Ik heb ook een verlanglijstje voor FIFA 15. Een aantal zijn vast niet haalbaar voor FIFA 15, maar FIFA 16 zou toch wel moeten kunnen. Even voor de duidelijkheid: Ik speel geen FUT, dus daar heb ik niets voor.
-Ervaring.
Oudere spelers zouden slimmer moeten kunnen spelen. Pirlo is even goed als iemand van 17 met dezelfde stats. Als ik dan de Champions League finale speel wil ik graag dat mijn ervaren spelers het toch beter doen dan mijn 17 jarige knulletje. Pirlo heeft meer ervaring tegen de druk. Ook zou hij betere looplijnen moeten hebben. Visie moet ook een soort van slimheid worden(er zijn natuurlijk ook visietalenten), want Pirlo heeft meer ervaring met het inschatten van situaties.
-Invloed van aanvoerders.
Als ik Lahm aanvoerder maak van Bayern Munchen moet dat een effect hebben op de spelers. Spelers vertrouwen hem, omdat hij veel ervaring heeft. Ook speelt hij al heel lang bij Bayern, en dat moet ook invloed hebben. Als ik de eerste de beste jeugdspeler aanvoerder maak heeft dat nul invloed, behalve voor het introfilmpje. Als Lahm aanvoerder is zal dat invloed moeten hebben op de spelers. Bijvoorbeeld teamgeest zou omhoog moeten gaan.
-Betere jeugdopleiding of tweede/jeugdteams.
Ik kan binnen 1 seizoen 15 talenten hebben met een potentieel van 85 of hoger, maar die zijn op dat moment nog 45 alg tot 60 alg. Je kan deze niet verhuren omdat ze te slecht zijn. Wat doe je dan? Een tweede team zal uitkomst bieden. Als mijn tweede team tegen andere tweede teams, echt of nep, kan spelen om door te groeien zou heel handig zijn. Nu zijn het alleen maar lasten omdat ze zitten te zeuren over te weinig speeltijd. En een tweede team hoef je niet per se zelf te managen, dat kan ook een extra trainer doen, of je begint je carrière juist bij een tweede team.
-Duur van de carrière.
Waarom kan mijn carrière niet oneindig duren? Dan wordt het scouten pas leuk, omdat je niemand kent. Je moet dan echt opzoek gaan naar goede spelers door scouts in te huren. Nu zoek ik op namen die ik al ken.
-Optie tot random gegenereerde spelers.
Een optie dat er alleen maar random spelers zijn, wel naar niveau van clubs, zou heel erg leuk zijn. Ook dan wordt het scouten echt belangrijk en leuk. Desnoods komen er random clubs bij met random transferbudgetten.
-Meer contractmogelijkheden
Ik zou graag willen hoeveel maanden de korte uitlening maximaal mag duren. Nu is het random bepaald als ik iemand kort uitleen. Ook wil ik extra opties bij het kopen van spelers. Als ik een 3e spits koop zeg ik vaak dat hij rotatiespeler wordt. Als mijn basisspitsen niet geblesseerd raken speelt hij bijna niet en gaat hij zeuren. Als hij weet dat hij 3e spits gaat worden kan hij eerder weigeren. Ook wil ik graag de optie reservespeler hebben. Sporadisch spelend is niet hetzelfde als reserve speler. Er zijn zat spelers die een seizoen lang niet spelen. Als het tweede team bestaat kan je ze ook daarvoor kopen.
-Stadion/trainersupgrades en sponsers.
Ik zou graag mijn stadion willen upgraden als ik promoveer, of mijn trainers upgraden zodat mijn spelers sneller groeien. Dit kost wel allemaal geld en waar haal je dat vandaan? Juist, sponsors. Er moeten verschillende sponsoren komen waar je uit kan kiezen. Ze bieden een bedrag per wedstrijd, per winst van een toernooi en bij andere gebeurtenissen. Het hoeft niet zo uitgebreid als bij FM, maar vroeger kon dit al, maar het is eruit gehaald.
-Dynamisch weer.
Waarom is het niet mogelijk dat het midden in de wedstrijd ineens gaat regenen of dat het weer stopt?
-Betere carrière mogelijkheden als speler.
Om te beginnen: waarom moet ik elke wedstrijd spelen? Kan mijn speler niet gesimuleerd rondlopen? Dit is de enige reden waarom ik nooit meer dan 2 seizoenen met een speler speel, dus ik heb niet zo heel veel verbeterpuntjes voor.
Wel wil ik graag dat ik meerdere aanbiedingen tegelijk kan krijgen. Als er staat dat Real Madrid interesseert is, maar Chelsea ook en ik krijg eerst een aanbieding van Chelsea wil ik graag even wachten om te kijken of Real Madrid ook gaat bieden. Ik wil liever naar Real Madrid, maar als die toch niet bieden ga ik voor Chelsea. Dat kan nu niet. Ook kan ik niet zeggen waarom ik het contract afwijs. Ik vind soms dat ik te weinig ga verdienen(ach wat je verdient maakt toch niet uit). Ook weet ik niet of ik een basisplaats krijg of reservespeler ben. Dat vindt ik wel belangrijk.
-Wisselspeler in Carrièremodus
In je spelerscarrière ben je of reservespeler of je hebt een basisplaats. Waarom is het niet mogelijk om op de bank te beginnen?
-Upgrade systeem voor je speler
Als ik 10 keer scoor gaat mijn schieten 1 punt omhoog. Fijn, maar wat is het verschil? Als ik 10 keer een tegenstander met een trucje uitspeel gaat mijn dribbelen omhoog, maar kan ik geen betere trucjes. Waarom krijgen we niet een soort van coins voor prestaties? je krijgt 10 blauwe coins per pass en 100 rode coins per doelpunt. Blauwe coins kan je uitgeven om je passen, visie etc. up te graden en rode coins voor afmaken, schotkracht, afstandsschoten etc. Dit kan een mooie toevoeging zijn omdat je je eigen speelstijl kan bepalen en stats die je graag wil kan verbeteren. Uiteraard moet dit wel gebalanceerd moeten worden zodat je niet te snel groeit.
-Wereldkampioenschap voor clubs? Confederations cup?
Spreekt voor zichzelf. (Confederations Cup zit er wel in hoorde ik ergens, maar ik dacht van niet? Niet in dezelfde opzet in ieder geval?)
-Verschillende teams voor beker en competitie?
Dit komt er eindelijk in dacht ik. Wat een verademing zal dat zijn.
-Trainningskamp met eigen oefenwedstrijden.
Laat mij in de zomer een trainingskamp organiseren. Mijn spelers kunnen dan nog even groeien en wat teamgeest opbouwen. En ik kan dan zelf wat clubs kiezen waartegen ik een oefenwedstrijd speel (al moeten die dan wel een trainingskamp op hetzelfde continent/straal van 500 km zitten natuurlijk) zoals dat vroeger kon. We spelen bij jou, jij krijgt zoveel procent van de inkomsten. Hierdoor kan ik tegen gelijkwaardige clubs spelen, of juist wat betalen om tegen grotere clubs te spelen.
-Meer oefenwedstrijden
Waarom kan ik er niet wat meer plannen? gebeurt nu vaak ook al.
-Reputatie
Als ik na 10 jaar met en 4e klasse club de Champions League win moet mijn reputatie omhoog gaan. Zichtbaar omhoog. Dan krijg je meer het gevoel dat je goed bezig bent en spelers willen dan liever voor je spelen. Pogba moet niet naar een 4e klasse team gaan als ze hem een miloen per maand geven.
-Corners en vrijtrappen instuderen.
Spreekt ook voor zichzelf denk ik.
-Voorronde Champions League en UEFA Cup.
Zit er nu dacht ik niet in, maar is een goede toevoeging.
-Spelerslimiet omhoog.
Als ik aan de Champions League, 3 bekers en ook nog de Premier League meedoe heb ik vaak iets meer dan 42 spelers nodig. Ik heb zelf altijd 2 à 3 op elkaar afgestemde teams van 15 man, omdat ik graag teams wil hebben waarin alle spelers heel snel zijn of juist allemaal heel sterk zijn. Ook een sterk verdedigend team en een aanvallend team. Het zou fijn zijn als ik dus wat meer spelers kan hebben. Ook kan ik dan eindelijk lekker handelaartje spelen. Beetje spelers kopen, beetje laten spelen en weer doorverkopen. Heerlijk om te doen, maar al mijn jeugdspelers zorgen ervoor dat ik niets meer kan kopen.
Houd in gedachten dat dit een paar dingen zijn die ik graag wil zien. Ben je het ermee eens, heb je toevoegingen, vertel het alstublieft.
Edit:
-Waarom heb ik een oneindig contract als speler bij een club? Ik wil een transfer maar die krijg ik niet. Ik hoop dat je in FIFA 15 een x aantal jaren je contract hebt en hij steeds verlengt moet worden. Andere clubs kunnen jou dan ook transfervrij over nemen. Ook moet je kunnen vragen om een salaris verhoging.
Edit 2:
-Contracten
Ik zou graag als speler de optie krijgen om mijn contract te laten ontbinden als we ... niet halen. Stel mijn club gaat niet Europa in, dan wil ik naar een andere club. Dit zou je moeten kunnen aangeven. Zo kan je ook een PSG/Manchester City na kunnen bouwen. Een slechte club met veel geld, en dan veel dure spelers proberen te halen zit er niet bij. Niemand wil naar jou toe gaan, omdat je te klein bent.
-Bestaande jeugdopleidingen.
Een club als Barcelona of Ajax heeft al een goede jeugdopleiding. Deze zou je dus al moeten hebben en dan zelf kunnen upgraden. Ook vind ik het jammer dat je maar 3 scouts kan. Waarom kan je niet 10 scouts in totaal, jeugd en transferscouts samen? Je moet dan slimme keuzes maken met wat je wilt.
[
Voor 5% gewijzigd door
SteenMSc op 14-08-2014 21:28
]