Toon posts:

[Gezocht] Top RPG

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Japser
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 04-12 19:22
Ik zit in een zwart gat! Heb nu zo ongeveer elke RPG serie wel gespeeld en sommigen wel meer dan 1x. Denk aan:

- SW:KoToR series
- Baldurs Gate series
- Icewind Dale series
- Mass Effect Trilogie
- The Witcher saga
- Fallout serie (incl 3 & NV)
- Planescape: Torment
- Neverwinter Nights serie
- Dragon Age 1 & 2
- Oblivion
- Skyrim

En in het MMORPG genre ook wel alles van naam geprobeerd, SW:TOR, AoC, WoW, Rift, etc maar dit kan ik gewoon toch niet spelen op niveau ivm werk enzo en andere verplichtingen. En besides dat, de lol is daar wel vanaf (bijv. GW2 zit ik niet om te springen om te spelen ofzo).

Probleem is nu: ik heb gewoon geen enkele game meer liggen die ik nog kan spelen, laat staan dat er wat in de schappen van de winkels ligt wat ook maar enigzins de kwaliteit kan benaderen van bovengenoemde games.

Op mijn lijstje staat alleen nog Alpha Protocol welke ik volgende week in de bus zal krijgen denk ik zo.

Maar wat is er nog wat ik kan spelen tijdens deze dagen, zijn er pareltjes die ik heb gemist? Is het RPG gamen doodgegaan na Mass Effect 3 en the Witcher 2 ( de laatste 2 RPG's van topkwaliteit die ik heb bemachtigd)? Zitten jullie ook in een soort van zwart gat? Wat zijn aanraders? Hoe zal de toekomst zich ontwikkelen omtrent Single Player RPG's met topverhaallijnen (Mass Effect 4 of The Witcher 3 misschien?) ?

[Voor 9% gewijzigd door Japser op 03-08-2012 19:06]

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik zie Morrowind nog niet in je lijstje staan, van de Elders Scrolls-serie is dat toch een van de betere.
Verder schijnt Two Worlds 2 ook wel okee te zijn.

• Cyborg3201
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-11 16:14

• -AzErTy-
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 03-12 20:00
Eventueel kan je de gothic reeks nog spelen, incl alle updates is deel 3 een ondergewaardeerd pareltje hoewel je best een hoge pijn/frustratie grens nodig hebt.

Van dezelfde makers Risen 1 en 2
Zoals genoemd Two worlds 2, deel 1 is abominabel imho
Last remnant van square enix mag er zijn.

Tja als ik eerlijk mag zijn als je echt voor RPG's bent, kijk eens naar de final fantasy series deel 1-9 kan je perfect spelen via emulators op pc.

In het verlengde hiervan op diverse consoles en handhelds kan je tal van jrpg's spelen als je voor dit subgenre bent.

God does not play dice

• makje
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 04-12 17:08

makje

Professioneel prutser

Two Worlds 2 was inderdaad erg leuk om te spelen.
Zelf vond ik Divinity 2: The Dragon Knight Saga ook geweldig; ik spel RPGs zelden vaker dan 1x, maar DSK heb ik dus wel 2x gespeeld :)

[Voor 17% gewijzigd door makje op 03-08-2012 19:52. Reden: review toegevoegd]

3900x

• junglebeast
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 04-12 18:51

junglebeast

hier staat iets

Zijn de Thief games iets voor je? Vond ik altijd een prachtspel. Is ook een Vampire spinoff van dacht ik.

B.NET: Junglebeast#2495 | WoW Discord - https://discord.gg/EwQvNDX | Stormscale Horde

• Japser
Goeie suggesties! Ga eens op zoek naar Divinity 2, lijkt me een leuke! Maar hebben jullie dat gevoel niet dan wat ik een beetje ervaar? Misschien is het ook wel nostalgisch geouwehoer, ben ook alweer bijna 35 en ben natuurlijk al die jaren onder de pannen geweest met krakers zoals eerder genoemd :)

(Oh en ik ben absoluut gen fan van de JRPG's, vraag me niet waarom maar het ligt me gewoon niet. Heb een tijdje the Last Remnant gespeeld maar het kon me niet bekoren. Heb het idee dat de FF serie hetzelfde voor mij inhoud en iets zal zijn wat me niet kan pakken).

[Voor 30% gewijzigd door Japser op 03-08-2012 20:57]

• White Dust
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 29-11 15:26

White Dust

PlaneScape: Torment

Jasper... nee, dat gevoel heb ik niet. Het RPG genre is best vreemd te noemen, het gaat echt met horten en stoten. Zo nu en dan is er een opleving van het genre, Zie je heel goed bij, bijvoorbeeld, de Baldur's Gate spellen. Voor die serie was het ook erg mager.

Voor dit genre moet je echt geduld hebben wil er weer een vlaag van nieuwe spellen komen.

O, en als de graphics je niets uit maakt, probeer Might and Magic 6! (ik geloof zo'n 13 jaar oud :P)

edit: En de Thief spellen zijn absoluut geen RPGs! :P

[Voor 6% gewijzigd door White Dust op 03-08-2012 21:02]

• snakeye
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:35
Ken het gevoel. Zowiezo is het na toppers als Dragon Age (deel1) en the Witcher2 moeilijk een spel te vinden wat maar in de buurt komt van deze ervaring.

Jade Empire is nog wel een aardige (actie) RPG.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• NickD
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-11 18:31
Mooie lijst. Dat zijn ook de speller waar ik gek op ben! Ik zal hieronder wat van mijn

Ik ben nu door Kingdoms of Amalur: Reckoning aan het gaan, en vind het zeker de moeite waard. Die mag eigenlijk niet in je lijstje ontbreken.

Bastion is ook erg leuk, maar wat meer hack and slash dan pure rpg.

Divinity 2 was ook erg vermakelijk.

Voor de rest is het wel een beetje opgedroogd vrees ik... :(

• Sinned123
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
Misschien het action rpg genre opzoeken?
Diablo, titanquest.

OF hele oude pareltjes zoals bijvoorbeeld Albion, Dungeon Siege.

Even via gamerankinsg een lijstje gemaakt opgevraagd met rpg's voor de pc.
http://www.gamerankings.c...=0&sort=0&letter=&search=

Er is niet veel meer blijkbaar, je kan altijd nog chrono trigger of zo doen met een emulator

[Voor 55% gewijzigd door Sinned123 op 03-08-2012 21:34]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Hurtebise
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
Zeker bovenstaande games, ik denk ook aan volgende titels:

Oudere titels:
Nox -> http://www.gog.com/gamecard/nox
Arcanum -> http://www.gog.com/gameca...mworks_and_magick_obscura
Divine Divinity -> http://www.gog.com/en/gamecard/divine_divinity
Arx Fatalis -> http://www.gog.com/gamecard/arx_fatalis

Recenter:
Drakensang -> http://store.steampowered.com/app/12640/

• Ozzy
  • Laatst online: 04-12 19:04

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Deus Ex serie
Temple of elemental evil
Lionheart

Of nog verder terug:
Eye of the beholder
Bard's tale
Wasteland
Lands of lore

Qua toekomst:
Watch_dogs, duurt nog lang
Dishonored

[Voor 62% gewijzigd door Ozzy op 03-08-2012 22:03]

omnia mutantur, nihil interit

• Vae Victis
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 04:24

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Anachronox is nog een oude parel. http://www.gog.com/en/gamecard/anachronox

• makje
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 04-12 17:08

makje

Professioneel prutser

Nog een oude parel (2004 meen ik) is Vampire: The Masquerade - Bloodlines

en je kunt de Fable serie eens proberen natuurlijk (heb zelf alleen Fable 2 een stuk gespeeld en het kon me niet genoeg boeien, maar opzich wel geinig)

[Voor 51% gewijzigd door makje op 04-08-2012 01:17]

3900x

• SeamusXanthus
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 30-11 13:20
De nieuwe game Legend of Grimrock. Geen verhaal, maar wel echte oldschool dungeon crawler.

• ndonkersloot
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:25
Dark souls? Komt deze maand uit wel actie/adventure en heeeel moeilijk.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Random IT Man
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 00:00
Morrowind is inderdaad een aanrader. Wat een geweldig spel was dat. Één van mijn eerste aanrakingen met het RPG genre maar na 10 jaar nog steeds mijn favoriete game ooit. Ben bang dat daar niks meer overheen gaat komen.

Wat betreft MMORPG's: Je hoeft niet altijd op topniveau te spelen. Ik speel bijvoorbeeld op een RP server in SW:TOR. Het klinkt heel nerdy maar voor een 'RPG-nerd' voegt het daadwerkelijke 'Roleplay' voor mij een hoop toe. Je bent natuurlijk niet constant 'In-Character', wanneer ik mijn daillies en Flashpoints doe ben ik 'Out-of-Character' maar tijdens speciale RP-Events (Jedi Council meeting, Militaire training etc) speel ik gewoon leuk mee. Je ziet trouwens dat deze speelstijl langzaam aan in populariteit aan het winnen is: Bij bijna alle MMORPG's zijn het de RP servers die meestal de meest stabiele community hebben EN vaak op 'Heavy Load' staan.

Tot slot nog een gouden oude: Ooit eens Daggerfall geprobeerd? Kan je gratis downloaden van The Elder Scrolls website. Enorme immersion factor als je tegen de SVGA graphics kan. Ook één van de weinige games waar je jezelf echt machtig en voldaan voelt als je rond Level 20 zit.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je van wat action / hack & slash houdt: Titan Quest is nu met 75% korting op Steam!
http://store.steampowered.com/app/4540/?snr=1_8_4__43

• po1son
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 03-12 13:33

po1son

They call me captain.

Fable 2 vond ik echt super toen ik wat jonger was. Ik denk dat Fable 3 dus ook best wel netjes is.

But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Fable 1 is dan ook wel het spelen waard, is imo de beste uit de serie.

• geert1
  • Laatst online: 27-11 13:12
Ik kan je Heroes of Might and Magic 3 zeker aanraden. RPG-elementen gecombineerd met Turn Based Strategy. De nieuwere delen in de reeks zijn ook zeker niet slecht, maar ik heb een beetje moeite om deel 6 (die op zich geweldig in elkaar zit) aan te raden vanwege enkele bugs en technische problemen die dat spel nog kent. Deeltje drie is een mooi gebalanceerd pareltje met honderden uren aan content in de complete edition. Ook deel 5 is tof, met de expansions en patches erbij.

[Voor 6% gewijzigd door geert1 op 04-08-2012 12:35]

• Naluh!
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
makje schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 01:15:
Nog een oude parel (2004 meen ik) is Vampire: The Masquerade - Bloodlines

en je kunt de Fable serie eens proberen natuurlijk (heb zelf alleen Fable 2 een stuk gespeeld en het kon me niet genoeg boeien, maar opzich wel geinig)
Dat was idd een serieus goede game. d:)b

Specs

• White Dust

White Dust

Ik denk dat Jasper niet zozeer een opsomming van verschillende spellen wil... meer een discussie onderwerp ;)

• geert1
White Dust schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:12:
Ik denk dat Jasper niet zozeer een opsomming van verschillende spellen wil... meer een discussie onderwerp ;)
Goed punt, maar je had zelf ook een sterke reactie kunnen plaatsen die het goede voorbeeld geeft, naast je kritiekpunt. Laat ik dat maar 'es proberen dan:

Aangezien gaming de laatste decennia steeds meer mainstream is geworden, zie je over het algemeen steeds minder complexe games. Een game met een verfijnde verhaallijn, diepgaande mechanics en een fijne balans kost veel tijd om te maken en levert niet altijd genoeg op. In de begintijd van gaming was elke gamer een nerd, iemand die zich er echt voor was gaan interesseren. Games werden voor die doelgroep gemaakt. Nu de doelgroep vele malen breder is geworden, zie je een verschraling van de complexiteit. Dat hoeft niet altijd erg te zijn (er komen nog steeds elk jaar een aantal toffe games uit in verschillende genres), maar soms is dat wel jammer. Ik voel net als de topic starter vaak het gemis van een diepe game waar je wekenlang in kan duiken en echt over na gaat denken.

Zelfs games als The Witcher, Mass Effect en Dragon Age zijn al behoorlijk actie-gericht, maar laten in elk geval nog bepaalde aspecten zien van wat traditionele RPG-fans willen zien. Zoals de wereld van Mass Effect met al zijn rassen, geschiedenis en karakters. Laten we hopen dat er altijd een aantal ontwikkelaars zullen zijn die iets verder denken dan alleen maximale winst en dus weer eens een traditionele RPG maken. Je ziet zo weinig turnbased games bijvoorbeeld, en zo weinig games met veel keuzevrijheid. In plaats daarvan is het veelal knallende, on-rails actie geworden. Dit jaar kijk ik nog wel uit naar Guild Wars 2 en ik hoop dat Heroes 6 wordt gerepareerd (één van mijn favoriete franchises ooit).

• Sinned123
  • Nu online
Tja het is ook heel moeilijk om er geen opsom topic van te maken.
Hij heeft sowieso alle betere franchises al gespeeld.
Dus een goede speelbare titel vinden is gewoon keihard lastig.

Ik zie trouwens geen enkele Final Fantasy titel er tussen staan.
Heeft dat een reden.
Als je ooit 1 van de delen niet leuk vond, zegt dat niets over de rest.
Bijna elke titel staat compleet op zichzelf.
Final Fantasy 7 is bovendien ooit op de pc uitgebracht.
En heeft in ieder geval een verhaal wat erg goed in elkaar steekt.
Het komt echter wel ontiegelijk traag op gang, dus daar moet je even door heen bijten.

• MiliaanR
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 01-12 19:09

MiliaanR

Just for fans.

Borderlands, ik weet niet echt of ik het een RPG vind maar je kan het proberen! Ik vind hem tot nu toe leuk ;)
Ik vind GTA ook wel iets van RPG elementen hebben, kan je ook proberen, Vice City dan.. ;)

• Cloud
  • Laatst online: 03-12 17:33

Cloud

Moderator FM / FP PowerMod

Moderatie Mobster

Iets meer discussie mag inderdaad wel, maar ik begrijp dat het lastig is om geheel het 'opsommen' te vermijden. Maar als iemand een suggestie doet, beschrijf die dan in elk geval wel even. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

• Kaw
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07-11 11:23
Je zou de gratis RPG Path of Exile kunnen proberen. Het is nu in beta, maar ik speel het inmiddels en het is wel geinig. Op veel punten wel heel erg een Diablo kloon, nauwelijks een verhaal, maar wel veel diepgang in het RPG-gebeuren.
Of een keertje heel iets anders? Wurm online (ook gratis te proberen, een echte sandbox-mmorpg)

Ik zit zelf ook volwassen te zijn en met het feit dat ik 1 keer in de 3 weken een avondje heb voor gamen. Kan dus echt geen Wow spelen en geregeld om 21:00 afspreken om een draak te verslaan of 3 weken straight dungeons crawlen voor mijn gearscore om mee te kunnen met de betere teams.
Ook Skyrim is feitelijk te traag om lekker te gamen. Als ik 15 minuten over heb, dan heb ik in Skyrim op zijn hoogst een halve quest gedaan. Dat speelt niet lekker. Daarom is zoiets als Path of Exile voor mij prettig. Even 20 minuten beuken en dan weer offline.

• bangkirai
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 06:48
beetje oldskool: legend of grimrock, kost iets van 11 euro, is in april uitgebracht.
Lijkt op vroegere dungeon master game van atari/amiga tijdperk.

• White Dust

White Dust

geert1 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:19:
[...]

Goed punt, maar je had zelf ook een sterke reactie kunnen plaatsen die het goede voorbeeld geeft, naast je kritiekpunt. Laat ik dat maar 'es proberen dan:
Pardon? Ik had al een reactie geplaatst, waar ik het vanuit mijn (plus minus) 17 jaar cRPG ervaring zie :) Paar reacties er boven.
Viel me gewoon op dat er veel lijstjes gepost werden en geen eigen meningen/discussie.

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 04-11 20:48
Gothic IV Arcania was in elk geval niks imo.

Trailers en screens zagen er prima uit vond ik, echter draaide die game voor geen ene mieter op mijn toenmalige pc.

Laatst nog een poging gedaan, maar ook op mn huidige i2500K met 8 gieg intern en een ATi 6870 draait ie net zo bagger. Gewoon onspeelbaar.

Wel jammer want hij leek me best leuk.

Two Worlds II is wel een aanrader. Singleplayer heb ik denk ik een kleine 30 uur ingezeten en die was prima.
Zeker met de nodige ini tweaks en mods zag het er prima uit. :)

• geert1
White Dust schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:11:
Pardon? Ik had al een reactie geplaatst, waar ik het vanuit mijn (plus minus) 17 jaar cRPG ervaring zie :) Paar reacties er boven.
Viel me gewoon op dat er veel lijstjes gepost werden en geen eigen meningen/discussie.
In dat geval excuus, dan was ik even te snel :)

• TheNephilim
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 03-12 14:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Gothic
Gothic II + evt. expensions
Gothic ||| + evt. expensions & community patches
Gothic IIII

Heb de eerste 3 gespeeld en heb er vele uren plezier mee gehad. Gothic 1 en 2 kunnen nog wel eens lastig draaiend te krijgen zijn op hedendaagse PC's, maar het is zeker de moeite waard. Goede actie, het word niet meteen te makkelijk gemaakt en zeker met de alternative balancing van de community patches is de moeilijkheidsgraad zeer goed in te stellen.

The Elder Scrolls; heb 2 delen geprobeerd, maar heb er nooit aan kunnen wennen. Het speelveld is te weinig belonend op de eerste levels en daarbij vond ik het maar een doodse wereld. Erg groot hoor, maar dat stelt niks voor, het is kaal en doormiddel van travel op de kaart voegt het weinig toe.

VILF Gaming

• DarthDavy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21-10 13:35

DarthDavy

Excellent!

Van alle opgenoemde titels denk ik dat je voornamelijk naar Divinity 2: The Dragon Knight saga moet gaan kijken en eventueel ook Dark Souls.

Eentje die ik er nog wil bijdoen is Drakensang: The Dark Eye uit 2009. Ietsje ouder al, maar zeker gezien de games die je graag speelt ook een RPG is waar veel lol in te beleven is.

Van de recentere RPG's is Risen 2 ook eentje waar je naar kan kijken.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Dakreal
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 27-10 15:26
Wat ik onverwacht een hele vette game vond was:

Divinity 2 en de uitbreiding daarop. Erg leuk, goed verhaal en erg mooi qua graphics!

Wat hierboven dus ook al genoemd werd dus :p

Erg goeie game!

[Voor 19% gewijzigd door Dakreal op 14-08-2012 09:21]

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• Anno
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 03-12 15:34

Anno

Griefmaker#2862

Zelf heb ik erg genoten van RPG's op de Playstation 1 en 2. Deze kun je met een emulator op je computer spelen. De spellen kun je goedkoop kopen via bijvoorbeeld Marktplaats, Ebay, rommelmarkt. Hier wat games die ik de moeite waard vind om te noemen.

Playstation

- Wildarms 1
- Wildarms 2
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Star Ocean II

Playstation 2

- Wildarms 3
- Star Ocean 3
- Rogue Galaxy

Er zijn er nog veel meer. Maar dit zijn de games die mij het meest zijn bijgebleven.

• MetalPool
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 03-12 15:50
Wat ik mis in je lijstje is Torchlight! Heerlijke hack and slash RPG ala baldersgate / Diablo....
Raad ik zeker aan om te proberen :D

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• Amras
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 04-12 10:31
Donnas-A schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:15:
Wat ik mis in je lijstje is Torchlight! Heerlijke hack and slash RPG ala baldersgate / Diablo....
Fixed. :)

Baldur's Gate is echt geen hack & slash en Torchlight lijkt er in de verste verte niet op, totaal andere games. Ik ben met je eens dat Torchlight vermakelijk is, maar als je echt naar een RPG op zoek bent mist het misschien diepgang.

Strava

• ozothebozo
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 30-11 12:34
al voorgesteld

[Voor 83% gewijzigd door ozothebozo op 14-08-2012 10:35]

• MetalPool
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 03-12 15:50
Amras schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:28:
[...]

Fixed. :)

Baldur's Gate is echt geen hack & slash
Klopt....maar ik denk bij baldursgate meteen aan Baldurs Gate: Dark Alliance wat dan wel weer hack and slash is....mijn fout :) Trouwens ook een hele vette game....maar was er volgens mij alleen voor de PS2 en Xbox.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• Amras
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 04-12 10:31
Donnas-A schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:57:
[...]

Klopt....maar ik denk bij baldursgate meteen aan Baldurs Gate: Dark Alliance wat dan wel weer hack and slash is....mijn fout :) Trouwens ook een hele vette game....maar was er volgens mij alleen voor de PS2 en Xbox.
Hehe ok, dat spel heb ik eigenlijk nooit gespeeld, maar gehoord dat het inderdaad meer een hack & slash game is. Het spel is inderdaad alleen uitgekomen op de consoles, niet op de PC. :)

Strava

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 04-12 17:44

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Het is wel jammer dat de laatste beta-weekends van GW2 al zijn geweest. Je geeft aan dat je niet op GW2 zit te wachten en als oud-speler van zowel WoW als Rift kan ik me daar iets bij voorstellen (ik heb ook geen tijd meer voor en zin in in-game “sociale” verplichtingen, guild- en raid-geouwehoer) maar als er 1 MMORPG casual-friendly is, dan is het wel GW2 en als je maar een kwartiertje wil / kan spelen, dan is dat geen enkel probleem en in dat kwartiertje kun je prima progress halen als je wilt. Het speelt gewoon als een goede RPG waarbij het feit dat je de wereld deelt met duizenden andere spelers een toevoeging is waar je wel of niet gebruik van maakt, niks is verplicht. Ik zag ook best weer tegen de zoveelste MMO op maar na 1 beta-weekend was ik om. Het feit dat het geen subscription kent (spel kopen is zo lang spelen als je zin hebt) maakt het helemaal ideaal. Ondanks dat je zelf aangeeft dat je niet op GW2 zit te wachten zou ik, als er een mogelijkheid komt om een trial te downloaden ofzo, er toch eens voorzichtig aan proeven!

Verder herken ik je verhaal helemaal, ik ben maar een jaar ouder dan jij en heb dezelfde interesse voor het RPG-genre. Bij mij begon dat ooit met spellen als TES:Arena, Ultima Underworld (man wat was dat spel gaaf in die tijd, als daar ooit nog eens een remake / vervolg van komt……), Eye of the Beholder etc. Ik volg dit topic met interesse. Niet dat ik komende tijd veel vrije tijd ga hebben want GW2 gaat over 11 dagen live voor pre-purchasers.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Puu
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22-11 21:17
Wat ik (zeer onverwacht) een toffe (indie) RPG vond is de Eschalon serie!

Book I en Book II zijn al uit, maar ik ben helemaal fan geworden van de old school manier van verhalen vertellen in die games. Wat ook van de spellen af spat is de liefde waarmee de beide games gemaakt zijn!

Zeker proberen

• Sinned123
  • Nu online
Donnas-A schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:15:
na 15uur was ik het zat :(
Behoorlijk saai en niet te vergelijken met Diablo2 of 3. Dan zou ik het eerder op Titan Quest houden.
Die heeft een beter verhaal, goede setting. Wel wat balancing issue's maar goed pvp is toch niet erg goed ondersteund.

Desondanks Tochlight 2 gepreordered omdat ze beterschap hebben beloofd.
Er zat namelijk wel veel potentie in.

[Voor 10% gewijzigd door Sinned123 op 14-08-2012 19:41]

• 3xNix
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:46

3xNix

golfr in hart en nieren

Anders, als je RPG met RTS elementen wil proberen....

Spellforce 2 (Gold edition)

RPG elementen van je Hero's party van 4 dacht ik, daarnaast nog een klein beetje RTS met basis bouwen en units trainen...
Campaign ben ik toch wel een tijd mee bezig geweest, en is relatief goedkoop spel.

Geeft vanaf minuut 1 al het lekkere "old-skool" gevoel

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

:o

Ick verbaas mij ende kijck mijn oogen uit - FALLOUT staat er nog niet tussen! :*)

Ik heb zowel Fallout 3 GOTY als Fallout: New Vegas GOTY beide meerdere keren doorgespeeld en daarbij de grootste lol gehad, niet te vergeten dat de verhaallijn telkens weer compleet anders was. Is beschikbaar op meerdere platformen, heeft enorm veel sfeer, diepgang en humor.

Ik weet niet of je alleen zoekt naar medieval RPG's maar ik kan je Fallout echt van harte aanbevelen.

En ik zeg dit terwijl ik ook een grote Skyrim fan ben, meerdere jaren WoW heb gespeeld plus een handjevol andere RPG's.

[Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-08-2012 09:46]

• breagor
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 04-12 16:35
Puu schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:03:
Wat ik (zeer onverwacht) een toffe (indie) RPG vond is de Eschalon serie!

Book I en Book II zijn al uit, maar ik ben helemaal fan geworden van de old school manier van verhalen vertellen in die games. Wat ook van de spellen af spat is de liefde waarmee de beide games gemaakt zijn!

Zeker proberen
ik zat metzelfde probleem als TS en wist het ook even niet meer qua RPG .....heb toen zelf voor 5 euro de indie RPG avernum 6 van steam gehaald....ik vermaak me er alweer tig uurtjes kostelijk mee.....en hierna ga ik inderdaad Eschalon ook meteen spelen (of een van de andere avernum's).....graphics zijn ruk...maar voor de rest lekker old school rpg-en...super!

• Jeroenlind
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 27-10 13:43
Golden sun 1,2 en 3! Deel 1 en 2 heb ik flink wat uren zitten. Is alleen wel voor GBA en DS.

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Sinned123 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:21:
Final Fantasy 7 is bovendien ooit op de pc uitgebracht.
En heeft in ieder geval een verhaal wat erg goed in elkaar steekt.
Het komt echter wel ontiegelijk traag op gang, dus daar moet je even door heen bijten.
Hij is nu te downloaden voor 10,-. http://finalfantasyviipc.com/en

Letop, super goede RPG! Maar:
1. Turn-based (moet je van houden, ik vind het super).
2. Outdated graphics..

• shenr
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02-12 14:27
HTT-Thalan schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:45:
:o

Ick verbaas mij ende kijck mijn oogen uit - FALLOUT staat er nog niet tussen! :*)

Ik heb zowel Fallout 3 GOTY als Fallout: New Vegas GOTY beide meerdere keren doorgespeeld en daarbij de grootste lol gehad, niet te vergeten dat de verhaallijn telkens weer compleet anders was. Is beschikbaar op meerdere platformen, heeft enorm veel sfeer, diepgang en humor.

Ik weet niet of je alleen zoekt naar medieval RPG's maar ik kan je Fallout echt van harte aanbevelen.

En ik zeg dit terwijl ik ook een grote Skyrim fan ben, meerdere jaren WoW heb gespeeld plus een handjevol andere RPG's.
Staat al in zijn lijstje.

Tsjah wat kan ik nog toevoegen, volgens mij zijn de belangrijkste titels wel genoemd. Wat ik altijd doe is mijn RPG titels doseren, dus rpg / andere genre afwisselen, hierdoor hou ik vaak wel een of meer rpgs achter de hand :) Op dit moment is dat Witcher 2 en Kingdom of amalur voor mij, die ga ik spelen als ik in een zwart gat val. Misschien ook een idee voor jou ;)

Vind sowieso dat te veel rpg series verpest zijn door de makers, zie de o zo prachtige dungeon siege serie. 1 + 2 waren geweldig, al helemaal de coop multiplayer deel ervan. Maar wat doen ze, gaan ze de game zo casual mogelijk maken om meer spelers aan te trekken waardoor de hele game verpest wordt. Resultaat, een game die noch door casual gamers als door de rpg fans wordt gespeeld. Zelfde geldt ook voor dragon age 2.

De enige uitgever waar ik altijd door verrast wordt is Bethesda, vooral de eerste keer dat ik fallout 3 speelde en uit die vault stapte. Echt een kippenvel moment. Bethesda heeft ook wel een beetje last van casual willen worden, zie evolutie van elders scrolls, maar zij wijken niet af van hun kern gameplay.

Is Deus Ex: human revolution niks voor jou? Moet je wel van een shooter/rpg houden. Dan is de S.T.A.L.K.E.R. serie misschien ook wel interessant. Verder ook wel leuk om te weten dat er een, Baldur's Gate: Enhanced Edition, op komst is. Misschien dat je die even in de gaten moet houden.

• Sinned123
  • Nu online
ik verbaas mij telkens er over hoe goed fallout 3 is ontvangen en hoe slecht Fallout: NV.
NV zat veel dichter bij het orgineel dan 3 en is van de laatste 2 ook zeker de betere.
Al mis ik nog steeds veel van de humor uit de 1e 2 delen.

• h2bzeit
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43

h2bzeit

np: Ke$ha - Tick Tock

King's bounty zijn leuke RPG's met RTS invloeden. King's Bounty: Armored Princess is op het moment goedkoop te krijgen via indiegala.com in een indiepack + andere games op steam is ie waarschijnlijk niet veel duurder dan de huidige prijs op indiegala op het moment.

I'm late / I'm late / For a very important date. / No time to say "Hello, Goodbye". / I'm late, I'm late, I'm late.

• Sidus
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12-09-2017
Ik heb ook King's Bounty: The Legend gespeeld (de eerste geloof ik?). Ik vond het ook een erg leuk en verslavend spel! De andere delen heb ik nog op verlanglijstje staan. Volgens mijn zijn de games over het algemeen erg goed ontvangen, maar ze zijn niet echt bekend.

Het is een soort van Heroes of Might and Magic (HOMM) (zelfde engine enzo geloof ik ook), alleen dan niet turn-based en je hebt niet echt een "eigen" kasteel. Het speelt zich ook in een hele andere wereld af. Je speelt met één hero die je vrij uitgebreid kunt verbeteren (RPG-element met talents en items e.d.). Deze hero bestuurt één leger en soldaten kun je bij kastelen enzovoorts kopen (RTS-element). De gevechten gaan eigenlijk vrijwel hetzelfde als HOMM (wel turn-based dus). Buiten gevechten kan je hero alleen vrij rondlopen, zonder dat je telkens je beurt moet beëindigen (zoals bij HOMM).

Een aanrader, zeker voor fans van HOMM! Met The Legend heb ik me iig uren vermaakt :)

http://www.eurogamer.net/...-bounty-the-legend-review

[Voor 3% gewijzigd door Sidus op 16-08-2012 14:24]

• blikan
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19-02-2016
Ooit NOX gespeeld? Vondt dit ook een leuke RPG :).

Tevens chrono trigger en chrono cross.

[Voor 30% gewijzigd door blikan op 16-08-2012 14:39]

• h2bzeit

h2bzeit

Sidus schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:22:
Ik heb ook King's Bounty: The Legend gespeeld (de eerste geloof ik?). Ik vond het ook een erg leuk en verslavend spel! De andere delen heb ik nog op verlanglijstje staan. Volgens mijn zijn de games over het algemeen erg goed ontvangen, maar ze zijn niet echt bekend.

Het is een soort van Heroes of Might and Magic (HOMM) (zelfde engine enzo geloof ik ook), alleen dan niet turn-based en je hebt niet echt een "eigen" kasteel. Het speelt zich ook in een hele andere wereld af. Je speelt met één hero die je vrij uitgebreid kunt verbeteren (RPG-element met talents en items e.d.). Deze hero bestuurt één leger en soldaten kun je bij kastelen enzovoorts kopen (RTS-element). De gevechten gaan eigenlijk vrijwel hetzelfde als HOMM (wel turn-based dus). Buiten gevechten kan je hero alleen vrij rondlopen, zonder dat je telkens je beurt moet beëindigen (zoals bij HOMM).

Een aanrader, zeker voor fans van HOMM! Met The Legend heb ik me iig uren vermaakt :)

http://www.eurogamer.net/...-bounty-the-legend-review
Sterker nog het is "onderdeel van" Might and Magic. :D

I'm late / I'm late / For a very important date. / No time to say "Hello, Goodbye". / I'm late, I'm late, I'm late.

• geert1
Om precies te zijn is het een soort voorganger van Heroes. De originele King's Bounty komt ook van uitgever New World Computing en is ouder dan HOMM.

Wikipedia: King's Bounty

De recente delen staan er verder voor zover ik weet los van qua lore enzo, maar de gameplay is inderdaad soortgelijk.

Er komt binnenkort een nieuw deel van uit: King's Bounty Warriors of the North. Ik denk dat ik die wel even ga checken. Schijnt deze herfst nog uit te komen.

[Voor 15% gewijzigd door geert1 op 16-08-2012 15:05]

• Japser
Ik moet zeggen, ben weer begonnen met een playthrough van Fallout New Vegas: ultimate Edition. Deze had ik nog niet gedaan, de DLC niet athans. Daarbij al een hele hoop additionele mods gevonden voor additionele gameplay (thanks Anandus voor de tips, ik heb em nu ongeveer wel stabiel lopen!). ik denk dat ik toch wel weer een dikke 100uur hiermee kan zoet zijn, gezien de manier waarop ik speel. Hardcore en continue heen en weer lopen, alles ontdekken, etc.

Daarnaast heb ik ook Demon's Souls en Dark Souls ontdekt, maar da's meer een keer of 10 proberen een baas om te leggen voor een uurtje en dan 10 keer doodgaan en dan maar uit pure frustratie een boek gaan lezen.

Heb een aantal titels eens bekeken (paar uurtjes erin gestoken) die genoemd zijn en voor mij missen er toch een hoop die factor die het mij laat boeien, da's puur iets van persoonlijke smaak denk ik zo. Op e.o.a. manier hebben die games net niet wat de games die ik noemde wel hebben naar mijn mening.

• BramSd
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 06-07 16:53
Er is al een hoop opgenoemd, maar hierbij mijn aanraders:

Gothic reeks (alhoewel deel 2 erg tegenviel; of was dat deel 3?)
Risen reeks (zelfde soort gameplay als Gothic)
Diablo (1, 2 en 3)
Heroes of Might & Magic (outdated, tenzij je bij deel 5 begint)
Torchlight
Drakensang

Stuk voor stuk leuke games en de moeite waard.

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 04:36

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik zag ze zo even niet staan maar :

-Dungeon Siege 2/3?
-Spellforce 1/2 + addons?

Torchlight 1 vondt ik niet veel aan, Torchlight 2 zou binnenkort uit moeten komen inclusief co-op mode.

Dungeon Siege 3 zelf laatst aangeschaft met de Steam summer sale voor 5 euro ofzo, best pittig spel.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-12 11:34

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

Als je old-school dos RPG's leuk vind, is Dark Sun ook een hele leuke om te spelen

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• el-jorge
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 25-11 21:02

el-jorge

turn around and feel the vibe

Wat een goed topic. Ik ben ook altijd wel op zoek naar een goede actie georienteerde rpg. Heb het afgelopen half jaar the witcher 1 en 2 gespeeld, wat een geweldige spellen zijn dat. Ik ga met name the witcher nog wel een keer spelen. Afgelopen tijd veel skyrim gespeeld, nu even ter ruste gelegd, maar ga daar zeker nog mee door. En ben nu diablo 3 aan het spelen (die valt wel tegen imho).

Ik heb mij in het verleden ook zeer goed vermaakt met dungeon siege 1 en 2 (3 niet gespeeld) en wat ik ook erg goed vond is sacred. Sacred 2 heb ik geen tijd voor gehad om te spelen, maar komt misschien nog wel.

Ik heb ook veel fun gehad met borderlands goty. Veel actie, misschien wat dun verhaal, maar zeer veel fun.

De tips uit dit topic ga ik ook zeker proberen. Met name Divinity 2. Ik ben niet zo van de MMORPG, maar wil misschien GW2 ook wel eens proberen.

[Voor 6% gewijzigd door el-jorge op 17-08-2012 12:24]

Spielerei...

• Realtec
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 25-11 16:55

Realtec

Less is more

Nog eventjes geduld en dan komt The War Z

BF2 Stats BFBC2 Stats

• Postius
  • Laatst online: 25-08 16:41
Ik mist in dit rijtje de voor mij grootste RPG klapper die nog voor de PC komt

Dark Souls prepare to die edition voor de PC. Komt over een weekje uit. Iets meer onconventionele RPG voor onze begrippen, zeker als je een beetje bent uitgekeken op de traditionele RPG's (want ze lijkent och allemaal wel erg op elkaar) is het er 1 om in de gaten te houden.

YouTube: Dark Souls: Prepare To Die Edition - PC - It's Dark again

YouTube: Dark Souls - X360 / PS3 - Bartholomew Trailer

[Voor 27% gewijzigd door Postius op 17-08-2012 16:31]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• GekkeR
  • Laatst online: 28-11 12:47

GekkeR

key = key

Ik zag bloodlines al wel staan maar redemption niet!
Vampire the Masquerade : Redemption is ook een topper.
De twist tussen het midden en het eind van het spel is geniaal (dus niet jezelf spoilen of screenshots zoeken :p)

Gewoon proberen :)
Een van de weinige spellen die ik soms gewoon weer installeer en ga spelen.

-edit
Notable mentions zijn overigens zoals iemand anders al zei Anachronox, juweeltje inderdaad.
En voor Final Fantasy's zou ik beginnen met of FF7 of FF8.
Zelf ben ik begonnen met FF8 en vond deze beter dan 7 (blasphemy i know!).
Veel mensen die andersom beginnen (eerst 7, dan 8 ) vinden 7 weer beter.

[Voor 32% gewijzigd door GekkeR op 20-08-2012 10:00]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Ookami
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2020
GekkeR schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:44:

-edit
Notable mentions zijn overigens zoals iemand anders al zei Anachronox, juweeltje inderdaad.
En voor Final Fantasy's zou ik beginnen met of FF7 of FF8.
Zelf ben ik begonnen met FF8 en vond deze beter dan 7 (blasphemy i know!).
Veel mensen die andersom beginnen (eerst 7, dan 8 ) vinden 7 weer beter.
8 Blijft gewoon de beste ooit. Zoveel verhaal en sfeer. Ik ben het even kwijt maar is planescape torment al genoemd?

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01-12 17:22

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ookami schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:36:
[...]
8 Blijft gewoon de beste ooit. Zoveel verhaal en sfeer. Ik ben het even kwijt maar is planescape torment al genoemd?
Ik vond 7 beter, ook wat meer drama in het verhaal wat mij aansprak. Ik heb het origineel nog liggen hier, ik vraag me af of de nieuwe download echt veel beter is qua graphs (de site zelf pocht met 'make full use of modern graphic power')

Verder sluit ik me aan bij de King's Bounty serie en Heroes of Might and Magic serie (deel III met wake of god mod is mijn favoriet) (hoewel je deel 6 de nieuwste wel kan overslaan, die is ten dode opgeschreven)
Planescape is ook tof, maar die had hij al in de TS genoemd dacht ik. Ik wou dat er meer van dat soort goede story-driven spellen uitkwamen. Leuk topic dit. Er zijn voor de GB/SNES nog een hele hoop leuke side-scroll rpg's uitgekomen. Zelf ben ik recentelijk begonnen met de Y's spellen te spelen via Steam. Dat is een wat meer birds-eye view platform-actie rpg.
titels op steam: Y's Origin en Y's the Oath in Felghana.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Grompie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-12 09:02
Vind dit best wel een cool topic en besloot even een soort samenvatting te maken van RPG's die hier wel geaprecieerd worden. Kan nuttig zijn voor mensen die nog een nieuwe RPG zoeken of hun eerste RPG nog moeten spelen! Opmerkingen, aanvullingen zijn welkom, heb tot nu toe alleen naar dit topic gekeken.

RPG (Roll Playing Games)
Elder scrolls serie
Fallout Serie
Star wars: KOTOR serie
Mass Effect Serie
Neverwinter Nights serie
Baldur's gate serie
Final fantasy serie (Deel 7 en 8 worden aanzien als de beste)
Two worlds 2
Deus Ex (FPS met RPG elementen)
Dragon age serie
Vampire: The Masquerade serie
Jade Empire
DrakenSang
TorchLight
Risen
Kingdoms of Amalur: Reckoning
Dark Souls
Gothic serie
Bastion

Old school RPG
Dark Sun
Legend of Grimrock (Geen verhaal, echte oldschool dungeon crawler)

Hack & Slash RPG
Diablo serie
Titan quest
Dungeon Siege serie
Divinity serie (beyond divinity, divine divinity, divinity 2)
the witcher serie

TBS/RTS RPG (TBS = Turn-Based Strategy)
Heroes of Might and Magic [TBS]
King's Bounty Serie [TBS]

RTS RPG (RTS = Real-Time Strategy)
Spellforce [RTS]

[Voor 8% gewijzigd door Grompie op 22-08-2012 14:14]

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01-12 17:22

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Grompie schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:31:
Vind dit best wel een cool topic en besloot even een soort samenvatting te maken van RPG's die hier wel geaprecieerd worden. Kan nuttig zijn voor mensen die nog een nieuwe RPG zoeken of hun eerste RPG nog moeten spelen! Opmerkingen, aanvullingen zijn welkom, heb tot nu toe alleen naar dit topic gekeken.
[snip]

TBS/RTS RPG (TBS = Turn-Based Strategy, RTS = Real-Time Strategy)
Spellforce [???]
Even King's bounty toevoegen onder het kopje TBS, ik weet niet wat spellforce is, tbs of rts, maar het is wel handig om dat te toe te voegen.
Verder is Disciples III ook een mix van RPG & TBS. Ik moet 'm zelf nog spelen dus misschien kort dag om 'm erbij te zetten als goed, maar op papier is het net zo'n spel als homm.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Postius
Grompie schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:31:

RPG (Roll Playing Games)
Elder scrolls serie
Fallout Serie
Star wars: KOTOR serie
Mass Effect Serie
Neverwinter Nights serie
Baldur's gate serie
Final fantasy serie (Deel 7 en 8 worden aanzien als de beste)
Two worlds 2
Deus Ex (FPS met RPG elementen)
Dragon age serie
Vampire: The Masquerade serie
Jade Empire
DrakenSang
TorchLight
Risen
Kingdoms of Amalur: Reckoning

Old school RPG
Dark Sun
Legend of Grimrock (Geen verhaal, echte oldschool dungeon crawler)

action - Hack & Slash RPG
Diablo serie
Titan quest
Bastion
Dungeon Siege serie
Gothic serie
Divinity serie (beyond divinity, divine divinity, divinity 2)
the witcher serie

TBS/RTS RPG (TBS = Turn-Based Strategy, RTS = Real-Time Strategy)
Spellforce [RTS]
Alle mooie westerse RPG's. Zet Dark souls er nog even tussen! Vermoedelijke de beste van de reeks als je uit bent gekeken op die uitgekauwde RPG gameplay.

BTW vampire is echt niet meer te spelen, bugs bugs glitches en meer bugs en CTD's. Misschien als er nog user mods zijn ofzo. Maar dat spel kan ik echt niet aanraden, naast dat het ondertussen echt antiek is en het voor die tijd al niet mooi.

@anandus:" Nee, maar misschien is het dan wel handig om die erbij te zetten? Met een link of iets. Ik bedoel ik weet dat ze er zijn, jij ook. Maar veel mensen niet. En vampires zonder community patches/mods is anno 2012 niet echt aan te raden! (imo), maar als er dus goede community patches zijn dan is het het proberen waard.

[Voor 15% gewijzigd door Postius op 22-08-2012 14:00]

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Postius schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:40:
[...]

BTW vampire is echt niet meer te spelen, bugs bugs glitches en meer bugs en CTD's. Misschien als er nog user mods zijn ofzo.
De community patch al geprobeerd? :)

• h2bzeit

h2bzeit

Ookami schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:36:
[...]

8 Blijft gewoon de beste ooit.
6 is de beste FF ooit en iedereen die het daar oneens is het er mee oneens!

Het jammere aan Vampire the masquerade is vooral dat de steam versie niet kan omgaan met de community patches.

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

h2bzeit schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:15:
[...]

6 is de beste FF ooit en iedereen die het daar oneens is het er mee oneens!
Ik ben het met je eens, maar de meeste zijn pas begonnen met deel 7 op de PSX.

Ik heb FF 6 t/m 10 met veel plezier gespeeld.

• Postius
Nu ik er meer dan 20 uur heb opzitten roep ik nog maar is een keer heel hard: Dark souls, echt retegoed. Als je uit bent gekeken op die mainstream meuk als Mass effect (nep rpg) en die kinderspelletjes (alle vijanden sterven als je naar ze kijkt, skyrim). Dan moet je echt bij deze game wezen. Alles wat ik de afgelopen 10 jaar heb gemist aan RPG's in 1 game.

• Japser
Ghehe, ik ben bezig met Demon's Souls nu, en dat doet pijn. Eerst die maar eens overwinnen. en ik heb zo'n vermoeden dat dat nog wel effies duurt!

• Buntmans
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 02-06 16:24
Postius schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:53:
Nu ik er meer dan 20 uur heb opzitten roep ik nog maar is een keer heel hard: Dark souls, echt retegoed. Als je uit bent gekeken op die mainstream meuk als Mass effect (nep rpg) en die kinderspelletjes (alle vijanden sterven als je naar ze kijkt, skyrim). Dan moet je echt bij deze game wezen. Alles wat ik de afgelopen 10 jaar heb gemist aan RPG's in 1 game.
sinds vorige week speel ik ook dark souls en heb sinds tijden niet zo'n plezier meer gehad.

doet me denken aan de goede oude games, geen geneuzel met difficulty levels of overal aan het handje gehouden te worden. lekker dungeon crawlen. ben het helemaal eens met Postius.

als je overigens nog iets een echte uitdaging zoekt en een van mijn persoonlijke favorieten (is wel oud, past op 2 1.44 disks en je moet dus wel dosbox draaien) is wizardry 7. fantastische wereld, gameplay is top, character development is een van de beste ooit, combat systeem is voor tbs de beste die ik ken :)

• SteenMSc
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 01-12 08:51
Zelf ben ik een fan van torchlight 2. Ik heb de beta mogen bewonderen, en ben echt onder de indruk. Ik ga hem zeker halen.

• Voxalizer
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 04-12 17:25

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Dragon's Dogma

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee