Acties:
  • 0 Henk 'm!
2be schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:54:
[...]

Inderdaad zoals gezegd een andere berichten app proberen. Ik gebruik Pushover en die werkt gewoon prima.
Ik gebruik een KaKu deurbel icm. de Synology app, waardoor ik als iemand op de deurbel drukt ik direct een foto krijg gemaild. Zou nog mooi zijn als deze in de app kan worden meegenomen.
Staat op de todo van Athom, idem voor IP camera's direct kunnen verbinden aan Homey en zo beelden doorzetten bij x trigger maar nog geen concrete planning voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

lubbertkramer schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:14:
[...]

Staat op de todo van Athom, idem voor IP camera's direct kunnen verbinden aan Homey en zo beelden doorzetten bij x trigger maar nog geen concrete planning voor.
Mooie ambitie. Ben wel benieuwd of dit qua processorkracht enz. mogelijk is. Als ik de belasting van mijn Synology NAS zie voor de camerabeelden vraag ik me af of je moet willen dat Homey dit afhandelt. Zou al mooi zijn als uitwisseling van bijvoorbeeld een JPG tussen de Synology app en de Pusover app/ Homey's eigen ios app/ enz. mogelijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2be schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:46:
[...]

Mooie ambitie. Ben wel benieuwd of dit qua processorkracht enz. mogelijk is. Als ik de belasting van mijn Synology NAS zie voor de camerabeelden vraag ik me af of je moet willen dat Homey dit afhandelt. Zou al mooi zijn als uitwisseling van bijvoorbeeld een JPG tussen de Synology app en de Pusover app/ Homey's eigen ios app/ enz. mogelijk zou zijn.
Denk dat het uiteindelijk ook zoiets gaat worden hoor maar wel dat je het direct vanuit Homey app/notificatie kunt meekijken / beeld krijgt (daarvoor direct verbinding met IP camera via Homey). Ik verwacht dat de belasting van monitoring inderdaad bijvoorbeeld bij een Synology blijft zitten (met surveillance station) of zoals met de Netatmo Presence dat die zelf al slim is wat wel en niet als trigger door gegeven moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 17:23
Het is de bedoeling dat als er iemand aan belt je een foto te zien krijgt via chromecast op tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
Ik twijfel op het moment tussen een homey aanschaffen of een raspberry pi om toch wat domotica te koppelen bij mij thuis.

op het moment heb ik wat klikaan/klikuit hangen, philips hue lampen in bijna elke kamer.

zit te spieken naar een nest met eventueel de radiators ook bedient.

hoever is de ontwikkeling van homey is deze nog steeds bezig ? ik las bv dat de compute module niet meer verder ontwikkelt word klopt dat ?

hoe goed werkt het ''voice'' gedeelte van de homey en is het mogelijk om meerdere microfoons te plaatsen in het huis zodat je op meer plekken dan alleen de huiskamer waar de homey staat het een en ander kan schakelen ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De software ontwikkeling van de Homey software is nog in gang en veel dingen werken nog niet zoals bedoelt.
Zo is de 433 ontvangst nu te meten in centimeters maar kan Athom daar niets aan doen door ziekte van de dev. Dat toont aan dat het echt een hobby product is op dit moment.

Voice recognition kan je op zijn best matig noemen. Er zijn niet veel mensen die de reclame videos kunnen nadoen. Meerdere microphones (of meerdere Homey's) zijn op dit moment niet mogelijk. Je moet je ook niet laten leiden door de reclame want veel van wat daar getoond word werkt gewoon nog niet.

Een product voor mensen die niet bang zijn voor een bug en er van houden met iets dergelijks te blijven experimenteren. Het is zeker geen product dat volgens mij in de winkel had mogen liggen in de huidige staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:09:
De software ontwikkeling van de Homey software is nog in gang en veel dingen werken nog niet zoals bedoelt.
Zo is de 433 ontvangst nu te meten in centimeters maar kan Athom daar niets aan doen door ziekte van de dev. Dat toont aan dat het echt een hobby product is op dit moment.

Voice recognition kan je op zijn best matig noemen. Er zijn niet veel mensen die de reclame videos kunnen nadoen. Meerdere microphones (of meerdere Homey's) zijn op dit moment niet mogelijk. Je moet je ook niet laten leiden door de reclame want veel van wat daar getoond word werkt gewoon nog niet.

Een product voor mensen die niet bang zijn voor een bug en er van houden met iets dergelijks te blijven experimenteren. Het is zeker geen product dat volgens mij in de winkel had mogen liggen in de huidige staat.
Ik ben wel benieuwd tegen wat voor een problemen jij aan loopt. Misschien kan ik deze meenemen in mijn review.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

HeroS schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:41:
[...]

Ik ben wel benieuwd tegen wat voor een problemen jij aan loopt. Misschien kan ik deze meenemen in mijn review.
Afaik is het grootste "probleem" dat de software nog niet stabiel is, wat recentelijk ook door een medewerker kenbaar gemaakt werd op slack:
The big secret Homey masterplan for the past few weeks/months has been “Get it stable first, then add features” As we’re getting closer to stable, more time becomes available to work on new features :slightly_smiling_face:
Posted in #general Nov 22nd at 7:17 PM

Helaas heb ik dat alleen van veel lezen, mijn Homey heeft het sinds de verplichte update bij installatie nog nooit gedaan en is terug naar Athom voor reparatie.

Het update proces is wel een leuk item voor je review, firmware updaten over wifi zonder recovery mogelijkheid via USB is imo lekker spannend :P

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
hmm als ik het zo hoor houd ik het wel bij mijn huidige oplossingen met aparte apps.. 299 voor een unit die het nog niet helemaal doet zoals advertised is nogal een grote stap.. liever een mooie nest of wat meer lampen ;)

ik wacht de grote review even af!

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2be

2be

Gebruik van de Homey en de werking verschilt per persoon en dat is uiteraard niet goed. Wel gebruiken veel mensen de experimental firmware en klagen dan als ze tegen problemen aanlopen.

Problemen op GitHub melden zorgt in mijn geval tot nu toe altijd tot oplossingen/antwoorden. Maar 100% stable is Homey nog niet.

Ikzelf heb Hue lampen, Milight lampen, Tado thermostaat, Z-wave rookmelder, inbouw dimmer en bewegingsmelder, camera via Synology, Elro schakelaars, Logitech Harmony hub en KaKu deurbel en alle gewenste functionaliteit doet het.

Spraak gaat hier 80% van de tijd goed binnen 5 meter van Homey. Verder weg gebruik ik de app op mijn telefoon.

Zoals gezegd de ervaringen verschillen, maar ik ben zeer gecharmeerd van de actieve community op Slack en Github. Prachtig om meerdere keren per week de nieuwe apps en betrokkenheid van developers te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Nu online
Ik heb al heel wat systemen van een review voor zien en zelf ook verschillende systemen dagelijks in gebruik gehad. Geen enkel systeem is 100% bug vrij. Zelfs een HC2 welke al meer dan 5 jaar mee gaat heeft nog bugs.

Dus ik verwacht hier uiteraard ook wel wat problemen maar tot opheden ziet het er allemaal zeer netjes en stabiel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:08
Heeft er hier inmiddels ervaring met de Homey icm de producten van Smartwares? Bijvoorbeeld zoals de Smartwares draadloze radiator knop? Deze zijn veel goedkoper dan de versies van Danfoss..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
De smartwares radiator knop maakt best wel veer geluid. Gaan ook midden in de nacht een keer open en dicht waar je dus wakker van ken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Jovink538 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 07:49:
De smartwares radiator knop maakt best wel veer geluid. Gaan ook midden in de nacht een keer open en dicht waar je dus wakker van ken worden.
Bedankt voor je reactie!

Heb je ze zelf ook icm de Homey gebruikt?

Ik heb alleen in de woonkamer en in de badkamer een knop nodig, dus niet op de slaapkamer want daar staat de verwarming nooit aan. Dus het geluid vind ik niet zo erg.

Belangrijker vind ik het batterij verbruik en en stabiliteit icm Homey.

Enig idee? Melden ze ook de temperatuur terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
powermarcel10 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:37:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Heb je ze zelf ook icm de Homey gebruikt?

Ik heb alleen in de woonkamer en in de badkamer een knop nodig, dus niet op de slaapkamer want daar staat de verwarming nooit aan. Dus het geluid vind ik niet zo erg.

Belangrijker vind ik het batterij verbruik en en stabiliteit icm Homey.

Enig idee? Melden ze ook de temperatuur terug?
Ik heb er zelf een gehad maar dat was met homewizard.
Maar nooit werkend gekregen omdat de aansluiting niet goed was.

Ik heb hier wel eens gelezen dat de batterijen best snel leeg zijn.
Maar dat kan ik dus niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
Jovink538 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:15:
[...]

Ik heb er zelf een gehad maar dat was met homewizard.
Maar nooit werkend gekregen omdat de aansluiting niet goed was.

Ik heb hier wel eens gelezen dat de batterijen best snel leeg zijn.
Maar dat kan ik dus niet bevestigen.
Ik heb de radiator knoppen ook in gebruik. De batterijen gaan snel leeg dat klopt, Daarom heb ik deze radiator knoppen voorzien van een vaste voeding, zo gaat hij niet uit en het geluid van de radiator knop neemt ook af omdat hij zo voldoende kracht heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
HomeyCornelisse schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:18:
[...]

Ik heb de radiator knoppen ook in gebruik. De batterijen gaan snel leeg dat klopt, Daarom heb ik deze radiator knoppen voorzien van een vaste voeding, zo gaat hij niet uit en het geluid van de radiator knop neemt ook af omdat hij zo voldoende kracht heeft
Gebruik je ze ook icm de Homey? Zoja, hoe stabiel werkt dit? Heb je er nog een temperatuur sensor bij?

Ow, en hoe heb je hen precies bedraad gemaakt? Dat zou helemaal super zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:49
Bij mij klapt de Hue app er met enige regelmaat uit. Zo elke 2-3 dagen denk ik is het wel een keer raak en zijn de lampen verdwenen uit de flows. Meer mensen die hier last van hebben? Het error icoontje geeft namelijk niet echt informatie over het hoe en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruik je de experimental firmware? Daar is het in opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Fire69 schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:21:
Gebruik je de experimental firmware? Daar is het in opgelost.
2be schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:02:
Gebruik van de Homey en de werking verschilt per persoon en dat is uiteraard niet goed. Wel gebruiken veel mensen de experimental firmware en klagen dan als ze tegen problemen aanlopen.
Wordt een beetje een kip en ei discussie zo :P
Heb je een probleem in de "gewone" versie krijg je het advies de experimentele te gebruiken, en als je die gebruikt mag je eigenlijk niet klagen over problemen.. O-)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geef helemaal geen advies, ik zeg gewoon dat het daar in opgelost is. :)
Even geduld dus tot het naar stable komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

Zer0 schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:43:
[...]

[...]

Wordt een beetje een kip en ei discussie zo :P
Heb je een probleem in de "gewone" versie krijg je het advies de experimentele te gebruiken, en als je die gebruikt mag je eigenlijk niet klagen over problemen.. O-)
Je mag zeker klagen. Maar klagen bij een experimentele versie kun je het beste doen door een GitHub issue aan te maken. Hierdoor is Athom op de hoogte van het probleem en kunnen ze het proberen op te lossen in een versie voor het Stable kanaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Homey v1.0.3
  • [i]Homey v1.0.3 has been released to the experimental channel.
  • Improved Z-Wave 'No More Information' frames
  • Fixed a bug where updates would not install correctly
  • Various improvements and fixes
Note: This update consists of two parts, you may see the progress bar fill up twice.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Pff, wil Hue lampen, geen Z-Wave }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:04
Ik heb al een paar dagen dat de tijd een uur achterloopt als ik vraag hoe laat het is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Yamahaa schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:39:
Ik heb al een paar dagen dat de tijd een uur achterloopt als ik vraag hoe laat het is
ik weet wel dat er bij een van de updates een locatie probleempje was, als je het pinnetje verplaatst (al is het maar een milimeter) dan fixed hij het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Ok ga ik straks proberen thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamahaa
That was the trick bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
jip_86 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:18:
Pff, wil Hue lampen, geen Z-Wave }:|
Wat is er met Hue dan aan de hand?
Yamahaa schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:39:
Moet je bij de locatiesettings hem om manual zetten, en het pijltje heel iets verplaatsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
keverjeroen schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:09:
[...]

Wat is er met Hue dan aan de hand?
App crasht elke 2-3 dagen waarna je hem handmatig moet aan/uit moet zetten. Erg handig met een wekker flow :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Das vervelend ja. Ik heb hier maar 2 Hue lampen en 2 Hue afstandsbedieningen, maar de Hue app is nog nooit gecrasht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

Die Hue crash zit inderdaad volgens mij nog in de 1.0.1. Heb je hier met 1.0.3 ook nog last van?

[ Voor 52% gewijzigd door 2be op 08-12-2016 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
2be schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:19:
Die Hue crash zit inderdaad volgens mij nog in de 1.0.1. Heb je hier met 1.0.3 ook nog last van?
Ah, ik ga met de beta updates mee, zit nu dus op 1.0.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

keverjeroen schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:10:
[...]

Ah, ik ga met de beta updates mee, zit nu dus op 1.0.3.
1.0.3 is volgens mij geen beta meer? Is me ook pas opgevallen toen ik dit bericht typte. Misschien dat jip_86 nog niet automatisch ge-update heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Hier zijn m'n Hue's ook "unreachable" toen ik gisteren inlogde. Vreemd genoeg worden ze wel nog getriggerd in m'n bestaande flows (sunset & midnight)...

Gisteren m'n eerste zwave product binnen. Fibaro Zwave+ Motion Sensor. Leuk ogend ding, maar het presteert niet zoals ik had gehoopt. Hij zou een radius van 7m moeten hebben, maar hij triggered pas vanaf +- een meter of 4-5... Ik kan er toch moeilijk een stuk of 3 gaan kopen enkel om m'n woonkamer & keuken te dekken? Ik had gehoopt die ene in 1 hoek omhoog te hangen en dat die dan wel het gros van m'n (amper) 8x8m (L vormige) woonkamer/keuken kon dekken.

Ook zit er net teveel vertraging op. Ik zou willen dat vanzodra ik de woonkamer binnenkom, er een actie wordt uitgevoerd, maar ik moet binnenkomen, een meter of 2 naar links of rechts lopen, en pas dan zie ik hem triggeren... Speciaal nog een deursensor kopen voor iets dat de motion sensor evengoed zou moeten kunnen dekken, heb ik geen zin in...

Hmm..

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:34

Nogne

>.<

2be schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:19:
Ik ga niet met de beta's mee, en bij mij is de app nog nooit gecrasht.
Mogelijk is een herinstallatie van de app nodig?

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:12

djbarney

XBL: DeejayBarney

Buzz_Fuzz schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:43:
Hier zijn m'n Hue's ook "unreachable" toen ik gisteren inlogde. Vreemd genoeg worden ze wel nog getriggerd in m'n bestaande flows (sunset & midnight)...

Gisteren m'n eerste zwave product binnen. Fibaro Zwave+ Motion Sensor. Leuk ogend ding, maar het presteert niet zoals ik had gehoopt. Hij zou een radius van 7m moeten hebben, maar hij triggered pas vanaf +- een meter of 4-5... Ik kan er toch moeilijk een stuk of 3 gaan kopen enkel om m'n woonkamer & keuken te dekken? Ik had gehoopt die ene in 1 hoek omhoog te hangen en dat die dan wel het gros van m'n (amper) 8x8m (L vormige) woonkamer/keuken kon dekken.

Ook zit er net teveel vertraging op. Ik zou willen dat vanzodra ik de woonkamer binnenkom, er een actie wordt uitgevoerd, maar ik moet binnenkomen, een meter of 2 naar links of rechts lopen, en pas dan zie ik hem triggeren... Speciaal nog een deursensor kopen voor iets dat de motion sensor evengoed zou moeten kunnen dekken, heb ik geen zin in...

Hmm..
Ik heb zelf geen Fibaro motion sensor, maar een multisensor van Aeotec. Volgens mij kan je in configuratie van het device binnen de Homey interface ook nog wel wijzigingen maken aan sensitivity etc. Dit gaat meestal ten koste van batterijduur overigens. Bij mijn sensor kan ik een usb voeding gebruiken, het is mij even niet bekend of dit bij jouw fibaro ook kan.

Ik heb die van mij zodanig gevoelig staan dat hij al triggert op het moment dat mijn stofzuiger begint rond te rijden, en zodra mijn voordeur opengaat in de hal 10-12 meter verderop, zie ik de sensor al blauw knipperen en gaan mijn lampen direct aan (mits ik natuurlijk ook via telefoon presence thuis ben, en het donker is, en meer van dat soort dingen)

[ Voor 10% gewijzigd door djbarney op 08-12-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
USB voeding gaat niet, maar is ook niet gewenst. De batterij zou bij default settings 2 jaar meegaan btw.
Ik kan de gevoeligheid wel iets verhogen, maar te gevoelig wil ik ook niet, wegens kat (+ robotstofzuiger). Echter zou ik toch wel verwachten dat die effectief 7 meter bedekt zoals geadverteerd...
Dit weekend verder doen...

Die telefoon presence, hoe werkt die? Wifi? Want da's hier ook een probleem. M'n Nexus 5 verliest al jaren z'n wifi verbinding enige tijd na sleep indien niet aan de lader, terwijl de "wifi behouden in slaapstand" wel op "altijd" staat.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Buzz_Fuzz schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:30:
USB voeding gaat niet, maar is ook niet gewenst. De batterij zou bij default settings 2 jaar meegaan btw.
Ik kan de gevoeligheid wel iets verhogen, maar te gevoelig wil ik ook niet, wegens kat (+ robotstofzuiger). Echter zou ik toch wel verwachten dat die effectief 7 meter bedekt zoals geadverteerd...
Dit weekend verder doen...

Die telefoon presence, hoe werkt die? Wifi? Want da's hier ook een probleem. M'n Nexus 5 verliest al jaren z'n wifi verbinding enige tijd na sleep indien niet aan de lader, terwijl de "wifi behouden in slaapstand" wel op "altijd" staat.
ik heb zelf mn eigen geofence logica geconfigureerd staan in een flow van android app Automate. Die laat ik via de Homey Api mijzelf netjes aan/afmelden, heb dus ook de presence van de homey app nu uitgezet omdat die niet heel best werkt.. als hij het doet is het pas een minuut of 2 a 3 later.

Ik wil bijvoorbeeld pas "weg" zijn als ik zowel de netwerken van mijzelf als die van de buren, en een stel ibeacons niet meer zie, en me tevens buiten de gps fence bevind. als dat het geval is, gaat er een timer van een minuut lopen. als binnen die minuut weer 1 van die zaken in range is, ben ik dus nog steeds thuis en had mn telefoon een reboot of geen wifi/bluetooth ofzo, en anders mag hij dan een presense false bericht doorsturen. Niet 100% foolproof nog, maar al een heel eind beter dan de presence detectie in de homey app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

WoutF schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:25:
Nu de Homey in de winkel ligt, is Athom begonnen met het uitsturen van reviewsamples. Ook wij hebben er eentje gekregen en die staat nu bij mij thuis. Vanuit het perspectief van iemand die Homey voor de eerste keer gebruikt kan ik een prima stuk schrijven, maar ik kan natuurlijk nooit alle mogelijke combinaties van flows en apparaten testen (al heb ik hier wel meerdere dingen liggen, Fibaro, KlikaanKlikUit, Hue, etc..). Ook heb ik de bèta-periode niet van dichtbij meegemaakt. Daarom ben ik heel benieuwd naar jullie ervaringen :)

Zijn er mensen die via DM wat vragen willen beantwoorden en hun ervaringen willen delen?
Ik ben erg benieuwd wanneer jullie de review verwachten te publiceren. Enig idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
powermarcel10 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:45:
[...]

Gebruik je ze ook icm de Homey? Zoja, hoe stabiel werkt dit? Heb je er nog een temperatuur sensor bij?

Ow, en hoe heb je hen precies bedraad gemaakt? Dat zou helemaal super zijn..
ja ik gebruik ze ook icm homey. het werkt aardig maar zo heel af en toe dan hapert het nog wel eens, omdat de homy dan niet reageert of een signaal stuurt. Na de laatste update werkt het al wel stukken beter dan eerst haha. Ik heb ze bedraad door bij de gamma een universele adapter te kopen en deze aan de batterij klemmen gesoldeerd ( heb ik overegens bij meer aparaten gedaan ) en whala het werk super. Ik heb er geen temp sensor bij zou eventueel wel een optie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
Ik heb een vraag. Met sinterklaas heb ik een Fibaro druk knop gehad. krijg hem alleen niet gekoppeld aan de Homey. Heb al van alles geprobeerd om heb in leermodus te krijgen maar niks werkt. heb het voltage van de batterij gemeten maar die was ook goed. iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
WoutF schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:25:
Nu de Homey in de winkel ligt, is Athom begonnen met het uitsturen van reviewsamples. Ook wij hebben er eentje gekregen en die staat nu bij mij thuis. Vanuit het perspectief van iemand die Homey voor de eerste keer gebruikt kan ik een prima stuk schrijven, maar ik kan natuurlijk nooit alle mogelijke combinaties van flows en apparaten testen (al heb ik hier wel meerdere dingen liggen, Fibaro, KlikaanKlikUit, Hue, etc..). Ook heb ik de bèta-periode niet van dichtbij meegemaakt. Daarom ben ik heel benieuwd naar jullie ervaringen :)

Zijn er mensen die via DM wat vragen willen beantwoorden en hun ervaringen willen delen?
Al bekend wanneer de review komt?

Gisteren een presentatie gehad van Homey zelf.

Ze hadden een leuke flow gemaakt net een deurbel. De bel gaat, er gaat twee lampjes kinderen, de sonos speelt iets af en alles stopt weer. Best geniaal en zo simpel. Het kan ook werken met een elektrisch slot. Die bijvoorbeeld standaard om 23 uur op slot gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
HomeyCornelisse schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:51:
[...]

ja ik gebruik ze ook icm homey. het werkt aardig maar zo heel af en toe dan hapert het nog wel eens, omdat de homy dan niet reageert of een signaal stuurt. Na de laatste update werkt het al wel stukken beter dan eerst haha. Ik heb ze bedraad door bij de gamma een universele adapter te kopen en deze aan de batterij klemmen gesoldeerd ( heb ik overegens bij meer aparaten gedaan ) en whala het werk super. Ik heb er geen temp sensor bij zou eventueel wel een optie zijn
na nog wat proberen en kloten is het inmiddels gelukt om de knop toe te voegen. de knop was niet zichtbaar bij me apparaten maar stond blijkbaar nog aangemeld bij Homey waar door hij niet wou koppelen. heb meteen een ontwerp fout in de behuizing kunnen oplossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Ik heb zojuist een Fibaro switch fgs-213 aangesloten. Ik heb deze met succes kunnen toevoegen op mijn homey. Als ik nu een flow maak met "aangezet" en "uitgezet" reageert mijn homey goed. Maar als ik vervolgens kies voor "S1 of S2 aangezet" dan gebeurd er niks. In de device instellingen ook al verschillende dingen geprobeerd waaronder: S1 stuur scenes wanneer: 1x drukken, drukken en loslaten, enz.. Enig idee wat ik verkeerd doe?

UPDATE: The scene activation might not be implemented properly, at least it's not fully implemented in the fgs-213. i'm going to look at this, since i really need it fully implemented for where i want my fgs-213 (and fgs-223)
but don't know when yet, little bit busy with stuff i want to fix first. and a small side project that took a little longer then expected but i think before the end of next week (not upcoming week, but the one after)

[ Voor 34% gewijzigd door Count_B op 11-12-2016 00:29 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HeroS
  • Nu online
Oke dan...review is af. Was een behoorlijke klus maar ben zelf tevreden met het eind resultaat :P Volgens mij heb ik elk onderdeel wel behandeld.

Afbeeldingslocatie: http://domotica-blog.nl/image.axd?picture=/2016/Homey/homey-hd.jpg

CONCLUSIE
Athom heeft met de Homey een nieuwe standaard neergezet in domotica land. Het samenvoegen van de verschillende protocollen is slim gedaan. Hierdoor kun je niet alleen de goedkopere (maar minder betrouwbare) 433Mhz apparaten gebruiken maar ook de wat duurdere Z-Wave apparaten. Daarnaast geeft dit ook wat meer toekomst bestendigheid mocht bv een protocol als Zigbee echt door breken.

De interface van de Homey is zeer gemakkelijk in gebruik en voelt prettig aan om te gebruiken. Hierdoor zullen beginnende gebruikers hun weg snel kunnen vinden.

De flow editor waar je regels mee kunt maken zit simpel in elkaar. Dit heeft voor beginnende gebruikers voordelen, dat ze simpel en snel dingen kunnen automatiseren. Voor gevorderde gebruikers is het ontbreken van een "OR" en "ELSE IF" wel een gemis. Hierdoor zullen sommige regels ingewikkelder worden en je zult meer regels dan normaal nodig hebben, waardoor je snel het overzicht zal kwijtraken.
Overigens hebben andere controllers er ook problemen mee om zowel de beginnende als de gevorderde gebruikers goed te bedienen. De Homey werkt aan een REST API waardoor je zaken kunt regelen buiten de Homey om.

Je merkt dat Homey nog volop aan het ontwikkelen is en dat bepaalde basis zaken, welke in andere controllers wel aanwezig zijn, nog ontbreken. Zo is er geen mogelijkheid om flows rechtstreeks te draaien vanaf je smartphone. Andere controllers hebben hiervoor vaak een scene of virtuele schakelaar.
Er is ook geen netwerk heal voor je Z-Wave gedeelte om je netwerk opnieuw op te bouwen (Homey geeft aan dat dit onderwater wel gebeurd) en is de APP nog te simpel en te langzaam. Er is ook geen back-up/restore mogelijkheid van je regels en netwerk. Aan al deze zaken word wel gewerkt door Athom, het zal dus niet lang duren voordat dit ook beschikbaar is.

Dat deze controller deels niet via de cloud werkt is zeer fijn. Hierdoor ben je minder afhankelijk van je internet verbinding en reageert het systeem ook sneller. De cloud heb je nodig voor spraak, remote access en cloud API (zoals een Nest Thermostaat), dit zijn zaken waar je wel even zonder kunt.

De Homey heeft een prijs van €299,00 wat hem niet de goedkoopste maakt, maar je krijgt een controller welke meer protocollen ondersteund dan de concurrenten. Hierdoor is hij wel wat toekomst bestendiger.

Andere unieke eigenschap van deze controller is de spraak. Persoonlijk heb ik zelf niet zoveel met deze feature maar merk wel dat, als het er eenmaal is, je het ook vaker gaat gebruiken. Het werkt alleen nog niet helemaal 100% en dat is jammer. Homey geeft aan dat het systeem zelf lerend is en dat na mate er meer gebruikers komen dit ook beter zal gaan werken.

De ondersteuning voor apparaten is altijd een heikel punt bij elke controller. Homey lijkt dit redelijk op orde te hebben. Je ziet in ieder geval dat er aan de problemen gewerkt wordt. Homey heeft zijn support en communicatie met de gebruikers meer dan goed op orde. Zo is er een forum, slack en een github (om bugs te tracken). Daarnaast zie ik elke week wel een nieuwsbrief voorbij komen met updates. Of te wel: er wordt hard gewerkt om eventuele problemen op te lossen.

Het gedeelte waar je APP's kunt installeren is zeer waardevol. Het is leuk om te zien dat de ontwikkelaars verrassende dingen maken, zeker als Athom de kwaliteit hiervan kan bewaken.

Wat ik nog kan bedenken wat er ontbreekt aan deze controller is een standaard alarm en klimaat paneel. Wil je nu bv een alarm maken dan moet je behoorlijk wat regels in elkaar zetten. Zou fijn zijn als hiervoor een standaard oplossing komt is zoals bij Zipato (ZipaTile) en Fibaro (HC2).

Als ik deze controller in 3 zinnen zou moeten omschrijven:

Homey is een zeer prettig systeem om mee te werken, waarbij elke doelgroep wel zijn draai kan vinden. Is het de ultieme controller? Nee, dat nog niet maar er is een goede basis gelegd om dit wel te worden.

+
Gebruiksvriendelijk
Ondersteuning voor meerdere protocollen
Kan werken zonder cloud
Geen abonnementsvorm

-
Sommige elementen nog in ontwikkeling
Spraak werkt nog niet naar behoren
Ondersteuning modules nog niet 100% op orde
Geen standaard alarm en klimaat paneel

Geheel verder te bekijken via:
http://domotica-blog.nl/post/review-homey-by-athom

en deel 2:
http://domotica-blog.nl/post/review-homey-by-athom-deel-2

Afbeeldingslocatie: http://domotica-blog.nl/image.axd?picture=/2016/Homey/homey-conclusie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeroS schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:29:
Homey is een zeer prettig systeem om mee te werken, waarbij elke doelgroep wel zijn draai kan vinden. Is het de ultieme controller? Nee, dat nog niet maar er is een goede basis gelegd om dit wel te worden.

+
Gebruiksvriendelijk
Ondersteuning voor meerdere protocollen
Kan werken zonder cloud
Geen abonnementsvorm

-
Sommige elementen nog in ontwikkeling
Spraak werkt nog niet naar behoren
Ondersteuning modules nog niet 100% op orde
Geen standaard alarm en klimaat paneel

Geheel verder te bekijken via:
http://domotica-blog.nl/post/review-homey-by-athom

en deel 2:
http://domotica-blog.nl/post/review-homey-by-athom-deel-2

[afbeelding]
Bedankt voor je review, zit aardig wat werk in maar goed uitgezocht/uitgewerkt _/-\o_ , heb inmiddels ook de review op de site gelezen en kan mij vinden in wat je zegt. De zaken die je aandraagt zoals bijvoorbeeld de OR / Else (Athom heeft iig aangegeven naar een oplossing hiervoor te kijken) zijn inderdaad (grote) ontbrekende schakels waar Athom nog wat mee moet doen. Conclusie dat het een dat er een goede basis ligt die ze nu kunnen uitbouwen sluit ik mij dan ook volledig bij aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ik kan mij er ook wel in vinden in de review (mooi gedaan :) ), al vind ik een nadeel momenteel nog wel de betrouwbaarheid. Ik heb nu bijvoorbeeld dat de lampen met de fibaro bewegingssensor niet altijd aangaan. Het lijkt Philips Hue issue te zijn, maar dat is niet heel duidelijk. En zo zijn er wel vaker probleempjes (waar inderdaad wel hard aan gewerkt wordt altijd om het op te lossen) bij een nieuwe firmware of app release die ineens op-poppen.
HeroS schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:29:
Er is ook geen back-up/restore mogelijkheid van je regels en netwerk. Aan al deze zaken word wel gewerkt door Athom, het zal dus niet lang duren voordat dit ook beschikbaar is.
Serge heeft wel al een app gemaakt om flow backups te maken d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door Tweaqer op 12-12-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eragon666
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-01 14:49
Prijs is nu volgens de pricewatch gedaald naar 208 euro bij Robbshop (https://www.robbshop.nl/homey).

Wordt meteen een stuk interessanter met deze prijs!

edit: foutje van de webwinkel.

[ Voor 9% gewijzigd door Eragon666 op 12-12-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Eragon666 schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:52:
Prijs is nu volgens de pricewatch gedaald naar 208 euro bij Robbshop (https://www.robbshop.nl/homey).

Wordt meteen een stuk interessanter met deze prijs!
En weer 299. Had 'm voor 208 in m'n mandje maar net te lang getreuzeld, want ook in m'n mandje is ie nu weer 299 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eragon666
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-01 14:49
Ik had hem wel besteld, maar was een foutje. Dus bestelling is helaas weer geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
ha, kijk wat ik net vind,
https://www.robbshop.nl/ophangbeugel-homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Woensdag was 1.0.4 vrijgegeven in het developers kanaal, deze draait stabiel en verhelpt de bug met zwave waarbij het bleef hangen in 'SendData'. Update is positief ontvangen dus hopelijk nog voor het weekend naar experimenteel om vervolgens naar stabiel te komen. Het zou de laatste update zijn voor 1.1 met de mediamanager.

changelog van 1.0.4 in het developerskanaal:
Added various 'Date & Time' Flow cards for 'Is between .. & ..'
Improved Z-Wave 'SendData' process
Fixed a bug where Z-Wave reports would not get through
Fixed a bug where the mobile view would not load on older devices
Various improvements

[ Voor 32% gewijzigd door lubbertkramer op 16-12-2016 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:54
lubbertkramer schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 07:31:
Woensdag was 1.0.4 vrijgegeven in het developers kanaal, deze draait stabiel en verhelpt de bug met zwave waarbij het bleef hangen in 'SendData'. Update is positief ontvangen dus hopelijk nog voor het weekend naar experimenteel om vervolgens naar stabiel te komen. Het zou de laatste update zijn voor 1.1 met de mediamanager.

[...]
Is het ook bekend waar die SendData bug vandaan komt? Z-wave is volgens mij al eens eerder stable verklaard. Uiteraard begrijp ik dat je later alsnog bugs tegen kan komen. Maar is deze bug toen niet ontdekt? Of is de bug ontstaan door een nieuwe programmeerfout o.i.d.? Of zijn dit vragen waar je in het developers kanaal ook geen antwoord op krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk84 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:48:
[...]

Is het ook bekend waar die SendData bug vandaan komt? Z-wave is volgens mij al eens eerder stable verklaard. Uiteraard begrijp ik dat je later alsnog bugs tegen kan komen. Maar is deze bug toen niet ontdekt? Of is de bug ontstaan door een nieuwe programmeerfout o.i.d.? Of zijn dit vragen waar je in het developers kanaal ook geen antwoord op krijgt?
Er is daar niet over gesproken in het developerskanaal sinds de update van woensdag naar 1.0.4, ik weet dat er in general op slack en op het forum over gesproken is en door Emile op gereageerd is. Ik ben zelf de laatste tijd druk geweest dus wat minder actief geweest, hier ook wat minder gepost.

Zwave heeft bij mij nooit het probleem gehad maar heb alleen fibaro spullen, probleem speelde niet bij iedereen bleek ook uit de ervaringen van gebruikers. Denk daarom dat het meer een combinatie van factoren is die het veroorzaakte waar ze achter komen doordat we het gebruiken groter dan in een veilige omgeving op kantoor, de diversiteit neemt toe in het wild. Geen enkele Homey gebruikt dezelfde devices / apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mij werd het probleem veroorzaakt door devices (battery powered meestal) die soms niet reageerden als er een commando naartoe gestuurd werd.
Homey bleef hier op hangen omdat er geen time-out ingebouwd was, dus die hebben ze nu wel ingebouwd.

Niet 100% zeker, maar zo had ik het begrepen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fire69 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:04:
Volgens mij werd het probleem veroorzaakt door devices (battery powered meestal) die soms niet reageerden als er een commando naartoe gestuurd werd.
Homey bleef hier op hangen omdat er geen time-out ingebouwd was, dus die hebben ze nu wel ingebouwd.

Niet 100% zeker, maar zo had ik het begrepen :)
Dit vind ik wel erg knullig. Een zelfde situatie heb ik ook gezien bij http requests. Daar zit standaard een timeout van 21!! Seconden In. Dat kun je in je eigen apps gelukkig overrulen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

lubbertkramer schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 07:31:

[...]
Ben benieuwd of dit weekend mijn lampen het dan nog doen. De laatste 4 updates is het elke keer weer raak, homey kan de lampen (zipato z-wave rgbw lampen) niet meer vinden en weigert er contact mee te maken. Zonder enige wijziging aan mijn kant, na 2 of 3 keer een pull the plug, verschijnen ze automagisch weer en werkt het weer even. Wel bijzonder vervelend dat ik dus elke keer in het donker thuis kom op die manier.

Enfin, afwachten dus. Verder nog steeds wel tevreden met Homey, de Zipato box ligt nog steeds ongebruikt te wachten op betere tijden :) Zolang Homey aan de weg blijft timmeren zoals nu, zie ik die kans steeds kleiner worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens Annemarie op Slack zou 1.0.4 vandaag in experimental moeten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
lubbertkramer schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:36:
Volgens Annemarie op Slack zou 1.0.4 vandaag in experimental moeten komen
Tevens een update geweest van de Fibaro app zie ik. Hoop dat Z-wave (Fibaro) na vanavond weer een stukje beter werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Webgnome schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:37:
[...]
Dit vind ik wel erg knullig. Een zelfde situatie heb ik ook gezien bij http requests. Daar zit standaard een timeout van 21!! Seconden In. Dat kun je in je eigen apps gelukkig overrulen
Bij Zware is het als je het zo leest niet volgens het protocol.

Maar het is toch een best redelijke default voor HTTP? Liever een hoge default dan een default die soms onnodig onderbreekt.
Ik ken wel wat api's die zo lang duren bij een call met koude cache. Of een simpeler geval: een harde schijf spin-up voordat je een response krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:32:
[...]

Bij Zware is het als je het zo leest niet volgens het protocol.

Maar het is toch een best redelijke default voor HTTP? Liever een hoge default dan een default die soms onnodig onderbreekt.
Ik ken wel wat api's die zo lang duren bij een call met koude cache. Of een simpeler geval: een harde schijf spin-up voordat je een response krijgt.
21 seconden een redelijke default? Sorry dat ik het zeg maar jij vind server to server timeouts van 21 seconden redelijk? Toevallig kwam ik er achter omdat ik een ap aan het maken ben om met een rest bridge te connecten. Aangezien ik ook foutafhandeling er in wilde maken voor wanneer dit apparaat nit beschikbaar was had ik de server even uitgezet. Het gaat fout bij het volgende: \

1. Als je een device paired via een wizard wordt er een connectie geopend tussen jou backend en de frontend. Dit is een , zover ik heb kunnen zien, gewone xhr request met een lange time out. Echter is deze korter dan de timeout die intern gebruikt wordt. Dus wat gebeurt er dan wanneer je interne code 21 seconden later rapporteerd dat er iets mis gaat? Dat komt nooit aan omdat de frontend timedout..

21 seconden is gewoon veel te lang voor dit soort zaken. 2 seconden.. kan ik inkomen maar langer dan 5 ~ 6 is , in mijn geval, gewoon not done.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

TL:DR
Wat is nu het verschil tussen 'schakel een flow in' en 'activeer een flow'? Ik ga daar nog wel eens de mist mee in. Ik kies dan de default 'schakel in' maar daar gebeurd niks mee.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:34

Felyrion

goodgoan!

Tallguy schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:59:
TL:DR
Wat is nu het verschil tussen 'schakel een flow in' en 'activeer een flow'? Ik ga daar nog wel eens de mist mee in. Ik kies dan de default 'schakel in' maar daar gebeurd niks mee.
Volgens mij kun je met schakel in / schakel uit zorgen dat een flow wel of niet actief staat. Stel je hebt een flow met "zet lamp aan als beweging is gedetecteerd", dan kun je deze middels een andere flow op specifieke tijden bijvoorbeeld compleet uitzetten. Dan zal hij bij beweging dus de lamp niet meer aanzetten.

Activeer een flow is een flow éénmalig uitvoeren denk ik.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@felyrion: Bedankt, die snap ik nu wel :)

Andere vraag: Ik heb vanmiddag met wat flows zitten spelen om Homey, na al die maanden, wat gestructureerder te krijgen (iets waar we volgens mij allemaal wel mee bezig zijn). Ik heb nu echter opeens dat als ik handmatig wat lampen aan doe, deze na enkele minuten alsnog uit gaan (door Homey). Ik kan alleen in mijn flows niet zien of daar een trigger zit (volgens mij nl niet).
Is er een manier in Homey om te zien wat deze exact doet qua commando's afvuren naar (in dit geval KAKU) devices en wat dat commando heeft getriggerd?
Ik zou dan hopelijk kunnen zien iets in de trant van "signaal: lamp keuken uit, trigger: flow XYZ"

En nog een vraag: Ik heb de Aeotec recessed door sensor geplaatst. Die werkt op een batterij en zal dus afhankelijk zijn van de afstand van sensor naar Homey om het signaal door te geven. Dat is nu ook mijn enige z-wave device in mijn huis.
Als ik zo her en der lees zou ik een repeater kunnen plaatsen om de afstand te kunnen vergroten tussen sensor en Homey. Dat zou dus met een losse repeater kunnen, maar schijnbaar ook met een powered z-wave device.
Klopt het dat het orginele model van de Fibaro rookdetector (FGSS-001) dan die functie heeft? Model #2 is nl niet meer aan te sluiten op 24v dus...die zou dan niks qua versterking van het z-wave signaal kunnen doen, correct?

Edit: ik blijk dus te zoeken naar een door Homey gesupporte 230v Zwave rookmelder :)
Is die er?

[ Voor 36% gewijzigd door Tallguy op 17-12-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Inderdaad alleen de oude rookmelder van Fibaro kan op 12/24 volt worden aangesloten. Helaas is die niet meer verkrijgbaar. Hoe het met andere merken zit weet ik niet. Heb je niet iets anders wat je wilt schakelen en daarvoor een module kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tallguy, je kan inderdaad netstroom Z Wave devices gebruiken om het signaal door te geven. Probeer wel Z Wave+ te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Heb niet direct iets anders momenteel dat ik wil schakelen met een (door netstroom voorziene) Z-wave. Heb al boel KAKU in m'n huis. Rookmelders ook en die zitten aan 230v, maar die zijn dus niet zomaar te vervangen door een Z-wave versie die Homey ondersteunt.

Maar klopt het wel zoals ik het dacht: dat de v2 van Fibaro's rookdetector niet als een repeater kan dienen en dat alleen continue powered z-wave devices dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
@Tallguy: helemaal correct

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Tallguy schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:51:
@felyrion: Bedankt, die snap ik nu wel :)

Andere vraag: Ik heb vanmiddag met wat flows zitten spelen om Homey, na al die maanden, wat gestructureerder te krijgen (iets waar we volgens mij allemaal wel mee bezig zijn). Ik heb nu echter opeens dat als ik handmatig wat lampen aan doe, deze na enkele minuten alsnog uit gaan (door Homey). Ik kan alleen in mijn flows niet zien of daar een trigger zit (volgens mij nl niet).
Is er een manier in Homey om te zien wat deze exact doet qua commando's afvuren naar (in dit geval KAKU) devices en wat dat commando heeft getriggerd?
Ik zou dan hopelijk kunnen zien iets in de trant van "signaal: lamp keuken uit, trigger: flow XYZ"

...
Je kunt deze eens uitproberen:
https://github.com/irritanterik/homey-realtime-logpage Downloaden, config.js instellen en de html pagina's openen in Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@Joolee : thanks, ga ik eens mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2009
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
iemand een idee waarop de flow editor is gebaseerd (node-red, noflo ) of is deze volledig door Athom zelf ontwikkeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zag vandaag een Fibaro starterset voor weinig voorbij komen. Om Fibaro te gebruiken met Homey, heb ik daar een basisstation van Fibaro voor nodig?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gisteravond is 1.0.5 vrijgegeven in developerskanaal, als alles goed gaat zou deze vandaag naar experimental komen. Emile gaf daarbij aan dat 1.1 einde van de week (als alles goed gaat) naar developerskanaal komt dus hij komt er nu echt aan. Van wat hij heeft laten zien met globale variabelen (var kan gebruikt worden, bv dim niveau als var), media manager en wallpapers is het een grote update _/-\o_
1.0.5 (Developerskanaal)
Added a 'Ask for a specific answer' Flow condition under Microphone
Added support for Z-Wave hexadecimal defaultConfiguration values
Added support for Z-Wave association group hints
Fixed a bug where a user's insights would not be deleted when the user was deleted
Fixed a bug where Flow delays using minutes would not work
Fixed a bug where the 'Nobody is home' Flow card would not work
Various improvements
Kecin schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:56:
Ik zag vandaag een Fibaro starterset voor weinig voorbij komen. Om Fibaro te gebruiken met Homey, heb ik daar een basisstation van Fibaro voor nodig?
Nee, fibaro kun je rechtstreeks koppelen aan Homey :) Wat ontbreekt is het kunnen updaten van je fibaro devices (als er een update voor beschikbaar), dan heb je een basisstation nodig of bv Robbshop kan het voor je doen

Edit:
Als je de fibaro starterkit op iBood bedoelde dan kun je ze beter los kopen. Dat is goedkoper zonder de homecenter lite en dan kun je de zwave + variant aanschaffen van de verschillende devices ;)

En let even op, klein addertje dat de stekker devices uit de set penaarde hebben (voor België) en dus een adapter nodig hebben (zie de comments @ ibood)

[ Voor 27% gewijzigd door lubbertkramer op 20-12-2016 11:56 . Reden: Link toegevoegd onder Robbshop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Fixed a bug where Flow delays using minutes would not work:

^fijn, die had ik inderdaad ook sinds 1.0.4 uitkwam :) Ask for specific answer is ook een erg fijne aanvulling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

lubbertkramer schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:02:
Nee, fibaro kun je rechtstreeks koppelen aan Homey :) Wat ontbreekt is het kunnen updaten van je fibaro devices (als er een update voor beschikbaar), dan heb je een basisstation nodig of bv Robbshop kan het voor je doen

Edit:
Als je de fibaro starterkit op iBood bedoelde dan kun je ze beter loskopen, is goedkoper zonder de homecenter lite en dan kun je de zwave + variant aanschaffen van de verschillende devices ;)

En let even op, klein addertje dat de stekker devices uit de set penaarde hebben (voor België) en dus een adapter nodig hebben (zie de comments @ ibood)
Hey,
Om die set ging het inderdaad! Bedankt voor het uitzoeken en het uitgebreide antwoord. Dan koop ik lekker losse sensoren :+!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!
1.0.5 is zojuist vrijgekomen in experimental. Voor wie het hierboven gemist had hier de changelog:
1.0.5 experimental
Added a 'Ask for a specific answer' Flow condition under Microphone
Added support for Z-Wave hexadecimal defaultConfiguration values
Added support for Z-Wave association group hints
Fixed a bug where a user's insights would not be deleted when the user was deleted
Fixed a bug where Flow delays using minutes would not work
Fixed a bug where the 'Nobody is home' Flow card would not work
Various improvements
https://firmware.athom.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Hmm..ik ben met behulp van @Joolee wat wijzer: Ik zie in de realtime logging dat Homey op een gegeven moment denkt dat ik niet meer thuis ben ["unavailable","Away"]...en even later ziet hij me weer ["available",null]

Snap alleen niet waarom. Heb alleen mijn Iphone als device kenbaar gemaakt. Ja, heb ook de Smart Presence APP geïnstalleerd, maar die hangt momenteel aan geen enkele flow meer (en inmiddels disabled). Eens zien wat dat doet.

Wel apart dat de logging qua tijdregistratie een uur achter loopt terwijl de locatie van de Homey in NL klopt. Zie ook geen andere optie om daar iets in aan te passen. Dat blijkt echter in de logging tool zelf te zitten, want Homey geeft de juiste tijd aan.

EDIT: het zit in de Smart Presence...die ziet mijn Iphone elke keer verdwijnen....en een minuutje later ongeveer weer verschijnen.
Hebben jullie dit ook?

[ Voor 32% gewijzigd door Tallguy op 20-12-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:15:
Hmm..ik ben met behulp van @Joolee wat wijzer: Ik zie in de realtime logging dat Homey op een gegeven moment denkt dat ik niet meer thuis ben ["unavailable","Away"]...en even later ziet hij me weer ["available",null]

Snap alleen niet waarom. Heb alleen mijn Iphone als device kenbaar gemaakt. Ja, heb ook de Smart Presence APP geïnstalleerd, maar die hangt momenteel aan geen enkele flow meer (en inmiddels disabled). Eens zien wat dat doet.

Wel apart dat de logging qua tijdregistratie een uur achter loopt terwijl de locatie van de Homey in NL klopt. Zie ook geen andere optie om daar iets in aan te passen. Dat blijkt echter in de logging tool zelf te zitten, want Homey geeft de juiste tijd aan.

EDIT: het zit in de Smart Presence...die ziet mijn Iphone elke keer verdwijnen....en een minuutje later ongeveer weer verschijnen.
Hebben jullie dit ook?
Heeft waarschijnlijk er mee te maken dat Homey afhankelijk is van de app. Deze vraagt waarschijnlijk op bepaalde tijden aan je telefoon of die er nog is (denk iets van iddle state of zo) en als je je telefoon te lang niet gebruikt dan denkt homey dus dat je er nit meer bent omdat de app geen signaal heeft gegeven. Dit is niet echt op te lossen ook niet voor third party apps. Denk ik..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik heb de timer van Smart Presence aangepast 'afwezigheid vertraging' van de default 900seconden naar 1500 seconden als test.
Als dat niet gaat werken, dan gaan die app er (helaas) af bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat betreft de tijd, waarschijnlijk werkt Homey intern met GMT. Aangezien wij in de winter leven in de tijdzone GMT+1 is het logisch dat die tijd een uurtje achter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:45:
[...]

Hey,
Om die set ging het inderdaad! Bedankt voor het uitzoeken en het uitgebreide antwoord. Dan koop ik lekker losse sensoren :+!
ik zit ook hier naar te kijken..maar die losse sensoren zijn toch duur 8)7 ...

ik heb er al gauw iets van 10 nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:14:
[...]

ik zit ook hier naar te kijken..maar die losse sensoren zijn toch duur 8)7 ...

ik heb er al gauw iets van 10 nodig..
Dat oa die van Fibaro duur zijn is bekend maar niemand zei ook dat het goedkoop zou zijn :) De starterset was gewoon een miskoop geweest door A geen Zwave+ varianten B Penaarde waardoor de wallplug en HClite al een koppelstuk moesten hebben wat je apart moest kopen, in totaal was het goedkoper om ze los aan te schaffen. Goed alternatief zijn de Zwave spullen van Neo, oa Robbshop verkoopt ze (scheelt pakweg de helft :) ) en er is al een app voor (wel op typenummers letten) en lijkt ook nog op dat van fibaro -> Neo app Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o oke...thanks!..

was meer een opmerking naar de dure sensoren...niet een kritische opmerking, juist top als iemand je op weg helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:27:
o oke...thanks!..

was meer een opmerking naar de dure sensoren...niet een kritische opmerking, juist top als iemand je op weg helpt!
Haha was ook een richting aangevend van dat er andere opties zijn naast Fibaro om te bekijken. Neo is vooral goedkoop als je ze zelf aankoopt vanuit het buitenland of in groepsverband (EU model). Op Slack zijn vooral Neo experts te vinden, daar hebben ze het ook nog wel eens over samen een grotere partij in te kopen ipv ieder voor zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens aan...daar heb ik wat aan...

ps. slack zie ik veel voorbij komen...moet ik ook maar eens gaan bekijken..of installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Iemand al eens ervaren dat een flow waarin een magneetcontact een stopcontact schakelaar moet triggeren dat doet, maar de lamp vervolgens niet aan gaat, ondanks dat je de schakelaar in de app naar 'On' ziet gaan?
Zet je de schakelaar in de app handmatig aan, dan gaat de lamp wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 11:37
Het zal wel aan mij liggen maar ik wil een flow maken waarbij de buitenlamp (Hue) uitsluitend na zonsondergang en voor zonsopgang bij het openen van de schuifpui (contact van KAKU) een paar minuten 100% fel wordt, en daarna weer terugzakt naar 25%.
Ik krijg dit maar niet voor elkaar.
Iemand een voorbeeld?

Edit: Als ik zeg ALS contactalarm gaat aan EN Het is na zonsondergang en Het is voor zonsopgang DAN Verander helderheid naar 100 % EN Verander helderheid naar 25% met een vertraging van 3 minuten, gebeurt er niets als ik de pui open.

Ik krijg dan een rood kruis bij Het is voor zonsopgang en er gebeurt helemaal niets.

[ Voor 36% gewijzigd door arene op 21-12-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arene schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:06:
Het zal wel aan mij liggen maar ik wil een flow maken waarbij de buitenlamp (Hue) uitsluitend na zonsondergang en voor zonsopgang bij het openen van de schuifpui (contact van KAKU) een paar minuten 100% fel wordt, en daarna weer terugzakt naar 25%.
Iemand een voorbeeld?
Deel je flow/flows eens wat je al hebt dmv screenshot van de flow dan kunnen we meekijken. Je weet ook zeker dat het signaal aankomt bij je KAKU device omdat je hier geen bevestiging van terugkrijgt zoals bij zwave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 13:28
Ik wil ook heel graag beginnen aan de Homey maar ik zit nog steeds met smart te wachten op de toon koppeling, weet iemand of hier al meer duidelijkheid over is?.
Het schijnt dat Eneco bewust de koppeling aan het tegenhouden of vertragen is ivm api problemen of omdat ze met een concurrerend product bezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dewoudloper schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:24:
Ik wil ook heel graag beginnen aan de Homey maar ik zit nog steeds met smart te wachten op de toon koppeling, weet iemand of hier al meer duidelijkheid over is?.
Het schijnt dat Eneco bewust de koppeling aan het tegenhouden of vertragen is ivm api problemen of omdat ze met een concurrerend product bezig zijn?
Ze hebben afgelopen week een aantal testen gedaan maar hierover heeft Annemarie (athom medewerker) nog weinig losgelaten, het traject loopt en komt er uiteindelijk wel :) Toon zal niet ineens een Homey worden maar zie Toon meer in de catagorie Alexa/Dot/Google Home etc.

Verwijderd

lubbertkramer schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:31:
[...]

Op Slack zijn vooral Neo experts te vinden, daar hebben ze het ook nog wel eens over samen een grotere partij in te kopen ipv ieder voor zich :)
Moet je voor slack(homey) uitgenodigd worden?

ik heb de app geïnstalleerd...maar heb voor de rest geen uitnodigingen en via mijn mailadres krijg ik niks :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:15:
[...]

ik heb de app geïnstalleerd...maar heb voor de rest geen uitnodigingen en via mijn mailadres krijg ik niks :?
Je kunt gewoon inloggen met je account voor Homey. Als je die nog niet hebt kun je die aanmaken op de website van Homey.

• Jovink538
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:15:
[...]

https://slack.athom.com Kijk hier eens.
En via de app
Athomcommunity.slack.com

• jip_86
arene schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:06:
Iemand een voorbeeld?

Edit: Als ik zeg ALS contactalarm gaat aan EN Het is na zonsondergang en Het is voor zonsopgang DAN Verander helderheid naar 100 % EN Verander helderheid naar 25% met een vertraging van 3 minuten, gebeurt er niets als ik de pui open.

Ik krijg dan een rood kruis bij Het is voor zonsopgang en er gebeurt helemaal niets.
Je hebt twee uitsluitende voorwaarden. Test bijvoorbeeld maar met tijd is 8:00 en het is niet 8:00, dan krijg je ook een rood kruis. Je kan het wellicht met een variabele proberen die op true gezet word met een zonsopkomst flow en een zonsondergang flow die de variabele false maakt. Die variabele dan gebruiken in je huidige flow 'contact is verbroken' en zonisonder = true.

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:37:
Iemand al eens ervaren dat een flow waarin een magneetcontact een stopcontact schakelaar moet triggeren dat doet, maar de lamp vervolgens niet aan gaat, ondanks dat je de schakelaar in de app naar 'On' ziet gaan?
Zet je de schakelaar in de app handmatig aan, dan gaat de lamp wel aan.
Het magneetcontact stuurt kennelijk dusdanig veel signalen (433Mhz) dat het signaal naar de stopcontact schakelaar er niet doorheen kwam. Stel ik 'm in met 2 seconden vertraging, dan werkt het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JBS schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:32:
[...]
Het magneetcontact stuurt kennelijk dusdanig veel signalen (433Mhz) dat het signaal naar de stopcontact schakelaar er niet doorheen kwam. Stel ik 'm in met 2 seconden vertraging, dan werkt het prima.
433mhz, het blijft een super systeem...

• JBS
  • Niet online

JBS

Fire69 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:11:
[...]

Yep, Goedkoop, maar z'n nadelen. Ben de boel nu aan het uitbreiden met Z-Wave, maar dit was nog 433Mhz. Tock ook weer zonde om die te vervangen zolang het niet 'kritische' zaken zijn.

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Fire69 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:11:
[...]

Heeft niets met 433 te maken maar met de implementatie van diverse leveranciers (KAKU/HE).
Er zijn ook 433 systemen die geen "burst" signaal van enkele seconden sturen. Zoals b.v. de X10 deurcontacten of bewegingssensoren.
Tja, 433mhz is ook maar een verzamelnaam. :)
Je hebt er goeie tussen maar ook een hoop slechte.
Heb je met X10 dan niet NOG meer kans dat een signaal gemist wordt?
Pagina: 1 ... 25 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.