edit:
Niet goed de TS gelezen: ik zie dat je een fast paced RPG (geen MMO) zoekt. Onderstaande post is dus niet helemaal wat je zoekt. Excuses. Wellicht toch nog eens naar Diablo 3 kijken? Er zijn een aantal goede veranderingen geweest mbt legendary drops en komt ook (maar dat duurt nog even) een itemization patch aan.
Zelf begonnen met The Secret World (Buy to Play MMO RPG. Wel een (hele faire!) cash-shop maar daar zijn alleen de uitbreidingen en een aantal cosmetic zaken in te vinden):
+ fantastische storyline (eerste game waar ik echt alle verhaallijnen wil volgen)
+ bij levelen verdien je skills, met deze skills kan je zelf 'decks' samenstellen (echt een oneindig aantal mogelijkheden). Zo kan je met elk character zowel dps, healer als tank zijn al zal je natuurlijk wel voor de juiste rollen de juiste gear moeten verzamelen én een deck moeten bouwen (er staan veel voorbeelden online) met de juiste skills
+ geen echte questhubs: na een quest kan je per telefoon jouw reward claimen en begin je vaak weer in de buurt van een nieuwe quest.
Voor mij een voordeel, voor anderen wellicht een nadeel:
+/- het spel is redelijk makkelijk even kort te spelen: elke quest bestaat uit een aantal niveau's en jouw voortgang wordt continu bewaard (ook als je tussendoor een andere q gaat spelen). Dungeons bevatten niet veel trash en zijn redelijk snel te spelen.
+/- Investigation quests zijn echt UNIEK (en overigens optioneel als je ze niet leuk vindt). Sommigen mixen realiteit met het spel: om een voorbeeld te geven:
spoiler:Op een gegeven moment moet je een wachtwoord van een computer kraken, de wachtwoord hint is iets als 'de naam van mijn vrouw'. Naast de computer liggen een aantal lijken met pasjes van een bedrijf. Nu zal je BUITEN DE GAME met een normale browser (of de ingame browser!) de website van dit bedrijf moeten openen (funcom heeft dus een aantal websites gemaakt van ingame bedrijven) waar ergens op te vinden is dat één van de werknemers een vrouw heeft met een bepaalde naam. Dit invoeren en je gaat verder.
- Er schijnen best wat bugs te zijn, maar hier heb ik zelf nog geen last van gehad.
Geen ervaring met endgame verder.
(redelijk recente
online review gevonden)
[
Voor 10% gewijzigd door
Ervig op 07-08-2013 13:41
]