Acties:
  • +1 Henk 'm!
jip_86 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:46:
HomeyDash staat in de store zie ik. Volgde het topic al een beetje, maar vond het nog wat ingewikkeld om de app zelf te gaan builden. Wellicht dat meer mensen daar op zaten te wachten :)
Misschien goed om te vertellen dat HomeyDash een door een gebruiker (community) ontwikkelde dashboard is zoals veel gebruikers het graag zouden willen zien. Het zit op dit moment in V3 sinds de ontwikkelaar ermee begonnen is maar is nog wel beta. Hier is een topic over Homeydash te vinden en hier staat de app met beschrijving.

Beschrijving van de app
HomeyDash (BETA)

HomeyDash is a front-end for Homey, intended to use on (wallmounted) tablets, but will work on other devices as well.

This is a BETA release, that means you can expect bugs or missing functions!

The idea of this dashboard is to integrate more then just devices connected to Homey. Later in the development progress i will add some plugins that can be enabled or disabled in the settings. These plugins for example can be pages with some Plex information, a nice RSS-feed or a sabnzbd dashboard to manage your downloads. You can expand the dashboard with widgets as well, currently the only active and working widget is to control ON/OFF devices. Other widgets to control Homey devices will be added soon, and in the future even other type of widgets are possible. (for example a nice weather widget or for our dutchies "NOS in 60 seconden").
Afbeeldingslocatie: https://forum.athom.com/uploads/editor/ee/dybk8mtx8xex.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeBsZ
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 14:02
Na enorme opstartproblemen, ben ik nu aardig blij met m'n Homey.

Hij is vandaag binnengekomen. Ik zie dat iemand hierboven ook de melding "already_received_hotfix" kreeg. Ik had dit dus ook meteen, ik dacht echt wow wat een mooie ervaring als je net 5 minuten bezig bent.

Wat me opviel was dat het Homey wifi netwerk eerst gewoon iets van Homey heette, en daar kreeg ik dus die melding. Na dat ik de homey vervolgens opnieuw heb opgestart (stekker eruit) kreeg ik een ander wifi netwerk, namelijk Homey_BA3F3 of iets dergelijks. Toen ging het wel goed.

Ik moet nog veel leren, maar enig puntje wat ik momenteel heb ik dat de Sonos app in Homey geen mogelijkheid heeft om een speaker te muten. Er is wel een set volume optie, hiermee kan ik het volume mooi op 0 zetten zodra Homey luistert naar mijn spraakcommando, maar als ik daarna het volume weer terug wil zetten naar wat het was gaat dat dus niet. Misschien kan ik hier wel een variabele voor gebruiken? Een unmute commando zou wel fijner zijn geweest.

Oh, en het veranderen van de cards volgorde in de flow-editor zou ook handig zijn. Vooral bij "..en.." lijkt de volgorde uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 18:36
Ik heb de mijne net binnen gehad, zo aan de installatie beginnen. Wat me wel opviel is dat het net lijkt of hij niet netjes aansluit, hoort de rand zo open te staan?

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=0B9DK42-VMiWWVzFhTHVyWkY1TEtNY3czU2ptZFN1Z04zUHFr

[ Voor 29% gewijzigd door Slurpgeit op 04-01-2017 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Slurpgeit schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:44:
Ik heb de mijne net binnen gehad, zo aan de installatie beginnen. Wat me wel opviel is dat het net lijkt of hij niet netjes aansluit, hoort de rand zo open te staan?

[afbeelding]
403. That’s an error.

Your client does not have permission to get URL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Tweaqer schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:28:
[...]

403. That’s an error.

Your client does not have permission to get URL
Woops, gekke google drive. Should work now. Bedacht me trouwens op weg naar huis dat dat ook best de uitgang voor de IR leds zou kunnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

[afbeelding]
Heeft mijn Homey inderdaad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
JBS schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:50:
[...]
Heeft mijn Homey inderdaad ook.
Het is voor de IR dat daar een rand zit met gaatjes erin. Hier kun je een mooie weergave zien van de hardware -> https://www.athom.com/nl/homey/technologie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is inderdaad zo, maar het hoorde niet zo te zijn.
Het is een noodoplossing die ze hebben moeten bedenken omdat ze een probleem ontdekt hadden met IR tijdens de productie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Ah, oke, naja prima :). Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:27
Ik heb een Fibaro met wat z-wave, hue en wat virtual devices voor bijvoorbeeld de Logitech Hub of de Honeywell thermostaat. Voor het aansturen vanaf de wand en losse afstandsbedieningen heb ik wat KaKu spul. Die sturen een raspberry pi met domoticz aan die op zijn beurt scenes en knoppen op de Fibaro aanroept. Op zich werkte dat prima, maar je wil ook wel eens wat nieuws dus heb ik gister een Homey gehaald bij de Media Markt.

Eerste indruk was positief, setup procedure ging helemaal prima en eenmaal klaar daarmee begonnen met installeren van apps. Bijvoorbeeld de KaKu app, Hue App, wat Fibaro drivers en wat losse apps voor de eerder genoemde apparaten.

Eerst de KaKu en Hue geconfigureerd, ging prima en wat flows later begon ik enthousiast te worden. Daarna de KaKu op de wand op de andere verdiepingen geprobeerd en daar begon het probleem. Het bereik van 433 Mhz is om te huilen. Mijn raspberry staat op de begane grond en alle KaKu knoppen op de 2e verdieping
werken zonder problemen, de Homey red nog geen eens één verdieping. Dat was wel een tegenvaller maar ach, wellicht een goede optie om wat z-wave schakelaars te kopen ;)

Vervolgens geprobeerd om de z-wave bewegingssensor van Fibaro toe te voegen. Ging prima, maar een flow met de bewegingssensor werkte echt niet. Nou ja af en toe.
Geprobeerd om een Aeon Labs bewegingssensor toe te voegen, dat lukte al helemaal niet. Hij werd niet herkend en geen drivers beschikbaar vanuit Athom. Teleurstelling 2, iets meer frustratie, heb geen zin om alle sensors en schakelaars te vervangen, wordt het speeltje toch wel erg duur van.

Daarna wat voice commando's geprobeerd en na veel schreeuwen werkte het ongeveer 1 uit 10 keer om de Homey iets te laten doen. Hmm.. Ook een beetje jammer, dat was juist een grappige feature.

Als laatste de app geprobeerd op de iPhone, ik gebruik de Fibaro app ook om sommige apparaten te besturen en verwachtte dus dat de Homey app dit ook zou kunnen. Jammer genoeg is dat nogal omslachtig en werkt dat dus niet zo goed als de Fibaro app.

Vandaag alles weer terug gezet naar mijn oude setup en de Homey gewist. Hoop dat ik morgen geld terug krijg bij de Mediamarkt. Was een leuk probeersel maar het is niet het apparaat voor mij. Ik denk dat het voor iemand die begint met domotica een prima product is maar een bestaande setup omzetten zou ik niet aan beginnen.

Toch houd ik het product in de gaten, wellicht over een tijdje wat verbetering. Ik heb zelf namelijk het idee dat Fibaro stilstaat en de Homey wat meer mee gaat met de nieuwe ontwikkelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
Ook aan het spelen met mijn nieuwe homey. Heb het volgende al zonder problemen vanaf Domoticz naar de Homey gemigreerd:

Fibaro Relay 2
Fibaro Door/Window sensor
Kaku Switch
Kaku PIR sensor
Kaku remote

Nieuw in mijn domotica setup is nu support voor m'n Sonos setup :).
Mijn Plex versie is te oud voor de plex notifier, tijd om de NAS dus ook eens aan te pakken.
Voice recognition (EN) doet het prima. Niet helemaal op Alexa niveau maar zeker niet slecht, werk redelijk goed door de hele woonkamer.
Presence detectie met de Homey Android app op mijn Nexus 6p heeft een keer de melding gegeven dat ik het huis verlaten heb maar heeft daarna niks meer gedaan :-(.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 10:32

Remco2001

Ehm, ok...

Net de mijne binnen. Maar duurt het updaten altijd zo lang? Naar de beginwebsite gegaan (setup.athom.com), verbinding gemaakt met de homey en terug naar de website en daar staat "Homey's updater aan het updaten", waar ie nu al een minuut of 10 blijft hangen en de led ring blijft gewoon oranje opgloeien. De webpagina vraagt niet naar een wachtwoord van het netwerk om aan Homey door te geven. Wat doe ik verkeerd?

-edit-

Werkt dus blijkbaar niet via de ipad. Probeerde het met de iphone en toen deed ineens opeens data uploaden (denk via 4g?). Nu weer een stap verder in ieder geval.

[ Voor 17% gewijzigd door Remco2001 op 05-01-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco2001 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:27:
Net de mijne binnen. Maar duurt het updaten altijd zo lang? Naar de beginwebsite gegaan (setup.athom.com), verbinding gemaakt met de homey en terug naar de website en daar staat "Homey's updater aan het updaten", waar ie nu al een minuut of 10 blijft hangen en de led ring blijft gewoon oranje opgloeien. De webpagina vraagt niet naar een wachtwoord van het netwerk om aan Homey door te geven. Wat doe ik verkeerd?

-edit-

Werkt dus blijkbaar niet via de ipad. Probeerde het met de iphone en toen deed ineens opeens data uploaden (denk via 4g?). Nu weer een stap verder in ieder geval.
Setup eigenlijk altijd via een laptop/pc doen. Dat is in ieder geval mijn ervaring / wat ik lees op het forum. En updaten kan inderdaad erg lang duren

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01-2024
Al een tijd de ontwikkelingen van de Homey gevolgd en uiteindelijk ook maar één besteld en binnen gekregen. In de slaapkamer lekker aan het knutselen en moet zeggen tot op heden tevreden, wat een mogelijkheden.

Na het aanmaken van een aantal flows ben ik er achtergekomen dat mijn Hue lampen en klik aan klik uit dimmer die in de zone slaapkamer zitten aan en uit gezet kunnen worden door de ingebouwde? flows. Dus die aangemaakte flows waren helemaal niet nodig.

Jammer is wel dat dan alle lampen in de slaapkamer aan gaan. Enige mogelijk om een lamp uit te sluiten is volgens mijn om hem uit de slaapkamer zone te halen, maar dat is dan wel weer jammer voor het overzicht. Of zijn er andere mogelijk heden?

Ook geef de Homey niet altijd aan dat ik thuis ben gekomen moet ik hier naast de android app op mijn telefoon nog iets voor installeren/instellen?

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!
don_care1000 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:42:
Al een tijd de ontwikkelingen van de Homey gevolgd en uiteindelijk ook maar één besteld en binnen gekregen. In de slaapkamer lekker aan het knutselen en moet zeggen tot op heden tevreden, wat een mogelijkheden.

Na het aanmaken van een aantal flows ben ik er achtergekomen dat mijn Hue lampen en klik aan klik uit dimmer die in de zone slaapkamer zitten aan en uit gezet kunnen worden door de ingebouwde? flows. Dus die aangemaakte flows waren helemaal niet nodig.

Jammer is wel dat dan alle lampen in de slaapkamer aan gaan. Enige mogelijk om een lamp uit te sluiten is volgens mijn om hem uit de slaapkamer zone te halen, maar dat is dan wel weer jammer voor het overzicht. Of zijn er andere mogelijk heden?

Ook geef de Homey niet altijd aan dat ik thuis ben gekomen moet ik hier naast de android app op mijn telefoon nog iets voor installeren/instellen?

Don
Welkom :)

De standaard flows werken inderdaad alleen met alles/niets of met zone's. Wil je specifiekere flows dat een lamp uitblijft dan zul je dit inderdaad zelf moeten maken. Wel opletten dat je niet hetzelfde spraakcommando dan gebruikt als die standaard ingebouwd is :)

Wat betreft je andere vraag m.b.t aanwezigheid, dit werkt nog niet optimaal. Athom is nog steeds bezig om dit goed werkende te krijgen door een combinatie van GPS/Wifi te gebruiken. Omdat ze maar met een klein team zijn treft ziekte de boel vrij snel, hierdoor zijn een aantal zaken uitgelopen waaronder dit verder oppakken. Maar ze zijn er iig mee bezig.

Er zijn ook andere app's die (beter) werken voor aanwezigheid en hiermee kun je ook gewoon de status in Homey veranderen (core functie aanwezig wel/niet alleen komt de trigger van een app). Hierbij heb je smart presence welke kijkt of je apparaat is aangemeld bij de router (zo ja ben je thuis, zo nee ben je weg) en better presence maar daar heb je nog een extra apparaat zoals een RaPi voor nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 05-01-2017 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01-2024
Hey bedankt voor je antwoorden, top.
Ga smart presence proberen.
Ga ook eens proberen om mijn klik aan klik uit dimmer anders in te stellen.
Niet als een lamp maar als een ander soort device mogelijk dat dat helpt.

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Ok, alles installed. Echter nog wel erg in ontwikkeling (hoop ik).

* Zo is de stemherkenning erg belabberd, vooral als er andere geluiden zijn (begreep dat dit eerst veel beter was? En zijn er eigenlijk logs op de homey terug te vinden van wat je hebt gezegd (zodat je weet waar de spraak misgaat)?
* Verder is infrarood (afstandsbediening) niet werkend te krijgen (geen leermode (meer?) zoals te vinden in een filmpje op Youtube).
* 868Mhz freq.?
* (434Mhz) Goedkope action afstandsbediening kreeg ik niet aan de praat (hoopte hiermee een flow te kunnen starten met 1 van de knoppen. Slimme stekkers (bijbehorend aan deze afstandsbediening) lukte wel vrij makkelijk, dus deze kan ik wel schakelen in de Homey app.
* Alarmsysteem (woonveilig) wel te bedienen, maar dus niet de sensoren (868Mhz).
* Logitech Harmony Hub ook, al is het wel beperkt (enkel scenes te starten)

Maar ik heb geduld en ook nog erg aan het denken wat ik erbij wil aanschaffen aan schakelaars. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Remco2001 op 07-01-2017 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Remco2001 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 00:02:
* Zo is de stemherkenning erg belabberd, vooral als er andere geluiden zijn (begreep dat dit eerst veel beter was? En zijn er eigenlijk logs op de homey terug te vinden van wat je hebt gezegd (zodat je weet waar de spraak misgaat)?
Wat Homey hoort kun je zien via http://<ip>/speech-input (zie je niets, dan eerst even inloggen via http://<ip>)
Remco2001 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 00:02:
* Logitech Harmony Hub ook, al is het wel beperkt (enkel scenes te starten)
Naast het starten van scenes kun je ook commando's sturen naar één van je apparaten om zo bijvoorbeeld het volume hoger of lager te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tfdrrx9.png

Op dit moment zijn er wat problemen met crashende app en/of het niet zien van 'soort' wanneer je een apparaat gekozen hebt. Vaak lukt dat in Chrome wel, maar via de Desktop app niet. Zie https://forum.athom.com/d...ony-hub-app-v1-0-0#latest

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 06-01-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:26
JBS schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:17:

...

[...]
Naast het starten van scenes kun je ook commando's sturen naar één van je apparaten om zo bijvoorbeeld het volume hoger of lager te zetten.

[afbeelding]

...
Weet jij of er een overzicht is van commando's die je kunt sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

BiggyB schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:39:
[...]

Weet jij of er een overzicht is van commando's die je kunt sturen?
Ik blader er per apparaat en per 'soort' doorheen om te zien wat voor commando's er mogelijk zijn.
Dit zijn bijvoorbeeld de 'soorten' van mijn TV:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8s8XmqD.png

Kies je als 'soort' bijvoorbeeld 'channel', dan zie je de beschikbare commando's:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dtZ9j74.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Hmmm..die kwamen bij mij niet tevoorschijn... Straks nog eens even kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

BiggyB schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:57:
Hmmm..die kwamen bij mij niet tevoorschijn... Straks nog eens even kijken...
Kan kloppen. Op dit moment gebeurt dat bij velen niet in de Desktop app. Probeer het eens via Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
JBS schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:58:
[...]
Kan kloppen. Op dit moment gebeurt dat bij velen niet in de Desktop app. Probeer het eens via Chrome.
Ahh..zie dat ik de laatste update gemist heb. Moet de hub opnieuw toevoegen en dan via de browser proberen...Kijken of dat van t weekend gaat lukken..

Thnx voor de hulp iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:15
Ik heb een flow gemaakt die mbv van een spraakcommando een variabele activeert met Better Logic:
Er werd iets gezegd -> tekst bevat [kijken] -> Flip boolean variable [tv kijken]

Screen1

Vervolgens heb ik een flow gemaakt die de tv aanzet als de variabele veranderd:
A variable is set [tv kijken] -> Druk op een knop [power on] dan Druk op een knop [TV] dan zegt iets [Televisie staat aan]

screen2

Het probleem is nu dat ik dit af en toe 2x moet zeggen voordat de flow wordt geactiveerd. In de Homey speech input word wel juist "kijken" ontvangen dus daar kan het niet aan liggen. Ook heb ik een bitflip aangemaakt en hierbij hetzelfde probleem. Soms moet ik er 2x op drukken voordat de flow wordt gectiveerd. Iemand tips?

[ Voor 18% gewijzigd door Count_B op 06-01-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De bitflip weglaten en het gewoon in een enkele flow doen? Ik zie niet echt de meerwaarde van de bitflip.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zer0 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:59:
[...]

De bitflip weglaten en het gewoon in een enkele flow doen? Ik zie niet echt de meerwaarde van de bitflip.
Meerwaarde is dat je vanuit de Homey ios/android app heb met een simpele druk op de knop iets kunt activeren, dat is het grote voordeel van een bitflip ik gebruik ze op die manier zelf ook (al switch ik meer richtin HomeyDash nu die officieel in beta is) :)
Count_B schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:46:
Ik heb een flow gemaakt die mbv van een spraakcommando een variabele activeert met Better Logic:
Er werd iets gezegd -> tekst bevat [kijken] -> Flip boolean variable [tv kijken]

[afbeelding]

Vervolgens heb ik een flow gemaakt die de tv aanzet als de variabele veranderd:
A variable is set [tv kijken] -> Druk op een knop [power on] dan Druk op een knop [TV] dan zegt iets [Televisie staat aan]

[afbeelding]

Het probleem is nu dat ik dit af en toe 2x moet zeggen voordat de flow wordt geactiveerd. In de Homey speech input word wel juist "kijken" ontvangen dus daar kan het niet aan liggen. Ook heb ik een bitflip aangemaakt en hierbij hetzelfde probleem. Soms moet ik er 2x op drukken voordat de flow wordt gectiveerd. Iemand tips?
Heb je al gekeken wat er gebeurd onder je instellingen, dus wat is de status van de boolean voordat je het commando geeft en wat is de status na het commando, is deze wel veranderd? Kan het niet zo zijn dat de IR signalen de tv niet in een keer bereiken? Maak bijvoorbeeld een test flow zonder de tv erin en dat je een pushmessage naar je telefoon laat sturen of lamp laat knipperen.

[ Voor 66% gewijzigd door lubbertkramer op 06-01-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

lubbertkramer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:01:
[...]
vanuit de Homey ios/android app heb met een simpele druk op de knop iets kunt activeren
Maar dat is iets wat in de huidige app sowieso niet mogelijk is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:31
Zer0 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:08:
[...]

Dat kan wel, je kan een bitflip apparaat (better logic) toevoegen om acties mee uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

jip_86 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:12:
[...]

Dat kan wel, je kan een bitflip apparaat (better logic) toevoegen om acties mee uit te voeren.
Ik bedoel meer dat de huidge (android) app gewoon niet simpel te bedienen is, zelfs niet met better logic, het bereiken van de schakelaar is al een hele klus, tenzij je alles op een grote hoop in de "thuis" zone gooit.
Daarnaast moet ik regelmatig lang wachten tot de schakelaar verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zer0 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:08:
[...]

Kan gewoon hoor, dus niet te snel iets roepen. Zie screenshot hieronder, net een bitflip ledring aan/uit aangemaakt :) Een bitflip gemaakt met Better Logic (boolean aanmaken -> onder apparaten better logic -> bitflip toevoegen) en zo kun je ook een slider toevoegen (dan var number gebruiken)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CKoOcsL5TCZI9eT30HezQeVE/full.png

Edit:
Afbeelding met slider erbij toegevoegd

[ Voor 22% gewijzigd door lubbertkramer op 06-01-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Zer0 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:41:
[...]

Ik bedoel meer dat de huidge (android) app gewoon niet simpel te bedienen is, zelfs niet met better logic, het bereiken van de schakelaar is al een hele klus, tenzij je alles op een grote hoop in de "thuis" zone gooit.
Daarnaast moet ik regelmatig lang wachten tot de schakelaar verschijnen.
Daar heb je helemaal gelijk in en snap niet waarom Athom zelf hier nog geen oplossing voor heeft aangezien spraak commmando's nog niet optimaal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21
iemand enig idee wanneer de Smartwares hygro en thermometers worden ge-support ?
enige reden nog dat ik mijn Homewizard heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
Lastige van domotica / Homey is om de vrouwelijke inwoners mee te krijgen O-) Nu heb ik een aantal MiLight lampen opgenomen in Homey en dit werkt goed. Weet iemand of de afstandbediening van de MiLight gebruikt kan worden als trigger voor een Flow? Dan wordt het een stuk makkelijker voor mijn vrouw.... Kan ze met 1 afstandbediening alle lampen aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hansgrave schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:32:
Lastige van domotica / Homey is om de vrouwelijke inwoners mee te krijgen O-) Nu heb ik een aantal MiLight lampen opgenomen in Homey en dit werkt goed. Weet iemand of de afstandbediening van de MiLight gebruikt kan worden als trigger voor een Flow? Dan wordt het een stuk makkelijker voor mijn vrouw.... Kan ze met 1 afstandbediening alle lampen aan zetten.
Op de apps pagina van Milight staat hij niet vermeld (bv in vergelijking met de Hue app). Je zou bijvoorbeeld wel een Hue dimmer kunnen kopen of een z-wave schakelaar/button voor je wederhelft. Wat betreft de Milight afstandsbediening zou ik gewoon een issue / verzoek openen op Github voor Athom.
carpcatcher schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:49:
iemand enig idee wanneer de Smartwares hygro en thermometers worden ge-support ?
enige reden nog dat ik mijn Homewizard heb :p
Geen idee, naar mijn weten ondersteunen ze op dit moment nog niet met een app de 800mhz reeks terwijl de hardware er al wel is. Als je zelf kunt proberen kun je even met Annemarie/Athom contact opnemen en zo op weg geholpen worden. Collega van mij is nu bezig met de 433mhz reeks voor chinese apparatuur en heeft daarover contact met Athom om dit op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

JBS schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:17:
[...]
Wat Homey hoort kun je zien via http://<ip>/speech-input (zie je niets, dan eerst even inloggen via http://<ip>)

[...]

[afbeelding]

Op dit moment zijn er wat problemen met crashende app en/of het niet zien van 'soort' wanneer je een apparaat gekozen hebt. Vaak lukt dat in Chrome wel, maar via de Desktop app niet. Zie https://forum.athom.com/d...ony-hub-app-v1-0-0#latest
Thanks!

Omdat ik niet tevreden ben over spraakherkenning, wil ik flows starten met een afstandsbediening. Heb wel een afstandsbediening van de Action liggen, maar die werkt niet naar m'n zin (slecht bereik naar Homey en slechts 1 paar knoppen in te stellen (A, B, C of D).

Nu heb ik de volgende z-wave afstandsbediening gevonden via google:

Afbeeldingslocatie: https://www.robbshop.nl/media/catalog/product/cache/2/image/9cf863cbec73c5577e00b91be2fdb6b0/a/f/afstandsbediening-zme_rc2.png

Link naar webshop

Nu heb ik geen ervaing met z-wave. Kan ik deze afstandsbediening gewoon koppelen en alle knoppen gewoon gebruiken voor verschillende flows of werkt dat niet zo eenvoudig. Ofwel, iemand die ervaringen heeft met zoiets als dit?

[ Voor 3% gewijzigd door Remco2001 op 08-01-2017 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, zal niet werken.
Er moet voor dit merk en type een app gemaakt worden.
Anders kan je ze enkel als Basic device toevoegen, en dan zal er waarschijnlijk maar 1 knop van werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Fire69 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:59:
Nee, zal niet werken.
Er moet voor dit merk en type een app gemaakt worden.
Anders kan je ze enkel als Basic device toevoegen, en dan zal er waarschijnlijk maar 1 knop van werken :)
Oh. Maar zijn er ook andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco2001 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 00:02:
[...]

Oh. Maar zijn er ook andere alternatieven?
Je kan een app gaan schrijven ervoor, dat is een optie. Je kunt dan een kopie maken van de fibaro app (die staat om die reden ook gewoon op github van Athom). Je ziet namelijk onder de drivers bij de fibaro app (link) dat elk apparaat van fibaro apart is toegevoegd met een bestand. Voor de rest is de app een zwave app die in de drivers map specificaties meegeeft van het apparaat (knoppen, wat ie doet/meet etc).

Van Fibaro is er bijvoorbeeld de Swipe en button ondersteuning maar vraag is vooral wat wil je gaan doen met de afstandsbediening, wat heb je verder nog thuis? Heb je bv Hue thuis en wil je alleen lampen bedienen is bijvoorbeeld de Hue dimmer een idee, daarmee kun je dan ook bijvoorbeeld je Lifx lampen bedienen via Homey. Maar het is echt afhankelijk van wat wil je en wat heb je (of ga je aanschaffen)?

[ Voor 16% gewijzigd door lubbertkramer op 08-01-2017 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

lubbertkramer schreef op zondag 8 januari 2017 @ 00:26:
[...]

Je kan een app gaan schrijven ervoor, dat is een optie. Je kunt dan een kopie maken van de fibaro app (die staat om die reden ook gewoon op github van Athom). Je ziet namelijk onder de drivers bij de fibaro app (link) dat elk apparaat van fibaro apart is toegevoegd met een bestand. Voor de rest is de app een zwave app die in de drivers map specificaties meegeeft van het apparaat (knoppen, wat ie doet/meet etc).

Van Fibaro is er bijvoorbeeld de Swipe en button ondersteuning maar vraag is vooral wat wil je gaan doen met de afstandsbediening, wat heb je verder nog thuis? Heb je bv Hue thuis en wil je alleen lampen bedienen is bijvoorbeeld de Hue dimmer een idee, daarmee kun je dan ook bijvoorbeeld je Lifx lampen bedienen via Homey. Maar het is echt afhankelijk van wat wil je en wat heb je (of ga je aanschaffen)?
Oh, ben verder niet bedreven in de techniek. Dus programmeren is niet aan mij besteed.

Heb momenteel 4 lifx lampen in huis, een harmony hub met rf-afstandsbediening, een e-thermostaat (Essent/Icy), een woonveilig alarmsysteem en een setje met action schakelaars met afstandsbediening.

Het idee was om bijvoorbeeld dat als ik thuis kom met 1 druk op de knop de lampen op een bepaald niveau te zetten, de thermostaat hoger te draaien en de de tv aan te zetten.
Of als ik bijvoorbeeld naar bed ga met 1 druk op de knop lichten uit te zetten, tv uit en thermostaat terug te draaien naar bijvoorbeeld 17 graden en alarm gedeeltelijk aan te zetten.

Nog het idee om zwave sensoren en zwave/action/kaku-schakelaars te plaatsen. Ben niet enorm creatief in mogelijkheden (flows) bedenken, dus laat me vooral inspireren op ervaringen van anderen.

De fibaro swipe is inderdaad wel iets zoals ik zoek, maar sceptisch of dat wel werkt (als je bijvoorbeeld er langsloopt, dat ie door een bepaalde beweging ineens iets uitvoert wat je niet wil op dat moment). En de button is wel hip, maar wel een hoop geld voor een knop wat maar 1 soort actie kan uitvoeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Remco2001 op 08-01-2017 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco2001 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 00:38:
[...]

Oh, ben verder niet bedreven in de techniek. Dus programmeren is niet aan mij besteed.

Heb momenteel 4 lifx lampen in huis, een harmony hub met rf-afstandsbediening, een e-thermostaat (Essent/Icy), een woonveilig alarmsysteem en een setje met action schakelaars met afstandsbediening.

Het idee was om bijvoorbeeld dat als ik thuis kom met 1 druk op de knop de lampen op een bepaald niveau te zetten, de thermostaat hoger te draaien en de de tv aan te zetten.
Of als ik bijvoorbeeld naar bed ga met 1 druk op de knop lichten uit te zetten, tv uit en thermostaat terug te draaien naar bijvoorbeeld 17 graden en alarm gedeeltelijk aan te zetten.

Nog het idee om zwave sensoren en zwave/action/kaku-schakelaars te plaatsen. Ben niet enorm creatief in mogelijkheden (flows) bedenken, dus laat me vooral inspireren op ervaringen van anderen.

De fibaro swipe is inderdaad wel iets zoals ik zoek, maar sceptisch of dat wel werkt (als je bijvoorbeeld er langsloopt, dat ie door een bepaalde beweging ineens iets uitvoert wat je niet wil op dat moment). En de button is wel hip, maar wel een hoop geld voor een knop wat maar 1 soort actie kan uitvoeren.
De swipe en button kunnen beide meerdere soorten triggers afgeven afhankelijk van welke kant je op gaat swipen tot hoevaak je hem indrukt. Idem bv voor de Hue dimmer, 1 keer drukken is aan, 2 keer drukken op aan is x scene, 3 keer drukken is x scene etc.

Als ik je zo hoor vraag ik mij af is Homeydash dan niets v oor je? Een webdashboard op Homey wat je bijvoorbeeld vanaf een tablet welke je misschien al hebt gemakkelijk kan bedienen door middel van aan/uit triggers of slider voor je thermostaat (bv better logic number slider of als je thermosttaat al een app heeft). Meer info is hierover te vinden in het topic van Homeydash op Athom maar hierdoor heb je wellicht geen extra aanschaf nodig als je een tablet / smartphone hebt om de webview in te openen :)

Afbeeldingslocatie: https://forum.athom.com/uploads/editor/ee/dybk8mtx8xex.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

lubbertkramer schreef op zondag 8 januari 2017 @ 00:49:
[...]

De swipe en button kunnen beide meerdere soorten triggers afgeven afhankelijk van welke kant je op gaat swipen tot hoevaak je hem indrukt. Idem bv voor de Hue dimmer, 1 keer drukken is aan, 2 keer drukken op aan is x scene, 3 keer drukken is x scene etc.

Als ik je zo hoor vraag ik mij af is Homeydash dan niets v oor je? Een webdashboard op Homey wat je bijvoorbeeld vanaf een tablet welke je misschien al hebt gemakkelijk kan bedienen door middel van aan/uit triggers of slider voor je thermostaat (bv better logic number slider of als je thermosttaat al een app heeft). Meer info is hierover te vinden in het topic van Homeydash op Athom maar hierdoor heb je wellicht geen extra aanschaf nodig als je een tablet / smartphone hebt om de webview in te openen :)

[afbeelding]
Dat van die button wist ik niet dat je daar tot 6 verschillende acties aan kon geven. Dat maakt de knop wel wat interessanter. Van de swipe ga ik me nog even wat in verdiepen.

Homey dash heb ik al geinstalleerd, echter kan ik wel een page maken, maar als ik dan een widget wil maken, kan ie geen device vinden. Probeer het nu wel op de iPad via de webinterface. Misschien dat het daarmee te maken heeft. Maar als de homey dash werkt, is dat wel een goede optie, gezien ik nog wel een kleine android tablet en een oude iPhone 4 heb liggen.

Begrijp trouwens wel dat als een zwave accessoire een app ervoor heeft, dat het pas werkt en dus niet elk zwave schakelaar/sensor gaat werken?

Dank je in ieder geval voor alle tips.

-edit-

Op de pc krijg ik ook geen devices te zien die ik kan toevoegen in Homeydash?

-edit2-

Ok, had de bearertoken verkeerd ingesteld. Had de hele link (dus inclusief http://192.168...etc.) naar het vakje voor de bearertoken gekopieërd i.p.v. alleen het token zelf. Nu krijg ik de devices wel te zien. :) Hoop dat de dash flink uitgebreid wordt, zoals instellen temperatuur, flows starten, dimniveau en kleur bepalen van lampen.

[ Voor 12% gewijzigd door Remco2001 op 08-01-2017 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 12:06
Wat ik een nadeel vind aan al die knoppen en swipe dingen is dat jezelf moet onthouden welke bepaalde actie/beweging welke flow start.

Zeker de rest van het huis gaat dit nooit onthouden.

Overigens werkt de fibaro swipe prima met de Homey.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

HeroS schreef op zondag 8 januari 2017 @ 08:45:
Wat ik een nadeel vind aan al die knoppen en swipe dingen is dat jezelf moet onthouden welke bepaalde actie/beweging welke flow start.

Zeker de rest van het huis gaat dit nooit onthouden.

Overigens werkt de fibaro swipe prima met de Homey.
Heb een redelijk geheugen en zal echt geen tientallen flows kunnen bedenken die ik zeer regelmatig zou gebruiken. Zullen maar een aantal zijn. En woon alleen hier, dus dat is voor mij dan geen issue. Maar ik snap je punt. :)

Maar zolang de spraakherkenning het niet goed doet en ik wel m'n homey in gebruik wil hebben, zocht ik dus naar alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Ik vind dit wel een fijne afstandsbediening:
pricewatch: NodOn Z-Wave Soft Remote Tech Blue

Nog niet getest met de Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben op dit moment aan het twijfelen voor uitbreiding in combinatie met Homey. In de hal wil ik een bewegingssensor plaatsen in combinatie met een schakelaar voor de lamp die daar hangt. Nu zou ik graag Homey daarvoor gebruiken om, als wij niet thuis zijn, en er beweegt iets dat we dan een push message krijgen.

Nu zit ik alleen in dubio. Zwave of Klikaan/uit? Op dit moment heb ik overal in huis klik aan/uit en dat werkt goed in combinatie met Homey dus denk er aan om ook nu weer klik aan/uit te gebruiken. Gezien ook de prijs die z-wave spul meteen kost (een heel stuk duurder). Is er enige rede juist wel voor zwave te kiezen ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Webgnome schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:45:
Ik ben op dit moment aan het twijfelen voor uitbreiding in combinatie met Homey. In de hal wil ik een bewegingssensor plaatsen in combinatie met een schakelaar voor de lamp die daar hangt. Nu zou ik graag Homey daarvoor gebruiken om, als wij niet thuis zijn, en er beweegt iets dat we dan een push message krijgen.

Nu zit ik alleen in dubio. Zwave of Klikaan/uit? Op dit moment heb ik overal in huis klik aan/uit en dat werkt goed in combinatie met Homey dus denk er aan om ook nu weer klik aan/uit te gebruiken. Gezien ook de prijs die z-wave spul meteen kost (een heel stuk duurder). Is er enige rede juist wel voor zwave te kiezen ?
Shaggie_NB schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:02:
[...]

Het missen van signalen gebeurd juist vaak door de magneetcontacten en bewegingssensoren van KAKU die een burst signaal versturen. Na die eruit te hebben gegooid heb ik eigenlijk nooit meer een probleem met de andere KAKU apparatuur. Ik mis eigenlijk nooit iets...
Daarbij nog het missende heartbeat and tamper signaal wat bij beveiliging toch belangrijk is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan wordt het een combinatie denk ik. Een zwave sensor en een kaku ontvanger :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Weet iemand of het mogelijk is om een Fibaro Wall plug zo in te stellen dat als bijvoorbeeld een apparaat onder een bepaald vermogen komt ik hier een melding van krijg? Ik wil het namelijk voor mijn wasmachine gaan gebruiken dat als deze klaar is (en het vermogen zakt) ik hier een melding van krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Count_B schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:28:
Weet iemand of het mogelijk is om een Fibaro Wall plug zo in te stellen dat als bijvoorbeeld een apparaat onder een bepaald vermogen komt ik hier een melding van krijg? Ik wil het namelijk voor mijn wasmachine gaan gebruiken dat als deze klaar is (en het vermogen zakt) ik hier een melding van krijg.
Zoals je het eigenlijk al zelf zegt. In de ALS zet je de kaart van de wallplug (als energie is veranderd, je kan hier bv ook een better logic kaart gebruiken, als var veranderd en dan een var vullen met info van de wallplug in andere flow) in de EN plaats je dan logica kaart (of better logic kaart met berekening/groter dan of kleiner dan) is kleiner dan of groter dan en gebruik je de tag met een waarde die je zelf bepaald waar hij onder of boven moet komen en in de DAN laat je een notificatie naar je telefoon sturen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:39
Zie ook lubbertkramer in "Homey (Voice controlled Home Automation)" (met wat posts daarvoor en waarschijnlijk ook daarna) waar lubbertkramer mij met een soortgelijke vraag netjes op weg hielp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heeft toevallig hier iemand zijn slimme meter gekoppeld aan z'n Homey (inzichten)? Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
Hier eentje die het voor een droger heeft: https://forum.athom.com/d...ment/36884/#Comment_36884

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Ik heb een vraag? Ik wil Homey aanschaffen, maar twijfel aan betrouwbaarheid van security. Is moeilijk te hacken? Deze vraag stel ik omdat als ik alles aanschaf en aansluit op mijn homey: (sensoren beveiliging, alarmsystemen, deur toegang, bel, lampen, ramen, gordijnen, etc). Ik erg kwetsbaar voel als ik gehackt zou worden? Vandaar mijn naam eer aan (paranoia68).

Of valt dat wel mee? Ik ben er wel enthousiast over :)
Tweede vraag is ie al in Nederland verkrijgbaar?

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • +1 Henk 'm!
paranoia68 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:42:
Ik heb een vraag? Ik wil Homey aanschaffen, maar twijfel aan betrouwbaarheid van security. Is moeilijk te hacken? Deze vraag stel ik omdat als ik alles aanschaf en aansluit op mijn homey: (sensoren beveiliging, alarmsystemen, deur toegang, bel, lampen, ramen, gordijnen, etc). Ik erg kwetsbaar voel als ik gehackt zou worden? Vandaar mijn naam eer aan (paranoia68).

Of valt dat wel mee? Ik ben er wel enthousiast over :)
Tweede vraag is ie al in Nederland verkrijgbaar?
Tweede vraag ja, het is een Nederlands product verkrijgbaar op de Nederlandse retailmarkt zoals bij de Mediamarkt om de hoek :)

Eerste vraag, ja wat is makkelijk te hacken? Kun je die vraag niet beter omdraaien als wat is niet te hacken? Ik ga niet zeggen dat het niet te hacken is want dat is het, maar zoals ik hiervoor ook zeg wat niet? Thuisdomotica is al langer het doelwit en daar zijn al voorbeelden van te vinden op het internet. Vraag die ik mij dan stel wat voor kwaad kan het als je gordijnen open of dicht gaan of je lampen aan, erger is je alarmsysteem. Vraag is eerder welk systeem zou je wel vertrouwen hiermee, Home assistent of domoticz op een Pi? Wat gebruik je nu en is dat hackproof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Vraag is eerder welk systeem zou je wel vertrouwen hiermee, Home assistent of domoticz op een Pi? Wat gebruik je nu en is dat hackproof?
Ik wilde de basispakket van (https://www.woonveilig.nl/app) aanschaffen. Toen kwam ik Homey tegen :). Werkt beide via wifi dus veilig?! Twijfels, standaard pin is 1234 als je die vergeet te wijzigen heb je hele systeem verpest! haha.
Maar idd een hacker moet wel de pest aan je hebben om tijd en moeite te nemen om je gordijnen en lichte te bedienen en jouw zo te pesten...maar alarm zet ie zo uit. Dat zie ik zo vaak in films...:(

Nu is er een trojan in jpg waarmee ze volledig controle over je hebben: ARD zender (xs4all zendernummer 44) tot 23:30 uur te kijken. Docu over beveiliging kwetsbaarheden etc.

[ Voor 13% gewijzigd door digidokter.net op 09-01-2017 23:24 . Reden: trojan in jpg en ze hebben volledige controle over je systemen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
paranoia68 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:18:
[...]

Ik wilde de basispakket van (https://www.woonveilig.nl/app) aanschaffen. Toen kwam ik Homey tegen :). Werkt beide via wifi dus veilig?! Twijfels, standaard pin is 1234 als je die vergeet te wijzigen heb je hele systeem verpest! haha.
Maar idd een hacker moet wel de pest aan je hebben om tijd en moeite te nemen om je gordijnen en lichte te bedienen en jouw zo te pesten...maar alarm zet ie zo uit. Dat zie ik zo vaak in films...:(

Nu is er een trojan in jpg waarmee ze volledig controle over je hebben: ARD zender (xs4all zendernummer 44) tot 23:30 uur te kijken. Docu over beveiliging kwetsbaarheden etc.
Veel kan ik je hier niet in sturen, denk dat het een afweging van jezelf moet zijn inderdaad van hoeveel waarde je aan veiligheid plaatst en de vraag is dan of woonveilig/Homey of welk automatiserings pakket een optie is voor je. Persoonlijk hang ik mijn beveiliging nog niet vast op Homey. Homey kan mooi registreren dat er beweging is als er niemand is, lampen aandoen en sirene's aanzetten maar 100% veilig, nee. Als het wifi signaal verstoort is of ze trekken Homey uit het stopcontact voor hij wat kan doen dan is het einde oefening. En dat is dan wel het nadeel van Homey, die plaats je niet in je meterkast maar staat netjes naast de tv :P

Er is een Homey app beschikbaar voor Woonveilig zie ik in de app store van Homey. Hoe die werkt durf ik niet te zeggen daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Count_B
Ik heb ook een woonveilig alarmsysteem icm Homey. Durf mijn alarm echt nog niet aan Homey toe te vertrouwen als ik eerlijk mag zijn ;-)

Zelfs de woonveilig app die voor de Homey is gemaakt is verre van stabiel en crasht regelmatig...

[ Voor 29% gewijzigd door Count_B op 09-01-2017 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Count_B schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:50:
Ik heb ook een woonveilig alarmsysteem icm Homey. Durf mijn alarm echt nog niet aan Homey toe te vertrouwen als ik eerlijk mag zijn ;-)

Zelfs de woonveilig app die voor de Homey is gemaakt is verre van stabiel en crasht regelmatig...
Dank voor je eerlijkheid :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Ja dat kan.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
De hardcore beveiligingsadepten zweren bij bekabeld. Dus als je betrouwbaarheid wilt moet je dat doen. Als je Homey wilt gebruiken als alternatief beveiligingssysteem kan dat volgens mij heel goed. Als je de verschillende draadloze mogelijkheden bekijkt lijkt Z-Wave mij wel een goede optie omdat ze niet in alle gevallen centrale aansturing vereisen om te blijven werken. Als je internet of stroom afgekapt wordt kan het alarm nog steeds afgaan. Dat kan in veel andere gevallen niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweaqer op 10-01-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Laatst online: 04-10 14:10

tismij

???

Heb nu een weekje Homey en bevalt tot nu toe prima (uitgezonderd dat mijn rookmelders nog niet ondersteund worden maar naar verwachting komt dit nog wel of kan ik deze t.z.t. zelf wel toevoegen).

Had eerst een berg Hue en vond een Homey daar mooi op aansluiten omdat je dan o.a. Z-wave schakelaars kunt gebruiken om de Hue lampen aan/uit te zetten.
Nu vroeg ik me af kan ik gewoon de standaard schakelaars die nu in de muur zitten eruit halen en vervangen door een Z-wave blok en daar het frame en de schakelaars zelf (frontje zeg maar) weer opzetten?

Zie erg veel verschillende Z-wave schakelaars en begin de draad kwijt te raken of dit nu wel of niet kan en waar ik dan naar moet kijken.
Wil gewoon de schakelaars hun originele functie laten behouden alleen ipv echt stroom erop en eraf wil ik dat ze de Hue lampen aan/uit zetten zonder de stroom eraf te halen.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
FiXeR.nl schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:21:
Heeft toevallig hier iemand zijn slimme meter gekoppeld aan z'n Homey (inzichten)? Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?
Ja ik heb het via de Plugwise Smile gedaan. Daar is gewoon een Homey app voor. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Een aantal weken geleden heb ik een neo NAS-WR01ZE ontvangen via ali, voor €22,59.
Deze had ik besteld om ervoor te zorgen dat ik pushberichten zou kunnen ontvangen nadat mijn wasmachine klaar was, echter nu is het bereik slecht van deze dingen (max 4 mtr) en bedacht ik me om er een paar bij te kopen om zo het bereik te vergroten. Ik neem aan dat ze een mesh netwerk maken. Echter zijn ze nu $35 per stuk. :(
Ik heb de verkoper al een berichtje gestuurd met de vraag als hij ze nog voor de oude prijs wil leveren... Dat is dus even afwachten. Echter wat ik me nu afvraag, maken alle verschillende z-wave pluggen samen een mesh, of is het merk gebonden?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nope, alle (powered) z-wave devices moeten kunnen samenwerken.

[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 10-01-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Z-wave apparatuur op batterijen vergroot niet je mesh (bereik) maar aangesloten op stroom wel. Aliexpress prijs schommelt iedere dag, net zondagavond nog besteld voor 30 dollar per stuk zie ze nu staan voor 33 link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Dat prijzen wat schommelen dat weet ik, maar dit is een poot uitdraaien.

Ik weet niet wat voor bereik andere z wave pluggen hebben, maar eentje extra is me zeker niet meer als €25 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je voor je plug eerder 22€ hebt betaald, dan zal dat wel op 11/11/16 geweest zijn.
Dat ze nu duurder zijn is dus normaal, de 'solden' zijn gepasseerd.

Als je niet meer dan 25€ wil betalen, dan zal je moeten wachten tot 11/11/17 ;)
Z-wave is duur, dus 35$ is eigenlijk heel goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markhubert180
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-01-2021
Fire69 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:15:
Als je niet meer dan 25€ wil betalen, dan zal je moeten wachten tot 11/11/17 ;)
Z-wave is duur, dus 35$ is eigenlijk heel goedkoop...
Dat is niet helemaal waar, daar ik op 3 december jongstleden nog 5 plugs heb besteld voor € 27,67.
Ze worden buiten de 11-11 nog steeds voor rond de €25 aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
FF for the record, ik heb de plug gekocht op 23-11.
Met de fluctuatie's van de dollar kan er echt wel op sommige momenten €1,00 verschil in zitten, maar geen €12,00.

Ik heb er nu een besteld op gearbest voor $24.67, echter is gearbest buiten de EU meestal heel traag met verzenden.

@markhubert180 Wat voor een bereik haal jij nu met een singel NEO? Ik heb nu maar een tweede besteld zodat ik mijn doel haal. (wasmachine) Het kan natuurlijk zijn dat er een storende factor tussen zit, dit is iets wat ik nog wel ga testen, echter als ik het juist heb, zend zo'n stekker met 25 mW, en zou dat in open veld 50/100 mtr moeten halen, en binnens huis het grootste gedeelte van het huis moeten bedekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markhubert180
Bereik heb ik geen idee van.
Heb een behoorlijk Z-Wave netwerk in huis en is dus lastig om te testen.

Maar naar mijn idee hebt je, bij betonnen vloeren, wel een extra plug nodig om van de begane grond via de eerste verdieping naar de zolder te komen.

zolder
==betonvloer==
extra plug
==betonvloer==
Controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!
markhubert180 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:05:
[...]

Dat is niet helemaal waar, daar ik op 3 december jongstleden nog 5 plugs heb besteld voor € 27,67.
Ze worden buiten de 11-11 nog steeds voor rond de €25 aangeboden.
Hé, wie we daar hebben, mhubert! :D

Inderdaad, prijs fluctueert hard, maar denk niet dat je aan de 22€ komt in normale periodes.
Je hebt er ook direct 5 genomen, dus zal nog wat korting aan afgegaan zijn gok ik?
fvandenreek schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:05:
[...]
Met de fluctuatie's van de dollar kan er echt wel op sommige momenten €1,00 verschil in zitten, maar geen €12,00.
[...]
Tja, vraag en aanbod... In het begin waren ze te krijgen voor 25€, toen werden ze populair en schoot de prijs omhoog.
Op sommige momenten scheelde het zelfs niet veel met een echte Fibaro...

Ivm bereik, op het Homey-forum zijn er nog mensen met een te kort bereik, maar dat zijn meestal (zoals jij denk ik?) mensen die maar heel weinig z-wave devices hebben.
Met een goeie mesh zou je er normaal geen last mogen van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:39
V.w.b. bereik, wat markhubert180 schrijft klopt naar mijn idee.

Ik had zelf echter een extra plug nodig op de tussenverdieping gezien de Homey "Links" staat en de wasmachine juist "rechts". Dus op de tussenverdieping overbrug/verbind ik de ene kant van het huis met het andere.

Zoiets dus:
code:
1
2
3
4
5
           /zolder\ wasmachine + plug
========= betonvloer =========
extra plug |1st fl| extra plug
========= betonvloer =========
Homey      |  bg  |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markhubert180
Heee Fire69! Welkom home!

Die korting is 5% en zou dan +/- €1,5 per plug zijn. (€29*0.95=€27.55).

WiFi zit op een zendvermogen van 100mW en haalt in een gemiddeld woonhuis amper de zolder. Als Z-Wave op 25mW zit, dan mag je volgens mij nooit verwachten dat 1 simpele plug (welk merk dan ook) het naar de zolder red, zeker niet als WiFi het ook niet haalt.

Dit heeft verder niet veel met Homey te maken en zal bij iedere controller gelden. In mijn oude Vera setup had ik een tussen-plug nodig en nu bij de Aeotec stick icm Domoticz ook.

[edit]
Even naar de korting gekeken en die was €0,70 per plug en dus amper 3%.

[ Voor 7% gewijzigd door markhubert180 op 11-01-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:45:
[...]

Hé, wie we daar hebben, mhubert! :D

Inderdaad, prijs fluctueert hard, maar denk niet dat je aan de 22€ komt in normale periodes.
Je hebt er ook direct 5 genomen, dus zal nog wat korting aan afgegaan zijn gok ik?
Ik dacht het jij zegt het O-) Haha :)

Maar prijs wil soms wel enorm verschillen, aangezien de verzending toch even op zich laat wachten is het gewoon regelmatig kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

markhubert180 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:08:
WiFi zit op een zendvermogen van 100mW en haalt in een gemiddeld woonhuis amper de zolder. Als Z-Wave op 25mW zit, dan mag je volgens mij nooit verwachten dat 1 simpele plug (welk merk dan ook) het naar de zolder red, zeker niet als WiFi het ook niet haalt.
Vermogen zegt lang niet alles, ik bereik met nog geen 200mW Japan, de US en Antartica... wel op lagere frequenties (20m HF) en met een goede antenne. Die twee factoren hebben ook veel invloed op het bereik. Zwave kan door de lagere frequentie best een redelijk bereik hebben. Ook kan WiFi vaak best de afstand naar zolder halen, maar de meeste access points hebben antennes die ontworpen zijn voor horizontale spreiding, en geen verticale spreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markhubert180
Zer0 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:49:
[...]

Vermogen zegt lang niet alles, ik bereik met nog geen 200mW Japan, de US en Antartica... wel op lagere frequenties (20m HF) en met een goede antenne. Die twee factoren hebben ook veel invloed op het bereik. Zwave kan door de lagere frequentie best een redelijk bereik hebben. Ook kan WiFi vaak best de afstand naar zolder halen, maar de meeste access points hebben antennes die ontworpen zijn voor horizontale spreiding, en geen verticale spreiding.
Dus wat zeg je hiermee?

Dat WiFi best de zolder kan halen, maar ook best niet?
Dat WiFi op 2.4/5Ghz werkt op 100mW en Z-Wave op 868Mhz bij 20mW.
Het kan idd best zo zijn dat een plug de zolder haalt, maar zoals je zelf ook aangeeft; de antenne....

In een plug zit een hele simpele plak antenne, deze antenne is aburhaupt niet(of zeer beperkt) te richten en zal zo goed als zeker niet uitblinken in binnenhuis bereik.

Afbeeldingslocatie: https://forum.athom.com/uploads/editor/tv/co855rfd1l2w.png

Bij Z-Wave moet je uitgaan van 4m/1 verdieping binnenhuis bereik en niets meer.
Hiermee voorkom je teleurstellingen, ben je "verzekerd" van bereik en wordt je meteen geforceerd om een mesh op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

markhubert180 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:32:
[...]

Dus wat zeg je hiermee?

Dat WiFi best de zolder kan halen, maar ook best niet?
Dat WiFi op 2.4/5Ghz werkt op 100mW en Z-Wave op 868Mhz bij 20mW.
Het kan idd best zo zijn dat een plug de zolder haalt, maar zoals je zelf ook aangeeft; de antenne....

In een plug zit een hele simpele plak antenne, deze antenne is aburhaupt niet(of zeer beperkt) te richten en zal zo goed als zeker niet uitblinken in binnenhuis bereik.

[afbeelding]

Bij Z-Wave moet je uitgaan van 4m/1 verdieping binnenhuis bereik en niets meer.
Hiermee voorkom je teleurstellingen, ben je "verzekerd" van bereik en wordt je meteen geforceerd om een mesh op te bouwen.
Ik kan dat redelijk bevestigen. Ik heb boven op zolder 2 powernode 6 staan en meestal gaat het verbinden wel goed maar dus niet altijd. Ik ben nog even op zoek naar een relatief goedkope oplossing voor op de 1ste verdieping want daar heb ik nu dus nog niets staan.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goedkoper dan die NEO plugs (tegen welke prijs ook ;) ) ga je niet vinden denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markhubert180
Fire69 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:29:
Goedkoper dan die NEO plugs (tegen welke prijs ook ;) )
Er is toch niets mis met die plugs? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
markhubert180 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:32:
[...]

Dat staat er toch ook niet, alleen dat Neo qua prijs de goedkoopste is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
Afgelopen maandag eerste push requests de Fibaro App ingekregen! Wel heel cool dat je zo zelf kan bijdragen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ET19611
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-01-2023
markhubert180 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:32:
[...]

Niks mis met de plugs van Neo, ik heb er diverse in gebruik icm Fibaro HC-2.
Trouwens ook de andere producten van Neo, zoals de lekkagesensor, en bewegingsensor werken prima.

En slechts 22 euro/st betaald tijdens de 11/11 op Aliexpress ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markhubert180
lubbertkramer schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:42:
Dat staat er toch ook niet, alleen dat Neo qua prijs de goedkoopste is :)
Kreeg het idee met de "tegen elke prijs" dat er gedoeld werd op "iets" ;)

Hier ondertussen ook 6 van de 7 plugs in gebruik evenals 1 watersensor.
1 plug is "DOA", waar hij niet goed contact maakt op de 230V.
Na contact met de (re)seller krijg ik netjes een nieuwe opgestuurd.

Prima opgelost :)

[ Voor 30% gewijzigd door markhubert180 op 11-01-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe is jullie ervaring op dit momnet met z-wave en dan met name over de time-outs. Ik lees hier namelijk verschillende verhalen over. Is dit ergens in de driver(s) nog te tunen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Voor die NEO NAS-WR01ZE net op http://www.gearbest.com/home-gadgets/pp_581312.html
net €22,52 betaald met promocode HOME8OFF ;)

Mogelijk niet de goede dus: lubbertkramer in "Homey (Voice controlled Home Automation)"

[ Voor 32% gewijzigd door jip_86 op 11-01-2017 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:38

djbarney

XBL: DeejayBarney

Webgnome schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:07:
Hoe is jullie ervaring op dit momnet met z-wave en dan met name over de time-outs. Ik lees hier namelijk verschillende verhalen over. Is dit ergens in de driver(s) nog te tunen?
Ik heb nu 6 rgbw lampen van zipato, 3 rookmelders van fibaro en een aeotec multisensor 6, die met zn allen een mesh vormen over 1 verdieping (appartement). Timeouts heb ik eigenlijk nooit problemen mee, de lampen en multisenor zijn powered en vormen daarmee dus actieve mesh nodes. Als ik vanuit huiskamer (homey) een command stuur naar mijn lamp in de slaapkamer (2 hops door dragende betonnen muren met staal wapening door de lampen minimaal) dan duurt dit ongeveer 0.2 seconden voor die aanspringt.

De 4 lampen in de huiskamer springen ook binnen die 0.2 sec aan, echter niet allemaal precies gelijkertijd, dus ik zie een soort golf van aanspringen, waarbij daadwerkelijk de lamp die het dichtst bij homey staat, ook de eerste is om aan te springen. Die staat er dan een meter of 2 naast. De andere kant van de kamer staan de lampen op ongeveer 8 tot 12 meter, en ook die gaan prima. Hier zitten dan geen muren tussen.

Tussen detectie van motion en daadwerkelijk triggeren van lampen aan via de multisensor door een flow in homey duurt wel langer, daar kan tot een seconde delay in voorkomen voor hij me door heeft. Ik kan aan het detectielampje op de sensor wel zien dat hij me direct ziet.

is dit wat je bedoelde met de timeouts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:07:
Athom is er mee bezig met de zwave problemen, zijn best breed besproken in dev kanaal. O.a. problemen zoals de melding wachtrij vol (sendData queue full) zou gefixt moeten zijn in 1.1.3 die zojuist is vrijgegeven in dev kanaal. Ervaringen zijn wisselend idd zoals je aangeeft.
jip_86 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:13:
Voor die NEO NAS-WR01ZE net op http://www.gearbest.com/home-gadgets/pp_581312.html
net €22,52 betaald met promocode HOME8OFF ;)
Edit:
Hmm hoop wel dat het de juiste is, er zijn een aantal die op wifi werken en omdat ze erbij vermelden dat je vanaf je telefoon de plug kunt bedienen (zonder controller) hoop ik wel dat het de juiste is voor de Neo app van Homey. De maker van de app heeft zelf ook al meerdere plugs gehad met het goede typenummer maar bleken toch een wifi variant.

[ Voor 42% gewijzigd door lubbertkramer op 11-01-2017 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
lubbertkramer schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:31:

[...]

Edit:
Hmm hoop wel dat het de juiste is, er zijn een aantal die op wifi werken en omdat ze erbij vermelden dat je vanaf je telefoon de plug kunt bedienen (zonder controller) hoop ik wel dat het de juiste is voor de Neo app van Homey. De maker van de app heeft zelf ook al meerdere plugs gehad met het goede typenummer maar bleken toch een wifi variant.
Grr ja, dat is niet heel logisch nee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Laatst online: 04-10 14:10

tismij

???

Staat "GC00AM NAS - WR01ZE Z-Wave Smart Socket - EU PLUG WHITE" dan zou het toch Z-
Wave moeten zijn en niet WiFi?
Heb ze nl. ook meteen besteld moest er toch 4 hebben en was mooie prijs, minder als ik dadelijk de foute heb.

Edit: staat ook in de FAQ dat je een Z-Wave app nodig hebt (nu iig).

[ Voor 5% gewijzigd door tismij op 11-01-2017 17:53 ]

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tismij schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:51:
[...]

Staat "GC00AM NAS - WR01ZE Z-Wave Smart Socket - EU PLUG WHITE" dan zou het toch Z-
Heb ze nl. ook meteen besteld moest er toch 4 hebben en was mooie prijs, minder als ik dadelijk de foute heb.

jip_86 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:46:
[...]

Grr ja, dat is niet heel logisch nee :(
Op Slack is het een paar keer voorbij gekomen en laatst was er een verkoper hier op Tweakers V&A die ook zei dat wat hij verkocht met Homey werkte (en met de maker had gewerkt aan de app) maar de maker wist er niet echt vanaf behalve wat contact.

Op de pagina onder vragen staat:
By Nelson F Jan-04/2017 05:01:15
Question:
How does this product integrate with the Z-Wave gateway? In the description it only says that one needs to donwload the app from the app store (which app and which app store)?
Reply:
Hello Nelson,

You can search Z-Wave from APP store to download the APP
Thanks for your inquiry.
Bovenstaande geeft mij nog niet echt duidelijkheid (klinkt als zoek op je telefoon in de app store) en daar is idd een zwave app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
tismij schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:51:
[...]

Ja FAQ wijst inderdaad op een app voor je Z-Wave gateway en niet voor je smartphone. Zie het wel, voor 2 tientjes was het mij de gok wel waard.
lubbertkramer schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:58:
[...]

Bovenstaande geeft mij nog niet echt duidelijkheid (klinkt als zoek op je telefoon in de app store) en daar is idd een zwave app
Maar ze noemen wel de gateway toch? Staat geen android oid.

[ Voor 22% gewijzigd door jip_86 op 11-01-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:58:
[...]

Ja FAQ wijst inderdaad op een app voor je Z-Wave gateway en niet voor je smartphone. Zie het wel, voor 2 tientjes was het mij de gok wel waard.
Ben benieuwd, ga denk ik de gok ook wagen voor het geld en ze bieden garantie. Met een ben ik niet verkocht en weet ik of de reseller goed is of niet :) Let me know als de eerste hem binnen heeft :)

Edit:
Waar, maar heeft iedere controller/gateway een app store en specifieke Neo app vraag ik mij dan of of voeg je het toe als generiek device?

[ Voor 18% gewijzigd door lubbertkramer op 11-01-2017 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
Neo Coolcam heeft 2 versies van de plug:
- Zwave
- 1 ghz versie werkt via hun eigen gateway.

Ik heb de zwave versie getest met de hc2, vera, zipatile en Homey. Werken prima zie mijn website voor een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
HeroS schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:09:
Neo Coolcam heeft 2 versies van de plug:
- Zwave
- 1 ghz versie werkt via hun eigen gateway.

Ik heb de zwave versie getest met de hc2, vera, zipatile en Homey. Werken prima zie mijn website voor een review.
In je review heb je het over Zwave plus, maar de stekker is toch geen plus-variant?

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
keverjeroen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:45:
[...]

In je review heb je het over Zwave plus, maar de stekker is toch geen plus-variant?
Jawel hoor hij is plus. Zie ook de verpakking:

Afbeeldingslocatie: http://domotica-blog.nl/image.axd?picture=/2016/Neo-CoolCam/Power-plug/neo-coolcam-power-plug-free.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ET19611 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:21:
[...]

Niks mis met de plugs van Neo, ik heb er diverse in gebruik icm Fibaro HC-2.
Trouwens ook de andere producten van Neo, zoals de lekkagesensor, en bewegingsensor werken prima.

En slechts 22 euro/st betaald tijdens de 11/11 op Aliexpress ;)
+ tax aan de belasting??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markhubert180
HeroS schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:57:
[...]
Jawel hoor hij is plus. Zie ook de verpakking:
Geloven wat er op/in de verpakking/folder/video staat/"wordt gezegd"... Zo 2016...

Neo's zijn idd Zwave+
Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/sr1lqxmjn/zwaveplus.pngimage sharing sites

[edit]
Mijn 5 plugs + watersensor (á €175) werden als "electronics good" met value van $20 verzonden.
Geen belastingen :)

[ Voor 52% gewijzigd door markhubert180 op 12-01-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o, ik wist niet dat dat kon..ik dacht boven 25euro altijd extra tax.

dus als de waarde per stuk minder is dan 20, dan geen tax?

Kan je dat vantevoren checken? of is het afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markhubert180
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:39:
o, ik wist niet dat dat kon..ik dacht boven 25euro altijd extra tax.

dus als de waarde per stuk minder is dan 20, dan geen tax?

Kan je dat vantevoren checken? of is het afwachten.
Het tax-label had als opschrift;
5x electronic good, total value $20

Het is afwachten, maar je kan bij de AliExpress order ook een melding maken;
Please add lower tax-value on shipping-label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:40

Stekeltje

Nothing to see here move along

Tot 22 niets, daarboven is het een soort loterij. Wordt je eruit gehaald: Handling fee van PostNL + belasting.
Pagina: 1 ... 27 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.