Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 20:16
djbarney schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:27:
Vanavond maar eens opnieuw alle z-wave devices toevoegen om eens te zien of Homey dan wel een correcte mesh wil weergeven. Had de hoop dat na enige tijd de mesh via automatic repairs etc. wel gecreerd zou worden. Helaas had ik nu nog steeds een ster diagram met homey in het midden, waar ik zeker weet dat dit gewoon niet klopt.
Mijn z-wave nodes (toegevoegd op 1.1.2) geven in ieder geval een correcte mesh weer op 1.1.9. :)

[ Voor 69% gewijzigd door SkorpionNL op 14-02-2017 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:02

djbarney

XBL: DeejayBarney

SkorpionNL schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:30:
[...]

Mijn z-wave nodes (toegevoegd op 1.1.2) geven in ieder geval een correcte mesh weer op 1.1.9. :)
Yep bij mij nu ook. Kan nog niet verifieren of na het initieel koppelen en verplaatsen van nodes (zoals de aeotec smart switch, smart sensor die security frames hebben en de fibaro rooksensors op batterij) de mesh zich ook netjes aanpast, dit was in ieder geval na 4 uur nog niet het geval. Heb wel het idee dat de zipato rgbw lampen die de basis mesh vormen, nu veel sneller en gelijktijdiger hun aan/uit signaal ontvangen, en krijg nu inderdaad voor de smart switch ook de power/ampere meting weer binnen.

Voor mensen die ook de aeotec smart switch hebben: wat gebeurt er bij jullie als je bij de opties van de switch, doorgifte van datasoort voor groep 1 "alles/everything" aanklikt? Als ik daar power of ampere kies, dan blijft het schermpje netjes open, en kan ik save drukken. Kies ik Everything, dan verdwijnt het settings schermpje direct en slaat hij die settings ook niet op. Benieuwd of dat bij anderen ook zo is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Even ter info, de neo's zijn weer op voorraad bij gearbest en met coupon ; HOME8OFF nu €22,77

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
fvandenreek schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:24:
Even ter info, de neo's zijn weer op voorraad bij gearbest en met coupon ; HOME8OFF nu €22,77
Ik heb zojuist mailtjes gekregen dat twee van mijn orders zijn gerefund omdat ze niet geleverd kunnen worden }:|

Dus, 19 jan 5 Neo's besteld:
2x verzonden
2x refunded
1x 'processing'

Vandaag maar weer twee besteld oOo

• fvandenreek
Ik heb er ook maar weer 1 bij besteld... en een pir om mee te experimenteren.

Is toch wel makkelijk als Homey roept dat de wasmachine klaar is....(helaas komen de berichtjes op de telefoon nog niet aan).. Dus het volgende project is de vaatwasser.
Voor diegene die er ook een flow voor willen maken, het kan makkelijker als het voorbeeld met timers wat op het Athom forum staat. Je hoeft alleen te kijken als het energie niveau lager of hoger is als bijvoorbeeld 1 (of meer afhankelijk van je standby verbruik van je wasmachine, maar deze kun je dus inzien )en een boolean aan te maken.

Weet iemand trouwens hoe je de totaal gebruikte kW's op 0 kunt zetten?

[ Voor 34% gewijzigd door fvandenreek op 16-02-2017 09:48 . Reden: flow omschrijving ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
@Joolee Ik heb 2 stekkers in januari besteld, de ene is al 4 weken onderweg de andere al 3 weken op processing. Ben benieuwd of ze nog komen. Wil uitproberen of ik hiermee Zwave tot op zolder kan krijgen of tot in de garage (achter in de tuin).

@fvandenreekDe timers worden gebruikt omdat het verbruik van een wasmachine nogal varieert. Tijdens een programma staat hij soms helemaal stil, zonder draaiende pomp en zonder verwarming. Dan zou je iedere keer een bericht krijgen als de wasmachine even heel weinig verbruikt..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Hey kerels,

Ik ben best nieuw in het wereldje van Z-Wave, dus...misschien snap ik het niet...misschien gaat het anders dan zou moeten...daarom dat ik jullie hulp even inroep.

Wat is het geval? Ik had al een Aeotec Recessed Door Sensor (gen 5). Ik merkte alleen dat Homey wat last had van de afstand, dus heb ik gisteren een Aeotec Range Extender gekocht (z-wave Plus model)

Nu is het zo dat als ik die koppel aan Homey, deze gezien wordt als een onbekend z-wave capable device, ook al kies ik dat het een Aeotec Extender in (Aeotec app dus netjes geladen).
#1 klopt dit wel??? Want ik had verwacht dat Homey dit zou herkennen als het juiste Aeotec model

#2 Ook blijft de pair-knop, na even groen te hebben geknipperd en daarna 2 seconden vast groen, uit.
Dit lijkt niet te kloppen met de handleiding waar staat :"...If the inclusion is successful, its Network LED will be solid when you press the Action Button again, Otherwise, please repeat the steps above...". Als ik op de knop druk...blijft de LED uit.

#3 Moet ik de deursensor nu ook nog koppelen aan de extender???

[ Voor 10% gewijzigd door Tallguy op 16-02-2017 18:59 ]

specs | 3360wP met SE3000

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:54
Heb hier ook zo'n Neo plug binnen. Maar die lijkt alleen aan/uit te doen. Staat wel voltageg/stroom enz, maar daar komen geen getallen bij. Iemand die een idee heeft of je wat extra in moet stellen ergens?

In de Z-Wave log in de instellingen zie ik wel steeds "eceived application command for COMMAND_CLASS_METER, data: xxx". Dus er komt wel iets binnen, maar niet bij het apparaat zelf.

• erreen
  • Laatst online: 28-09-2021
jip_86 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:04:
Heb hier ook zo'n Neo plug binnen. Maar die lijkt alleen aan/uit te doen. Staat wel voltageg/stroom enz, maar daar komen geen getallen bij. Iemand die een idee heeft of je wat extra in moet stellen ergens?

In de Z-Wave log in de instellingen zie ik wel steeds "eceived application command for COMMAND_CLASS_METER, data: xxx". Dus er komt wel iets binnen, maar niet bij het apparaat zelf.
Je moet hem wel als 'ander apparaat' markeren want als lamp doet hij dit niet. Dit kan aan Homey liggen :?

• jip_86
erreen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:31:
[...]

Je moet hem wel als 'ander apparaat' markeren want als lamp doet hij dit niet. Dit kan aan Homey liggen :?
Ik heb de laatste gekozen. Wall plug icoon staat er nu.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nfohsWL.png
Bij insights staat er ook alleen aangezet als optie om te loggen.

[ Voor 8% gewijzigd door jip_86 op 16-02-2017 19:37 ]

• erreen
jip_86 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:36:
[...]

[afbeelding]
Mijn Neo's zijn onderweg. Zal eens kijken als ik ze binnen heb.
erreen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:38:
[...]

Mijn Neo's zijn onderweg. Zal eens kijken als ik ze binnen heb.
jip_86 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:36:
[...]

[afbeelding]
Bij mijn Neo pluggen, heb er stuk of 8 nu actief binnen mijn netwerk zie ik gewoon het verbruik. Ik zit op Homey 1.1.9 en Neo v1.1.14

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Dl13r6FWGN7aGW74T7G2dhEr/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r5daWXuL8vgvL1nc7g0UyOyb/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 16-02-2017 20:09 ]

• jip_86
lubbertkramer schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:04:
[...]

[...]

Bij mijn Neo pluggen, heb er stuk of 8 nu actief binnen mijn netwerk zie ik gewoon het verbruik. Ik zit op Homey 1.1.9 en Neo v1.1.14

[afbeelding]
Hmm, en heb je de instellingen ook zo? Heb alleen wijziging in vermogen op 30% gezet.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/beWo7PW.png
jip_86 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:07:
[...]

Hmm, en heb je de instellingen ook zo? Heb alleen wijziging in vermogen op 30% gezet.
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qMhq724PtfVDzoeV2phvulqJ/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 16-02-2017 20:12 ]

• jip_86
Het werkt nu wel. Opnieuw gepaired, maar een stuk dichterbij. Maf dat een meter of 2 er voor kan zorgen hij wel gekoppeld is, maar maar de helft van de functies doorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvandenreek
@jip_86 dat probleem heb ik ook gehad, toen zat de plug te ver weg van homey, 1 extra plug op de route naar die plug was voldoende om de gegevens door te laten komen.

@keverjeroen Bij mij gebruikt de wasmachine tijdens zijn programma altijd tenminste 1W,ook tijdens stilstand, de meldingen zijn icm >1< W icm een boolean nauwkeuriger als icm een timer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
jip_86 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:04:

Wat zie je als je bij systeem, zwave en stuff for geeks kijkt?

Ik heb zelf diverse keren het apparaat verwijderd via apparaten en daarna nog bij z-wave.
Als je ze overnieuw wil includen dan dient het lampje groen te knipperen bij de learn stand, knippert deze paars dan staan er nog instellingen in en dien je ze te ontkoppelen via system/zwave.

Ik moet zeggen mij is het ook onduidelijk wanneer ze een mesh gaan vormen, want volgens de afbeelding maken ze beide direct contact met homey bij me. De vorige keer had ik dat er een met een blauwe lijn verbonden was met homey en de andere zonder lijn, en toen had ik ook dat er bepaalde commando's niet aankwamen.

Sorry ik had de laatste post nog.... had ik eigenlijk aan moeten passen.

[ Voor 3% gewijzigd door fvandenreek op 17-02-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:06
Als je een module toevoegd moet je dit eigenlijk altijd zodicht mogelijk bij de Homey doen. Dus binnen 1 meter. Bij het toevoegen is het signaal namelijk een stuk zwakker dan normaal.

Hierna moet je (als de homey dit niet automatisch doet) de module op de juiste plek installeren en dan een netwerkheal doen.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Het enigste wat je kan doen is een groep toevoegen.
Bij mij kom je eerst module 2 tegen, daarna module 3, en toch geeft de network graph aan dat ze beide directe verbinding hebben met homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ja ik had dus niet direct een stopcontact vrij naast Homey. Dus ik probeerde het in dezelfde kamer met de gedachte dat hij dan helemaal niet zou pairen als het te ver weg was. Dat blijkt dus niet zo te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Hoeveel wattage/amperage kunnen die Neo wallplugs eigenlijk aan?
Deze van Gearbest bedoel ik:"http://www.gearbest.com/home-gadgets/pp_581312.html?wid=21

Kan die het vermogen van een vaatwasser, over, koel/vriescombi, droger en wasmachine aan? (niet allemaal tegelijkertijd uiteraard :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
Tallguy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:21:
Hoeveel wattage/amperage kunnen die Neo wallplugs eigenlijk aan?
Deze van Gearbest bedoel ik:"http://www.gearbest.com/home-gadgets/pp_581312.html?wid=21

Kan die het vermogen van een vaatwasser, over, koel/vriescombi, droger en wasmachine aan? (niet allemaal tegelijkertijd uiteraard :) )
Staat er op hé, 2000 W max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

En zou iemand zo vriendelijk willen zijn wat screenshots te plaatsen van de Smart Presence die werkt? Dus de APP instellingen zelf, de instellingen bij Apparaten en een flow?

Dit is wat ik heb:

De APP zelf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wCZFXLAQBaYKOD5uYc40cUKe/full.png

Bij Apparaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y4F0BN8DEOfDu9WzZ3tDuia8/full.png

Een flow:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A9D8nEUIrTbJgWE8yaLud03x/full.png

Nu wil het geval dat ik in de logging nl wel zie dat ik wegga en thuis kom, maar de flow zelf lijkt niet te lopen (wel bij een test). Ik zie niet dat er iets mis is. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Tallguy op 17-02-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@erreen : uhm...waar zie jij dat? Ik kijk er blijkbaar overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
Tallguy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:30:
@erreen : uhm...waar zie jij dat? Ik kijk er blijkbaar overheen?
Bij die link naar gearbest ff naar beneden scrollen, dan zie je het op de binnenzijde van de plug staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@erreen : ahhh :)

Heb er net maar 3 besteld. Eens zien hoe snel ze er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:28

jdh009

FP ProMod
fvandenreek schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:24:
Heb je een linkje naar degene die je genomen hebt?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomdevisser
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 21:09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Amazon Echo is bevestigd in de laatste software update. Daarnaast nieuwe screenshots van de muziekupdate. Verder bevat 1.2 nog een nieuwe spraak parser en stevige 433mhz upgrade qua bereik. Gaat lekker dus met Homey :)
https://forum.athom.com/d...ment/46573/#Comment_46573

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Welk voordeel hebben wij icm Amazon Echo? Neem aan dat dat alleen voor de Engelstalligen een verbetering is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tallguy schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:52:
Welk voordeel hebben wij icm Amazon Echo? Neem aan dat dat alleen voor de Engelstalligen een verbetering is?
In dev channel hebben wij al wat mogen zien en dat zag er veelbelovend uit. De reactie van Echo / Dot -> Homey is 1-3 seconden. Ik heb zelf twee dots besteld om tegen Homey te kunnen praten door het gehele huis heen. Op dit moment is het inderdaad alleen in het Engels en Duits beschikbaar (als je IFTTT gebruikt als trigger van Dot -> Homey) en voor de native integratie alleen Engels (vanwege dat het net zo werkt als de FB messenger bot die ze hebben) maar zodra Amazon de Dot gaat uitbreiden met Nederlands werkt ook de native integratie in het Nederlands.

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 18-02-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:28

jdh009

FP ProMod
lubbertkramer schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:33:
[...]

In dev channel hebben wij al wat mogen zien en dat zag er veelbelovend uit. De reactie van Echo / Dot -> Homey is 1-3 seconden. Ik heb zelf twee dots besteld om tegen Homey te kunnen praten door het gehele huis heen. Op dit moment is het inderdaad alleen in het Engels en Duits beschikbaar (als je IFTTT gebruikt als trigger van Dot -> Homey) en voor de native integratie alleen Engels (vanwege dat het net zo werkt als de FB messenger bot die ze hebben) maar zodra Amazon de Dot gaat uitbreiden met Nederlands werkt ook de native integratie in het Nederlands.
Is er al bekend of en wanneer er Nederlandse taalondersteuning komt voor Amazon's Echo?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jdh009 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 15:19:
[...]

Is er al bekend of en wanneer er Nederlandse taalondersteuning komt voor Amazon's Echo?
Geruchten, omdat Amazon.de nu ook NL vertaling heeft en Amazon Prime hier beschikbaar is maar nog niets concreets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Zoals ik al een tijdje geleden al zei:
Tweaqer schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:22:
[...]

Dat klopt inderdaad. Dit is ook niet echt een verrassing hoor :) Stefan heeft dit zelf al aangekondigd bij een van zijn praatgroep-avondjes ;) Overigens is Alexa nog niet in Nederland te krijgen, laat staan dat ze Nederlands spreekt dus wat dat betreft ben je dan nog wel beter uit bij Homey zelf. Ik mij kan voorstellen dat je dan zoiets moet zeggen als; Hey Alexa, please ask Homey to turn on the light in the living room
Nu blijkt dit ook in de praktijk (filmpje van Emile die Alexa gebruikt): https://slack-files.com/T04E9KJ7T-F46G4RN81-5a4e80a8d5

[ Voor 130% gewijzigd door Tweaqer op 19-02-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweaqer schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:36:
Zoals ik al een tijdje geleden al zei:

[...]

Nu blijkt dit ook in de praktijk (filmpje van Emile die Alexa gebruikt): https://slack-files.com/T04E9KJ7T-F46G4RN81-5a4e80a8d5
Edit:
Nevermind, hij vroeg ons het niet te delen een week terug maar heeft het zelf inmiddels in general gezet _/-\o_

Maar was inderdaad te verwachten. Emile gaf in preview dev wel aan dat Google Home nog wel even kon duren omdat dat minder makkelijk was dan met Alexa maar dat ze er wel naar kijken / mee bezig zijn.

Ondanks dat de Dot in eerste instantie alleen Engels kan kan d.m.v. IFTTT mijn Nederlandse Homey hem prima verstaan, goede vertaler :) Nu thumbs up dat Amazon snel Nederlands gaat ondersteunen :)

[ Voor 77% gewijzigd door lubbertkramer op 19-02-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
en in nederland te koop is....

zou het nog lang gaan duren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
willieku schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:35:
en in nederland te koop is....

zou het nog lang gaan duren???
Via Amazon.de of andere Amazon/Ebay te koop, heb er zelf twee via Amazon.de gekocht. Je moet alleen een huifkarservice gebruiken om het naar NL te verzenden of via een kennis in Duitsland versturen.

[ Voor 17% gewijzigd door lubbertkramer op 19-02-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou je dit willen kopen? Als je dit gaat kopen om samen te werken met Homey dan zijn er toch veel betere / goedkopere oplossingen ? We hebben het hier dan wel over een apparaat dat bijna net zoveel kost als Homey maar een stuk minder kan.

Als je dit moet kopen om de speechproblemen van Homey op te lossen dan is Homey gewoon gefaald...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:52:
Waarom zou je dit willen kopen? Als je dit gaat kopen om samen te werken met Homey dan zijn er toch veel betere / goedkopere oplossingen ? We hebben het hier dan wel over een apparaat dat bijna net zoveel kost als Homey maar een stuk minder kan.

Als je dit moet kopen om de speechproblemen van Homey op te lossen dan is Homey gewoon gefaald...
Echo aanschaffen is inderdaad te duur, maar een Dot (60 euro) op meerdere plaatsen in het huis plaatsen zie ik juist als een toevoeging i.p.v faal van Homey. Homey kan mij niet horen als ik een verdieping hoger sta of ik moet mijn telefoon gebruiken. Ik zie Dot daarom als een uitbreiding net als Homeydash dat is. Homey wil ik namelijl prominent in de woonkamer hebben staan.

Edit:
Ondanks dat ik persoonlijk weinig tegen Homey praat maar merk dat de kleine en mijn vriendin het beide wel doen.

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 20-02-2017 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
lubbertkramer schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:55:
[...]

Echo aanschaffen is inderdaad te duur, maar een Dot (60 euro) op meerdere plaatsen in het huis plaatsen zie ik juist als een toevoeging i.p.v faal van Homey. Homey kan mij niet horen als ik een verdieping hoger sta of ik moet mijn telefoon gebruiken. Ik zie Dot daarom als een uitbreiding net als Homeydash dat is. Homey wil ik namelijl prominent in de woonkamer hebben staan.

Edit:
Ondanks dat ik persoonlijk weinig tegen Homey praat maar merk dat de kleine en mijn vriendin het beide wel doen.
Volgens de post van Emile is dit in 1.2 opgelost?

Homey v1.2.0 will also feature a brand-new speech parser, which will improve the way Homey understands the command it receives. For example, before Homey couldn't understand 'Turn on <My Light Name>', now it does! Many more improvements have been made, which will soon be published on our 'What can I say to Homey?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
erreen schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:01:
[...]

Homey v1.2.0 will also feature a brand-new speech parser, which will improve the way Homey understands the command it receives. For example, before Homey couldn't understand 'Turn on <My Light Name>', now it does! Many more improvements have been made, which will soon be published on our 'What can I say to Homey?'.
Dat lijkt meer op dat ze meer commando's toegevoegd hebben dan dat ze daadwerkelijk iets hebben gedaan an de engine..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
erreen schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:01:
[...]

Uhm softwarematig opgelost dat Homey mij een of twee verdiepingen hoger kan verstaan dat lijkt mij niet. Ze gaan inderdaad de speech uitbreiden met verbeterde (nieuwe) commando's maar dat staat los van Dot gebruiken als extra spraak input vanuit andere ruimte's dan waar Homey staat.

[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 20-02-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 08:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

lubbertkramer schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:16:
[...]

Uhm softwarematig opgelost dat Homey mij een of twee verdiepingen hoger kan verstaan dat lijkt mij niet. Ze gaan inderdaad de speech uitbreiden met verbeterde (nieuwe) commando's maar dat staat los van Dot gebruiken als extra spraak input vanuit andere ruimte's dan waar Homey staat.
Precies, normaal gesproken zou je per kamer nog een Homey moeten neerzetten (a 300 euro). Alexa is een mooie tussenkomst voor 60 euro per kamer.

Alexa zelf nu al een paar weken in gebruik en de reactie op sprak en de commando's die je geeft werken echt super goed ten opzichte van de Homey. Ik kijk er echt naar uit om ze als combi te gebruiken vooral met media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:26
Leuk 60 euro per kamer. Iha betaal je nu in nederland nog altijd rond de 90 euro, of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@lubbertkramer Hoe ga je die Siren inzetten als alarm (als je dat gaat doen tenminste)? De alarmsystemen die we allemaal kennen hanteren een keypad voor het intoetsen van een code. Gaat zoiets dan ook toegepast worden met deze Siren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 08:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

kasteleman schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:24:
Leuk 60 euro per kamer. Iha betaal je nu in nederland nog altijd rond de 90 euro, of heb ik iets gemist?
Mwa,.. als je een beetje slim kijkt lukt het wel voor rond de 70-75 euro (ebay uk). Als je vandaag bestellen morgen in huis wilt hebben wordt een Robbshop a 90e idd.

Ik verwacht zelf eerlijk gezegd dat de echo dot er midden dit jaar komt voor rond de 60e gratis verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:01
@Tallguy Binnenkort heb ik ook de Siren, ik wil deze vooral (v.w.b. alarm) inzetten als centraal rook-alarm.
Dat is vooral handig als je meerdere protocollen hebt (bijvoorbeeld een Nest Protect en Fibaro smokesensors), en toch op 1 algemene plaats alarmering wilt. Homey kan deze namelijk niet triggeren.

De z-wave devices zijn dan wel weer aan elkaar te knopen via parameters, maar Nest is dus Wifi... en als alleen op zolder het CO2 alarm af gaat, wil ik het ook op de centrale plek weten.

Edit:
Verder kan je met een goede presence detection (plus beperken op heel late tijdstippen) het alarm heus nog wel inzetten als inbraak alarm zodra een deur/window sensor iets registreert. Je moet natuurlijk wel op een makkelijke manier het alarm kunnen sussen... maar via HomeyDash vast goed te doen.

Verder ga ik de Siren nog koppelen aan de deurbel. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Corvo op 20-02-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kasteleman schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:24:
Ja, kopen via resellers is altijd duurder, zelfde reden waarom Neo stuk duurder is om in NL te kopen terwijl je alle devices van Neo voor 25 dollar per stuk kunt kopen. Zelf het geluk van een collega in Duitsland, het naar hem laten versturen via Amazon.de voor gewoon 60 euro per stuk (verzending is gratis). Andere opties zijn het laten bezorgen op depot en afhalen in Duitsland of een huifkarservice te gebruiken
Tallguy schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:52:
@lubbertkramer Hoe ga je die Siren inzetten als alarm (als je dat gaat doen tenminste)? De alarmsystemen die we allemaal kennen hanteren een keypad voor het intoetsen van een code. Gaat zoiets dan ook toegepast worden met deze Siren?
Heel simpel gezegd heb ik in Homey de variable Alarm met de waarden true of false. Als deze op true staat (alarm aan) en er gaat een bewegingssensor/deursensor af dan gebruik ik de Siren(s) als extra afschrikmiddel. Ik heb er nu een maar heb er net 4 bijbesteld zodat bij alle (normale ingangen, zoals voordeur, achterdeur, tuindeuren) een alarm af kan gaan. Dat gecombineerd met een lichtspel / lichtsignalen en geluiden over de reciever/surround set moeten hopelijk afschrikken. Om dit te kunnen triggeren net afgelopen week 30 extra Neo apparaten besteld bij Ali (deze keer vooral deur- en motionsensoren). Doordat zwave ook zonder wifi kan communiceren zal de siren altijd werken, ook als Homey offline is :)

Maar ook zoals @Corvo aangeeft als extra signaal bij brand of als deurbel

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 20-02-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@lubbertkramer Ok, maar hoe schakel je dan snel het alarm uit? Dat wil je toch bij binnenkomst doen lijkt me?

Ik zit nog wat te spelen met de Countdown timers icm een soort 'vakantie-modus'....oftewel..na schemering moet een countdowntimer gaan lopen die (in mijn huidige test althans) binnen het tijdsframe van 60 tot 600 seconden de timer op 0 zet. Als die timer op 0 staat moet de lamp bij de eettafel aan.

De volgende stap is dat ik dan een flow wil aftrappen die de timer wederom reset en weer opnieuw 60-600 seconden wil laten lopen en dan, als deze timer op 0 staat, de lamp weer uit zet.

Op die manier hoop ik de willekeur van het aan- en uitzetten na te bootsen.

Ik merk echter dat dit nogal wat flows met zich meebrengt en ik twijfel of dit niet makkelijk kan.

Nu heb ik dit:
flow #1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OwCrr0gz9dPum7iaTjSKGFzg/full.png

Flow #2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CrJKsgihLKWkB12lz74JepW0/full.png

Flow #3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Zc6kWp5ZrRMtnRVIfuVB8taX/full.png

Ik heb bij de laatste het niet voor elkaar om een timer te koppelen, want ik kan dezelfde timer volgens mij niet gebruiken omdat de lamp dan volgens mij weer aan gaat. Ik zou dan nóg een extra timer moeten maken denk ik.
Nu heb ik het uitzetten van de lamp maar even op 2min gezet.

Het is allemaal als test, ga 'm zo proberen, maar...kan dit niet makkelijker??

[ Voor 4% gewijzigd door Tallguy op 20-02-2017 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Tallguy schreef op maandag 20 februari 2017 @ 18:01:
@lubbertkramer

Zolang er geen "AND" is blijft het lastig om complexere regels te maken. Hopelijk komt deze snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@lubbertkramer Ok, maar hoe schakel je dan snel het alarm uit? Dat wil je toch bij binnenkomst doen lijkt me?
Klopt, daarover ben ik nog niet helemaal uit hoe ik dat wil gaan doen.Dit kan door middel van bijvoorbeeld bluetooth beacons bij de ingangen die detecteren wie er langs komt, of een ander kickstarter project Comfylight waar ik op mijn levering zit te wachten bij de ingangen plaatsen (alleen is daar nog niet duidelijk hoe de werking van detectie is of ik thuis ben of niet). Of meerdere detectie flows gebruiken voor locatie en net als met temperatuur hier een berekening op los laten zodat niet bij iedere verbroken verbinding mijn alarm aanstaat :) Daarnaast ook nog door middel van het omzetten van een boolean de mogelijkheid alarm aan/uit te zetten maar is dan weer niet kindvriendelijk :P Gelukkig heb ik nog even de tijd om hier mee te experimenteren, de bedoeling is dat het in de nieuwbouwwoning waar wij binnenkort in gaan trekken het gaat werken.

Ik zit nog wat te spelen met de Countdown timers icm een soort 'vakantie-modus'....oftewel..na schemering moet een countdowntimer gaan lopen die (in mijn huidige test althans) binnen het tijdsframe van 60 tot 600 seconden de timer op 0 zet. Als die timer op 0 staat moet de lamp bij de eettafel aan.

De volgende stap is dat ik dan een flow wil aftrappen die de timer wederom reset en weer opnieuw 60-600 seconden wil laten lopen en dan, als deze timer op 0 staat, de lamp weer uit zet.

Op die manier hoop ik de willekeur van het aan- en uitzetten na te bootsen.

Ik merk echter dat dit nogal wat flows met zich meebrengt en ik twijfel of dit niet makkelijk kan.

Nu heb ik dit:
flow #1
[afbeelding]

Flow #2
[afbeelding]

Flow #3
[afbeelding]

Ik heb bij de laatste het niet voor elkaar om een timer te koppelen, want ik kan dezelfde timer volgens mij niet gebruiken omdat de lamp dan volgens mij weer aan gaat. Ik zou dan nóg een extra timer moeten maken denk ik.
Nu heb ik het uitzetten van de lamp maar even op 2min gezet.

Een tweede countdown maken, een countdown VakantieEettafelAan en een countdown VakantieEettafelUit. VakantieEettafelAan trigger je na zonsondergang, bij leeg lamp aan. Vanuit die flow doe je een willekeurige countdown voor VakantieEettafelUit die bij leeg de lamp laat uitgaan. Op dit moment zal het niet veel makkelijker kunnen. Wellicht dat de app state control kan helpen als je dit met meerdere lampen wilt doen (zie een voorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Laatst online: 12:02

djbarney

XBL: DeejayBarney

lubbertkramer schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:35:
[...]

Klopt, daarover ben ik nog niet helemaal uit hoe ik dat wil gaan doen.Dit kan door middel van bijvoorbeeld bluetooth beacons bij de ingangen die detecteren wie er langs komt, of een ander kickstarter project Comfylight waar ik op mijn levering zit te wachten bij de ingangen plaatsen (alleen is daar nog niet duidelijk hoe de werking van detectie is of ik thuis ben of niet). Of meerdere detectie flows gebruiken voor locatie en net als met temperatuur hier een berekening op los laten zodat niet bij iedere verbroken verbinding mijn alarm aanstaat :) Daarnaast ook nog door middel van het omzetten van een boolean de mogelijkheid alarm aan/uit te zetten maar is dan weer niet kindvriendelijk :P Gelukkig heb ik nog even de tijd om hier mee te experimenteren, de bedoeling is dat het in de nieuwbouwwoning waar wij binnenkort in gaan trekken het gaat werken.

[...]

Een tweede countdown maken, een countdown VakantieEettafelAan en een countdown VakantieEettafelUit. VakantieEettafelAan trigger je na zonsondergang, bij leeg lamp aan. Vanuit die flow doe je een willekeurige countdown voor VakantieEettafelUit die bij leeg de lamp laat uitgaan. Op dit moment zal het niet veel makkelijker kunnen. Wellicht dat de app state control kan helpen als je dit met meerdere lampen wilt doen (zie een voorbeeld)
Met iBeacons ben ik inderdaad ook bezig geweest, maar vind de detectie snelheid zeer tegenvallen. Heb 3x een Sensoro Yunzi in huis liggen, in verschillende kamers, maar goed en vooral snel detecteren in welke kamer "ik" ben valt in praktijk echt tegen. De grootste uitdaging zit hem er vooral in dat mijn Android telefoons vooral veel powersaving toepassen op bluetooth, en dus niet vaak / snel genoeg scannen om dit echt goed reliable te maken. Zet ik die powersaving uit, zelfs via eigen logica op de telefoon wanneer ik vind dat ik thuis ben, kost dit bijzonder veel battery power. Mijn ideaalbeeld hiervoor is nog steeds een smartwatch of iets dergelijks die zelf kan doorgeven welk ibeacon er het dichtstbij is, en homey dus kan vertellen welke smartwatch in welke kamer is, en wie er dus thuis is en wie niet. Dit zal echter nog wel even gaan duren.

Andersom zou ik het tof vinden als Homey zijn eigen bluetooth connectie kan gebruiken om te scannen op bluetooth mac adressen, en je gevonden adressen een naam kan geven (zeg maar kan includen in je family/friends). Dan weet je in ieder geval wie er in de buurt is, en helpt dat ook weer met de presence detectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
Wat is jullie ervaring op het gebied van bewegingssensoren/multi-sensoren. Welke integreert/werkt het beste met de homey?

De BEWEGINGSSENSOR MULTI Z-WAVE PLUS FIBARO of MULTISENSOR 6 AEOTEC.

Ik wil er een aantal hebben om lichten aan en uit te zetten in kamers bij binnenkomst. En dat als er x minuten geen beweging is gedetecteerd dat deze weer uit gaan bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
quakerix schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:41:
Wat is jullie ervaring op het gebied van bewegingssensoren/multi-sensoren. Welke integreert/werkt het beste met de homey?

De BEWEGINGSSENSOR MULTI Z-WAVE PLUS FIBARO of MULTISENSOR 6 AEOTEC.

Ik wil er een aantal hebben om lichten aan en uit te zetten in kamers bij binnenkomst. En dat als er x minuten geen beweging is gedetecteerd dat deze weer uit gaan bijvoorbeeld.
Ik heb zowel de Fibaro als Aeotec sensors in gebruik. Detectie werkt bij allebei prima, alleen homey mist soms de detectie (werkte wel altijd goed met domoticz). Hier staat nog een bug voor open bij Athom en er is beloofd dat dit in de volgende update een stuk beter zou moeten zijn. Settings naar de fibaro detectors schrijven is ook een tijdje moeilijk geweest maar dat is in de vorige update van de fibaro app een stuk verbeterd.

Concreet is het voordeel van de Aeotec dat deze ook UV en vochtpercentage meet, helaas als je het vochtpercentage te regelmatig (iedere 2 minuten) wil meten om er bijvoorbeeld ventilatie in de badkamer op te schakelen ben je in een kleine maand door de batterijen heen. De Aeotec kan ook via usb/wandcontactdoos gevoed worden dus daar valt omheen te werken. Met minder regelmatige metingen gaat de batterij een stuk langer mee.

De Fibaro is iets goedkoper, heeft slechts een batterij nodig en is iets kleiner. De feedback op een detectie is ook wat mooier met de cat eye op de voorkant (persoonlijke smaak). Ik heb da batterijen van mijn fibaro sensors nog niet hoeven vervangen (6+ maanden). De fibaro mist de detectie van UV en luchtvochtigheid maar heeft wel tamper detectie.

Naast deze twee is er ook de Neo clone van de fibaro, deze doet alleen bewegingsdetectie en lichtniveau in de ruimte (lux) en geen temperatuur maar is daardoor wel een stuk goedkoper. Met deze sensor heb ik zelf nog geen ervaring.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeroS
Ik heb zo'n beetje alle motion sensoren getest.

Mijn ervaringen in het kort:

Fibaro
> kleinst op de markt
> batterij gaat 6/8 maanden mee
> Temp meting

Neo
> Geen temp
> Geen tamper alarm
> Goedkoopste op de markt

Zipato/Philio
> Batterijen 12/18 maanden
> Te combineren met een deur contact
> Zeer betrouwbaar

Aeon Labs
> Meeste sensoren (Lux, luchtvocht, etc)
> Stroom kan via USB
> Niet goedkoop
> Batterij verbruik 3/4 maanden

Zie ook mijn website, om je eigen conclusie te trekken bij de verschillende reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:30
Nu we het toch over sensoren hebben, iemand ervaring met de bewegingssensor van KAKU? Deze rapporteert bij mij soms wel beweging en soms niet? Ik heb er nog geen patroon in kunnen ontdekken. Of zijn de KAKU sensoren überhaupt niet heel betrouwbaar? De sensor ligt zo ongeveer naast de homey dus de afstand kan het probleem eigenlijk niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanes
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 09:33
Excuus als ik niet genoeg zelfstudie heb gedaan, maar ik heb de volgende vraag:

Huidige set up:
Nefit Easy en 4 Hue lampen in de huiskamer.

Graag zou ik hier een Homey aan toevoegen en een aantal andere apparaten (voornamelijk z-wave wallplugs om lampen met e14 fitting, de wasmachine en het koffieapparaat "slim" te maken) aan toe voegen.

Opstarten TV en XboxOne e.d. zou leuk zijn maar optioneel.

Kan ik Homey gebruiken om al deze verschillende standaarden via één interface te bedienen? Of heb ik voor de z-wave apparaten nog een controller nodig die communiceert met de homey?

Nogmaals, excuus als ik niet goed gezocht heb; alle verschillende standaarden maken het af en toe behoorlijk verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
Hue kan nog niet zonder bridge gekoppeld worden aan Homey.
Nefit easy is een app voor
Z-wave kan je koppelen zonder extra controller.

Koppelen van apparaten via IR werkt nog niet lekker. Ik gebruik een Harmony Hub met versie 0.3.4 van de app ipv de laatset versie. Werkt prima.

Kortom, alles wat je wilt koppelen zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanes
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 09:33
Super. Dank je!

Hoe moet ik me voorstellen dat de Harmony Hub communiceert met Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

edvanes schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:21:
Super. Dank je!

Hoe moet ik me voorstellen dat de Harmony Hub communiceert met Homey?
Homey communiceert via netwerk met de Hub

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Blader ook vooral eens door https://apps.athom.com/ heen, dan krijg je een goed idee van wat er allemaal al mogelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Luuk84 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:39:
Nu we het toch over sensoren hebben, iemand ervaring met de bewegingssensor van KAKU? Deze rapporteert bij mij soms wel beweging en soms niet? Ik heb er nog geen patroon in kunnen ontdekken. Of zijn de KAKU sensoren überhaupt niet heel betrouwbaar? De sensor ligt zo ongeveer naast de homey dus de afstand kan het probleem eigenlijk niet zijn.
Werkt bij mij zeer betrouwbaar, maar staat niet heel ver van homey vandaan. Mijn ervaring met KAKU is dat afstand en gewapend beton niet fijn zijn.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggyzaggy
Misschien dat iemand hier het antwoord weet.
Ik heb een aantal fibaro deursensoren. Ik wil een flow maken dat als de batterij onder een bepaald percentage komt, ik een push notificatie krijg op de telefoon.

Nu is de tag die aan de sensor zit 'niveau' genaamd. Ik kan heb echter 'niveau' niet in de tags zitten, wel 'accunniveau'. Wat ik dus wil bereiken met de flow gaat zo niet werken.

Zie ik iets over het hoofd, kan het niet, of is het een bugje?

Afbeeldingslocatie: http://www.spaapen.net/diversen/fibaro_tag.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ziggyzaggy schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:58:
Misschien dat iemand hier het antwoord weet.
Ik heb een aantal fibaro deursensoren. Ik wil een flow maken dat als de batterij onder een bepaald percentage komt, ik een push notificatie krijg op de telefoon.

Nu is de tag die aan de sensor zit 'niveau' genaamd. Ik kan heb echter 'niveau' niet in de tags zitten, wel 'accunniveau'. Wat ik dus wil bereiken met de flow gaat zo niet werken.

Zie ik iets over het hoofd, kan het niet, of is het een bugje?

[afbeelding]
Je kan de tag van je eerste kaart slepen in de ruimte naast "is kleiner dan" om deze flow te laten werken. (als die tag het accuniveau weergeeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Waarschijnlijk een typfoutje na de invoering van de global tags. Meld dit vooral in Github! Maar volgens mij werkt het bijhouden van het accuniveau nog niet goed bij Fibaro apparaten.

[ Voor 8% gewijzigd door keverjeroen op 22-02-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggyzaggy
lubbertkramer schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:03:
[...]

Je kan de tag van je eerste kaart slepen in de ruimte naast "is kleiner dan" om deze flow te laten werken. (als die tag het accuniveau weergeeft)
Bedoel je echt van de eerste kaart naar de tweede slepen (kan dat?), want in de Tag lijst staat deze niet.
Als ik accuniveau toevoeg in de tweede kaart dan werkt de flow niet.

Edit: gelukt met slepen. Dat werkt niet met de desktop app, wel in chrome.
Ik ga even experimenteren :)

[ Voor 11% gewijzigd door ziggyzaggy op 22-02-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ziggyzaggy schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:11:
[...]

Bedoel je echt van de eerste kaart naar de tweede slepen (kan dat?), want in de Tag lijst staat deze niet.
Als ik accuniveau toevoeg in de tweede kaart dan werkt de flow niet.
Ja, je kan de tags van de kaart gewoon slepen naar de andere kaart om te gebruiken

Edit:
Je had het al ontdekt. Als het goed is moet het in beide werken maar het komt nogal precies waar je de tag loslaat of hij hem wel/niet pakt :)

[ Voor 16% gewijzigd door lubbertkramer op 22-02-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggyzaggy
lubbertkramer schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:31:
[...]

Ja, je kan de tags van de kaart gewoon slepen naar de andere kaart om te gebruiken

Edit:
Je had het al ontdekt. Als het goed is moet het in beide werken maar het komt nogal precies waar je de tag loslaat of hij hem wel/niet pakt :)
Ok thanks dat wist ik niet, alleen werkt dat dus alleen in Chrome niet in de desktop app.
Ik heb nu de flows aangemaakt en de test flow werkt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ziggyzaggy schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:40:
[...]

Ok thanks dat wist ik niet, alleen werkt dat dus alleen in Chrome niet in de desktop app.
Ik heb nu de flows aangemaakt en de test flow werkt iig
Weet je zeker dat het niet komt doordat je hem niet juist op de tag laat vallen, dit kan af en toe een beetje lastig zijn. In theorie moet het werken in de desktop app want dat is eigenlijk niets anders dan een schil om chrome heen :) Hier werkt het in de desktop als web omgeving, alleen soms kost het meerdere malen slepen als ik te snel wil waardoor hij hem niet in een keer plaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AznavJVjb3adlHnH0Xs9HRTn/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggyzaggy
Via de desktop app wordt de tag niet opgepakt. Krijg wel een versleep cursor, maar kan dus niet slepen.
In Chrome is dat geen probeem.

Overigens heb ik in de desktop app ook problemen om de vertical scrollbar te slepen, beetje zelfde resultaat.

[ Voor 29% gewijzigd door ziggyzaggy op 22-02-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
Tassadar32 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:13:
[...]

Ik heb zowel de Fibaro als Aeotec sensors in gebruik. Detectie werkt bij allebei prima, alleen homey mist soms de detectie (werkte wel altijd goed met domoticz). Hier staat nog een bug voor open bij Athom en er is beloofd dat dit in de volgende update een stuk beter zou moeten zijn. Settings naar de fibaro detectors schrijven is ook een tijdje moeilijk geweest maar dat is in de vorige update van de fibaro app een stuk verbeterd.

Concreet is het voordeel van de Aeotec dat deze ook UV en vochtpercentage meet, helaas als je het vochtpercentage te regelmatig (iedere 2 minuten) wil meten om er bijvoorbeeld ventilatie in de badkamer op te schakelen ben je in een kleine maand door de batterijen heen. De Aeotec kan ook via usb/wandcontactdoos gevoed worden dus daar valt omheen te werken. Met minder regelmatige metingen gaat de batterij een stuk langer mee.

De Fibaro is iets goedkoper, heeft slechts een batterij nodig en is iets kleiner. De feedback op een detectie is ook wat mooier met de cat eye op de voorkant (persoonlijke smaak). Ik heb da batterijen van mijn fibaro sensors nog niet hoeven vervangen (6+ maanden). De fibaro mist de detectie van UV en luchtvochtigheid maar heeft wel tamper detectie.

Naast deze twee is er ook de Neo clone van de fibaro, deze doet alleen bewegingsdetectie en lichtniveau in de ruimte (lux) en geen temperatuur maar is daardoor wel een stuk goedkoper. Met deze sensor heb ik zelf nog geen ervaring.
Soms de detectie missen is natuurlijk onacceptabel. Is dat een known issue? is dat met beide sensoren?

Hebben andere mensen hier ook last van?

En wat heb je precies aan een UV-sensor, aan Lux heb je toch genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 09:15
quakerix schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:40:
[...]

Een UV-sensor helpt mij bijv. om de rolluiken / zonneschermen dicht te doen. Dit om de verf van kozijnen te beschermen.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

ik word momenteel een beetje gestoord van Homey :(
Danfoss LC-13 thermostaat gekocht. Kunnen connecten en daarna...crashed de app opeens en komt niet meer normaal op.

Ook een paar unknown devices die niet weg wilden tot een reset van het z-wave netwerk.
Aeotec deursensor... die moest ik uiteraard opnieuw connecten. Wat ik ook probeer...ding wordt niet opgepakt door z-wave :(
Zelfs een normale z-wave toevoegen (dus sonder merk/type) pakt ie niet.

What's going on???? Is het z-wave onderdeel nu opeens zo slecht geworden????? Moet toch niet mijn Homey gaan resetten of wel?

[ Voor 11% gewijzigd door Tallguy op 22-02-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:40:
Danfoss LC-13 thermostaat gekocht. Kunnen connecten en daarna...crashed de app opeens en komt niet meer normaal op.

Ook een paar unknown devices die niet weg wilden tot een reset van het z-wave netwerk.
Aeotec deursensor... die moest ik uiteraard opnieuw connecten. Wat ik ook probeer...ding wordt niet opgepakt door z-wave :(

What's going on???? Is het z-wave onderdeel nu opeens zo slecht geworden????? Moet toch niet mijn Homey gaan resetten of wel?
Wat zegt je z-wave log als je de flow afvuurt, je ziet wel dat je flow een trigger krijgt? Het kan ook een probleem zijn van de danfoss app, wat is de log/melding van de crash?

Wat betreft je deursensor, deze is wel volledig verwijderd uit je z-wave netwerk voordat je hem opnieuw gaat toevoegen? Verwijderen van device is meestal niet voldoende, je moet hem ook verwijderen onder je z-wave instellingen en dan "verwijder een apparaat" te doen voordat je hem opnieuw gaat toevoegen.

Hier momenteel geen problemen met z-wave (Fibaro/Neo).

Edit:
En je zit op 1.1.9 neem ik aan of?

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 22-02-2017 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@lubbertkramer HELD! Verwijderen ja. Als je nl een reset z-wave doet, lijkt de tekst (waarschuwing) te impliceren dat al je devices ook verdwijnen. Niet dus. Lesson learned, thx!

De Danfoss app doet het nu ook opeens weer. Weet niet of hier ook gebruikers van zijn?
Als ik het op het Athom forum goed had begrepen hoefde je weinig te behalve pairen. Moet alleen kijken of hij ook te testen is. Nu maar even los doen voordat ik 'm aan de kraan schroef.

v1.1.9 ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelti
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 13:48
Tallguy schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:40:

Ook niet vergeten om een z-wave exclude te doen van je devices als je een z-wave netwerkreset uitvoert.

Het netwerk id wordt namelijk ook bijgehouden in ieder z-wave device.
Dit wordt gereset na een exclude, dan pas kan het opnieuw geincluded worden op het z-wave netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

ehm...hoe moet dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tallguy schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:02:
@lubbertkramer HELD! Verwijderen ja. Als je nl een reset z-wave doet, lijkt de tekst (waarschuwing) te impliceren dat al je devices ook verdwijnen. Niet dus. Lesson learned, thx!

De Danfoss app doet het nu ook opeens weer. Weet niet of hier ook gebruikers van zijn?
Als ik het op het Athom forum goed had begrepen hoefde je weinig te behalve pairen. Moet alleen kijken of hij ook te testen is. Nu maar even los doen voordat ik 'm aan de kraan schroef.

v1.1.9 ja
Mooi dat het weer werkt :) Hier geen Danfoss gebruiker dus daar kan ik je helaas niet verder mee helpen.
Dat heb je net gedaan door onder z-wave het apparaat te verwijderen :)

• Tassadar32
quakerix schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:40:
[...]

Soms de detectie missen is natuurlijk onacceptabel. Is dat een known issue? is dat met beide sensoren?

Hebben andere mensen hier ook last van?

Helaas wel een known issue bij de Fibaro sensors, detectie werkt ongeveer 5-10% van de tijd niet, ruim voldoende om enigszins irritant te zijn. De deur/raamsensor van fibaro werkt wel volledig betrouwbaar, detectie en reactie (licht aanzetten) is enorm veel sneller dan met domoticz. Aangezien ik homey retail heb loopt deze het risico terug te gaan naar de winkel als de volgende software update dit probleem niet oplost (wat toegezegd is op github).

Tassadar32 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 07:36:
[...]

Helaas wel een known issue bij de Fibaro sensors, detectie werkt ongeveer 5-10% van de tijd niet, ruim voldoende om enigszins irritant te zijn. De deur/raamsensor van fibaro werkt wel volledig betrouwbaar, detectie en reactie (licht aanzetten) is enorm veel sneller dan met domoticz. Aangezien ik homey retail heb loopt deze het risico terug te gaan naar de winkel als de volgende software update dit probleem niet oplost (wat toegezegd is op github).
Vraag mij af of dat kan, je kan in theorie alleen binnen 14 dagen vrijblijvend terug brengen en het lijkt geen hardware probleem te zijn van Homey maar software (en eventueel ook een probleem aan de fibaro kant). 1.2 verwacht ik niet binnen twee weken in stabiel, in dev preview hebben wij 1.2 momenteel (nog) niet ondanks de aankondiging in de afgelopen software update.

[ Voor 10% gewijzigd door lubbertkramer op 23-02-2017 08:53 ]

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 22:42
Weten jullie misschien of het mogelijk is om de energylink los van de homewizard op de homey te gebruiken is? Heb de homewizard verkocht en ga vandaag een homey halen. De energylink heb ik nog niet verkocht en dacht ik informeer even of dit mogelijk is anders gaat die ook in de verkoop.
Neefdave schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:04:
Weten jullie misschien of het mogelijk is om de energylink los van de homewizard op de homey te gebruiken is? Heb de homewizard verkocht en ga vandaag een homey halen. De energylink heb ik nog niet verkocht en dacht ik informeer even of dit mogelijk is anders gaat die ook in de verkoop.
Ik zie dat dat gewoon een koppeling is van Homewizard op een slimme meter, en ik zie dat de energylink als ondersteund apparaat op de homewizard app pagina staat, of het werkt durf ik niet te zeggen maar zou theoretisch moeten.

Gisteren is er ook een andere app online gekomen die dit mogelijk zou moeten maken om slimme meter uit te lezen, de Enologic app, wellicht dat deze op een andere manier je vraag kan invullen?

• Deef_K
lubbertkramer schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:11:
[...]

Ik zie dat dat gewoon een koppeling is van Homewizard op een slimme meter, en ik zie dat de energylink als ondersteund apparaat op de homewizard app pagina staat, of het werkt durf ik niet te zeggen maar zou theoretisch moeten.

Gisteren is er ook een andere app online gekomen die dit mogelijk zou moeten maken om slimme meter uit te lezen, de Enologic app, wellicht dat deze op een andere manier je vraag kan invullen?
Daar heb je dan wel weer de enelogic uitlezer voor nodig a € 79,-. Toch bedankt voor de tip.
Ik moet mij nog even gaan verdiepen in het e.e.a. Is het niet verstandig dat in de TS een lijst word opgenomen met sensoren die 100% werken? Ik lees her en der wat over fibaro wat niet goed / volledig werkt etc.

• keverjeroen
Tassadar32 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 07:36:
[...]

5 tot 10%? Wow.. De multisensor hier in de woonkamer geeft een 100% hit. Als het lampje knippert, dan weet Homey dat er beweging is. Wel moet je de sensor zo neerzetten/hangen dat hij het juiste gebied detecteert en je moet de gevoeligheid juist ingesteld hebben. Dat is trial and error..

• quakerix
keverjeroen schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:52:
[...]

5 tot 10%? Wow.. De multisensor hier in de woonkamer geeft een 100% hit. Als het lampje knippert, dan weet Homey dat er beweging is. Wel moet je de sensor zo neerzetten/hangen dat hij het juiste gebied detecteert en je moet de gevoeligheid juist ingesteld hebben. Dat is trial and error..
Nu hoor ik verschillende ervaringen. En dat is wat ik zo typisch van Homey vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:01
keverjeroen schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:52:
Hier sluit ik mij bij aan. Bij mij werkt het allemaal prima (dus incl. multisensor). Enige wat soms hapert is KAKU.

Enige wat daar als voetnoot bij moet is dat de multisensor direct communiceert met Homey en dus geen extra hops moet maken in 't mesh netwerk. Wellicht dat @Tassadar32 de sensor(en) "een stuk verderop" in het mesh netwerk heeft zitten?

edit:
quakerix schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:21:
Nu hoor ik verschillende ervaringen. En dat is wat ik zo typisch van Homey vind.
Vele merken, vele configuraties (mesh netwerken o.a. dus), andere opbouw van flows, wellicht andere Homey firmware versies en ook nog eens verschillende soorten huisjes (meer/minder beton tussen devices, etc. etc.).

Er zijn helaas genoeg variabelen waardoor ik het niet vreemd vind dat er verschillen in ervaringen ontstaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Corvo op 23-02-2017 12:32 . Reden: Reactie op quakerix ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Soms worden dingen ook verkeerd geïnterpreteerd.

Voorbeeldje: Je hebt een flow gemaakt, als sensor beweging ziet, dan moet lamp aan. Maar de lamp blijkt niet aan te gaan. Al snel krijgt Homey de schuld. Maar soms (vaak?) testen mensen niet ieder onderdeel apart, om er achter te komen waar het echt fout gaat. Misschien is de sensor niet goed opgesteld, misschien zit er een foutje in de flow, misschien werkt de lamp via KAKU en komt het signaal niet aan, etc..

Trek een flow gewoon uit elkaar en ga ieder onderdeeltje los uittesten / loggen. In mijn geval bleek het probleem altijd op te lossen te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door keverjeroen op 23-02-2017 12:35 ]

• Tweaqer
Ik heb ook wel vaak dat de sensor bij de voordeur het niet goed doet icm philips hue lamp. De vraag is of dat aan de Fibaro motion sensor ligt of aan de hue app bijvoorbeeld. Ik wil wel van het weekend eens kijken of ik de voordeur sensor kan vervangen door een Aeotec multisensor.
Controle van de flows is inderdaad een belangrijk onderdeel. Voorheen liet ik een notificatie sturen naar mijn telefoon bij de uitvoer van een flow maar tegenwoordig log ik van alles via de IFTTT app icm Google sheets.

Bij crashen van een app, beschikbaarheid updates, thuiskomen/weggaan, flow triggers etc laat ik een regel schrijven in verschillende sheets zodat ik altijd kan nagaan waar het mis is gegaan of waar de informatie niet meer doorkwam die door moest komen. Moet zeggen dat dat icm met Homey logger zeer handig is om zo te kijken waar het misgaat. Regelmatig ook vast lopers richting Hue, ben van mening dat een extra apparaat ertussen altijd vertragend is als dit ook direct op Homey kan (zigbee activeren) zeker gezien de activatie via de hue motion sensor waar de informatie opgehaald moet worden door Homey iedere x frequentie waardoor triggers niet altijd gelijk gebeuren.

• Tweaqer
Dat loggen is inderdaad ook wel een goeie tip. Ik had zelf al bedacht om iets van een controle flow te maken; dat als de lamp niet aangegaan is na 1 seconde dat hij dan alsnog aangezet wordt
Tweaqer schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:37:
Ik heb ook wel vaak dat de sensor bij de voordeur het niet goed doet icm philips hue lamp. De vraag is of dat aan de Fibaro motion sensor ligt of aan de hue app bijvoorbeeld. Ik wil wel van het weekend eens kijken of ik de voordeur sensor kan vervangen door een Aeotec multisensor.
Had ik ook, toen heb ik een notificatie erbij gezet.
Notificatie ging iedere keer goed, dus het bleek de Hue app te zijn.
Nu na enkele updates van de app heb ik geen problemen meer gehad.

• Tassadar32
Positie van de sensors is prima, je ziet op zowel de Fibaro als de Aeotec led(s) branden als er detectie is dus dat is erg makkelijk te checken.

Zal nog een paar checks met flows doen. Overigens zit een enkele Fibaro op een paar meter afstand van de Homey, en de rest zit verder weg en zal wel een hop moeten doen. Heb vooral in en om de woonkamer veel routing nodes zitten (dimmers, schakelaars).

• keverjeroen
Kijk eerst eens in de Zwave instellingen -> Stuff for geeks in Homey of inderdaad de apparaten in het netwerk hangen. En maak dan eens een flow die bij iedere beweging, Homey een woordje laat zeggen. Dan heb je alleen de sensor en Homey zelf in een flow staan en kan je snel checken of iedere beweging goed door komt.

• Tweaqer
Fire69 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:21:
[...]
Had ik ook, toen heb ik een notificatie erbij gezet.
Notificatie ging iedere keer goed, dus het bleek de Hue app te zijn.
Nu na enkele updates van de app heb ik geen problemen meer gehad.
Emile had inderdaad laatst een update gepushed en toen leek het bij mij ook weg, maar sinds kort heb ik alweer een paar keer gehad dat het licht niet aanging. Ik ben benieuwd hoe het gaat met een andere sensor.
Tweaqer schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:36:
[...]

Emile had inderdaad laatst een update gepushed en toen leek het bij mij ook weg, maar sinds kort heb ik alweer een paar keer gehad dat het licht niet aanging. Ik ben benieuwd hoe het gaat met een andere sensor.
Zet er ook even een notification bij. Dan weet je direct of het je sensor is of niet :)
Athom heeft zojuist een update aan de appstore live gezet, het is nu voor ontwikkelaars mogelijk om apps te laten testen zonder dat deze via CLI geinstalleerd moeten worden. Ik verwacht dat er onder water nog meer aan de appstore is veranderd maar daarvoor moeten we nog even wachten op een officieel bericht met alle informatie vanuit Athom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PJuVxRkPQ6HmoFptmiteK7Va/full.png

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen ook een Homey gekocht en ik ben nog niet helemaal overtuigd... Ik heb nu een aantal jaar met Domoticz gespeeld en dat was ook niet altijd feest maar ik krijg daar wel meer voor elkaar dan met Homey op dit moment.

- Geofencing i.c.m. mobile app.
Dit doet bij mij nog helemaal niks. Als ik bij de "Privacybescherming" kijk @ Android dan staat er bij "Nauwkeurige locatie" -> Nooit gebruikt (Wel toegestaan).
Met de domoticz app gaat dit op heden prima waarbij ik bepaalde acties in werking kan zetten.
Voor de rest vind ik de App tot op heden maar erg matig.

Maar misschien speelt deze bug nog?
https://github.com/athombv/homey/issues/1236

- Flow
Met Domoticz gebruik ik "scenes" om een bepaald aantal apparaten aan te zetten. Zo heb ik een Scene waarin eerst de tv aangaat, paar seconden later mijn audioinstallatie en weer een paar seconden later mijn computer die automatisch dan aangaat. Iets later gaat mijn Denon versterker op het juiste kanaal. (Dit laatste weigert weleens omdat het netwerkverbinding dan nog niet operationeel is.)

En zo heb ik ook een scene die het volgende doet als ik op bed ga: mijn computer uitzetten/afsluiten via een externe opdracht, audio en tv uitschakelt, de lichten via timers uitzet en de lichten aanzet op de overloop en douche welke automatisch na 30 minuten ook weer uitgaan. Dus met één druk op de knop heb ik alles redelijk geautomatiseerd.

Tevens heb ik een event dat: Als de bel gaat en ik thuis ben (gps) en het is na zonsondergang dat dan het licht in de hal aangaat voor X aantal minuten en als Kodi iets afspeelt dan deze op pauze zetten.

Kortom: Zijn mijn wensen/ doelen die ik nu o.a. gebruik binnen Domoticz ook mogelijk met Homey of dient dit te gebeuren met meerdere flows en andere constructies e.d.?

- Slimmemeter via P1
Kan ik de gegevens die ik nu binnenhark via de P1 poort naar een VM op mijn Nuc ook doorsturen naar Homey zonder weer te investeren in extra hardware?

-----------
Ik heb een homey aangeschaft vanwege de (gehoopte?) gebruikersgemak en dat dacht dat Homey beetje "Next Gen" zou zijn qua domotica, maar tot op heden heb ik het gevoel dat we daar nog niet zijn. Ik begrijp dat een project als Domoticz anders in elkaar steekt dan bedrijfsactige oplossing zoals Homey, maar misschien zijn mijn verwachtingen ook wel te hoog geweest?

Verder hoop/denk/verwacht ik dat ze doormiddel van updates e.d. het product uiteindelijk op een hoger niveau kunnen krijgen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door -Skyhawk- op 23-02-2017 20:21 . Reden: Toevoeging. ]

• Deef_K
Zo rijd ik vandaag naar de lokale media markt. Half uur extra in de file gestaan klopt de voorraad indicatie niet. Nu maar via athom online besteld. Ben benieuwd.
Welkom Homey :)
-Skyhawk- schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:13:
Ik heb sinds een paar dagen ook een Homey gekocht en ik ben nog niet helemaal overtuigd... Ik heb nu een aantal jaar met Domoticz gespeeld en dat was ook niet altijd feest maar ik krijg daar wel meer voor elkaar dan met Homey op dit moment.

- Geofencing i.c.m. mobile app.
Dit doet bij mij nog helemaal niks. Als ik bij de "Privacybescherming" kijk @ Android dan staat er bij "Nauwkeurige locatie" -> Nooit gebruikt (Wel toegestaan).
Met de domoticz app gaat dit op heden prima waarbij ik bepaalde acties in werking kan zetten.
Voor de rest vind ik de App tot op heden maar erg matig.

Maar misschien speelt deze bug nog?
https://github.com/athombv/homey/issues/1236
Geofencing in de android / ios app werkt (nog) niet naar behoren. Er zijn inmiddels meerdere apps te vinden in de appstore die dit voor je kunnen oplossen zoals smart presence of via IFTTT triggers.
- Flow
Met Domoticz gebruik ik "scenes" om een bepaald aantal apparaten aan te zetten. Zo heb ik een Scene waarin eerst de tv aangaat, paar seconden later mijn audioinstallatie en weer een paar seconden later mijn computer die automatisch dan aangaat. Iets later gaat mijn Denon versterker op het juiste kanaal. (Dit laatste weigert weleens omdat het netwerkverbinding dan nog niet operationeel is.)

En zo heb ik ook een scene die het volgende doet als ik op bed ga: mijn computer uitzetten/afsluiten via een externe opdracht, audio en tv uitschakelt, de lichten via timers uitzet en de lichten aanzet op de overloop en douche welke automatisch na 30 minuten ook weer uitgaan. Dus met één druk op de knop heb ik alles redelijk geautomatiseerd.

Tevens heb ik een event dat: Als de bel gaat en ik thuis ben (gps) en het is na zonsondergang dat dan het licht in de hal aangaat voor X aantal minuten en als Kodi iets afspeelt dan deze op pauze zetten.
Ja dat kan werken maar afhankelijk van hoe je dit aanstuurt, daarin is je informatie nogal summier. Wat voor protocol gebruik je om te triggeren, welk merk? Er zijn bijvoorbeeld voor verschillende smarttv's al apps in de appstore, even zoeken in de app store en je vind ze, idem voor je reciever :) Daarnaast is er de wake on lan app.

Wat je lampen betreft, hoe stuur je je lampen aan? Kaku, zwave, hue? Ook hiervoor zijn apps maar ook hier moet je even zoeken in de appstore en de desbetreffende app als deze beschikbaar is installeren:) Timers kun je maken met de app countdown zodat na leeglopen van de zandloper x trigger is die je lampen uitdoet.

Hetzelfde voor je deurbel, wat voor deurbel? Er zijn meerdere apps voor een deurbel te vinden bijvoorbeeld doorbird of kaku deurbel, wederom afhankelijk van wat je hebt en hoe je dit wilt gaan aansturen :) Daarnaast is er ook de Kodi app die Kodi inderdaad op pauze kan zetten etc.

Toevallig bijna een jaar terug een filmpje van gemaakt (Kodi @ Nvidia shield met Hue lamp ervoor):
Kortom: Zijn mijn wensen/ doelen die ik nu o.a. gebruik binnen Domoticz ook mogelijk met Homey of dient dit te gebeuren met meerdere flows en andere constructies e.d.?
Ik zou niet al je verzoeken hierboven in een flow plaatsen maar het zou kunnen als deze op dezelfde trigger afgevuurd mogen worden waarna andere flows een trigger krijgen (eventueel met delay door timer), Maar bv die van de deurbel kan in een flow, idem voor lampen aan/uit bij naar bed gaan als alles aan bij film willen kijken.
- Slimmemeter via P1
Kan ik de gegevens die ik nu binnenhark via de P1 poort naar een VM op mijn Nuc ook doorsturen naar Homey zonder weer te investeren in extra hardware?
Zijn al een paar apps om je P1 uit te lezen, eventueel deze apps als basis gebruiken om er zelf een te maken die de informatie van je pc afhaalt of dmv van http request verkrijgt (http app). Vanuit de basis kan het zeker maar is dit wel afhankelijk van je eigen inrichting.
Ik heb een homey aangeschaft vanwege de (gehoopte?) gebruikersgemak en dat dacht dat Homey beetje "Next Gen" zou zijn qua domotica, maar tot op heden heb ik het gevoel dat we daar nog niet zijn. Ik begrijp dat een project als Domoticz anders in elkaar steekt dan bedrijfsactige oplossing zoals Homey, maar misschien zijn mijn verwachtingen ook wel te hoog geweest?

Verder hoop/denk/verwacht ik dat ze doormiddel van updates e.d. het product uiteindelijk op een hoger niveau kunnen krijgen. :)
Gemak is er zeker maar je stelt hier vragen met weinig informatie voor ons die je beantwoord had kunnen hebben door even in de appstore te kijken of bijvoorbeeld je tv/reciever een app heeft. Homey kopen en neerzetten doet nog vrij weinig, daarna kost het flink wat tijd om alles te krijgen zoals je wilt met de voorwaarden die je wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 23-02-2017 21:06 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.