De laatste paar dagen weer flink aan het hobbyen geweest:
1x EK-CoolStream PE 360 Radiator.
1x EK-FC Titan X - Nickel/Acetal.
1x EK-FC Titan X Backplate black.
4x Bitspower 10MM (3/8 ID - 5/8 OD) compression 90 graden Rotary - G1/4 Matte Black.
2x Bitspower G1/4 Matt Black 90 Degree ID 1/4 Adapter.
2x Bitspower G1/4 Matt Black IG1/4 Extender 15mm.
2x EK-ACF Fitting 10/16mm Matte Black.
2m EK-Tube ZMT Matte Black 16/10mm
Ik had al een tijdje een custom waterkoeling loop voor m'n CPU maar ben dus nu ook m'n GPU het water koelen, althans dat zou het eindresultaat moeten zijn vandaag of morgen.
De Bitspower/EKWB fittingen en adapters waren standaard allemaal zwart maar ik wou ze in dezelfde titanium/gun-metal kleur als de rest van m'n build. Er zat dus niks anders op dan ze zelf te verven. Na een wat ontvetten, schuren en een laag primer kon de verf erop. Ik ben eigenlijk wel hartstikke tevreden met het resultaat:
Toen werd het tijd om m'n mid-plate onderhanden te nemen. Ik had deze mid-plate voorheen een keer gemaakt als bedekking voor de lelijke HDD brackets (die ik aan de andere zijde van de kast heb gemonteerd). Met het plaatsen van de triple radiator aan de voorkant paste deze mid-plate er eigenlijk niet meer in. Tijd voor wat modden dus. Ik heb een stuk acrylic verwijderd om ruimte te maken voor zowel de radiator als de fittingen en ik had nog wat rubberen grommets liggen van een oude kast die ik heb gebruikt om het geheel mooi af te werken:
Omdat het GPU waterblok nogal wat weegt heb ik tevens een gat in de acrylic geboord waar ik een metalen buisje in kan schroeven die er voor zorgt dat de videokaart niet kan gaan doorhangen.
Vervolgens was het tijd om de videokaart te voorzien van het waterblok. Met ArctiClean heb ik de oude koelpasta verwijderd en opgepoetst. Ik kan iedereen deze ArctiClean aanbevelen, geweldig spul!
En de GTX980Ti met waterblok en backplate:
Het blok is inmiddels ook al weer ingebouwd, eerst even eten en voetbal kijken en vanavond of morgen de rest weer inbouwen. Een kleine sneakpeak van hoe de build er nu uit ziet:
Ik zal nog wat meer info/foto's plaatsen als het systeem weer volledig is