• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Fire69 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:57:
Tja, 433mhz is ook maar een verzamelnaam. :)
Je hebt er goeie tussen maar ook een hoop slechte.
Heb je met X10 dan niet NOG meer kans dat een signaal gemist wordt?
Het missen van signalen gebeurd juist vaak door de magneetcontacten en bewegingssensoren van KAKU die een burst signaal versturen. Na die eruit te hebben gegooid heb ik eigenlijk nooit meer een probleem met de andere KAKU apparatuur. Ik mis eigenlijk nooit iets...

Wel moet je goed de batterijen van je temperatuursensors in de gaten houden want die verstoren ook als deze te laag worden..

Het grootste nadeel van 433 apparatuur is dat iedereen ze kan zien.
Ik kan bijvoorbeeld, vanaf mijn luie stoel, mijn overbuurman zijn (action select plus) deurbel af laten gaan en ik zie hem dan, via mijn ip-cam, de deur open maken...

[ Voor 24% gewijzigd door Shaggie_NB op 22-12-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:02:
[...]

Het missen van signalen gebeurd juist vaak door de magneetcontacten en bewegingssensoren van KAKU die een burst signaal versturen.
De vraag is dan natuurlijk waarom ze dit doen? Ik veronderstel om zeker te zijn dat er geen signaal gemist wordt :)
Het grootste nadeel van 433 apparatuur is dat iedereen ze kan zien.
Ik kan bijvoorbeeld, vanaf mijn luie stoel, mijn overbuurman zijn (action select plus) deurbel af laten gaan en ik zie hem dan, via mijn ip-cam, de deur open maken...
Heb ik hier inderdaad ook voorgehad met mijn 5€ deurbel uit de Action :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En 1.0.5 is zojuist naar stabiel gekomen
1.0.5
Added a 'Ask for a specific answer' Flow condition under Microphone
Added support for Z-Wave hexadecimal defaultConfiguration values
Added support for Z-Wave association group hints
Fixed a bug where a user's insights would not be deleted when the user was deleted
Fixed a bug where Flow delays using minutes would not work
Fixed a bug where the 'Nobody is home' Flow card would not work
Various improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ondanks dat het natuurlijk het leukste is om alles d.m.v. flows te triggeren, vind ik het het per apparaat aan/uit kunnen zetten via de app ook onmisbaar. De app van Homey is mooi (als in, gratisch best aantrekkelijk) maar niet erg compact. Veel bladeren over verdiepingen/ruimtes (als je dat tenminste zo verdeeld hebt) en er passen krap vier apparaten op één (telefoon)scherm zonder te scrollen. Is er (al) iets van een alternatief? Ben zelf wel gecharmeerd van m'n pimatic domotica wat dit betreft. Super snel alle apparaten binnen handbereik.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/75XppT1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:06
Ik ben het met je eens. Ik heb zelf nog veel via de HW lopen en grafisch mooi of niet je ziet daar in 1oogopslag cv wind temp verbruik opbrengst beweging enz enz met schakelaars te prioriseren. Hangen hier ook diverrse schermen landscape.... omdat dit met Homey app niet gaat 1vd belangrijkste redenen dat Homey relatief weinig staat de doen hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JBS schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:49:
Ondanks dat het natuurlijk het leukste is om alles d.m.v. flows te triggeren, vind ik het het per apparaat aan/uit kunnen zetten via de app ook onmisbaar. De app van Homey is mooi (als in, gratisch best aantrekkelijk) maar niet erg compact. Veel bladeren over verdiepingen/ruimtes (als je dat tenminste zo verdeeld hebt) en er passen krap vier apparaten op één (telefoon)scherm zonder te scrollen. Is er (al) iets van een alternatief? Ben zelf wel gecharmeerd van m'n pimatic domotica wat dit betreft. Super snel alle apparaten binnen handbereik.

[afbeelding]
Yamahaa schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:44:
Ik ben het met je eens. Ik heb zelf nog veel via de HW lopen en grafisch mooi of niet je ziet daar in 1oogopslag cv wind temp verbruik opbrengst beweging enz enz met schakelaars te prioriseren. Hangen hier ook diverrse schermen landscape.... omdat dit met Homey app niet gaat 1vd belangrijkste redenen dat Homey relatief weinig staat de doen hier
Emile heeft het laatst tijdens het community event op kantoor van Athom gesproken over de toekomst van Homey, hier kwam dashboarding oa aan bod. Athom ziet ook een toekomst met tablets/schermen aan de muur waarmee functionaliteiten van het voorbeeld hierboven in terug komen. Je kan in mijn post van toen nog veel meer lezen over de toekomstplannen van Athom.

Een andere Homey gebruiker is bezig om een Homey dashboard te ontwikkelen, zie hier voor meer informatie -> https://forum.athom.com/d...ashboard-app-for-homey/p1
lubbertkramer schreef op zondag 13 november 2016 @ 02:02:
Dashboards
Emile heeft het kort gehad over dashboards en hoe Athom dit ziet. Athom ziet de functionaliteit van een dashboard als iets wat je zelf kan samenstellen en dat kun je dan tonen in de mobiele applicatie, op een tablet aan de muur of op je desktop. Je kan door deze mogelijkheid dus inzichten tonen als je verbruik voor de woonkamer + de lampen aan/uit en kleur veranderen + de thermostaat weergave van temperatuur en bedienen en wat je meer wilt bedenken. Zie het als widgets in een gepersonaliseerd of kamer afhankelijk dashboard :)
Emile heeft zojuist een nieuwe software status update online gezet waarin hij uitleg geeft over de nieuwe tags en hoe je die in flows kan gebruiken maar ook hoe andere apps hier gebruik van kunnen maken bijvoorbeeld better logic.

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 23-12-2016 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:55:
[...]

Een andere Homey gebruiker is bezig om een Homey dashboard te ontwikkelen, zie hier voor meer informatie -> https://forum.athom.com/d...ashboard-app-for-homey/p1
Die gebruik ik momenteel op een 7" tabletje. Hoewel het nog heel beperkt is (licht aan/uit/dimmen en info uit sensoren) werkt het perfect en stukken sneller dan via de app. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

De meeste Aan/Uit schakelaars en dimmers van KAKU zijn wel toe te voegen als apparaat, maar de ACM-3500 (https://www.klikaanklikui...de-3-in-1-schakelaar.html) mis ik. Ik lees dat die te gebruiken is door meerdere losse enkelvoudige schakelaars toe te voegen, maar mooier is natuurlijk één apparaat met meerdere standen. Iemand ervaring?

[ Voor 12% gewijzigd door JBS op 24-12-2016 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 13:28
Heeft er al iemand succesvol de KPN box (arris vip2952) decoder op Homey kunnen krijgen via IR?

ik wil namelijk dat deze automatisch aangaat als ik tv wil kijken

Hij staat niet bekend als een known device in homey maar via het leren van de toetsen geeft hij aan de toetsen te herkennen, maar vervolgens 0 respons als ik deze knop koppel aan de tv kijken flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 18:43
Dewoudloper schreef op zondag 25 december 2016 @ 10:10:
Heeft er al iemand succesvol de KPN box (arris vip2952) decoder op Homey kunnen krijgen via IR?

ik wil namelijk dat deze automatisch aangaat als ik tv wil kijken

Hij staat niet bekend als een known device in homey maar via het leren van de toetsen geeft hij aan de toetsen te herkennen, maar vervolgens 0 respons als ik deze knop koppel aan de tv kijken flow
Daar zijn meer problemen mee en is nog niet opgelost.

Zie Git:
https://github.com/athombv/homey/issues/980
https://github.com/athombv/homey/issues/966

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afgelopen vrijdag zou 1.1.0-rc.1 uitkomen maar door problemen met de buildserver lukte dit niet maar toch wisten ze bij Athom deze nog vlak voor kerstavond vrij te geven. Inmiddels draait hij nu twee dagen en tot nu toe geen problemen tegengekomen (al is er ook weinig mee gedaan door afwezigheid kerst). Er zijn wat bugs las ik @ slack zoals tokens die ontbreken in bestaande flows en functies die lijken te ontbreken maar overall ziet de implementatie van globale variabelen (tags) er goed uit. Dit is wederom een basis die ze nu verder moeten gaan uitbouwen (samen met de community) dat bv een tag als DIM niveau gebruikt kan worden bij je slimme lampen om DIM niveau aan te laten passen.

Naast verdere stabiliteit fixes hebben ze ook personalisatie toegevoegd met voorgeselecteerde wallpapers/theme settings.Dit werkt in de gehele my.athom omgeving door. Als alles goed gaat zou aankomende week 1.1 naar experimental komen :)

Enkele screenshots:

Tags (twee van mijn Hue lampen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r2KHYY9YLJxUil249fEa5nzR/full.png

Personalisatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Zwg14dhdCgxy1n6anfimX9k9/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JKE25EIJttHJtpR8yIzFZZnJ/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 26-12-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Volgens mij maakt dit het TAG venstertje de beste manier om een overzicht van verschillende waarden te krijgen. Best wel jammer eigenlijk. Desalnieteplus, ik zie alles op deze manier wel de juiste richting in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

lubbertkramer schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:57:
Enkele screenshots:

Tags (twee van mijn Hue lampen)
[afbeelding]
Tags... dat zijn gewoon variabelen...
Zijn ze al global te gebruiken? Nu moet ik zelf variabelen vullen om in een flow die reageert op beweging de lux-waarde van dezelfde sensor te kunnen gebruiken.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zer0 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:44:
[...]

Tags... dat zijn gewoon variabelen...
Zijn ze al global te gebruiken? Nu moet ik zelf variabelen vullen om in een flow die reageert op beweging de lux-waarde van dezelfde sensor te kunnen gebruiken.
Dit zijn global var inderdaad, die kun je slepen om bijvoorbeeld uit te laten spreken of iemand aanwezig is, de datum, dim niveau van je lampen etc maar ook in andere vormen. De maker van Better Logic is momenteel bezig met het aanpassen van de app om ook Better Logic var te gebruiken als tags
Joolee schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:29:
Volgens mij maakt dit het TAG venstertje de beste manier om een overzicht van verschillende waarden te krijgen. Best wel jammer eigenlijk. Desalnieteplus, ik zie alles op deze manier wel de juiste richting in gaan.
Tag venster is al besproken in het dev kanaal, dat tags niet goed te lezen zijn (te smal) etc hier is Athom mee bezig. Het is een eerste opzet wat als basis gaat dienen wederom om verder uit te bouwen, het gaat in ieder geval zorgen dat complexere flows mogelijk gaan worden :)

[ Voor 32% gewijzigd door lubbertkramer op 27-12-2016 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Het valt me op dat de Insights voor bijvoorbeeld gedetecteerde beweging of de duur dat een schakelaar aan stond juist géén kleur geeft in de tijdlijn. Zou het niet logischer zijn dat beweging of 'aan' gekleurd is, en geen beweging of 'uit' transparant is?

Tijdlijn van een bewegingsmelder geeft nu bijvoorbeeld onderstaande grafiek, waarbij beweging een transparante piek is en roze 'geen beweging' is:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bPbhyoq.png

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 28-12-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 14:40
Over een jaar wordt ons nieuwbouwhuis opgeleverd en wil ik domotica aanbrengen. Ik dacht eerst aan rp3 met domoticz maar homey wordt steeds meer kandidaat. Ik wil zaken via scenario's kunnen instellen. Spraak is zeker leuk en handig maar veel zaken moeten automatisch gaan.

Lichtknoppen moeten ook blijven werken voor de waf. Gaat homey een kant op dat het de flexibiliteit van een domoticz krijgt?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

vandermark schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:31:
Over een jaar wordt ons nieuwbouwhuis opgeleverd en wil ik domotica aanbrengen. Ik dacht eerst aan rp3 met domoticz maar homey wordt steeds meer kandidaat. Ik wil zaken via scenario's kunnen instellen. Spraak is zeker leuk en handig maar veel zaken moeten automatisch gaan.

Lichtknoppen moeten ook blijven werken voor de waf. Gaat homey een kant op dat het de flexibiliteit van een domoticz krijgt?
Qua aansluitingen en ondersteuning van protocollen zou ik ja zeggen. Nog niet alle apps werken perfect maar gezien de verbeteringen van de afgelopen 6 maanden heb ik er wel vertrouwen in dat het goed komt.

Het enige waar ik zelf minder over te spreken is de Flow builder. Deze is wel iets makkelijker te gebruiken dan die Domoticz, maar er is gewoon tot nu toe veel minder mogelijk. Nu hoop ik in de toekomst dat er ooit een soort advanced mode gaat komen maar daar heb ik nog niets over gehoord. Die nieuwe tags zijn trouwens wel een hele fijne toevoeging.

Ik heb op dit moment allebei in gebruik en ik wacht nog heel even met volledig overstappen op Homey totdat alles echt lekker werkt en ik een weekend de tijd heb om alles in te stellen :P

Nog even een extra vraag: ik heb gemerkt dat als ik verder van mijn Homey ga staan (ongeveer > 3 meter) dat Homey mij beter begrijpt dan wanneer ik in de buurt van hem ben. Heeft iemand anders dit ook gemerkt?

En als laatste nog: ik was van het weekend een bollamp aan het weghalen in de huiskamer en toen kwam mijn zoontje verschrikt naar me toe en vroeg me of Homey alstjeblieft mocht blijven want hij was altijd zo lief. Moet zeggen dat het werken van de stem erg veel indruk op hem gemaakt heeft, hij luistert in ieder geval altijd netjes als Homey zegt dat het bedtijd is.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vandermark schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:31:

Sluit mij aan bij de reactie hierboven. Homey is volwassen aan het worden, en zeker de afgelopen maanden zijn er serieuze stappen genomen. Ik zit in het zelfde schuitje als jou, heb Homey nu thuis staan om alles mee te proberen voor oplevering nieuwbouw 2017. Zolang je slimme hebt apparaten die hun status teruggeven is het zeker WAF en kun je alsnog flows eroverheen laten gaan. Of het een WAF gehalte heeft ligt denk ik ook erg aan je vrouw/vriendin, die van mij is razend enthousiast over Homey en is zelfs meegeweest naar de community dag :P
Tylocke schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:55:
[...]
Qua aansluitingen en ondersteuning van protocollen zou ik ja zeggen. Nog niet alle apps werken perfect maar gezien de verbeteringen van de afgelopen 6 maanden heb ik er wel vertrouwen in dat het goed komt.

Het enige waar ik zelf minder over te spreken is de Flow builder. Deze is wel iets makkelijker te gebruiken dan die Domoticz, maar er is gewoon tot nu toe veel minder mogelijk. Nu hoop ik in de toekomst dat er ooit een soort advanced mode gaat komen maar daar heb ik nog niets over gehoord. Die nieuwe tags zijn trouwens wel een hele fijne toevoeging.
Tags maakt inderdaad veel mogelijk en geeft ook meer functionaliteiten. Het is een basis waar ze nu op verder gaan bouwen. Op dit moment moeten apps nog aangepast worden dus kan ik met tags niet nog alles wat ik zou willen.

Toevallig gisteren Emile op Slack nog gevraagd naar een functie die ik besproken had op de community dag waardoor het aantal flows naar beneden kan :)
lubbertkramer [7:05 PM]
@weejewel We talked at the community day about putting devices of the same sort in groups. For example smokesensors, so that in a group they could use the same capabilities so that if one triggers for smoke/heat the flow would be triggered instead of having three flows for each smokesensor. Will we see something like this in 1.2 ? (A)

weejewel [7:07 PM]
@lubbertkramer I don't have a specific version planned for it, but probably within 2months

lubbertkramer [7:07 PM]
great @weejewel :raised_hands:
Nog even een extra vraag: ik heb gemerkt dat als ik verder van mijn Homey ga staan (ongeveer > 3 meter) dat Homey mij beter begrijpt dan wanneer ik in de buurt van hem ben. Heeft iemand anders dit ook gemerkt?
Ik doe zelf vrij weinig met spraak, ik automatiseer het dan liever dmv een flow of virtuele trigger in app / tasker. Ik zal het vanmiddag eens proberen of het zo is :)
En als laatste nog: ik was van het weekend een bollamp aan het weghalen in de huiskamer en toen kwam mijn zoontje verschrikt naar me toe en vroeg me of Homey alstjeblieft mocht blijven want hij was altijd zo lief. Moet zeggen dat het werken van de stem erg veel indruk op hem gemaakt heeft, hij luistert in ieder geval altijd netjes als Homey zegt dat het bedtijd is.
Had deze tip hier eens eerder gelezen, weet niet of dat ook van jou afkwam maar ik zal het zeker eens gaan proberen met de kleine, eens kijken of ze dan sneller zal slapen dan dat ik het zeg :9

[ Voor 19% gewijzigd door lubbertkramer op 28-12-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

lubbertkramer schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:44:

Tags maakt inderdaad veel mogelijk en geeft ook meer functionaliteiten. Het is een basis waar ze nu op verder gaan bouwen. Op dit moment moeten apps nog aangepast worden dus kan ik met tags niet nog alles wat ik zou willen.

Toevallig gisteren Emile op Slack nog gevraagd naar een functie die ik besproken had op de community dag waardoor het aantal flows naar beneden kan :)
Dat zou heel fijn zijn want ik hebt echt een hekel aan de grote hoeveelheid flows die ik nu heb. Een simpele if/then situatie is nu gewoon 2 aparte flows die ik moet onderhouden. Moet de tijd bijvoorbeeld dynamisch kunnen wijzigen dan komt daar minimaal nog 1 extra flow bij. Dit terwijl er soms maar één check van 4 of 5 een verschil heeft.

Is het ondertussen ook al mogelijk om een kopie te maken van een flow? Nog niet zo heel veel met de homey desktop app gespeeld dus kan prima zijn dat ik dit allang gemist heb.
Ik doe zelf vrij weinig met spraak, ik automatiseer het dan liever dmv een flow of virtuele trigger in app / tasker. Ik zal het vanmiddag eens proberen of het zo is :)
Ik mis nog te veel sensoren die ik kan gebruiken voor het automatiseren van zaken. De lichten gaan aan en uit obv zonsondergang en tijd maar niet obv aanwezigheid. Mijn gordijnen een jaloezien wil ik nog wel gaan automatiseren en daarvoor wacht ik nog even op iblinds (move kan ook maar vind ik te zichtbaar) en slide.

Spraak gebruik ik alleen voor aan en uit zetten van verlichting als iets afwijkt van de norm (zoals de donkere ochtenden nu). Met een vrouw die wisselende diensten heeft is het niet altijd even makkelijk om een standaardpatroon in te stellen. De thermostaat slim maken staat ook nog op mijn verlanglijst.
Had deze tip hier eens eerder gelezen, weet niet of dat ook van jou afkwam maar ik zal het zeker eens gaan proberen met de kleine, eens kijken of ze dan sneller zal slapen dan dat ik het zeg :9
Ik heb het hier wel eens over dit gehad dus grote kans dat ik dat was :)

Better Voice is dan wel een aanrader trouwens. Erg fijn dat je meerdere voice outputs kan beschrijven waar Homey dan zelf uit kan kiezen zodat niet elke keer exact hetzelfde gezegd wordt. Mocht je nog ideeën willen hebben kan ik wel eens een paar flows laten zien.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 17:48

TWKterry

Master Mariner

Tylocke schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:40:
[...]

Better Voice is dan wel een aanrader trouwens. Erg fijn dat je meerdere voice outputs kan beschrijven waar Homey dan zelf uit kan kiezen zodat niet elke keer exact hetzelfde gezegd wordt. Mocht je nog ideeën willen hebben kan ik wel eens een paar flows laten zien.
Dat kan Homey toch zelf ook door de outputs te scheiden met een ; ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

TWKterry schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:36:
[...]

Hmmm, nu ga ik twijfelen want ik dacht dat ik daar Better Voice voor nodig had. Vanavond maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

iemand hier ook problemen met de appstore? Apps willen niet laden bij mij helaas.

Vandaag mijn z-wave stekkers (Neo Coolcam) binnen gekregen na vele weken wachten. Nu maar eens kijken hoe ze zich houden. Ik was niet onder de indruk van het z-wave bereik, kreeg de stekkers bijvoorbeeld niet gepaired in eerste instantie (5 meter vanaf homey), inmiddels door naast homey te zitten werkt het wel. Hopen dat het netwerk zich nu een beetje stabiel houdt en dat de range problemen daarmee voorbij zijn.

Gelukkig niet meer dan 20 euro per stekker betaald :P (en met de winkel afgesproken dat ik mijn volgende bestelling ook nog tegen de lage prijzen kan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:16
Hoe heb je die blijvende lage prijs voor elkaar gekregen? Ik heb er hier 2 (niet in combinatie met Homey overigens), en ze houden zich prima. M'n zwager heeft er 1 binnen gehad die er na 1 keer schakelen al mee ophield, maar mijn stekkers zijn ondertussen al een maand aangesloten met enkele schakelmomenten per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:34
dr.lowtune schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:17:

Vandaag mijn z-wave stekkers (Neo Coolcam) binnen gekregen na vele weken wachten. Nu maar eens kijken hoe ze zich houden. Ik was niet onder de indruk van het z-wave bereik, kreeg de stekkers bijvoorbeeld niet gepaired in eerste instantie (5 meter vanaf homey), inmiddels door naast homey te zitten werkt het wel. Hopen dat het netwerk zich nu een beetje stabiel houdt en dat de range problemen daarmee voorbij zijn.
Het toevoegen van een apparaat moet ook altijd dicht bij de controller. Als je namelijk iets gaat toevoegen is het bereik een stuk minder dan normaal.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

HeroS schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:20:
[...]

Het toevoegen van een apparaat moet ook altijd dicht bij de controller. Als je namelijk iets gaat toevoegen is het bereik een stuk minder dan normaal.
Bedankt, ik heb 3 stekkers toegevoegd, dat ging goed op 2 meter afstand van Homey. Inmiddels zitten de stekkers verspreid over de kamer en werkt het voor geen meter. Soms doet stekker 1 het, soms doet stekker 3 het, meestal doen ze het alle 3 niet.

Maar eens even onderzoeken waarom het bereik zo dramatisch is, het is voor nu veel slechter dan de schakelaars van de action... De stekkers zitten overigens allemaal in de woonkamer, maximaal 3 meter uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
dr.lowtune schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:50:
[...]

Bedankt, ik heb 3 stekkers toegevoegd, dat ging goed op 2 meter afstand van Homey. Inmiddels zitten de stekkers verspreid over de kamer en werkt het voor geen meter. Soms doet stekker 1 het, soms doet stekker 3 het, meestal doen ze het alle 3 niet.

Maar eens even onderzoeken waarom het bereik zo dramatisch is, het is voor nu veel slechter dan de schakelaars van de action... De stekkers zitten overigens allemaal in de woonkamer, maximaal 3 meter uit elkaar.
Wat je eigenlijk moet doen is een netwerk heal. Dan bouwt hij je netwerk opnieuw op. Dus normale procedure is dicht bij toe voegen en dan een heal doen als ze op de juiste plek zitten.

Helaas heeft de Homey deze optie nog niet. Hoewel men wel beweerd dat de Homey dit automatisch doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
Heeft er iemand een flow voorbeeld voor 2 personen die in 1 huis wonen:

Is er 1 Telefoon weg (geïnstalleerde homey app op een iphone6) dan niets doen
zijn er 2 telefoons weg ook (geïnstalleerde homey app op een iphone6+)
dan moet Homey een vraag stellen of je weg bent,
1. bij het geven van een antwoord moet hij de flow negeren
2. bij het niet geven van een antwoord (want wij zijn weg en er zijn geen andere mensen in huis)
dan lichten uit, stofzuiger aan, alarm erop enz. enz. enz. eventueel met een zandloper functie

met name 2 personen (iphones) uit huis kan ik niet rijmen in de flows.
Ik heb al een keer 2de persoon toegevoegd en ik heb inmiddels ook 2 iphones als telefoons in homey staan.
ik krijg alleen niet in de flows deze goed gekoppeld.

ook het wel of niet geven van een antwoord lukt wel maar de flow reageert hier niet lekker op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik weet dat er al veel gezegd is over het bereik van o.a. Z-Wave, maar: Ik heb 2 NEO Coolcam Z-Wave sockets geïnstalleerd binnen 2-3 meter van Homey (in het zicht), dat werkt. Wanneer ik ze in een stopcontact stop een hoekje om de kamer in, dan werken ze beide niet meer. Stop ik ze terug in een (ander) stopcontact in het zicht van Homey, dat werken ze wel weer. Dat lijkt me niet normaal?

Een NEO Coolcam bewegingssensor functioneert probleemloos op de eerste verdieping.

[ Voor 9% gewijzigd door JBS op 28-12-2016 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dat zou heel fijn zijn want ik hebt echt een hekel aan de grote hoeveelheid flows die ik nu heb. Een simpele if/then situatie is nu gewoon 2 aparte flows die ik moet onderhouden. Moet de tijd bijvoorbeeld dynamisch kunnen wijzigen dan komt daar minimaal nog 1 extra flow bij. Dit terwijl er soms maar één check van 4 of 5 een verschil heeft.

Is het ondertussen ook al mogelijk om een kopie te maken van een flow? Nog niet zo heel veel met de homey desktop app gespeeld dus kan prima zijn dat ik dit allang gemist heb.
Er was een bug in 1.1RC2 die dit mogelijk maakte vanuit Homey zelf maar als het goed is is dit verholpen in 1.1RC4 maar Emile heeft aangegeven hiermee aan de slag te gaan. Ondertussen is er wel een andere app "Flow Backup" die dit mogelijk maakt
[...]
Ik mis nog te veel sensoren die ik kan gebruiken voor het automatiseren van zaken. De lichten gaan aan en uit obv zonsondergang en tijd maar niet obv aanwezigheid. Mijn gordijnen een jaloezien wil ik nog wel gaan automatiseren en daarvoor wacht ik nog even op iblinds (move kan ook maar vind ik te zichtbaar) en slide.
Je kan vanuit Better Logic een variable aanmaken als boolean en deze vervolgens toevoegen als device, hierdoor kun je dit dus aan / uit zetten vanuit de Homey app. Sensoren zijn inderdaad wel nodig wil je veel automatiseren maar helaas ook prijzig. Ik maak hier thuis gebruik van de fibaro multi sensor (zwave +) en heb sinds een week daar nu ook twee Hue motion sensoren naast hangen om te vergelijken.

Ben je ook een backer van Slide? De makers van Slide zitten @ Athom forum en hebben al met ontwikkelaars gesproken om die een dev unit te sturen zodat de app voor Homey klaar is zodra Slide verzonden gaat worden :)
TWKterry schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:36:
[...]

Tylocke schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:25:
[...]

Hmmm, nu ga ik twijfelen want ik dacht dat ik daar Better Voice voor nodig had. Vanavond maar eens kijken.
Correct, je kan merken dat je een vroege gebruiker van Homey bent want voorheen verzorgde dit de better voice app maar tegenwoordig zit dit in Homey zelf zoals TWKterry ook aangeeft. Better voice is nu een app om foutieve woorden af te vangen.
JBS schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:56:
Ik weet dat er al veel gezegd is over het bereik van o.a. Z-Wave, maar: Ik heb 2 NEO Coolcam Z-Wave sockets geïnstalleerd binnen 2-3 meter van Homey (in het zicht), dat werkt. Wanneer ik ze in een stopcontact stop een hoekje om de kamer in, dan werken ze beide niet meer. Stop ik ze terug in een (ander) stopcontact in het zicht van Homey, dat werken ze wel weer. Dat lijkt me niet normaal?

Een NEO Coolcam bewegingssensor functioneert probleemloos op de eerste verdieping.
Op slack zitten experts of ja grootgebruikers van Neo (oa de maker van de app) en die zegt altijd dat je goed op moet letten welk model je hebt omdat ze daar nog weleens mee willen prutsen bij Ali en de app momenteel officieel maar een model ondersteund van alle dus misschien goed om de modelnummers te checken?

Van de Neo app pagina:
NAS-AB01ZE Siren
NAS-DS01ZE Door Sensor
NAS-PD01ZE Motion Sensor
NAS-WR01ZE Power Switching Plug
NAS-WS01ZE Flood Sensor
Dewoudloper schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:02:
Heeft er iemand een flow voorbeeld voor 2 personen die in 1 huis wonen:

Is er 1 Telefoon weg (geïnstalleerde homey app op een iphone6) dan niets doen
zijn er 2 telefoons weg ook (geïnstalleerde homey app op een iphone6+)
dan moet Homey een vraag stellen of je weg bent,
1. bij het geven van een antwoord moet hij de flow negeren
2. bij het niet geven van een antwoord (want wij zijn weg en er zijn geen andere mensen in huis)
dan lichten uit, stofzuiger aan, alarm erop enz. enz. enz. eventueel met een zandloper functie

met name 2 personen (iphones) uit huis kan ik niet rijmen in de flows.
Ik heb al een keer 2de persoon toegevoegd en ik heb inmiddels ook 2 iphones als telefoons in homey staan.
ik krijg alleen niet in de flows deze goed gekoppeld.

ook het wel of niet geven van een antwoord lukt wel maar de flow reageert hier niet lekker op
Dit kun je toch afvangen door in de "En/And" de kaart afwezigheid op "Niemand is thuis" te zetten als voorwaarde voor je flow om van daaruit flows te starten? Dus bij het verlaten van de woning door iemand (trigger) en check "niemand is thuis" start -> actie bv countdown / vraag

[ Voor 30% gewijzigd door lubbertkramer op 29-12-2016 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
ik heb het nu zo gemaakt, maar het is mij te koud om nu naar buiten te gaan :-) we zien wel of het dmv pushbericht, :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

lubbertkramer schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:35:
Op slack zitten experts of ja grootgebruikers van Neo (oa de maker van de app) en die zegt altijd dat je goed op moet letten welk model je hebt omdat ze daar nog weleens mee willen prutsen bij Ali en de app momenteel officieel maar een model ondersteund van alle dus misschien goed om de modelnummers te checken?

Van de Neo app pagina:

NAS-AB01ZE Siren
NAS-DS01ZE Door Sensor
NAS-PD01ZE Motion Sensor
NAS-WR01ZE Power Switching Plug
NAS-WS01ZE Flood Sensor
Ik heb deze besteld: https://nl.aliexpress.com...ion=&categoryId=200004330
Op het doosje of op het ding zelf kan ik geen model/type nummer vinden. Zou dit erop moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBS schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:42:
[...]

Ik heb deze besteld: https://nl.aliexpress.com...ion=&categoryId=200004330
Op het doosje of op het ding zelf kan ik geen model/type nummer vinden. Zou dit erop moeten staan?
Op de site die je geeft staat Modelnummer:NAS-WR01ZE en bij de app staat -> NAS-WR01ZE Power Switching Plug dus dat zou het probleem niet mogen zijn als het dat type is. De maker van de app heeft al wel een paar keer laten weten dat er ook verkeerde (wifi/zwave) pluggen in omloop zijn van Neo die niet gaan werken maar verder kan ik je hier helaas ook niet mee helpen. Wellicht even contact zoeken met de maker van de app via de app pagina / github of slack :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb hem gekocht *O*.
Binnenkort installeren. Ik wil nog graag raam en deur sensoren. Fibaro de beste keuze? Of zijn er ook goedkopere oplossingen :)?

Ben benieuwd, thanks!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kecin schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:10:
Ik heb hem gekocht *O*.
Binnenkort installeren. Ik wil nog graag raam en deur sensoren. Fibaro de beste keuze? Of zijn er ook goedkopere oplossingen :)?

Ben benieuwd, thanks!
Woohoo, welcome home(y) _/-\o_

Wat betreft je vraag, Fibaro is het best ondersteund vanuit Homey als je kijkt naar de app/stabiliteit maar goedkoper is er zeker zoals o.a. de hierboven besproken Neo maar is daar wel van belang het juiste type te hebben. Zelf ben ik een volledig fibaro gebruiker al ben ik sinds een week nu ook aan het testen met de Hue motion sensor (werkt prima, alleen nadeel is dat de Hue app moet pollen bij de bridge en dat om de 5 seconden doet en dit dus met 5 seconden vertraging werkt, zodra Hue rechtstreeks op Homey kan waar ze mee bezig zijn zou dit probleem opgelost zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
Ok. volgende issue waar ik tegenaan loop..

Ik heb 3 Fibaro rookmelders (V2). ik wil dat als er 1 rookmelder afgaat dat ze alle 3 afgaan.
Moet ik dit onder de apparaten instellen? met een flow gaat dit volgens mij niet werken maar kom er niet achter hoe je dit dan wel zou moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dewoudloper schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:18:

Ik heb 3 Fibaro rookmelders (V2). ik wil dat als er 1 rookmelder afgaat dat ze alle 3 afgaan.
Moet ik dit onder de apparaten instellen? met een flow gaat dit volgens mij niet werken maar kom er niet achter hoe je dit dan wel zou moeten doen?
Dat gaat nog niet werken, je zult voor elke smokesensor eigen flows moeten bouwen. Wat je wel kan doen is als smokesensor 1 afgaat een variable (better logic) naar true/waar zetten waardoor je andere flows een trigger krijgen. Deze zelfde variable kun je dan ook voor smokesensor 2 en 3 gebruiken waardoor je het aantal flows kunt verminderen.

Zie paar posts hierboven, zal het nog even quoten maar Athom is hier nog mee bezig:
lubbertkramer schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:44:

lubbertkramer [7:05 PM]
@weejewel We talked at the community day about putting devices of the same sort in groups. For example smokesensors, so that in a group they could use the same capabilities so that if one triggers for smoke/heat the flow would be triggered instead of having three flows for each smokesensor. Will we see something like this in 1.2 ? (A)

weejewel [7:07 PM]
@lubbertkramer I don't have a specific version planned for it, but probably within 2months

lubbertkramer [7:07 PM]
great @weejewel :raised_hands:
Edit:
Denk ik verkeerd gelezen in mijn eerste reactie je wilt dat ze onderling verbonden zijn. Dit kan door middel van associatie maar dit stel je in onder je apparaten tab onder de instellingen van je smokesensor. Onderstaande mogelijkheden zijn daarbij mogelijk:
Door middel van associatie kan de Fibaro Rook Sensor direct andere Z-Wave netwerk
apparaten bedienen, b.v. een Dimmer, Relais Schakelaar Rolluik Schakelaar, RGBW
Controller, Wall Plug of een scene (scene alleen via de Z-Wave controller).
WOORDENLIJST
• toevoegen - Z-Wave leer modus, waarbij een apparaat toegevoegd kan worden
aan het Z-Wave netwerk
• afmelden - Z-Wave leer modus, waarbij een apparaat verwijderd kan worden uit
het Z-Wave netwerk.
• associëren (koppelen) - directe controle van andere componenten binnen het
Z-Wave netwerk.
• Multi-kanaal associatie – controle van andere Multi-kanaal apparaten binnen
het Z-Wave netwerk.
• stuur commando - Z-Wave netwerk opdracht welke de status van het apparaat
laat veranderen.
• rapport commando - Z-Wave netwerk opdracht met extra informatie, b.v.. alarm
status or gemeten temperatuur.
• alarm commando - Z-Wave netwerk opdracht met een waarschuwing voor
gevaar b.v. Brand alarm.
• Multi-kanaal apparaat – apparaat met meerdere eindpunten – verschillende
apparaat functies.
!
De Fibaro Rook Sensor kan d.m.v. de associatie vijf verschillende groepen aansturen:

1e
groep – Lifeline. Reportage apparaat status. Alleen 1 apparaat – de Z-Wave netwerk
controller kan in deze groep. Het is niet te bevelen om in deze groep aanpassingen te
maken.

2e
groep – Rook Alarm. Het verzenden van het BASIC SET stuur commando wanneer
rook is gedetecteerd De waarde kan worden gewijzigd in de geavanceerde parameters
(zie sectie XVI) controle van deze groep tot maximaal 5 aan/uit apparaten.

3e
groep – Sabotage. Het verzenden van de melding NOTIFICATION REPORT (TYPE
= BURGLAR, EVENT = PRODUCT COVERING REMOVED) naar geassocieerde
apparaten wanneer gedetecteerd is dat de behuizing geopend is. Maximaal 5 apparaten
die het open behuizing commando (NOTIFICATION REPORT) ondersteunen kunnen
worden toegevoegd in deze groep.

4e
groep – Rook Alarm. Het verzenden van de melding SENSOR ALARM REPORT
(TYPE = SMOKE ALARM) naar geassocieerde apparaten wanneer rook gedetecteerd
is. Tot maximaal 5 apparaten die het ROOK ALARM commando ondersteunen kunnen
worden toegevoegd in deze groep.

5e
groep – Sabotage. Stuurt SENSOR ALARM REPORT melding (TYPE = GENERAL)
naar geassocieerde apparaten wanneer gedetecteerd is dat de behuizing geopend is.
Maximaal 5 apparaten die het SENSOR ALARM REPORT commando ondersteunen
kunnen worden toegevoegd in deze groep.
De Fibaro Rook Sensor zorgt voor het regelen van 5 normale of Multi kanaal apparaten
per associatie groep in de groepen 2-5 en 1 apparaat in de eerste groep.

LET OP
Associatie zorgt voor een directe communicatie tussen verschillende
Z-Wave componenten. De controller neemt geen deel in deze
communicatie. Door deze koppeling kan de Fibaro Rook Sensor
communiceren met de andere apparaten zelfs als de controller defect of
beschadigd is, b.v. in geval van brand.
Bron:http://manuals.fibaro.com/content/manuals/nl/FGSD-002/FGSD-002-NL-A-v1.01.pdf

[ Voor 50% gewijzigd door lubbertkramer op 28-12-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Dewoudloper schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:18:

Gaan ze allemaal af, heb je geen idee meer waar de brand en/of rook is. Lijkt mij niet zo handig. Ik laat zelf wel wat lampen knipperen om een extra alarm te genereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Denk dat je dit screenshot wel kan waarderen (komt dus in 1.1 vandaag 1.1rc4 gekregen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7jeNa0qRNMlgPIJZU0WQwIiG/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 29-12-2016 00:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

lubbertkramer schreef op donderdag 29 december 2016 @ 00:48:
[...]

Denk dat je dit screenshot wel kan waarderen (komt dus in 1.1 lijkt het op :))

[afbeelding]
Dank je voor je eerdere uitgebreide antwoord! En dit maakt me best blij :o Het is goed om te zien dat Athom druk bezig is om de software te verbeteren.

En om nog even terug te komen op Slide, ik heb hem nog niet gebacked maar wel een timer in Kickstarter gezet om alsnog te backen op het laatste moment.

[ Voor 14% gewijzigd door Tylocke op 29-12-2016 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
1.1.0 is zojuist vrijgegeven in het experimentele kanaal :) Meer info in het topic @ Athom
1.1.0 experimental
Added Flow Tags to the Flow Editor
Added a 'Duplicate Flow' button
Added a Personalization settings panel for custom wallpapers
Added support for hexadecimal Raw Configuration Parameters for Z-Wave devices (e.g. 0xFF)
Updated Z-Wave Command Classes specification to 2016-11-25
Improved the Insights template dialog
Improved 433 Mhz signal detection
Fixed a bug where disabled apps would get enabled after an automatic update
Various improvements
Note: all your Flow Logic variables should have been migrated automatically. Because of their complexity, it might be wise to check if they're still correct.
Om Better Logic met tags te kunnen gebruiken moet je deze handmatig installeren vanaf Github. In de App store staat nog 0.9.7

Changelog Better Logic:
V0.9.8

Feature: Add global TAG support
Feature: Added NumSlide device for numeric value changes. It ranges from 0-100 with steps of 0.5
Feature: Changed the i and d in increment to increment and decrement (left the i and d for backward compatibility)
Feature: Added #DD (day), #MM (month), #YYYY (year), #HH (hours), #mm (minutes) #SS (seconds) as reserved words next to timenow in the mathjs flows. You can now for example assign #HH to a variable to get the hours. Also I changed timenow to #timenow for consistency.
Bug: Replace filter with find when looking up devices
Bug: Fixed delete all function so it also removes all Insights

[ Voor 41% gewijzigd door lubbertkramer op 29-12-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
Ik heb na de experimentele update nog niet 1x een actie via de microfoon kunnen activeren, Homey lijkt mijn vragen niet te snappen.
Kaku schakelaar buiten lijkt nergens meer op te reageren, heeft het altijd gedaan.
IR werkt helaas ook nog steeds niet naar behoren
flow testen is nu een extra klik bij gekomen voor het testen, de extra functie is mijn inziens overbodig.

dupliceren is top!

vandaag nog maar even verder kijken wat er veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

lubbertkramer schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:00:
[...]

Op de site die je geeft staat Modelnummer:NAS-WR01ZE en bij de app staat -> NAS-WR01ZE Power Switching Plug dus dat zou het probleem niet mogen zijn als het dat type is. De maker van de app heeft al wel een paar keer laten weten dat er ook verkeerde (wifi/zwave) pluggen in omloop zijn van Neo die niet gaan werken maar verder kan ik je hier helaas ook niet mee helpen. Wellicht even contact zoeken met de maker van de app via de app pagina / github of slack :)
Op de een of andere manier doet ie het nu wel, tenminste, af en toe.
Voor nu gebruik ik 'm altijd in 'aan' stand om stroomverbruik te meten, dus is niet kunnen schakelen niet heel erg, ondanks dat dat natuurlijk gewoon moet werken. Ik zou graag willen zien hoe het mesh netwerk eruit ziet, dat is binnen Homey (nog) niet mogelijk, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
Zover ik weet is Emile bezig met een soort van overzicht zoals Domoticz ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBS schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:09:
[...]
Op de een of andere manier doet ie het nu wel, tenminste, af en toe.
Voor nu gebruik ik 'm altijd in 'aan' stand om stroomverbruik te meten, dus is niet kunnen schakelen niet heel erg, ondanks dat dat natuurlijk gewoon moet werken. Ik zou graag willen zien hoe het mesh netwerk eruit ziet, dat is binnen Homey (nog) niet mogelijk, toch?
SkorpionNL schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:24:
Zover ik weet is Emile bezig met een soort van overzicht zoals Domoticz ook heeft.
Ze zijn aan het kijken wat hierin mogelijk is maar omdat Athom officieel verbonden is aan de z-wave alliantie mogen ze hoe Domoticz dit doet niet zomaar nabouwen omdat dit de protocollen / chip misbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Wil de 1.1.0 er op zetten maar krijg melding:

extractpath_not_writable

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
error33 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:38:
Wil de 1.1.0 er op zetten maar krijg melding:

extractpath_not_writable
En als dat niet werkt, ff handmatig apps uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
Hebben jullie ook problemen met de spraakbesturing in de experimentele versie 1.1.0?
op 25x ok Homey opdrachten komen er maar 3 goed uit. is hier aan gesleuteld?
ik heb het dan over het activeren van verschillende flows, en verschillende stemmen.
Het vreemde is dat de opdracht "ok homey" 7 van de 10 keer wel goed gaat, daarna is het een regelrechte ramp.
Ik weet zeker dat dit tot gisteren (de oude bekende versie) het een stuk beter ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dewoudloper schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:41:
Hebben jullie ook problemen met de spraakbesturing in de experimentele versie 1.1.0?
op 25x ok Homey opdrachten komen er maar 3 goed uit. is hier aan gesleuteld?
ik heb het dan over het activeren van verschillende flows, en verschillende stemmen.
Het vreemde is dat de opdracht "ok homey" 7 van de 10 keer wel goed gaat, daarna is het een regelrechte ramp.
Ik weet zeker dat dit tot gisteren (de oude bekende versie) het een stuk beter ging.
Hier geen problemen onder 1.1.2 welke inmiddels ook uit is onder experimenteel, wellicht even updaten daarnaar en anders een issue openen @ github voor Athom en zelf eventueel terug naar stabiel als je daar het probleem niet had
1.1.2 experimental

Added an App's userdata folder to Homey's webserver
Fixed a bug where Flow tags of a trigger could be null
Various improvements
Edit 1:

Update niet naar 1.1.2 als je triggers in je flow hebt vanuit BL met een boolean of number, deze werken dan niet meer. Het is een experimentele update maar juist daarom even een heads up omdat Athom ook van oud en nieuw gaat genieten ipv te coderen :)

Edit 2:
Athom heeft kort 1.1.2 ingetrokken omdat het leek op een generiek probleem maar het is BL die het probleem veroorzaakte, 1.1.2 is weer vrijgegeven in het experimentele kanaal. BL app is aangepast en gepubliceerd in de app store. De trigger zou nu weer moeten werken.

[ Voor 34% gewijzigd door lubbertkramer op 30-12-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Via http://<homey_ip>/manager/speech-input/ zou je kunnen zien wat Homey hoort, maar bij mij verschijnt daar niets, scherm blijft leeg:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KpOI7wN.png

Zien jullie daar wel iets verschijnen als je tegen Homey praat?

[ Voor 15% gewijzigd door JBS op 31-12-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga eerst eens gewoon naar <homey_ip> zonder iets achter, waarschijnlijk moet je eerst even inloggen voordat het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Fire69 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 01:44:
Ga eerst eens gewoon naar <homey_ip> zonder iets achter, waarschijnlijk moet je eerst even inloggen voordat het werkt.
Yes, dat was het. Erg handig om te zien wat Homey eigenlijk verstond en met Better Voice dit te corrigeren :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6h9t9Ks.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 16:31
Ik heb een vraagje over het spraakbesturingsgedeelte. Wat ik wil bereiken zijn commando's geven zonder deze eerst bekend te maken door een flow. Ik bedoel dan commando's als:
- als voordeur straks open gaat herinner mij aan (bijv. iets moet meenemen)
- als ik straks lampen in woonkamer uit doe herinner mij aan ....
- als ik straks de tv uit zet doe dan ook de lampen buiten uit.
Dit soorten zaken hoeven ook maar eenmalig te werken. Als het altijd zo moet werken dan is een flow noodzakelijk.
Ik heb in de video van Homey dit zien werken, maar alle commentaar en forums gaven mij het idee dat je dit met een flow moet inregelen. Klopt dat? Ik voel er weinig voor om allerlei flows te gaan inregelen om mij aan bepaalde zaken te herinneren. Degene die je dan nodig hebt ben je dan net vergeten aan te maken.

Daarbij komt dat ik straks een nieuw huis betrek en daar waarschijnlijk alles met knx aan elkaar te knopen. Deze apparaten dienen dan hun signaal ook aan Homey door te geven. Ik begreep dat dit nog niet kan met Honey maar dat dit gebouwd gaat worden. Klopt dat?

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klaasopurk schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:10:
Ik heb een vraagje over het spraakbesturingsgedeelte. Wat ik wil bereiken zijn commando's geven zonder deze eerst bekend te maken door een flow. Ik bedoel dan commando's als:
- als voordeur straks open gaat herinner mij aan (bijv. iets moet meenemen)
- als ik straks lampen in woonkamer uit doe herinner mij aan ....
- als ik straks de tv uit zet doe dan ook de lampen buiten uit.
Dit soorten zaken hoeven ook maar eenmalig te werken. Als het altijd zo moet werken dan is een flow noodzakelijk.
Ik heb in de video van Homey dit zien werken, maar alle commentaar en forums gaven mij het idee dat je dit met een flow moet inregelen. Klopt dat? Ik voel er weinig voor om allerlei flows te gaan inregelen om mij aan bepaalde zaken te herinneren. Degene die je dan nodig hebt ben je dan net vergeten aan te maken.

Daarbij komt dat ik straks een nieuw huis betrek en daar waarschijnlijk alles met knx aan elkaar te knopen. Deze apparaten dienen dan hun signaal ook aan Homey door te geven. Ik begreep dat dit nog niet kan met Honey maar dat dit gebouwd gaat worden. Klopt dat?
Een mede Urker :9 Maar om je even op gang te helpen, er zijn standaard commando's om een herinnering in te stellen. Wat jij alleen wil is wel wat anders dan een simpele "herinnering" je stelt namelijk eisen aan de herinnering als ik de voordeur open en er zijn herinneringen dan of als ik de lampen uit doe herinner mij dan aan. Omdat je de voorwaarden weet is het vrij simpel te maken, als je iets niet gemaakt hebt wist je ook niet dat je dit wou denk ik dan en kun je dit altijd nog realiseren op het moment dat je het nodig hebt (en voor toekomstig gebruik).

Je krijgt dan zoiets in de flow editor van Homey: Als: Voordeur open -> EN Je bent thuis (je gaat dus weg) EN: Er zijn herinneringen (bv door middel van Better Logic hou je dit bij) DAN: Pushbericht, flikkerende lampen, alarm of dergelijke om je te herinneren aan je herinnering :). Standaard kan Homey op dit moment je alleen op tijden herinneren (herinner mij er om 1300 aan dat het eten op tafel staat bijvoorbeeld :) )

Daarnaast had je nog een punt van "als ik straks de tv uit zet doe dan ook de lampen buiten uit.". Dit kan d.m.v. een flow i.p.v. spraakcommando. Als: TV uitgaat (bv door koppeling smarttv, IR of plug die verbruik meet) EN: Eventuele voorwaarde als het na 23:00 is (bedtijd) Dan: Lampen buiten uit of start countdown van x seconden/minuten en bij einde countdown lampen buiten uit

Wat betreft KNX support, dit is niet standaard vanuit Homey. Ik las een reactie van Emile in dit topic dat "RF KNX is not supported by Homey". In een ander topic las ik dat je KNX dmv een lanmodule zou kunnen koppelen maar er is op dit moment nog geen app voor KNX vanuit Athom of vanuit de community. Hier nog een topic en anders is de search bij Athom nu ook goed om topics te vinden met KNX

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 02-01-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2021
sinds de update van fibaro 1.1.7 en 1.1.8 heb ik het probleem dat mijn drukknop van fibaro niet werkt. Andere fibaro produkten als motion sensor en wall plug werken wel.
Ook verwijderen en opnieuw aanmelden en resetten helpt niet. Ook een nieuwe uit de doos heeft zelfde probleem.

Meer die dit probleem hebben of is er een fix voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
pietpiet50 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:39:
sinds de update van fibaro 1.1.7 en 1.1.8 heb ik het probleem dat mijn drukknop van fibaro niet werkt. Andere fibaro produkten als motion sensor en wall plug werken wel.
Ook verwijderen en opnieuw aanmelden en resetten helpt niet. Ook een nieuwe uit de doos heeft zelfde probleem.

Meer die dit probleem hebben of is er een fix voor?
Dit is een bekend probleem en komt een fix voor. Check: https://forum.athom.com/discussion/1769/app-fibaro/p25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Hier nog een paar vragen :P. Ik woon zelf praktisch naast ROBBshop dus de verleiding om een Homey op te pikken is groot. Ik draai momenteel Domoticz, maar het gebrek aan groepering en het feit dat veel z-wave apparaten minstens 3 a 4 devices in Domoticz zijn maakt het geheel erg onoverzichtelijk. Momenteel heb ik in Domoticz de volgende zaken met Lua geregeld die ik met de Homey ook zou willen doen:

Vocht% gemiddelde bijhouden in badkamer met variabele (running average) (goedkoop Cresta TX320 weerstation sensor op rfxcom, kan met veel korter interval vocht% melden dan de Aeon labs multisensor).
Als vocht% in badkamer x hoger dan gemiddelde is mechanische ventilatie aanzetten (Fibaro relay 2 switch in de ventilatie unit)
Aantal kamers licht aan/uit op PIR sensors (Fibaro relay/dimmer, Fibaro 4in1 sensor, Aeon labs multisensor6)
Licht werkblad keuken aan/uit op PIR sensor (Kaku sensor & switch)
Lichten dimmen als Plex iets afspeelt op de TV (Fibaro dimmers)
Aquarium aansturen (Greenwave powernode 6)

Het zou vooral belangrijk zijn dat er snel op een PIR sensor gereageerd word, delay is nu met Domoticz ongeveer een seconde tussen het oplichten van de Fibaro sensor en het switchen van het licht en dat zou niet meer moeten worden. Ik zie dat alles behalve het Cresta weerstation zowieso ondersteund word.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

De review van Tweakers is ook verschenen. Gezien het ontvangen testpakket valt het me op dat T.net deze keer T.net erg weinig moeite heeft gedaan (tenminste zo lijkt het, door o.a. incorrecte zaken in de review) om het product volledig te testen. Erg jammer, want in potentie is Homey zó fantastisch.

reviews: Athom Homey: smarthomehub van Nederlandse bodem

Gisteren voor het eerst met die van mij gespeeld, mooi ding :+.

[ Voor 8% gewijzigd door Kecin op 03-01-2017 08:47 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Tassadar32 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:05:
Ik zie dat alles behalve het Cresta weerstation zowieso ondersteund word.
O.a. de Cresta TX320 wordt ook ondersteund, zie https://forum.athom.com/d...hz-temperature-sensors/p1
https://github.com/nlrb/com.weather-sensors installeren via CLI.
Wanneer de TX320 een nieuwe waarde meet, wordt die naar Homey gestuurd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JAlrXyw.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FlxuVgn.png

Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Kecin schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:46:
De review van Tweakers is ook verschenen. Gezien het ontvangen testpakket valt het me op dat T.net deze keer T.net erg weinig moeite heeft gedaan (tenminste zo lijkt het, door o.a. incorrecte zaken in de review) om het product volledig te testen. Erg jammer, want in potentie is Homey zó fantastisch.

reviews: Athom Homey: smarthomehub van Nederlandse bodem

Gisteren voor het eerst met die van mij gespeeld, mooi ding :+.
Ik vind het wel mee vallen met incorrect informatie. Dat offline/online verhaal en de manier hoe de voice word aangesproken is wat slordig.

Wat me wel opvalt dat ze niet echt positief zijn. Daarnaast mis ik wat diep gang.

[ Voor 5% gewijzigd door HeroS op 03-01-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutus de Bruut
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-08 21:00
Misschien beetje domme vraag??

Ik wil graag een tablet aan de muur hangen die als centrale controle paneel gaat fungeren.
Waar je dus alles makkelijk aan/uit open/dicht warm/koud kunt regelen en eventueel weerberichten op kunt zien.

Is dit mogelijk icm een Homey??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Brutus de Bruut schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:35:
Misschien beetje domme vraag??

Ik wil graag een tablet aan de muur hangen die als centrale controle paneel gaat fungeren.
Waar je dus alles makkelijk aan/uit open/dicht warm/koud kunt regelen en eventueel weerberichten op kunt zien.

Is dit mogelijk icm een Homey??
Je kunt daarop de app/webinterface van Homey gebruiken.

Er wordt ook gewerkt aan een dashboard met behoorlijk wat potentie, zie https://forum.athom.com/d...a-dashboard-app-for-homey
Een eerste release in de app store is aangevraagd, voor nu te installeren via CLI. Op dit moment zit daar enkel nog aan/uit ondersteuning in, maar biedt op een wat compactere wijze via beter samen te stellen pagina's toegang tot je apparaten.

[ Voor 7% gewijzigd door JBS op 03-01-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutus de Bruut
Thanks voor snelle respons, ga er zo gelijk 1 halen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
HeroS schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:47:
[...]

Ik vind het wel mee vallen met incorrect informatie. Dat offline/online verhaal en de manier hoe de voice word aangesproken is wat slordig.

Wat me wel opvalt dat ze niet echt positief zijn. Daarnaast mis ik wat diep gang.
Dat is precies wat bij mij zorgt voor gemengde gevoelens om ermee bezig te gaan. Aan de ene kant is het een gaaf product en overleef ik het prima als dingen niet volledig werken. Aan de andere kant lees je de negatieve review die je erover aan het denken zet. Maar daarnaast mis je juist weer een diepgang waardoor je alsnog niet goed weet wat voor waarde je moet hechten aan de review.

Met die kanten kom ik wel snel tot de conclusie dat het zeker de moeite waard is om Homey te gaan gebruiken. Lees je vervolgens de comment sectie door van de review dan kom je de opmerkingen over faillissement tegen. Welliswaar zijn de opmerkingen ongegrond en lijkt er geen vuiltje aan de lucht. Wel zit er een kern van waarheid in dat het voor een merk dat één product voert nogal funest kan zijn dat mensen negatief zijn.

Het is wat dat betreft jammer dat je geen inzicht hebt in het bedrijf zelf. Waarschijnlijk zijn de opmerkingen ongegrond en zal het vast allemaal meevallen, maar je stapt toch makkelijker in een product van grote jongens zoals Google en Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pictuner schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:53:
[...]

Dat is precies wat bij mij zorgt voor gemengde gevoelens om ermee bezig te gaan. Aan de ene kant is het een gaaf product en overleef ik het prima als dingen niet volledig werken. Aan de andere kant lees je de negatieve review die je erover aan het denken zet. Maar daarnaast mis je juist weer een diepgang waardoor je alsnog niet goed weet wat voor waarde je moet hechten aan de review.

Met die kanten kom ik wel snel tot de conclusie dat het zeker de moeite waard is om Homey te gaan gebruiken. Lees je vervolgens de comment sectie door van de review dan kom je de opmerkingen over faillissement tegen. Welliswaar zijn de opmerkingen ongegrond en lijkt er geen vuiltje aan de lucht. Wel zit er een kern van waarheid in dat het voor een merk dat één product voert nogal funest kan zijn dat mensen negatief zijn.

Het is wat dat betreft jammer dat je geen inzicht hebt in het bedrijf zelf. Waarschijnlijk zijn de opmerkingen ongegrond en zal het vast allemaal meevallen, maar je stapt toch makkelijker in een product van grote jongens zoals Google en Amazon.
Inzicht in het bedrijf geeft Athom met de community dagen die ze op kantoor organiseren, afgelopen november was de eerste, zie deze post met informatie over die dag.

Als je zou willen delen waar je Homey voor zou willen gaan gebruiken, met welke apparaten je Homey gaat gebruiken dan zijn er hier genoeg die wel een soortgelijke opstelling hebben of weten waar het antwoord daarover te vinden is en kun je een goede conclusie trekken voor jouw situatie.

Nadeel van de grote jongens producten is dat die niet een combinatie maken van alle protocollen maar zich richten op Http verkeer.

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 03-01-2017 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ik sluit mij aan bij Lubbert, als je vragen hebt let us know :) Daarnaast vind ik het redelijk bizar dat het over faillissement gaat in de comments. Dat is eigenlijk gewoon smaad te noemen. We zouden het lef en ondernemersgeest van deze gasten wel iets meer mogen waarderen vind ik (zonder dat je weg moet kijken voor de negatieve kanten van het product overigens). Degene die bij de opendag zijn geweest hebben wel een beter beeld gekregen van de organisatie en dat zit prima in elkaar. En nee het is inderdaad geen miljoenen bedrijf die alles van je weet in die fantastische ecosystem-clouds, maar dat is misschien juist waarom je voor Athom zou moeten kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Vannacht is 1.1.2 stable uitgerold.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hz2G8iM.png

Release notes: https://firmware.athom.com/
Vooral het dupliceren van flows en de introductie van tags (variablen) is erg handig en interessant.
Voorbeeld: Het schakelen van de mechanische ventilatie op basis van luchtvochtigheid > X uit de Cresta TX-320 is nu mogelijk :)

[ Voor 21% gewijzigd door JBS op 03-01-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb van een mede-tweakers een Homey overgenomen, en ga mijn Domoticz set-up vervangen door een Homey. Bovendien is de hardware een stuk sexyer.

Overigens heb ik bij de Albert Heijn een KaKu beveiligingset op de kop weten te tikken (ALSET-2000), alleen begrijp ik dat de KaKu 868Mhz spullen nog niet ondersteund worden. Hopelijk komt de support daarvoor snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 15-09 18:21
Blijkbaar heeft de Hue app ook ondersteuning voor de bewegingssensor gekregen. Zo te zien geeft hij ook temperatuur door :o

[ Voor 10% gewijzigd door jip_86 op 03-01-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
lubbertkramer schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:21:
[...]

Inzicht in het bedrijf geeft Athom met de community dagen die ze op kantoor organiseren, afgelopen november was de eerste, zie deze post met informatie over die dag.

Als je zou willen delen waar je Homey voor zou willen gaan gebruiken, met welke apparaten je Homey gaat gebruiken dan zijn er hier genoeg die wel een soortgelijke opstelling hebben of weten waar het antwoord daarover te vinden is en kun je een goede conclusie trekken voor jouw situatie.

Nadeel van de grote jongens producten is dat die niet een combinatie maken van alle protocollen maar zich richten op Http verkeer.
Nou dat is misschien wel het mooie aan mijn situatie. Ik heb wat KAKU's, maar ik ben niet bang om die te lozen. Ik begin dus from scratch en zal ook vooral kiezen wat goed werkt op de basis die ik kies. Dus stel: Ik ga voor Homey, dan ga ik ook beginnen met de spullen die er tot dusver goed op werken. Ervaring leert mij dat die aanpak beter is dan 20 verschillende producten gebruiken om allerlei zaken 'slimmer' te doen om het vervolgens niet te kunnen samen knopen. Dus kies ik liever voor de knoop en ga ik vanuit daar werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutus de Bruut
Hmmm net gekocht en bij de eerste stap al een error "Patch already applied"error en vervolgens is apparaat niet meer te vinden als WiFi punt. Was pas bij stap 2 "connect to Homey"

Vervolgens apparaat paar keer gereboot maar blijft na tijdje fel rood branden en doet niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:29
Hmm wilde m ook gaan kopen maar ik dit nu lees dat het al bij de setup fout gaat... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:01:
Blijkbaar heeft de Hue app ook ondersteuning voor de bewegingssensor gekregen. Zo te zien geeft hij ook temperatuur door :o
Enige nadeel van de sensor is dat het door middel van om de 5 seconden opvragen wat de status is nu de bridge er nog tussen zit waardoor bij beweging er vertraging is ipv direct via de bridge (maar door combi hue/lifx moet ik het via Homey doen) hierdoor heeft de fibaro sensor nog wel mijn voorkeur.
Brutus de Bruut schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:16:
Hmmm net gekocht en bij de eerste stap al een error "Patch already applied"error en vervolgens is apparaat niet meer te vinden als WiFi punt. Was pas bij stap 2 "connect to Homey"

Vervolgens apparaat paar keer gereboot maar blijft na tijdje fel rood branden en doet niets meer.
Even omdraaien, dan gaat hij aftellen en opnieuw starten (zie -> https://www.athom.com/nl/ondersteuning/KB000026/) . Je kan ook nogmaals PTP (Pull the plug) doen en daarna naar my.athom.com gaan, als hij namelijk niet meer als wifi voorkomt is die stap succesvol geweest :) Red ring is meestal wel teken dat er iets mis is gegaan en dat de eerder benoemde herstart van set-up nodig is.
Samplex schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:19:
Hmm wilde m ook gaan kopen maar ik dit nu lees dat het al bij de setup fout gaat... :(
Kan een fout in communicatie met wifi zijn, kan per ongeluk fout van de gebruiker zijn etc. Je koopt alles altijd met maar een onderbouwing? Ik doe maandelijks wel een schone installatie vanwege dat ik in het dev kanaal zit en wat nieuws wil proberen (ivm oplevering nieuwe woning q1 2017) maar geen problemen met setup sinds de nieuwe set-up wizard :)
pictuner schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:14:
[...]

Nou dat is misschien wel het mooie aan mijn situatie. Ik heb wat KAKU's, maar ik ben niet bang om die te lozen. Ik begin dus from scratch en zal ook vooral kiezen wat goed werkt op de basis die ik kies. Dus stel: Ik ga voor Homey, dan ga ik ook beginnen met de spullen die er tot dusver goed op werken. Ervaring leert mij dat die aanpak beter is dan 20 verschillende producten gebruiken om allerlei zaken 'slimmer' te doen om het vervolgens niet te kunnen samen knopen. Dus kies ik liever voor de knoop en ga ik vanuit daar werken.
Hier kwam ik van alleen wat Kaku en Hue lampen af. Inmiddels wel een bredere setup maar grootste aanwezig is wel Fibaro. Langzaam ben ik nu wat aan het spelen met de Hue sensor (maar totdat deze rechtstreeks kan koppelen denk ik niet dat die het gaat worden) en heb ik wat Neo besteld als goedkoper alternatief van Fibaro.

[ Voor 23% gewijzigd door lubbertkramer op 03-01-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutus de Bruut
Omdraaien al geprobeerd, blijft rood branden.

PTP? Heb helemaal niets kunnen doen met de setup, heb de laptop verbonden met de Homey welke vervolgens een update ging doen waarbij de error kwam. Heb niet kunnen verbinden met eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pictuner schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:14:
[...]

Datzelfde heb ik gedaan met Domoticz (waar ik ontevreden over ben). Gewoon op 0 begonnen met een USB stick en een paar E-Domotica (Everspring van binnen) tussenstekkers.
Heb ondertussen al een NEO Coolcam motion sensor liggen en een Fibaro RGBW. De eerste is klaar voor gebruik, tweede wacht nog op wat onderdelen van de ledstrip.

Maar ik wil van Domoticz af en heb bij familie een Homey gezien en sprak mij erg aan. De simpelheid en uiterlijk zijn briljant.

Hik alleen nog tegen de 300 euro aan, en het feit dat het een startup is. Zo zonde om 300 euro weg te donderen mochten ze volgend jaar voor de rest van hun leven op ski vakantie gaan daar bij Athom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brutus de Bruut schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:26:
Omdraaien al geprobeerd, blijft rood branden.

PTP? Heb helemaal niets kunnen doen met de setup, heb de laptop verbonden met de Homey welke vervolgens een update ging doen waarbij de error kwam. Heb niet kunnen verbinden met eigen netwerk.
Even laten opstarten, even op zijn pootjes laten staan en dan omdraaien en zo vasthouden tot hij gaat aftellen vanaf 10 -> 1 en zo houden tot hij zegt dat je naar setup.athom.com moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samplex schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:19:
Ik had laatst brood van de bakker wat niet goed gebakken was. Ben er 2 dagen ziek van geweest.

Eet jij nu geen brood meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutus de Bruut
meerde keren geprobeerd nu, zowel bij rood branden van de homey als tijdens het opstarten.
Er gebeurd helemaal niets :'( :'(

Ga wel weer terug naar de MM, omruilen of geld retour, Chat met Athom, die zeggen alleen maar : stuur maar email naar...."
lubbertkramer schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:27:
[...]

Even laten opstarten, even op zijn pootjes laten staan en dan omdraaien en zo vasthouden tot hij gaat aftellen vanaf 10 -> 1 en zo houden tot hij zegt dat je naar setup.athom.com moet :)

[ Voor 12% gewijzigd door Brutus de Bruut op 03-01-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brutus de Bruut schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:29:
meerde keren geprobeerd nu, zowel bij rood branden van de homey als tijdens het opstarten.
Er gebeurd helemaal niets :'( :'(

[...]
Vreemd, dan kan ik je ook niet echt verder helpen. Logische stap is contact op te nemen met Athom -> https://www.athom.com/nl/ondersteuning/ maar wil je heel snel antwoord raad ik je aan op Slack te komen (https://www.athom.com/nl/community/ staat daar als Chat) daar zitten de Athom medewerkers ook op en dan moet je een bericht sturen aan @annemariehuijink of haar taggen in een bericht in general :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutus de Bruut
Via Chat geven ze aan dat ik een email moet sturen....

Ga nu omruilen of geld terug halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brutus de Bruut schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:36:
Via Chat geven ze aan dat ik een email moet sturen....

Ga nu omruilen of geld terug halen.
Heb contact gehad met Annemarie via de chat en zij gaf aan dat ze dat had gezegd zodat ze je een PostNL ticket kan toesturen. Vooralsnog is dit een paar keer voorgekomen dat een red ring bleef en @Athom kunnen ze dit fixen, je krijgt hem vrij snel terug :) Als de MM om de hoek zit is omruilen miss sneller inderdaad.

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 03-01-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
JBS schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:34:
Vannacht is 1.1.2 stable uitgerold.

[afbeelding]

Release notes: https://firmware.athom.com/
Vooral het dupliceren van flows en de introductie van tags (variablen) is erg handig en interessant.
Voorbeeld: Het schakelen van de mechanische ventilatie op basis van luchtvochtigheid > X uit de Cresta TX-320 is nu mogelijk :)
Ik heb (nog) geen homey maar is het al mogelijk om eenvoudig een itho ventilatie te laten schakelen in 3 standen of is hier meer voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neefdave schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:43:
Ik heb (nog) geen homey maar is het al mogelijk om eenvoudig een itho ventilatie te laten schakelen in 3 standen of is hier meer voor nodig?
Edit:
Nvm antwoord hieronder :)

[ Voor 38% gewijzigd door lubbertkramer op 03-01-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Neefdave schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:43:
[...]

Ik heb een KAKU ACM-3500 gebruikt om te schakelen tussen standen, dit gebeurde voorheen met een driestandenschakelaar in de keuken. Betreft in mijn geval een Stork WHR 90/91 met perilex stekker.
Met hulp in het betreffende topic gekomen tot dit aansluitschema JBS in "Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
lubbertkramer schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:46:
[...]

Edit:
Nvm antwoord hieronder :)
Volgens mij RFT. Zag al een topic lopen op athom maar daar hebben ze het over Z-Wave modules en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Ik heb momenteel mijn Itho ventilatie met een Relay 2 van Fibaro geschakeld (in de unit ingebouwd). Fijne is dat de schakelaar in de keuken ook nog steeds blijft werken als je de Relay 2 goed instelt.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:28:
[...]

Ik had laatst brood van de bakker wat niet goed gebakken was. Ben er 2 dagen ziek van geweest.

Eet jij nu geen brood meer?
Nee dan ga ik de volgende keer naar een andere bakker, in dit geval merk toe. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutus de Bruut
Omgeruild voor een nieuwe, nu uitpakken en opnieuw proberen.

Sorry ga niet iets opsturen wat een uur oud is om vervolgens een week te wachten op reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 00:14

Remco2001

Ehm, ok...

Brutus de Bruut schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:49:
Omgeruild voor een nieuwe, nu uitpakken en opnieuw proberen.

Sorry ga niet iets opsturen wat een uur oud is om vervolgens een week te wachten op reparatie.
Houd ons op de hoogte. Ben denk ik onderhand ook wel om nu, maar dan moet het wel werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutus de Bruut
Verdomme, exact dezelfde foutmelding:

Error: already_received_hotfix.
Please contact support

Na reboot lijkt het nu wel goed te gaan

[ Voor 63% gewijzigd door Brutus de Bruut op 03-01-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Twee keer is wel heel toevallig bij de nieuwe setupmethode die juist veel stabieler zou moeten zijn.
Heb je een gekke netwerksetup oid die je er uit gooit misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brutus de Bruut schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:56:
Verdomme, exact dezelfde foutmelding:

Error: already_received_hotfix.
Please contact support

Na reboot lijkt het nu wel goed te gaan
Heel vreemd, heb je toevallig alleen 5ghz wifi? Neem mijn tip van hierboven aan en ga op Slack (niet fb chat) contact opnemen met Annemarie. Zij kan eventueel met een Athom medewerker remote in je Homey kijken als je daar toestemming voor geeft of kan bepalen wat er mis is gegaan. Eventueel dat deze dan opgestuurd moet worden maar dat kun je beter met Athom bespreken.

Het is echt zeer vreemd en zowel in dit topic als op Slack komt dit sinds de nieuwe wizard eigenlijk niet meer en zeker niet tweemaal met een andere (nieuwe) Homey voor. Wellicht dat Athom wat heeft aan jouw situatie en dat daarmee ook toekomstig voor anderen kan fixen

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 03-01-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutus de Bruut
Lijkt vooralsnog nu goed te gaan na de auto reboot. Ja heb 5ghz en normaal wifi. Heb er een filmpje van gemaakt, zal eens kijken of ik dat kan uploaden.

Update: Up and Running :) :)

[ Voor 9% gewijzigd door Brutus de Bruut op 03-01-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 12:07
Wellicht al aan bod geweest, maar hoe gaat Homey om met een volgende situatie.

Stel ik hem een lamp die ik met een draadloze KAKU schakelaar aan zet, en vervolgens met Homey uit zet? De fysieke draadloze schakelaar staat dan nog in 'AAN' stand, dus ik zou willen dat als ik hem op 'UIT' zet de lamp weer aan gaat...

De schakelaar zou dus eigenlijk Homey moeten aansturen die vervolgens de lamp daadwerkelijk uit en aan zet. Elke andere manier zorgt voor inconsistentie tussen de verschillende schakelaars... Is dit mogelijk met Homey?

Ik zit zelf te twijfelen om OF Domoticz te gaan gebruiken icm Rpi en wat Arduino dingetjes, OF me hoop tijd te besparen en Homey te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:08

djbarney

XBL: DeejayBarney

Martijn schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:31:
Wellicht al aan bod geweest, maar hoe gaat Homey om met een volgende situatie.

Stel ik hem een lamp die ik met een draadloze KAKU schakelaar aan zet, en vervolgens met Homey uit zet? De fysieke draadloze schakelaar staat dan nog in 'AAN' stand, dus ik zou willen dat als ik hem op 'UIT' zet de lamp weer aan gaat...

De schakelaar zou dus eigenlijk Homey moeten aansturen die vervolgens de lamp daadwerkelijk uit en aan zet. Elke andere manier zorgt voor inconsistentie tussen de verschillende schakelaars... Is dit mogelijk met Homey?

Ik zit zelf te twijfelen om OF Domoticz te gaan gebruiken icm Rpi en wat Arduino dingetjes, OF me hoop tijd te besparen en Homey te kopen...
Of dit met kaku kan, weet ik eerlijk gezegd niet. Volgens mij moet het kunnen als de kaku schakelaar een duidelijk signaal stuurt dat Homey zou kunnen opvangen. Met zwave schakelaars kan het in ieder geval zeker, met als voordeel dat Homey de schakelaar kan vragen in welke state deze zich bevind ivm de 2weg communicatie bij zwave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutus de Bruut
Heb zelf 3 KAKU schakelaar net werkend en maakt voor de oude KAKU afstandsbediening niet uit. De mijne heeft dan wel aan en uit schakelaar. Als de lamp aanstaat en ik geef stem commando "Licht Uit" dan gaan de lampen uit en kan ik met de KAKU afstandsbediening toch alles weer aanzetten. De Homey stuurt dus echt een AAN of UIT commando.

Heeft jouw afstandsbediening maar 1 knop voor zowel aan als uit?

Mijn AB is de KAKU PAT-103
Schakelaars zijn PAR-1000

[ Voor 6% gewijzigd door Brutus de Bruut op 03-01-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Je hebt een zendmodule van KaKu die je achter een normale wandschakelaar kan zetten. Die heeft een aan en uit stand. Dus als ik de lamp aan zet met die schakelaar stuurt ie een signaal naar de lamp, als ik hem vervolgens uit zet met Domoticz/Homey, dan staat de fysieke schakelaar nog steeds op de aan stand... Als ik vervolgens met de schakelaar de lamp aan zou willen zetten moet ik dus eigenlijk 'uit' / 'aan' doen.

Ik wil dus eigenlijk dat de schakelaar een actie triggert in Homey die de lamp aan of uit zet, afhangende van de laatst opgeslagen status van de lamp in Homey, maar onafhankelijk van wat de schakelaar uitstuurt (wat dus een aan of uit signaal kan zijn).

Met domoticz kan je dit volgens mij met virtuele schakelaars doen en wat scripting, maar kan dit ook in Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Met een boolean variabele van better logic zou het moeten werken denk ik. Als je er een flow maakt voor aan, en eentje vooruit die beide de kaart "Flip a boolean variable" gebruiken om de variabele om te zetten kun je een derde flow maken met in de als de als de "A variable changed" kaart (ook van better logic) om je actie uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
jip_86 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:47:
Met een boolean variabele van better logic zou het moeten werken denk ik. Als je er een flow maakt voor aan, en eentje vooruit die beide de kaart "Flip a boolean variable" gebruiken om de variabele om te zetten kun je een derde flow maken met in de als de als de "A variable changed" kaart (ook van better logic) om je actie uit te voeren.
Hmm, interessant, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
HomeyDash staat in de store zie ik. Volgde het topic al een beetje, maar vond het nog wat ingewikkeld om de app zelf te gaan builden. Wellicht dat meer mensen daar op zaten te wachten :)
Pagina: 1 ... 26 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.