[Verzamel] Solo testcasefoto's - om van te leren. deel 15 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06 18:16

Grozno

acts without consequence!

Onderstaande foto is niet bedoeld als testcase, maar als voorbeeld van wat tommyz beschrijft. Commentaar geven hoeft dus niet, gezien het hier niet meer dan een registratie betreft.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5592/14785573417_8279eda531_c.jpgNoctilucent Clouds by Woutoud, on Flickr

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 22:06

Pixeltje

Woo-woohoo!

Tommyz; Mooie foto weer, voor de symmetrie zou je de foto rechts iets verder kunnen croppen zodat ook aan die zijde het pad in de hoek van de foto begint.

Sj44k13; Best wel scherp, ondanks je fietszadel ;) Verder fijne kleuren en mooie lucht.

d--amo; Gaaf. Rechtsonder wel iets te donker denk ik, want hij loopt vol, maar stoort voor de sfeer zeker niet. Hoe kwam je daar zo terecht, was die locatie gewoon open of ben je een beetje aan het inbreken geweest?

Standby; Fijn helder licht, boom mooi belicht, prima plaat dus. Lijkt een tikkie scheef te staan maar dat stoort mij niet zo.

Downloader; Je foto lijkt een beetje flets, en is rechts erg donker. Het idee van het laantje is wel een leuke, maar ik denk dat het sterker verbeeld wordt als je een iets spannender standpunt kiest waarvandaan je de foto neemt.

tommyz; (andere foto met water). Ik vindt m fantastisch, het enige wat ik zou doen is dat zwarte vlekje rechts van de balken (wat zijn het?) wegpoetsen, maar verder topfoto!

mercapto; Fijne foto, lekker breed en geeft een mooi beeld van de omgeving. Lucht is netjes en lijnen ook in orde. Zou wat meer contrast (of verzadiging) in mogen misschien?

Hier eentje van mij, afgelopen zondag op mini urbex-tripje geweest. Foto is best sterk bewerkt maar ik denk dat het de plaat wel ten goede komt. Het is de eerste keer dat ik een foto zo sterk door de mangel haal, dus ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Eventueel op Flickr meer te vinden..

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3867/14972130935_6dcc7a4990_z.jpg7830-richting voorkant by Pixeltje, on Flickr

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-06 19:35
@Sj44k13: mooie foto, zo zie je maar weer dat je geen duur statief nodig hebt (niks ten nadele van je fiets natuurlijk ;))! Veel (maar niet teveel!) te zien in de foto: gebouw, spiegeling, lucht.

@tommyz: strakke foto. Mij iets te glad allemaal dat water, en ik vind de lucht wat vreemd eruit zien met die hap eruit in het midden. Steiger loopt ook net een beetje scheef de foto in.

@WoutOud: mooie lucht. Paar puntjes in de lucht (links en rechtsboven) storen een beetje, maar zijn weg te werken.

@Pixeltje: een foto om langer naar te kijken. Eerste gedachte, wat een vreemd perspectief (extreem wijdhoek), maar daarna kijkt die wel prettig. Leuke spiegeling in het water. Waarom heb je voor 30s sluitertijd gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:27
Jolke schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:54:
@Pixeltje: een foto om langer naar te kijken. Eerste gedachte, wat een vreemd perspectief (extreem wijdhoek), maar daarna kijkt die wel prettig. Leuke spiegeling in het water. Waarom heb je voor 30s sluitertijd gekozen?
Pssst... 1/30 ;)

De kleuren zijn wel leuk, maar ziet inderdaad wel goed dat het niet allemaal scherp/ruisloos etc is, door de bewerking waarschijnlijk.
Hoe heb je dit gedaan? Gewoon enkele exposure bewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Jolke schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:54:

NeutraleTeun schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:07:
[...]

Pssst... 1/30 ;)

De kleuren zijn wel leuk, maar ziet inderdaad wel goed dat het niet allemaal scherp/ruisloos etc is, door de bewerking waarschijnlijk.
Hoe heb je dit gedaan? Gewoon enkele exposure bewerkt?
Inderdaad 1/30e, van statief. Het zijn drie of vier foto's, met verschillende belichtingsinstellingen. Photomatix gebruikt om ze over elkaar te leggen.
De groothoek valt op zich ook wel mee, foto is genomen met sigma 10-20mm, op een cropcam (60D), dus minimaal 16mm.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
:F... 1/30 nu zie ik het ook... te weinig koffie gehad :Y)

Er zit wel aardig wat wijdhoek perspectief in, maar dat geeft de foto ook de diepte. Heb je een lenscorrectie toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Jolke schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:33:
:F... 1/30 nu zie ik het ook... te weinig koffie gehad :Y)

Heb je een lenscorrectie toegepast?
Nope.. ik heb het idee dat als ik lenscorrectie toepas in de RAW bestanden, dat photoshop en photomatix die doodleuk negeren als ik er vervolgens een HDR van wil maken. Na bewerking kan dat niet meer volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
tommyz schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:08:
minpuntje: Jammer dat de reflectie er niet volledig op staat.
Inderdaad, ook mijn eerste idee :)
Ik denk dat een symmetrie in de steiger mss idealer was geweest? Of een duidelijker off-centre positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Yep, ik zou het ook mooier vinden om de steiger vanuit het midden in beeld te zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:37
Bedankt jongens!

@moozzuzz en Jolke: Het was een vrij korte steiger, vandaar deze keuze. Ik had de camera hoger op het statief kunnen zetten en het wat beter in het midden gekregen, maar dat geeft een minder dramatisch effect en dan zou je ook veel beter zien hoe kort de steiger was :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
tommyz schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:00:
Bedankt jongens!

@moozzuzz en Jolke: Het was een vrij korte steiger, vandaar deze keuze. Ik had de camera hoger op het statief kunnen zetten en het wat beter in het midden gekregen, maar dat geeft een minder dramatisch effect en dan zou je ook veel beter zien hoe kort de steiger was :)
ik bedoelde midden tussen links en rechts ipv midden tussen hoog en laag of begrijp ik iets niet :)

• Jolke
^ :Y ik bedoelde ook de horizontale symmetrie van de steiger in de foto.

• tommyz
Dat bedoelde ik ook, maar ik was een beetje onduidelijk. Ik heb mijn statief laag gezet, waardoor de poten erg wijd kwamen te staan en dus beperkter was in het naar links en rechts schuiven. Als ik het statief hoger had gezet, kwamen de poten dichter bij elkaar en had ik dus meer vrijheid om naar links en rechts te gaan :)

Flickr

• Jolke
:? Als je in het midden van de steiger staat dan heb je toch de meeste ruimte links en rechts van het midden?

• tommyz
Nou, niet helemaal. Op een deel van de steiger lag een dikke laag zand. Heb daar mijn statief niet opgezet, want met een sluitertijd van 4 minuten weet je zeker dat je foto bewogen is :)

Anyway, ik begrijp jullie commentaar, maar het was toen gewoon niet echt mogelijk :)

[ Voor 19% gewijzigd door tommyz op 21-08-2014 10:45 ]

Flickr

• Jolke
Ok, duidelijk... ook al had de steiger in het midden perfect symmetrisch gestaan, ik vind het nog geen denderende foto, zoals eerder (opbouwend) beschreven.

• tommyz
Ieder z'n ding :) Ik vind 't één van m'n betere foto's. Ook al is 'ie technisch niet perfect, ik vind 't wel een foto met een bepaalde uitstraling/dramatiek.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Woutoud: tof shot! Fijn contrast tussen het donkere blauw en de nog lichte wolken eronder. Mooi gedaan!

Pixeltje: Ook mooi. Maar op de een of andere manier vind ik hem net iets te HDR ogen. Maar kan aan mij liggen hoor :)

Van mij eentje van mijn roadtrip van een maand terug. Nog weinig tijd gehad om alles te bewerken helaas. Kom er nu aan toe :)

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5557/14974371616_7073b5b321_c.jpgFeed the bird by Peter vd Ham, on Flickr

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:06
d--amo schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:56:
Deze is genomen in Eastern State Penitentary, Philadelphia.

[afbeelding]Eastern State Penitentiary by D--Amo, on Flickr
@d--amo
Superfoto, echt helemaal geen commentaar op zo goed
Pixeltje schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:12:
Hier eentje van mij, afgelopen zondag op mini urbex-tripje geweest. Foto is best sterk bewerkt maar ik denk dat het de plaat wel ten goede komt. Het is de eerste keer dat ik een foto zo sterk door de mangel haal, dus ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Eventueel op Flickr meer te vinden..

[afbeelding]7830-richting voorkant by Pixeltje, on Flickr
@Pixeltje:
Mooie plaat. Ben heel benieuwd wat je zoal er mee gedaan hebt in de bewerking?
tommyz schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:08:
Kom zojuist terug van een half uurtje schieten. Met deze wolken heb je erg mooie luchten.
[afbeelding]Clouds passing by (Explored) by Tom Roeleveld, on Flickr
@tommyz :
Dit lijkt me (ook) een foto voor dit topic ? : [verzamel] Long exposure fotografie (ND... filters)
Verder ben ik benieuwd, wat voor (ND) Filters heb je hier gebruikt?
(ben hier echt om te leren :) )

Eentje van mij, ben zelf niet echt tevreden dit keer omdat ik in het echt meer enthousiast werd van de boomwortels dan in deze foto. Heb de foto extreem bewerkt (kleur,contrast) om tóch de wortels er goed uit te laten komen.
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3907/14885727064_60117c0ea9_z.jpgBoomwortels by Harro Albums, on Flickr

[ Voor 80% gewijzigd door Harribo op 22-08-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:36

Isniedood

nee, echt niet!

Lager standpunt, wat dichter op het onderwerp en iets meer groothoek lijkt zodat de grootsheid er wat meer van benadrukt wordt. Als je door middel van je bewerking ergens de nadruk op moet gaan leggen is in beginsel de foto al vaak niet gelukt. Ik vind de bewerking ook verschikkelijk trouwens, maar dat is weer wat anders :P

@peter, Misschien was een iets lager standpunt ook beter geweest (had je ook die steen niet gezien). Verder iets te krap aan de rechterkant. Verder wel een erg mooi moment en fijne bewerking. Misschien iets te veel vignetting.

[ Voor 26% gewijzigd door Isniedood op 22-08-2014 12:12 ]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heb nog geen grotere lens met beeldhoek <18 mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
tommyz schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:55:
Ieder z'n ding :) Ik vind 't één van m'n betere foto's. Ook al is 'ie technisch niet perfect, ik vind 't wel een foto met een bepaalde uitstraling/dramatiek.
Klopt helemaal, ieder zijn ding. :)

@Peter_Aragorn: mooie foto, mooi moment. Net iets te krap (als ik dan toch iets kan noemen) aan de rechterkant.

@Harribo, wat je al zegt, foto is extreem verzadigd, vind dat niet prettig kijken. Wellicht z/w?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Jolke schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:35:
[...]
@Harribo, wat je al zegt, foto is extreem verzadigd, vind dat niet prettig kijken. Wellicht z/w?
Ach ja! Tuuuurlijk! Dat roep ik altijd tegen anderen als je contrasten en/of lijnen wilt weergeven en nu vergeet ik het zelf :)
Bij deze:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5578/14811505779_3237ce6277.jpg
Boomwortels_bw by Harro Albums, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Thanks! Misschien wat krap inderdaad, maar ik kan er nu moeilijk iets bij shoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Stuk mooier, Harribo! Wortels komen goed uit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ja, dat ziet er zo ineens erg goed uit, terwijl ik geen fan ben van zwart-wit, vind ik dit toch wel een hele verbetering.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:35
@Peter_Aragorn:

Idee om die steen weg te shoppen? Hoewel hij me eerst niet eens opviel, doet hij het des te harder nu ik erop gewezen ben door IsNieDood.

Voor de rest vind ik het een zalige foto. De kleuren (en natuurlijk het moment zelf) vind ik heerlijk wegkijken.
Vignettering mag iets minder en inderdaad net iets meer ruimte aan de rechterkant.

Voor de rest... TOP! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
pdebie schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:15:
@Peter_Aragorn:

Idee om die steen weg te shoppen? Hoewel hij me eerst niet eens opviel, doet hij het des te harder nu ik erop gewezen ben door IsNieDood.

Voor de rest vind ik het een zalige foto. De kleuren (en natuurlijk het moment zelf) vind ik heerlijk wegkijken.
Vignettering mag iets minder en inderdaad net iets meer ruimte aan de rechterkant.

Voor de rest... TOP! d:)b
Dat is misschien geen gek idee inderdaad. Gek genoeg viel die steen me pas op toen jullie erover begonnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Nu nog een beetje de HL terug halen en je bent er :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Peter_Aragorn schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:25:
Woutoud: tof shot! Fijn contrast tussen het donkere blauw en de nog lichte wolken eronder. Mooi gedaan!

Pixeltje: Ook mooi. Maar op de een of andere manier vind ik hem net iets te HDR ogen. Maar kan aan mij liggen hoor :)
Thanks, de HDR bewerking is inderdaad wat sterk, maar voor mijn gevoel ook een beetje nodig om het verhaal nog iets spannends te geven. Kwam er met mijn 'normale' nabewerking niet uit in ieder geval.. normaal gesproken doe ik niet zoveel meer aan een foto.
Harribo schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:29:

@Pixeltje:
Mooie plaat. Ben heel benieuwd wat je zoal er mee gedaan hebt in de bewerking?
HDR gemaakt dus, van 3 of 4 foto's (weet even niet meer hoeveel). deze komt uit photomatix meen ik, dat was ook meteen een experimentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:14

Lapras

Ice beam

Ik ben niet zo enthousiast over de boomwortels, eerlijk gezegd. Al is de zwart-wit versie is inderdaad een stuk beter dan die groene versie.

De foto is namelijk overbelicht. Het pad en de linkerzijde van de boom zijn helemaal uitgebeten. Dit kan eventueel komen door de nabewerking, maar ik vermoed dat de foto ter plekke al te licht is genomen.

Dat is een van de redenen dat je altijd je histogram moet checken nadat je een foto hebt genomen. Dan zou in dit geval eenvoudig gezien zijn dat de foto opnieuw genomen moest worden.

Verder zou ik zelf graag gezien hebben dat er een stap naar links gedaan werd zodat het pad nog wat meer diepte zou geven. Op die manier trek je nog een diagonaal je beeld in. Een iets meer blurry achtergrond had misschien ook niet misstaan.

@Peter_Aragorn: geweldig moment. Mooie houding van het meisje ook. Eventueel kan je hem nog iets meer croppen zodat haar hand niet precies in het midden staat. Ook zou een eventuele horizon in de foto niet misstaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Lapras schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:10:
Ik ben niet zo enthousiast over de boomwortels, eerlijk gezegd. Al is de zwart-wit versie is inderdaad een stuk beter dan die groene versie.

De foto is namelijk overbelicht. Het pad en de linkerzijde van de boom zijn helemaal uitgebeten. Dit kan eventueel komen door de nabewerking, maar ik vermoed dat de foto ter plekke al te licht is genomen.

Dat is een van de redenen dat je altijd je histogram moet checken nadat je een foto hebt genomen. Dan zou in dit geval eenvoudig gezien zijn dat de foto opnieuw genomen moest worden.

Verder zou ik zelf graag gezien hebben dat er een stap naar links gedaan werd zodat het pad nog wat meer diepte zou geven. Op die manier trek je nog een diagonaal je beeld in. Een iets meer blurry achtergrond had misschien ook niet misstaan.

@Peter_Aragorn: geweldig moment. Mooie houding van het meisje ook. Eventueel kan je hem nog iets meer croppen zodat haar hand niet precies in het midden staat. Ook zou een eventuele horizon in de foto niet misstaan hebben.
Thanks!

We hebben btw ook een filmpje van de roadtrip gemaakt. Duurt wel lang, maar misschien vinden sommigen hier het leuk om te zien: https://vimeo.com/103065066

En hierbij nog een foto vanuit Venetië:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3907/14995850801_a7282ab4a6_c.jpgPlaying the violin by Peter vd Ham, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
@Peter_Aragorn Mooie foto. Wat ik wel jammer vind is de mensen die achter door de tunnen lopen. Als die er niet op hadden gestaan had de foto meer sfreer uitgestraald.

Hier nog een van mij

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3871/14813204118_dfa851c0bd_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06 20:22
@Peter mooie plaat! ik had alleen gewacht totdat de mensen iets verder gelopen waren zodat je een schaduw erbij had gekregen.

@Davy, een nogal drukke plaat waarbij de bedoeling mij niet echt duidelijk is. Mijn eerste indruk was van 'waarom heb je die stadsplaat in haar hoofd gedrukt? het totale plaatje spreekt mij niet echt aan. Wat is jouw gedachte achter deze foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
@Ghengis Gedachten gang: een keer eens een ander soort foto maken. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik vind de plaat van Davy wel wat hebben. Is het een double exposure? Of is dit zo geshopped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
@pdebie Thanks hij is geshopped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Ik zou de originele stadsfoto (in landscape :p ) wel eens willen zien passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
moozzuzz schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:43:
Ik zou de originele stadsfoto (in landscape :p ) wel eens willen zien passeren.
:-) die komt al zo vaak voorbij volgens mij. (uitzicht vanaf Top of the Rock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
Teveel rechte lijnen in de shop Davy ! :-) Work on your blending.

@peter. Leuke foto :-)
Alleen hoek had net wat lager mogen zijn, iets lichter enzo.. Maar goed.. Het is een het moment. En dat is goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ja wachten op het moment dat mensen weg waren, was er niet bij. Op dit moment had ik al een groep van tien mensen achter me staan :+

Venetië is best wel druk gek genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

@ Peter_Aragorn: Prima foto, maar de toning vind ik... Suf. Ik heb een kleine hekel aan sepia. :P Ik had 'm misschien een beetje anders gekaderd, zodat de muur rechts wat minder aanwezig was.

@ Davy1982: Leuk idee, doet een beetje filmposterachtig aan, de uitvoering kan echter nog wel beter denk ik. Zorg er voor dat de overgang wat geleidelijker gaat.

Ik heb de beschikking over een oud schoolbord, dus ga de komende tijd eens kijken wat ik daarmee kan verzinnen. Ik heb al wel vast even een testfoto geschoten:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5589/14977123156_439a4dc183_c.jpgSelfie? by Woutoud, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
Leuke foto :-)
Goede belichting ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Leuke foto, WoutOud! :)
Ben je lang en dun, of is de foto uitgerekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Bedankt mannen!
@ Jolke: Dat eerste ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Grozno op 22-08-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Lapras schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:10:
Nee dat heb ik express in de bewerking gedaan. Bewust overbewerkt om een ander effect te krijgen.
De foto zelf is eigenlijk te donker genomen, het was donker in het bos toen.
Eens over dat blurry, helaas kreeg ik dat niet zo snel voor elkaar.

De boomwortels zullen niet een ieder aanspreken, ik vond het wel mooi om te zien.
Heb een originele versie b/w gemaakt en de foto iets verscherpt en lichter gemaakt (EV omhoog).
Voor wie hem nog wil zien: https://flic.kr/p/oRDtRx
(om niet dit forum te veel te "vervuilen" met mijn foto)

@Woutoud : leuke foto!

@Davy1982: Op zich een mooi idee, vind alleen de stad wat te veel overheersen. Ik had persoonlijk de skyline iets kleiner gemaakt, wel over de gehele lengte en dan de verhouding tussen gezicht en stad zó gedaan dat het gezicht erop staat en minder stad te zien is.

@PeterAragorn : mooie foto alleen is die een beetje scheef of begint mijn bier nu al te werken?

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 22-08-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Venetië is scheef ;) Haha bier helpt dan niet nee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:18

Barrycade

Through the...

Peter: mwha, die electrakast springt mij te veel in mjn oog. Ook de lopende jongens met hun kortebroeken doen wat mij betreft de foto niet veel goeds. Waarom de man zelf niet op de foto? (en dan wel even een muntje betalen)

Davy1982: ik vind 'm wel wat hebben. Zou alleen de highlights uit haar gezicht wegpoetsen.

Woudout: je begint herkenbare foto's te maken. :) Schoolbord geeft een stemmige achtergrond die goed in de toning past, maar ik snap de toegevoegde waarde niet van de tekst in krijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik denk een kritische noot naar al die achterlijke selfies die gemaakt worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:18

Barrycade

Through the...

Dat snap ik (hoewel ik dat grotendeels niet meekrijg door het niet op Facebook te zitten), maar ik zie de fotografische toegevoegde waarde niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Barrycade schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 08:36:
Peter: mwha, die electrakast springt mij te veel in mjn oog. Ook de lopende jongens met hun kortebroeken doen wat mij betreft de foto niet veel goeds. Waarom de man zelf niet op de foto? (en dan wel even een muntje betalen)

Davy1982: ik vind 'm wel wat hebben. Zou alleen de highlights uit haar gezicht wegpoetsen.

Woudout: je begint herkenbare foto's te maken. :) Schoolbord geeft een stemmige achtergrond die goed in de toning past, maar ik snap de toegevoegde waarde niet van de tekst in krijt.
Geen idee waarom ik dit toen niet heb gedaan eigenlijk. Misschien speelden de te veel toeristje en wilde ik mijn vrienden niet te lang op me laten wachten.
Heb de man overigens sowieso wel een muntje gedaan ;) Speelde uitstekend viool, voor zover ik dit kan beoordelen uiteraard.

Van mij dit keer een long exposure. Was de eerste keer dat ik dat gedaan had. Was helaas de step-up ring voor mijn variabele ND-filter vergeten. Dus zo vastgemaakt, met wat elastiekjes van mijn vriendin:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/P4xg9WKbJkPPISYVwWX4Y5RW/medium.jpg

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3887/15011419692_1b48deb4c4_c.jpgBeach at New Haamstede by Peter vd Ham, on Flickr

[ Voor 23% gewijzigd door Peter_Aragorn op 23-08-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-06 08:46
@Peter_Aragorn

Leuk bedacht om zo je ND-filter vast te maken, is nog behoorlijk goed gelukt! Verder vind ik de foto nogal grauw, maar dat kan misschien ook komen door de zwart-wit omzetting. Misschien in kleur beter? ;)

Vandaag naar dierenpark Emmen geweest, paar 'leuke' foto's gemaakt waarbij deze mij het meest aantrok. Vind de toning van kleuren erg fijn en de beestjes waren natuurlijk ook wel schattig :+

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3845/15033820672_58a55a207e_c.jpg
Prairie dog
by -Bas, on Flickr

Minpuntje aan mijn foto vind ik dat rechtsonder de prairiehond niet helemaal scherp lijkt te zijn. Dit had ik misschien kunnen voorkomen door een iets hoger diafragmagetal te gebruiken. De sluitertijd liet het toe maar op het beeldschermpje van de D3100 valt gewoon erg weinig te zien. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Barrycade schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:37:
Dat snap ik (hoewel ik dat grotendeels niet meekrijg door het niet op Facebook te zitten), maar ik zie de fotografische toegevoegde waarde niet.
Gelukkig maar, want die is er ook niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
-Bas schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 20:46:
@Peter_Aragorn

Leuk bedacht om zo je ND-filter vast te maken, is nog behoorlijk goed gelukt! Verder vind ik de foto nogal grauw, maar dat kan misschien ook komen door de zwart-wit omzetting. Misschien in kleur beter? ;)

Vandaag naar dierenpark Emmen geweest, paar 'leuke' foto's gemaakt waarbij deze mij het meest aantrok. Vind de toning van kleuren erg fijn en de beestjes waren natuurlijk ook wel schattig :+

[afbeelding]
Prairie dog
by -Bas, on Flickr

Minpuntje aan mijn foto vind ik dat rechtsonder de prairiehond niet helemaal scherp lijkt te zijn. Dit had ik misschien kunnen voorkomen door een iets hoger diafragmagetal te gebruiken. De sluitertijd liet het toe maar op het beeldschermpje van de D3100 valt gewoon erg weinig te zien. O-)
Nah, in kleur is hij niet mooi. De kleuren zijn namelijk niet zo mooi als dat ik gehoopt had. Zonsondergang was minder kleurrijk dan andere avonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Peter_Aragorn schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:09:
[...]

Geen idee waarom ik dit toen niet heb gedaan eigenlijk. Misschien speelden de te veel toeristje en wilde ik mijn vrienden niet te lang op me laten wachten.
Heb de man overigens sowieso wel een muntje gedaan ;) Speelde uitstekend viool, voor zover ik dit kan beoordelen uiteraard.

Van mij dit keer een long exposure. Was de eerste keer dat ik dat gedaan had. Was helaas de step-up ring voor mijn variabele ND-filter vergeten. Dus zo vastgemaakt, met wat elastiekjes van mijn vriendin:

[afbeelding]

Resultaat:
[afbeelding]Beach at New Haamstede by Peter vd Ham, on Flickr
:o met stiekies... :)
Dat je die niet op de foto terugziet, of mis ik nou iets?

.
-Bas schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 20:46:
@Peter_Aragorn

[afbeelding]
Prairie dog
by -Bas, on Flickr

Vind het een leuk plaatje, leuk beestje ook. Dat het rechtsonder minder scherp is, vind ik niet erg: het legt de focus meer op het midden van de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Jolke schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:22:
[...]

:o met stiekies... :)
Dat je die niet op de foto terugziet, of mis ik nou iets?
Lens van de x100s is maar 49mm, filter is 82mm. Dat zo je dus niet, mits je de stiekies goed plaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
* Jolke ziet de elastiekjes door het midden van het filter gaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

* Grozno ziet filter niet centraal op lens geplaatst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Oh, daar heb je eigenlijk wel een goed punt - zo kan dat natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
*Peter ziet dat Woutoud en Jolke het doorhebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Peter, ik denk dat je foto een stuk lekkerder kijk als je de wolk linksboven even wegcloned. Ik heb je foto 4 x bekeken en heb het gevoel dat ik nog steeds alleen die kl#te wolk gezien heb XD. Zelde zo'n erg afleidende wolk gezien. Ik krijg hetzelfde effect als ik mijn zonnekap er niet helemaal lekker opdraai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Die in de hoek bedoel je, linksboven?

Heel snel en beetje dirty in LR:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t5QyZb3dCYFnnVym83EudrT4/medium.jpg

[ Voor 91% gewijzigd door Peter_Aragorn op 26-08-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Yes! Stuk prettiger vind je niet ?:)

Ben heel gevoelig voor dat soort afleidende vlakken geloof ik...

[ Voor 48% gewijzigd door Isniedood op 26-08-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Isniedood schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:22:
Yes! Stuk prettiger vind je niet ?:)

Ben heel gevoelig voor dat soort afleidende vlakken geloof ik...
Is zeker prettiger. Ga het alleen vanavond nog wel even netter doen in Photoshop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Erg goed gelukt zo. Mooie rust onderin en wat beweging bovenin de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:00
@ -Bas Mooie foto doet me denken aan net zoon foto die ik heb gemaakt in de Grand canyon :*)

Zelf blijf ik het lastig vinden om de juiste settings te kiezen als ik ergens een foto van wil maken. :/

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5551/15045299115_8340c82de2_c.jpgIMG_0921 by Downloader_NL, on Flickr

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Downloader: De plaat mist in mijn ogen iets. Het veld is net wat te saai en helaas de wolkenpartij (die er amper is) ook. Verder wel nette kleuren enzo, maar in mijn ogen mist het iets.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5592/15022410006_5a3b0dc522_c.jpgCycling the dunes by Peter vd Ham, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 22:25
Het contrast doet pijn aan mijn ogen, om eerlijk te zijn.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Haha bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
@Dowloader: Mooie kleuren en landschap. Ik vind het opzich jammer dat de foto niet heel scherp oog, maar ik ken je camera en lens verder niet.

@Peter_Aragorn: Ziet er mooi flitsend en strak uit. Al ben ik totaal geen fan van zwart - wit. Deze in kleur lijkt me een stuk mooier.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Ik vind 'm ook erg hard aan de ogen Peter. Wat donkerder en/of minder contrast zou wel prettig zijn. Tevens zou ik hier kiezen voor een 16:9 of iets dergelijks.
Dat zou het wat mij betreft een goede foto maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Dan denk ik dat mijn monitor het aan het begeven is. Hier valt dat namelijk heel erg mee :)

Zal en straks eens op een andere monitor bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkPhotography
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-06-2022
Ik denk dat een lagerstand punt de foto een stuk spannender had gemaakt. Dan komt de fietser echt op je af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 22:03

Zym0tiC

^_^

-Bas: mooie plaat! als ik dan toch een opmerking moet maken zou ik de clarity ietsjes terughalen waardoor de haartjes van de prairiehond net iets minder hard afsteken tegen de achtergrond.

Downloader_NL: op een echt onderwerp na (alhoewel het lijnenspel op zich dan wel weer grappig is) ziet ie er verder goed uit.

Peter_Aragorn: het contrast mag zeker een stuk minder zoals al werd aangehaald. Verder een leuke compositie met het pad door de foto.

Geen betere plaats om van een zonsondergang te genieten vanaf een bankje buiten (met camera). Ik heb er nog even aan gedacht om iets meer schaduw terug te brengen in het bankje maar dat maakte mijn inziens de foto net iets minder spannend.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5581/14859448568_91fc67971f_c.jpgViewpoint by Roger Lahaye, on Flickr

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 21:57
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:23:
Dan denk ik dat mijn monitor het aan het begeven is. Hier valt dat namelijk heel erg mee :)

Zal en straks eens op een andere monitor bekijken.
Ik zou de gehele plaat minimaal een halve stop donkerder maken, behalve de weg (en de fietser). Dan gaat de aandacht al veel meer uit naar de fietser. Nu valt 'ie niet gelijk op eigenlijk.

En misschien nog een lichte blur op de bosjes en planten gooien, die vind ik nu zo scherp dat ze (ook) afleiden :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:01
Ook maar eens een duit in het zakje doen hierzo.

Peter_Aragorn: Ben het wel eens met anderen, teveel contrast naar mijn smaak. De foto kijkt voor mij niet echt lekker weg

Zymotic: Sfeervolle foto, mooie kleuren. Ik had alleen zelf de takjes onder het bankje weggehaald.

Hier één van mij:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5572/14860496540_75433d8263_c.jpgMini car urban by jabbah76, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mooie bewerking. Heb je veel aan de kleuren gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 15:45

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Jabbah:
de foto straal nostalgie uit. Geen moderne details op te zien. Als je zou zeggen dat hij 40 jaar geleden gemaakt is zou ik het ook geloven (zeker als hij naar zwartwit omgezet zou worden).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Zym0tiC: in eerste instantie had ik het idee naar een bosbrand te kijken. Wat abstract, maar kijkt verder goed weg.

@Jabbah: leuk. Moest meteen aan Mr. Bean denken met die koffers op het dak. Oogt wat rood in het asfalt, maar verder eens met BlaTieBla over het nostalgiegevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
Sj44k13 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 00:16:
Mooie bewerking. Heb je veel aan de kleuren gedaan?
Ja de foto is behoorlijk bewerkt. Heb een cinema Lightroom preset gebruikt en deze nog wat verder getweaked. Leuk ook dat de foto nostalgie uitstraalt voor jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@Downloader_NL: Lekker blauwe en groene vlakken, maar mist een onderwerp en/of lijnenspel.
@Peter_Aragorn: Te veel contrast, doet inderdaad bijna pijn aan de ogen. Compositie had ook wel iets anders gemogen, denk ik. Minder lucht, stukje onder en links er af, dan valt wellicht de fietser ook wat meer op. Nu valt de fietser namelijk helemaal niet op, ik denk mede door de z/w omzetting.
@Zym0tiC: Fijne kleuren, interessante, niet alledaagse compositie. De takjes leiden wel een beetje af, en het bankje had misschien ook wel iets minder er op mogen staan; het is als onderwerp niet zo interessant.
@Jabbah: Beetje rossig/paarsig en een tikkeltje te donker op mijn monitor. Verder is het perspectief zo van de zijkant misschien niet de beste, of de achtergrond (het huis) staat te dicht bij. De imperiaal en het koffertje op het dak vallen me zo in ieder geval bijna niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 22:03

Zym0tiC

^_^

Jolke schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:42:
@Zym0tiC: in eerste instantie had ik het idee naar een bosbrand te kijken. Wat abstract, maar kijkt verder goed weg.

...
gelukkig geen bosbrand, nog redelijk recent (2010) heeft er in deze omgeving nog eentje plaats gevonden

@Jabbah: de kleur nabewerking voegt hier veel toe. Maakt de foto echt.

@henkie196: het bankje is mijn inziens net belangrijk als onderwerp. Suggereert namelijk het uitkijken op de zonsondergang. met die gedachte heb ik hem in ieder geval gemaakt :). Het wegwerken van de takjes had gekund en is wel even door mijn gedachte gegaan. Heb ze toch gelaten blijft de natuur die heeft soms zijn eigen willetje

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30965

Varberg Radio Station

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/69spU8s.jpg
Link naar groter, imgur past de foto behoorlijk aan qua kleur+resolutie en geen idee wat nog meer, houd daar rekening mee.

@-Bas: jammer dat hij je niet iets meer aankijkt, de rechteronderkant stoort mij niet.

@Downloader_NL: behoorlijke vignetting en inconsistent toegepast door de linkeronderhoek nauwelijks mee te pakken, is dat bedoeld om mijn oog naar het weiland te trekken? Daar is nou juist weinig te zien behalve een paar lijnen.

@Peter_Aragorn: eens met een eerdere opmerking dat de struiken te scherp zijn. Het contrast zou best kunnen werken in kleur, maar bij deze z/w plaat is het 'm niet.

@Zymb0tiC: hoe bedoel je 'iets meer schaduw terug brengen in het bankje'? Als je lichter maken bedoelt voor meer detail prima dat je dat niet gedaan hebt.

@Jabbah: jammer van de linkerbovenhoek, maakt 'm wat minder strak. De reflectie van de auto vind ik niet helemaal top, en het kleurverschil tussen auto en achtergrond mag van mij wat groter.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 30965 op 27-08-2014 17:34 . Reden: Toevoeging opmerking link naar groter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:21

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@Downloader, lekker kleurtjes maar ik mis wel een beetje een onderwerp en de molens die juist een beetje de aandacht trekken zijn rommelig..
@Peter_aragorn: Iets te fel, en waarom zwart wit, ben eigenlijk wel benieuwd naar de kleuren versie... Vind de compositie wel geslaagd namelijk, alleen de nabewerking valt niet bij mij in de smaak.
@ZyM0tic: Ik mis iets, en die boom die in de fik staat trekt te veel aandacht.
@Jabbah, mooie plaatje en goed uitgewerkte sfeer.
@Refused, probeer eens een andere host zoals flickr ofzo imgur verpest je plaatje... Behalve dat weet de foto mij niet echt te boeien. Een bijzondere elektriciteitsmast doet mij nog steeds niet zoveel...

En nog eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3843/14869950980_35176e1f1b_c.jpgLonely traveler by Mr Pingu, on Flickr

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-02 10:07
@Jabbah: Leuke foto, mooie toning. Weinig op aan te merken. :)

@refused: Mooie lucht en leuk groothoekeffect, maar verder weinig boeiends te zien wat mij betreft. :)

@Mr. Pingu: Wauw, gave plaat. Kijkt erg lekker weg. Enig puntje van kritiek is dat het plafond wat doorgezakt lijkt, dat is wel te corrigeren lijkt me. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@-Bas:
kleuren goed, maar in tegenstelling tot anderen stoor ik me wel een klein beetje aan het onscherpe rechts onderin. Wel schattig beestje :P

@Downloader_NL:
Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zien. De grote vlakken gras vooraan trekken mijn aandacht het meest, maar vervolgens weet ik nog niet wat ik moet zien. En je hebt iets teveel vignet toegepast. Kleuren zijn verder wel uitstekend.

@Peter_Aragorn:
De highlights zijn niet prettig om naar te kijken. Vooral in de lucht is hij te heftig. Ben het eens met Luxicon. In kleur lijkt hij me mooier.

@Zym0tiC:
Lekker sfeervol plaatje. Wellicht ook de highlights ietsje terug schroeven en de shadows iets meer open trekken, zodat het bankje net even wat duidelijker wordt.

@Jabbah:
Iets te rood, maar voor de rest leuk plaatje. Kan zo maar een foto van tig jaar oud zijn :)

@refused:
Met deze mast is meer te doen. Nu doet de foto me niet heel veel.

@Mr Pingu:
Goeie kleuren, mooie locatie ook. Denk dat ik hem nog beter had gevonden zonder die meneer en dan volledig symetrisch links/rechts. Dus dat je pal in het midden staat. :)

-------------
Zo! En na deze overdosis aan kritiek dan mijn eigen foto maar op het podium. Ik ben gisteravond tijdens koopavond het centrum in gegaan en ben daar eens gaan kijken naar opvallende figuren. Deze meneer (bekende in onze regio) kan je niet omheen en die moest dan ook op de foto.

Thuis aangekomen vond ik dit wel eens een mooie poging om mijn eerste BW bewerking te doen, dus hierbij. Ik zou zeggen: Brand af los ;)

City Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Jabbah schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:46:
Ook maar eens een duit in het zakje doen

Hier één van mij:

[afbeelding]Mini car urban by jabbah76, on Flickr
Mooi Jabba, hoe maak jij die toning zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
Harribo schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:26:
[...]

Mooi Jabba, hoe maak jij die toning zo?
Als basis de toning Cinema 1, zie http://www.presetsheaven....htroom-preset-from-japan/
Deze nog een beetje getweaked, de exacte aanpassingen weet ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30965

@pdebie: je hebt 'm niet helemaal lekker afgesneden aan de linkerkant. Ik zie een man met panterprint-jas in zwart/wit maar de context komt niet op mij over.

@Mr Pingu: de eenzame reiziger valt een beetje weg door de afstand tot de camera en de kleurencombinatie van zijn kleding tov de muur en lampen. Ik vind het verder wel een strak shot maar met de persoon had je meer kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Dankjullie wel. Pdebie, zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5593/14894559289_1171d7853b_c.jpgLa gare - Luxemburg by Mr Pingu, on Flickr

@Refused, was ook een beetje een paniekschot. Want ja voor je het wist was de man weg
@PdeBie; Vind hem persoonlijk beetje saai, hij heeft wel een opvallende jas maar verder mis ik "straatbeeld" en gezichtsuitdrukkingen. Het shot iets meer omhoog (Horizon lager) Had ik denk meer gevonden.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
De eerste versie spreekt me net wat meer aan, omdat je foto daar meer diepgang lijkt weer te geven. De nabewerking spreekt me ook net iets meer aan. Deze lijkt zachter te zijn dan op je tweede foto.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Exacte dezelfde develop-settings dus de toning zou hetzelfde moeten zijn... Maar ik zag ook wat je bedoelde maar waarschijnlijk komt dat dus door die man. Die man doorbreekt de symmetrie waardoor de plaat interessanter wordt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Ja, dat denk ik ook. Misschien ook deels doordat de muur rechts meer diepte aan de foto geeft in de eerste foto (in combinatie met die man) Over dezelfde settings: op de tweede foto komt de vloer prominenter in beeld. Dat is misschien door het lagere camera standpunt?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:32
Eentje van een tijdje terug. Pinhole experiment gemaakt met een bierblikje.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5593/15086304375_9f4c40308c_c.jpgBeer can Pinhole - Culture Centre TUDelft
(Na afloop fotopapier ontwikkeld, ge-invert, spiegeld, en wat kekke kleuren toegevoegd ;) )

Peter_Aragorn: Gaaf! inderdaad belichting een half stopje omlaag, maar verder onderwerp mooi in omgeving geplaatst.
Zym0tiC: Heerlijke kleuren/licht!
Jabbah: sfeervolle foto. Netjes uitgevoerd. Misschien helemaal mooi geweest met wat strijklicht op de auto zodat deze wat meer uit uit de achtergrond was gesprongen
pdebie: ziet eruit als een interessant onderwerp, maar van achteren doet het mij niet zoveel. Als je onderwerp niet enkel de man was geweest, maar je wat meer had laten zien (de straat in landschapsformaat), had het wat interessanter kunnen zijn. Of gewoon de timing/lef gehad om 'm van voren te pakken natuurlijk.
Mr Pingu: Krachtige compositie/perspectief. Bij dit soort foto's moet je wel éxact in het midden staan. Verder goede toning.

[ Voor 8% gewijzigd door inquestos op 30-08-2014 23:03 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
@mr pingu : zie nu beide exemplaren. De eerste vind ik de mooiste. Wat dat betreft heb je dan ook goede keuzes gemaakt? Op de 2e is de ruimte mi weg door het knippen, zeg maar het ruimtegevoel. daarnaast gebeurt er niets meer cq valt er niets meer te beleven omdat de man weg is.
Verder is de kracht wat ui de foto omdat hij niet helemaal in het midden is genomen en lijkt de foto iets scheef ? :ik neem aan dat de 2 blauwe wanden op dezelfde hoogte horen te zitten?
Toning blijft heel mooi

[ Voor 28% gewijzigd door Harribo op 31-08-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
@ jabbah: fijn sfeertje, de nabewerking en de toning ondersteunen volgens mij mooi het beeld wat je wilde schetsen, kan aan mijn scherm liggen maar misschien net iets minder blauwig en iets warmer zou misschien nog beter werken. Knap gedaan in ieder geval; foto met een plan en het werkt.

@refused: leuke bolle vorm van de mast maar verder een niet erg aansprekende foto voor mij. Zou een foto als deze in de portretstand misschien beter werken?

@MrPingu: ik vind de versie zonder reiziger de beste. Het is een beetje desolate foto en voor mij voegt de man aan dat sfeertje niets toe. Heel mooi gedaan. Ik zat door je foto stream te balderen en je hebt meer "koele" foto's die mij erg aanspreken. Zoals deze: https://flic.kr/p/oDbj5r

@inquestos: bizarre plaat zo :D Kan ik ergens meer lezen over hoe je dit gedaan hebt?

Dan een experiment van mij. Voor het eerst geoefend met een lange sluitertijd en dan handmatig inflitsen. De eigenaar van het landgoed dacht dat ik koekwaus was toen ik daar een beetje met een flitser in mijn hand rondjes aan het rennen was maar goed... Graag jullie feedback hoe ik dit de volgende keer beter kan doen. Alvast dank.
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3881/15061882212_bb539fe0b4_c.jpg20140819-IMG_9227.jpg by jelmerv, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Wat heb je dan precies ingeflitst? Ik vind het gebouw erg donker, ik mis echt detail in de toren en in de bomen.

De lucht heb je denk ik handmatig donkerder gemaakt? Mooi effect door de langstrekkende wolken, maar misschien had je iets langer moeten wachten. Dan was de lucht donkerder geweest en hoefde je niet met een brush te werken. Nu ziet het er een beetje slordig uit...

De techniek is wel erg gaaf trouwens, Mike Kelley werkt daar ook altijd mee. Zeker het moeite waard om zijn video's te bekijken als je de techniek onder de knie wil krijgen!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik heb het gebouw ingeflitst. Vooral de toren in het midden, ben het zeker met je eens dat de zijkanten en de bomen ook wat (meer) hadden kunnen gebruiken. Of had ik gewoon een nog langere sluitertijd moeten hanteren?

Ik heb een sluitertijd van 61 seconden gebruikt, de wolken zijn daardoor dus zo langgerekt. Ik heb daar verder niks aan gedaan met een grad filter of brush in lightroom oid.

Mike Kelley kende ik nog niet, dank voor de tip! Ik ga hem eens opzoeken. Dank je wel voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 19-06 21:57
Sowieso leuk om mee te experimenteren. Alleen nu heb je (zo te zien) alleen de middelste toren ingeflitst, terwijl je eigenlijk heel het gebouw wilt inflitsen. Dat kan je doen door tijdens de foto meerdere keren te flitsen of je kan meerdere foto's nemen en die in Photoshop samenvoegen :)

The devil is in the details.

Pagina: 1 ... 5 ... 38 Laatste

Let op:
Geef ook commentaar op foto's van anderen. Het is niet de bedoeling om je foto zomaar te dumpen en te wachten op commentaar.