Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er zou momenteel een bug zijn met het zenden van parameters.
Deze worden ook verzonden wanneer een sensor een motion event doorstuurt.
Daardoor denkt Homey dat de parameters ingesteld zijn maar dat is dus niet zo.

Workaround: Sla de parameters op en zorg ervoor dat er de volgende 2u geen motion gedetecteerd wordt. (Net voor je naar bed gaat of zo :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Vorige week 2 dure sensors gekocht, die ik hopelijk nooit nodig heb.. Tijdens het toevoegen hiervan aan Homey, merkte ik toch wel dat het allemaal al weer stukken beter werkt.

- Apparaat toevoegen: Z-wave
- Druk 3 keer op het knopje van het apparaat
- Juiste apparaat gevonden door Homey (Fibaro app stond al geinstalleerd)
- Klaar!

_/-\o_

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keverjeroen schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:22:

- Apparaat toevoegen: Z-wave
- Druk 3 keer op het knopje van het apparaat
- Juiste apparaat gevonden door Homey (Fibaro app stond al geinstalleerd)
- Klaar!

_/-\o_
Dus je hebt niet specifiek zelf voor Fibaro gekozen, maar gewoon Homey - Z-wave?

Ik wist niet dat dat mogelijk was! Da's best wel handig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Fire69 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:54:
[...]

Dus je hebt niet specifiek zelf voor Fibaro gekozen, maar gewoon Homey - Z-wave?

Ik wist niet dat dat mogelijk was! Da's best wel handig d:)b
Ja klopt. Dan zoekt hij zelf het juiste apparaat er bij. Werkte ook voor de Fibaro tussenstekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een 1e mail gekregen...gaat nu dus echt gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:11:
ik heb een 1e mail gekregen...gaat nu dus echt gebeuren?
Wat gaat nu echt gebeuren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
xylonite schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:12:
Ik nijg ook steeds meer om mijn Zipabox te gaan vervangen voor een Homey. Ik alleen maar Z-Wave en dan vooral Fibaro dimmers/schakelaars/deursensoren maar ook een aantal Qubino dimmers/schakelaars, werken deze ook al met de Homey?

Verder doe ik niet veel meer dan de verlichting schakelen op sunset verder geen spannende dingen, dus dat zou mmoeten werken.
Als je Fibaro dubbelschakelaars hebt wil je misschien ook nog even wachten. Daar van kun je nu maar één kanaal schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 23:27
Een vraagje.. Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in de Homey, en wil er binnenkort eentje gaan aanschaffen.

1 van de belangrijkste dingen waarvoor ik de Homey wil gaan gebruiken is het regelen van mijn stadsverwarming. Een slimme termostaat zoals een Toon of een Nest is voor mij dus niet mogelijk.

De vraag is nu alleen welke radiatorknoppen ik ga kopen, en welke daadwerkelijk goed werken icm Homey.

Ik hoop dat ik het vrij uitgebreid en precies kan bedienen. Ik wil een gestelde temperatuur kunnen instellen via bijvoorbeeld een Fibaro sensor, en dat de thermostaat knop automatisch bijdraait naarmate de temperatuur daalt of stijgt en daarmee de juiste temperatuur vast houd zolang ik thuis ben.

Heeft iemand hier ervaring met bijvoorbeeld de Danfoss LC-13, Eurotronic Stella Z, of andere radiatorknop?

Het gaat al met al om een hoop geld, en wil vooraf graag wat zekerheid hebben mbt de werking van het geheel, voor ik ga investeren in een smarthome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat betreft de Danfoss LC-13 daar is een topic over op het officiele forum. En wat ik er van lees zou er ook Eurotronic spul ondersteund moeten zijn. Dat is echter informatie uit 2015 dus de vraag is of dat nog steeds zo is.

Er is trouwens ook een Eurotronic App. Al weet ik niet of dit toereikend is voor jou use case.

En inderdaad, domotica is met alle rand apparatuur geen goedkoop iets ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:18:
[...]

Wat gaat nu echt gebeuren? :?
sorry, ik dacht iedereen krijgt nu de mail...dit bedoelde ik..

https://www.dropbox.com/s...11-03%2010.13.42.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:16

Nogne

>.<

Die mail heb ik ook gekregen, maar waar doel je nu precies op? Op de verkoop in de winkels?

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep..dat staat er toch in...einde beta, ze komen naar de winkels...en dat is toch een positieve stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Ik vind dat zeker een positieve stap, begreep uit je eerste bericht alleen niet wat je precies bedoelde. Ik gebruik mijn Homey nu 3 maanden en ben er echt super tevreden mee, zelfs mijn vrouw is tevreden en dat had ik van te voren niet verwacht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
powermarcel10 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:11:
Een vraagje.. Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in de Homey, en wil er binnenkort eentje gaan aanschaffen.

1 van de belangrijkste dingen waarvoor ik de Homey wil gaan gebruiken is het regelen van mijn stadsverwarming. Een slimme termostaat zoals een Toon of een Nest is voor mij dus niet mogelijk.
Toon werkt ook met stadsverwarming...

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, ik heb er nog geen 1...zal een marktplaats versie precies hetzelfde zijn? of passen ze nog iets aan? beter signaal ofzo?

ik heb nu homewizard en ik merk af en toe een zwakker signaal waardoor lampen niet uitgaan...zelfs op 5 mtr afstand, dus ik wil wel vernieuwen..naar iets wat beter schakelt..

het voice gedeelte hoeft van mij niet...liever een goede app...ook voor vrouwlief ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

HoefMeistert schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:25:
[...]

Toon werkt ook met stadsverwarming...
Als het werkt heb je geluk maar Eneco ondersteund het nog niet officieel voor nieuwe klanten.
Afgelopen jaar is gebleken dat er moeilijk vooraf ingeschat kan worden of een woning met stadswarmte geschikt is voor Toon. Hierdoor zijn er teveel klanten achteraf teleurgesteld omdat Toon toch niet geïnstalleerd kon worden. Daarom is er voor nu besloten te stoppen met de verkoop van Toon & Warmte. Er wordt hard gewerkt aan een juiste oplossing. Warmte klanten die Toon hebben blijven volledig ondersteund en ontvangen alle updates. Als Toon eenmaal is geïnstalleerd werkt het volledig naar tevredenheid.
Bron: Eneco.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 08:55
Iemand ervaring met de z-wave producten van http://www.e-domotica.com/ in combinatie met Homey?

Mijn ervaring momenteel met KAKU en Homey is namelijk een drama, kan al mijn ACD1000 niet koppelen middels een "Generate a signal" in homey...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da's gewoon een webshop die verschillende merken verkoopt?
Ik die dimmers van Qubino, pluggen van Eminent en zo.

Moeilijk te zeggen zo, je zal iets specifieker moeten zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Ik hoop echt niet dat Homey nu de markt op gaat....het is echt nog niet klaar voor de "domme user". Mensen zullen het allemaal terug gaan brengen en de winkel zal ze niet meer willen verkopen...

Ik heb mijn Homey 6 maanden geleden verkocht maar volg de ontwikkelingen nog... Ze zijn veel verder gekomen maar ik zie nog heel veel issues die er nog steeds zijn.

Homey is een geweldig apparaat... ik denk dat ze gewoon dat hele "voice" gedeelte moeten vergeten en het apparaat lekker als hub moeten gebruiken voor alle protocollen.

Apps uitbrengen voor de Android en iOS gekoppeld met google voice/siri. Laat hun maar dat voice gedeelte handelen...

en over jaar of 2 als voice echt goed werkt weer uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:19
Tja, dingen als rules bouwen gaat sowieso nooit iets voor domme gebruikers worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lf2 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:26:
Ik hoop echt niet dat Homey nu de markt op gaat....het is echt nog niet klaar voor de "domme user". Mensen zullen het allemaal terug gaan brengen en de winkel zal ze niet meer willen verkopen...

Ik heb mijn Homey 6 maanden geleden verkocht maar volg de ontwikkelingen nog... Ze zijn veel verder gekomen maar ik zie nog heel veel issues die er nog steeds zijn.

Homey is een geweldig apparaat... ik denk dat ze gewoon dat hele "voice" gedeelte moeten vergeten en het apparaat lekker als hub moeten gebruiken voor alle protocollen.

Apps uitbrengen voor de Android en iOS gekoppeld met google voice/siri. Laat hun maar dat voice gedeelte handelen...

en over jaar of 2 als voice echt goed werkt weer uitrollen.
Niets aan toe te voegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 08:55
Fire69 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:58:
Da's gewoon een webshop die verschillende merken verkoopt?
Ik die dimmers van Qubino, pluggen van Eminent en zo.

Moeilijk te zeggen zo, je zal iets specifieker moeten zijn :)
Inderdaad de schakelmodules van Eminent (bijv. de EM6766), heb je deze al draaien samen met Homey?
En bijvoorbeeld de energiemeters van Eminent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:55

djbarney

XBL: DeejayBarney

Joolee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:38:
[...]

Stateful infrarood, veel succes! Als dat je al gaat lukken gaat het je meer problemen opleveren dan plezier. Infrarood is geen 'gegarandeerd' protocol, het kan dus zijn dat je Xbox iets wel oppakt en je hub niet, dan heb je een inconsistentie die je alleen gaat oplossen door voor je apparaten te gaan staan en van dichtbij alleen dat apparaat te schakelen.

Volgens mij heeft Logitech ook RF harmonies, die communiceren ALTIJD via de hub omdat ze geen IR hebben. Dat zou wel kunnen werken.
Dus, een kennis van me heeft mijn Harmony One laten vallen, en daar is nu het touchscreen volledig mee uitgeschakeld.. Jammer, en wellicht nog via Logitech en garantie te laten repareren, maar ondertussen toch erg nieuwsgierig geworden naar het hele logitech hub gebeuren. Die (Elite dan maar meteen) is nu dus ook onderweg (en daarna eens een periode geen apparatuur kopen!)..

Zodra ik de boel heb aangesloten, laat ik nog wel even weten hoe/of het bevalt in combinatie met Homey :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klein vraagje, ik schakel nu met mijn homewizard en klik aan-klik uit schakelaars..
maar wat tegenvalt is de verbinding, afstand en betrouwbaarheid.

naar welk merk moet ik kijken om dat te verbeteren...icm met de homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:26:
klein vraagje, ik schakel nu met mijn homewizard en klik aan-klik uit schakelaars..
maar wat tegenvalt is de verbinding, afstand en betrouwbaarheid.

naar welk merk moet ik kijken om dat te verbeteren...icm met de homey
Overstappen naar schakelaars op basis van z-wave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat betreft betrouwbaarheid is Z-wave natuurlijk het beste. Aangezien dit twee weg is. Echter vraag ik mij af of je het afstand probleem gaat tackelen hiermee.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 16:45
Webgnome schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:32:
wat betreft betrouwbaarheid is Z-wave natuurlijk het beste. Aangezien dit twee weg is. Echter vraag ik mij af of je het afstand probleem gaat tackelen hiermee.
Als je overal wat z-wave spul hebt hangen/liggen verzend hij via het hub-netwerk van z-wave. M.a.w. hoe meer apparaten, hoe groter je afstand kan zijn (tot een maximum van een aantal apparaten). KaKu is fire and forget. Z-wave probeert netjes via zijn eigen netwerk te verzenden. De afstand die je hiermee kan overbruggen is mij niet bekend, maar het is vast meer als KaKu :)

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk84 op 04-11-2016 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog geen blauwe tanden laat Athom weten op Slack vanwege problemen, na vier dagen uptime was er een crash.
Slack: " I’m afraid bluetooth can't be released until the cause of https://github.com/sandeepmistry/noble/issues/465 is known and resolved. But we may have some other news today "
That depends, we have been making some progress tracing the cause ourselves too, and are continuously running tests, however, as the time until we reproduce the issue increases, it also takes longer to verify if things are working as they should. As soon as we get a stresstest of a flickering ble light running for more than a week, we’ll release BLE in the beta channel, along with the API and an example app, (and maybe even more than one).

we’ve been hopeful that this week would have been that week, but we had a BLE crash after 4 days of uptime
Wel is zojuist 0.10.9 vrijgegeven :)

0.10.9 experimental
Added functionality to trigger a Flow from another Flow
Added a 'Time is between' Flow condition card
Fixed a bug where multiple mobile components would not receive realtime events
Fixed a bug where Insights would draw weird charts
Fixed a bug where the mobile 'slider' component would have too little width
Fixed a bug where Insights dates that were in the past would not be saved correctly
Fixed a bug where capabilities sharing the same ID would not work properly
Fixed a bug where Flows would exist but not show
Fixed a bug where mobile cards would not show
Improved mobile card realtime events timeout
App settings installed using `athom project --run` won't get deleted upon reboot
Various improvements
Edit:

Gaan er nog tweakers naar de Athom community dag 12 november in Enschede? Ik ga in ieder geval heen :)

[ Voor 33% gewijzigd door lubbertkramer op 04-11-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Webgnome schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:32:
Naast de verklaring van de poster onder je, denk ik dat het "range probleem" ook wordt veroorzaakt door de drukte op 433mhz band. Als ik thuis kijk naar de action schakelaars die ik gebruik, kan ik de ene keer prima zaken op zolder schakelen en de andere keer gaat zelfs de schakelaar die onder Homey staat niet aan. Ik denk daarom dat er erg veel onder "range" problemen wordt geschaard terwijl het waarschijnlijk problemen met allerlei interferenties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dr.lowtune schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:15:
[...]

Naast de verklaring van de poster onder je, denk ik dat het "range probleem" ook wordt veroorzaakt door de drukte op 433mhz band. Als ik thuis kijk naar de action schakelaars die ik gebruik, kan ik de ene keer prima zaken op zolder schakelen en de andere keer gaat zelfs de schakelaar die onder Homey staat niet aan. Ik denk daarom dat er erg veel onder "range" problemen wordt geschaard terwijl het waarschijnlijk problemen met allerlei interferenties zijn.
Ja dat denk ik ook zeker. Er wordt op het officiele forum steen en been geklaagd over de kaku devices terwijl je met een beetje nadenken ook kunt weten dat het misschien niet aan Homey ligt. Echter maakt men dan al snel de vergelijking met een Kaku center (weet even niet meer hoe dat ding heet) die het wel altijd 100% goed doet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er was ook iemand die klaagde over 433 dat voor geen meter werkte. Tot dat hij zijn cheape coax die naar de tv liep verving.
Plots waren al zijn problemen opgelost :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Webgnome schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:22:
[...]

Ja dat denk ik ook zeker. Er wordt op het officiele forum steen en been geklaagd over de kaku devices terwijl je met een beetje nadenken ook kunt weten dat het misschien niet aan Homey ligt. Echter maakt men dan al snel de vergelijking met een Kaku center (weet even niet meer hoe dat ding heet) die het wel altijd 100% goed doet.
Ik heb zo'n KaKu internet station gehad en dat gaat ook gewoon fout op zijn tijd, net zoals mijn Domoticz met zijn 433 zender en de Homey.

Wel heb ik met Homey de meeste problemen gehad met pairing, mede vanwege de niet zo geweldige drivers na de reworks. Nu is het al echt stukken beter, echter de deurbel en deursensor werken nog niet.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
dr.lowtune schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:15:
[...]

Homey ontvangt van de 433 ontvanger alle signalen en verwerkt ze softwarematig. Mijn inziens moet het peanuts zijn om in de settings of van mijn part zelfs in insights een getalletje weer te geven die aangeeft hoeveel noise er op het kanaal aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woop a little sneak peek for Music in de software update van afgelopen vrijdag. :) Verder vooral bugfixes en gisteren een update in het experimentele kanaal. Op Slack hebben ze gesproken om naast het experimentele en stabiele kanaal een alpha kanaal te lanceren op de community dag 12 november. Via een alpha kanaal zouden ze dan updates zoals nu met bluetooth toch tot een groep testers beschikbaar kunnen maken.

Summary Week 44 (October 31 - November 1)
We're on fire! Today Homey v0.10.9 has been released to the experimental channel featuring a few pretty neat new features, and many bugfixes. To quote some of you, "Homey is getting stable!". Thanks for the compliments, our team has worked very, very hard to get this far!

Bluetooth seems to become more stable over time. There's still a bug we're experiencing that a connection drops after about 6h of stresstesting, but we've pushed it so far that now actually our test devices crash earlier than Homey, so well.. that's good news!

Our planning is to fix some more bugs, release Homey v0.11.0 with the new Wi-Fi Recovery (and good news guys, you can then revert back to the Stable update channel!) and maybe (!) Bluetooth. Shortly after we'll release Homey v1.0.0, which marks a major milestone for us where we think Homey is good enough for production use. Of course there are still glitches and things can improve (e.g. 433 MHz range, trust me, we hear you) yet these can happen independently and will be introduced shortly afterwards.

I've got some sneak preview for y'all as well...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ytHyvNx.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yM1Oe9W.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joolee schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:34:
[...]

Homey ontvangt van de 433 ontvanger alle signalen en verwerkt ze softwarematig. Mijn inziens moet het peanuts zijn om in de settings of van mijn part zelfs in insights een getalletje weer te geven die aangeeft hoeveel noise er op het kanaal aanwezig is.
En dan? Ga je dan alle mensen die menen iets af te weten van mhz'n en radio dingetjes helpen proberen het probleem op te lossen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Webgnome schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:24:
[...]

En dan? Ga je dan alle mensen die menen iets af te weten van mhz'n en radio dingetjes helpen proberen het probleem op te lossen?
Nee, maar je kunt mensen die klagen dat het niet werkt er wel op wijzen dat ze een enorme hoeveelheid ruis op kanaal hebben. Buiten dat kan het Athom zelf helpen om de echte problemen eruit te halen. Als iemand weinig ruis blijkt te hebben en nog steeds een kut signaal heeft, kun je daar veel gerichter oplossingen voor zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Aantal vragen:

Is de Homey nu gewoon op voorraad om te bestellen of zit er nog steeds een maanden wachtlijst op?
Werkt het nu stabiel?
Werkt het goed met Fibaro devices?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samplex schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:22:
Aantal vragen:

Is de Homey nu gewoon op voorraad om te bestellen of zit er nog steeds een maanden wachtlijst op?
Maanden wachten is het niet. Het zou eerder een paar weken zijn denk ik.
Werkt het nu stabiel?
Definieer stabiel. Dit hangt heel erg af van welke apparaten je er aan wilt koppelen. Heb je KiKa apparatuur dan moet het gewoon kunnen werken. Maar dit is natuurlijk (zoals ook te lezen valt een paar reacties hierboven) afhankelijk van de ruis in je omgeving. De 433 mhz band is nogal druk bezet. Wil je het in combinatie doen met IR dan wens ik je veel success ( zowiezo is IR een achterhaalde techniek :+ ).

Wil je het in combinatie doen met Z-wave apparatuur dan werkt dit volgens mij erg stabiel.
Van wat ik er van lees werkt Fibaro aardig goed. Maar ook daar weer. Dit hang af van welke devices je hebt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samplex schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:22:
Aantal vragen:

Werkt het nu stabiel?

Alvast bedankt.
Bestellingen worden per direct verzonden, andere collega heeft donderdag zijn Homey besteld en is al binnen. Ik verwacht als je nu besteld dat pas maandag de verzending zal zijn. Wat is stabiel, dat ligt grotendeels aan wat jij ermee wilt doen zoals hierboven ook al aangegeven is, als je alleen fibaro spullen wilt koppelen kunnen we wel zeggen dat het stabiel draait. Maar lees je vooral eerst eens in in dit topic, op het athom forum en eventueel op Slack want dat kan een hoop problemen voorkomen gezien je vragen :)

Edit:

Staat ook gewoon op de website van Athom als je gaat bestellen
Bestellingen worden binnen enkele dagen verzonden. Houd er rekening mee dat Homeys Software op dit moment nog in public beta is.

[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 06-11-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
@Webgnome @lubbertkramer

Bedankt voor jullie reactie.

Stabiliteit bedoel ik gewoon dat het out of the box werkt niet weer uren dagen, op forums moet zitten leuren om iets werkend te krijgen.

Ja sommige websites zeggen ook het is voorraad met dat klopt dan gewoon niet en in het begin waren het meer woorden dan dan daden bij de Homey makers en werd de homey elke keer uitgesteld, daarom mijn vraag.

Fibaro, de tussenstekkers, rookmelder, beweging + deur sensor

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Samplex schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:30:
@Webgnome @lubbertkramer

Stabiliteit bedoel ik gewoon dat het out of the box werkt niet weer uren dagen, op forums moet zitten leuren om iets werkend te krijgen.

Fibaro, de tussenstekkers, rookmelder, beweging + deur sensor
Out of the box zal het nooit werken, ja het koppelen van je fibaro spullen in jouw geval. Maar dan komt het nadenken over flows, wat doet welke trigger en gaan die elkaar niet tegenwerken of zit ik ineens in een verlichte kamer om 12:00 terwijl de zon vol op de ramen schijnt :P Out of the box werkt z-wave fibaro goed maar toont het alleen informatie als de temperatuur of beweging bij de sensor en is het wel stabiel te noemen, hier meerdere fibaro spullen als de tussenstekker, rookmelder en bewegingssensor z-wave+ variant en doen wat ze moeten doen. Na het koppelen komt juist het uitzoeken van hoe je het wilt hebben en kom je toch terug op de forums maar heel veel is in dit topic al te vinden :)

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 06-11-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Heeft iemand de milight ibox werken op homey? En zo ja kun je de ibox zelf ook bedienen via homey?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fvandenreek schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:11:
Heeft iemand de milight ibox werken op homey? En zo ja kun je de ibox zelf ook bedienen via homey?
Hier geen milight maar zie dat je net ook de vraag onder de milight app hebt gesteld die ik wou tippen maar zie dat hij daar niet ondersteund is. Een verzoek indienen op github, liefst met zoveel mogelijk informatie over hoe ze hem koppelen / wat voor functies erop zitten en hoe die aangestuurd worden dat maakt het voor Athom makkelijker en sneller te integreren. Je kan ook eens een gok wagen in het topic van de milight app op het forum, misschien heeft iemand al een pull gedaan en voor zichzelf het werkende gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
@lubbertkramer .... Done, Done, Done. Ik heb aangeboden mijn ibox anders voor research te leen beschikbaar te stellen.

Ik heb slechts de ibox binnen en een gu10 rgb+cct lamp besteld, en die heb iknog niet binnen dus ik kan verder nog niets zinnigs erover zeggen behalve dat de ibox niet bedien/zichtbaar is in homey.

Als het niets word dan komt er toch maar een oude controller met oude lampen.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fvandenreek schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:47:
@lubbertkramer .... Done, Done, Done. Ik heb aangeboden mijn ibox anders voor research te leen beschikbaar te stellen.

Ik heb slechts de ibox binnen en een gu10 rgb+cct lamp besteld, en die heb iknog niet binnen dus ik kan verder nog niets zinnigs erover zeggen behalve dat de ibox niet bedien/zichtbaar is in homey.

Als het niets word dan komt er toch maar een oude controller met oude lampen.
Al veel gedaan dus. Ja voor nu kan ik niets anders zeggen dan de app ondersteund hem niet en dus zal Homey hem ook (nog) niet ondersteunen. Ben wel benieuwd hoe Athom met dit verzoek omgaat, waar het komt op de backlog en of er meer +1 gegeven gaat worden @ github voor je verzoek als anderen hetzelfde hebben, dat zorgt uiteraard voor een snellere ontwikkeling / meer druk bij Athom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 15:26
Iemand ervaring met een Zwave opplakschakelaar koppelen aan een licht schakelaar.
Dusdanig dat de homey ook de gekoppeld is aan het licht schakelaar.

Ik had eerst Homey gekoppeld aan de switch, maar toen kreeg ik de plak schakelaar er niet goed aan.
Wat is de juiste volgorde? Want volgens mij moet het kunnen, 2 biedingen (homey en plak schakelaar) op 1 actor.

Het is trouwens allemaal Duwi (Z-Wave.me) materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr.lowtune schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:38:
[...]

Overstappen naar schakelaars op basis van z-wave :)
toe maar..dat z-wave is niet goedkoop...

89.- voor 3 stekkerdozen...(bij kaku iets van 25 geloof ik...alleen daar ben ik niet tevreden over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

lubbertkramer schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:04:
[...]

Bestellingen worden per direct verzonden, andere collega heeft donderdag zijn Homey besteld en is al binnen. Ik verwacht als je nu besteld dat pas maandag de verzending zal zijn. Wat is stabiel, dat ligt grotendeels aan wat jij ermee wilt doen zoals hierboven ook al aangegeven is, als je alleen fibaro spullen wilt koppelen kunnen we wel zeggen dat het stabiel draait. Maar lees je vooral eerst eens in in dit topic, op het athom forum en eventueel op Slack want dat kan een hoop problemen voorkomen gezien je vragen :)

Edit:

Staat ook gewoon op de website van Athom als je gaat bestellen

[...]
ik heb hem nu 2 weken binnen, bij mij zat tussen bestelling en ontvangen nog net 1 dag :) qua stabiliteit kan ik nog niet echt iets roepen, krijg wel het idee dat mijn zipato stabieler was qua z-wave. Heb nu 2x een pull the plug gedaan omdat homey wel vriendelijk aan het regenboogkleuren was, maar gewoon aangaf geen lampen meer te kunnen vinden. Rebootje later was alles weer in orde, maar toch vervelend als je thuis komt en het licht weigert aan te gaan (zowel via app als via voice). Met mn zipato was er hoogstens 1x in de 2 maanden een keer een cloud storing ofzoiets. Aan de andere kant ook een oneerlijke vergelijking, zipato zit al jaren langer in de business dan Athom, dus hebben wat meer ervaring en veel meer historie opgebouwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:50:
[...]

89.- voor 3 stekkerdozen...(bij kaku iets van 25 geloof ik...alleen daar ben ik niet tevreden over)
De ene schakelaar is de andere niet. Je kunt bijvoorbeeld ook een NodOn 'schakelaar' gebruiken, maar daar ben ik zelf niet zo weg van. Nadeel van bedrade schakelaar (voor zover ik weet) is dat ze ook altijd iets daadwerkelijk uit of aan zetten. Ik heb zelf bijvoorbeeld Hue lampen waarvan ik niet wil dat die uit gezet worden, maar waarvoor ik wel een schakelaar aan de muur wil hebben. Helaas kom je dan bijvoorbeeld bij een batterij oplossing of hue tap uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Zou je eigenlijk een Hue Tap of Dimmer kunnen koppelen met Homey?
Bv de Hue Tap niet alleen een lichtscene laten schakelen, maar ook een Harmony activity laten starten (of zelfs enkel de activity en hem niet meer als Hue remote gebruiken.)

Ik zou de Tap willen vervangen door de Dimmer omdat die meer configureerbaar is. Maar dan heb ik een Tap op overschot die misschien als "generieke schakelaar" oid dienst kan doen...

[ Voor 27% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 07-11-2016 19:11 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buzz_Fuzz schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:10:
Zou je eigenlijk een Hue Tap of Dimmer kunnen koppelen met Homey?
Bv de Hue Tap niet alleen een lichtscene laten schakelen, maar ook een Harmony activity laten starten (of zelfs enkel de activity en hem niet meer als Hue remote gebruiken.)

Ik zou de Tap willen vervangen door de Dimmer omdat die meer configureerbaar is. Maar dan heb ik een Tap op overschot die misschien als "generieke schakelaar" oid dienst kan doen...
Dimmer en Tap zijn ondersteund, maar de app staat nog niet in de store.
Als je de Github-versie installeert, zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:50:
[...]

Dat is goedkoop, welke koop je dan? Ik heb net 3 Fibaro tussenstekkers gekocht maar die waren zelfs met 20% korting nog €46 per stuk. De goedkoopste Z-Wave dingen die ik ken zijn de Greenwave powernodes van ~€35 maar die zijn met een reden niet meer in productie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had er maar even op gegoogle'd...het mag best kosten...maar ik heb er al gauw een stuk of 15 nodig..x
30= 450 voor alleen de stekkers ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik overweeg een Homey aan te schaffen ter vervanging van m'n Pi met pimatic.
Mede door de ondersteuning voor infrarood voor aansturen van m'n robotstofzuiger (JBS in "Robotstofzuigers") maar ook door de aanwezigheid van Z-Wave.

In dit topic lees ik over de rewrite van het infrarood stuk. Hoe is de ervaring met infrarood op dit moment?
Hoe 'sterk' kan ik het signaal verwachten? Stel dat de robotstofzuiger het signaal van de afstandsbediening oppikt vanaf de plek waar ik de Homey zou kunnen plaatsen, mag ik dan aannemen dat de Homey hier ook toe in staat is?

Hier (https://www.athom.com/en/support/KB000017/) lees ik daarover:
'Infrared: Infrared devices need to be in the same room as Homey, preferably with a clear line of sight. You do not have to 'aim' Homey though, as it emits IR signals in 360 degrees'
Hoe is jullie ervaring op dit moment?

[ Voor 19% gewijzigd door JBS op 09-11-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Hier heeft infrarood nog nooit fatsoenlijk gewerkt. Ook niet na de rewrite. Ik heb IR maar afgeschreven als zijnde inferieure techniek.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Ik gebruik IR voor de TV, het werkt, maar het houdt niet over... als er ook maar iets voor de TV staat werkt het eigenlijk al niet meer. Tijd geleden ergens een post gezien van iemand die tot de conclusie kwam dat de IR emitters t.o.v. de behuizing ongelukkig zijn gepositioneerd en dat het bereik daarom ellendig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Bij werkt infrarood wel redelijk maar ik maak er alsnog geen gebruik van omdat ik het simpelweg niet nodig heb :P

De infrarood ledjes zitten onder de lichtstrip op de Homey. De lichtstrip loopt niet horizontaal maar loopt aan de voorkant een stukje naar beneden. Tevens steekt de plexiglas ring ervan een klein stukje uit en dat kan het infraroodsignaal blokkeren. Ik merk dat het hierdoor beter werkt om Homey niet met de voorkant naar je infrarood apparaat te wijzen maar zijwaarts of achterstevoren.

Wat dr.lowtune zegt heb ik ook gehoord maar daar kan ik weinig over zeggen. Bij mij lijken de ledjes ongeveer een millimeter offcenter, te laag te zitten maar ze zitten nog steeds prima voor de gaatjes. Aangezien ik één van de eerste 50 bestellers ben zal ik wel over het oudste model beschikken (als er meerdere modellen zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

djbarney schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:11:
[...]

Dus, een kennis van me heeft mijn Harmony One laten vallen, en daar is nu het touchscreen volledig mee uitgeschakeld.. Jammer, en wellicht nog via Logitech en garantie te laten repareren, maar ondertussen toch erg nieuwsgierig geworden naar het hele logitech hub gebeuren. Die (Elite dan maar meteen) is nu dus ook onderweg (en daarna eens een periode geen apparatuur kopen!)..

Zodra ik de boel heb aangesloten, laat ik nog wel even weten hoe/of het bevalt in combinatie met Homey :)
Gisteren de Harmony elite binnen gekregen, duurde even voor deze iets wilde doen dat op functioneren leek (je kan namelijk bij setup aangeven de apparatuur, settings etc van je oude remote over te kopieren, en dat leek te werken, behalve dat deze settings dan niet actief werden in de hub. even reset en alles toevoegen werkte wel), en binnen een minuut na het instellen van mn activities had ik Homey al zo ver dat hij reageert op voice input. Xbox one heb ik "dom" ingesteld, die stuurt geen infrarood meer uit. Ik krijg netjes states op mn remote zelf, homey stuurt de activities prima aan (als hij me direct verstaat natuurlijk), ofwel: ik klets nu naast de verlichting ook mijn xbox/tv/versterker in game mode, of in chromecast audio "listen to spotify" modes. Heerlijk!

Fijnste van dit systeem is dat als ik via de remote naar de hub communiceer: start xbox, en dan na x tijd bedenk: ik wil eigenlijk nu spotify luisteren via mn chromecast audio, ik dit via homey kan aanspreken, en de nieuwe state door de hub ook naar remote (en app op telefoon) gecommuniceerd wordt. Ik heb nu dus 3 methoden om mn activities te switchen. Communicatie met de harmony hub via de elite remote gaat via rf, en is 2weg ipv wat ik had met de oude harmony one+. Kost wel wat, maar als k dan toch aan het vervangen moet.. dan maar meteen goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Hoe ervaren jullie de support met Athom? Eergister een defecte homey gekregen en na een korte mailwisseling zou ik informatie ontvangen hoe ik deze kan retourneren. Tot op heden niks meer vernomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Support is wel goed, maar kan soms wat vertraging hebben.
Ik weet niet of het bij jullie in NL vandaag een vrije dag was, in BE is alles gesloten vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 17:23
Weer een software status update
https://forum.athom.com/d...30/software-status#latest

En alweer is media uitgesteld. Nu tot versie 1.1.0.
Vorige maand zei Emile nog dat ze een maand nodig hadden.
Die is nu (bijna) voorbij.

Ik dacht dat alles wat op de website zou werken voor versie 1.0.
Het lijkt er op dat ze gewoon heel snel naar de 1.0 willen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!
Oke, vandaag was de Homey of Athom communitydag (geef het beestje een naampje) en ik was erbij aanwezig, Ik zal proberen een zo duidelijk mogelijke overzicht te geven van deze dag en de informatie die gegeven is. Ik ga niet in op alle sessies omdat daarin veel informatie is gegeven maar wat wel goed om te zeggen is is dat al onze klachten en vragen om meer functies gehoord worden maar ze kunnen niet alles tegelijk en in sommige zaken moet ook de community een stap nemen.

Algemeen
Allereerst wil ik beginnen met dat ik het een leuk event vond, tof vond dat de mensen achter de schermen van Athom die ik normaal gesproken alleen via Slack/Forum spreek nu de tijd namen om een op een en in groepsverband te praten over Homey. Daarnaast natuurlijk hartstikke leuk om andere geïnteresseerden die je via dezelfde kanalen spreekt waarbij ik nu een gezicht kan plaatsen.

Leuke code weetjes, Athom heeft:
- 210 repositories
- 3.682.356 regels code
- 11 ontwikkelaars

Ambassadeurs
Athom wil samen met de community ambassadeurs krijgen die vrijblijvend de mogelijkheden aan anderen willen vertellen van Homey en willen demonstreren. Deze ambassadeurs kunnen zich opgeven en zullen dan in een regio geplaatst worden waarna belangstellenden kunnen zien dat er in de regio een Homey bezitter is die ambassadeurs is en via Athom (vanwege de privacy zie je geen details) kun je dan een afspraak maken om bij deze ambassadeur te kijken. Dit werd positief ontvangen en de lijst waarop ingeschreven kon worden liep dan ook snel vol :)

Homey komt naar de winkel
Daarna kwam het grote nieuws, Homey gaat vanaf volgende week officieel in de verkoop via derden en niet alleen via de mediamarkt. Ook winkels als Wifimedia, Robbshop, Koudijs maar ook via Apple resellers. Hiervoor lieten ze de promotie zien. Ik heb enkele foto's maar die zijn door het zonlicht en lage contrast van de beamer slecht te zien. Een van de promotie manieren is een virtuele woonkamer met Homey die bij de mediamarkt komt te staan. Via commando's en een mobiele telefoon die eraan vastzit kun je dan bijvoorbeeld lampen aandoen, zonnescherm naar boven/beneden etc.. (zie foto's hieronder)

Ze starten met Nederland na een succesvol kickstarter project omdat ze hier de markt kennen, de apps / hardware kennen die hier gebruikt wordt en daarna willen ze verder groeien. Internationaal kan er besteld worden maar ze gaan pas via derden verkopen in het buitenland als ze dat land volledige taalondersteuning kunnen bieden vanuit Homey, ze goede partners hebben en de meest gebruikte hardware (zoals hier klik aan klik uit / fibaro) ondersteunen.

Homey V1.0.0
Vanaf begin volgende week komt Homey V1.0.0-RC.1 beschikbaar voor de ontwikkelaars en daarna beschikbaar voor iedereen. De belofte die ze maken is dat vanaf dan apps moeten werken ondanks een software update omdat ze met semantic versioning (semver) gaan werken. Dit is kort gezegd dat de eerste cijfer staat voor grote releases, tweede cijfer voor (kleinere) uitbreidingen zonder iets te breken en de laatste is voor patches.

Naast de officiële release gaan ze ook meerdere kanalen aanmaken. Op dit moment zijn er twee, stabiel en experimenteel. Daar komt een derde bij en dat is een ontwikkelaars kanaal zodat apps van derden aangepast zijn voordat deze in experimenteel komen en zodat deze dus stabiel en voor iedereen beschikbaar zijn.

In V1.0.0 zullen niet veel meer toevoegingen komen op mogelijk bluetooth na. Wel zal er de mogelijkheid zijn om te switchen tussen experimenteel en stabiel. Homey V1.0.0 heeft wel dat alle notificaties in een keer gelezen kunnen worden + notificaties api voor apps van derden, nieuwe wizard bij installatie die de gebruiker langer zal begeleiden en beter moet werken dan de huidige wizard.

Daarna komen onderstaande update eraan en op sommige kom ik zo even terug:
Homey v1.0.0 - Notifications Management + Wi-Fi Recovery
Homey v1.1.0 - Music + Speakers (Bluetooth, Wi-Fi)
Homey v1.2.0 - Global, App & Typed Flow tags + 'else' colum, Webcams, Dashboard, Share a Flow, iBeacon localization, Personalized backgrounds and more

Homey v1.1.0 - Music + Speakers (Bluetooth, Wi-Fi) en Sonos
Media manager is uitgesteld tot na v1.0.0 maar de beloofde Sonos app komt wel uit voordat Homey in de vrije verkoop gaat en zou dus ook volgende week te verwachten zijn. De Sonos app zal eerst als losse app komen en later (mogelijk niet bij release ervan) opgenomen worden in de media manager app.

Media manager moet de functionaliteit bieden dat je een afspeellijst kan maken van soundcloud, spotify, dumpert en noem nog een paar op in een afspeellijst kunt plaatsen en dat dan afgespeeld kan worden op je eigen bluetooth speaker, sonos of wat je hebt staan.

Else en Or functie
Emile heeft aangegeven dat ze bezig zijn op dit moment met de "Else" functie en dat deze in de kolom naast THEN komt te zitten, Then/Else idee krijg je dan.

Daarnaast heb ik met Emile gesproken over de "Or" functie, deze is een stuk lastiger en is lastig in de huidige flowmanager. Het idee waar ik het met hem over had is bijvoorbeeld 10 multisensors die bij een trigger x actie doen als je wel/niet thuis bent. Hij begreep dat dit nu 10 flows kost en dat dit slimmer kan. Zelf zat hij te denken aan een mogelijkheid om functies (capabilities) van het apparaat plat te slaan. Hierbij moest je denken aan als je 10 lampen kiest hebben deze allemaal de aan/uit functie/capabilities maar mogelijk niet allemaal de saturatie functie/capabilities, als je deze dan alle 10 selecteert kun je ze alleen aan/uit zetten doordat ze die gelijk hebben en dat zou dan in een soort van "advanced card" kunnen.

Daarnaast liet hij weten dat ze op een zijspoor bezig zijn met een "advanced flowmanager" maar dat hier nog te weinig is om over te vertellen omdat dit echt nog in de kinderschoenen stond en een ontwikkeling moet doormaken voordat het richting de community komt.

Dashboards
Emile heeft het kort gehad over dashboards en hoe Athom dit ziet. Athom ziet de functionaliteit van een dashboard als iets wat je zelf kan samenstellen en dat kun je dan tonen in de mobiele applicatie, op een tablet aan de muur of op je desktop. Je kan door deze mogelijkheid dus inzichten tonen als je verbruik voor de woonkamer + de lampen aan/uit en kleur veranderen + de thermostaat weergave van temperatuur en bedienen en wat je meer wilt bedenken. Zie het als widgets in een gepersonaliseerd of kamer afhankelijk dashboard :)

Athom forum
Een van de knelpunten die al vaker besproken is werd ook met veel aandacht in de sessies besproken en dat was het forum. Er komen enkele veranderingen en voor nu is er door Emile al een "quick hack" gedaan omdat de standaard zoekmachine niet goed werkte van het forum. Zoekfunctie Athom forum met Kodi -> https://forum.athom.com/search?q=kodi

Community apps
Omdat apps vanuit de community een grote rol spelen was er dubbel aandacht voor het maken van apps. Er was een beginnerssessie en een gevorderde sessie waarbij meer vraag/antwoord gedaan zou worden met Emile. Ik moet zeggen dat beide zeer interessant waren en beide gaven veel antwoorden aan de mensen die vragen hadden, zowel beginners als gebruikers die al apps in de app store van Athom hebben staan.

foto's en beknopt overzicht van een paar sessies

Sessie retail Homey
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CxSXgjNC42nc4TttXSTlSCW4/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KmmkO39un8ziRJrlSeD39Mzl/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HG06uCBfdOBybhEKJK7LMwKK/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FJ0SZWBJT4IJBr33Q9pH2UKi/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8vKf39mVC29erewqaqxN7AYR/medium.jpg

Sessie apps maken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q7hNZDNYabGBsT7vTXSAMPjY/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Wv7eSlorSGMJeKeYgT6wDK9N/medium.jpg

Sessie achter de schermen van updates

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/K7OzIV3nXko1aQqkTqTy8c6q/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f3WnyVp4Cu6mzuAeGqTKIdOt/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pTdQhEKOIIVH9wy6RkQCvajN/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dW7wSoSB1Rc6MWUymi9apoV3/medium.jpg

En het kantoor waar alle magie plaatsvind

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sv6SlbjEqQ8GARjU6AkE90hj/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4tnjK37R6iZcDbW5cWyMaSHs/medium.jpg

Samengevat was het een goed eerste event en smaakt het zeker naar meer in de toekomst, eventueel in combinatie met sessies gericht op specifieke onderwerpen. Athom heeft een goed luisterend oor geboden en met ons in gesprek geweest en ik hoop dat alle plannen die ze op korte termijn hebben gerealiseerd kunnen worden.
Jovink538 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 07:18:
Ik dacht dat alles wat op de website zou werken voor versie 1.0.
Het lijkt er op dat ze gewoon heel snel naar de 1.0 willen.
Dat gaan ze ook doen voor 1.0,0, Sonos staat op de website en zoals je hierboven kon lezen komt daar een app voor beschikbaar :)
Count_B schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:50:
Hoe ervaren jullie de support met Athom? Eergister een defecte homey gekregen en na een korte mailwisseling zou ik informatie ontvangen hoe ik deze kan retourneren. Tot op heden niks meer vernomen...
Mocht je nog geen reactie hebben zou ik nog een mail eraan wagen of even via slack Annemarie contacteren. Normaal reageren ze snel op mails / via slack en kan ik persoonlijk de support als goed ervaren.

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 13-11-2016 02:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zondag 13 november 2016 @ 02:02:
Oke, vandaag was de Homey of Athom communitydag (geef het beestje een naampje) en ik was erbij aanwezig, [...]
Bedankt voor de leuke/uitgebreide info! :)

Ik vroeg het daarnet al even op Slack, maar waren er ook demo's en zo ja, hoe ging de voice recognition?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Ik ben benieuwd, afgelopen vrijdag de Homey besteld maar wegens verzaking van Post NL deze zaterdag te bezorgen zal ik deze waarschijnlijk dinsdag ontvangen.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
Super uitgebreide terugkoppeling @lubbertkramer, niet echt wat aan toe te voegen. Ik vond het met name ook gewoon leuk om met de Athoms te babbelen en te zien waar ze aan werken. Geslaagde middag, Annemarie had het prima geregeld :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nattelip
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-11-2023
hardstikke bedankt @lubbertkramer voor dit uitgebreid verslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
No problemo, mochten jullie nog vragen hebben zoals de vraag hieronder stel ze gerust en ik zal proberen ze te beantwoorden naar de informatie die wij gekregen hebben.
Fire69 schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:19:
[...]

Bedankt voor de leuke/uitgebreide info! :)

Ik vroeg het daarnet al even op Slack, maar waren er ook demo's en zo ja, hoe ging de voice recognition?
We hebben geen demo gekregen van de voice recognition omdat het meer informatieve sessies waren. Wel is dit besproken in een van de sessies waarin naar voren kwam dat ze nog niet alles gebruiken wat Homey aankan en dat door ziekte dit nogal wat vertraging heeft opgelopen. Doordat ze met maar een klein team zijn met expertises en door ziekte / andere problemen is dit vertraagd, ze zijn er wel mee bezig om dit te verbeteren. Maar net als onderstaande probleem zijn ze naast aanpak afhankelijk van de externe partij .

Na de sessies ook nog gesproken over een probleem van mijn collega die Max heet, van deze naam maakt Homey maximaal. Dus als je Homey laat zeggen "hoi Max" dan zegt hij "hoi Maximaal" en dit probleem ligt extern en is daardoor ook lastig af te vangen. Dit komt omdat "max" een afkorting is maar "min" naast de afkorting van minimaal ook gewoon een woord is als "vijf min twee".

Edit:

Wat misschien nog wel leuk te vermelden is is dat ze een kantoor Homey hebben die ze net als onze Homey's op dezelfde software als ons laten draaien ipv op interne builds. Deze is gekoppeld aan een aantal zaken die wij thuis gebruiken. Een ervan is dat er d.m.v. een variable gezet wordt of de vaatwasser gedraaid heeft, als dan de laatste de lampen uit wil doen en de vaatwasser heeft nog niet gedraaid die dag dan gaat de lamp erboven niet uit maar weer aan om aan te geven dat ze dat vergeten. Zo laten ze in een dagelijks routine dus iets simpels meedraaien en of het blijft draaien maar is het daarnaast ondersteuning voor het team.

[ Voor 19% gewijzigd door lubbertkramer op 13-11-2016 20:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• willieku
  • Laatst online: 11-04-2024
@lubbertkramer Ook van mij, heel bedankyt voor de duidelijke uitleg.
ik heb het met plezier gelezen.
In het nederlands, lekker duidelijk
Bedankt _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:23
lubbertkramer schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:22:
No problemo, mochten jullie nog vragen hebben zoals de vraag hieronder stel ze gerust en ik zal proberen ze te beantwoorden naar de informatie die wij gekregen hebben.

[...]

Na de sessies ook nog gesproken over een probleem van mijn collega die Max heet, van deze naam maakt Homey maximaal. Dus als je Homey laat zeggen "hoi Max" dan zegt hij "hoi Maximaal" en dit probleem ligt extern en is daardoor ook lastig af te vangen. Dit komt omdat "max" een afkorting is maar "min" naast de afkorting van minimaal ook gewoon een woord is als "vijf min twee".
En als hij in de flow nou Maks typed? Misschien niet zo mooi, maar misschien word dat niet omgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eskimootje schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:30:
[...]

En als hij in de flow nou Maks typed? Misschien niet zo mooi, maar misschien word dat niet omgezet?
Dat is inderdaad de oplossing die Athom gaf, maar dat is natuurlijk niet mooi als je Max heet om dan Maks te schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Thanks voor de event beschrijving. Ik ben nog steeds van mening dat Homey niet klaar is voor een publieke release aangezien Automatisering echt makkelijk moet zijn wil je het een mainstream succes maken.

Nu zal men zich storen aan bekende kinderziektes maar wel mooi om te zien hoe ver Athom en Homey is gekomen :)!

Zal nog even wachten tot "de echte ziektes" eruit zijn voordat ik het terug koop :P.

Blijft een geniaal product

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• willieku
SONOS APP IN DE APP STORE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Alleen nog simpele functionaliteiten als play/pause, set volume en prev/next. Mijn MusicBee app kan meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
Joolee schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:23:
[...]

Alleen nog simpele functionaliteiten als play/pause, set volume en prev/next. Mijn MusicBee app kan meer :P
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 20:51
Angelgamer schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:03:
Super uitgebreide terugkoppeling @lubbertkramer, niet echt wat aan toe te voegen. Ik vond het met name ook gewoon leuk om met de Athoms te babbelen en te zien waar ze aan werken. Geslaagde middag, Annemarie had het prima geregeld :)
Inderdaad! Ik was afgelopen zaterdag er ook bij en kreeg een goed gevoel hoe ze de zaken aanpakken.
Zowel over de nog lopende 'problemen' als de nieuwe uitdagingen. Door de goede feedback van de gebruikers (inclusief ondergetekende) worden problemen&suggesties goed opgepakt. Met Homey in je huis zijn er nog zoveel mogelijkheden mogelijk die we nog niet hebben ontdekt. Zoals iedereen wel eens roept: "De mogelijkheden zijn eindeloos!".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Wel jammer dat hij nog niet wil installeren.. Even wachten op de v1.0.0 update van Homey..

Ik zie dat Hue ook is geupdate naar v2.0.1. Die zou ook flink wat nieuwigheden hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door keverjeroen op 14-11-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

keverjeroen schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:21:
[...]
Ik zie dat Hue ook is geupdate naar v2.0.1. Die zou ook flink wat nieuwigheden hebben.
Lees bij de app dat er wel wat problemen zijn na update naar 2.0.1

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen een klein addertje onder het gras namelijk ""compatibility": ">=1.0.0","

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
{
    "id": "com.sonos",
    "version": "2.0.1",
    "compatibility": ">=1.0.0",
    "name": {
        "en": "Sonos"
    },
    "author": {
        "name": "Athom B.V.",
        "website": "https://www.athom.com"
    },

Nog even geduld dus :P

Edit:
Overheen gelezen dat @keverjeroen het ook gepost had :P

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 15-11-2016 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Zo, gisteravond weer lekker bezig geweest met Homey. Door middel van een paar relais mijn TV-Lift aangesloten op de TV, zodra de TV aan gaat, gaat de TV lift omhoog en bij uitschakelen verdwijnt de boel weer netjes in de kast. Ook meteen maar even de IR extender netjes ingebouwd. Nu kunnen we thuis gewoon tegen Homey zeggen dat we TV willen kijken en de TV gaat aan en komt omhoog.

Vorige week ook een hele zwik NeoCoolcam z-wave+ stekkers besteld in de Chinese uitverkoop van 11-11. Ze vroegen er 20 euro per stuk voor, ben benieuwd of het wat is (en of het daadwerkelijk verzonden gaat worden , gelukkig hebben we buyer protection anders had ik de gok niet gewaagd ;) ).

Mijn vrouw en ik zijn inmiddels helemaal fan. Wat we ook erg fijn vinden is dat we Homey zo hebben ingesteld dat bij zonsondergang het licht in de huiskamer aan gaat, het is een stuk fijner en gezelliger thuiskomen als er al een lampje brand.

Zodra de Z-wave stekkers er zijn ga ik verder met het automatiseren van de dakramen, hoewel dat ook prima tot het voorjaar kan wachten. Verwarming is nog wel iets wat ik er op zou willen aansluiten, twijfel alleen nog of ik gewoon voor een Nest ga, of een multi-zone systeem. Iemand hier die een multi-zone systeem (goed)heeft draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Weten jullie wat er nieuw is aan de Hue app? Ik merk alleen maar dat lampen nu automatisch op 1% aangaan, voorheen gingen ze aan met de sterkte die je gebruikt had de laatste keer dat je hem uit of aanzette?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Angelgamer schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:10:
Weten jullie wat er nieuw is aan de Hue app? Ik merk alleen maar dat lampen nu automatisch op 1% aangaan, voorheen gingen ze aan met de sterkte die je gebruikt had de laatste keer dat je hem uit of aanzette?
Je kan lampen nu ook vertraagd dimmen en er is support voor Hue schakelaars/dimmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 23:27
Zijn er hier mensen die de Homey gebruiken icm Danfoss LC-13 radiator knoppen op de verwarming?

Ik wil deze combinatie namelijk van aanschaffen maar lees wat wisselvallige berichten.. Zo Las ik dat iemand elke 3 dagen z'n batterijen moet vervangen bijvoorbeeld..

T gaat om een hoop geld en wil op voorhand wel weten of het gaat werken. Een beetje tweaken en prutsen om het werkend te krijgen vind ik niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 10:17
Klopt, ik ben degene die iedere 3 dagen een rondje in het huis loop om de batterijen te vervangen.
Daarentegen heb ik dan weer niet de E5 communicatie error.
Komt waarschijnlijk dat de mijne een hoop ACKS blijft zenden waar Homey niet correct op antwoord en dus de verbinding wel netjes omhoog blijft houden. (en de batterijen opslurpt)

We kunnen de exacte zwave interactie niet zin naar de chip , alleen wat de app ziet en dat lijkt goed.
Het is dus aan athom om iets met de gemelde issues te doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
Ik kreeg vanmorgen een nieuwsbrief van domotica-shop, dat ze een demo / vraag-maar-raak sessie organiseren komende zaterdag (11 tot 15) in Harderwijk. Ze schijnen ook direct te kunnen verkopen. Aangezien ik zelf redelijk in de buurt woon ga ik wel even kijken denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keverjeroen
En het is officieel! Vanaf zaterdag overal te koop..

Homey eerste Nederlandse Kickstarter met nationale retail-lancering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 21:32
Eindelijk overal te koop, ik zat er al een tijd op te wachten. Na aantal jaren in het bezit te zijn van een Homewizard wil ik misschien de overstap maken naar de Homey.
Verstande keuze? Of....

Ik vind de andere systemen ook aantrekkelijk zoals Zipato ed. maar de Homey interface is toch heel wat gebruikersvriendelijker en daarbij kan de Homey ook een afstandsbediening vervangen voor TV enzo, Werkt dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 17:13
Het lijkt mij echt een leuk product. Maar ik zit toch wel met iets. Zijn er betaalbare repeaters te koop (of makkelijk te bouwen met een bijvoorbeeld een Pi), waardoor je een repeater op meerdere plekken kan zetten zodat je bijvoorbeeld in de slaapkamer, keuken, schuur, badkamer etc, ook gebruik kan maken van Homey. Dat je zowel spraak als het uitzenden daar kan doen en dat het beheerd word door de centrale Homey. Voor wat ik begrijp is het een kort bereik en dan zou ik door mijn huis meerdere Homey's moeten plaatsen. Als er zo iets te krijgen is zou dit voor mij heel interessant zijn. Ik ga er van uit dat als ik vanuit mijn slaapkamer roep dat ik het gordijn open wil of de lampen aan, terwijl de Homey beneden staat, dat dit niet gaat werken.

[ Voor 3% gewijzigd door ArawnofAnnwn op 16-11-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken voor Athom. Het blijft toch nog een product wat niet waarmaak van wat er op de verpakking staat (lees de protocollen die ondersteund zouden worden). En voordat er over mijn gedachten opmerkingen komen dat ze toch al veel bereikt hebben ja dat klopt. Ze hebben zeker hard gewerkt en zijn op de juiste weg maar het is zeker geen winkelwaardig product.

Of versie 1.0 moet wel echt een super update worden.

Kan het tijdstip natuurlijk wel plaatsen de <+:) en de o<:) komen er aan......

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArawnofAnnwn schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:49:
Het lijkt mij echt een leuk product. Maar ik zit toch wel met iets. Zijn er betaalbare repeaters te koop (of makkelijk te bouwen met een bijvoorbeeld een Pi), waardoor je een repeater op meerdere plekken kan zetten zodat je bijvoorbeeld in de slaapkamer, keuken, schuur, badkamer etc, ook gebruik kan maken van Homey. Dat je zowel spraak als het uitzenden daar kan doen en dat het beheerd word door de centrale Homey. Voor wat ik begrijp is het een kort bereik en dan zou ik door mijn huis meerdere Homey's moeten plaatsen. Als er zo iets te krijgen is zou dit voor mij heel interessant zijn. Ik ga er van uit dat als ik vanuit mijn slaapkamer roep dat ik het gordijn open wil of de lampen aan, terwijl de Homey beneden staat, dat dit niet gaat werken.
Dat heet toch gewoon een mobiele telefoon?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 17:13
Webgnome schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:43:
[...]

Dat heet toch gewoon een mobiele telefoon?
Nou, nee. Kijk, bij een mobiel moet ik dan mijn telefoon pakken, die beneden ligt of aan de lader ligt, app openen en dan zo het licht aan doen. Ik wil gewoon kunnen zeggen "Homey doe het licht aan in de slaapkamer" bijvoorbeeld.

En als ik wil dat Homey het gordijn op de computerkamer open doet of op de slaapkamer als het tijd is om wakker te worden en het bereik is niet goed heb ik toch een versterker achtige functie nodig. Het zou juist zo fijn zijn als je dat allemaal niet via een telefoon app moet doen. Dan kan ik net zo goed zelf het gordijn open doen en de lichten aan doen.

[ Voor 31% gewijzigd door ArawnofAnnwn op 16-11-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:19
error33 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:29:
[...]

Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken voor Athom. Het blijft toch nog een product wat niet waarmaak van wat er op de verpakking staat (lees de protocollen die ondersteund zouden worden). En voordat er over mijn gedachten opmerkingen komen dat ze toch al veel bereikt hebben ja dat klopt. Ze hebben zeker hard gewerkt en zijn op de juiste weg maar het is zeker geen winkelwaardig product.

Of versie 1.0 moet wel echt een super update worden.

Kan het tijdstip natuurlijk wel plaatsen de <+:) en de o<:) komen er aan......
Welke protocollen werken nog niet in 1.0 dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jip_86 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:19:
[...]
In de veronderstelling dat BT goed zal werken met 1.0 zullen ze toch echt Zigbee nog aan de praat moeten krijgen daarna...

• Raolte
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-09 15:25
jip_86 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:19:
[...]
Spraak ?
Infarood ?
Kaku ?

Welke werken er wel 100% ?

Ach en anders zet je voor de versie 1.0.0.0 toch gewoon weer een 0 dan krijg je vanzelf 0.1.0.0.0.

Ja ik weet het ik ben wat cynisch, maar daar heeft Athom het ook wel een beetje naar gemaakt .

Maar Athom in iedergeval succes gewenst met jullie launch, het zal wel awesome worden.
Er zit een verschil in ' Werkt niet' en ' Werkt niet goed'. Bovenstaande , op infrarood na (maar dat gebruik ik toch niet) werkt hier al tijden naar behoren. Het is heel erg afhankelijk van je omgeving/situatie.

[ Voor 31% gewijzigd door Webgnome op 17-11-2016 10:46 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hier draai ik inmiddels 1.0.0-RC.1 en zojuist is bekend geworden dat de final vandaag beschikbaar komt in het developers kanaal waarna deze vanavond/morgen beschikbaar komt voor iedereen.
We’re going to push out 1.0.0 (final) to DP today and release it to both stable and experimental simultaneously tomorrow (or maybe even tonight), along with the new setup wizard (as 1.0.0 cannot be recovered using the old setup wizard)

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Ik ben ook wel benieuwd naar de vraag over een soort van repeater.
Situatie: In de huiskamer staat een homey. In de slaapkamer op de eerste verdieping heb ik een 'repeater'. Ik wil in de slaapkamer kunnen roepen 'Hey homey, doe het buitenlicht uit'. De repeater stuurt dit signaal naar de homey en de homey doet vervolgens zijn taak. Of kan/moet dit via een app? Dat ik daar tegen, net als tegen bijvoorbeeld Siri, kan praten en dat de homey vervolgens zijn ding doet?

• spelbreker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 15:49
je kan via de app van homey tegen homey praten dan. dan stuurt hij de commando door naar homey die het dan uitvoert
Nilltris schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:43:
Ik ben ook wel benieuwd naar de vraag over een soort van repeater.
Situatie: In de huiskamer staat een homey. In de slaapkamer op de eerste verdieping heb ik een 'repeater'. Ik wil in de slaapkamer kunnen roepen 'Hey homey, doe het buitenlicht uit'. De repeater stuurt dit signaal naar de homey en de homey doet vervolgens zijn taak. Of kan/moet dit via een app? Dat ik daar tegen, net als tegen bijvoorbeeld Siri, kan praten en dat de homey vervolgens zijn ding doet?
Zoals hierboven al aangegeven kun je via de app van Homey tegen Homey praten. Het verstaan van je commando is dan ook beter dan in een rumoerige kamer tegen Homey praten. Ik vraag mij daarom af wat het nut is van een repeater. Mocht je toch nog zoiets willen hebben kun je altijd zelf iets "tweaken" dmv de api's die tegen Homey aanpraten als de app niet toereikend genoeg is voor wat je wilt :)

• Tweaqer
lubbertkramer schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:48:
Zoals hierboven al aangegeven kun je via de app van Homey tegen Homey praten. Het verstaan van je commando is dan ook beter dan in een rumoerige kamer tegen Homey praten. Ik vraag mij daarom af wat het nut is van een repeater. Mocht je toch nog zoiets willen hebben kun je altijd zelf iets "tweaken" dmv de api's die tegen Homey aanpraten als de app niet toereikend genoeg is voor wat je wilt :)
De telefoon is niet 'always-on' en het is een minder mooie oplossing dus dat werkt niet zo soepel als de Homey in de woonkamer. Ik kan mij ook wel vinden in die vraag.
Angelgamer schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:54:
[...]

De telefoon is niet 'always-on' en het is een minder mooie oplossing dus dat werkt niet zo soepel als de Homey in de woonkamer. Ik kan mij ook wel vinden in die vraag.
Homey is ook niet "alway-on" in mijn ogen en moet eerst de trigger "Ok Homey" ontvangen voordat je een commando kunt geven. Ik zie Athom in ieder geval niet op korte termijn zelf iets aanbieden als een repeater omdat de focus nu eerst lig bij de retail verkoop / uitbouwen functionaliteiten Homey wat naar voren kwam op de community dag.

Maar ik denk dat een repeater d.m.v. de API's prima zou werken, je kan nu ook via tekst je spraak al invoeren waardoor een commando een flow start, is alleen wat "tweakers" werk :)
Pagina: 1 ... 23 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.