Ik heb sinds een paar dagen ook een Homey gekocht en ik ben nog niet helemaal overtuigd... Ik heb nu een aantal jaar met Domoticz gespeeld en dat was ook niet altijd feest maar ik krijg daar wel meer voor elkaar dan met Homey op dit moment.
- Geofencing i.c.m. mobile app.
Dit doet bij mij nog helemaal niks. Als ik bij de "Privacybescherming" kijk @ Android dan staat er bij "Nauwkeurige locatie" -> Nooit gebruikt (Wel toegestaan).
Met de domoticz app gaat dit op heden prima waarbij ik bepaalde acties in werking kan zetten.
Voor de rest vind ik de App tot op heden maar erg matig.
Maar misschien speelt deze bug nog?
https://github.com/athombv/homey/issues/1236
- Flow
Met Domoticz gebruik ik "scenes" om een bepaald aantal apparaten aan te zetten. Zo heb ik een Scene waarin eerst de tv aangaat, paar seconden later mijn audioinstallatie en weer een paar seconden later mijn computer die automatisch dan aangaat. Iets later gaat mijn Denon versterker op het juiste kanaal. (Dit laatste weigert weleens omdat het netwerkverbinding dan nog niet operationeel is.)
En zo heb ik ook een scene die het volgende doet als ik op bed ga: mijn computer uitzetten/afsluiten via een externe opdracht, audio en tv uitschakelt, de lichten via timers uitzet en de lichten aanzet op de overloop en douche welke automatisch na 30 minuten ook weer uitgaan. Dus met één druk op de knop heb ik alles redelijk geautomatiseerd.
Tevens heb ik een event dat: Als de bel gaat en ik thuis ben (gps) en het is na zonsondergang dat dan het licht in de hal aangaat voor X aantal minuten en als Kodi iets afspeelt dan deze op pauze zetten.
Kortom: Zijn mijn wensen/ doelen die ik nu o.a. gebruik binnen Domoticz ook mogelijk met Homey of dient dit te gebeuren met meerdere flows en andere constructies e.d.?
- Slimmemeter via P1
Kan ik de gegevens die ik nu binnenhark via de P1 poort naar een VM op mijn Nuc ook doorsturen naar Homey zonder weer te investeren in extra hardware?
-----------
Ik heb een homey aangeschaft vanwege de (gehoopte?) gebruikersgemak en dat dacht dat Homey beetje "Next Gen" zou zijn qua domotica, maar tot op heden heb ik het gevoel dat we daar nog niet zijn. Ik begrijp dat een project als Domoticz anders in elkaar steekt dan bedrijfsactige oplossing zoals Homey, maar misschien zijn mijn verwachtingen ook wel te hoog geweest?
Verder hoop/denk/verwacht ik dat ze doormiddel van updates e.d. het product uiteindelijk op een hoger niveau kunnen krijgen.
[
Voor 4% gewijzigd door
-Skyhawk- op 23-02-2017 20:21
. Reden: Toevoeging. ]