Ik heb al een tijdje dat ik vanuit Windows 10 opeens mijn shares op de 325 v2 niet meer kan benaderen. Werd nu opeens wel een beetje irritant dus even gegoogled. Meest waarschijnlijke scenario is dat de NAS standaard, SMB versie 1 doet. En Microsoft heeft dit gedisabled in een update van Windows 10 vanwege security issues in SMB versie 1. Dus, kun je, zonder dat je SMB v1 weer installeert, geen gebruik meer maken van SMB versie 1. Meest mooie oplossing zou zijn om versie 2 te gaan gebruiken van SMB, dan hoeft er niets aangepast te worden binnen windows waarmee je een potentieel security issue herintroduceert. Even gegoogled (jammer dat het forum van nas central niet meer is) maar dit blijkt niet zo gemakkelijk helaas.
Workaround zou zijn om gebruik te gaan maken van NFS shares. Alleen, kan je in de userinterface van de NAS volgens mij op een bestaande share niet ook NFS sharing aanzetten. Zucht. Dus, dat wordt alles verplaatsen van share 1 naar share 2, en ook alle programma's qua config aanpassen om naar de nieuwe share te downloaden etc..
Iemand anders al tegen dit issue aangelopen, denk ik te moeilijk of zijn er betere oplossingen die ik allicht gemist heb?
Workaround zou zijn om gebruik te gaan maken van NFS shares. Alleen, kan je in de userinterface van de NAS volgens mij op een bestaande share niet ook NFS sharing aanzetten. Zucht. Dus, dat wordt alles verplaatsen van share 1 naar share 2, en ook alle programma's qua config aanpassen om naar de nieuwe share te downloaden etc..
Iemand anders al tegen dit issue aangelopen, denk ik te moeilijk of zijn er betere oplossingen die ik allicht gemist heb?