Vette RPG's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jynxter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07-2023
Ik wil graag met een nieuwe RPG beginnen, maar weet niet goed welke. Games als Elder Scrolls en Dark Souls zijn mij te omvangrijk. Ik heb wel erg genoten van bijvoorbeeld Fallout 3, The Witcher 2, alle Fable's en Dragon Age.
Het hoeft niet perse een heel recente titel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

Jynxter schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:37:
Ik wil graag met een nieuwe RPG beginnen, maar weet niet goed welke. Games als Elder Scrolls en Dark Souls zijn mij te omvangrijk. Ik heb wel erg genoten van bijvoorbeeld Fallout 3, The Witcher 2, alle Fable's en Dragon Age.
Twee die mij zo opkomen zijn:
Fallout NewVegas
DarkSiders

Als je ook een beetje van de shooter genre houd kan ik ook nog wel aanraden om Borderlands (1 & 2) te gaan spelen. Wat ook veel aangeraden wordt is Mass Effect (al heeft die mij nooit kunnen bekoren)

Daarnaast:
rpg met verhaal
Zoek een nieuwe RPG
[Gezocht] Top RPG

Good luck :)

[ Voor 33% gewijzigd door Madstorm op 19-06-2014 16:53 ]

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

De divinity serie!
Waarom divinity? Op 30 juni komt het nieuwe deel uit, en ziet er fantastisch uit :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

[Multi] Diablo 3 - Deel 32

Of Dungeon Siege! Die is wat ouder, maar wel enorm sfeervol en erg leuk om te spelen. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jynxter
Bedankt voor de reacties.

Fallout NewVegas en DarkSiders (1 & 2) heb ik beide al gehad en uitgespeeld. NewVegas was wel wat minder dan zijn voorganger, maar nog steeds ok, En DarkSiders vond ik ook echt vet. Mass Effect ben ik ook wel eens aan begonnen, maar is ook niet mijn ding.

Divinity ken ik niet. Ga ik zeker eens checken.

Ik heb de eerdere Diablo's wel gespeeld maar ben niet van de multiplayers. Ik wil gewoon een lekkere singleplayer game om zelf rustig wat te gamen als ik zin (en vooral tijd) heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jynxter schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:28:
Ik heb de eerdere Diablo's wel gespeeld maar ben niet van de multiplayers. Ik wil gewoon een lekkere singleplayer game om zelf rustig wat te gamen als ik zin (en vooral tijd) heb.
Er is niemand die je tegenhoudt om Diablo in je eentje te spelen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
Vampire: The Masquerade – Bloodlines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Ben zelf nu bezig met Blound by Flame.
Je merkt wel dat het een beperkt budget heeft gehad, maar tot nu toe een zeer vermakelijke game.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:44

Ypho

Allround Nerd

Waarom niet Elder Scrolls? Past een beetje in het straatje van Fallout. Weliswaar iets lastiger om in te komen, maar ik heb er nog steeds veel plezier van. Wat ik "vroeger" leuk vond om te spelen was Neverwinter Nights (de eerste, deel 2 vond ik slecht) en Knights of the Old Republic (ook deel 1). Dit zijn bijna "klassiekers", maar staan garant voor uren vermaak.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

De wat oudere zijn wel leuk.
Zoals dungeon siege 1 en 2 met uitbreidingen
Space siege kan er wel mee door.
Titan quest met uitbreiding.
The incredible adventures of van helsing is ook een hele leuke.
Sacred 2 enz.... maar dit wordt dan weer een heel opsom topic.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Star Wars: Knights of the old Republic 1 & 2, je hoeft niet perse een fan te zijn van star wars om van deze games te genieten. Vind deel 1 persoonlijk de beste RPG die ik ooit gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je toevallig een playstation 2 of 3 ? daar zijn heel veel enorm goeie RPG games vooral ook J-RPG's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Games als Elder Scrolls ... zijn mij te omvangrijk. Ik heb wel erg genoten van bijvoorbeeld Fallout 3
Whut? Volgens mij zijn de TES games qua inhoud ongeveer gelijk aan Fallout 3/Fallout NV. Dus pak gewoon Oblivion en Skyrim op.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
TES zijn leuke games maar het is wel een heel andere speelstijl als fallout 3.
Persoonlijk ben ik een melee fan in medieval games en TES is gewoon hersenloos hack and slash, de archer is weer overpowered in skyrim en de mage is zwaar overpowerd in morowind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb heel wat RPG's gespeeld en ik moet eerlijk zeggen dat ik geen betere ben tegengekomen dan Dragon Age Origins of Mass Effect series.
Aangezien eind dit jaar Dragon Age 3 uitkomt misschien een aanrader? Dragon Age 2 is wat minder, het verhaal vind ik goed maar de wereld/combat is wat minder.

Skyrim is zeker een aanrader, waarom probeer je er niet gewoon een paar aangezien de summer sales er zijn best kans dat je sommige titels voor 5 euro kan halen. Skyrim lijkt erg groot maar als je eenmaal bezig bent valt het wel mee zeker met fast travel, en een RPG mag van mij best groot zijn zolang er maar wat te doen is.

Fallout was niet mijn ding ik heb deze geprobeerd maar trok me niet echt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Wel wat vreemd dat je the elder scrolls te omvangrijk vind maar fallout 3 niet? is achter de grafische verschillen 99% hetzelfde qua gameplay, al is de een meer een shooter en de ander een klassieke rpg met middeleeuws wapentuig. Je moet zelf het verhaal wel naar je hand zetten en niet exploits in skyrim gaan gebruiken voor een super armor dat je nagenoeg onverslaanbaar maakt voor welke uitdaging dan ook. Mods helpen hier ook erg bij om verbetering te brengen en extra immersie.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKmork
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 12:51
Het is wellicht niet helemaal in hetzelfde straatje maar ik kan zeker Dark Souls 1 en 2 aanraden. Het zijn iets meer actiegerichte RPGs (hoewel het zeker geen hack n slash is), en niet zo open als Elder Scrolls/Fallout, maar er is nog steeds meer dan genoeg om te ontdekken. Het is wel een wat andere stijl spel, dus of het je ligt weet ik niet, maar in dit genre zou ik het zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:35
Final Fantasy heeft wat leuke ports naar Steam gekregen. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:02

Thompson

Beeromaniac

Niet te omvangrijk en prima solo te spelen (gear grinden, hogere tier's behalen etc.) doet mij toch wel denken aan Diablo 3.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
nieuw divine divinity, komt 30 juni uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:35
de Mass Effect reeks! Geen hardcore RPG, maar meer actie-rpg.

Het verhaal is echter helemaal top en keuzes die je maakt in deel 1 hebben invloed op het verhaal in deel 2 en 3.

Je kan je karakter ook over de verschillende delen meenemen, dus je krijgt echt een band met je karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
hij gaf al aan dat hij mass effect niets vond.
houd niet weg het is een geweldig serie maar het moet je maar net trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 21:17

D4NG3R

kiwi

:)

Apart dat je TES afslaat terwijl je FO3 wel leuk vond. De map van FO3 is groter als die van bijv Skyrim, en is vrij letterlijk het zelfde maar dan met zwaarden :+ .

(Zoals in die tijd werd gezegt: FO3 is Oblivion met guns)

Dark Souls is trouwens vrij lineair voor een RPG, verkijk je dus niet op de hoeveelheid gebieden ;) . Het is dan wel weer een vrij hardcore spel :9 .

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 20-06-2014 14:11 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
D4NG3R schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:07:
[...]
Apart dat je TES afslaat terwijl je FO3 wel leuk vond. De map van FO3 is groter als die van bijv Skyrim, en is vrij letterlijk het zelfde maar dan met zwaarden :+ .

(Zoals in die tijd werd gezegt: FO3 is Oblivion met guns) [...]
Is ook niet helemaal waar. De sfeer is echt totaal anders. In de FO series nogal wat duistere humor (kannibalen anyone?) en is de ES serie vaak wat meer vrolijk (wakker worden in de middel of nowhere na een nacht dronken te zijn ^^). Sowieso is de FO serie wat meer pessimistisch, waar de ES serie wat positiever in het leven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Klopt, maar kijkend naar de gameplay is het vrij letterlijk zwaarden vs guns ;) . Ze spelen beiden ook het zelfde, alleen het thema is compleet anders - waar FO inderdaad veel gebruik maakt van duistere humor is TES meer gericht op lore en verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Neverwinterx schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:07:
Vampire: The Masquerade – Bloodlines
+1 Zo ongeveer de enige game die ik meermaals uitgespeeld heb! Een echte topper (toen).

En Diablo is prima alleen te spelen, heb hem zelf ook alleen doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 10:30
Kingdoms of amular: Reckoning

Het is dan wel geen echte RPG: Maar ik zie dat je open world games met guns leuk vind,misschien is farcry 3/Farcry 3 blood dragon dan wat voor je,zelf ook gespeeld en vond het een fantastisch spel.

En als je van Turn-Based rpg's houd,Agarest generations of war is nu een flash sale op steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

FC3 is ook een aanrader ja, al neigt dat meer richting reguliere FPS met missies als echt een RPG met questen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jynxter
Wow. Wat een hoop goede reacties. Bedankt. Mass Effect en TES games heb ik beide wel geprobeerd, maar het is het gewoon niet voor mij. Op een of andere manier werd ik bij Falllout 3 wel meteen meegezogen. En New Vegas in mindere maten ook wel. Diablo's, Baldur's Gate's, Nox, Never Winternights etc vond ik hele vette games. Maar ik zou toch liever een minder authentieke RPG hebben. Zoals Dark Siders of Fall Out of The Witcher.
Ik heb overigens een XBox 360 en een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jynxter
Vampire: The Masquerade heb ik vroeger gespeeld. Maar volgens mij was dat zonder "bloodlines" in de titel. kan dat kloppen? Zo ja, dan zou ik die "Bloodlines" zeker een moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
Jynxter schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:02:
Vampire: The Masquerade heb ik vroeger gespeeld. Maar volgens mij was dat zonder "bloodlines" in de titel. kan dat kloppen? Zo ja, dan zou ik die "Bloodlines" zeker een moeten proberen.
Er was een Vampire: The Masquerade - Redemption ervoor, die was minder goed en hoef je niet gespeeld te hebben voor deze.

Als je Bloodlines speelt, zie dat je zeker de community/unofficial patch erop zet: http://www.patches-scrolls.de/patch/4647

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:46

Christiano007

Ich bin der champion

Ik zoek zelf een RPG zoals bijv. Diablo 3 / Torchlight 2, maar ben niet bekend met dat soort RPG's.
Ik hou zelf niet van 100 verschillende keuzes of potions, gewoon iets simpels maar niet ala Fallout, Borderlands en mass effect. En het liefst niet alleen maar hack/slash werk.

Bestaat er wel überhaupt zoiets? :D

Ik zie net iets als: [Multi] Wasteland 2

Zoiets lijkt me wel tof

[ Voor 16% gewijzigd door Christiano007 op 25-06-2014 16:47 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Planescape Torment is volgens velen de beste RPG ooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Christiano007 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:43:
Ik zoek zelf een RPG zoals bijv. Diablo 3 / Torchlight 2, maar ben niet bekend met dat soort RPG's.
Ik hou zelf niet van 100 verschillende keuzes of potions, gewoon iets simpels maar niet ala Fallout, Borderlands en mass effect. En het liefst niet alleen maar hack/slash werk.

Zoiets lijkt me wel tof
Van bovenaf ?
Zoiets als dungeon siege 1 en 2.
Titan quest.
Baldur's gate 1 en 2.
Icewind dale 2
Neverwinter nights 1
The incredible adventures of van helsing.
Divine divinity, beyond divinity.
Sacred 1 en 2.
Space siege.
Grim dawn.
Iesabel.
Loki.
Raw - realms of ancient war.
Spellforce.....rpg en strategie.

[ Voor 10% gewijzigd door chucky666 op 25-06-2014 18:48 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
de nieuwe gratis te spelen Path of Exile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:15
Waarom wordt hier een van de betere rpg vergeten

Two Worlds 1 en 2
Gothic 1tm 4
Dark Messiah of Might & Magic
Jade Empire (oosterse vechtsport maar wel heel goed)
rune

ze zijn misschien wat ouder maar je kan er heel veel plezier aan beleven

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jade Empire is heel fijn, inderdaad. Ziet er eigenlijk nog niet eens zo slecht uit. Leuke game niet in de laatste plaats omdat het een RPG is die eens niet in de standaard fantasy setting zit.

Verder vind ik Legend of Grimrock ook heel fijn wegspelen. Beetje Eye of the Beholder of Stonekeep idee, maar dan minder clunky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01-2018
Christiano007 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:43:

Zoiets lijkt me wel tof
Zoals HADES2001 al zei, Path of Exile is een goeie keuze (hetzelfde genre van games als Diablo & Torchlight).

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:40

MrN

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:53:
Planescape Torment is volgens velen de beste RPG ooit ;)
Waar is die nog te krijgen? Heb hem ooit eens gespeeld maar nooit ver gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:40

MrN

henkie196 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:32:
Jade Empire is heel fijn, inderdaad. Ziet er eigenlijk nog niet eens zo slecht uit. Leuke game niet in de laatste plaats omdat het een RPG is die eens niet in de standaard fantasy setting zit.

Verder vind ik Legend of Grimrock ook heel fijn wegspelen. Beetje Eye of the Beholder of Stonekeep idee, maar dan minder clunky.
Erg goed Jade Empire inderdaad destijds uitgespeeld op de oude xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
MrN schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:27:
[...]

http://www.gog.com/game/planescape_torment

kopen...NU! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:31
Neverwinterx schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 09:52:
[...]

Er was een Vampire: The Masquerade - Redemption ervoor, die was minder goed en hoef je niet gespeeld te hebben voor deze.

Als je Bloodlines speelt, zie dat je zeker de community/unofficial patch erop zet: http://www.patches-scrolls.de/patch/4647
Ai ik wilde net schrijven dat Redemption beter was dan Bloodlines :) Met name voor zijn tijd en de diversiteit aan verhaallijn was echt mindblowing toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Gothic 1, 2 en ook 3 zijn echte aanraders! Heb me vooral met de eerste 2 delen heel wat uren vermaakt. Deel 3 is anders, maar voelt wat meer open aan en is met z'n grootse kloppende wereld ook een heel avontuur. Kan zo weer de boel installeren, krijg er meteen zin in! :o

Zeker met 75% korting op de hele serie: http://store.steampowered.com/sub/12075/

[ Voor 60% gewijzigd door TheNephilim op 04-07-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:15
MrN schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:27:
[...]

Gog heeft hem
En als je zoekt kan je hem ook "gratis" krijgen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Pagina: 1