Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Ik zou alleen even de basis configureren en dan wachten tot het einde vd week ivm de grote Zwave + Kaku updates.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cschipper
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-09 12:06
keverjeroen schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:14:
Ik zou alleen even de basis configureren en dan wachten tot het einde vd week ivm de grote Zwave + Kaku updates.
Goede tip! Tot die tijd lekker experimenteren dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
cschipper schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:15:
[...]

Goede tip! Tot die tijd lekker experimenteren dus :)
Inderdaad. Beetje uitvogelen hoe het allemaal werkt. Emile gaat er van uit dat vrijdag de grote Z-wave update uitkomt en dat 'in this week' de nieuwe Kaku app uit komt, daarbij moet je je apparaten opnieuw toevoegen en mogelijk je flows ook opnieuw maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hou er wel rekening mee dat de update mogelijk alleen naar het experimentele kanaal gezet gaat worden en dus niet gelijk beschikbaar is als reguliere update als je dit niet activeert, maar kun je mee wachten of je dat wilt of niet totdat de update daadwerkelijk komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Zojuist is de Klik aan klik uit app 2.0 gepubliceerd! Het wordt aangeraden om devices opnieuw toe te voegen. Doe je dat niet, dan zullen ze bij volgende updates stoppen met werken.

Nu nog wachten op de beta 0.9 update voor Homey. Die komt vanmiddag/vanavond als het goed is online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
https://forum.athom.com/d...mment/27406#Comment_27406

Geen update. 99% dat het volgende week wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Werkt de optie voor zonsondergang eigenlijk al weer? In april was het nog 'kapot gemaakt' in die update.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

keverjeroen schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:25:
Zojuist is de Klik aan klik uit app 2.0 gepubliceerd! Het wordt aangeraden om devices opnieuw toe te voegen. Doe je dat niet, dan zullen ze bij volgende updates stoppen met werken.

Nu nog wachten op de beta 0.9 update voor Homey. Die komt vanmiddag/vanavond als het goed is online.
Ik ben er nu mee aan het stoeien maar ik krijg niets meer aan de praat met KaKu. Iemand nog tips?

Dingen die ik al heb gedaan:

- app gedeïnstalleerd en weer geïnstalleerd
- homey reset
- verschillende KaKu units getest, zowel ARC als AC type signalen

Edit: om nog even te verduidelijken. Ik kan de signalen wel ontvangen met homey en de apparaten koppelen. Echter, als de apparaten eenmaal in Homey staan kan ik de switch doen zo vaak ik wil maar er gebeurd niets. Als ik hetzelfde signaal nog een keer met de RFXCOM van Domoticz verstuur dan reageert de ontvanger wel.

[ Voor 19% gewijzigd door Tylocke op 22-07-2016 21:58 ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relisys
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 06:53
Hier hetzelfde issue met de KaKu app... Ingeleerde apparaten lijken niet aangestuurd te worden.
Vervolgens een test gedaan met een KaKu remote, aangezien het inleren ook alleen dicht in de buurt van Homey wilde lukken.

Flow aangemaakt waar Homey spreekt bij het indrukken van een knop op de remote; conclusie... bij een afstand groter dan 1,5 a 2 meter geen reactie meer. Een en ander op de mail gezet naar Athom in de hoop op inzichten vanuit hun kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Relisys schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 07:41:
Hier hetzelfde issue met de KaKu app... Ingeleerde apparaten lijken niet aangestuurd te worden.
Vervolgens een test gedaan met een KaKu remote, aangezien het inleren ook alleen dicht in de buurt van Homey wilde lukken.

Flow aangemaakt waar Homey spreekt bij het indrukken van een knop op de remote; conclusie... bij een afstand groter dan 1,5 a 2 meter geen reactie meer. Een en ander op de mail gezet naar Athom in de hoop op inzichten vanuit hun kant.
Zucht :? :? Dan zal ik maar wachten met de update.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylocke schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:48:
[...]

Ik ben er nu mee aan het stoeien maar ik krijg niets meer aan de praat met KaKu. Iemand nog tips?

- homey reset

Edit: om nog even te verduidelijken. Ik kan de signalen wel ontvangen met homey en de apparaten koppelen. Echter, als de apparaten eenmaal in Homey staan kan ik de switch doen zo vaak ik wil maar er gebeurd niets. Als ik hetzelfde signaal nog een keer met de RFXCOM van Domoticz verstuur dan reageert de ontvanger wel.
Op dit moment heeft mijn Homey versie 2.0.1 van de Kaku app en heb echt helemaal nergens last van. Wat ik heb gedaan is de devices met de afstandsbediening gepaired en vervolgens de homey laten reageren op de afstandsbediening terwijl je aangeeft dat het een AC-x of een APA-150 was. Zelfs de kaku die achter een muur 4 meter verder op staat doet het perfect.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relisys schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 07:41:
Knip....
Een en ander op de mail gezet naar Athom in de hoop op inzichten vanuit hun kant.
Je kunt ze beter hier posten, dan ziet een ander jouw probleem ook en Athom pakt vanuit daar de problemen op :)

edit link vergeten
https://github.com/athombv/homey/issues

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 23-07-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:58:
[...]

Je kunt ze beter hier posten, dan ziet een ander jouw probleem ook en Athom pakt vanuit daar de problemen op :)
Nee!! Stuur ze een mail naar support. Een tijd geleden is vanuit athom gezegd dat ze het tweakers subforum niet meer stAndaard in de gaten houden meen ik.

Daarnaast mag je het hier wel melden maar je hebt iets gekocht dus recht op support en dat gaat via support@athom..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:01:
[...]

Nee!! Stuur ze een mail naar support. Een tijd geleden is vanuit athom gezegd dat ze het tweakers subforum niet meer stAndaard in de gaten houden meen ik.

Daarnaast mag je het hier wel melden maar je hebt iets gekocht dus recht op support en dat gaat via support@athom..
Mijn fout was de link na "hier posten" vergeten te plaatsen maar je kunt ze het beste op github plaatsen, Emile gisteren nog op Slack laten weten :)

Link -> https://github.com/athombv/homey/issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Webgnome schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:01:
[...]

Ondertussen gaat het met versie 2.0.5 van de app wel goed. Je moet alleen de eerste keer best lang wachten voordat het signaal verstuurd wordt. Daarna gaat het vrijwel direct.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is het juist een stukje slechter geworden. Als ik de apparaten net heb gekoppeld dan gaat het goed. Echter na verloop van tijd lukt het communiceren niet meer en moet ik het apparaat rebooten (homey). Heb er al een bug voor ingeschoten:

https://github.com/athombv/homey/issues/728

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Zo nu toch maar eens hopen dat er wat gaat gebeuren vandaag met Homey. Nu staat er al maanden een bolletje zinloos te draaien in de woonkamer :( Z-Wave sensoren en schakelaars die met smacht liggen te wachten om hun werk te mogen doen.

En ja ik snap dat het een nieuw product is en startproblemen zijn, Athom er alles aan doet om een goed product te krijgen en dat tijd kost. Maar we zijn al ruim een jaar na de geplande uitlevering dan mag je toch wel iets stabiel werkend verwachten.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 19:59
Een beetje off-topic, maar mogelijk wel interessant:
I.v.m. het uitblijven van progressie (zie eerder regressie...) heb ik mijn Homey verkocht. Gebruik sinds een week Domoticz op een RPi. Alle ZWave en RF 433MHz sensoren/schakelaars werken naar behoren. Harmony Hub is gekoppeld evenals Netatmo sensoren. Geofencing werkt. Notificaties krijg ik via email en/of Telegram. Via Siri kan ik alles via spraak bedienen. Via text-to-speech praat mijn server tot me. Via een losse RPi met 7" touchscreen kan ik bij het dashboard van Domoticz. Kortom: alles wat Homey belooft en wat voor mij relevant is werkt direct...

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muyz schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:28:
I.v.m. het uitblijven van progressie (zie eerder regressie...) heb ik mijn Homey verkocht. Gebruik sinds een week Domoticz op een RPi. Alle ZWave en RF 433MHz sensoren/schakelaars werken naar behoren. Harmony Hub is gekoppeld evenals Netatmo sensoren. Geofencing werkt. Notificaties krijg ik via email en/of Telegram. Via Siri kan ik alles via spraak bedienen. Via text-to-speech praat mijn server tot me. Via een losse RPi met 7" touchscreen kan ik bij het dashboard van Domoticz. Kortom: alles wat Homey belooft en wat voor mij relevant is werkt direct...
De hamvraag is natuurlijk ook werkt IR? Zo nee.. dan valt deze optie voor mij al in ieder geval af. Homey's IR is ook niet alles maar die werkt tenminste.

Kika werkt hier ook, althans tot voor kort, vlekkeloos.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Webgnome schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:00:
[...]
De hamvraag is natuurlijk ook werkt IR? Zo nee.. dan valt deze optie voor mij al in ieder geval af. Homey's IR is ook niet alles maar die werkt tenminste.

Kika werkt hier ook, althans tot voor kort, vlekkeloos.
Ja, via de Logitech Harmony Hub en anders kun je altijd met lirc aan de slag.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woot, the big update is there. Let op deze is alleen te verkrijgen als je de experimentele updates meepakt.

Changelog 0.9.1:
  • Replaced Z-Wave with App-based driver
  • Temporarily disabled Infrared as preperation for the Infrared update
  • Added support for custom capabilities
  • Added support for custom signals
  • Added support for apps to get a Homey's Cloud ID
  • Apps will be notified when a Flow trigger has been added, changed or removed
  • Added software that automatically restarts Homey on a freeze
  • Fixed a bug where Homey would freeze
  • Fixed a bug where the Microcontroller would crash
  • Fixed a bug where a user's DHCP server would not be used
  • Interface improvements
  • Performance improvements
Note: all old Z-Wave, Infrared and devices with custom capabilities will be automatically removed upon install.

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 29-07-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Inderdaad de update is er :) En is bij mij zonder problemen geïnstalleerd. Had uit voorzorg wel al de z-wave modules verwijderd

Al vind ik de sensoren van Fibaro onvolledig toegevoegd. onderdelen wat is modules zitten zijn niet uitleesbaar. Waardes kun je niet instellen in modules.
Muyz schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:28:
Zelf heb ik ook een Domoticz draaien op een Synology en werkt inderdaad soepel en stabiel. Ik heb daar allleen een z-wave module aan gekoppeld. En had de hoop dat Homey de Z-wave en 433 MHz aan kon. vandaar dat ik niet geïnvesteerd had in een 433MHz. Maar mijn Homey geduld begint langzaam op te raken. Ja een verwachte uitlevering voorjaar 2015 en nu midden 2016 en het is nog ver van bruikbaar en stabiel

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
error33 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 08:49:
Inderdaad de update is er :) En is bij mij zonder problemen geïnstalleerd. Had uit voorzorg wel al de z-wave modules verwijderd

Al vind ik de sensoren van Fibaro onvolledig toegevoegd. onderdelen wat is modules zitten zijn niet uitleesbaar. Waardes kun je niet instellen in modules.

[...]

Zelf heb ik ook een Domoticz draaien op een Synology en werkt inderdaad soepel en stabiel. Ik heb daar allleen een z-wave module aan gekoppeld. En had de hoop dat Homey de Z-wave en 433 MHz aan kon. vandaar dat ik niet geïnvesteerd had in een 433MHz. Maar mijn Homey geduld begint langzaam op te raken. Ja een verwachte uitlevering voorjaar 2015 en nu midden 2016 en het is nog ver van bruikbaar en stabiel
Om deze discussie maar weer eens aan te zwengelen. Dat ben ik niet met je eens. Ja z-wave heeft een tijd geduurd en het lijkt er nu in te zitten. Maar Kaku is al tijden ondersteund (en ook heel veen soorten van dat protocol ) en het werkt aardig goed (hier althans). Speech recognition is een bitch maar werkt steeds beter (via de ap werkt het 9/10 goed). Nu met de mogelijkheid om je arduino er aan te koppelen zijn de opties natuurlijk nog verder uitgebreid.

Natuurlijk het kost tijd maar een opstelling van Domoticz , RPI heeft ook veel randapparatuur nodig (zoals een z-wave bridge en weet ik veel ) en dat is ook niet gratis. Eingelijk vind ik die vergelijking niet netjes.

Homey heeft nog een hoop werk te doen maar om nou te zeggen dat het verre van bruikbaar is? En vergeet niet dat Domoticz ook al minimaal 4 jaar bestaat als ik de changelog zo bekijk.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Webgnome schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 09:38:
[...]
Homey heeft nog een hoop werk te doen maar om nou te zeggen dat het verre van bruikbaar is? En vergeet niet dat Domoticz ook al minimaal 4 jaar bestaat als ik de changelog zo bekijk.
Iedereen heeft natuurlijk andere ideeen, wensen gedachten.

maar mij lukt het niet om in een simpele flow Lux onder 25 Lux (of welke waarde dan ook) een lamp in te schakelen. Dan gebruik ik een bewegingsmelder en een walplug van Fibaro.

Dit is volgens mij een zeer basis flow die ik tot op de dag van vandaag niet werkend krijg.
Flow

Maar als ik naar de Lux waardes kijk gebeurt daar weinig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8hdJe62Sgmi48txz9KmqGSvV/medium.png

Op beweging reageert de sensor netjes maar op lichtsterkte :'(

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
error33 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 08:49:
Knip

Knip
error33 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 10:13:
[...]

Iedereen heeft natuurlijk andere ideeen, wensen gedachten.

maar mij lukt het niet om in een simpele flow Lux onder 25 Lux (of welke waarde dan ook) een lamp in te schakelen. Dan gebruik ik een bewegingsmelder en een walplug van Fibaro.

Dit is volgens mij een zeer basis flow die ik tot op de dag van vandaag niet werkend krijg.
[afbeelding]

Maar als ik naar de Lux waardes kijk gebeurt daar weinig.
[afbeelding]

Op beweging reageert de sensor netjes maar op lichtsterkte :'(
Z-wave is volledig herschreven, iedere merk/apparaat moet apart toegevoegd worden. Achter de schermen is dit nu een appeltje eitje en door middel van een simpel config file kunnen extra of nog ontbrekende functionaliteiten toegevoegd worden. De community moet vanwege de grote diversiteit aan apparaten op z-wave hier juist aan meewerken. De update is gisteren pas uitgerold en op slack zijn al meerdere bezig om aeotec bijvoorbeeld toe te voegen en andere modules.

Je kan bijvoorbeeld van de z-wave general homey repo of fibaro repo op github deze binnenhalen en vervolgens een update request doen richting Athom, na controle voegen zij dan de toegevoegde drivers toe van de desbetreffende module. Zoals je hier kan zien is iemand gisteravond al bezig geweest met de "tamper" instelling binnen fibaro en is deze inmiddels toegevoegd door Emile aan de Fibaro app :)

Hier tot nu toe 3 z-wave modules van Fibaro, de rooksensor, floodsensor en multisensor maar ontbreken inderdaad nog wat functionaliteiten bij deze modules, de basis is goed en werkt. Ik zal vandaag ook eens aan de slag om deze drivers uit te breiden :)

Edit:

Voor nu zeg ik nog steeds het is een grote stap voorwaarts vanaf 0.8 nu naar 0.9 en mijn Homey vertrouwen is weer verder gegroeid. Vandaag komt er wat extra kaku/fibaro spul binnen om uit te breiden en te kijken hoever Homey kan gaan :) Zitten alleen nog wat problemen in individuele app's door de updates, oa in de Kodi app. Je kunt geen nieuw apparaat meer toevoegen maar de maker heeft inmiddels gereageerd dat hij denkt te weten wat er aan de hand is en hoopt er dit weekend aan toe te komen. Wachten tot die ook de update ontvangen hebben voor 0.9
Just updated to 0.9.1. Haven't had a proper look at it, but I think I know what's going on.. I'll see if I can fix it this weekend!
Bron: Athom forum Kodi topic

Ik heb gelukkig nog tot november voordat Homey stabiel moet zijn, dan verhuizing naar nieuwbouwwoning en wil het gelijk opbouwen rondom Homey daar.

Edit 2:
Kodi app is in ieder geval gefixt!
Just committed a fix to github guys! I'll push it to the app store for approval. If you can't wait, just grab it from github!

[ Voor 31% gewijzigd door lubbertkramer op 30-07-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ik ben ook wel tevreden met de nieuwe Homey release. Bij mij werkt lux overigens wel icm mijn twee Fibaro Motion Sensors..? Ik heb dan weer een probleem dat 1 fibaro doorsensor het wel perfect doet en een de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angelgamer schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 23:51:
Ik ben ook wel tevreden met de nieuwe Homey release. Bij mij werkt lux overigens wel icm mijn twee Fibaro Motion Sensors..? Ik heb dan weer een probleem dat 1 fibaro doorsensor het wel perfect doet en een de ander niet.
Heb je de Z-wave of Z-wave + variant, een van de twee lijkt te werken inderdaad heb ik gelezen en bij de ander ontbrak iets in de drivers nog (geen goede copy paste zeg maar :9 ) maar moet makkelijk op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

lubbertkramer schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 11:05:

Je kan bijvoorbeeld van de z-wave general homey repo of fibaro repo op github deze binnenhalen en vervolgens een update request doen richting Athom, na controle voegen zij dan de toegevoegde drivers toe van de desbetreffende module. Zoals je hier kan zien is iemand gisteravond al bezig geweest met de "tamper" instelling binnen fibaro en is deze inmiddels toegevoegd door Emile aan de Fibaro app :)
Zou je hier wat meet toelichting over kunnen geven. Of een linkje waar wat meer info hier over staat?

Ik zie inderdaad dat gisteren een bestand driver.js is toegevoegd. Maar zou niet weten hoe ik dit dan verder moet aanpakken om toe te voegen. Je schrijft dat Emile deze al heeft toegevoegd maar de fibaro app staat nog op 1.0.2. ?
Hoe kan ik zorgen dat deze toegevoegd wordt aan homey?

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
error33 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 11:04:
[...]

Zou je hier wat meet toelichting over kunnen geven. Of een linkje waar wat meer info hier over staat?

Ik zie inderdaad dat gisteren een bestand driver.js is toegevoegd. Maar zou niet weten hoe ik dit dan verder moet aanpakken om toe te voegen. Je schrijft dat Emile deze al heeft toegevoegd maar de fibaro app staat nog op 1.0.2. ?
Hoe kan ik zorgen dat deze toegevoegd wordt aan homey?
Documentatie is er niet, praten op Slack helpt want daar reageert Emile op vragen. Het kan zonder programmeerkennis omdat het simpel vaak copy paste is van z-wave zaken. Als je meer info wilt moet je even specifieke vragen stellen, het is geen 123 stap en je kan daarna herhalen.

Op Github heeft Emile het verwerkt, je zou een pull kunnen doen naar je Homey toe als je niet kan wachten of wachten tot de app geupdate is in de app store en deze aanpassing mee heeft genomen. Daarover kun je hier meer info vinden -> https://developers.athom.com/ (chat knop is de slack omgeving :) ) Hier de link om mee te starten -> https://developers.athom.com/library/getting-started/

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 31-07-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
lubbertkramer schreef op zondag 31 juli 2016 @ 00:15:
[...]
Heb je de Z-wave of Z-wave + variant, een van de twee lijkt te werken inderdaad heb ik gelezen en bij de ander ontbrak iets in de drivers nog (geen goede copy paste zeg maar :9 ) maar moet makkelijk op te lossen zijn.
Ah thanks voor de info :) Volgens mij heb ik een z-wave plus en een z-wave variant en de plus-versie doet het wel maar de gewone niet volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:55
Mijn Homey lichtshow:

YouTube: Athom Homey LED balk issue

Had hem al teruggestuurd, wat je nu ziet is de 'gerepareerde' versie. Op het Homey forum ben ik niet de enige. Nu al enorme spijt van de investering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:23
Tylocke schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:48:
[...]

- homey reset

Bij mij is KaKu sinds lange tijd niet meer werkend. Support van Athom had als verzoek te wachten tot de nieuwe KaKu app...

Na een volledige reset draait mijn Homey momenteel versie 0.8.39 en KaKu versie 2.02.
Ik heb echter nog steeds hetzelfde probleem... :(
En ik wacht (weer) sinds 23 juli op een reactie van support.

(Ook) bij mij is de bug als volgt:
Homey herkent tijdens het pairen wel het aan en uitzetten via de KaKu afstandsbediening, maar als ik het via de pairing GUI doe (dus als ik klik op de slider) dan reageert de KaKu socket niet.
Vooralsnog lijkt het dus erop dat Homey alleen 433mhz ontvangt, maar geen 433mhz verstuurd.
Ik krijg het idee dat de hardware op de 1 of andere manier faalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corvo schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 05:41:
[...]

Bij mij is KaKu sinds lange tijd niet meer werkend. Support van Athom had als verzoek te wachten tot de nieuwe KaKu app...

Na een volledige reset draait mijn Homey momenteel versie 0.8.39 en KaKu versie 2.02.
Ik heb echter nog steeds hetzelfde probleem... :(
En ik wacht (weer) sinds 23 juli op een reactie van support.

(Ook) bij mij is de bug als volgt:
Homey herkent tijdens het pairen wel het aan en uitzetten via de KaKu afstandsbediening, maar als ik het via de pairing GUI doe (dus als ik klik op de slider) dan reageert de KaKu socket niet.
Vooralsnog lijkt het dus erop dat Homey alleen 433mhz ontvangt, maar geen 433mhz verstuurd.
Ik krijg het idee dat de hardware op de 1 of andere manier faalt...
Ik geloof niet dat de hardware faalt, dit heeft zich al bewezen het afgelopen halfjaar en kaku heeft gewerkt (ook bij mij). Ze zijn alleen teveel rewrites aan het doen waardoor (andere) dingen omvallen. Infrarood is nu in de laatste update bijvoorbeeld uitgeschakeld vanwege de aankomende rewrite. De Z-wave rewrite die gedaan is was het wachten meer dan waard dus ik verwacht dat dit met de rest net zo is.

Laten we niet vergeten dat het nog steeds geen 1.0 versie is en dat ze ook aangegeven hebben pas vanaf 1.0 apps te testen voordat ze een software release doen omdat ze dan met een retailproduct te maken hebben. Nu doen ze een update en zie je op slack vrij snel wat er om is gevallen door de update :9 We zijn niet voor niets Geeks met een kickstarter of geek pre-order editie _/-\o_
Gapert86 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 23:55:
Mijn Homey lichtshow:

YouTube: Athom Homey LED balk issue

Had hem al teruggestuurd, wat je nu ziet is de 'gerepareerde' versie. Op het Homey forum ben ik niet de enige. Nu al enorme spijt van de investering...
Leuk effect, je zou het bijna tijdens een feestje aan willen hebben staan. Wel apart dit, maar vastgesloten dat het een hardware defect is en geen software? Athom niet aangeboden om je maandagmodel om te ruilen voor een ander model? Ik heb zelf altijd de ring uitstaan dus kan hier niet over meepraten :) Maar heb je spijt van de investering door dit defect of ook vanwege andere redenen?

[ Voor 21% gewijzigd door lubbertkramer op 02-08-2016 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:55
lubbertkramer schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 07:46:
[...]

Ik geloof niet dat de hardware faalt, dit heeft zich al bewezen het afgelopen halfjaar en kaku heeft gewerkt (ook bij mij). Ze zijn alleen teveel rewrites aan het doen waardoor (andere) dingen omvallen. Infrarood is nu in de laatste update bijvoorbeeld uitgeschakeld vanwege de aankomende rewrite. De Z-wave rewrite die gedaan is was het wachten meer dan waard dus ik verwacht dat dit met de rest net zo is.

Laten we niet vergeten dat het nog steeds geen 1.0 versie is en dat ze ook aangegeven hebben pas vanaf 1.0 apps te testen voordat ze een software release doen omdat ze dan met een retailproduct te maken hebben. Nu doen ze een update en zie je op slack vrij snel wat er om is gevallen door de update :9 We zijn niet voor niets Geeks met een kickstarter of geek pre-order editie _/-\o_

[...]

Leuk effect, je zou het bijna tijdens een feestje aan willen hebben staan. Wel apart dit, maar vastgesloten dat het een hardware defect is en geen software? Athom niet aangeboden om je maandagmodel om te ruilen voor een ander model? Ik heb zelf altijd de ring uitstaan dus kan hier niet over meepraten :) Maar heb je spijt van de investering door dit defect of ook vanwege andere redenen?
Ik baal omdat ik hem twee weken geleden al moest terugsturen, toen deed de LED ring het niet out-of-the-box. Op Github gaf de ontwikkelaar zelf aan dat het een hardware issue was en dat ik een RMA procedure moest instellen. Vervolgens heb ik hem opgestuurd en verzocht ik support om me gewoon een nieuwe te sturen. Vervolgens is daar totaal niet meer op gereageerd, heb ik niks meer gehoord en kwam gisteren een man van een paar deuren verder naar me toe met "je hebt de pakketbezorger gemist". Een uur na het uitpakken flipt de LED ring hem weer helemaal. Ik heb support nu verzocht de koop te ontbinden. Ik kijk over een paar maanden wel of ze iets fatsoenlijks hebben kunnen leveren.

Overige dingen:
- KaKu bereik is lang niet zo goed als in hun filmpje: door 1 bakstenen muur heen ongeveer 10 meter. De helft minder goed dan de Homewizard op dezelfde plek met dezelfde schakelaar.

- Speech is gewoon echt beroerd, ook voor een beta product. Door de Homey een pushbericht te laten sturen naar mijn telefoon met wat hij verstond kwam ik er achter dat hij gewoon doof is. En als je een flow maakt met "doe het licht in de keuken uit" dan verstaat hij de woorden "licht" en "uit" en zegt hij "ik zet alle lichten uit" waarna alles donker wordt. Volgens Athom is de prioriteit van de flows niet aan te passen en gaan dit soort voorgeprogrammeerde flows dus altijd voor. Oplossing: het woord "licht" niet gebruiken in je flows :| . Serieus?

- Het kabeltje steekt zover uit dat Homey niet op zijn achterste twee pootjes staat, maar op het kabeltje. Dan vraag ik me af of de ontwikkelaars zelf wel eens de hardware van een Homey op hun bureau hebben gehad, dit is iets wat twee jaar geleden opgelost had moeten zijn en nergens lees ik dat dit opgelost gaat worden terwijl ze alleen maar een gehoekte USB kabel bij hoeven te leveren. Homey moet dus altijd aan de rand van een oppervlak staan zodat de kabel direct naar beneden kan.

- De Android app: zeer onhandige indeling, eerst 4 keer klikken voordat je bij een schakelaar bent, brakke speech, vastlopers.

Ik kan het idee van de Homey enorm waarderen, daarom had ik er zo lang naar uitgekeken. Echter Athom helpt de gebruikservaring gewoon om zeep. Nogmaals, ik weet dat de software nog beta is (de hardware expliciet niet) maar op dit moment voel ik me een beetje gefopt. De kwaliteit is als die van een Chinees namaakproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gapert86 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:04:
[...]

Ik baal omdat ik hem twee weken geleden al moest terugsturen, toen deed de LED ring het niet out-of-the-box. Op Github gaf de ontwikkelaar zelf aan dat het een hardware issue was en dat ik een RMA procedure moest instellen. Vervolgens heb ik hem opgestuurd en verzocht ik support om me gewoon een nieuwe te sturen. Vervolgens is daar totaal niet meer op gereageerd, heb ik niks meer gehoord en kwam gisteren een man van een paar deuren verder naar me toe met "je hebt de pakketbezorger gemist". Een uur na het uitpakken flipt de LED ring hem weer helemaal. Ik heb support nu verzocht de koop te ontbinden. Ik kijk over een paar maanden wel of ze iets fatsoenlijks hebben kunnen leveren.

Overige dingen:
- KaKu bereik is lang niet zo goed als in hun filmpje: door 1 bakstenen muur heen ongeveer 10 meter. De helft minder goed dan de Homewizard op dezelfde plek met dezelfde schakelaar.

- Speech is gewoon echt beroerd, ook voor een beta product. Door de Homey een pushbericht te laten sturen naar mijn telefoon met wat hij verstond kwam ik er achter dat hij gewoon doof is.En als je een flow maakt met "doe het licht in de keuken uit" dan verstaat hij de woorden "licht" en "uit" en zegt hij "ik zet alle lichten uit" waardoor alles donker wordt. Volgens Homey is de prioriteit van de flows niet aan te passen en gaan dit soort voorgeprogrammeerde flows dus altijd voor. Oplossing: het woord "licht" niet gebruiken in je flows :| . Serieus?

- Het kabeltje steekt zover uit dat Homey niet op zijn achterste twee pootjes staat, maar op het kabeltje. Dan vraag ik me af of de ontwikkelaars zelf wel eens de hardware van een Homey op hun bureau hebben gehad, dit is iets wat twee jaar geleden opgelost had moeten zijn en nergens lees ik dat dit opgelost gaat worden terwijl ze alleen maar een gehoekte USB kabel bij hoeven te leveren. Homey moet dus altijd aan de rand van een oppervlak staan zodat de kabel direct naar beneden kan.

Ik kan het idee van Homey enorm waarderen, daarom had ik er zo lang naar uitgekeken. Echter Athom helpt de gebruikservaring gewoon om zeep. Nogmaals, ik weet dat de software nog beta is (de hardware expliciet niet) maar op dit moment voel ik me een beetje gefopt.
Was inderdaad netjes geweest als hij werkelijk omgeruild was voor een nieuwe met duidelijke communicatie, hier laten ze wel een steek vallen moet ik zeggen, beetje jammer van Athom.... Ik verwacht persoonlijk dat over een paar maanden de Homey wereld er veel beter uitziet dan nu het geval is, of dit realiteit gaat worden duim ik nog steeds voor omdat een all-in-one beter werkt dan mijn fibaro box of pi met allerlei modules.

Hier weinig problemen met speech, maar ik probeer dit ook te minimaliseren door flow's zoveel mogelijk dmv variabelen (better logic) te automatiseren. Het is inderdaad jammer dat woorden als "lichten" een algemeen woord is geworden waardoor je eigen flows een conflict geven zodra je dit in je spraakcommando gebruikt. Ik denk dat ze hier nog wel van terug gaan komen. Leuk die standaard flows mara zolang niet 100% duidelijk is wat standaard out-of-the-box werkt met zulke flows werkt wekt het meer irritatie op dan dat het iets goeds brengt. Al snap ik het idee erachter, Homey is gericht op de niet Tweaker die huisautomatisering wil maar geef de Tweaker dan de ruimte dit uit te schakelen.

Met kaku weinig problemen gehad totdat ze aan de rewrites begonnen, heb gelukkig ook maar drie stekkerschakelaars in huis. Heb zelf Fibaro (brandmelder, multisensor en deur/raam sensoren) in combinatie met Hue/Lifx op dit moment waar Homey stabiel op draait al weken alleen nu is het wachten tot de Fibaro app volledig is met alle drivers :)

Haha over het kabeltje ga ik niet eens beginnen om dat uit te drukken op een ding na, Ze hebben zo nagedacht over design en dat het mooi moest staan in huis maar dat laatste stukje, die USB kabel verpest het. Ze hadden dan net zo goed een ethernet poort kunnen toevoegen als ze toch design los hadden gelaten aan het einde van het proces :9

Android app is inderdaad nog niet overzichtelijk, maar komt omdat ik persoonlijk het dashboard idee mis naast de automatisering in flows. Ik kijk daarom mee met dit project omdat zelf te realiseren - Room dashboards

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 02-08-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Okay, ik ben overstag gegaan en heb de experimental updates aangezet.
Na een volledige reset draait mijn Homey momenteel versie 0.9.1 en KaKu versie 2.1.0.

Maar helaas, mijn probleem is hetzelfde gebleven... Ik kan wel pairen maar daarna kan ik geen KaKu bedienen. :(
(gekke is en blijft dat Homey wel de state correct detecteert als ik de oorspronkelijke afstandsbediening gebruik.)

En geloof mij, ik geloof in de filosofie van het product en ook in het geen wat Athom tot nu toe gelukt is.
Eerst had ik ook wel eens problemen, en daar "tekende ik voor"... immers beta software.
Probleem is nu dus dat ik niks meer kan met de Homey gezien ik alleen maar KaKu in huis heb... en geen reactie van support wekt dan toch enige frustratie op.

Neemt niet weg dat ik netjes blijf reageren, hoor. En stiekem ook hoop dat iemand een fix heeft, want ik had het eerst toch redelijk leuk werkend met een paar flows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Corvo schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:26:
Okay, ik ben overstag gegaan en heb de experimental updates aangezet.
Na een volledige reset draait mijn Homey momenteel versie 0.9.1 en KaKu versie 2.1.0.

Maar helaas, mijn probleem is hetzelfde gebleven... Ik kan wel pairen maar daarna kan ik geen KaKu bedienen. :(
(gekke is en blijft dat Homey wel de state correct detecteert als ik de oorspronkelijke afstandsbediening gebruik.)

En geloof mij, ik geloof in de filosofie van het product en ook in het geen wat Athom tot nu toe gelukt is.
Eerst had ik ook wel eens problemen, en daar "tekende ik voor"... immers beta software.
Probleem is nu dus dat ik niks meer kan met de Homey gezien ik alleen maar KaKu in huis heb... en geen reactie van support wekt dan toch enige frustratie op.

Neemt niet weg dat ik netjes blijf reageren, hoor. En stiekem ook hoop dat iemand een fix heeft, want ik had het eerst toch redelijk leuk werkend met een paar flows :)
Ik heb sinds de versie 2.0.5 van de KaKu app geen problemen meer. Zoals ik in mijn eerdere bericht aangaf duurt het nog wel lang voordat Homey de eerste keer een signaal stuurt tijdens het koppelen maar daarna gaat het snel.

Ik heb het volgende gedaan met het pairen van standaard ontvangers:

- Type AC-XXX gebruiken om te koppelen (Dit werkte voor mij voor alle types die via AC of ARC werken)
- Ik druk de knop in van mijn remote (of eigenlijk druk ik de knop in via Domoticz maar dat is in principe hetzelfde)
- Homey ontvangt het signaal en je kan nu het aan/uit testen. De eerste keer schuiven even geduld hebben (bijna 10 seconden). Daarna kan je snel schakelen.
- Nieuwe device in je flow gebruiken.

Range is vrij goed bij mij. Gaat door 2 betonnen vloeren naar zolder zonder al te veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylocke schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:43:
[...]

Ik heb sinds de versie 2.0.5 van de KaKu app geen problemen meer. Zoals ik in mijn eerdere bericht aangaf duurt het nog wel lang voordat Homey de eerste keer een signaal stuurt tijdens het koppelen maar daarna gaat het snel.

Ik heb het volgende gedaan met het pairen van standaard ontvangers:

- Type AC-XXX gebruiken om te koppelen (Dit werkte voor mij voor alle types die via AC of ARC werken)
- Ik druk de knop in van mijn remote (of eigenlijk druk ik de knop in via Domoticz maar dat is in principe hetzelfde)
- Homey ontvangt het signaal en je kan nu het aan/uit testen. De eerste keer schuiven even geduld hebben (bijna 10 seconden). Daarna kan je snel schakelen.
- Nieuwe device in je flow gebruiken.

Range is vrij goed bij mij. Gaat door 2 betonnen vloeren naar zolder zonder al te veel problemen.
Zelfde ervaring hier. Met daarbij als toevoeging dat ik Homey ook een eigen signaal heb laten genereren en dat dat nu ook aardig goed werkt. Soms duurt het nog wel eens een paar seconden voordat het signaal daadwerkelijk verstuurd wordt. Geen idee waar dat dan aan ligt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Als ik mij goed herinner heb ik lang gewacht tijdens het pairen van de KaKu socket. Maar geen resultaat.

Ik zal voor de zekerheid vanavond nog eens proberen. Maar ik vrees dat ik geen geluk zal hebben. Let wel: ik heb al KaKu problemen voor de rewrites er waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Corvo schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:40:
Als ik mij goed herinner heb ik lang gewacht tijdens het pairen van de KaKu socket. Maar geen resultaat.

Ik zal voor de zekerheid vanavond nog eens proberen. Maar ik vrees dat ik geen geluk zal hebben. Let wel: ik heb al KaKu problemen voor de rewrites er waren.
Bij het pairen hoef je niet te wachten, die pakt hij als het goed is zo op. Daarna bij de volgende stap krijg je zo'n schuifje te zien; daar moet je even wachten nadat je die hebt laten verschuiven. Net nog even getest met 2.0.6 en dat gaat gewoon goed. Heb helaas geen ervaring met 2.1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Tylocke schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Bij het pairen hoef je niet te wachten, die pakt hij als het goed is zo op. Daarna bij de volgende stap krijg je zo'n schuifje te zien; daar moet je even wachten nadat je die hebt laten verschuiven. Net nog even getest met 2.0.6 en dat gaat gewoon goed. Heb helaas geen ervaring met 2.1.0.
Helaas, ik heb de procedure met zowel "Copy a remote" als ook "Generate signal" geprobeerd. Hoe lang ik ook wacht, het mag niet baten.

Als je in Chrome de developer tools aan zet, dan zie je wat de "pakketjes" wat Homey detecteert/verstuurd. Deze komen netjes overeen... (vandaar ik ook meer en meer bang ben dat het een hardware probleempje is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corvo schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:33:
[...]

Helaas, ik heb de procedure met zowel "Copy a remote" als ook "Generate signal" geprobeerd. Hoe lang ik ook wacht, het mag niet baten.

Als je in Chrome de developer tools aan zet, dan zie je wat de "pakketjes" wat Homey detecteert/verstuurd. Deze komen netjes overeen... (vandaar ik ook meer en meer bang ben dat het een hardware probleempje is)
Dan heeft jouw Homey mogelijk een hardware probleem en zou ik met Athom hierover in contact raken. Het werkt wel alleen bij jou specifiek niet op dit moment. Je kan refereren naar oa dit topic dat het bij anderen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
Ik heb het zelfde probleem en maak me net zo druk al jullie. Het blijkt echter te gaan om een firmware probleem.

Dit is het bericht van iemand op het forum die reageert op mijn probleem.:

@tim1990 i have problems with kaku switching pairing works, but actual switching does not.
I had a debug session with athom and it seems that when homey transmits, the process crashes (stack overflow). so the cause is found (at least in my situation). Guess a solition will be (hopefully) in the next firmware.

Dus het komt goed! Alleen de vraag is wanneer. Blijf het echter vreemd vinden dat het bij heel veel mensen goed gaat en bij sommige niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Corvo schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:33:
[...]

Dat is erg jammer om te horen. Het zou me niet verbazen als ze in 2.1.0 exact dezelfde fout zit als in 2.0.2. Je zou hem weer gewoon op stable release kunnen zetten en kijken of je de KaKu app naar 2.0.5 of 2.0.6 kan brengen. Die versies werken in ieder geval wel voor mij.
TimK1990 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:41:
Ik heb het zelfde probleem en maak me net zo druk al jullie. Het blijkt echter te gaan om een firmware probleem.

Dit is het bericht van iemand op het forum die reageert op mijn probleem.:

@tim1990 i have problems with kaku switching pairing works, but actual switching does not.
I had a debug session with athom and it seems that when homey transmits, the process crashes (stack overflow). so the cause is found (at least in my situation). Guess a solition will be (hopefully) in the next firmware.

Dus het komt goed! Alleen de vraag is wanneer. Blijf het echter vreemd vinden dat het bij heel veel mensen goed gaat en bij sommige niet.
Dit zal wel komen door de nieuwe app en de grote hoeveelheid versies daarvan. 2.0.2 werkte voor mij (en Corvo blijkbaar) niet goed, sinds 2.0.5 en 2.0.6 wel weer. 2.1 werkt blijkbaar niet goed maar die zit ook in de beta channel. Wel jammer dat dit gedeelte zo veel problemen veroorzaakt want net voor versie 2.0 liep juist alles erg lekker van KaKu.

Is de z-wave update al geweest trouwens? Wil wel eens even gaan kijken of ik daar iets op kan gaan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
Het aparte is dan weer dat voor mij het sinds firmware 0.8.35 niet meer werkt.

Ik hoop dat het opgelost word. Het gekke is alleen dat ik toch het gevoel krijg dat er "meedere" versies bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylocke schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:45:
[...]

Dat is erg jammer om te horen. Het zou me niet verbazen als ze in 2.1.0 exact dezelfde fout zit als in 2.0.2. Je zou hem weer gewoon op stable release kunnen zetten en kijken of je de KaKu app naar 2.0.5 of 2.0.6 kan brengen. Die versies werken in ieder geval wel voor mij.

[...]

Dit zal wel komen door de nieuwe app en de grote hoeveelheid versies daarvan. 2.0.2 werkte voor mij (en Corvo blijkbaar) niet goed, sinds 2.0.5 en 2.0.6 wel weer. 2.1 werkt blijkbaar niet goed maar die zit ook in de beta channel. Wel jammer dat dit gedeelte zo veel problemen veroorzaakt want net voor versie 2.0 liep juist alles erg lekker van KaKu.

Is de z-wave update al geweest trouwens? Wil wel eens even gaan kijken of ik daar iets op kan gaan aansluiten.
De zwave update zit nu volgens mij ook in de BETA channel en daar gaan ook gemixte verhalen over. Dus om op zijn zachts te zeggen. Ze zijn er nog niet helemaal.

Als ik lees dat er daadwerkelijk een stack overflow gethrowed wordt door de nieuwe code van de Kaku dan vraag ik mijn zeer ernstig af of dat er goed getest is. Het lijkt mij namelijk totaal niet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
TimK1990 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:34:
Het aparte is dan weer dat voor mij het sinds firmware 0.8.35 niet meer werkt.

Ik hoop dat het opgelost word. Het gekke is alleen dat ik toch het gevoel krijg dat er "meedere" versies bestaan.
Ter info:
Bij mij zijn de KaKu problemen begonnen sinds de update naar 0.8.39.
Gezien ik alleen KaKu heb momenteel (en dus niks effectiefs kan met de Homey), heb ik dus eens de experimental update geprobeerd (zonder succes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Corvo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:39:
[...]

Ter info:
Bij mij zijn de KaKu problemen begonnen sinds de update naar 0.8.39.
Gezien ik alleen KaKu heb momenteel (en dus niks effectiefs kan met de Homey), heb ik dus eens de experimental update geprobeerd (zonder succes).
Met die update is toch ook ergens de 2.0 versie van de KaKu app gekomen? Daar was het bij mij begonnen in ieder geval.
Webgnome schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:21:
[...]

De zwave update zit nu volgens mij ook in de BETA channel en daar gaan ook gemixte verhalen over. Dus om op zijn zachts te zeggen. Ze zijn er nog niet helemaal.

Als ik lees dat er daadwerkelijk een stack overflow gethrowed wordt door de nieuwe code van de Kaku dan vraag ik mijn zeer ernstig af of dat er goed getest is. Het lijkt mij namelijk totaal niet.
Jammer om te horen dat dit ook niet lekker loopt tot nu toe. Homey was oorspronkelijk bedoeld om mijn Pi met Domoticz te vervangen maar daar heb ik een stabiele Kaku en Z-Wave voor nodig, en beiden zijn helaas verre van dat :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:21:
[...]

Op Slack lees ik vooral positieve ervaringen, idem voor mijzelf met de z-wave rewrite. Probleem is alleen dat de fibaro app basis was, en alle andere z-wave app's gemaakt moeten worden door samenwerking Athom/Community. Ieder z-wave device kan als algemeen toegevoegd worden. Voorbeeld van hoe dit gegaan is met bijvoorbeeld de Fibaro Smoke sensor 2 waar de config file niet juist was en daardoor na koppeling niet uitlas wat de temperatuur was of dat er een alarm afging, inmiddels na aanpassingen vanuit de community / Athom werkt hij. En bijvoorbeeld de Fibaro multisensor gaf wel een melding bij beweging maar als hij verplaatst werd (tamper alarm) gaf hij dat niet door. Check maar eens de Fibaro github

Voordat het een complete rewrite is en nu als eerste test openbaar zeg ik meer dan geslaagd, nu uitbouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 07:15:
[...]

Op Slack lees ik vooral positieve ervaringen, idem voor mijzelf met de z-wave rewrite. Probleem is alleen dat de fibaro app basis was, en alle andere z-wave app's gemaakt moeten worden door samenwerking Athom/Community. Ieder z-wave device kan als algemeen toegevoegd worden. Voorbeeld van hoe dit gegaan is met bijvoorbeeld de Fibaro Smoke sensor 2 waar de config file niet juist was en daardoor na koppeling niet uitlas wat de temperatuur was of dat er een alarm afging, inmiddels na aanpassingen vanuit de community / Athom werkt hij. En bijvoorbeeld de Fibaro multisensor gaf wel een melding bij beweging maar als hij verplaatst werd (tamper alarm) gaf hij dat niet door. Check maar eens de Fibaro github

Voordat het een complete rewrite is en nu als eerste test openbaar zeg ik meer dan geslaagd, nu uitbouwen :)
Het is een mooie ontwikkeling dat Athom de community vraagt om mee te helpen. Wat ik alleen wel een beetje jammer vind is het gebruik van Slack. Hierdoor krijg je dus dit soort info niet mee als je alleen maar het forum tot je beschikking hebt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Sinds 2 dagen begint Homey om even na 8 uur te roepen dat de zon onder gaat :(
en dat dit eigenlijk om 21.24 zou moeten gebeuren. volgens de lijst die te vinden is op internet

Maar nu zie ik 2 tijden staan met twee uur verschil ? Iemad enig idee waarom dit gebeurt ? Meende dat het met zomer/wintertijd te maken had. Maar kijk ik naar de tijden dan klopt dat niet.

Tijd Homey

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
error33 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:22:
Sinds 2 dagen begint Homey om even na 8 uur te roepen dat de zon onder gaat :(
en dat dit eigenlijk om 21.24 zou moeten gebeuren. volgens de lijst die te vinden is op internet

Maar nu zie ik 2 tijden staan met twee uur verschil ? Iemad enig idee waarom dit gebeurt ? Meende dat het met zomer/wintertijd te maken had. Maar kijk ik naar de tijden dan klopt dat niet.

[afbeelding]
Is de eerste niet simpelweg GMT en de tweede de ETC?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, eerste is GMT. Tweede is gewoon jouw timezone.
Kijk eens bij Settings - Location of je locatie wel correct gedetecteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Fire69 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 07:11:
Yep, eerste is GMT. Tweede is gewoon jouw timezone.
Kijk eens bij Settings - Location of je locatie wel correct gedetecteerd wordt.
Ondanks dat de tijd in onze timezone (NL) goed wordt weergegeven stond de locatie ergens bij de evenaar ??? Deze zal dan wel versprongen zijn door een of andere vreemde reden. Na de update van 0.9.1 werkte de zonsondergang goed.

Locatie aangepast, eens kijken water vanavond gebeurt :)

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik had hetzelfde, ik zat ergens in de oceaan links van Afrika. :)
Dit zou een soort van 0.0.0-punt zijn of zo zag ik ergens op het athom-forum (of Slack, weet niet meer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
0.9.2
Added raw Z-Wave parameter settings
Added multi-capability functionality
Added custom icon functionality for the `sensor` component
Fixed a bug where a device would not be added to the current visible Zone
Fixed a bug where Z-Wave Command Class versions wouldn't be right
Improved transmitting and receiving with 433 MHz & 868 MHz

[ Voor 4% gewijzigd door Tweaqer op 05-08-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angelgamer schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:11:
0.9.2
Added raw Z-Wave parameter settings
Added multi-capability functionality
Added custom icon functionality for the `sensor` component
Fixed a bug where a device would not be added to the current visible Zone
Fixed a bug where Z-Wave Command Class versions wouldn't be right
Improved transmitting and receiving with 433 MHz & 868 MHz
Got it up and running _/-\o_ Ben benieuwd wat vandaag gaat brengen :)

Edit:
Let op, update is weer in het beta kanaal mocht je willen updaten -> https://firmware.athom.com/

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 05-08-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Ik zag ook al de Greenwave app vanmorgen. Die kon ik toen nog niet installeren ivm firmware die nog niet gereleased was, gelijk nu ook maar installeren! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TimK1990
Mijn KAKU problemen lijken opgelost te zijn met deze update!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
TimK1990 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:19:
Mijn KAKU problemen lijken opgelost te zijn met deze update!
Nu Corvo / TimK1990 nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
That's me ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:45
Als ik het vinkje aanzet om experimentele updates te ontvangen krijg ik een melding dat als ik de normale updates weer wilt krijgen de hele homey gerest moet worden.

Wat is dit voor belachelijks ? Als er nu dus een stable versie uitkomt kan ik hier niet naartoe vanaf een experimentele versie ?

Dan ben je alle geïnstalleerde/ingestelde app's kwijt en gemaakte flows etc. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwam vandaag achter een nieuwe ' feature' (github). Op het moment dat je meerdere APAR-150 devices aanmaakt met daarbij aangevende dat je een custom signaal wil gebruiken komt het voor dat een signaal niet unique is. Dat heeft dus hier tot gevolg gehad dat ik een lamp in de slaapkamer uit deed (toen ik de APAR 150 toevoegde ) en mijn pc vervolgens uit ging om dat die APAR-150 blijkbaar het zelfde signaal gebruikt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
haha ja ik bedoel '@TimK1990 nu Corvo nog' natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firetrooper schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:56:
Als ik het vinkje aanzet om experimentele updates te ontvangen krijg ik een melding dat als ik de normale updates weer wilt krijgen de hele homey gerest moet worden.

Wat is dit voor belachelijks ? Als er nu dus een stable versie uitkomt kan ik hier niet naartoe vanaf een experimentele versie ?

Dan ben je alle geïnstalleerde/ingestelde app's kwijt en gemaakte flows etc. ??
Als je nu stabiel op 0.8.39 zit en ze maken 0.9.1 straks stabiel beschikbaar en je doet een update ben je ook al je z-wave devices kwijt door de rewrite. Gezien de rewrite van infrarood/bluetooth verwacht ik daar hetzelfde. Ik weet niet wat jouw verwachtingen zijn van een product wat nog niet eens in de verkoop is maar alleen als kickstarter / geek pre-order beschikbaar is maar hierdoor weet je dat je er nog geen productie omgeving op moet vertrouwen.
Firetrooper schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 07:21:
[...]

Zat ook al te zoeken, lijkt erop dat als je nu besteld hij medio september pas geleverd gaat worden.

Jammer, ik lees op de forums dat ze druk bezig zijn met Z-wave, gezien ik nu alleen z-wave devices heb is dit voor mij wel het belangrijkste punt.
Omdat ik zag dat het je vooral om z-wave devices gaat check dan de firmware pagina maar eens.Dit staat bij update 0.9.1:
Note: all old Z-Wave, Infrared and devices with custom capabilities will be automatically removed upon install.
https://firmware.athom.com/

En zoals elke vrijdag ook weer een update in het software topic:
Summary Week 31 (August 1 - August 5)

What a week! Homey v0.9.1 has been received very well, so we're really glad that our hard work has paid off! :-)

Homey v0.9.2 has been released today as well, which fixes a few smaller bugs, and adds more possibilities for developers.

From now on we'll focus on Homey v0.10.0 which will include the promised Infrared upgrade. Bluetooth Low Energy will be added in the update thereafter, and from then on Notification Center and Music.

I also want to give a huge shoutout to our community! Last week a lot of first Z-Wave Apps were released, and during development we got a lot of feedback, code contributions and even some snacks delivered! So thank you all so much for that, it really boosts our morale and work quality!

Personally I'll be leaving for a two-week holiday, so these updates will be missing for just two weeks. Most of our guys (and as of next week even a girl!) will continue working to keep delivering the best product ever!

Enjoy your weekends!
Bron: https://forum.athom.com/d...ment/28691/#Comment_28691

[ Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 05-08-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:45
lubbertkramer schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:52:
[...]

Als je nu stabiel op 0.8.39 zit en ze maken 0.9.1 straks stabiel beschikbaar en je doet een update ben je ook al je z-wave devices kwijt door de rewrite. Gezien de rewrite van infrarood/bluetooth verwacht ik daar hetzelfde. Ik weet niet wat jouw verwachtingen zijn van een product wat nog niet eens in de verkoop is maar alleen als kickstarter / geek pre-order beschikbaar is maar hierdoor weet je dat je er nog geen productie omgeving op moet vertrouwen.

[...]

Omdat ik zag dat het je vooral om z-wave devices gaat check dan de firmware pagina maar eens.Dit staat bij update 0.9.1:

[...]

https://firmware.athom.com/

En zoals elke vrijdag ook weer een update in het software topic:

[...]

Bron: https://forum.athom.com/d...ment/28691/#Comment_28691
Ik heb nog geen zwave op de Homey zitten, deze zitten nog veilig op domoticz.

Heb nu alleen nog geen antwoord op mijn vraag 8)7 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firetrooper schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:23:
[...]

Maar dan moet de schade toch meevallen wat je opnieuw zou moeten doen als je nog veilig op Domoticz zit? Ik zou dat dan blijven zolang het niet versie 1.0 is, dan is er oa de mogelijkheid tot backup en mogen apps niet meer omvallen door een update.

Heb naast mijn Hue/Lifx vooral fibaro z-wave spullen maar werken stabiel, missen nog wat mogelijkheden met kaarten op dit moment maar de wallplug, smokesensor en multisensor werken al goed, geven in ieder geval alle informatie door aan Homey die ze leveren. Afgelopen week is er in samenwerking met de community een drietal updates uitgerold voor de fibaro z-wave app en ik verwacht hetzelfde met de andere z-wave apps als greenwave etc naar wat ik op slack lees.

Je vraag of je terug kunt naar stabiel, na versie 1.0 kun je terug naar stabiel volgens Emile op slack :)

[ Voor 27% gewijzigd door lubbertkramer op 05-08-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Wat kan er nu eigenlijk niet met Domoticz dat wel met Homey kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Muyz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:07:
Wat kan er nu eigenlijk niet met Domoticz dat wel met Homey kan?
Kaku + zwave + voice

overigens zou ik als ik jou (of Firetrooper) was kijken om domoticz als controller toe te voegen in homey zodat je wel de devices kunt gebruiken. met fibaro hc 2 ging dat vrij aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Angelgamer schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:41:
[...]

Kaku + zwave + voice

overigens zou ik als ik jou was kijken om domoticz als controller toe te voegen in homey zodat je wel de devices kunt gebruiken. met fibaro hc 2 ging dat vrij aardig
Ik begrijp je antwoord niet, want ik heb KAKU, Z-Wave en voice hier gewoon werkend met Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Domoticz heeft zelf geen voice dus dat doe je dan met een app denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Angelgamer schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:44:
Domoticz heeft zelf geen voice dus dat doe je dan met een app denk ik?
Nee, gewoon met Siri :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Ik heb nu Homey v0.9.2 en KaKu v2.1.1, en inderdaad... FIXED!! *O*
Kan ik eindelijk mijn lampen weer aan elkaar knopen met flows. My inner geek approves ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Firetrooper schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:23:
[...]

Maar, heb je Homey niet toegevoegd als node in je Domoticz Z-wave netwerk?

Ik heb hem nu in m'n Zipabox netwerk zitten maar, kon bij de vorige versie nog wel alle devices "zien" nu, is die knop verdwenen om devices te zoeken in het Z-wave netwerk terwijl de inclusion wel bestaat :?

Ik wil eerst alles via deze weg aan de praat krijgen voordat ik alle devices naar Homey overzet en de Zipabox laat verstoffen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Steefph op 06-08-2016 08:22 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Ik wil toch eens gaan stoeien met Z-Wave. Om te beginnen een (multi-)sensor voor licht (lux).

Liefst een sensor die ook aan (usb) power kan worden gehangen. Iemand enige tips en/of ervaringen?
(Ik heb v0.9.2)

Ik was zelf aan het kijken naar deze:
pricewatch: Aeotec Multisensor 6
...maar ik heb geen idee of deze werkt i.c.m. Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Corvo schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:12:
Ik wil toch eens gaan stoeien met Z-Wave. Om te beginnen een (multi-)sensor voor licht (lux).

Liefst een sensor die ook aan (usb) power kan worden gehangen. Iemand enige tips en/of ervaringen?
(Ik heb v0.9.2)

Ik was zelf aan het kijken naar deze:
pricewatch: Aeotec Multisensor 6
...maar ik heb geen idee of deze werkt i.c.m. Homey.
Werkt nog niet, er is nog geen Aeotec app omdat eerst de tijd in de fibaro app gestoken is. Qua sensor prima ding. Werkt eigenlijk even goed als fibaro met inderdaad externe power als voordeel. De accu van fibaro gaat trouwens ongeveer zo'n jaartje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revelc
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-06 17:47
In de gebruiksaanwijzing van de fibaro multisensor staat batterijduur 2 jaar, bij standaard instellingen, toevallig vandaag binnen gekregen.
Mooi klein ding wel, nu nog even spelen met de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
revelc schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 22:17:
In de gebruiksaanwijzing van de fibaro multisensor staat batterijduur 2 jaar, bij standaard instellingen, toevallig vandaag binnen gekregen.
Mooi klein ding wel, nu nog even spelen met de instellingen.
Het hangt er helemaal vanaf hoe je oa. reporting instelt, 1 tot 2 jaar is misschien een betere indicatie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Ik heb hem omgebouwd naar USB-voeding: ThinkPadd in "[DIY] USB stroom op de Fibaro Motion Sensor (fgms-001)"
(Geen Homey in gebruik, maar heb wel dezelfde sensor ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revelc
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-06 17:47
Komt toch binnen hier, eerst maar eens kijken hoelang batterij meegaat( uiteraard hangt dat af van instellingen) maar het is een optie, mocht hij het niet lang volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Mooie hack ThinkPad! Misschien doe ik dat ook nog wel voor een van mijn motion sensors. Zelf vind ik wel het voordeel van de batterij dat je makkelijk die sensor ergens kunt plaatsen en niet afhankelijk bent van een stroompunt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tweaqer op 07-08-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Zeer bruikbare feedback, thanks @ThinkPad en @Angelgamer :)

Dan ga ik zometeen de sensor van Fibaro bestellen. Als de batterij echt zo lang mee gaat, dan wil ik dat wel eens uitproberen. Anders doe ik de DIY USB-mod alsnog wel.

Is de batterij meegeleverd bij de Fibaro MultiSensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corvo schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 18:23:
Zeer bruikbare feedback, thanks @ThinkPad en @Angelgamer :)

Dan ga ik zometeen de sensor van Fibaro bestellen. Als de batterij echt zo lang mee gaat, dan wil ik dat wel eens uitproberen. Anders doe ik de DIY USB-mod alsnog wel.

Is de batterij meegeleverd bij de Fibaro MultiSensor?
Jazeker :) Heb er momenteel 3 beneden in combinatie met Homey maar werkt zoals het hoort. Mis nog enkele kaarten maar die komen met de updates van de app in samenwerking Athom/Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23
Is er hier iemand die het Danalock gebruikt met Homey?
Ben benieuwd naar de mogelijkheden. Ik weet dat je bij de Invited smartlock ook kan zien of de deur dicht is. Kan dat met Danalock ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:31
Jovink538 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 06:34:
Is er hier iemand die het Danalock gebruikt met Homey?
Ben benieuwd naar de mogelijkheden. Ik weet dat je bij de Invited smartlock ook kan zien of de deur dicht is. Kan dat met Danalock ook?
Danalock werkte bij mij in één keer.
maar je kan niet zien of de deur dicht is.. alleen of de deur op slot of open gaat. (geen terug koppeling of het succes vol was) zo kan de deur ook op slot gaan terwijl deze de deur zelf nog open staat.
echter is dat een tekortkoming van Danalock.

icm een magneet contact kan je wel een flow maken dat als de deur dicht is en het is 23:00 laat Danalock de deur op slot doen.
Openen is lastiger en is altijd bij mij een handmatige actie omdat Danalock de deurklink direct laat zakken. (in mijn geval met de tochtstrippen gaat de deur dan direct een cm open)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
carpcatcher schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:24:
[...]

Danalock werkte bij mij in één keer.
maar je kan niet zien of de deur dicht is.. alleen of de deur op slot of open gaat. (geen terug koppeling of het succes vol was)
Je kan even contact opnemen met de developer, denk dat het nog ontbreekt in de applicatie als danalock het wel mogelijk maakt dit uit te lezen. Zag je eerder ook bij de fibaro app, uitlezen verschillende sensoren nog niet toegevoegd maar zijn nu beschikbaar na updates van de fibaro app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Bedankt voor je reactie. Zojuist een besteld.
Ik heb ook een invited smartlock. Ben er benieuwd wat mij beter bevalt. Ik wil de Danalock op mijn achterdeur omdat we daar vaak door heen gaan en nu kan ik ook gewoon de deur klink gebruiken.
En savonds de deur automatisch vergrendelen. Lijkt me ideaal.

Oja werkt het ook met een 3 puntssluiting waar bij je hem met de cilinder vergrendeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:31
Jovink538 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:53:
Oja werkt het ook met een 3 puntssluiting waar bij je hem met de cilinder vergrendeld?
durf ik niet te zeggen.. de motor is niet heel sterk.
ik heb de invited smartlock ooit eens bij iemand gezien, zag er wel degelijker uit, maar ik vond het geluid wat het maakte te luid.. zeker omdat ik vaak laat thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
carpcatcher schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:00:
[...]

durf ik niet te zeggen.. de motor is niet heel sterk.
ik heb de invited smartlock ooit eens bij iemand gezien, zag er wel degelijker uit, maar ik vond het geluid wat het maakte te luid.. zeker omdat ik vaak laat thuis kom.
De invited maakt inderdaad een hoop herrie maar verder ben ik er tevreden mee.

Ik zal morgen de Danalock eens proberen op mijn voordeur. Daar zit een 3 punt sluiting op. Op de achterdeur zit er ook een maar die is kruk bediend. Die moet ik vervangen dus als dat te zwaar is voor Danalock dan zet ik er een gewoon slot op.
Er komt toch een rolluik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@Fire69 : jij hebt toch ook de icalender op je Homey draaien nav de deze post? https://forum.athom.com/d...ender-to-voice-app-v0-1-4

Doet hij het bij jou? Ik heb netjes de instructie gevolgd. In iCloud aangeven dat ik een publieke agenda wil, de URL omgezet via de site van https://icaltogcal.com/. Die in mijn Google agenda erin gehangen bij de 'andere agenda's's. Ik zie ook mijn afspraken staan.

Daarna de URL gepakt die Brinkie aangaf (Privé adres) en opgevoerd in mijn Homey

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pbL5K6gmLZ8M1LSb0SKSnxn7/full.png

en uiteraard de boel opgeslagen (niet gereboot ofzo want dat lijkt me niet nodig)

Als ik nu aan Homey vraag wat mijn komende agenda/afspraak is, zegt deze "je kalender is leeg ". Apart, want ik had er 1 die 20minuten later zou beginnen.

Heb jij eventueel tips waar ik moet beginnen met trobleshooten?

[ Voor 7% gewijzigd door Tallguy op 08-08-2016 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb het geconfigureerd staan, maar gebruik het eigenlijk niet door een vervelende bug die er nog in zit.
Ik zit nu op mijn telefoon dus het is lastiger testen, maar hij lijkt hier ook niet meer te werken.
Ik zal het straks wat uitgebreider bekijken.

[edit]
Het lijkt hier toch wel te werken.
Getest met stemcommando's 'volgende afspraak', 'agenda' en 'agenda morgen'.

Als je de url van je kalender in je browser gooit, download hij dan het ics-bestand?

[edit]
Ook in een flow werkt het correct.

[ Voor 33% gewijzigd door Fire69 op 08-08-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
Heeft iemand ervaringen met Homey en de Milight Dual White lampen?
Op internet kan ik niks vinden en we willen er graag 5 buiten tegen de garage gebruiken in een IP44 buitenlamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Ik neem aan dat "al dat z-wave spul" gewoon direct aan Homey is te koppelen zonder tussenkomst van bijvoorbeeld een Home Center, toch?
(tenminste, ik ga ervan uit dat het gewoon direct kan)

Maar hoe werk je dan de firmware/software bij van een Z-Wave device?
Ik gok eventjes dat dit (hopelijk) het enige nadeel is als je alles direct koppelt aan Homey.

Anyhoos, de Fibaro multisensor is eindelijk geleverd dus ik stap vanavond de wondere wereld van Z-Wave in. *O*

edit:
Iemand ook een idee of i.c.m. Homey "al dat z-wave spul" een mesh-network wordt?
(zoals gezegd: ik heb momenteel v0.9.2 en dus de z-wave rewrite)

[ Voor 14% gewijzigd door Corvo op 09-08-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corvo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:37:
Ik neem aan dat "al dat z-wave spul" gewoon direct aan Homey is te koppelen zonder tussenkomst van bijvoorbeeld een Home Center, toch?
(tenminste, ik ga ervan uit dat het gewoon direct kan)

Maar hoe werk je dan de firmware/software bij van een Z-Wave device?
Ik gok eventjes dat dit (hopelijk) het enige nadeel is als je alles direct koppelt aan Homey.

Anyhoos, de Fibaro multisensor is eindelijk geleverd dus ik stap vanavond de wondere wereld van Z-Wave in. *O*
Even in jouw voorbeeld, de fibaro multisensor koppel je niet aan de generieke Z-wave maar door middel van de Fibaro app. Heb zelf op die manier nu 3 maal de multi sensor, 2 maal de rooksensor en 2 maal de fibaro wallplug naast mijn Hue/Lifx verzameling. Dit doe je idd zonder tussenkomst van iets anders :) Let wel op dat er nog flink gesleuteld wordt aan de app, de devices werken maar er ontbreken nog her en der wat kaarten om te kunnen gebruiken :)

Wat betreft de update, daar heb ik ook nog geen idee van maar ik neem aan dat daar wel een oplossing voor komt :)

edit:
Ik heb nergens gelezen dat ze niet een mesh-netwerk creëren, de fibaro wallplug moest ik vlakbij Homey koppelen maar bevind zich nu werkend op een andere verdieping.

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 09-08-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Tallguy schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:51:
@Fire69 : jij hebt toch ook de icalender op je Homey draaien nav de deze post? https://forum.athom.com/d...ender-to-voice-app-v0-1-4

Doet hij het bij jou? Ik heb netjes de instructie gevolgd. In iCloud aangeven dat ik een publieke agenda wil, de URL omgezet via de site van https://icaltogcal.com/. Die in mijn Google agenda erin gehangen bij de 'andere agenda's's. Ik zie ook mijn afspraken staan.

Daarna de URL gepakt die Brinkie aangaf (Privé adres) en opgevoerd in mijn Homey

[afbeelding]

en uiteraard de boel opgeslagen (niet gereboot ofzo want dat lijkt me niet nodig)

Als ik nu aan Homey vraag wat mijn komende agenda/afspraak is, zegt deze "je kalender is leeg ". Apart, want ik had er 1 die 20minuten later zou beginnen.

Heb jij eventueel tips waar ik moet beginnen met trobleshooten?
Zelf heb ik het ook draaiend. en roept homey savonds om 22.00 welke afspraak ik morgen heb. heb je de interval ingesteld ? mogelijk dat de agenda nog niet binnen gehaald was.

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:55:
[...]

Wat betreft de update, daar heb ik ook nog geen idee van maar ik neem aan dat daar wel een oplossing voor komt :)

edit:
Ik heb nergens gelezen dat ze niet een mesh-netwerk creëren, de fibaro wallplug moest ik vlakbij Homey koppelen maar bevind zich nu werkend op een andere verdieping.
Updaten kan de Homey nog niet, maar da's niet verwonderlijk, de meeste andere controllers doen het ook niet.
Het zou zelfs zo zijn dat je met een HC ook niet zomaar alles kan updaten.

Ivm mesh, dit is gisteren door athom bevestigd. Homey gebruikt de ingebouwde functionaliteit van de z-wave chip hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
Corvo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:37:
Iemand ook een idee of i.c.m. Homey "al dat z-wave spul" een mesh-network wordt?
(zoals gezegd: ik heb momenteel v0.9.2 en dus de z-wave rewrite)
Houd er wel rekening mee dat Z-wave nodes die gevoed worden door een batterij, zoals de Fibaro multisensor, nooit fungeren als een routing node in je mesh netwerk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

error33 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:09:
[...]

Zelf heb ik het ook draaiend. en roept homey savonds om 22.00 welke afspraak ik morgen heb. heb je de interval ingesteld ? mogelijk dat de agenda nog niet binnen gehaald was.
Interval staat op 5min. En hij geeft ook nu nog steeds aan dat mijn kalender leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Om nog even terug te komen op het Danalock. Hij werkt op een meerpuntsluiting.
Je kan de snelheid en de kracht instellen.

Ik moet zeggen dat ik mogelijkheden in de Homey app (iOS)wat matig vind. Alleen open of opslot. Geen keus om alleen te ontgrendelen voor zo ver ik het nu zie.
Hoop dat ze dat nog gaan aanpassen.
Pagina: 1 ... 18 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.