurlijk de dubbele aanslag (waar de tegenstander nota bene een been brak!) van iets eerder vind ik dat niet eens heel raar.

One's never alone with a rubber duck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Je moet eens op een buitenlands forum komen, daar heb je echt de haters rondlopen, maar gelukkig ook mensen die het wel een penalty vinden (maar wel de duik van Robben te theatraal vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Het staat nu wel op de BBC:

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/28089487

Art 57:
"sanction those who violate the principles of fair play".
Lekker vaag, daar kan je alles mee. Wordt tientallen keren per wedstrijd gedaan.

Art 77:
'sanctioning serious infringements which have escaped the match officials' attention' and 'rectifying obvious errors in the referee's disciplinary decisions'.
Robben gaf toe te duiken in de eerste helft. Daar kwam geen pingel uit, dus dat lijkt me geen serious infringement. Bovendien was het dus geen error van de referee. Lijkt me storm in een glas water.

[ Voor 78% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-06-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Als dat zo zijn zou ik als KNVB zijnde direct naar huis gaan. Dan zoeken ze het maar lekker uit daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

Dat zit me niet echt lekker....
Als er echt actie wordt ondernomen tegen Robben vanwege 1 zo'n duik die hij ook nog eerlijk toegeeft, ben ik helemaal klaar ermee.

Gadverdamme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Eerlijk zijn loont zelden helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De FIFA zit helemaal niet te wachten op een land als Nederland dat kampioen wordt natuurlijk. Die willen liever een finale tussen Messi en aansteller Neymar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:32
Daarnaast gaat het hier om schwalbe van Robben waar niets aan is toegekend (geen penalty of vrije trap), dus als de Fifa daar achteraf nog over zou zeuren is het wel heel belachelijk. Dan kunnen ze net zo goed het halve Braziliaanse team naar huis sturen, wat zeg ik.. dan kunnen ze de helft van alle spelers op dit hele WK wel wegsturen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

Wat een paniek hier. De FIFA gaat hier echt niets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:15

Rannasha

Does not compute.

Daar staat eigenlijk precies hetzelfde als in die tweet, maar dan met veel meer woorden. De FIFA kan, volgens het artikel, maatregelen nemen achteraf.

Of ze dat van plan zijn staat nergens, er wordt enkel gezegd dat de FIFA de mogelijkheid heeft.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:02

Clush

Do as I say...

Tuurlijk doen ze niks. Is gewoon een overijverige journalist die het reglementenboekje heeft zitten doorlezen. Behalve dat FIFA inderdaad in retrospect straffen kán uitdelen is dit gewoon een storm in een glas water. No way dat ze die regels gaan toepassen op Robben. Een duik is daar echt niet ernstig genoeg voor... al helemaal als die niet beslissend is geweest.

Maak je geen zorgen, nothing to see here.

@hieronder: nee dus, staat helemaal nergens dat ze er zelfs maar over nadenken om actie te ondernemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Clush op 30-06-2014 14:51 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Wacht even.... de tot over het bot corrupte FIFA gaat actie ondernemen tegen Robben die een duikeling toegeeft? Laat ze in godsnaam eens in de spiegel kijken.

Wat een bullcr4p....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 15:22
Niku schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:49:
Wat een paniek hier. De FIFA gaat hier echt niets mee doen.
DIT.
Er staat alleen dat de FIFA het recht heeft om sancties uit te delen. Er staat niet dat de FIFA dit nu ook gaat doen of dat ze deze zaak uberhaupt in behandeling hebben.
Niks aan de hand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 16:23
Het ging nog door me heen toen hij het toegaf van "Moet je dit nou wel hier gaan zeggen Arjen?"...hopelijk is t een storm in een glas water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Het is frappant dat de negativiteit in Engeland rondom Robben het heftigst lijkt te zijn. Men was en is hier niet te spreken over 'that bald gnome' en deze tweet komt ook uit Engeland. Vermoedelijk is hij opgepikt door een gelijkdenkende journalist van de (Britse) BBC (het artikel is van 45min ná de tweet) want er is verder geen enkele bronvermelding dat er daadwerkelijk iets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

[...]

De laatste wedstrijden heeft van Gaal steeds in de tweede helft een aanvaller ingebracht (volgens mij, al weet ik het niet zeker), één die nog fris is. Samen met het feit dat Oranje dan aanvallender gaat spelen, hebben ze dan veel meer power om aan te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De Engelsen gedragen zich een beetje als heilige boontjes wat dat betreft. Rooney kan er ook wat van, denk aan de laatste CL-match met Bayern. En dat spel van Chelsea is ook niet echt gericht op voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Moi_in_actie schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:21:
[...]

Ja dat was gisteren ook al bezig. Iemand had een (fake) nieuwsbericht geplaatst waarin werd gezegd dat de Fifa in beraad was over een rematch. Heel veel mensen geloofden dat.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

avec_style schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:51:
[...]

DIT.
Er staat alleen dat de FIFA het recht heeft om sancties uit te delen.
Er staat dat de FIFA mag ingrijpen bij acties die de scheidsrechter ontgaan zijn.
De duikeling in de eerste helft werd weggewuifd (en er werd geen strafschop gegeven), dus is de scheidsrechter niet ontgaan. Hij koos er daarnaast dus ook voor _geen_ geel te geven hiervoor.

De beslissende penalty is gegeven (en terecht imho, al was de val wat theatraal) en is dus ook gezien door de scheidsrechter.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan
  • Laatst online: 04-09 13:13

daaan

Brandweer Zoutkamp

Theatraal wellicht, maar kijk het wel op normale snelheid. Op vertraagde beelden en foto's kun je eindeloos de nadruk leggen op het acteerwerk. Er staat écht iemand op de voet van Robben. Robben wordt vaak getackled en weet hóé hij moet vallen zonder meer schade te krijgen.

Voor de rest eens met ralpje.

( ja, ik ben partijdig, maar de waarheid wordt wel erg verdraaid op 't internet nu )

One's never alone with a rubber duck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Off Topic:

Het kan nog altijd nog gekker: http://www.nusport.nl/wk-...hoerenzonen-bij-fifa.html
:F

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
LOL
''Ze hadden hem mogen straffen, maar niet met fascistische sancties'', voegde hij de cameraman nog toe.
Dus als ze hem, laten we zeggen, vier wedstrijden hadden geschorst (= rest van het WK) dan was het goed geweest?

Wat zijn 'fascistische' sancties trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Zou het niet weten. Misschien iets uit de vorige eeuw dat er veel mensen daar naar toe gingen :X
En dat is dan president van een land 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dr. Strangelove schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:53:
Het is frappant dat de negativiteit in Engeland rondom Robben het heftigst lijkt te zijn. Men was en is hier niet te spreken over 'that bald gnome' en deze tweet komt ook uit Engeland. Vermoedelijk is hij opgepikt door een gelijkdenkende journalist van de (Britse) BBC (het artikel is van 45min ná de tweet) want er is verder geen enkele bronvermelding dat er daadwerkelijk iets aan de hand is.
Negatief, terwijl ze bij de nabespreking van de wedstrijd juist erg positief waren (ondanks de twijfel, was het voor velen terecht vanwege de eerste niet-toegekende).

Nee, je hebt voor en tegen mensen, dit is een tegen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
horizon1978 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:31:
Als de FIFA achteraf kaarten gaat toekennen e.d. moeten de selecties naar 40 spelers worden uitgebreidt.
Tja, en zo niet, dan heeft de FIFA voorlopig de handen nog wel vol bij het corrigeren van scheidsrechterlijke beslissingen. Onterechte penalties, onterechte niet-penalties (euh for lack of better words), onterechte kaarten, alle overtredingen waar geen kaart voor is gegeven, alle doelpunten die eventueel onterecht afgekeurd of toegewezen zijn na eventueel buitenspel... lijkt me geen strak plan.

Daarbij hebben we herhalingen. 't Is niet alsof we van zeshondervijftigmiljard andere onterechte valpartijen dat niet weten he. Zo van "WAT, hij geeft het toe, we zouden het NOOIT hebben kunnen weten anders!". Robben is slechts mans genoeg om eerlijk te zijn. Dat siert 'm. Als FIFA hier een soort stunt mee wil uithalen, dan breekt de pleuris toch uit... wel leuk voor het rellen. Zo'n Blatter is al zo populair op het moment. >:)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Cyphax schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:21:
[...]

Daarbij hebben we herhalingen. 't Is niet alsof we van zeshondervijftigmiljard andere onterechte valpartijen dat niet weten he. Zo van "WAT, hij geeft het toe, we zouden het NOOIT hebben kunnen weten anders!". Robben is slechts mans genoeg om eerlijk te zijn. Dat siert 'm. Als FIFA hier een soort stunt mee wil uithalen, dan breekt de pleuris toch uit... wel leuk voor het rellen. Zo'n Blatter is al zo populair op het moment. >:)
Tja, of Blatter is nog gek genoeg om even Michael van Praag terug te pakken....

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Robben bevestigt dat het een penalty was. Zijn excuses gingen over een eerdere duikeling waarvan hij zelf vond dat hij die beter niet had kunnen maken.

http://nos.nl/wk2014/arti...evestigt-was-penalty.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Hij plaatst daarna nog een tweet dat Rivaldo 12 jaar geleden een boete kreeg voor een nep-klap.
Een boete kunnen we wel hebben, een schorsing zou vervelend zijn (Huntelaar erin?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ook bij een boete mag Oranje wat mij betreft boos naar huis. Die chef is is trouwens wel een treurig figuur met zijn hetze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Robben overdreef het stiekem wel een beetje, maar het was dus zeker een overtreding, domme fout van Meheeco zo aan het einde van de rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 15-09 18:28

Edd

Thomasx4 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:37:
Robben overdreef het stiekem wel een beetje, maar het was dus zeker een overtreding, domme fout van Meheeco zo aan het einde van de rit.
Dat doen ze bijna allemaal ;)
Moet ook wel, anders valt het natuurlijk niet op bij de scheidsrechter.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Laatst online: 15-09 14:40
Afbeeldingslocatie: http://d3dsacqprgcsqh.cloudfront.net/photo/aD0yYKZ_460sa_v1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Principe van hard gillen, 1 artikel en 'le masse' neemt het 1 op 1 over, alles voor de hits dames.

Je hoort geen woord over het 'vloeiend een penalty' nemen van Neymar, de closeups van de trappen die robben dus wél kreeg, allemaal boeboe doen. Hoort erbij, soms is het geluk onze kant, soms niet. (2x rood eerste 2 wedstrijden Brazilië anyone?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ach ja... klagende Mexicanen geholpen door Engelse zuurpruimen.... de overtreding op Robben was meer een penalty dan de overtreding op Samaras in de derde groepswedstrijd... over die laatste heb ik geen Engelsman of Mexicaan gehoord...

enige jammere is dat "men" nu zo aan het zeiken is dat de komende scheidsrechter zwaar bevooroordeeld het veld in zal gaan en Robben bij een gebroken been nog geen penalty zal geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Hopen dat we geen Zuid-Amerikaan krijgen wat dat betreft
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.