klaasopurk schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:10:
Ik heb een vraagje over het spraakbesturingsgedeelte. Wat ik wil bereiken zijn commando's geven zonder deze eerst bekend te maken door een flow. Ik bedoel dan commando's als:
- als voordeur straks open gaat herinner mij aan (bijv. iets moet meenemen)
- als ik straks lampen in woonkamer uit doe herinner mij aan ....
- als ik straks de tv uit zet doe dan ook de lampen buiten uit.
Dit soorten zaken hoeven ook maar eenmalig te werken. Als het altijd zo moet werken dan is een flow noodzakelijk.
Ik heb in de video van Homey dit zien werken, maar alle commentaar en forums gaven mij het idee dat je dit met een flow moet inregelen. Klopt dat? Ik voel er weinig voor om allerlei flows te gaan inregelen om mij aan bepaalde zaken te herinneren. Degene die je dan nodig hebt ben je dan net vergeten aan te maken.
Daarbij komt dat ik straks een nieuw huis betrek en daar waarschijnlijk alles met knx aan elkaar te knopen. Deze apparaten dienen dan hun signaal ook aan Homey door te geven. Ik begreep dat dit nog niet kan met Honey maar dat dit gebouwd gaat worden. Klopt dat?
Een mede Urker

Maar om je even op gang te helpen, er zijn standaard commando's om een herinnering in te stellen. Wat jij alleen wil is wel wat anders dan een simpele "herinnering" je stelt namelijk eisen aan de herinnering als ik de voordeur open en er zijn herinneringen dan of als ik de lampen uit doe herinner mij dan aan. Omdat je de voorwaarden weet is het vrij simpel te maken, als je iets niet gemaakt hebt wist je ook niet dat je dit wou denk ik dan en kun je dit altijd nog realiseren op het moment dat je het nodig hebt (en voor toekomstig gebruik).
Je krijgt dan zoiets in de flow editor van Homey: Als: Voordeur open -> EN Je bent thuis (je gaat dus weg) EN: Er zijn herinneringen (bv door middel van Better Logic hou je dit bij) DAN: Pushbericht, flikkerende lampen, alarm of dergelijke om je te herinneren aan je herinnering

. Standaard kan Homey op dit moment je alleen op tijden herinneren (herinner mij er om 1300 aan dat het eten op tafel staat bijvoorbeeld

)
Daarnaast had je nog een punt van "als ik straks de tv uit zet doe dan ook de lampen buiten uit.". Dit kan d.m.v. een flow i.p.v. spraakcommando. Als: TV uitgaat (bv door koppeling smarttv, IR of plug die verbruik meet) EN: Eventuele voorwaarde als het na 23:00 is (bedtijd) Dan: Lampen buiten uit of start countdown van x seconden/minuten en bij einde countdown lampen buiten uit
Wat betreft KNX support, dit is niet standaard vanuit Homey. Ik las een reactie van Emile in dit
topic dat "RF KNX is not supported by Homey". In een ander
topic las ik dat je KNX dmv een lanmodule zou kunnen koppelen maar er is op dit moment nog geen
app voor KNX vanuit Athom of vanuit de community. Hier nog een
topic en anders is de search bij Athom nu ook goed om topics te vinden met
KNX
[
Voor 8% gewijzigd door
lubbertkramer op 02-01-2017 13:02
]