Het Show je Build! Topic

Pagina: 1 ... 29 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:25

westergas

rikkie_pc

Afgelopen week eindelijk mijn tijdelijke soft tubing vervangen door 16mm PETG. Pittig klusje en het is nog niet helemaal hoe ik het wil hebben. Van GPU naar CPU is bijvoorbeeld geen 90graden, lastige bend ivm weinig ruimte. Tubing was op (toch te weinig besteld/te veel vern**kt) en ik wou hem gewoon ff laten draaien.

Voor iemand met 2 linker handen ben ik tevreden :) GPU word toch vervangen door een 1080Ti dus dan fix ik de aandacht punten gelijk.

6700K
MSI Z170A Krait Gaming
980Ti
2x360 Alphacool rad
EK 16MM PETG
EK-HDC fittingen
Alphacool Eisbecher D5 pump/res

Hier even een waardeloze foto, zal van het weekend ff wat fatsoenlijks schieten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9Bcb9nGCYgbGLiaaS66zOa7a/full.jpg

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
westergas schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:11:
Afgelopen week eindelijk mijn tijdelijke soft tubing vervangen door 16mm PETG. Pittig klusje en het is nog niet helemaal hoe ik het wil hebben. Van GPU naar CPU is bijvoorbeeld geen 90graden, lastige bend ivm weinig ruimte. Tubing was op (toch te weinig besteld/te veel vern**kt) en ik wou hem gewoon ff laten draaien.

Voor iemand met 2 linker handen ben ik tevreden :) GPU word toch vervangen door een 1080Ti dus dan fix ik de aandacht punten gelijk.

6700K
MSI Z170A Krait Gaming
980Ti
2x360 Alphacool rad
EK 16MM PETG
EK-HDC fittingen
Alphacool Eisbecher D5 pump/res

Hier even een waardeloze foto, zal van het weekend ff wat fatsoenlijks schieten.

[afbeelding]
Je temps zijn zeker belachelijk laag? Heb je eerst ook 12mm petg gehad?

Ben benieuwd naar je update, ziet er al leuk uit or

• westergas

westergas

rikkie_pc

ronald92 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:34:
[...]

Je temps zijn zeker belachelijk laag? Heb je eerst ook 12mm petg gehad?

Ben benieuwd naar je update, ziet er al leuk uit or
Tnx.

Temps zijn niet extreem laag, ga meer voor weinig geluid dan lage temps. GPU zit rond de 45 graden stressed met een overklok (weet niet uit mijn hoofd hoe hoog), CPU hoog in de 50 met gamen. CPU kan lager als ik fans en pomp op de water temp instel. Staat nu op de (software) GPU sensor maar ik vind het wel prima zo. Het is niet dat het syteem crashed oid en ik heb mijn CPU niet over geklokt.

Hiervoor 16mm soft tube, dit is mijn eerste hard line build.

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik heb de kleinere versie van jou kast, 2 keer 240mm radiators en zit rond de 60 graden met i7 6700k @4.7ghz en 55 graden met 1080 op 2100 mhz.

Maar ik ga ook voor stilte, en vroeg mij eigenlijk af hoe veel het zal schelen, 2 keer 360 of 2 keer 240.

Als ik mijn pc weer aanpak wil ik een iets grotere kast gaan gebruiken en dan ook liefst 2 keer 360 radiator om nog stillere pc te maken.

Zit ook al te denken om zelf een kast te ontwikkelen( werk als ingenieur) en dan te laten maken bij het bedrijf.. Haha

Met die gtx 1080ti ga je wel dikke preformance boost krijgen, maar die chip produceert ook veel hitte, ben benieuwd hoe jou koeling dit zal opvangen. Misschien heb je wel genoeg capaciteit dat je ventilatoren niet extra hoeven te draaien
westergas schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:10:
[...]

Tnx.

Temps zijn niet extreem laag, ga meer voor weinig geluid dan lage temps. GPU zit rond de 45 graden stressed met een overklok (weet niet uit mijn hoofd hoe hoog), CPU hoog in de 50 met gamen. CPU kan lager als ik fans en pomp op de water temp instel. Staat nu op de (software) GPU sensor maar ik vind het wel prima zo. Het is niet dat het syteem crashed oid en ik heb mijn CPU niet over geklokt.

Hiervoor 16mm soft tube, dit is mijn eerste hard line build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Met het systeem wat ik hier boven gepost heb (johnnyverhoeff in "Het Show je Build! Topic") haal ik temps voor de 2x 1080Ti van rond de 35 graden per stuk.

Dat is dus met een 60mm dikke 360 en een 60mm dikke 240 en alle fans op 1500 toeren.
Niet enorm stil, maar stukke stiller als op lucht en ook ongeveer 65 graden koeler.

Maar de CPU (7700k) blijft erg warm bij mij, zelfs op stock volts en clocks.
Ergens rond de 60 tot 70 graden in lichte gaming loads en rond de 85 met aida cpu stress test.
Ik weet nog niet of dit een slechte mount van t cpu block is of wat anders...
Ik dacht wel dat de CPU het op lucht beter deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 08:19

juggle

Papa, ondernemer, gamer

johnnyverhoeff schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:37:
Met het systeem wat ik hier boven gepost heb (johnnyverhoeff in "Het Show je Build! Topic") haal ik temps voor de 2x 1080Ti van rond de 35 graden per stuk.

Dat is dus met een 60mm dikke 360 en een 60mm dikke 240 en alle fans op 1500 toeren.
Niet enorm stil, maar stukke stiller als op lucht en ook ongeveer 65 graden koeler.

Ergens rond de 60 tot 70 graden in lichte gaming loads en rond de 85 met aida cpu stress test.
Yup zelfde opstelling en 2x gtx1080 en 6700k en hier ook flinke temps op de cpu. Het lijkt erop dat het cpu koelblokje te klein is om de warmte redelijk snel af te voeren. Ik heb xmp uitgeschakeld en toen gingen de temps wel flink naar beneden. Ik zit dus wel op een overclock naar 4.5ghz maar geen xmp meer. Fans draaien bij mij trouwens standaard op 700rpm en naar gelang warmte oploopt tot 1200 ongeveer. Ja ik hou van stilte :) Zie mijn profiel voor de pc.

PS het delidden van je 7700k zou flinke temp verbeteringen met zich meebrengen maar dat moet je maar net aan durven...

[ Voor 4% gewijzigd door juggle op 22-09-2017 13:49 ]

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
johnnyverhoeff schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:37:
juggle schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:46:
[...]

Yup zelfde opstelling en 2x gtx1080 en 6700k en hier ook flinke temps op de cpu. Het lijkt erop dat het cpu koelblokje te klein is om de warmte redelijk snel af te voeren.
Komt door de slechte pasta tussen DIE en Core die Intel bewust er tussen doet. Ga je de CPU delidden en vervang je de pasta door iets fatsoenlijks gaat er makkelijk 15 graden of meer af. Het maakt geen reet uit of je een 2x120mm rad pakt of 12x120mm. Of je 1 pomp pakt of 6 pompen. Welk CPU blok je gebruikt en of die nou van koper of goud is boeit ook niets. Het probleem zit in de CPU, dit is al jaren zo. Intel weet het en blijft het gewoon lekker doen. Enige optie is delidden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

PilatuS schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:51:
[...]

[...]

Komt door de slechte pasta tussen DIE en Core die Intel bewust er tussen doet. Ga je de CPU delidden en vervang je de pasta door iets fatsoenlijks gaat er makkelijk 15 graden of meer af. Het maakt geen reet uit of je een 2x120mm rad pakt of 12x120mm. Of je 1 pomp pakt of 6 pompen. Welk CPU blok je gebruikt en of die nou van koper of goud is boeit ook niets. Het probleem zit in de CPU, dit is al jaren zo. Intel weet het en blijft het gewoon lekker doen. Enige optie is delidden.
Yes dat PS te ik dus idd. Heb je hier ervaring mee is het makkelijk te doen met die delid tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
juggle schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:58:
[...]

Yes dat PS te ik dus idd. Heb je hier ervaring mee is het makkelijk te doen met die delid tool?
Een delidtool is de beste oplossing om je CPU niet te slopen. Er zijn verschillende producten voor op de markt.

Dus zoiets als bij dit filmpje, of je pakt een bankschroef :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15
juggle schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:58:
[...]

Ja is makkelijk te doen, Youtube staat er vol mee.
Alleen de Der8auer tool is moeilijk te krijgen, staat steeds in bestelling bij Caseking.de :(

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Ik stel voor; tweakers delid dag? Nu nog iemand charteren met de tool 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Ik ben mij er idd van bewust van de verhalen van die pasta.
Ik vind het een rare keuze dat ze ze niet gesoldeerd op toch een CPU van 350 euro.

Ook gelezen dat het niet PER SE aan de pasta ligt maar de afstand tussen de Die en IHS die met dat zwarte lijm troep vast zit.
En daardoor te weinig warmte kan afvoeren.

En beide gevallen heb je teveel thermische weerstand en maakt het inderdaad niet uit of je 80 pompen heb en 40 radiators :P

GPUs hebben er geen last van want je zit direct op de Die :)

Delidden ga ik voorlopig niet aan beginnen, want buiten dat die temp iets hoger is, kan het verder geen kwaad dat ie 60 tot 70 graden draait onder load. Misschien in de toekomst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
johnnyverhoeff schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:21:
Ik ben mij er idd van bewust van de verhalen van die pasta.
Ik vind het een rare keuze dat ze ze niet gesoldeerd op toch een CPU van 350 euro.

Ook gelezen dat het niet PER SE aan de pasta ligt maar de afstand tussen de Die en IHS die met dat zwarte lijm troep vast zit.
En daardoor te weinig warmte kan afvoeren.
Intel bouwt bewust CPU's die slecht zijn. Ze willen helemaal niet dat wij een K CPU kopen en daar 1GHz bij klokken. Als wij dat doen dan houden we die CPU 5 jaar in plaats van 2 jaar. Dit is alles en het gaat gewoon om geld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:24
Heb na lang twijfelen ook een PC in elkaar gebouwd. Was zo een 9 jaar geleden denk ik (i7-920).

Specs:
CPU: AMD Ryzen 1600X (OC 4GHz)
Motherboard: - MSI B350 Tomahawk arctic
Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200 2X8GB white (3200MHz)
GPU: Asus ROG Strix GTX1080Ti OC
SDD1: Samsung EVO 960 250GB NVME
SSD2: Crucial MX300 575GB
PSU: Corsair RM750x (wit)
Case: Phanteks Enthoo pro m tempered glass
CPU cooling: NZXT Kraken X62 (Fan bezel vervangen door wit)
Case coolers: Phanteks 140mm

Foto:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4474/37258465861_7550a5fc67_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4506/37258465591_e4ff65b963_c.jpg

Niet geheel tevreden van de (stugge) kabels naar de GPU maar het voldoet... De PC werkt tenslotte naar alle verwachtingen en de upgrade is huge :+ . Kan weer een hele tijd gerust gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 226,-€ 226,-
1MSI Z87-G45 Gaming€ 0,-€ 0,-
2MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 0,-€ 0,-
1WD Black (2016, SATA-600), 2TB€ 115,95€ 115,95
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 121,-€ 121,-
1Corsair Hydro H110€ 142,25€ 142,25
3Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm€ 19,-€ 57,-
1G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL€ 68,58€ 68,58
1Cooler Master V Series V700€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 92,90€ 92,90
1MSI Gaming Series SLI Bridge 2-Way L€ 24,99€ 24,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.266,39

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lbivrAIojnGeI9QE74E9JM7x/full.jpg

Next on the list:
NZXT Kraken X62 (because verlicht logo)

Ik overweeg ook CCFL of LED om het interieur te verlichten, maar ik twijfel tussen wit en rood. Het moet niet teveel overheersen, anyone?

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 28-09-2017 22:28 ]

• westergas

westergas

rikkie_pc

Mijn vorige build heeft het toch wel 1 week vol gehouden. Er waren 2 bends die mij irriteerden en als het hele zooitje weer gedraind moet worden dan maar gelijk een nieuw pixel kanon er in ;)

pricewatch: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G

Nu staat ie er zo bij. Ik wil nog wel iets met de GPU kabels doen, verder ben ik wel tevreden :)
DSLR pics maak ik als het een beetje zonnig is buiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9rLt7mlqFXsEJPFhs4gAAmpD/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wat een fantastische builds in dit topic. Wil iemand even mijn creditcard afpakken voordat ik ook allerlei moois bestel. :9~

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

westergas schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 20:11:
DSLR pics maak ik als het een beetje zonnig is buiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rVXHJz1lFKXWZ7teF6ZYo8PH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8AYcq1RexYUbDCLJ8ktoDqlx/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/62TGGGmAaMAuPYIjixeI8oG2/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Netjes hoor _/-\o_

2 vragen waar ik benieuwd naar ben. Welke vloeistof gebruik je precies ? Geen last van resoneren met hoe de pomp zo gemonteerd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

PilatuS schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:34:
[...]

Netjes hoor _/-\o_

2 vragen waar ik benieuwd naar ben. Welke vloeistof gebruik je precies ? Geen last van resoneren met hoe de pomp zo gemonteerd is ?
Tnx! :)

Vloeistof is gedestilleerd water. De pomp resoneert niet maar die draait ook amper. Je hoort hem wel maar het is geen resonantie, die D5 is gewoon niet 100% stil. Ik heb wel rubbertjes tussen de mount en de rad zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
westergas schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:38:
[...]
Vloeistof is gedestilleerd water.
Als het puur een alleen gedestilleerd water is moet je er heel snel wat gaan bij gooien. Gaat anders niet goed. YouTube: SingularityComputers Had er laatst een video over. Ik gebruik zelf een toevoeging die nu niet meer te koop is, dus moet een keer opzoek naar iets nieuws. Is puur anti-alg en anti-corrosie. Gebruik zelf ook gewoon verder gedestilleerd water hoor. Nadeel van alleen gedestilleerd water is dat je hoe dan ook corrosie gaat krijgen.
De pomp resoneert niet maar die draait ook amper. Je hoort hem wel maar het is geen resonantie, die D5 is gewoon niet 100% stil. Ik heb wel rubbertjes tussen de mount en de rad zitten.
De D5 is helaas inderdaad niet 100% stil. Heb er daarom, en tegen uitvallen 2 inzitten. Gelukkig zijn ze dan wel 100% stil te krijgen op een lage stand, maarja dan heb je er dus 2 nodig. Gelukkig dat je geen last hebt van resoneren. Mijn pompen staan hier op 3 stukken rubber dus bij mij is dat ook opgelost. Was er wel even mee bezig om dat voor elkaar te krijgen toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

PilatuS schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:54:
Als het puur een alleen gedestilleerd water is moet je er heel snel wat gaan bij gooien.
Dat is een uitdaging. Omdat ik lui was heb ik (bewust) de verkeerde ingang op mijn pomp gebruikt. Nu is er geen flow in mijn reservoir dus ik heb geen idee hoe ik nu de anti-alg (heb Biocide Extreme van Mayhems liggen) in mijn loop krijg |:(

Dat was ik dus even vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
westergas schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:31:
[...]

Dat is een uitdaging. Omdat ik lui was heb ik (bewust) de verkeerde ingang op mijn pomp gebruikt. Nu is er geen flow in mijn reservoir dus ik heb geen idee hoe ik nu de anti-alg (heb Biocide Extreme van Mayhems liggen) in mijn loop krijg |:(

Geen flow, weinig flow ? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VosStijn
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05-2023
Toch maar even showen. Vorige week in elkaar gezet en super tevreden. Was t niet van plan maar zag de Kraken x62 van NZXT en was verkocht. Vind m echt vet en zoveel mooier dan een gewone cpu koeler.

pc
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hecyK4mYvaOOkqNEq545KTMu/thumb.jpg

CPU: Ryzen 1700x
GPU: GTX 1080 Windforce OC
Behuizing: Fractal Define C Tempered Glass

Vond de RGB fans ook wel vet, zit een klein afstandsbedieninkje bij, kan in 7 of 8 verschillende kleuren en modussen. Laat ze gewoon op 1 kleur anders word t helemaal zon disco. De achterse draait trouwens niet omdat ie een raar geluid maakte, moet ik nog een keer vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

PilatuS schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:00:
[...]

Geen flow, weinig flow ? :P
Geen volgens mij. Lastig te zien ook...

[ Voor 9% gewijzigd door westergas op 01-10-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
westergas schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:27:
[...]

Geen volgens mij. Lastig te zien ook...
Ff schudden dan 😀

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 11:50
Work in progress!

Afbeeldingslocatie: https://cdn.overclock.net/d/d7/900x900px-LL-d783e58a_Photo17-09-2017175052.jpeg
  • Threadripper 1950X
  • Asus Zenith Extreme
  • 2 x 1080ti Strix OC
Custom triple rad loop met XE360, SE360 en XE240 rad, dual pump, cpu en gpu gekoeld.

Ben nog even aan het wachten op het monoblock want ik heb men twijfels bij de Supremacy voor TR4 socket.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 15:39
VosStijn schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:29:
Toch maar even showen. Vorige week in elkaar gezet en super tevreden. Was t niet van plan maar zag de Kraken x62 van NZXT en was verkocht. Vind m echt vet en zoveel mooier dan een gewone cpu koeler.

pc
[afbeelding]

CPU: Ryzen 1700x
GPU: GTX 1080 Windforce OC
Behuizing: Fractal Define C Tempered Glass

Vond de RGB fans ook wel vet, zit een klein afstandsbedieninkje bij, kan in 7 of 8 verschillende kleuren en modussen. Laat ze gewoon op 1 kleur anders word t helemaal zon disco. De achterse draait trouwens niet omdat ie een raar geluid maakte, moet ik nog een keer vervangen.
Volgens mij heb je de achterste fan verkeerd om ingesteld waardoor hij als intake fungeert. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VosStijn
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05-2023
untflanked schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:52:
[...]

Volgens mij heb je de achterste fan verkeerd om ingesteld waardoor hij als intake fungeert. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Hier twijfel ik zelf ook over. Hij draait nu helemaal niet, maargoed. Ik heb boven in twee fans die uitblazen, en voorop twee intake fans. Die intake fans blazen langs de radiator van de cpu koeler, waardoor ik het idee had dat er misschien nog een intake aan de andere kant nodig was voor extra koele lucht. Of denk ik nu verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 15:39
VosStijn schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:40:
[...]

Hier twijfel ik zelf ook over. Hij draait nu helemaal niet, maargoed. Ik heb boven in twee fans die uitblazen, en voorop twee intake fans. Die intake fans blazen langs de radiator van de cpu koeler, waardoor ik het idee had dat er misschien nog een intake aan de andere kant nodig was voor extra koele lucht. Of denk ik nu verkeerd?
Persoonlijk had ik de radiator bovenin gemount. Hierdoor hou je door de hele kast een standaard airflow patroon. De fan achter moet wel echt op exhaust, omdat de warme lucht stijgt en jij die nu terug je kast in blaast.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
westergas schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:31:
[...]

Op het hoogste punt in je loop een T-stukje plaatsen en deze afdoppen, dan kun je daar bijvullen en ontluchten.

Zelfde onderin je loop, T-stukje en afdoppen zodat je 'm daar leeg kunt laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

FastFred schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:55:
[...]

Op het hoogste punt in je loop een T-stukje plaatsen en deze afdoppen, dan kun je daar bijvullen en ontluchten.

Zelfde onderin je loop, T-stukje en afdoppen zodat je 'm daar leeg kunt laten lopen.
Ja snap ik.
Alleen geen zin om het hele circus te breken, 2 t-stukjes bestellen en weer op te bouwen ;)
Afsluiter van GPU blok kan ik er af draaien zonder fontein effect.Daar een paar druppels in gegooid.
Werkt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@westergas Snap ik, ik heb ooit lang geleden een Thermaltake Bigwater 760i gecombineerd met een EK Supreme LT (zodat hij zou passen op nieuwere sockets dan 478 en 775). Daar werd voorgeschreven 1x per jaar de vloeistof te vervangen, zelfs dat was me teveel gedoe.

Dus toen maar een Corsair H110i gekocht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teunolan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-08 21:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eZMOhXzsHCvCWceiQKTBNuLy/full.jpg

mijn build

cpu intelcore i5 7500
cpu cooler darkrock 3
mobo msi b250 pc mate
ram 8gb corsair lpx 2400mhz ddr4
gpu rx480 8gb asus rog strix
case Corsair 460x RGB
ssd intel 600p nvme m.2 ssd 512GB
hdd 3x 500gb
hdd 1x 4000gb
psu corsair cx550m
fan hub nzxt grid+ v2
fan sp120rgb 4x

[ Voor 37% gewijzigd door teunolan op 11-10-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 12:34

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Beaudog schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 16:03:
Mini Itx Game systeem Bestaande uit:
Seasonic 620 watt voeding
Be Quiet shadow rock TF2
Ryzen 1600x
Asrock AB 350 Gaming
Hyper x ssd 480 GB
Corsair ssd 60 GB
Xfx Rx480 8GB
Hyper X 2666
Fractal Design node 304 wit
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met deze koeler moest de voeding op zijn kant ik heb de fan omgedraaid van de voeding
Hij zuigt lucht aan en blaast deze in de kast aan de achterkant zit een 14cm fan die de lucht weer afvoerd.
het hele moederbord moet eruit als je deze shadowrock wil monteren de 1600x wordt onder het gamen zo,n 45c.
de ssd zitten op de voeding met een klein stukje dubbelzijdig tape.
Was aan het overwegen een dergelijke build te maken als die van jou! ook toeval zeg.
Kun je aangeven wat de geluidsproductie is onder load (lees: beetje een deftig spelletje spelen).
Ik wil echt een stille build hebben namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:54
Hij is wel stil ik heb hem in een video meubel staan dus qua geluid valt het wel mee .
Maar als je hem op een bureau heb staan
Dan zal je wel meer horen .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PNcbmSIOnXlBXYOQekukP4Dl/medium.jpg
Corsair carbide 240
Asus z370 i gaming mini itx
Adata 2x8 gig
Intel i3 @4.6 GHz
Antec 1200 pro liquid cooling
Gigabyte 1080 ti
Intel optane memory 32GB
Crucial ssd 525 gb
Bequiet 550 watt platinuim

[ Voor 53% gewijzigd door Beaudog op 13-10-2017 07:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 22:31
Eindelijk Mn nieuwe cooler geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NCVIZKJ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3wCKbiU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Lian li pc-q38 verticaal of horizontaal te gebruiken ben nog aan het bouwen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AjlJtO53QyzdWlpkrRlGvSvn/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZAGrHbbtRn6soQwzPTSP7XVM/medium.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Beaudog op 19-10-2017 21:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 10:19
Nou, hier is mijn eerste build log; inbouwen van custom loop water koeling tbv GPU (RX Vega).

Voorbereiding, de kamer eettafel als werkbank. Klaarzetten van alle spullen en gereedschap.

Daarna als eerste de RX Vega ontdaan van zijn jasje. Het valt meteen op dat de standaard gebruikte thermal pads bij het verwijderen van de shroud makkelijk scheuren (zie top left mem voltage controller).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fyof3k6.jpg

Na het afhalen van deze thermal pad blijkt zelfs dat de Memory voltage controller aan de onderkant bruin/zwartgeblakerd is. Nou zouden deze heel hoge temps aan moeten kunnen en daarnaast heb ik met deze GPU niet eens gekke dingen gedaan (denk aan Vega 64 BIOS flashen) alleen wat geundervolt. Goed.. hij doet het gewoon.

Riinng.. DPD staat voor de deur, de goodies zijn er, mooi!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hk8M9LY.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TXDnUAQ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Isi2GyL.jpg

Allereerst het geleverde EK koelblok op de GPU monteren. Met behulp van Arctic Silver 1 reinigen, met 2 preppen voor de pasta. Het aanbrengen van de thermal pads is best gepiegel, hoezo zijn de thermal pads al deels op maat gemaakt? Er zit ongeveer 12cm 1mm en 12cm 0,5mm thermal pad in die ik zelf op maat moet knippen. Daarnaast blijkt dat er overal kleine stukjes van de oude koelpasta en pads tussen componentjes zitten, voorzichtig met het punt van een mesje weghalen en nog 1 keer alles nalopen met Arctic Silver.
Het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5THCgsT.jpg

Daarna radiator spoelen. Ding is volledig schoon van binnen, dus mag drogen.

Laatste blik op de PC in de 'huidige' staat, klaar voor openhart chirurgie..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hpcYBXk.jpg

De bouten die bij de HW Labs GTS280 geleverd worden passen niet door de gaatjes.. boor erin, opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hQQJyCq.jpg

Front fans en GTS280 rad gemonteerd;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b1L0TCx.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h1NAJu9.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wb7rNpS.jpg

Monteren van de EK D5 pomp/res combo is een eitje.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/98u0de6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/usxZlfe.jpg

Dan begint het echte loodgieters werk. Vooral de tube op de Alphacool 45 graden fittingen blijkt best lastig, de OD van de tube en de ID van de fitting hebben ruzie, uiteindelijk zoveel mogelijk EK fittingen gebruikt, die er toch een stuk makkelijker op te draaien zijn.

Als drain een EK quick disconnect. Kost wat centen maar ik ben onder de indruk van de bouwkwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IVGe5Eb.jpg

Leaktest tijd (foto en filmpje). Helaas was ik iets te enthousiast en heb ik teveel koelvloeistof in de res gegooid, waardoor er wat droogwerkzaamheden moesten plaatsvinden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8DQNsO4.jpg

Filmpje:
[Video: https://i.imgur.com/zzw1ezX.mp4]

Daarna alles aangesloten (volledige systeemtest) en een klein beetje dye toegevoegd. Alles ziet er goed uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WtlZxs0.jpg

Ik heb nog een paar vragen/restpunten voor later;

- Uitbreiding in de toekomst naar CPU+ 2e rad: maakt het voor een top rad in de case uit of ik de fans ervoor zet (push) of erboven (pull?). ik voel hem nl. al een beetje aankomen dat ik tegen hetzelfde aanloop als in de front en ik de M4 moeren van bovenaf, door de case en fan holes heen, vastzet in de top rad, waardoor deze dan onder de fans hangt en de fans de lucht naar buiten moeten trekken. Is push niet beter?

- PWM fan management verbeteren: ik wil mijn 2 front fans voor de 280mm rad samen aan 1 PWM port hangen. nu heb ik al gelezen dat het makkelijk kan, vraag me nog wel af of ik hier gewoon een 1 naar 2 Y verloopje kan gebruiken of moet ik dan nog iets bijzonders doen?

- Tunen met AI suite.. het valt me op dat speedfan de t_sensor niet lijkt te zien, terwijl Asus AI Suite deze wel kan uitlezen. hoe zou dit kunnen? asus fan xpert lijkt goed te werken, echter is de fan tuning een beetje 'vreemd' - beide front fans hebben iets andere eigenschappen lijkt het, volgens AU suite dan, denk aan min/max RPM en RPM startup voltage %. Hierdoor lopen ze net niet helemaal in pas.

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 20-10-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Lord_Dain schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:00:

- Uitbreiding in de toekomst naar CPU+ 2e rad: maakt het voor een top rad in de case uit of ik de fans ervoor zet (push) of erboven (pull?). ik voel hem nl. al een beetje aankomen dat ik tegen hetzelfde aanloop als in de front en ik de M4 moeren van bovenaf, door de case en fan holes heen, vastzet in de top rad, waardoor deze dan onder de fans hangt en de fans de lucht naar buiten moeten trekken. Is push niet beter?

- PWM fan management verbeteren: ik wil mijn 2 front fans voor de 280mm rad samen aan 1 PWM port hangen. nu heb ik al gelezen dat het makkelijk kan, vraag me nog wel af of ik hier gewoon een 1 naar 2 Y verloopje kan gebruiken of moet ik dan nog iets bijzonders doen?

- Tunen met AI suite.. het valt me op dat speedfan de t_sensor niet lijkt te zien, terwijl Asus AI Suite deze wel kan uitlezen. hoe zou dit kunnen? asus fan xpert lijkt goed te werken, echter is de fan tuning een beetje 'vreemd' - beide front fans hebben iets andere eigenschappen lijkt het, volgens AU suite dan, denk aan min/max RPM en RPM startup voltage %. Hierdoor lopen ze net niet helemaal in pas.
Leuke eerste loop :)

- Ik heb mijn top rad ook pull staan, werkt prima.
- verloopje kan gewoon

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Een case die een hoop gezeik te verduren heeft gekregen vanwege de HAF-geschiedenis en absoluut wat rare cases aan de CM kant, maar uh..

Afbeeldingslocatie: https://www.techtesters.eu/pic/CMH500P/001.JPG

Kon het even niet laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Kan niet wachten tot ik kan beginnen met bouwen, als die 8700k's nou eens een beetje beschikbaar werden...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qTmjm4w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Ik vroeg mij iets af, een kennis van mij vroeg van de week of het kwaad kan als je de cpu koeler kabel van de Intel stock koeler met isolatie tape inwikkelt vanwege de kleur.

Hij had een budget build met een i3 voor z'n zoon gebouwd maar hij vindt de kabel kleuren nogal vloeken met de rest wat gewoon allemaal zwart is.

en nu hij met zo'n idee kwam twijfel ikzelf of ik dat ook zou willen als het kan, nooit iemand dat zien doen eigenlijk...
Foritain schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 23:27:
Een case die een hoop gezeik te verduren heeft gekregen vanwege de HAF-geschiedenis en absoluut wat rare cases aan de CM kant, maar uh..

[afbeelding]

Kon het even niet laten.
_/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 27-10-2017 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Mizgala28 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 00:29:
Ik vroeg mij iets af, een kennis van mij vroeg van de week of het kwaad kan als je de cpu koeler kabel van de Intel stock koeler met isolatie tape inwikkelt vanwege de kleur.

Hij had een budget build met een i3 voor z'n zoon gebouwd maar hij vindt de kabel kleuren nogal vloeken met de rest wat gewoon allemaal zwart is.

en nu hij met zo'n idee kwam twijfel ikzelf of ik dat ook zou willen als het kan, nooit iemand dat zien doen eigenlijk...

[...]

_/-\o_
Dat kan geen kwaad :)

En dan gewoon een ander stickertje bovenop die koeler (kabels daar ongemoeid overigens) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Thx voor de antwoord, zelf zei ik tegen hem dat ik het niet wist juist omdat ik er nooit van gehoord had maar dat kan dus.

morgen misschien zelf ook even mee aan de slag, zijn idee komt mij ook wel van pas :P (nooit zelf bedacht dat het kon)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:24
Omdat mijn case redelijk ruim is tov de build heb ik een doosje getekend met Ryzen logo, geprint, afgetaped aan de binnenkant omwille van lichtlekken (kwam ik achter toen ik het wou installeren...), plexiglas (2mm frost) erin en 2 LED strips van Corsair (na wat knipwerk :+ .

Het ding is RGB en 'flowt' nog mooi maar ik heb altijd alles op solid groen. Ik ben opzich niet zo voor veel licht in een case maar dit valt niet op tijdens het gamen.

Voor de rest zijn de GPU kabels en de 24-pin ATX kabels nog vervangen door kabels van cablemod, deze zijn veel soepeler dan de standaard witte kabels van Corsair.
Al de rest is zoals de vorige build: Ryzen 1600x@4GHz, 16GB DDR4-3200MHz, GTX1080Ti, 250GB NVME SSD (960 Evo) en een 525GB MX300 SSD. Loopt als een trein :).

Resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4500/37960153001_16cbeaec96_z.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:45
Afbeeldingslocatie: http://94.212.1.227/upload/pc1.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.212.1.227/upload/pc2.jpeg

Origen AE S10V
Asus Z170I Pro Gaming
Intel Core i3-6100T
Antec 620 H2O cpu koeler
MagiCool 80x80x25 Radiator
MSI GeForce GTX 1050ti low profile
Pico 125w PSU

Still in progress. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Chris96 op 28-10-2017 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Chris96 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 08:44:
[afbeelding]
[afbeelding]

Origen AE S10V
Asus Z170I Pro Gaming
Intel Core i3-6100T
Antec 620 H2O cpu koeler
MagiCool 80x80x25 Radiator
MSI GeForce GTX 1050ti low profile
Pico 125w PSU

Still in progress. :P
Nice! Mijn vorige HTPC zat in een Origen AE kast. Mooie dingen wel.Ben sinds deze zomer over op een Shileld TV maar heb nog altijd een zwak voor een knappe HTPC.

Mag ik vragen waarom je een dedicated pixel plank gebruikt een niet een Kaby Lake CPU?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al een wat ouder topic, maar ik wilde toch nog even mijn build showen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cLv43WgdZxqsxg5igcgBg9Mj/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2uSs2N3s81huhXXJDKgG7AS9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NWed8dodSp3c73Lw4c2ww5zI/full.jpg

Specificaties
i7 4790
Gigabyte G1 Sniper B6
16GB HyperX DDR3 1600Mhz
Gigabyte Geforce GTX 1060 Windforce OC 6GB
CoolerMaster Seidon 240v Liquid Cooler
1TB WD Purple HDD
120GB Kingston SSDNow V3
NZXT s340 Color Edition Black/Red
Een random RGB LED strip van Amazon

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
westergas schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:13:
[...]

Nice! Mijn vorige HTPC zat in een Origen AE kast. Mooie dingen wel.Ben sinds deze zomer over op een Shileld TV maar heb nog altijd een zwak voor een knappe HTPC.

Mag ik vragen waarom je een dedicated pixel plank gebruikt een niet een Kaby Lake CPU?
Dat is eigenlijk heel simpel.
Een 1050ti is het maximale wat ik voeden kan zonder peg stekker en een stuk vlotter dan een igpu in de Kaby lake. Het ultieme goal is kijken of ik de 1050ti kan opnemen in de waterloop.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Srrie ongegeneerde repost van aantal maanden geleden. The Cube gemaakt in een licht gemodificeerde Lian li case om alles passend te maken. Heb inmiddels hier nu aardig wat uurtjes achter gezeten en de loop draait zonder problemen. Helaas wel xmp moeten uitzetten want op 1 of andere manier zorgt deze voor enorme hitte problemen op de cpu.

The Cube
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MjcGxTLI0Y0OAw04xO6Rrjh5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hmHQkVvBH2dpohfGgAHMf1ha/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gVsMci0u9KAxZ77WIsJCSoGF/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O1EJi7O6VR4QllfwuuRyR9PH/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IQwQKigw3Bh1US1caG1QbcWy/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YdovdHNWQJwqhXvUMjQbeC06/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yc9u7OQlHejnKuly9QHNVxqh/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LWk3BKuwmb69lfNFPhhaAuRb/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0pUG5BahPhHrVKagsyUsoUf5/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XvuCuDqHlL4CEWxWlSUHC6rA/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ul8V52GOuF6LeCU7khJyd42M/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D6iHdaqD0VCGKEzfMclzcUmg/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Pf6kptsitB1DHcuzs8SMEHD2/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sjnYDriObGsgetPS8g56JTB3/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EXypRMQK1HdR3OcM5aghXMHP/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EwtvqoPmiIE5h9f0vK1AKCC0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dYSfyh157AduT8kafygyXmd7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VYiHW2zDJuDbmPMcJlNQPZAS/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oFabwTIJof4scCxwr99XW243/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PGN06STyeWd2W8B6i64XjIAu/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vRQDbY57wnY5WLmeUMRu2bJ9/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9an8p2q9BjlTxV0JiIJ9pxge/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eWV96QaMhNjo0rYz6wl1zh9X/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k8hKXwee8qUB4S6zeYpYRSgU/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UI4k7IEleJw7yZDwsSaQ09CQ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m6h2Up0TkFA0lbRyJQc9q6qc/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JXKyFRdcCLDn1qLOkdMsvRpM/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CzG57mJ8GeQBnpvzLQGbhXXH/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vZMWBON18EV5yfDb5cbYEryC/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XkSYTovRaplJ1Nr3Gu0LXQwl/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Alvast een kleine tease van wat ik vanavond ga installeren ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7wk2AYf.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Here we go :)

We noemen 'm "Vax", naar de aloude VAX/VMS systemen én naar de stofzuigerfabrikant. Een oude build van pak 'm beet 20 jaar geleden had ik ook zo genoemd en meestal recycle ik geen PC namen. Maar de oude VAX was in feiten VAX/Nilfisk, 2 systemen samen in een behoorlijk fors Intel Balboa chassis.

Wikipedia: VAX
Wikipedia: Vax (brand)

Toen ik deze build een naam moest geven vond ik VAX wel gepast. De kast is behoorlijk fors en het is de meest krachtige PC die ik ooit heb gehad.

De plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bPY4cQz7KLwm8vTLEq9hinJ6/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5c9Di6ZnTv2Pd0YIqdGMBM7b/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xUTe13pgcZwLH2Vr0krGD8Dv/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4TrWHr3h8jUSLHkjEHSv717v/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aqOl0dPuV0EQpqoYr8l4mQxo/full.jpg

De build bestaat onder andere uit:
  • AMD Ryzen 7 1800X
  • Scythe Mugen 5 PCGH Edition
  • Gigabyte GA-AX370-Gaming 5
  • MSI GeForce GTX 1080 GAMING X+ 8G
  • Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Zwart
  • Corsair Vengeance RGB CMR64GX4M4C3200C16 (64G)
  • Corsair RM650x Zwart
  • Samsung 960 EVO 500GB
Dan zit er ook nog in:
  • NZXT Internal USB Hub
  • Raidsonic Icy Box IB-867
  • Toshiba X300 (retail), 5TB
  • 2x128G Samsung SSD (had ik nog liggen)
  • 1x3T HDD uit mijn oude PC (is makkelijker met overzetten)
De fans zijn allemaal vervangen:
  • Casefans: 6x Corsair HD140 RGB LED
  • CPU fans: 2x Corsair HD120 RGB LED
De reden dat ik de casefans heb vervangen is omdat ik graag RGB wilde. Eerst nog even met CoolerMaster Masterfan Pro's gespeeld maar die ratelen op hun kop, stellen qua RGB teleur en zijn *erg* luidruchtig. De Corsairs zijn heerlijk stil, hebben loeifelle RGB (nog geen aansturing via software geregeld, dat komt nog wel een keer, ik heb nu aan de achterkant 2 controller units getie-rapt) en hebben niet alleen transparante fanblades maar ook transparante cases.

Ook de CPU fans zijn vervangen. De Scythe fans zijn prima, maar met zo'n build een beetje saai en ze wobblen wat. Dat wobblen zorgt voor vrij hinderlijke reflectie dus heb ik ze vervangen door Corsair HD120's.

Ik wil nog wat met extra RGB strips doen. In ieder geval aan de onderkant zodat de kast wat gaat zweven en de pricewatch: Corsair Commander PRO staat op mijn verlanglijstje.

Geheugen word ook nog vervangen maar wel door eenzelfde type. (Corsair vertrouwt memtest niet helemaal en de RGB aansturing werkt niet optimaal.) Zelfde RGB dus.

De RGB is dus helaas niet allemaal centraal gestuurd (in fact, fans, mainboard en GFX kaart zijn allemaal apart) maar omdat ik nadat ik even met de complete kermis heb gespeeld toch ga voor een vaste kleur vind ik dat niet zo'n groot probleem. (En het kán wel, puur ter demo kan ik met een paar drukken op de knop de hele kermis los laten.)

Misschien is het voor sommigen wat te veel RGB, te veel bling, voor mij was het de ultieme build tot nu toe. :) (Maar goed, met deze build heb ik me dan ook helemaal uitgeleefd. Als 15 jarig jochie wilde ik al zoiets maar toen kon ik het niet betalen. Nu ben ik 40 en heb ik wèl het geld voor zo'n ietwat over-the-top build dus hey, waarom niet...)

Het over-the-top is wel vnl op RGB gebied, de rest van de componenten zijn flink maar worden echt gebruikt. (Er hangt bijvoorbeeld 3x27" 1440p aan, dan is een GTX 1080 niet eens overbodige luxe. De 64G geheugen is omdat ik er allerhande systeembeheer en netwerklabs op wil gaan draaien.)

Standaard staat 'ie trouwens in kobalt blauw. Dat vind ik het mooiste en rustigste.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Omdat de 4GB van de GTX 980 kaarten in SLI toch wel een probleem begon te worden. En omdat SLI sowieso steeds minder nuttig is waarbij nieuwere spellen het regelmatig niet ondersteunen. Daarom maar een upgrade gedaan naar een EVGA 1080Ti FTW3 :) Gelijk wat andere kleine dingen aangepast. Was natuurlijk wel weer 5 uur werk, maar dan kan de PC er weer een flinke tijd tegenaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IYSqRomwa2bowfkcEhgxK3vN/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iOIk7SEyJFNwvlhUavZqVmSB/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KVXGGP4JQgztPSrYS0UHqIcB/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miyazono schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:10:
Alvast een kleine tease van wat ik vanavond ga installeren ;)

[afbeelding]
Waar blijft de rest van de tease?:p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miyazono
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:35:
[...]

Waar blijft de rest van de tease?:p
Um, ja, eh... dit weekend. Was iets te druk met gamen leren voor examens en daarnaast kon ik geen gebruik maken van "mijn" camera aagezien deze in gebruik was voor andere doeleinden helaas. Maar ik heb natuurlijk wel wat matige foto's kunnen maken met mijn telefoon.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T1EPbKh.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f5hHeJF.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miyazono
  • Nu online
Bij deze dan, mijn build. Had verwacht dat de kleinere afbeeldingen nog wel in paren van twee naast elkaar konden maar tevergeefs... Dus dan maar alles in een mooie lijn :P

Edit: Ze kunnen naast elkaar, alleen in de preview niet... brb

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U1tGZ2T.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IQGCRdr.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UtlRhoc.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UVCIgWb.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ic4TlVB.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ueV7cKR.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wrSxGYQ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LzFAml6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xqMniNp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vQYIBCZ.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Miyazono op 11-11-2017 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Miyazono

Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manc1ny
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09-2023
Na echt een hele hoop mooie builds te hebben gezien wil ik toch graag trots mijn build showen. Een hoop is er aan veranderd en blijft altijd a work in progress:).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zYWELZdrDbZPc6o5hKqtzNS3/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A11qS478WOGqeiFWe2UEt0yz/thumb.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Manc1ny op 27-11-2017 00:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-09 00:29
Na maanden research, uiteindelijk zelf een lijst te hebben samengesteld en met veel hulp van @Playa del C. & @unezra tot het volgende lijstje gekomen om in elkaar te schroeven.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 399,-€ 399,-
1Gigabyte Z370 Aorus Gaming 7€ 249,50€ 249,50
1Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G€ 869,-€ 869,-
1Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Zwart€ 152,-€ 152,-
1Noctua NH-D15S€ 75,65€ 75,65
3Corsair HD140 RGB LED High Performance 140mm PWM Fan, 140mm€ 23,-€ 69,-
1Corsair HD140 RGB LED High Performance 140mm PWM Fan - Twin Pack with Controller, 140mm€ 60,95€ 60,95
1Noctua NF-A15 HS-PWM chromax.black.swap, 140mm€ 26,90€ 26,90
1Corsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Speed Black (Qwerty US)€ 175,50€ 175,50
1Corsair Gaming Glaive RGB Mouse Zwart€ 69,-€ 69,-
1Corsair Gaming MM300 Extended€ 33,50€ 33,50
1Corsair Vengeance RGB CMR32GX4M2C3200C16€ 429,15€ 429,15
1Logitech G933 Zwart€ 159,-€ 159,-
1Creative Sound BlasterX Katana€ 235,-€ 235,-
1Corsair RM650x Zwart€ 100,35€ 100,35
1Samsung 850 EVO 1TB€ 315,23€ 315,23
1Samsung 960 EVO 1TB€ 446,38€ 446,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.865,11

Het resultaat mag er wezen. Ben nog niet helemaal tevreden over de cable management maar voor nu eventjes prima. Al met al tevreden voor een eerste keer zelf bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pztpI34Z8HO5CuLCgkBU1ukI/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8chNLxJilC0RD8IqtiZC3g7Y/medium.jpg

Het nieuwe scherm is gepre-ordered, klik hier.

EDIT: Het oorspronkelijk aankoop topic vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Hier alweer een week of 3 naar volle tevredenheid een systeem met een i7-8700K draaien.
Phanteks P400S met tempered glass en op de cpu een Mugen 5 pcgh.
Kabels kunnen netter, maar ik zet binnenkort een ander systeem in elkaar en daar gaat dit moederbord en geheugen naar toe, dus cable management komt daarna wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Uujg573rmVjwAAvYfqUTx97h/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

@JDdeV1992 Dat ziet er serieus goed uit!

Oh, die clips in de 5,25" bays kunnen er heel makkelijk uit geklikt worden. :) Wat over blijft is eigenlijk best mooi. (Ik vind de toolless installation van die kast een van de weinige dingen die echt slecht zijn, heb een cardreader die te kort is en daardoor dat systeem niet activeert. Dus clips d'r overal vanaf geklikt en alles met zwarte schroeven vastgeschroefd. Ziet er net zo netjes uit.)

Wilde je ook nog die centerfan van je CPU block vervangen of hou je het voorlopig bij de stock fan die er bij zit?

Cable management is altijd een beetje ellende, tenzij je met aftermarket sleeved cables gaat werken of alles gaat sleeven (en dan nóg) blijft dat volgens mij altijd een pijnpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-09 00:29
unezra schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 06:28:
@JDdeV1992 Dat ziet er serieus goed uit!

Oh, die clips in de 5,25" bays kunnen er heel makkelijk uit geklikt worden. :) Wat over blijft is eigenlijk best mooi. (Ik vind de toolless installation van die kast een van de weinige dingen die echt slecht zijn, heb een cardreader die te kort is en daardoor dat systeem niet activeert. Dus clips d'r overal vanaf geklikt en alles met zwarte schroeven vastgeschroefd. Ziet er net zo netjes uit.)

Wilde je ook nog die centerfan van je CPU block vervangen of hou je het voorlopig bij de stock fan die er bij zit?

Cable management is altijd een beetje ellende, tenzij je met aftermarket sleeved cables gaat werken of alles gaat sleeven (en dan nóg) blijft dat volgens mij altijd een pijnpunt.
@unezra bedankt! De centerfan heb ik voor nu de zwarte variant van de originele noctua opgezet. Zit nog te twijfelen om ook daar rgb te doen. Wil denk ik nog wel een rgb strip onder in de kast aanleggen.

Dat van die clips wist ik niet, wel de 5.25 bays er uit geschroefd! Cable management kan netter. De kast leent zich ervoor maar vond dit al best oke! Ben echt blij dat ik voor deze kast ben gegaan, ruimte genoeg zoals jij al zei en er is genoeg voor het oog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

JDdeV1992 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 07:16:
[...]

@unezra bedankt! De centerfan heb ik voor nu de zwarte variant van de originele noctua opgezet. Zit nog te twijfelen om ook daar rgb te doen. Wil denk ik nog wel een rgb strip onder in de kast aanleggen.

Dat van die clips wist ik niet, wel de 5.25 bays er uit geschroefd! Cable management kan netter. De kast leent zich ervoor maar vond dit al best oke! Ben echt blij dat ik voor deze kast ben gegaan, ruimte genoeg zoals jij al zei en er is genoeg voor het oog!
:-)
Het blijkt echt veel simpeler dan verwacht. Je duwt op het bovenste deel van het clipje en *poof*, zo d'r uit. De veer die er in zit zit er aan vast. Je houd dan dus wel die bevestiging over maar dat zijn maar 2 heel kleine uitsteeksels. Daar achter zitten reguliere schroefgaten.

(Ik heb ze dus allemaal verwijderd en alles vast geschroefd. Toolless voor zoiets als je drives vind ik echt onzin. Je schroeft die dingen er 1x in en klaar. Met zwarte schroeven is dat nog mooier dan van die lelijke clips ook.)

Qua cable management aan de achterkant vind ik het idd ook wat krap. Met dikke bomen is het wat proppen. Maar het past en gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
teunolan schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:13:
[afbeelding]

mijn build

cpu intelcore i5 7500
cpu cooler darkrock 3
mobo msi b250 pc mate
ram 8gb corsair lpx 2400mhz ddr4
gpu rx480 8gb asus rog strix
case Corsair 460x RGB
ssd intel 600p nvme m.2 ssd 512GB
hdd 3x 500gb
hdd 1x 4000gb
psu corsair cx550m
fan hub nzxt grid+ v2
fan sp120rgb 4x
*venz puur

Voor de rest nette kast hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-09-2023
Hierbij ook mijn build

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/fc90ab3722b07464cf67c67d488be2e4.png

My Set-Up:
Primary monitor: AOC G2460PF 144Hz
Secondary monitor: AOC g2260vw 75Hz
Mouse: Zowie Ec2-a
Keyboard: Corsair K63 compact gaming
Headset: Logitech G430 and Hyperx Cloud II

PC:
Case: NZXT S340 Black/Red
CPU: Intel Core i7-8700k @ 5,0gHz
GPU: MSI GeForce GTX 1080ti Lightning X
RAM: G.Skill Trident Z RGB 16GB
MBD: MSI Z370 Gaming Pro Carbon
CPU Cooler: NZXT Kraken 62x
SSD: Samsung 750 256 GB
HDD: WD Green 1 TB

Voor de scherpe tweakers hier ja op deze foto had ik mijn ram nog niet binnen. heb helaas geen recentelijkere foto's O+

Upgrades:

In oktober mijn videokaart geupgrade.

Oude GPU: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
Nieuwe GPU: MSI GeForce GTX 1080ti Lightning X

2 Weken terug mijn CPU, MBD, CPU Cooler en RAM

Oude CPU: Intel Core i5-7600k
Nieuwe CPU: Intel Core i7-8700k

Oude CPU Cooler: Cooler Master Seidon 240V
Nieuwe CPU Cooler: NZXT Kraken x62

Oude MBD: Gigabyte Z170 gaming K3
Nieuwe MBD: MSI Z370 Gaming Pro Carbon

Oude RAM: Corsair Vengeance LPX 4 x 4GB
Nieuwe RAM: G.Skill Trident Z RGB 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foritain schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 23:27:

[afbeelding]

Kon het even niet laten.
Raar.. H500P is typisch een slachtoffer van de RGB hype, als het er maar goed uit ziet doet de functionaliteit (er blijkbaar) niet toe. Ziet er leuk uit die 200mm RGB fans maar om deze te zien hebben ze gekozen om het dicht te maken met een acryl paneeltje.. 8)7
Dat die twee 200mm fans moeten kunnen ademen maakt niet uit natuurlijk want het is RGB!!

Het is echter heel makkelijk op te lossen...

Gewoon acryl paneel er afdrukken (gaat echt super makkelijk) en vervangen voor een aluminium mesh plaatje dat je bij de locale ijzerboer kan halen voor ~5 euro.
Vervolgens de fans vervangen voor Noctua NF-A20's en NF-A14's en de H500P presteert als de beste. Een H500P zoals de H500P had moeten zijn. Zo mij trouwens niet verbazen als er binnenkort een Mesh versie van de H500P uitkomt gezien de hoeveelheid kritiek die er nu is op de huidige H500P.

Zal wel wat foto's posten wanneer ik eens overdag thuis ben. Heb wel wat foto's (geprobeerd) te maken in het donker maar dat lukte niet echt goed :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
Heb zojuist mijn eerste custom watercooling loop geïnstalleerd en ben er best tevreden mee :). Kost wat tijd maar dan staat er ook wel wat. Heb de tubing nog wel een keer overnieuw gedaan om het wat netter te krijgen.

Enkele issue's waar ik tegen aanliep met bouwen:
- Ruimte van de kast. Dacht dat het zou passen gezien de site aangaf top 240mm en front 360, is ook gelukt uiteindelijk :+
- Wou de pomp eerst onder het reservoir maar dat gaat nooit passen hierin.
- Vastzetten van de pomp, nu gedaan met zelfklevende thermal strips.
- VRM Koeler van CPU zat in de weg van radiator, hier kleinere vrm blokjes opgezet.
- Mounting top radiator ging niet vlekkeloos (Zoals VRM, schroefgaten, en 8 PIN CPU connector)
- Top radiator gebruikt ook fans van 20mm dik ivm ruimte gebrek (werden gelukkig bij de kast geleverd)
- Ruimte tussen front en top radiator had wat meer mogen zijn.

Na het werken en enkele keren geschaafd te hebben toch zeer tevreden met het eindresultaat.

Hieronder de 3tal foto's en de specs.

Afbeeldingslocatie: https://www.luukoudehampsink.nl/lc/3.png
Afbeeldingslocatie: https://www.luukoudehampsink.nl/lc/2.png
Afbeeldingslocatie: https://www.luukoudehampsink.nl/lc/1.png

Lijst van componenten:
Sharkoon TG-5
Ryzen 5 1600 @ 4ghz at 1.44v
Powercolor Vega56
Asrock X370 Fatal1ty Gaming K4
Kingston HyperX 2666mhz ddr4 @ 2800mhz
XFX 650W Voeding (oud ding)
M.2 SSD MX300 525GB
SSD M4 128GB
4TB HDD

Lijst waterkoeling:
EKWB Vega block
Bykski CPU blok (CPU-XPR-AM)
Bykski D5 Pump (B-PMS5-NX)
Freezemod 360MM rad
Freezemod 240MM rad
T-Virus / Helix reservoir
14x Freezemod G1/4 > 9.5 / 12.7mm fittingen
2x Merkloos 90graden fittingen G1/4 > 9.5 / 12.7mm
3x doorzichtige stoppers
1x Alphacool G1/4 naar G1/4 (voor drainage, zit aan achterkant)
Koelpasta GC-Extreme

De temps:
CPU wordt nog wel redelijk warm vind ik persoonlijk (70 graden onder full load). Heb het block ook al een keer extra aangedraaid maar mocht niet baten.
GPU is echt super koel, komt tegen de 35 graden aan onder load.

Indien iemand nog op/aanmerkingen of suggesties heeft hoor ik het graag!

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Xentor schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:07:
De temps:
CPU wordt nog wel redelijk warm vind ik persoonlijk (70 graden onder full load). Heb het block ook al een keer extra aangedraaid maar mocht niet baten.
GPU is echt super koel, komt tegen de 35 graden aan onder load.
Beide temps zijn compleet normaal :)

Verder wel een nette build zo, maar wel erg vol. Waterkoeling werkt toch het beste in een kast die erg groot is. Scheelt ook een hoop van de problemen die je nu gehad hebt.

Voor een eerste build erg mooi hoor :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Cooler Master H500P zoals het zou moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2yzh08g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/21kaubm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/t8uetl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/zupda9.jpg

AMD Threadripper 1920X
Gigabyte x399 Aorus Gaming 7
32GB G.Skill 3200Mhz CL14 DDR4
2x MSI GTX 1080Ti Armor met Arctic Accelero Xtreme III koeler
Samsung 960 Pro 512GB M.2
2x Samsung 960 Evo 1TB M.2
Noctua NH-U14S TR4-SP3 met 2x Noctua NF-A15 PWM fan
Front: 2x Noctua NF-A20 PWM
Top: 3x Noctua NF-A14 PWM
Back: 1x Noctua NF-A14 PWM

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 16:55:
Cooler Master H500P zoals het zou moeten zijn.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

AMD Threadripper 1920X
Gigabyte x399 Aorus Gaming 7
32GB G.Skill 3200Mhz CL14 DDR4
2x MSI GTX 1080Ti Armor met Arctic Accelero Xtreme III koeler
Samsung 960 Pro 512GB M.2
2x Samsung 960 Evo 1TB M.2
Noctua NH-U14S TR4-SP3 met 2x Noctua NF-A15 PWM fan
Front: 2x Noctua NF-A20 PWM
Top: 3x Noctua NF-A14 PWM
Back: 1x Noctua NF-A14 PWM
Wow, dat is meer dan 100 euro aan fans... :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beaudog
Coolermaster elite 110 custom
Ik ga nog wat hardware aanschaffen denk een ryzen build.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wFnD4BPpkj1RKM43qmobI9X7/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h1AuXXJOmZdbo491x2JMzmGX/medium.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door Beaudog op 08-12-2017 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

@Verwijderd awesome! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris96
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Tray€ 209,50€ 209,50
1Asus Z170I Pro Gaming€ 146,95€ 146,95
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP€ 154,-€ 154,-
1Origen AE S10V€ 0,-€ 0,-
1Antec Kühler H2O 620€ 0,-€ 0,-
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8€ 94,94€ 94,94
1HDPlex 160 DC ITX Power Supply----
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 84,99€ 84,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 690,38

Afbeeldingslocatie: http://94.212.1.227/upload/1.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.212.1.227/upload/2.jpeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
ik ben denk ik weer een tijdje klaar met schroeven en loodgieteren denk ik.

De pc 1 week geleden:
1 week terug

Gisteren eindelijk mijn waterblock binnen voor mijn EVGA 1080ti FTW3. Dus gelijk maar aan de slag: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MloXdSFaG4BCueNUbtsr9xm5/thumb.jpg

Het resultaat, met de zijkant eraf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U31lbYgtPRWxFadq7xPygtGe/thumb.jpg

Het resultaat met dichte kast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3haSrHLZslG26vj4NFBQBqFr/thumb.jpg

Hij staat nu weer netjes uit het zicht, achter mijn schermen heel stilletjes zijn werk te doen 8)

Spec:

I7 6700K (4ghz, maar stiekem draait zij op 4.6ghz)
2x 16Gb Corsair DDR4 2133mhz
EVGA 1080Ti FTW3
Samsung 840 & 850 SSD
WD 2Tb HDD
Fanatec CSW 2 Porsche wheel + Pedals
3x 24inch 1080p schermen in surround setup

En onder full load hoor ik nu coilwine ipv veel geblaas 8)7 maar ja, daar kan geen waterkoeling tegen op

[ Voor 14% gewijzigd door -PassY- op 19-12-2017 17:26 ]

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sam1an
  • Laatst online: 30-08 12:50
Graag deel ik mijn nieuwe build hier.
Het was tijd voor iets nieuws.
Alles zit in een licht gemodificeerde phanteks evolv case.
Dit om het E-ATX mobo er mooi in te krijgen, zonder de nodige ongewenste spanningen.

- Mock-up
Pic1
Pic2
Pic3

- Vullen maar :)
Pic7

First run
Pic4

Ondertussen de hue+ verkocht en op phanteks led strips overgeschakeld.
Dit omdat alles dan met aura kan geregeld worden.
En alu cablecombs geplaatst om het geheel af te werken.

De achterkant kan én moet nog beter (suggestions are welcome !)

Pic5
Pic6

Waarom een asus poseidon als al de rest custom is ?
het was de enigste gtx1080Ti beschikbaar op dat moment én eigenlijk is de koelblok die erop zit nog niet zo slecht.

Een volledige inventaris vind je hier:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7820X (Tray)€ 573,14€ 573,14
1Asus ROG Rampage VI Apex€ 452,54€ 452,54
1Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum Edition 11G€ 999,-€ 999,-
1Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition Zwart€ 168,50€ 168,50
1Corsair Individually Sleeved ATX (24-pin) Cable Rood€ 59,04€ 59,04
1Corsair Sleeved DC Cable Kit, Type 3 (Gen. 2)€ 68,99€ 68,99
2Phanteks Enthoo Luxe Multicolor LED Strip 1 meter€ 14,23€ 28,46
1EK Water Blocks EK-CoolStream RAD XT (360)€ 0,-€ 0,-
4EK Water Blocks EK-HDC Fitting 16mm - Black (6-pack)€ 0,-€ 0,-
2EK Water Blocks EK-HD PETG Tube 10/12mm 500mm (2pcs)€ 5,99€ 11,98
1EK Water Blocks EK-RES X3 150 Lite€ 42,50€ 42,50
1EKWB EK-Supremacy EVO€ 59,-€ 59,-
3Corsair Air Series SP120 PWM High Performance Edition Twin Pack, 120mm€ 32,95€ 98,85
1Corsair 32GB, DDR4, 3000MHz€ 445,-€ 445,-
1Corsair HX1200i€ 245,85€ 245,85
2Samsung 850 EVO 500GB€ 147,-€ 294,-
1Samsung 950 Pro 256GB€ 234,-€ 234,-
4EK Water Blocks EK-AF Angled 90° G1/4 Zwart€ 5,90€ 23,60
1EK-XTOP Dual DDC 3.2----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.804,45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 17:17
@sam1an Hele mooie setup en very nice hardtubes :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam1an
  • Laatst online: 30-08 12:50
maus3142 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:49:
@sam1an Hele mooie setup en very nice hardtubes :-)
Thx , in deze setup viel de hardtubing reuze mee 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
Mini itx ryzen build
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o4tWdh7Mh2UAqiAREbCJufr0/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fjahMvJoACdo7dm1YXSra5jc/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HwLMZdv2x5EYAl8lYwDGmJKp/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ejAMpGtCenQGYltdD04pnN1L/medium.jpg

Kast: Coolermaster elite 110 white custom
Moederbord: Asus strix x370 i gaming
Voeding: Seasonic focus plus 650 watt gold
Processor: Ryzen 1500x
Geheugen:Kingston Hyper x 3200 mhzAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kX5Hfj7MA1ELa6LmxWNsxiRm/medium.jpg

Videokaart: Amd nano
Antec 120 mercury waterkoeling
Ssd:Samsung 960 evo m2
Ik heb de coolermaster laten spuiten in het wit en ik heb de rubberen pootjes gebruikt van de silverstone sugo.
staat hij een stuk steviger .
de asus is een mooi moederbord zo zit er een kabel bij met power sw hhd led etc,het is nu een blok met aan de andere kant male aansluiting kan je zo alles aansluiten erg makkelijk .

[ Voor 5% gewijzigd door Beaudog op 05-01-2018 11:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 17:53
Op de laatste dag van 2017 heb ik de laatste hand gelegd aan een ombouw van mijn systeem. Vorig jaar heb ik naast mijn reeds in gebruik zijnde 4790K een 1080Ti gezet (als vervanging van een 970), en de laatste zorgde tijdens 4k gamen voor een flinke warmteproductie. Zelfs met flink luide casefans liep de temperatuur aardig op. Daarom nu overgestapt op een custom loop. Oorspronkelijke plan was om tegelijk over te stappen op een 8700k processor, maar aangezien de 4790k momenteel nog steeds voldoet, en een dergelijke met de huidige RAM prijzen meteen aardig in de papieren gaat lopen heb ik besloten dat nog even uit te stellen. Lang nagedacht over de case en uiteindelijk uitgekomen op de Phanteks Enthoo Luxe. Een aantal kabels worden nog vervangen door sleeved exemplaren, maar die staan momenteel samen met de Vue vloeistof in de backorder. Tot nu toe erg tevreden: temperatuur van de GPU terug van dik 80 graden naar 49-50C bij een flinke game sessie :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o0QgfU9ZLQwnw76GX60k3rgu/medium.jpg

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 23:36
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E5649 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Supermicro X8STi-F€ 286,19€ 286,19
4Samsung Spinpoint F4 EcoGreen HD155UI, 1,5TB€ 0,-€ 0,-
5Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Digital Devices DuoFlex C/C2/T/T2 + Octopus Twin-CI *Bundel*€ 399,-€ 399,-
1Mascom AlphaCrypt Classic€ 149,-€ 149,-
1Sandisk Cruzer Edge 8GB Zwart€ 0,-€ 0,-
1Sandisk Cruzer Edge 32GB Zwart€ 9,14€ 9,14
1Supermicro SuperChassis SC933T-R760€ 0,-€ 0,-
64 gb werkgeheugen ----
1Supermicro AOC-SAT2-MV8€ 126,40€ 126,40
1OCZ Agility 3 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 969,73

Op deze build heb ik vmware esxi 6.5 draaien. De esxi wordt gestart vanaf de 8gb usb stick en heeft een usb datastore van 32gb

de pfsense vm
zodra esxi volledig is opgestart wordt middels de autostart funktie de pfsense vm als eerste gestart vanaf de usb datastore. deze regelt al het internet hier in huis en heeft middels pass through rechtstreeks de de beschikking over 1 van de 2 netwerkpoorten voor verbinding met het het internetmodem. De verbinding met het netwerk hier in huis verloopt via virtuele netwerk van de esxi host.

de nas4free vm
als 2e autostart wordt de nas4free vm opgestart vanaf de usb datastore. Deze heeft middels pass through rechtstreeks de beschikking over de beschikking over de onboard sata controller en de supermicro aoc sat2 mv8 sata controller.
De 5 2tb schijven hangen aan de supermicro sata controller en hangen in zfs raidz1 pool. Doordat de supermicro sata controller een pci-x kaart is pci slot haal ik met behulp van de ingeschakelde compressie maximaal rond de 100mb/s lezen. Daarom gebruik ik deze pool voor de opslag van films data en dergelijke.
De 4 1,5tb schijven hangen aan de onboard sata controller en hangen ook in een zfs raidz1 pool. Deze pool heeft geen compressie en wordt gebruikt als datastore voor de esxi host die bereikbaar is middels nfs en doet ongeveer 200mb/s lezen.
De ocz 120gb ssd hangt ook aan de onboard sata controller en wordt gebruikt voor caching en de swap.

de mediaportal tvserver vm
De mediaportal tvserver vm datastore bevindt zich op de nas4free datastore en middels pass through heeft de vm rechtstreeks de beschikking over de digital devices quad tuner kaart met Ci module. Deze vm regelt al mn tv doorgifte en opnames hier in huis

klooi vm's
naam spreekt voor zich.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Update, tijdje geleden alweer een nieuwe monitor (3340x1440) over genomen van een mede tweaker :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GDfXEJr55VofnuiN9L7G1uCN/full.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Na 8 trouwe jaren was het tijd om mijn oude Core2Quad een kleine upgrade te geven. Aangezien mijn budget erg beperkt is, heb ik de afgelopen 6 weken voor een prikkie enige gebruikte onderdelen van marktplaats (in NZ TradeMe) geplukt...

Eruit ging het volgende:
  • Intel Q9550 @ 3.4Ghz
  • Asus P5Q SE2
  • 8 GB DDR2 (4x2GB)
  • EVGA GTX 760 SC 2GB
En mijn "junk yard dog" build zoals hij er nu uitziet:
  • Intel i7 3770 (stock)
  • Intel DQ77MK moederbord
  • Cooler Master Hyper 212X
  • 16GB DDR3 1600 (2x4GB Kingston + 2x4GB Samsung)
  • Gigabyte GTX 970 4GB Xtreme Gaming
  • Marvell 88SE9230 4x SATA 6GB/s Controller
  • Samsung 840 Pro 120GB SSD
  • Crucial MX300 275GB SSD
  • WD Black Caviar 2TB
  • WD Black Caviar 1TB x2
  • Seagate Barracuda 320GB x2 in RAID-0
  • LG DVD Writer 24x SATA
  • Corsair HX650 80plus Gold PSU
  • Thermaltake Element S met 2x 120mm, 1x 140mm en 2x230mm fans
Overige accessories:
  • HP 2335 23" S-IPS 1900x1200@60Hz
  • Thrustmaster Cougar HOTAS
  • Logitech Driving Force GT
  • Logitech Rumblepad 2
  • Logitech G403 (wired)
  • QNAP TS-451 NAS met 4xWD 4TB Red
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5og9WrA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RrqIT9y.jpg

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jwvdst schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:46:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E5649 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Supermicro X8STi-F€ 286,19€ 286,19
4Samsung Spinpoint F4 EcoGreen HD155UI, 1,5TB€ 0,-€ 0,-
5Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Digital Devices DuoFlex C/C2/T/T2 + Octopus Twin-CI *Bundel*€ 399,-€ 399,-
1Mascom AlphaCrypt Classic€ 149,-€ 149,-
1Sandisk Cruzer Edge 8GB Zwart€ 0,-€ 0,-
1Sandisk Cruzer Edge 32GB Zwart€ 9,14€ 9,14
1Supermicro SuperChassis SC933T-R760€ 0,-€ 0,-
64 gb werkgeheugen ----
1Supermicro AOC-SAT2-MV8€ 126,40€ 126,40
1OCZ Agility 3 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 969,73

Op deze build heb ik vmware esxi 6.5 draaien. De esxi wordt gestart vanaf de 8gb usb stick en heeft een usb datastore van 32gb

de pfsense vm
zodra esxi volledig is opgestart wordt middels de autostart funktie de pfsense vm als eerste gestart vanaf de usb datastore. deze regelt al het internet hier in huis en heeft middels pass through rechtstreeks de de beschikking over 1 van de 2 netwerkpoorten voor verbinding met het het internetmodem. De verbinding met het netwerk hier in huis verloopt via virtuele netwerk van de esxi host.

de nas4free vm
als 2e autostart wordt de nas4free vm opgestart vanaf de usb datastore. Deze heeft middels pass through rechtstreeks de beschikking over de beschikking over de onboard sata controller en de supermicro aoc sat2 mv8 sata controller.
De 5 2tb schijven hangen aan de supermicro sata controller en hangen in zfs raidz1 pool. Doordat de supermicro sata controller een pci-x kaart is pci slot haal ik met behulp van de ingeschakelde compressie maximaal rond de 100mb/s lezen. Daarom gebruik ik deze pool voor de opslag van films data en dergelijke.
De 4 1,5tb schijven hangen aan de onboard sata controller en hangen ook in een zfs raidz1 pool. Deze pool heeft geen compressie en wordt gebruikt als datastore voor de esxi host die bereikbaar is middels nfs en doet ongeveer 200mb/s lezen.
De ocz 120gb ssd hangt ook aan de onboard sata controller en wordt gebruikt voor caching en de swap.

de mediaportal tvserver vm
De mediaportal tvserver vm datastore bevindt zich op de nas4free datastore en middels pass through heeft de vm rechtstreeks de beschikking over de digital devices quad tuner kaart met Ci module. Deze vm regelt al mn tv doorgifte en opnames hier in huis

klooi vm's
naam spreekt voor zich.....
Het Show je Build! Topic.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd Ik wou t bijna zeggen:p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Voorproefje van mn nieuwste build :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Beu0Jw7.jpg

En hij is eindelijk af na 3 maanden xD

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z903b2Rl.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Uberdude op 08-01-2018 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Mag work in progress ook?

Toen mijn 2TB Spinpoint F4, die ik gebruik voor bulk opslag, stuk ging heb ik die vervangen voor een WD Black 2TB. Maar die maakt een pokke herrie en door de frequentie waar de schijf op draait vibreert niet alleen de pc, maar het hele bureau. Stront ziek wordt je d'r van.

Goeie voornemen nummer 1 was dus: alles SSD!

Een 250GB Samsung EVO had ik sinds zomer vorig jaar, daar staat Windows op geïnstalleerd. Via V&A gisteravond een 2TB Samsung EVO opgehaald die de taken van de WD Black over gaat nemen.

En een 500GB EVO staat bijna in bestelling, die gaat de plek in nemen van de 500GB Spinpoint F3, waar ik de meeste games en dergelijke op installeer om de Windows SSD te ontzien.

Rechts op de foto de 250GB EVO, links de 2TB EVO

ondanks stoffilters nu al weer de hele pc smerig van binnen :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p5jI85qawSAQfs3N840lRnF0/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 10-01-2018 21:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@FastFred Gebruik je zo'n brandgevaarlijk molex naar sata verloopje voor je SSD's? Vooral die linker lijkt er één.

[ Voor 20% gewijzigd door -The_Mask- op 10-01-2018 21:23 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
-The_Mask- schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:19:
@FastFred Gebruik je zo'n brandgevaarlijk molex naar sata verloopje voor je SSD's? Vooral die linker lijkt er één.

[video]

[video]
Was even het enige dat ik zo snel kon vinden in de doos met ouwe troep. Wilde de data alvast overzetten. Wist niet dat die dingen brand gevaarlijk waren, maar ik had al in de planning staan om nieuwe bestellen, dus dit is tijdelijk. Rood SATA kabeltje kan natuurlijk ook niet als alle andere zwart zijn :+

Nog even een totaal plaatje, is toch het show je build topic. Een uptodate foto met de zijpanelen d'r af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o8oS1vMdSJmGPhk8lSvl0QTa/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Waarom niet gewoon een sata aansluiting van de voeding?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@-The_Mask- Omdat dat allemaal van die stekkers zijn met een 90 graden hoek, en ik moet een platte hebben omdat de ssd's boven op de psu cover gemonteerd zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Misschien kun je een berichtje naar Cooler Master zenden, misschien hebben ze wel een wel passende kabel voor je.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 17:40
Onlangs de EK Water Blocks EK FLUID GAMING A240R aangeschaft en ingebouwd ivm geluidsoverlast van de standaard watercooling die op een Vega 64 LC editie zit.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/gcSQuVkCeF2yaYqiJVKy_J597QXxRWGfqp0zx5xhC7nfiYfalLDzoWkeSYQ8_ryQps7gixeXWJeIes-ILysJkansUmehkOOf3-yl5J8l5pcYdZR3CkzC0D5e9IV6nWkFJqQNNTeeiXeMqelxysNJocr9zr0xoFBEY-KMLbffWG2iAXNHpnVJYmo20HsE4FBANiN5T9JqnoQN7hY9ZhailHfh4QcbTVwasPdbMhx7oBB16UuGNScamj7pHbIyGUN5dWUR_A2Rr1f5eGkMGWwOYBiu1SZJJ_CQzOudKejxEoZgP90kfRZc0yqg2-dXl35_RtYZ7RrhhM9mX4XB7P_eZYLj6hSv_yLAVSz5NG3Uj63VerGIBRJZ46CT6gSPw9ts4lpIFlHapYHi5_xNgj3DxHvM1auh3o8rGP7DGqX9WIMaNpRHxSNEVJVkHxzzCzKBcUt-0Ov4DUUVJoE0foMjhCWPLlwQ_t8xU-DJZGu6Vok6KORQUarW1WG7IAcZ94l3MpYfYDt44d06vuGeg7hzkjkgEh6An0xxDWpDbTOI6cl3K9Zv87gZ-jEJUNbNGofLpmOYMf-1DiR1uMAH5H8Y1Yx5KR0kUP_3DnhMtxRclKhrqiZn2fbt0ykq2v337Aj0km4RYayUzEKxhxssElvlKZbnHkXNiCenzA=w1476-h1107-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/O_J-dMeccmP0iR8NBNrdR2PFZqYW49rRvMgxoPNIZ0BRNVZakaSP6nRtg8-HBa9nkDfvp-wKP1i_W77kxHmKPUY027YtwrRFMyJQja7fZr78FMJDil9tGhLdHFbCjqfoPzFPQmTDsQ8K3KNCtqMKRU4xNb-Jg3s2nkt2TbbvmQp7CO58RUrEf0Q-9SydPAINqYPcTCZEiGIEVOWAECb9f44PJ6Qd8kcVP8TMDW5x426c94MHhSWyibA7wHVbgIjwnn0zbS8R5Nc08Rq1awLuxYCT0TUbT3-4RnqP7t6I-Cg34cS44aFv3kh4QE8VcNkRz0QFh-qzjicFPvFbHxIxyeU-lEqRV3uIVaquZSTcBOSF6lcHrTUFVwaXwPzrJ3PmYVdk5e3D4Pvx9yNnAwnDijoDYikv7ASqB7TmZDiaM16__RfMWZmWfjQUZ3bQtoKX8Ujs5GmeZ3tKbT_nHdhhBXB8R7tJR-ZQaQ87bbAXH2PtDhpWpnpuOcLQ3Xz73bNl3-vq8RkrvKxGlK6gbDEBhSN5xwkav-EieYnYdBYxvUvLLpMWgwcpmgs7czpZ8zQIWhocpqhagWPcIIUW_xLRIHiS5kOOHPJ9M08BaRttbA29b9semccbDtMt49_VFNApxiROCgIhKnWQd197m_E3Okdrz52fHldV6Q=w1476-h1107-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/6cJcCQSNr7hMztzHT00IwoFSSKey3NpCvWS2aYqHBHJTbsnRm8H5F2viXZ_b430iKpGKh6eRmW1V4VsqRq8BCSYJwggFFD1zHacLp0TC4GwX1ohe_OL-UBI_l1K74Nt1dDIrR7Vht_0FwHzGrkD9ryG69iAKbora8woEzQbgleMy8pNENAKQyOnS7FciPnPIHcwtv8FJhNAsKcx3-vCfOCUgrqI9d1eJzDnptbrJsgYMv-sN2m6Xq2B923EmKKVNVE1eVoWLufGQZC2lCFRaw4RWcNTHYYifOuMkefgwf70ft_droUOZB7u06Wi249JfTwZbSjFv-tm5dWW-wNXhDk_WbxRt1Kqvg8StfrsGWOQK27Xw2U59maIgWrnPQA03YU2evIa_OAoOTmppZuuLMissyBl9jGyzSu9ukP8dDJOC7uDSKrED3W5AllFOzbf86GNmw-p5heQ3AC3WMRrcATDjadoKoNqMUZr-K4Afl-jkjloOOWQpoydfMCCDE_ne9scBwVt_xgb_plFiRRIExh1djwW-M2n88OR_Ki1gI--gH0sza6Od6Atf7RMgx7lJiKE-qgVhd-cW4gjs65n_aCvrYB1mwnFYmnoZCzX3LGHDlUjO7ATI6EPn74o6PnmR1E6SbF6uEjBZPuTGKYoa2aHp1dSY7KKZKg=w1476-h1107-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/EhrD2FkOxLBlGFLgKoOLtUh0Df9cgJ3kr1sATMSPL1IgWat-N-9NZK8OPzUYOSgvA7QsMfP5XTSc6vwLfINphNC9Fwh8EUKggQNyqnocguTG2e2ggeezTNd2OK0DvqXW9kGuvtTMJiVrg9p1KZnFoPznBm9r0rkDnTxKhKxksgltiFyj3ug8Lsg4lhsUiOouPIf5fpc5WunYO4wifTHLx0JOI81wY5rpTWajbdMON7X1nizgqLdS6TJBq7Z8pI3HCoE7FrzbTw1fPH9M2wtOFGMH31IuJXj2grBUvZhlE0vlUfH75vPNIjHkU1-cYrb-1ZQbqHD_I3_ulMVBfrw_UkhNRKC93kJKQVwIjYwkQeiZZFXSdLWuEgEmKMEl8LnZSiA8YsWx8cJcBwRBK-_kdgkw07klmY45f660UpikZLTD9AOLCRlLrNirY1krltT_AaaLuXVUg6pgMrlQac_H5WbvzGghgBTE5tLmfyUyF43ToShpFZVnilq07YjON5t5K0A0c2SavyMvRhFrzD9U0sb3hZOERUXpQxyRIFSUJ1jPpNW-NkhdTaZGgnXkDmHUHnMTrtGz2X-tXj583UhvfhLnr3gh-o2HMhHdEOliumKyAKgDYgEjO-kd4F99YRf5bBTrSbaeXq1mebbI5EiPeVRiixI2CPjmwQ=w1476-h1107-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/hAA4fGKaKQWNL6K1QoW61jNoFuZ4kx544lrB8uba5pvFery0Sc23BvXdTT93twxOa5V4Y1IyUd7OXNFuKctPyOBSNuoJy67hcjgh5vWZQA_u_pmOBxZpilI-9AMQcTrkgxhkjAK_LLSYufTOzxfosrqrvdf-0TEeq-ZNiAtYx3FglFHZ9JhlwJHpSVsDhoIztdEIvH__UlnJ9_2EoUQKV3BHKD-fnlauRKFFTDCnrbQOR0DiW7OIsBH-mJqV5DvIfkSkRK_JpSyvGfX8WpK7VSCiujJNCjEp6D2pk8VLE2p3g9arHrO1uKCv9pCctiob31lUD9HiRXegVWlcawv0O6fsnfhtXoCl3rQvjdb1vdV7h07sx1qyG1FUI9dJIDuOvqEkLVjmnNJSG0ytOL3ugFRVOEPr0bD4QAoDPujY2lgUfdS6SB5kePCM-wKdKYSmPuIooXpU65MEBaq58t5wYsyVFoCf9y9u2r8KEgIAHA2k1UA1R-5ZV6S459D749RKDw1FV00N-4XsxOF_-LFb6LFeX-BhY8Oh-v3HdwR_l3FiTi7_uDCiD1dGHKu2CHFGjMe2OlwKjz00iUnFUR7vpnkQrVjoE5AAJVykt0R85XyR4HZAJPusUqL6MDk2FeWsowWlbc7Hhla1L4MVrCfE_GecuF0KwzscuQ=w831-h1107-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Meesterlijke machine's in dit topic. Zat al een tijd in mijn hoofd met een bepaald design dat ik wou, nu heb ik er wel 80 haha. Thanks allen en +1 voor alle mooie builds, ze zien er stuk voor stuk fantastisch uit!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TFBlunt
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 11:25
Mijn nieuwe build. De onderdelen al sinds september verzameld, maar tijdens de feestdagen eindelijk af mogen bouwen! :) Normaal zit er nog een glazen zijpaneel op, maar dat gaf door tegenlicht helaas slechte foto's.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2qi3gy1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2rxziua.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/314w1a9.jpg

Cougar Conquer
Asus Maximus X Formula
Intel 8700k
Nvidia GTX 1080ti
Corsair Dominator Platinum Torque 32 GB (8x4)
Intel Optane 900P 280GB / Crucial MX100 500 GB (zit achter het moederbord gemonteerd)
Corsair AX1200i
EK P-series Radiators (1x 360 & 1x 240), 5x EK Vardar 120mm fans
EK Supremacy EVO CPU Blok (Nikkel/Acryl)
EK 10x0 Fouders Edition GPU Blok (Nikkel/Acryl), met backplate voor de 1080ti
4x 3mm UV ledjes voor in het CPU en GPU blok
EK XRES 140mm reservoir (glas) met d5 pomp combo
EK CryoFuel Navy Blue koelvloeistof
Een berg zwarte compressiefittingen van EK

@Pikkemans Ik zie dat jij ook een GPU blok van EK hebt, maar jij hebt nog van die gave LEDjes achter het Radeon logo. Heb je dat zelf gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 17:40
@TFBlunt Gruwelijke build! Nice.

Die LEDjes zitten standaard in dat blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

@TFBlunt vette en gewaagde build maar waarom zo'n overkill voeding? Of wil je nog SLI gaan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFBlunt
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 11:25
juggle schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:53:
@TFBlunt vette en gewaagde build maar waarom zo'n overkill voeding? Of wil je nog SLI gaan draaien?
Thanks! De voeding heb ik gekozen omdat deze de stroomtoevoer van mijn systeem aan kan zonder dat de fan hoeft te draaien. De hele case is open, dus hoe minder de fans aan hoeven (lees: stof aantrekken :+) hoe beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

@TFBlunt ah duidelijk ik heb zelf de rm850i met 1080gtx sli en veel usb apparatuur maar die slaat ook niet aan.

Maar goed, je kan wel ff vooruit nu en je doel is een vette pc dat wilde ik ook en dan maakt een paar centen niet uit maar het is nogal een bedrag voor die voeding en qua systeem behoorlijk overkill :-)

[ Voor 5% gewijzigd door juggle op 12-01-2018 20:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Audiodude
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 21:33
Ok, mijn build is ook net af. Eerste keer water en ik zie zelf al enkele issues die ik nog ga aanpakken, maar hij draait dus enkele pix en specs dan maar :

Specs :
CPU : Intel i7 8720X @ 3.6Ghz
Mainboard : MSI X299 SLI Plus
Memory : 32GB Corsair CMU16GX4M2C3200C16
PSU : Corsair AX860i
Case : Fractal Design Define S
Graphics : MSI AIRO GTX 1080TI 8GB
Cooling : EK Fluid Gaming A240G with 360 RAD Expansion.
(De 240 RAD is nog niet gemonteerd. Wou eerst weten of de 360 mijn build aankon.)

HDD/SDD : Op de achter plaat.
Samsung 850 Pro 512GB Systeem + Progs
Samsung 840 1TB EVO Hyper-V
Samsung 840 256GB EVO SQL
WD RED 3TB HDD

Afbeeldingslocatie: https://www.audiodude.nl/wp/wp-content/uploads/2018/01/WP_20180112_23_59_33_Pro-300x198.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.audiodude.nl/wp/wp-content/uploads/2018/01/WP_20180112_23_59_51_Pro-e1515799187794-169x300.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Audiodude op 13-01-2018 01:03 . Reden: link werkte niet ? ]

Pagina: 1 ... 29 ... 45 Laatste

Let op:
Dames en heren, het is hier de bedoeling om je systeem te showen, niet om discussies te voeren over voedingen en koelers of andere specs.