Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En iCloud Drive functioneert ook nog niet lekker. Anderhalf uur geleden 2 Gb aan bestanden overgepompt. Die staan prima op de iMac, maar willen niet echt downloaden op de overige iCloud devices.

Vooralsnog Dropbox maar even niet verwijderen, denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panbami
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:53
Pairen met m'n iPhone 5s lukt nog steeds niet. Krijg of de melding 'make sure network access is enabled' of ze hebben even verbinding en twee seconde later wordt de verbinding er weer uitgeknikkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Same here, krijg ze ook niet gepaired. Er stond al een entry, en die werkte niet (en forget this device is greyed out). De mac ziet een nieuwe iPhone, en als ik wil pairen blijft het maar draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Blubber schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:54:
[...]

Het enige wat versleuteld wordt is je data, daar moet Apple gewoon van af blijven, het feit dat ze daar niet bij kunnen is zeker geen reden om de garantie te doen vervallen.

Misschien hebben ze daar een toolie om je HD te kopieren in geval die vervangen wordt, ik kan mij voorstellen dat die niet zal werken op een versleutelde schijf, dat is dan jammer, maar dat laat je garantie als het goed is ongemoeid.

Ik gebruik Filevault al jaren en ben er tevreden over, merk er kwa performance niets van.
Hier aangezet na de laatste update, zat er al een poosje over te denken en nu het de default is toch maar overstag gegaan (mensen accepteren altijd makkelijker de default, ik ben ook maar mens :P). Helaas nog wel wat ruzie met iCloud omdat mijn SMS niet binnekomt (niet de enige: iPhone 6 icm 2-staps verificatie Apple ID problemen, dat gaat dus waarschijnlijk ook weer uit). Moet zeggen dat de visuele stijl mij wel bevalt. Nu maar eens even kijken wat er allemaal nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier ook idem.

Ik durf hem wel aan - Continuity werkt gewoon (nog) niet goed genoeg. Ik krijg mails, Pages, e.d. gewoon niet te zien om mijn andere Macs.

Gelukkig gaat de telefoon nog steeds over op mijn iMac en dat vind ik vooralsnog het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
panbami schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:14:
Pairen met m'n iPhone 5s lukt nog steeds niet. Krijg of de melding 'make sure network access is enabled' of ze hebben even verbinding en twee seconde later wordt de verbinding er weer uitgeknikkerd.
Werkt bij mij ook niet, op mijn macbook staat dat hij 'connected' is met de iPhone, maar op de iPhone staat een error popup waarin vermeld wordt dat de MacBook Air niet ondersteund wordt.

Dacht eerst dat mijn MacBook te oud is, maar de mid-2012 MacBook Air ondersteund Bluetooth 4.0 LE, en volgens de interwebs zou het ook moeten werken, het rare is dat handoff van Mac naar iPhone wel werkt, maar anders om niet :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
Iemand anders ook problemen met het ontvangen en voeren van gesprekken via de mac. Ik kan wel een gesprek aannemen en gesprek starten via de imac of macbook maar alle audio gaat via de telefoon en niet via osx?

draai de laatste iOS versie (nog niet 8.1 btw) op de iphone 6 en laatste versie OSX btw

[ Voor 17% gewijzigd door keepitfrosty op 17-10-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Laatst online: 20-09 14:11
Doe nog altijd m'n Adobe werk met een CS6 licentie, maar werkt Yosemite daar al mee? Voornamelijk Premiere Pro, After Effects, Photoshop en Illustrator.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:19
Ook de upgrade gedaan, installatie duurde 25 min, alles werkt tot nu toe goed.

wel waren 2 apps niet compatible:
Istat menus 3 (betaalde upgrade)
Printopia (gratis upgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:44
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:23:
En hier ook idem.

Ik durf hem wel aan - Continuity werkt gewoon (nog) niet goed genoeg. Ik krijg mails, Pages, e.d. gewoon niet te zien om mijn andere Macs.

Gelukkig gaat de telefoon nog steeds over op mijn iMac en dat vind ik vooralsnog het belangrijkste.
Ik heb het net even getest en bij mij werkt het alleen als ik wifi en bluetooth aan het staan op mijn iphone 6.

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaGiL
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-10-2024
Zijn er al ervaringen yosemite icm met photoshop CC en lightroom 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:23
Net geïnstalleerd op mijn MBP 13" mid 2009. Werkt voor nu prima. Maar een app die niet compatible zou zijn. Moet we even wennen, ziet er stiekem toch anders uit. Tot nu toe lijkt battery performance verbetert te zijn, maatja dat zien we nog wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:41

Quakie

quakelen

[...]

Het enige wat versleuteld wordt is je data, daar moet Apple gewoon van af blijven, het feit dat ze daar niet bij kunnen is zeker geen reden om de garantie te doen vervallen.

Misschien hebben ze daar een toolie om je HD te kopieren in geval die vervangen wordt, ik kan mij voorstellen dat die niet zal werken op een versleutelde schijf, dat is dan jammer, maar dat laat je garantie als het goed is ongemoeid.

Ik gebruik Filevault al jaren en ben er tevreden over, merk er kwa performance niets van.
Sorry bedoel met het aantonen van problemen. Apple hangt hem aan hun systeem. Terwijl je verhaal doet, gaat de genius persoon verifiëren of die het kan uitlezen en dus aantonen.. Als hun tool niet werkt omdat je encryptie aan hebt staan moeten ze dus langer zoeken, etc.. Ook ind als service kunnen ze je data niet terug zetten.. Ik had bijv geen backup en ze belden ze me op ze backup moeten maken en terug moeten zetten...
Apple zelf geeft ook daadwerkelijk aan dat ze niet aan je data komen hoor. Ik geef alleen maar door wat die man van apple care aan de tel zelf..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
[...]

FileVault is full disk encryption, niet alleen je /home dir. Apple-tools om crash reports van OS X uit te lezen zullen dus niet werken, dus dat maakt het wel iets lastiger voor ze. Ben het met je eens dat het voor je garantie niet zou uit mogen maken, er zijn genoeg manieren te bedenken om hier omheen te werken (Genius kopieert reports onder jouw toezicht in de winkel, Apple test jouw hardware met een andere disk, etc).
Versleutelde bits blijven bits, die kan je gewoon kopiëren. Het is geen anti-kopieertechniek zoals vroeger bewust van de CD-standaard werd afgeweken om piraterij tegen te gaan :) Ik zou wel het zekere voor het onzekere nemen en zelf voor die backup zorgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rafe op 17-10-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Klopt het dat met de combinatie van een Macbook white unibody met yosemite en iphone 4s 8.0.2 dat enkel de belfunctie werkt en niet de sms functie (van continuity e). Zijn er nog zaken waarvan ik mag verwachten dat het zou werken of zijn dat de enige twee functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 11:43
Iemand enig idee wanneer de Nvidia Webdrivers voor 10.10 beschikbaar zullen zijn? Had geprobeerd de Beta/GM versie te installeren maar dat lukt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longfaye86
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-07 14:42

Longfaye86

PSN; Longfaye

Ben ook wel benieuwd of iemand al Lightroom 5 werkend heeft gekregen onder Yosemite. Ik heb zelf nog niet de update uitgevoerd en wacht daar ook wel even mee als blijkt dat Lightroom nog niet draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bbe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-02-2023
Xmoo schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:35:
Net geïnstalleerd op mijn MBP 13" mid 2009. Werkt voor nu prima. Maar een app die niet compatible zou zijn. Moet we even wennen, ziet er stiekem toch anders uit. Tot nu toe lijkt battery performance verbetert te zijn, maatja dat zien we nog wel :P
Fijn dat het werkt! Is jouw MBP van HDD voorzien of SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
Longfaye86 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:43:
Ben ook wel benieuwd of iemand al Lightroom 5 werkend heeft gekregen onder Yosemite. Ik heb zelf nog niet de update uitgevoerd en wacht daar ook wel even mee als blijkt dat Lightroom nog niet draait.
Werkt prima op m'n werk, vanochtend OSX10.10 geinstalleerd en alles werkt gewoon. (laatste updates via CC Cloud geinstalleerd maar zijn nog niet voor 10.10). Wel voelt Photoshop wat sloom aan maar komt denk ik omdat de webdrivers van Nvidia er nog niet zijn en er nog geen updates zijn voor wacom tablet voor 10.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Rafe schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:36:
FileVault is full disk encryption, niet alleen je /home dir. Apple-tools om crash reports van OS X uit te lezen zullen dus niet werken, dus dat maakt het wel iets lastiger voor ze. Ben het met je eens dat het voor je garantie niet zou uit mogen maken, er zijn genoeg manieren te bedenken om hier omheen te werken (Genius kopieert reports onder jouw toezicht in de winkel, Apple test jouw hardware met een andere disk, etc).
Dat is afhankelijk van de versie, oudere versies versleutelden enkel je homedir als ik het mij goed herinner. (in die tijd hoefde je ook niet bij het booten je wachtwoord in te typen.)
Versleutelde bits blijven bits, die kan je gewoon kopiëren. Het is geen anti-kopieertechniek zoals vroeger bewust van de CD-standaard werd afgeweken om piraterij tegen te gaan :) Ik zou wel het zekere voor het onzekere nemen en zelf voor die backup zorgen.
Bits zijn inderdaad bits, maar ik weet niet hoe Apple's encryptie werkt. Misschien is er een soort device id die bij elke reinstall gereset wordt, en wordt die meegenomen bij het afleiden van de key uit je wachtwoord. Nogmaals, ik heb geen idee hoe de encryptie van filevault werkt.

Anyway, sowieso zelf voor een backup zorgen ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:10
Zijn er hier die kunnen bellen vanop yosemite? Telefoons kan ik ontvangen, zelf anderen bellen lukt wel niet voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Laatst online: 24-07-2023
Als je de OS X Public Beta op je Mac heb staan, kan je dan official download die gister in de App Store verschenen is gewoon eroverheen installeren?

Ik wou hem net installeren en toen de computer ging herstarten gebeurde er niks, ik kwam direct weer in de loging om in te loggen. Ik kan bijvoorbeeld ook de functie Handoff niet selecteren bij Systeeminstellingen -> Algemeen, dat blijkt bij mij te ontbreken.

Mijn Mac heeft nu ook opeens de naam: Macbook van Richard (2), die 2 staat er plotseling achter.

Bij systeem overzicht onder het kopje software staat de buildcode 14A388b

[ Voor 9% gewijzigd door Richard! op 17-10-2014 12:17 ]

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
pina schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:06:
Zijn er hier die kunnen bellen vanop yosemite? Telefoons kan ik ontvangen, zelf anderen bellen lukt wel niet voorlopig.
Werkt hier prima. Gewoon uit de contacten app een contact selecteren en op het telefoontje drukken.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
[...]

[...]

Op het moment dat je FileVault aan zet wordt er een backup key gegenereerd voor het geval je je wachtwoord vergeet. Deze backup key kun je met 1 druk op de knop bij Apple opslaan zodat Apple je kan helpen in de recovery als je je wachtwoord kwijt bent. Wellicht kan Apple van deze keys gebruik maken om crashreports op te vragen, hoewel ik van mening ben dat dit alleen mogelijk zou moeten zijn wanneer je daar expliciet toestemming voor geeft.

Aan de andere kant is het hun probleem, het is niet dat je third party software gebruikt waardoor een Genius niets meer kan uitzoeken. Je gebruikt gewoon de tools die Apple zelf heeft geleverd bij hun systeem.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
brrr, die layout van knoppenbalk in safari is wel serieus foutgelopen, veel onnodige witruimtes naast de adresbalk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Zijn er meer mensen waar de kleurprofielen compleet in de soep gelopen zijn?
Het gekalibreerde profiel dat in gebruik was lijkt nergens meer op maar alle andere profielen die standaard beschkbaar zijn lijken ook helemaal nergens op.
Het gaat om een iMac, dus aan de monitor instellingen ligt het niet.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Hoe staat het met onze trim-enabler-tooltjes? Kan iemand bevestigen dat deze werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:09
Spike_wolf schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:22:
Zijn er meer mensen waar de kleurprofielen compleet in de soep gelopen zijn?
Het gekalibreerde profiel dat in gebruik was lijkt nergens meer op maar alle andere profielen die standaard beschkbaar zijn lijken ook helemaal nergens op.
Het gaat om een iMac, dus aan de monitor instellingen ligt het niet.
Nergens geen last van, na de upgrade heb ik zelfs 7GB aan ruimte meer :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Ik calibreer standaard met mn spyder na elke OS update, toen ik naar mavericks geupdate had was ook alles overhoop.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:53
smeerbartje schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:24:
Hoe staat het met onze trim-enabler-tooltjes? Kan iemand bevestigen dat deze werken?
Waarom zou je nog willen tweaken aan SSD's, het is allang bewezen dat deze 10x zo lang meegaan dan dat de rest van je hardware zal werken. Gewoon laten gaan op topsnelheid en niet meer aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Chiron schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:26:
Ik calibreer standaard met mn spyder na elke OS update, toen ik naar mavericks geupdate had was ook alles overhoop.
Ik ook, maar die snapt er ook niet veel meer van :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hmm.. update nodig van de spyder software wellicht? Ik ga het thuis eens checken, net geupdate op mijn werk.

Ik zag ook wel al een melding voorbij komen van de wacom driver, die vond het ook niet tof.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Kan ik gewoon updaten vanaf GM Candidate 3.0 naar de final versie? Ik zie dat dat bij sommige mensen nog weleens verkeerd gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
dannyvdb1997 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:32:
Kan ik gewoon updaten vanaf GM Candidate 3.0 naar de final versie? Ik zie dat dat bij sommige mensen nog weleens verkeerd gaat...
Ik krijg geen update aangeboden???? jij wel dan?

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Nu online
Remko.me schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:33:
[...]

Ik krijg geen update aangeboden???? jij wel dan?
Ik kan wel de final versie downloaden in de app store, maar ik vraag me af of dat goed gaat...

[ Voor 8% gewijzigd door dannyvdb1997 op 17-10-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Scrtz schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:28:
[...]

Waarom zou je nog willen tweaken aan SSD's, het is allang bewezen dat deze 10x zo lang meegaan dan dat de rest van je hardware zal werken. Gewoon laten gaan op topsnelheid en niet meer aan denken.
Trim Enabler heeft helemaal niets met ssd tweaken te maken... het zorgt er juist voor dat een niet-Apple ssd op dezelfde wijze als een door Apple geïnstalleerde ssd, op topsnelheid kan blijven werken. Google anders eens op de zoekterm "trim ssd" ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Laatst online: 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

(jarig!)
dannyvdb1997 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:34:
[...]

Ik kan wel de final versie downloaden in de app store, maar ik vraag me af of dat goed gaat...
Gisteravond gedownload vanuit de App Store, werkt als een zonnetje hiero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Nu online
DaMarcus schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:36:
[...]

Gisteravond gedownload vanuit de App Store, werkt als een zonnetje hiero :)
Oke, top. Ik ga een gokje wagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Chiron schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:30:
Hmm.. update nodig van de spyder software wellicht? Ik ga het thuis eens checken, net geupdate op mijn werk.

Ik zag ook wel al een melding voorbij komen van de wacom driver, die vond het ook niet tof.
De syder software ondersteunt nog geen 10.10 volgens de site. Laatse update is een aantal maanden oud.
De Wacom driver is hier ook niet compatible nee.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
dannyvdb1997 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:34:
[...]

Lees mijn eerdere bericht hierboven ;) Dat werkt dus niet..

http://www.imore.com/yose...-how-update-final-release

Blijkbaar moet je dan een Clean Install doen om de final versie erop te krijgen of wachten tot Apple de eerste update uitbrengt, dan strekt het de software gewoon recht.

Maargoed, er zijn dus wel verschillen in de Public Beta en de versie die gister is uitgekomen, zoals het niet kunnen selecteren van de Handoff functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Nu online
Richard! schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:39:
[...]

Lees mijn eerdere bericht hierboven ;) Dat werkt dus niet..

http://www.imore.com/yose...-how-update-final-release

Blijkbaar moet je dan een Clean Install doen om de final versie erop te krijgen of wachten tot Apple de eerste update uitbrengt, dan strekt het de software gewoon recht.

Maargoed, er zijn dus wel verschillen in de Public Beta en de versie die gister is uitgekomen, zoals het niet kunnen selecteren van de Handoff functie.
Dat bedoel ik dus. Bij de ene werkt het wel, bij de andere niet. Wat lukte er dan niet? Ik krijg bij het downloaden van de installer wel te zien dat ik al op 10.10 zit. De veranderingen zijn overigens niet heel erg groot... Daarom vroeg ik het mij dus ook af of het nou wel of niet werkt...

Mijn macbook heet trouwens ook Macbook Pro van Danny (2)

[ Voor 3% gewijzigd door dannyvdb1997 op 17-10-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bartender werkt niet trouwens, kreeg ik na upgrade een melding van. Hoop dat ze snel een update uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
UltraSub schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:45:
Bartender werkt niet trouwens, kreeg ik na upgrade een melding van. Hoop dat ze snel een update uitbrengen.
Raar dat werkt hier nog steeds. 1.2.21 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Never mind, teveel gewend aan auto updates met Appstore. :|
Stond gewoon een update op de site, net geupdate, werkt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 17-10-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 17-09 16:22
ik kan wel bellen en gebeld worden maar alle audio blijft via de telefoon lopen. Snap er niks van en naar mijn gevoel alle instellingen goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
dannyvdb1997 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:42:
[...]

Dat bedoel ik dus. Bij de ene werkt het wel, bij de andere niet. Wat lukte er dan niet? Ik krijg bij het downloaden van de installer wel te zien dat ik al op 10.10 zit. De veranderingen zijn overigens niet heel erg groot... Daarom vroeg ik het mij dus ook af of het nou wel of niet werkt...

Mijn macbook heet trouwens ook Macbook Pro van Danny (2)
Opzich is er niks fout gegaan bij mij, alleen ik zit nog steeds op de Beta versie. Normaliter verwijdert OS X ook de installatie die je download vanaf de Appstore en die staat nu ook nog op m'n schijf. En als ik naar de App Store ga zie je bij Yosemite ook ''Download'' ipv van ''Geïnstalleerd''. Toen de Mac bij mij ging rebooten kwam ik ook direct bij de logging en kreeg ik geen installatiescherm. Ik kreeg ook de melding dat ik al op 10.10 zat in de App Store

Volgens die link die ik gegeven heb ga je vanzelf naar de officiele versie zodra er een update uitkomt voor Yosemite.

Enige irritante vond ik dat er nu een (2) achter m'n computernaam stond maar dat kan je ze weer aanpassen via Instellingen --> Delen.

Ik wacht even af tot er een update uitkomt, als hij hem er dan netjes overheen installeert is het prima, anders doe ik wel een clean install. Public Beta 6 loopt perfect bij mij dus vind het voor nu wel even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:29
ik heb het dus precies andersom. Opnemen lukt niet, maar zelf bellen gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Nu online
mister9 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:50:
[...]

ik heb het dus precies andersom. Opnemen lukt niet, maar zelf bellen gaat prima.
Hier werkt dat allemaal perfect
Richard! schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:49:
[...]

Opzich is er niks fout gegaan bij mij, alleen ik zit nog steeds op de Beta versie. Normaliter verwijdert OS X ook de installatie die je download vanaf de Appstore en die staat nu ook nog op m'n schijf. En als ik naar de App Store ga zie je bij Yosemite ook ''Download'' ipv van ''Installeer''. Toen de Mac bij mij ging rebooten kwam ik ook direct bij de logging en kreeg ik geen installatiescherm. Ik kreeg ook de melding dat ik al op 10.10 zat in de App Store

Volgens die link die ik gegeven heb ga je vanzelf naar de officiele versie zodra er een update uitkomt voor Yosemite.

Enige irritante vond ik dat er nu een (2) achter m'n computernaam stond maar dat kan je ze weer aanpassen via Instellingen --> Delen.

Ik wacht even af tot er een update uitkomt, als hij hem er dan netjes overheen installeert is het prima, anders doe ik wel een clean install. Public Beta 6 loopt perfect bij mij dus vind het voor nu wel even goed.
Oke, Candidate 3.0 loopt bij mij ook goed. Maar zijn er andere mensen waar het wel is gelukt? Dus de final versie over de candidate

[ Voor 12% gewijzigd door dannyvdb1997 op 17-10-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:57
dannyvdb1997 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:51:
[...]

Hier werkt dat allemaal perfect

[...]

Oke, Candidate 3.0 loopt bij mij ook goed. Maar zijn er andere mensen waar het wel is gelukt? Dus de final versie over de candidate
Mijn macbook air met candidate 3.0 is nu bezig met installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Nu online
kimiferrari schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:56:
[...]

Mijn macbook air met candidate 3.0 is nu bezig met installeren
Oke, ben benieuwd... Bij DaMarcus werkte het iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

XyritZz schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:17:
[...]

Wellicht kan Apple van deze keys gebruik maken om crashreports op te vragen
Nope.
Aan de andere kant is het hun probleem, het is niet dat je third party software gebruikt waardoor een Genius niets meer kan uitzoeken. Je gebruikt gewoon de tools die Apple zelf heeft geleverd bij hun systeem.
Filevault aanhebben is geen enkel probleem voor garantieafhandeling. Inderdaad kunnen sommige van die tooltjes dan bepaalde informatie niet zien maar daar kunnen ze prima omheen werken door de informatie van je systeem te halen als 'ie geboot is en jij je wachtwoord hebt ingevoerd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Kan ik, nu ik Yosemite heb draaien, ook gewoon iCloud drive opstarten instellen zonder problemen. Dit werd afgeraden te doen op de iOS 8 devices zonder yosemiti. Maar nu kan het dus gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Meer mensen er last van dat berichtencentrum instellingen niet worden bewaard?

Als ik opnieuw opstart staan de instellingen weer op de standaard (bijvoorbeeld GameCenter meldingen, iTunes, Stroken voor Herinneringen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Spike_wolf schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:38:
[...]

De syder software ondersteunt nog geen 10.10 volgens de site. Laatse update is een aantal maanden oud.
De Wacom driver is hier ook niet compatible nee.
Was het direct zichtbaar? Waar zag je het precies?

Je kan toch default profile verwijderen en dan wordt er een nieuwe aangemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Hoe kan je eigenlijk het beste een fresh install doen? Als in: ik maak mijn eigen backup op een externe HDD en neem helemaal niks mee naar OS X Yosemite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
monnick schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:08:
Hoe kan je eigenlijk het beste een fresh install doen? Als in: ik maak mijn eigen backup op een externe HDD en neem helemaal niks mee naar OS X Yosemite.
http://macs.about.com/od/...ur-Macs-Startup-Drive.htm

Ik ga ook een clean install doen als ik de download heb gedaan.
Heb nu op een aparte partitie pb6 draaien

[ Voor 12% gewijzigd door Spidey op 17-10-2014 13:11 ]

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
hurgh bij elke reboot krijg ik een popup met "To view this web content, you need to install the java runtime environment".

jre 8u25 uiteraard al geinstalleerd, maar dat helpt niet.

Ik kom er maar niet achter wat voor 'web content' ie probeert te openen, hoe fix ik dit? want het is rete irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Laatst online: 18:48
Vanmorgen een clean install gedaan. Vrijwel alle problemen die ik had met oa. handoff zijn verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bellen en gebeld worden werken hier doorgaans merk ik nu. Alleen is het niet betrouwbaar. Heb gesprekken gehad die perfect verliepen, en gesprekken waar de andere partij na een minuutje of zo ineens niets meer hoort. Ik hoor hun wel. De gesprekken waar het fout ging waren zowel ontvangen als zelf geïnitieerd. Als het dan al werkt moet het wel betrouwbaar zijn, anders heb je er weinig aan. Werkt stiekem toch wel erg relaxed, als het werkt dan, moet ik zeggen. Nu zit ik wel alleen thuis, en dat scheelt :P

/edit
Mrk87 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:12:
Vanmorgen een clean install gedaan. Vrijwel alle problemen die ik had met oa. handoff zijn verdwenen.
Hmm.. Is er ook een manier om net als bij een icloud restore een clean install te doen en dan een restore? Dat is bij een iOS device een huge verschil met een upgrade. Zit ik goed als dat bij OSX ook zo is?

[ Voor 29% gewijzigd door UltraSub op 17-10-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

monnick schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:08:
Kan op drie manieren:
• Door een bootable installer te maken (zie instructies hierboven) en die op te starten
• Door gewoon te installeren en daarna op te starten vanaf je recovery partitie
• Als je daar de infrastructuur voor hebt, door een netwerkinstallatie te doen.

In alle gevallen kun je vervolgens in Disk Utility je disk wipen en daarna installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Chiron schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:12:
hurgh bij elke reboot krijg ik een popup met "To view this web content, you need to install the java runtime environment".

jre 8u25 uiteraard al geinstalleerd, maar dat helpt niet.

Ik kom er maar niet achter wat voor 'web content' ie probeert te openen, hoe fix ik dit? want het is rete irritant.
Je hebt iets wat in java gemaakt is wat bij het booten wil opstarten. Die JRE is blijkbaar nog niet helemaal 10.10-compatibel want ik liep tegen het zelfde probleem aan. Dat probleem is dat de JRE niet in je PATH zit, maar de standaard 'java' executable die alleen maar zegt 'installeer een JRE' wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Java upgrade van Apple site halen en go.
Had ik hier ook, Adobe veroorzaakte dat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Thanks Spidey en CyBer ! Ik ga aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
  • Laatst online: 27-07 17:33
Hey allemaal,

Ik probeer een Yosemite USB install disk te maken (ivm meerdere Macs). Alle tutorials die ik hierover kan vinden vermelden een USB stick van 8-16 GB. De enige USB-stick die ik nu echter tot mijn beschikking heb is 7,64 GB. Zal dit problemen opleveren met het maken van een boot disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:57
dannyvdb1997 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:57:
[...]

Oke, ben benieuwd... Bij DaMarcus werkte het iig...
Hij staat erop en werkt gewoon. Ik kon Yosemite dus gewoon vanaf candidate 3 installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:28
Bleg, ben benieuwd hoelang dit gaat duren.
Sta al een eeuwigheid op "Nog 2 minuten resterend" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fierry schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:20:
Hey allemaal,

Ik probeer een Yosemite USB install disk te maken (ivm meerdere Macs). Alle tutorials die ik hierover kan vinden vermelden een USB stick van 8-16 GB. De enige USB-stick die ik nu echter tot mijn beschikking heb is 7,64 GB. Zal dit problemen opleveren met het maken van een boot disk?
Euhm, een USB-stick van 7,6 GB gaat te klein zijn. Ik heb hier zelf enkele uren mee zitten prutsen, tot dat ik een stick van 16 GB probeerde, en deze ging wel goed.

foutmelding die ik constant kreeg bij het maken van de stick van 7,6 GB:

"X-MacBook-Pro:~ X$ sudo /Applications/Install\ OS\ X\ Yosemite.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/Untitled --applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ Yosemite.app
Ready to start.
To continue we need to erase the disk at /Volumes/Untitled.
If you wish to continue type (Y) then press return: y
Erasing Disk: 0%... 10%...
Error erasing disk error number (-69888, 0)
A error occurred erasing the disk."

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Yosemite staat er hier ook op. Geen freezes, glitches of andere problemen. Continuity werkt feilloos, dus ik ben happy :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
-edit-

[ Voor 86% gewijzigd door BillSpaarbank op 17-10-2014 13:33 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

CyBeR schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:14:
[...]

Je hebt iets wat in java gemaakt is wat bij het booten wil opstarten. Die JRE is blijkbaar nog niet helemaal 10.10-compatibel want ik liep tegen het zelfde probleem aan. Dat probleem is dat de JRE niet in je PATH zit, maar de standaard 'java' executable die alleen maar zegt 'installeer een JRE' wel.
En mijn manier Cyber?

Partitie aanmaken en hem daarop knallen? En als je bevalt je ander partitie verwijderen en je huidige partitie weer vergroten naar max.

Misschien mis ik iets wat niet handig is om het zo te doen, want jouw antwoorden zijn in mijn ogen altijd van hoge kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 20:44
Hier draait OSX Yosemite na een update ook, zonder problemen. iStat Menus werd wel als incompatibel bestempeld, maar toen ik de app handmatige opstartte was er niets aan de hand.

Wel heb ik meer dan 14 gigabyte aan extra schijfruimte vrij sinds de update. Iemand een idee welke bestanden dat in vredesnaam geweest kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Quakie schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:35:
[...]

En mijn manier Cyber?

Partitie aanmaken en hem daarop knallen? En als je bevalt je ander partitie verwijderen en je huidige partitie weer vergroten naar max.

Misschien mis ik iets wat niet handig is om het zo te doen, want jouw antwoorden zijn in mijn ogen altijd van hoge kwaliteit.
Oh, dat kan zeker ook maar daar heb je een ander doel bereikt, namelijk een installatie van 10.10 naast 10.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wii06
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 14:50
Ik wil graag mijn MacBook updaten maar ik had een vraagje over het back-uppen van mijn gegevens. Als Yosemite zonder problemen installeer, dan behoud ik al m'n gegevens toch op m'n Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
Las Vegas schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:32:
Yosemite staat er hier ook op. Geen freezes, glitches of andere problemen. Continuity werkt feilloos, dus ik ben happy :)
Hoe kan je dat 'Continuity' / Handsoff instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Ryur schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:31:
Bleg, ben benieuwd hoelang dit gaat duren.
Sta al een eeuwigheid op "Nog 2 minuten resterend" :(
stond bij mij meer dan een kwartier op "1 seconde" resterend :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:28
pina schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:50:
[...]

stond bij mij meer dan een kwartier op "1 seconde" resterend :Y
20 min later, zelfde situatie.
Volgens mij loopt hij gewoon vast, maarja zelf resetten durf ik ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ryur schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:51:
[...]

20 min later, zelfde situatie.
Volgens mij loopt hij gewoon vast, maarja zelf resetten durf ik ook niet ;)
Hij blijft super lang hangen op een onderdeel van het proces waar 'ie zelf van vindt dat 't maar een minuutje duurt. Volgens mij heeft zo ongeveer iedereen daar last van :P Gewoon wachten en hij gaat vanzelf verder.

Als je de log opent zie je als t goed is iets over kextcaches staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:32

ddZ

GeeMoney schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:11:
[...]

Volgens mij vanaf 2011 Mac's beschikbaar. Heeft met de bluetooth versie te maken dacht ik.

Ik ben sinds vanochtend 07:00 uur om en moet zeggen: ziet er puik uit!
Ik heb nog geen rare vastlopers gehad maar moet alleen even wennen aan de UI.
Ook ben ik van de "glitches" af bij het starten van de launchpad. Volgens mij ook een retina kwaaltje in het verleden.

Edit: Al mijn apps getest en deze functioneren naar behoren.
Dat zou het één & ander verklaren; vanmorgen op beide Mac's overgegaan (MBP uit 2008, iMac uit 2009), maar krijg Airdrop niet werkend... Dacht dat het alleen voor Continuity / Hand-off gold ;)

Neem aan dat het in mijn geval niet aan mijn iOS-devices zal liggen: iPhone 5, iPad Mini Retina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:30

Aight!

'A toy robot...'

Hier ook iMac 2009 werkt het ook niet bij of kan het nergens instellen.

Tijd voor een nieuwe mac dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
wii06 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:50:
Ik wil graag mijn MacBook updaten maar ik had een vraagje over het back-uppen van mijn gegevens. Als Yosemite zonder problemen installeer, dan behoud ik al m'n gegevens toch op m'n Mac?
Als alles goed gaat blijven alle gegevens en instellingen behouden ja. Desalniettemin is het altijd aan te raden een backup te maken voordat je een dergelijke upgrade onderneemt, er kan immers altijd iets fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

CyBeR schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:49:
[...]

Oh, dat kan zeker ook maar daar heb je een ander doel bereikt, namelijk een installatie van 10.10 naast 10.9.
Mooi en ja in mijn geval de bedoeling.. Ik wil zien of ik geen gekke dingen tegen kom. Als het bevalt stap ik over... mijn Mavericks installatie was sowieso maar een paar weken oud wegens reparatie.

Is het trouwens mogelijk om apps te moven tussen twee OSen?
Ik kan apps draaien die op Mavericks geinstalleerd staan (tenminste bij beta versie kon het). Het zou geweldig zijn als het een kwestie is van kopier actie tussen beide programma folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
alcx schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:46:
Hier draait OSX Yosemite na een update ook, zonder problemen. iStat Menus werd wel als incompatibel bestempeld, maar toen ik de app handmatige opstartte was er niets aan de hand.

Wel heb ik meer dan 14 gigabyte aan extra schijfruimte vrij sinds de update. Iemand een idee welke bestanden dat in vredesnaam geweest kunnen zijn?
Ik heb ook meer ruimte over na de upgrade inderdaad.
Niet zo drastisch als bij jou maar toch zo'n 9GB.

Ik heb nu ook de installer van Mountain Lion nu verwijderd en dan kom ik ook rond de 14GB uit.

Meer mensen?

Wellicht compressie op files of het OS is daadwerkelijk gewoon kleiner geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Nu online
kimiferrari schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:30:
[...]

Hij staat erop en werkt gewoon. Ik kon Yosemite dus gewoon vanaf candidate 3 installeren
Oke, bedankt. Ik ga het ook proberen. Heb een back-up dus er kan eigenlijk niks misgaan. Kan toch altijd weer terug. Lijkt me eigenlijk ook stug waarom het niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:32

ddZ

Aight! schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:55:
Hier ook iMac 2009 werkt het ook niet bij of kan het nergens instellen.

Tijd voor een nieuwe mac dus :p
Klopt :P

In mijn geval had ik echt gehoopt dat Apple gisteren de MacBook Air Retina had aangekondigd, als opvolger van de MacBook Pro ..
Nou ja, die Retina iMac is een mooie opvolger voor mijn 27'inch iMac.. Als ik toch bezig ben ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ddZ op 17-10-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Quakie schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:00:
[...]

Is het trouwens mogelijk om apps te moven tussen twee OSen?
Ik kan apps draaien die op Mavericks geinstalleerd staan (tenminste bij beta versie kon het). Het zou geweldig zijn als het een kwestie is van kopier actie tussen beide programma folders.
Voor de meeste apps kan dat gewoon ja. Mis je wel eventuele preferences en dergelijke natuurlijk. Eventueel kun je de migration assistent gebruiken en die naar je mavericks partitie wijzen, die zou redelijkerwijs alles mee moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:31:
[...]

Euhm, een USB-stick van 7,6 GB gaat te klein zijn. Ik heb hier zelf enkele uren mee zitten prutsen, tot dat ik een stick van 16 GB probeerde, en deze ging wel goed.

foutmelding die ik constant kreeg bij het maken van de stick van 7,6 GB:

"X-MacBook-Pro:~ X$ sudo /Applications/Install\ OS\ X\ Yosemite.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/Untitled --applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ Yosemite.app
Ready to start.
Erasing Disk: 0%... 10%...
Error erasing disk error number (-69888, 0)
A error occurred erasing the disk."
Vreemd, toch even geprobeerd en het lijkt gelukt te zijn (met nadruk op lijkt want de test gaat dadelijk gebeuren :+ )

sudo /Applications/Install\ OS\ X\ Yosemite.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/Untitled --applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ Yosemite.app
Password:
Ready to start.
Erasing Disk: 0%... 10%... 20%... 30%...100%...
Copying installer files to disk...
Copy complete.
Making disk bootable...
Copying boot files...
Copy complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik kan niet meer terug in de tijd met time machine :?
Zie wel de backup tijdstippen, scroll er overheen en als ik moment wil kiezen kan ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan ik mijn oude iTunes bibliotheek overnemen met een Clean Install nu die oude iTunes 11 is en OS X 10.10 iTunes 12 is?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ja die kun je gewoon overzetten/importeren.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
mister9 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:02:
Kan ik, nu ik Yosemite heb draaien, ook gewoon iCloud drive opstarten instellen zonder problemen. Dit werd afgeraden te doen op de iOS 8 devices zonder yosemiti. Maar nu kan het dus gewoon?
En wat is nou eigenlijk het grote voordeel van iCloud Drive ten opzichte van bv Dropbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:30
GeeMoney schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:06:
[...]

Ik heb ook meer ruimte over na de upgrade inderdaad.
Niet zo drastisch als bij jou maar toch zo'n 9GB.

Ik heb nu ook de installer van Mountain Lion nu verwijderd en dan kom ik ook rond de 14GB uit.

Meer mensen?

Wellicht compressie op files of het OS is daadwerkelijk gewoon kleiner geworden.
Ik kan wel wat bedenken:
- Opschoenen van caches
- Spotlight is verbeterd/veranderd
- Taalbestanden niet meer allemaal meegeinstalleerd
- Wie weet hebben ze de recovery partitie verwijderd (check eens?)
- Bestanden van oudere instalaties goed opgeschoond

- Dat ze het doen is logisch, want standaard is een MBP 128GB op je SSD en die wil je niet vol hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 23:13
Twee dingen die mij nu opvallen bij Yosemite:

- Open ruimte bij icoontjes, geen idee waar dit door komt.
- Notification Center lagged heel erg en staat ook wel stil soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 26-06-2016 18:41 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Laatst online: 20-09 11:25

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Gaat volgens mij wat mis met de .10 die naar .1 wordt geconverteerd :P
Draai het ook blijkbaar ... m'n achtergrond maar eens aanpassen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik kom net ergens op het web tegen dat het mogelijk is om te booten van recovery partitie en een reinstall te doen waarbij data behouden blijft. Zou het dichtst bij een clean install komen zonder daadwerkelijk alle apps opnieuw te moeten installeren.

Zie door de bomen het bos niet meer als ik ga zoeken op clean install mogelijkheden mbt OSX.
Geen tijd voor een volle clean install, en ondanks dat mijn photolibrary op time machine staat, en in crashplan, durf ik het niet aan om de boel te wipen zonder dat ik de hele library ook nog eens op mijn nas heb staan. Maar die kopieren is echt niet vooruit te branden. 2 dagen voor 70GB, terwijl normale copy naar NAS met 17MB/s gaat.

Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:01:
Ik kom net ergens op het web tegen dat het mogelijk is om te booten van recovery partitie en een reinstall te doen waarbij data behouden blijft. Zou het dichtst bij een clean install komen zonder daadwerkelijk alle apps opnieuw te moeten installeren.

Zie door de bomen het bos niet meer als ik ga zoeken op clean install mogelijkheden mbt OSX.
Geen tijd voor een volle clean install, en ondanks dat mijn photolibrary op time machine staat, en in crashplan, durf ik het niet aan om de boel te wipen zonder dat ik de hele library ook nog eens op mijn nas heb staan. Maar die kopieren is echt niet vooruit te branden. 2 dagen voor 70GB, terwijl normale copy naar NAS met 17MB/s gaat.

Wat is wijsheid?
Kopieren van veel kleine bestanden is niet heel efficient, misschien kun je ze inzippen (niet omwillen van ruimte, maar zodat je 1 bestand krijgt.) Maar als hij twee dagen voor 70GB nodig heeft, dan is er denk ik iets anders fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:38

zwik

randomized

Dat is precies de reden waarom Windows 10 niet Windows 9 gaat heten :P . Flash heeft ook een tijdje last van eenzelfde bug gehad herinner ik me. Vanavond ga ik ook een verse install doen van Yosemite :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:06
Vorige week donderdag een MBA gekocht en e.e.a. geïnstalleerd, maar verder nog niet bijster veel mee gedaan. Een normale (dus geen clean) install moet toch prima lukken dan? Of is een clean install toch veiliger?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
Fierry schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:09:
[...]

Vreemd, toch even geprobeerd en het lijkt gelukt te zijn (met nadruk op lijkt want de test gaat dadelijk gebeuren :+ )

sudo /Applications/Install\ OS\ X\ Yosemite.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/Untitled --applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ Yosemite.app
Password:
Ready to start.
Erasing Disk: 0%... 10%... 20%... 30%...100%...
Copying installer files to disk...
Copy complete.
Making disk bootable...
Copying boot files...
Copy complete.
Up and running! :)
Pagina: 1 ... 11 ... 33 Laatste