Experience is what you get when you don't get what you want.....
Ja de keepers, EA blijft het lastig vinden om die goed te maken. Verder is het spel echt top!Falastine schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:38:
Gisteren toch maar 2 potjes bij een vriend gespeeld op ps4. Maar serieus waar mannen.... verbeterde keepers? ik zag toch echt 3x blunders dat ik bij mezelf dacht huh???? de bal ging dwars door de handen van de keeper. En de 2e keer een terugspeelbal die de keeper niet hand en zo het doel invloog.
Maar goed ik wacht geduldig tot het alternatief te koop is en probeer die dit jaar weer eens de demo in iedergeval is top.
Schieten was wel even wennen! soms dan schoot hij echt als een wildeman, maar nu er wat +1tjes bij zijn gaat het iets beter. De coach staat soms langs de lijn te glitchen als een malle, maar goed dat zal de nieuwigheid zijn ofzo
Verder vind ik het wel prettig dat ingooien sneller gaat, niet dat hele filmpje maar je kan meteen door naar de ingooi, daar in tegen neemt de keeper nog steeds erg veel tijd met uit trappen 9 van de 10 keer.
Paar dingen vallen mij wel op. Bij Online Seasons bijv, klopt het dat je niet meer de formatie van je tegenstander ziet tijdens de intro? Dit vind ik wel vervelend, weet graag tegen wat voor formatie/line-up ik speel in grote lijnen.
In het menuutje van Online Seasons staat er altijd: Players online: 0. Dit lijkt me sterk. Meer mensen dit?
De gameplay voelt echt stukke fijner aan dan 14 of eerder.
Het verdedigen is inderdaad lastiger geworden al zal dit wel beter gaan naar mate je vaker speelt.
Betreft dat de keepers af en toe blunderen, tja, ik lig er niet wakker om, soms werkt het voordelig en de andere keer nadelig.
Ik lig er ook niet wakker om, maar het kan wel beter, ballen die DOOR de handen van de keeper gaan, of keepers die de bal gewoon voor hun voeten laten liggen en niet meer bewegen zijn toch wel stom. Dat een keeper een fout maak of net naast een bal grijpt die simpel lijkt, dat vind ik niet erg. Maar er zijn gewoon bugs en dat vind ik wel vervelend.donvalentino schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:51:
ook sinds gisteren begonnen met PS4 i.c.m. fifa 15.
De gameplay voelt echt stukke fijner aan dan 14 of eerder.
Het verdedigen is inderdaad lastiger geworden al zal dit wel beter gaan naar mate je vaker speelt.
Betreft dat de keepers af en toe blunderen, tja, ik lig er niet wakker om, soms werkt het voordelig en de andere keer nadelig.
[YouTube: http://youtu.be/TBdbZeT8dHA]
[ Voor 7% gewijzigd door Marc3l op 30-09-2014 13:03 ]
Hahhaha xDMarc3l schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:02:
Keepers zijn toch juist realistisch dan? Kan nog ergerzie bv
[video]
Maar on a serious note, realisme maakt niet altijd het spel beter
VermeerMars18 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 06:57:
[...]
Ja Feyenoord is erg snel he.
Ga het daar maar weer mee spelen, ben drama met City, Real, Liverpool, Dortmund.
Welke tacktiek speel je?
En wat is precies je basis opstelling?
Alvast bedankt.
Krijg zoveel tegengoals
Wilkshire, V Beek, Kongolo, Nelom
El Ahmadi, Clasie
Toornstra
Bilal, Kazim, Boëtius
4-3-3 met één aanvallende en twee controlerende middenvelders dus. Ik gebruik tactiek 'balbezit' en dat is echt een aanrader. Je moet haast moeite doen om geen vrije man te vinden en geen driehoekjes te kunnen maken. Ik heb voor Wilkshire de optie 'altijd opkomen' en voor Toornstra vrij spel. Kazim is vrij snel, dus die laat ik gewoon op de standaard instelling zodat hij ook zo nu en dan diep gaat. Meestal wissel ik na 60 minuten Manu voor Bilal, en dan zet ik Manu op 'achter de linies kruipen' voor de snelle tegenaanval, afhankelijk van de stand laat ik Wilkshire dan gewoon gematigd opkomen.
Over die tegengoals gesproken, ik heb wel wat 6-5, 4-3, en 5-4 uitslagen gehad. Dan begon ik gewoon met de tactiek zoals ik net zei, maar dan speelt mijn tegenstander alles 'L1-driehoekje' oftwel gewoon blinde steekballen. Het ziet er niet uit, maar met een snelle spits is dat toch best gevaarlijk. Dan schakel ik de optie 'ulta verdedigend' in zodat de verdediging 20 tot 30 meter achter de middellijn blijft hangen en de lange steekbal vrijwel onmogelijk is. Alleen deed ik dat bij deze potjes pas na de 4 tegendoelpunten, maar eigenlijk moet ik dat dan meteen doen.
Je hebt met Feyenoord zoveel mogelijkheden, Kazim is sterk en snel, wint dus veel sprint en kopduels. Je kan daardoor door het midden en via de flanken aanvallen, de drie middenvelders geven nauwelijks een bal weg en Van Beek heeft net zoals in het echt een prima lange bal om van rechts die bal linksvoor in de hoek bij Boëtius te leggen.
Wat mij ook verbaasd is de kwaliteit van Toornstra, schot is natuurlijk heel goed, maar wint veel kopduels, is nog vrij snel en qua aannames en loopacties ook goed.
This is absolutely ridiculous
Ik ben zondag vrij makkelijk EA cup winnaar geworden (één keer 2-1 tegen Newcastle in de laatste 10 min. voor de rest alles met minimaal 2 doelpunten verschil gewonnen) met Feyenoord, dat viel me alles meeRidicuul schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:08:
[...]
Vermeer
Wilkshire, V Beek, Kongolo, Nelom
El Ahmadi, Clasie
Toornstra
Bilal, Kazim, Boëtius
4-3-3 met één aanvallende en twee controlerende middenvelders dus. Ik gebruik tactiek 'balbezit' en dat is echt een aanrader. Je moet haast moeite doen om geen vrije man te vinden en geen driehoekjes te kunnen maken. Ik heb voor Wilkshire de optie 'altijd opkomen' en voor Toornstra vrij spel. Kazim is vrij snel, dus die laat ik gewoon op de standaard instelling zodat hij ook zo nu en dan diep gaat. Meestal wissel ik na 60 minuten Manu voor Bilal, en dan zet ik Manu op 'achter de linies kruipen' voor de snelle tegenaanval, afhankelijk van de stand laat ik Wilkshire dan gewoon gematigd opkomen.
Over die tegengoals gesproken, ik heb wel wat 6-5, 4-3, en 5-4 uitslagen gehad. Dan begon ik gewoon met de tactiek zoals ik net zei, maar dan speelt mijn tegenstander alles 'L1-driehoekje' oftwel gewoon blinde steekballen. Het ziet er niet uit, maar met een snelle spits is dat toch best gevaarlijk. Dan schakel ik de optie 'ulta verdedigend' in zodat de verdediging 20 tot 30 meter achter de middellijn blijft hangen en de lange steekbal vrijwel onmogelijk is. Alleen deed ik dat bij deze potjes pas na de 4 tegendoelpunten, maar eigenlijk moet ik dat dan meteen doen.
Je hebt met Feyenoord zoveel mogelijkheden, Kazim is sterk en snel, wint dus veel sprint en kopduels. Je kan daardoor door het midden en via de flanken aanvallen, de drie middenvelders geven nauwelijks een bal weg en Van Beek heeft net zoals in het echt een prima lange bal om van rechts die bal linksvoor in de hoek bij Boëtius te leggen.
Wat mij ook verbaasd is de kwaliteit van Toornstra, schot is natuurlijk heel goed, maar wint veel kopduels, is nog vrij snel en qua aannames en loopacties ook goed.
Als Bilal in het echt net zo zou spelen als bij Fifa zou hij er standaard in staan
Jup, ik speel altijd tegen spoken want er is nooit iemand online haha. Dat met die opstellingen vind ik dan juist weer beter, hoef ik niet 2 minuten te wachten als mijn tegenstander eerst een bakje koffie gaat halen of wat dan ook. Ik snap wel dat je de opstelling van de tegenstander wil zien, dat hadden ze wel erin kunnen werken, want die balk onderin het scherm laat wel wat zien als je de spelers kent, maar dan zie je het radartje niet meer. Maar het is het één of het ander.rickertsnaak schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:59:
Sinds een aantal dagen Fifa 15 op de PS4. Speelt heerlijk![]()
Paar dingen vallen mij wel op. Bij Online Seasons bijv, klopt het dat je niet meer de formatie van je tegenstander ziet tijdens de intro? Dit vind ik wel vervelend, weet graag tegen wat voor formatie/line-up ik speel in grote lijnen.
In het menuutje van Online Seasons staat er altijd: Players online: 0. Dit lijkt me sterk. Meer mensen dit?
Je kon in fifa 14 gewoon 1 keer doorklikken en dan kwamen de opstellingen, 15 seconde wachten en je heb ze allebei gezien.Ridicuul schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:15:
[...]
Jup, ik speel altijd tegen spoken want er is nooit iemand online haha. Dat met die opstellingen vind ik dan juist weer beter, hoef ik niet 2 minuten te wachten als mijn tegenstander eerst een bakje koffie gaat halen of wat dan ook. Ik snap wel dat je de opstelling van de tegenstander wil zien, dat hadden ze wel erin kunnen werken, want die balk onderin het scherm laat wel wat zien als je de spelers kent, maar dan zie je het radartje niet meer. Maar het is het één of het ander.
Hehe, ben gelukkig niet de enige. Wat betreft die formatie laten zien, ik snap dat het tijd scheelt, maar ze hebben nu echt alles eruit gehaalt (wat natuurlijk fijn is, al is soms even koffie zetten ook wel chillRidicuul schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:15:
[...]
Jup, ik speel altijd tegen spoken want er is nooit iemand online haha. Dat met die opstellingen vind ik dan juist weer beter, hoef ik niet 2 minuten te wachten als mijn tegenstander eerst een bakje koffie gaat halen of wat dan ook. Ik snap wel dat je de opstelling van de tegenstander wil zien, dat hadden ze wel erin kunnen werken, want die balk onderin het scherm laat wel wat zien als je de spelers kent, maar dan zie je het radartje niet meer. Maar het is het één of het ander.
Revive the guild!
Hoe zit het nu?
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Verwijderd
Heb er bij Fifa15 niet echt op gelet, zal zometeen eens kijken
El Ahmadi, Clasie, Boularouz..Zyron schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:26:
Irritatiefactortje: ik heb de game op Origin gekocht, en kan keurig kiezen uit allerlei talen. Game dus in Nederlands, commentaar op Engels. Dat behoeft geen uitleg. Maar ik vind het heel jammer dat geen enkele clubnaam/spelersnaam uit de Eredivisie dit jaar wordt uitgesproken door onze Engelse vrienden, al meende ik dus een paar dagen terug hier te lezen dat iemand anders dat wel had? (Sigthorsson die enkel 'Kolbein' wordt genoemd?)
Hoe zit het nu?
Hebben jullie dezelfde ervaring? Ik vind het juichen best lang duren. Messi die elke keer helemaal naar de cornervlag rent... ;-)
Tijdens het juichen kun je een vreugde dansje doen en rondrennen. Bij instellingen staan er een hoop. Zo kun je bijvoorbeeld dansen, op je buik duiken ect. Wel geinig, maar daarom duurt het dus lang.meesje schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:23:
Sinds afgelopen weekend heb ik een PS4 bezit met Fifa 15. Voor mij is het een hele lange tijd geleden dat ik Fifa heb gespeeld (Sega Mega Drive..... ;-) ). Wat me nu opvalt, is dat ik na het scoren het 'juichen' niet kan wegklikken (of doorklikken). Na het juichen komt de herhaling en deze kan wel doorklikken (met de X knop).
Hebben jullie dezelfde ervaring? Ik vind het juichen best lang duren. Messi die elke keer helemaal naar de cornervlag rent... ;-)
[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 30-09-2014 17:42 ]
Iemand hier al een antwoord op?Zmokkie schreef op maandag 29 september 2014 @ 08:08:
Weet iemand hoe je de kleur van je spelerindicator kan aanpassen. Dat is het pijltje boven het hoofd van de speler die je geselecteerd hebt. Wanneer je samen in 1 team speelt heb ik moeite om blauw en rood van elkaar te onderscheiden. Ik weet dat je in je ps3 menu controllers opnieuw kan toewijzen en zo van controller 1 controller 4 kan maken waardoor de spelerindicator van rood naar geel wijzigt maar deze verandering zie je niet in coop seizoenen. Daar zijn de kleuren nog steeds rood en blauw. Alvast bedankt
Niet echt een ideale oplossing maar als je 3 controllers hebt kan je ze alle drie aanzetten en de 2de controller gewoon niet gebruiken?
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Nee, niets.Poulske schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:43:
Ik heb net carrière modus zitten spelen op de PS4 en daarop werden de meeste spelers/clubs wel gewoon Engels uitgesproken, zelfs Heracles Almelo.
El Ahmadi, Clasie, etc., moet er even op letten dan.
Snap er niks van.
Vind ook dat een seizoen erg lang duurt.
[ Voor 10% gewijzigd door iNFiNiTY- op 30-09-2014 19:31 ]
Al drie keer gehad ondertussen..
-> buh, al weer meer dan genoeg geïrriteerd van multiplayer.. terug offline voor een paar maand.
[ Voor 40% gewijzigd door SmokingCrop op 30-09-2014 19:50 ]
Revive the guild!
Daar hebben we vraag een aanbod voor:)Jelte,89 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:27:
Trouwens... Ik heb Maher in form, is maar 9.000 ofzo waard... misschien iemand hier belangstelling? (PC, ID: Jelte89)
PSN ID Binloading_nl
Niet over nagedacht, ik hoopte iemand voort te helpen, afspreken wanneer ik em te koop zet, en diegene kan dan direct toeslaan...
Revive the guild!
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Je krijgt verschillende wedstrijden op verschillende niveau's. Die moeilijkheid kun je per wedstrijd eventueel naar boven aanpassen.JSchut schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:03:
De difficulty setting is voor offline games. Dat snap ik. Maar geldt dit ook voor offline FUT? Ik lees namelijk dat de moeilijkheid per divisie omhoog gaat. Maar heeft de default setting daar dan geen invloed op? Of wordt het alleen moeilijker doordat je betere teams tegenkomt en blijft de difficulty setting leidend voor de gameplay?
Hoe hoger de divisie hoe moeilijker het wordt (en hoe meer coins het opleverd)
Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!
Playstation 5
Met L2 (of LT op xbox) bleef je nooit voor de speler rennen, je draaide enkel naar de tegenstander toe en probeert ze te volgen. ze rennen daardoor langzamerStylze schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:07:
Hoe verdedigen jullie nu online? met L2 bleef je eerst gewoon voor je tegenstander maar nu rennen ze er bij mij makkelijk langs steeds ze dribbelen vanaf hun helft zo naar mijn keeper toe:(
als je met een tegenstander mee moet rennen, lukt dit idd niet met L2
De verdediging tutorials in Fifa zijn wel ff handig om te doorlopen als je dat verdedigen niet helemaal onder de knie hebt
[ Voor 23% gewijzigd door cypher21 op 01-10-2014 11:16 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Begon dus met een vrij slecht mannetje (sterkte 66 ofzo, kan dat anders?) en via mijn club Fc Twente werd ik direct uitgeleend aan een engelse tweede divisie club waar ik nu niet weg lijk te komen.
Ik heb iets van 50 doelpunten gemaakt en alle doelen gehaald maar tijdens de winter transfer periode ontving ik geen enkel mailtje over dat een andere club me wilde hebben, is dit normaal?
Je gaat aan het eind van het seizoen gewoon terug naar Twente waar je waarschijnlijk wat meer kans hebt op een basisplaats.Nasty Nate schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:18:
Ik zou graag even een beginnersvraag stellen: Ik dacht laat ik eens de carriere modus als speler gaan doen.
Begon dus met een vrij slecht mannetje (sterkte 66 ofzo, kan dat anders?) en via mijn club Fc Twente werd ik direct uitgeleend aan een engelse tweede divisie club waar ik nu niet weg lijk te komen.
Ik heb iets van 50 doelpunten gemaakt en alle doelen gehaald maar tijdens de winter transfer periode ontving ik geen enkel mailtje over dat een andere club me wilde hebben, is dit normaal?
Duurt best lang....zo'n seizoen in de tweede divisie
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Gister weer van alles geprobeerd, maar wat een drama.
Ooit komt het weer goed, terwijl ik al vanaf fifa 98 ieder jaar speel ahaha
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ja KUT fifa, en we blijven het maar met z'n alle kopen.Mars18 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:38:
Online nog een drama haha.
Omdat 15 de eerste echte HD versie voor mij zou zijn (PS4) heb ik 'm gekocht, anders weet ik het zo net nog niet!
PS3 gaat het iig aardig goed op het moment (in de avonduren)Mars18 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:38:
Online nog een drama haha.
PSst: Zaalvoetbal met fifa 98 was
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Had ik ook last van. Heb dit opgelost door mijn instellingen handmatig op te slaan. Dus eerst commentaar op engels zetten en daarna je profiel opslaan. Fifa afsluiten en opnieuw opstarten. Hierna bleef hij gewoon op engels staan.Florissant schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:10:
Ik erger me dood aan het feit dat ik simpelweg geen Engels commentaar kan krijgen..
Wanneer ik hem op Engels zet en speel een potje, hoor ik automatisch Nederlands commentaar.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Het gaat hier om de PS4
PS4 hier, ik start het spel op in het Nederlands maar heb in de game instellingen het commentaar ingesteld op engels. Dus concreet: de taal keuze bij het starten van het spel zorgt niet voor de taal van het commentaar, dat gaat via de game instellingen.Florissant schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:10:
Ik erger me dood aan het feit dat ik simpelweg geen Engels commentaar kan krijgen..
Wanneer ik hem op Engels zet en speel een potje, hoor ik automatisch Nederlands commentaar.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Het gaat hier om de PS4
Klopt, maar die wordt gereset zodra je een wedstrijd startKaap schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:00:
[...]
PS4 hier, ik start het spel op in het Nederlands maar heb in de game instellingen het commentaar ingesteld op engels. Dus concreet: de taal keuze bij het starten van het spel zorgt niet voor de taal van het commentaar, dat gaat via de game instellingen.

Hier geen last van.. Gewoon commentator op Engels gezet vanaf het begin al..dutchgio schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:03:
[...]
Klopt, maar die wordt gereset zodra je een wedstrijd start
Was een geintje hoorJelte,89 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:40:
Sorry Jongens...
Niet over nagedacht, ik hoopte iemand voort te helpen, afspreken wanneer ik em te koop zet, en diegene kan dan direct toeslaan...
PSN ID Binloading_nl
Erger me kapot aan al die goals vanaf de aftrap, al scoor ik ook wel vaak zo, maar lastig te verdedigen.garriej schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:41:
[...]
Ja KUT fifa, en we blijven het maar met z'n alle kopen.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Dat komt doordat mensen gelijk gaan happen.. gewoon met je middenvelder achteruit lopen en pakken op het juiste moment.. 9 van de 10 heb je hemMars18 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:14:
[...]
Erger me kapot aan al die goals vanaf de aftrap, al scoor ik ook wel vaak zo, maar lastig te verdedigen.
Inderdaad, ik snap ook niet dat zoiets een glitch wordt genoemd door velen. Als je gewoon je radar in de gaten houdt en eventjes meeloopt heb je de bal 9 van de 10 keer, keeper in de goal laten staan want anders kan het soms nog fout gaan doordat de bal eroverheen wordt getikt in één keer.Shadow343 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:15:
[...]
Dat komt doordat mensen gelijk gaan happen.. gewoon met je middenvelder achteruit lopen en pakken op het juiste moment.. 9 van de 10 heb je hem
[ Voor 17% gewijzigd door Hendrik A op 01-10-2014 13:22 ]
Dat komt omdat er soms mensen zijn die niet zo scherp aan de wedstrijd beginnen. Daar maken dit soort spelers gebruik van door in één keer vol op de aanval te gaan. Heel makkelijk te verdedigen, als je oplet. Overigens is dat ook zo na een tegendoelpunt, dan zijn sommigen nog teveel aan het nagenieten waardoor ze je de eerste 5 man al uit laten spelen.Hendrik A schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:21:
ik snap iets niet aan online seasons. Heel veel mensen lopen vanaf de aftrap rechtstreeks richting mijn 16 en verspelen daarmee de bal. Zijn dit bots of hebben ze gewoon geen voetbal verstand?
[ Voor 12% gewijzigd door Ridicuul op 01-10-2014 13:32 ]
Ik doe het zelf ook en het valt me op dat 9 van de 10 het niet of amper kunnen verdedigen terwijl het me zelf wel lukt..Hendrik A schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:21:
Ik snap iets niet aan online seasons. Heel veel mensen lopen vanaf de aftrap rechtstreeks richting mijn 16 en verspelen daarmee de bal. Zijn dit bots of hebben ze gewoon geen voetbal verstand? Wel relaxt want je hebt vrijwel meteen balbezit, dus mij hoor je niet klagen.
Ik ga het geen glitch noemen, wel is dit veel makkelijker dan in FIFA 14. Daar viel het mij niet zo erg op.Ridicuul schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:20:
[...]
Inderdaad, ik snap ook niet dat zoiets een glitch wordt genoemd door velen. Als je gewoon je radar in de gaten houdt en eventjes meeloopt heb je de bal 9 van de 10 keer, keeper in de goal laten staan want anders kan het soms nog fout gaan doordat de bal eroverheen wordt getikt in één keer.
In FIFA 15 merk ik wel gewoon een groot gat tussen mijn verdediging en middenveld bij de aftrap. Je staat zo 1 op 1 met de verdediging.
En ja ik weet dat ik niet moet happen, en toch doe ik het te veel
Verder vindt ik de verbinding op de ps4 niet goed, de kwaliteit van de verbinding was op de xbox 360 altijd veel beter
[ Voor 7% gewijzigd door Mars18 op 01-10-2014 13:36 ]
Afleren dan haha.. wat ik standaard doe op meteen die gap op te vullen paasje terug diep sturen dan komen die 2 aanvallers op je af meteen balletje erover heen je staat tegen alleen de verdediging nog..Mars18 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:35:
[...]
Ik ga het geen glitch noemen, wel is dit veel makkelijker dan in FIFA 14. Daar viel het mij niet zo erg op.
In FIFA 15 merk ik wel gewoon een groot gat tussen mijn verdediging en middenveld bij de aftrap. Je staat zo 1 op 1 met de verdediging.
En ja ik weet dat ik niet moet happen, en toch doe ik het te veel
Verder vindt ik de verbinding op de ps4 niet goed, de kwaliteit van de verbinding was op de xbox 360 altijd veel beter
zo irritant dat elke fifa z'n klote glitch/bug heeft... haalt heel veel plezier weg in mijn ogen...
Misschien de bal gewoon aan zo iemand geven en zelf gaan counteren?Jedi Geub schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:39:
Merk wel dat men veelal dezelfde "tactiek" begruikt... gewoon real nemen, lekker met vleugels spelen, dan volledig defensief aan je wedstrijd beginnen en dan constand diep steekballen geven op ronaldo of bale... 2 van de 3 ballen zijn goed en ze rennen zo door op de keeper...
zo irritant dat elke fifa z'n klote glitch/bug heeft... haalt heel veel plezier weg in mijn ogen...
Ook is dit wederom weer te verdedigen ben Barca en tot nu toe *klopt af* nog geen 1 wedstrijd online verloren. 9 van 10 speel ik tegen Real en 9 van 10 hanteert deze tacktiek.. vrij simpel te verdedigen als je gewoon je verdedigers op mandekking gooit. Alves en Alba lopen overigens ook de rest dicht mocht hij er een keer doorkomenJedi Geub schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:39:
Merk wel dat men veelal dezelfde "tactiek" begruikt... gewoon real nemen, lekker met vleugels spelen, dan volledig defensief aan je wedstrijd beginnen en dan constand diep steekballen geven op ronaldo of bale... 2 van de 3 ballen zijn goed en ze rennen zo door op de keeper...
Schijt irritant inderdaad. Met Bayern sta ik voor met 3-0 en verlies ik met 3-4 door zulke goals. Tevens vond mijn stiefzoontje het ook leuk om dat moment geregeld voor het beeld te lopenJedi Geub schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:39:
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ik speel dan met Feyenoord dus kom sowieso geen Real tegen, maar wel spelers die alleen maar de bal proberen te steken, maar het is heel simpel te verdedigen door die pass lijn eruit te halen met een CV, dan moet de bal door de lucht en dan is het timen met de knijpende backs en de andere CV zodat de diepgaande speler nog minimaal 2 tegenstanders voor zich heeft. Ook kan je de tactiek op verdedigend zetten zodat de verdediging 10 meter naar achter staat, ultra verdedigend (20 meter) als de tegenstander dan nog de bal perfect weet te geven. Ben nog niemand tegengekomen die daar nog doorheen weet te steken. En anders kan ook parkeer de bus nog, maar dat gaat wel zwaar ten koste van het combinerende aanvallen dat ik probeer te spelen.Shadow343 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:41:
[...]
Ook is dit wederom weer te verdedigen ben Barca en tot nu toe *klopt af* nog geen 1 wedstrijd online verloren. 9 van 10 speel ik tegen Real en 9 van 10 hanteert deze tacktiek.. vrij simpel te verdedigen als je gewoon je verdedigers op mandekking gooit. Alves en Alba lopen overigens ook de rest dicht mocht hij er een keer doorkomen
Kleinere teams als in Feyenoord, Southampton, Fc Dordrecht, Millwall af en toe etc.
Dat was zo irritant dat je hem nu "stief"zoon noemt?iCy schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:42:
[...]
Schijt irritant inderdaad. Met Bayern sta ik voor met 3-0 en verlies ik met 3-4 door zulke goals. Tevens vond mijn stiefzoontje het ook leuk om dat moment geregeld voor het beeld te lopen
Mijn dochter is ook dol op mijn PS4... vooral als ik zelf even speel... Toch maar weer na 8 uur dat ding aangooien
Voorsprongen weggeven heb ik ook jarenlang last van gehad. Ik speel nu gewoon de wedstrijden wat rustiger uit. Dan counter ik er meestal nog een goal bij ook.iCy schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:42:
[...]
Schijt irritant inderdaad. Met Bayern sta ik voor met 3-0 en verlies ik met 3-4 door zulke goals. Tevens vond mijn stiefzoontje het ook leuk om dat moment geregeld voor het beeld te lopen
Juist goed toch, als ik 4 - 0 voorsta op minuut 30 heb ik liever dat ze weg gaan hoor. De game is dan toch al over.Afvalzak schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:47:
Daarom speel ik ook liever met kleinere teams, dan heb je ten eerste niet 100-en quitters (die kiezen allemaal barca, real, bayern of Man U volgens mij) en je hebt wat meer variatie in tegenstanders en dus ook taktieken
Kleinere teams als in Feyenoord, Southampton, Fc Dordrecht, Millwall af en toe etc.
Haha ik moet eerlijk toegeven ik krijg verdraaid vaak rood online en dan heb ik ff een moment van shitzooi omdat ik dan vaak voor sta met 2-0 1-0 etc.. Ik ga dan standaard over naar 4-5-1 met parkeer de bus en ik combineer er volledig op los nog beter dan 4-3-3 soms.. verbaasd me telkens weer.Ridicuul schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:47:
[...]
Ik speel dan met Feyenoord dus kom sowieso geen Real tegen, maar wel spelers die alleen maar de bal proberen te steken, maar het is heel simpel te verdedigen door die pass lijn eruit te halen met een CV, dan moet de bal door de lucht en dan is het timen met de knijpende backs en de andere CV zodat de diepgaande speler nog minimaal 2 tegenstanders voor zich heeft. Ook kan je de tactiek op verdedigend zetten zodat de verdediging 10 meter naar achter staat, ultra verdedigend (20 meter) als de tegenstander dan nog de bal perfect weet te geven. Ben nog niemand tegengekomen die daar nog doorheen weet te steken. En anders kan ook parkeer de bus nog, maar dat gaat wel zwaar ten koste van het combinerende aanvallen dat ik probeer te spelen.
Dat maakt minder uit ja, maar ik vind het zo irritant als ik bijvoorbeeld 5-0 voorsta, laatst al na 25 minuten en dan stopt de tegenstander met spelen, zonder te quitten. Al die filmpjes, pauzes grrrrrr.garriej schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:49:
[...]
Juist goed toch, als ik 4 - 0 voorsta op minuut 30 heb ik liever dat ze weg gaan hoor. De game is dan toch al over.
Dit dus. Ook alle BVB spelers doen dit. Wedstrijden met meer dan 10 goals zijn geen uitzondering. Erg jammer. Ook het doorrennen vanaf de aftrap en meteen scoren is zó simpel.Jedi Geub schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:39:
Dit soort zaken zouden bij het testen toch echt eruit moeten komen...
Ik merk wel dat Be a Pro wat hortend en stotend gaat, daar mogen ze echt nog wel aan veranderen. Af en toe framedrops (heb ik bij gewone blik op het spel niet), volgens mij heeft dat te maken met de "Be a Pro" camera. Al met al een goede stap vanaf FIFA 12, het ziet er allemaal frisser uit en vooral het wisselen naar de ontvanger bij een ingooi, vrije trap of corner ben ik erg blij mee! Dat miste ik echt enorm!
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Toen ik las mijn vrouw stopt ik met lezen en dacht ik alleen maar trouwen..Arjan90 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:55:
Ik kom zelf vanaf FIFA 12 op de xbox 360 en ben overgestapt naar FIFA 15. Game speelt lekker weg vind ik, in ieder geval wat verbeteringen. Mijn vrouw heeft vooral veel moeite omdat ze op het middenveld de bal veel kwijtraakt, maar ik kan op Prof een leuk potje spelen. Wereldklasse is nog wel moeilijk maar dat komt vooral doordat bepaalde automatismen die ik in FIFA 12 gebruikte niet meer werken in FIFA 15.
Ik merk wel dat Be a Pro wat hortend en stotend gaat, daar mogen ze echt nog wel aan veranderen. Af en toe framedrops (heb ik bij gewone blik op het spel niet), volgens mij heeft dat te maken met de "Be a Pro" camera. Al met al een goede stap vanaf FIFA 12, het ziet er allemaal frisser uit en vooral het wisselen naar de ontvanger bij een ingooi, vrije trap of corner ben ik erg blij mee! Dat miste ik echt enorm!
Haha, the same here!Shadow343 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:56:
[...]
Toen ik las mijn vrouw stopte ik met lezen en dacht ik alleen maar trouwen..
Oh wacht het is zijn vrouw dus ze zijn getrouwd.. in dat geval HELDVANDEDAG
Als hij nu gaat vertellen dat zijn schoonmoeder ook meedoet dan is hij de god waar ik in ga geloven!Shadow343 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:58:
[...]
Misschien leuk voor jullie om te zien
YouTube: MarsGameEvents MGE
PSN ID Binloading_nl
Nice speel je vaak toernooien? Prof of met vrienden? Ben namelijk ook weer van plan om soms eens een toernooitje mee te pakken van Fifa live.. 1 tip gebruik de volgende keer gewoon de ps4 feature haha sommige vids zijn echt lastig te bekijken.Mars18 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:13:
Hierbij wat video's van het toernooi afgelopen vrijdag met FIFA 15.
Misschien leuk voor jullie om te zien
YouTube: MarsGameEvents MGE
Vriendschapsverzoek is verzonden!steefje schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:20:
Als er iemand, die net als ik totaal niet kan verdedigen, en toch online wil spelen...voeg me dan gerust toe op de PS4. Misschien kunnen we elkaar wat leren.
Zal je vanavond even toevoegen. Eens kijken of ik de PS4 controller inmiddels goed genoeg onder de knie heb.steefje schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:20:
Als er iemand, die net als ik totaal niet kan verdedigen, en toch online wil spelen...voeg me dan gerust toe op de PS4. Misschien kunnen we elkaar wat leren.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Dít dus. Of stream lekker via TwitchShadow343 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:22:
[...]
1 tip gebruik de volgende keer gewoon de ps4 feature haha sommige vids zijn echt lastig te bekijken.
Ik ga je ook toevoegen
Hier op terugkomend, bij mij dus helemaal niets. Zijn er meer PC-spelers die daar last van hebben? En ik kan me van voorgaande jaren herinneren dat ik in het Engels uit meerdere commentaarteams kon kiezen, dat kan nu ook niet?Poulske schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:43:
Ik heb net carrière modus zitten spelen op de PS4 en daarop werden de meeste spelers/clubs wel gewoon Engels uitgesproken, zelfs Heracles Almelo.
Er lopen maar een paar op deze aardbol, en ik ben met één ervan getrouwdShadow343 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:58:
[...]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Gaat ze ook met je naar wedstrijden en drinkt ze bier?Arjan90 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:25:
[...]
Er lopen maar een paar op deze aardbol, en ik ben met één ervan getrouwdEn ze is bloedfanatiek

Ik ben niet getrouwd (en ze drinkt geen bier) maar we gaan zondag wel samen naar Ajax.Shadow343 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:26:
[...]
Gaat ze ook met je naar wedstrijden en drinkt ze bier?![]()
Ze speelt alleen niet mee met Fifa, wel andere games op de PS4.
On: Ben al een paar dagen aan het rommelen met FUT, van 't weekend Futhead maar eens afstruinen om een fijn team samen te stellen. En dan online aan de slag (wanneer de lag gefixed is op de PS4).
Nu twee potjes online gespeeld, eerste pot was vrij van lag de tweede werd er bijna door verpest..
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Heb het geprobeerd op Auto, maar dan gaan heel veel ballen richting cornervlag. Op Semi is het al lastig genoeg om in de lange hoek te schieten, vaak gaat hij naast ipv minstens tussen de palen.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ik kan er helemaal geen snars van. Die spelers doen niet wat ik wil en ben bv niet in staat om een 1-2tje te initiëren. Hoe houd je het overzicht?
Aanvullende vraag. Kan ik hem beter op de ps4 of Xbox kopen?
Speel je met een controller op pc of met keyboard?giantgiantus schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:37:
Hoe leer je FIFA?
Ik kan er helemaal geen snars van. Die spelers doen niet wat ik wil en ben bv niet in staat om een 1-2tje te initiëren. Hoe houd je het overzicht?
controller is definitely the way to go.
[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 01-10-2014 21:33 ]
Dit is mijn eerste Fifa sinds 2005 dus voor mij is er enorm veel veranderd.
Een potje spelen met vrienden en tegen vreemden is goed en makkelijk geregeld. Ik vind het lekker overzichtelijk. FUT gaat me denk ik nog wat te ver want ik begrijp daar niks van.
De skill games zijn echt geweldig om je skills te verbeteren.
Een wedstrijd zelf is altijd vol actie al heb ik het gevoel dat de verhouding in snelheid met betrekking tot de werkelijkheid af en toe een beetje zoek is (een bagger club verdediger die Robben eruit sprint? hmm hmm).
De ambiance in het stadion is geweldig even als voor de graphics (ps4). Het ziet er allemaal echt goed uit.
Ik begin me wel te irriteren aan de keepers, all new next gen keepers. Ik geloof er niks van. Het lijkt zelfs wel dezelfde bagger wat ik in 2005 tegen kwam. Ik heb al regelmatig gehad dat mijn keeper er doodleuk bij stond te kijken als een bal het doel in werd getrapt. Als hij zijn hand maar ietsje uitgestoken had, was er geen goal geweest. Ook van de rare katachtige sprongen waarbij ik sterk mijn vraagtekens zet.
De scheidsrechters mogen van mij ook een spoedcursus fluiten volgen van EA. Teveel dubieuze beslissingen -> een keeper lijkt wel alles te mogen want ik heb al een aantal keer de speler voel onderuit gehaald met de keeper zonder dat er een bal in de buurt was, en geen penalty. Een normaal duel is daarentegen wel genoeg voor een vrije trap of zelfs geel.
Ik mag hopen dat deze 2 grote punten nog wel wat aandacht van EA gaat krijgen, werken die nog met patches?
Ik zal me nog wel een tijdje vermaken met deze game. Ik hoop wel dat ik iets beter ga worden aangezien mijn score in Seasons 7-5-23 (W-D-L) is. Het lijkt al snel alsof de matchmaking je alleen goede spelers voorschotelt haha. Mijn grootste verliespot was een mooie 1-11 tegen FC porto heerlijk..!
Ik speelde veel toernooien, nu af en toe met vrienden nog. Maar ik organiseer nu toernooienShadow343 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:22:
[...]
Nice speel je vaak toernooien? Prof of met vrienden? Ben namelijk ook weer van plan om soms eens een toernooitje mee te pakken van Fifa live.. 1 tip gebruik de volgende keer gewoon de ps4 feature haha sommige vids zijn echt lastig te bekijken.
De toernooien zijn dan ook op locaties
[ Voor 4% gewijzigd door Mars18 op 01-10-2014 21:43 ]
Controller.SmokingCrop schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:32:
[...]
Speel je met een controller op pc of met keyboard?
controller is definitely the way to go.
Verder was ik begonnen bij City, gelijk uitgeleend aan Preston, nu weer City en ik heb een request gedaan voor transfer, en ik zie wel interesses van clubs maar heb geen enkele mail gehad.
Ben al speler van het jaar geweest met Preston, en speel voor NL ook. Maar mijn attributen gaan niet meer omhoog lijkt wel?
Heb je die skill games al eens geprobeerd? Zitten een paar goede basis "oefeningen" bij
Alles draait idd rond scouting..FireFoz schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:19:
Ik speel een manager carriere maar hoe kun je gewoon de hele transfer lijst zien? Of is dat niet meer...? In voorgaande fifa's kon je gewoon een hele tabel zien met honderden spelers en de vraagprijs...nu moet je alles scouten?? Tevens zie ik bij de transfers nergens het algemene cijfer/waardering van een speler staan, alleen maar de leeftijd en alle kwaliteiten specifiek per onderdeel vermeldt. Kun je niet de algemene beoordeling zien?

Gelukkig bestaat deze site: http://www.futhead.com/15/career-mode/players/
Prijs zie je wel niet, maar maakt het toch al een beetje beter
[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 01-10-2014 23:30 ]
Dat was in FIFA 14 ook al zo volgens mij. EA heeft de carriere modus compleet om zeep geholpen.FireFoz schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:19:
Ik speel een manager carriere maar hoe kun je gewoon de hele transfer lijst zien? Of is dat niet meer...? In voorgaande fifa's kon je gewoon een hele tabel zien met honderden spelers en de vraagprijs...nu moet je alles scouten?? Tevens zie ik bij de transfers nergens het algemene cijfer/waardering van een speler staan, alleen maar de leeftijd en alle kwaliteiten specifiek per onderdeel vermeldt. Kun je niet de algemene beoordeling zien?
Nee, ik heb ook een PS4 en ben EAFC level 60, ik heb de trophee wel gekregen. Erg vreemd...Exorcist schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:18:
Ik ben reeds begonnen met 15 op de PS4, m'n EAFC level was 17 toen ik startte. De trophy voor reach level 15 heb ik echter niet gekregen terwijl deze min of meer uit zichzelf had moeten komen. Iemand anders dat ook?
Heb Fifa 14 overgeslagen vandaar... Vind het inderdaad behoorlijk ingewikkeld en onoverzichtelijk... Waarom zou je de algemene score van een speler verbergentweaker2010 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:37:
[...]
Dat was in FIFA 14 ook al zo volgens mij. EA heeft de carriere modus compleet om zeep geholpen.
Voor de PC uitleg kan ik je niet helpen, wat tijd in de oefenarena doorbrengen en gewoon veel spelen.giantgiantus schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:37:
Hoe leer je FIFA?
Ik zou voor de PS4 gaan, het is een persoonlijke kwestie, maar ik ben opgegroeid met FIFA op de Playstation.
Ik kan alleen zeggen dat de PS4 iets betere specificaties heeft, maar dat scheelt niet veel.
Mee eens, ik gebruik dat achterlijke systeem dan ook niet. Ik gebruik gewoon mijn voetbalkennis, of beter gezegd FIFA kennis. Zoeken naar spelers die in 2009 al een hoog potentieel hadden, sommigen daarvan zijn nu echt goed en daardoor ook erg duur, maar anderen zijn nog niet helemaal doorgebroken en zijn voor niks over te nemen terwijl ze gewoon prima presteren en ontwikkelen. Enige nadeel is dat de verleiding groot is om elke keer dezelfde spelers te halen, dat probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen. Ik maak alleen een uitzondering voor Paulo Dybala van Palermo, was op 17-jarige leeftijd een enorm talent die standaard héél goed werd. Nu is het een speler van 71 ALG met een potentie van 79 á 84 die op één of andere manier altijd mijn topspeler wordt. Ik had op een gegeven moment een elftal vol topspelers (Benzema, Draxler, Barkley, Sturridge en Dí María) maar er was maar één iemand die altijd beslissend was: Dybala. Bij deze tip ik hem aan iedereen die op zoek is naar een allround aanvaller.FireFoz schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:52:
[...]
Heb Fifa 14 overgeslagen vandaar... Vind het inderdaad behoorlijk ingewikkeld en onoverzichtelijk... Waarom zou je de algemene score van een speler verbergenEr gaat wel veel tijd zitten in het zoeken zo.
Hij is vreselijk snel (96 versnelling, 95 topsnelheid op FIFA14 na 1 seizoen), goede voorzet, dribbel, schot en kopt er ook nog wel eens wat in. Hij staat officieel op CA, maar ik heb in de afgelopen 4 jaar al CAM, CA, RB, LB en SP bij hem langs zien komen, en hij doet het overal even goed. Het kan zijn dat hij mijn type spel heel erg ligt, maar alleen zijn snelheid is al dodelijk genoeg om effectief te zijn.
Verder is het dus een hoop gokken en kijken naar de tegenstanders, daar kan je ook veel wijzer van worden.