fvandenreek schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:08:
Is er inmiddels een kleine hoop dat de homey echt op de markt komt....?
Uitstel, uitstel uitstel, en dat snap ik....
Echter zit ik op een punt dat ik mijn pilight setje wil gaan vervangen.... En ik twijfel echt om te wachten of om naar domoticz te kijken, hetzij via mijn raspberry en een rfxcomE of via mijn nas met bijvoorbeeld rflink.
Het gaat mij om comfort en energie besparing, in eerste instantie voor kaku en kaku achtige schakelaars, en laterna uitbouwen.
Het lijkt me dat ze niet zo behouden dienen te zijn en dat deze elementaire zaken al werken, en ze op deze manier aan de tweaker echt al wel aan de man kunnen brengen.
Natuurlijk kan ik het waarderen als Amazone Echo achtige zaken werken.... maar daar kan ik best op wachten..
Zoals ze nu bezig zijn, lijkt me erg zorg wekkend... wanneer komen de problemen met cashflow?
Als de release van Google Home eraan komt, en deze launch is er voordat de Homey in de retail aanwezig is, dan kan ik me wel bedenken hoe het met Athom gaat aflopen..
Wat denken jullie hiervan?
Beetje negatieve post met zaken die niet veel van doen hebben met Homey. Ik wist niet dat Google home, z-wave, bluetooth, infrarood, 433/868mhz, nfc etc ging ondersteunen, zie het ook nergens benoemd staan. Hoezo is dit dan een concurrent van Homey, alleen omdat het kan praten en zaken kan aansturen via het internet/wifi? Home is niet meer dan een Chromecast met een speaker

En vergeet niet, Google trekt zo de stekker uit Home, dat zie je maar aan
Ara waar de eerste hardware dit najaar beloofd was voor developers
Of Homey op de markt gaat komen, daar ben ik wel zeker van. Ook ben ik niet zo bang voor geldproblemen zolang ze nog steeds het team uitbreiden. Mede doordat ze een aantal partners hebben (zie
https://www.athom.com/nl/ons-bedrijf/ ) en de updates zowel softwarematig als op het forum/slack blijven komen zeg ik JA, positief
Natuurlijk zijn er een hoop zaken misgegaan maar als je een beetje meegelezen hebt hier of via Athom dan heb je meegekregen dat ze met een flinke rewrite van de core en functionaliteiten bezig zijn en dat ondanks nog wat problemen de z-wave rewrite positief ontvangen is bij het merendeel. Dit geeft ook vertrouwen in de rest van de rewrites en aankomende updates. Maar hierbij uiteraard niet uit het oog verliezen dat het nog geen 1.0 versie is.
Er werkt al veel meer dan wat amazon echo/google home zaken. Ik vertrouw mijn huis er nog niet op maar een LIFX lampen, 3 hue lampen, 3 KAKU schakelaars, Fibaro producten van multi sensor / rookmelder / tussenstekker, Kodi, Marantz reciever / Synology Surveillance werken prima in flows. Af en toe een hickup of complete herbouw na een update in het experimentele kanaal maar dat is het risico van het tweaken
Als ik iets concreets moet noemen waar ik problemen mee heb is het momenteel de multisensor (z-wave +) dat hij na een tijd stopt met het reporten van lichtsterkte/temperatuur en na een reboot van Homey weer opgepakt wordt dit terwijl beweging wel gemonitord blijft worden.
Kort samengevat, Homey heeft als nadeel dat het te vroeg op de (retail) markt wou komen en later ontdekte dat het veel meer werk was om zoals bijvoorbeeld ook hieronder beschreven al die KAKU fabrikanten te ondersteunen, ook de goedkopere die toch niet helemaal op de frequentie zitten waar ze op zouden moeten zitten. Homey heeft nu een langere visie neergezet en praat ook minder over de 1.0 versie / retail verkoop maar alleen over de 1.0 met wat er nog moet gebeuren voor ze zover zijn

Een uitspraak van Emile tegenwoordig is "But as always, it's only done when it's done!"
Lees eens de
firmware pagina of
software updates van Emile, zie hieronder die van afgelopen vrijdag
Summary Week 35 (August 29 - September 2)Last week was a pretty boring one. We have focused mostly on stability and back-end rewrites. Unfortunately I cannot share any good looking screenshots, because it's all rather technical, but I'll summarise what we've achieved:
Refactored most of Homey's core
Development of the core has already started two years ago, so it's a pretty big codebase. And with all of these projects, over time things get messy. Additionally our programming platform, Node.js, has evolved a lot since then as well. So the core has been refactored to support the latest features, and it's a lot easier for us to maintain now. Summarized: a faster Homey, and faster development.
Kernel upgrade
We've upgraded the Linux kernel to 4.7, and are currently running tests to make sure it's stable. This solves some very hard problems, such as Wi-Fi issues and brings major performance improvements as well!
Apps, apps, apps
Many of our apps have been updated. Granted, there are still some bugs, but give us some credit. We're already supporting over 200 devices from our apps alone!
Bluetooth Low Energy
We've found an issue in the Linux bluetooth driver that some devices don't disconnect, so we're working on a fix. Apart from this hickup it's working beautifully :-)
Infrared
The new Infrared driver is finished, and we're testing it internally. With a little bit of luck it's in the next update!
433 & 868 Mhz
There's a bug that Homey sometimes does not receive signals. With the upcoming update that should be resolved.
We found that it's incredibly hard to support all these sub-gigahertz devices, because they're usually cheap and their frequency differs a lot. If you're interested in the technology behind it, read our blog post Making RF work – 433 and 868 MHz on Homey.
Music
Almost done, just needs a fancy front-end and some apps. Give or take a few weeks! It's gonna be really cool.
App Store
It's fast. It's beautiful. It's organized. For users, it's going to be very easy to find new, trending or specific apps, and for developers there will be a major improved submission process with a timeline, the possibility to have a conversation, submit newer revisions, view your history and more!
We're working harder than ever before and the upcoming time will bring a lot of new things to play with. In the meantime, thanks for being an amazing community! ❤
Enjoy your weekends!
[
Voor 6% gewijzigd door
lubbertkramer op 25-09-2016 14:16
]