TVIDW: Je zegt: een probeersel van mij.....wat wilde je met deze foto proberen dan?
De foto is erg donker, heeft niet zo'n lekkere lijntjes dus hij kijkt niet zo lekker. Verder zien we een straatbeeld dat een beetje scheef naar rechts loopt, gefotografeerd vanuit een schuurtje/parkeergarage? en een paal prominent links in het beeld. Dit zijn natuurlijk wat technische en compositie-aspecten van een foto, maar ook qua sfeer kan ik er niks echt uit opmaken, dus vandaar de vraag
@bjarky: de foto is nergens echt scherp, hij is veel te donker (waarschijnlijk onderbelichting omdat je camera dacht dat er veel licht was) en het heeft verder niet echt wat met Zweeds lapland te maken. Wat is dat streepjespatroon op de achtergrond?
Bij deze foto vraag ik me af wat je wilde laten zien net als je voorganger. Bij je vrienden sprong hij het meeste eruit, maar wat vind je zelf goed aan deze foto?
EDIT: sorry als ik wat negatief overkom, maar ik vind beide foto's eerder kijk-eens-of-ze-gelukt-zijn-kiekjes. Dus ik zou even kijken naar:
1: welke sfeer wil je vastleggen?
2: compositie: welk onderwerp wil je vastleggen in eerste instantie, en bepaal daarbij of de factoren eromheen er onderdeel van moeten uitmaken of niet.
3: kijk hierbij naar je standpunt (ooghoogte, iets door de knieen zakkend, iets hoger e.d.)
4: controleer of je foto's scherp zijn op je schermpje, zo nee, probeer opnieuw of maak er een paar
5: kijk op de pc welke foto(s) van de serie het mooist zijn en bewerk deze zoals je dit wilt en hou hierbij voor ogen wat je in nabewerking beter wilt (sfeer-effect in een avondfoto versterken door diepere contrasten en kleuren, of zoveel mogelijk overeen gekomen met de werkelijkheid e.d.)
[
Voor 30% gewijzigd door
Deathchant op 31-03-2015 17:12
]