Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-07 18:36
Anoniem: 744477 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:41:
Thanks! Er komt binnenkort een nieuwe WiFi bridge / upgrade voor de nieuwste MiLight E27 8W lamp kleur + warm wit en koud wit ( pricewatch: Milight RGBWW 8W E27 ). Deze zal naar mijn mening erg goed kunnen concurreren met de Hue kleuren bulb.

Al zullen de mogelijkheden wel eerst onderzocht moeten worden.
De nieuwe WiFi bridge i.c.m. Homey.
Klinkt mooi, maar wanneer krijgen we een keer een GU10 versie?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 744477

kasteleman schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:21:
[...]

Klinkt mooi, maar wanneer krijgen we een keer een GU10 versie?
;)
productreview: Milight GU10 RGBW review door Jochemd13 :P.

Er zijn wel nieuwe 6 watt en 12 watt downlights. Deze werken binnenkort ook via WiFi, dus zodra Homey hier is gearriveerd zal dit ook zeker worden getest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Anoniem: 744477 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:58:
[...]

productreview: Milight GU10 RGBW review door Jochemd13 :P.

Er zijn wel nieuwe 6 watt en 12 watt downlights. Deze werken binnenkort ook via WiFi, dus zodra Homey hier is gearriveerd zal dit ook zeker worden getest!
Die had ik dus totaal gemist. Wat wordt bedoeld met werken binnenkort ook via wifi? heb mijn Homey al, dus dat is niet de beperkende faktor.... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door kasteleman op 08-06-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 744477

Deze serie beschikt al over een WiFi module ( productreview: Milight Wi-Fi Box - Internet Remote Control review door PhoeniX1992 ).

Dit is geschikt voor RGB + Warm Wit (3000K) lampen (E27, E14 en GU10).

Inmiddels is er een nieuwe generatie op de markt, RGBWW. Deze serie heeft RGB + 2700K tot 6500K in één. Op dit moment zijn er alleen downlights en één E27 8W lamp beschikbaar. Wellicht in de toekomst ook een nieuwe GU10 versie. Ik dacht dat je daar op doelde =).

Er is alleen nog geen nieuwe module/update voor deze RGBWW serie, vandaar dat de nieuwste versie nog niet aangestuurd kan worden via Homey, maar de 'oudere' serie dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 11:53
Anoniem: 744477 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:37:
Deze serie beschikt al over een WiFi module ( productreview: Milight Wi-Fi Box - Internet Remote Control review door PhoeniX1992 ).

Dit is geschikt voor RGB + Warm Wit (3000K) lampen (E27, E14 en GU10).

Inmiddels is er een nieuwe generatie op de markt, RGBWW. Deze serie heeft RGB + 2700K tot 6500K in één. Op dit moment zijn er alleen downlights en één E27 8W lamp beschikbaar. Wellicht in de toekomst ook een nieuwe GU10 versie. Ik dacht dat je daar op doelde =).

Er is alleen nog geen nieuwe module/update voor deze RGBWW serie, vandaar dat de nieuwste versie nog niet aangestuurd kan worden via Homey, maar de 'oudere' serie dus wel.
Ik had eigenlijk gehoopt dat jij iets meet inside info had wanneer we die update / module kunnen verwachten. Die wordt al een behoorlijke tijd beloofd.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Vol enthousiasme al aan het kijken naar de rgbww, maar dat wordt hem dus nog niet....jammers, heb nl 3 nieuwe gu10 spots nodig en de hue zijn me toch te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-12-2023
Milight 2.4G wireless E27 6W RGBW LED spotlight Dimmable Bulb lamp 86-265V

kan deze gekoppeld worden aan een HUE? Iemand ervaring mee? prijs is heel aardig en aantrekkelijker dan hue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-07 13:51
oertje schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 01:01:
Milight 2.4G wireless E27 6W RGBW LED spotlight Dimmable Bulb lamp 86-265V

kan deze gekoppeld worden aan een HUE? Iemand ervaring mee? prijs is heel aardig en aantrekkelijker dan hue
Helaas kan Milight niet direct gekoppeld worden aan Hue, ze werken beiden op een totaal anders systeem (2.4Ghz vs Zigbee) maar via Homey moet iets mogelijk zijn toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Homey heeft de laatste 4 dagen bij opstart na de roterende oranje ring een constant rode ring en geen verbinding (offline op Athom site).

Geen idee waarom want de laatste weken geen wijzigingen gedaan, iemand anders dezelfde ervaring?

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-07 19:42
heeft ie misschien een update gedaan (naar .36) en dat ging mis? Even op de kop houden en dan reset hij zichzelf. (moet je wel alles opnieuw instellen)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dit een aantal weken geleden ook gehad.
Nadat ik contact opgenomen had met Emile heeft hij geconstateerd dat mijn settings corrupt waren... Zomaar, niks speciaal gedaan :/
Enige oplossing was een full reset.
Hij had een fix hiervoor geïmplementeerd, maar misschien is het probleem nog niet helemaal opgelost.
Kijk anders even met Emile of er nog iets aan te doen is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Webgnome schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:39:
heeft ie misschien een update gedaan (naar .36) en dat ging mis? Even op de kop houden en dan reset hij zichzelf. (moet je wel alles opnieuw instellen)
Dat op zijn kop opstarten had ik al diverse malen gedaan en had hetzelfde resultaat.
Zojuist een mail naar Athom gestuurd, hierna nogmaals de reset gedaan en kreeg een paarse ring update, daar is die nu mee bezig,. Nog even afwachten.

Lees dit op hun site:
•Paars - Homey is op dit moment zichzelf aan het updaten, of is op de kop aangezet (zet Homey dan uit en rechtop weer aan).

Kreeg de paarse ring pas na diverse malen ondersteboven aanzetten, heb nu al een uur een roterende paarse led ring.

Dan maar rechtop uit en weer aanzetten en hopen?
Dit dus uiteindelijk maar gedaan, Homey opnieuw gestart, oranje roterende opstart ring en gelijk daarna continue rode led ring. :(

Wacht reactie van Athom op de mail maar af, geen idee hoe je een full reset moet uitvoeren.

[ Voor 36% gewijzigd door BenEco op 10-06-2016 12:08 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 08:54
0.8.37 is online!
Homey v0.8.37 has just been released to experimental users.

Changelog:
Added `getName`, `getClass` and `getCapabilities` methods for drivers
Added a notification icon when Homey is not connected to the cloud
Fixed a bug where speech in a Flow would not be spoken back to a smartphone
Fixed a bug where devices would lose their zone
Fixed a bug where apps installed using `athom project --install `would be deleted after a reboot
Improved Dutch translation
Various improvements
Enjoy your weekend, and please report any issues here: https://github.com/athombv/homey/issues
Edit, nog maar even wachten op 0.8.38 voor je update:
An issue has already been found. Making Homey say something from the Flow Editor is broken (can not read property 'session' of null)
Bron: https://forum.athom.com/discussion/1613/homey-v0-8-37#latest

[ Voor 12% gewijzigd door keverjeroen op 10-06-2016 14:45 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-07 13:14
Is bij jullie KAKU nou een beetje stabiel? Het hele KAKU gebeuren werkt bij mij tegenwoordig vaker niet dan wel, tenminste via Homey (na minder dan 24 uur stopt KAKU er sowieso mee...) Hij zegt wel gewoon 'turning lights on', maar vervolgens gebeurt er helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BenEco schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:34:
[...]

Wacht reactie van Athom op de mail maar af, geen idee hoe je een full reset moet uitvoeren.
Je mag hem niet ondersteboven opstarten, dan gaat hij in recovery.

Zet hem uit en start terug normaal op. Na 10 seconden draai je hem ondersteboven.
Dan gaat hij beginnen praten.
Terug basis-setup doen via de homey-wifi. Daarna kan je kiezen om een full reset te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2021
heb ook een homey aangeschaft, leuk om mee te experimenteren, zit op laatste experimentele firmware van gisteravond.

Ben eenvoudig begonnen met kaku en hue. en de flow editor.

Nu wil ik een licht of ventilator aanroepen via homey
Via de flow editor begin met spraak opdracht en 2e kolom leeg eventueel, daarna in laatste kolom het licht of kaku produkt

Alleen dan komt er weinig beweging, als ik homey aanroep , en de voice naam/tag gebruik.
Doe ik iets verkeerd, of is mijn gedachten gang niet goed.

Iemand toevallig wat voorbeeld flows, of kan mij op andere manier op weg helpen.

Hue lampen staan wel in mn floweditor, Kaku kom ik nergens tegen.
Via de app en floweditor kan ik via de diverse vertrekken wel alles aan en uit zetten.

Heb homey op standaard engels staan, en praat ook engels tegen homey
Is nederlands al betrouwbaar?

Graag wat feedback indien mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welk stemcommando gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
Dat zal wel eens het probleem kunnen zijn.

Sleep het microfoontje, naar de kolom 'when' en dan vul ik daar het woord in
Denk ik te makkelijk?

De voice is Brian met een engelse vlag in de settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Leveren ze nu al uit dan?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Misschien die van mij geweest, stond op MP

Ik koop er misschien wel weer 1 als ze in de winkel liggen, zag al de eerste hardware probleempjes voorbij komen met IR, wacht wel op de 2.0, mocht die ooit komen.

Momenteel zit ik op een vera plus met rfxcom, werkt goed vergeleken met de huidige Homey, Somfy, kaku, z-wave, ook spraak bediening via Siri, Homey moet nog de nodige Nederlandse inburger cursussen volgen, cursus Engels zou ook geen kwaad kunnen voor Homey :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Jammer dat ze geen grote stappen maken, ik zit al maanden te kijken naar een gebruikersvriendelijkere optie dan pilight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pietpiet50 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 23:27:
[...]

Dat zal wel eens het probleem kunnen zijn.

Sleep het microfoontje, naar de kolom 'when' en dan vul ik daar het woord in
Denk ik te makkelijk?

De voice is Brian met een engelse vlag in de settings
Nee, da's de officiële juiste manier.
Maar welk woord gebruik je? Iets met 'light' erin? Want dat werkt niet omdat het tegenwerkt met de ingebouwde commando's met 'light' erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
Fire69 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:13:
[...]

Nee, da's de officiële juiste manier.
Maar welk woord gebruik je? Iets met 'light' erin? Want dat werkt niet omdat het tegenwerkt met de ingebouwde commando's met 'light' erin...
Heb even alles opnieuw er in gezet , en een paar lampen ipv alle lampen. Kreeg eerst wel een foutmelding van de hue app, maar tot nu toe gaat goed met de app.

In de flow staat dus microfoontje en dan de tekst 'strip' de kolom 'and' is leeg en de kolom 'then' heeft een gewone HUE white lamp, en heb gekozen voor 'turn on' de flow gesaved. Als ik op test druk gaat de lamp aan.

Maar zodra ik via: ok homey en dan strip of turn strip of turn strip on gebeurd er niets
Zodra ik turn all lights on dan gaan alle ingevoerde lampen aan (in dit geval 3) , en met turn all lights off gaan ze netjes allemaal uit.

Wat ik wil is dus middels een woordje een lamp aanzetten, en dat blijkt niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals je het nu hebt, kan het enkel lukken als je puur het woord 'strip' gebruikt. Als je 'strip aan' zegt, gaat je flow niet werken omdat hij echt achter enkel het woord strip 'zoekt'.
Wil je wat flexibiliteit en 'strip' in een zin kunnen gebruiken (strip aan, doe de strip aan, ...) dan moet je het anders doen.
Bekijk deze thread even:
https://forum.athom.com/d...oice-recognition-in-flows

En stel je flows in zoals in puntje 3. Zo kan je de gewenste worden in een zin gebruiken zonder dat je vast zit aan een vast commando. Werkt veel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keverjeroen schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:59:
0.8.37 is online!

[...]

Edit, nog maar even wachten op 0.8.38 voor je update:

[...]

Bron: https://forum.athom.com/discussion/1613/homey-v0-8-37#latest
Voor diegene die nog zat te wachten met de update, voor bovengenoemde probleem is diezelfde dag nog een fix vrijgegeven
Fixed a bug where speech didn't trigger from a Flow
Fixed a bug where Device settings were not accessible when a device was unavailable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Laatst online: 23:59
Misschien vloeken in de kerk,
Maar in de app store staat inmiddels van Jeroen Bos een app om Homey met Homewizard te koppelen.
Voor mijn migratie een uitkomst want gister wat getest en het lijkt te werken. Je kan nu de presets mee nemen in de flow als begin.

Zo ontstaat er voor menigeen een mooie combi tussen de HW en Homey. Als je Jeroen het voor elkaar gaat krijgen om meer data en aansturing uit HW te krijgen zou dat helemaal top zijn. Zeker zolang Homey voor een aantal zaken nog echt onbruikbaar is...

Ik dacht ik deel het even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Ik had Homey weer even een tijdje in de kast staan maar ben weer even bezig. In de nieuwe fow ed heb ik nu de opties map. Ik kan zo snel even niet vinden wat die doet. Kan ik flows die bij elkaar horen in een map doen? Zo ja hoe want slepen en rechter muisknop ed werkt niet ik zoek nog even verder maar als iemand het weet ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yamahaa schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:34:
Ik had Homey weer even een tijdje in de kast staan maar ben weer even bezig. In de nieuwe fow ed heb ik nu de opties map. Ik kan zo snel even niet vinden wat die doet. Kan ik flows die bij elkaar horen in een map doen? Zo ja hoe want slepen en rechter muisknop ed werkt niet ik zoek nog even verder maar als iemand het weet ....
Eronder gaan zitten en iets naar rechts bewegen, dat is de truc (mappen zijn nog beta) maar het is inderdaad een eerste stap naar dat je net als je devices kunt koppelen aan een kamer je flows kunt koppelen in een map/kamer/functie. Bijvoorbeeld ik heb de map Media waarin ik meerdere flows heb die te maken hebben met het afspelen van media zoals lampen uit bij starten film/serie, lampen aan bij pauzeren film/serie, reciever naar stand media bij aanzetten nvidia shield etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamahaa
Dank je wel ik ga straks verder proberen merci!

edit

Top werkt

[ Voor 26% gewijzigd door Yamahaa op 16-06-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:44
Z-Wave is going steady just like last weeks. While contacting Z-Wave support, we found out that nobody on the market is doing what we have done, which is creating a generic module that enables any app to talk to every command class. We're kind of proud of that and can't wait to ship it :-) Also here, expect to re-add your devices when it's shipped.
https://forum.athom.com/d...ment/26118/#Comment_26118
Bijzonder dit. Is domitica echt nog maar in zo'n stadium dat er zelfs voor Z-Wave only niet eens een generiek iets is om dingen aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Levertijd is aangepast op de website van q2 naar july.... Ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:50:
[...]

Bijzonder dit. Is domitica echt nog maar in zo'n stadium dat er zelfs voor Z-Wave only niet eens een generiek iets is om dingen aan te sturen?
Dat is er wel, maar Athom is niet tevreden met deze bestaande systemen en wil het liever anders doen.
Hoe dat afloopt zullen we moeten afwachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 22:23
Klinkt als prima iteratieve development. Met de lessen uit het verleden van anderen in het achterhoofd: Gun jezelf tijd om te leren en te breken, anders krijg je een omgekeerde piramide bouw die je tot in lengte van dagen zal achtervolgen.

Had natuurlijk ook graag snel meer feature en stabiliteit gezien, maar dit is wel de te kiezen strategie (mits genoeg geld op de bank om de public milestone te bereiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Fire69 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:59:
[...]

Dat is er wel, maar Athom is niet tevreden met deze bestaande systemen en wil het liever anders doen.
Hoe dat afloopt zullen we moeten afwachten...
Ze kunnen beter zorgen dat ze Z-wave gewoon werkt voordat ze van alles gaan uitvinden en anders willen doen met Z-wave.

Juli beschikbaar voor de consument ? Hebben ze al eerder gedaan, dan denk je als consument hem in Juli te ontvangen maar dan komen ze met een melding dat het toch iets later wordt.

Als ik zo op marktplaats kijk heb ik niet de indruk dat ze al grote stappen hebben gemaakt en Homey release klaar is

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mr. Noodle schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 07:41:
[...]

Ze kunnen beter zorgen dat ze Z-wave gewoon werkt voordat ze van alles gaan uitvinden en anders willen doen met Z-wave.

[...]
Da's nogal een kromme denkwijze.
Tuurlijk willen ze er voor zorgen dat het 'gewoon' werkt. :)
Maar wat ze nu proberen te doen is net wat jip_86 zo verwonderde, dat er nog niks generiek beschikbaar is.
Tot nu toe heeft iedere fabrikant zo wat zijn eigen implementatie (soms wel met eenzelfde (commerciële stack), maar ze moeten dan zelf per merk/model een eigen config aanmaken. Dit zorgt er vaak voor dat het heel lang duurt voordat minder populaire devices ondersteunt worden.
Athom heeft het nu zo gemaakt (maar dat dat zijn ze nu aan het herschrijven) dat je wanneer je een device toevoegt er gekeken wordt welke classes het device aanspreekt en er op deze manier generieke ondersteuning is.
Als dat dan niet volledig lijkt te werken (meestal omdat het device niet de correcte standaard volgt) zal er nu met het nieuwe systeem een app gemaakt kunnen worden om dit device te ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mr. Noodle schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 07:41:
[...]

Juli beschikbaar voor de consument ? Hebben ze al eerder gedaan, dan denk je als consument hem in Juli te ontvangen maar dan komen ze met een melding dat het toch iets later wordt.

Als ik zo op marktplaats kijk heb ik niet de indruk dat ze al grote stappen hebben gemaakt en Homey release klaar is
Oordelen op basis van gedachtes of ervaring maakt een groot verschil. Dat mensen Homey wegdoen kan losstaan van of Homey wel/niet werkt maar ook op keuze van inrichting of user interface die ze wensen (sommigen willen bv heel graag widgets terwijl dat gewoon een gimmick is :) )

Ik heb Homey thuisstaan en zie zeker stappen vooruit gemaakt worden mbt stabiliteit en andere zaken. Keuzes die zij maken zijn van Athom en ik denk dat met de rewrite van Zwave maar ook de nieuwe aanpak van 433mhz (kaku) ze grote stappen maken en ik kijk dan ook uit naar de aanstaande update :) Ik vertrouw zelfs al op Homey dmv een aantal flows ondanks dat deze nog weleens willen breken omdat ik op de experimentele lijn zit van updates :)

Verbetering en een stabiele v1.0 zou ik ook graag zien maar aangezien ze op veel vlakken het wiel moeten uitvinden en er eigenlijk nog geen / weinig voorgegaan zijn om alles in een apparaat te verenigen denk ik dat ze al aardig wat stappen gemaakt hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door lubbertkramer op 28-06-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik snap dat generieke verhaal niet zo, wat is daar dan anders aan dan alle andere domotica systemen?

in mijn vera heb ik ook gewoon en generic z-wave device staan.

https://1drv.ms/i/s!AjpVV9-YfT2eoy5roT2RpbZVAoaW

ik spreek/oordeel uit eigen ervaring dat homey nog lang niet af is, ook al zit je op een ''stabiele'' firmware het hele product blijft een beta product dat imo nog lang niet klaar is voor de winkels.

[ Voor 28% gewijzigd door Slux op 28-06-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
edit ging even fout aan mijn kant, kan helaas geen berichten verwijderen

[ Voor 193% gewijzigd door Slux op 28-06-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Noodle schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:28:
Ik snap dat generieke verhaal niet zo, wat is daar dan anders aan dan alle andere domotica systemen?

Blijkbaar heeft Vera dan inderdaad ook zo iets.
Ik heb hun verhaal ook niet echt verder onderzocht, met mijn huidige controller is het inderdaad zo dat ze elk device apart moeten toevoegen. Zelfs als er bvb van Fibaro een nieuwe versie is van een module, van FGR-211 naar FGR-212 of zo. Heel frustrerend.
ik spreek/oordeel uit eigen ervaring dat homey nog lang niet af is, ook al zit je op een ''stabiele'' firmware het hele product blijft een beta product dat imo nog lang niet klaar is voor de winkels.
Dat Homey nog lang niet af is zal niemand hier tegenspreken denk ik :)
De 'stabiele' firmwares zijn ook maar relatief. Ze zijn van .32 naar .39 gegaan, terwijl .38 veel stabieler was (ik heb dan ook geen upgrade gedaan en draai nog .38).
Alles gaat wel al veel beter dan een paar maand geleden toen ik de Homey ontving, maar er is nog heel veel werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Noodle schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:28:

https://1drv.ms/i/s!AjpVV9-YfT2eoy5roT2RpbZVAoaW

Generieke verhaal is heel simpel, je hebt KAKU, je hebt HEMA Kaku, je hebt ALDI Kaku, je hebt ACTION Kaku en ga maar door. Ze werken allemaal op 433mhz maar ondertussen werken ze net even anders, dat is het hele generieke verhaal wat ervoor zorgt dat een KAKU app niet met alles zal werken. Hierin zijn ze het wiel aan het uitvinden aangezien ik niet zo een partij kan benoemen die dit al volledig werkend heeft gekregen om alle apparaten van alle merken op 433mhz te laten werken of iig een groot deel ervan met een app.

Klopt, stabiele update is nog steeds beta maar getest door de mensen die de experimentele updates draaien. Stabiele update was tot afgelopen vrijdag .32 terwijl de experimentele op .39 zat en meerdere weken van updates heeft gekregen.

Als jij je goed voelt bij Vera moet je bij Vera blijven (of hou het bij samsung smartthings gezien je eerdere (negatievere) houding richting dit product), voor mij is Vera of een Fibaro niet voldoende omdat alleen zigbee of z-wave met eventueel iets anders ondersteunen niet voldoende is. Ik vind het heerlijk om uiteindelijk straks meerdere protocollen (nfc, bluetooth, zigbee, infrarood zwave 433mhz etc etc) te hebben draaien allemaal vanuit een apparaat (Homey hopelijk) aangestuurd.

Maar ik vind niet dat je teveel moet oordelen als je zelf geen Homey in bezit hebt en alleen afgaat op wat je leest, negatieve sfeer zal altijd hoger zijn dan de positieve want zo werken mensen, iets werkt niet dus niets werkt :) Kijk maar eens naar het algemene beeld van de IT binnen een bedrijf als iets niet werkt, dan heeft nooit iets gewerkt :)

En vergeet niet, SpaceX kreeg de eerste raket ook niet netjes geland op het water en na een eenmalig succes mislukte het wederom. Ook zij zijn aan het pionieren zij het op een ander vlak. Ontwikkeling kost tijd :) En ja, van mij mag die V1.0 morgen ook wel live staan :9

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 28-06-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

jip_86 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:50:
[...]

Bedrijf waar ik werk hebben dat vroeger ook gedaan, een generieke Z-Wave aansturing. Het is niets nieuws, echter is Z-Wave helemaal niet ontworpen voor dit doel, en hebben ze binnen het Z-Wave consortium ook helemaal geen oren naar. Iedereen (fabrikanten) wil namelijk hun eigen controllers, ecosystemen en dergelijke verkopen. Ze zitten helemaal niet te wachten op een apparaat wat 'alles' aan kan sturen.

Dit is althans waar wij 5 jaar geleden tegenaan liepen. Dus in ons geval zou moeten zijn: 'niemand heeft het eerder op de markt gebracht, omdat er teveel technische haken en ogen aan zaten'. Geprobeerd en gemaakt: dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik dacht dat we het hier over z-wave hadden niet niet kaku.
En die zijn er dus wel bij o.a Vera, daar kan je trouwens met RFXcom ook generic 433 devices toevoegen.
ik bedien mijn Harmony, kaku, hue, faber, somfy, fibaro, aeon, bluetooth allemaal met vera dus zo uniek is homey niet tegenover andere.

Als je even goed leest, ik had ook een homey tot 1 van de laatste firmwares die heb ik een paar weken terug verkocht omdat z-wave niet werkt buiten en ik hardware problemen met IR tegen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hadden het idd over z-wave, maar ze zijn met 433 wel ongeveer hetzelfde van plan.
Ze gaan 1 codebase maken en van daaruit apps per merk/model/protocol in de store zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Fire69 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:45:
We hadden het idd over z-wave, maar ze zijn met 433 wel ongeveer hetzelfde van plan.
Ze gaan 1 codebase maken en van daaruit apps per merk/model/protocol in de store zetten.
Still holding fast zie ik :) Om de maand even kijken wat de status is. Zoals het er naar uit ziet geloof ik pas rond December pas echt grote vooruitgang te zien. Ze gaan echt niet bij v8.99 naar 9.

Als dat wel zou zijn dan heb je nog 200 versies. Elke week 1 versie is ong 200 weken. Tot over 4 jaar ? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cschipper
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-06 20:32
Vandaag op de website een Homey besteld. Ben benieuwd of ik er als niet techneut ook mee uit de voeten kan.

Nu is het wachten tot ze weer gaan uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuurlijk, dat zal geen probleem zijn, hij is net gemaakt voor niet-technische mensen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-06 09:15
Ik lees hier al een tijdje mee en ben wel benieuwd hoe de homey nu gebruikt wordt in de praktijk.
Hebben jullie een aantal praktijk voorbeelden van flows en/of spraakgestuurde commandos die jullie dagelijks/wekelijks gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Werkt kaku nu probleem loos, en is het systeem op zich nu stabiel, of toch dagelijks reboots uitvoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
RobertoBravo schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:45:
Ik lees hier al een tijdje mee en ben wel benieuwd hoe de homey nu gebruikt wordt in de praktijk.
Hebben jullie een aantal praktijk voorbeelden van flows en/of spraakgestuurde commandos die jullie dagelijks/wekelijks gebruiken?
Lampen aan en uit
Thermostaat op een bepaalde tempratuur
Weerbericht
Datum / Tijd
Plex

Verder nog erg gadget gehalte voormijzelf maar goed nadat me thuis server is ingericht ga ik weer aan de slag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
fvandenreek schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:48:
Werkt kaku nu probleem loos, en is het systeem op zich nu stabiel, of toch dagelijks reboots uitvoeren?
Gebruik Homey zelf om mijn kaku aan te sturen in combinatie met het aansturen van mijn Onkyo. Daarnaast kan Homey, via een app, mijn laptop aan zetten via WOL dus als ik roep "Hey Homey, zet je mijn computer even aan?" dan gaat de stroom aan in de study en mijn computer gaat aan.

Hier werkt Kaku dus vlekkeloos. Maar moet eerlijk bekennen dat ik alleen nog maar 2 muur dozen heb. Daar komt nog meer bij in de toekomst.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Ik gebruik Homey nu met HUE bridge om mijn living colors en 10 innr GU10 lampen te sturen. Daarnaast heb ik een aantal sensoren van mysensors.org in gebruik. Via de mysensors app op Homey gaan mijn lichten nu aan indien het buiten redelijk donker wordt. Ook stuur ik een KAKU schakelaar en reageert ie op mijn KAKU deurbel. Helaas krijg ik mijn kaku muurschakelaar nog niet werkend. Ook stuur ik via ir mijn yamaha receiver aan en een nog een greenwave z-wave schakeldoos. Heb nog veel meer z-wave, maar wacht totdat de nieuwe z-wave driver komt, want in de huidige staat is z-wave maar beperkt te gebruiken. ook gebruik ik nog een ssh app om een linuxdoos wat aan te sturen. Al met al, begint het langzaam ergens op te lijken. Had met eerst mijn twijfels en ja zou het ook liever in een sneller tempo zien vooruit gaan, maar het gaat de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Het is hier in huis vooral nog een gadget, maar desondanks zijn er wel een paar dingen die we ook echt gebruiken:
- Via Kaku deurbel krijg ik een pushbulet bericht op mn telefoon als er iemand aanbelt.
- Via spraakcommando kan ik in 1 keer mn mediaspeler + tv aanzetten en tv op juiste input zetten.
- Via spraak ook weer tv + mediaspeler uitschakelen.
- Als 1 van de auto's buiten een bepaalde zone komt (gps tracker), schreeuwt Homey dat door de kamer en krijg ik een pushbulet bericht.
- Als ik bijna thuis ben (IFTTT app op telefoon), vertelt Homey dat tegen de mensen die thuis zijn.
- Als mn dochter een RF-tag op homey legt begint Elsa te zingen (Let it goooo...)
- Bij zonsondergang krijg ik in de Homey app op mn telefoon de vraag of een bepaalde (Hue) lamp aan moet.
- Homey vertelt het ons als er een afspraak aan zit te komen (via google calendar).
- Homey vertelt het ons als er een rabo-alert binnen komt (bijvoorbeeld een roodstand mailtje) en vraagt dan of hij het onderwerp voor moet lezen.

Verder kan Homey wat kaku en hue lampen aan/uitschakelen. Maar doordat ik nog geen sensoren heb (ik wacht tot Zwave goed werkt) gaat dat nog niet automatisch.

Nu ik dit zo typ, zie ik dat Homey toch al best wat dingetjes doet in huis. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
keverjeroen schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:16:
[...]

Het is hier in huis vooral nog een gadget, maar desondanks zijn er wel een paar dingen die we ook echt gebruiken:
- Via Kaku deurbel krijg ik een pushbulet bericht op mn telefoon als er iemand aanbelt.
- Via spraakcommando kan ik in 1 keer mn mediaspeler + tv aanzetten en tv op juiste input zetten.
- Via spraak ook weer tv + mediaspeler uitschakelen.
- Als 1 van de auto's buiten een bepaalde zone komt (gps tracker), schreeuwt Homey dat door de kamer en krijg ik een pushbulet bericht.
- Als ik bijna thuis ben (IFTTT app op telefoon), vertelt Homey dat tegen de mensen die thuis zijn.
- Als mn dochter een RF-tag op homey legt begint Elsa te zingen (Let it goooo...)
- Bij zonsondergang krijg ik in de Homey app op mn telefoon de vraag of een bepaalde (Hue) lamp aan moet.
- Homey vertelt het ons als er een afspraak aan zit te komen (via google calendar).
- Homey vertelt het ons als er een rabo-alert binnen komt (bijvoorbeeld een roodstand mailtje) en vraagt dan of hij het onderwerp voor moet lezen.

Verder kan Homey wat kaku en hue lampen aan/uitschakelen. Maar doordat ik nog geen sensoren heb (ik wacht tot Zwave goed werkt) gaat dat nog niet automatisch.

Nu ik dit zo typ, zie ik dat Homey toch al best wat dingetjes doet in huis. :*)
wow. Just wow. Dit is echt wel gaaf om te zien. Maar toch een vraagje. Hoe heb je dit gedaan?

Gewoon een gps tracker app geinstalleerd die via een webhook Homey aanstuurt?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keverjeroen
Webgnome schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:48:
[...]
Hoe heb je dit gedaan?

Gewoon een gps tracker app geinstalleerd die via een webhook Homey aanstuurt?
Een made in china gps tracker gekoppeld aan gps-trace.com en op homey de gps-trace app geinstalleerd. :)
Dat is nu al zo mooi bij Homey, de comunity maakt al geweldige apps. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
En wat dat betreft gaat de voice recognition eigenlijk altijd wel goed?
Ik snap wel dat het een hoog gadget gehalte heeft. maar de potentie voor meer is wel duidelijk aanwezig. Zag ook videos voorbij komen in combinatie met kodi: vragen om film te kijken, wedervraag: welke film, Titel, afspelen film + licht dimmen + gordijnen dicht.

Dat zijn wel vette dingen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Wij gebruiken voice nog niet veel. De 'Ok Homey' trigger gaat in 99% van de gevallen goed, wat ik daarna tegen Homey zeg wordt denk ik 50% van de gevallen goed herkend door Homey. Als ik meer sensoren in en om het huis zou hebben, zou het meeste in huis automatisch moeten gebeuren en zal voice ook niet veel gebruikt worden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gekoppelde apparaten / diensten:

- Buienradar
- Plex / Kodi / Couchpotato
- Hue / LIFX lampen
- LG TV
- Marantz NR1606
- Enkele KAKU schakelaars voor aan/uit

- Zwave rookmelders (momenteel offline ivm rewrite)

Homey doet geautomatiseerd:

- Bij verlaten woning check of alle lampen uit zijn (dit zijn zowel Hue als LIFX lampen)
- Bij binnenkomst woning check of bepaalde ampen uit zijn zo ja bepaalde lampen aan
- Na zonsondergang lampen inschakelen
- Plex/Kodi/Couchpotato in combinatie met film toevoegen/afspelen en lampen aan/uit bij pauzeren en hervatten van film/serie
- wake up light idee bij een doordeweekse dag

Ik heb nog zwave apparatuur maar na een aantal pogingen wacht ik hier verder mee totdat de rewrite klaar is (hopelijk vrijdag)

Ik ben vooral aan het testen en voorbereiden op een nieuwbouwwoning die in oktober opgeleverd gaat worden waar ik Homey gelijk als centraal hart wil inzetten ipv fibaro. Tot die tijd blijft het een gadget/test om te kijken wat het kan. Aantal zaken bewust nog niet over op Homey gezet.

Sinds kort Homey op het Nederlands gezet sinds de vertaling 100% zou moeten zijn en dat werkt momenteel naar behoren met hier en daar wat miscommunicatie. Ik zie ook eerder goed uitgedachte geautomatiseerde flows dan dat ik constant tegen Homey ga praten.

Al eens eerder hier gepost, lampen icm kodi:
https://www.youtube.com/w...2poOrjirugvvUOeBSV1BzfV92

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 30-06-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-07 16:19
Hoe geavanceerd is de floweditor? Kan je bijvoorbeeld een scenario als dit maken:

Het zonnescherm moet alleen uit als niet regent of gaat en als het niet harder waait dan windkracht 4. Daarnaast moet de temperatuur buiten warmer zijn dan 15 graden, en het aantal lux binnen een bepaald niveau bereiken. Daarnaast moet het zonnescherm niet continu in en uit gaan als gevolg van temperatuur veranderingen.

Het lijkt me een erg mooie oplossing en makkelijk om mee te spelen. Maar ik vraag me af, hoe ver kan je gaan? Kan je er ook scripts voor schrijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cschipper
Over communicatie vanuit Athom in ieder geval niets te klagen. Zojuist een e-mail ontvangen met een update over de pre-order. Daarin onder andere

...but wanted to give you a quick update on when to expect Homey. With our current progress and pace, we expect to ship your Homey in a few weeks, around the 18th of July.

By then, we expect to ship a relatively stable Homey to you
u. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk84 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:01:
Hoe geavanceerd is de floweditor? Kan je bijvoorbeeld een scenario als dit maken:

Het zonnescherm moet alleen uit als niet regent of gaat en als het niet harder waait dan windkracht 4. Daarnaast moet de temperatuur buiten warmer zijn dan 15 graden, en het aantal lux binnen een bepaald niveau bereiken. Daarnaast moet het zonnescherm niet continu in en uit gaan als gevolg van temperatuur veranderingen.

Het lijkt me een erg mooie oplossing en makkelijk om mee te spelen. Maar ik vraag me af, hoe ver kan je gaan? Kan je er ook scripts voor schrijven?
Je kunt meerdere IF (Als) & And (En) eisen meegeven voordat hij doorgaat naar de THEN. Daarnaast is er de mogelijkheid om bij wijzigingen in variabelen een flow af te vuren (oa deze app is daar geschikt voor). Maar voor een voorbeeld met meerdere voorwaarden zie hieronder (even simpel, snel in elkaar gezet):

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/eTC6HGAAjOJE0M2rPZFE0RHI/full.png
cschipper schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:11:
Over communicatie vanuit Athom in ieder geval niets te klagen. Zojuist een e-mail ontvangen met een update over de pre-order. Daarin onder andere

...but wanted to give you a quick update on when to expect Homey. With our current progress and pace, we expect to ship your Homey in a few weeks, around the 18th of July.

By then, we expect to ship a relatively stable Homey to you
u. ...
Ik denk dat heel veel af gaat hangen van de aankomende update waarin de rewrites verwerkt zitten

[ Voor 33% gewijzigd door lubbertkramer op 30-06-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Laatst online: 22:44
KaKu werkt niet meer...
Dus: Homey reset (op de kop enzo) en zelfs gekozen voor een complete wipe & reset.
KaKu app geïnstalleerd en meteen testen of het weer werkt.
Homey herkent wel de signalen van mijn KaKu afstandsbediening, maar zend deze blijkbaar niet (goed) uit.

Iemand nog tips of troubleshooting hints om het weer werkend te krijgen?
(Ik zit momenteel op v0.8.39)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetlips
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 16:34
ik probeer al weken oregon scientific sensors en visonic sensors uit te lezen met de homey zonder enig resultaat is er iemand die iets weet van uitlezen van 433 en 868 mhz signalen, er zijn voorbeelden te over op internet met raspberry pi en arduino en jeelabs en dat schijnt allemaal te werken, erg frustrerend.

ik heb per productgroep in google spreadsheet de links met mogelijk essentiele informatie gedeeld.

Alleen x10 heb ik werkend gekregen.

ik gebruik om te kijken of de signalen die ik produceer begrepen worden door Homey een rfxtrx en rfxcom transmitter die kunnen praktisch alle signalen opwekken en begrijpen.

https://docs.google.com/s...22I_0ijE/edit?usp=sharing

[ Voor 16% gewijzigd door wetlips op 01-07-2016 08:48 . Reden: addendum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
lubbertkramer schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:14:
[...]

Je kunt meerdere IF (Als) & And (En) eisen meegeven voordat hij doorgaat naar de THEN. Daarnaast is er de mogelijkheid om bij wijzigingen in variabelen een flow af te vuren (oa deze app is daar geschikt voor). Maar voor een voorbeeld met meerdere voorwaarden zie hieronder (even simpel, snel in elkaar gezet):

[afbeelding]
Thanks, ik ben benieuwd of dit 100% gaat dekken wat ik bedoel. Ze zouden eigenlijk een demo moeten hebben bij Athom, de flow-editor online, zonder dat er wat werkt, maar dan heb je wel een idee wat je hiermee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Corvo schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:30:
KaKu werkt niet meer...
Dus: Homey reset (op de kop enzo) en zelfs gekozen voor een complete wipe & reset.
KaKu app geïnstalleerd en meteen testen of het weer werkt.
Homey herkent wel de signalen van mijn KaKu afstandsbediening, maar zend deze blijkbaar niet (goed) uit.

Iemand nog tips of troubleshooting hints om het weer werkend te krijgen?
(Ik zit momenteel op v0.8.39)
Als bij mij (en zo te lezen op het forum ook bij anderen) Kaku niet werkt, dan trek ik de stekker er uit en duw ik die er weer in. Tot nu toe werkte dat altijd. Een reboot commando vanuit Homey werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Laatst online: 11-04-2024
@keverjeroen klopt, werkt bij mij ook zo.
ik heb wel dat als ik de app van youtube gebruik hij geregeld vast loopt. en DAN moet ik de app bij de instellingen uit en weer aan zetten. er stond dan wel een uitroepteken bij dat er iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Laatst online: 22:44
@keverjeroen
Hoe lang moet deze dan van de stroom af?

Heb nu net de kabel eruit gehaald, eventjes geduldig gewacht en er weer in gestoken. Na boot herkent hij wel de signalen van de afstandsbediening, maar stuurt niet (goed) uit.

Of moet ik soms na een "stekker in/uit" weer configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cschipper
Luuk84 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:47:
[...]

Thanks, ik ben benieuwd of dit 100% gaat dekken wat ik bedoel. Ze zouden eigenlijk een demo moeten hebben bij Athom, de flow-editor online, zonder dat er wat werkt, maar dan heb je wel een idee wat je hiermee kan.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pztkJfZO2u0]
Kijk daar eens. Die geeft een redeljk goed beeld van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik vraag mij af wat iedereen toch doet met zijn Homey of hoeveel kaku devices iedereen heeft die vastlopers heeft. Tot nu toe heb ik nog maar 2x Homey moeten disconnecten omdat de kaku chip iets geks deed. Beide keren bleek dat de oorzaak kwam door een fout van mij of van Homey. (eerste keer had ik de licht schakelaar uitgezet waardoor de kaku device zijn code vergeet , tweede keer kwam door een verkeerde versie van het kaku device dat door Athom was gepushed)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Luuk84 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:47:
[...]

De vraag is dan natuurlijk. Wat wil je er mee doen? Als in daadwerkelijke scenario's

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
cschipper schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:48:
[...]

[video]
Kijk daar eens. Die geeft een redeljk goed beeld van de mogelijkheden.
Had deze inderdaad al gevonden, maar vond het in dit filmpje toch wel een beetje beperkt overkomen, vandaar mijn eerdere vraag. Toch bedankt voor het meedenken!
Webgnome schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:50:
[...]

De vraag is dan natuurlijk. Wat wil je er mee doen? Als in daadwerkelijke scenario's
zie mijn eerder geschetste situatie:

Het zonnescherm moet alleen uit als niet regent of gaat regenen en als het niet harder waait dan windkracht 4. Daarnaast moet de temperatuur buiten warmer zijn dan 15 graden, en het aantal lux binnen een bepaald niveau bereiken. Daarnaast moet het zonnescherm niet continu in en uit gaan als gevolg van kleine temperatuur veranderingen.

Nog een voorbeeld: Hoe kan ik bijvoorbeeld voorkomen dat een scenario wat ik heb gestart, bijvoorbeeld "film kijken" (tv aan, lampen 50%) niet onderbroken gaat worden door een ander automatisch scenario (lampen 100% aan als het donker is)?

Dit soort zaken zijn mij niet direct duidelijk. En vind het een iets te duur speeltje om maar gewoon even aan te schaffen :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertoBravo
Webgnome schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:50:
[...]

Het meeste wat ik zou willen doen heb ik op het athom forum ook al wel voorbij zien komen als flows. Ik was ook benieuwd naar de dingen waarvan ik nog niet wist dat ik ze wou ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
RobertoBravo schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:26:
[...]

Het meeste wat ik zou willen doen heb ik op het athom forum ook al wel voorbij zien komen als flows. Ik was ook benieuwd naar de dingen waarvan ik nog niet wist dat ik ze wou ;)
Nou zo eentje had ik gisteren dus. Je Homey gebruiken om je partner in te lichten op het moment dat jij in een bepaalde straal rondom de homey zit.. (als in "Hey <naam> je partner komt zo thuis")

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertoBravo
Webgnome schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:31:
[...]

Nou zo eentje had ik gisteren dus. Je Homey gebruiken om je partner in te lichten op het moment dat jij in een bepaalde straal rondom de homey zit.. (als in "Hey <naam> je partner komt zo thuis")
Kan ze mooi der andere vriend er op tijd uitschoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Corvo schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:36:
@keverjeroen
Hoe lang moet deze dan van de stroom af?

Heb nu net de kabel eruit gehaald, eventjes geduldig gewacht en er weer in gestoken. Na boot herkent hij wel de signalen van de afstandsbediening, maar stuurt niet (goed) uit.

Of moet ik soms na een "stekker in/uit" weer configureren?
Mmmm vaag.. Ik trek de stekker er uit en duw hem na een seconde of 10 al weer terug. Heb ik pas een paar keer gedaan, meestal werkt Kaku gewoon. Nu gebruik ik vooral de deurbel en slechts af en toe een kaku-stekker.
Luuk84 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:12:

zie mijn eerder geschetste situatie:

Het zonnescherm moet alleen uit als niet regent of gaat regenen en als het niet harder waait dan windkracht 4. Daarnaast moet de temperatuur buiten warmer zijn dan 15 graden, en het aantal lux binnen een bepaald niveau bereiken. Daarnaast moet het zonnescherm niet continu in en uit gaan als gevolg van kleine temperatuur veranderingen.

Nog een voorbeeld: Hoe kan ik bijvoorbeeld voorkomen dat een scenario wat ik heb gestart, bijvoorbeeld "film kijken" (tv aan, lampen 50%) niet onderbroken gaat worden door een ander automatisch scenario (lampen 100% aan als het donker is)?

Dit soort zaken zijn mij niet direct duidelijk. En vind het een iets te duur speeltje om maar gewoon even aan te schaffen :$
Zulke dingen kunnen wel, als je de juiste input hebt. Dus een weerstation of data van een weer-website en misschien een lux-sensor. Door gebruik te maken van variabelen zou het elkaar ook niet in de weg zitten.

Voorbeeld:
Bij starten van start-film-flow zet je variabel 'film' op 'true'.
Bij starten lamp-aan-in-avond-flow controleer je de waarde van variabel 'film'. Alleen bij 'false' laat je de flow doorgaan.
Bij starten van stop-film-flow zet je variabel 'film' op 'false'.

[ Voor 52% gewijzigd door keverjeroen op 01-07-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Geavanceerde flows kosten waarschijnlijk erg veel denkwerk maar ik denk dat momenteel het meeste wel mogelijk is. Ik hoop dat we de mogelijkheid gaan krijgen om flows in JS te gaan schrijven. Dat zou niet al te moeilijk te implementeren moeten zijn maar er moet wel goed omgegaan worden met timeouts, infinite loops en andere PEBKAC fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-06 20:39
Ik hoop op een "else" flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Joolee schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 10:16:
Ik hoop dat we de mogelijkheid gaan krijgen om flows in JS te gaan schrijven. Dat zou niet al te moeilijk te implementeren moeten zijn maar er moet wel goed omgegaan worden met timeouts, infinite loops en andere PEBKAC fouten.
Daarmee wordt toch ook rekening gehouden in 'apps'?

Of: kan je die complexe flows in een eigen app schrijven? De documentatie ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ANdrode schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:13:
[...]

Of: kan je die complexe flows in een eigen app schrijven? De documentatie ziet er goed uit.
Je kunt in je app natuurlijk een heleboel afvangen echter ik denk persoonlijk zelf dat men nooit echt aan complexe flows gaat beginnen omdat dit voor de meeste mensen geen toegevoegde waarde zal hebben en alleen maar dingen moeilijker maakt.

Daarnaast geeft het ook veel meer room voor error. Wat als er een bepaalde voorwaarde in je flows nooit voldaan wordt en er dus een deel van je flow afgaat en een ander deel blijft hangen? Dit soort zeer complexe flows worden volgens mij nooit werkelijkheid.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 22:23
Ik heb nu toch een redelijke complexe flow voor een alarm systeem lopen.

Ik gebruik heel veel logica kaarten.

Bijvoorbeeld:
Flow 1:
Als kaar aanwezigheid veranderd naar nee schakel kaart alarm aan in.

Flow 2:
Sensor 1 wordt aangesproken en alarm staat aan schakel dan alarm vertraging in En zeg alarm staat aan u heeft 30 seconden om uit te schakelen.

Flow 3
Als kaar alarm vertraging aan staat en zandloper is leeg dan speel alarm af.

(mijn alarm bestaat uit iets meer flows maar dit is wel in een noten dop hoe je complexe flows kan maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
0Burner0 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:26:
Ik heb nu toch een redelijke complexe flow voor een alarm systeem lopen.

Ik gebruik heel veel logica kaarten.

Bijvoorbeeld:
Flow 1:
Als kaar aanwezigheid veranderd naar nee schakel kaart alarm aan in.

Flow 2:
Sensor 1 wordt aangesproken en alarm staat aan schakel dan alarm vertraging in En zeg alarm staat aan u heeft 30 seconden om uit te schakelen.

Flow 3
Als kaar alarm vertraging aan staat en zandloper is leeg dan speel alarm af.

(mijn alarm bestaat uit iets meer flows maar dit is wel in een noten dop hoe je complexe flows kan maken)
Complex? Dit zijn toch nog steeds als dit en dat dan dat flows? Ik weet niet wat voor alarm je hebt en of dat die überhaupt een api hebben maar als dat zo is dan kun je daar een apje voor maken misschien. :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 22:23
Webgnome schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:04:
[...]

Complex? Dit zijn toch nog steeds als dit en dat dan dat flows? Ik weet niet wat voor alarm je hebt en of dat die überhaupt een api hebben maar als dat zo is dan kun je daar een apje voor maken misschien. :)
Ik vond hem redelijk complex :)

https://forum.athom.com/d...at-my-awesome-flow#latest

Hier kan je hem vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Is de Homey ook in staat om signalen van de MiLight remote op te pikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk84 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:13:
Is de Homey ook in staat om signalen van de MiLight remote op te pikken?
Die remote gebruikt 2.4Ghz als ik het zo zie, maar geen wifi.
Denk niet dat Homey daar iets kan mee doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 13:33
Zijn er hier meer mensen die hun Hue lampen niet meer kunnen koppelen?
Ik kan drukken op de pair knop wat ik wil maar geen response van Homey. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spoelly schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:43:
Zijn er hier meer mensen die hun Hue lampen niet meer kunnen koppelen?
Ik kan drukken op de pair knop wat ik wil maar geen response van Homey. :(
vanmorgen gingen mijn Hue lampen nog gewoon aan, of ik nieuwe kan pairen zal ik vanmiddag even testen. Zag hier ook al een probleem bij iemand over in Slack, dus lijkt wel alsof daarmee iets is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 13:33
dat was ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haha was al aan het terugkijken maar zie het inderdaad :P Ik zal het vanavond eens testen, moet toch vanavond aan de slag want komen nog eens 12 LIFX lampen binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Fire69 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:13:
[...]

Die remote gebruikt 2.4Ghz als ik het zo zie, maar geen wifi.
Denk niet dat Homey daar iets kan mee doen...
Hoe stuurt homey de Milight Lampen aan. Ik zie dat er een App voor is, maakt deze dan gebruik van de MiLight wifi bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191343

Luuk84 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:52:
[...]

Hoe stuurt homey de Milight Lampen aan. Ik zie dat er een App voor is, maakt deze dan gebruik van de MiLight wifi bridge?
In de app beschrijving staat wel dat je een bridge moet hebben, dus ik denk van wel.

https://apps.athom.com/app/com.milight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cschipper
spannend.. het lijkt echt gaan te gebreuren volgende week :)

Van de Homey website: "Bestel je Homey binnen 3 dagen zodat hij op 18 juli wordt opgestuurd! (Latere orders worden vanaf september verstuurd.)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-06 20:39
Er staat nu dat ie vanaf september verstuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:29
Jovink538 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 06:06:
Er staat nu dat ie vanaf september verstuurd wordt.
Zat ook al te zoeken, lijkt erop dat als je nu besteld hij medio september pas geleverd gaat worden.

Jammer, ik lees op de forums dat ze druk bezig zijn met Z-wave, gezien ik nu alleen z-wave devices heb is dit voor mij wel het belangrijkste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cschipper
Ik heb gisteren een mail gehad waarin werd aangegeven dat ze momenteel verwachten in september retail klaar te zijn. Ik had de optie voor uitlevering van mijn homey (paar weken geleden besteld) op 18 juli of wachten tot september. Ze geven duidelijk aan dat de software momenteel nog een beetje buggy kan zijn, maar daar kies je dan ook voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als hij in September retail klaar zou zijn, bedoelen ze volgens mij toch dat het 'stabiel' zal zijn, niet dat alle opties (BT, Zigbee, ...) beschikbaar zullen zijn.
En dat vind ik dan weer een beetje risky, want als je volledige delen van je hardware moet werkend krijgen terwijl gewone users hem al thuis hebben staan, moet je toch heel hard opletten dat je niks terug stuk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:57

Nogne

>.<

Gisteren de mail gehad, ik heb aangegeven dat ik bij de batch van eind Juli wil zitten. Ik ben nu wel heel benieuwd hoe ver de Homey is, en kan niet wachten om hem in de praktijk uit te testen.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firetrooper schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 07:21:
[...]

Zat ook al te zoeken, lijkt erop dat als je nu besteld hij medio september pas geleverd gaat worden.

Jammer, ik lees op de forums dat ze druk bezig zijn met Z-wave, gezien ik nu alleen z-wave devices heb is dit voor mij wel het belangrijkste punt.
Gisteren gaven ze op Slack aan dat die update volgende verwacht kan worden maar dan nog niet als stabiele release dus als je die wilt hebben moet je er wel vanuit gaan dat het nog niet geheel soepel zal werken. Afgelopen weken zijn er geen updates geweest om juist deze "grotere" update te realiseren waar vooral de focus op zwave heeft gelegen (rewrite)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ANdrode schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:13:
[...]

De apps hebben een memory en cpu monitor die de app een bericht stuurt bij overschrijding van bepaalde waarden en killt wanneer de app het niet oplost. Datzelfde mechanisme kun je natuurlijk ook toepassen op eventuele advanced flows.

Echter, toen ik vroeg of het mogelijk zou worden gemaakt om flows te starten als action in een andere flow was het antwoord van Emiel dat dat infinite loops met zich mee zou kunnen brengen en onduidelijk kan zijn voor gebruikers. Dat biedt niet veel hoop voor andere geavanceerde functies.
Webgnome schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:04:
[...]

Dat is juist het 'probleem'. Wat 0Burner0 beschrijft is niet bijzonder complex maar om dit te vertalen in Homey flows kost best wat denkwerk en een hoop flows. In principe kun je bijna alles voor elkaar krijgen maar door de eenvoud kost het momenteel nog een hoop werk.

Al valt zijn voorbeeld overigens nog mee. Probeer eens je verwarming, ramen en zonnescherm te automatiseren op basis van verwachte weg-thuis patroon, zon, buitentemperatuur en wind >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Joolee op 15-07-2016 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

als je nu een beta koopt..krijg je dan dezelfde als de retail versie?

of bestaat de kans dat ze ook hardware nog aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwilightMalaise
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 14:00
Anoniem: 295641 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:37:
als je nu een beta koopt..krijg je dan dezelfde als de retail versie?

of bestaat de kans dat ze ook hardware nog aanpassen?
De hardware wordt niet meer aangepast. Als je er nu één koopt, wordt hij in september geleverd en dat is dan ook de retailversie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cschipper
Lady's and gentlemen: we got it :) Homey is gearriveerd. En aangezien het toch te warm is om binnen te zitten...
Pagina: 1 ... 17 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.