Het is alweer september vorig jaar dat ik m'n nieuwe Skylake systeem in elkaar heb geschroefd, maar omdat ie nu toch even los moest gelijk maar even wat foto's gemaakt voor dit topic. Is ook gelijk de reden dat jullie hier en daar een laagje stof zullen zien liggen.
Het is allemaal niet heel bijzonder, maar leek me toch leuk om te delen, en jullie commentaar te horen wat eventueel beter zou kunnen.
Overzichtsshot, zie tabel onderaan voor de componenten.
Deze Scyte slim fan had ik nog over uit m'n vorige systeem, hier gemonteerd zodat deze naar boven blaast richting in ieder geval de onderste van de twee GTX 770's.
Bij vorige systemen altijd problemen met de hoogte van het geheugen i.c.m. het koelblok en de fans. Is met deze low profile Corsair Vengeance LPX modules gelukkig verleden tijd.
Ook deze schijven zijn uit m'n vorige systeem meegekomen. Een 1TB WD Black voor de games, en een 500GB Seagate die ik gebruik om af en toe te prutsen met alternatieve besturingssystemen.
Niet heel netjes afgewerkt, want twee verschillende fans, maar naast de meegeleverde fan bij de CoolerMaster 412S heb ik vanuit m'n vorige systeem nog een tweede fan op de CPU koeler gemonteerd. Beide blazen van rechts naar links richting de naar buiten blazende casefan aan de achterzijde.
De achterkant, met het beste wat ik kon maken van de kabelspaghetti. Hier ook de 850 EVO zichtbaar die wordt gebruikt als de Windows opstartpartitie.
Iets andere hoek nog van de achterkant.
Het geheel achter het windowed paneel van de Define R5.
De voorkant waarbij ik de intakefan
boven de HDD tray heb gemonteerd. Standaard zitten op deze plek geen schroefgaten voor de montage van de fan, deze daarom met transparante dubbelzijdige tape bevestigd. Reden voor deze opstelling, in plaats van de fan over de HDD's te laten blazen, is dat ik prioriteit wilde geven aan de koeling van de GTX'en in plaats van de intakelucht op te warmen en de airflow te belemmeren door deze eerst langs de HDD's te leiden.
De achterkant waarbij de voeding 'op z'n kop' zit zodat deze van onder de kast aanzuigt. Ook heb ik alle pluggen op de niet gebruikte grafische uitgangen laten zitten tegen stof, en vooral zodat ik niet per abuis de videokabel in de verkeerde uitgang prik

.
Voor de volledigheid onderstaand de componenten:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 6700K Boxed | € 354,50 | € 354,50 |
1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER | € 179,- | € 179,- |
2 | MSI GeForce GTX 770 Gaming | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST500DM002, 500GB | € 44,95 | € 44,95 |
1 | WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB | € 76,- | € 76,- |
1 | Fractal Design Define R5 Zwart Window | € 110,- | € 110,- |
1 | Cooler Master Hyper 412S | € 36,95 | € 36,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16 | € 75,50 | € 75,50 |
1 | Samsung SH-S203N | € 0,- | € 0,- |
1 | Seasonic M12II Evo 850W | € 116,- | € 116,- |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Raidsonic Icy Box IB-864-B | € 22,- | € 22,- |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 1.099,80 |
De dubbele 770's ten spijt zijn deze alsnog de bottleneck voor het geval ik straks een Vive of Rift ga kopen. De SteamVR Performance Test geeft aan dat ik net op de grens zit, maar dat verschilt per run, regelmatig zit ie er ook onder. Maar ik wacht op de introductie van de Pascal GPU's voordat ik ga upgraden. Andere upgrade in de pijplijn is een
waterkoelingssysteem voor de i7.