• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Firmware 0.8.39 (laatste vlgs mij)
Installatie kaku app geeft deze fout : This app is incompatible with your Homey software version

Zowel bij install app als via het add devices scherm.

Enig idee qu oplossing? Restart Homey helpt niet

specs | 3360wP met SE3000

Het is mogelijk dat je de app enkel kan installeren als je de laatste (experimental) firmware draait.
Zou je even op het Athom-forum moeten checken.

[edit]
Ow, ik zie niet dat je al een topic hebt aangemaakt daar :)

[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 11-09-2016 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:13:
Installatie kaku app geeft deze fout : This app is incompatible with your Homey software version

Apps voor 0.9.* werkten volgens mij niet meer onder 0.9.* door een verandering in het Athom OS en vereisten voor de app. Mogelijk dat hij hierdoor niet meer werkt inderdaad, ik had een zelfde probleem met Kodi :)

Edit:
Had onder andere hier mee te maken
1. Custom capabilities & Mobile cards
Custom capabilities can no longer be passed during pairing, but must be registered in the app.json instead.
Custom capabilities can now also be used in custom mobile cards.
Note: To maintain consistency, devices with custom capabilities will be automatically removed upon upgrading to Homey 0.9.0, and the user will have to pair them again.

[ Voor 28% gewijzigd door lubbertkramer op 11-09-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Ik heb een Vera draaien hier, geïnstalleerd door een derde. Ben opzich wel aardig handig, maar niet niveau Tweaker. Nu wilde ik een update draaien van de firmware, crash, alles kwijt. Ik overweeg nu om een Homey te kopen en het gebeuren zelf in te richten (radiatoren, camera's, rookmelders, verlichting, bewegingssensoren).

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:13:

Als je geen IR gebruikt zou ik gewoon updaten, die 0.8.39 is echt al antiek ondertussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
keverjeroen schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:21:
Helaas lukt het niet om Homey met hulp van Athom te herstellen, dus gaat hij vanavond op de post richting Athom, hoop dat ze hem snel kunnen fixen...
Afgelopen zaterdag stond ineens de postbode voor de deur, met een spik splinter nieuwe Homey! Gisteren aangesloten en op Wifi aan proberen te melden, maar hij blijft iedere keer weer op een stap hangen.. Vandaag eerst mn modem eens herstarten en dan nog eens een poging doen..

-edit- Nu de setup vanaf een ander apparaat gestart, en gelukt! Homey is up and running again.. :)

[ Voor 9% gewijzigd door keverjeroen op 12-09-2016 13:16 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
Ik volg het project homey al een tijdje. alleen nu vroeg ik me af als ik meerdere bluetooth speakers op de homey aan sluit speelt het geluid van homey dan over al deze speakers af. dus als ik in elke kamer een speaker zet hoor ik dan overal homey tegelijk praten. heeft iemand daar ervaring mee??

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sowieso heeft Homey momenteel nog geen BT. Dat zou in 1 van de komende updates actief worden.
Maar BT is niet gemaakt om dit te kunnen.
Je zit ten eerste al met de range, een kamer verder haalt het meestal al niet meer.
En je kan ook standaard niet meerdere verbindingen tegelijk maken.

Voor wat jij wil hebt je bv. Chromecast Audio of Sonos nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
Fire69 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 06:49:
Sowieso heeft Homey momenteel nog geen BT. Dat zou in 1 van de komende updates actief worden.
Maar BT is niet gemaakt om dit te kunnen.
Je zit ten eerste al met de range, een kamer verder haalt het meestal al niet meer.
En je kan ook standaard niet meerdere verbindingen tegelijk maken.

Voor wat jij wil hebt je bv. Chromecast Audio of Sonos nodig.
Oke dankjewel voor je reactie. Dan denk ik dat een keer naar die Google chromecast audio ga kijken die is nog redelijk betaal baar. Afgelopen vrijdag ( 9 september ) heb ik een homey besteld dus hoop dat hij snel word afgeleverd want kan nu al niet meer wachten haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2021
pietpiet50 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:54:
[...]

Trigger werkt nu perfect. Hij luistert weer naar me. Even wennen aan de commando;s nog denk ik.

In de app gekeken, maar er gebeurd daar helemaal niets, zowel niet bij motion als bij sabotage.
Kan het zijn omdat hij op node4 zit? of heeft dat niets met de associations te maken die op 1 staa?
Ben helemaal niew in het fibaro gedeelte, dus wellicht roep ik ook maar wat, excuses dan.

Heb verder alles default gelaten, alleen dus de associations in groep 1,2, en 3 op 1 gezet.
En uiteraard aangemeld bij homey.
Iemand nog tips of een oplossing zodat de motionsensor gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pietpiet50 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:00:
[...]

Ik zou hem gewoon eens verwijderen en opnieuw toevoegen.
De mijne gaven wel beweging door, maar temp en lux niet (of bijna nooit). Ik heb daarnet (om een andere reden) mijn z-wave netwerk gereset en alles opnieuw toegevoegd. Nu lijken ze het wel netjes te doen zoals het hoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pietpiet50 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:00:
[...]

Hier de fibaro motion zwave + maar geeft alles door behalve de battery status. Even helemaal verwijderen en opnieuw toevoegen, updates van de fibaro app werken soms alleen door dit te doen.

• pietpiet50
Fire69 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:55:
[...]

Ik zou hem gewoon eens verwijderen en opnieuw toevoegen.
De mijne gaven wel beweging door, maar temp en lux niet (of bijna nooit). Ik heb daarnet (om een andere reden) mijn z-wave netwerk gereset en alles opnieuw toegevoegd. Nu lijken ze het wel netjes te doen zoals het hoort. :)
En het werkt nu perfect.
Vreemde gang van zaken, procedure was hetzelfde als de eerste keer, maar nu werkt het .

Wel vreemd dat bij reset of opnieuw instellen het device nog er in blijft zitten, maar niet zichtbaar is meer.
Hierdoor kan je niet toevoegen. Met verwijderen device is ook het onzichtbare deel gewist.
pietpiet50 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:48:
[...]

En het werkt nu perfect.
Vreemde gang van zaken, procedure was hetzelfde als de eerste keer, maar nu werkt het .

Wel vreemd dat bij reset of opnieuw instellen het device nog er in blijft zitten, maar niet zichtbaar is meer.
Hierdoor kan je niet toevoegen. Met verwijderen device is ook het onzichtbare deel gewist.
Hoe had je hem verwijderd? X geclickt en dan sensor in learn-mode gezet?

• pietpiet50
eerst apparaat verwijderem, toen vond hij niets. Daarna Z-wave resetten, Homey opnieuw opstarten,
daarna was het apparaat onzichtbaar geworden (het leek of het weg was, wel in de flows inderdaad weg)

Hierna weer op apparaat verwijderen gedrukt, toen ging homey het daadwerkelijk verwijderen.
Hierna kon ik inderdaad via de learn-mode weer toevoegen. Dit ging prima net als de eerste keer, maar nu met het verschil dat de symbooltjes waar je het over had wel van kleur veranderden bij de settings.

Omslachtige procedure, in dit geval had ik er maar 1, maar kan me voorstellen dat als je meerdere fibaro's hebt het best lastig wordt. Alles weer instellen.

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ik lees net dat Emile zegt dat morgen niet de grote release uitkomt, maar pas 'ergens volgende week' (niet perse vrijdag). Bummer, ik had er wel op gehoopt maar thats the way it goes

• HomeyCornelisse
Angelgamer schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:18:
Ik lees net dat Emile zegt dat morgen niet de grote release uitkomt, maar pas 'ergens volgende week' (niet perse vrijdag). Bummer, ik had er wel op gehoopt maar thats the way it goes
jammer zit met smart te wachten haha :)
pietpiet50 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:31:
eerst apparaat verwijderem, toen vond hij niets. Daarna Z-wave resetten, Homey opnieuw opstarten,
daarna was het apparaat onzichtbaar geworden (het leek of het weg was, wel in de flows inderdaad weg)

Hierna weer op apparaat verwijderen gedrukt, toen ging homey het daadwerkelijk verwijderen.
Hierna kon ik inderdaad via de learn-mode weer toevoegen. Dit ging prima net als de eerste keer, maar nu met het verschil dat de symbooltjes waar je het over had wel van kleur veranderden bij de settings.

Omslachtige procedure, in dit geval had ik er maar 1, maar kan me voorstellen dat als je meerdere fibaro's hebt het best lastig wordt. Alles weer instellen.
Ik denk dat je iets verkeerd gedaan hebt eerlijk gezegd. :)
Het is een sensor, dus die is niet bereikbaar als hij niet 'wakker' gemaakt wordt.
Heb je na op het X'je te klikken de sensor wakker gemaakt door 3x op de B-knop te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
het zou kunnen in het hele gebeuren, dat het niet werkte met homey, dat er wat fout gegaan is.

Maar inderdaad in de handleiding en ook op de fibaro site had ik gelezen over het 'wakker' maken, en ook dat eventuele veranderen dan pas actief werden.

Nu weer verder ontdekken, begint leuk te worden, zelfs vriendin is enthousiast aan het worden. Dus komt goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Summary Week 37 (September 12 - September 16)

Ouch! We didn't make our own deadline to ship Homey 0.10 this week. Next week must definitely be doable, we're currently making the last adjustments before it can be shipped to experimental! Let's just say that timelines our not what we're best at ;-)

Actually, that's all there is to say for this week. We've simply worked very hard on rather standard things. I guess not every week can be that interesting, haha.

So for now, enjoy your weekends!
Nogmaals bevestiging dat vandaag 0.10 niet komt. Wel liet Emile weten dat update vrijdag niet officieel is en dat de update dus ook ergens aankomende week online kan komen. Ik denk dat ik zelf vrijdag maar ga aanhouden om niet de gehele dag naar https://firmware.athom.com/ te kijken xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
Mensen op 29-9 word de volgende lading homey's verstuurd 😆

• dnhaas
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 00:15
Mooi! Ik was al op een datum aan het wachten. Kan ik er in mn nieuwe huis meteen mee aan de slag. Vandaag mijn interpolis thuismeester pakketje ontvangen met slimme watermeter, rookmelder en lamp (homewizard spul) kan ik dat meteen via homey laten lopen.

Iemand een idee of homey ook overweg kan met orvibo en xiaomi producten? (Vekrijgbaar ondet andere bij banggood)

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Gisteren stond ik op het punt een vera met rfxcom te kopen, maar ik dacht laat ik Athom toch nog maar eens mailen.... En idd zoals gadgetruud aangeeft, ze worden volgende week 29-09 verstuurd... Dus we gaan hem maar eens bestellen :)

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We might have a present for you guys today
Woohoo mogelijk 0.10 vandaag als update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

dnhaas schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:43:
Mooi! Ik was al op een datum aan het wachten. Kan ik er in mn nieuwe huis meteen mee aan de slag. Vandaag mijn interpolis thuismeester pakketje ontvangen met slimme watermeter, rookmelder en lamp (homewizard spul) kan ik dat meteen via homey laten lopen.

Iemand een idee of homey ook overweg kan met orvibo en xiaomi producten? (Vekrijgbaar ondet andere bij banggood)
Orvibo ken ik niet. Xiaomi is volgens mij Zigbee spul en dit zou Homey moeten kunnen, maar Zigbee staat voorlopig nog uit en volgens mij heeft activeren een lage prioriteit. Infrarood en Bluetooth zullen eerst (weer) geactiveerd worden.

Er zijn wel enkele mensen die nu via alibaba en/of aliexpress wat goedkopere Z-wave stekkers enz. hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDOS
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-09 08:46
Ik wil Homey gebruiken om rolluiken en een zonnescherm te bedienen. Werkt Homey icm SEAV 433.92 MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DDOS schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:51:
Ik wil Homey gebruiken om rolluiken en een zonnescherm te bedienen. Werkt Homey icm SEAV 433.92 MHz?
Aangezien het 433 is zou het misschien wel moeten kunnen maar dan zal daar wel een app voor moeten zijn

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En daar is de update :)

0.10.0 experimental
Added a new Infrared pairing wizard
Added Infrared Apps API
Added Notification Center
Added broken Flow detection
Added Insights support for custom capabilities
Added support for optional App auto-updates
Updated Linux kernel to 4.7
Updated Node.js to 4.5.0
Improved Wi-Fi reliability
Improved 433 Mhz & 868 MHz reliability
Refactor of Homey's core
Fixed a bug where Homey would become unresponsive when many apps were active
Stability improvements
Various improvements
Bron: https://firmware.athom.com/
Summary Week 38 (September 19 - September 23)

Update time! Homey v0.10.0 has been released to the experimental channel and is ready to be installed on your Homey! It brings major changes such as a brand new Homey Core, an updated Linux kernel with performance and Wi-Fi improvements, Infrared, Notifications and many, many, many smaller fixes.

As you can imagine we're very excited to release the update, and also a little bit scared because so much has changed. So it probably wont be 100% bugfree, but with the work we did, we can fix those bugs much faster, so everything will eventually be alright :-)

When we feel it's stable enough, we'll push it to the stable channel as well. Then finally everyone can enjoy all that Homey has to offer by now!

The App Store is also nearing completion. See below a part of the App submission!

Next up are some Z-Wave improvements, an updated Wi-Fi Recovery, BLE support and Music!

We'd also like to thank @bvdbos for sending us cupcakes to celebrate Homey v0.10.0! Om nom nom nom.

Enjoy your weekends!
Plaatjes en bron te zien -> https://forum.athom.com/d...30/software-status#latest

[ Voor 55% gewijzigd door lubbertkramer op 23-09-2016 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we hopen dat de tests goed gaan door de community. Wel jammer de Blue tooth er nog niet in zit

Strava | AP | IP | AW

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:55
Hier werkt na update 0.10.0 een gedeelte van KaKu apparaten nog steeds niet, terwijl die voor versie 0.9.3 wel werkten. Vooral bewegingssensoren doen lastig. Reset etc. gedaan waarbij je ook alle flows (uren werk) verliest omdat er nog geen backup mogelijkheid is, maar zonder resultaat. Ook vrijwel alle Zwave apparaten kunnen niet gekoppeld worden omdat er geen app van de fabrikant voor is. Philips Hue werkt wel weer, maar zonder bewegingssensoren en met een niet werkende aanwezigheidsdetectie omdat de Android app zo brak is heeft dat niet zoveel meerwaarde.

Voor alle twijfelaars: begin er a.u.b. niet aan tenzij je graag 300 euro uitgeeft om een team ontwikkelaars aan de gang te houden die de Homey als soort studenten/leerproject gebruiken. De gedachte die ze hebben is goed, de uitvoering waardeloos maar dat is mijn ervaring. Er zijn kennelijk ook enkele tevreden gebruikers.

[ Voor 18% gewijzigd door Gapert86 op 24-09-2016 11:26 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 17:35
Zit nog steeds op Sonos te wachten. Maar zo te zien gaan ze eerst weer aan Zwave knutselen -O-

• fvandenreek
@gapert86 Ik heb hem van de week besteld... Maar als ik jou bericht lees.... En het marktplaats aanbod op het moment bekijk :'(
Ik wacht de rest Vd reacties wel even af... Anders word het denk ik cancelen en een Vera met rfxcom oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gapert86 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:24:
Hier werkt na update 0.10.0 een gedeelte van KaKu apparaten nog steeds niet, terwijl die voor versie 0.9.3 wel werkten. Vooral bewegingssensoren doen lastig. Reset etc. gedaan waarbij je ook alle flows (uren werk) verliest omdat er nog geen backup mogelijkheid is, maar zonder resultaat. Ook vrijwel alle Zwave apparaten kunnen niet gekoppeld worden omdat er geen app van de fabrikant voor is. Philips Hue werkt wel weer, maar zonder bewegingssensoren en met een niet werkende aanwezigheidsdetectie omdat de Android app zo brak is heeft dat niet zoveel meerwaarde.

Voor alle twijfelaars: begin er a.u.b. niet aan tenzij je graag 300 euro uitgeeft om een team ontwikkelaars aan de gang te houden die de Homey als soort studenten/leerproject gebruiken. De gedachte die ze hebben is goed, de uitvoering waardeloos maar dat is mijn ervaring. Er zijn kennelijk ook enkele tevreden gebruikers.
jou beeld is dan natuurlijk wel na een beta update. Dat kun je niet vergelijken met de manier waarop het nu in het stable gaat. Hier heb ik een x aantal kaku's, onkyo en een pc aan gekoppeld. En ja de spraakherkenning is niet altijd perfect maar de app daar en tegen? Die werkt naar behoren. Wat niet goed werkt is de functionaliteit van de Onkyo in die app. Dit komt simpelweg omdat de developer van de onkyo app (community!!) geen tijd heeft gestoken in dat stukje. Is dat irritant? Ja. Is dat erg? Nee want op dit moment is er ook al een onkyo app die ook al goed werk doet.

Maar om nou te gaan zeuren over een 0.10.0 release uit het beta channel en dat als instabiel gaan verklaren. Is net als klagen dat water nat is. Ben ik dan van mening dat het een top product is? Nee ook niet. Het is een leuk ding en er zit veel potentie in en er zijn ook al een boel dingen die wel goed werken (zoals in het stable kaku ) en z-wave lijkt ook aardig goed te werken.

Zolang je geen unstable releases gaat gebruiken is het een mooi apparaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Webgnome op 24-09-2016 19:46 ]

Strava | AP | IP | AW

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Webgnome schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 19:45:
[...]
Zolang je geen unstable releases gaat gebruiken is het een mooi apparaat.
En als backups van flows hogere prioriteit krijgen dan vermindert dat de irritatie bij resets misschien ook behoorlijk. Het lijkt mij dat die functionaliteit gewoon aanwezig is voor het testproces...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 17:23
Goh wat een geklaag allemaal. Gemopper dat flows op nieuw gebouwd moeten worden, dingen die eerst wel werkte werken nu niet. Klopt allemaal.
Maar iedereen heeft zelf het vinkje voor experimentele update aan gezet. Dus als je geen zin hebt om alles op nieuw te moeten installeren, haal het vinkje dan weer weg.
Maar nee iedereen (ik ook) wil zo snel mogelijk de nieuwe versie hebben.

Had dit (zo veel fouten) mogen gebeuren? Nee dat denk ik niet. Ik verwacht eigenlijk dat de homey's waar Athom mee test dat die niet veel apps of flows bevatten en dat ze te snel zijn geweest met het releasen van de firmware.

Hoe het beter kan?
Stel de experimentele versie alleen beschikbaar aan gebruikers die dit soort dingen niet erg vinden en die het leuk vinden om te testen wat er werkt, en devolpers die weet waar ze overpraten.

En natuurlijk vind ik het ook allemaal veel te lang duren maar vergeet niet dat wanneer Samsung of Apple een nieuw product op de markt brengen dit al uitvoerig is getest, en dat hun veeeel meer ervaring hebben met product ontwikkeling, en veel meer geld hebben.

Homey is een kickstarter project en die hebben geld nodig voor de ontwikkeling dus snap ik ook dat ze pre-orders aannemen. Maar misschien hadden ze duidelijker moeten zijn naar de mensen dat het product nog niet volledig werkt.

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:56
Vervelend om te lezen dat nog niet alles werkt. Maar het is allemaal niet gek. Als je kijkt naar andere controllers zijn ze ook al jaren bezig om de boel stabiel te krijgen. Dat lukt dus niet in 1 jaar.

Het homey verhaal begint een beetje op de hc2 verhaal te lijken....bugs en ellende. Na 1.5 jaar puin ruimen hebben ze de boel aardig op orde. Dus iedereen die een homey heeft hou vol.

En ja bij het installeren van een beta kun je problemen verwachten. Maar wat moet je anders als het niet goed werkt.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ANdrode schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:23:
[...]

En als backups van flows hogere prioriteit krijgen dan vermindert dat de irritatie bij resets misschien ook behoorlijk. Het lijkt mij dat die functionaliteit gewoon aanwezig is voor het testproces...
De reden dat er geen 'export to file' functie aan het publiek beschikbaar wordt gemaakt is dat er met een dergelijke importmogelijkheid kan worden gerommeld zonder complexe validatie. (Of pgp signing van backup bestanden, daar heb ik ze ook al op gewezen) Dus ja, het zal ongetwijfeld wel bestaan voor testdoeleinden maar we krijgen het niet :/ . Ze zijn bezig om er een cloudbackup functie voor in te richten. Niet ideaal maar als het goed in elkaar zit misschien wel voldoende. Het mag echter wel wat hogere prioriteit krijgen ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zoals hierboven al aangegeven veel negatieve reacties inderdaad terwijl het vinkje "experimenteel" zelf is aangevinkt en dat heel duidelijk al iets laat weten aan jou als gebruiker. Vergeet niet dat 0.8.39 (16 Jun 2016) de laatste stabiele versie is terwijl het experimentele / beta kanaal inmiddels 4 updates verder zit op 0.10.0 (23 Sep 2016) en dit is niet zonder reden dat stabiel zo achterblijft, mede vanwege de vele rewrites en (tijdelijke) uitschakeling van functies. Als je zaken opnieuw gaat uitwerken dan krijg je daar ook nieuwe problemen voor terug. De community staat te springen om de experimentele update, uiteraard om bestaande problemen op te lossen maar ook vanwege de uitbreiding van functionaliteiten en verdere uitwerking van stabiliteit maar krijgen daar dan ook problemen voor terug om op te lossen.

Ik zie het proces van Athom met Homey niet anders als een lancering bij welke hardware- softwarefabrikant dan ook die een alpha en beta hebben voor een officiële release en de community gebruiken om bugs/problemen op te lossen of de community al apps of dergelijke laten maken voor een gevulde store. Homey is nog steeds niet te koop en preorders krijgen de keuze of ze hem geleverd willen hebben of willen wachten op een retailversie, ook dit is dus een bewuste keuze net als het vinkje bij experimenteel.

Hier nog steeds een tevreden Homey gebruiker op 0.10.0 die alles weer opnieuw heeft opgebouwd en gelijk zaken weer totaal anders heeft aangepakt. Ik doe eigenlijk altijd een restore vlak voordat ik weet dat er een update in het experimentele kanaal komt mede omdat problemen die je anders niet hebt dan wel kan ervaren en omdat ik dan zaken weer anders kan proberen.

Ik heb het geluk dat ondanks de vele en diverse apparaten die ik op Homey heb draaien dat ik hem pas vanaf het einde van het jaar in "productie" zogezegd wil gebruiken na oplevering nieuwbouwwoning. Ik gebruik deze periode juist om flows en het idee erachter te optimaliseren en goed na te kunnen denken over hoe ik de flows wil inrichten.

Edit:
Backup functie zou inderdaad voor 1.0 uitgebracht worden en zoals hierboven al vermeld kun je geen offline backup maken. Better logic heeft in zijn app nu een eigen import/export functie gemaakt voor vars _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door lubbertkramer op 25-09-2016 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:54
lubbertkramer schreef op zondag 25 september 2016 @ 01:13: Homey is nog steeds niet te koop en preorders krijgen de keuze of ze hem geleverd willen hebben of willen wachten op een retailversie, ook dit is dus een bewuste keuze net als het vinkje bij experimenteel.
Dit lijkt niet meer zo te zijn. Gisteren heb ik een Homey besteld. Ik zag niks over pre order of wachten op een andere versie.
Ik kreeg de melding dat ze verwachten in september te versturen in mijn bevestigings mail.

Ik ben benieuwd hoe de Homey mij zal bevallen en vooral hoe de waf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
br men schreef op zondag 25 september 2016 @ 07:46:
[...]

Dit lijkt niet meer zo te zijn. Gisteren heb ik een Homey besteld. Ik zag niks over pre order of wachten op een andere versie.
Ik kreeg de melding dat ze verwachten in september te versturen in mijn bevestigings mail.

Ik ben benieuwd hoe de Homey mij zal bevallen en vooral hoe de waf is.
Bevestiging spreekt inderdaad over een levering maar als het goed is krijg je net als bij voorgaande leveringen een soortgelijke mail als onderstaande maar als je het zeker wil weten zou ik het even checken bij Athom (al denk ik dat je hem wel al wilt hebben :P ):
Dear Lubbert,

The time has come! Your Homey is in production and is almost ready to ship. As pre-orderer, you are of course first in line to receive yours, well before Homey is available in stores!

As you may have read in our updates, the software on Homey is still improving a lot every day/week. Because we want to give everyone the experience and waiting times they prefer, you have a choice when to receive your Homey: you can either subscribe to our Beta batch, and your Homey will be shipped in a Beta stage around the 18th of April, or you choose to wait for a ‘retail like’ experience, and your Homey will be shipped in the beginning of May.

You can subscribe to the Beta Batch using the following form: *Link*

If you prefer the retail-like batch, you don’t have to do anything at all.

To make sure we deliver your Homey actually to you, we also want to verify your address. If the below address is right, you don’t have to do anything. If the address is not correct, you can get in touch by replying. Right now, your Homey is set to ship to:

Note: the order of rows may seem a little weird due to differences in address taxonomy per country. This is no problem.

Is there something incorrect? Please let us know asap by replying to this mail, so we can still correct it before sending Homey. Is the address correct? Then everything is set to go, and you don’t have to do anything!

Thank you for your support, enjoy your Homey (soon), and hopefully see you around in our forums or on Facebook!

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 25-09-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
lubbertkramer schreef op zondag 25 september 2016 @ 01:13:
Zoals hierboven al aangegeven veel negatieve reacties inderdaad terwijl het vinkje "experimenteel" zelf is aangevinkt en dat heel duidelijk al iets laat weten aan jou als gebruiker. Vergeet niet dat 0.8.39 (16 Jun 2016) de laatste stabiele versie is terwijl het experimentele / beta kanaal inmiddels 4 updates verder zit op 0.10.0 (23 Sep 2016) en dit is niet zonder reden dat stabiel zo achterblijft, mede vanwege de vele rewrites en (tijdelijke) uitschakeling van functies. Als je zaken opnieuw gaat uitwerken dan krijg je daar ook nieuwe problemen voor terug. De community staat te springen om de experimentele update, uiteraard om bestaande problemen op te lossen maar ook vanwege de uitbreiding van functionaliteiten en verdere uitwerking van stabiliteit maar krijgen daar dan ook problemen voor terug om op te lossen.

Ik zie het proces van Athom met Homey niet anders als een lancering bij welke hardware- softwarefabrikant dan ook die een alpha en beta hebben voor een officiële release en de community gebruiken om bugs/problemen op te lossen of de community al apps of dergelijke laten maken voor een gevulde store. Homey is nog steeds niet te koop en preorders krijgen de keuze of ze hem geleverd willen hebben of willen wachten op een retailversie, ook dit is dus een bewuste keuze net als het vinkje bij experimenteel.

Hier nog steeds een tevreden Homey gebruiker op 0.10.0 die alles weer opnieuw heeft opgebouwd en gelijk zaken weer totaal anders heeft aangepakt. Ik doe eigenlijk altijd een restore vlak voordat ik weet dat er een update in het experimentele kanaal komt mede omdat problemen die je anders niet hebt dan wel kan ervaren en omdat ik dan zaken weer anders kan proberen.

Ik heb het geluk dat ondanks de vele en diverse apparaten die ik op Homey heb draaien dat ik hem pas vanaf het einde van het jaar in "productie" zogezegd wil gebruiken na oplevering nieuwbouwwoning. Ik gebruik deze periode juist om flows en het idee erachter te optimaliseren en goed na te kunnen denken over hoe ik de flows wil inrichten.

Edit:
Backup functie zou inderdaad voor 1.0 uitgebracht worden en zoals hierboven al vermeld kun je geen offline backup maken. Better logic heeft in zijn app nu een eigen import/export functie gemaakt voor vars _/-\o_
Wanneer Athom deadline na deadline na deadline ruim overschrijd en vervolgens alsnog brakke software lanceert in het experimentele kanaal, dan kun je je als bedrijf niet alleen verschuilen achter "ja maar experimenteel!". Zeker niet als in april 2015 de Homey al naar de kickstarters werd verstuurd en je inmiddels de Homey gewoon in de webshop kunt bestellen. Ja, ik heb een mail gekregen met "weet je het zeker? Want Homey is stabieler in September". Toen dacht ik: twee maandjes spelen met een niet-stabiele versie en vervolgens in september een stabiele Homey, dat is wel te doen. Inmiddels zijn we september ongeveer gepasseerd en werkt er nog minder dan een maand geleden.

Het stabiele kanaal zou overigens best een optie zijn, als die de stabiliteit en functionaliteit zou bieden die men op de website beloofd. Wat Athom op hun website beloofd, wordt bij lange na niet waar gemaakt. Is het dan zo vreemd dat men maar op het experimentele kanaal gaat zitten?

Overigens was de experimentele versie vóór 0.9.3 bij mij harstikke stabiel en ik miste infrarood niet. Het kan dus wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Gapert86 op 25-09-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gapert86 schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:42:
[...]

Wanneer Athom deadline na deadline na deadline ruim overschrijd en vervolgens alsnog brakke software lanceert in het experimentele kanaal, dan kun je je als bedrijf niet alleen verschuilen achter "ja maar experimenteel!". Zeker niet als in april 2015 de Homey al naar de kickstarters werd verstuurd en je inmiddels de Homey gewoon in de webshop kunt bestellen. Ja, ik heb een mail gekregen met "weet je het zeker? Want Homey is stabieler in September". Toen dacht ik: twee maandjes spelen met een niet-stabiele versie en vervolgens in september een stabiele Homey, dat is wel te doen. Inmiddels zijn we september ongeveer gepasseerd en werkt er nog minder dan een maand geleden.

Het stabiele kanaal zou overigens best een optie zijn, als die de stabiliteit en functionaliteit zou bieden die men op de website beloofd. Wat Athom op hun website beloofd, wordt bij lange na niet waar gemaakt. Is het dan zo vreemd dat men maar op het experimentele kanaal gaat zitten?

Overigens was de experimentele versie vóór 0.9.3 bij mij harstikke stabiel en ik miste infrarood niet. Het kan dus wel.
Er is meerdere malen door Athom gedacht dat ze snel een retail versie zouden verschepen, maar niets is minder waar en zolang blijven wij als gebruikers dus in een testfase zitten. Als ik klein stukje quote uit mijn mail van Athom:
you can either subscribe to our Beta batch, and your Homey will be shipped in a Beta stage around the 18th of April, or you choose to wait for a ‘retail like’ experience, and your Homey will be shipped in the beginning of May.
Maar het maakt het niet uit hoeveel updates er gedaan worden of wat wel en niet stabiel was toch? Op het moment dat je ervoor kiest om te updaten naar de laatste update in het experimentele kanaal kan alles wat je daarvoor ervaren hebt in mist opgaan en dat is dus ook wat bij jou gebeurd is.

Ik zeg ook niet dat 0.10 alleen zonneschijn is, ik was bijvoorbeeld al mijn var in Better Logic kwijt en na deze weer aangemaakt te hebben en reboot gedaan te hebben was het weer weg, zeer frustrerend maar daar kies ik wel zelf voor (gelukkig is er een fix vanuit better logic ). Ik zie juist de uitdaging om het dan weer werkend te krijgen, of een app die niet meer geinstalleerd te worden van Github te trekken en zelf aan de slag te gaan.

Zolang het geen 1.0 versie is hoeft Athom niet te leveren wat ze op de website zeggen. Welk product of software pakket wat nog geen officiële release heeft gekregen maar al wel mooi aangeprezen staat kan dit wel waar maken, Athom is daarin niet anders.

Athom geeft momenteel eigenlijk op niets een garantie, het stabiele kanaal heeft alleen als voordeel dat de community de klap opgevangen heeft voordat jij die krijgt. Het nadeel van de stabiele versie is dat veel apps inmiddels niet meer werken door andere eisen / api veranderingen aan de apps. Het is wachten op 1.0, dan is er een stok om mee te slaan waar wij ze aan kunnen houden. Voor nu blijft het een hobby project wat langzaam zijn weg omhoog probeert te vinden en waarbij ze vele diepe valkuilen moeten doorstaan.

Laten we realistisch zijn, Athom komt dit jaar niet met een retail Homey in het tempo waar ze nu inzitten. Iedereen die dat wel verwacht kan beter naar een alternatief kijken of Homey ernaast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
lubbertkramer schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:06:
Zolang het geen 1.0 versie is hoeft Athom niet te leveren wat ze op de website zeggen. Welk product of software pakket wat nog geen officiële release heeft gekregen maar al wel mooi aangeprezen staat kan dit wel waar maken Athom is daarin niet anders.
Dat zou wel heel makkelijk zijn niet? "Kom we verkopen een alles-in-1 apparaat voor 300 euro, dan maken we de software versie gewoon nooit een 1.0 en dan kan niemand ons aan onze beloftes houden." dat is net zoiets als "we maken een stabiel softwarekanaal, vervolgens updaten we dat niet zodat het niet meer compatibel is met randapparatuur/plug-ins zodat iedereen naar het experimentele kanaal gaat, waar ze ons al helemaal nergens meer voor verantwoordelijk kunnen houden want daar kies je zelf voor".

Als het zo makkelijk was, dan waren we allemaal ondernemer denk ik.

Athom maakte keer op keer de belofte binnen enkele maanden met een stabiele versie te komen. Met dat in het achterhoofd kocht ik het apparaat, ook ter ondersteuning van het project. Nu zijn we al zo veel verder en nog steeds is mijn Homey weinig meer dan een rond balletje op een kast met een LED ring er in, en dat vind ik erg jammer.

Vooral op het Athom forum zelf hoef je hier niet over te beginnen want daar zitten een paar hallelujah roepers die de Homey waarschijnlijk op een altaar hebben staan. Vandaar dat ik misschien ook meer de neiging heb om mijn ervaringen te delen, om potentiële kopers scherp te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gapert86 schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:16:
[...]

Dat zou wel heel makkelijk zijn niet? "Kom we verkopen een alles-in-1 apparaat voor 300 euro, dan maken we de software versie gewoon nooit een 1.0 en dan kan niemand ons aan onze beloftes houden." dat is net zoiets als "we maken een stabiel softwarekanaal, vervolgens updaten we dat niet zodat het niet meer compatibel is met randapparatuur/plug-ins zodat iedereen naar het experimentele kanaal gaat, waar ze ons al helemaal nergens meer voor verantwoordelijk kunnen houden want daar kies je zelf voor".

Als het zo makkelijk was, dan waren we allemaal ondernemer denk ik.

Homey maakte keer op keer de belofte binnen enkele maanden met een stabiele versie te komen. Met dat in het achterhoofd kocht ik het apparaat, ook ter ondersteuning van het project. Nu zijn we al zo veel verder en nog steeds is mijn Homey weinig meer dan een rond balletje op een kast met een LED ring er in, en dat vind ik erg jammer.

Vooral op het Homey forum zelf hoef je hier niet over te beginnen want daar zitten een paar hallelujah roepers die de Homey waarschijnlijk op een altaar hebben staan. Vandaar dat ik misschien ook meer de neiging heb om mijn ervaringen te delen, om potentiële kopers scherp te maken.
Hoelang heeft Gmail het label beta gehad, hoe ging het met de launch van de laatste Sim City van EA of de Rollercoaster tycoon welke als retail te koop is en omgevormd is tot beta terwijl je hem in de winkel kunt kopen of kijk eens naar de KS projecten van Pebble hoeveel vertraging of hardwareproblemen die hebben gehad? Hoeveel problemen heeft Apple soms met de release van een iOS versie, dan heb je het over een bedrijf wat toch moet weten wat stabiel en getest is.....

Niemand spreekt over nooit een 1.0 versie lanceren maar de software is zelfs nog niet dichtbij een 1.0 versie dus ik snap de vergelijking niet zo? Je hebt een keuze gemaakt door of via Kickstarter iets te kopen waar ook geen harde beloftes gemaakt kunnen worden, bij welk KS project dan ook of hem door middel van een preorder als Geek eerder te krijgen en nu zet je jezelf neer als een huis-tuin-en-keuken-gebruiker terwijl je wel de Geek editie van Homey wilde hebben en op het experimentele kanaal zit en vrijwel direct na een release de update doet zonder dan te wachten wat er veranderd is of omvalt? Als de vorige versie zo stabiel voor je was waarom bleef je daar dan niet opzitten en wacht je even af zodat je niet de problemen hebt die je nu hebt.

Athom verkoopt niet voor niets Homey nog niet omdat ze dan inderdaad te maken krijgen met de huis-tuin-en-keuken-gebruiker die hem terugstuurt omdat het nog geen 1.0 versie is. Ik heb ik weet niet hoeveel projecten op dit moment in KS staan waar ik op zit te wachten, sommige al een jaar en sommige die geleverd zijn werken nog steeds niet zoals verwacht.

Edit:
En ik verklaar Athom niet heilig of praat de fouten goed want ik geef ook duidelijk aan dat ze inderdaad teveel fouten gemaakt hebben en te vaak over een retail versie praten maar ik ben wel van mening dat het geen 1.0 is en het nu nog een bewuste keuze is of je Homey hebt en op welke versie je zit. Hier geen heilige met een altaar voor Homey, hij staat maar gewoon op de computer aangesloten per usb :)

[ Voor 10% gewijzigd door lubbertkramer op 25-09-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
lubbertkramer schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:38:
[...]

Bevestiging spreekt inderdaad over een levering maar als het goed is krijg je net als bij voorgaande leveringen een soortgelijke mail als onderstaande maar als je het zeker wil weten zou ik het even checken bij Athom (al denk ik dat je hem wel al wilt hebben :P ):

[...]
Na het wat beter doorlezen van de mail, zie ik ineens staan dat het om een pre-order zou gaan?
Bedankt voor het plaatsen van je order! Wij doen er alles aan om alle pre-orders zo snel mogelijk te versturen. Op dit moment verwachten we je Homey in september op te sturen; we houden je op de hoogte.
Eerst noemen ze het een order, vlak daarna een pre-order. Maar als ik op de website kijk, daar zie ik niks over dat het een pre-order zou moeten zijn.
lubbertkramer schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:06:
Zolang het geen 1.0 versie is hoeft Athom niet te leveren wat ze op de website zeggen. Welk product of software pakket wat nog geen officiële release heeft gekregen maar al wel mooi aangeprezen staat kan dit wel waar maken, Athom is daarin niet anders.
Op hun website staat een knop "buy now", verder zie ik pas nadat ik de homey besteld en betaald heb dat het om een pre-order zou kunnen gaan.
Ik denk niet dat zo lang ze maar geen versie 1.0 uit brengen, ze kunnen doen en laten wat ze willen.
Ze hebben mij een product verkocht, geen beta versie.
Zelfs bij een pre-order, krijg je direct een af product.

Ik weet dat de homey zijn verwachtingen nog niet waar maakt, maar dat komt alleen omdat ik dat hier gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
lubbertkramer schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:24:
Hoelang heeft Gmail het label beta gehad, hoe ging het met de launch van de laatste Sim City van EA of de Rollercoaster tycoon welke als retail te koop is en omgevormd is tot beta terwijl je hem in de winkel kunt kopen of kijk eens naar de KS projecten van Pebble hoeveel vertraging of hardwareproblemen die hebben gehad? Hoeveel problemen heeft Apple soms met de release van een iOS versie, dan heb je het over een bedrijf wat toch moet weten wat stabiel en getest is en als die het dan al niet kunnen.....
Het verschil: deze bedrijven geven óf geen deadline, of gaan er niet 10x achter elkaar overheen. Athom beloofd iets, bij de levering van mijn Homey kreeg ik een mail dat de software nu nog wat unpolished was, maar dat het in september retailkwaliteit zou zijn.
Niemand spreekt over nooit een 1.0 versie lanceren maar de software is zelfs nog niet dichtbij een 1.0 versie dus ik snap de vergelijking niet zo?
De vergelijking met wat? Homey is inderdaad verre van versie 1.0, maar dan hadden ze de Homey niet in hun webshop te koop moeten aanbieden als alleskunner met een mailtje erna dat het misschien nog niet zo polished zou zijn maar dat in september de Homey in de winkels zou liggen. Ik ging akkoord met een maandje of twee betatester spelen. Niet met een jaar betatester spelen, in het huidige tempo.
Je hebt een keuze gemaakt door of via Kickstarter iets te kopen waar ook geen harde beloftes gemaakt kunnen worden, bij welk KS project dan ook of hem door middel van een preorder als Geek eerder te krijgen en nu zet je jezelf neer als een huis-tuin-en-keuken-gebruiker terwijl je wel de Geek editie van Homey wilde hebben
Dit is dus geheel niet van toepassing. Besteld via de webshop van Athom waar ze hem gewoon verkopen als alleskunner. Je leest wat de Homey allemaal kan, je klikt op Kopen, het bedrag wordt afgeschreven. Dat is heel iets anders dan op Kickstarter bewust een risico nemen.
...en op het experimentele kanaal zit en vrijwel direct na een release de update doet zonder dan te wachten wat er veranderd is of omvalt? Als de vorige versie zo stabiel voor je was waarom bleef je daar dan niet opzitten en wacht je even af zodat je niet de problemen hebt die je nu hebt.
Vanaf de redelijk stabiele experimentele versie wilde ik upgraden omdat Zwave verbeterd/geactiveerd zou worden. Ik accepteerde het risico om een weekje met een brakke Homey te zitten als de software echt slecht zou zijn. Vervolgens bleek na de update Zwave niet te werken, KaKu werkte niet meer, Hue werkte niet meer, en er kwam vervolgens lange tijd geen update uit "want vakantie". Pardon, vakantie? Je hebt een start-up en bent bezig met een race tegen de klok...
Het is inderdaad het risico dat ik zelf nam, maar aan de kant van Homey kan op het gebied van stabiliteit van updates en gebruikersondersteuning een hoop beter. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om te downgraden of een back-up terug te zetten.
Athom verkoopt niet voor niets Homey nog niet omdat ze dan inderdaad te maken krijgen met de huis-tuin-en-keuken-gebruiker die hem terugstuurt omdat het nog geen 1.0 versie is. Ik heb ik weet niet hoeveel projecten op dit moment in KS staan waar ik op zit te wachten, sommige al een jaar en sommige die geleverd zijn werken nog steeds niet zoals verwacht.
Dat doen ze dus al wel.
Edit:
En ik verklaar Athom niet heilig of praat de fouten goed want ik geef ook duidelijk aan dat ze inderdaad teveel fouten gemaakt hebben en te vaak over een retail versie praten maar ik ben wel van mening dat het geen 1.0 is en het nu nog een bewuste keuze is of je Homey hebt en op welke versie je zit. Hier geen heilige met een altaar voor Homey, hij staat maar gewoon op de computer aangesloten per usb :)
Het was ook niet tegen jou bedoeld :). Alleen gaan niet al je argumenten op in dit geval. Mijn conclusie: ik had achteraf gezien nooit moeten upgraden vanaf de versie voor 0.9.3. Aan de andere kant: Athom gaf stellig aan dat de Homey in september retail zou zijn. Dan mag je ook van de experimentele updates verwachten dat de kwaliteit omhoog gaat en dat ze het niveau van "leren programmeren" ontstijgen. Oké, dat is misschien ook wat overdreven, maar als je al maanden alleen maar crap updates uitbrengt dan moet je jezelf als bedrijf ook even achter de oren krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
br men schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:47:
[...]

Na het wat beter doorlezen van de mail, zie ik ineens staan dat het om een pre-order zou gaan?

[...]

Eerst noemen ze het een order, vlak daarna een pre-order. Maar als ik op de website kijk, daar zie ik niks over dat het een pre-order zou moeten zijn.

[...]

Op hun website staat een knop "buy now", verder zie ik pas nadat ik de homey besteld en betaald heb dat het om een pre-order zou kunnen gaan.
Ik denk niet dat zo lang ze maar geen versie 1.0 uit brengen, ze kunnen doen en laten wat ze willen.
Ze hebben mij een product verkocht, geen beta versie.
Zelfs bij een pre-order, krijg je direct een af product.

Ik weet dat de homey zijn verwachtingen nog niet waar maakt, maar dat komt alleen omdat ik dat hier gelezen heb.
Sluit mij deels bij je aan, ze maken teveel retail fouten en bij een preorder verwacht je wellicht een kant-en-klaar product maar jij hebt Homey nog niet binnen dus als het goed is krijg jij nog de mail die ik eerder heb gepost en die anderen posten, ben benieuwd welke retail datum ze communiceren

[...]
Sluit mij deels bij je aan, ze maken teveel retail fouten en bij een preorder verwacht je wellicht een kant-en-klaar product maar je hebt wel de keuze gehad als het goed voordat je Homey binnen hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
lubbertkramer schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:51:
[...]

Sluit mij deels bij je aan, ze maken teveel retail fouten en bij een preorder verwacht je wellicht een kant-en-klaar product maar jij hebt Homey nog niet binnen dus als het goed is krijg jij nog de mail die ik eerdere heb gepost, ben benieuwd welke retail datum ze communiceren
[...]
Deze mail kreeg ik in juli:

Hi,

We wanted to inform you about our progress on Homey.

Right now, we expect Homey to be retail-ready next September. Until then, we will use the summer to add the last features and fix some more bugs.

We would like to give you the opportunity, however, to receive your Homey earlier if you want. If you fill out the form below, we will be sure to send Homey to you next week, so you can already play around with it during the holidays. Please be aware that Homey is still in a beta phase, so some hiccups or imperfections might be present - the hardware is identical to the later batches though, so you don't miss out on that.

If you don't mind a little bit of unpolished software, and want Homey send to you next week, please fill out this form with your email address:

If you'd rather wait for the complete experience, you don't have to do anything, and we will ship Homey to you as soon as it's ready to rock.

Thank you so much for your patience and time. We're doing everything we can to make Homey the best product you've ever had - and will have!

Love,

Athom

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gapert86 schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:49:
[...]

Het verschil: deze bedrijven geven óf geen deadline, of gaan er niet 10x achter elkaar overheen. Athom beloofd iets, bij de levering van mijn Homey kreeg ik een mail dat de software nu nog wat unpolished was, maar dat het in september retailkwaliteit zou zijn.

[...]

De vergelijking met wat? Homey is inderdaad verre van versie 1.0, maar dan hadden ze de Homey niet in hun webshop te koop moeten aanbieden als alleskunner met een mailtje erna dat het misschien nog niet zo polished zou zijn maar dat in september de Homey in de winkels zou liggen. Ik ging akkoord met een maandje of twee betatester spelen. Niet met een jaar betatester spelen, in het huidige tempo.

[...]

Dit is dus geheel niet van toepassing. Besteld via de webshop van Athom waar ze hem gewoon verkopen als alleskunner. Je leest wat de Homey allemaal kan, je klikt op Kopen, het bedrag wordt afgeschreven. Dat is heel iets anders dan op Kickstarter bewust een risico nemen.

[...]

Vanaf de redelijk stabiele experimentele versie wilde ik upgraden omdat Zwave verbeterd/geactiveerd zou worden. Ik accepteerde het risico om een weekje met een brakke Homey te zitten als de software echt slecht zou zijn. Vervolgens bleek na de update Zwave niet te werken, KaKu werkte niet meer, Hue werkte niet meer, en er kwam vervolgens lange tijd geen update uit "want vakantie". Pardon, vakantie? Je hebt een start-up en bent bezig met een race tegen de klok...
Het is inderdaad het risico dat ik zelf nam, maar aan de kant van Homey kan op het gebied van stabiliteit van updates en gebruikersondersteuning een hoop beter. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om te downgraden of een back-up terug te zetten.

[...]

Dat doen ze dus al wel.

[...]

Het was ook niet tegen jou bedoeld :). Alleen gaan niet al je argumenten op in dit geval. Mijn conclusie: ik had achteraf gezien nooit moeten upgraden vanaf de versie voor 0.9.3. Aan de andere kant: Athom gaf stellig aan dat de Homey in september retail zou zijn. Dan mag je ook van de experimentele updates verwachten dat de kwaliteit omhoog gaat en dat ze het niveau van "leren programmeren" ontstijgen. Oké, dat is misschien ook wat overdreven, maar als je al maanden alleen maar crap updates uitbrengt dan moet je jezelf als bedrijf ook even achter de oren krabben.
Mijn posts waren ook niet persoonlijk tegen jou uiteraard maar wel tegen het "negatieve" geluid wat hier dan klinkt zelfs van gebruikers die Homey niet eens hebben. Het blijft een beta product waarbij iedereen op het experimentele kanaal zit en vrijwel iedereen zit te refreshen of er al een update is :9

Ik ben het met je eens dat verwachtingsmanagement beter kan vanuit Homey. Mijn mal spreekt over retail in mei en inmiddels zitten we zowat in oktober en nog is het geen 1.0 Wellicht kunnen ze ook beter de website aanpassen ipv "koop nu" en duidelijk aangeven dat het om een preorder bij retaillaunch gaat of dat je zelf de keuze mag/kunt maken vlak voordat ze weer een levermoment hebben.

Helaas is backup functioanliteit nog ver op de roadmap voor de roadmap die we weten en gaan ze nu eerst weer sleutelen aan zwave / stabiliteit en aan de media manager. Ik vestig mijn hoop op de community die al met oplossingen komen zoals Better Logic die nu een import/export functionaliteit heeft (update nog niet in appstore dus moet jezelf nog van github pullen :9 )
Gapert86 schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:53:
[...]

Deze mail kreeg ik in juli:

Hi,

We wanted to inform you about our progress on Homey.

Right now, we expect Homey to be retail-ready next September. Until then, we will use the summer to add the last features and fix some more bugs.

We would like to give you the opportunity, however, to receive your Homey earlier if you want. If you fill out the form below, we will be sure to send Homey to you next week, so you can already play around with it during the holidays. Please be aware that Homey is still in a beta phase, so some hiccups or imperfections might be present - the hardware is identical to the later batches though, so you don't miss out on that.

If you don't mind a little bit of unpolished software, and want Homey send to you next week, please fill out this form with your email address:

If you'd rather wait for the complete experience, you don't have to do anything, and we will ship Homey to you as soon as it's ready to rock.

Thank you so much for your patience and time. We're doing everything we can to make Homey the best product you've ever had - and will have!

Love,

Athom
Haha eigenlijk te erg voor woorden dit ,bedoel mijn mail was uit april en sprak dus over mei en bij jou was het september maar gezien de update van vrijdag gaat ze dat ook niet lukken 8)7 Toch denk ik wel dat ze goed bezig zijn en zeker vooruit gaan qua stabiliteit maar wat betreft communicatie mogen ze nog wel wat leren, hopelijk pakt de nieuwe communicatie medewerker Annemarie het snel (goed) op al merk je bij haar dat ze nog weinig kennis heeft van Homey / techniek en daardoor nog te afhankelijk is van Athom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
lubbertkramer schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:51:
[...]

Sluit mij deels bij je aan, ze maken teveel retail fouten en bij een preorder verwacht je wellicht een kant-en-klaar product maar jij hebt Homey nog niet binnen dus als het goed is krijg jij nog de mail die ik eerdere heb gepost, ben benieuwd welke retail datum ze communiceren

[...]
Ben benieuwd of ik die mail zal krijgen.
Ze geven nu aan dat ze verwachten in september (uiterlijk aankomende vrijdag dus) te versturen.
Dan is het wel heel kort dag om te gaan zeggen dat het nog niet klaar is.
Kan natuurlijk wel, maar goed. Ik verwacht dat ik gewoon binnenkort mijn Homey krijg en dat hij nog niet alles goed kan, maar dat ik er alvast leuk mee kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
br men schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:00:
[...]

Ben benieuwd of ik die mail zal krijgen.
Ze geven nu aan dat ze verwachten in september (uiterlijk aankomende vrijdag dus) te versturen.
Dan is het wel heel kort dag om te gaan zeggen dat het nog niet klaar is.
Kan natuurlijk wel, maar goed. Ik verwacht dat ik gewoon binnenkort mijn Homey krijg en dat hij nog niet alles goed kan, maar dat ik er alvast leuk mee kan spelen.
Haha ik ben daar ook best nieuwsgierig naar en ben zoals ik eerder zei vooral nieuwsgierig naar de datum voor retail die ze erin gaan plaatsen. Maar het is "toys for boys" gehalte dus wat dat betreft iser al mee bezig kunnen zeker leuk :)

Edit:

Zie inderdaad nu onderstaande staan op de website als ik bestel, dat is wel een vorm van bedrog om hem zo te verkopen als soort van retail versie
Homeys will be shipped at the end of September. Order yours now!

[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 25-09-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Ze dachten dat ze vorig jaar september al retail klaar waren.
Hier een filmpje uit mei 2015
http://www.rtlnieuws.nl/b...uis-van-de-toekomst-eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
Deze mail kreeg ik afgelopen woensdag

The time is here! After lots and lots of hard work, we are confident in sending you your Homey! It has taken us longer than we anticipated and hoped for, but are very proud of the product that we are going to ship.

The last months have been ones of serious beta testing of our software within our community, and many improvements to Homey. Also, during this period, we worked tirelessly together with our awesome developer community on integrating all popular devices in beautiful Homey apps, for you to download for free to your Homey from the Homey App Store at https://apps.athom.com .

As of now, we expect to ship your Homey to you at September 29th. Homey will be functioning stably, and of course we are always improving and working. We already have a bunch of cool new features planned for Homey, and will release them as soon as they're ready. First up is our Media Manager, which is almost finished. With it, Homey will feature playlist support and integration with, among others, Sonos wireless speakers for the perfect Entertainment experience. It might be that when you receive you Homey, the Media Manager is not yet released, but know that it will be added soon.

We have poured all our love and effort in creating the best Homey possible. However, nobody's perfect, so if we missed something, feel free to let us know via support@athom.com. We are happy to help you and solve any issues you might encounter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
"It might be that when you receive you Homey, the Media Manager is not yet released, but know that it will be added soon."

Soon is een erg ruim begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar had beter kunnen staan " in the near future". Ik hoop voor athom dat ze de huidige problemen in het experimentele Channel goed oplossen zodat de mensen die hem gewoon gekocht hebben via de site een goede ervaring zullen krijgen.

Ik ben bang dat dat een wens blijft als je ziet wat er allemaal speelt in het 0.10 topic.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDOS
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-09 08:46
Webgnome schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:46:
[...]

Aangezien het 433 is zou het misschien wel moeten kunnen maar dan zal daar wel een app voor moeten zijn
Hartelijk dank voor je antwoord. Ik begrijp nu dat Homey werkt via apps van derden. Er is wel een SEAV app maar die bestaat uit knoppen zonder functionaliteit. Verder lees ik dat Homey nog in de begin fase zit en ik wil geen early adopter zijn. Ik ga op zoek naar een andere mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor diegene die slack niet volgen daar heeft Jeroen zojuist gepost:
We’ll know more statistics and dates and maybe even have a public schedule tomorrow. For now i can say that about 85% of the experimental users are running 0.10.0. There are 5 core bugs that are the root cause of most of the experienced issues, out of which 3 are resolved and staged for release, the others remain a mystery for now, but we’ll hopefully gather more details on those tonight/tomorrow, which enables us to give you some sort of estimate. 0.11 has been delayed a bit as we’ve reassigned some of the developers that were working on 0.11 to 0.10.1.
Bron: https://athomcommunity.sl...general/p1474909197004935

Hopelijk morgen dus meer nieuws over de huidige problemen en mogelijk is er een snelle fix voor beschikbaar.

Mogelijk krijgen de preorders die deze week Homey zouden krijgen een extra bericht van Athom, ze zeggen ermee bezig te zijn in ieder geval :)
DDOS schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:46:
[...]

Hartelijk dank voor je antwoord. Ik begrijp nu dat Homey werkt via apps van derden. Er is wel een SEAV app maar die bestaat uit knoppen zonder functionaliteit. Verder lees ik dat Homey nog in de begin fase zit en ik wil geen early adopter zijn. Ik ga op zoek naar een andere mogelijkheid.
Niet met alles, Athom heeft ook apps van zichzelf in de app store staan, zie https://apps.athom.com/ Homey geeft de hardware om te koppelen alleen moet de software het mogelijk maken :) De app store is bezg explosief gegaan alleen kijken developers nu eerst de kat uit de boom vanwege de vele veranderingen in de interne core/api's

[ Voor 28% gewijzigd door lubbertkramer op 26-09-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik heb 'm vorige week ook besteld, ben erg benieuwd. In eerste instantie had ik wel het idee dat het een stabiel product was waarbij nog wat functionaliteit moet worden toegevoegd. Als ik echter op sommige posts hier en het athom forum moet afgaan heb ik een " paperweight" met lampjes gekocht.

We zullen wel zien wat het gaat worden, Athom is een startende onderneming en volgens mij leren ze elke dag nieuwe dingen over software development en plannen. Ik heb het idee dat de meesten bij Athom net student af zijn, als ik het bouwen, testen en releasen van software tijdens mijn studie vergelijk met hoe het gaat bij de bedrijven waar ik heb gewerkt, kan ik me voorstellen dat ze daar nog het nodige in de werkelijkheid moeten leren.

Natuurlijk kan je het ze kwalijk nemen dat niet alle functionaliteit aanwezig is of stabiel werkt, maar dat lost an sich niet zo veel op. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt, maar het zal nog wel even duren. Als het dan eenmaal werkt heb je denk ik wel iets moois in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 16:45
dr.lowtune schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:27:
Ik heb 'm vorige week ook besteld, ben erg benieuwd. In eerste instantie had ik wel het idee dat het een stabiel product was waarbij nog wat functionaliteit moet worden toegevoegd. Als ik echter op sommige posts hier en het athom forum moet afgaan heb ik een " paperweight" met lampjes gekocht.

We zullen wel zien wat het gaat worden, Athom is een startende onderneming en volgens mij leren ze elke dag nieuwe dingen over software development en plannen. Ik heb het idee dat de meesten bij Athom net student af zijn, als ik het bouwen, testen en releasen van software tijdens mijn studie vergelijk met hoe het gaat bij de bedrijven waar ik heb gewerkt, kan ik me voorstellen dat ze daar nog het nodige in de werkelijkheid moeten leren.

Natuurlijk kan je het ze kwalijk nemen dat niet alle functionaliteit aanwezig is of stabiel werkt, maar dat lost an sich niet zo veel op. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt, maar het zal nog wel even duren. Als het dan eenmaal werkt heb je denk ik wel iets moois in huis!
Uiteraard is het veel vallen en opstaan bij een startup. Alleen je krijgt wel de indruk dat het momenteel meer vallen is (en dat is ook een stukje communicatie/managen van verwachtingen). Laten we hopen dat ze de bugs snel oplossen. De snelheid waarmee ze dit doen, speelt ook mee bij het gevoel. Als ze er nu weer een paar weken over laten gaan, zeker na de rewrite (die ze meerdere malen hebben benoemd), die ze aankondigden als stukken beter waarbij het makkelijker was om sneller bugs op te lossen, is het nu hun kans om dat ook aan te tonen. Als dat niet gebeurd, is het denk ik hoogtijd (en misschien is het dat al) dat ze iemand met veel ervaring in huis gaan halen die hun software planning en development op het juist spoor gaat zetten. Je kan niet blijven aanklooien en roepen dat het deze keer echt stukken beter is. Misschien kom ik wat negatief over, maar zo bedoel ik het niet. Ik zie de mogelijkheden en potentieel van het product, echter denk ik wel dat je soms hard moet ingrijpen als je ziet dat een traject ontspoort of aan het ontsporen is. Uiteindelijk is het geen hobby of opensource project, maar een product waar mensen serieus geld voor hebben neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A lot of bugs. Actually everything that was working before 0.10 will work again in 0.10.1
https://athomcommunity.sl...general/p1474973802005177

Emile heeft laten weten dat de problemen die er zijn op te lossen zijn en dat ze nu eerst werken aan 0.10.1 ipv 0.11 zoals gisteren ook werd laten weten. Mogelijk deze week een update om alles te fixen want naast de benoemde bugs bracht 0.10 een snellere Homey (door update van de kernel) en op andere vlakken meer stabiliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 16:45
lubbertkramer schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:14:
[...]

https://athomcommunity.sl...general/p1474973802005177

Emile heeft laten weten dat de problemen die er zijn op te lossen zijn en dat ze nu eerst werken aan 0.10.1 ipv 0.11 zoals gisteren ook werd laten weten. Mogelijk deze week een update om alles te fixen want naast de benoemde bugs bracht 0.10 een snellere Homey (door update van de kernel) en op andere vlakken meer stabiliteit :)
Zou heel fijn zijn, geeft vertrouwen, een snelle patch, en toont direct aan dat de rebuild daadwerkelijk zorgt voor sneller op te lossen bugs. Ik wacht geduldig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verzoek vanuit Athom, mocht je een IR apparaat hebben wat niet werkt of nog niet toegevoegd is aan de IR wizard die beschikbaar is gekomen in 0.10 voeg dan je apparaat toe via het Google formulier wat Athom beschikbaar heeft gemaakt, link

Meer info op het forum van Athom, link

Edit:

Emile heeft ook antwoord gegeven op de vraag m.b.t. het verzenden van nieuwe Homey's
we're gonna see how soon we can release 0.10.1. If that works out well we might make it, otherwise maybe monday, tuesday

It would be a horrible experience to unbox Homey, flash 0.8.39, and then update to 0.10.1
Edit 2
Luuk84 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:33:
[...]

Zou heel fijn zijn, geeft vertrouwen, een snelle patch, en toont direct aan dat de rebuild daadwerkelijk zorgt voor sneller op te lossen bugs. Ik wacht geduldig af :)
Copy van slack:
lubbertkramer [2:35 PM]
@weejewel Sounds great what you post here and on github about what's already fixed in 0.10.1, good test that the new update/rewrites did allow faster bugfixing? :slightly_smiling_face:

weejewel [2:36 PM]
It definitely did!
Most errors are the sort of typos, or 'cannot read property x of undefined object y'
That happens when 80% of the code is rewritten :stuck_out_tongue:

[ Voor 63% gewijzigd door lubbertkramer op 27-09-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap wat betreft het IR gebeuren echt niet waarom dat ze weer zelf een database willen gaan aanleggen. Ik geloof nooit dat er niet al van dat soort databases ergens te koop / te vinden zijn.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap het ook niet goed, ze hadden in vorige firmware een DB die toch aardig compleet leek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:13
In deze versie doen mijn flows het wel. Maar als ik vraag hoe laat het is dan dan blijft het stil. Net als alle andere vragen. Pak ik spraakcontroller erbij zie ik dat hij het wel goed verstaan heeft. Typ ik de vraag van de tijd of welke vraag dan ook doet i niks....herkenbaar bij 010?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Da's een bug die ondertussen gefixed is, even wachten op 0.10.1 dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:13
Ok kwam er net achter was even paar dagen weg...merci dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Zijn er nog meer mensen die kaku niet gekoppeld krijgen ? Na de update krijg ik een melding dat de drivers verouderd zijn en het apparaat moet verwijderen en weer toevoegen. Maar dat laatste lukt me met geen enkele kaku meer :( Reboot van Homey wil ook niet helpen.

Homey 0.10.0
Kaku 2.6.0

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:38:
Ik snap wat betreft het IR gebeuren echt niet waarom dat ze weer zelf een database willen gaan aanleggen. Ik geloof nooit dat er niet al van dat soort databases ergens te koop / te vinden zijn.
Volgens een reactie op het forum is het niet zo simpel als het lijkt.
No, there is no open source database of sufficient quality. The closest thing to that would be the LIRC-database, and although we've used parts of that in the past, the quality of those signals is often not good enough for a commercial product like Homey.

Even if such databases exist, most of the time they do not contain enough information. Regular IR devices often use specific hardware to received their specific signal. Homey can't do that, since it needs to be able to send and receive EVERY type of signal. This means we have to do really advanced things in software that other product are able to do in hardware, like noise cancelling when receiving IR. To do this we need to have a solid understanding how the signal looks like: we can't really do many smart tricks with plain prontohex codes. We need to know the start pulse of a signal, what the 'words' in a signal look like, and preferably what carrier frequency the signal uses. Regular prontohex does not provide this information in a satisfactory manner.

Since we have comparable problems on 434 and 868MHz, we've decided to use the same way of defining a signal for infrared. The LIRC database is actually quite close to our format, so it was easy to make a huge database of LIRC-signals, but as mentioned earlier, the quality of these signals (mostly the quality of the metadata) is just too low.

Over the past few months I've been working on software that can convert a bunch of related prontohex codes to our internal signal definition format. This involves some machine learning, as well as just trying to fit 'known' formats of signals. It's the closest thing to actual magic I've performed: it recognizes data out of unrecognizable blobs of IR codes. I'm convinced that part works great right now, I can safely say that piece of software is the best tested software within all of Athoms' code, so we can convert almost any hex config to something Homey can receive properly, so that's great news Stefan did some great work with finding prontohex definitions of all recent models of popular TV brands. The quality of those are great, and we've actually tested at mediamarkt with loads of devices to confirm they work as expected. Over time we will add more configs to that database, and we will strive to make them all of exceptional quality.

The manual learning part is tricky. What Homey receives is a raw version of the signal, which is pretty close to prontohex. There are some other complex things involved, but mostly, we try to run manually learned signals to the same converter we use for the prontohex sheets in the database, so the performance of Homey with manually learned signals is comparable to those of the database. When the software doesn't know what to do with the prontohex codes, and can't convert it to our signal definition (this may happen when you're using different remotes in one learning session, or when you just teach Homey a single button) we keep it as a prontohex signal internally. Homey can send prontohex pretty okay-ish, although our signal format works better. Receiving however is sheer impossible without the extra data Homey needs to do noise cancelling, filtering, and signal matching, so we disable that if we couldn't convert the raw signal.

So yeah, we're creating our own database, but that's mostly because we want to be able to receive IR in a generic way as well. Plus, that gives us a way to do a quality check on every signal we put in our database.

TL;DR: We went for quality over quantity this time. A full database in which no config works as expected serves nobody, so we want to make sure that signals that are in the database work great

This post turned out way longer than expected xD
Bron: Athom forum - Homey infrared
error33 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:16:
Zijn er nog meer mensen die kaku niet gekoppeld krijgen ? Na de update krijg ik een melding dat de drivers verouderd zijn en het apparaat moet verwijderen en weer toevoegen. Maar dat laatste lukt me met geen enkele kaku meer :( Reboot van Homey wil ook niet helpen.

Homey 0.10.0
Kaku 2.6.0
Hier geen KaKu meer op het moment maar er is wel een issue geopend met 0.10 waarbij ook na updates van de app problemen bleven / of ontstonden, misschien hier even aanhaken -> https://github.com/athombv/homey/issues/900

Edit:

Op Slack is laten weten dat de pre-orders een mail gekregen hebben dat Homey volgende week verzonden gaat worden.

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 28-09-2016 14:06 ]

• HomeyCornelisse
vandaag weer een nieuwe mail gehad dat ze niet in september kunnen leveren :?

Dear Homey pre-orderer,

We wanted to further inform you on the shipping of your Homey. As you know, this shipment was scheduled for tomorrow.

Unfortunately, as you may have already read in our forums, the recently issued software update for Homey (0.10.0) contained more bugs than we had anticipated. Although most of them are traced and being solved already, we will not be able to ship a stable Homey to you this week still. That is why we are postponing the shipment until early next week - we expect to have Homey shipped before next Wednesday.

We sincerely apologize for this delay, and are working around the clock to make sure you get the stablest Homey as fast as possible.

Best Regards,

The Athom Team

info@athom.com
www.athom.com
Begrijpelijk. Als het maar om een paar dagen gaat, is het logischer dat ze eerst kijken wat de 0.10.1 doet.
Een Homey opsturen die een oude firmware bevat en eigenlijk daardoor niet veel kan, of de keuze geven om te upgraden naar een experimentele firmware die vol bugs zit.
Da's voor nieuwe gebruikers geen al te goeie ervaring om mee te beginnen. Beter even wachten dan.

• fvandenreek
Bijzonder ik heb er ook een besteld, maar geen mail van uitstel gehad.

• Jovink538
Nou zo veel extra's zit er niet in versie 0.10.0 vind ik. Buiten de ir om dan.
Bog steeds geen muziek, z-wave dat nog steeds niet 100% werkt.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

fvandenreek schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:32:
Bijzonder ik heb er ook een besteld, maar geen mail van uitstel gehad.
Zelfde verhaal hier, ik ben benieuwd of Homey voor ons dan wel verzonden gaat worden, of dat we langer moeten wachten.

Dat zou overigens wel teleurstellend zijn gezien ik op basis van de informatie tijdens bestelling uitging van een levering eind september/begin oktober.
dr.lowtune schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:35:
[...]

Dat zou overigens wel teleurstellend zijn gezien ik op basis van de informatie tijdens bestelling uitging van een levering eind september/begin oktober.
Dat gaat ook zo zijn. Tenzij er iets serieus mis gaat met 0.10.1...

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Fire69 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:41:
[...]

Dat gaat ook zo zijn. Tenzij er iets serieus mis gaat met 0.10.1...
De vraag is eerder of we uberhaupt bij de mensen zitten die Homey binnenkort krijgen, of dat we moeten wachten tot een datum die veel verder weg is (andere batch?) gezien ik (en hij waarschijnlijk ook) behalve een aankoopbewijs verder niks van Athom hebben gehoord. Ik zie daar wel een leerpuntje.
dr.lowtune schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:55:
[...]

De vraag is eerder of we uberhaupt bij de mensen zitten die Homey binnenkort krijgen, of dat we moeten wachten tot een datum die veel verder weg is (andere batch?) gezien ik (en hij waarschijnlijk ook) behalve een aankoopbewijs verder niks van Athom hebben gehoord. Ik zie daar wel een leerpuntje.
Maar snelste leerpunt is om even support@athom.com te mailen en dan is er een antwoord i.p.v. hier te gissen naar een mogelijke uitkomst. Wij weten die helaas ook niet voor je. Ik heb voor mijn bestelling in februari veel contact gehad per mail / Slack / Forum met Athom en ze zijn nooit te beroerd om even te reageren, al is het niet altijd het antwoord wat we willen horen :)

Wil je helemaal snel reactie moet je via slack aan de nieuwe communicatiemedewerker Annemarie een bericht doen. Athom leert van zijn fouten en de nieuwe communicatiemedewerker moet haar weg nog vinden tussen Athom en de community van wat ze kan zeggen op de vragen die ze krijgt, maar ze doet meer dan haar best :)

• Tweaqer
Jovink538 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:12:
Nou zo veel extra's zit er niet in versie 0.10.0 vind ik. Buiten de ir om dan.
Bog steeds geen muziek, z-wave dat nog steeds niet 100% werkt.
Ik merk zelf eigenlijk niks wat van niet werkende zwave? Wat gaat er bij jou niet goed? Is het niet meer app afhankelijk? Greenwave bijvoorbeeld vond ik zelf een prut app, maar de fibaro app doet het top

[ Voor 14% gewijzigd door Tweaqer op 29-09-2016 13:06 ]

Emile heeft ook gezegd dat er nog wat bugs in zitten waardoor de z-wave chip soms vast loopt.
Vanochtend nog moeten herstarten omdat signaal sturen niet meer werkte...

• fvandenreek
De reactie die ik vandaag ontvangen, na een mail met de vraag als homey nog voor het weekend geleverd zou worden;

Als het goed heb je een mail gekregen dat de levering een aantal dagen is uitgesteld. Er zat in onze laatste update wat onverwachte bugs die we er voor de stabiele versie natuurlijk heel graag uit hebben. De meeste problemen zijn nu verholpen, dus dat betekend dat we naar Beta kunnen en volgende week naar stable. Je mag er op rekenen dat voor woensdag Homey op de post is.
Kind regards,

• Tweaqer
Fire69 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:08:
Emile heeft ook gezegd dat er nog wat bugs in zitten waardoor de z-wave chip soms vast loopt.
Vanochtend nog moeten herstarten omdat signaal sturen niet meer werkte...
Goed om te weten dat ze het in het oog hebben, ik had het zelf alleen niet ervaren :) Lucky I guess 8)
jeroenvollenbrock [12:40 PM]
We’ve been testing 0.10.1 internally and expect to be able to release it very soon
jeroenvollenbrock [2:10 PM]
very soon means today if we don’t encounter any further showstoppers :wink:
Iedereen wilde natuurlijk weten wat "soon" zou zijn maar het lijkt erop dat 0.10.1 mogelijk vandaag nog uitkomt en anders morgen. Hierdoor heeft Athom dan ook de tijd om te kijken of het buiten de testomgeving stabiel is voordat nieuwe Homey's Athom verlaten :)

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 29-09-2016 14:35 ]

• fvandenreek
Volgende reactie;

Bedankt voor je mailtje. Ik heb net te horen gekregen dat helaas de laatste 2 a 3 dagen aan bestellingen niet in de mail zaten. Onze excuses daarvoor.

Veel plezier met Homey volgende week.
Kind regards,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
0.10.1
Added button to remove notifications
Increased app resource usage warning threshold to 30 seconds
Bugfixes
Hier inmiddels 0.10.1 geïnstalleerd, nu op naar huis en kijken of alles is blijven werken :)

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Nog iets meer dan in jouw quote stond:
Homey v0.10.1 has been released to the experimental channel.

Changelog:
Added button to remove notifications
Increased app resource usage warning threshold to 30 seconds
Devices without a running app are now displayed as unavailable instead of hidden
Update Node.JS to 4.6.0 to resolve security issues
Bugfixes
Bron: https://forum.athom.com/discussion/1991/homey-v0-10-1

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Gapert86
Bij mij zorgt het er in ieder geval voor dat KaKu weer werkt, alleen het bereik valt tegen.
Hier nog steeds problemen dat apps als Better Logic / Couchpotato settings en variabelen kwijt zijn na een reboot onder 0.10 en nu 0.10.1. Athom heeft hiervoor nu een aantal Homey's benaderd vanuit de community om het probleem te vinden.

Edit:
Zwave werkt hier nog steeds goed en stabiel sinds de rewrite, hier geen problemen gehad onder 0.10 en tot nu toe ook nog niet onder 0.10.1

[ Voor 27% gewijzigd door lubbertkramer op 29-09-2016 18:50 ]

• Jovink538
Angelgamer schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:06:
[...]

Ik merk zelf eigenlijk niks wat van niet werkende zwave? Wat gaat er bij jou niet goed? Is het niet meer app afhankelijk? Greenwave bijvoorbeeld vond ik zelf een prut app, maar de fibaro app doet het top
Mijn Danalock werkt nog steeds niet.
Fibaro motion sensor geeft geen waardes aan

Philio bewegingsmelder blijft aan
Jovink538 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:16:
[...]

Mijn Danalock werkt nog steeds niet.
Fibaro motion sensor geeft geen waardes aan

Philio bewegingsmelder blijft aan
Heb je de gewone of + variant van de motion sensor? Hier na succesvolle update ook nog een full reset gedaan om apps te testen maar hier werken ze (ik heb alleen maar + varianten van Fibaro). Dit is met de Fibaro app 1.0.11 en Homey 0.10.1

Motion sensor +
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NI80YlhrKYUNzHVGZ7HwaZT2/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4bJI3oRAjriWfiwgWl1kSZ8C/full.png

Smoke sensor +
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R7PC32sJkIXDhgunGIenT9fC/full.png

wall plug
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NQft0yHQhYyfrMrLO0PwmP8P/full.png

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 29-09-2016 19:27 ]

• Jovink538
Ik heb alleen maar gewone volgens mij.
Motion doet het wel maar temperatuur en helderheid doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:35
Jovink538 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:33:
Ik heb alleen maar gewone volgens mij.
Motion doet het wel maar temperatuur en helderheid doen het niet.
Als de Fibora uit je zwave netwerk haalt en daarna weer koppelt doet hij het waarschijnlijk wel (bij mij hielp dit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:35
In de instellingen voor z-wave is er de keuze om Homey toe te voegen aan een ander netwerk, er staat bij dat alle huidige apparaten fan verwijderd worden. Kun je de apparaten dan nog wel gebruiken in flows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
hansgrave schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:18:
[...]

Als de Fibora uit je zwave netwerk haalt en daarna weer koppelt doet hij het waarschijnlijk wel (bij mij hielp dit)
Maar dan moet ik ze weer op nieuw koppelen en de meeste zitten vast geplakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
weet er iemand of er ook limiet voor het aantal flows of apparaten is ?? zoals wel het geval is bij Homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovink538 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 22:43:
[...]

Maar dan moet ik ze weer op nieuw koppelen en de meeste zitten vast geplakt...
Motion sensors? Die zitten toch in een houdertje waar je ze gewoon kan uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Hoi,

Ik heb een Vera controller, en allemaal Zwave domotica spullen in huis. Nu is dat ingericht door een derde, en daar wil ik niet meer afhankelijk van zijn. M'n vera is gecrashed bij een update, alles weg. Nu denk ik erover een Homey aan te schaffen. En ook meteen Evohome, zodat ik mijn warmtepomp fatsoenlijk aan kan sturen, en per kamer alles kan regelen.

Ik ben niet onhandig, maar zeker geen expert. Vera vond ik ronduit kut.

Is de huidige homey al wat voor mij?

Ik wil m'n wifi camera's erop hangen, met de bewegingssensoren, wat lampen er mee regelen, evohome verwarmingssysteem, en het liefst met geofencing m'n beveiliging regelen. Ohja, en rookmelders / co2 melders. En wat energiemeters. En het liefst m'n media PC / versterker / TV in 1 handeling aanzetten.

[ Voor 24% gewijzigd door SunshineCompany op 01-10-2016 20:07 ]

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03:59
SunshineCompany schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 20:04:
Ik ben niet onhandig, maar zeker geen expert. Vera vond ik ronduit kut.

Is de huidige homey al wat voor mij?

Ik wil m'n wifi camera's erop hangen, met de bewegingssensoren, wat lampen er mee regelen, evohome verwarmingssysteem, en het liefst met geofencing m'n beveiliging regelen. Ohja, en rookmelders / co2 melders. En wat energiemeters. En het liefst m'n media PC / versterker / TV in 1 handeling aanzetten.
Wil je een enkel antwoord op je vraag dan is wat mij betreft nee, nog net niet. De waarheid ligt wat genuanceerder.

Homey heeft wel al veel opties die je noemt (maar reken niet op hele betrouwbare geofencing, dus mijn beveiliging zou ik niet gaan koppelen). Kijk anders even op de appstore: https://apps.athom.com/ want daar zie je ongeveer wat Homey ondersteund. Zeker als je al een aantal producten hebt die kunnen samenwerken is het een goede optie maar je zult de komende tijd er nog aan moeten sleutelen.

Overigens, je hoeft geen expert te zijn maar het helpt wel als je beetje rond kan kijken en niet vies bent van wat experimenteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag komt er mogelijk weer een update om problemen te fixen via 0.10.2 werd gisteren gemeld door Emile op Slack.

Edit:

Update is live :)
0.10.2 (experimental)
Fixed a bug where app settings would get lost
Fixed a bug where old Z-Wave devices would appear
Fixed a bug where athom-cli could not play a ledring animation
Fixed a bug where the user's avatar would not appear
Fixed a bug where sentences like 'Turn the lights on in the Living Room' did not find lights
Improved Flow & Folder sorting
Improved handling of Flow conditions by running them in series
Op Slack is aangegeven dat bij positief ontvangst van deze update nieuwe Homey's verzonden gaan worden :)

[ Voor 75% gewijzigd door lubbertkramer op 04-10-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Downloading!

[ Voor 97% gewijzigd door Tweaqer op 04-10-2016 13:57 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.