Als je luchtvochtigheid wil zal je de Aeotec moeten nemen...
Er is een nieuwe update beschikbaar in het experimentele kanaal
0.10.5 experimental
0.10.5 experimental
Volgens topic 0.10.5 @ Athom forum moet de update morgen stabiel worden:Added Flow conditions for sensor devices with a boolean capability
Added support for 'Controlled' Z-Wave Command Classes
Added support for Z-Wave 'Variant Groups'
Fixed a bug where some Z-Wave Command Classes wouldn't be parsed correctly
Fixed a bug where the Z-Wave chip would become unresponsive after changing a region
Fixed a bug where Z-Wave default configuration values would not get applied
Fixed a bug where updates could not be installed due to a 'extractpath_not_writable' error (this update may still show the error)
Fixed a bug where the geolocation would be `null`
Reduced stuttering
Various minor improvements
Homey v0.10.5 has been released to the experimental channel. This release is scheduled to become the new stable version tomorrow.
[ Voor 16% gewijzigd door lubbertkramer op 13-10-2016 12:48 ]
Vooralsnog zijn er weinig problemen op Slack, heb hem zelf ook draaien. Wellicht hadden ze dit verwacht vanwege dat de update meer fixes / z-wave verbeteringen met zich meebrengt wat stabiel kan, geen nieuwe functies of rewrite.Webgnome schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:04:
Dat is wel heel snel eigenlijk heeft alles en iedereen die experimental draait dan getest. ?
Ik heb zelf meerdere Fibaro Multisensors (+ variant) en die kunnen alles wat je hierboven beschrijft behalve luchtvochtigheid meten. Verder werken ze stabiel en snel, geeft bij beweging direct een trigger naar Homey.keverjeroen schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:57:
Ik zoek een sensor die:
- Beweging kan meten, realtime. Dus snel genoeg om een lamp in te schakelen als iemand de ruimte in komt.
- Temperatuur kan meten, hoeft niet realtime, mag eens per x minuten. Bij voorkeur ook luchtvochtigheid.
- Licht / lux kan meten, hoeft niet realtime, mag eens per x minuten.
Hij moet via Zwave werken en goed (genoeg) met Homey samenwerken. Ik wil dus acties kunnen hangen aan veranderingen in beweging, temperatuur en lichtsterkte.
Hij moet via batterijen werken.
Werkt de Aeotec ook al goed samen met Homey? Zie de Fibaro app regelmatig geupdate worden en een heeeel lang topic over de Aeotec sensor. Ik zie wel wat voordelen bij de Aeotec, luchtvochtigheid, de mogelijkheid om hem ergens los neer te zetten (omdat hij vierkant is) en een optie om hem toch te voeden via een USB kabel..Fire69 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:25:
Als je luchtvochtigheid wil zal je de Aeotec moeten nemen...
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Ik denk van wel.keverjeroen schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:11:
[...]
Werkt de Aeotec ook al goed samen met Homey?
Dit stuurde iemand me gisteren via Slack, hij was aan't testen met zijn Aeotec sensor.
Resultaat van een flow met variabelen die hij gemaakt heeft:
De Lux in de huiskamer is 0, de vochtigheidsgraad is 48 % en het is 23.7 graden in de Huiskamer
Ik zelf heb zowel de multisensor 6 en de fibaro. Ik kan zeggen dat het neerzetten van de fibaro geen probleem is omdat er een 'clipje' bij zit die daar prima voor werkt. Qua ondersteuning werkt motion bij mij nog niet bij de Aeon, de overige sensors wel (vocht, lux, etc.). dus als je hem daarvoor koopt zou ik zeggen; fibaro is beter supported.
Nee hoor, alleen bij Philips Hue heb je een bridge nodig. Z-Wave werkt direct op de Homey
Ik zal even navragen op Slack of motion bij hem wel werkt.Angelgamer schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:39:
[...]
Qua ondersteuning werkt motion bij mij nog niet bij de Aeon[...]
Hij heeft me er nog niks van gezegd dus ik gok van wel.
Heb je je sensor al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd?
Mijn Multisensor 5 werkt niet. Kan ook aan mij liggen.
Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.
Hij doet helemaal niks?SunshineCompany schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:14:
Ik heb de App geinstalleerd van Aeotec. Daarin kan ik hem selecteren. Hij vind hem, doorloopt het proces, maar vervolgens zie ik hem niet. Wil ik hem dan opnieuw toevoegen, zegt hij dat hij al toegevoegd is, en kan ik hem wel 'excluden' via instellingen. Doe ik alles opnieuw, gebeurt er hetzelfde.
Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.
Ik heb twee weken geleden ook even een MS 5 ter test gehad en die kreeg ik ook niet toegevoegd. Bij mij bleeft hij hangen op het toevoegen van de classes en volgde er een time-out.SunshineCompany schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:14:
Voor de MS 6 inderdaad al meerdere keren toegevoegd en verwijderd + navraag gedaan voorafgaand aan het weekend. Toen gaf hij altijd beweging aan en nu geeft hij nooit beweging aan, dus er is wel iets veranderd I guess
[ Voor 3% gewijzigd door Tweaqer op 13-10-2016 16:30 ]
Ok, dus als ik snel een werkende sensor wil, kan ik het beste beginnen met een Fibaro. Is de Zwave plus-versie dan handiger? Of voegt dat niet veel toe?
Een plus heeft normaal een groter bereik en de verbinding is beveiligd.keverjeroen schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:51:
Ok, dus als ik snel een werkende sensor wil, kan ik het beste beginnen met een Fibaro. Is de Zwave plus-versie dan handiger? Of voegt dat niet veel toe?
Maar het zou een beetje gek zijn moest je nu nog een niet-plus kopen, prijs is hetzelfde volgens mij.
Vandaag een tweede ACM-1000 schakelaar (kika) toegevoegd. Het genereren van een speciaal signaal werkt perfect.
Hebben nu een viertal kika schakelaars geïnstalleerd en gekoppeld en dit werkt redelijk vlekkeloos. Heb wel soms dat bij een flow van twee of meer er een schakelaar gemist wordt. Dit is vrij makkelijk aan te passen door een delay van 1 seconde op die schakelaar te zetten (in ons geval is het namelijk altijd dezelfde). Waarschijnlijk worden de signalen te snel achter elkaar verstuurd waardoor de schakelaars het soms niet snappen.
Ondanks dit euvel toch wel blij met homey.
Hebben nu een viertal kika schakelaars geïnstalleerd en gekoppeld en dit werkt redelijk vlekkeloos. Heb wel soms dat bij een flow van twee of meer er een schakelaar gemist wordt. Dit is vrij makkelijk aan te passen door een delay van 1 seconde op die schakelaar te zetten (in ons geval is het namelijk altijd dezelfde). Waarschijnlijk worden de signalen te snel achter elkaar verstuurd waardoor de schakelaars het soms niet snappen.
Ondanks dit euvel toch wel blij met homey.
[ Voor 69% gewijzigd door Webgnome op 14-10-2016 07:45 ]
Ik heb de Aeotec MultiSensor 6 van de week binnen gekregen. Ik was ook gecharmeerd van de mogelijkheid om extern te voeden. Het koppelen moest ik een paar keer over doen, maar sindsdien werkt ie bij mij foutloos.keverjeroen schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:11:
[...]
Werkt de Aeotec ook al goed samen met Homey? ...
Nog niet alles is te verkrijgen in de plus versie. Bijvoorbeeld de fibaro home plug is het nog nietFire69 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:59:
[...]
Een plus heeft normaal een groter bereik en de verbinding is beveiligd.
Maar het zou een beetje gek zijn moest je nu nog een niet-plus kopen, prijs is hetzelfde volgens mij.
http://manuals.fibaro.com/wall-plug/
macOS 15.5
Lijkt me logisch dat ik enkel wou aanraden om plus-versies te kopen van devices waarvan ze beschikbaar zijn.error33 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 07:24:
[...]
Nog niet alles is te verkrijgen in de plus versie. Bijvoorbeeld de fibaro home plug is het nog niet
http://manuals.fibaro.com/wall-plug/
Veel info allemaal, thanks!
Maar als ik het goed begrepen heb, kunnen de normale en de plus versies niet samen in het zelfde mesh-netwerk? Dus dan helpt het niet om een paar home plugs te kopen om het bereik te verbeteren.
Ben ook wel benieuwd, als de Aeotec sensor aan USB wordt aangesloten, wordt het dan meteen als een apparaat zonder batterijen gezien? Dus helpt hij mee het mesh-netwerk te verbeteren, of wordt hij nog steeds als een batterij apparaat gezien?
Maar als ik het goed begrepen heb, kunnen de normale en de plus versies niet samen in het zelfde mesh-netwerk? Dus dan helpt het niet om een paar home plugs te kopen om het bereik te verbeteren.
Ben ook wel benieuwd, als de Aeotec sensor aan USB wordt aangesloten, wordt het dan meteen als een apparaat zonder batterijen gezien? Dus helpt hij mee het mesh-netwerk te verbeteren, of wordt hij nog steeds als een batterij apparaat gezien?
Dat heb je dus NIET goed begrepenkeverjeroen schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:30:
Veel info allemaal, thanks!
Inderdaad, als je hem via usb powered, wordt het een repeaterBen ook wel benieuwd, als de Aeotec sensor aan USB wordt aangesloten, wordt het dan meteen als een apparaat zonder batterijen gezien? Dus helpt hij mee het mesh-netwerk te verbeteren, of wordt hij nog steeds als een batterij apparaat gezien?
Ah mooi!
Ok, cool!Inderdaad, als je hem via usb powered, wordt het een repeater
Homey promotie in de Media Markt arena, wie heeft hem al gespot?

Bron: https://twitter.com/Media...oto/1?ref_src=twsrc%5Etfw
Edit:
Collega heeft afgelopen week zijn Homey ontvangen maar ze hebben nieuwe verbeterde kabels, Homey blijft nu staan!

Bron: https://twitter.com/Media...oto/1?ref_src=twsrc%5Etfw
Edit:
Collega heeft afgelopen week zijn Homey ontvangen maar ze hebben nieuwe verbeterde kabels, Homey blijft nu staan!
[ Voor 21% gewijzigd door lubbertkramer op 17-10-2016 19:22 ]
Die staat er al een jaar toch?
O nee, februari dit jaar: sparow in "Homey (Voice controlled Home Automation)"
O nee, februari dit jaar: sparow in "Homey (Voice controlled Home Automation)"
[ Voor 64% gewijzigd door jip_86 op 17-10-2016 20:28 ]
Hmm was er laatst voor bezoek aan Pathe maar hem niet gezien, ze lijken nu dus gestart te zijn met actief promoten van verkoop los van Athom zelf.jip_86 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:27:
Die staat er al een jaar toch?
Edit:
Lijkt wel een andere, die is vierkant die hierboven is rond. Wellicht dat ze hem weggehaald hebben vanwege de rewrites?
[ Voor 18% gewijzigd door lubbertkramer op 17-10-2016 20:35 ]
Weet niet of het dezelfde MM was. Maar het is niet de eerste uiting iiglubbertkramer schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:34:
[...]
Hmm was er laatst voor bezoek aan Pathe maar hem niet gezien, ze lijken nu dus gestart te zijn met actief promoten van verkoop los van Athom zelf.
Edit:
Lijkt wel een andere, die is vierkant die hierboven is rond. Wellicht dat ze hem weggehaald hebben vanwege de rewrites?
True, maar neem aan dat ze niet nogmaals de fout maken om de promotie terug te trekken, dus wellicht deze week een grote verrassingsupdate?jip_86 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:38:
[...]
Weet niet of het dezelfde MM was. Maar het is niet de eerste uiting iig
Ik zou er niet van uit gaan.
Maar aan de andere kant, als ze deze week een update met media uit brengen en een update voor iOS met presence detection zou dat wel een grote verrassing zijn.
Maar dat verwacht ik niet.
Maar aan de andere kant, als ze deze week een update met media uit brengen en een update voor iOS met presence detection zou dat wel een grote verrassing zijn.
Maar dat verwacht ik niet.
Volgens mij is hij met de media update wel waar ze wilden zijn voor een 1.0 versie. Hardware als Sonos staat nog boven Hue op het lijstje van supported devices.
Emile zei vrijdag dat ze nog een maand* nodig hebben voor media. Sonos werkt al.
*onder voor behoud.
*onder voor behoud.
Laten we het hopen. Eerlijk ben ik er voor dat ze eerst Bleutooth aan de praat krijgen. DAt is natuurlijk puur eigen belang aangezien ik geïnvesteerd heb in de Teptron Move bleutooth devices.
Als ik die binnen heb wil ik gaan kijken hoeveel effort het zou zijn om een app daar voor te maken die compatible is met Homey.
Als ik die binnen heb wil ik gaan kijken hoeveel effort het zou zijn om een app daar voor te maken die compatible is met Homey.
Ik heb nu als tijdelijke oplossing hiervoor de homey op 2 onderzetters gezet. Maar dit is wel iets wat mij erg verbaasde dat dit nu nog een issue is.lubbertkramer schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:21:
Ik hou mij aanbevolen om jouw app te testenWebgnome schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:22:
Laten we het hopen. Eerlijk ben ik er voor dat ze eerst Bleutooth aan de praat krijgen. DAt is natuurlijk puur eigen belang aangezien ik geïnvesteerd heb in de Teptron Move bleutooth devices.
Hoop mijn Moves morgen binnen te krijgen !
Een gecombineerd netwerk (Z-wave Plus en non-plus) is inderdaad mogelijk. Het is alleen wel zo om echt te kunnen profiteren van (bepaalde) Z-wave Plus functionaliteiten, zoals verbeterde snelheid, een Z-wave plus only netwerk nodig is. Een Z-wave plus node die met de controller of andere node communiceert via een non-plus node zal dus terugvallen op de normale non-plus functionaliteiten.keverjeroen schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:23:
[...]
Ah mooi!Dan is er inderdaad geen reden om geen Zwave plus te kopen.
[...]
Ok, cool!
Bedankt voor de aanvulling!SkorpionNL schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:43:
[...]
Een gecombineerd netwerk (Z-wave Plus en non-plus) is inderdaad mogelijk. Het is alleen wel zo om echt te kunnen profiteren van (bepaalde) Z-wave Plus functionaliteiten, zoals verbeterde snelheid, een Z-wave plus only netwerk nodig is. Een Z-wave plus node die met de controller of andere node communiceert via een non-plus node zal dus terugvallen op de normale non-plus functionaliteiten.
Kort antwoord: jaNhz schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:50:
Werkt z-wave op de Homey al helemaal naar behoren dan?
Langer antwoord: ligt erg aan het apparaat (merk) / de app die je gebruikt. Fibaro is heel behoorlijk, maar met Greenwave of Aeotec heb ik meer uitdagingen.
Korte antwoord moet dan 'nee' zijn volgens mij. Het werkt nog niet helemaal naar behoren.Angelgamer schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:56:
[...]
Kort antwoord: ja
Langer antwoord: ligt erg aan het apparaat (merk) / de app die je gebruikt. Fibaro is heel behoorlijk, maar met Greenwave of Aeotec heb ik meer uitdagingen.
Groetjes
Dat is precies waarom ik ja zei, je kunt namelijk nooit ja antwoorden als je vraagstelling is of iets helemaal werkt. Niks is 100%. De vraag zou moeten zijn; is het werkbaar? En daarop is mijn antwoord ja.Nhz schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:02:
[...]
Korte antwoord moet dan 'nee' zijn volgens mij. Het werkt nog niet helemaal naar behoren.
Z-wave zelf werkt prima naar behoren, maar omdat ieder merk toch zijn eigen twist eraan geeft ondanks hetzelfde communicatieprotocol heb je met verschillen te makenNhz schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:02:
[...]
Korte antwoord moet dan 'nee' zijn volgens mij. Het werkt nog niet helemaal naar behoren.
0.10.7
Added a Memory Usage bar under Settings > System
Added Homey name to title
Added possibility to add default values to Flow Card arguments
Fixed a bug where Secure Z-Wave devices could not be added
Fixed a bug where Z-Wave MultiChannel v4 nodes would not appear
Fixed a bug where capabilitiesOptions would not get applied
Fixed a bug where a driver's 'realtime' callback would not fire
Ik geloof dat Athom zelf staat te popelen om een app te maken voor de Teptron. Ik heb ze ook besteld (nog niet verzonden helaasWebgnome schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:22:
Als je de kabel wat (grof) buigt blijft hij ook prima staan. Waar ik meer last van heb is dat hij nogal licht is. Hij fl*kkert elke keer op de grond als ik iets verplaatsbr men schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:44:
[...]
Ik heb nu als tijdelijke oplossing hiervoor de homey op 2 onderzetters gezet. Maar dit is wel iets wat mij erg verbaasde dat dit nu nog een issue is.

Bij mij loopt de Z-Wave chip nog steeds binnen een paar dagen vast, waarna ik Homey eerst weer moet herstarten voordat het weer (even) werktNhz schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:50:
Werkt z-wave op de Homey al helemaal naar behoren dan?

Ben dus nog steeds niet tevreden over de werking van Z-Wave met Homey.
Nice ! ik ga er gelijk een paar aanschaffenJoolee schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:00:
[...]
Ik geloof dat Athom zelf staat te popelen om een app te maken voor de Teptron. Ik heb ze ook besteld (nog niet verzonden helaas) en veel andere Homey gebruikers ook.
[...]
Als je de kabel wat (grof) buigt blijft hij ook prima staan. Waar ik meer last van heb is dat hij nogal licht is. Hij fl*kkert elke keer op de grond als ik iets verplaats
Ik zou nog even wachten met aanschaffen (ik neem aan van de teptron move) . Na een dag prutsen met een exemplaar ben ik nog niet helemaal overtuigd. Ik heb een groot gordijn ( denk iets van 2 bij 3) en dat krijgt het apparaat met moeite de lucht in. Dit zou kunnen komen omdat het maximale gewicht 6kg zou moeten zijn ( had ik ergens gelezen ) maar ik weet niet zeker of dat het daar aan ligt.
Heb net met Teptron een gesprek gehad en het lijkt er op dat ik het koord niet strak genoeg had getrokken waardoor je dus het tik geluid hoort. Als je het touw helemaal strak trekt dan hoor je dat niet meer.
Heb net met Teptron een gesprek gehad en het lijkt er op dat ik het koord niet strak genoeg had getrokken waardoor je dus het tik geluid hoort. Als je het touw helemaal strak trekt dan hoor je dat niet meer.
[ Voor 21% gewijzigd door Webgnome op 21-10-2016 16:22 ]
Welke module moet er geselecteerd worden om een Fibaro Double switch 2 (FGS-223) te instaleren?
ik heb de double switch 2 rechts boven geselecteerd maar krijg dan maar een schakelaar te zien. Of is er een andere truck om de 2e schakelaar in beeld te krijgen? Ook de dubbele relais schakelaar laat er maar een zien.
Hm antwoord al gevonden op da app site
FGS-2*3
It's only possible to use Switch 1 (S1/Q1) because of a bug in homey, Switch 2 (S2/Q2) can't be used yet.
ik heb de double switch 2 rechts boven geselecteerd maar krijg dan maar een schakelaar te zien. Of is er een andere truck om de 2e schakelaar in beeld te krijgen? Ook de dubbele relais schakelaar laat er maar een zien.
Hm antwoord al gevonden op da app site
FGS-2*3
It's only possible to use Switch 1 (S1/Q1) because of a bug in homey, Switch 2 (S2/Q2) can't be used yet.
[ Voor 21% gewijzigd door error33 op 21-10-2016 16:54 ]
macOS 15.5
Weet iemand hoe je een mesh netwerk maakt van z-wave? Of gaat dat automatisch?
Dat gaat automatisch zodra je powered z-wave nodes in je netwerk hebt.Jovink538 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:02:
[ Voor 58% gewijzigd door SkorpionNL op 21-10-2016 20:59 ]
Oké bedankt!SkorpionNL schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:58:
[...]
Dat gaat automatisch zodra je powered z-wave nodes in je netwerk hebt.
Dat gebeurt volautomatisch. Houdt er wel rekening mee dat Homey nog niet kan includen via een meshed verbinding (Er moet dus direct contact met het nieuwe apparaat zijn) en dat een zwave plus device een lagere snelheid haalt als zijn verkeer via een non plus apparaat moet lopenJovink538 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:02:
Oké bedankt. Ik heb de sensoren eerst toegevoegd in de buurt van Homey en toen in de schuur ophangen in de buurt van een wall plug. Het lijkt te werken.Joolee schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:52:
[...]
Dat gebeurt volautomatisch. Houdt er wel rekening mee dat Homey nog niet kan includen via een meshed verbinding (Er moet dus direct contact met het nieuwe apparaat zijn) en dat een zwave plus device een lagere snelheid haalt als zijn verkeer via een non plus apparaat moet lopen
Ik wil binnenkort wat kleur brengen in mijn huis middels milight, ik wil beginnen met een miight ibox... Heeft iemand dit fatsoenlijk werkend?
Tot nu toe werkt mijn homey aardig, echter met input van kaku wil het nog niet echt vlotten (bel en deur sensor)
Tot nu toe werkt mijn homey aardig, echter met input van kaku wil het nog niet echt vlotten (bel en deur sensor)
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Voor iedereen die de genoemde update van Emile nog niet heeft gelezen waar hierboven naar verwezen is
Emile post wekelijks op vrijdag een update in het software status topic op het Athom forumLast week we've shipped Homey v0.10.7 which is a bugfix release to the experimental channel. This update will most likely be upgraded to stable next week. In the meantime we're working on fixing some bugs and new features.
In the meantime, we've also released the new App Store! Check it out at https://apps.athom.com.
It's so much faster, beautifully organized and the app submission process has been given a complete makeover!
Bluetooth LE is finished as well. We're running some performance tests this weekend, and if they don't surprise us the Bluetooth LE APIs will be shipped next week.
Music is still a big project, but we hope to show some screenshots at the end of next week. And yes, when it ships, it will ship with a Sonos app :-)
The new Wi-Fi Recovery is almost finished, and so far we haven't seen any connection issue. This weekend an automated test will verify that Homey indeed can always succesfully connect to a Wi-Fi network by connecting and disconnecting over and over again, but we're confident we've finally fixed that issue once and for all :-)
Enjoy your weekends!
Ik heb hetzelfde probleem met die 2 KaKu sensoren. Het probleem met de lampaanduiding is gelukkig nu weg.fvandenreek schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:27:
Ik wil binnenkort wat kleur brengen in mijn huis middels milight, ik wil beginnen met een miight ibox... Heeft iemand dit fatsoenlijk werkend?
Miight heb ik geen ervaring mee, klinkt een beetje als de Philips Hue en die werkt prima met de bridge v2. Kan je lampen nog in groepen doen? Heb 3 hue lampen boven de tafel en ze als groep beheren is wat makkelijker.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Milight heb ik werkend. Het werkt wel goed maar soms bedien ik de lamp in de keuken en gaat de lamp in de kamer aan.
En om heel eerlijk te zijn vind ik de kleuren niet zo heel mooi.
De nieuwe of de oude lampen?Jovink538 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 07:55:
Milight heb ik werkend. Het werkt wel goed maar soms bedien ik de lamp in de keuken en gaat de lamp in de kamer aan.
Ik heb de Homey-mannen een jaar geleden oid eens gehoord op BNR toen het product nog in de alpha fase was. Lijkt erop dat het nu volwassen geworden is en nog steeds erg interessant!
Alle pagina's zijn wat outdated (e.g. kickstarter). Wat is een goede source van informatie over de laatste status qua maturity, proven sensors/schakelmateriaal en use-cases?
Alle pagina's zijn wat outdated (e.g. kickstarter). Wat is een goede source van informatie over de laatste status qua maturity, proven sensors/schakelmateriaal en use-cases?
Oei geen idee. Ik heb ze nu bijna een jaar denk ik.
Dan zijn het de oudeJovink538 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:29:
[...]
Oei geen idee. Ik heb ze nu bijna een jaar denk ik.
Ik zou het forum doorzoeken , slack joinen of gewoon hier vragenClock schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:15:
Ik heb de Homey-mannen een jaar geleden oid eens gehoord op BNR toen het product nog in de alpha fase was. Lijkt erop dat het nu volwassen geworden is en nog steeds erg interessant!
En oh ja . Gewoon omdat het kan de ANWB app promoten: https://apps.athom.com/app/eu.jeroensomhorst.anwb
[ Voor 12% gewijzigd door Webgnome op 23-10-2016 14:48 ]
Zijn er mensen die de kaku drukschakelaar wel goed werkend hebben, bij mij werken ze maar binnen 1 meter van homey, het lijkt als homey alleen hele sterke signalen op pikt..
Even een bumpje milight, iemand de milight ibox werkend? Het is maar €15 dus denk dat ik heb zo wie zo bestel met 1 lamp oid.
Welke type milight lampen heeft de meest natuurlijke kleuren?
Even een bumpje milight, iemand de milight ibox werkend? Het is maar €15 dus denk dat ik heb zo wie zo bestel met 1 lamp oid.
Welke type milight lampen heeft de meest natuurlijke kleuren?
[ Voor 9% gewijzigd door fvandenreek op 23-10-2016 12:32 ]
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Zijn de nieuwe beter?
En hoe weet ik dat het de nieuwe zijn?
Tja ik moet je hiervoor toch verwijzen naar het Mi-Light topicJovink538 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:07:
[...]
Zijn de nieuwe beter?
En hoe weet ik dat het de nieuwe zijn?
[Milight] Ervaringen & discussie
Bedankt, ik ga het topic van de week ff doorspitten.Jochemd13 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:43:
[...]
Tja ik moet je hiervoor toch verwijzen naar het Mi-Light topic
[Milight] Ervaringen & discussie
Zo, gok genomen en er eentje besteld. Ben reuze benieuwd naar hoe hij zich verhoudt met de Zipato Zipabox die ik nu al heb draaien. Hield dit topic al enige tijd in de gaten en het begon te hard te jeuken
Welkom, hier in dit topic is veel informatie te vinden en is makkelijker doorzoekbaar dan die van Athom. Slack is daarnaast ook een handige tool waar veel informatie over de lijn gaat. Als ik een beetje de lijn volg van de afgelopen twee/drie weken heb je Homey binnen 5 dagen in huis, collega had hem binnen 3 dagen na bestellendjbarney schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:08:
Zo, gok genomen en er eentje besteld. Ben reuze benieuwd naar hoe hij zich verhoudt met de Zipato Zipabox die ik nu al heb draaien. Hield dit topic al enige tijd in de gaten en het begon te hard te jeuken
Edit:
Ben niet nieuwsgierig maar wat wil je er allemaal op aansluiten?
[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 25-10-2016 17:07 ]
Tot nog toe is mn setup vrij simpel, ik heb 6 Zipato RGBW lampjes (waarvan ik al begreep dat deze nog niet 100% ondersteund worden, kleur is nog geen optie, maar die gebruik ik ook niet bijzonder veel), een setje aeotec multisensors (gen 6) en een paar aeotec smart switches (ook weer gen 6). De richting en constante development aandacht die Athom al maanden laat zien, trekt mij steeds meer. Zipato is vaak stabiel, maar doet niet bijzonder veel aan de mobiele app (op een enkele nu dode beta na) en besteed ook vooral veel tijd aan hun nieuwe product, waarbij ik het idee krijg dat ze het oudere product wat laten vallen.lubbertkramer schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:05:
[...]
Welkom, hier in dit topic is veel informatie te vinden en is makkelijker doorzoekbaar dan die van Athom. Slack is daarnaast ook een handige tool waar veel informatie over de lijn gaat. Als ik een beetje de lijn volg van de afgelopen twee/drie weken heb je Homey binnen 5 dagen in huis, collega had hem binnen 3 dagen na bestellen
Edit:
Ben niet nieuwsgierig maar wat wil je er allemaal op aansluiten?
Als het spelen met Homey me bevalt, gaan er vanzelf meer sensoren, koppelingen etc. komen. Ik ben ook vooral erg benieuwd naar de Presence detection, daar was ik zelf met een setje Sensoro iBeacons al mee bezig, maar dat goed stabiel krijgen is me nog niet gelukt.
Goed begin en je hebt het al goed onderzocht voor wat ik lees dus je weet waar je aan begint, altijd wel belangrijk. Wat betreft "presence" Athom heeft dit zelf nog niet helemaal goed op orde, de Android app wil nog vaak melden dat je niet thuis bent terwijl je dat gewoon bent. Athom zelf geeft aan binnenkort met een update te komen hiervoor en dat dan ook de iOS app deze functie krijgt.djbarney schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:45:
[...]
Tot nog toe is mn setup vrij simpel, ik heb 6 Zipato RGBW lampjes (waarvan ik al begreep dat deze nog niet 100% ondersteund worden, kleur is nog geen optie, maar die gebruik ik ook niet bijzonder veel), een setje aeotec multisensors (gen 6) en een paar aeotec smart switches (ook weer gen 6). De richting en constante development aandacht die Athom al maanden laat zien, trekt mij steeds meer. Zipato is vaak stabiel, maar doet niet bijzonder veel aan de mobiele app (op een enkele nu dode beta na) en besteed ook vooral veel tijd aan hun nieuwe product, waarbij ik het idee krijg dat ze het oudere product wat laten vallen.
Als het spelen met Homey me bevalt, gaan er vanzelf meer sensoren, koppelingen etc. komen. Ik ben ook vooral erg benieuwd naar de Presence detection, daar was ik zelf met een setje Sensoro iBeacons al mee bezig, maar dat goed stabiel krijgen is me nog niet gelukt.
Geldt voor mij ook. Ben op zoek naar een domoticasysteem en mijn keuze is ook op Homey gevallen.djbarney schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:08:
Heb (nog) geen ervaringen met domoticasystemen en kan haast niet wachten tot ik er een in huis heb :-)
Moet toch mijn geduld bewaren, ben met een grote verbouwing thuis die half december volgens planning gereed moet zijn, en dan pas Homey bestellen, anders staat ie ook maar in de kast.
Heb wel wat stand-alone automatisering gedaan met Gira bewegingsmelders.
Kleine headsup: de multiSensors werken nog niet lekker met de app (tenzij je oude firmware draait)djbarney schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:45:
[...]
een setje aeotec multisensors (gen 6) en een paar aeotec smart switches (ook weer gen 6).
Er is wel een comunity driver gemaakt (staat op github) die binnenkort in de app van Athom wordt overgenomen als het goed is.
Dank voor de toelichting, ik heb Homey vanmiddag al ontvangen (veel sneller dan ik zelf verwacht had, gisteren namelijk pas besteld! Top @ Athom!) en kreeg de Multisensor 6 ook niet toegevoegd inderdaad.Angelgamer schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:18:
[...]
Kleine headsup: de multiSensors werken nog niet lekker met de app (tenzij je oude firmware draait)
Er is wel een comunity driver gemaakt (staat op github) die binnenkort in de app van Athom wordt overgenomen als het goed is.
De RGBW lampen al wel, de wow factor om ze te kunnen aan/uitschakelen met zowel voice in app als voice richting homey zelf is nog zeer groot
De aeotec smart switch is netjes herkend, waarbij ik nog even (morgen weer een dag) wil uitzoeken of ik die ook met Voice kan aan/uitschakelen.
Voorlopig hoop ik me in te kunnen houden en eens niet direct op de allerlaatste betas te draaien, zal waarschijnlijk ijdele hoop zijn
Zipato is alvast losgekoppeld, morgen maar eens uitgebreid gaan spelen met de flows. Tot nog toe erg leuk speelgoed zo!
Ik heb in de schuur fibaro deur sensoren geplaatst en een fibaro wall plug.
De afstand van Homey naar wall plug is 9 meter max. Mijn Homey staat op de vensterbank bij het achterraam, dan een stukje tuin en dan begint de schuur.
Maar toch kan Homey de wall plug niet uit schakelen. Aan gaat bijna altijd goed maar uit dus niet.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
De status van de sensoren kloppen wel altijd.
De afstand van Homey naar wall plug is 9 meter max. Mijn Homey staat op de vensterbank bij het achterraam, dan een stukje tuin en dan begint de schuur.
Maar toch kan Homey de wall plug niet uit schakelen. Aan gaat bijna altijd goed maar uit dus niet.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
De status van de sensoren kloppen wel altijd.
Lees net dit op Slack, wellicht het proberen waard:djbarney schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 00:04:
[...]
Dank voor de toelichting, ik heb Homey vanmiddag al ontvangen (veel sneller dan ik zelf verwacht had, gisteren namelijk pas besteld! Top @ Athom!) en kreeg de Multisensor 6 ook niet toegevoegd inderdaad.
aeotec app has been updated (1.1.1) with the fix for the MS6 (for 95% of the people), you will need to re-include it if you haven't had it working before so the settings get applied properly.
Ga ik zeker even naar kijken vanavond, dank!lubbertkramer schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:32:
[...]
Lees net dit op Slack, wellicht het proberen waard:
[...]
Net even bij mijzelf geprobeerd en de MS6 werkt (ook op secure kanaal) nu als een tierelier 
Noot: wellicht nog wel eerst verwijderen (in instelllingen/z-wave) voordat je hem toevoegt
Noot: wellicht nog wel eerst verwijderen (in instelllingen/z-wave) voordat je hem toevoegt
[ Voor 32% gewijzigd door Tweaqer op 27-10-2016 14:15 ]
Geen update deze week met blauwe tanden, deze is verder vertraagd. 0.10.7 is zojuist naar het stabiele kanaal gezet waardoor hij voor iedereen beschikbaar is en iedereen dus op de laatste versie kan zitten 
0.10.7
Added a Memory Usage bar under Settings > System
Added Homey name to title
Added possibility to add default values to Flow Card arguments
Fixed a bug where Secure Z-Wave devices could not be added
Fixed a bug where Z-Wave MultiChannel v4 nodes would not appear
Fixed a bug where capabilitiesOptions would not get applied
Fixed a bug where a driver's 'realtime' callback would not fire
[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 27-10-2016 14:19 ]
Summary Week 41 (October 10 - October 14)
We have a few more (smaller) fixes ready for a next update, and Bluetooth LE support & APIs planned for next week!
Summary Week 42 (October 17 - October 21)
Bluetooth LE is finished as well. We're running some performance tests this weekend, and if they don't surprise us the Bluetooth LE APIs will be shipped next week.
En nu dus weer een week. Ik neem aan dat daar door de rest ook vertraging op loopt.
Vreemd genoeg kijk ik er niet meer van op.
We have a few more (smaller) fixes ready for a next update, and Bluetooth LE support & APIs planned for next week!
En nu dus weer een week. Ik neem aan dat daar door de rest ook vertraging op loopt.
Ben aan het kijken of ik een homey aan ga schaffen of niet. Wil het voornamelijk gebruiken voor mijn HUE lampen, Onkyo receiver, Samsung TV, KODI en Woonveilig. Maar ik vraag me af of de stembesturing een beetje naar behoren werkt? Zeker als je bv een film aan het kijken bent of als er meerdere mensen in huis zitten te praten.
Momenteel zou ik zeggen, wacht dan nog maar even. Het werkt redelijk. Maar siri werkt bijvoorbeeld al beter, niet dat je dit kan vergelijken, maar ter indicatie.Count_B schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:06:
Ben aan het kijken of ik een homey aan ga schaffen of niet. Wil het voornamelijk gebruiken voor mijn HUE lampen, Onkyo receiver, Samsung TV, KODI en Woonveilig. Maar ik vraag me af of de stembesturing een beetje naar behoren werkt? Zeker als je bv een film aan het kijken bent of als er meerdere mensen in huis zitten te praten.
Ik ook niet. Ze hebben de laatste periode wel wat voorruitgang geboekt met snelle bugfixes. Dat stemt mij dan wel weer positief. Maar qua planning, hoe moeilijk ook, er is echt werk aan de winkel.Jovink538 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:04:
Hier misschien dan ook nog een topic wat interessant voor je kan zijn gezien je de MS6 hebt -> https://forum.athom.com/d...otec-multisensor-6#latestdjbarney schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:49:
[...]
Ga ik zeker even naar kijken vanavond, dank!
Beter goed dan half werk afleveren, daar hebben ze van geleerd. In een testweekend kan er altijd nog iets naar boven komen waardoor het niet stabiel genoeg is om te releasen. Voorheen deden ze alles maar vrijgeven wat half werkte dus ik zie dit als een vooruitgang waardoor we iets krijgen wat werktJovink538 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:04:
Vraag is ga je tegen Homey praten als je een film kijkt? Je kan ook vanuit de app bedienen of tegen Homey spreken (geeft minder ruis) maar persoonlijk praat ik niet tegen Homey en ik heb hem al sinds april thuis staanCount_B schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:06:
[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 27-10-2016 19:27 ]
Homey, was toch voice controlled home automation ?
Maar omdat ze de voice nog steeds niet goed onder controle hebben, word dit nu door enkele Athom minded customers, maar afgezwakt tot flow controlled automation.
Toch jammer dat ze de voice controle, laten voor wat het is, maar dit was toch het sterke marketing en verkoop argument, wat bij de toekomstige gebruikers van doorslag zou kunnen zijn, om de homey aan te gaan schaffen.
Het zou de mensen van Athom sieren om eerst de gedane toezeggingen en verwachtingen, waar te gaan maken.
Dus naar mijn mening is een juist werkende voice control een must.
Maar omdat ze de voice nog steeds niet goed onder controle hebben, word dit nu door enkele Athom minded customers, maar afgezwakt tot flow controlled automation.
Toch jammer dat ze de voice controle, laten voor wat het is, maar dit was toch het sterke marketing en verkoop argument, wat bij de toekomstige gebruikers van doorslag zou kunnen zijn, om de homey aan te gaan schaffen.
Het zou de mensen van Athom sieren om eerst de gedane toezeggingen en verwachtingen, waar te gaan maken.
Voor mij niet, voice haalt het bij lange na niet bij een gewone fysieke knop die een rule af laat gaan. Wat mij betreft fixen ze eerst de ondersteunde hardware waar ze al vanaf het begin mee adverteren. Alleen voice heb je niets aan als je licht niet aan gaatRaolte schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:07:
Beetje nietszeggende reactie die mijn woorden anders neerzet dan ik er neergezet heb, waar staat dat voice niet werkt in mijn verhaal hierboven? Hou zou jou sieren om eerst goed te lezen voordat je conclusies gaat trekken en mensen in een hokje van "Athom minded customers" volgens jou zetRaolte schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:07:
Homey, was toch voice controlled home automation ?

Ik vroeg aan de Tweaker erboven of hij ook tegen Google/Siri praat want als hij dat niet doet zal hij ook weinig tegen Homey praten. Verder gaf ik aan dat ik met mijn Homey die ik sinds april heb eigenlijk niet praat, maar alles automatiseer oftewel persoonlijke inrichting. Spraak werkt prima maar net als je in een volle zaal wilt praten kan ruis eromheen het commando verstoren, idem als je tegen je telefoon praat van een veel grotere fabrikant (Google/Apple). Check mijn video's maar eens, ik praat normaal tegen Homey en verstaat mij prima. Uiteraard kan het altijd beter
Recent filmpje:
Ouder filmpje, nog voor NL spraak:
Filmpjes van anderen met spraak:
Iemand die spraak test op afstand:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hpbj6G8DiTA]
Edit:
Om in het voorbeeld van de film te blijven als je een variable zet waardoor lampen niet aan mogen gaan omdat je een film/serie kijkt dan ga je dat met spraak niet kunnen overrulen tenzij je daar een flow voor maakt of de variable weglaat. Maar die variable heb je juist nodig omdat anders je lampen dmv andere flows aangaan tijdens je film/serie als x flow een trigger krijgt. (zie bv mijn kodi filmpje, lampen mogen niet meer aangaan nadat een film/serie is gestart omdat als de variable Kodi = True is dan wil ik niet dat lampen aangaan omdat het x tijd is of x lichtsterkte.)
[ Voor 35% gewijzigd door lubbertkramer op 28-10-2016 00:28 ]
Ik heb Homey nu een maandje en ik ben er zeker enthousiast over!
Waar ik Homey nu voor gebruik:
- woonkamerverlichting (via Action schakelaars)
- badkamerverlichting (via Action schakelaars)
- badkamerventilator (via Action schakelaars)
- televisie (infrarood, voor als ik te lui ben de afstandsbediening te zoeken)
- agenda (best wel handig)
- nieuws headlines
- buienradar
voor een prikkie dus al wat zaken kunnen automatiseren! Ik merk wel dat het schakelen van Action schakelaars niet betrouwbaar is, maar dit ligt niet zozeer aan Homey, eerder aan de frequentie (433.92 mhz) waar gewoon veel interferentie op is.
Binnenkort maar eens een Z-Wave socket kopen om te kijken of dat betrouwbaarder werkt. Nadeel vind ik wel dat Z-Wave apparatuur nog redelijk duur is, dus als het niet super betrouwbaar hoeft te zijn kies ik voor de action switches.
To-Do:
- buitenlamp bij voordeur (ofwel via KaKu, of Z-Wave)
- dakramen (mbv. lineaire actuatoren, switch via Z-Wave (nu nog via Action, maar als het regent wil ik wel zeker weten dat ze ook echt dicht gaan
))
- tv-lift (niet zozeer via Homey, maar via een DPDT relay op de USB poort van de TV: als de TV aan gaat, gaat de lift omhoog, TV uit = lift omlaag, ik wacht nog op het relay)
- dimmer keukenverlichting (ofwel via KaKu, of Z-Wave)
Verder wil ik nog een keer nadenken over het toepassen van Homey voor multizone verwarming, alarmsysteem en automatische gordijnen. Mochten jullie nog ideeen of suggesties hebben waar Homey echt perfect voor toe te passen is, dan hoor ik dat uiteraard ook graag!
Qua spraak merk ik dat als je redelijk dicht bij Homey bent, het vrijwel altijd goed gaat. In sommige gevallen snapt Homey het echter niet, in dat geval zou het fijn zijn als Homey net zoals Siri iets zegt als "ik begrijp de vraag niet".
- nieuws headlines
- buienradar
voor een prikkie dus al wat zaken kunnen automatiseren! Ik merk wel dat het schakelen van Action schakelaars niet betrouwbaar is, maar dit ligt niet zozeer aan Homey, eerder aan de frequentie (433.92 mhz) waar gewoon veel interferentie op is.
Binnenkort maar eens een Z-Wave socket kopen om te kijken of dat betrouwbaarder werkt. Nadeel vind ik wel dat Z-Wave apparatuur nog redelijk duur is, dus als het niet super betrouwbaar hoeft te zijn kies ik voor de action switches.
To-Do:
- buitenlamp bij voordeur (ofwel via KaKu, of Z-Wave)
- dakramen (mbv. lineaire actuatoren, switch via Z-Wave (nu nog via Action, maar als het regent wil ik wel zeker weten dat ze ook echt dicht gaan
- tv-lift (niet zozeer via Homey, maar via een DPDT relay op de USB poort van de TV: als de TV aan gaat, gaat de lift omhoog, TV uit = lift omlaag, ik wacht nog op het relay)
- dimmer keukenverlichting (ofwel via KaKu, of Z-Wave)
Verder wil ik nog een keer nadenken over het toepassen van Homey voor multizone verwarming, alarmsysteem en automatische gordijnen. Mochten jullie nog ideeen of suggesties hebben waar Homey echt perfect voor toe te passen is, dan hoor ik dat uiteraard ook graag!
Qua spraak merk ik dat als je redelijk dicht bij Homey bent, het vrijwel altijd goed gaat. In sommige gevallen snapt Homey het echter niet, in dat geval zou het fijn zijn als Homey net zoals Siri iets zegt als "ik begrijp de vraag niet".
Z-wave is zeker betrouwbaarder dan KaKu devices, oa door de mesh die ze opzetten waardoor ze onderling een verbinding hebben met Homey. Sinds de rewrite van z-wave is het vooral een app / drivers probleem voor je z-wave apparaat dan een hardware probleem dat het niet werkt. Wel is het belangrijk om te weten dat Fibaro het meest ondersteund is op dit moment en stabiel werkt. Zoals je hierboven kon lezen zijn er deze week updates aan de Aeotec app gedaan waardoor daarmee devices stabieler werken. Wil je van een onbekender merk Z-wave gebruiken kun je hem toevoegen als generiek apparaat maar beter is om met de community dan een app te bouwen zodat je alle functionaliteiten van het apparaat kan gebruiken.dr.lowtune schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:07:
Ik heb Homey nu een maandje en ik ben er zeker enthousiast over!
- nieuws headlines
- buienradar
Dat kan zeker, daarvoor moet je een aantal flows maken. Ik heb daar laatst een post over gemaakt in dit topic. Dmv die flows kun je altijd als er iets gezegd is terugkoppeling krijgen of het succesvol aangekomen is of niet en eventueel de vraag opnieuw stellen. Post kun je hier vinden -> lubbertkramer in "Homey (Voice controlled Home Automation)"dr.lowtune schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:07:
Tip: Met de app better voice zou je deze flows nog verder kunnen uitbreiden dat Homey ook iedere keer een andere zin teruggeeft voor de variatie
Edit:
Ik ben momenteel zelf nog zoekende naar de juiste opbouw van flows, mappen, variabelen etc dus zit alweer aan een nieuwe versie bezig waar ik de namen van de flows/variabelen weer veranderd heb maar ook de werking. Ik laat hem nu geen spraak meer teruggeven maar een groene of rode ledring voor 5 seconden na een spraakopdracht.
Flows m.b.t. spraakinput

Flow spraak begrepen

Edit 2:
En het is weer vrijdag dus tijd voor een update vanuit Athom:
Summary Week 43 (October 24 - October 28)
Yesterday Homey v0.10.7 has made it to the stable channel! We're mostly focusing on making Homey & apps more stable (hence the many minor updates) by mostly accounting for edge case scenarios.
Last week we've made an update to the Z-Wave region selector, updated the Philips Hue app, improved the App Store, finalized the new Wi-Fi Setup (passed all the tests we ran last weekend), worked on Bluetooth (still getting some random crashes after a long time unfortunately) and finished the back-end of Media.
Next week we'll work on Media, including Bluetooth speakers & Sonos support, resolving issues and of course all our apps (which are a lot by now). And some 'advanced' Flow Editor improvements as well :-)
I'd love to share some more 'exciting' progress, but some weeks are simply quite dull. So a big shoutout to you all for staying with us and making our work a lot of fun!
Enjoy your weekends!
[ Voor 27% gewijzigd door lubbertkramer op 28-10-2016 19:06 ]
Na de rewrites begint Homey hier een steeds vastere plek in huis te krijgen, hoewel de werking op dit moment nog beperkt is tot de verlichting, pushberichten voor F1 en Motogp en reminders voor de afvalbakken.
Nu wordt alle multimedia hier nog bedient met een Harmony One afstandsbediening. Ik ben nu aan het kijken hoe Homey ook hier meer kan overnemen. Helaas werkt IR hier tijdens het testen nog voor geen meter en denk ik erover om hier te kijken voor een Harmony hub. Zijn er andere tweakers die deze combinatie hebben staan?
Ik ben hierbij vooral benieuwd hoe de samenwerking is tussen het gebruik door Homey en de afstandsbediening. Voor mijn gevoel gaat dit fout als ik kijk naar de werking van de One. Om hier iets mee te kunnen beginnen moet ik een activiteit kiezen. Als in de toekomst Homey deze activiteit gestart heeft via de Hub, kan de afstandsbediening niets doen en het naderhand starten van de activiteit kan bij toggle functies voor rare situaties zorgen.
Nu wordt alle multimedia hier nog bedient met een Harmony One afstandsbediening. Ik ben nu aan het kijken hoe Homey ook hier meer kan overnemen. Helaas werkt IR hier tijdens het testen nog voor geen meter en denk ik erover om hier te kijken voor een Harmony hub. Zijn er andere tweakers die deze combinatie hebben staan?
Ik ben hierbij vooral benieuwd hoe de samenwerking is tussen het gebruik door Homey en de afstandsbediening. Voor mijn gevoel gaat dit fout als ik kijk naar de werking van de One. Om hier iets mee te kunnen beginnen moet ik een activiteit kiezen. Als in de toekomst Homey deze activiteit gestart heeft via de Hub, kan de afstandsbediening niets doen en het naderhand starten van de activiteit kan bij toggle functies voor rare situaties zorgen.
Hier ben ik ook nieuwsgierig naar, heb dezelfde situatie als jijRelisys schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:13:
Na de rewrites begint Homey hier een steeds vastere plek in huis te krijgen, hoewel de werking op dit moment nog beperkt is tot de verlichting, pushberichten voor F1 en Motogp en reminders voor de afvalbakken.
Wat ik zoek in iets als Harmony hub, is dat deze de state bij kan houden, kijk ik films via kodi? speel ik games via xbox? ik zou graag homey en de harmony one laten communiceren met de hub, zodat de hub kan vertellen aan de remote welke activity er actief is.. via telefoon app (die wel de state kent / bijwerkt vanuit de hub) vind ik niet handig. Xbox kan ik dan wel weer als domme xbox instellen. Heb nog niet kunnen vinden of er daadwerkelijk een harmony one achtige remote is, die met de hub heen/weer kan communiceren.
Issue is nu bij mij dus meerdere kapiteins op het schip, allemaal met hun eigen expertise, maar elkaar vertellen wat ze hebben gedaan en hoe, dat is er helaas niet bij nog.
Iemand met een harmony hub & harmony remote die hier al wel ervaring mee heeft?
Stateful infrarood, veel succes! Als dat je al gaat lukken gaat het je meer problemen opleveren dan plezier. Infrarood is geen 'gegarandeerd' protocol, het kan dus zijn dat je Xbox iets wel oppakt en je hub niet, dan heb je een inconsistentie die je alleen gaat oplossen door voor je apparaten te gaan staan en van dichtbij alleen dat apparaat te schakelen.djbarney schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:48:
[...]
<..>
Issue is nu bij mij dus meerdere kapiteins op het schip, allemaal met hun eigen expertise, maar elkaar vertellen wat ze hebben gedaan en hoe, dat is er helaas niet bij nog.
Iemand met een harmony hub & harmony remote die hier al wel ervaring mee heeft?
Volgens mij heeft Logitech ook RF harmonies, die communiceren ALTIJD via de hub omdat ze geen IR hebben. Dat zou wel kunnen werken.
Ik nijg ook steeds meer om mijn Zipabox te gaan vervangen voor een Homey. Ik alleen maar Z-Wave en dan vooral Fibaro dimmers/schakelaars/deursensoren maar ook een aantal Qubino dimmers/schakelaars, werken deze ook al met de Homey?
Verder doe ik niet veel meer dan de verlichting schakelen op sunset verder geen spannende dingen, dus dat zou mmoeten werken.
Verder doe ik niet veel meer dan de verlichting schakelen op sunset verder geen spannende dingen, dus dat zou mmoeten werken.
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Ik neem aan dat je weet dat Fibaro al goed wordt ondersteund? Dus daar hoef je, lijkt mij, niet zo bang voor te zijn.xylonite schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:12:
Ik nijg ook steeds meer om mijn Zipabox te gaan vervangen voor een Homey. Ik alleen maar Z-Wave en dan vooral Fibaro dimmers/schakelaars/deursensoren maar ook een aantal Qubino dimmers/schakelaars, werken deze ook al met de Homey?
Volgens de App store zou je de de switch kunnen wagen v.w.b. Qubino: https://apps.athom.com/app/com.qubino
Fibaro had ik al gezien, ik had alleen de Qubino app nog gemist bedankt!
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Qubino app is zeer beperkt in de ondersteuning van devices op dit moment.Ik ben niet verder gekomen dan de huidige aanwezig in die app. Komt mede doordat ik maar een beperkt aantal devices bezit, maar ook vanwege problemen bij ondersteuning van bepaalde functionaliteit. DE I2 en I3 inputs werken bv nog niet en er is nog een issue in de gui. Het is wel de bedoeling dat de ontwikkeling wordt overgenomen door Athom. Ze hebben een aantal devices binnen gekregen en kunnen dus ook van start gaan om deze te ondersteunen. Echter ligt daar nu even niet de prio. Nu het positieve deel: ik gebruik bv de Qubino 0-10V incl temperatuursensor om mijn stork comfofan aan te sturen vanuit Homey.
Waar ik wel nog problemen mee heb is als ik een parameter wijzig dit niet opgepikt wordt nadat ik deze heb opgeslagen. Waarschijnlijk werkt dit wel als ik handmatig het device wakker maak en dan opsla, maar anders werkt het niet. Iemand anders die dit ook heeft? Erg onhandig voor Fibaro motion sensors die op het plafond hangen
Standaard staat de wake-up interval op 7200 seconden (lees: 2 uur).
Dus als het niet dringend is, kun je de Fibaro motion sensors laten hangen.
[ Voor 2% gewijzigd door Corvo op 01-11-2016 15:42 . Reden: Merk erbij gezet ]
Wat voor actuatoren heb jij hiervoor in gebruik? En waar heb je deze aangeschaft?dr.lowtune schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:07:
- dakramen (mbv. lineaire actuatoren, switch via Z-Wave (nu nog via Action, maar als het regent wil ik wel zeker weten dat ze ook echt dicht gaan))
Gebruik zelf geen Homey (maar Domoticz), maar wil graag in mijn systeem nog een Dakraam en mogelijk nog wat andere ramen automatiseren.
- leeg -
helaas update hij bij mij ook niet na 2 uur (bij fibaro motion in ieder geval)Corvo schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:40:
Standaard staat de wake-up interval op 7200 seconden (lees: 2 uur).
Dit topic is gesloten.