m-ruiter227 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:56:
Voor degene die zo hun best hebben gedaan voor het achterhalen van de juiste partno. van de Neo stuff.
Als je naar de app had gegaan en de info bekijkt staan ze daar als sinds jaar en dag :
https://apps.athom.com/app/com.neo
•NAS-PD01ZE, Motion Sensor
•NAS-WR01ZE, Power Switching Plug
•NAS-SW01ZE, Touch Wall Switch
•NAS-AB01ZE, Siren / Doorbell speaker
•NAS-DS01ZE, Door Sensor
•NAS-WS01ZE, Flood Sensor
Verwijderd
Weer blij met een dooie muskeverjeroen schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:09:
Maar goed, als hij niet werkt met andere ketels heb je er dus geen ... aan.
Ik dacht ergens een keer een Atag -> OpenTherm kastje te hebben gezien (of het was andersom). Dus misschien is het best mogelijk.. Atag is alleen niet zo van de technische info en handleidingen..
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Tado is niet gebonden aan 1 merk en zou moeten werken?
Helaas nu even ruzie met de homey app, maar ansich een mooi ding
Helaas nu even ruzie met de homey app, maar ansich een mooi ding
Bedankt voor de tip en kortingscode.keverjeroen schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:19:
[...]
Met code EDM2017 heb je 10% korting bij Gearbest. Dus de plug is daar nu voor €22,04 te krijgen.
Heb er ook maar twee besteld, kijken hoe ze het doen. Zijn toch 2,5 keer zo goedkoper als Fibaro,
en geen verzendkosten.
Weet iemand of er thermostaatknoppen bestaan die zelf alleen maar temperatuur invoer doen? Hij hoeft geen temperatuur te kunnen meten en het in- en uitschakelen wil ik vanaf Homey doen. (En dan niet met een vies truukje zoals het instellen van de gewenste temperatuur op 99 graden ofzo
)
Wat is dit nu voor een reactie?Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:56:
Op dit moment heb ik Toon hangen, maar dat is afval en moet er zo snel mogelijk uit. Huidige verlichting schakel ik nu via Domoticz maar daar ben ik ook klaar mee, dus wil zo snel mogelijk over naar een Homey met een thermostaat.
Leg dan even uit waarom iets afval is.. Of waarom je met iets klaar bent...
Het lijkt wel steeds erger te worden..
Verwijderd
Nou, wil je het echt weten?Shaggie_NB schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:26:
[...]
Wat is dit nu voor een reactie?
Leg dan even uit waarom iets afval is.. Of waarom je met iets klaar bent...
Het lijkt wel steeds erger te worden..
1. Toon is traag, opstarten duurt een eeuwigheid
2. Toon verbruikt veel stroom door het grote display
3. Toon wordt alleen ondersteunt met een contract van 3,50 per maand, ook al heb je dat ding gewoon gekocht. Moet je een onderdeel hebben (meteradapter) die Eneco verkeerd heeft geleverd dan heb je pech
4. Toon is niet te benaderen met een API, ondanks al jaren beloftes (er is wel iets van een BETA, maar wederom alleen met abo en nog heel buggy)
5. Toon is zonder contract niet via enige andere manier te benaderen / in te stellen
6. Toon kan wel 4 hele temperaturen aan. Wil je, zoals elke andere thermostaat, meer temperaturen gebruiken dan heb je pech. "weg", "slapen", "thuis" en "comfort", daar moet je het maar mee doen.
7. Toon kan je niet instellen op "de komende 2 uur graag 21 graden, en daarna weer naar je programma".
Het enige positieve van het ding wat ik kan bedenken is de weergave van elektra en gasverbruik. Als je tenminste een goede meteradapter hebt en/of geen moderne slimme meter.
Zo duidelijk genoeg over Toon?
Over Domoticz kan ik ook kort zijn. leuk initiatief. Maar onnodig complex met een heel lelijk dashboard. Blockly is leuk, maar ook bijzonder ingewikkeld. LUA en ports naar PHP zullen we het maar niet over hebben, dan raak je ook 90% van de toeschouwers kwijt.
Ik gewoon mooie en simpele producten. Niet alleen ik moet het snappen, maar ook vrouw en kinderen moeten ermee om kunnen gaan.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 08:33 ]
Let op met Homey, het is zeker niet lastig maar ook nog lang niet geheel bug vrij. Ik heb nog met enige regelmaat dat de spraak echt wel iets beter kan of dat de Hue lampen van philips niet worden geschakeld.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:13:
[...]
Nou, wil je het echt weten?
1. Toon is traag, opstarten duurt een eeuwigheid
2. Toon verbruikt veel stroom door het grote display
3. Toon wordt alleen ondersteunt met een contract van 3,50 per maand, ook al heb je dat ding gewoon gekocht. Moet je een onderdeel hebben (meteradapter) die Eneco verkeerd heeft geleverd dan heb je pech
4. Toon is niet te benaderen met een API, ondanks al jaren beloftes (er is wel iets van een BETA, maar wederom alleen met abo en nog heel buggy)
5. Toon is zonder contract niet via enige andere manier te benaderen / in te stellen
6. Toon kan wel 4 hele temperaturen aan. Wil je, zoals elke andere thermostaat, meer temperaturen gebruiken dan heb je pech. "weg", "slapen", "thuis" en "comfort", daar moet je het maar mee doen.
7. Toon kan je niet instellen op "de komende 2 uur graag 21 graden, en daarna weer naar je programma".
Het enige positieve van het ding wat ik kan bedenken is de weergave van elektra en gasverbruik. Als je tenminste een goede meteradapter hebt en/of geen moderne slimme meter.
Zo duidelijk genoeg over Toon?
Over Domoticz kan ik ook kort zijn. leuk initiatief. Maar onnodig complex met een heel lelijk dashboard. Blockly is leuk, maar ook bijzonder ingewikkeld. LUA en ports naar PHP zullen we het maar niet over hebben, dan raak je ook 90% van de toeschouwers kwijt.
Ik gewoon mooie en simpele producten. Niet alleen ik moet het snappen, maar ook vrouw en kinderen moeten ermee om kunnen gaan.
Het product heeft enorm veel potentie en het werkt de laatste tijd echt stabiel maar flawless werkt het zeker nog niet!
Verwijderd
Weet ik, ben ik mij ook zeker bewust van.Stekeltje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:53:
[...]
Let op met Homey, het is zeker niet lastig maar ook nog lang niet geheel bug vrij. Ik heb nog met enige regelmaat dat de spraak echt wel iets beter kan of dat de Hue lampen van philips niet worden geschakeld.
Het product heeft enorm veel potentie en het werkt de laatste tijd echt stabiel maar flawless werkt het zeker nog niet!
Homey is daar gelukkig heel eerlijk over. En je ziet om de paar dagen bugfixes, uitbreidingen, etc. komen. Dat vind ik belangrijk. Vind het ook niet erg als dingen niet werken, dat doet het nu ook niet altijd in Domoticz.
Eneco met Toon is gewoon een groot bedrijf, dat ze lak hebben aan de klanten is een schande op zich.
Precies, het zou zonde zijn dat je opeens bugvrij denkt te zijn en dat zometeen zaken niet direct werken zoals je had gehoopt.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:06:
[...]
Weet ik, ben ik mij ook zeker bewust van.
Homey is daar gelukkig heel eerlijk over. En je ziet om de paar dagen bugfixes, uitbreidingen, etc. komen. Dat vind ik belangrijk. Vind het ook niet erg als dingen niet werken, dat doet het nu ook niet altijd in Domoticz.
Eneco met Toon is gewoon een groot bedrijf, dat ze lak hebben aan de klanten is een schande op zich.
Heb zelf trouwens sinds deze week een Amazon Echo ontvangen deze ga ik koppelen met Homey omdat de spraak van Homey echt stukken beter kan. De Echo reageert daarentegen echt fenomenaal goed flinke afstanden worden goed verstaan en ik heb 10/10 begrepen commando's!
Ik zie geen app voor Amazon Echo. Hoe wil je die dan gaan verbinden?Stekeltje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:52:
[...]
Precies, het zou zonde zijn dat je opeens bugvrij denkt te zijn en dat zometeen zaken niet direct werken zoals je had gehoopt.
Heb zelf trouwens sinds deze week een Amazon Echo ontvangen deze ga ik koppelen met Homey omdat de spraak van Homey echt stukken beter kan. De Echo reageert daarentegen echt fenomenaal goed flinke afstanden worden goed verstaan en ik heb 10/10 begrepen commando's!
To the dwarf, the cripple and the mother of madness!
Ik heb momenteel een verbinding via IFTTT, ik krijg het al voor elkaar om Homey dingen te laten zeggen (als snelle test). Nu moet ik alleen nog flows geactiveerd krijgen
.
Verwijderd
Spraak is iets wat mij minder boeit, zie meer toekomst in een schermpje aan de wand en/of bediening via telefoon/tablet. Dus dat dat niet werkt, dat boeit mij zeker niet op dit moment haha.Stekeltje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:52:
[...]
Precies, het zou zonde zijn dat je opeens bugvrij denkt te zijn en dat zometeen zaken niet direct werken zoals je had gehoopt.
Maar thanks voor de info!
maussie95 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:00:
[...]
Ik zie geen app voor Amazon Echo. Hoe wil je die dan gaan verbinden?
Dat dacht ik in het begin ook, maar mijn vriendin vind het bijzonder prettig om via spraak dingen te bedienen dan via een telefoon/centraal punt.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:30:
[...]
Spraak is iets wat mij minder boeit, zie meer toekomst in een schermpje aan de wand en/of bediening via telefoon/tablet. Dus dat dat niet werkt, dat boeit mij zeker niet op dit moment haha.
Maar thanks voor de info!
Verder ziet de Homey Dash er echt best tof uit voor bv een scherm aan de muur, krijg het alleen niet werkend op een iPad 1 (denk dat de browser te oud is).
Dan kun je beter weg blijven van Homey, spraak is juist de USP, en ontwikkeling van de telefoon-app lijkt geen prioriteit te hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:30:
[...]
Spraak is iets wat mij minder boeit, zie meer toekomst in een schermpje aan de wand en/of bediening via telefoon/tablet.
Daarnaast krijg ik uit je post het idee dat het allemaal niet te moeilijk moet zijn, en hoewel de Homey redelijk eenvoudig is maken de huidige bugs en quirks het tot een machine met gebruikshandleiding.
Naar mijn idee zou je beter af zijn met een complete Fibaro Home Center + zwave devices oplossing. Simpel, kan wat je wil, kost alleen een beetje.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
Het moet juist wel een uitdaging zijn. Maar ook mooi en goed ondersteunt. En dat is Homey in mijn ogen. Fibaro is een veredelde Domoticz en zijn geld niet waard vind ik. Veel te beperkt en vind Fibaro mooi spul, maar absurd duur.Zer0 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:32:
[...]
Dan kun je beter weg blijven van Homey, spraak is juist de USP, en ontwikkeling van de telefoon-app lijkt geen prioriteit te hebben.
Daarnaast krijg ik uit je post het idee dat het allemaal niet te moeilijk moet zijn, en hoewel de Homey redelijk eenvoudig is maken de huidige bugs en quirks het tot een machine met gebruikshandleiding.
Naar mijn idee zou je beter af zijn met een complete Fibaro Home Center + zwave devices oplossing. Simpel, kan wat je wil, kost alleen een beetje.
Zoals gezegd, het hoeft niet makkelijk te zijn. Maar moet gewoon werken. En een Toon van meer dan 200 euro die vervolgens gewoon niet werkt, dat is waar ik moeite mee heb. En dan heb ik het niet over een bug
Heb je dit topic wel eens goed doorgelezen? Homey is momenteel juist het tegenovergesteld, het is redelijk makkelijk, maar heeft nogal eens problemen met "gewoon werken"Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:59:
Zoals gezegd, het hoeft niet makkelijk te zijn. Maar moet gewoon werken.
Ik vroeg ook helemaal niets...
Ik stelde alleen als je allerlei dingen afkraakt, geef daar dan een uitleg bij.
Maar als ik hier dingen van je lees, weet ik al dat ik geen uitleg van je hoef...
Want een aantal zaken zie je opnoemt kloppen niet. En als Blockly al te moeilijk is...
Ik denk zelf als je niet geïnteresseerd bent in spraak-gestuurd dat er helemaal niet zoveel verschil tussen de Homey en Domoticz zit. En je tegen dezelfde problemen aan gaat lopen. En natuurlijk is Domoticz een beetje oubollig qua interface maar als je alles hebt geautomatiseerd, kom je daar toch niet meer....
En de Android-app is daarentegen weer heel mooi inclusief de widgets.
Ben het hier niet mee eens, heb Homey bijna een jaar staan maar de keren dat ik er tegen praat is op een hand te tellen (tenzij ik dingen moet testen voor het dev kanaal). Ik wil alles geautomatiseerd hebben maar een fibaro home center zou niet voldoende zijn gezien de verschillende apparatuur die ik heb hangen. Van fibaro tot Neo tot Nest tot Surveillance station tot paar Kaku tot Kodi tot noem het maar op. Dat spraak de USP is ben ik daarom ook niet met je eens, deels hebben ze dit zo neergezet tijdens de KS maar lang niet voor iedereen USP. Als USP zie ik meer de verschillende protocollen in een behuizingZer0 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:32:
[...]
Dan kun je beter weg blijven van Homey, spraak is juist de USP, en ontwikkeling van de telefoon-app lijkt geen prioriteit te hebben.
Edit:
Als je ook naar de roadmap kijkt die ik hier eerder gepost heb naar aanleiding van de Athom community dag staat een dashboard methode als HomeyDash op de agenda van Athom en zien ze een persoonlijk dashboard voor iedere kamer als toekomst, zie hier -> lubbertkramer in "Homey (Voice controlled Home Automation)"
[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 27-01-2017 19:43 ]
Heb nog een Home Easy HE843 liggen, een dubbele wandschakelaar.
De HE843 als exact type wordt niet ondersteund door de Home Easy app.
Toevoegen als Home Easy HE308EU is helaas zonder succes, signaal wordt niet herkend. Toevoegen als KAKU AWST-8802 gaat beter. Bij drukken op één van de vier knoppen (2x Aan/Uit) wordt ie herkend. Vervolgens wordt echter enkel de linker Aan/Uit herkend.
Iemand toevallig meer succes met een HE843?
Toevoegen als Home Easy HE308EU is helaas zonder succes, signaal wordt niet herkend. Toevoegen als KAKU AWST-8802 gaat beter. Bij drukken op één van de vier knoppen (2x Aan/Uit) wordt ie herkend. Vervolgens wordt echter enkel de linker Aan/Uit herkend.
Een USP is een Unique Selling Point, en hoeft dus niet de reden te zijn waarom jij hem koopt.lubbertkramer schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:35:
Dat spraak de USP is ben ik daarom ook niet met je eens, deels hebben ze dit zo neergezet tijdens de KS maar lang niet voor iedereen USP. Als USP zie ik meer de verschillende protocollen in een behuizing
Meerdere protocollen is ook een USP, maar helaas is dat ook nog niet helemaal koek en ei... bluetooth en zigbee anyone?
Het feit dat het nu pas op de roadmap staat, na de retail release, zie ik meer als bewijs dat het niet de focus had, maar nu door vragen vanuit de community op de roadmap gezet is.Als je ook naar de roadmap kijkt die ik hier eerder gepost heb naar aanleiding van de Athom community dag staat een dashboard methode als HomeyDash op de agenda van Athom en zien ze een persoonlijk dashboard voor iedere kamer zie hier -> lubbertkramer in "Homey (Voice controlled Home Automation)"
Maar goed, de roadmap neem ik niet al te serieus, eerst zien dan geloven. Volgens die roadmap had ik nu ook Music + Speakers (Bluetooth, Wi-Fi) moeten hebben, maar daar heb ik niks van gezien
Uhm USP staat daar inderdaad voor, maar jij geeft aan dat als hij geen spraak wil geen Homey moest kopen want spraak = USP en dat is het zeker niet, dat is geen algemene USP. Voor jou wellicht omdat je vriendin anders Homey niet in huis wil hebben maar hier zeker niet en bij bovenstaande tweaker ook niet waar je die reactie op gaf. Dus waarom geef je dan het advies bij Homey weg te blijven als hij geen spraak wil? Je wil meerdere protocollen niet benoemen tot USP omdat nog niet alles werkt zoals Zigbee maar spraak wat nog niet optimaal is benoem je dus wel tot USP?Zer0 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:53:
[...]
Een USP is een Unique Selling Point, en hoeft dus niet de reden te zijn waarom jij hem koopt.
Meerdere protocollen is ook een USP, maar helaas is dat ook nog niet helemaal koek en ei... bluetooth en zigbee anyone?
[...]
Het feit dat het nu pas op de roadmap staat, na de retail release, zie ik meer als bewijs dat het niet de focus had, maar nu door vragen vanuit de community op de roadmap gezet is.
Maar goed, de roadmap neem ik niet al te serieus, eerst zien dan geloven. Volgens die roadmap had ik nu ook Music + Speakers (Bluetooth, Wi-Fi) moeten hebben, maar daar heb ik niks van gezien
Daarnaast de vraag of er niet zoiets bestaat als van niets komen en naar iets toe werken. Waarom worden er nog steeds nieuwe functies aan Fibaro/Domoticz of welk ander platform dan toegevoegd? Juist, omdat de ontwikkeling nooit klaar is en je niet van niets naar alles kunt gaan in een moment. En wie zegt jou dat het nu pas op de roadmap staat en niet eerder maar dat Athom dat nog niet openbaar gecommuniceerd heeft, ik heb Emile er namelijk voor de community dag al over horen praten op slack.
Maar wat wil je nou, je zegt dat je dat je muziek wilt maar je wilt ook stabiliteit, bluetooth en noem het maar op. Ze hebben daar keuzes ingemaakt deze maand en in twee teams gewerkt. Nu komt eerst 1.1.4 (of iets hogere versie) voor bugfixing en meer inzicht in z-wave. In dev draaien we nu 1.1.4rc4 en zodra deze richting productie komt zouden wij 1.2 krijgen om te testen. Wij kunnen niet twee versies tegelijk testen en vanuit dev kanaal is ook duidelijk gezegd doe eerst maar stabiliteit en dan muziek. Januari is nog niet om dus wie weet draaien we nog voor februari in dev 1.2
[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 27-01-2017 20:06 ]
Ik geeft het advies niet omdat hij hij spraak niet belangrijk vind, maar omdat hij bediening via een app wel belangrijk vind, en dat is, omdat Athom zich voornamelijk op spraak richt(te), momenteel nog een heel zwak punt van Homey.lubbertkramer schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:01:
[...]
Uhm USP staat daar inderdaad voor, maar jij geeft aan dat als hij geen spraak wil geen Homey moest kopen want spraak = USP en dat is het zeker niet, dat is geen algemene USP. Voor jou wellicht omdat je vriendin anders Homey niet in huis wil hebben maar hier zeker niet en bij bovenstaande tweaker ook niet waar je die reactie op gaf. Dus waarom geef je dan het advies bij Homey weg te blijven als hij geen spraak wil? Je wil meerdere protocollen niet benoemen tot USP omdat nog niet alles werkt zoals Zigbee maar spraak wat nog niet optimaal is benoem je dus wel tot USP?
Muziek kan me gestolen worden, en ik zeg helemaal niet dat ik het niet eens ben met de beslissingen die ze genomen hebben, maar het punt blijft dat roadmaps niet betekenen dat het ook daadwerkelijk (op tijd) komt.Daarnaast de vraag of er niet zoiets bestaat als van niets komen en naar iets toe werken. Waarom worden er nog steeds nieuwe functies aan Fibaro/Domoticz of welk ander platform dan toegevoegd? Juist, omdat de ontwikkeling nooit klaar is en je niet van niets naar alles kunt gaan in een moment. En wie zegt jou dat het nu pas op de roadmap staat en niet eerder maar dat Athom dat nog niet openbaar gecommuniceerd heeft, ik heb Emile er namelijk voor de community dag al over horen praten op slack.
Maar wat wil je nou, je zegt dat je dat je muziek wilt maar je wilt ook stabiliteit, bluetooth en noem het maar op. Ze hebben daar keuzes ingemaakt deze maand en in twee teams gewerkt. Nu komt eerst 1.1.4 (of iets hogere versie) voor bugfixing en meer inzicht in z-wave. In dev draaien we nu 1.1.4rc4 en zodra deze richting productie komt zouden wij 1.2 krijgen om te testen. Wij kunnen niet twee versies tegelijk testen en vanuit dev kanaal is ook duidelijk gezegd doe eerst maar stabiliteit en dan muziek. Januari is nog niet om dus wie weet draaien we nog voor februari in dev 1.2
Ik kreeg het gevoel dat Coritchando iets wil dat nu werkt, en niet ergens in de toekomst.
True, roadmap geeft geen 100% garantie op datums of op de vraag wanneer, meer dat het in de pijplijn zit. Op Slack is vlak voor kerst een soort bekendmaking geweest van Emile en de maker van Better Logic dat ze beide niet zonder elkaar kunnen maar (in ieder geval voorlopig) BL niet opnemen in de core van Homey. Zo is het nu ook met Homeydash, Athom heeft extra ondersteuning gegeven om het te laten draaien op Homey zelf ipv aparte webserver en voor nu geeft het Athom de ruimte om zich te focussen op wat belangrijk(er) is, stabiliteit en het langzaam uitbouwen van de functionaliteiten.Zer0 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:24:
[...]
Ik geeft het advies niet omdat hij hij spraak niet belangrijk vind, maar omdat hij bediening via een app wel belangrijk vind, en dat is, omdat Athom zich voornamelijk op spraak richt(te), momenteel nog een heel zwak punt van Homey.
[...]
Muziek kan me gestolen worden, en ik zeg helemaal niet dat ik het niet eens ben met de beslissingen die ze genomen hebben, maar het punt blijft dat roadmaps niet betekenen dat het ook daadwerkelijk (op tijd) komt.
Ik kreeg het gevoel dat Coritchando iets wil dat nu werkt, en niet ergens in de toekomst.
Zoals je namelijk terecht opmerkte staat bijvoorbeeld zigbee uit, wat ik persoonlijk een gemis vind want de hue bridge heeft 5 seconden vertraging met Homey. Als ik langs mijn Hue motion sensor loop moet ik geluk hebben dat het net op 4 seconden is, idem voor de remote. Ik zou het liefst mijn Hue rechtstreeks ontsluiten maar Athom heeft (helaas) op slack aangegeven dat niet de hoogste prioriteit te geven.
Verwijderd
Dat heb je dan verkeerd begrepen.Zer0 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:24:
[...]
Ik wil iets wat er mooi uitziet, zowel fysiek als softwarematig. Iets waar actief aan gewerkt wordt door de fabrikant en community. Ik wil iets wat meerdere protocollen ondersteunt en ik wil iets waar iedereen in huis iets aan gaan hebben.
Hoe moeilijk of makkelijk is, dat maakt mij niet uit.
Het enige waar ik iets van heb gezegd is dat ik Toon een waardeloos apparaat vind. Om voor mij moverende redenen. Met als belangrijkste dat Toon als klaar voor iedereen in de markt wordt gezet, een hoop geld kost en uiteindelijk zonder maandelijks abonnement waardeloos is.
Ook heb ik gezegd dat Blockly van Domoticz te lastig is. Het werkt niet op veel browsers en als het werkt is het vaak niet zoals verwacht. Ook de flexibiliteit laat te wensen over en moet je vaak hele complexe oplossingen bouwen voor simpele problemen.
Homey gaat juist hier volstaan, ik vind spraak geen USP namelijk. Spraak bestaat al jaren in diverse producten. Het is wel een SP en zal hier in de toekomst ongetwijfeld voor iets gebruikt worden. Zo is het voorlezen van files of weerbericht wel iets wat ik kan waarderen, maar ik hoef niet zo nodig mijn licht aan of uit te doen met spraak.
Liever een product wat redelijk werkt, flexibel is en toekomst gericht dan vastzitten aan een Fibaro of Toon oplossing.
Toon heeft bij mij altijd gedaan wat hij zou moeten doen, en het is natuurlijk een apparaat in een volledig andere categorie als de Homey. En als je over een apparaat dat "als klaar voor iedereen" neergezet wordt, dat is exact wat Athom gedaan heeft door ze in de MediaMarkt en dergelijke te gaan verkopen, terwijl het apparaat naar mijn idee nog helemaal niet af is. (Geen Zigbee, spraak nog als expirimenteel gelabeld etc)Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:33:
[...]
Dat heb je dan verkeerd begrepen.
Ik wil iets wat er mooi uitziet, zowel fysiek als softwarematig. Iets waar actief aan gewerkt wordt door de fabrikant en community. Ik wil iets wat meerdere protocollen ondersteunt en ik wil iets waar iedereen in huis iets aan gaan hebben.
Hoe moeilijk of makkelijk is, dat maakt mij niet uit.
Het enige waar ik iets van heb gezegd is dat ik Toon een waardeloos apparaat vind. Om voor mij moverende redenen. Met als belangrijkste dat Toon als klaar voor iedereen in de markt wordt gezet, een hoop geld kost en uiteindelijk zonder maandelijks abonnement waardeloos is.
Homey geeft in elke browser een melding dat je de desktop app moet gebruikenOok heb ik gezegd dat Blockly van Domoticz te lastig is. Het werkt niet op veel browsers en als het werkt is het vaak niet zoals verwacht. Ook de flexibiliteit laat te wensen over en moet je vaak hele complexe oplossingen bouwen voor simpele problemen.
Daarnaast is de flow-editor veel simpeler dan blocky, en moet je om wat "complexere" dingen te doen vaak meerdere flows gebruiken, terwijl dat in blocky wel in één programma kan. Athom's flow-editor is op het moment nog helemaal niet flexibel, hoewel met tags (wtf, noem het gewoon variabelen) en (hopelijk) binnenkort "else" statements wat beter aan het worden is
Ach, het is jouw geld, gewoon doen wat je wilt, afaik vroeg je om advies, maar blijkbaar heb je je beslissing allang genomen en wil je alleen bevestiging hebben.Homey gaat juist hier volstaan, ik vind spraak geen USP namelijk. Spraak bestaat al jaren in diverse producten. Het is wel een SP en zal hier in de toekomst ongetwijfeld voor iets gebruikt worden. Zo is het voorlezen van files of weerbericht wel iets wat ik kan waarderen, maar ik hoef niet zo nodig mijn licht aan of uit te doen met spraak.
Liever een product wat redelijk werkt, flexibel is en toekomst gericht dan vastzitten aan een Fibaro of Toon oplossing.
Verwijderd
Klopt.Zer0 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:21:
[...]
Ach, het is jouw geld, gewoon doen wat je wilt, afaik vroeg je om advies, maar blijkbaar heb je je beslissing allang genomen en wil je alleen bevestiging hebben.
Ik vroeg advies voor een goede thermostaat die goed samenwerkt met Homey.
Ik heb Homewizard + Heatlink werkend gehad met Homey. Homewizard is inmiddels verkocht en heb nu succesvol een Nest V3 thermostaat er aan hangen. (Pro-Tip: Nieuw op marktplaats gekocht voor 150e).Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:25:
[...]
Klopt.
Ik vroeg advies voor een goede thermostaat die goed samenwerkt met Homey.
Hier sinds afgelopen weekend de Neo Siren en Neo Motion Sensor binnengekregen. Zitten leuke geluiden (10 stuks) voor zowel deurbel als alarm bij. Van beide een besteld maar zal er wat meer bijbestellen. De sensor werkt net als die van Fibaro dankzij de ondersteuning van de Neo app. Het enige nadeel is dat hij geen temperatuur/sabotage doorgeeft maar alleen beweging en lux.
Siren kan op meerdere verdiepingen gehangen worden, inclusief bij de ingangen en dienen als afschrikmiddel bij ongewenste toegang tot de woning ( en als extra deurbel boven)
Siren kan op meerdere verdiepingen gehangen worden, inclusief bij de ingangen en dienen als afschrikmiddel bij ongewenste toegang tot de woning ( en als extra deurbel boven)
[ Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 31-01-2017 21:28 ]
Video is private

[ Voor 7% gewijzigd door Pietje NL op 31-01-2017 15:05 ]
Werkt die Siren nou op batterijen ?lubbertkramer schreef op maandag 30 januari 2017 @ 23:59:
Hier sinds afgelopen weekend de Neo Siren
Die op 0:58 is wel briljant als de chipskast stiekem open gaatlubbertkramer schreef op maandag 30 januari 2017 @ 23:59:
Hier sinds afgelopen weekend de Neo Siren
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Ja werkt op batterijen maar dat zijn tegenwoordig best veel devices die op een batterij werken.
[ Voor 16% gewijzigd door lubbertkramer op 01-02-2017 21:58 ]
Het probleem met deze (in tegenstelling tot bvb een deursensor) is dat hij fulltime moet zitten luisteren, dus niet in sleep kan gaan.
Vraag me af wat dat met de batterij doet...
Langzaam leeg maken....Fire69 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:18:
Ik denk niet veel meer als het verbruik van een motion sensor. (mijn fout met device wissel, batterij = CR123A * 2 )Fire69 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:18:
Het probleem met deze (in tegenstelling tot bvb een deursensor) is dat hij fulltime moet zitten luisteren, dus niet in sleep kan gaan.
[ Voor 27% gewijzigd door lubbertkramer op 01-02-2017 22:46 ]
Werkt het ook zo dat hij in de homey de batterij status laat zien? want in dat geval kan je volgens mij een flow maken dat je een bericht krijgt als de batterij bijna op is.lubbertkramer schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:34:
[...]
Ik denk niet veel meer als het verbruik van een motion sensor. (mijn fout met device wissel, batterij = CR123A * 2 )
geen status wel een kaart dat als het batterijsignaal afgaat er een flow kan triggerenFiretrooper schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 07:14:
[...]
Werkt het ook zo dat hij in de homey de batterij status laat zien? want in dat geval kan je volgens mij een flow maken dat je een bericht krijgt als de batterij bijna op is.
Edit:
1.1.4 is zojuist in experimental vrijgegeven
1.1.4 experimental
Improved Z-Wave debugging and monitoring tools
Update Node.js to 4.7.2
Resolved a bug that could cause Z-Wave lockups
Various improvements
[ Voor 23% gewijzigd door lubbertkramer op 02-02-2017 12:53 ]
Installing1.1.4
Update Node.js to 4.7.2
Various improvements
[ Voor 4% gewijzigd door Tweaqer op 02-02-2017 14:09 ]
Heb m dr ook net op staan, goed om de ontwikkelingen voor Z-wave te zien. Ik begrijp nog niet helemaal hoe het dashboard voor z-wave mesh weergave gebruikt/gelezen dient te worden. Ik heb een aantal fibaro rookmelders rondhangen op batterij, en die hebben in het geheel geen lijntje naar Homey, ook niet via andere apparaten in mijn mesh. Ze geven echter wel gewoon netjes hun data door, en ik weet zeker dat dat via tenminste 1 of meer hops naar Homey toe gaat. Ik zie sowieso geen enkel device "via een tussen node" connectie maken met Homey in het z-wave overzicht. Wellicht nog even wachten tot Homey wat langer data heeft verzameld om de mesh weergave accurater te maken.lubbertkramer schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:28:
[...]
geen status wel een kaart dat als het batterijsignaal afgaat er een flow kan triggeren
Edit:
1.1.4 is zojuist in experimental vrijgegeven![]()
[...]
@Lubbert, zie jij wel devices via andere nodes communiceren?
Volgens de graph heeft de Homey directe connectie met alles....
...en dat is een beetje onmogelijk gezien de locatie van alle devices.
Mijn setup staat hier: Corvo in "Homey (Voice controlled Home Automation)"
En toch heeft de Homey een directe verbinding met de plug van de wasmachine.
[ Voor 14% gewijzigd door Corvo op 02-02-2017 14:57 ]
Dat is inderdaad wat ik bedoel. Toffe eerste versie, goed om te zien dat ze er mee bezig zijn, maar wel nog voor verbeteringen vatbaarCorvo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:56:
Op die manier kan je voor iedereen inzichtelijk maken waarom sommige devices bijvoorbeeld meer batterij eten dan dezelfde devices die dichter bij homey staan, of door minder muren heen hoeven etc.
Ben ook nog steeds zeer benieuwd naar de media update, die heeft in ieder geval eind januari niet gehaald zoals Emile in de Summary Week 52 & 1 (December 26 - January 6) en Summary Week 2 & 3 (January 9 - January 20) aangaf wel binnen 2 weken / eind januari te willen releasen.
Ik gebruik al een paar maanden de thermosmart, voldoet volgens mij aan al je eisen en nog geen enkel probleem mee gehad icm met homeyVerwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:56:
Iemand een goede suggestie voor een thermostaat die aan Homey geknoopt kan worden?
Op dit moment heb ik Toon hangen, maar dat is afval en moet er zo snel mogelijk uit. Huidige verlichting schakel ik nu via Domoticz maar daar ben ik ook klaar mee, dus wil zo snel mogelijk over naar een Homey met een thermostaat.
Wensen voor de thermostaat zijn:
- Klokprogramma met minstens 4 schakelmomenten per dag
- Autonoom kunnen functioneren, zodat bij wegvallen van de Homey het niet koud wordt
- Een display zodat we de kamertemperatuur kunnen aflezen
Eis is dat deze modulerend werkt, want dat is mijn ketel ook en aan een Remeha Avanta CW4 uit 2009 gehangen kan worden.
De situatie die ik voor mij zie is dat de thermostaat geprogrammeerd wordt met een standaard programma en dan bijgestuurd kan worden door de Homey. Bijvoorbeeld bij thuiskomst/weggaan van mensen, vakanties, etc. In een later stadium zouden er ook nog extra thermostaat knoppen kunnen komen op de radiotoren zodat de Homey ook kan sturen dat als de enkel de zolderkamer verwarmt moet worden dat de thermostaat aangaat en de kranen op de andere radiotoren dicht. Maar dat is nog even verre toekomst.
Iemand een screenshotje van de Z-Wave graph?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
djbarney schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:22:
[...]
Heb m dr ook net op staan, goed om de ontwikkelingen voor Z-wave te zien. Ik begrijp nog niet helemaal hoe het dashboard voor z-wave mesh weergave gebruikt/gelezen dient te worden. Ik heb een aantal fibaro rookmelders rondhangen op batterij, en die hebben in het geheel geen lijntje naar Homey, ook niet via andere apparaten in mijn mesh. Ze geven echter wel gewoon netjes hun data door, en ik weet zeker dat dat via tenminste 1 of meer hops naar Homey toe gaat. Ik zie sowieso geen enkel device "via een tussen node" connectie maken met Homey in het z-wave overzicht. Wellicht nog even wachten tot Homey wat langer data heeft verzameld om de mesh weergave accurater te maken.
Ik had gisteren ook een ster netwerk en niet een mesh. Daarbij kwam ook dat ik mijn z-wave bereik niet heel best vond terwijl het bijna alleen maar 230 powered devices zijn.Corvo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:56:
Ik heb dit opgelost door mijn z-wave netwerk een factory reset te geven en elk device opnieuw toe te voegen. al na 4 devices verscheen een mesh topologie

Verwijderd
Thanks, die ga ik vanavond eens op het gemak bekijken!jooost schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:38:
[...]
Ik gebruik al een paar maanden de thermosmart, voldoet volgens mij aan al je eisen en nog geen enkel probleem mee gehad icm met homey
Mooie teaser in de software update van Athom deze weekOne more thing - Next to our Facebook Messenger integration, soon another very popular speech integration will join the Homey family...

Ik zal vanavond/morgen update van die van mij posten, ik had eerder al deze gepost toen de update voor het eerst in experimenteel kwam maar deze is inmiddels al niet meer up to date. Kun je die van jou eens posten met geen lijntjes? Ik haddjbarney schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:22:
[...]
Heb m dr ook net op staan, goed om de ontwikkelingen voor Z-wave te zien. Ik begrijp nog niet helemaal hoe het dashboard voor z-wave mesh weergave gebruikt/gelezen dient te worden. Ik heb een aantal fibaro rookmelders rondhangen op batterij, en die hebben in het geheel geen lijntje naar Homey, ook niet via andere apparaten in mijn mesh. Ze geven echter wel gewoon netjes hun data door, en ik weet zeker dat dat via tenminste 1 of meer hops naar Homey toe gaat. Ik zie sowieso geen enkel device "via een tussen node" connectie maken met Homey in het z-wave overzicht. Wellicht nog even wachten tot Homey wat langer data heeft verzameld om de mesh weergave accurater te maken.
[ Voor 67% gewijzigd door lubbertkramer op 03-02-2017 18:17 ]
Verwijderd
Deze pro tip opgevolgdStekeltje schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:58:
[...]
Ik heb Homewizard + Heatlink werkend gehad met Homey. Homewizard is inmiddels verkocht en heb nu succesvol een Nest V3 thermostaat er aan hangen. (Pro-Tip: Nieuw op marktplaats gekocht voor 150e).
150 is net niet gelukt, was wel aanbod maar dan op 100+ km rijden. Zojuist een stuk dichterbij voor 160 een nieuwe (in seal) Nest v3 opgehaald.
Nu aan de knutsel, moet er een 230v kabel aanmaken zag ik al zo snel. Dat is dan weer onverwacht dat die kabel er niet bijzit
Klinkt als Alexa of niet?lubbertkramer schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 18:12:
[...]
Mooie teaser in de software update van Athom deze week
Awesome! NEST wordt inderdaad kaal geleverd, maar aansluiten is ook niet echt complex. Gewoon goed lezen en altijd dubbel checken voor je hem aan 230V hangt.Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:27:
[...]
Deze pro tip opgevolgd
150 is net niet gelukt, was wel aanbod maar dan op 100+ km rijden. Zojuist een stuk dichterbij voor 160 een nieuwe (in seal) Nest v3 opgehaald.
Nu aan de knutsel, moet er een 230v kabel aanmaken zag ik al zo snel. Dat is dan weer onverwacht dat die kabel er niet bijzit
Verwijderd
3 keer gedaan, te duur om te verknoeienStekeltje schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:40:
[...]
Awesome! NEST wordt inderdaad kaal geleverd, maar aansluiten is ook niet echt complex. Gewoon goed lezen en altijd dubbel checken voor je hem aan 230V hangt.
Werkt als een tierelier, al moet hij nog veel leren. Begint te laat en hij stookt te lang door op dit moment
Wellicht iemand wat meer ervaringen met officieel niet ondersteunde 433Mhz zenders van een wel ondersteunt merk?JBS schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:36:
Heb nog een Home Easy HE843 liggen, een dubbele wandschakelaar.
Als ik zo kijk naar de Systeem Info bij Homey...

...dan lijkt het er toch op dat ik qua apps nu al (bijna) op een max zit?
Zodra er dus 1 ander merk bij komt, of 1 andere handige app, dan moet ik al een andere app eraf gooien?
Iemand enig idee of dit "maar zo lijkt" of is achteraf gezien de 512MB te weinig?

Zodra er dus 1 ander merk bij komt, of 1 andere handige app, dan moet ik al een andere app eraf gooien?
Iemand enig idee of dit "maar zo lijkt" of is achteraf gezien de 512MB te weinig?
Dit lijkt maar zo, dit is gewoon de manier hoe Homey (linux) omgaat met zijn geheugen.Corvo schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:51:
[afbeelding]
Geheugen is wat anders dan opslag (die staat boven je geheugen), er hoeven geen apps af. Linux is alleen zo gemaakt dat het altijd volledig het geheugen gebruikt dus bij installatie van een nieuwe app zal dit opnieuw gerangschikt worden. Zijn gebruikers met 30+ apps. Hieronder een screenshot van die van mijCorvo schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:51:
[afbeelding]

Okay, dat is duidelijk!
Dan ga ik nu alsnog op https://apps.athom.com/ bij enkele apps voor Install kiezen
Dan ga ik nu alsnog op https://apps.athom.com/ bij enkele apps voor Install kiezen
Dat klopt inderdaad. Dit is ook niet echt een verrassing hoor
weet iemand of alexa met http protocol kan werken?
dan zou het homey redelijk makkelijk aan kunnen sturen
dan zou het homey redelijk makkelijk aan kunnen sturen
Even een NOOB vraagje.
Ik wil wellicht een nieuw rolluik laten hangen, evenals wat blinds, ik zat eraan te denken om deze uit te laten rusten met somfy motoren.
Kan ik deze nieuw, direct in laten leren door homey of dien ik toch een te dure AB van somfy erbij te bestelllen?
Ik wil wellicht een nieuw rolluik laten hangen, evenals wat blinds, ik zat eraan te denken om deze uit te laten rusten met somfy motoren.
Kan ik deze nieuw, direct in laten leren door homey of dien ik toch een te dure AB van somfy erbij te bestelllen?
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Ik heb jaloezieën voor. Inlezen is kinderspel.fvandenreek schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:21:
Even een NOOB vraagje.
Een Somfy AB is niet zo duur, maar je zou zonder kunnen, echter vind ik het toch makkelijk
om er een bij de hand te hebben.
Ah, ik heb de dader gevonden die al die v3's op Marktplaats weg kaaptVerwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:27:
[...]
Surfin' paradise!
Verwijderd
Was er maar 1Snappie88 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:11:
[...]
Ah, ik heb de dader gevonden die al die v3's op Marktplaats weg kaaptfoei!
Mijn homewizard begint steeds meer kuren te vertonen terwijl ik er zelf weinig aan verander. Bereik blijft een pijnlijk puntje bij dit apparaat. Hoe gaat de homey hier mee om? Vraag zal wellicht vaker gesteld zijn en is ook per huis verschillend natuurlijk.
Wellicht dat ik de homewizard + heatlink dan ga verkopen om met homey aan de slag te gaan.
Wellicht dat ik de homewizard + heatlink dan ga verkopen om met homey aan de slag te gaan.
Range is geen probleem als je z-wave gebruikt en genoeg powered devices hebt.
Voor IR of 433mhz moet je altijd afwachten of het goed gaat werken...
Voor IR of 433mhz moet je altijd afwachten of het goed gaat werken...
Daar zou ik toch maar even mee wachten.Neefdave schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:00:
Ik heb beide. Sinds een paar weken de Homey en een paar jaar de Homewizard. De Homey kan qua app en eenvoud nog niet tippen aan de Homewizard.
Ik gebruik de Homey om wat mee te experimenteren en wacht totdat alles naar tevredenheid functioneert (vergelijkbaar met de Homewizard). Zolang dat niet het geval is, doe ik de Homewizard zeker niet weg.
Ik weet niet of iedereen hier de nieuwsbrief krijgt van Athom maar daar was onderstaande in te vinden over developers meet-up in Utrecht.
Geef je ook vooral op als je zelf iets wilt vertellen over jouw app of inrichting van je Homey. Iedereen zal de inrichting van zijn Homey weer anders doen waardoor we van elkaar kunnen leren.
De eerste meet-up zal vooral een aftasting zijn welke onderwerpen behandeld moeten worden maar 1 maart bij de eerste meet-up is Bas van Athom aanwezig om te praten over het ontwikkelen van apps en met name de 433mhz waar hij aan werkt bij Athom. Een mogelijkheid om vragen te kunnen stellen aan Athom. De meet-up is bedoeld om kennis te delen en elkaar te helpen met het inrichten of ontwikkelen van apps voor Homey op een centrale locatie in Nederland. Deze meet-up is opgezet in samenwerking met Athom.
Schrijf je hier in voor de Homey developers meet-up in Utrecht - woensdag 1 maart (iedere eerste woensdag van de maand)Vanuit de ontwikkel community van Homey wordt vanaf 1 maart een maandelijkse bijeenkomst gehouden in Sybrand's Place in Utrecht. Ben jij een ontwikkelaar en wil je mee doen? Geef je dan hieronder op! (inschrijven verplicht, vol=vol)
Geef je ook vooral op als je zelf iets wilt vertellen over jouw app of inrichting van je Homey. Iedereen zal de inrichting van zijn Homey weer anders doen waardoor we van elkaar kunnen leren.
De eerste meet-up zal vooral een aftasting zijn welke onderwerpen behandeld moeten worden maar 1 maart bij de eerste meet-up is Bas van Athom aanwezig om te praten over het ontwikkelen van apps en met name de 433mhz waar hij aan werkt bij Athom. Een mogelijkheid om vragen te kunnen stellen aan Athom. De meet-up is bedoeld om kennis te delen en elkaar te helpen met het inrichten of ontwikkelen van apps voor Homey op een centrale locatie in Nederland. Deze meet-up is opgezet in samenwerking met Athom.
[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 10-02-2017 19:23 ]
Het is gelijkvloers, buiten is er een klinkerweg maar als dat je tegenhoudt dan helpen we je wel naar binnen mocht het niet zelf lukken (zelf een ex-rolstoelgebruiker)Webgnome schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:55:
Leuk idee maar weet nog niet zeker of ik kom. Weet jij of de locatie rolstoel vriendelijk is ?
Ja ontvangen, lijkt mij wel leuk. Is alleen gezien de planning nog even zoeken of ik het red woensdagavond.
En anders wacht ik wel op de volgende woensdag meeting.
En anders wacht ik wel op de volgende woensdag meeting.
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
Je kan ook de homewizard app voor de homey installeren. Gebruik het zelf ook voor de heatlink en energylink. Ik heb meegeholpen aan die app om de energylink functionaliteit toe te voegen.kelleners schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:04:
[...]
Daar zou ik toch maar even mee wachten.
Ik heb beide. Sinds een paar weken de Homey en een paar jaar de Homewizard. De Homey kan qua app en eenvoud nog niet tippen aan de Homewizard.
Ik gebruik de Homey om wat mee te experimenteren en wacht totdat alles naar tevredenheid functioneert (vergelijkbaar met de Homewizard). Zolang dat niet het geval is, doe ik de Homewizard zeker niet weg.
Ok,...... ik heb de homewizard app al toegevoegd aan mijn apparaten. Ip-adres ingevuld etc. Maar hoe moet ik deze app dan actief gebruiken? Nu staat het icoon van de Homewizard er wel, maar kan er verder niets mee.
Heatlink en energylink moet je daarna toevoegen. Via een dropdown box selecteer je dan je homewizard.kelleners schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 23:22:
Ok,...... ik heb de homewizard app al toegevoegd aan mijn apparaten. Ip-adres ingevuld etc. Maar hoe moet ik deze app dan actief gebruiken? Nu staat het icoon van de Homewizard er wel, maar kan er verder niets mee.
Daarna zijn ze in de flows beschikbaar met cards. Verder kan je ook je thermometers op dezelfde manier toevoegen.
Tussen de €30 en €50 euro voor 1 kanaal en oplopend naar €199 met meerdere kanalen. Dat noem ik geen kattenpis..erreen schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:59:
[...]
Ik heb jaloezieën voor. Inlezen is kinderspel.
Een Somfy AB is niet zo duur, maar je zou zonder kunnen, echter vind ik het toch makkelijk
om er een bij de hand te hebben.
Is het meer mensen opgevallen dat bij de neo schakelaars bij elke groep andere logs aanwezig zijn? Bij heater is dat bijvoorbeeld alleen huidig vermogen terwijl dat bij overige apparaten, vermogen, spanning totaalverbruik is.
Er is een update geweest van de APP. Dus waarschijnlijk moet je hem even opnieuw toevoegen om alles te zien te krijgen.fvandenreek schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:34:
[...]
Tussen de €30 en €50 euro voor 1 kanaal en oplopend naar €199 met meerdere kanalen. Dat noem ik geen kattenpis..
Is het meer mensen opgevallen dat bij de neo schakelaars bij elke groep andere logs aanwezig zijn? Bij heater is dat bijvoorbeeld alleen huidig vermogen terwijl dat bij overige apparaten, vermogen, spanning totaalverbruik is.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Het werkt allemaal, maar de volledige functionaliteit is alleen bij overige apparaten inzichtelijk.
Geinig om te zien dat ze allemaal uitverkocht zijn bij de websites waar ze nog onder de €25 per stuk stonden nu ze op ali allemaal boven de €30 zitten.
Geinig om te zien dat ze allemaal uitverkocht zijn bij de websites waar ze nog onder de €25 per stuk stonden nu ze op ali allemaal boven de €30 zitten.
De verschillen die je ziet in groepen waar je een device in toevoegd zijn door athom zo gedefinieerd.
Voeg hem als generic toe en je hebt alles.
@fvandenreek
Voeg hem als generic toe en je hebt alles.
@fvandenreek
Ik heb er de 19e 5 besteld bij Gearbest voor €22.77. Twee zijn er onderweg, de rest staat nog op 'processing'. Waarschijnlijk wachten ze totdat ze weer zonder verlies kunnen inkopen ofzofvandenreek schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:41:
Het werkt allemaal, maar de volledige functionaliteit is alleen bij overige apparaten inzichtelijk.
Laat ze maar weer in stock zijn... dan komen er ook weer een paar deze kant uitJoolee schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:32:
[...]
Ik heb er de 19e 5 besteld bij Gearbest voor €22.77. Twee zijn er onderweg, de rest staat nog op 'processing'. Waarschijnlijk wachten ze totdat ze weer zonder verlies kunnen inkopen ofzo
En 1.1.9 is zojuist vrijgegeven in experimental. Als het goed is was dit de laatste update voor 1.2 (media)
1.1.9 experimental
1.1.9 experimental
Added an component option to show a title above a mobile slider component
Added a capability option to prevent sending on/off commands when the dim value changes
Improved mobile alignment for sensor and button components
Fixed a bug where custom capabilitiesOptions would not be applied
Fixed a bug where app cloud connections would not work when no api.js file was present
Reduced CPU usage
Update Node.js to 4.7.2
Various improvements
[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 13-02-2017 14:41 ]
Weet iemand hoe je kWh teller van een NEO plug kan resetten? Het lijkt mij dat deze altijd door blijft tellen.
Ik zou het prettig vinden om bijvoorbeeld degene die bij de wasmachine zit eens per maand of zo te resetten en dat je dan direct in de app kan zien wat het verbruik dan die maand voor is geweest.
@webgnome Wat bedoel je precies? Het pulldown menu met tags?
Ik zou het prettig vinden om bijvoorbeeld degene die bij de wasmachine zit eens per maand of zo te resetten en dat je dan direct in de app kan zien wat het verbruik dan die maand voor is geweest.
@webgnome Wat bedoel je precies? Het pulldown menu met tags?
[ Voor 9% gewijzigd door fvandenreek op 13-02-2017 16:18 ]
Die kun je slepen in je flows... ik zal straks ff kijken als ik wat pics kan uploaden...
In vele gevallen hoef je dan geen variable aan te maken.
Is ook supermakkelijk om de statts, on off ed. te gebruiken.
[ Voor 41% gewijzigd door fvandenreek op 13-02-2017 18:26 ]
Ok, daar wil ik wel wat voorbeelden van zien aangezien ik nu nog niet weet waarom ik het zou willen. Kan er ook niks over terug vinden in de support pagina..fvandenreek schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:21:
Die kun je slepen in je flows... ik zal straks ff kijken als ik wat pics kan uploaden...
https://afbeelding.im/AmZ08BQ2
Voorbeeld waarbij ik een variable genaamd solar number heb aangemaakt. (better logic)
https://afbeelding.im/dGKCzTsu
Een voorbeeld zonder variable.... (ik gebruik overigens nog steeds de variant met variable)
https://afbeelding.im/cILo9k4h
Deze gebruik ik zodat Homey mijn dag opbrengst verteld.
(de totale tekst in het venster is; De zonnepanelen opbrengst vandaag is
Stroommeter
kilowatt uur)
Voorbeeld waarbij ik een variable genaamd solar number heb aangemaakt. (better logic)
https://afbeelding.im/dGKCzTsu
Een voorbeeld zonder variable.... (ik gebruik overigens nog steeds de variant met variable)
https://afbeelding.im/cILo9k4h
Stroommeter
kilowatt uur)
[ Voor 21% gewijzigd door fvandenreek op 13-02-2017 18:51 . Reden: plaatjes werkten niet ]
Heb je Better Logic weleens gebruikt? In theorie kun je nu een aantal dingen die Better Logic al kon doen en kun je ook zien wat de inhoud van de tag is. Je kan de tag oppakken en in een plaats op de kaart slepen zoals in onderstaand voorbeeld met het monitoren van de accu van de Neo Siren of het checken of een lamp aanstaat als de status veranderd.Webgnome schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:31:
[...]
Ok, daar wil ik wel wat voorbeelden van zien aangezien ik nu nog niet weet waarom ik het zou willen. Kan er ook niks over terug vinden in de support pagina..

Je plaatjes zijn zwart?fvandenreek schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:43:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Stroommeter
kilowatt uur)
[ Voor 39% gewijzigd door lubbertkramer op 13-02-2017 18:49 ]
Ik heb er maar ff linkjes van gemaakt... Ik ben nu niet in de gelegenheid om er meer tijd voor uit te trekken, maar dan is het voor @webgnome wellicht duidelijk....
Is er al ergens een mqtt plugin te vinden die werkt met de laatste stable release (1.12)? Ik ben hier aan het experimenteren met o.a. node-red om echt alles aan elkaar te knopen. Alleen de beschikbare app wil niet installeren.
Homey 1.1.9 is zojuist stabiel geworden
Is er trouwens ook een manier om de gesproken melding 'Homey is aan het updaten' uit te zetten? Ik schrik me elke keer kapot als hij laat in de avond besluit om zichzelf te updaten
Automatisch updaten uitzetten, de melding zelf kan niet uitgezet want is een heads-up om niet de stroom eraf te halenGermanPivo schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:36:
Is er trouwens ook een manier om de gesproken melding 'Homey is aan het updaten' uit te zetten? Ik schrik me elke keer kapot als hij laat in de avond besluit om zichzelf te updaten
[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 14-02-2017 12:38 ]
Dat had ik al gedaan inderdaad, maar vervolgens vergeet ik tijden te updaten, waardoor sommige apps het niet meer lekker deden. Blij dat andere apparaten in huis niet zo'n gesproken melding geven wanneer ze updatenlubbertkramer schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:38:
[...]
Automatisch updaten uitzetten, de melding zelf kan niet uitgezet want is een heads-up om niet de stroom eraf te halen
Vanavond maar eens opnieuw alle z-wave devices toevoegen om eens te zien of Homey dan wel een correcte mesh wil weergeven. Had de hoop dat na enige tijd de mesh via automatic repairs etc. wel gecreerd zou worden. Helaas had ik nu nog steeds een ster diagram met homey in het midden, waar ik zeker weet dat dit gewoon niet klopt.
Gelijk maar eens kijken of voor de Aeotec app, de smart switch ondertussen ook de Ampere meting doorgeeft zoals dat bij Zipato wel gebeurde. Met de vorige inclusion bij Homey kreeg ik alleen de kwh teller als data door, en die geeft me niet voldoende precisie om te bepalen of mijn wasmachine klaar is of even pauze neemt tussen cycles in.
Gelijk maar eens kijken of voor de Aeotec app, de smart switch ondertussen ook de Ampere meting doorgeeft zoals dat bij Zipato wel gebeurde. Met de vorige inclusion bij Homey kreeg ik alleen de kwh teller als data door, en die geeft me niet voldoende precisie om te bepalen of mijn wasmachine klaar is of even pauze neemt tussen cycles in.
Dit topic is gesloten.