• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:52

djbarney

XBL: DeejayBarney

lubbertkramer schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:58:
[...]

Homey is ook niet "alway-on" in mijn ogen en moet eerst de trigger "Ok Homey" ontvangen voordat je een commando kunt geven. Ik zie Athom in ieder geval niet op korte termijn zelf iets aanbieden als een repeater omdat de focus nu eerst lig bij de retail verkoop / uitbouwen functionaliteiten Homey wat naar voren kwam op de community dag.

Maar ik denk dat een repeater d.m.v. de API's prima zou werken, je kan nu ook via tekst je spraak al invoeren waardoor een commando een flow start, is alleen wat "tweakers" werk :)
Ik ben zelf nog niet zo ver, maar heb al wel enkele Windows 10 tablets klaarliggen die ik voor deze doeleinden wil gaan gebruiken. De android app luistert niet constant en zou daarmee niet fijn werken. Ik ben van plan zelf een cortana / voice enabled app te gaan maken die samen met de HomeyDash (zie athom forum) op de tablets gaat draaien. Voice laat ik dan via cortana/azure voice services omzetten naar text, die vervolgens tegen de api aan moet gaan communiceren.

De ontwikkelaar die nu de HomeyDash aan het bouwen is (3rd party) heeft al logica om een ruimte te assignen aan het specifieke dashboard, dus met wat extra bouwwerk zou het moeten kunnen lukken om commando's als "lights on, dim lights" specifiek voor die ruimte te maken waar je je dan zelf bevind, ipv dat homey denkt dat alle lampen in alle kamers aan moeten.

Andere optie zou natuurlijk een amazon dot ofzo per kamer kunnen zijn, maar in hoeverre die te customizen is zodat je de resultaten van de voice herkenning kan rerouten ergens anders heen, weet ik nog niet.

[ Voor 6% gewijzigd door djbarney op 17-11-2016 14:21 ]

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
Ik lees hier de hele tijd dat Infrarood nog niet werkt. Betekent dit dat je je tv er nog niet mee aan kan sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
djbarney schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:20:
[...]

Ik ben zelf nog niet zo ver, maar heb al wel enkele Windows 10 tablets klaarliggen die ik voor deze doeleinden wil gaan gebruiken. De android app luistert niet constant en zou daarmee niet fijn werken. Ik ben van plan zelf een cortana / voice enabled app te gaan maken die samen met de HomeyDash (zie athom forum) op de tablets gaat draaien. Voice laat ik dan via cortana/azure voice services omzetten naar text, die vervolgens tegen de api aan moet gaan communiceren.

De ontwikkelaar die nu de HomeyDash aan het bouwen is (3rd party) heeft al logica om een ruimte te assignen aan het specifieke dashboard, dus met wat extra bouwwerk zou het moeten kunnen lukken om commando's als "lights on, dim lights" specifiek voor die ruimte te maken waar je je dan zelf bevind, ipv dat homey denkt dat alle lampen in alle kamers aan moeten.

Andere optie zou natuurlijk een amazon dot ofzo per kamer kunnen zijn, maar in hoeverre die te customizen is zodat je de resultaten van de voice herkenning kan rerouten ergens anders heen, weet ik nog niet.
Die ken ik, heb die zelf ook draaien en de ontwikkelaar is inmiddels bezig met V3 inderdaad. Denk dat een project als dit goed laat zien wat mogelijk is dmv de api's en om hier zelf een soort van repeater / kamer(room) dashboard van te maken.

Daarnaast heeft Athom ook laten weten om dashboards te willen gaan gebruiken op de community dag en denk dat daar ook functionaliteiten inkomen die wij hier zoeken al is dat niet per definitie een repeater te noemen / is nog maar de vraag of die constant naar "Ok homey" gaat luisteren..
lubbertkramer schreef op zondag 13 november 2016 @ 02:02:
Dashboards
Emile heeft het kort gehad over dashboards en hoe Athom dit ziet. Athom ziet de functionaliteit van een dashboard als iets wat je zelf kan samenstellen en dat kun je dan tonen in de mobiele applicatie, op een tablet aan de muur of op je desktop. Je kan door deze mogelijkheid dus inzichten tonen als je verbruik voor de woonkamer + de lampen aan/uit en kleur veranderen + de thermostaat weergave van temperatuur en bedienen en wat je meer wilt bedenken. Zie het als widgets in een gepersonaliseerd of kamer afhankelijk dashboard :)
RobertoBravo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:28:
Ik lees hier de hele tijd dat Infrarood nog niet werkt. Betekent dit dat je je tv er nog niet mee aan kan sturen?
Verschilt per device en omgeving. Infrarood blijft een oud signaal wat gevoelig is voor ruis. Collega van mij heeft het prima werkende met zijn tv maar het hangt enorm af van het signaal/ richting waar het signaal hee moet omdat Homey geen 360 graden infrarood doet en je omgeving (waar staat Homey en je IR device). Daarnaast gaven ze aan dat er op korte termijn een upgrade komt van de infrarood database waardoor ze out-of-the-box meer apparaten ondersteunen.

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 17-11-2016 14:36 ]

RobertoBravo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:28:
Als je een 'domme' tv hebt die alleen maar via ir werkt dan moet je de homey goed positioneren en dan zou het theoretisch kunnen werken. Er zijn mensen die het werkend hebben maar ook mensen die dat niet hebben.
lubbertkramer schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:47:
Hier draai ik inmiddels 1.0.0-RC.1 en zojuist is bekend geworden dat de final vandaag beschikbaar komt in het developers kanaal waarna deze vanavond/morgen beschikbaar komt voor iedereen.

[...]
Ik hoop toch niet dat ze dit zo snel rushen. Kan mij nog herrineren dat ze ergens in de .8 branche van de firmware dit ook gedaan hebben en dat ging niet helemaal goed..

[ Voor 35% gewijzigd door Webgnome op 17-11-2016 14:45 ]

Strava | AP | IP | AW

Webgnome schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:44:
Ik hoop toch niet dat ze dit zo snel rushen. Kan mij nog herrineren dat ze ergens in de .8 branche van de firmware dit ook gedaan hebben en dat ging niet helemaal goed..
Zijn geen veranderingen behalve bugfixing, nieuwe setup wizard en instellingen voor notificatie's. Verder is de huidige versie al vrijwel de 1.0 versie. Bluetooth verwacht ik nog niet tenzij ze vanavond nog met een verrassing uit de hoge hoed komen. Media manager was sowieso al uitgesteld tot na 1.0.

Edit:
Gezien je vraag denk ik dat jij nog niet in het developer channel zit, heeft dat een reden? Gezien je wel app's hebt gemaakt lijkt het mij voor jou ook wenselijk om deze te kunnen testen voor een software update naar experimenteel / stabiel gaat?

[ Voor 19% gewijzigd door lubbertkramer op 17-11-2016 14:55 ]

lubbertkramer schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:53:
[...]

Zijn geen veranderingen behalve bugfixing, nieuwe setup wizard en instellingen voor notificatie's. Verder is de huidige versie al vrijwel de 1.0 versie. Bluetooth verwacht ik nog niet tenzij ze vanavond nog met een verrassing uit de hoge hoed komen. Media manager was sowieso al uitgesteld tot na 1.0.

Edit:
Gezien je vraag denk ik dat jij nog niet in het developer channel zit, heeft dat een reden? Gezien je wel app's hebt gemaakt lijkt het mij voor jou ook wenselijk om deze te kunnen testen voor een software update naar experimenteel / stabiel gaat?
Ja de reden dat ik nog geen experimenteel draai is vrij simpel. Ik heb maar een homey en woon niet alleen. Dus kan het niet permiteren dat Homey in een keer iets fout doet zonder dat ik er iets mee van doen heb. Zo het liefste een tweede homey willen hebben voor debug maar dat is prijzig.

Strava | AP | IP | AW

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:42

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

djbarney schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:20:
[...]

Voice laat ik dan via cortana/azure voice services omzetten naar text, die vervolgens tegen de api aan moet gaan communiceren.
Dat was mijn plan ook, maar dan met Autovoice + Tasker (icm OK Google)
Maar ik kan nergens vinden hoe ik de text naar homey kan sturen (wel hoe ik homey wat kan laten zeggen)

Ik wil namelijk niet voor elke flow een 2e maken met een text trigger via de http get app

Kan jij wat info delen ? :)

Proffesioneel Platzak

• djbarney

djbarney

Mr_Gee schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:22:
[...]

Dat was mijn plan ook, maar dan met Autovoice + Tasker (icm OK Google)
Maar ik kan nergens vinden hoe ik de text naar homey kan sturen (wel hoe ik homey wat kan laten zeggen)

Ik wil namelijk niet voor elke flow een 2e maken met een text trigger via de http get app

Kan jij wat info delen ? :)
De beste "eerste hulp" hierbij zal https://developers.athom.com/api/ zijn ;) Het stukje waar ik het over had is de speech-input.

• Mr_Gee

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

thanks daar had ik idd al geneust, had ook al de vraag op slack gesteld, maar door de bomen zien ze soms het bos niet meer
voor de speech output heb je namelijk gewoon een URL die je kan aanroepen, leek mij logisch dat er ook zo iets voor de speech input is (of zou zijn)

Proffesioneel Platzak

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
das volgens mij dezelfde die je bedoeld.
je kunt beneden in dat venster gewoon je opdracht intypen.
of bedoel je dat niet
Mr_Gee schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:12:
thanks daar had ik idd al geneust, had ook al de vraag op slack gesteld, maar door de bomen zien ze soms het bos niet meer
voor de speech output heb je namelijk gewoon een URL die je kan aanroepen, leek mij logisch dat er ook zo iets voor de speech input is (of zou zijn)
Zoals hierboven aangegeven begint het bij https://developers.athom.com/ en https://developers.athom.com/api/ daar staat zowel de input als output met speech maar je moet wel kunnen programmeren wil je ermee aan de slag kunnen.

Om bij Homey zelf input / output te controleren of in te voeren verander /manager/ in je url:
- jouwhomeyurl / manager/speech-output/ om te zien wat Homey zei
- jouwhomeyurl / manager/speech-input/ om te zien wat Homey hoorde of om tekst als input voor spraak te doen
Webgnome schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:17:
[...]

Ja de reden dat ik nog geen experimenteel draai is vrij simpel. Ik heb maar een homey en woon niet alleen. Dus kan het niet permiteren dat Homey in een keer iets fout doet zonder dat ik er iets mee van doen heb. Zo het liefste een tweede homey willen hebben voor debug maar dat is prijzig.
Ik heb er ook maar een maar vanwege oplevering nieuwbouw in januari is het nu een waar speelterrein maar als we daar wonen is dat ook voorbij ben ik bang, tot die tijd geniet ik er nog even van _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door lubbertkramer op 17-11-2016 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Mediamarkt Tilburg heeft de Homey in de winkel staan, dus mocht je hem fysiek willen kopen kan dat o.a. daar.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcEKrystal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-07 08:53
lubbertkramer schreef op zondag 13 november 2016 @ 02:02:
Oke, vandaag was de Homey of Athom communitydag (geef het beestje een naampje) en ik was erbij...
Whaa, waarom heb ik dit gemist? Hier zou ik ook wel heel graag bij willen zijn geweest.
Waar was de datum bekent gemaakt? Kon niks in m'n mail vinden >.<

Anyway, bedankt voor de samenvatting! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Gee

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

lubbertkramer schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:27:
Om bij Homey zelf input / output te controleren of in te voeren verander /manager/ in je url:
- jouwhomeyurl / manager/speech-output/ om te zien wat Homey zei
- jouwhomeyurl / manager/speech-input/ om te zien wat Homey hoorde of om tekst als input voor spraak te doen
[...]
Ja zo ver was ik idd al, maar dat bedoelde ik niet, als je de volgende URL aanroept :
http://yourhomeyip/api/app/com.internet/homeysay/<<welcome-home----steen-jensen>>
waarbij je je text tussen <<>> aanpast (de URL doet t niet met spaties, "-" lost dat op en werkt als pauze)
dan zegt homey dat..
Zo kan je homey dus laten praten.. nu wil ik precies het omgekeerde, praten tegen homey via een URL
(zonder deze functionaliteit te programmeren natuurlijk)

Proffesioneel Platzak

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AcEKrystal schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 03:23:
[...]

Whaa, waarom heb ik dit gemist? Hier zou ik ook wel heel graag bij willen zijn geweest.
Waar was de datum bekent gemaakt? Kon niks in m'n mail vinden >.<

Anyway, bedankt voor de samenvatting! <3
Via Slack en het Forum van Athom, stond en staat momenteel nog steeds bij de bovenste 5 aankondigingen @ forum.athom.com maar hier de directe link -> https://forum.athom.com/d...p-12th-of-november#latest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_Gee schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:00:
[...]

Ja zo ver was ik idd al, maar dat bedoelde ik niet, als je de volgende URL aanroept :
http://yourhomeyip/api/app/com.internet/homeysay/<<welcome-home----steen-jensen>>
waarbij je je text tussen <<>> aanpast (de URL doet t niet met spaties, "-" lost dat op en werkt als pauze)
dan zegt homey dat..
Zo kan je homey dus laten praten.. nu wil ik precies het omgekeerde, praten tegen homey via een URL
(zonder deze functionaliteit te programmeren natuurlijk)
voor wat het waard is. Hier een dump van een request naar de speech-input pagina

Iets met dingetjes

[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 18-11-2016 14:18 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:23:
[...]

voor wat het waard is. Hier een dump van een request naar de speech-input pagina

[verwijderd]
Euh...
Buiten het feit dat we niet veel kunnen met je interne IP, is het nog minstens 2 keer zichtbaar. ;)

Waar we wel iets mee kunnen doen is je bearer_token en je homey_id. Eigenlijk kan iedereen nu volledig toegang tot je Homey hebben.

Ik zou het effe weg doen dus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 18-11-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Gee

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Ja dat wilde ik je ook even melden, haal maar snel weg
het IP adres is niet zo'n probleem daarentegen omdat het intern is

[ Voor 56% gewijzigd door Mr_Gee op 18-11-2016 11:33 ]

Proffesioneel Platzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_Gee schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:32:
Ja dat wilde ik je ook even melden, haal maar snel weg
het IP adres is niet zo'n probleem daarentegen omdat het intern is
Als we dan toch aan het melden zijn...
Professioneel is met 1 f en 2 ss'en :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Gee

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Scherp ;)

Proffesioneel Platzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:01:
[...]

Euh...
Buiten het feit dat we niet veel kunnen met je interne IP, is het nog minstens 2 keer zichtbaar. ;)

Waar we wel iets mee kunnen doen is je bearer_token en je homey_id. Eigenlijk kan iedereen nu volledig toegang tot je Homey hebben.

Ik zou het effe weg doen dus ;)
Thanks, was nog vroeg zeg maar.. ofzoiets.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
1.0.1
Added Notification management
Added mobile component for buttons
Added functionality to specify phonetics for speech output
Improved the silence timeout when talking to Homey
Added new Setup Wizard
Various speech improvements
Various improvements
Het is Versie 1.0.1 (niet 1.0.0) en is 228.4 MB

quote van emile op slack:
Haha, it's a big one because we wipe all system data, to 'start fresh' at 1.0.0
(User data is not wiped, don't worry)

[ Voor 28% gewijzigd door Tweaqer op 18-11-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Bij de reviews zag ik veel negatieve ervaringen. Nu het ding eenmaal eindelijk in de winkel ligt, kunnen we dan verwachten dat (bijna) alle bugs zijn opgelost?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Kecin schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:16:
Bij de reviews zag ik veel negatieve ervaringen. Nu het ding eenmaal eindelijk in de winkel ligt, kunnen we dan verwachten dat (bijna) alle bugs zijn opgelost?
De update hierboven is bedoeld als 'retail update' waardoor het apparaat retail ready zou moeten zijn, even afwachten dus. Hij is net pas beschikbaar en ik ben hem nu aan het downloaden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Angelgamer schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:15:
[...]

Het is Versie 1.0.1 (niet 1.0.0) en is 228.4 MB
Klopt, versie 1.0.0 gaf nog een bug in zwave. Idem voor de nieuwe setup wizard, deze liep gisteravond vast op de wifi setup. Athom heeft toen handmatig oa die van mij doorgezet toen wij aan het testen waren, dit is vanmorgen allemaal opgelost. Hulde daardoor aan het Athom team die gisteravond om 2300 nog aan het werk waren _/-\o_

En wat screenshots van de nieuwe setup wizard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cKySfo34zsfTiAWcmNcZDzaP/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kCt48My4ia9GzmKXTJnEDJP0/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BU4OmquLntp6gaKETHRlUhsH/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fijpFTOnPcT47u9rneViD3Ak/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JIhxRZGJDNxhwcTAD5c3iXIL/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MTwTY3lsAMjL0rw2gcQI2iGL/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gieJy2tG9KD3mPt3e6XAilMX/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SomNWqLy0sAWwoaS5cSrPLHx/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0eJ3WFX177HYwEK3lm8j1xvY/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H0gl28LqYhT0oBC7D9Zj1x38/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cuY3XZVMXRGb0OTWpglXylbQ/full.png

[ Voor 75% gewijzigd door lubbertkramer op 18-11-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Angelgamer schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:17:
[...]

De update hierboven is bedoeld als 'retail update' waardoor het apparaat retail ready zou moeten zijn, even afwachten dus. Hij is net pas beschikbaar en ik ben hem nu aan het downloaden..
Ik ben benieuwd naar je ervaringen :). Ik volg Homey vanaf het begin maar de laatste maanden niet meer actief.
Nu de Echo, de Dot, etc ook beschikbaar worden is het natuurlijk een race. Het gaat bij me in huis komen, maar welke variant is nog onbekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kecin schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:19:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen :). Ik volg Homey vanaf het begin maar de laatste maanden niet meer actief.
Nu de Echo, de Dot, etc ook beschikbaar worden is het natuurlijk een race. Het gaat bij me in huis komen, maar welke variant is nog onbekend.
Zit nog wel een groot verschil tussen Homey en Echo idem voor de Google variant. Die kunnen alleen via wifi / internet zaken aansturen maar hebben geen bluetooth, 433mhz, z-wave etc aanboord dus het zit nog wel in een ander segment in mijn ogen dan waar Homey gaat zitten.

Ik kan je zeggen dat Homey de laatste weken/maanden serieuze stappen heeft genomen met de rewrite's en uiteraard blijven er gebreken/bugs en/of problemen maar dat heb je overal maar in het algemeen is de software nu stabiel en is het klaar om verder uit te breiden. De laatste software updates hebben ook niet meer zaken gebroken wat voorheen wel gebeurde. Uiteraard zijn er nog klachten over onder andere infrarood maar dit heeft oa te maken met het protocol wat verouderd is, je omgeving ivm ruis en de richting waaruit je IR wilt zenden van ontvanger/reciever plus dat de database van signalen nu nog beperkt is.

Bedoel je trouwens de Kickstarter Dot? Die hebben contact gehad met Athom en zijn samen aan het kijken om dit out of the box met Homey te laten werken, mogelijk door een app naast de bluetooth functionaliteiten van Homey

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 18-11-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op dit moment is versie 1.0.1 van de Firmware gereleased. Hier zitten aardig wat bugfixes en dergelijke in en maakt het mogelijk om op een officiele manier ook Sonos app te installeren!

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Deed eerst chrome alleen het als browser en heb ik die speciaal voor homey er op gezet wordt nu geen enkele browser meer ondersteund :( Niet handig als je buitenshuis bent en je moet wat aanpassen of herstarten.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Laatst online: 28-09-2021
error33 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:26:
Deed eerst chrome alleen het als browser en heb ik die speciaal voor homey er op gezet wordt nu geen enkele browser meer ondersteund :( Niet handig als je buitenshuis bent en je moet wat aanpassen of herstarten.
En nu in het Nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
error33 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:26:
Je bedoelt waarschijnlijk dat wanneer je homey nu opstart in je Chrome browser je een melding krijgt dat je een desktop app moet installeren. Dat hoeft dus niet. Je kunt gewoon gebruik blijven maken van Chrome. Het is waarschijnlijk een functionaliteit van Athom zodat ze zeker weten dat de browser die gebruikt wordt Chrome is. De Desktop app is namelijk niet meer en minder dan een webview ( Chromium ) waar geen extensies en andere prularia in is geladen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

De melding die Chrome laat zien is letterlijk:

Browsers zijn niet ondersteund......enz

Als ik verder klik werkt het wel nog inderdaad. Maar blijkbaar wil Athom geen ondersteuning voor browsers meer.

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 21:36
Schizo007nl schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:44:
Mediamarkt Tilburg heeft de Homey in de winkel staan, dus mocht je hem fysiek willen kopen kan dat o.a. daar.
Hier in Zwolle opgepikt. Gast zei dat ze hem nog niet hadden omdat ik hem niet zag in het Hue en INNR schap. Zag ik hem beneden ineens liggen bij oa de KlikAanKlikUit spullen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
error33 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:46:
De melding die Chrome laat zien is letterlijk:

Browsers zijn niet ondersteund......enz

Als ik verder klik werkt het wel nog inderdaad. Maar blijkbaar wil Athom geen ondersteuning voor browsers meer.
Ja inderdaad dat. Gisteren op Slack is daar wat kritiek op gekomen aangezien het verwarrend is. Eerst mensen aansporen om Chrome te installeren en nu met een desktop app komen. De gedachte is natuurlijk dat een dergelijke desktop app geen plugins,extensions you name it heeft die roet in het eten kunnen gooien.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
@Fire69 misschien is het een idee om deel 2 te starten op GoT omdat het nu een retail product is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Angelgamer schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:02:
@Fire69 misschien is het een idee om deel 2 te starten op GoT omdat het nu een retail product is?
Op papier wel ja :'(

macOS 15.5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
En in de praktijk ook

Homey retail

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

En mensen hoe bevalt de update 1.0.1 ?

Zelf zou ik er positiever over willen berichten. Ondanks dat Chrome cq browsers niet meer ondersteund worden heb ik betere resultaten met Chrome dan met de app. Deze loopt geregeld vast en sluit zich dan af onder macOS 10.12.1.

Locatievoorziening welke nu in de IOS app zit werkt niet naar behoren. Registreerd soms wel en dan weer niet. aan/afwezigheid

Na de update liep de tijd een uur verkeerd. Herstart leverde niks op uiteindelijk door het verplaatsen(enkele mm) van het locatiespeldje en een reboot stond de tijd goed.

Grafieken zijn nog steeds een hel om deze af te lezen. Als je een overzicht van een week bekijkt is het een hele klus om met de tijden die er onderstaan te bekijken welke dag het is.

Fibaro modules kunnen nog steeds niet gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn. Twee voorbeeldjes de Bewegingssensor ondersteund nog niet de seismograaf functie. De FGS-223 ondersteund nog steeds maar een schakelaar.

Een backup functie ontbreekt nog, wat me tegenhoud om meerdere modules van Domoticz over te zetten naar Homey.

En zo zijn er nog wel wat basis functionaliteiten te benoemen.

Had toch zeer de hoop dat nu versie 1.0 in de winkels ligt er een beter bruikbare Homey zou zijn.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

error33 schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:48:

Zelf zou ik er positiever over willen berichten. Ondanks dat Chrome cq browsers niet meer ondersteund worden heb ik betere resultaten met Chrome dan met de app. Deze loopt geregeld vast en sluit zich dan af onder macOS 10.12.1.

Locatievoorziening welke nu in de IOS app zit werkt niet naar behoren. Registreerd soms wel en dan weer niet. aan/afwezigheid

Na de update liep de tijd een uur verkeerd. Herstart leverde niks op uiteindelijk door het verplaatsen(enkele mm) van het locatiespeldje en een reboot stond de tijd goed.

Grafieken zijn nog steeds een hel om deze af te lezen. Als je een overzicht van een week bekijkt is het een hele klus om met de tijden die er onderstaan te bekijken welke dag het is.

Fibaro modules kunnen nog steeds niet gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn. Twee voorbeeldjes de Bewegingssensor ondersteund nog niet de seismograaf functie. De FGS-223 ondersteund nog steeds maar een schakelaar.

Een backup functie ontbreekt nog, wat me tegenhoud om meerdere modules van Domoticz over te zetten naar Homey.

Had toch zeer de hoop dat nu versie 1.0 in de winkels ligt er een beter bruikbare Homey zou zijn.
Locatie probleem met iphone had ik ook, bleek instellingen te zijn van de iphone, werkt nu weer perfect (ook bij andere iphines van mijn gezinsleden die gekoppeld zijn.
Fibaro sensors heb ik niet in gebruik, dus geen oordeel over.
Rest van mijn apparatuur: gordijnen, rolluiken verlichting en remote kachels (onder de veranda) werken flawless tot op heden (met uitzondering van wat KAKU sensors (maar dat ligt aan het beperkte zendvermogen dezes ..
IR is idd nog wel een bottleneck, nog behoorlijk wat problemen mee (reageert ene keer wel, andere keer weer niet).
stembesturing is wel gevoelig voor omgevings geluid, maar ik gebruik Homey hoofdzakelijk voor het volledig automatiseren .. wordt er steeds blijer mee :-) , nu in gebruik sinds februari 2016)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed, 0.10.x/1.0.0-RC1/1.0.0 draaiden al stabiel op wat problemen met z-wave na maar met 1.0.1 draait Homey als een zonnetje :)
Wellicht een OSX probleem ,ervaar hier onder Windows weinig problemen met de app maar zou dit zeker even bij Athom neerleggen d.m.v. een issue.
Zit dit inmiddels al in de officiele iOS Homey app of praat je nu over de iOS beta?
Probleem van locatie, kan heel veel oorzaken hebben wat niet gelijk Homey gerelateerd hoeft te zijn. Hier in ieder geval niet het probleem gehad met tijd/locatie.
De multi sensor werkt dus wel gewoon alleen vind je het niet handig dat onder inzichten een weergave van de attribuut beweging de seismograaf nog niet is toegevoegd en daardoor betitel je het als dat ze niet gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn? Ik weet niet maar inzichten gaat geen trigger geven maar alleen inzicht, de multi sensor doet toch iets als hij beweging detecteert en triggert daarmee een flow als je die gemaakt hebt dus werkt de attribuut toch? Weet niet of er al een issue van gemaakt is dat onder inzichten dit nog niet mogelijk naast de standaard weergave maar anders zal dat een eerste stap zijn om dit bij Athom kenbaar te maken.
Eigenlijk idem voor bovenstaande, heb je hier al een issue van gemaakt? Ben wel benieuwd wat je allemaal met inzichten doet, moet eerlijk bekennen dat ik er eigenlijk alleen naar kijk als er problemen zijn en verder laat ik het links liggen.
Backup zit al standaard in Homey, als je gaat herstellen kun je dit met behouden van gegevens of Homey vanuit de fabriek herstellen. Backup functie van flows/devices naar je eigen machine zal niet gebeuren heeft Athom al laten weten omdat er dan uitwisseling van backups/flows/ etc kan plaatsvinden maar flows zullen dan niet werken omdat flows gekoppeld zijn aan een deviceid en dit voor iedere Homey uniek is. Ze zijn wel aan het kijken of online backup een mogelijkheid zou zijn maar dit is nog niet concreet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gieJy2tG9KD3mPt3e6XAilMX/full.png
We weten wat er in versie 1.0 zit en wat er in 1.1 / 1.2 aangaat komen maar verder is het nog een mistig geheel op wat gedachtes na van Athom. Denk dat ze heel duidelijk zijn in wat ze willen gaan leveren en daarop kun je je eigen plan trekken.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik een bruikbare Homey heb maar ik heb ook vooral Fibaro spullen eraan hangen wat al een redelijk tijdje stabiel werkt. Daarnaast zaken als marantz reciever, hue/lifx lampen en verder apps als kodi, buienradar, couchpotato, nzbget etc. Op dit moment draait Homey voor mij nog in test en zal hij vanaf 2017 het zwaarder krijgen als ik hem wil gaan inzetten als hart van onze nieuwbouwwoning en zal hij meer verschillende devices gekoppeld krijgen en meer aan sturing moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
lubbertkramer schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:21:
[...]
Probleem van locatie, kan heel veel oorzaken hebben wat niet gelijk Homey gerelateerd hoeft te zijn. Hier in ieder geval niet het probleem gehad met tijd/locatie.
[...]
Het was in dit geval wel een Homey-bug (ik had het ook) waardoor flows in de war gingen. Er is overigens ook een github issue van. Daarnaast ook wel wat problemen met de Hue app (meerdere berichten gelezen dat deze bij gebruikers iedere dag crashed) dus voor mij - ondanks dat Fibaro wel prima werkt - ook nog niet helemaal de gewenste 1.0(.01) versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Kan mij nu na enige tijd gebruik wel goed vinden in jouw bevindingen. Ik vergelijk het met Zipato die toch vooral op connectivity en stabiliteit echt wel verder zijn. Grafieken zijn bij hen echter helemaal niet bruikbaar, tenzij je het zelf gaat zitten exporteren en importeren in google sheets. De multisensor van Aeotec wordt ook niet volledig ondersteund, tamper protect (waarbij zipato direct de alarm functionaliteit af gaat) doet helemaal niets. Ook zijn er geen triggers op die seismograaf/tamper protect, waarmee ik vermoed dat die gewoon nog niet in de aeotec app gebouwd zijn.

Ik vind het jammer dat Homey geen 5ghz wifi lijkt te ondersteunen, ik heb 1 accesspoint dat zowel 2,4 (groot bereik richting de slaapkamers) als 5ghz (maximale snelheid in de woonkamer) heeft, met dezelfde naam. Mijn telefoon zit dus of op de 2,4 of op 5ghz en schakelt zelf naadloos over. De Homey app snapt daar helemaal niets van, en rekent mij een keer of 500 per dag thuis/niet thuis.

Notification management is leuk bedacht, maar zeer ongelukkig uitgevoerd.. ik wil in de popup die ik krijg als ik mn notifications zelf bekijk, per notification een dismiss kruisje hebben (zoals alle popups in browsers ook hebben), en een clear all knopje om alle notifications daar weg te klikken. Nu moet ik via n omweg naar settings toe.. het kan wel, maar vind het erg omslachtig zo.

Ook het updaten van mijn Zipato RGBW lampen is niet zo naadloos als ik had gehoopt. De vorige versie van de zipato app had geen ondersteuning voor de kleurinstelling van de lampjes en kon dus alleen wit/geel aan uit en dimstand instellen. Nieuwere versie is gepubliceerd en nu moet ik 1 voor 1 alle lampen weer uit mn zwave netwerk gooien om ze weer 1 voor 1 los toe te voegen. De lamp zelf verandert niet, waarom kan Homey dat zelf niet doen, en sterker nog: als deze procedure dan nodig is om welke reden dan ook, kondig dit dan met een notification bij mij aan zodat ik weet dat ik nieuwe functionaliteit kan aanschakelen (nu krijg ik alleen een notification van update van de app, maar daarin is mij niet bekend wat er nieuw is)?

De nieuwe homey "desktop app" doet bij mij niets anders dan crashen, dus die negeer ik voorlopig maar even. Chrome doet het nog wel prima.

Zwave is zeker nog niet zo stabiel als zipato dat had, daar hoefde ik maar 1x per 6 maanden hooguit een resetje te doen als er iets niet lekker werkte, bij Homey is het helaas elke week nog dat ik m moet rebooten zodat hij weer weet dat ik lampen en sensoren heb, en dat hij die zou moeten kunnen aan/uitschakelen.

Spraak is naar mijn idee wel veel stabieler geworden sinds 1.0, kan placebo zijn maar homey verstaat me nu een factor 2x beter dan voorheen, op exact dezelfde plek met dezelfde flows/keywords.

Het lijkt wellicht heel negatief, maar ik ben zeker positief over mijn andere ervaringen met Homey, en denk ook zeker dat ze het juiste pad gevonden hebben. Ben alleen bang dat de gemiddelde mediamarkt consument minder geduld zal hebben dan wij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:50
Waardeloze keuze om een desktop app te maken. Ik gebruik voor bijna alle zaken een Chromebook die altijd in de woonkamer rondslingert. Die wordt nu buitenspel gezet :/
Misschien aan het einde van het jaar weer als Google de playstore aanslingert voor dit apparaat....

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:08
1 van de belangrijkste zaken waar ik de Homey voor wil gebruiken is stadsverwarming. Ik wil er namelijk 2 radiator knoppen mee gaan aansturen. Het is hier nu altijd warm of koud, en icm een temperatuur sensor wil ik dat Homey voor mij een op voorhand geprogrammeerde temperatuur regelt. (Warm als ik er ben, koud als ik weg ben)

Ik heb er al eens eerder over bericht, maar de Danfoss LC-13 kranen en alle afgeleiden hiervan zoals de versie van Devolo, werken niet goed en stabiel. Foutmeldingen, hoog batterij verbruik, etc..

Ik vrees dat deze ook niet op korte termijn goed gaan werken.

Heeft iemand nog suggesties voor andere thermostaat knoppen die wel goed worden ondersteund door Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
djbarney schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:33:
[...]
Ik vind het jammer dat Homey geen 5ghz wifi lijkt te ondersteunen, ik heb 1 accesspoint dat zowel 2,4 (groot bereik richting de slaapkamers) als 5ghz (maximale snelheid in de woonkamer) heeft, met dezelfde naam. Mijn telefoon zit dus of op de 2,4 of op 5ghz en schakelt zelf naadloos over. De Homey app snapt daar helemaal niets van, en rekent mij een keer of 500 per dag thuis/niet thuis.
Heb je "Access Point Isolation"/"Client Isolation" aan staan op het access point?

Ik neem aan verwacht dat een Homey op een niveau hoger dan het ethernet niveau kijkt naar welke apparaten er aanwezig zijn. Zo'n functie zou er voor kunnen zorgen dat de apparaten elkaar niet kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
powermarcel10 schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:06:
1 van de belangrijkste zaken waar ik de Homey voor wil gebruiken is stadsverwarming. Ik wil er namelijk 2 radiator knoppen mee gaan aansturen. Het is hier nu altijd warm of koud, en icm een temperatuur sensor wil ik dat Homey voor mij een op voorhand geprogrammeerde temperatuur regelt. (Warm als ik er ben, koud als ik weg ben)

Ik heb er al eens eerder over bericht, maar de Danfoss LC-13 kranen en alle afgeleiden hiervan zoals de versie van Devolo, werken niet goed en stabiel. Foutmeldingen, hoog batterij verbruik, etc..

Ik vrees dat deze ook niet op korte termijn goed gaan werken.

Heeft iemand nog suggesties voor andere thermostaat knoppen die wel goed worden ondersteund door Homey?
Je zou eens kunnen kijken naar Tado, die knoppen worden ook ondersteund dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GermanPivo schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:46:
Waardeloze keuze om een desktop app te maken. Ik gebruik voor bijna alle zaken een Chromebook die altijd in de woonkamer rondslingert. Die wordt nu buitenspel gezet :/
Misschien aan het einde van het jaar weer als Google de playstore aanslingert voor dit apparaat....
Je kan je Chromebook gewoon blijven gebruiken hoor... :?
De melding van die app is er gewoon zodat mensen die IE proberen gebruiken niet kunnen zeuren. 'Werkt het niet in je browser? Da' s omdat je onze app niet gebruikt' is iets handiger dan mensen uitleggen dat ze Chrome moeten gebruiken. Dan krijg je waarschijnlijk 'maar da's toch ook gewoon een browser?' als commentaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:50
Fire69 schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:13:
[...]

Je kan je Chromebook gewoon blijven gebruiken hoor... :?
De melding van die app is er gewoon zodat mensen die IE proberen gebruiken niet kunnen zeuren. 'Werkt het niet in je browser? Da' s omdat je onze app niet gebruikt' is iets handiger dan mensen uitleggen dat ze Chrome moeten gebruiken. Dan krijg je waarschijnlijk 'maar da's toch ook gewoon een browser?' als commentaar...
Heb je een goed punt, maar lijkt me niet zo heel lastig om te detecteren welke browser iemand gebruikt. Mocht dat Chrome zijn, dan geen melding. ;) Nu wekken ze de indruk dat de hele website straks niet meer werkt.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Vandaag de Homey binnen gekregen en ik vroeg me af of het mogelijk is om de Homey een vast IP adres te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Count_B schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:16:
Vandaag de Homey binnen gekregen en ik vroeg me af of het mogelijk is om de Homey een vast IP adres te geven?
Dat heb ik geregeld via de DHCP server van mijn router zelf op basis van zijn mac-adres. Werkt prima, ook voor de Hue bridge, mijn NAS, mediaspeler en pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

ANdrode schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:10:
[...]

Heb je "Access Point Isolation"/"Client Isolation" aan staan op het access point?

Ik neem aan verwacht dat een Homey op een niveau hoger dan het ethernet niveau kijkt naar welke apparaten er aanwezig zijn. Zo'n functie zou er voor kunnen zorgen dat de apparaten elkaar niet kunnen zien.
Heb ik inderdaad ook naar gekeken, maar nee. Ik denk dat 't probleem zit in het feit dat hij niet naar mn ssid kijkt maar naar het id onderwater.. Die verschilt natuurlijk per radiozender in mn router. Ik zou het veel toffer vinden als ik in homey kan aangeven welke wifi netwerk ssids van mij zijn, dat kan hij prima zelf scannen ook. Phone app mag dan presence "closeby" status geven als hij een van de wifi netwerken van mn directe buren ziet, en "at home" als ik op m'n eigen wifi zit. Zou volgens mij de boel een stuk stabieler maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GermanPivo schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:16:
[...]

Heb je een goed punt, maar lijkt me niet zo heel lastig om te detecteren welke browser iemand gebruikt. Mocht dat Chrome zijn, dan geen melding. ;) Nu wekken ze de indruk dat de hele website straks niet meer werkt.
Tja, probleem daarmee is dat er al meerdere keren op Slack of forum iemand kwam vertellen dat er iets niet werkte (in de interface of zelfs toevoegen van devices) terwijl ze toch echt wel Chrome gebruiken!
En dan daarna ontdekten dat 'Oeps, extension X blokkeerde het!' het probleem was...

Dat ga je dus niet voorhebben met die app. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Gister aardig zitten spelen maar kan nergens de optie vinden om handmatig een flow te activeren. Dus bv niet met je stem maar gewoon via de Homey app of iets dergelijks. Ik gebruik namelijk Anyremote op mijn galaxy S6 die een serie handelingen verricht als ik bv een film ga kijken of als ik ga gamen. Is hier een oplossing voor?

Gr. Emiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:11
Count_B schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:24:
Gister aardig zitten spelen maar kan nergens de optie vinden om handmatig een flow te activeren. Dus bv niet met je stem maar gewoon via de Homey app of iets dergelijks. Ik gebruik namelijk Anyremote op mijn galaxy S6 die een serie handelingen verricht als ik bv een film ga kijken of als ik ga gamen. Is hier een oplossing voor?

Gr. Emiel
Je kan via de App "Better Logic" op de homey een BitFlip aanmaken en deze als trigger gebruiken voor je flow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Firetrooper schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:28:
[...]

Je kan via de App "Better Logic" op de homey een BitFlip aanmaken en deze als trigger gebruiken voor je flow.
Snap eigenlijk niet waarom dit geen basis functionaliteit is in de homey app. Als het zelf met een app van een paar euro wel kan... Maar goed ga er eens naar kijken, bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Count_B op 22-11-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Count_B schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:24:

Gr. Emiel
Count_B schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:33:
[...]

Snap eigenlijk niet waarom dit geen basis functionaliteit is in de homey app. Als het zelf met een app van een paar euro wel kan... Maar goed ga er eens naar kijken, bedankt!
In aanvulling op Firetrooper hierbij link naar hoe je dit met een bitflip kunt doen en vanuit de Homey app dus een flow kan triggeren zonder extra kosten, scheelt je weer die paar euro :9 -> https://forum.athom.com/d...r-a-flow-in-the-homey-app

[ Voor 21% gewijzigd door lubbertkramer op 22-11-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Nu Homey volwassen wordt, ook maar eens een Fibaro multisensor aangeschaft. Later zullen er vast meer sensoren komen, maar wil klein beginnen: licht aan/uit adhv LUX. Vond het zelf heel simpel klinken, maar bij het maken van flows loop ik toch ergens tegenaan..

Hoe weet de sensor dat het in de kamer licht wordt door de zon, als er op dat moment binnen een lamp brand? Is verschil in LUX tussen zon en lamp goed te zien? Of moet ik de lampen uit laten gaan, om daarna de LUX waarde te checken?

Tips zijn welkom!

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:13
Ik hanteer zelf een ondergrens en een aparte bovengrens.
Dus bijvoorbeeld: onder 30 lux moet de lamp aan, maar boven de 90 lux moet deze weer uit.

edit:
Waarbij het verschil tussen beide uiteraard gelijk of groter moet zijn dan de lichtopbrengst van je lamp.
(uiteraard makkelijk te meten door in lichte maar ook donkere omstandigheden je lamp eens aan en uit te zetten... en dan de lux waardes te vergelijken)
keverjeroen schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:17:
Nu Homey volwassen wordt, ook maar eens een Fibaro multisensor aangeschaft. Later zullen er vast meer sensoren komen, maar wil klein beginnen: licht aan/uit adhv LUX. Vond het zelf heel simpel klinken, maar bij het maken van flows loop ik toch ergens tegenaan..

Hoe weet de sensor dat het in de kamer licht wordt door de zon, als er op dat moment binnen een lamp brand? Is verschil in LUX tussen zon en lamp goed te zien? Of moet ik de lampen uit laten gaan, om daarna de LUX waarde te checken?

Tips zijn welkom!

[ Voor 14% gewijzigd door Corvo op 22-11-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Corvo schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:28:
Ik hanteer zelf een ondergrens en een aparte bovengrens.
Dus bijvoorbeeld: onder 30 lux moet de lamp aan, maar boven de 90 lux moet deze weer uit.

edit:
Waarbij het verschil tussen beide uiteraard gelijk of groter moet zijn dan de lichtopbrengst van je lamp.
(uiteraard makkelijk te meten door in lichte maar ook donkere omstandigheden je lamp eens aan en uit te zetten... en dan de lux waardes te vergelijken)

[...]
De plaatsing van zo'n sensor is natuurlijk ook nog iets om even bij stil te staan. Als het je puur gaat om het licht dat je buiten hebt, dan zou je hem natuurlijk bij een raam kunnen zetten (niet in direct zonlicht wellicht, omdat dan de lux values enorm stijgen), maar wel zodanig dat wanneer het buiten licht is, de lux values veel hoger zullen zijn dan wanneer je eigen lamp er op schijnt. Bij mij ligt de sensor op een kast, met uitzicht op de hele huiskamer (voor motion) en gelijktijdig krijgt hij voldoende licht van zonlicht, en weinig licht uit lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
djbarney schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:59:
[...]

De plaatsing van zo'n sensor is natuurlijk ook nog iets om even bij stil te staan. Als het je puur gaat om het licht dat je buiten hebt, dan zou je hem natuurlijk bij een raam kunnen zetten (niet in direct zonlicht wellicht, omdat dan de lux values enorm stijgen), maar wel zodanig dat wanneer het buiten licht is, de lux values veel hoger zullen zijn dan wanneer je eigen lamp er op schijnt. Bij mij ligt de sensor op een kast, met uitzicht op de hele huiskamer (voor motion) en gelijktijdig krijgt hij voldoende licht van zonlicht, en weinig licht uit lampen.
Denk inderdaad dat ik wat met de locatie moet gaan spelen. Wil hem ook voor motion gebruiken, waardoor dicht bij het raam niet heel handig is in onze woonkamer. Ook wil ik lampen aan als het donker is, doordat het gordijn dicht is (terwijl het buiten misschien al licht is).

Ik zal via insights eens kijken wat het verschil in lux is bij zonlicht en bij lamplicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corvo
Ik gebruik de sensor zelf ook voor bewegingsdetectie. Dus de sensor staat op een centraal punt in de woonkamer, als in: weinig keuze waar ik deze kan zetten als ik qua bewegingsdetectie een groot gebied wil bestrijken.

Kijken naar de lux waardes via insights lijkt me dan inderdaad een goed idee. :)
keverjeroen schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:11:

Denk inderdaad dat ik wat met de locatie moet gaan spelen. Wil hem ook voor motion gebruiken, waardoor dicht bij het raam niet heel handig is in onze woonkamer. Ook wil ik lampen aan als het donker is, doordat het gordijn dicht is (terwijl het buiten misschien al licht is).

Ik zal via insights eens kijken wat het verschil in lux is bij zonlicht en bij lamplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnijveen
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-08 10:33
Ik denk dat je een combinatie van een aantal apps zou kunnen gebruiken om je lux meeting om te zetten naar Licht aan. UC: Schakel licht aan als lx < x lux + er is iemand thuis. Een combi van presence (Homey IOS app) of een andere presence app (Smart Presence / Nest enz) Better Logic en State Control gaan je hierbij helpen. Check de wiki van State Control voor wat voorbeelden. Zo wil je denk ik ook een flow hebben die checked of de lx waarde al een tijdje (Countdown app) boven de grenswaarde zit. Enzoverder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
hnijveen schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:13:
Ik denk dat je een combinatie van een aantal apps zou kunnen gebruiken om je lux meeting om te zetten naar Licht aan. UC: Schakel licht aan als lx < x lux + er is iemand thuis. Een combi van presence (Homey IOS app) of een andere presence app (Smart Presence / Nest enz) Better Logic en State Control gaan je hierbij helpen. Check de wiki van State Control voor wat voorbeelden. Zo wil je denk ik ook een flow hebben die checked of de lx waarde al een tijdje (Countdown app) boven de grenswaarde zit. Enzoverder.
Zat inderdaad ook aan de countdown app te denken om er voor te zorgen dat lampen niet constant aan/uit gaan. Presence app (nog) niet, omdat er ook wel eens een oma in huis aan het oppassen is, die niet altijd haar mobiel bij/aan/op wifi heeft.. ;) Zit ook al wat uit te proberen met de State Control app, maar kan er voor nu nog niet heel veel voordelen in vinden ten opzichte van de Better Logic app.. Behalve misschien de prioritering die daarin zit, maar heb ik nu nog niks aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
lubbertkramer schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:05:
[...]

[...]

In aanvulling op Firetrooper hierbij link naar hoe je dit met een bitflip kunt doen en vanuit de Homey app dus een flow kan triggeren zonder extra kosten, scheelt je weer die paar euro :9 -> https://forum.athom.com/d...r-a-flow-in-the-homey-app
Ah thanks! Kan alleen geen device toevoegen als ik een Variable heb toegevoegd. Krijg dan de melding dat hij geen devices kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
@Count_B: Het moet wel een boolean variable zijn als je deze als bitflip device wilt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hnijveen
keverjeroen schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:37:
[...]

Zat inderdaad ook aan de countdown app te denken om er voor te zorgen dat lampen niet constant aan/uit gaan. Presence app (nog) niet, omdat er ook wel eens een oma in huis aan het oppassen is, die niet altijd haar mobiel bij/aan/op wifi heeft.. ;) Zit ook al wat uit te proberen met de State Control app, maar kan er voor nu nog niet heel veel voordelen in vinden ten opzichte van de Better Logic app.. Behalve misschien de prioritering die daarin zit, maar heb ik nu nog niks aan..
Juist voor je oma (en anderen) kun je State Control gebruiken. Een lamp (of ander device) moet geschakeld kunnen worden door 1| de schakelaar (voorde oma) 2| via flows (aanwezigheid + lux + andere scenes). State Control geeft je de mogelijkheid om dit allemaal te combineren en om een prio aan te geven. Het vermindert het aantal benodigde flows en de logica die nodig is als je alleen met BL aan de slag gaat aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Corvo schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:46:
@Count_B: Het moet wel een boolean variable zijn als je deze als bitflip device wilt hebben.
Thanks heb het nu werkend gekregen :-)

Heb nu bijna alles toe kunnen voegen loop alleen nog tegen een klein probleem aan. Ik wil mijn hue lampen in de woonkamer aan laten begaan met de "helder" scene maar als ik deze flow toevoeg heb ik wel de keuze om een scene te activeren maar niet in welke ruimte ik dit wil doen. Het rare is dat er wel een keuze is om de lampen in een bepaalde ruimte uit te zetten, maar dus niet andersom. Iemand een idee of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Scene bestaat bestaat toch al uit lampen van een kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnijveen
Heb nu bijna alles toe kunnen voegen loop alleen nog tegen een klein probleem aan. Ik wil mijn hue lampen in de woonkamer aan laten begaan met de "helder" scene maar als ik deze flow toevoeg heb ik wel de keuze om een scene te activeren maar niet in welke ruimte ik dit wil doen. Het rare is dat er wel een keuze is om de lampen in een bepaalde ruimte uit te zetten, maar dus niet andersom. Iemand een idee of dit mogelijk is?
In een scene kun je bepalen welke lampen (dus niet nodig om alle lampen toe te voegen) en welke kleur van toepassing is. Ik heb bv verschillende scenes opgezet voor de lampen bij de tafel, de bank, de buitenlampen enz. Het is dan bv mogelijk om via een flow de lampen aan te doen als je thuis bent en als de zon bijna ondergaat door 1 of meerdere scenes aan te roepen. Later op de avond zorgt een tweede flow ervoor dat weer een andere scene wordt uitgevoerd (andere lamp kleuren) enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik ben benieuwd of de Homey een beetje goedkoop is op te pikken met de aankomende Black Friday acties bij de MediaMarkt. Ik wil hem pas vanaf jan. gebruiken, maar als het scheelt op de prijs wil ik hem nu al wel vast aanschaffen :).

• Count_B
hnijveen schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:33:
[...]

In een scene kun je bepalen welke lampen (dus niet nodig om alle lampen toe te voegen) en welke kleur van toepassing is. Ik heb bv verschillende scenes opgezet voor de lampen bij de tafel, de bank, de buitenlampen enz. Het is dan bv mogelijk om via een flow de lampen aan te doen als je thuis bent en als de zon bijna ondergaat door 1 of meerdere scenes aan te roepen. Later op de avond zorgt een tweede flow ervoor dat weer een andere scene wordt uitgevoerd (andere lamp kleuren) enz enz.
Thanks! Het was een beetje onduidelijk voor me omdat je met die nieuwe app eerst een kamer moet selecteren voordat je bij de scenes komt.

Wat bij mij nu alleen nog niet werkt is de aanwezigheid. Is er ergens informatie beschikbaar hoe ik dit kan troubleshooten want heb de app al een keer opnieuw geïnstalleerd maar helaas zonder resultaat. De app heeft gewoon toegang tot mijn gps dus daar kan het niet aan liggen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe goed gaat Homey eigenlijk om met dialecten en accenten?
Ik kan me voorstellen dat superplat-Fries niet herkend gaat worden, maar moet je netjes ABN praten of valt dat wel mee?

* anandus heeft een beetje een accentje :P

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 24-11-2016 16:37 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Count_B
haha dan houdt het idd snel op.

• hnijveen
Wat bij mij nu alleen nog niet werkt is de aanwezigheid. Is er ergens informatie beschikbaar hoe ik dit kan troubleshooten want heb de app al een keer opnieuw geïnstalleerd maar helaas zonder resultaat. De app heeft gewoon toegang tot mijn gps dus daar kan het niet aan liggen.
Voor aanwezigheid heb je Homey toch? Better Presence / IOS presence / Nest / ..

• jip_86
Viel bij mij op dat de kaart voor een specifieke gebruiker niet werkte. Maar die voor someone left wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
anandus schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:37:
Hoe goed gaat Homey eigenlijk om met dialecten en accenten?
Ik kan me voorstellen dat superplat-Fries niet herkend gaat worden, maar moet je netjes ABN praten of valt dat wel mee?

* anandus heeft een beetje een accentje :P
Valt wel mee denk ik. Heb een klein beetje een accent en het gaat aardig goed moet ik zeggen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impact99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 08:41
Heb net bij intellihome.be wat Fibaro speeltjes besteld voor mijn homey nu met 15% black friday korting en gratis verzenden naar nl. Kan ik mijn huis weer wat verder automatiseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Intellihome is na de 15% korting nog steeds duurder dan Amazon :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweaqer
1.0.2 experimental
  • Added support for Z-Wave to automatically send a 'No More Information' frame to battery devices
  • Improved Z-Wave speed when communicating with unavailable nodes
  • Improved Dutch translations
  • Fixed a bug where Z-Wave MultiChannel nodes' Basic Command Class could not be reached
  • Fixed a bug where Z-Wave reports from Controlled command classes would not get through when sent secure
  • Fixed a bug where device sorting wouldn't appear correctly
  • Fixed a bug where Flow conditions wouldn't run in series
  • Various improvements

[ Voor 8% gewijzigd door Tweaqer op 25-11-2016 18:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:05

WoutF

Hoofdredacteur
Nu de Homey in de winkel ligt, is Athom begonnen met het uitsturen van reviewsamples. Ook wij hebben er eentje gekregen en die staat nu bij mij thuis. Vanuit het perspectief van iemand die Homey voor de eerste keer gebruikt kan ik een prima stuk schrijven, maar ik kan natuurlijk nooit alle mogelijke combinaties van flows en apparaten testen (al heb ik hier wel meerdere dingen liggen, Fibaro, KlikaanKlikUit, Hue, etc..). Ook heb ik de bèta-periode niet van dichtbij meegemaakt. Daarom ben ik heel benieuwd naar jullie ervaringen :)

Zijn er mensen die via DM wat vragen willen beantwoorden en hun ervaringen willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
GermanPivo schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:16:
[...]

Wanneer een app gebruik maakt van o.a. oauth kan het zijn dat Chrome de benodigde pop-up blokkeert. Het is dan geen vreemde keuze om een eigen applicatie uit te brengen die dat probleem niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WoutF schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:25:
Nu de Homey in de winkel ligt, is Athom begonnen met het uitsturen van reviewsamples. Ook wij hebben er eentje gekregen en die staat nu bij mij thuis. Vanuit het perspectief van iemand die Homey voor de eerste keer gebruikt kan ik een prima stuk schrijven, maar ik kan natuurlijk nooit alle mogelijke combinaties van flows en apparaten testen (al heb ik hier wel meerdere dingen liggen, Fibaro, KlikaanKlikUit, Hue, etc..). Ook heb ik de bèta-periode niet van dichtbij meegemaakt. Daarom ben ik heel benieuwd naar jullie ervaringen :)

Zijn er mensen die via DM wat vragen willen beantwoorden en hun ervaringen willen delen?
Ik doe je even een DM :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:18
Ik ben zeer benieuwd naar de homey review. ik volg het al jaren maar maak ookal jaren gebruik van Domoticz. Hierin heb ik milight, 433, zwave, p1, en wat http zaken. uiterst stabiel en er heb ook wat complexe lua scripts.

omdat ik nu eenmaal een geek ben zou ik de homey best erbij willen.
niet als vervanger maar meer als aanvullig (speaker, het commando's geven via voice, en mogelijk voor zaken die domoticz nog niet ondersteund (kan nu nog even niets bedenken)

wie heeft er een soortgelijke situatie? dus een homey om te spelen? en dan ben ik met name geinterreseerd in de samenwerking tussen beide?
dus homey domoticz opdrachten of devices bedienen, of domoticz die de status uitleest van devices of zaken die in homey te vinden zijn.

Iemand die hier wat over kan en wil vertellen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisvm
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:28
remcoXP schreef op zondag 27 november 2016 @ 07:22:
Ik ben zeer benieuwd naar de homey review. ik volg het al jaren maar maak ookal jaren gebruik van Domoticz.

KNIP
Ik deel dezelfde vraag. Gebruik ook Domoticz, en heb interesse in een Homey voor de spielerij er naast ;)
Domme vraag misschien, maar is het mogelijk om een Homey in een bestaand z-wave netwerk op te nemen als 2e controller?.. dus dat zowel Domoticz als Homey zelfstandig de apparaten kunnen bedienen en status uitlezen?

Ook heel benieuwd naar ervaringen!

[ Voor 0% gewijzigd door chrisvm op 27-11-2016 10:57 . Reden: netwerk=zwave ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

WoutF schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:25:

Voor wanneer staat de review geplanned? Zeer benieuwd namelijk :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 14:10
Zo ziet de review kit van Homey eruit.

Afbeeldingslocatie: http://domotica-blog.nl/image.axd?picture=/2016/Homey/review-kit.jpg

Zeer uitgebreid :) Normaal moet ik eigen modules gebruiken. Dat is nu niet nodig.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
HeroS schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:22:
Zo ziet de review kit van Homey eruit.

[afbeelding]

Zeer uitgebreid :) Normaal moet ik eigen modules gebruiken. Dat is nu niet nodig.
Ik mis de gordijnrail. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 14:10
Whahaha, klopt inderdaad >:) Die was op.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Supervette kit zeg. Pfoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

HeroS schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:22:
Imo zou het leuk zijn als je ook wat andere sensoren probeert naast de meegeleverde. Van die kun je redelijkerwijs uit gaan dat het werkt.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zer0 schreef op zondag 27 november 2016 @ 23:05:
[...]

Van die kun je redelijkerwijs uit gaan dat het werkt.
Nee, niet echt...
Die Fibaro motion sensors bvb doen het bij veel mensen niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Fire69 schreef op zondag 27 november 2016 @ 23:26:
[...]

Nee, niet echt...
Die Fibaro motion sensors bvb doen het bij veel mensen niet zo goed.
Hopelijk voor de reviewer zijn alle pull requests van Caseda in de store terechtgekomen voordat hij aan de review begint }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het signaal beter als dat van een homewizard, (hw bevalt mij prima, alleen de sterkte van het signaal valt mij tegen, en af en toe, reageert de helft niet of langzaam...ik sta ongeveer 1x per week, eindeloos te klikken op de UIT knop van scene om naar bed te kunnen...;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Van 't weekend bij de Action een deurbel gekocht en aan Homey gekoppeld (voor die 6 euro durfde ik de gok wel te nemen), werkt over het algemeen goed, maar ik krijg de push messages op mijn telefoon niet door. Zijn er meer mensen die problemen met push messages hebben de laatste tijd? (ben sowieso wel van plan om vanmiddag even een ptp te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dr.lowtune schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:11:
Van 't weekend bij de Action een deurbel gekocht en aan Homey gekoppeld (voor die 6 euro durfde ik de gok wel te nemen), werkt over het algemeen goed, maar ik krijg de push messages op mijn telefoon niet door. Zijn er meer mensen die problemen met push messages hebben de laatste tijd? (ben sowieso wel van plan om vanmiddag even een ptp te doen).
Er zijn verleden week problemen met de push notifications geweest.
Kijk even op http://my.athom.com/#/phones of je telefoon er niet dubbel staat.
En probeer eens even om in je flows (of 1 als test) je telefoon te verwijderen uit het kaartje en opnieuw toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Laatste update op Android stond iig in dat de pushberichten gefixed waren. Je kan het eventueel omzeilen door PushBullet te pakken bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Weet iemand of de Ring deurbel ook samenwerkt met de Homey?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nog niet, iemand is aan het proberen een app te maken, maar aangezien er geen officiële API is, kan het wat langer duren om alles uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

dr.lowtune schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:11:
Inderdaad zoals gezegd een andere berichten app proberen. Ik gebruik Pushover en die werkt gewoon prima.
Ik gebruik een KaKu deurbel icm. de Synology app, waardoor ik als iemand op de deurbel drukt ik direct een foto krijg gemaild. Zou nog mooi zijn als deze in de app kan worden meegenomen.
Pagina: 1 ... 24 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.