Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:49:
[...]

Interval staat op 5min. En hij geeft ook nu nog steeds aan dat mijn kalender leeg is.
Ben je zeker dat je link werkt?
Als je hem gewoon in je browser gooit, download hij dan een ics-bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:35:
[...]

Ivm cookies die niet aanwezig zijn op de Homey, test het even in een andere browser. Google heeft volgens mij per agenda 2 linkjes, voor mensen met de juiste rechten en voor iedereen. Die laatste moet je hebben.

//Edit: Het private address "This is the private address for this calendar. Do not share this address with other users unless you want them to see all the events on this calendar."

[ Voor 17% gewijzigd door Joolee op 09-08-2016 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joolee schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:28:
[...]

Ivm cookies die niet aanwezig zijn op de Homey, test het even in een andere browser. Google heeft volgens mij per agenda 2 linkjes, voor mensen met de juiste rechten en voor iedereen. Die laatste moet je hebben.

//Edit: Het private address "This is the private address for this calendar. Do not share this address with other users unless you want them to see all the events on this calendar."
Ja, je moet de private hebben, niet die voor iedereen. Anders moet je je agenda public zetten en dan heeft zomaar iedereen toegang tot je kalender...

[ Voor 79% gewijzigd door Fire69 op 10-08-2016 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:23
SkorpionNL schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:41:
[...]
Houd er wel rekening mee dat Z-wave nodes die gevoed worden door een batterij, zoals de Fibaro multisensor, nooit fungeren als een routing node in je mesh netwerk. ;)
Dus inbouw schakelaars en ook de Wall Plugs: die kunnen wel zorgen voor routing.
Ik wil namelijk als vervolg stap op drie verdiepingen de rookmelders vervangen, maar deze zijn dus ook op batterij... en zal ik bij 1 als niet 2 Z-Wave rookmelders buiten het bereik vallen. Maar als "quickfix" zouden die Wall Plugs kunnen worden ingezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Fire69 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:35:
[...]

jazeker, zojuist getest. zowel in IE als Chrome kan ik een ICS file downloaden. Dit staat er in:
BEGIN:VCALENDAR
PRODID:-//Google Inc//Google Calendar 70.9054//EN
VERSION:2.0
CALSCALE:GREGORIAN
METHOD:PUBLISH
X-WR-CALNAME:xxx@xxxxx.nl
X-WR-TIMEZONE:Europe/Amsterdam
END:VCALENDAR

Ik heb ook het Private URL adres gebruikt.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat zeg je dan tegen Homey?
Ik heb net getest met 'wat is mijn volgende afspraak' en dat werkt netjes.
Gebruik anders eens de speech-input pagina, zo ben je zeker dat hij je correct begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Fire69 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:07:
En wat zeg je dan tegen Homey?
Ik heb net getest met 'wat is mijn volgende afspraak' en dat werkt netjes.
(...)
Is de Homey tegenwoordig goed bruikbaar in het Nederlands dan?
Ik heb deze momenteel nog op Engels staan namelijk. Voor de WAF zou het stukken beter zijn als ik zou switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet zeggen dat het hier toch aardig goed werkt in het Nederlands. Maar of dat bij iedereen zo is?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:55
Corvo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:50:
[...]

Dus inbouw schakelaars en ook de Wall Plugs: die kunnen wel zorgen voor routing.
Ik wil namelijk als vervolg stap op drie verdiepingen de rookmelders vervangen, maar deze zijn dus ook op batterij... en zal ik bij 1 als niet 2 Z-Wave rookmelders buiten het bereik vallen. Maar als "quickfix" zouden die Wall Plugs kunnen worden ingezet?
Houd er rekening mee dat Z-wave volgens Athom wel werkt met Homey, maar dat dat in de praktijk alleen zo is als er een app voor bestaat. 99% van de Z-wave devices vallen dus af en zo kom je automatisch bij Fibaro terecht, daarvoor is er wel een app in de store.

Jammer, want ik heb een hoop andere Z-wave devices gekocht die nu waardeloos blijken te zijn in combinatie met de Homey. Zo wilde ik het bereik in de tuin vergroten met een spatwater dichte switch, maar die is van een ander merk en die krijg ik niet eens gekoppeld. Zonder apparaten die het bereik van Z-wave verlengen is de Homey waardeloos want het standaard bereik is hier (zonder muren) 10 meter. Hopen dat andere fabrikanten snel een app uitbrengen voor de Homey en voor nu nog maar even terug naar KaKu.

[ Voor 4% gewijzigd door Gapert86 op 10-08-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 16:45
Gapert86 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:31:
[...]

99% van de Z-wave devices vallen dus af en zo kom je automatisch bij Fibaro terecht, daarvoor is er wel een app in de store.
De andere grotere spelers komen er ook aan. Qubino & Aeontec bijvoorbeeld. Ik denk dat de meeste z-wave apparaten over een tijd wel ondersteund gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corvo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:12:
[...]

Ik heb deze momenteel nog op Engels staan namelijk. Voor de WAF zou het stukken beter zijn als ik zou switchen.
Ja hoor, geen enkel probleem meer mee.
Gapert86 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:31:
[...]

Houd er rekening mee dat Z-wave volgens Athom wel werkt met Homey, maar dat dat in de praktijk alleen zo is als er een app voor bestaat. 99% van de Z-wave devices vallen dus af en zo kom je automatisch bij Fibaro terecht, daarvoor is er wel een app in de store.

Jammer, want ik heb een hoop andere Z-wave devices gekocht die nu waardeloos blijken te zijn in combinatie met de Homey. Zo wilde ik het bereik in de tuin vergroten met een spatwater dichte switch, maar die is van een ander merk en die krijg ik niet eens gekoppeld. Zonder apparaten die het bereik van Z-wave verlengen is de Homey waardeloos want het standaard bereik is hier (zonder muren) 10 meter. Hopen dat andere fabrikanten snel een app uitbrengen voor de Homey en voor nu nog maar even terug naar KaKu.
Als het gewoon on/off devices zijn heb je wel een goeie kans dat het nog werkt toch? Dimmers etc... kan je momenteel inderdaad niet meer gebruiken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

[...]

Ook geen problemen meer mee. Het Beta labeltje is er ook af.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:08
Tylocke schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:21:
[...]

Ook geen problemen meer mee. Het Beta labeltje is er ook af.
De Chuck Norris applicatie werkt nog niet in het Nederlands, maar ik vermoed dat dat weinig effect heeft op de WAF-factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig. Hopen dat iemand er op springt en er een homey app voor maakt (of integreerd in de KaKu app)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Draait hier vlak na de eerste release van NL op NL maar werkt prima, inmiddels zoals hierboven ook gezegd geen beta meer. Je kan het vrijblijvend testen, gewoon taal omzetten, herstart en proberen. Werkt het niet gewoon terug naar het Engels zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skeezicks
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik heb de afgelopen maanden deze thread met veel interesse gevolgd. Van begin af aan was ik fan van het idee van Homey. Echter, in een groot deel van dit topic lees ik veel over teleurgestelde gebruikers en de constante discussie 'dat het nog een betaproduct betreft'. Ik ben erg benieuwd naar hoe de huidige Homey gebruikers het product nu ervaren. Is de eerder geuite teleurstelling al omgebogen naar een wat positievere ervaring? Werkt de Nederlandstalige spraakherkenning na al die recente updates nu wel naar behoren?

Daarnaast nog enkele vragen, ik overweeg zelf ook om Homey aan te schaffen voor mijn nieuwe woning. Ik heb een paar KaKu setjes, veel SonoS spul en een huis vol met philips Hue. Ik begrijp dat Hue te bedienen is via Homey. Kan dat ook via spraakopdrachten als je alleen de bridge 1.0 hebt van Hue? En is de SonoS support nog steeds niet geregeld of werkt dat inmiddels al wel? Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
Corvo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:50:
[...]

Klopt. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!
skeezicks schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:58:
Ik heb de afgelopen maanden deze thread met veel interesse gevolgd. Van begin af aan was ik fan van het idee van Homey. Echter, in een groot deel van dit topic lees ik veel over teleurgestelde gebruikers en de constante discussie 'dat het nog een betaproduct betreft'. Ik ben erg benieuwd naar hoe de huidige Homey gebruikers het product nu ervaren. Is de eerder geuite teleurstelling al omgebogen naar een wat positievere ervaring? Werkt de Nederlandstalige spraakherkenning na al die recente updates nu wel naar behoren?

Daarnaast nog enkele vragen, ik overweeg zelf ook om Homey aan te schaffen voor mijn nieuwe woning. Ik heb een paar KaKu setjes, veel SonoS spul en een huis vol met philips Hue. Ik begrijp dat Hue te bedienen is via Homey. Kan dat ook via spraakopdrachten als je alleen de bridge 1.0 hebt van Hue? En is de SonoS support nog steeds niet geregeld of werkt dat inmiddels al wel? Alvast bedankt voor je reactie.
- Ik ben een tijdje teleurgesteld geweest, hoewel ik in het begin superenthousiast was. Alles draait al een stuk beter nu, dus ik ben nu terug wat positiever ingesteld :)
- Het is nog een betaproduct, hoewel het volgende maand in de winkel zou moeten terecht komen. Dat zie ik eigenlijk nog niet direct gebeuren/goed aflopen.
- NL spraak is geen enkel probleem. Echter, via Homey zelf moet ik er bijna met mijn neus opzitten voordat hij me begrijpt (hij lijkt bijna doof, maar het is puur een software probleem, vroeger werkte het vanop 4m afstand). Via de app is er geen probleem.
- KaKu werkt (meestal), maar ik dacht dat nog niet alle producten ondersteund worden. Check de app in de store even hiervoor.
- Sonos wordt nog niet ondersteund.
- Hue werkt nu redelijk vlot, soms wat problemen om de bridge te pairen. Voice is geen probleem met V1, die heb ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Fire69 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:58:
[...]

- Ik ben een tijdje teleurgesteld geweest, hoewel ik in het begin superenthousiast was. Alles draait al een stuk beter nu, dus ik ben nu terug wat positiever ingesteld :)
- Het is nog een betaproduct, hoewel het volgende maand in de winkel zou moeten terecht komen. Dat zie ik eigenlijk nog niet direct gebeuren/goed aflopen.
- NL spraak is geen enkel probleem. Echter, via Homey zelf moet ik er bijna met mijn neus opzitten voordat hij me begrijpt (hij lijkt bijna doof, maar het is puur een software probleem, vroeger werkte het vanop 4m afstand). Via de app is er geen probleem.
- KaKu werkt (meestal), maar ik dacht dat nog niet alle producten ondersteund worden. Check de app in de store even hiervoor.
- Sonos wordt nog niet ondersteund.
- Hue werkt nu redelijk vlot, soms wat problemen om de bridge te pairen. Voice is geen probleem met V1, die heb ik ook :)
Ik kan het eigenlijk alleen maar beamen. Enige punt waar ik minder mee eens ben is het verstaan. Ik kan rustig op 3m afstand 'hey homey' roepen terwijl de tv ook nog aan staat. Ik heb bij mijn Homey ook nog niet de voice training gedaan.

Als ik heel eerlijk ben kan ik op dit moment alleen maar adviseren om te wachten tot Homey uit de beta fase gaat. Het is een leuk ding maar in deze fase loop je tegen zaken aan zoals je devices opnieuw moeten koppelen. Je flows die niet altijd even goed meer werken. En voor zover ik heb kunnen zien betaal je nu evenveel als de definitieve versie. Enige uitzondering die ik hierop kan bedenken is als je hem goedkoop over kan nemen van iemand.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weinig aan toe te voegen na de posts van Fire69 en Tylocke. Sinds de Z-wave rewrite ben ik alleen maar enthousiaster geworden, en ook gezien de aankomende rewrites + aangekondigde updates / apps waar ze aan werken nog meer, langzaam maar zeker naar 1.0.

Zoals hierboven al gezegd onthou dat als je hem koopt dat Athom geen garanties geeft op werking van flows of apps zolang versie 1.0 nog niet live is. Het is en blijft een beta product :)

Edit:
Wat betreft spraak, dit doe ik voornamelijk via de app en gewoon in het Nederlands. Wel probeer ik spraak tot het minimale te beperken en zoveel mogelijk geautomatiseerd dmv flows en better logic (om te bepalen wat een status heeft / of iets anders al een trigger heeft wat voor gaat) te doen

[ Voor 25% gewijzigd door lubbertkramer op 10-08-2016 20:52 ]

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Even een controlevraag : die IPhone app...die is volgens mij nog niet werkbaar als een zgn presence device toch? Oftewel...als Homey m'n Iphone detecteert, hij weet dat ik thuis ben en bepaalde flows moet aftrappen (of juist niet)

@fire69: moet dat nog even proberen qua commando. Volgens mij vroeg ik "wat is mijn volgende afspraak"

• Luuk84
Tallguy schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:40:
Even een controlevraag : die IPhone app...die is volgens mij nog niet werkbaar als een zgn presence device toch? Oftewel...als Homey m'n Iphone detecteert, hij weet dat ik thuis ben en bepaalde flows moet aftrappen (of juist niet)

@fire69: moet dat nog even proberen qua commando. Volgens mij vroeg ik "wat is mijn volgende afspraak"
Bij mij werkt het in ieder geval niet, de presence detection.

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:55
Fire69 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:02:
[...]

Ja hoor, geen enkel probleem meer mee.

[...]

Als het gewoon on/off devices zijn heb je wel een goeie kans dat het nog werkt toch? Dimmers etc... kan je momenteel inderdaad niet meer gebruiken dan.
Ik heb hier een simpele buitenschakelaar die ik niet gepaired krijg, die hangt bij het ontvangen van de command classes. Ook als ik hem ontkoppel en het opnieuw probeer. Zelfde bij een bewegingssensor. Dat is natuurlijk al een iets geavanceerder apparaat, maar volgens mij komt dat ook alleen maar neer op beweging = 1 of 0. Gelukkig lees ik op het Athom forum dat er aan gewerkt wordt.
Luuk84 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:45:
[...]
Bij mij werkt het in ieder geval niet, de presence detection.
Op Android zou het wel moeten werken, maar doet het dat meestal niet. Alsof wanneer ik met mijn telefoon binnen ben, GPS weg valt en daarmee de presence detection. Terwijl ik naast de Homey sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@fire69: gisteren weer geprobeerd mbt de kalender, ook met de tekst die jij gebruikt om te vragen. En nog steeds geeft Homey aan dat de kalender leeg is.

Helpt het mbt troubleshooten als ik wat screenshots naar je PB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:53:
@fire69: gisteren weer geprobeerd mbt de kalender, ook met de tekst die jij gebruikt om te vragen. En nog steeds geeft Homey aan dat de kalender leeg is.

Helpt het mbt troubleshooten als ik wat screenshots naar je PB?
Dat mag altijd, maar er is volgens mij niet zo veel te tonen :)

Het enige waar ik zo kan aan denken waar het fout kan gaan is het converteren van Outlook naar Google.
Heb je al eens geprobeerd om een nieuwe native google calendar te maken en daarmee te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

nee, ik heb alles in de icloud staan en daarom het artikel ook zo gevolgd. In Google agenda heb ik ook alleen maar inhoud in die 'extra/andere agenda' optie en dat zou toch moeten kloppen lijkt me.
Kan eens kijken met een native wat je zegt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:13
Baal der ook van dat de app in ios niet meer landscape gaat dat is lang geleden een week ofzo in een versie geweest..ziet er niet uit zo aan de wand bij de ipad mini's :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Tallguy schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:36:
nee, ik heb alles in de icloud staan en daarom het artikel ook zo gevolgd. In Google agenda heb ik ook alleen maar inhoud in die 'extra/andere agenda' optie en dat zou toch moeten kloppen lijkt me.
Kan eens kijken met een native wat je zegt ja.
In Google Calendar heb je meerdere agenda's. Het lijkt alsof je een lege calender aan Homey aanbiedt. Als je die url plakt in je browser, zie je dan in het resulterende tekstbestand ook daadwerkelijk je afspraken staan of alleen de header die je eerder geplakt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Als ik de Private URL pak en in een browser zet, download hij het ICS bestand. Alleen staat daar dus alleen maar in wat ik eerder had gepost.
Google laat gewoon mijn afspraken zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vJ7nd5t8Mfst1H6TilHuUrUC/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 09:03
Die twee afspraken zitten in een andere agenda (geel) dan de groen/blauwe agenda van jezelf. Die gele agenda zit neem ik aan onder het kopje "Andere agenda's". Die agenda's kun je niet delen, die zijn met je gedeeld.

Alleen bij de agenda's onder Mijn Agenda's kun je het prive-adres gebruiken als URL in Homey, zodat Homey de afspraken kan zien.

Uiteraard kun je kijken wat wel het privé-adres is van de "gele agenda", als je ook toegang hebt tot het beheeraccount van die agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, daar loopt het fout waarschijnlijk. :)

Nu ik je oorspronkelijke post nog eens lees zie ik ook dat je geen export hebt gedaan van je iCloud maar dat je gewoon die link hebt laten omzetten. ical naar gcal.. Welk bestand geeft die originele publieke link van je iCloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Voor het omzetten van iCloud naar Google Agenda heb ik deze instructie gevolgd: https://weekcalendar.zend...iCloud-to-Google-Calendar

Ik heb nu echter gekozen om het anders te proberen en heb nu gekozen voor Stap 3, optie B. Nu klopt de kleur van de afspraken met mijn Google Agenda account. Ik zal het opnieuw proberen met de nieuwe URL vanmiddag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvo
Inmiddels heb ik een Fibaro Motion Sensor werkend i.c.m. een tal Fibaro Wall Plugs.
1 wall plug gebruik ik bij mijn televisie en deze staat geconfigureerd met "always on".

Nu wil ik echter in een flow als conditie dat een (woonkamer) lamp niet mag worden uitgezet als de TV een verbruik van >50w heeft.
Wat ik zo zie is dit echter niet mogelijk. Iemand enig idee of deze "feature" nog mogelijk wordt?
(Ansich lijkt me het kunnen uitlezen van het stroomverbruik als conditie toch iets wat vaker zal voorkomen.)

Bij de wall plug trigger "de energie is veranderd", is de waarde van het "energie" label de totale hoeveelheid watt of de gemeten verandering in watt?
Ik poog momenteel Homey een melding te laten geven zodra de wasmachine klaar is... maar dit lukt mij helaas nog niet. :)
Ook deze wall plug staat geconfigureerd als "always on".

Edit:
Ik wil wel nog graag officieel melden dat ik tot nu toe de Z-Wave rewrite in combinatie met Fibaro producten als erg prettig heb ervaren. Tevens bevalt de Homey ingesteld op Nederlands ook prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Corvo op 15-08-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corvo schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:42:
Inmiddels heb ik een Fibaro Motion Sensor werkend i.c.m. een tal Fibaro Wall Plugs.
1 wall plug gebruik ik bij mijn televisie en deze staat geconfigureerd met "always on".

Nu wil ik echter in een flow als conditie dat een (woonkamer) lamp niet mag worden uitgezet als de TV een verbruik van >50w heeft.
Wat ik zo zie is dit echter niet mogelijk. Iemand enig idee of deze "feature" nog mogelijk wordt?
(Ansich lijkt me het kunnen uitlezen van het stroomverbruik als conditie toch iets wat vaker zal voorkomen.)

Bij de wall plug trigger "de energie is veranderd", is de waarde van het "energie" label de totale hoeveelheid watt of de gemeten verandering in watt?
Ik poog momenteel Homey een melding te laten geven zodra de wasmachine klaar is... maar dit lukt mij helaas nog niet. :)
Ook deze wall plug staat geconfigureerd als "always on".

Edit:
Ik wil wel nog graag officieel melden dat ik tot nu toe de Z-Wave rewrite in combinatie met Fibaro producten als erg prettig heb ervaren. Tevens bevalt de Homey ingesteld op Nederlands ook prima.
Ik denk dat je bij deze vragen toch echt het homey forum zou moeten bezoeken of slack.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Corvo schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:42:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nF3Yo1N52rhY8qTVHxUYVDV7/full.png

In combinatie met Better Logic is dit mogelijk. Maak een variable aan, en laat hier de energiewaarde in plaatsen d.m.v. "energie veranderd'. Vervolgens kun je in je flow van de lamp uitschakelen een voorwaarde meegeven dat variable energie in geval bij een verbruik van >50w niet uit mag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mpXaW5kNMBThtZ482dkizuvE/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vVAqjfCNS9UABvo9kaSbUcXk/full.png

In het "en" gedeelte kun je dan naast je trigger van de flow instellen dat waarde energie > 50 om de flow door te laten lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JARp3LH56gcgVwPMzDoRWRis/full.png

Wasmachine zou je juist andersom kunnen doen, zodra energie waarde van variable wasmachine onder de x verbruik komt zal de wasmachine klaar zijn en kun je dat als waarde meegeven in je flow waarna hij de melding geeft dat je was klaar is :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZNxOa6mcuhedVndgvz1P35SC/full.png

Edit:
En zo kun je helemaal losgaan. Je ziet in de screens bijvoorbeeld mijn variable Kodi. Op het moment dat een serie of film start gaan de lampen uit, ik wil dan niet dat een flow die de lampen laat aangaan mijn film/serie ervaring gaat verstoren dus die flow heeft als eis dat de variable van Kodi false moet zijn om de lampen te laten aangaan. De variable wordt gezet d.m.v. de Kodi app naar True bij het starten van serie/film.

Wat ik nu nog mis is vooral een "IF" variant in dit soort flows om ze nog wat complexer en verder te kunnen uitbreiden ipv meerdere flow's nu voor een soortgelijk doel.

[ Voor 34% gewijzigd door lubbertkramer op 15-08-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
lubbertkramer schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:13:
[...]
* knip *

Wasmachine zou je juist andersom kunnen doen, zodra energie waarde van variable wasmachine onder de x verbruik komt zal de wasmachine klaar zijn en kun je dat als waarde meegeven in je flow waarna hij de melding geeft dat je was klaar is :)

* knip *
Bedankt voor je antwoord! Ik heb vanavond weer wat te knutselen :9
Voor wat betreft de wasmachine: ik heb het idee dat of de wall plug vaak 'zomaar' rapporteert of dat het verbruik (ook als ie uitstaat) licht fluctueert. Dus dan triggert deze heel vaak...

Maar dat is wellicht te omzeilen door de flow zichzelf te laten uitzetten..
..enige wat ik dan wel moet doen is een flow maken die detecteert dat de wasmachine in gebruik is en dus de "wasmachine is klaar"-flow moet aanzetten.

* Corvo dat vanavond ook eens proberen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corvo schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:31:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Ik heb vanavond weer wat te knutselen :9
Voor wat betreft de wasmachine: ik heb het idee dat of de wall plug vaak 'zomaar' rapporteert of dat het verbruik (ook als ie uitstaat) licht fluctueert. Dus dan triggert deze heel vaak...

Maar dat is wellicht te omzeilen door de flow zichzelf te laten uitzetten..
..enige wat ik dan wel moet doen is een flow maken die detecteert dat de wasmachine in gebruik is en dus de "wasmachine is klaar"-flow moet aanzetten.

* Corvo dat vanavond ook eens proberen gaat
Geen dank, zelf ook met veel van die puzzelstukjes gezeten. Dat de flow "energie veranderd" heel vaak loopt zou niet moeten uitmaken, als deze dmv een flow de variable "energieverbruik wasmachine" vult kun je met een tweede flow bij een verbruik > 10 de variable "wasmachine" op true zetten en < 10 op false waarbij true dan voor aanstaat staat en false voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
lubbertkramer schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

Geen dank, zelf ook met veel van die puzzelstukjes gezeten. Dat de flow "energie veranderd" heel vaak loopt zou niet moeten uitmaken, als deze dmv een flow de variable "energieverbruik wasmachine" vult kun je met een tweede flow bij een verbruik > 10 de variable "wasmachine" op true zetten en < 10 op false waarbij true dan voor aanstaat staat en false voor uit.
Die boolean variable "wasmachine" aanmaken zal toch niet voldoende zijn...
...tenzij je bedoelt dat je er meteen een (virtuele) bitflip device van maakt?

En dat is inderdaad een interessant idee, want dan kan ik in een andere flow een trigger maken als de "wasmachine" bitflip op 0 wordt gezet 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:02
Hoe ik het met Home Assistant doe is als volgt:
  1. Kijk of verbruik wasmachine boven 1000W komt (dan is hij zeker bezig), zet dan een virtuele switch aan (of een boolean op 1, net wat je wil).
  2. Als het stroomverbruik 5 min lang onder de XX Watt is EN de switch/boolean is aan/1 , stuur dan een bericht dat wasmachine klaar is + zet boolean weer uit.
Hoe jullie daar met de Homey invulling aan moeten geven weet ik niet, maar dit principe werkt perfect.

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 15-08-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corvo schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:50:
[...]

Die boolean variable "wasmachine" aanmaken zal toch niet voldoende zijn...
...tenzij je bedoelt dat je er meteen een (virtuele) bitflip device van maakt?

En dat is inderdaad een interessant idee, want dan kan ik in een andere flow een trigger maken als de "wasmachine" bitflip op 0 wordt gezet 8)
Nee kan prima als boolean, daarmee geef je een waarde mee van aan/uit in theorie. Heb het even heel simpel nu gehouden hoor maar zie hieronder voor het idee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UKEepAOGt0QwIYvI7RDJROCi/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B9gyCKxWvUfguQPhG8vRO2kT/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RwQu34IPiQUqZM5QF99ofTIZ/full.png
ThinkPadd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:55:
Hoe ik het met Home Assistant doe is als volgt:
  1. Kijk of verbruik wasmachine boven 1000W komt (dan is hij zeker bezig), zet dan een virtuele switch aan (of een boolean op 1, net wat je wil).
  2. Als het stroomverbruik 5 min lang onder de XX Watt is EN de switch/boolean is aan/1 , stuur dan een bericht dat wasmachine klaar is + zet boolean weer uit.
Hoe jullie daar met de Homey invulling aan moeten geven weet ik niet, maar dit principe werkt perfect.
Ongeveer op dezelfde manier :)

[ Voor 29% gewijzigd door lubbertkramer op 15-08-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

OK, Homey reageert nu wel op de kalender.
Nu krijg ik alleen terug, als ik vraag om mijn komende afspraak, een agenda item dat in het verleden heeft plaatsgevonden (op 1 augustus) cq die op 29-8 moet gaan plaatsvinden. De datum in Homey staat wel goed.
Apart, want er staan nog andere afspraken de komende dagen in mijn (google) agenda.

Nou ja...hij lijkt het, op die ene afspraak na, redelijk te doen.

Ik hoop alleen op een icould koppeling, want het syncen van icloud naar google is ook een handmatig iets dat je steeds dan moet herhalen. Ik wil nl niet over naar alles in Google Agenda te zetten vooralsnog.

[ Voor 6% gewijzigd door Tallguy op 15-08-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is die afspraak iets dat je als herhaling erin hebt staan?
Zo ja, da's een gekende bug in de kalender-app :)

Ja, je zit nu inderdaad met een manuele export, en da's natuurlijk niet zo handig.
Ik vind het wel vreemd (of misschien eerder typisch Apple) dat het niet native kan werken. Met een Microsoft-kalender lukt het namelijk wel gewoon netjes en die doet ook webcal waarbij je de webcal:// gewoon moet vervangen door http://

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Nee geen terugkerende afspraak.
En Apple is Apple he? 😄 mooi spul en t werkt prima maar integratie met wat dan ook is lastig.
Hoe dan ook...ik hoop optimistisch dat de kalenderfunctie ook werkend gemaakt kan worden met de iCloud agenda tzt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Na onder andere de tips van @lubbertkramer heb ik toch alles in de flow editor kunnen realiseren d:)b

Na een reboot van Homey (met v0.9.2) heb ik echter het probleem dat Homey opeens denkt dat hij onderdeel (slave) is van een ander Z-Wave netwerk?? 8)7
Nu kan ik dus geen Z-Wave devices meer toevoegen totdat ik Homey weer ontkoppel op die "mysterieuze andere z-wave controller"...

Tevens geeft de Fibaro Multisensor alleen nog maar Lux door (dus ook geen temp, beweging, etc.).
Verre van ideaal dus...

Is iemand al eens tegen dit rare probleem aangelopen?

Ik hoop eigenlijk te voorkomen dat ik het hele z-wave netwerk moet resetten... want dat kost weer wat veel werk met a) toevoegen van apparaten en b) bijwerken/fixen van flows.

Is er ook een plek, behalve het rommelige forum, waar ik dit bij Athom kan melden??
Edit:
Met dank aan @Webgnome een issue aangemaakt:https://github.com/athombv/homey/issues/789

[ Voor 6% gewijzigd door Corvo op 16-08-2016 08:40 . Reden: GitHub issue is aangemaakt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kunt op Github een issue aanmaken

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Is het mogelijk een flow te maken waarbij de 1e trigger 'zonsondergang' is en de 2e trigger die tijd van de zonsondergang +30minuten?
Ik dacht met de beter Logic, maar wat ik daar zie twijfel ik of dat mijngas bieden wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:40:
Is het mogelijk een flow te maken waarbij de 1e trigger 'zonsondergang' is en de 2e trigger die tijd van de zonsondergang +30minuten?
Ik dacht met de beter Logic, maar wat ik daar zie twijfel ik of dat mijngas bieden wat ik zoek.
Zelf nog niet geprobeerd maar is de Timer app geen optie daarvoor, na zonsondergang aftellen met 30 min = actie?

Ik had het dan zo bedacht:

- Flow 1 detecteert zonsondergang en start flow met timer
- Flow 2 timer met x tijd en dan een flow 3 met actie of in flow 2 inbouwen
Homey CountDown timer

This is a CountDown timer which you can use to initiate flows.

Examples: When motion is detected, turn on light and start a timer for 90 seconds After 11 seconds, when motion is detected again, restart the timer for 90 seconds When the timer reaches 0, there was no motion for 90 seconds, turn off the light.

[ Voor 33% gewijzigd door lubbertkramer op 16-08-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:40:
Je kan in een flow maar 1 trigger hebben.

Wat wil je juist doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Flow 1 triggered op zonsondergang. Actie met delay van 30 minuten flipt een bit in een variabele
Flow 2 triggered op bitflip. Actie, wat je maar wil.

Ik wil juist 30 minuten vóór zonsondergang, dat is lastiger :P (het moet ook runnen als Homey uit is geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
it ain't pretty... maar als je je locatie alleen gebruikt voor zonsondergang... dan kun je natuurlijk een plekje kiezen waar het 30 minuten eerder donker is. :+
Zodra je ook weerberichten wilt gebruiken, dan gaat deze hack al niet meer.

Je zou ook kunnen overwegen Homey's locatie ongewijzigd te laten, maar via IFTT een trigger te krijgen (en IFTT op een andere locatie instellen ;) )

Edit:
Vergeten te melden...
Mocht iemand tegen het probleem aanlopen dat de Homey na een herstart denkt dat hij deel is van een ander Z-Wave netwerk. Er is een soort-van fix...

In dat geval moet de Homey handmatig (dus via stekker enzo) worden uit- en aangezet. Daarna is Homey weer de baas in eigen Z-Wave netwerk ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Corvo op 17-08-2016 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Joolee schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:55:
Flow 1 triggered op zonsondergang. Actie met delay van 30 minuten flipt een bit in een variabele
Flow 2 triggered op bitflip. Actie, wat je maar wil.

Ik wil juist 30 minuten vóór zonsondergang, dat is lastiger :P (het moet ook runnen als Homey uit is geweest)
Kunnen er meerdere paralelle timers lopen?

Flow 1 triggered op zonsondergang. Actie met delay van 23:30 flipt een bit in een variabele
Flow 2 triggered op bitflip.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cschipper
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-09 12:06
Op het Homey forum wordt hier al over nagedacht.

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:31
zijn er meer mensen met dit probleem? als ik direct naar de AppStore ga dan zie ik tientallen apps.
maar als ik inlog 'om er één te installeren' dan zie ik niet meer, en krijg ik de melding "There are no apps to show"

vanaf afgelopen weekend.

• Corvo
Daar heb ik geen last van. Al valt mij wel op dat "My apps" niet werkt en geen enkele app toont.
Ze zijn bezig met een complete rewrite van de appstore (ook daar een rewrite inderdaad) en ze zouden daardoor geen/weinig support leveren op de huidige appstore. Volgens mij werkten filters ook niet meer correct in de appstore.
carpcatcher schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:25:
zijn er meer mensen met dit probleem? als ik direct naar de AppStore ga dan zie ik tientallen apps.
maar als ik inlog 'om er één te installeren' dan zie ik niet meer, en krijg ik de melding "There are no apps to show"

vanaf afgelopen weekend.
En vanuit je Homey naar de appstore gaan geeft ook geen apps om te installeren, en wat doet het als je bijvoorbeeld zoekt op fibaro of couchpotato?
Corvo schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:29:
Daar heb ik geen last van. Al valt mij wel op dat "My apps" niet werkt en geen enkele app toont.
'My Apps' is enkel voor devs die daar hun eigen geschreven apps te zien krijgen.

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Hoe zijn jullie ervaringen nu met temperatuur waarden ? heb nu 3 tem sensors van fibaro gekoppeld. 2x rookmelder en 1 bewegingsbol. Maar krijg er geen bruikbare gegevens uit. er wordt maar zelden een temperatuur waarde doorgegeven :( met het volgende resultaat. En de waarde veranderd wel :)

temperatuur z-wave fibaro

Fibaro 1.07 Homey 0.9.2

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
error33 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 18:39:
Hoe zijn jullie ervaringen nu met temperatuur waarden ? heb nu 3 tem sensors van fibaro gekoppeld. 2x rookmelder en 1 bewegingsbol. Maar krijg er geen bruikbare gegevens uit. er wordt maar zelden een temperatuur waarde doorgegeven :( met het volgende resultaat. En de waarde veranderd wel :)

[afbeelding]

Fibaro 1.07 Homey 0.9.2
Werken die dingen niet op batterij? Volgens mij geven ze alleen een nieuwe waarde door wanneer de temperatuur >x% is veranderd, elke X seconden als een soort heartbeat en de waarde piggybacked mee met bijv. motion detection rapportages. De hoe en wat is bij die dingen geloof ik uitgebreid te configureren via extra parameters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
error33 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 18:39:

[afbeelding]

Fibaro 1.07 Homey 0.9.2
Ik had 1 sensor als test toegevoegd, die werkte een paar dagen perfect goed. Toen ging hij in eens heel raar doen, elke seconde updates van de lux. Dat kon ik niet laten natuurlijk, zo ging de batterij op 1 dag leeg zijn.
Ik heb toen de settings nog eens naar de sensor gestuurd, sindsdien krijg ik ook niks meer binnen :/

Het werkt allemaal dus (nog steeds) niet helemaal zoals het hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Fire69 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:53:
[...]

Ik had 1 sensor als test toegevoegd, die werkte een paar dagen perfect goed. Toen ging hij in eens heel raar doen, elke seconde updates van de lux. Dat kon ik niet laten natuurlijk, zo ging de batterij op 1 dag leeg zijn.
Ik heb toen de settings nog eens naar de sensor gestuurd, sindsdien krijg ik ook niks meer binnen :/

Het werkt allemaal dus (nog steeds) niet helemaal zoals het hoort...
Dan hoef ik niet verder te zoeken :) wachten we wel op de volgende update.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Werkt prima; je moet het meet of rapportage interval gewoon op de juiste waarde zetten; dat kun je bij de instellingen van het apparaat gewoon doen. Ik heb het interval op 900 seconden staan, maar je kunt hem ook prima op 3600 zetten, afhankelijk hoe belangrijk het is dat je op de hoogte gehouden wordt van temperatuur dan wel lux-schommelingen. Eventueel kun je de treshold van 200 lux ook aanpassen naar 10 lux natuurlijk, dan rapporteert hij zodra er een wijziging is van meer dan 10 lux

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angelgamer schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:37:
Werkt prima; je moet het meet of rapportage interval gewoon op de juiste waarde zetten; dat kun je bij de instellingen van het apparaat gewoon doen. Ik heb het interval op 900 seconden staan, maar je kunt hem ook prima op 3600 zetten, afhankelijk hoe belangrijk het is dat je op de hoogte gehouden wordt van temperatuur dan wel lux-schommelingen. Eventueel kun je de treshold van 200 lux ook aanpassen naar 10 lux natuurlijk, dan rapporteert hij zodra er een wijziging is van meer dan 10 lux
Ben je mijn post gelezen? ;)
Ik weet best hoe ik die settings moet aanpassen. Dat had ik namelijk al gedaan en het werkte zoals het moest, totdat het plots niet meer werkte.
Settings terug doorsturen hielp niet, sensor verwijderen en terug toevoegen ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Fire69 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:21:
[...]
Ben je mijn post gelezen? ;)
Ik weet best hoe ik die settings moet aanpassen. Dat had ik namelijk al gedaan en het werkte zoals het moest, totdat het plots niet meer werkte.
Settings terug doorsturen hielp niet, sensor verwijderen en terug toevoegen ook niet...
Ik zat niet echt op te letten denk ik, excuus :) Wake-up interval aangepast en daarna direct wakker gemaakt? Ook al een reset van de sensor zelf gedaan en daarna device verwijdert uit Homey? Tot nu toe heb ik alleen problemen met een oudere versie van de deur sensor wat hier ook een beetje op lijkt qua probleemomschrijving. Welke versie van de sensor gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angelgamer schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:10:
[...]

Ik zat niet echt op te letten denk ik, excuus :) Wake-up interval aangepast en daarna direct wakker gemaakt? Ook al een reset van de sensor zelf gedaan en daarna device verwijdert uit Homey? Tot nu toe heb ik alleen problemen met een oudere versie van de deur sensor wat hier ook een beetje op lijkt qua probleemomschrijving. Welke versie van de sensor gebruik je?
Yep, allemaal geprobeerd. :-(
Het is nog de 'oude' niet-plus versie. Daar hebben de meeste nochtans minder problemen mee dan met de plus-versie...

Hopelijk is weetjewel niet te lang meer op vakantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:10
Heb wel het idee dat de boel een beetje op z'n gat ligt daar nu Emile vakantie heeft. Geen updates meer, amper apps die approved worden, geen status updates op het forum.

Hoop niet dat ze daar zo afhankelijk zijn van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Robsta86 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:22:
Heb wel het idee dat de boel een beetje op z'n gat ligt daar nu Emile vakantie heeft. Geen updates meer, amper apps die approved worden, geen status updates op het forum.

Hoop niet dat ze daar zo afhankelijk zijn van hem.
Ze zeggen van niet, maar je krijgt die indruk wel. Zeker omdat zo goed als alles stil staat (dan heb ik het over wat wij kunnen zien). De Aeotec App zit ik met smart op te wachten, maar helaas, die is er ook nog niet. Als ze niet afhankelijk zijn, zou het fijn zijn als ze dat konden laten zien. Emile is natuurlijk het mastermind, maar een paar apps releasen had wel lekker geweest voor het vertrouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op slack afgelopen vrijdag meegekregen dat ze intern een update aan het testen waren voor Homey maar nog twijfelden of ze deze zouden vrijgeven, uiteindelijk werd dit dus niet gedaan. Ik denk dat Athom net als ieder ander kantoor naast de vakantie van Emile ook anderen met vakantie waren, hier begint het kantoor ook pas weer vol te lopen deze week (regio Utrecht).

Slack quotes van vrijdag 19-8:
rlubbers [3:31 PM]
Yeah, I'm afraid that's not going to happen. IR is not ready yet. Actively working on it though, but it's 50 years of engineers thinking of idiotic ways to transmit a command using invisible light, which we have to support all at once, preferably with a 100% hit rate. We'd rather do it right than just try to ship something as early as possible which is entirely broken, we hope you guys understand that.
rlubbers [3:37 PM]
We're currently testing 0.9.3 internally, but we're not sure yet if we're going to push that one, so I wouldn't expect an update today
Ah in zijn update zegt Emile dat de meesten aan het werk blijven, vraag is alleen net wie zijn er aan het werk gebleven :P Ze zijn natuurlijk met meerdere rewrites bezig, niet alleen voor Homey maar ook voor de app store bijvoorbeeld. Zolang ze actief blijven reageren op Slack en daar af en toe een update plaatsen maak ik mij nog niet al teveel zorgen.
Personally I'll be leaving for a two-week holiday, so these updates will be missing for just two weeks. Most of our guys (and as of next week even a girl!) will continue working to keep delivering the best product ever!
Software status update van Emile

Nog een leuk weetje wat ze op Slack hadden gepost is dat ze een verzoek hebben gehad of beter gezegd een app is ingediend met een 18+ gehalte voor een Chinees product
jeroenvollenbrock [5:29 PM]
i’ve already seen 1 18+ app submission :stuck_out_tongue:

[5:29]
a 433MHz app
en op de vraag of ze hem gaan toelaten:
jeroenvollenbrock [5:31 PM]
we’re still debating on that
jeroenvollenbrock [5:31 PM]
I can certainly imagine some people rather not see that section

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand de lijst met easter eggs al getest die op het forum is gepost? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fire69 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:05:
Iemand de lijst met easter eggs al getest die op het forum is gepost? :)
Al wel eens getest maar niet op video vastgelegd, bij deze :) Grappige is dat hij meerdere antwoorden heeft voor dezelfde vraag, tweemaal zeggen dat hij dom is en tweemaal ander antwoord :)

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 24-08-2016 19:15 ]

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Ja hoor, ook mijn Homey is ten prooi gevallen aan de rode ring.. :(

Mn hele vakantie heeft Homey goed gewerkt als vervanger van de tijdschakelaars. Na de vakantie nog even de laatste beta-update er opgezet en verder niets met hem gedaan. Vd week zag ik dat 's ochtends de LED-ring nog uit stond (die gaat 's avonds uit via een flow, en 's ochtends weer aan). Dus ik even de stekker er uit en er in, en daar kwam de rode ring...

Al contact gehad met Athom (ze reageren rete snel op mails!), maar moet een recovery gaan doen (via Sapberry of Apple), of Homey opsturen..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Tweaqer
keverjeroen schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:24:
Ja hoor, ook mijn Homey is ten prooi gevallen aan de rode ring.. :(

Mn hele vakantie heeft Homey goed gewerkt als vervanger van de tijdschakelaars. Na de vakantie nog even de laatste beta-update er opgezet en verder niets met hem gedaan. Vd week zag ik dat 's ochtends de LED-ring nog uit stond (die gaat 's avonds uit via een flow, en 's ochtends weer aan). Dus ik even de stekker er uit en er in, en daar kwam de rode ring...

Al contact gehad met Athom (ze reageren rete snel op mails!), maar moet een recovery gaan doen (via Sapberry of Apple), of Homey opsturen..
Ik heb dit ook al een paar keer gehad; zelf nooit de recovery hoeven doen. Hij houdt niet zo van stroom onderbrekingen. Wat bij mij werkte is om hem een uur/paar uur los te laten staan van de stroom en hem dan weer aan te sluiten. Bij mij ging de rode ring toen weg. Ik heb ook een keertje gehad dat ook dit niet werkte, toen heb ik hem aangesloten, ergens halverwege het opstarten weer eruit getrokken en na een kwartier of wat er weer in gestopt. Het proces hierachter begrijp ik ook niet helemaal, maar hey; hij doet het weer

[ Voor 16% gewijzigd door Tweaqer op 25-08-2016 12:15 ]

• keverjeroen
Angelgamer schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:13:
[...]

Ik heb dit ook al een paar keer gehad; zelf nooit de recovery hoeven doen. Hij houdt niet zo van stroom onderbrekingen. Wat bij mij werkte is om hem een uur/paar uur los te laten staan van de stroom en hem dan weer aan te sluiten. Bij mij ging de rode ring toen weg. Ik heb ook een keertje gehad dat ook dit niet werkte, toen heb ik hem aangesloten, ergens halverwege het opstarten weer eruit getrokken en na een kwartier of wat er weer in gestopt. Het proces hierachter begrijp ik ook niet helemaal, maar hey; hij doet het weer
Ah, hij ligt nu van de stroom af. Ik zal hem er vanavond dan eerst nog eens inprikken. Scheelt een hoop werk!

• Tweaqer
Bij mij is het zo 3x weer goed gekomen, al kwam het de laatste keer wel een beetje willekeurig over zoals ik al aangaf. Maar laat maar weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Helaas. Na een dag uit staan, nog steeds booten tot er een rode ring komt, ook tijdens het booten de stekker er uit en later er weer in geeft geen verschil.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
keverjeroen schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:06:
Helaas. Na een dag uit staan, nog steeds booten tot er een rode ring komt, ook tijdens het booten de stekker er uit en later er weer in geeft geen verschil.. :(
Heel zuur, hier moet ook echt een oplossing voor komen van Athom. Het is nou niet alsof je Homey uit het stopcontact halen zo'n rare actie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Angelgamer schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:45:
[...]

Heel zuur, hier moet ook echt een oplossing voor komen van Athom. Het is nou niet alsof je Homey uit het stopcontact halen zo'n rare actie is.
Inderdaad. Toen hij nog dagelijks vast liep, haalde ik hem ook dagelijks uit het stopcontact. Als ik hem nog met een Windows pc kon resetten, was het nog wat minder erg. En ook wel jammer dat ik straks alles kwijt ben en opnieuw moet beginnen, maarja.. beta...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Update friday _/-\o_
0.9.3 experimental
Fixed a bug where Homey could freeze after speaking
Fixed a bug where the Z-Wave chip would become unresponsive after changing the region
Added functionality to allow the same driver support multiple Z-Wave productIds
Changed `Wh` to `kWh` for capability `meter_power`
Improved Z-Wave speed
Improved Dutch translation
Various improvements
Note: Infrared is still disabled in this version

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angelgamer schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:45:
[...]

Ik had het een aantal maand geleden ook voor gehad. Toen heb ik Emile gecontacteerd en moest ik wat in de console prutsen om hem wat data door te sturen om te checken wat er was mis gegaan.
Bleek dat al mijn settings zomaar corrupt waren gegaan...
Hij ging toen wat code toevoegen zodat dit niet zomaar meer kon gebeuren. Maar sindsdien heb ik toch nog heel vaak mensen gezien die dit voor hebben, dus ofwel werkt zijn code niet, ofwel heeft hij ze er nog steeds niet ingezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
keverjeroen schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:06:
[...]

Inderdaad. Toen hij nog dagelijks vast liep, haalde ik hem ook dagelijks uit het stopcontact. Als ik hem nog met een Windows pc kon resetten, was het nog wat minder erg. En ook wel jammer dat ik straks alles kwijt ben en opnieuw moet beginnen, maarja.. beta...
Helaas lukt het niet om Homey met hulp van Athom te herstellen, dus gaat hij vanavond op de post richting Athom, hoop dat ze hem snel kunnen fixen...

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Doe Homey automatisch updaten van apps ??? Had Fibaro 107 en nu staat er plots 109 als versie. Maar heb zelf niet geüpdatet ?

bij update's heb iat auto update uitstaan. Maar meende dat dit alleen was voor de FW van Homey zelf

macOS 15.5

• keverjeroen
Apps worden automatisch geupdate, dat kan je (nog) niet tegenhouden.

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

keverjeroen schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:56:
Apps worden automatisch geupdate, dat kan je (nog) niet tegenhouden.
Oke en ik maar elke dag kijken of er een update is :) en plots stond ie er spontaan al :)

macOS 15.5

error33 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:25:
[...]

Oke en ik maar elke dag kijken of er een update is :) en plots stond ie er spontaan al :)
Als ik het me goed herinner checkt hij elke 6u voor updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
als het goed is komt in de volgende grote update dat notificatie ding waardoor je ook ziet wat hij geupdate heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angelgamer schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:29:
als het goed is komt in de volgende grote update dat notificatie ding waardoor je ook ziet wat hij geupdate heeft :)
Notificatie centrum moet al maanden komen. Don't hold your breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op slack is zojuist aangegeven 0.10 niet vandaag te verwachten met o.a. de IR update/rewrite maar wie weet :)

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 02-09-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:50:
[...]

Notificatie centrum moet al maanden komen. Don't hold your breath.
Ja net als Sonos! Ik heb al 3 keer gelezen in de software update dat het binnen 2 maanden komt. Maar ja dat mag je niet zeggen want dan ben je negatief.
Ik heb het idee dat alles maar half werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Is er inmiddels een kleine hoop dat de homey echt op de markt komt....?
Uitstel, uitstel uitstel, en dat snap ik....
Echter zit ik op een punt dat ik mijn pilight setje wil gaan vervangen.... En ik twijfel echt om te wachten of om naar domoticz te kijken, hetzij via mijn raspberry en een rfxcomE of via mijn nas met bijvoorbeeld rflink.
Het gaat mij om comfort en energie besparing, in eerste instantie voor kaku en kaku achtige schakelaars, en laterna uitbouwen.
Het lijkt me dat ze niet zo behouden dienen te zijn en dat deze elementaire zaken al werken, en ze op deze manier aan de tweaker echt al wel aan de man kunnen brengen.
Natuurlijk kan ik het waarderen als Amazone Echo achtige zaken werken.... maar daar kan ik best op wachten..
Zoals ze nu bezig zijn, lijkt me erg zorg wekkend... wanneer komen de problemen met cashflow?
Als de release van Google Home eraan komt, en deze launch is er voordat de Homey in de retail aanwezig is, dan kan ik me wel bedenken hoe het met Athom gaat aflopen..

Wat denken jullie hiervan?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!
fvandenreek schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:08:
Echter zit ik op een punt dat ik mijn pilight setje wil gaan vervangen.... En ik twijfel echt om te wachten of om naar domoticz te kijken, hetzij via mijn raspberry en een rfxcomE of via mijn nas met bijvoorbeeld rflink.
Het gaat mij om comfort en energie besparing, in eerste instantie voor kaku en kaku achtige schakelaars, en laterna uitbouwen.
Het lijkt me dat ze niet zo behouden dienen te zijn en dat deze elementaire zaken al werken, en ze op deze manier aan de tweaker echt al wel aan de man kunnen brengen.
Natuurlijk kan ik het waarderen als Amazone Echo achtige zaken werken.... maar daar kan ik best op wachten..
Zoals ze nu bezig zijn, lijkt me erg zorg wekkend... wanneer komen de problemen met cashflow?
Als de release van Google Home eraan komt, en deze launch is er voordat de Homey in de retail aanwezig is, dan kan ik me wel bedenken hoe het met Athom gaat aflopen..

Beetje negatieve post met zaken die niet veel van doen hebben met Homey. Ik wist niet dat Google home, z-wave, bluetooth, infrarood, 433/868mhz, nfc etc ging ondersteunen, zie het ook nergens benoemd staan. Hoezo is dit dan een concurrent van Homey, alleen omdat het kan praten en zaken kan aansturen via het internet/wifi? Home is niet meer dan een Chromecast met een speaker :P En vergeet niet, Google trekt zo de stekker uit Home, dat zie je maar aan Ara waar de eerste hardware dit najaar beloofd was voor developers :)

Of Homey op de markt gaat komen, daar ben ik wel zeker van. Ook ben ik niet zo bang voor geldproblemen zolang ze nog steeds het team uitbreiden. Mede doordat ze een aantal partners hebben (zie https://www.athom.com/nl/ons-bedrijf/ ) en de updates zowel softwarematig als op het forum/slack blijven komen zeg ik JA, positief :)

Natuurlijk zijn er een hoop zaken misgegaan maar als je een beetje meegelezen hebt hier of via Athom dan heb je meegekregen dat ze met een flinke rewrite van de core en functionaliteiten bezig zijn en dat ondanks nog wat problemen de z-wave rewrite positief ontvangen is bij het merendeel. Dit geeft ook vertrouwen in de rest van de rewrites en aankomende updates. Maar hierbij uiteraard niet uit het oog verliezen dat het nog geen 1.0 versie is.

Er werkt al veel meer dan wat amazon echo/google home zaken. Ik vertrouw mijn huis er nog niet op maar een LIFX lampen, 3 hue lampen, 3 KAKU schakelaars, Fibaro producten van multi sensor / rookmelder / tussenstekker, Kodi, Marantz reciever / Synology Surveillance werken prima in flows. Af en toe een hickup of complete herbouw na een update in het experimentele kanaal maar dat is het risico van het tweaken :)

Als ik iets concreets moet noemen waar ik problemen mee heb is het momenteel de multisensor (z-wave +) dat hij na een tijd stopt met het reporten van lichtsterkte/temperatuur en na een reboot van Homey weer opgepakt wordt dit terwijl beweging wel gemonitord blijft worden.

Kort samengevat, Homey heeft als nadeel dat het te vroeg op de (retail) markt wou komen en later ontdekte dat het veel meer werk was om zoals bijvoorbeeld ook hieronder beschreven al die KAKU fabrikanten te ondersteunen, ook de goedkopere die toch niet helemaal op de frequentie zitten waar ze op zouden moeten zitten. Homey heeft nu een langere visie neergezet en praat ook minder over de 1.0 versie / retail verkoop maar alleen over de 1.0 met wat er nog moet gebeuren voor ze zover zijn :) Een uitspraak van Emile tegenwoordig is "But as always, it's only done when it's done!"

Lees eens de firmware pagina of software updates van Emile, zie hieronder die van afgelopen vrijdag :)

Summary Week 35 (August 29 - September 2)
Last week was a pretty boring one. We have focused mostly on stability and back-end rewrites. Unfortunately I cannot share any good looking screenshots, because it's all rather technical, but I'll summarise what we've achieved:

Refactored most of Homey's core
Development of the core has already started two years ago, so it's a pretty big codebase. And with all of these projects, over time things get messy. Additionally our programming platform, Node.js, has evolved a lot since then as well. So the core has been refactored to support the latest features, and it's a lot easier for us to maintain now. Summarized: a faster Homey, and faster development.

Kernel upgrade
We've upgraded the Linux kernel to 4.7, and are currently running tests to make sure it's stable. This solves some very hard problems, such as Wi-Fi issues and brings major performance improvements as well!

Apps, apps, apps
Many of our apps have been updated. Granted, there are still some bugs, but give us some credit. We're already supporting over 200 devices from our apps alone!

Bluetooth Low Energy
We've found an issue in the Linux bluetooth driver that some devices don't disconnect, so we're working on a fix. Apart from this hickup it's working beautifully :-)

Infrared
The new Infrared driver is finished, and we're testing it internally. With a little bit of luck it's in the next update!

433 & 868 Mhz
There's a bug that Homey sometimes does not receive signals. With the upcoming update that should be resolved.

We found that it's incredibly hard to support all these sub-gigahertz devices, because they're usually cheap and their frequency differs a lot. If you're interested in the technology behind it, read our blog post Making RF work – 433 and 868 MHz on Homey.

Music
Almost done, just needs a fancy front-end and some apps. Give or take a few weeks! It's gonna be really cool.

App Store
It's fast. It's beautiful. It's organized. For users, it's going to be very easy to find new, trending or specific apps, and for developers there will be a major improved submission process with a timeline, the possibility to have a conversation, submit newer revisions, view your history and more!

We're working harder than ever before and the upcoming time will bring a lot of new things to play with. In the meantime, thanks for being an amazing community! ❤

Enjoy your weekends!

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 25-09-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2021
heb voor de homey een fibaro motion sensor + aangeschaft, vond wel leuk apparaatje waar je wat meer mee kon doen. Nu loop ik toch een beetje vast, wellicht zie ik wat over het hoofd:

De motion sensor+ geinstalleerd via de app, keurig herkend door homey, alles is aangemaakt, staat ook in mn lijst. De instellingen default gelaten, heb wel de associations in groep 1-3 op 1 gezet. Had forum alvast wat uitgeplozen. Daarna een flow aangemaakt voor beweging.

IF: bewegingsmelder gaat aan
AND : leeg
THEN: spraak : wie ben jij

Als ik langsloop licht het groene lampje even kort op, dat is naar mijn idee dat hij mij ziet.
Ook als ik het bolletje oppak gaan er 3 verschillende kleuren knipperen.

Heb ook al op de 'B' knop gedrukt voor wake-up, pas dan werden de wijzigingen actief begreep ik.

Maar er gebeurd niets, uiteraard is de flow ge-saved, en bij test hoor ik wat ze zegt.

Wat gaat er fout? of kan ik nog controleren?

En zijn er meer problemen met luisteren van Homey? Normaal als ik He Homey zei, dan reageerde hij. Nu blijft het maar stil en hoort niets. Soms via de app lukt het. Lijkt wel of dit is gebeurd sinds ik NL heb geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerst even melden dat de officiële trigger 'OK Homey' is, niet 'He Homey', dus het kan zijn dat hij daardoor soms niet reageert :)

Ivm je motion sensor: als je de app opent en dan kijkt naar het kaartje via de sensor, wat gebeurt er dan als je langs loopt? Zie je daar het mannetje (motion/beweging) rood worden?
En als je de sensor opneemt zodat hij in 3 kleuren oplicht, wordt dan het diefje (tamper/sabotage) rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 19:59
fvandenreek schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:08:

Heb mijn Homey verkocht na lang prutsen. Was het niet nakomen van beloftes ook zat. Initieel was ik erg enthousiast. Inmiddels gebruik ik enkele maanden Domoticz (ZWave, KAKU, Logitech Harmony, Netatmo, OpenTherm Gateway, push notificaties, Telegram bot, geofencing, test to speech, flows, ...) met Siri als spraakinterface. Dat werkt uitstekend en ik heb nog niets ontdekt dat niet met Domoticz kan en wel met Homey. Mijn conclusie is dat Homey veel minder vernieuwend is dan het lijkt. En Domoticz is nog open source ook...

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pietpiet50 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:35:
heb voor de homey een fibaro motion sensor + aangeschaft, vond wel leuk apparaatje waar je wat meer mee kon doen. Nu loop ik toch een beetje vast, wellicht zie ik wat over het hoofd:

De motion sensor+ geinstalleerd via de app, keurig herkend door homey, alles is aangemaakt, staat ook in mn lijst. De instellingen default gelaten, heb wel de associations in groep 1-3 op 1 gezet. Had forum alvast wat uitgeplozen. Daarna een flow aangemaakt voor beweging.

IF: bewegingsmelder gaat aan
AND : leeg
THEN: spraak : wie ben jij

Als ik langsloop licht het groene lampje even kort op, dat is naar mijn idee dat hij mij ziet.
Ook als ik het bolletje oppak gaan er 3 verschillende kleuren knipperen.

Heb ook al op de 'B' knop gedrukt voor wake-up, pas dan werden de wijzigingen actief begreep ik.

Maar er gebeurd niets, uiteraard is de flow ge-saved, en bij test hoor ik wat ze zegt.

Wat gaat er fout? of kan ik nog controleren?

En zijn er meer problemen met luisteren van Homey? Normaal als ik He Homey zei, dan reageerde hij. Nu blijft het maar stil en hoort niets. Soms via de app lukt het. Lijkt wel of dit is gebeurd sinds ik NL heb geinstalleerd.
Hmm met de laatste versie van de fibaro app heb ik niets hoeven wijzigen, heb je niet iets gedaan wat in een vorigere versie moest maar nu niet meer van toepassing is? Hier ook de motion sensor zwave+ maar hier gewoon een melding bij beweging / lampen aan. Had paar weken terug zelfs als verrassing toen ouders om 09:00 kwamen dat tijd tussen 0900/1000 en beweging dan moest hij na 30 seconden ze welkom heten, waren gelijk verliefd :) haha
Muyz schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:39:
[...]

Heb mijn Homey verkocht na lang prutsen. Was het niet nakomen van beloftes ook zat. Initieel was ik erg enthousiast. Inmiddels gebruik ik enkele maanden Domoticz (ZWave, KAKU, Logitech Harmony, Netatmo, OpenTherm Gateway, push notificaties, Telegram bot, geofencing, test to speech, flows, ...) met Siri als spraakinterface. Dat werkt uitstekend en ik heb nog niets ontdekt dat niet met Domoticz kan en wel met Homey. Mijn conclusie is dat Homey veel minder vernieuwend is dan het lijkt. En Domoticz is nog open source ook...
Denk inderdaad dat de zaken maanden geleden, zeker voor de rewrite basaal te noemen waren en zwave werkt voor de meter gewoon niet. Blijf zelf nog even zitten, als ze voor december het niet opgelost hebben (oplevering nieuwbouw) dan switch ik ook maar ik heb hoop nu alles langzaam op zijn pootjes komt. De rewrites zijn positief te noemen zoals ik hierboven eerder benoemde.

Heb jij alleen de netatmo opentherm of ook toevallig het weerstation van ze en zo ja heb je die gekoppeld gehad met Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 19:59
lubbertkramer schreef op woensdag 07 september 2016 @ 19:00:
[...]

Denk inderdaad dat de zaken maanden geleden, zeker voor de rewrite basaal te noemen waren en zwave werkt voor de meter gewoon niet. Blijf zelf nog even zitten, als ze voor december het niet opgelost hebben (oplevering nieuwbouw) dan switch ik ook maar ik heb hoop nu alles langzaam op zijn pootjes komt. De rewrites zijn positief te noemen zoals ik hierboven eerder benoemde.

Heb jij alleen de netatmo opentherm of ook toevallig het weerstation van ze en zo ja heb je die gekoppeld gehad met Homey?
Ik heb het Netatmo weerstation gekoppeld, niet hun thermostaat. Heb een OpenTherm gateway gekoppeld. De OpenTherm gateway en het weerstation had ik (uiteindelijk) ook in Homey gekoppeld

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Muyz schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:39:
[...]

Ik had de reactie boven je ook al gelezen, en ik ben zeker van mening dat ze bij athom flink aan de weg aan het timmeren zijn, echter lijkt me het niet verkeerd als ze het apparaat al via hun eigen website met beperkingen verkopen.

Als het te lang gaat duren ga ik toch wellicht serieus naar domotics kijken... Het mooie van domotics is de vrijheid, daar tegen lijkt me een homey gebruikersvriendelijker. Mocht het domotics worden dan even bekijken als ik het via mijn Nas ga doen, of een pi, icm rflink of rfxcom.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• Tweaqer
fvandenreek schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:42:
[...]

Ik had de reactie boven je ook al gelezen, en ik ben zeker van mening dat ze bij athom flink aan de weg aan het timmeren zijn, echter lijkt me het niet verkeerd als ze het apparaat al via hun eigen website met beperkingen verkopen.

Als het te lang gaat duren ga ik toch wellicht serieus naar domotics kijken... Het mooie van domotics is de vrijheid, daar tegen lijkt me een homey gebruikersvriendelijker. Mocht het domotics worden dan even bekijken als ik het via mijn Nas ga doen, of een pi, icm rflink of rfxcom.
Het viel mij op dat je vrij negatief bent, maar dat je zelf nog geen hands-on ervaring hebt. Mijn advies zou zijn: kijk eens naar iemand die hem in de praktijk heeft. Dan krijg je een veel beter gevoel bij hoe het echt werkt of niet werkt. Ik denk dat je positief verrast zal worden.

• pietpiet50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2021
Fire69 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:25:
Eerst even melden dat de officiële trigger 'OK Homey' is, niet 'He Homey', dus het kan zijn dat hij daardoor soms niet reageert :)

Ivm je motion sensor: als je de app opent en dan kijkt naar het kaartje via de sensor, wat gebeurt er dan als je langs loopt? Zie je daar het mannetje (motion/beweging) rood worden?
En als je de sensor opneemt zodat hij in 3 kleuren oplicht, wordt dan het diefje (tamper/sabotage) rood?
Trigger werkt nu perfect. Hij luistert weer naar me. Even wennen aan de commando;s nog denk ik.

In de app gekeken, maar er gebeurd daar helemaal niets, zowel niet bij motion als bij sabotage.
Kan het zijn omdat hij op node4 zit? of heeft dat niets met de associations te maken die op 1 staa?
Ben helemaal niew in het fibaro gedeelte, dus wellicht roep ik ook maar wat, excuses dan.

Heb verder alles default gelaten, alleen dus de associations in groep 1,2, en 3 op 1 gezet.
En uiteraard aangemeld bij homey.
Emile heeft weer een update gepost. Ik ben het ermee eens dat als ze zich minder focussen op iedere vrijdag een update ze meer slagen kunnen maken dan dat fixen wat ze die vrijdag kapot gemaakt hebben :) Nu Homey stabiel draait, rewrites uitgerold worden en langzaam meer functionaliteiten erbij komen in aanloop naar v1.0 denk ik dat dit de beste logische keuze is en gezien eerdere discussies hier de volwassenheid van Homey (en Athom) in zichtbaar wordt.
Summary Week 36 (September 5 - September 9)

This week has been a really productive one! We've found the new kernel to be stable, even more stable than the current one. Homey's core rewrite is as good as done, and Infrared has been proven a pretty big success. Not all remotes are working 100% yet, but that will improve over time while we fill our database. We've made sure the software on Homey is rock solid, so you can literally see your devices being added overnight.

We've had some internal discussions about our update policy. In the past we had a 'release fast release often' update cycle, which was very good for us during that period where many bugs were found in short time. Now that Homey is getting more stable, it makes more sense for us to move to a cycle where we release an update every few weeks. This enables us to take on larger projects, test more thoroughly and generally be less stressed about releasing.

I understand that this might not be for everyone, but I promise you that these updated may be slower, relatively speaking they contain more new features and bugfixes, because we're wasting less time with the overhead of releasing an update. I think we're growing up as a company as well :-)

The next update, Homey 0.10.0, expected next week, will contain the new Linux Kernel, Homey Core v2 and Infrared. It's a lot more stable, insanely faster and many, many bugs will be fixed. It's the biggest update we've ever done, so be prepared!

Enjoy your weekends!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:08
lubbertkramer schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:06:
Emile heeft weer een update gepost. Ik ben het ermee eens dat als ze zich minder focussen op iedere vrijdag een update ze meer slagen kunnen maken dan dat fixen wat ze die vrijdag kapot gemaakt hebben :) Nu Homey stabiel draait, rewrites uitgerold worden en langzaam meer functionaliteiten erbij komen in aanloop naar v1.0 denk ik dat dit de beste logische keuze is en gezien eerdere discussies hier de volwassenheid van Homey (en Athom) in zichtbaar wordt.

[...]
Ik snap dat ze iets minder vaak releasen dan elke vrijdag maar aan de andere kant, dat hebben ze nu ook nog niet gedaan. Helaas denk ik dat nog niet alles geautomatiseerd getest word en zullen de releases nog pijnlijker worden ipv minder. Iets wat nog niet lekker gaat moet je vaak doen dan word je er beter in. Releases naar stabiel wat minder frequent snap ik maar naar experimental vind ik toch jammer. Laten we hopen dat het tijdelijk is en nog meer geautomatiseerd getest gaat worden, ik zie mogelijkheden voor een Homey stub die doet alsof hij allerlei devices is voor testdoeleinden om als 2e stap pas met echte devices te praten.
Pagina: 1 ... 19 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.