Inderdaad, je moet bij bestelling aangeven dat je graag de waarde van de producten onder de 22 wilt hebben dan is er geen probleem bij de douane
LOL, daar heb je een punt. Maar ik kijk altijd hier:markhubert180 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:34:
[...]
Geloven wat er op/in de verpakking/folder/video staat/"wordt gezegd"... Zo 2016...
[...]
http://products.z-wavealliance.org/products/1783
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
HeroS schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:51:
[...]
LOL, daar heb je een punt. Maar ik kijk altijd hier:

Was niet bekend met die lib!
Mijn voorkeur gaat meestal naar vesternet en cd-jackson.
Dat is juist de link waar je kan checken of iets "officieel" z-wave heeft, Homey staat er ook benoemd -> http://products.z-wavealliance.org/products/1771 met een licentie sinds Z-Wave Certification Date: 5/17/2016markhubert180 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:12:
[...]
Homey's verpakking is daar het "sprekende" voorbeeld van
![]()
Was niet bekend met die lib!
Mijn voorkeur gaat meestal naar vesternet en cd-jackson.
Haha maar wat is er nu mis met de Homey verpakking dan wat niet zou kloppen?
[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 12-01-2017 10:28 ]
Dat klinkt wat betrouwbaarder dan de verpakking van een chinees product inderdaad..HeroS schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:51:
[...]
LOL, daar heb je een punt. Maar ik kijk altijd hier:
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
M'n huis is zo goed als klaar, dus a.s. zaterdag ga ik een Homey halen, ben benieuwd. Volg Homey en dit topic al geruime tijd.
Heb echter wel een vraag, hoop dat jullie er raad mee weten.
Ik wil een scene maken wat het volgend moet doen,
Als er een water lekkage is:
- waterdetectie met Fibaro overstromingssensor reageert
- Popp automatische kogelafsluiterbediening sluit de hoofdwaterkraan
- Via Fibaro tussenstekker spanning van wasmachine
- Ledstrip in keuken gaat blauw knipperen dmv Fibaro ledcontroler
- Pushmelding op smartphone.
Als er zich een waterlekkage heeft voorgedaan en alle acties hierboven zijn uitgevoerd,
ik de oorzaak van de lekkage heb achterhaalt, hoe kan ik alles resetten c.q. in ruststand zetten zodat ie weer stand-by staat voor een eventuele nieuwe lekkage?
Als er zich een waterlekkage heeft voorgedaan en alle acties hierboven zijn uitgevoerd,
ik de oorzaak van de lekkage heb achterhaalt, hoe kan ik alles resetten c.q. in ruststand zetten zodat ie weer stand-by staat voor een eventuele nieuwe lekkage?
[ Voor 5% gewijzigd door erreen op 12-01-2017 19:53 ]
Ik zou het denk ik doen met een variabele:erreen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:33:
M'n huis is zo goed als klaar, dus a.s. zaterdag ga ik een Homey halen, ben benieuwd. Volg Homey en dit topic al geruime tijd.
1) je maakt een flow (je noemt het een scene, maar in homey spreek je over flows) die het volgend doet:
ALS: Een variabele veranderd
EN: Variabele = Lekkage
DAN: Doe dat allemaal
2) je maakt een flow om het uit te zetten
ALS: Een variabele veranderd
EN: Variabele = Geen Lekkage
DAN: Zet alle apparaten uit/stand 0
Je kunt bovendien ook nog iets verder gaan door een push bericht naar je telefoon te sturen met de vraag of je wilt bevestigen dat het geen vals alarm is ofzo. Als je bevestigd dat er niks aan de hand is gebeurd er niks en anders, of als je niet binnen x-seconden reageert, gaat het allemaal aan de slag.
Oke, klinkt eigenglijk simpel. Is even een bepaalde gedachtengang die je moet hebben :-)
Hoop dat het allemaal voor mij duidelijker gaat worden als ik eenmaal Homey in huis heb en er mee speel, zodat ik een beter idee krijg wat ie allemaal kan.
Hoop dat het allemaal voor mij duidelijker gaat worden als ik eenmaal Homey in huis heb en er mee speel, zodat ik een beter idee krijg wat ie allemaal kan.
Het is inderdaad allemaal geen rocket science hoor. Wel even de app 'Better Logic' downloaden!erreen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:04:
Oke, klinkt eigenglijk simpel. Is even een bepaalde gedachtengang die je moet hebben :-)
Dank je. Zal te zijner tijd wel met meer vragen komen, maar hé daar is het forum voor :-)Tweaqer schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:13:
[...]
Het is inderdaad allemaal geen rocket science hoor. Wel even de app 'Better Logic' downloaden!Veel plezier van je Homey en welkom in dit subforum als gebruiker straks
Tweakers!
Ik heb sinds gisteren een Homey in huis. Ik heb nog niet erg veel om mee te connecten, dat wil ik de komende tijd gaan uitbreiden.
Momenteel heb ik lampen van Milight in de woonkamer en natuurlijk de nodige IR hifi apparatuur.
Dat het bereik niet eweldig was van Ir wist ik van te voren dus daar ga ik niet over klagen. Wellicht schat ik daar nog wel eens een Logitech Harmony hun voor aan.
1 vraag tot dusver; Ik heb een elektrisch beamerscherm hangen die middels RC bediend wordt.
Als ik alleen een apparaat wil toevoegen heb ik alleen de opties IR of ZWAVE. Hoe kan ik een RC apparaat toevoegen? Het scherm werkt geloof ik volgens 433Mhz. Kan ik Homey dit signaal laten leren ofzo?
Ik heb sinds gisteren een Homey in huis. Ik heb nog niet erg veel om mee te connecten, dat wil ik de komende tijd gaan uitbreiden.
Momenteel heb ik lampen van Milight in de woonkamer en natuurlijk de nodige IR hifi apparatuur.
Dat het bereik niet eweldig was van Ir wist ik van te voren dus daar ga ik niet over klagen. Wellicht schat ik daar nog wel eens een Logitech Harmony hun voor aan.
1 vraag tot dusver; Ik heb een elektrisch beamerscherm hangen die middels RC bediend wordt.
Als ik alleen een apparaat wil toevoegen heb ik alleen de opties IR of ZWAVE. Hoe kan ik een RC apparaat toevoegen? Het scherm werkt geloof ik volgens 433Mhz. Kan ik Homey dit signaal laten leren ofzo?
Als het zoals Klik aan Klik Uit op de 433mhz werkt moet er een app voor geschreven worden. Als je zelf een beetje technisch bent kun je dit zelf daar heeft Athom tools beschikbaar voor gesteld en anders zal je dit aan de community moeten vragen. Omdat jij het apparaat hebt en developer wellicht niet zul je wel alle informatie over de communicatie moeten uitzoeken / toesturen (de klik aan klik uit van Action gaat net anders dan de officiële KaKu bijvoorbeeld..powermarcel10 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:39:
Tweakers!
Blog over 433mhz
Tool van Athom voor 433mhz driver
KaKu app (source code)
Slack gesprek over 433mhz
[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 13-01-2017 12:49 ]
Ik ben op zoek naar schakelaars die ik via Homey met flows kan aan en uit schakelen (op basis van tijd of andere sensoren).
Nu zie ik de TP-Link HS100/110 vrij hoog staan op Tweakers, kan ik deze via Homey benaderen en aan en uit zetten op afstand zonder andere apps of scripts te installeren?
Heb gezocht in het forum maar zie deze apparaten niet voorbij komen.
Nu zie ik de TP-Link HS100/110 vrij hoog staan op Tweakers, kan ik deze via Homey benaderen en aan en uit zetten op afstand zonder andere apps of scripts te installeren?
Alles wat je kan bedienen (behalve IR, da's 'ingebouwd') kan je hier vinden: https://apps.athom.com/
TP-Link staat er niet tussen, dus je zal ze niet zomaar kunnen gebruiken.
Misschien kunnen ze via http aangesproken worden, dan zou je met de HTTP-app iets kunnen maken, maar dat lijkt me niet de meest handige manier...
[edit]
Lol, ik was eerst
Misschien kunnen ze via http aangesproken worden, dan zou je met de HTTP-app iets kunnen maken, maar dat lijkt me niet de meest handige manier...
[edit]
Lol, ik was eerst
[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 13-01-2017 13:54 ]
Ze werken via Wifi dus als je ze kunt benaderen (los van de meegeleverde app), als ze een soort van api hebben of protocol waar je een actie naartoe kunt sturen kan dit door middel van een standaard http request en zonder app. Al is dit uiteraard niet al te netjes en zou dit door middel van een app met kaarten netter zijnPaulBloem schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:40:
Ik ben op zoek naar schakelaars die ik via Homey met flows kan aan en uit schakelen (op basis van tijd of andere sensoren).
[ Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 13-01-2017 13:54 ]
Ah ok, ja duidelijk (denk ik). Alleen de website geeft inderdaad niet aan welke protocollen ermee werken, alleen maar wifi.lubbertkramer schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:52:
[...]
Ze werken via Wifi dus als je ze kunt benaderen (los van de meegeleverde app), als ze een soort van api hebben of protocol waar je een actie naartoe kunt sturen kan dit door middel van een standaard http request en zonder app. Al is dit uiteraard niet al te netjes en zou dit door middel van een app met kaarten netter zijnAlleen het apparaat posten zegt niet altijd veel, gaat meer om protocol/api etc wat van belang is of het wel of niet werkt. Iets waar je niet mee kan communiceren los van het eigen eco systeem kan niet zomaar smart gemaakt worden met Homey.
Stet dat ik ga kijken naar de Aeon Labs Smart Switch 6 , die werkt met Z-wave Plus en zou daarmee dus benaderbaar moeten zijn vanuit Homey. Als ik het tenminste goed begrijp?
Of dient er dan ongeacht van de z-wave protocol toch nog een App zijn gemaakt voor deze wall plug?
Ah yes, thanks voor de link. Daar staart inderdaad Aeotec als app erbij, dus deze wall plug moet dan wel benaderbaar zijn.Alles wat je kan bedienen (behalve IR, da's 'ingebouwd') kan je hier vinden: https://apps.athom.com/
Thanks beide.
[ Voor 16% gewijzigd door PaulBloem op 13-01-2017 14:46 ]
Deze werkt met alle functionaliteiten, is onderdeel van de aeotec appPaulBloem schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:42:
[...]
Ah ok, ja duidelijk (denk ik). Alleen de website geeft inderdaad niet aan welke protocollen ermee werken, alleen maar wifi.
Stet dat ik ga kijken naar de Aeon Labs Smart Switch 6 , die werkt met Z-wave Plus en zou daarmee dus benaderbaar moeten zijn vanuit Homey. Als ik het tenminste goed begrijp?
Of dient er dan ongeacht van de z-wave protocol toch nog een App zijn gemaakt voor deze wall plug?
Generiek kan ieder zwave device toegevoegd worden. Gebruik maken van specifieke functionaliteiten van een apparaat dienen in een driver bestand gezet te worden (in een app). Dit is niets anders dan de zwave driver met daarbij een apart bestand per device waarin gedefinieerd staat wat het apparaat kan. Zie bijvoorbeeld de drivers map bij deze app. Iedereen kan hier een toevoeging aan doen en dan kan Athom het beoordelen en toevoegen in de app. Dit is bijvoorbeeld van belang bij nieuwe apparaten die Athom nog niet heeft, zo is het bijvoorbeeld gegaan met de fibaro button. Toegevoegd door de community en Athom die het in de fibaro app heeft geplaatst.
Hebbus, thanks, heldere uitleg.lubbertkramer schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:47:
[...]
Deze werkt met alle functionaliteiten, is onderdeel van de aeotec app
Generiek kan ieder zwave device toegevoegd worden. Gebruik maken van specifieke functionaliteiten van een apparaat dienen in een driver bestand gezet te worden (in een app). Dit is niets anders dan de zwave driver met daarbij een apart bestand per device waarin gedefinieerd staat wat het apparaat kan. Zie bijvoorbeeld de drivers map bij deze app. Iedereen kan hier een toevoeging aan doen en dan kan Athom het beoordelen en toevoegen in de app. Dit is bijvoorbeeld van belang bij nieuwe apparaten die Athom nog niet heeft, zo is het bijvoorbeeld gegaan met de fibaro button. Toegevoegd door de community en Athom die het in de fibaro app heeft geplaatst.
Dat helpt me ook om andere soorten apparaten uit te zoeken.
Zo Homey ook binnen, installatie probleemloos verlopen.
Tot nu toe zeer tevreden met de mogelijkheden die Homey bied.
Al mijn apparaten worden herkend, alleen de Fibaro tussenstekkers herkende hij niet in 1 keer.
Over de spraakfunctie zullen we het maar niet hebben.
Nog een vraag, er zijn standaard zones aan gemaakt in het dashboard zoals:
"eerste verdieping" met sub zones slaapkamer, studeerkamer en badkamer.
Nu wil onder "eerste verdieping" ook een sub zone overloop aanmaken.
Kan dat? en zoja hoe krijg ik dit voor elkaar?
Tot nu toe zeer tevreden met de mogelijkheden die Homey bied.
Al mijn apparaten worden herkend, alleen de Fibaro tussenstekkers herkende hij niet in 1 keer.
Over de spraakfunctie zullen we het maar niet hebben.
Nog een vraag, er zijn standaard zones aan gemaakt in het dashboard zoals:
"eerste verdieping" met sub zones slaapkamer, studeerkamer en badkamer.
Nu wil onder "eerste verdieping" ook een sub zone overloop aanmaken.
Kan dat? en zoja hoe krijg ik dit voor elkaar?
Onderaan heb je 'Nieuwe zone'. Daarmee kan je een nieuwe zone maken en daarna versleep je die gewoon naar waar je wil.
Je kan wel maar 2 sub-niveaus hebben.
Gelukt bedankt. Hoe simpel kan het zijnFire69 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:47:
Onderaan heb je 'Nieuwe zone'. Daarmee kan je een nieuwe zone maken en daarna versleep je die gewoon naar waar je wil.
Had al wel nieuwe zones aangemaakt, maar wist niet dat je een nieuwe zone ook
in een bestaande zone kon slepen zodat het een sub zone wordt.
Bij de Albert Heijn ligt al enige tijd de pricewatch: KlikAanKlikUit ALSET-2000 + uitbreidingen in de aanbieding. Pas de hele set voor €25 euro uit de kortingsbakken kunnen vissen. Daarnaast nog wat sensoren voor 5 euro mee kunnen pakken.
Helaas is deze set 868Mhz (geen zwave), is er een mogelijkheid om dit toch te koppelen met de Homey? Of blijft het wachten op officiële ondersteuning?
Helaas is deze set 868Mhz (geen zwave), is er een mogelijkheid om dit toch te koppelen met de Homey? Of blijft het wachten op officiële ondersteuning?
[ Voor 12% gewijzigd door FiXeR.nl op 16-01-2017 09:17 ]
Wel, mijn plugs van gearbest zijn zojuist binnengekomen. Helaas momenteel aan het werk maar zal vanavond laten weten of het toch de juiste warenjip_86 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:13:
Voor die NEO NAS-WR01ZE net op http://www.gearbest.com/home-gadgets/pp_581312.html
net €22,52 betaald met promocode HOME8OFF
Mogelijk niet de goede dus: lubbertkramer in "Homey (Voice controlled Home Automation)"
Edit:
Had week eerder bestelling via Aliexpress waarbij ik de Neo sirene, Neo PIR en Neo wallplug heb besteld maar deze is nog onderweg (dispatched overseas status) omdat deze wel via de traditionele post komt. Ben benieuwd of de douane daar lastig bij gaat doen, als goed is moet hij erdoor komen.
[ Voor 18% gewijzigd door lubbertkramer op 16-01-2017 13:29 ]
Wow dat is snel. Mijne zijn ook onderweg, maar met gewone post. Ben benieuwdlubbertkramer schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:25:
[...]
Wel, mijn plugs van gearbest zijn zojuist binnengekomen. Helaas momenteel aan het werk maar zal vanavond laten weten of het toch de juiste warenHad ze via DHL laten versturen, 5 stuks waardoor ze nu 26 euro per stuk waren omdat btw vooraf betaald is. Bij succes ga ik een grotere bestelling plaatsen vanavond.
12-1 bestelling geplaatst, 14-1 kreeg ik melding dat verzonden was met DHL en was het in de avond ook al in Brussel vanuit Hong Kong. Gister vanuit Brussel naar Amsterdam gekomen en kreeg ik de melding (geplande) levering voor dinsdag. Vanmorgen kreeg ik ineens bericht dat ze vandaag kwamen, baalde daarom eerst omdat niemand thuis zou zijn en ervoor getekend moest worden maar het geluk was met mij vandaag waardoor ze toch net iemand thuis troffen.jip_86 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:31:
[...]
Wow dat is snel. Mijne zijn ook onderweg, maar met gewone post. Ben benieuwd
Edit:
De wallplugs van Gearbest zijn inderdaad gewoon de zwave plus varianten en werken met Homey, hier inmiddels gekoppeld
Het kwam in ieder geval goed verpakt binnen

Toch even vergelijken met de Fibaro

First one up and running:

[ Voor 45% gewijzigd door lubbertkramer op 16-01-2017 19:20 ]
Ziet er goed uit! Waar kan ik deze bestellen? :-)
Valt wel mee hoor. Niet feller dan de Fibaro Wall plug.Fire69 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:56:
Da's wel een hele felle led, nee?
Je kunt hem ook uitzetten (parameter 5).
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Dat staat er toch bij?Count_B schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:41:
Ziet er goed uit! Waar kan ik deze bestellen? :-)
[ Voor 12% gewijzigd door keverjeroen op 17-01-2017 15:23 ]
Edit had ik even gemist, bedankt voor de update. Mooi dat ze werkenlubbertkramer schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:33:
[...]
De wallplugs van Gearbest zijn inderdaad gewoon de zwave plus varianten en werken met Homey, hier inmiddels gekoppeld
Ik wil a.s. weekend de DS18B20 Temperature Sensor in de Fibaro Door/Window sensor schroeven. Moet ik de sensor daarna verwijderen/toevoegen aan Homey, of pakt hij het na een wake-up zelf op?
En dat spul uit China is wel een beetje veilig? Heb wel is ergens gehoord dat alle keurmerken erop worden gezet terwijl ze hier eigenlijk niet aan voldoen.
Het zegt lang niet alles maar er is ook een Nederlandse partij die ze (door)verkoopt.Firetrooper schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:27:
[...]
En dat spul uit China is wel een beetje veilig? Heb wel is ergens gehoord dat alle keurmerken erop worden gezet terwijl ze hier eigenlijk niet aan voldoen.
Sommige mensen willen niks aan de 220 hangen wat uit China komt, anderen zeggen dat het best kan.. In het Homey Forum zijn wel topics waar men de tussenstekkers uit elkaar haalt. Ze schijnen goed genoeg in elkaar te zitten, voor normaal gebruik.Firetrooper schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:27:
[...]
Tussenstekker: https://forum.athom.com/d...ment/42435/#Comment_42435
PIR: https://forum.athom.com/d...eardown-neo-pir-vs-fibaro
En laten we niet vergeten dat bijna al "je spul" uit Shenzhen china komt.
De ibood en dagaanbiedingen iPhone opladers zijn gevaarlijker..
Daarnaast wordt alle z-wave door de Z-Wave Alliance gekeurd om z-wave+ certified te worden.
Hier valt de veiligheid van de plug ook onder.
Dus heb je Z-Wave certified spullen , wat bijna ook alle Ali's zijn op de losse chipjes en componenten na maak je dan vooral zorgen als je zo de weg oversteekt, maar niet om je plugje of pirry thuis.
De ibood en dagaanbiedingen iPhone opladers zijn gevaarlijker..
Daarnaast wordt alle z-wave door de Z-Wave Alliance gekeurd om z-wave+ certified te worden.
Dus heb je Z-Wave certified spullen , wat bijna ook alle Ali's zijn op de losse chipjes en componenten na maak je dan vooral zorgen als je zo de weg oversteekt, maar niet om je plugje of pirry thuis.
Afaik valt veiligheid helemaal niet in de Z-Wave certificering, alleen interoperabiliteit.m-ruiter227 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:11:
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Ik ben ook zeer select met zaken die ik aan de 240 hang thuis. USB adapters die bij spul uit China komen gaan bijvoorbeeld linea-recta de prullenbak in, alleen merken als Xiaomi en Blitzwolf zitten hier in het stopcontact. Desalniettemin ben ik wel van plan een stapeltje van die plugs te bestellen volgende maand.keverjeroen schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:39:
[...]
Sommige mensen willen niks aan de 220 hangen wat uit China komt, anderen zeggen dat het best kan.. In het Homey Forum zijn wel topics waar men de tussenstekkers uit elkaar haalt. Ze schijnen goed genoeg in elkaar te zitten, voor normaal gebruik.
Tussenstekker: https://forum.athom.com/d...ment/42435/#Comment_42435
PIR: https://forum.athom.com/d...eardown-neo-pir-vs-fibaro
Na wat positieve ervaringen te hebben gelezen op het internet ook maar de Neo Coolcam wall plug besteld. De wallplug vind ik zelf ontzettend handig, maar om voor elke kamer een originele Fibaro plug te nemen vind ik wel iets te veel van het goede. Hij ziet er qua uiterlijk zonder de ledstripring wel iets minder uit maar ik ben benieuwd.
Ik heb Homey nu een week en was eerst erg enthousiast. Gebruik hem met philips hue, logitech harmony hub, kaku en greenwave zWave stekkerdoos. Werkt op zich prima maar niet stabiel. Is regelmatig zwave verbinding kwijt. Is het contact met de Harmony hub kwijt wanner je Homey opnieuw opstart. Alleen via PC of laptop te programmeren, heb geen laptop en pc staat boven. Sinds vandaag verstaat Homey nul komma nul commando, wat je ook zegt Homey denkt even na en zwijgt. Ook na opnieuw opstarten reageert hij nergens op. Krijg er genoeg van steeds maar weer terug te moeten naar de fabrieksinstellingen en alle apparaten steeds opnieuw aan te melden. Bah, zo is de lol er wel snel af.
Tip voor de Gearbest kopers, met code APGB10OFF krijg je 8% korting!
Ik ga ook maar een tussenstekker bestellen om eens uit te proberen. Komt nu uit op €22,52
Ik ga ook maar een tussenstekker bestellen om eens uit te proberen. Komt nu uit op €22,52
[ Voor 54% gewijzigd door keverjeroen op 18-01-2017 21:31 ]
Toch wel bijzonder de verschillende ervaringen. Ik heb ook HUE, greenwave en KAKU.sjoerd63 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:26:
Ik heb Homey nu een week en was eerst erg enthousiast. Gebruik hem met philips hue, logitech harmony hub, kaku en greenwave zWave stekkerdoos. Werkt op zich prima maar niet stabiel. Is regelmatig zwave verbinding kwijt. Is het contact met de Harmony hub kwijt wanner je Homey opnieuw opstart. Alleen via PC of laptop te programmeren, heb geen laptop en pc staat boven. Sinds vandaag verstaat Homey nul komma nul commando, wat je ook zegt Homey denkt even na en zwijgt. Ook na opnieuw opstarten reageert hij nergens op. Krijg er genoeg van steeds maar weer terug te moeten naar de fabrieksinstellingen en alle apparaten steeds opnieuw aan te melden. Bah, zo is de lol er wel snel af.
Loopt bij mij prima door. Had je deze combinatie voorheen in een ander domotica systeem al draaien?
Heb je naast de greenwave nog andere z-wave modules? De greenwaves staan bekend om hun niet al te best bereik.
Hoe bevallen ze? Is het bereik een beetje ok?
Uiteindelijk toch maar toegegeven aan mijn innergeek en bij Gearbest 2x plugs, 1x Window sensor en 1x Motion sensor besteld.
Om het feestje compleet te maken heb ik nog elders de Neo Siren besteld. Binnenkort weer verder knutselen aan de domotica setup
Dit allemaal, uiteraard, omdat de Homey bij mij thuis prima zijn werkje doet (en dus betrouwbaar is).
Om het feestje compleet te maken heb ik nog elders de Neo Siren besteld. Binnenkort weer verder knutselen aan de domotica setup
Dit allemaal, uiteraard, omdat de Homey bij mij thuis prima zijn werkje doet (en dus betrouwbaar is).
keverjeroen schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:27:
Tip voor de Gearbest kopers, met code APGB10OFF krijg je 8% korting!
(...)
Bevallen goed, schakelen net als de fibaro en zijn eigenlijk identiek. Qua bereik moet ik dan even specifiek voor je testen, had al een aardig mesh thuis door de fibaro spullen maar wilde deze op de andere verdiepingen versterken door wat meer plugs toe te voegen.rinkel schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:29:
[...]
Hoe bevallen ze? Is het bereik een beetje ok?
Haha via Ali? Daar is voor mij ook de siren, pir en nog een plug van onderwegCorvo schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:06:
Uiteindelijk toch maar toegegeven aan mijn innergeek en bij Gearbest 2x plugs, 1x Window sensor en 1x Motion sensor besteld.
Om het feestje compleet te maken heb ik nog elders de Neo Siren besteld. Binnenkort weer verder knutselen aan de domotica setup![]()
[...]
Nog even een tip voor mensen die de Neo spullen kopen, check of ze gebruik maken van de Europese Z-wave frequentie. O.a. op Gearbest is dat niet helemaal duidelijk.. 
-edit- kan ook zijn dat de modules meerdere frequenties ondersteunen.
-edit- dat schijnt niet te kunnen..

[ Voor 25% gewijzigd door keverjeroen op 19-01-2017 10:56 ]
Bij Gearbest heb ik er niet opgelet eigenlijk... Moet ik me nu zorgen maken?keverjeroen schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:23:
Nog even een tip voor mensen die de Neo spullen kopen, check of ze gebruik maken van de Europese Z-wave frequentie. O.a. op Gearbest is dat niet helemaal duidelijk..

En inderdaad, de Neo Siren heb ik via AliExpress besteld, daar heb ik wel expliciet doorgegeven dat het "EU version (868.4MHz)" moet zijn.lubbertkramer schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:19:
(...)
Haha via Ali? Daar is voor mij ook de siren, pir en nog een plug van onderwegIk wou dat ik kon zeggen dat zwave stabiel was maar onder 1.1.3 is deze minder stabiel (helaas) maar goed dat is mijn keuze om in het dev kanaal te zitten, had ik maar op 1.1.2 moeten blijven. Gelukkig zijn ze bij Athom druk bezig om het te fixen
Ik heb vreemdgenoeg hele specifieke problemen met mijn Greenwave en KAKU zaken.kasteleman schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 07:22:
[...]
Toch wel bijzonder de verschillende ervaringen. Ik heb ook HUE, greenwave en KAKU.
Loopt bij mij prima door. Had je deze combinatie voorheen in een ander domotica systeem al draaien?
Heb je naast de greenwave nog andere z-wave modules? De greenwaves staan bekend om hun niet al te best bereik.
KAKU
Deurbel wil wel koppelen maar vangt verder geen signalen meer op daarna en triggered dus geen flows. Dit was voor 1.0 ook al een probleem maar zou met versie 1.0 Homey en 2.0 KAKU app verleden tijd te moeten zijn.
Deursensor wordt totaal niet gevonden. Hij triggered wel op de motionsensor van de buren terwijl ik echt de deursensor uit de lijst heb geselecteerd.
Herinstallatie KAKU app heeft niet geholpen.
Met Greenwave Node 6 heb ik een probleem dat de power aan de verkeerde nodes wordt gehangen. Mijn PC zit bijvoorbeeld in het eerste contact terwijl de metingen op het zesde contact zitten. Erg vreemd.
Iemand tips hiervoor?
Oh, en HomeyDash werkt niet meer bij mij, heel even gedaan en was erg tof maar helaas kapot nu
Verder zijn de meeste dingen wel fijn, al mis ik ik bijvoorbeeld de optie om een half uur voor zonsondergang te triggeren. Dit kan via omwegen op zich wel maar als ik 1410 minuten in een flow invul dan pikt hij dit niet. Countdown zou kunnen werken maar sinds de tags kan ik geen timers meer aanmaken. Een ander alternatief zou zijn de tijd in een var te zetten en deze weer te gebruiken maar helaas alleen numeriek, string of boolean vars zijn toegelaten. Rekenen met tijd gaat hem op dit moment niet worden helaas.
Die tag en dupliceer toevoeging is wel geweldig trouwens. Ik heb nu een groot gedeelte van mijn flows op basis van wijzigen van vars, dan hoef ik de actie zelf maar 1 keer er in te zetten en de paden er naar toe passen allemaal een var aan waarop een groep aan of uit gaat.
Excuses voor de waslijst aan verschillende dingen maar ik heb de laatste 2 weken geen tijd gehad om te posten en dan krijg je zo'n verzameling van dingen

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Punt is hierboven al besproken en ze werken, ik heb ze al binnen van gearbestkeverjeroen schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:23:
De wall plugs bedoel je, neem ik aan? De deursensor en pir had je niet besteld toch?lubbertkramer schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:12:
[...]
Punt is hierboven al besproken en ze werken, ik heb ze al binnen van gearbest
Welke versie gebruik je en wat gebeurt er als je het wil gebruiken?Tylocke schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:04:
[...]
Oh, en HomeyDash werkt niet meer bij mij, heel even gedaan en was erg tof maar helaas kapot nu
[...]
Deze app al gezien?Verder zijn de meeste dingen wel fijn, al mis ik ik bijvoorbeeld de optie om een half uur voor zonsondergang te triggeren. Dit kan via omwegen op zich wel maar als ik 1410 minuten in een flow invul dan pikt hij dit niet. Countdown zou kunnen werken maar sinds de tags kan ik geen timers meer aanmaken. Een ander alternatief zou zijn de tijd in een var te zetten en deze weer te gebruiken maar helaas alleen numeriek, string of boolean vars zijn toegelaten. Rekenen met tijd gaat hem op dit moment niet worden helaas.
http://apps.athom.com/app/com.cyclone-software.sunevents
Ik zit op de stable channel van Homey en volgens de app versie 0.4. Vreemd genoeg nu net weer getest en nou werkt ie wel weer. Erg vreemd maar ik ben weer blij!Fire69 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:43:
[...]
Welke versie gebruik je en wat gebeurt er als je het wil gebruiken?
[...]
Deze app al gezien?
http://apps.athom.com/app/com.cyclone-software.sunevents
[/quote]
Dank voor de tip, ik ga deze meteen testen!
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
en dan heb je het over de stekker modules waarbij staat dat ze voor de US zijn ?lubbertkramer schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:12:
[...]
Punt is hierboven al besproken en ze werken, ik heb ze al binnen van gearbest
Bij gearbest:
Voor zover ik kan achterhalen zijn de stekkermodules voor eu geschikt.
Pir module staat duidelijk vermeld dat het voor de US is.
[ Voor 5% gewijzigd door Yelti op 19-01-2017 13:16 ]
Heb aan Gearbest gevraagd welk Z-wave protocol de deursensor gebruikt. Dit was het letterlijke antwoord:
This item used batteries. There is no protocol.

[ Voor 4% gewijzigd door keverjeroen op 19-01-2017 13:24 ]
Misschien beter vragen welke frequentie er gebruikt wordtkeverjeroen schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:24:
Heb aan Gearbest gevraagd welk Z-wave protocol de deursensor gebruikt. Dit was het letterlijke antwoord:
Ai, niet gezien... wat stomYelti schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:13:
Bij gearbest:

* Corvo dan maar eens contact opneemt met Gearbest om dat deel van de order te schrappen
Ik heb tevens maar eens gevraagd hoe het zit met de Door/Window sensor.
Mijn deursensor is onderweg van Gearbest. Ik hoop je daar snel antwoord op te kunnen geven. Zo niet ga ik wel een claim aanmaken omdat er aangegeven stond dat ie voor zowel EU als VS geschikt was.Corvo schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:26:
[...]
Ai, niet gezien... wat stom
* Corvo dan maar eens contact opneemt met Gearbest om dat deel van de order te schrappen
Ik heb tevens maar eens gevraagd hoe het zit met de Door/Window sensor.
Die PIR zag ik ook pas net op tijd dat hij alleen voor US was.
Het probleem met HomeyDash zit ergens in mijn netwerk. Dit is dus geen probleem van Homey of zijn Apps maar gewoon mijn eigen infrastructuur

Ah mijn fout dan inderdaad alleen de wallplugs (zag niet dat het over iets specifieks ging maar generiek de zwave us/eur van Neo), pir en sirens via Ali onderweg via de officiële shop daar.keverjeroen schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:22:
[...]
De wall plugs bedoel je, neem ik aan? De deursensor en pir had je niet besteld toch?
[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 19-01-2017 23:22 ]
Ik heb gisteren de Wallplugs binnen gekregen en die werken eigenlijk net zo goed als de Fibaro versies maar dan voor 1/3 vd prijs. Erg fijn. Misschien dat ik er nog 2 ga halen binnenkort. De deursensor is helaas nog niet binnen. Ik hoop maandag of dinsdag aangezien ze zo goed als gelijkertijd verstuurd zijn.
Nog even een vraagje: Ik had een nieuwe zone in Homey aangemaakt en daar zitten 3 lampen en een schakelaar. Door een ongeplande powerdown (klein kind die de schakelaar vd verdeelbak omzet) is homey nu terug naar al zijn default zones. Helaas zorgt dit er voor dat ik mijn lampen en schakelaar niet meer kan benaderen. Heeft iemand hier nog tips voor? Ik kan mijn Hue app verwijderen en dan alles weer toevoegen maar dat is vrij bewerkelijk, ik hoop op iets minder bewerkelijks
Nog even een vraagje: Ik had een nieuwe zone in Homey aangemaakt en daar zitten 3 lampen en een schakelaar. Door een ongeplande powerdown (klein kind die de schakelaar vd verdeelbak omzet) is homey nu terug naar al zijn default zones. Helaas zorgt dit er voor dat ik mijn lampen en schakelaar niet meer kan benaderen. Heeft iemand hier nog tips voor? Ik kan mijn Hue app verwijderen en dan alles weer toevoegen maar dat is vrij bewerkelijk, ik hoop op iets minder bewerkelijks
Als je veel tijd hebt kun je iemand van Athjom vragen om het voor je te fixen, als je erg technisch bent kun je proberen het handmatig te fixen met de browser console en anders zul je toch het zooitje opnieuw moeten aanmakenTylocke schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:26:
Ik heb gisteren de Wallplugs binnen gekregen en die werken eigenlijk net zo goed als de Fibaro versies maar dan voor 1/3 vd prijs. Erg fijn. Misschien dat ik er nog 2 ga halen binnenkort. De deursensor is helaas nog niet binnen. Ik hoop maandag of dinsdag aangezien ze zo goed als gelijkertijd verstuurd zijn.
Bedankt voor de tip! Voor nu denk ik niet nodig want ik zie dat ik de lampen maar in een paar flows gebruik.Joolee schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:54:
[...]
Als je veel tijd hebt kun je iemand van Athjom vragen om het voor je te fixen, als je erg technisch bent kun je proberen het handmatig te fixen met de browser console en anders zul je toch het zooitje opnieuw moeten aanmaken
Wat wel interessant is is dat Homey wel reageert op het commando 'lampen aan in de eetkamer' terwijl die kamer niet (meer) bestaat in de app
Hey all!
I am thinking about buying homey... however, I have a few questions.
- I am going to use homey with my Joblotron alarm system to control the lights. I am thinking about using hue lights for this. However, do I need the hue bridge to control the lights or can i just use homey?
- if I use the hue lights, do I need a zwave wall switch or can I save the 50 euro's and only use the hue light?
Thanks already!
- I am going to use homey with my Joblotron alarm system to control the lights. I am thinking about using hue lights for this. However, do I need the hue bridge to control the lights or can i just use homey?
- if I use the hue lights, do I need a zwave wall switch or can I save the 50 euro's and only use the hue light?
Thanks already!
Kan je die zone niet weer gewoon aanmaken met dezelfde naam?Tylocke schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:06:
[...]
Bedankt voor de tip! Voor nu denk ik niet nodig want ik zie dat ik de lampen maar in een paar flows gebruik.
Wat wel interessant is is dat Homey wel reageert op het commando 'lampen aan in de eetkamer' terwijl die kamer niet (meer) bestaat in de appDus via voice (en HomeyDash) kan ik de lampen nu nog even wel aan en uit zetten.
Die zones krijgen bij het aanmaken een unieke ID, dus zelfs als je dezelfde naam gebruikt zal het toch een 'andere' zone zijn.
Als die lampen in de originele zone zitten zullen ze niet zomaar tevoorschijn komen.
Wat je kan doen is de Hue app verwijderen. Hierdoor zullen al je lampen uit Homey verwijderd worden.
Als je dan de app terug installeert kan je de Hue bridge opnieuw toevoegen en zullen je lampen opnieuw verschijnen.
Voor de wandschakelaar (Neo/Fibaro?) kan je via Settings - Zwave je device verwijderen en daarna opnieuw pairen.
Als die lampen in de originele zone zitten zullen ze niet zomaar tevoorschijn komen.
Wat je kan doen is de Hue app verwijderen. Hierdoor zullen al je lampen uit Homey verwijderd worden.
Als je dan de app terug installeert kan je de Hue bridge opnieuw toevoegen en zullen je lampen opnieuw verschijnen.
Voor de wandschakelaar (Neo/Fibaro?) kan je via Settings - Zwave je device verwijderen en daarna opnieuw pairen.
Inderdaad al getest maar zoals Fire hieronder aangeeft werkt dat niet. Ik plaats nu maar gewoon al mijn devices in bestaande zones en rename ze wel.jip_86 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:41:
[...]
Kan je die zone niet weer gewoon aanmaken met dezelfde naam?
Klopt, dit is ook de methode die ik wou gaan gebruiken. Alleen had ik geen zin om midden in de nacht weer naar beneden te lopen om de knop van de hue bridge in te drukken om deze te koppelen.Fire69 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:46:
Die zones krijgen bij het aanmaken een unieke ID, dus zelfs als je dezelfde naam gebruikt zal het toch een 'andere' zone zijn.
Wat goed is te weten is dat je elk z-wave device kan excluden van een netwerk, ook al behoort hij niet bij jouw Homey netwerk. Dit was erg handig in mijn overstap van domoticz naar Homey.
You will always need the Hue Bridge. Your Hue devices are added to the bridge and the bridge pairs with Homey. You can then add all the devices that have been included in the bridge to Homey.AFNJL511 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 23:01:
Hey all!
If you use Homey you can use any switch (or any other trigger) to turn lights on and off. They don't need to be the same type of device. A Hue switch can turn on a z-wave light for instance and vice versa. I use a KAKU switch to turn on a Hue lamp as an example. I think this is where both Homey and Domoticz shine since they can combine different technologies into one working solution.- if I use the hue lights, do I need a zwave wall switch or can I save the 50 euro's and only use the hue light?
Hope this helps you out.
Over welke homeplugs gaat het precies?? 1/3 van de prijs staat me wel aan...Tylocke schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:26:
Met dank aan de eerdere Tweakers die hem hier al meldden:powermarcel10 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:01:
[...]
Over welke homeplugs gaat het precies?? 1/3 van de prijs staat me wel aan...
http://www.gearbest.com/home-gadgets/pp_581312.html?wid=21
8% korting met HOME8OFF coupon.
De wall plug is EU, de PIR is US en de deursensor is nog onbekend. Ik vermoed deze ergens van de week binnen te krijgen, dan laat ik het weten.
[ Voor 16% gewijzigd door Tylocke op 23-01-2017 20:25 ]
Verzend gearbest ook van uit China of van binnen Europa?
Weet iemand of er ook een "Windows PC" app is voor Homey? Ik zou mijn HTPC graag met commandos willen kunnen in en uitschakelen, en bijvoorbeeld het volume kunnen regelen..
Cool! Daar ga ik eens naar kijken.. Meten die wall plugs ook het verbruik net zoals bij de fibaro's? obv dat verbruik kun je namelijk ook leuke flows en notificaties instellen..Tylocke schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:24:
[...]
Met dank aan de eerdere Tweakers die hem hier al meldden:
http://www.gearbest.com/home-gadgets/pp_581312.html?wid=21
8% korting met HOME8OFF coupon.
De wall plug is EU, de PIR is US en de deursensor is nog onbekend. Ik vermoed deze ergens van de week binnen te krijgen, dan laat ik het weten.
Draait die PC Kodi? Daar is een plugin voor namelijk. Anders zou je het eventueel kunnen proberen via SSH.powermarcel10 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:38:
Weet iemand of er ook een "Windows PC" app is voor Homey? Ik zou mijn HTPC graag met commandos willen kunnen in en uitschakelen, en bijvoorbeeld het volume kunnen regelen..
Gearbest heeft een filter voor verzenden uit China of Europa. Deze wallplugs komen wel uit China. Ik heb ze nu per 2 besteld en er kwam een waarde van 15 dollar op voor de douane.Jovink538 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:13:
Verzend gearbest ook van uit China of van binnen Europa?
Ja net als de fibaro meet hij ook het verbruik. Je moet hem wel als 'ander apparaat' markeren want als lamp doet hij dit niet. Dit kan aan Homey liggen.powermarcel10 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:40:
[...]
Cool! Daar ga ik eens naar kijken.. Meten die wall plugs ook het verbruik net zoals bij de fibaro's? obv dat verbruik kun je namelijk ook leuke flows en notificaties instellen..
Yes, Ik gebruik de kodi ap inderdaad ook, alleen mis ik hier een paar belangrijke triggers, zoals "wanneer kodi wordt gestart". Mijn mediacenter moet automatisch aan gaan als ik thuis kom. Dit zou ik via wake on lan kunnen doen, maar die app schijnt niet meer te werken..FiXeR.nl schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:21:
[...]
Draait die PC Kodi? Daar is een plugin voor namelijk. Anders zou je het eventueel kunnen proberen via SSH.
Ik vind een dedicated windows pc app voor Homey een beetje een gemis, en snap niet dat deze er nog niet is! Maar zal een balletje opgooien bij de ontwikkelaars..
Weet iemand iets over het 433Mhz signaal kunnen clonen? Zoals eerder hier gemeld heb ik een elektrisch beamerscherm die met een 433Mhz signaal wordt bediend. Maar voor dit specifieke scherm is geen app en zie ik ook nog zo snel niet komen. Nou las ik ook iets over het clonen van dat signaal, maar geen idee hoe dit moet.
Ik heb al wel geprobeerd of dit signaal niet toevallig hetzelfde is als van kaku en anderen, maar dat lijkt niet te werken. Hij pikt het signaal niet op..
Iemand nog suggesties?
Hier nog even mijn ervaring met de deursensor: hij werkt niet
De specs achterop de verpakking:

Nog steeds onduidelijk of dit dus een EU of US versie is, want er staat gewoon allebei op...
En de sensor zelf gedemonteerd:

Op zich lekker klein dus dat is wel erg fijn.
Ik heb een mail gestuurd naar Neo Coolcam met de vraag of ik er nog wat aan kan doen of dat ze nog wat tips hebben. Maar ik vermoed dat dit dus gewoon het US model is, ook al kan ik dat nergens achterhalen.
De specs achterop de verpakking:

Nog steeds onduidelijk of dit dus een EU of US versie is, want er staat gewoon allebei op...
En de sensor zelf gedemonteerd:

Op zich lekker klein dus dat is wel erg fijn.
Ik heb een mail gestuurd naar Neo Coolcam met de vraag of ik er nog wat aan kan doen of dat ze nog wat tips hebben. Maar ik vermoed dat dit dus gewoon het US model is, ook al kan ik dat nergens achterhalen.
Hey allen!
Vraagje, ik ga morgen Homey aanschaffen, maar daar hoort natuurlijk het eea aan schakelmateriaal bij. Nu heb ik een aantal vragen hierover:
- ik begrijp dat voor inbouw KAKU en Fibaru dun zijn en daarom goed als weg te werken zijn. Zijn er nog andere goede merken voor inbouw?
- ik heb in de woonkamer 3 lampen die ik op dezelfde dimmer wil plaatsen. kan dit? Een lamp zelf heeft een dimmer. Als ik die op maximaal zet, neem ik aan dat ik de lamp ook met de zwave dimmer normaal kan bedienen?
- Ik heb een aantal sensoren nodig op de 868mhz frequentie. Nu las ik dat de aeon labs multisensor hiervoor geschikt is evenals de fibaro motion sensor. Beiden hebben echter maar een beperkte range van 5m. Zijn er andere merken met goede multisensoren?
- wat is de beste oplossing om een hotelschakelaar aan te sluiten met kaku?
Alvast dank!
Vraagje, ik ga morgen Homey aanschaffen, maar daar hoort natuurlijk het eea aan schakelmateriaal bij. Nu heb ik een aantal vragen hierover:
- ik begrijp dat voor inbouw KAKU en Fibaru dun zijn en daarom goed als weg te werken zijn. Zijn er nog andere goede merken voor inbouw?
- ik heb in de woonkamer 3 lampen die ik op dezelfde dimmer wil plaatsen. kan dit? Een lamp zelf heeft een dimmer. Als ik die op maximaal zet, neem ik aan dat ik de lamp ook met de zwave dimmer normaal kan bedienen?
- Ik heb een aantal sensoren nodig op de 868mhz frequentie. Nu las ik dat de aeon labs multisensor hiervoor geschikt is evenals de fibaro motion sensor. Beiden hebben echter maar een beperkte range van 5m. Zijn er andere merken met goede multisensoren?
Alvast dank!
Persoonlijk zou ik voor Fibaro gaan. Hebben terugmelding, zijn net iets dunner en de kwaliteit is vele male beter.AFNJL511 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:38:
Hey allen!
Alvast dank!
Ik heb begrepen dat een dimmer niet achter een dimmer kan. Is op zich logisch. Je kan het altijd proberen.
Voor een aansluiting op een wisselschakeling moet je even op de site van robbshop kijken. Daar staan verschillende mogelijkheden beschreven.
Ik heb geen Homey maar domoticz..AFNJL511 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:38:
Hey allen!
Alvast dank!
- Qubino
- Ik heb hetzelfde probleem en mij is verteld dat dit niet gaat lukken... Maar ben toch benieuwd of hier andere ideeën voor zijn....
- https://www.robbshop.nl/sensoren/multi-sensoren
- Dit is makkelijker met fibaro zwave dimmer of schakelaar.
Met KaKu ook mogelijk maar dan moet je wel de schakeldraad vinden die naar de lamp gaat. Maar met LED lampen lukt dit weer niet..
Mijn advies is dan ook de Fibaro dimmer of schakelaar. Genoeg voorbeelden te vinden op internet. Voordeel van de dimmer is dat deze 2-draads is te gebruiken.
https://www.robbshop.nl/o...en/z-wave-hotelschakeling
NEO CoolCam Door/Window Sensors
Ik heb wat codes gevonden:
NAS-DS01T is de EU uitvoering
https://www.alibaba.com/p...r-window_60486823131.html
NAS-DS01Z is de US uitvoering
https://www.alibaba.com/p...e-US-908_60504971591.html
Groet, Ton
Groet, Ton
[ Voor 6% gewijzigd door tonmeek op 24-01-2017 21:48 ]
Zie mijn bericht van [24-01-2017 21:46]Tylocke schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:20:
Hier nog even mijn ervaring met de deursensor: hij werkt niet![]()
<knip>
groet, Ton
Het kan toeval zijn maar op die printplaat staat wel E/U.
Kom er bij de athmos site niet echt uit maar las ergens dat de homey alleen kan instellen via een pc/Mac applicatie.
Maar die heb ik niet meer "helaas". Kan je de homey (flows ed) nu ook gewoon instellen op een android tablet bijvoorbeeld via de app of de browser?
Maar die heb ik niet meer "helaas". Kan je de homey (flows ed) nu ook gewoon instellen op een android tablet bijvoorbeeld via de app of de browser?
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
JBS schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:09:
[...]
Op de een of andere manier doet ie het nu wel, tenminste, af en toe.
Voor nu gebruik ik 'm altijd in 'aan' stand om stroomverbruik te meten, dus is niet kunnen schakelen niet heel erg, ondanks dat dat natuurlijk gewoon moet werken. Ik zou graag willen zien hoe het mesh netwerk eruit ziet, dat is binnen Homey (nog) niet mogelijk, toch?
Think you are going to like thisSkorpionNL schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:24:
Zover ik weet is Emile bezig met een soort van overzicht zoals Domoticz ook heeft.
Ik gebruik afkortingen voor mijn apparaten, ik zal later deze week een screenshot posten als ik Homey weer up and running heb, vanwege zwave problemen in eerdere dev release gekozen voor een schone installatie, gelijk van oude BL variablen af die door de tags overbodig zijn.
Uitleg afkortingen:
- FSS = Fibaro Smoke Sensor (zwave +)
- FMS = Fibaro Motion Sensor (zwave +)
- FWP = Fibaro Wall plug (zwave +)
- NWP = Neo Wall Plug (zwave +)
Edit:
Hoe noemen jullie je apparaten eigenlijk, om in lijn van bovenstaande te blijven ik heb bijvoorbeeld HCL (Hue Color Lamp), HLS (Hue Light Strip) en LFX. (LIFX) als voorvoegsel voor mijn lampen.

Kan, het is werkbaar op een tablet in Chrome met desktop-modus aan maar via laptop/desktop/chromebook heeft toch wel voordelen. Er is (nog) geen Homey app voor android waar je flows kunt instellen, deze is er alleen voor Windows/MacFlagg schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:13:
Kom er bij de athmos site niet echt uit maar las ergens dat de homey alleen kan instellen via een pc/Mac applicatie.
[ Voor 49% gewijzigd door lubbertkramer op 24-01-2017 23:56 ]
Dan heb ik ook de verkeerde besteld. Hoop dat ik ze nog terug kan sturen.tonmeek schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:46:
Groet, Ton
En ik hoop dat ze net als aliexpres de invoice hebben aangepast voor de douane.
Ik ga het wel zien.
Zover ik weet klopt dit niet. De Z is de Z-wave variant. De T versie is de WiFi variant.tonmeek schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:46:
Groet, Ton
Ah okay dus ik mis dan geen functionaliteit het is alleen iets onhandiger, dat ben ik wel gewend heb al 5 jaar geen pc meer en doe thuis alles op android.lubbertkramer schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:45:
[...]
[...]
Think you are going to like thisAthom is druk bezig geweest afgelopen tijd met bugs en verbetren van de stabiliteit, ze hebben o.a. deze view nu bijgevoegd.
Ik gebruik afkortingen voor mijn apparaten, ik zal later deze week een screenshot posten als ik Homey weer up and running heb, vanwege zwave problemen in eerdere dev release gekozen voor een schone installatie, gelijk van oude BL variablen af die door de tags overbodig zijn.
Uitleg afkortingen:
- FSS = Fibaro Smoke Sensor (zwave +)
- FMS = Fibaro Motion Sensor (zwave +)
- FWP = Fibaro Wall plug (zwave +)
- NWP = Neo Wall Plug (zwave +)
Edit:
Hoe noemen jullie je apparaten eigenlijk, om in lijn van bovenstaande te blijven ik heb bijvoorbeeld HCL (Hue Color Lamp), HLS (Hue Light Strip) en LFX. (LIFX) als voorvoegsel voor mijn lampen.
[afbeelding]
[...]
Kan, het is werkbaar op een tablet in Chrome met desktop-modus aan maar via laptop/desktop/chromebook heeft toch wel voordelen. Er is (nog) geen Homey app voor android waar je flows kunt instellen, deze is er alleen voor Windows/Mac
Dan ga ik maar eens kijken binnenkort, wil ook een nest g3 hebben namelijk, kaku heb ik al, maar moet uitgebreid worden.
Leuk project voor komend jaar om geld op stuk te slaan.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Dank je, helaas kan ik die codes dus nergens op de verpakking terug vinden. Ah well, ik markeer hem wel als niet werkend en stuur hem wel weer retour ofzo.tonmeek schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:46:
Groet, Ton
Ai, nu weet ik het helemaal niet meer ...SkorpionNL schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 06:33:
[...]
Zover ik weet klopt dit niet. De Z is de Z-wave variant. De T versie is de WiFi variant.
Voor de gene die nog op zoek zijn naar Neo Coolcam spullen, nu weer in de aanbieding bij Ali: https://www.aliexpress.co...cts/203725_510236270.html
Wall plug en door sensor zouden de EU versies moeten zijn. Bij de PIR's staat ook in het rood 'Only EU version'.
p.s. de Wall plug is bij Gearbest.com, met code TWITTER wel goedkoper dan bij Ali..
Wall plug en door sensor zouden de EU versies moeten zijn. Bij de PIR's staat ook in het rood 'Only EU version'.
p.s. de Wall plug is bij Gearbest.com, met code TWITTER wel goedkoper dan bij Ali..
[ Voor 28% gewijzigd door keverjeroen op 25-01-2017 11:37 ]
Naar mijn idee is terug sturen toch een kostbare hobby, of zie ik iets over het hoofd?
In de tussentijd heb ik de Neo Coolcam PIR sensor bij Gearbest uit de order laten verwijderen en ben in de tussentijd aan het wachten op een antwoord m.b.t. Door/Window sensor ("For this problem, we need to confirm with the product department."). Maar al mochten ze gaan beweren dat het voor EU is, dan laat ik het uit voorzorg toch maar uit de order verwijderen (gezien Tylocke's probleem ermee).
Tylocke schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:19:
Dank je, helaas kan ik die codes dus nergens op de verpakking terug vinden. Ah well, ik markeer hem wel als niet werkend en stuur hem wel weer retour ofzo.
In de tussentijd heb ik de Neo Coolcam PIR sensor bij Gearbest uit de order laten verwijderen en ben in de tussentijd aan het wachten op een antwoord m.b.t. Door/Window sensor ("For this problem, we need to confirm with the product department."). Maar al mochten ze gaan beweren dat het voor EU is, dan laat ik het uit voorzorg toch maar uit de order verwijderen (gezien Tylocke's probleem ermee).
Lijkt me verstandig, en dan kan je beter die versie van keverjeroen bestellen.Corvo schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:29:
Naar mijn idee is terug sturen toch een kostbare hobby, of zie ik iets over het hoofd?
[...]
En ik ga het sowieso gooien op het feit dat ze in de FAQ aangeven dat hij voor US en EU zou moeten werken, maar dat doet hij dus niet.
Edit: Ik ben weer een stapje verder. In mijn order staat dat de deursensor een NAS - DS01Z is (zoals tonmeek eerder ook al in een lijstje opgaf). Alle producten zonder een E toevoeging zijn US producten. De juiste versie is NAS - DS01ZE. Dit geldt ook voor de plug en de pir!
[ Voor 22% gewijzigd door Tylocke op 25-01-2017 11:45 ]
Waar staat dit precies ? link ?Tylocke schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:34:
[...]
En ik ga het sowieso gooien op het feit dat ze in de FAQ aangeven dat hij voor US en EU zou moeten werken, maar dat doet hij dus niet.
edit-
Je bedoelt de FAQ van de door sensor waarschijnlijk, ik heb perongeluk de sensor gekocht (US) versie. Gearbest support wilt nu dat ik eerst wacht tot het product bij mij is aangekomen om dan verder te kijken voor een oplossing.
[ Voor 28% gewijzigd door Firetrooper op 25-01-2017 13:24 . Reden: zie edit ]
http://www.gearbest.com/home-gadgets/pp_581310.html onder tabblad FAQ.
Dan geeft Aliexpress verkeerde informatie.SkorpionNL schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 06:33:
[...]
Zover ik weet klopt dit niet. De Z is de Z-wave variant. De T versie is de WiFi variant.
Beste reden voor inbouw is dat de schakelaars op de muur blijven werken. Niet technische medebewoners zullen dat zeer waarderen.AFNJL511 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:38:
Hey allen!
...
Alvast dank!
Het kleine bereik van de z-wave sensors is meestal geen probleem aangezien alle z-wave apparaten die op netstroom aangesloten zijn (inbouw dimmers, schakelaars) ook als draadloze z-wave routers werken en het netwerk dus vergroten.
Beste tip: geen kaku gebruiken. Kaku heeft beperkt bereik vanaf de homey en mist soms opdrachten. Door het mesh netwerk en terugmelding zijn z-wave schakelaars en dimmers een veel betere keuze.
Je kan fibaro z-wave dimmers gebruiken en er meerdere lampen op aansluiten van hetzelfde type. De originele dimmer kan je verwijderen. Als je vanaf de muur wil dimmen is het aan te raden een tweetal wipschakelaars voor de dimmer te monteren.
Hotelschakelaars kan je op een fibaro z-wave relay switch (aan/uit schakelaar) aansluiten. Schakelaars blijven dan normaal werken.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Dat hangt helemaal van je situatie af. Maar wil je zeker zijn dan is z-wave wel een logische keuze. Echter zoals ik al zei hangt het af van je situatie. Wij wonen in een appartement op de 8e verdieping en hebben alleen maar kaku. Dat werkt, op de drukknop na, vlekkeloos. Maar zoals gezegd als je de gok niet wil wagen of meerdere verdiepingen hebt zou ik z-wave doen.Tassadar32 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:13:
[...]
Beste reden voor inbouw is dat de schakelaars op de muur blijven werken. Niet technische medebewoners zullen dat zeer waarderen.
Het kleine bereik van de z-wave sensors is meestal geen probleem aangezien alle z-wave apparaten die op netstroom aangesloten zijn (inbouw dimmers, schakelaars) ook als draadloze z-wave routers werken en het netwerk dus vergroten.
Beste tip: geen kaku gebruiken. Kaku heeft beperkt bereik vanaf de homey en mist soms opdrachten. Door het mesh netwerk en terugmelding zijn z-wave schakelaars en dimmers een veel betere keuze.
Je kan fibaro z-wave dimmers gebruiken en er meerdere lampen op aansluiten van hetzelfde type. De originele dimmer kan je verwijderen. Als je vanaf de muur wil dimmen is het aan te raden een tweetal wipschakelaars voor de dimmer te monteren.
Hotelschakelaars kan je op een fibaro z-wave relay switch (aan/uit schakelaar) aansluiten. Schakelaars blijven dan normaal werken.
Met code EDM2017 heb je 10% korting bij Gearbest. Dus de plug is daar nu voor €22,04 te krijgen.keverjeroen schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:23:
Voor de gene die nog op zoek zijn naar Neo Coolcam spullen, nu weer in de aanbieding bij Ali: https://www.aliexpress.co...cts/203725_510236270.html
Inderdaad! Hier een appartement uit 2006, kaku haalt het niet eens om de hoek van de woonkamer (ook niet met een rfxcomm). Z-wave was de oplossing.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Verwijderd
Iemand een goede suggestie voor een thermostaat die aan Homey geknoopt kan worden?
Op dit moment heb ik Toon hangen, maar dat is afval en moet er zo snel mogelijk uit. Huidige verlichting schakel ik nu via Domoticz maar daar ben ik ook klaar mee, dus wil zo snel mogelijk over naar een Homey met een thermostaat.
Wensen voor de thermostaat zijn:
- Klokprogramma met minstens 4 schakelmomenten per dag
- Autonoom kunnen functioneren, zodat bij wegvallen van de Homey het niet koud wordt
- Een display zodat we de kamertemperatuur kunnen aflezen
Eis is dat deze modulerend werkt, want dat is mijn ketel ook en aan een Remeha Avanta CW4 uit 2009 gehangen kan worden.
De situatie die ik voor mij zie is dat de thermostaat geprogrammeerd wordt met een standaard programma en dan bijgestuurd kan worden door de Homey. Bijvoorbeeld bij thuiskomst/weggaan van mensen, vakanties, etc. In een later stadium zouden er ook nog extra thermostaat knoppen kunnen komen op de radiotoren zodat de Homey ook kan sturen dat als de enkel de zolderkamer verwarmt moet worden dat de thermostaat aangaat en de kranen op de andere radiotoren dicht. Maar dat is nog even verre toekomst.
Op dit moment heb ik Toon hangen, maar dat is afval en moet er zo snel mogelijk uit. Huidige verlichting schakel ik nu via Domoticz maar daar ben ik ook klaar mee, dus wil zo snel mogelijk over naar een Homey met een thermostaat.
Wensen voor de thermostaat zijn:
- Klokprogramma met minstens 4 schakelmomenten per dag
- Autonoom kunnen functioneren, zodat bij wegvallen van de Homey het niet koud wordt
- Een display zodat we de kamertemperatuur kunnen aflezen
Eis is dat deze modulerend werkt, want dat is mijn ketel ook en aan een Remeha Avanta CW4 uit 2009 gehangen kan worden.
De situatie die ik voor mij zie is dat de thermostaat geprogrammeerd wordt met een standaard programma en dan bijgestuurd kan worden door de Homey. Bijvoorbeeld bij thuiskomst/weggaan van mensen, vakanties, etc. In een later stadium zouden er ook nog extra thermostaat knoppen kunnen komen op de radiotoren zodat de Homey ook kan sturen dat als de enkel de zolderkamer verwarmt moet worden dat de thermostaat aangaat en de kranen op de andere radiotoren dicht. Maar dat is nog even verre toekomst.
Ik ben heel erg blij met mn Atag One thermostaat. Lees alleen verschillende berichten dat hij wel/niet met andere merken zou werken.
- Klokprogramma via webpagina in te stellen met veel (hoe veel weet ik niet) schakelmomenten
- Werkt ook als wifi weg valt, of zonder Homey
- Alles is uit te lezen in Homey insights en heel veel triggers en acties mogelijk
- Duidelijk display met temp er op
- Makkelijke bediening via display, uitgebreide bediening via web portal. Portal wordt alleen gebruikt om de settings naar de thermostaat te sturen, dus ook als portal down zou zijn, blijft de thermostaat werken.
- App werkt ook goed (zelfde optie als via display)
- Geen contract nodig (zoals bij Toon)
Verder had de thermostaat zichzelf heel snel geleerd hoe laat en hoe veel (modulerend) hij moest gaan stoken om het op het juiste tijdstip warm te krijgen. Echt op de 0,X graden precies op tijd op de juiste temperatuur. Ook als het een nacht ineens heel koud is. Daar had mn 15 jaar oude Atag thermostaat (en ketel) meer moeite mee..
Maar goed, als hij niet werkt met andere ketels heb je er dus geen ... aan.
- Klokprogramma via webpagina in te stellen met veel (hoe veel weet ik niet) schakelmomenten
- Werkt ook als wifi weg valt, of zonder Homey
- Alles is uit te lezen in Homey insights en heel veel triggers en acties mogelijk
- Duidelijk display met temp er op
- Makkelijke bediening via display, uitgebreide bediening via web portal. Portal wordt alleen gebruikt om de settings naar de thermostaat te sturen, dus ook als portal down zou zijn, blijft de thermostaat werken.
- App werkt ook goed (zelfde optie als via display)
- Geen contract nodig (zoals bij Toon)
Verder had de thermostaat zichzelf heel snel geleerd hoe laat en hoe veel (modulerend) hij moest gaan stoken om het op het juiste tijdstip warm te krijgen. Echt op de 0,X graden precies op tijd op de juiste temperatuur. Ook als het een nacht ineens heel koud is. Daar had mn 15 jaar oude Atag thermostaat (en ketel) meer moeite mee..
Maar goed, als hij niet werkt met andere ketels heb je er dus geen ... aan.
[ Voor 19% gewijzigd door keverjeroen op 27-01-2017 08:48 ]
Voor degene die zo hun best hebben gedaan voor het achterhalen van de juiste partno. van de Neo stuff.
Als je naar de app had gegaan en de info bekijkt staan ze daar als sinds jaar en dag :
https://apps.athom.com/app/com.neo
•NAS-PD01ZE, Motion Sensor
•NAS-WR01ZE, Power Switching Plug
•NAS-SW01ZE, Touch Wall Switch
•NAS-AB01ZE, Siren / Doorbell speaker
•NAS-DS01ZE, Door Sensor
•NAS-WS01ZE, Flood Sensor
Als je naar de app had gegaan en de info bekijkt staan ze daar als sinds jaar en dag :
https://apps.athom.com/app/com.neo
•NAS-PD01ZE, Motion Sensor
•NAS-WR01ZE, Power Switching Plug
•NAS-SW01ZE, Touch Wall Switch
•NAS-AB01ZE, Siren / Doorbell speaker
•NAS-DS01ZE, Door Sensor
•NAS-WS01ZE, Flood Sensor
Dit topic is gesloten.