Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:22:
Vandaag komt er mogelijk weer een update om problemen te fixen via 0.10.2 werd gisteren gemeld door Emile op Slack.

Edit:

Update is live :)
0.10.2 (experimental)

[...]

Op Slack is aangegeven dat bij positief ontvangst van deze update nieuwe Homey's verzonden gaan worden :)
Ik heb het idee dat we nu aardig goed op weg zitten qua hardware en dat er eigenlijk geen grote issues meer zijn in de 0.10 branche of heb ik dat mis? Ik zit zelf niet in de experimantel channel (aangezien hier alles nog wel gewoon werkt)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ik ben erg tevreden met deze update; even de openstaande issues getest en de key-dingen lijken nu inderdaad opgelost. Ik vermoed dat er nu ook een stable aan zit te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:10:
[...]

Ik heb het idee dat we nu aardig goed op weg zitten qua hardware en dat er eigenlijk geen grote issues meer zijn in de 0.10 branche of heb ik dat mis? Ik zit zelf niet in de experimantel channel (aangezien hier alles nog wel gewoon werkt)
Grote issues zijn niet echt meer aanwezig inderdaad. Als je er niet inzit zou ik nog deze week wachten want 0.10.2 gaat naar stabiel als er geen andere (grote) problemen boven water komen. Dan worden namelijk de Homey's voor deze batch verzonden en kunnen ze updaten naar 0.10.2. Problemen die na de rewrites van 0.10 zijn ontstaan zijn nu via 0.10.1 en 0.10.2 gefixt in een kort tijdsbestek. Ze zeiden sneller te kunnen bugfixen na de kernel rewrite maar maken ze wel waar :)

Homey draaide er al stabiel op, lagere load sinds nieuwe kernel/node js versie en merkbaar sneller. Grootste bugs waar ik hinder van had was het verliezen van app instellingen bij Better Logic, Couchpotato etc na een reboot en dat flows niet meer te ordenen/in mappen te plaatsen waren. Z-wave werkt bij mij stabiel sinds de rewrite met af en toe een klein hikje na een OS of app update.
Angelgamer schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:13:
Ik ben erg tevreden met deze update; even de openstaande issues getest en de key-dingen lijken nu inderdaad opgelost. Ik vermoed dat er nu ook een stable aan zit te komen
Is bevestigd op Slack, ze moeten namelijk een stabiele versie hebben voor de nieuwe Homey's verzonden kunnen worden door de rewrites van z-wave/IR etc maar ook app's werken niet allemaal meer op 0.8.39 door veranderingen in de kernel/Homey api's

[ Voor 17% gewijzigd door lubbertkramer op 04-10-2016 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is mooi nieuws. Dan wacht ik inderdaad even tot hij naar stable gaat. Ik hoop echt dat ze ook het probleem van de kaku's opgelost hebben waarbij als je een nieuwe kaku device toevoegd en aangeeft dat je een random signaal wil genereren dat dat dan ook echt random is. Vorige keer dat ik dat teste bleek dit gewon een bestaand signaal te zijn waardoor ineens mijn licht uit ging.

En natuurlijk bluetooth daar zit ik echt op te wachten. Hopen dat er dan binnekort ook een app uitkomt voor de Teptron move

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Ik heb een Elga warmtepomp. Deze warmtepomp moet om goed te werken 2 meetwaarden krijgen (ik ben hier geen expert in, dus als ik nu domme dingen zeg.. sorry). Aan/uit werkt in ieder geval niet.

Ik heb Zwave knoppen op mijn radiator van Danfoss. Ik heb in elke kamer een rookmelder en/of sensor van Fibaro (geloof ik) waarmee ik temperatuur kan meten. Ik zou dus vanuit elke kamer een gemeten temp + gewenste temp kunnen krijgen. Maarja, op basis van welke setpoint / gemeten punt moet de pomp dan gaan werken?

Manmanman. Warmtepompen + radiatoren + houtkachel beneden + zoneverwarming, té complex voor de gewone man.

Misschien moet je met een opentherm gateway de normale thermostaat gaan overrulen op het moment dat er een kamer te koud is. Maar dat gaat mijn pet te boven helaas.

De homey pikt die Danfoss knoppen gewoon op, dan kan ik in ieder geval een gewenste temperatuur instellen.. maar als de houtkachel aanstaat is het boven natuurlijk gewoon koud.

[ Voor 23% gewijzigd door SunshineCompany op 04-10-2016 16:06 ]

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnhaas
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 00:15
Zojuist is op facebook bevestigd dat alle pre-ordered homey morgen verzonden zullen worden:
Homey, by Athom
Happy World Animal Day! Give your pet a Homey to play with when you're not at home! Get yours at www.athom.com.

P.S: All pre-ordered Homeys will be shipped tomorrow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bleken nog wat problemen in 0.10.2 te zitten, komt vandaag/morgen nog een fix voor in 0.10.3. Verder zijn er geen nieuwe problemen ontstaan tot zover. Zoals hierboven al aangegeven geen reden om Homey niet te gaan verzenden dus de nieuwe batch gaat de deur uit, kom maar op met jullie vragen als jullie hem hebben :)
We’ve located the source of the settings-loss you experienced in 0.10.2. It’s caused for apps that are installed and never updated on a pre-0.10.x version and then update homey without updating or re-installing the app. We’re currently creating and deploying Homey version 0.10.3 that resolves just this and 1 other minor issue (so you don’t have to reinstall the app again), and hope to push it to stable later tonight or tomorrow.
Edit:

Hij is al live, 0.10.3

0.10.3 (experimental)
Fixed a bug where sometimes app settings would restore to an older backup when the app was installed and not updated on an older Homey version
Improved drag and drop sensitivity in the flow editor
Webgnome schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:31:
Dat is mooi nieuws. Dan wacht ik inderdaad even tot hij naar stable gaat. Ik hoop echt dat ze ook het probleem van de kaku's opgelost hebben waarbij als je een nieuwe kaku device toevoegd en aangeeft dat je een random signaal wil genereren dat dat dan ook echt random is. Vorige keer dat ik dat teste bleek dit gewon een bestaand signaal te zijn waardoor ineens mijn licht uit ging.

En natuurlijk bluetooth daar zit ik echt op te wachten. Hopen dat er dan binnekort ook een app uitkomt voor de Teptron move
Zelf geen KaKu op het moment meer, maar wat ik zo gelezen heb op Slack moet het nu stabiel werken. Ben benieuwd naar je bevindingen als je de update doet.

Bluetooth mag van mij inderdaad ook wel komen, ik hoop dat ze naast het bugfixen toch ook nog lekker hebben kunnen werken aan 0.11 maar daar laten ze nog weinig over los :9

Edit 2:

Toeval bestaat niet maar ze geven zojuist info op slack erover
jeroenvollenbrock [7:59 PM]
bluetooth LE is working in our development channel, but crashes after a running tests for a few hours, once that’s fixed it can be shipped in an update (0.11, soon TM). Media and bluetooth speakers are currently under development, and will either be released with 0.11.0, or in 0.12.0. I think the sonos app is going to be our new showcase media app, so that should be released with the media update.
Edit 3:
jeroenvollenbrock [7:52 PM]
@rocodamelshe: This version just solves two last higher-priority bugs that required fixing before we can promote it to stable tomorrow
Reactie op iemand anders maar mogelijk gaat 0.10.3 morgen al naar stabiel :)

Edit 4:

Emile was nog laat actief op slack en gaf aan dat er een update aan het my.athom.com gedeelte zou komen en die kwam ook. Ook gaf hij aan dat het een teaser was voor de nieuwe app store die misschien vrijdag live gaat.
martijn1980 [10:13 PM]
ah great, new app-store tonight? :slightly_smiling_face:

weejewel [10:13 PM]
Nope, at best Friday!

weejewel [10:13 PM]
Currently deploying a new my.athom.com though

martijn1980 [10:13 PM]
Ah! Nachtbraker? :wink:

lubbertkramer [10:14 PM]
a new my.athom.com, what's new in it, also new for us @weejewel ^^

lubbertkramer [10:18 PM]
Looks great @weejewel , is this also a sneak peek for the new app store (A)? After clicking my Homey it's the old look or cache problem? But uh think you also need to go and deserve a :beer: just like @jeroenvollenbrock

weejewel [10:21 PM]
Yeah, this is the style of the new App store as well :slightly_smiling_face:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Nw3qyYVi2FWa2vnBSXNAa0bE/full.png

[ Voor 87% gewijzigd door lubbertkramer op 04-10-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Nav de vraag als homey vandaag verzonden gaat worden, kreeg ik de reactie,

Als alles goed is krijg je vannacht een track and trace van onze logistiek partner.

Heel veel plezier met Homey.

Kind regards,

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Ik ga er 1 bestellen.

Done.

Homey besteld.

Iemand Vera kopen? ;)

[ Voor 55% gewijzigd door SunshineCompany op 05-10-2016 16:04 ]

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 19:56
Wat is de status nu dan eigenlijk, als je nu een Homey zou bestellen? Wanneer heb je 'm dan?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 17:35
Leuk dat ook Sonos in beeld begint te komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
0.10.3 has gone stable!

[edit]
Ow ja, hier doen we Nederlands, sorry! 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door Fire69 op 05-10-2016 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Fire69 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:15:
0.10.3 has gone stable!

[edit]
Ow ja, hier doen we Nederlands, sorry! 8)7
Gelukkig wel ja :) :) :)

Enerzijds snap ik de engelse keuze wel dat het een groter publiek bereikt. Maar als ik naar alle namen kijk die reageren en apps maken is het toch wel een 95% wat Nederlands is. Voor mij is dat engels wel wat moeilijker om in mee te gaan.

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Just_A_User schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:22:
Wat is de status nu dan eigenlijk, als je nu een Homey zou bestellen? Wanneer heb je 'm dan?
volgens de website
Bestellingen worden binnen enkele dagen verzonden. Houd er rekening mee dat Homeys Software op dit moment nog in public beta is.
https://store.athom.com/?lang=nl#cart
error33 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:04:
[...]

Enerzijds snap ik de engelse keuze wel dat het een groter publiek bereikt. Maar als ik naar alle namen kijk die reageren en apps maken is het toch wel een 95% wat Nederlands is. Voor mij is dat engels wel wat moeilijker om in mee te gaan.
Athom richt met Homey op breder publiek, ook komt dat mede door de start van Kickstarter :) Mocht je problemen hebben met het Engels reageren ze er ook wel op Nederlands, of je doet Annemarie een privebericht via Slack en anders kun je hier ook altijd je vraag stellen gezien de meerdere Homey bezitters hier :)
fvandenreek schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:50:
Nav de vraag als homey vandaag verzonden gaat worden, kreeg ik de reactie,

Als alles goed is krijg je vannacht een track and trace van onze logistiek partner.

Heel veel plezier met Homey.

Kind regards,
Tip, installeer de PostNL app, bij de levering in april wisten wij daardoor eerder dat Homey onderweg was dan dat wij een mail met track and trace kregen -> error33 in "Homey (Voice controlled Home Automation)"

[ Voor 20% gewijzigd door lubbertkramer op 05-10-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
error33 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:04:
[...]

Er zijn toch wel een redelijk aantal Engelsen, Duitsers, Fransen,...
Als je enkels Nederlands gebruikt verlies je die dus als klant want wij kennen wel (een beetje) Engels maar zij helemaal geen Nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Hopelijk slaat het wereldwijd aan. Hoe meer gebruikers hoe meer geld voor goede ontwikkelaars..

Iemand verklaarde me voor gek dat ik 'm had besteld btw. 'Beta beta beta'..

Maar begrijp dat 10.3 stabiel is, en dat die alle normale zaken ondersteunt.

Nu nog goede geofencing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

lubbertkramer schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:28:

Tip, installeer de PostNL app, bij de levering in april wisten wij daardoor eerder dat Homey onderweg was dan dat wij een mail met track and trace kregen -> error33 in "Homey (Voice controlled Home Automation)"
Bedankt voor de tip! Bij mij staat er inderdaad bij dat ik iets van Athom ga ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dr.lowtune schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:38:
[...]

Bedankt voor de tip! Bij mij staat er inderdaad bij dat ik iets van Athom ga ontvangen :)
Your welcome! Wat heb je allemaal thuis draaien wat je erop aan wilt sluiten, goed om alvast je avond vrij te maken morgen :)

Edit:
Verkeerd gekeken, post edit :)
SunshineCompany schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:25:
Hopelijk slaat het wereldwijd aan. Hoe meer gebruikers hoe meer geld voor goede ontwikkelaars..

Iemand verklaarde me voor gek dat ik 'm had besteld btw. 'Beta beta beta'..

Maar begrijp dat 10.3 stabiel is, en dat die alle normale zaken ondersteunt.

Nu nog goede geofencing.
Goede geofencing is er al, kost alleen wat meer moeite dan het vanuit de app van Athom gebruiken. Zo is er de owntracks en better presence app. Ik ben nu zelf met de owntracks aan de slag gegaan :)

Daarnaast liet Emile van de week nog weten dat je op allerlei mogelijkheden dit kan aanpakken. Bijvoorbeeld vanuit je router uitlezen welke clients verbonden zijn en als die van jou verbonden is dat je thuis bent en dan een timer aanzetten dat je x tijd niet verbonden moet zijn om weg te zijn en zo is er natuurlijk nog heel veel te verzinnen. Ligt ook net aan wat je persoonlijk nodig hebt / hoe je situatie eruit ziet wat de best mogelijke oplossing zou zijn.

Athom heeft opzich een punt om de app niet de hele tijd naar de locatie te laten kijken vanwege dat dat klachten mbt batterijverbruik gaat geven. Zij vertrouwen vooral op je thuiswifi voor geofencing en dat is lastig. Eigenlijk wil je als je de sleutel in het slot steekt of voor de deur staat met de auto dat Homey voor je aan het werk gaat met je definities / flows voor thuiskomen.

[ Voor 100% gewijzigd door lubbertkramer op 05-10-2016 23:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvandenreek
Goeie tip Vd postnl app.... Nog geen mail.... Homey is inmiddels al onderweg 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schrok vannacht wakker omdat blijkbaar rond 1 uur Homey werd geupdate naar 0.10.3. Dan zegt hij altijd dat je de stroom er niet vanaf moet halen etc. Tot nu toe geen problemen tegen gekomen. De reactie snelheid van de kaku's lijkt ook een stuk verbeterd te zijn.
fvandenreek schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:04:
Goeie tip Vd postnl app.... Nog geen mail.... Homey is inmiddels al onderweg 😁
Veel plezier er mee!

[ Voor 30% gewijzigd door Webgnome op 06-10-2016 08:04 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroenvollenbrock [12:43 PM]
@lubbertkramer: I do see a slightly increased server load for setup.athom.com, so it seems like the first shipments have started to arrive.
Zijn er al Tweakers die Homey ontvangen hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 15:26
Collega van mij heeft zojuist de zijne ontvangen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Begrijp alleen dat er nog geen standaard app is voor IP camera's van Foscam. Da's jammer. Zal wel komen, grote leverancier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SunshineCompany schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:41:
Begrijp alleen dat er nog geen standaard app is voor IP camera's van Foscam. Da's jammer. Zal wel komen, grote leverancier..
Athom heeft aangegeven dat de functionaliteit komt om IP camera's rechtstreeks te koppelen maar verwacht dat niet op korte termijn, ik verwacht dat pas na 1.0.

Als je een Synology NAS hebt kun je ze via de app Synology Surveillance Station koppelen of anders hopen / vragen of een ontwikkelaar het oppakt.

Zie hieronder gesprek op Slack, Jeroen is medewerker @ Athom:
markswift [4:08 PM]
I realise this is a longshot, but are there any plans to add ip camera support (starting simple with still jpeg snaptshots for example) @weejewel

jeroenvollenbrock [4:09 PM]
It’s planned for 1.3.0 i think

[ Voor 20% gewijzigd door lubbertkramer op 06-10-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Het lijkt me een erg belangrijke functie, dus zal vast hoog op de verlanglijst staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SunshineCompany schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:53:
Het lijkt me een erg belangrijke functie, dus zal vast hoog op de verlanglijst staan ;)
Valt dus mee zoals je hierboven kon lezen, en vraag is welk merk. Binnen z-wave zijn ook veel merken bijvoorbeeld Fibaro komt vanuit Athom, andere z-wave apps voor andere productlijnen zijn vanuit de community gekomen. Athom pakt niet elk merk op zelfstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Okay! Nouja.

Ik ben absolute domotica-noob, dus als ik dat spul aan de praat krijgt is Athom geslaagd in 't maken van een bruikbaar ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik veronderstel dat Athom later - nadat ze een stabiel platform hebben, en dus wat meer tijd vrij kunnen maken - welk wat sneller/makkelijker de community zullen helpen met nieuwe devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

1 keer raden wat zojuist met de post kwam.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:54
SunshineCompany schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:58:
1 keer raden wat zojuist met de post kwam.. :D
Postzegel?

Ik zit 3 deuren verder op bij Athom nu. Mijn pakketje komt ergens tussen over een half uur en over 2 en een half uur bij mij thuis aan.. Ik hoop dat ik optijd thuis ben.

[ Voor 32% gewijzigd door acemoo op 06-10-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Nee, fout. De nieuwe folder van de Lidl!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Update blijft hangen op 33% :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
SunshineCompany schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:04:
Nee, fout. De nieuwe folder van de Lidl!!!
Reclamefolder app? :+

Update gaat vast lukken met veel geduld.
Hoop ik.. Aangezien ik straks ook die update moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Wat zal ik doen.. wachten? Of resetten. Gaat om de download, die blijft hangen.

Hm, ben er al uitgegooid.

[ Voor 15% gewijzigd door SunshineCompany op 06-10-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Download kan je gewoon onderbreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Hij draait.

Wilde de eerste app installeren (Fibaro).

Not supported.

:D

Tweede app dan. Buienradar.

Not supported.

:X

KlikAanKlikUIt dan.

Not supported.

Niets werkt.

[ Voor 41% gewijzigd door SunshineCompany op 06-10-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:40
SunshineCompany schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:19:
Hij draait.

Wilde de eerste app installeren (Fibaro).

Not supported.

:D

Tweede app dan. Buienradar.

Not supported.

:X

KlikAanKlikUIt dan.

Not supported.
Dit probleem heb ik ook met mijn homey, gisteren ge-update naar de nieuwste versie.

KaKu en Fibaro app geven aan dat ze niet compatibele zijn met de (nieuwste) firmware. Anders gebruikers lijken hier geen last van te hebben. Heb op het Athom forum nog geen oplossing gezien.

Edit
Workaround - via Mijn apparaten zoeken naar Fibaro, vanuit hier kan je dan de App installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Firetrooper op 06-10-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Ohja, werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 16:30
Net de doos met het ding ontvangen, maar als ik de berichten hier zo lees, denk ik dat de doos maar dicht blijf. Zo'n grote tweaker ben ik nu ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sunnybird schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 19:10:
Net de doos met het ding ontvangen, maar als ik de berichten hier zo lees, denk ik dat de doos maar dicht blijf. Zo'n grote tweaker ben ik nu ook weer niet.
Zonder het te proberen weet je het niet, wij oude Homey gebruikers zitten ook gewoon thuis met een werkende Homey. Dat er af en toe wat problemen zijn, daarvoor is het een alpha/beta en dat zag je bij het aanschaffen. Ik zeg open die doos, haal Homey eruit en ervaar het zelf. Athom zijn apps lijken nu gewoon te installeren van wat ik op Slack lees, apps van derden zou kunnen dat er iets tussen zit wat nog een update nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 08:55
Ik krijg opeens de melding;
Die gebruiker heeft geen toegang tot deze Homey.

Iemand ervaringen met dit probleem?
De app werkt wel gewoon, dat is het rare!

[ Voor 34% gewijzigd door Baseje op 06-10-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baseje schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:23:
Ik krijg opeens de melding;
Die gebruiker heeft geen toegang tot deze Homey.

Iemand ervaringen met dit probleem?
De app werkt wel gewoon, dat is het rare!
Waar ervaar je het probleem,is dat de tekst van de error, heb je een screenshot van de melding eventueel? En wat bedoel je precies met app, de Athom Homey app? Dan kan ik je namelijk wat beter helpen, kan je vraag nu nog niet plaatsen

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 06-10-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meerdere mensen hebben die probleem plots.
Probeer even via http://my.athom.com of je er wel in kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 17:23
Ik heb net de verwarming hoger kunnen zetten door een voice command! Blij dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Fire69 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:40:
Meerdere mensen hebben die probleem plots.
Probeer even via http://my.athom.com of je er wel in kan.
Ik heb dit issue ook. Kan er via die site wel in, maar dan kan ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
lubbertkramer schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:30:
[...]

Waar ervaar je het probleem,is dat de tekst van de error, heb je een screenshot van de melding eventueel? En wat bedoel je precies met app, de Athom Homey app? Dan kan ik je namelijk wat beter helpen, kan je vraag nu nog niet plaatsen
Ja dat is de exacte melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovink538 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:44:
Ik heb net de verwarming hoger kunnen zetten door een voice command! Blij dat het werkt.
Via een nest thermostaat ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52
Vanmiddag ook besteld, ben benieuwd. Daarna maar besluiten of ik bij Domoticz blijf of de Homey het hoofd systeem wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 17:23
Nee thermosmart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Gisteren homey ontvangen....

Eerste indruk was super,
Homey geeft netjes aan naar welke website je dient te gaan, en de setup was zo geregeld.

Vervolgens een kaku socket ingelezen, en dat ging ook makkelijk.
Enkele apps geinstalleerd, weer, buienradar, nieuws, super makkelijk aan te spreken met okay homey.... Ik was verbaasd!

Nu vandaag, wat overig kaku materiaal proberen toe te voegen, en in te lezen, een groot drama, alles moet binnen een meter van Homey aanwezig zijn, terwijl dat gisteren nog niet nodig was, silvercrest en quigg sockets werken niet direct... (lijkt volgens het forum ook niet meer te gaan werken)
Een simpele socket aanpassen naar bijvoorbeeld een socket voor verlichting gaat niet, je dient het dan eerst te verwijderen. Homey is geregeld niet te benaderen terwijl deze wel aan te spreken is, een reboot verhelpt dat... Ik ga er van het weekend nog eens wat uurtjes in steken, maar voor nu een beetje mixed feelings, mijn verwachting was dat kaku ed. toch minder arbeids intensief zouden zijn, nu dien ik mijn sensors te demonteren, het kastje achter mijn belknop, of ik dien homey aan een verlengkabel door het huis heen te bewegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03 09:40
Mijn homey gister ontvangen. Ik wilde voornamelijk met mijn hue lampen aansturen met homey. via my.athom de app voor hue geinstalleerd. Daarna een klein uur geprobeerd de bridge met hue te connecten. Geen success. Voorlopig maakt homey zelf wat leuke kleurtjes maar als ik dit niet binnen afzienbare tijd aan de praat krijg zal ie snel verdwijnen, al is het maar omdat mijn vrouw het sowieso een stom speeltje vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
biertje-blijf-bij-me schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:30:
Mijn homey gister ontvangen. Ik wilde voornamelijk met mijn hue lampen aansturen met homey. via my.athom de app voor hue geinstalleerd. Daarna een klein uur geprobeerd de bridge met hue te connecten. Geen success. Voorlopig maakt homey zelf wat leuke kleurtjes maar als ik dit niet binnen afzienbare tijd aan de praat krijg zal ie snel verdwijnen, al is het maar omdat mijn vrouw het sowieso een stom speeltje vind
Heb je Homey geupdate met de 0.10.3 firmware? Heb je al een PTP gedaan bij zowel je Homey als je Bridge (stekker er uit halen, 30 seconden wachten, stekker er weer in)?

Anders een constructieve melding maken via mail naar Athom of op de github-pagina, dan kunnen ze er wat mee! Alleen maar wat roepen in een Tweakers-topic zal je niet verder helpen namelijk, dan kan je hem beter meteen terug sturen. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door keverjeroen op 07-10-2016 12:14 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03 09:40
keverjeroen schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:12:
[...]

Heb je Homey geupdate met de 0.10.3 firmware? Heb je al een PTP gedaan bij zowel je Homey als je Bridge (stekker er uit halen, 30 seconden wachten, stekker er weer in)?

Anders een constructieve melding maken via mail naar Athom of op de github-pagina, dan kunnen ze er wat mee! Alleen maar wat roepen in een Tweakers-topic zal je niet verder helpen namelijk, dan kan je hem beter meteen terug sturen. ;)
Je hebt helemaal gelijk. Overigens bedankt voor de 2 goede suesties. De firmware update had ik al gedaan. homey heb ik wel uitgeplugged maar ik zal het ook proberen met de bridge.

Ik heb de eerste versie van de bridge niet de nieuwe. Ik hoop dat dat niet het probleem gaat zijn overigens. Ik wilde het komende weekend nog wat pogingen wagen. Maar daarna was een hulpvraag naar athom mijn volgende plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Ik gebruik ook de oude bridge, zonder problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Ik heb 2 rookmelders toegevoegd en een flow gemaakt dat ik een melding krijg als hij afgaat.

Ik ben dan ook extreem trots op mijzelf en mijn homey. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 16:45
SunshineCompany schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:32:
Ik heb 2 rookmelders toegevoegd en een flow gemaakt dat ik een melding krijg als hij afgaat.

Ik ben dan ook extreem trots op mijzelf en mijn homey. :P
Nu hopen dat homey dat ook doet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
Lizard schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:19:
Vanmiddag ook besteld, ben benieuwd. Daarna maar besluiten of ik bij Domoticz blijf of de Homey het hoofd systeem wordt.
Ben benieuwd naar je mening, ik op punt om te beginnen met domoticz, maar stel jij zegt straks dit werkt net zo goed, is het wel een hele mooie oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
keverjeroen schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:03:
Ik gebruik ook de oude bridge, zonder problemen..
Nou, net even getest met de 1.0 bridge. lampen toevoegen gaat prima (stuk of 18) en je krijgt ook netjes de gekozen icoontjes in zicht, echter een dag later (of na een uit aan sessie Homey) zijn ze allen onbereikbaar.
Alle voorgaande suggesties ook getest maar hetzelfde resultaat.

Edit, dacht even de Hue app verwijderen en opnieuw te installeren. verwijderen ok maar na diverse malen alles opnieuw opstarten nog niet te installeren, blijft een blauwe ring en something went wrong met een rood kruis. Hoezo stabiel?

[ Voor 20% gewijzigd door BenEco op 07-10-2016 15:28 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Ik heb welliswaar een nieuwe bridge maar heb nooit echt problemen met onbereikbare lampen, behalve als mijn vriendin de lamp van de stroom gehaald heeft dan, maar dan doen ze het ook niet met de Hue app van Philips op mijn smartphone :)

[ Voor 19% gewijzigd door Tweaqer op 07-10-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Angelgamer schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:48:
Ik heb welliswaar een nieuwe bridge maar heb nooit echt problemen met onbereikbare lampen, behalve als mijn vriendin de lamp van de stroom gehaald heeft dan, maar dan doen ze het ook niet met de Hue app van Philips op mijn smartphone :)
Nee ik ook niet, behalve met de Homey.Die ziet ze alle 18 niet.
Hue systeem zelf is vanaf dag 1 betrouwbaar en stabiel. :)

Edit: Alles weer werkend met Homey. :)

[ Voor 6% gewijzigd door BenEco op 07-10-2016 19:38 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb net even een 3e APA3-1500r. De vorige keer ( al weer een paar maanden terug) ging dat mis bij het genereren van een random signaal. Dit had ik als een bug gesubmit. Echter vandaag ging het perfect. Nu nog even uitzoeken waar ik die socket voor ga gebruiken :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een veelbelovende software update deze vrijdag met volgende week dus een update voor Homey en voor de app store :) :
Two Homey software updates last week, an update to My Athom, we've shipped all remaining pre-orders and put Homey v0.10.3 to the stable channel. That was quite a week :-) As to everyone who was unable to log-in for a certain period, we're sorry!

Next week we're planning to release the new App Store and Homey v0.10.4 with mostly Z-Wave and other minor fixes.

We've also found that some users had trouble connecting Homey to their Wi-Fi network, so we've started working on a completely new Homey Setup that must make the setup process up to our standards. It fixes the bug where connecting didn't always work, includes a language selection that also downloads the right voice and offers our Athom Desktop app for download.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nEoKivR.png

We have the feeling (and our feeling is of course supported by data) that Homey is getting really stable. It has takes a lot of work, and boy did we underestimate how hard it is to make a product like Homey, where so much comes together! But the finish line to Homey v1.0.0 is in sight, so stay with us for the last few steps!

Enjoy your weekends!
Bron: Athom forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wel gek, hebben ze in het begin nou gewoon zo slecht nadacht over de opzet van de software? Ze maken alles telkens opnieuw... nu weer dat WiFi stuk. Kost toch bakken met tijd?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is denk ik gewoon een gevalletje ergens over nagedacht hebben en vervolgens haalt de realiteit je in. Is dat jammer? Ja. Onoverkomelijk. Lijkt mij niet

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Webgnome schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 07:31:
Dit is denk ik gewoon een gevalletje ergens over nagedacht hebben en vervolgens haalt de realiteit je in. Is dat jammer? Ja. Onoverkomelijk. Lijkt mij niet
En inefficiënt? Waarschijnlijk niet.

Hieraan zie je dat er een agile aanpak gebruikt wordt bij het project. Je begint met een minimale versie en je past het aan als hij uiteindelijk niet voldoet.

Als je vanaf nul alles op de "zeker goed genoeg" kwaliteit wilt doen dan rond je een project nooit af…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweaqer
Ik vond wifi installatie een half jaar geleden ook al brak, maar dat is wat het was. Zoals hierboven aangegeven is er nu ruimte om dat ook aan te pakken. De kwaliteitseisen worden ook steeds hoger naarmate je dichter op de consument zit / van een beta naar retail gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42

OMX2000

By any means necessary...

Ik vind het best jammer dat de stabiliteit nog niet helemaal op order is. Gisteren even bij de buurman geweest om te helpen met het bouwen van een device. En ik moet zeggen dat ik gecharmeerd ben van het ontwikkelmodel/SDK en de UI is echt strak. In vergelijking met Domoticz en Pimatic is het echt een stuk mooier en toegankelijker.

Het is ook weer niet zo dat ik weer de zoveelste gadget in huis durf te halen die uiteindelijk ergens ligt te verstoffen omdat ik er te weinig tijd voor heb. Dus ik laat Homey nog ff links liggen, en tegelijkertijd zie ik wel enorm veel waarde in de Homey. UI + Hardware + SDK is een complex geheel en ik kudos voor de ontwikkelaars.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Ìk heb al paar leuke dingetjes voor elkaar gekregen.

Andere simpele dingen lukken dan gewoon weer niet. Simpel de TV aan zetten bijv. via infrarood. Maar wle via de app.

Ik wil een flow maken.
Ik zeg: ik ga weg.
Ik wil dat homey bevestigd (met spraak) dat hij het begrepen heeft (doei!)
Dan wil ik dat als er beweging is in mijn veranda ik een tekstmelding op onze telefoon krijg.

Hoe doe ik dit?

[ Voor 50% gewijzigd door SunshineCompany op 09-10-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zullen minimaal twee flows moeten zijn. Je kunt de app better variabels (of zoiets ) installeren. Dan kun je aan het einde van flow die het 'ik ga weg' scenario doet een boolean waarde zetten (iets als weg = 1).

De andere flow dien je dan met een bewegingsmelder (z-wave?) te doen. Als die melder aan slaat én de boolean (weg) is 1 dan stuur een push notificatie naar telefoons. Daar kun je volgens mij wel een van de volgende apps voor gebruiken. Als die flow klaar is zet je de boolean weer op 0

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SunshineCompany schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:57:
Ìk heb al paar leuke dingetjes voor elkaar gekregen.

Andere simpele dingen lukken dan gewoon weer niet. Simpel de TV aan zetten bijv. via infrarood. Maar wle via de app.

Ik wil een flow maken.
Ik zeg: ik ga weg.
Ik wil dat homey bevestigd (met spraak) dat hij het begrepen heeft (doei!)
Dan wil ik dat als er beweging is in mijn veranda ik een tekstmelding op onze telefoon krijg.

Hoe doe ik dit?
Onderstaande zijn uitwerkingen die je als basis en naar eigen inzicht kunt aanpassen naar je eigen behoeftes/wensen. Probeer volgende keer ook eens te zoeken in dit topic, daar staan voorbeelden van o.a. jouw vraag.

Flow maken met bevestiging ik ga weg:

Apps:
Better Logic
Countdown

Maak onder Better Logic een variable aan die je gaat gebruiken om te kijken of Homey je begrepen heeft met eigen input, ik heb hiervoor de var "Homey - Spraak begrepen"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2BIfVUa2rw9SLTAHNVNdFncg/full.png

Daarnaast heb ik onder Countdown een teller aangemaakt met de naam "Homey - Spraak begrepen" en "Homey - Spraak begrepen ledring"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gtnIBkRW4LlFNzgEYwvNNB2g/full.png

Vervolgens heb ik verschillende flows gemaakt:

Flow 1: Er is iets gezegd - Zet zandloper "Homey - Spraak begrepen" op 5 seconden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YATMzgyCN275PoUJnabVdYtS/full.png

Flow 2: Spraakflow met actie (in mijn geval Ok homey zoek films) deze zet "Homey - Spraak begrepen" op true

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/udSz1zDTY4HBDzIxLyCZwizL/full.png

Flow 3: Spraak = True (Deze zet"Homey - Spraak begrepen" terug op False voor volgende opdracht en zet"Homey - Spraak begrepen ledring" op 5 seconden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LC94F40VfwyDhrhqGArdQ3v9/full.png

Flow 4: Spraak = False (Deze zet zet"Homey - Spraak begrepen ledring" op 5 seconden en zegt dat hij mij niet begrepen heeft)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yPCuXDQv4CIc6omDBomxvDMF/full.png

Flow 5: Spraak ledring (Tijdens de Spraak = True en False zet ik een aparte screensaver op de ledring die ik na 5 seconden weer naar normaal wil zetten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hatON5dM7WIWgl6TvRd65HAm/full.png

Voor nieuwe spraakflows hoef ik alleen een nieuwe flow zoals flow 2 te bouwen en de rest staat al als basis dan :)

Flow met beweging:

Apps:
Better Logic
Countdown

Let op Ik weet niet wat voor sensoren je gebruikt en of deze (al) werken met Homey maar ik gebruik zelf allemaal Fibaro spullen als z-wave en daarmee doe ik het via onderstaande.

Onder Better logic maak je net als bovenstaande een var aan voor beweging, in mijn geval doe ik dat per sensor dus de FMS-01 Beweging var = Fibaro Multi Sensor 01 true or false. Aangezien deze sensor mijn testsensor is en bij mijn computer ligt zit er een x tijd in dat hij weer mag triggeren :)

Flow 1: Detectie beweging en wegschrijven in var:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/COsQk89cRXBDismuDfLl8yzF/full.png

Flow 2: Actie op beweging = true

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qgVMhO1d0cX25xFXft8IMPOb/full.png

Flow 3: Bewegingsmelder gaat uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I55nPP2V8lA2ZwM7sVNg11zw/full.png

.

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 09-10-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Thanks.

Als ik binnenkort tijd heb ga ik het eens goed lezen.

Ondertussen zijn er 2 mensen thuis die de homey-app hebben, maar homey snapt niet dat we thuis zijn. En dus allemaal meldingen van bewegingssensoren :( En we zitten beiden op WiFi.

Is er een betere geofencing app?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Wat is nu het stemcommando om alle lampen in een bepaalde ruimte aan te zetten? Heb wel wat combinaties geprobeerd maar krijg het nog niet lekker voor elkaar in 0.10.3. In de oude versie heb ik dit toch wel voor elkaar gekregen.

Moet zeggen dat Homey tot nu toe het grootste succes is bij mijn zoontje. Die is onder de indruk van de bol die aangeeft dat hij het speelgoed moet opruimen omdat het bedtijd is en dat de bol zelf ook gaat slapen (led ring uit) en ook 's morgens weer wakker wordt (led ring aan).

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
Tylocke schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:19:
Moet zeggen dat Homey tot nu toe het grootste succes is bij mijn zoontje. Die is onder de indruk van de bol die aangeeft dat hij het speelgoed moet opruimen omdat het bedtijd is en dat de bol zelf ook gaat slapen (led ring uit) en ook 's morgens weer wakker wordt (led ring aan).
Dat is geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Dank je :) Het heeft er in ieder geval voor gezorgd dat mijn vrouw nog niet boos is geworden dat ik 300 heb uitgegeven aan de Homey terwijl ik al een Rasp Pi met RFXCOM en Z-Wave had staan :P

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat is nu het stemcommando om alle lampen in een bepaalde ruimte aan te zetten? Heb wel wat combinaties geprobeerd maar krijg het nog niet lekker voor elkaar in 0.10.3. In de oude versie heb ik dit toch wel voor elkaar gekregen
Ok Homey Lampen aan / uit en dan zegt Homey ik zet het licht aan / uit
Haha geweldig dit, ga ik binnenkort ook maar eens proberen als hij in de nieuwbouw in de woonkamer staat xD
SunshineCompany schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:57:
Thanks.

Als ik binnenkort tijd heb ga ik het eens goed lezen.

Ondertussen zijn er 2 mensen thuis die de homey-app hebben, maar homey snapt niet dat we thuis zijn. En dus allemaal meldingen van bewegingssensoren :( En we zitten beiden op WiFi.

Is er een betere geofencing app?
Lees je weleens de antwoorden op je vraag of gebruik je weleens de zoekfunctie hier of in de app store van Athom? Ik heb deze vraag namelijk 5 oktober ook al beantwoord toen je dezelfde vraag stelde -> lubbertkramer in "Homey (Voice controlled Home Automation)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

lubbertkramer schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:56:
[...]

Ok Homey Lampen aan / uit en dan zegt Homey ik zet het licht aan / uit
Het was toch ook mogelijk om een specifieke ruimte te kiezen? Want ik wil bijvoorbeeld alleen de lampen in de huiskamer uitzetten.

Is dat dan: Ok Homey Lampen aan/uit huiskamer?

(ik zou zweren namelijk dat ik dit een paar maanden geleden zo aan de praat had maar nu niet meer, het was toen wel in het engels nog volgens mij)

En wat betreft het kind aanspreken, je kan hem ook nog wat dynamischer maken met better speech zodat hij bijvoorbeeld 1 van 5 zinnen zegt en dus niet elke avond hetzelfde.

[ Voor 30% gewijzigd door Tylocke op 10-10-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylocke schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:58:
[...]

Het was toch ook mogelijk om een specifieke ruimte te kiezen? Want ik wil bijvoorbeeld alleen de lampen in de huiskamer uitzetten.

(ik zou zweren namelijk dat ik dit een paar maanden geleden zo aan de praat had maar nu niet meer, het was toen wel in het engels nog volgens mij)

En wat betreft het kind aanspreken, je kan hem ook nog wat dynamischer maken met better speech zodat hij bijvoorbeeld 1 van 5 zinnen zegt en dus niet elke avond hetzelfde.
Dat durf ik zo niet te zeggen, ik spreek eigenlijk haast niet tegen Homey maar probeer alles te automatiseren dmv Better Logic/Countdown en zo logisch de flows op te zetten zodat spraak minimaal tot niet nodig is. Maar logischerwijs moet het kunnen en anders via een zelfgebouwde flow.

Better Speech is daarin inderdaad goed, goede tip! Leuk dat het op die manier werkt bij je thuis, had er zo nog niet eens over nagedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

[...]

Dat kan, maar je moet je apparaten dan wel over de juiste ruimtes verdelen volgens mij. Ik heb nu alle apparaten in 1 ruimte staan en kan het dus niet voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
2be schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:47:
[...]

Dat kan, maar je moet je apparaten dan wel over de juiste ruimtes verdelen volgens mij. Ik heb nu alle apparaten in 1 ruimte staan en kan het dus niet voor je testen.
Welk voordeel heb je door het appareten niet over de juiste ruimtes verdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
br men schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:56:
[...]

Dat je alles in een ruimte kunt gooien in de app en dat je dus niet veel hoeft te klikken? Maar verder is het natuurlijk niet handig :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[...]
Doe het licht aan in <kamer> werkt ook :)

https://www.athom.com/nl/ondersteuning/KB000037/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

lubbertkramer schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:08:
[...]

Dat durf ik zo niet te zeggen, ik spreek eigenlijk haast niet tegen Homey maar probeer alles te automatiseren dmv Better Logic/Countdown en zo logisch de flows op te zetten zodat spraak minimaal tot niet nodig is. Maar logischerwijs moet het kunnen en anders via een zelfgebouwde flow.

Better Speech is daarin inderdaad goed, goede tip! Leuk dat het op die manier werkt bij je thuis, had er zo nog niet eens over nagedacht :)
Dank jullie allebei. Ik heb wat kunnen testen en het probleem zit een beetje bij mijn Homey denk ik. Via de app lukt het zo goed als elke keer met voice te doen maar in een stille huiskamer moet ik erg langzaam praten want anders pakt Homey het niet op.

Daarnaast heb ik 6 lampen op een KaKu aangesloten. Ik heb ze allemaal als lampen aangemerkt maar er zijn er maar 3 die ook daadwerkelijk als lamp in Homey worden opgenomen. De andere zijn 'generic' types. Iemand anders ook problemen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylocke schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:59:
[...]

Dank jullie allebei. Ik heb wat kunnen testen en het probleem zit een beetje bij mijn Homey denk ik. Via de app lukt het zo goed als elke keer met voice te doen maar in een stille huiskamer moet ik erg langzaam praten want anders pakt Homey het niet op.
Dat ligt jammer genoeg niet enkel aan jouw Homey...
Daarnaast heb ik 6 lampen op een KaKu aangesloten. Ik heb ze allemaal als lampen aangemerkt maar er zijn er maar 3 die ook daadwerkelijk als lamp in Homey worden opgenomen. De andere zijn 'generic' types. Iemand anders ook problemen hiermee?
Geen Kaku hier dus kan ik je niet echt mee helpen, maar op het forum zijn er nog mensen die hierover klagen, dat zal dus wel nog een bug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Fire69 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:17:
[...]

Dat ligt jammer genoeg niet enkel aan jouw Homey...

[...]

Geen Kaku hier dus kan ik je niet echt mee helpen, maar op het forum zijn er nog mensen die hierover klagen, dat zal dus wel nog een bug zijn.
Dank je voor de reactie, voorlopig dan nog maar zowel Domoticz als Homey blijven gebruiken. Op zich wel jammer want ik had na zo'n 5 maanden toch wel gehoopt mijn Domoticz zo langzamerhand uit te kunnen faseren. Ah well, de risico's van dit soort producten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

[...]

Ik gebruik het niet, daarom niet aangepast. Verder geen voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

[...]

Zelf zit ik nu nog met een dubbel systeem. Domoticz werkt goed en stabiel. En Homey waar enkele test artikelen aan zitten. ALs de toekomst homey de vervanger wordt voor Domoticz en alle apparaten hier aan gekoppeld zijn dan wordt alles in een groep wel erg onoverzichtelijk. Het opdelen per ruimte zou dan handig zijn.

Wat ik niet zo goed begrijp in de indeling dat als ik begane grond klik de submappen hal woonkamer keuken niet meegenomen worden. maar specifiek geselecteerd moet worden

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
error33 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:59:
[...]

Wat ik niet zo goed begrijp in de indeling dat als ik begane grond klik de submappen hal woonkamer keuken niet meegenomen worden. maar specifiek geselecteerd moet worden
Vind ik ook zeer onlogisch. Reeds gevraagd of dit nog zal aangepast zal worden, maar voorlopig ziet het er niet naar uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bushwankaz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-08 18:24
Een tijdje niks gedaan met Homey, maar nu na de grote update toch even een half uurtje tijd vrij gemaakt om er weer even mee te spelen.
De nodige verbeter punten gezien (mappen in flows etc). Waar ik helemaal blij van werd, was dat mijn fibaro multi sensor en fibaro schakelaar binnen no-time gevonden na toevoegen van de fibaro app.

Laat het slechte weer maar komen, ik heb weer wat te doen op de avonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
Ik krijg zelfs mijn ACD1000 Klikaanklikuit schakelaars nietmeer gekoppeld nu,
Reageerd helemaal nietmeer in de koppelmodus.

Ik zou enorm graag terug willen naar de stable version, echter kan ik niet terug...
Iemand al een oplossing hiervoor beide dingen?

Wat een drama momenteel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 15:18
Baseje schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:24:

Ik zou enorm graag terug willen naar de stable version, echter kan ik niet terug...

Wat een drama momenteel!
Probeer eens om de stekker van je Homey er een minuutje uit te halen.
Dat werkte bij mij prima

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:31
Als je bij "Instellingen -> Systeem" het kopje "Stuff for geeks" zichtbaar maakt staat er helelmaal onderaan een knop voor "Restart Microcontroller".

(hierbij staat vermeld: "Als 433 MHz and 868 MHz signalen niet goed verstuurd of ontvangen worden kan het helpen om de microcontroller te herstarten.")

Wellicht dat dit ook een optie is i.p.v. PTP (pull the plug)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baseje schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:24:
Stroom er even af halen werkt voor 433Mhz devices meestal om het op te lossen.
0.10.3 is de stable version. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
Excuus dacht dat dit nog experimental was...
Ook na het herstarten van de Homey + Herstart Microcontroller werkt het nog niet.

Ik voeg de ACD1000 trouwens toe middels Generate Signal gezien ik geen afstandbediening heb,
Weet niet of dit het verschil uitmaakt.

[ Voor 35% gewijzigd door Baseje op 12-10-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry, kan ik je niet mee helpen, ik heb geen KaKu. Best even op Athom-forum of Slack vragen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Ik zal de search beter gebruiken én beter teruglezen ;)

Simpele vraag; ik krijg nu 10x per dag een melding dat er iemand thuis kwam of wegging.. kun je die melding uitzetten? Hierdoor mis ik de nuttige meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
12 november is er een community event van Athom, meer info en opgeven kan hier -> https://forum.athom.com/d...-meet-up-12th-of-november
SunshineCompany schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:59:
Ik zal de search beter gebruiken én beter teruglezen ;)

Simpele vraag; ik krijg nu 10x per dag een melding dat er iemand thuis kwam of wegging.. kun je die melding uitzetten? Hierdoor mis ik de nuttige meldingen.
Door in de Homey app op je mobiel thusdetectie uit te zetten :) Wat voor meldingen mis je die nuttig zijn, apps van derden hebben nog geen toegang tot het notifcatiecentrum, op dit moment zie je alleen app updates als je deze automatisch laat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Geen idee. :P Maar leek me nuttig.

Verder heb ik ontdekt dat er een optie in zit om Zwave apparaten te 'excluden', en da's fijn omdat m'n Vera gecrashed is.

/noob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Nu Homey best stabiel draait en Zwave op orde lijkt vind ik wel eens tijd worden om een eerste multi-sensor aan te schaffen. Ik zie de Fibaro en Aeotec multisensoren vaak voorbij komen. Beide rond de zelfde prijs.

Iemand tips?

Ik zoek een sensor die:
- Beweging kan meten, realtime. Dus snel genoeg om een lamp in te schakelen als iemand de ruimte in komt.
- Temperatuur kan meten, hoeft niet realtime, mag eens per x minuten. Bij voorkeur ook luchtvochtigheid.
- Licht / lux kan meten, hoeft niet realtime, mag eens per x minuten.

Hij moet via Zwave werken en goed (genoeg) met Homey samenwerken. Ik wil dus acties kunnen hangen aan veranderingen in beweging, temperatuur en lichtsterkte.

Hij moet via batterijen werken.

Heb in huis pas 1 Zwave device (Firbaro tussenstekker). Is het dan slim om een normale Zwave sensor te kopen, of toch gewoon een Zwave plus sensor?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met multie-sensoren icm Homey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:31
Ik ben heel tevreden over de Fibaro MultiSensor (zwave+).
Ik denk dat er max. een vertraging van 1 seconde is ofzo (bij aanzetten van een lamp bij beweging).
En verder genoeg opties om het dingetje te tweaken.

(Ik gebruik deze i.c.m. Fibaro z-wave wallplugs.)
Pagina: 1 ... 21 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.