error33 schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:48:
En mensen hoe bevalt de update 1.0.1 ?
Zelf zou ik er positiever over willen berichten. Ondanks dat Chrome cq browsers niet meer ondersteund worden heb ik betere resultaten met Chrome dan met de app. Deze loopt geregeld vast en sluit zich dan af onder macOS 10.12.1.
Locatievoorziening welke nu in de IOS app zit werkt niet naar behoren. Registreerd soms wel en dan weer niet. aan/afwezigheid
Na de update liep de tijd een uur verkeerd. Herstart leverde niks op uiteindelijk door het verplaatsen(enkele mm) van het locatiespeldje en een reboot stond de tijd goed.
Grafieken zijn nog steeds een hel om deze af te lezen. Als je een overzicht van een week bekijkt is het een hele klus om met de tijden die er onderstaan te bekijken welke dag het is.
Fibaro modules kunnen nog steeds niet gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn. Twee voorbeeldjes de Bewegingssensor ondersteund nog niet de seismograaf functie. De FGS-223 ondersteund nog steeds maar een schakelaar.
Een backup functie ontbreekt nog, wat me tegenhoud om meerdere modules van Domoticz over te zetten naar Homey.
En zo zijn er nog wel wat basis functionaliteiten te benoemen.
Had toch zeer de hoop dat nu versie 1.0 in de winkels ligt er een beter bruikbare Homey zou zijn.
Kan mij nu na enige tijd gebruik wel goed vinden in jouw bevindingen. Ik vergelijk het met Zipato die toch vooral op connectivity en stabiliteit echt wel verder zijn. Grafieken zijn bij hen echter helemaal niet bruikbaar, tenzij je het zelf gaat zitten exporteren en importeren in google sheets. De multisensor van Aeotec wordt ook niet volledig ondersteund, tamper protect (waarbij zipato direct de alarm functionaliteit af gaat) doet helemaal niets. Ook zijn er geen triggers op die seismograaf/tamper protect, waarmee ik vermoed dat die gewoon nog niet in de aeotec app gebouwd zijn.
Ik vind het jammer dat Homey geen 5ghz wifi lijkt te ondersteunen, ik heb 1 accesspoint dat zowel 2,4 (groot bereik richting de slaapkamers) als 5ghz (maximale snelheid in de woonkamer) heeft, met dezelfde naam. Mijn telefoon zit dus of op de 2,4 of op 5ghz en schakelt zelf naadloos over. De Homey app snapt daar helemaal niets van, en rekent mij een keer of 500 per dag thuis/niet thuis.
Notification management is leuk bedacht, maar zeer ongelukkig uitgevoerd.. ik wil in de popup die ik krijg als ik mn notifications zelf bekijk, per notification een dismiss kruisje hebben (zoals alle popups in browsers ook hebben), en een clear all knopje om alle notifications daar weg te klikken. Nu moet ik via n omweg naar settings toe.. het kan wel, maar vind het erg omslachtig zo.
Ook het updaten van mijn Zipato RGBW lampen is niet zo naadloos als ik had gehoopt. De vorige versie van de zipato app had geen ondersteuning voor de kleurinstelling van de lampjes en kon dus alleen wit/geel aan uit en dimstand instellen. Nieuwere versie is gepubliceerd en nu moet ik 1 voor 1 alle lampen weer uit mn zwave netwerk gooien om ze weer 1 voor 1 los toe te voegen. De lamp zelf verandert niet, waarom kan Homey dat zelf niet doen, en sterker nog: als deze procedure dan nodig is om welke reden dan ook, kondig dit dan met een notification bij mij aan zodat ik weet dat ik nieuwe functionaliteit kan aanschakelen (nu krijg ik alleen een notification van update van de app, maar daarin is mij niet bekend wat er nieuw is)?
De nieuwe homey "desktop app" doet bij mij niets anders dan crashen, dus die negeer ik voorlopig maar even. Chrome doet het nog wel prima.
Zwave is zeker nog niet zo stabiel als zipato dat had, daar hoefde ik maar 1x per 6 maanden hooguit een resetje te doen als er iets niet lekker werkte, bij Homey is het helaas elke week nog dat ik m moet rebooten zodat hij weer weet dat ik lampen en sensoren heb, en dat hij die zou moeten kunnen aan/uitschakelen.
Spraak is naar mijn idee wel veel stabieler geworden sinds 1.0, kan placebo zijn maar homey verstaat me nu een factor 2x beter dan voorheen, op exact dezelfde plek met dezelfde flows/keywords.
Het lijkt wellicht heel negatief, maar ik ben zeker positief over mijn andere ervaringen met Homey, en denk ook zeker dat ze het juiste pad gevonden hebben. Ben alleen bang dat de gemiddelde mediamarkt consument minder geduld zal hebben dan wij.