• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:54
Het makkelijkst is denk ik om door de appstore te bladeren aan de hand van de hardware die je hebt of wensen die je hebt. Zo is er bijvoorbeeld ook een sectie met tools.

De bekendste daarbinnen zijn denk ik wel Better Logic die je kan gebruiken om meer logica in je flows toe te voegen en CountDown om een timers in te kunnen stellen die je kan gebruiken om events te timen.

Verder is veel informatie te vinden op het athom forum en eventueel hier. Maar dan is het wel het beste om casus voor casus op te pakken en te laten zien wat je hardware is, en wat je bijv als flow hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties, ik gebruik combinaties van Hue en KaKu schakelaars/apparatuur. Deze schakelaars worden binnenkort vervangen door Neo Coolcam Powerplugs die ik van de week bij gearbest heb besteld. De deurbel is ook van KaKu en gekoppeld in de Homey.

Het verhaal was deels bedoelt dat ik nog wat zoekende ben in het overzetten van de huidige Domoticz oplossingen en deze te vertalen naar Homey. :) Dat het veel tijd kost om het werkende te krijgen is voor mij geen verrassing, met Domoticz heb ik ook redelijk zitten stoeien tot ik het gewenste resultaat had.

Van het weekend zal ik eens dieper in de flows duiken, met blockley kon je "eenvoudig"meerdere combinaties en randvoorwaarden inzetten om tot een bepaalde reactie te komen in één taak.

Verder hoop ik dat de telefoonapp snel de nodige updates krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
-Skyhawk- schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:13:
- Geofencing i.c.m. mobile app.
Dit doet bij mij nog helemaal niks. Als ik bij de "Privacybescherming" kijk @ Android dan staat er bij "Nauwkeurige locatie" -> Nooit gebruikt (Wel toegestaan).
Met de domoticz app gaat dit op heden prima waarbij ik bepaalde acties in werking kan zetten.
Voor de rest vind ik de App tot op heden maar erg matig.

Maar misschien speelt deze bug nog?
https://github.com/athombv/homey/issues/1236
Ik ben jaimevisser, die bug is er inderdaad nog steeds. Ik gebruik zoals vermeld nu de smart presence app met fixed IPs per apparaat (via dhcp/mac op de router). Belangrijkste hierbij was om ook een paar apparaten zoals de chromecast en laptop toe te voegen omdat mijn android in doze (diepe slaap) niet meer op het netwerk zit en dus als "weg" gemarkeerd kan worden. Verder zou je ook nog een combinatie met energiegebruik/pir sensors kunnen maken voor betere detectie en meer zekerheid.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Skyhawk- schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:13:
Ik heb sinds een paar dagen ook een Homey gekocht en ik ben nog niet helemaal overtuigd... Ik heb nu een aantal jaar met Domoticz gespeeld en dat was ook niet altijd feest maar ik krijg daar wel meer voor elkaar dan met Homey op dit moment.

- Geofencing i.c.m. mobile app.
Dit doet bij mij nog helemaal niks. Als ik bij de "Privacybescherming" kijk @ Android dan staat er bij "Nauwkeurige locatie" -> Nooit gebruikt (Wel toegestaan).
Met de domoticz app gaat dit op heden prima waarbij ik bepaalde acties in werking kan zetten.
Voor de rest vind ik de App tot op heden maar erg matig.

Maar misschien speelt deze bug nog?
https://github.com/athombv/homey/issues/1236
Een Homey gebruiker heeft zojuist een duidelijke handleiding online gezet op het forum van Athom om Homey met MQTT te laten werken voor geofencing -> https://forum.athom.com/d...tt-for-location-detection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 22:42
Aan de slag met Homey. Hoe lang duurt het het updaten van de updater? Zit nu vijf minuten naar een oranje led te kijken en gebeurd niks

Edit: volgens de installatie wizard moet ik mijn WiFi opgeven in de Homey. Dit scherm krijg ik overigens niet te zien.

[ Voor 31% gewijzigd door Deef_K op 24-02-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neefdave schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:15:
Aan de slag met Homey. Hoe lang duurt het het updaten van de updater? Zit nu vijf minuten naar een oranje led te kijken en gebeurd niks

Edit: volgens de installatie wizard moet ik mijn WiFi opgeven in de Homey. Dit scherm krijg ik overigens niet te zien.
Wifi komt na de update van de updater. Recentelijk een derde Homey ontvangen voor op kantoor en daar duurde het updaten van de updater langer dan 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Duurt inderdaad lang ja. Ik kan nu verder. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
Ik heb de NEO powerplugs net binnengekregen, het koppelen ging binnen perfect. Maar ik vroeg me af hoe ik de power consumption van de plug kan uitlezen?

in een flow kan ik alleen als trigger on/off hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
quakerix schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:25:
Ik heb de NEO powerplugs net binnengekregen, het koppelen ging binnen perfect. Maar ik vroeg me af hoe ik de power consumption van de plug kan uitlezen?

Tags? Even de juiste tag erbij pakken en dan kun je die met een logic (meer/minder dan X) gebruiken als het goed is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
quakerix schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:25:

Als je het wilt uitlezen kun je naar inzichten/insights gaan en bij de Neo plug de zaken aanvinken die je wilt inzien. Als je bedoeld het gebruiken van deze informatie in een flow dan gebruik je de tags die aan de kaart vastzitten en sleep je die in een logica kaart zoals hierboven ook staat.

Inzichten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r5daWXuL8vgvL1nc7g0UyOyb/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
lubbertkramer schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:35:
[...]

Als je het wilt uitlezen kun je naar inzichten/insights gaan en bij de Neo plug de zaken aanvinken die je wilt inzien. Als je bedoeld het gebruiken van deze informatie in een flow dan gebruik je de tags die aan de kaart vastzitten en sleep je die in een logica kaart zoals hierboven ook staat.

Inzichten:
[afbeelding]
Ik denk dat er iets verkeerd is gegaan dan. Want ik heb alleen de turned off/on als optie:
http://imgur.com/a/QWIN0

bij het pairen van het device selecteerde ik dat er een lamp aan gekoppeld is.

In flows heb ik dus geen tags, en alleen de triggers turned on/off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
quakerix schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:57:
[...]

Ik denk dat er iets verkeerd is gegaan dan. Want ik heb alleen de turned off/on als optie:
http://imgur.com/a/QWIN0

bij het pairen van het device selecteerde ik dat er een lamp aan gekoppeld is.

In flows heb ik dus geen tags, en alleen de triggers turned on/off.
Pairen moet zo dichtbij mogelijk en bij een lamp kan hij alleen aan/uit, bij pairen moet je selecteren overig om alle opties te krijgen.

Om hem te verwijderen moet je hem uit je apparaten verwijderen (x in de hoek) en onder instellingen -> zwave -> verwijder een apparaat (en dan driemaal drukken op het knopje op de neo :) ). Als je hem dan opnieuw gaat toevoegen als overig heb je die opties wel.

Dan krijg je al deze informatie en tags/kaarten om te gebruiken erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Dl13r6FWGN7aGW74T7G2dhEr/full.png

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 25-02-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
lubbertkramer schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 12:00:
[...]

Pairen moet zo dichtbij mogelijk en bij een lamp kan hij alleen aan/uit, bij pairen moet je selecteren overig om alle opties te krijgen.

Om hem te verwijderen moet je hem uit je apparaten verwijderen (x in de hoek) en onder instellingen -> zwave -> verwijder een apparaat (en dan driemaal drukken op het knopje op de neo :) ). Als je hem dan opnieuw gaat toevoegen als overig heb je die opties wel.

Dan krijg je al deze informatie en tags/kaarten om te gebruiken erbij:
[afbeelding]
Ah super! Dat werkt. Wat heel onlogisch om zo'n keuze te moeten maken in de wizard. Super dank je wel!

Vanmiddag even spelen om een Neo op de wake-up-light te gebruiken zodat ik detecteer wanneer de wekker afgaat. Nog tips rondom zulke flows?

[ Voor 9% gewijzigd door quakerix op 25-02-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Even een waarschuwing voor de rest, ik had een NEO pir gekocht tesamen met een extra Neo plug op Gearbest, maar in mijn enthousiastme heb ik eroverheen gelezen dat dit de US versie is en die werkt niet met Homey.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
fvandenreek schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:11:
Even een waarschuwing voor de rest, ik had een NEO pir gekocht tesamen met een extra Neo plug op Gearbest, maar in mijn enthousiastme heb ik eroverheen gelezen dat dit de US versie is en die werkt niet met Homey.
Bedankt voor de tip !
Voor iedereeen !! Ik deed het haast ook, je doet het zomaar verkeerd. US werkt op andere freqentie, Opletten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2021
Vandaag mn deur/raam sensor van neo ontvangen, besteld via aliexpress. Helaas lukt het pairen niet via de neo app. 3x drukken resulteert wel dat het lampje 3x rood knippert, maar verder gebeurd er niets.

Volgens mij zou het moeten werken, de specs zijn:

Features: Two status:open and close Compatible with 300 series and 500 series Power: CR14250 x1 Standby current: 1uA Battery life:2.2 years Operation temperature: 0-40degree Size: Main body (L*W * H):70mmx20mmx20mm Deputy body (L * W * H):40mmx11mmx11mm Radio Frequency::868.4MHz Only

Volgens mij is dit europa en zwave+

Kan verder op de printplaat of behuizing, doosje of boekje geen enkel type nummer vinden. Of ik kijk er overheen. De wallplug via gearbest werd zo gevonden met de neo app en gepaired.

Ook via de homey zwave algemeen wordt er niets gevonden.

Iemand nog een idee?
Of gewoon gevalletje pech en retour verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:36
Weet iemand een beetje hoe het zit met de gevoeligheid van de NEO PIR sensor? Op een dag als vandaag komt hij niet boven de 65 lx uit en nu met wat verlichting aan maar 1 lx. En het is echt niet zo dat ik hier bijna in het donker zit. :P

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
Ik dacht dat het mogelijk was een via een public REST API een flow te triggeren in Homey (met je activation key uiteraard), maar ik kan nergens meer vinden hoe...

Ik heb het wel gevonden icm de HTTP request app (dan zou ik extra flows moeten maken), maar ik dacht dat er ook een standaard oplossing voor was. Iemand een idee?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Met welke frequentie wordt het netwerk diagram onder 'stuff for geeks' eigenlijk ververst?
Vanochtend al m'n z-wave spullen opnieuw verbonden na een 'reset het z-wave netwerk' waarna ze netjes in een mesh netwerk getoond worden. Toen o.a. de powerplugs uit het stopcontact gehaald, maar het mesh netwerk is nog steeds te zien inclusief de uit het stopcontact verwijderde powerplugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Helaas werkt mijn byron/smartwares deurbel niet met de Homey. Welke deurbel set m.u.v. kaku word goed ondersteund? Waarom m.u.v. kaku? Omdat ik niet handig ben met stroom / draadjes om de bestaande deurbel te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

pietpiet50 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:23:
Vandaag mn deur/raam sensor van neo ontvangen, besteld via aliexpress. Helaas lukt het pairen niet via de neo app. 3x drukken resulteert wel dat het lampje 3x rood knippert, maar verder gebeurd er niets.

Features: Two status:open and close Compatible with 300 series and 500 series Power: CR14250 x1 Standby current: 1uA Battery life:2.2 years Operation temperature: 0-40degree Size: Main body (L*W * H):70mmx20mmx20mm Deputy body (L * W * H):40mmx11mmx11mm Radio Frequency::868.4MHz Only

Kan verder op de printplaat of behuizing, doosje of boekje geen enkel type nummer vinden. Of ik kijk er overheen. De wallplug via gearbest werd zo gevonden met de neo app en gepaired.

Iemand nog een idee?
Welk type heb je gekocht want dat vermeld je niet.
En kan je in z-wave proberen de Homey in "verwijder z-wave device' te zetten en die sensor te ontkoppelen? Weet nl niet of je al een keer een poging had gedaan om te koppelen wat mislukt was? Opnieuw koppelen doet ie daarna niet.

Ook sensor vlak bij Homey houden tijdens koppelen

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 20:42
lubbertkramer schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:23:
Athom heeft zojuist een update aan de appstore live gezet, het is nu voor ontwikkelaars mogelijk om apps te laten testen zonder dat deze via CLI geinstalleerd moeten worden. Ik verwacht dat er onder water nog meer aan de appstore is veranderd maar daarvoor moeten we nog even wachten op een officieel bericht met alle informatie vanuit Athom.

[afbeelding]
Let wel op: zodra je zou willen wisselen tussen alpha -> beta, of beta -> stable worden alle devices en instellingen weg gegooid en moet je opnieuw beginnen.
Hetzelfde dus als de app met bijbehorende devices weg gooien en opnieuw beginnen...

Wees gewaarschuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoadXY schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:33:
[...]

Let wel op: zodra je zou willen wisselen tussen alpha -> beta, of beta -> stable worden alle devices en instellingen weg gegooid en moet je opnieuw beginnen.
Hetzelfde dus als de app met bijbehorende devices weg gooien en opnieuw beginnen...

Wees gewaarschuwd!
Wow, da's niet zo interessant!

Bedankt voor de waarschuwing, ik was helemaal niet op de hoogte hiervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neefdave schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:31:
Helaas werkt mijn byron/smartwares deurbel niet met de Homey. Welke deurbel set m.u.v. kaku word goed ondersteund? Waarom m.u.v. kaku? Omdat ik niet handig ben met stroom / draadjes om de bestaande deurbel te gebruiken.
Staan er meerdere in de app store zoals doorbird
pietpiet50 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:23:

Iemand nog een idee?
Ali heeft meestal de juiste variant, zeker als je het ook nog extra vermeld tijdens de bestelling. Heb je al eens geprobeerd hem te verwijderen uit je z-wave netwerk, misschien is het pairen toch half goed gegaan en moet je hem eerst verwijderen voor het opnieuw kunnen toevoegen. Wat @Tallguy ook al zei :) Doe dit ook zo dicht mogelijk bij Homey. Is het gelukt?
RoadXY schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:33:
[...]

Wees gewaarschuwd!
Zelfde is van toepassing als je van experimenteel -> stabiel wilt van de Homey software. Vrij logische stap want een developer kan in beta nog zoveel veranderen aan de app dat de app zou kunnen crashen als je naar stabiel gaat die een andere structuur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

lubbertkramer schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:55:
Vrij logische stap want een developer kan in beta nog zoveel veranderen aan de app dat de app zou kunnen crashen als je naar stabiel gaat die een andere structuur heeft.
Zo logisch vind ik het niet, Athom zet expirimentele versies naar stable, zo zit ik nu op 1.1.9 in expirimental, terwijl dat ook de stable versie is. Op dat moment zou overstappen naar stable geen probleem moeten zijn.
Zelfs als de versies niet overeenkomen zou je kunnen overstappen, waarbij de volgende keer dat een beta stable wordt de feitelijke overstap plaats vind.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zer0 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:32:
[...]

Zo logisch vind ik het niet, Athom zet expirimentele versies naar stable, zo zit ik nu op 1.1.9 in expirimental, terwijl dat ook de stable versie is. Op dat moment zou overstappen naar stable geen probleem moeten zijn.
Zelfs als de versies niet overeenkomen zou je kunnen overstappen, waarbij de volgende keer dat een beta stable wordt de feitelijke overstap plaats vind.
Ben ik niet geheel van mening, je zit namelijk in een vrijwillig gekozen beta kanaal, een beta kanaal waar nog van alles kan veranderen ten aanzien van stabiel en waar je ook een waarschuwing van krijgt als je deze aanzet. Op sommige momenten zal de versie inderdaad gelijk zijn met stabiel maar ik vind dat je bewust kiest voor "experimenteel" en dat je dus ook weet wat daaraan vast zit.

Wil je geen problemen moet je dus op stabiel blijven. Ik zit zelf in dev preview maar daar gebeuren genoeg dingen als een Homey die niet alle instellingen up krijgt of andere problemen.

Misschien dat het kunnen switchen van Homey OS/Apps wel zou moeten kunnen maar wat een developer los van Athom doet kan Athom niet voorspellen dus is dit een logische keuze om haar gebruikers te beschermen tegen een slechte ervaring. Athom wil niet alleen de tweaker maar ook de huis-tuin-keuken gebruiker,

Oeh, en 1.2.0 is zojuist vrijgegeven in dev preview na de vertraging van vorige week, media is onderweg. Hier zojuist de update gedaan en zal eens kijken wat het brengt. :)
1.2.0-rc.1
Added Homey Music
Added new Speech API.
Improved 433/868/IR signal reception
Various improvements and bugfixes
Edit 2:
Hangende z-wave, reboot benodigd en een rrod. Nu ptp gedaan en hopelijk komt hij nu goed up :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cL0rfZ9945rdBOU0kT3UUzrp/full.png

[ Voor 30% gewijzigd door lubbertkramer op 27-02-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

lubbertkramer schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:35:
[...]

Ben ik niet geheel van mening, je zit namelijk in een vrijwillig gekozen beta kanaal, een beta kanaal waar nog van alles kan veranderen ten aanzien van stabiel en waar je ook een waarschuwing van krijgt als je deze aanzet. Op sommige momenten zal de versie inderdaad gelijk zijn met stabiel maar ik vind dat je bewust kiest voor "experimenteel" en dat je dus ook weet wat daaraan vast zit.
Eigenlijk heb ik er niet voor gekozen, maar werd ik gedwongen omdat een aantal zaken in stable gewoon niet werkte
Wil je geen problemen moet je dus op stabiel blijven. Ik zit zelf in dev preview maar daar gebeuren genoeg dingen als een Homey die niet alle instellingen up krijgt of andere problemen.
In dev/alpha vind ik dat inderdaad redelijk normaal, in beta zou het niet eens moeten gebeuren, dan is de alpha/dev
Misschien dat het kunnen switchen van Homey OS/Apps wel zou moeten kunnen maar wat een developer los van Athom doet kan Athom niet voorspellen dus is dit een logische keuze om haar gebruikers te beschermen tegen een slechte ervaring. Athom wil niet alleen de tweaker maar ook de huis-tuin-keuken gebruiker,
Kon ik hem maar als een huis-tuin-keuken gebruiker gebruiken :)
Bij wat grotere aanpassingen (device opnieuw moeten koppelen, software kanaal aanpassen etc) raak je weer je data kwijt en moet je flows herstellen... als ze daar nu eens wat aan zouden doen.
De huidige inzichten zijn vrijwel nutteloos als ze geen data kunnen behouden bij wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zer0 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:14:
[...]

Eigenlijk heb ik er niet voor gekozen, maar werd ik gedwongen omdat een aantal zaken in stable gewoon niet werkte
Dan nog is het een keuze, Athom wil zo snel mogelijk alles naar stabiel hebben en als het in experimenteel blijft hangen heeft het zo zijn redenen. 1.1.9 kwam vanuit experimenteel binnen 4 dagen (inclusief weekend) naar stabiel. Heb zelf drie Homey's staan, waarvan twee op dev preview en ondanks dezelfde hardware, twee in dezelfde omgeving (ruimte) en een staat los van de drie reageren ze verschillend op een update door de verschillende configuraties erop. Twee van mijn Homey's zitten op dev preview en beide reageerden ook anders op 1.2.0 die zojuist vrijgeven was. Het is nogal een complex iets dus ik snap de keuze en ondanks dat jezelf vind dat je zou moeten vanwege dat iets niet werkt is het op stabiel blijven ook een keuze.
Zer0 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:14:
In dev/alpha vind ik dat inderdaad redelijk normaal, in beta zou het niet eens moeten gebeuren, dan is de alpha/dev

Kon ik hem maar als een huis-tuin-keuken gebruiker gebruiken :)
Bij wat grotere aanpassingen (device opnieuw moeten koppelen, software kanaal aanpassen etc) raak je weer je data kwijt en moet je flows herstellen... als ze daar nu eens wat aan zouden doen.
De huidige inzichten zijn vrijwel nutteloos als ze geen data kunnen behouden bij wijzigingen.
Zoals ik eerder zei, voor Athom heb je misschien een punt maar ook daar zie ik nog een scheiding doordat je ervoor kiest. Zeker in dev preview (alpha) zijn wij soms 10 updates verder voordat hij naar experimenteel gaat en zijn er momenten geweest dat wij er 4 op een dag kregen vanwege bugs/veranderingen, Experimenteel was in het begin ook zo maar is nu door dev preview stuk stabieler geworden. Hier zou het theoretisch moeten kunnen nu.

Maar een ontwikkelaar die een app maakt kan Athom geen garanties over afgeven. Als die zijn instellingen in beta x noemt en in stabiel y is dat een wereld van verschil en zal de app ook crashen bij het opstarten / installeren vanuit beta naar stabiel en daardoor kiest Athom er dus voor om een schone installatie te eisen. Denk zeker dat gezien de vrijheid die een ontwikkelaar heeft om nog alles op zijn kop te zetten dit afdwingt.

Je kan het natuurlijk omzeilen door de app als CLI te installeren (beta) en de nieuwe versie er gewoon overheen te installeren, als het goed is moeten dan de instellingen bewaard blijven. Alleen de app store methode zorgt ervoor dat app eerst verwijderd wordt.

Moet zeggen dat ondanks dat ik op dev preview zit ik geen problemen heb met missende inzichten door data die verdwijnt, Homey staat op dev preview en blijft daarop staan. Opnieuw pairen van Neo/Fibaro is ook niet nodig geweest de laatste tijd.

Zojuist is vanwege de release van 1.2.0 de eerste app in beta verschenen in de app store en je krijgt een duidelijke melding (waarschuwing):

Edit:
Hier zie je ook het gevaar van beta, in 5 minuten tijd driemaal een release gehad en zitten we nu werkend op 1.0.3 van de Spotify app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HPVT1v14aZRCQPV9ik25ffna/full.png

[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 27-02-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
In de flows kun je ook gebruik maken van NFC
Heb even niks te doen dus ben even gaan kijken wat je met NFC kunt doen.
Heb nu een flow gemaakt dat als er een NCF tag is gedetecteerd (mobiele telefoon) mijn leeslamp aangaat.
Zandloper op 10 sec. gezet en nog een flow gemaakt, als er weer een NCF tag is gedetecteerd, om deze uit te zetten (met weer een zandloper op 10 sec., anders gaat het licht pingelen).

Leuk en aardig, maar wat is de bedoeling van NFC? Wat kan je ermee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
erreen schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:59:
In de flows kun je ook gebruik maken van NFC
Heb even niks te doen dus ben even gaan kijken wat je met NFC kunt doen.
Heb nu een flow gemaakt dat als er een NCF tag is gedetecteerd mijn leeslamp aangaat.
Zandloper op 10 sec. gezet en nog een flow gemaakt, als er weer een NCF tag is gedetecteerd, om deze uit te zetten (met weer een zandloper op 10 sec., anders gaat het licht pingelen).

Zoveel je kan bedenken denk ik,nadeel is dat je NFC trigger vlakbij Homey moet komen. Zelf heb ik er vanuit Homey nog niets mee kunnen bedenken wat praktisch is. Beter plaats je een NFC tag vlakbij de ingang die een trigger doorgeeft aan Homey of bij een lichtschakelaar om bepaalde scene te activeren (via je telefoon bijvoorbeeld).

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 27-02-2017 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 11:38
erreen schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:59:

Je alarm aan/uitzetten zie ik wel als een toepassing.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
HeroS schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:02:
[...]

Je alarm aan/uitzetten zie ik wel als een toepassing.
Oke, dus puur om te triggeren dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inmiddels een avond verder met 1.2, de langverwachte media update. Athom laat langzaam meer functionaliteiten los in de app store met een update aan een bestaande app in beta branch of nieuwe app in beta. Inmiddels is er ondersteuning voor Soundcloud, Spotify (alleen nog sonos), Google Music en Chromecast. Inmiddels klinkt de eerste muziek hier uit de speakers via de Shield.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xdSQUiQYf0hJPQbRlGrnSqBn/full.png

Edit:
Speech is stuk beter geworden in 1.2. Er zijn nu ook complexere zinnen mogelijk zoals het benoemen van afhankelijkheden in de speech. Speech is vanaf de grond opnieuw opgebouwd door Athom en komt voor iedereen beschikbaar in 1.2. Hierdoor kun je dus soortgelijke zinnen maken als bij Alexa (hier ook tweemaal een dot staan en dat gaat gewoon super wat betreft speech)

[ Voor 30% gewijzigd door lubbertkramer op 28-02-2017 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk84
  • Laatst online: 06-10 17:07
Ik begrijp niet zo heel goed waarom er nou zoveel aandacht besteed is aan die media update? Heel leuk allemaal hoor, maar het is een domotica controller. Persoonlijk had ik daar eerst de focus gelegd. Waarom is er nog "else" kolom bijvoorbeeld? Dit zijn wel basisfunctionaliteiten die alle flows een stuk simpeler zouden maken. Nu heb je er soms belachelijk veel nodig om iets te bereiken. Zorg nou dat je basis goed is, voor je aan zo'n media update begint. Ik heb het idee dat vooral de homey-developers dit erg leuk vinden. Leuk als homey je muziek kan aansturen, maar uiteindelijk staat hij daarvoor, denk ik, niet bij de meeste mensen in huis. Ik denk zelfs dat de meeste mensen hun media apparaten al leuk hebben ingericht, en homey alleen een extra is. Ik begrijp het gewoon niet zo goed. Ze besteden hier zoveel aandacht aan, het kost veel tijd en zolang de basis nog niet daar is, vind ik dit verloren tijd.
Leuk zo'n playlist, maar moet ik dit dan op mijn mobiel aanmaken? Of via spraak (wat sowieso al niet top werkt)? Wat is de toegevoegde waarde van homey in dit geval? Bij sonos heb je al een prachtige app? Leuk dat homey muziek kan starten als je je huis in loopt. Maar een complexe flow maken zit er nog steeds niet in, gewoon heel jammer. Zo ben ik bezig om een zonnescherm te automatiseren. Dit is onnodig complex. Sterker nog, ik heb nog geen handieg manier gevonden. Al met al vind ik de media update gewoon niet nodig in de staat waarin homey zich bevind, er is nog zoveel te winnen op andere terreinen.

Misschien kan iemand toelichten waarom die media update zo belangrijk is? Een gimmick en leuk voor de verkoop? Ik wil niet overkomen als een azijnzeiker, maar het nut van de media-update in deze fase, ontgaat me gewoon even? Maar misschien dat iemand anders hier mijn ogen kan openen?

[ Voor 28% gewijzigd door Luuk84 op 28-02-2017 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk84 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:49:
Misschien kan iemand toelichten waarom die media update zo belangrijk is? Een gimmick en leuk voor de verkoop? Ik wil niet overkomen als een azijnzeiker, maar het nut van de media-update in deze fase, ontgaat me gewoon even? Maar misschien dat iemand anders hier mijn ogen kan openen?
Het is precies de reden waarom ik nog geen Homey aangeschaft heb. Ik heb nu Domoticz draaien, voor 40 euro (de stick) en dat is het. Werkt naar wens, niet fantastisch maar het voldoet. Homey vind ik vele malen mooier qua uiterlijk en qua software. Alleen... ik ga geen 299 uitgeven aan een product wat maar mondjesmaat af is op dit moment.

Het geld boeit me niet, dat is het mij wel waard. Maar ik wil een betrouwbaar product en inderdaad geen gimmicks die niet bijdragen aan de core functionaliteit zolang deze nog niet werkt.

Domoticz is bijvoorbeeld spuuglelijk (interface, en dat is een mening) maar het werkt wel gewoon zonder gedoe. Updates lopen zonder problemen etc.

Ik wacht dus nog even, misschien komt het in versie 1.3 goed en schaf ik hem direct aan. Of ik wacht nog even geduldig op 1.4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:58:
[...]

Het is precies de reden waarom ik nog geen Homey aangeschaft heb. Ik heb nu Domoticz draaien, voor 40 euro (de stick) en dat is het. Werkt naar wens, niet fantastisch maar het voldoet. Homey vind ik vele malen mooier qua uiterlijk en qua software. Alleen... ik ga geen 299 uitgeven aan een product wat maar mondjesmaat af is op dit moment.

Het geld boeit me niet, dat is het mij wel waard. Maar ik wil een betrouwbaar product en inderdaad geen gimmicks die niet bijdragen aan de core functionaliteit zolang deze nog niet werkt.

Domoticz is bijvoorbeeld spuuglelijk (interface, en dat is een mening) maar het werkt wel gewoon zonder gedoe. Updates lopen zonder problemen etc.

Ik wacht dus nog even, misschien komt het in versie 1.3 goed en schaf ik hem direct aan. Of ik wacht nog even geduldig op 1.4 ;)
Los van de OR/Else kan denk ik Homey net zoveel als Domoticz alleen is Domoticz meer te "hacken" waar Athom met Homey richt op eenvoud/gebruikersgemak voor iedereen.
Luuk84 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:49:
Ik begrijp niet zo heel goed waarom er nou zoveel aandacht besteed is aan die media update? Heel leuk allemaal hoor, maar het is een domotica controller. Persoonlijk had ik daar eerst de focus gelegd. Waarom is er nog "else" kolom bijvoorbeeld? Dit zijn wel basisfunctionaliteiten die alle flows een stuk simpeler zouden maken. Nu heb je er soms belachelijk veel nodig om iets te bereiken. Zorg nou dat je basis goed is, voor je aan zo'n media update begint. Ik heb het idee dat vooral de homey-developers dit erg leuk vinden. Leuk als homey je muziek kan aansturen, maar uiteindelijk staat hij daarvoor, denk ik, niet bij de meeste mensen in huis. Ik denk zelfs dat de meeste mensen hun media apparaten al leuk hebben ingericht, en homey alleen een extra is. Ik begrijp het gewoon niet zo goed. Ze besteden hier zoveel aandacht aan, het kost veel tijd en zolang de basis nog niet daar is, vind ik dit verloren tijd. Maar goed dat is mijn mening. Misschien kan iemand toelichten waarom die media update zo belangrijk is?
Basis is voor iedereen anders, als je een kijkje op het forum van Athom neemt of op Slack wil iedereen juist de media update hebben. Waren al gebruikers gefrustreerd omdat die verwacht hadden vorige week de update te krijgen en vergeten waren dat er stond alleen dev preview. Meerdere bronnen (spotify/google music/souncloud/youtube) in een afspeellijst geactiveerd door middel van triggers in flows. Uiteraard kun je handmatig muziek afspelen op bijvoorbeeld je reciever vanaf je telefoon maar juist integratie in een maakt het wat mij betreft voor de markt waar Athom op richt (de huis- tuin- en keukengebruiker) makkelijker.

Ik heb tweemaal een Dot thuis staan met media koppeling maar zie wel voordelen om dit met Homey te doen die d.m.v flows bij thuiskomst na werk heerlijk de muziek aanzet voor mij als ik ga koken of als ik een bepaalde sfeer creëer en de open haard aanzet bepaalde muziekgenre aanzet. Wat mij betreft niet de must omdat ik het nu ook Alexa kan vragen maar Alexa wil ik straks juist gebruiken met Homey i.p,v standalone (omdat Alexa alleen internet zaken kan aansturen als Hue, IFTTT maar geen zwave als het geen internet connectie heeft) (gebruik nu IFTTT maar native integratie is onderweg, Athom zit in certificatieproces).

Wat je "else" vraag, deze staat momenteel onderaan de lijst bij Athom, zij zien die functionaliteit voor de "expert" gebruiker en hadden aangegeven hier toekomstig mee bezig te gaan. Eerder komt er een "OR" functionaliteit + mogelijkheid tot groeperen van apparaten die dezelfde functionaliteiten hebben, bijvoorbeeld al je deursensors thuis in een flow dat bij afwezigheid een een trigger geeft actie x plaatsvind i.p.v. hier 10 flows voor maken.

Het is daarom denk ik niet de vraag of Homey af is, want dat is Homey nooit maar meer wat je eigen wensen zijn om Homey aan te schaffen / in gebruik te nemen in je automatisering. Wat momenteel al werkt op Homey werkt goed, alleen zijn soms onnodig veel flows nodig door het ontbreken van OR/ELSE/Groepering apparaten.

Zie ook de filosofie van Athom:
Onze filosofie
Bij Athom werken we aan een wereld waarin alle technologie makkelijk, leuk en met elkaar is verbonden.
Wij geloven dat ieder mens creatief kan zijn, maar we zien dat hedendaagse technologie te beperkend is. Homey geeft ieder mens de mogelijkheid om zijn of haar creativiteit te gebruiken om de wereld om hen heen mooier te maken.
Door apparaten en diensten te verbinden kunnen problemen worden opgelost die voorheen onoplosbaar leken. Met Homey beschikt iedereen over de juiste tools om zelfs de meest onmogelijke ideeën te realiseren.
Homey is meer dan alleen een product. Het is een statement. Een statement dat de wereld open, creatief en verbonden zou moeten zijn. Samen met onze community geven we het voorbeeld hoe de toekomst gaat zijn.
Wij leggen met Homey een beetje magie in de handen van ieder mens.

Athom
https://www.athom.com/nl/ons-bedrijf/

[ Voor 28% gewijzigd door lubbertkramer op 28-02-2017 09:08 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Zelf blijf ik ruzie houden met de Danfoss LC-13. Wel gekoppeld aan Homey, maar tot nu toe reageert de Danfoss niet op veranderingen qua flows die de temp anders instellen. Zelfs niet met de temperature app (Heating Schedule van Frank Herrmann).

Wel de bekende E5 op de Danfoss, maar ondaks dat zou de unit toch moeten reageren op signalen van Homey.
Mocht hier een LC-13 gebruiker zijn, dan wissel ik graag van gedachten hierover qua troubleshooting :*)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
lubbertkramer schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:59:
[...]

[...]

Basis is voor iedereen anders, als je een kijkje op het forum van Athom neemt of op Slack wil iedereen juist de media update hebben. Waren al gebruikers gefrustreerd omdat die verwacht hadden vorige week de update te krijgen en vergeten waren dat er stond alleen dev preview. Meerdere bronnen (spotify/google music/souncloud/youtube) in een afspeellijst geactiveerd door middel van triggers in flows. Uiteraard kun je handmatig muziek afspelen op bijvoorbeeld je reciever vanaf je telefoon maar juist integratie in een maakt het wat mij betreft voor de markt waar Athom op richt (de huis- tuin- en keukengebruiker) makkelijker.

Ik heb tweemaal een Dot thuis staan met media koppeling maar zie wel voordelen om dit met Homey te doen die d.m.v flows bij thuiskomst na werk heerlijk de muziek aanzet voor mij als ik ga koken of als ik een bepaalde sfeer creëer en de open haard aanzet bepaalde muziekgenre aanzet. Wat mij betreft niet de must omdat ik het nu ook Alexa kan vragen maar Alexa wil ik straks juist gebruiken met Homey i.p,v standalone (omdat Alexa alleen internet zaken kan aansturen als Hue, IFTTT maar geen zwave als het geen internet connectie heeft) (gebruik nu IFTTT maar native integratie is onderweg, Athom zit in certificatieproces).

Wat je "else" vraag, deze staat momenteel onderaan de lijst bij Athom, zij zien die functionaliteit voor de "expert" gebruiker en hadden aangegeven hier toekomstig mee bezig te zijn. Eerder komt er een "OR" functionaliteit + mogelijkheid tot groeperen van apparaten die dezelfde functionaliteiten hebben, bijvoorbeeld al je deursensors thuis in een flow dat bij afwezigheid een een trigger geeft actie x plaatsvind i.p.v. hier 10 flows voor maken.

Het is daarom denk ik niet de vraag of Homey af is, want dat is Homey nooit maar meer wat je eigen wensen zijn om Homey aan te schaffen / in gebruik te nemen in je automatisering. Wat momenteel al werkt op Homey werkt goed, alleen soms onnodig veel flows door ontbreken OR/ELSE.
Dank voor je toelichting. De huis, tuin en keukengebruiker kennen spotify, youtube, maar dan houd het ook wel op denk ik. Ik snap dat het leuk is om het in je flows te integreren, en ik zie ook wel mogelijkheden om het te gebruiken. Maar die flows zijn in de basis soms al te simpel. Je moet er meer mee kunnen om het leuk te integreren. Je geeft aan of dat OR eraan komt. Heel fijn, maar echt heel complex is het dan ook niet, zelfs niet voor een thuisgebruiker. Ik geef je een simpel voorbeeld:

Stel homey zet de lichten automatisch aan op basis van een sensor (beweging), geschakeld tussen 17:00 - 23:00. Ik denk ik ga eerder naar bed en druk op de schakelaar van kaku/z-wave en zet de verlichting uit. Maar ik vergeet mijn telefoon op tafel, en loop weer langs de sensor. De verlichting gaat weer aan. Nu is dit volgens mij makkelijk op te lossen allemaal. Maar in Homey heb ik hier flink wat flows voor nodig. Je hoeft geen expert gebruiker te zijn om je hieraan te storen. Wat ik bedoel met "homey is niet af", is dat de basis gewoon nog niet "af" is. Uiteraard is het product nooit uitontwikkeld. Je hebt zo gigantisch veel flows nodig om alle zaken ook maar een klein beetje handiger/slimmer te maken, dat is gewoon erg jammer. Als je weinig flows wil hebben komt je niet verder als "zet de lampen om 18:00 aan". En dat is het. Sowieso denk ik niet dat de "echte" thuisgebruiker homey gaat kopen en gebruiken. Ik zie een heleboel vrienden van mij hier niet eens aan beginnen. Domotica is momenteel te complex. Ja het is een leuke poging van Athom, maar ze slagen er deels in. Ik denk dat ze de groep "expert/mensen die net wat meer willen" gebruikers niet moeten onderschatten. Ik zie mezelf niet als expert maar wel als een gebruiker die wat meer wil als een gimmick.

Ze zijn qua stabiliteit wel goed op weg, wat dat aangaat ben ik best tevreden met Homey. Ik begrijp de prioriteiten bij Athom soms niet goed. Ze hebben de thuisgebruiker centraal staan, maar ondertussen kan je infrarood nog niet gebruiken bijvoorbeeld. Laat dit nou net bij veel thuis-gebruikers erg belangrijk zijn. Bluetooth zelfde verhaal.

Misschien kom ik wat negatief over, maar ik vind het echt een leuk product, maar man, wat zou je er allemaal niet mee kunnen doen als de flows ook maar iets complexer waren en je daadwerkelijk alle functionaliteit kan gebruiken van je z-wave apparaten bijvoorbeeld! Het apparaat is te duur om alleen simpele commando's uit te voeren. Hoe prachtig zou het zijn om als "thuisgebruiker", daadwerkelijk net dat beetje meer te kunnen zonder programmeerkennis? Met een tijdschakelaar (:+)gaan mijn lampen namelijk ook om een bepaalde tijd aan , maar ik wil ze automatisch weer uit hebben, zonder daarvoor 10 flows aan te maken, dat is pas gebruiksvriendelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk84 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:25:
[...]

Dank voor je toelichting. De huis, tuin en keukengebruiker kennen spotify, youtube, maar dan houd het ook wel op denk ik. Ik snap dat het leuk is om het in je flows te integreren, en ik zie ook wel mogelijkheden om het te gebruiken. Maar die flows zijn in de basis soms al te simpel. Je moet er meer mee kunnen om het leuk te integreren. Je geeft aan of dat OR eraan komt. Heel fijn, maar echt heel complex is het dan ook niet, zelfs niet voor een thuisgebruiker. Ik geef je een simpel voorbeeld:

Stel homey zet de lichten automatisch aan op basis van een sensor (beweging), geschakeld tussen 17:00 - 23:00. Ik denk ik ga eerder naar bed en druk op de schakelaar van kaku/z-wave en zet de verlichting uit. Maar ik vergeet mijn telefoon op tafel, en loop weer langs de sensor. De verlichting gaat weer aan. Nu is dit volgens mij makkelijk op te lossen allemaal. Maar in Homey heb ik hier flink wat flows voor nodig. Je hoeft geen expert gebruiker te zijn om je hieraan te storen. Wat ik bedoel met "homey is niet af", is dat de basis gewoon nog niet "af" is. Uiteraard is het product nooit uitontwikkeld. Je hebt zo gigantisch veel flows nodig om alle zaken ook maar een klein beetje handiger/slimmer te maken, dat is gewoon erg jammer. Als je weinig flows wil hebben komt je niet verder als "zet de lampen om 18:00 aan". En dat is het. Sowieso denk ik niet dat de "echte" thuisgebruiker homey gaat kopen en gebruiken. Ik zie een heleboel vrienden van mij hier niet eens aan beginnen. Domotica is momenteel te complex. Ja het is een leuke poging van Athom, maar ze slagen er deels in. Ik denk dat ze de groep "expert/mensen die net wat meer willen" gebruikers niet moeten onderschatten. Ik zie mezelf niet als expert maar wel als een gebruiker die wat meer wil als een gimmick.
Agree :) Maar dit kun je complexer maken door er een afhankelijkheid aan vast te hangen of een zandloper. Een soortgelijk voorbeeld, ik gebruik nu IFTTT voor mijn locatie, deze geeft een trigger in Homey en zet mij thuis. Ik ben nogal een fanatieke ingress speler dus rij vaak rondjes in het dorp en kom dan vaak in- en uit mijn zone van thuis. Hierdoor heb ik het nu zo ingeregeld dat de flow alleen mag triggeren als de zandloper leeg is. Bij activatie thuiskomst laat ik de zandloper lopen voor 30 minuten, als ik binnen die 30 minuten in en uit de zone ga zal er niets gebeuren. Andere flows checken beweging in huis en triggeren eventueel dat er niemand meer thuis is na die 30 minuten. Ik vind het belangrijker dat triggers direct werken als ik thuiskom en dat de lampen bijvoorbeeld nog x tijd aanstaan als ik wegga voordat een paar uitgaan vind ik minder erg.

Jouw flow zou je ook kunnen afvangen dat als na x tijd de lampen uitgaan op de schakelaar of als deze nog niet eerder zijn uitgezet op die manier (var false - true en elke nacht laten resetten) om dan een zandloper te starten die ervoor zorgt dat als je weer naar beneden rent om je telefoon alsnog te pakken en naar boven te nemen niet alles opnieuw een trigger krijgt maar dat als iemand in de nacht naar het toilet gaat wel zijn nachtlampje krijgt die je hebt ingesteld.

Maar ben het met je eens, het kan veel simpeler. De OR en groeperen van apparaten (zoals deursensoren in mijn voorbeeld hierboven) zou nu al gerealiseerd moeten zijn maar door vertraging met media is dit vertraagd liet Emile weten.
[...]
Ze zijn qua stabiliteit wel goed op weg, wat dat aangaat ben ik best tevreden met Homey. Ik begrijp de prioriteiten bij Athom soms niet goed. Ze hebben de thuisgebruiker centraal staan, maar ondertussen kan je infrarood nog niet gebruiken bijvoorbeeld. Laat dit nou net bij veel thuis-gebruikers erg belangrijk zijn. Bluetooth zelfde verhaal.
IR ben ik met je eens, dit werkt (nog) niet naar behoren. BL is al volledig actief sinds 1.x, er zijn zelfs al BL apps. Op dit moment is alleen de ondersteuning vanuit Athom nog niet voldoende (documentatie) om hier volledig mee aan de slag te kunnen en hier zelfs apps voor te schrijven zoals voor flic of andere BL toepassingen.
[...]
Misschien kom ik wat negatief over, maar ik vind het echt een leuk product, maar man, wat zou je er allemaal niet mee kunnen doen als de flows ook maar iets complexer waren en je daadwerkelijk alle functionaliteit kan gebruiken van je z-wave apparaten bijvoorbeeld! Het apparaat is te duur om alleen simpele commando's uit te voeren. Hoe prachtig zou het zijn om als "thuisgebruiker", daadwerkelijk net dat beetje meer te kunnen zonder programmeerkennis? Met een tijdschakelaar (:+)gaan mijn lampen namelijk ook om een bepaalde tijd aan , maar ik wil ze automatisch weer uit hebben, zonder daarvoor 10 flows aan te maken, dat is pas gebruiksvriendelijk ;)
Haha ook hier een agree :) Maar wat werkt er nu niet met je z-wave apparaten dan aan functionaliteit wat je mist? Capabilities toevoegen kunnen wij als gebruikers zelf (simpele driver file (soort xml) en dat juicht Athom ook juist toe.

Maar kijk ook vooral eens naar apps als Better Logic, Countdown, State control of heating schedule. Deze apps vanuit de community zorgen al voor de mogelijkheid tot complexere flows. Athom heeft rond de jaarwisseling in ieder gevla aangegeven de waarde hiervan te zien en op dit moment nog geen plannen heeft om apps als Better Logic volledig te integreren in Homey.

Edit:
De OR / Groeperen van apparaten wordt op korte termijn verwacht, Athom wil geen deadline communiceren maar ze zijn er al mee bezig zoals ik ook hierboven liet weten, alleen helaas vertraagd door de vertraging op media :)

Edit 2:
Media zorgt ook voor betere integratie van BL, omdat ze BL speakers willen koppelen waardoor ook andere ontwikkelaars hiermee aan de slag kunnen.

Edit 3:
Speech is stuk beter geworden in 1.2. Er zijn nu ook complexere zinnen mogelijk zoals het benoemen van afhankelijkheden in de speech. Speech is vanaf de grond opnieuw opgebouwd door Athom en komt voor iedereen beschikbaar in 1.2. Hierdoor kun je dus soortgelijke zinnen maken als bij Alexa (hier ook tweemaal een dot staan en dat gaat gewoon super wat betreft speech). Hierdoor werken zones beter in combinatie met speech bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 28-02-2017 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
lubbertkramer schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:37:
[...]

Agree :) Maar dit kun je complexer maken door er een afhankelijkheid aan vast te hangen of een zandloper. Een soortgelijk voorbeeld, ik gebruik nu IFTTT voor mijn locatie, deze geeft een trigger in Homey en zet mij thuis. Ik ben nogal een fanatieke ingress speler dus rij vaak rondjes in het dorp en kom dan vaak in- en uit mijn zone van thuis. Hierdoor heb ik het nu zo ingeregeld dat de flow alleen mag triggeren als de zandloper leeg is. Bij activatie thuiskomst laat ik de zandloper lopen voor 30 minuten, als ik binnen die 30 minuten in en uit de zone ga zal er niets gebeuren. Andere flows checken beweging in huis en triggeren eventueel dat er niemand meer thuis is na die 30 minuten. Ik vind het belangrijker dat triggers direct werken als ik thuiskom en dat de lampen bijvoorbeeld nog x tijd aanstaan als ik wegga voordat een paar uitgaan vind ik minder erg.

Jouw flow zou je ook kunnen afvangen dat als na x tijd de lampen uitgaan op de schakelaar of als deze nog niet eerder zijn uitgezet op die manier (var false - true en elke nacht laten resetten) om dan een zandloper te starten die ervoor zorgt dat als je weer naar beneden rent om je telefoon alsnog te pakken en naar boven te nemen niet alles opnieuw een trigger krijgt maar dat als iemand in de nacht naar het toilet gaat wel zijn nachtlampje krijgt die je hebt ingesteld.

Maar ben het met je eens, het kan veel simpeler. De OR en groeperen van apparaten (zoals deursensoren in mijn voorbeeld hierboven) zou nu al gerealiseerd moeten zijn maar door vertraging met media is dit vertraagd liet Emile weten.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat werken :)
[...]

IR ben ik met je eens, dit werkt (nog) niet naar behoren. BL is al volledig actief sinds 1.x, er zijn zelfs al BL apps. Op dit moment is alleen de ondersteuning vanuit Athom nog niet voldoende (documentatie) om hier volledig mee aan de slag te kunnen en hier zelfs apps voor te schrijven zoals voor flic of andere BL toepassingen.
Dus eigenlijk hebben we niet zoveel aan bluetooth :+
[...]

Haha ook hier een agree :) Maar wat werkt er nu niet met je z-wave apparaten dan aan functionaliteit wat je mist? Capabilities toevoegen kunnen wij als gebruikers zelf (simpele driver file (soort xml) en dat juicht Athom ook juist toe.
Nu is dit natuurlijk deels afhankelijk van de app developer, maar bijvoorbeeld; bij mijn qubino dimmers werkt de secundaire input nog niet. En de energiemeting dacht ik ook niet (dit laatste kan ik mishebben).
Maar kijk ook vooral eens naar apps als Better Logic, Countdown, State control of heating schedule. Deze apps vanuit de community zorgen al voor de mogelijkheid tot complexere flows. Athom heeft rond de jaarwisseling in ieder gevla aangegeven de waarde hiervan te zien en op dit moment nog geen plannen heeft om apps als Better Logic volledig te integreren in Homey.
Deze zijn mij bekend en ik werk hier ook mee. Echter blijf je toch wel tegen dingetjes aanlopen.
Edit:
De OR / Groeperen van apparaten wordt op korte termijn verwacht, Athom wil geen deadline communiceren maar ze zijn er al mee bezig zoals ik ook hierboven liet weten, alleen helaas vertraagd door de vertraging op media :)
Waardeloos die media update >:)
Edit 2:
Media zorgt ook voor betere integratie van BL, omdat ze BL speakers willen koppelen waardoor ook andere ontwikkelaars hiermee aan de slag kunnen.
goed nieuws dan :)
Edit 3:
Speech is stuk beter geworden in 1.2. Er zijn nu ook complexere zinnen mogelijk zoals het benoemen van afhankelijkheden in de speech. Speech is vanaf de grond opnieuw opgebouwd door Athom en komt voor iedereen beschikbaar in 1.2. Hierdoor kun je dus soortgelijke zinnen maken als bij Alexa (hier ook tweemaal een dot staan en dat gaat gewoon super wat betreft speech). Hierdoor werken zones beter in combinatie met speech bijvoorbeeld.
Ik ben benieuwd, ze hebben al eens eerder geroepen dat speech beter zou werken. Nu is dit voor mij niet zo heel belangrijk want tegen apparaten doe ik niet veel

Edit: ik vergeet nog een z-wave functionaliteit, de netwerk heal 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Ik kan me wel vinden in het verhaal van Luuk84, vooral de beperkingen met het werken van Flows is voor mij echt een teleurstelling. Voor IF, Else If, Then, and/Or Else etc hoef je in mijn ogen geen expert te wezen. Nu vind ik het juist lastiger om iets te bereiken terwijl je met Blockley in één overzicht kunt zien hoe een bepaalde flow werkt i.p.v. door te verwijzen naar andere flows.

Ik blijf hopen...

ps.
Is het ook mogelijk om beta builds van Homey te krijgen? Ik draai altijd de beta's van Domoticz om zo met de laatste functies te kunnen spelen waar nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 19:20

rGz

Ik ben de Homey Community aan het doorzoeken naar meer info over de Media update.. Heeft iemand enig idee of Sonos speakers gegroepeerd kunnen worden in Homey?

Als ik namelijk in de Sonos app een radiostation start op meerdere speakers zonder deze gegroepeerd te hebben is het geluid namelijk niet synchroon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk84 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:03:
Dus eigenlijk hebben we niet zoveel aan bluetooth :+
Het werkt, maar nu nog de apps om gebruik te maken van BL. Eerste staat in de app store maar nu is het wachten op Athom en de community. Er zijn al ontwikkelaars bezig om bijvoorbeeld Flic te integreren.
Nu is dit natuurlijk deels afhankelijk van de app developer, maar bijvoorbeeld; bij mijn qubino dimmers werkt de secundaire input nog niet. En de energiemeting dacht ik ook niet (dit laatste kan ik mishebben).
Ik weet niet hoe technisch je zelf bent maar als je op github van de app kijkt zie je de map drivers waarin de verschillende apparaten staan. Daarin zit een driver.js waarin de functionaliteiten van de apparaten beschreven staan. Bijvoorbeeld de app Neo is deels een kopie van de Fibaro app (zelfde zwave driver en soortgelijke drivers voor de apparaten) met aanpassingen / verbeteringen van de ontwikkelaar.
Ik ben benieuwd, ze hebben al eens eerder geroepen dat speech beter zou werken. Nu is dit voor mij niet zo heel belangrijk want tegen apparaten doe ik niet veel

Edit: ik vergeet nog een z-wave functionaliteit, de netwerk heal 8)
Klopt, maar vooralsnog lijken de eerst resultaten goed. Zal hier vanavond verder mee spelen.

Edit:
z-wave netwerk heal komt er mogelijk nog aan. Athom heeft alleen te maken met afspraken voor de z-wave certificatie en mag daardoor het geheel niet "hacken" zoals bij Domoticz gedaan is. Hierdoor zoeken ze een goede manier/oplossing om dit te doen, zoals ze nu ook de eerste versie van de mapping gedaan hebben.
-Skyhawk- schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:04:
Ik kan me wel vinden in het verhaal van Luuk84, vooral de beperkingen met het werken van Flows is voor mij echt een teleurstelling. Voor IF, Else If, Then, and/Or Else etc hoef je in mijn ogen geen expert te wezen. Nu vind ik het juist lastiger om iets te bereiken terwijl je met Blockley in één overzicht kunt zien hoe een bepaalde flow werkt i.p.v. door te verwijzen naar andere flows.

Ik blijf hopen...

ps.
Is het ook mogelijk om beta builds van Homey te krijgen? Ik draai altijd de beta's van Domoticz om zo met de laatste functies te kunnen spelen waar nodig. :)
Geen expert maar functionaliteiten die er nog aan komen en waar ze ook open over communiceren, je weet dus wel wat je krijgt bij aankoop maar niet nog wanneer de items op de roadmap gedaan gaan worden.

Je kan je aanmelden voor experimental op je Homey zelf, voor dev preview moet je contact opnemen met Athom. Je kon je hiervoor opgeven tijdens de dag van Athom op kantoor in Enschede afgelopen jaar.
rGz schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:15:
Ik ben de Homey Community aan het doorzoeken naar meer info over de Media update.. Heeft iemand enig idee of Sonos speakers gegroepeerd kunnen worden in Homey?

Als ik namelijk in de Sonos app een radiostation start op meerdere speakers zonder deze gegroepeerd te hebben is het geluid namelijk niet synchroon..
Wat voor informatie zoek je naast je vraag van groeperen over media, wellicht kan ik je vraag beantwoorden? Media is op dit moment alleen in dev preview beschikbaar, alles wat ik weet deel ik hier aan informatie/screenshots :)

Wat betreft groeperen, dit is een functionaliteit die er nog aan moet komen voor apparaten. Ik kan mij alleen voorstellen dat het groeperen van sonos een ander verhaal is en wellicht al in de app zou moeten zitten. Ik weet niet hoe dit werkt, stuurt sonos dit centraal aan of gaat dit per speaker rechtstreeks vanuit Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 19:20

rGz

lubbertkramer schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:23:

[...]

Wat voor informatie zoek je naast je vraag van groeperen over media, wellicht kan ik je vraag beantwoorden? Media is op dit moment alleen in dev preview beschikbaar, alles wat ik weet deel ik hier aan informatie/screenshots :)

Wat betreft groeperen, dit is een functionaliteit die er nog aan moet komen voor apparaten. Ik kan mij alleen voorstellen dat het groeperen van sonos een ander verhaal is en wellicht al in de app zou moeten zitten. Ik weet niet hoe dit werkt, stuurt sonos dit centraal aan of gaat dit per speaker rechtstreeks vanuit Homey.
In principe groepeert Sonos binnen de app speakers, als ik bijvoorbeeld vanuit Spotify op sonos wil afspelen dan krijg ik daar de mogelijkheid om speakers te groeperen (spotify app switcht dan naar sonos app).

Daarnaast vroeg ik me af of de mogelijkheid bestaat om radio streams te gebruiken, zou mooi zijn om 's morgens beneden te komen en middels een flow de radio te starten/lampen aan/etc. (dit kan natuurlijk ook vanuit Sonos zelf, maar als ik het in een flow kan zetten.. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rGz schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:39:
[...]

In principe groepeert Sonos binnen de app speakers, als ik bijvoorbeeld vanuit Spotify op sonos wil afspelen dan krijg ik daar de mogelijkheid om speakers te groeperen (spotify app switcht dan naar sonos app).

Daarnaast vroeg ik me af of de mogelijkheid bestaat om radio streams te gebruiken, zou mooi zijn om 's morgens beneden te komen en middels een flow de radio te starten/lampen aan/etc. (dit kan natuurlijk ook vanuit Sonos zelf, maar als ik het in een flow kan zetten.. :) )
Wat betreft Sonos/Spotify dat kan ik momenteel zelf niet testen dus kan je daar helaas niet verder mee helpen.

Wat betreft radio/streams, dit komt :) Hebben ze gisteren laten weten in dev preview kaneel op slack toen we bezig waren met het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

XBL: DeejayBarney

Moet zeggen dat ik het in principe ook eens ben met Luuk waar het om Flow logica gaat. Ik mis nog elke dag de blokjes / logica van de Zipato. Ik ben echter eigenwijs en laat Homey in zijn eentje al het werk doen, omdat ik wel overtuigd ben (nog steeds) van de enorme potentie die Homey heeft.

Bluetooth is momenteel nog niet zo bruikbaar als ik het graag zou willen zien. Kunnen pingen van bluetooth devices, devices kunnen toewijzen aan een bepaalde Persoon die bekend is in Homey, op basis daarvan weer flows kunnen starten of presence verbeteren, dat zijn zaken die ik heel graag zou zien. Dit overigens vrijwel allemaal omdat de Homey app op Android gewoon niet goed werkt met presence detectie. Dat iedereen hier omheen moet werken met custom apps op Homey zelf, of via IFTTT logica, zegt eigenlijk al een hoop.

De media update lijkt me interessant, maar is voor mij net als voor Luuk een stukje kers op de taart. Ben ontzettend benieuwd naar de nieuwe speech parser, kan je daar eens een voorbeeld van geven? Je geeft aan dat er afhankelijkheden gegeven kunnen worden, kan je bijvoorbeeld vragen: "ok homey, zet mijn lampen uit over 5 minuten" of "ok homey, kan je de lampen aan doen als het donker wordt?" Dat zouden erg toffe toevoegingen zijn, die voor mij de meerwaarde van Homey laten zien.

Overigens is jouw opmerking over de Z-wave network heal en de z-wave certification ook interessant, Zipato heeft daar namelijk wel gewoon een knop voor in de software (al zeker een jaar), en die zijn ook gewoon certified.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:19:
Moet zeggen dat ik het in principe ook eens ben met Luuk waar het om Flow logica gaat. Ik mis nog elke dag de blokjes / logica van de Zipato. Ik ben echter eigenwijs en laat Homey in zijn eentje al het werk doen, omdat ik wel overtuigd ben (nog steeds) van de enorme potentie die Homey heeft.
Ben ook van mening dat Homey niet vergeleken kan worden met zipato, fibaro of domoticz, ieder doet zijn eigen toepassing creëren en daardoor heeft de eindgebruiker ook keuze van platform. Je kiest ook geen OSX als je alleen maar Windows wilt :P Maar ik denk inderdaad dat we vooral moeten kijken naar de potentie van groei en de zaken die nu wel stabiel werken als bijvoorbeeld z-wave.
Bluetooth is momenteel nog niet zo bruikbaar als ik het graag zou willen zien. Kunnen pingen van bluetooth devices, devices kunnen toewijzen aan een bepaalde Persoon die bekend is in Homey, op basis daarvan weer flows kunnen starten of presence verbeteren, dat zijn zaken die ik heel graag zou zien. Dit overigens vrijwel allemaal omdat de Homey app op Android gewoon niet goed werkt met presence detectie. Dat iedereen hier omheen moet werken met custom apps op Homey zelf, of via IFTTT logica, zegt eigenlijk al een hoop.
Dat komt dus omdat ze BL wel geactiveerd hebben maar niet de vervolgstappen gezet hebben zodat de community hier (goed) mee bezig kan. De verwachting en ook wat op Slack te horen is dat dit komt na media update waarbij ook BL speakers ondersteund gaan worden.
De media update lijkt me interessant, maar is voor mij net als voor Luuk een stukje kers op de taart. Ben ontzettend benieuwd naar de nieuwe speech parser, kan je daar eens een voorbeeld van geven? Je geeft aan dat er afhankelijkheden gegeven kunnen worden, kan je bijvoorbeeld vragen: "ok homey, zet mijn lampen uit over 5 minuten" of "ok homey, kan je de lampen aan doen als het donker wordt?" Dat zouden erg toffe toevoegingen zijn, die voor mij de meerwaarde van Homey laten zien.
Gisteravond teveel aan het testen geweest met apps waardoor de avond verloren was aan media zelf. Maar ze gaven wel een hint om te kijken naar de app van Athom zelf voor wiki waarin de nieuwe speech nu verwerkt is. Heb hier vanavond tijd voor na vergaderingen om dit te testen maar in die vorm zou het moeten werken inderdaad als de bijbehorende app dat gaat ondersteunen :) Homey moet natuurlijk nog wel weten wat jouw definitie van "donker worden" is :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
{
  "id": "com.wikipedia",
  "version": "2.1.0",
  "compatibility": ">=1.2.0",
  "category": "internet",
  "name": {
    "en": "Wikipedia",
    "nl": "Wikipedia"
  },
  "description": {
    "en": "Ask Homey to get you infromation from Wikipedia",
    "nl": "Vraag informatie op van Wikipedia"
  },
  "author": {
    "name": "Athom B.V."
  },
  "images": {
    "large": "./assets/images/large.jpg",
    "small": "./assets/images/small.jpg"
  },
  "dependencies": {
  },
  "permissions": [
    "homey:manager:speech-output",
    "homey:manager:speech-input"
  ],
  "flow": {
    "triggers": [],
    "conditions": []
  },
  "speech": {   
    "en": {
      "element": {
        "verb": {
          "type": "regex",
          "value": "(look\\s?up|find|search(\\sfor)?|tell(\\sme|\\sus)?\\sabout)"
        },
        "wikipedia": {
          "value": "((on\\s)?wikipedia|wiki)"
        },
        "query": {
          "value": "[\\s\\S]+"
        }
      },
      "group": {
        "main": {
          "set": "(verb) && wikipedia && query",
          "ordered": false,
          "allowDisconnect": true,
          "capturingGroup": true
        }
      }
    },  
    "nl": {
      "element": {
        "verb": {
          "value": "(vind|zoek(\\snaar)?)(\\sinformatie(\\sover)?)?"
        },
        "wikipedia": {
          "value": "((op\\s)?wikipedia|wiki)"
        },
        "query": {
          "value": "[\\s\\S]+"
        }
      }
    }
  },
  "speechExamples": {
    "en": [ "Wikipedia personal assistent" ],
    "nl": [ "Wikipedia Encyclopedie" ]
  }
}

https://github.com/athomb...ob/robert/lpcore/app.json
Overigens is jouw opmerking over de Z-wave network heal en de z-wave certification ook interessant, Zipato heeft daar namelijk wel gewoon een knop voor in de software (al zeker een jaar), en die zijn ook gewoon certified.
Dat liet Emile toen weten op Slack en op het forum van Athom. Bericht op Slack kan ik zo niet meer terugvinden, limiet in zoeken vanwege gratis gebruiker :9

https://forum.athom.com/discussion/2387/z-wave-map

https://forum.athom.com/d...ment/31410/#Comment_31410

Edit:

Weet niet in hoeverre jullie op de hoogte zijn maar Athom heeft een tekort aan medewerkers. De medewerker die verantwoordelijk was voor de mobiele ontwikkeling is vanwege ziekte bij Athom weggegaan. Jeroen doet dit er nu bij maar is ook verantwoordelijk voor Homey OS wat heel veel aandacht nodig heeft. Zou zeggen tip je omgeving dat er vacatures zijn -> https://angel.co/athom/jobs/ Hierdoor is er al geruime tijd geen update aan de mobiele applicaties geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 28-02-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op zondag 26 februari 2017 @ 17:39:
Met welke frequentie wordt het netwerk diagram onder 'stuff for geeks' eigenlijk ververst?
Vanochtend al m'n z-wave spullen opnieuw verbonden na een 'reset het z-wave netwerk' waarna ze netjes in een mesh netwerk getoond worden. Toen o.a. de powerplugs uit het stopcontact gehaald, maar het mesh netwerk is nog steeds te zien inclusief de uit het stopcontact verwijderde powerplugs.
Kan iemand hier wat over zeggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

JBS schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:38:
[...]
Kan iemand hier wat over zeggen? :)
Ja hoor, de weergave wordt binnenkort™ ververst
O-)

Eerlijk gezegt geen idee, maar ik zal straks eens een device uit zetten en kijken hoe lang het duurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Ik heb zojuist een OTGW en 3 Cresta TX320's gekoppeld met Homey via de Node.js commandline. Waarbij de Github/App van OTGW niet meer wordt bijgewerkt en de andere heeft geen intenties om een officiële App te worden voor Homey. Zou wel tof zijn als Homey dit gaat oppakken. Beide apparaten worden veel gebruikt binnen de Domotica wereld zover ik het dan lees. :)

Nu even kijken of ik de ventilatie aan kan slingeren wanneer ik onder de douche sta i.c.m. een Cresta. :)

[ Voor 11% gewijzigd door -Skyhawk- op 28-02-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2021
Tallguy schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:17:
[...]

Welk type heb je gekocht want dat vermeld je niet.
En kan je in z-wave proberen de Homey in "verwijder z-wave device' te zetten en die sensor te ontkoppelen? Weet nl niet of je al een keer een poging had gedaan om te koppelen wat mislukt was? Opnieuw koppelen doet ie daarna niet.

Ook sensor vlak bij Homey houden tijdens koppelen
Alles gedaan wat hierboven stond, ook zwave naar fabriekinstellingen gezet, maar de sensor blijft onvindbaar voor homey. Typenr op het printplaatje is: MC-V8.0 20160315 E/U

Is er ook een snellere manier om na fabriekinstelling alle zwave devices weer te installeren, pffff was me even een klus, vooral als ze al mooi weggewerkt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Skyhawk- schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:50:
Ik heb zojuist een OTGW en 3 Cresta TX320's gekoppeld met Homey via de Node.js commandline. Waarbij de Github/App van OTGW niet meer wordt bijgewerkt en de andere heeft geen intenties om een officiële App te worden voor Homey. Zou wel tof zijn als Homey dit gaat oppakken. Beide apparaten worden veel gebruikt binnen de Domotica wereld zover ik het dan lees. :)

Nu even kijken of ik de ventilatie aan kan slingeren wanneer ik onder de douche sta i.c.m. een Cresta. :)
Verwacht niet dat Athom dat gaat doen, die ondersteunen protocollen vooral en geven een eerste aanzet maar laten nu de doorontwikkeling vooral door de community doen. Probleem is namelijk wat is "veel" gebruikt? Met Toon/Nest heb je dit niet nodig bijvoorbeeld. Kun je er zelf geen update voor maken/de actieve ontwikkeling overnemen?
pietpiet50 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:12:
[...]

Alles gedaan wat hierboven stond, ook zwave naar fabriekinstellingen gezet, maar de sensor blijft onvindbaar voor homey. Typenr op het printplaatje is: MC-V8.0 20160315 E/U

Is er ook een snellere manier om na fabriekinstelling alle zwave devices weer te installeren, pffff was me even een klus, vooral als ze al mooi weggewerkt waren.
Nee, je zal het knopje moeten indrukken zodat hij gekoppeld kan worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb zojuist mijn eerste zwave device toegevoegd. Een zipato beweging melder. Kreeg hem eerst niet werkend. Homey maakte er een basis device van. Echter na wat pielen kwam ik er achter dat de app mijn versie niet ondersteunde door een verschil in manufacture ID. Deze toegevoegd en nu werkt ie gelukkig. Heb maar meteen een pull request gedaan op de github repo

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
-Skyhawk- schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:50:

Zou mooi zijn als hier een app van komt van die cresta. Dat mis ik toch wel met de overstap van homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Neefdave schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:14:
[...]

Zou mooi zijn als hier een app van komt van die cresta. Dat mis ik toch wel met de overstap van homewizard.
App voor de Cresta TX320 is er en dat werkt ook prima, zie JBS in "Homey (Voice controlled Home Automation)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
Ik wil graag de AEX index per dag na sluitingstijd beurs weten dmv de led ring
als ik daarom vraag.

led ring groen: AEX sluit hoger dan de dag daarvoor
led ring rood: AEX sluit lager dan de dag daarvoor

Is hier een mogelijkheid voor, en zo ja hoe?

Edit
Laat maar denk dat ik er al uit ben. Beter eerst goed zoeken, dan pas vragen 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door erreen op 01-03-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
erreen schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:19:
Ik wil graag de AEX index per dag na sluitingstijd beurs weten dmv de led ring
als ik daarom vraag.

led ring groen: AEX sluit hoger dan de dag daarvoor
led ring rood: AEX sluit lager dan de dag daarvoor

Is hier een mogelijkheid voor, en zo ja hoe?

Edit
Laat maar denk dat ik er al uit ben. Beter eerst goed zoeken, dan pas vragen 8)7
mooi dat je eruit bent.
Wil je hier delen hoe je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
willieku schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:49:
[...]

mooi dat je eruit bent.
Wil je hier delen hoe je dat doet?
Tuurlijk wil ik dat delen.

Er is gewoon een app voor beschikbaar in de App Store, https://apps.athom.com/app/com.yahoo.finance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiNSToNEd
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik zou al lang blij zijn als ze hun eigen MiLight app eens updaten. Ondertussen is er een hele resem nieuwe lampen en controllers uitgekomen, maar zolang die app niets kan vinden staat Homey redelijk nutteloos te wezen (toch in combinatie met m'n nieuwe woonkamer lichten).
Veruit enkel negatieve reacties op deze app, terwijl Athom toch promoot dat Homey werkt met MiLight...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
EiNSToNEd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:06:
Ik zou al lang blij zijn als ze hun eigen MiLight app eens updaten. Ondertussen is er een hele resem nieuwe lampen en controllers uitgekomen, maar zolang die app niets kan vinden staat Homey redelijk nutteloos te wezen (toch in combinatie met m'n nieuwe woonkamer lichten).
Veruit enkel negatieve reacties op deze app, terwijl Athom toch promoot dat Homey werkt met MiLight...
Misschien kan je dan beter een mail sturen naar de support, of een berichtje in Slack er aan wagen. In het forum op Tweakers lezen ze niet mee...

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keverjeroen schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:10:
[...]

Misschien kan je dan beter een mail sturen naar de support, of een berichtje in Slack er aan wagen. In het forum op Tweakers lezen ze niet mee...
Inderdaad zoals bovenstaande of issue op github maken, denk dat dat het snelst werkt :) Tweakers lezen ze wel af en toe mee maar reageren ze niet, daarvoor is het eigen forum. Ik speel vaak dingen door aan Athom die hier spelen / benoemd worden als problemen maar dit soort zaken kun je beter in een issue stoppen.

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 03-03-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
JBS schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:01:
[...]
App voor de Cresta TX320 is er en dat werkt ook prima, zie JBS in "Homey (Voice controlled Home Automation)"
Heb het geïnstalleerd. Was vrij eenvoudig. Helaas pakt deze alleen de homewizard wind- en regenmeter van 433mhz niet op. Daarnaast als je de notificaties aanzet krijg je constant inactief meldingen in het dashboard. Deze heb ik maar uitgezet. Buiten dat werkt het redelijk. Je kan er alleen geen acties mee maken zoals bijvoorbeeld: wanneer < 0 graden stuur notificatie naar telefoon. Dat is dan wel weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiNSToNEd
  • Laatst online: 02-04-2024
[b]
Inderdaad zoals bovenstaande of issue op github maken, denk dat dat het snelst werkt :) Tweakers lezen ze wel af en toe mee maar reageren ze niet, daarvoor is het eigen forum. Ik speel vaak dingen door aan Athom die hier spelen / benoemd worden als problemen maar dit soort zaken kun je beter in een issue stoppen.
Tnx voor de tips! Even nagekeken op github, en daar staat dit al als "Enhancement" gemarkeerd; maar de ontwikkelaar deelt mee dat dit "could (easily) be done by someone from the community" .

Hm, m'n vertrouwen in Athom krijgt zo wel een deuk natuurlijk; als ze het onderhoud van hun eigen apps doorschuiven naar de community...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Neefdave schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:47:
[...]

Heb het geïnstalleerd. Was vrij eenvoudig. Helaas pakt deze alleen de homewizard wind- en regenmeter van 433mhz niet op. Daarnaast als je de notificaties aanzet krijg je constant inactief meldingen in het dashboard. Deze heb ik maar uitgezet. Buiten dat werkt het redelijk. Je kan er alleen geen acties mee maken zoals bijvoorbeeld: wanneer < 0 graden stuur notificatie naar telefoon. Dat is dan wel weer jammer.
Flows triggeren op basis van waardes werkt ook, tenminste met de Cresta TX320. Zo schakel ik stand 3 van de mechanische afzuiging bij luchtvochtigheid > X.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pdVKr05.png

En weer uit bij luchtvochtigheid < X.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fQtk0CS.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

pietpiet50 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:12:
[...]

Ik had deze via gearbest binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OvEkWClKzP362Q6YAh2lIUvD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MrFyDFCJdD5RDmOOKb1BohT4/full.jpg

En bij mij staan er juist V9.0. Het model wat ik heb is zeer waarschijnlijk een US model, ook al kan ik dat nergens 100% bevestigd krijgen.

Ik hoop binnenkort een EU model binnen te krijgen.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
Gearbest verkoopt inderdaad de US modellen. Alleen van de tussenstekker verkopen ze ook de EU versie. Bij AliExpress vind je wel de andere EU sensors.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
JBS schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:21:
[...]
Flows triggeren op basis van waardes werkt ook, tenminste met de Cresta TX320. Zo schakel ik stand 3 van de mechanische afzuiging bij luchtvochtigheid > X.

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb jij een apparaat die kan schakelen tussen stand 1 2 en 3 van de ventilatie? of heb jij hem standaard uitstaan en schakel je hem in op stand 3 met een stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
JBS schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:21:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Bedankt voor de tip, die logica had ik nog niet onder de knie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

quakerix schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:16:
[...]

Heb jij een apparaat die kan schakelen tussen stand 1 2 en 3 van de ventilatie? of heb jij hem standaard uitstaan en schakel je hem in op stand 3 met een stekker?
Er zat in de keuken een driestanden-schakelaar. Die is komen te vervallen en een KAKU ACM-3500 zorgt nu voor het schakelen van stand 2 of 3 (standaard draait de unit op stand 1). JBS in "Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
JBS schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:50:
[...]
Er zat in de keuken een driestanden-schakelaar. Die is komen te vervallen en een KAKU ACM-3500 zorgt nu voor het schakelen van stand 2 of 3 (standaard draait de unit op stand 1). JBS in "Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie"
Cool, is er ook een z-wave oplossing die jij toevallig kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

quakerix schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:06:
[...]

ik heb zelf ook een 3 standen schakelaar die standaard op 1 draait, zou heel tof zijn om dit middels een z-wave oplossing te kunnen aansturen inderdaad. Zat zelf te kijken naar een Qubino, maar hoorde dat die nog niet goed ondersteund worden en vooral met koppelen nog wel eens issues geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Robbshop heeft daar een artikel over: https://www.robbshop.nl/o...entilatie?sqr=ventilatie&
Met een 2x1,5 kW Fibaro inbouwmodule kan je de centrale afzuiging Z-Wave connected maken. Je hebt dan echter wel maar twee standen.

[ Voor 33% gewijzigd door ferdw op 03-03-2017 15:57 ]

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

ferdw schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:56:
Robbshop heeft daar een artikel over: https://www.robbshop.nl/o...entilatie?sqr=ventilatie&
Met een 2x1,5 kW Fibaro inbouwmodule kan je de centrale afzuiging Z-Wave connected maken. Je hebt dan echter wel maar twee standen.
Klopt. Zie Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie voor wat mensen die dit op basis van Z-Wave gemaakt hebben.
Ikzelf heb voor KAKU gekozen wegens de wat eenvoudigere aansluiting ervan. 433Mhz bereik van beneden (Homey) naar zolder is voldoende waarbij het wel nodig is de ACM-3500 onder en niet ín de ventilatie-unit te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:26
djbarney schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:34:
[...]

ik heb zelf ook een 3 standen schakelaar die standaard op 1 draait, zou heel tof zijn om dit middels een z-wave oplossing te kunnen aansturen inderdaad. Zat zelf te kijken naar een Qubino, maar hoorde dat die nog niet goed ondersteund worden en vooral met koppelen nog wel eens issues geven.
Dat is geheel afhankelijk welk type Qubino je wilt gebruiken. Ik heb de Qubino 0-10V dimmer icm een Stork ComfoFan. Kan nu traploos regelen. Maw is dus ook nog afhankelijk van je afzuigsysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
kasteleman schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:21:
[...]

Dat is geheel afhankelijk welk type Qubino je wilt gebruiken. Ik heb de Qubino 0-10V dimmer icm een Stork ComfoFan. Kan nu traploos regelen. Maw is dus ook nog afhankelijk van je afzuigsysteem
Kasteleman heb jij hier ook een voorbeeld van hoe jij dat hebt aan gesloten?? ik heb namelijk ook een Stork ComfoFan hier hangen en was al eens wezen kijken voor een manier om deze te schakelen via z wave maar nog geen manier gevonden. dus ben benieuwd hoe jij dat gedaan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:26
Zal straks ff kijken of ik de foto nog kan vinden. Hij zit aangesloten in de comfofan zelf. Voeding is dan ook middels de comfofan geregeld en heb schakelaar aan input gekoppeld van de Qubino en tevens temperatuursensor die dan weer op de warmwaterleiding zit. Dat weer verwerkt in een flow.
@HomeyCornelisse check ff je slack

[ Voor 5% gewijzigd door kasteleman op 03-03-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Heb dit al gemeld op hun forum en github.com....... Maar dit staat niet hoog op hun agenda aangezien ze het druk met issues hebben. Erg jammer aangezien ik hier een hoop nieuwe milight lampen en ibox heb aangeschaft met het idee dat dit wel zou werken.

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BarryKohne schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:57:
[...]

Heb dit al gemeld op hun forum en github.com....... Maar dit staat niet hoog op hun agenda aangezien ze het druk met issues hebben. Erg jammer aangezien ik hier een hoop nieuwe milight lampen en ibox heb aangeschaft met het idee dat dit wel zou werken.
Assumptions assumptions?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik heb voor aanschaf bij winkel gevraagd of mijn bestelling zou werken met Homey. Er is mij toen verteld dat dit gewoon zou werken. Daarom heb ik ook gevraagd of ze hun appstore van een fatsoenlijke release info kunnen voorzien. Zodat er wat meer info beschikbaar is voor gebruikers.

[ Voor 36% gewijzigd door BarryKohne op 04-03-2017 09:31 ]

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
quakerix schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:06:
[...]

Ik heb een 3-standen mechanische ventilatie. Deze draait standaard op stand 1, stand 2 en 3 worden via de perilex stekker bediend. Ik heb de Relay 2 van fibaro in de unit zelf ingebouwd waarbij deze de perilex contacten voor stand 2 en 3 kan schakelen. In de Relay 2 instellingen kan je het zo regelen dat deze de stand van de schakelaar volgt in plaats van toggle, op die manier blijft de schakelaar in de keuken gewoon werken en kan je altijd schakelen via homey (op bijvoorbeeld een cresta in de badkamer in mijn situatie).

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afgelopen week is de Homey skill voor Alexa beschikbaar gekomen. Ik heb daar nu een paar dagen mee mogen spelen en dat bevalt zeer goed. Het is nu wachten tot Alexa Nederlands kan verstaan en spreken.

- Select Homey (Omdat ik drie Homey's heb, de actieve Homey zal gebruikt worden door Alexa)
- Zet alle lichten aan (Standaard flow)
- Vraag Homey om hallo te zeggen (flow met logic kaart spraak bevat)
- Zet alle lichten aan in de keuken (standaard flow - Lamp in zicht is in de slaapkamer zone geplaatst en blijft dus uit)
- Zet alle lichten aan in de slaapkamer (standaard flow - Lamp in zicht is in de slaapkamer zone geplaatst en gaat dus aan)
- Zet alle lichten uit (standaard flow)

- Extra directe vraag aan Homey om alle lampen in de slaapkamer aan te zetten

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 05-03-2017 02:20 . Reden: toevoeging standaard flow ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
erreen schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:05:
[...]

Tuurlijk wil ik dat delen.

Er is gewoon een app voor beschikbaar in de App Store, https://apps.athom.com/app/com.yahoo.finance :)
ah oke natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
lubbertkramer schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:09:
Afgelopen week is de Homey skill voor Alexa beschikbaar gekomen. Ik heb daar nu een paar dagen mee mogen spelen en dat bevalt zeer goed. Het is nu wachten tot Alexa Nederlands kan verstaan en spreken.

- Select Homey (Omdat ik drie Homey's heb, de actieve Homey zal gebruikt worden door Alexa)
- Zet alle lichten aan in de keuken (Lamp in zicht is in de slaapkamer zone geplaatst en blijft dus uit)
- Zet alle lichten aan in de slaapkamer (Lamp in zicht is in de slaapkamer zone geplaatst en gaat dus aan)
- Zet alle lichten uit

[video]
top lubbert bedankt voor deze update en de verwijzing naar de huifkarservice
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
Heeft hier iemand ervaring met de netatmo weerstation?? Kun je ook op basis van co2 waarde iets aansturen via homey met de netatmo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:47

TWKterry

Master Mariner

HomeyCornelisse schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:23:
Heeft hier iemand ervaring met de netatmo weerstation?? Kun je ook op basis van co2 waarde iets aansturen via homey met de netatmo??
Dat kan inderdaad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gRZDA4k4svfZpHTIeKZTtjnX/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
dat is mooi. heb van het weekend een fibaro rgbw contoller in mijn stork air comfo fan vantilatiebox gemonteerd. Nu doet alleen het co2 gedeelte het niet meer maar dat kan ik dus met een netatmo opvangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
Ik wil een spanning van ca. 149 vac schakelen dmv een slimme stekker.
De Fibaro en Neo stekkers schakelen bij deze lage spanning niet.
Weet iemand hoe ik de slimme stekker kan aanpassen, zodat deze iig bij ca. 149vac schakelt?

Edit
Zit ik net de manual te bekijken van Fibaro en die vermelden dat de stekker geschikt is voor 110 - 230vac +/- 10%

Toch werkt het bij mij niet, dus er klopt bij mij iets niet thuis :-(
Maarja wat niet :?

[ Voor 32% gewijzigd door erreen op 06-03-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 08:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Hoe kom je uberhaupt aan 149VAC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
149V is inderdaad een beetje raar... :S

Je zou een Fibaro relay module kunnen gebruiken, dat zit een aparte input op die denk ik eender wat kan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
Stekeltje schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:42:
Hoe kom je uberhaupt aan 149VAC?
In m'n woonkamer heb ik een spanningsrail met halogeen spotjes.
Deze wordt middels een B&O dimmer aan/uit gezet en gedimd (op tast of AB)
Aangezien deze in de voeding moet zitten en ik niet de trafo boven het plafon wil,
gaat de kabel vanaf de dimmer naar de centraaldoos, vanaf de centraaldoos naar
de trafo in de groepenkast, en vanaf daar terug naar de spanningsrail.
Aangezien de dimmer een triac regeling is geeft deze dus bij de trafo een ca. 149VAC af.

Of dit bij vollast is of gelijk is met halflast en/ of meer/minder moet ik nog meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
Fire69 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:49:
149V is inderdaad een beetje raar... :S

Je zou een Fibaro relay module kunnen gebruiken, dat zit een aparte input op die denk ik eender wat kan schakelen.
Daar had ik nog niet aan gedacht. Relais is puur een schakelaar ? Kan een "vreemde" 230V op de Fibaro module aansluiten en de 149VAC aan/uit laten schakelen. Zie ik het goed zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, het relay zelf heeft 230v nodig op de L om te werken, maar de I input mag eender wat zijn normaal.
Check wel even de manual om zeker te zijn ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 10:54
HomeyDash begint er ook steeds mooier uit te zien zeg. In het topic staat nu deze foto:
Afbeeldingslocatie: https://forum.athom.com/uploads/editor/53/68mohdrjdt4t.jpg
https://forum.athom.com/d...ment/47828/#Comment_47828
Athom kan het zo meeleveren :9~

[ Voor 6% gewijzigd door jip_86 op 06-03-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:46:
HomeyDash begint er ook steeds mooier uit te zien zeg. In het topic staat nu deze foto:
[afbeelding]
https://forum.athom.com/d...ment/47828/#Comment_47828
Athom kan het zo meeleveren :9~
Zeker, Swttt doet geweldig werk! Ben benieuwd waar Athom mee gaat komen, dashboarding lijkt wel wat lager op de backlog te staan (wellicht hierdoor) en andere zaken zijn juist gestegen zoals flows backup (staat nu ook op de nieuwe flow's pagina benoemd)

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 07-03-2017 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

lubbertkramer schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:09:

- Zet alle lichten aan in de keuken (standaard flow - Lamp in zicht is in de slaapkamer zone geplaatst en blijft dus uit)
- Zet alle lichten aan in de slaapkamer (standaard flow - Lamp in zicht is in de slaapkamer zone geplaatst en gaat dus aan)
- Zet alle lichten uit (standaard flow)

[video]
Tof, thanks voor de demo! Wel wat omslachtig om elke keer "ask homey to .." te moeten zeggen, maar zolang dit altijd zo goed reageert als het nu lijkt te doen is dat zeker een verbetering ten opzichte van speech native op homey (bij mij dan in ieder geval). Hoop wel dat Athom nog door gaat met verbeteren van de speech recognition na de Alexa integratie. Binnenkort maar eens kijken waar de Echo dots goedkoop zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:07:
[...]

Tof, thanks voor de demo! Wel wat omslachtig om elke keer "ask homey to .." te moeten zeggen, maar zolang dit altijd zo goed reageert als het nu lijkt te doen is dat zeker een verbetering ten opzichte van speech native op homey (bij mij dan in ieder geval). Hoop wel dat Athom nog door gaat met verbeteren van de speech recognition na de Alexa integratie. Binnenkort maar eens kijken waar de Echo dots goedkoop zijn :D
Geen probleem, wellicht dat "Ask Homey" toekomstig nog kan verdwijnen / veranderd worden. Mooi is dat het met je bestaande commando's werkt (in het Engels). Voor nu is het een mooi pluspunt om een externe speaker + op meerdere plekken in huis tegen Homey te kunnen praten. Nadeel is dat NL nog niet ondersteund is vanuit Alexa waardoor Homey ook in het Engels moet staan. Ik denk dat speech alleen maar gaat verbeteren, zeker gezien de verbeteringen nu in 1.2 (speech pagina). Als is het natuurlijk vechten tegen bedrijven die hier al jaren ervaring mee hebben en een oneindig budget. Daarom is het denk ik een mooie stap om Google Home / Alexa integratie te ondersteunen.

Dot is het goedkoopst via Amazon zelf, 60 euro per stuk nadeel is alleen nog mogelijkheid tot bestellen via .COM/UK/DE. Je moet alleen geluk hebben dan iemand te kennen waar je het kan laten bezorgen of huifkarservice te gebruiken. Webshops in NL vragen rustig 90+ voor een Dot op dit moment.

Nadeel is dat de Alexa skill op dit moment alleen nog maar in de US store staat waardoor je je Dot ook aan de US store moet hangen. Athom is bezig om de skill ook in DE/UK store te krijgen en toekomstig in de andere stores die gaan verschijnen, hiervoor loopt een ticket bij Amazon.

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 07-03-2017 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Is het eigenlijk (al?) mogelijk om de Homey buiten je eigen netwerk te benaderen? Of is het gewoon een kwestie van een lading poorten open gooien? En hoe is de beveiliging in dat geval?

Dat dashboard ziet er erg mooi uit. Binnenkort eens op mijn iPad in orde maken, die gebruik ik nu ook voor domotica doeleinden aan de muur. Maar het zou mooi zijn om ook van de touch functionaliteiten gebruik te maken :+

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kecin schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:18:
Is het eigenlijk (al?) mogelijk om de Homey buiten je eigen netwerk te benaderen? Of is het gewoon een kwestie van een lading poorten open gooien? En hoe is de beveiliging in dat geval?

Dat dashboard ziet er erg mooi uit. Binnenkort eens op mijn iPad in orde maken, die gebruik ik nu ook voor domotica doeleinden aan de muur. Maar het zou mooi zijn om ook van de touch functionaliteiten gebruik te maken :+
Homey is altijd al bereikbaar van buitenshuis via my.athom.com en de api's / webhooks. Via my.athom.com kun je alles aanpassen aan je flows/instellingen of via de Homey desktok app. Daarnaast is er nog de mobiele applicatie maar hier kunnen geen flows in aangepast worden. Beveiliging -> https://www.athom.com/nl/homey/privacy/ en daarnaast je eigen boeren verstand als je poorten gaat openzetten

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 07-03-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:15
Als ik bv een trigger activeer via mijn fibaro switch of een Better Logic variabele dan duurt het soms wel 5 seconden voordat mijn Homey reageert. Is hier wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Count_B schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:32:
Als ik bv een trigger activeer via mijn fibaro switch of een Better Logic variabele dan duurt het soms wel 5 seconden voordat mijn Homey reageert. Is hier wat aan te doen?
Meer informatie zou dan wel nodig zijn, dit kan namelijk heel veel oorzaken hebben. Hoe complex is de flow bijvoorbeeld?

Heb je al eens de Homey Logger app gebruikt om te kijken wat je flow allemaal doet en hoelang elke substap duurt?
Pagina: 1 ... 31 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.