Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:15
lubbertkramer schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:37:
[...]

Meer informatie zou dan wel nodig zijn, dit kan namelijk heel veel oorzaken hebben. Hoe complex is de flow bijvoorbeeld?

Heb je al eens de Homey Logger app gebruikt om te kijken wat je flow allemaal doet en hoelang elke substap duurt?
Ik heb een redelijk eenvoudige flow gemaakt en deze trigger toegevoegd als device, zie onder. Maar als ik dus in de app op de telefoon of via de fibaro switch deze flow aanroep dan kan het soms 5 seconden duren voordat deze reageert. Is dit een Better Logic issue misschien?

apparaat

Flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42
Vandaag de eerste bestelling gedaan voor z-wave accessoires. Via marktplaats verwacht ik vandaag of morgen Toon binnen te krijgen en 11 maart verwacht ik via amazon.de 2x fibaro deur / raam sensor binnen te krijgen.

Ik merk dat ik van klikaanklikuit af wil en verwacht dat z-wave vele malen betrouwbaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Count_B schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:19:
[...]

Ik heb een redelijk eenvoudige flow gemaakt en deze trigger toegevoegd als device, zie onder. Maar als ik dus in de app op de telefoon of via de fibaro switch deze flow aanroep dan kan het soms 5 seconden duren voordat deze reageert. Is dit een Better Logic issue misschien?

[afbeelding]

[afbeelding]
Lijkt inderdaad niet al te complex, wat zegt de logger die ik tipte als je deze flow test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
Deef_K schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:07:
Vandaag de eerste bestelling gedaan voor z-wave accessoires. Via marktplaats verwacht ik vandaag of morgen Toon binnen te krijgen en 11 maart verwacht ik via amazon.de 2x fibaro deur / raam sensor binnen te krijgen.

Ik merk dat ik van klikaanklikuit af wil en verwacht dat z-wave vele malen betrouwbaarder is.
Misschien ook een goed idee om meteen een paar Fibaro of Neo Coolcam tussenstekkers te kopen. Die vergroten je Zwave netwerk. Die deursensors hebben niet een heel groot bereik namelijk.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42
keverjeroen schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:25:
[...]

Misschien ook een goed idee om meteen een paar Fibaro of Neo Coolcam tussenstekkers te kopen. Die vergroten je Zwave netwerk. Die deursensors hebben niet een heel groot bereik namelijk.
Bedankt voor de tip. Deze reactie kreeg ik ook op Slack. Ik kijk eerst even wat dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
En let ook even op hoe de 2 knopjes werken (die samen 1 schakelaar zijn). Je moet hem toevoegen aan homey terwijl óf het klepje op de sensor zit, óf de sensor ergens is gemonteerd. In beide gevallen drukt hij namelijk al 1 knopje in, en kan je de andere gebruiken om hem toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hebben hier meer mensen last van dat: HUE lampen op 100% springen of juiste op de laagste stand gaan als homey de opdracht geeft om aan te gaan? (best vervelend als de verlichting op de zachtste stand gaat in de hal bv.) Nu zet ik soms per flow erbij in welke helderheid ze aan moeten gaan om zeker te zijn van een vast resultaat. Dit is meer een workarround dan dat het gewaardeerd wordt omdat je bij meerdere lampen een onoverzichtelijke flow krijgt. (En het is als zo krap).

Verder rommelt het wel aardig door met de Homey en wacht ik vol smart op de update. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Volgens mij heeft dat meer met Hue te maken, die niet goed onthoud op welke setting hij stond. Ik gebruik altijd de % instelling in flows. Maakt de flows niet onoverzichtelijker, omdat de 'aan-flow' in dat geval niet nodig is.

En wat rommelt er aan jouw homey dan, wat er opgelost gaat worden in de 1.2 update?

[ Voor 17% gewijzigd door keverjeroen op 09-03-2017 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
keverjeroen schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:58:
Volgens mij heeft dat meer met Hue te maken, die niet goed onthoud op welke setting hij stond. Ik gebruik altijd de % instelling in flows. Maakt de flows niet onoverzichtelijker, omdat de 'aan-flow' in dat geval niet nodig is.

En wat rommelt er aan jouw homey dan, wat er opgelost gaat worden in de 1.2 update?
Bedankt voor de tip, ik zal vanavond de flow aanpassen van "lamp X aan" naar "Lamp X op 50%".

Met de update(s) hoop ik dat de spraakherkenning beter wordt, want dit is voor mij op dit moment amper bruikbaar. Via de telefoonapp gaat het wel aardig.
Presense detection die werkt i.cm. de telefoon app.

En in de toekomst:
Met minder aantal flows hoeven te werken om tot bepaalde resultaten te komen. (If, Else If, then , and etc).
Een Dashboard die via een telefoon app bruikbaar is zoals de Domoticz App waar je heel eenvoudig apparaten / flows/scenes kunt activeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Spraakherkenning gebruik ik zelf amper, maar die zou inderdaad beter moeten worden in de toekomst.

Presence is heel goed te doen, door zaken te combineren. Ik gebruik Smart presence app, IFTTT, beweginsgssensor, deursensor en schakelaars die in huis handmatig worden ingedrukt om de presence te bepalen. Werkt erg betrouwbaar op dit moment.

Else zou er eerder komen dan Or. Dat maakt het misschien makkelijker bij het maken van flows.

Check eens de HomeyDash app. Wie weet is dat wat. Of gebruik BetterLogic om Trigger devices aan te maken, die je vantui de standaard app kan gebruiken om een flow te starten (Trigger device to create a button that can trigger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 14:39
keverjeroen schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:56:
(...)
Else zou er eerder komen dan Or. Dat maakt het misschien makkelijker bij het maken van flows.
(...)
Ik hoop heel erg dat dit waar is... een ELSE mogelijkheid zou bij mij bijna de helft aan flows gaan schelen. :9

...maar ik meen dat @lubbertkramer zei dat in de nabije toekomst juist OR er zou komen en wellicht ooit nog eens ELSE. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Skyhawk- schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:15:
Hebben hier meer mensen last van dat: HUE lampen op 100% springen of juiste op de laagste stand gaan als homey de opdracht geeft om aan te gaan? (best vervelend als de verlichting op de zachtste stand gaat in de hal bv.) Nu zet ik soms per flow erbij in welke helderheid ze aan moeten gaan om zeker te zijn van een vast resultaat. Dit is meer een workarround dan dat het gewaardeerd wordt omdat je bij meerdere lampen een onoverzichtelijke flow krijgt. (En het is als zo krap).

Verder rommelt het wel aardig door met de Homey en wacht ik vol smart op de update. :)
Ik laat Homey altijd scenes aansturen (ja heb je weer 2 apps nodig) maa ondervangt al deze problemen, het voordeel bij mij is/was daty ik een early adapter was en deze scenes al geruime tijd gebruikte naar volle tevredenheid :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corvo schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:23:
[...]

Ik hoop heel erg dat dit waar is... een ELSE mogelijkheid zou bij mij bijna de helft aan flows gaan schelen. :9

...maar ik meen dat @lubbertkramer zei dat in de nabije toekomst juist OR er zou komen en wellicht ooit nog eens ELSE. :/
OR inderdaad, maar meer als een groepering van dezelfde apparaten met dezelfde functionaliteiten / capabilities. Dus 10 deursensoren die in een flow zitten, bij trigger van 1 van de 10 gaat de flow af als deze aan je voorwaarden voldoet bijvoorbeeld in de EN staat alarm = true ipv dat hier dan 10 flows voor nodig zijn zoals nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 19:01
Webgnome schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 07:52:
Gisteren mijn eerste AWST-8800 (klik aan klik uit knop) toegevoegd aan Homey. Works like a charm. Toch wel fijn om met een druk op de knop _alle_ lampen in het huis aan of uit te zetten.
Mag ik vragen hoe je de 8800 hebt gekoppeld? Ik heb vandaag ook 2 AWST-8800's binnen gekregen maar ik krijg ze niet aan de homey gekoppeld..

Homey zegt druk een willekeurige knop in op het apparaat, ik heb alle knoppen en combinaties geprobeerd maar Homey doet niks ;w

EDIT: Het is inmiddels gelukt, ik klikte per abuis de WST-8800 i.p.v. de AWST-8800 :z

EDIT2: Haha het zit niet mee. Ik heb ook een AWST-6000 Pir meebesteld. Ik heb deze nu direct gekoppeld aan een KaKu stekker (ACD-1000) en dat werkt als een trein. Maar als ik de Pir aan homey wil koppellen moet ik eerst 10x de LEARN knop van set naar del en terug bewegen voordat homey het oppakt, de ACD-1000 schakelt wel direct. Nadat homey na 10x eindelijk de pir heeft gekoppeld werkt hij daarna via Homey NIET. Ook testen met de LEARN knop doet homey niks mee. Terwijl ik de ACD-1000 wel gewoon netjes hoor schakelen.

Bug in de homey software of doe ik iets verkeerd?

[ Voor 37% gewijzigd door !GN!T!ON op 09-03-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Bij mij is 1 van de nieuwe NEO wallplugs plots gestopt met werken ;(
Bij mijn weten konden die toch 2000w aan? En volgens Homey's Insights heeft die max. een keertje rond 1800w gezeten (gemiddeld rond 1700w) en dat voor maximaal 5 minuutjes.

4x gebruikt... en reageert nu niet meer :'(
De andere 3 NEO plugs werken wel netjes naar behoren, maar daar heb ik dan ook geen 'zware' apparatuur op aangesloten.

Iemand anders ook last gehad van een dode NEO wallplug?
Of zou dat ding nog te redden zijn?

Maar goed, inmiddels 4 NEO plugs, 2 NEO deur sensoren en 3 NEO sirens in huis... en op dit akkefietje na ben ik zeer zeker te spreken over het merk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
Corvo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:29:
Bij mij is 1 van de nieuwe NEO wallplugs plots gestopt met werken ;(
Bij mijn weten konden die toch 2000w aan? En volgens Homey's Insights heeft die max. een keertje rond 1800w gezeten (gemiddeld rond 1700w) en dat voor maximaal 5 minuutjes.

4x gebruikt... en reageert nu niet meer :'(
De andere 3 NEO plugs werken wel netjes naar behoren, maar daar heb ik dan ook geen 'zware' apparatuur op aangesloten.

Iemand anders ook last gehad van een dode NEO wallplug?
Of zou dat ding nog te redden zijn?

Maar goed, inmiddels 4 NEO plugs, 2 NEO deur sensoren en 3 NEO sirens in huis... en op dit akkefietje na ben ik zeer zeker te spreken over het merk :)
Hoeveel vermogen heb jij er overheen gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
@erreen Helaas geen idee...
Ik heb de wallplug niet meer gekoppeld in Homey en zie nu, logisch ook, dat ik er geen log/grafieken meer van heb. Oeps -O-

Juist om schade te voorkomen, had de setting "Maximale over-load stroom (A)" de wallplug toch tijdig moeten uitschakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erreen
Maximale over-load stroom (A) staat standaard op 12A, dus 2760W
Wel lullig dat ze als max. 2000W aangeven met kortstondig max 2500W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonmeek
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-09 15:41
Bij mij heeft een Neo wallplug ok een overload van een vaatwasser gehad. Na een tijdje uit het stopcontact deed die het gelukkig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
erreen schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:52:
Maximale over-load stroom (A) staat standaard op 12A, dus 2760W
Wel lullig dat ze als max. 2000W aangeven met kortstondig max 2500W
Ah, inderdaad :F
Inmiddels heb ik de overige 3 NEO wallplugs ingesteld op max. 9A en een warning bij 8A.
tonmeek schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:25:
Bij mij heeft een Neo wallplug ok een overload van een vaatwasser gehad. Na een tijdje uit het stopcontact deed die het gelukkig weer.
Ik hoop het, dit weekend zal ik de wallplug nog eens uitproberen. *fingers crossed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Skyhawk- schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:15:

Ik laat Homey scenes aansturen die ik in de Hue app (1e versie) gemaakt heb, aanpassen kan ik dan ook eenvoudiger in de hue app, ipv de PC aan te slingeren en (imo lastiger i te stellen kleuren te bepalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-10 18:23
Vraagje:

Een tijd geleden heb ik pre-order ingetrokken. Dit werd uiterst netjes afgehandeld.
Nu enige tijd verder ben ik toch benieuwd naar de volwassenheid van Homey.

Ik zit dan ook weer in de fase wat ga ik doen. Fibaro homecenter blijft een mooi systeem.
Enige nadeel is dat ik dan gebonden ben aan 1 protocol. De hele Homey gedachte met meerdere protocols blijft dus heel goed en interessant.

Nadeel, buiten wat leuk piel en speel werk wil ik wel een betrouwbaar platform hebben waar ik mijn domotica aan connect. De spraak functie vindt ik persoonlijk niet belangrijk. Mij gaat het meer uit van aansturing domotica op basis van flows, en een centrale kleine tablet tegen de muur voor selectie van scene's of lokale aanpassingen van o.a licht, zonnewering of geluid.

Is homey nu volwassen, zeg stabiel genoeg om deze stap toch te maken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartendd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:44:
Vraagje:

Een tijd geleden heb ik pre-order ingetrokken. Dit werd uiterst netjes afgehandeld.

Ik zit dan ook weer in de fase wat ga ik doen. Fibaro homecenter blijft een mooi systeem.
Enige nadeel is dat ik dan gebonden ben aan 1 protocol. De hele Homey gedachte met meerdere protocols blijft dus heel goed en interessant.

Nadeel, buiten wat leuk piel en speel werk wil ik wel een betrouwbaar platform hebben waar ik mijn domotica aan connect. De spraak functie vindt ik persoonlijk niet belangrijk. Mij gaat het meer uit van aansturing domotica op basis van flows, en een centrale kleine tablet tegen de muur voor selectie van scene's of lokale aanpassingen van o.a licht, zonnewering of geluid.

Wat is stabiel genoeg, deze definitie is per situatie en persoon anders maar wat betreft als je alleen je fibaro wilt omzetten is Homey stabiel. Infrarood / 433 heeft problemen met de range. Z-wave kun je zelf je bereik uitbreiden door meer z-wave op netstroom aan te sluiten. Op dit moment is er nog wel een z-wave bug(je) die bij veel apparaten een wachtrij kan creëren waardoor soms een reboot nodig is maar ze zijn bezig met een fix.

Homey zelf is verder stabiel, ik draai zelf 1.1.9 en 1.2(dev preview). Verder is er flink gesleuteld aan Homey, is 1.2 (media update -> https://www.athom.com/nl/homey/muziek/) een mooie update die snel breed beschikbaar moet komen. Kost wat meer moeite dan ze dachten, in dev preview kregen we zojuist rc7 :) Functionaliteiten als een OR komen eraan maar zijn helaas vertraagd door de vertraagde media update.

Edit:
Op Slack laat Athom weten als de update van vandaag voor 1.2 in dev preview goed gaat hij volgende week naar experimenteel komt

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 17-03-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik moet zeggen dat het update beleid van AtHome een beetje traag is. Range is al lang een hot item net als spraakherkenning, en nu hoor ik al een paar weken dat het range-probleem opgelost is in de 1.2.0 update (ik zit nog op 1.1.9). Waarschijnlijk door Media of Spraak-bugs die ze ook in 1.2.0 willen releasen blijft het allemaal wel een stuk langer duren. 1.1.9 is op 19 (??) februari released, 4 weken zonder ook maar enige update omdat Media tegen zit, maar dus wel diverse verbeteringen weten te behalen op andere vlakken.
Voor mij: Lekker belangrijk die Media...... Inmiddels zijn ze op 1.2.0rc7 en dan moet het ook nog via experimenteel. Nu nog 4 weken wachten op een uiteindelijke 1.2.0 versie??

Vaker kleinere en goede updates pushen houd je klanten tevreden, zeker met iets wat nog volop in ontwikkeling is. Uitbreidingen van functionaliteit los halen van bug-updates zodat de bugs er sneller uit gehaald zijn.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ferdw schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:02:
Ik moet zeggen dat het update beleid van AtHome een beetje traag is. Range is al lang een hot item net als spraakherkenning, en nu hoor ik al een paar weken dat het range-probleem opgelost is in de 1.2.0 update (ik zit nog op 1.1.9). Waarschijnlijk door Media of Spraak-bugs die ze ook in 1.2.0 willen releasen blijft het allemaal wel een stuk langer duren. 1.1.9 is op 19 (??) februari released, 4 weken zonder ook maar enige update omdat Media tegen zit, maar dus wel diverse verbeteringen weten te behalen op andere vlakken.
Voor mij: Lekker belangrijk die Media...... Inmiddels zijn ze op 1.2.0rc7 en dan moet het ook nog via experimenteel. Nu nog 4 weken wachten op een uiteindelijke 1.2.0 versie??

Vaker kleinere en goede updates pushen houd je klanten tevreden, zeker met iets wat nog volop in ontwikkeling is. Uitbreidingen van functionaliteit los halen van bug-updates zodat de bugs er sneller uit gehaald zijn.
Omdat de update in 1.2 niet van een kleine update is. Uiteraard zit er een leuke gimmick media bij maar zoals spraak is herschreven, nieuwe spraak api's voor apps en meer. Wat betreft de range, de 433mhz methodiek is ook herschreven en versimpeld. Hierdoor is het ook gemakkelijker om apps te bouwen voor 433 mhz. Afgelopen developer meetup in Utrecht heeft Athom dat getoond en laten zien om binnen 30 minuten een 433mhz app te bouwen met de aanwezige ontwikkelaars. Kleine bugfixes zijn in dit geval dus niet van toepassing maar ze mogen inderdaad frequenter updaten voor de stabiliteit helaas ben jij een van de weinigen die stabiliteit wil een grote groep wil vooral media.

Tweede developers meetup in teken van de vernieuwde spraak in 1.2:

Vanwege de vele vragen over de spraak functionaliteiten van Homey willen we de tweede meetup in het teken van spraak zetten. Robert, die bij Athom hiervoor verantwoordelijk is, komt vertellen over hoe spraak werkt achter de schermen en hoe de volledig vernieuwde spraak (en spraak api’s voor developers) werkt in de aankomende update 1.2. Naast inzicht hoe spraak werkt krijgen developers te zien hoe ze gebruik kunnen maken van de vernieuwde functionaliteiten van spraak in hun applicaties.

Om de avond beheersbaar te houden en vanwege de beperkte ruimte, is inschrijven verplicht. Aangezien de eerste avond zeer goed bevallen is staat nu al vast dat deze meet-up iedere eerste woensdag van de maand gehouden zal gaan worden.

Om 18:00 zal er pizza besteld worden. Mocht je mee willen eten (eigen kosten) geef dit dan aan zodat er ook voor jou een pizza geregeld wordt. Koffie, thee en fris is aanwezig.

De tijden:
18:00 pizza eten.
18:45 inloop.
19:00 start.
22:00 einde.

Opgeven kan hier -> https://docs.google.com/f...MBWDt6VKmvINX2Lw/viewform

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 17-03-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Vraagje:
Persoonlijk zou ik het product Homey niet adviseren aan derden. Spraak werkt niet/amper, Flows bewerken niet overzichtelijk en zeer beperkt. Telefoonapp waar al tijden niks aangedaan wordt. (en ondertussen schijnt de mediaupdate gewenst te zijn bij de grote groep gebruikers..?) Gelukkig zijn er nog apps van derden die de boel enigszins werkbaar maken.

Met een prijs van 300 euro wil ik me niet verantwoordelijk voelen om homey te adviseren. Dan adviseer ik liever een Pi met Domoticz. Daarbij kan ik melden dat dat een hobby project is met hobby instapprijs.

Desondanks hoop ik dat de update 1.2 spoedig het daglicht te zien krijgt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-Skyhawk- schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:43:
[...]

Persoonlijk zou ik het product Homey niet adviseren aan derden. Spraak werkt niet/amper, Flows bewerken niet overzichtelijk en zeer beperkt. Telefoonapp waar al tijden niks aangedaan wordt. (en ondertussen schijnt de mediaupdate gewenst te zijn bij de grote groep gebruikers..?) Gelukkig zijn er nog apps van derden die de boel enigszins werkbaar maken.

Met een prijs van 300 euro wil ik me niet verantwoordelijk voelen om homey te adviseren. Dan adviseer ik liever een Pi met Domoticz. Daarbij kan ik melden dat dat een hobby project is met hobby instapprijs.

Desondanks hoop ik dat de update 1.2 spoedig het daglicht te zien krijgt. :)
Zojuist 1.2RC8 in dev preview gekregen, 1.2 komt maandag naar experimenteel voor wie in de beta zit :) _/-\o_

Or en Else staan op de todo (aangekondigd op de Athom dag in Enschede afgelopen november 2016, zie mijn post daarover)en zijn wederom benoemd in de software update hieronder _/-\o_ Emile had al aangegeven dat door de vertraging van 1.2 hier ook wat vertraging in zat.Gecompliceerdere flows kunnen maken en het slepen in het venster van flows/mappen komt in 1.3/1.4 hebben ze aangegeven op Slack.

Ik denk dat deze week alleen al 5 updates voor iOS (beta) zijn geweest en voor Android komt er een update in beta vanavond. Maar dan moet je je wel aanmelden voor de beta van die apps. Apps hebben weer de aandacht maar waren lang een ondergeschoven kindje door tekort aan ontwikkelaars bij Athom en die verantwoordelijk voor de mobiele applicaties weg was gegaan. Zie ook de vacatures bij Athom en vertel het aan mensen die mogelijk de functies zouden kunnen vervullen -> https://angel.co/athom/jobs/

Edit 1:
Spraak, deze is herschreven in 1.2 (zie ook hierboven mijn post over de developer meetup waar Athom hierover komt vertellen) en geheel vernieuwd met nieuwe spraak api's voor ontwikkelaars. Ik had afgelopen week een snelle test gedaan met 1.2RC6 waar Alexa naast Homey muziek speelde wat instrumentaal begint waarna vocal erbij kwam.

Einde edit 1:

Athom Summary Week 10 & 11 (March 6 - March 17)
voor de plaatjes check de post op het forum
Homey v1.2.0
The last two weeks we haven't released that much, but Homey v1.2.0 is ready for experimental. We have learned from previous experiences, which made us don't release on Fridays anymore. Homey v1.2.0 features Homey Music, a brand new speech parser and much improved 433 MHz receiving range. Be sure to enjoy the weekend, because next Monday, v1.2.0 will be pushed to the experimental channel!

Smartphone Apps
Our iOS and Android apps have gotten a much needed update, which fixes many bugs, adds custom wallpaper support and has a 200% - 300% speedup overall. They're currently in bèta and will be released to stable as soon as possible.

Google Assistant
The Homey + Google Assistant integration is the third of its kind, next to Messenger and Alexa. It allows you to talk with Homey through any Assistant-enabled device, such as Google Home, Android or a smartwatch. We've finished the integration and it's currently under review at Google. Thumbs up!

Alarms
"OK Homey, wake me up at 07:00!". While v1.2.0 is just around the corner, some of us are already working on v1.3.0. One of the features is Alarms, where Homey can wake you gently. Combine this with a Flow, e.g. "30 minutes before my alarm goes off" and say goodbye to blue Mondays.

Apps SDK v2
We've introduced the first version of Homey's Apps SDK over a year ago, and we've learned a lot since then. Somewhere around Homey v1.4.0 we'll release a new version of the Apps SDK which will make it much easier to create apps and drivers for all developers. We hope to improve the overall quality of community apps by helping a hand where we can.

Flows with 'or' and 'else'
Yep, they're on the list and will be shipped very soon :-)

Enjoy your weekends!

[ Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 17-03-2017 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-10 18:23
lubbertkramer schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:30:
[...]

Wat is stabiel genoeg, deze definitie is per situatie en persoon anders maar wat betreft als je alleen je fibaro wilt omzetten is Homey stabiel. Infrarood / 433 heeft problemen met de range. Z-wave kun je zelf je bereik uitbreiden door meer z-wave op netstroom aan te sluiten. Op dit moment is er nog wel een z-wave bug(je) die bij veel apparaten een wachtrij kan creëren waardoor soms een reboot nodig is maar ze zijn bezig met een fix.

Homey zelf is verder stabiel, ik draai zelf 1.1.9 en 1.2(dev preview). Verder is er flink gesleuteld aan Homey, is 1.2 (media update -> https://www.athom.com/nl/homey/muziek/) een mooie update die snel breed beschikbaar moet komen. Kost wat meer moeite dan ze dachten, in dev preview kregen we zojuist rc7 :) Functionaliteiten als een OR komen eraan maar zijn helaas vertraagd door de vertraagde media update.

Edit:
Op Slack laat Athom weten als de update van vandaag voor 1.2 in dev preview goed gaat hij volgende week naar experimenteel komt
Thanks voor de info.

Op dit moment nog geen domotica, wel plannen en al zaken vooraf ingezet op domotica.
Zonnewering met IO motor, bij renovatie grotere inbouwdozen, led verlichting die dimbaar is maar nog geen speciale dimmers ingezet, zodat als ik begin ik geen dubbel kosten heb gemaakt qua materiaal.

Nu alleen kiezen voor een centraal systeem.
Het liefst zou ik voor een universeel product gaan, was daarom lyrisch toen ik homey in de begin fase ontdekte. En heb stiekem sinds mijn canceling van de pre-order bewust mijn domotica opzet uitgesteld, omdat ik stiekem wel hun visie snap.

De basis wat ik vooral nu wil.
- Belichting van binnen / semi buiten huis aansturen. (dimmen via puls schakelaars en scene's op basis van variabele sensoren)
- Zonnewering aansturing op basis van scene's (zon, wind, regen).
- Mogelijk stukje beveiliging camera's, deur sensors (maar misschien handig dit juist los te doen van je andere domotica).
- Aansturing, monitoring verwarming (vloer verwarming).
- Centrale tablet tegen de muur van woonkamer voor bediening licht, muziek enz. )

Ik ga Homey gewoon nog even in de gaten houden. Nu met de grote nieuwe update even afwachten.

PS: de spraak functie is voor mij meer een gimmick dan mijn primaire behoefte. Handig als het uitkomt, maar hecht meer waarde aan slimme programmeerbaarheid.

[ Voor 3% gewijzigd door maartendd op 18-03-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartendd schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 09:40:
[...]
De basis wat ik vooral nu wil.
- Belichting van binnen / semi buiten huis aansturen. (dimmen via puls schakelaars en scene's op basis van variabele sensoren)
- Zonnewering aansturing op basis van scene's (zon, wind, regen).
- Mogelijk stukje beveiliging camera's, deur sensors (maar misschien handig dit juist los te doen van je andere domotica).
- Aansturing, monitoring verwarming (vloer verwarming).
- Centrale tablet tegen de muur van woonkamer voor bediening licht, muziek enz. )

Ik ga Homey gewoon nog even in de gaten houden. Nu met de grote nieuwe update even afwachten.

PS: de spraak functie is voor mij meer een gimmick dan mijn primaire behoefte. Handig als het uitkomt, maar hecht meer waarde aan slimme programmeerbaarheid.
Heel veel ligt aan de apparatuur die je gebruikt hoe stabiel het is en of er al ondersteuning voor is. Aantal worden vanuit Athom ondersteund maar aantal ook vanuit de community. Hier willen nog wel eens problemen optreden doordat ontwikkelaar geen reactie niet meer geeft of ontwikkeling staakt van de app. Vooral de "bekendere" merken worden goed ondersteund. Voordeel van de huidige opzet van z-wave en de vernieuwde opzet van 433mhz apparatuur is dat ze allemaal met dezelfde onderliggende driver willen en per apparaat een "unieke" driver hebben waar de capabilities van het apparaat in staan.

Camera ondersteuning is er nog niet direct, dit kan wel via Synology en de surveillance station en er zijn wat "hacks" op het forum om een plaatje per notificatie mee te krijgen vanuit een flow. Native ondersteuning hiervoor staat op de tijdslijn maar nog geen concrete release/planning voor.

Spraak was voor mij ook een gimmick, al moet ik nu toegeven het wel steeds meer te gebruiken nu de spraak vooruit gaat (zeker sinds 1.2). Momenteel staat Homey weer op Nederlands maar hiervoor tijdje op het Engels gehad om met een Dot te kunnen spelen i.c.m. Homey en dat werkt zeer goed. Enige nadeel is dat ik niet zo snel Engels blijf praten als je thuis Nederlands praat. Nu is het wachten tot Alexa ook Nederlands kan verstaan zodat ik door het gehele huis op meerdere plaatsen kan communiceren met Homey (homey spreekt terug via de speaker van Alexa).

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 18-03-2017 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik ervaar behoorlijke willekeur in het wel of niet functioneren van de aan/uit aansturing van NEO Coolcam powerplugs (Z-wave) vanuit Homey. Soms werkt het gewoon aantal keer achter elkaar, dan ineens weer niet. Dan zonder ingestoken apparaat wel, maar mét niet. Erg wisselvallig. Iemand die dit herkent?

O.a. een NEO Coolcam bewegingsmelder (Z-wave) en magneetcontact (Z-wave) doen het gewoon wel altijd netjes betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:53:
[...]

Zojuist 1.2RC8 in dev preview gekregen, 1.2 komt maandag naar experimenteel voor wie in de beta zit :) _/-\o_

Or en Else staan op de todo (aangekondigd op de Athom dag in Enschede afgelopen november 2016, zie mijn post daarover)en zijn wederom benoemd in de software update hieronder _/-\o_ Emile had al aangegeven dat door de vertraging van 1.2 hier ook wat vertraging in zat.Gecompliceerdere flows kunnen maken en het slepen in het venster van flows/mappen komt in 1.3/1.4 hebben ze aangegeven op Slack.

Ik denk dat deze week alleen al 5 updates voor iOS (beta) zijn geweest en voor Android komt er een update in beta vanavond. Maar dan moet je je wel aanmelden voor de beta van die apps. Apps hebben weer de aandacht maar waren lang een ondergeschoven kindje door tekort aan ontwikkelaars bij Athom en die verantwoordelijk voor de mobiele applicaties weg was gegaan. Zie ook de vacatures bij Athom en vertel het aan mensen die mogelijk de functies zouden kunnen vervullen -> https://angel.co/athom/jobs/

Edit 1:
Spraak, deze is herschreven in 1.2 (zie ook hierboven mijn post over de developer meetup waar Athom hierover komt vertellen) en geheel vernieuwd met nieuwe spraak api's voor ontwikkelaars. Ik had afgelopen week een snelle test gedaan met 1.2RC6 waar Alexa naast Homey muziek speelde wat instrumentaal begint waarna vocal erbij kwam.

[video]
Einde edit 1:

Athom Summary Week 10 & 11 (March 6 - March 17)
voor de plaatjes check de post op het forum

[...]
wat betreft je test met de nieuwe spraak functionaliteit. Wordt hier Alexa gebruikt om de spraak af te handelen of wordt dit echt door Homey zelf gedaan?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Laatst online: 23-09 13:07
JBS schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:21:
Ik ervaar behoorlijke willekeur in het wel of niet functioneren van de aan/uit aansturing van NEO Coolcam powerplugs (Z-wave) vanuit Homey. Soms werkt het gewoon aantal keer achter elkaar, dan ineens weer niet. Dan zonder ingestoken apparaat wel, maar mét niet. Erg wisselvallig. Iemand die dit herkent?

O.a. een NEO Coolcam bewegingsmelder (Z-wave) en magneetcontact (Z-wave) doen het gewoon wel altijd netjes betrouwbaar.
Ik heb dit met de Fibaro sensors. Detectie aan/uit lijkt niet altijd aan te komen bij homey.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:45:
[...]

wat betreft je test met de nieuwe spraak functionaliteit. Wordt hier Alexa gebruikt om de spraak af te handelen of wordt dit echt door Homey zelf gedaan?
In dat filmpje spreek ik rechtstreeks tegen Homey (1.2) terwijl Alexa muziek afspeelt. Dat hoor je ook aan de trigger "OK Homey", als je Alexa wilt gebruiken gebruik je de trigger "Alexa ask Homey + voice command from standard/custom flow.

In onderstaande filmpje spreek ik tegen Homey via Alexa.

Test video of Homey skill for Alexa:

- First select active Homey (have 3 homey's under my control, Kitt is the Homey you see)
- Turn on all lights (standard flow)
- Ask Homey to say Hello (custom flow with logic card)
- Turn off all lights
- Turn on lights in kitchen (light in view is not in kitchen but in bedroom zone, placed for test)
- Turn on lights in bedroom ( light in view is in bedroom zone, placed for test)
- Turn off all lights

- Direct question at Homey asking turning lights on in bedroom

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 19-03-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Tassadar32 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:15:
[...]

Ik heb dit met de Fibaro sensors. Detectie aan/uit lijkt niet altijd aan te komen bij homey.
Bedoel je detectie, of het aan/uit signaal?
Het vreemde is dat soms aan/uit niet werkt, ook niet na aantal keer aan/uit te sturen. Probeer ik het bijvoorbeeld een uur later weer, dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Laatst online: 23-09 13:07
JBS schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:26:
[...]
Bedoel je detectie, of het aan/uit signaal?
Het vreemde is dat soms aan/uit niet werkt, ook niet na aantal keer aan/uit te sturen. Probeer ik het bijvoorbeeld een uur later weer, dan werkt het wel.
De sensor geeft met leds aan dat er detectie plaatsvind, homey lijkt dit niet door te krijgen aangezien de status op "geen detectie" blijft staan. Ook einde detectie word af en toe niet doorgegeven waardoor de sensor op "detectie" blijft hangen in homey en lichten niet uit gaan.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Tassadar32 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:17:
[...]

De sensor geeft met leds aan dat er detectie plaatsvind, homey lijkt dit niet door te krijgen aangezien de status op "geen detectie" blijft staan. Ook einde detectie word af en toe niet doorgegeven waardoor de sensor op "detectie" blijft hangen in homey en lichten niet uit gaan.
Ah, maar mijn probleem heeft met de powerplugs te maken. De bewegingsmelders doen 't juist wel correct. JBS in "Homey (Voice controlled Home Automation)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiNSToNEd
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-04-2024
Vraagje:

...

Hier staat Homey al even aan de kant helaas... Ik wil het een tof apparaat vinden, maar stabiel kan je het toch niet noemen (ik zit op 1.1.9). Een basisflow die reageert op het woord 'Goeiemorgen' heeft een hele tijd echt goed gewerkt (agendaplanning voorlezen, automatisch radio starten via Chromecast, weerbericht voorlezen, enz...) ; maar de laatste weken weigert Homey van mij te begrijpen, ongeacht hoe ver/dicht ik spreek. Geen enkele opdracht wordt verstaan, enkel als ik het via de app inspreek (wat niet bijster handig is). Via de webbrowser zie ik dat er nauwelijks woorden doorkomen, meestal wordt er maar 1 woord opgepikt uit een gehele zin (bv 'Morgen'). Ook de standaardvragen ('Alles goed?', 'Wat is de zin van het leven?') doen meestal helemaal niets meer.

Ook het gebrek aan ondersteuning van hun eigen apps geeft een wat wrange nasmaak (zie de MiLight discussie op Github --> een app gemaakt door Athom zou moeten onderhouden worden door Athom, niet doorgeschoven naar de community). Ik geef het bij de nieuwe update zeker nog een kans, maar voorlopig is Homey gewoon een 300 euro kostend onderdeel van het interieur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik had het al eens onder mijn post geplaatst maar wellicht goed om nog even in de spotlights te zetten:

Tweede Homey developers meetup in teken van de verbeterde spraak in 1.2:

Vanwege de vele vragen over de spraak functionaliteiten van Homey willen we de tweede meetup in het teken van spraak zetten. Robert, die bij Athom hiervoor verantwoordelijk is, komt vertellen over hoe spraak werkt achter de schermen en hoe de volledig vernieuwde spraak (en spraak api’s voor developers) werkt in de aankomende update 1.2. Naast inzicht hoe spraak werkt krijgen developers te zien hoe ze gebruik kunnen maken van de vernieuwde functionaliteiten van spraak in hun applicaties.

Om de avond beheersbaar te houden en vanwege de beperkte ruimte, is inschrijven verplicht. Aangezien de eerste avond zeer goed bevallen is staat nu al vast dat deze meet-up iedere eerste woensdag van de maand gehouden zal gaan worden.

Om 18:00 zal er pizza besteld worden. Mocht je mee willen eten (eigen kosten) geef dit dan aan zodat er ook voor jou een pizza geregeld wordt. Koffie, thee en fris is aanwezig.

De tijden:
18:00 pizza eten.
18:45 inloop.
19:00 start.
22:00 einde

Opgeven kan hier -> https://docs.google.com/f...MBWDt6VKmvINX2Lw/viewform

Edit:

Voor wie het wil proberen, 1.2RC8 is zojuist vrijgegeven in experimenteel

1.2.0-rc.8
Added Homey Music
Added new Speech API.
Improved 433/868/IR signal reception
Fixed a bug that could cause Z-Wave lockups
Various improvements and bugfixes

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 20-03-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Voor wie het wil proberen, 1.2RC8 is zojuist vrijgegeven in experimenteel
Nice :D Homey heeft deze update vannacht geïnstalleerd. Vanavond maar even spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Op welke wijze kan ik nu in v1.2-RC8 de verbeterde speech uitproberen?
Ik meen mij te herinneren dat je bijvoorbeeld nu ook een lamp bij naam kunt noemen? (dus iets als: "Ok Homey, zet de hoeklamp uit")

Zelf vind ik Homey Music "underwhelming", maar moet dan ook toegeven dat ik vrijwel geen apparatuur en apps heb die mooi aansluiten daarop. Maar goed, 1.2 is nu bijna officieel uit en dus kunnen ze bij Athom verder aan andere zaken (zoals OR/ELSE in flows ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 15:10
moet zeggen vanmorgen lukt het aan/uit zetten van de lampen een stuk beter ipv 6x proberen en maar de telefoon te pakken lukte het nu in 2 x

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
Waar hebben jullie je Alexa Dot Echo besteld?

Ik zie een UK editie op ebay:
* Amazon ECHO DOT 2nd Generation Boxed And Factory Sealed UK Version

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corvo schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:28:
Ik meen mij te herinneren dat je bijvoorbeeld nu ook een lamp bij naam kunt noemen? (dus iets als: "Ok Homey, zet de hoeklamp uit")
Door tegen Homey te spreken :) Haha nog niet alle app's zijn aangepast omdat Athom nieuwe spraak api's beschikbaar heeft gesteld. Hierover komen ze de eerste woensdag van april in Utrecht meer vertellen (zie posts hierboven :) ) Vanuit de standaard moeten zones/lampen inderdaad werken, zones heb ik getest dat werkt beter lampen individueel nog niet getest.
Zelf vind ik Homey Music "underwhelming", maar moet dan ook toegeven dat ik vrijwel geen apparatuur en apps heb die mooi aansluiten daarop. Maar goed, 1.2 is nu bijna officieel uit en dus kunnen ze bij Athom verder aan andere zaken (zoals OR/ELSE in flows ;) )
Het is leuk dat het kan maar ze mogen van mij ook doorstomen naar OR/Else en andere Homey core zaken. Al moet ik zeggen dat de media wel goed werkt (stabiel)!
quakerix schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:51:
Waar hebben jullie je Alexa Dot Echo besteld?

Ik zie een UK editie op ebay:
* Amazon ECHO DOT 2nd Generation Boxed And Factory Sealed UK Version
amazon.de en via vriend naar NL gekregen, via andere website's betaal je meestal meer dan wat de Dot daadwerkelijk kost. Let wel op dat je met de UK versie nog een andere stekker aan je USB kabel moet plaatsen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:29

Met name "or" zou een welkome toevoeging zijn idd.. Nu moet je voor simpele zaken 3 flows maken die allen bijna het zelfde doen maar met net een andere trigger. Snap niet dat dit er niet vanaf het begin al in zit, maargoed..

Verder werken een hoop flows bij mij niet meer sinds 1.2 en lijken sommige apps het niet meer te doen.. Hebben sommige apps een update nodig om te kunnen werken met versie 1.2? Dat had in dat geval wel ff vermeld mogen worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:18:
[...]

Met name "or" zou een welkome toevoeging zijn idd.. Nu moet je voor simpele zaken 3 flows maken die allen bijna het zelfde doen maar met net een andere trigger. Snap niet dat dit er niet vanaf het begin al in zit, maargoed..

Verder werken een hoop flows bij mij niet meer sinds 1.2 en lijken sommige apps het niet meer te doen.. Hebben sommige apps een update nodig om te kunnen werken met versie 1.2? Dat had in dat geval wel ff vermeld mogen worden..
Or is inderdaad een waar ik ook naar uitkijk. In plaats van voor elke deursensor een flow te hebben bij afwezigheid kan dat dan in een flow. En zo zijn er inderdaad nog vele toepassingen. Het is jammer dat dit al langer op de planning staat maar door alle vertraging met 1.2 ook vertraagd is.

Welke app werkt niet bij je? 1.2 is experimenteel, bedoeld om ontwikkelaars de ruimte te geven om apps aan te passen en de bugs eruit te halen voor het stabiel wordt. Als eindgebruiker kun je kiezen om die ook te gebruiken maar dan is er inderdaad een kans dat apps niet werken. Deze melding krijg je ook als je experimenteel aanzet.

Dat je flows niet werken kan te maken hebben met dat je apps niet werken, maar dit kun je zien in de flow zelf om te kijken wat er mis is.

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 21-03-2017 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ik was al van plan om, met de komst van de variabelen, de flows allemaal eruit te gooien en opnieuw op te bouwen maar nu wacht ik nog even op de OR functie. Is daar een schatting voor gegeven trouwens?
Ik snap trouwens wel waarom het er niet vanaf het begin in zat. Het maakt het systeem gewoon weer een factor X complexer terwijl het überhaupt stabiel krijgen van de basis een prio 1 was. Je kunt echter wel discussiëren of muziek nou belangrijker was dan OR maar dat is vanaf de zijlijn makkelijk roepen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Een eventuele timer OFF functie bij lampen/objecten zou voor mij ook 5 minder flows schelen.
Ik bedoel: Zet lamp/object X aan voor 5 minuten. Het tegenovergestelde van nu dat je een lamp na 5 minuten kunt aanzetten. Nu is dit wel op te lossen door zandlopers maar dit zou net even wat strakker zijn. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keverjeroen
Athom heeft ergens ook wel eens uitgelegd waarom de OR functie zo ingewikkeld is. Iets met te veel kans dat een flow stuk kon gaan. Kan niet meer terug vinden waar ze dat verteld hebben..

Voor nu heb ik aparte Trigger flows en aparte Action flows. De action flows lijken dan op elkaar, maar reageren net op een andere sensor of knop, en wijzen dan allemaal naar de zelfde action flow (die dan via een better logic variabel gestart worden). Op die manier hoef ik het actie-deel niet in iedere flow te herhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:19
-Skyhawk- schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:55:
Een eventuele timer OFF functie bij lampen/objecten zou voor mij ook 5 minder flows schelen.
Ik bedoel: Zet lamp/object X aan voor 5 minuten. Het tegenovergestelde van nu dat je een lamp na 5 minuten kunt aanzetten. Nu is dit wel op te lossen door zandlopers maar dit zou net even wat strakker zijn. :)
Dit kan nu al makkelijk, een actie zonder vertraging lamp aan. 2e actie lamp uit met 5 minuten vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Eskimootje schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:43:
[...]

Dit kan nu al makkelijk, een actie zonder vertraging lamp aan. 2e actie lamp uit met 5 minuten vertraging.
Owja dat kan ook. :+ Bedankt, ik heb gelijk de flows aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 18:36
Mijn Homey is net overleden :(. Liep vast tijdens het luisteren naar een commando, en geeft nu alleen nog een rode ring? Zijn er nog geheime truukjes om te proberen? De reset met de Homey 10 seconden omgekeerd houden lijkt niets te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweaqer schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:46:
Ik was al van plan om, met de komst van de variabelen, de flows allemaal eruit te gooien en opnieuw op te bouwen maar nu wacht ik nog even op de OR functie. Is daar een schatting voor gegeven trouwens?
Ik snap trouwens wel waarom het er niet vanaf het begin in zat. Het maakt het systeem gewoon weer een factor X complexer terwijl het überhaupt stabiel krijgen van de basis een prio 1 was. Je kunt echter wel discussiëren of muziek nou belangrijker was dan OR maar dat is vanaf de zijlijn makkelijk roepen natuurlijk :)
Geen tijdspad behalve de trademark "soon", enige voordeel is dat het nu aangekondigd is in de software updates. Ze spraken hier al over eind 2016 op de Athom dag in Enschede maar door de vertraging met 1.2 en de huidige bugs daar nog in denk ik dat ze er nog wel even zoet mee zijn.
Slurpgeit schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:21:
Mijn Homey is net overleden :(. Liep vast tijdens het luisteren naar een commando, en geeft nu alleen nog een rode ring? Zijn er nog geheime truukjes om te proberen? De reset met de Homey 10 seconden omgekeerd houden lijkt niets te doen..
Even paar minuten stroom eraf en dan op laten starten voordat je hem gaat omdraaien geeft ook geen oplossing? Dan rest je niets anders dan contact op te nemen met support, snelste manier is via de website of Slack (en dan met Annemarie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
1.2.0-rc.9
Bugfixes and improvements
Update Node.js to 4.8.1
met een opmerking van Slack:
Arjan:
Note to all
After update to RC9 all my playlists are gone!
Inlcuding songs added to the favorites playlists

[ Voor 50% gewijzigd door Tweaqer op 23-03-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:18
Tweaqer schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:52:
[...]

[...]
Kun je daar zo meekijken met Slack als niet ontwikkelaar? Vind het wel interessant om de status een beetje te volgen. Alleen heb je geen idee wat er nu speelt nu ze geen topics over experimentele versies meer hebben op het forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tweaqer schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:52:
[...]

[...]
Nog een toevoeging, alles wat staged for release heeft op github zit erin als bugfix, dat kregen wij vanmiddag te horen in dev preview. Zou dan om deze bugfixes gaan -> https://github.com/athomb...ls/Staged%20for%20release
jip_86 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:09:
[...]

Kun je daar zo meekijken met Slack als niet ontwikkelaar? Vind het wel interessant om de status een beetje te volgen. Alleen heb je geen idee wat er nu speelt nu ze geen topics over experimentele versies meer hebben op het forum.
Jazeker kan dat, gewoon meelezen in general, developers kanaal is zoals de naam al aangeeft vooral informatie voor developers/onderlinge discussies en dan zijn er nog allerlei andere kanalen als ios-beta/dev preview waar je dan op uitnodiging in kan komen. Zie hier voor meer informatie over slack -> https://forum.athom.com/discussion/2829/slack-channel

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 23-03-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik heb problemen om de tags vast te zetten in de flows, zowel als ik via chrome inlog, evenals via de homey app. Ik word daar helemaal #$#$@$ van. Heeft er iemand tips?
Ik had hier in het verleden geen moeite mee.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
fvandenreek schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:22:
Ik heb problemen om de tags vast te zetten in de flows, zowel als ik via chrome inlog, evenals via de homey app. Ik word daar helemaal #$#$@$ van. Heeft er iemand tips?
Ik had hier in het verleden geen moeite mee.
Geen problemen mee, je moet de tag wel nauwkeurig plaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweaqer
Afbeeldingslocatie: https://cloud.githubusercontent.com/assets/319873/24419739/7ce87bf0-13f0-11e7-9796-40d83e548ebe.png
Else voor 1.3 op de roadmap =) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi dat Emile hem gedeeld heeft, plaatste hem gisteren in dev preview als teaser. Ik weet dat de vraag nu wekelijks gaat komen wanneer wij de update daarvoor daar mogen verwachten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Eindelijk een else statement. Dat maken mijn flows een stuk makkelijker :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:07
Ik denk de flows van iedereen. Die media update was lollig, maar voor mij persoonlijk niet heel relevant, aan dit soort basisfucntionaliteiten heb ik veel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:32
Leuk om te zien dat ELSE er aan komt. Maar in de basis is er nog veel werk nodig op 433Mhz range en 868Mhz device support nodig. Ook het geheugen kampt nog met problemen (na een week swapt Homey enorm) waardoor spraak en andere apps traag worden.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Persoonlijk zit ik meer te wachten op de OR dan op de Else waardoor het aantal flows drastisch naar beneden kan. Nu moet je voor ieder apparaat een flow maken terwijl sommige apparaten als een van de vele een trigger heeft actie x moet plaatsvinden met x voorwaarden i.p.v. deze flow te dupliceren voor ieder apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Tebbie schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:49:
Leuk om te zien dat ELSE er aan komt. Maar in de basis is er nog veel werk nodig op 433Mhz range en 868Mhz device support nodig. Ook het geheugen kampt nog met problemen (na een week swapt Homey enorm) waardoor spraak en andere apps traag worden.
433Mhz range zit ook in de 1.2 update :)
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk zelf dat de 433mhz range gewoon een ding blijft aangezien je daar van zoveel dingen afhankelijk bent dat kan niet alleen maar opgelost worden door Athom/Homey.

Mij lijkt het tijd dat ze de andere sensoren in Homey gaan aan zetten zoals daar zijn zigbee of BT zo maken dat dit ook bruikbaar is voor andere developers. Een Else functie of een OR functie is leuk maar dat is nu niet strikt nood zakelijk (als ik naar mijn eigen situatie kijk)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Dat zal ongetwijfeld, maar blijkbaar hebben ze daar wel een flinke stap in gemaakt. Anders zouden ze het niet vermelden als much improved ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:48:
Dat zal ongetwijfeld, maar blijkbaar hebben ze daar wel een flinke stap in gemaakt. Anders zouden ze het niet vermelden als much improved ;)
Naast verbetering in de range (wel weer afhankelijk van je omgeving) is vooral de generator vernieuwd en gaat nogmaals vernieuwd worden, ze willen meer naar een constructie dat het gemakkelijker is om apps voor 433mhz te maken. Vergelijkbaar met de zwave apps. (Bas heeft dit getoond op de eerste developers meetup, binnen 30 min werkende 433mhz app)

Zoals @Webgnome ook zei is 433 en andere signalen niet alleen een probleem door/van Homey maar vooral een probleem door je omgeving. Nieuwe router, babytelefoon, veranderingen bij de buren, zendmast in de buurt is tikkeltje harder gaan zenden of andere zaken kunnen een verstoring geven. Athom heeft bij een aantal mensen met problemen al een meting gedaan en ontdekten veel ruis waardoor afstand een ding werd.

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 29-03-2017 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:29
Ik zou de "or" functie graag zien onder de "if" tab; als schakelaar 1 "or" schakelaar 2 wordt ingeschakeld, dan....

Dit is toch veel minder logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:01:
[...]

Ik zou de "or" functie graag zien onder de "if" tab; als schakelaar 1 "or" schakelaar 2 wordt ingeschakeld, dan....

Dit is toch veel minder logisch?
Ik quote even iets uit oudere post van mij:
Daarnaast heb ik met Emile gesproken over de "Or" functie, deze is een stuk lastiger en is lastig in de huidige flowmanager. Het idee waar ik het met hem over had is bijvoorbeeld 10 multisensors die bij een trigger x actie doen als je wel/niet thuis bent. Hij begreep dat dit nu 10 flows kost en dat dit slimmer kan. Zelf zat hij te denken aan een mogelijkheid om functies (capabilities) van het apparaat plat te slaan. Hierbij moest je denken aan als je 10 lampen kiest hebben deze allemaal de aan/uit functie/capabilities maar mogelijk niet allemaal de saturatie functie/capabilities, als je deze dan alle 10 selecteert kun je ze alleen aan/uit zetten doordat ze die gelijk hebben en dat zou dan in een soort van "advanced card" kunnen.
lubbertkramer in "Homey (Voice controlled Home Automation)"

Laatst nog gesproken met Emile over bovenstaande in dev preview en idee was nog steeds om het (ook) op bovenstaande manier te implementeren. Bijvoorbeeld bij meerdere multisensors/deursensors en je alarm staat aan wil je dat dezelfde actie gebeurd (disco in huis met geluidsignalen) in een flow als dat je daar dan meerdere flows voor moet maken voor ieder uniek apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
Ik zie het zelf ook als een eerste stap op het OR/ELSE vlak zou inderdaad echt super handig zijn als ook vlak 1 meerdere OR/ELSE vlakken kan krijgen. Als je, zoals hierboven genoemd, het wil toevoegen op bewegingssensoren dan is dat ook wel zo handig. Veel mensen hebben waarschijnlijk ook meer dan 2 bewegingssensoren in huis dus ALS 1 OR 2 is dan niet voldoende, eerder: ALS 1 OR 2 OR 3 OR 4 OR 5 OR 6 AND Motion THEN Lights On. Maar erg tof deze ontwikkeling en terecht wat lubbertkramer eerder al zei; "is het er al? Is het er al? Is het er al? zit het in deze release? Wanneer wel? Nog steeds niet? Is het er al? *drukt voor de 42ste keer op 'zoek naar updates knop' nog niet?" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Zit eigenlijk meer te wachten op de wekkerfunctie in 1.3 :p
Wektijden aanpassen door middel van een shortcut naar de flow in je browser op je mobiel is echt een crime :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Laatst online: 09:39

djbarney

XBL: DeejayBarney

Ah super, goed om te zien dat in ieder geval Else er aan zit te komen, scheelt straks al een behoorlijke slok aan flows :) Ik begrijp overigens het issue dat Emile ziet met de OR functionaliteit niet, maar dat zal waarschijnlijk liggen aan de manier waarop de flow manager onder de motorkap in elkaar zit. Ik denk echt dat Athom eens moet kijken naar de manier waarop de logica / flows van Zipato of bijvoorbeeld Domoticz met Blockly in elkaar zitten. Die logica van Zipato via drag-drop, en wellicht de uitgebreide alarm functionaliteit die er bij Zipato standaard in zit, is echt het enige dat ik dagelijk mis bij het gebruik van Homey.

Wel heel blij met de duidelijke voortgang die ze er weer in hebben zitten! Ga zo door ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
jip_86 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:48:
Ik heb 1.2 draaien en kan bevestigen dat 433 ontvangst een heel stuk verbeterd is. Verzenden heb ik nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweaqer
Versie 1.2.0-rc.10 4.3 MB
1.2.0-rc.10
Bugfixes
Check ook github voor details :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2021
Heb nu de mediaplayer werkend met een Googleplay account (spotify zit de pop-up in de weg las ik), afspeellijst wordt keurig geladen, numers zichtbaar. Alleen bij afspelen foutmelding: kan niet via luidspreker van homey. Dat snap ik, maar als ik onderaan bij volume regelaar op Homey druk krijg ik alleen de keuze uit Homey en geen sonos.

Doe ik iets fout of moet deze koppeling nog komen? Hoe krijg je er anders geluid uit?

Is er ook al iets bekend wanneer Deezer wordt toegevoegd (ook een best grote speler)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pietpiet50 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:35:
Heb nu de mediaplayer werkend met een Googleplay account (spotify zit de pop-up in de weg las ik), afspeellijst wordt keurig geladen, numers zichtbaar. Alleen bij afspelen foutmelding: kan niet via luidspreker van homey. Dat snap ik, maar als ik onderaan bij volume regelaar op Homey druk krijg ik alleen de keuze uit Homey en geen sonos.

Doe ik iets fout of moet deze koppeling nog komen? Hoe krijg je er anders geluid uit?

Is er ook al iets bekend wanneer Deezer wordt toegevoegd (ook een best grote speler)?
Heb je de beta app van Sonos geinstalleerd, 1.2 werkt met de beta versie. In de app store naar de Sonos pagina daar is een link naar de beta versie (let op dat terug naar stabiel instellingen etc verloren laat gaan, zelfde waarschuwing als je bij experimenteel krijgt).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vanaf 31 maart zal Homey van het Nederlandse bedrijf Athom ook beschikbaar zijn in winkels in het Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Noorwegen, Finland en Zweden. Eind dit jaar hoopt Athom de Homey 'in het grootste gedeelte van West-Europa' aan te bieden.

https://www.athom.com/en/...1a-4644-b039-6de49ceee0a7

[ Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 31-03-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
En als er dan weer iets niet goed werkt met de Homey, zeggen ze waarschijnlijk dat je hem niet goed hebt verzorgd.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Shaggie_NB schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:22:
[...]

En als er dan weer iets niet goed werkt met de Homey, zeggen ze waarschijnlijk dat je hem niet goed hebt verzorgd....
duurde even voor ik het aan de gang had, maar werkt best leuk nu.
(wel vraagt ie heel de tijd aandacht. dat zal me wel snel gaan vervelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Jovink538 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:00:
[...]

Leuk, maar ik had toch liever een radio app voor music gezien
Afbeeldingslocatie: https://img.memesuper.com/a68921b684846be1e6430a03e95fe19f_why-so-serious-cat-quickmeme-y-so-serious-meme_610-458.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Music is praktisch klaar volgens mij als je de laatste software update leest. Dan kan het ook niet lang meer duren voor de 1.3 update komt. Eindelijk fatsoenlijk mijn Sonos/Hue wekroutine aan kunnen sturen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
jip_86 schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:25:
Music is praktisch klaar volgens mij als je de laatste software update leest. Dan kan het ook niet lang meer duren voor de 1.3 update komt. Eindelijk fatsoenlijk mijn Sonos/Hue wekroutine aan kunnen sturen *O*
1.2 bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Beide, 1.2 en 1.3 worden als redelijk af gepresenteerd in de laatste update op het forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:45:
[...]

Beide, 1.2 en 1.3 worden als redelijk af gepresenteerd in de laatste update op het forum :)
In DP gaf Athom aan dat er nog wat bugfixing nodig was en dat we nog een twee RC updates konden verwachten voordat 1.2 uit zou komen. Ik hoop dat zodra 1.2 naar stabiel gaat wij 1.3 in DP krijgen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvo
Sinds afgelopen weekend is mijn simpele aan/uit klokthermostaat vervangen door een Nest Thermostaat (v3).
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die Homey in combinatie met de Nest Thermostaat heeft...

Het valt mij op er qua bediening/flowcards de nest alleen kan instellen op een temperatuur. Dat is natuurlijk niet verkeerd (en te verwachten), maar de Nest heeft ook 3 standen welke eigenlijk handiger zijn in gebruik.

Het betreft de "Verwarmen", "Eco" en "Uit" stand.
Waarbij ik als ik overdag thuis ben kies voor "Verwarmen", en in de nacht of als ik weg ben kies ik voor "Eco". Het handige hierbij is dat "Eco" vooraf is geconfigureerd op een temperatuur (bij mij 15°C) en dat "Verwarmen" altijd terug gaat naar de laatst ingestelde verwarm temperatuur (bij mij 21,5°C).

Is er niemand die dergelijk bediening/flowcards mist in Homey?

Ah, dat zijn blijkbaar die "HVAC" flowcards... al zou ik denken dat "koelen" niet hetzelfde is als "eco".
//developers.nest.com/documentation/cloud/thermostat-guide ... zo te zien klopt dat dus ook, Eco staat apart van Koelen.

edit: ook niet waar, de HVAC status staat weer los van de HVAC modus... en de HVAC modus kan dus o.a. Eco bevatten

Nest-HVAC

....

Even terugkomende op de verwarm temperatuur van 21,5°C:
Eigenlijk wil ik 21°C, maar heb mij voorlopig erbij neergelegd om het in te stellen op 21,5°C gezien de Nest Thermostaat vrijwel altijd 1°C afwijkt van mijn oude thermostaat, en 'maar' 0,5°C afwijkt van mijn Fibaro multisensor. :/

[ Voor 23% gewijzigd door Corvo op 26-04-2017 08:55 . Reden: HVAC mode ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Athom gaat weer een evenement organiseren. Zie hier mijn post met de impressie van een soortgelijk evenement bij Athom op kantoor afgelopen november 2016.

Homey verbindt al je apparaten in huis, maar hoe gaat dat allemaal in zijn werk? Op 29 april willen we graag een kijkje in de keuken geven. Lijkt het jou leuk om meer te weten te komen over wat er 'Behind the Magic' gebeurt, je eigen project te delen en andere Homey gebruikers te ontmoeten? Schrijf je dan snel in voor de Meet-Up en laat ons weten dat je er bij bent. Wij kijken er naar uit je te zien! (voor drinken en snacks wordt uiteraard gezorgd)

Meer informatie over het Athom evenement:
Athom - Community Meet-Up Behind the magic
Event Timing: April 29th, 2017 - 13:30 -18:30 (We will take care of the drinks and snacks)
Event Address: Rigtersbleek-Zandvoort 10, 7521 BE Enschede
Contact us at: support@athom.com
Preliminary program:
- Keynote speech about new App SDK
- Live coding session from one or two of our developers
- Time to discuss your own project or setup with other Homey users
- Room for suggestions and input about the future of Homey
- Mini hackathon
Opgeven kan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Even wat basis vragen omtrent zwave.

Inmiddels ben ik in het bezit van 3 neo plugs en 3 neo pirs.
De pirs heb ik vandaag pas binnen gekregen en ik ben aan het bedenken hoe ik een goed basis netwerk neer kan zetten.

Ik heb momenteel 3 plugs in gebruik, en die zitten vanuit homey gezien, eerst 2 meter verderop bij de vaatwasser, 2 meter verder op een electrisch kacheltje en vervolgens 3 meter verder op het wasmachine.

Echter als ik bij stuff for geeks kijk dan zie ik ze allemaal een eigen verbinding hebben met homey. Ik heb de plugs gepaired bij homey en niet verder van het netwerk af bij de volgende plug, omdat dit niet lukte.

Nu had ik een pir gepaired bij homey en ben ik daar de tegenovergestelde richting mee in gegaan +/- 6 mtr, maar nu komen de meldingen niet door, en zie ik bij stuff for geeks een binding met de vaatwasserplug en homey.

Ik had verwacht dat zwave bleef kijken naar een optimale mesh, maar dat lijkt dus niet het geval.
Waar connecten jullie nieuw zwave device? Bij homey, of ergens in de mesh?

Ik had nu 2 plugs in gebruik voor meldingen nadat een programma klaar was, dat is een leuke gimmick maar heeft weinig toegevoegde waarde.

Ik wil nu langzaam aan een stabiel netwerk maken wat op een comfortabele manier bijvoorbeeld de verlichting schakeld en niet alleen op basis van aanwezigheid online.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlooDnl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-04-2024
Corvo schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:23:[/b]
Sinds afgelopen weekend is mijn simpele aan/uit klokthermostaat vervangen door een Nest Thermostaat (v3).
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die Homey in combinatie met de Nest Thermostaat heeft...

Het valt mij op er qua bediening/flowcards de nest alleen kan instellen op een temperatuur. Dat is natuurlijk niet verkeerd (en te verwachten), maar de Nest heeft ook 3 standen welke eigenlijk handiger zijn in gebruik.

Het betreft de "Verwarmen", "Eco" en "Uit" stand.
Waarbij ik als ik overdag thuis ben kies voor "Verwarmen", en in de nacht of als ik weg ben kies ik voor "Uit". Het handige hierbij is dat "Eco" vooraf is geconfigureerd op een temperatuur (bij mij 15°C) en dat "Verwarmen" altijd terug gaat naar de laatst ingestelde verwarm temperatuur (bij mij 21,5°C).

Is er niemand die dergelijk bediening/flowcards mist in Homey?

Ah, dat zijn blijkbaar die "HVAC" flowcards... al zou ik denken dat "koelen" niet hetzelfde is als "eco".
//developers.nest.com/documentation/cloud/thermostat-guide ... zo te zien klopt dat dus ook, Eco staat apart van Koelen.

edit: ook niet waar, de HVAC status staat weer los van de HVAC mode... en de HVAC mode kan dus o.a. Eco bevatten

[afbeelding]

....

Even terugkomende op de verwarm temperatuur van 21,5°C:
Eigenlijk wil ik 21°C, maar heb mij voorlopig erbij neergelegd om het in te stellen op 21,5°C gezien de Nest Thermostaat vrijwel altijd 1°C afwijkt van mijn oude thermostaat, en 'maar' 0,5°C afwijkt van mijn Fibaro multisensor. :/
Misschien is dit wat voor je : https://forum.athom.com/d...1-0-0-heating-schedule/p2
De developer gaat morgen naar zijn maat toe om de Nest te testen en eventueel te fixen zodat ie met de app werkt.
lubbertkramer schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 16:26:
Athom gaat weer een evenement organiseren. Zie hier mijn post met de impressie van een soortgelijk evenement bij Athom op kantoor afgelopen november 2016.

Homey verbindt al je apparaten in huis, maar hoe gaat dat allemaal in zijn werk? Op 29 april willen we graag een kijkje in de keuken geven. Lijkt het jou leuk om meer te weten te komen over wat er 'Behind the Magic' gebeurt, je eigen project te delen en andere Homey gebruikers te ontmoeten? Schrijf je dan snel in voor de Meet-Up en laat ons weten dat je er bij bent. Wij kijken er naar uit je te zien! (voor drinken en snacks wordt uiteraard gezorgd)

Meer informatie over het Athom evenement:

[...]

Opgeven kan hier
Nahhh word op het forum al snoeihard genegeerd, hoef daar niet in een hoekje te gaan staan genegeerd worden om dan maar een drankje en broodje te gaan eten..

[ Voor 55% gewijzigd door FlooDnl op 10-04-2017 21:13 ]

Opzoek naar een Vodafone Friends & Family abo? https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/45115637#45115637

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlooDnl schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:09:
[...]

Nahhh word op het forum al snoeihard genegeerd, hoef daar niet in een hoekje te gaan staan genegeerd worden om dan maar een drankje en broodje te gaan eten..
Ik heb even naar je posts gekeken op het forum maar zie nog niet echt dat je genegeerd wordt, kun je een voorbeeld geven? (ben niet nieuwsgierig ofzo maar wellicht kan ik je helpen :) ) Ik zie in je ene verzoek voor Yeelight zelfs Annemarie reageren dat ze contact heeft met de ontwikkelaar. Ik zie vooral veel posts met verzoeken tot support voor x (vooral onbekende merken) device waar geen app voor is, maar daar moet de community voor zorgen of zelf i.p.v. Athom. Jammer daarnaast dat je er zo instaat op voorhand terwijl je geen ervaring hebt met hoe het evenement verloopt en dat je gewoon met Emile kunt praten alsof je hem dagelijks spreekt :)

Edit:
Of een social talk met Annemarie over de status van het contact met de ontwikkaar :)

[ Voor 16% gewijzigd door lubbertkramer op 10-04-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlooDnl
lubbertkramer schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:18:
[...]

Ik heb even naar je posts gekeken op het forum maar zie nog niet echt dat je genegeerd wordt, kun je een voorbeeld geven? (ben niet nieuwsgierig ofzo maar wellicht kan ik je helpen :) ) Ik zie in je ene verzoek voor Yeelight zelfs Annemarie reageren dat ze contact heeft met de ontwikkelaar. Ik zie vooral veel posts met verzoeken tot support voor x (vooral onbekende merken) device waar geen app voor is, maar daar moet de community voor zorgen of zelf i.p.v. Athom. Jammer daarnaast dat je er zo instaat op voorhand terwijl je geen ervaring hebt met hoe het evenement verloopt en dat je gewoon met Emile kunt praten alsof je hem dagelijks spreekt :)

Edit:
Of een social talk met Annemarie over de status van het contact met de ontwikkaar :)
Ja de Yeelight post bijv. https://forum.athom.com/d...pp-to-support-yeelight/p1
de dev van Yeelight Xiaomi zei de app is binnen een paar dagen klaar als ik kan testen. Annemarie zegt we zijn ingesprek met ze en dat was 23 januari nu 10 april hebben we nog steeds niks gehoord :)

maar overal op het forum lees ik het. Pas op ik hou van me homey ook al komt ie te kort op hoe ze het verkopen (alles kan aangesloten worden) gelukkig zijn er geweldig behulpzame en vriendelijke mensen op het forum. Door hun ben ik zover met me homey gekomen.

Opzoek naar een Vodafone Friends & Family abo? https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/45115637#45115637

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FlooDnl schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:38:
[...]

Ja de Yeelight post bijv. https://forum.athom.com/d...pp-to-support-yeelight/p1
de dev van Yeelight Xiaomi zei de app is binnen een paar dagen klaar als ik kan testen. Annemarie zegt we zijn ingesprek met ze en dat was 23 januari nu 10 april hebben we nog steeds niks gehoord :)

maar overal op het forum lees ik het. Pas op ik hou van me homey ook al komt ie te kort op hoe ze het verkopen (alles kan aangesloten worden) gelukkig zijn er geweldig behulpzame en vriendelijke mensen op het forum. Door hun ben ik zover met me homey gekomen.
Ah dat topic had ik gezien inderdaad, maar een Homey opsturen om een app te laten ontwikkelen gaat denk ik ook iets te ver. Ik heb vernomen dat ze nog in gesprek zijn maar zoals ik eerder zei het is niet aan Athom om apps te maken of hier gratis Homey's voor weg te geven. Dat is aan de community die een Homey kopen. Ook zijn partijen die graag in de domotica willen landen zelf bereid of in samenwerking met om een app te maken, neem een voorbeeld aan kickstarter Dot (bluetooth button met herinneringen) en Slide (voor je gordijnen) en zo zijn er meer voorbeelden.

Maar ik zou zeggen, kom lekker naar de Athom dag want al die behulpzame mensen van het forum zullen daar ook te vinden zijn en samen kom je uiteindelijk tot een betere Home(y). En wie weet wat voor een ontwikkelaar je er tegen komt die ook iets met Yeelight wil doen of simpel je app wil maken want het lijkt te werken met http triggers -> http://www.yeelight.com/d..._Inter-Operation_Spec.pdf Of sluit eens aan bij de developers meetup waarin we binnenkort ook starten met het maken van een app gezamenlijk om zo dit voor een breder publiek beschikbaar te maken.

Vorig jaar al gesproken met Emile over het samenvoegen van apparaten (OR) en nu komt hij er ook eindelijk echt aan samen met de ELSE en heeft hij al wat lopen teasen in het developers preview. Afgelopen developers meetup in Utrecht (iedere eerste woensdag) werd ook al wat meer getoond van 1.3 en dan met name de functionaliteiten alarm in combinatie met speech.

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 10-04-2017 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Laatst online: 09:39

djbarney

XBL: DeejayBarney

lubbertkramer schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:06:
[...]

Ah dat topic had ik gezien inderdaad, maar een Homey opsturen om een app te laten ontwikkelen gaat denk ik ook iets te ver. Ik heb vernomen dat ze nog in gesprek zijn maar zoals ik eerder zei het is niet aan Athom om apps te maken of hier gratis Homey's voor weg te geven. Dat is aan de community die een Homey kopen. Ook zijn partijen die graag in de domotica willen landen zelf bereid of in samenwerking met om een app te maken, neem een voorbeeld aan kickstarter Dot (bluetooth button met herinneringen) en Slide (voor je gordijnen) en zo zijn er meer voorbeelden.

Maar ik zou zeggen, kom lekker naar de Athom dag want al die behulpzame mensen van het forum zullen daar ook te vinden zijn en samen kom je uiteindelijk tot een betere Home(y). En wie weet wat voor een ontwikkelaar je er tegen komt die ook iets met Yeelight wil doen of simpel je app wil maken want het lijkt te werken met http triggers -> http://www.yeelight.com/d..._Inter-Operation_Spec.pdf Of sluit eens aan bij de developers meetup waarin we binnenkort ook starten met het maken van een app gezamenlijk om zo dit voor een breder publiek beschikbaar te maken.

Vorig jaar al gesproken met Emile over het samenvoegen van apparaten (OR) en nu komt hij er ook eindelijk echt aan samen met de ELSE en heeft hij al wat lopen teasen in het developers preview. Afgelopen developers meetup in Utrecht (iedere eerste woensdag) werd ook al wat meer getoond van 1.3 en dan met name de functionaliteiten alarm in combinatie met speech.
Ik ben het op zich wel met je eens, echter vind ik dat er de laatste paar maanden te makkelijk naar de "laat de community het maar bouwen" oplossing gegrepen wordt. Kijk bijvoorbeeld naar de Logitech Harmony app. Werkt al een tijd niet goed, men is aan alle kanten workarounds aan het bedenken, terwijl Athom volgens mij best na X tijd geen community support meer voor een app die volgens mij veel gebruikt wordt, zou kunnen assisteren.

Ik snap dat het praktisch is, en ik begrijp ook dat Athom geen groot dev team heeft om maar "allerlei" devices te gaan supporten, maar het zou ze sieren als ze net als bij Zipato (ja, ik blijf hen als voorbeeld aanhalen, gewoon omdat ze veel volwassener zijn en daarmee een prima voorbeeld functie vervullen) tenminste iemand hebben die "vreemde" of nieuwe devices in een test-rig zet en de basis functionaliteit kan implementeren. Het grappige is dat homey als consument vriendelijk device in de markt gezet wordt, en wil worden, en er dan tegelijkertijd voor technische ondersteuning naar die zelfde consument gekeken wordt, ja los dat zelf maar op..

Begrijp me niet verkeerd, ik vind homey nog steeds een product met veel potentieel, maar ben wel van mening dat ze het tempo en de support voor mainstream nu echt omhoog moeten gaan brengen willen ze ooit in de buurt gaan komen van de gevestigde namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlooDnl
djbarney schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:45:
[...]

Ik ben het op zich wel met je eens, echter vind ik dat er de laatste paar maanden te makkelijk naar de "laat de community het maar bouwen" oplossing gegrepen wordt. Kijk bijvoorbeeld naar de Logitech Harmony app. Werkt al een tijd niet goed, men is aan alle kanten workarounds aan het bedenken, terwijl Athom volgens mij best na X tijd geen community support meer voor een app die volgens mij veel gebruikt wordt, zou kunnen assisteren.

Ik snap dat het praktisch is, en ik begrijp ook dat Athom geen groot dev team heeft om maar "allerlei" devices te gaan supporten, maar het zou ze sieren als ze net als bij Zipato (ja, ik blijf hen als voorbeeld aanhalen, gewoon omdat ze veel volwassener zijn en daarmee een prima voorbeeld functie vervullen) tenminste iemand hebben die "vreemde" of nieuwe devices in een test-rig zet en de basis functionaliteit kan implementeren. Het grappige is dat homey als consument vriendelijk device in de markt gezet wordt, en wil worden, en er dan tegelijkertijd voor technische ondersteuning naar die zelfde consument gekeken wordt, ja los dat zelf maar op..

Begrijp me niet verkeerd, ik vind homey nog steeds een product met veel potentieel, maar ben wel van mening dat ze het tempo en de support voor mainstream nu echt omhoog moeten gaan brengen willen ze ooit in de buurt gaan komen van de gevestigde namen.
Dit is eigenlijk wat ik wou zeggen tnx Barney:) en ik kan helaas niet komen, moet werken en kan helaas geen vrij krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
1.2 RC12 is zojuist in experimenteel vrijgegeven. Bij geen probleem moet 1.2 mogelijk deze week nog stabiel worden en zijn ze dit aan het voorbereiden.. Athom heeft nu aandacht gegeven in wat er nieuw is na de update en waar je op moet letten zoals bij de speech veranderingen (de kaart van logica die je niet meer hoeft te gebruiken). Hieronder alvast twee screens, de rest mogen jullie zelf bekijken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zQfKBPm2aoPygq5XtCM4Zcde/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/swMMvkYaGg1RK80yuYB5laMK/full.png
1.2.0-rc.12 experimental

Fixed an issue that could cause Z-Wave lockups
Minor translation and media fixes
New icons
Various improvements and bugfixes
[...]

Het is natuurlijk mooi dat de community iets maakt en Athom geeft hier volgens mij ook ondersteuning aan (developerskanaal slack) door actief te reageren en bijvoorbeeld iedere eerste woensdag aan te sluiten bij de developers meetup in Utrecht. Iedere week is hier iemand van Athom aanwezig om iets nader toe te lichten, hoe ontwikkelaars dit kunnen gebruiken in hun apps en voor eventuele vragen. Dit zijn natuurlijk de momenten om een app als de harmony te fixen. Ik denk dat Athom genoeg doet maar niet verantwoordelijk is voor iets wat de community maakt.
[...]
Athom zal nooit iedereen zijn prive situatie kunnen nabootsen met allerlei exotische 433mhz merken die geen 433mhz zijn om maar iets te noemen. Daarvoor is developer preview en experimenteel (beta) in het leven geroepen om alles wat Athom niet af kan dekken te testen. Een goed voorbeeld dat ze alles testen wat ze kunnen is gebleken tijdens de afgelopen rewrite van 433mhz in 1.2. Athom had alle apps in de app store getest maar kreeg evengoed de wind van voren want een app die d.m.v. CLI op Homey's geïnstalleerd stond en door een aantal gebruikt werd maar niet in de app store werkte niet meer. Athom kan nooit weten wat jij met je Homey doet en ik denk ook niet dat dat de taak is van Athom. Zij moeten zorgen voor een stabiele basis in hardware en software en finetunen door de exotische omgevingen of grootgebruikers. Athom doet dit onder andere door prive contact met deze problemen en heeft ook metingen thuis verricht om meer inzicht te krijgen in waar de oorzaak ligt.

Edit:
29 april zal er ook een (mini)hackaton zijn, tijdens een hackaton los je een probleem op. Je kan voordragen (of de ontwikkelaar van de app) om deze app te nemen en de problemen op te lossen :)

[ Voor 71% gewijzigd door lubbertkramer op 11-04-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
Wat is jullie ervaringen met NEO Pir sensoren? Is daar een goede aanwezigheid detectie mee te doen in een ruimte om te bepalen of de lampen aan/uit kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 20:16
quakerix schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:03:
Wat is jullie ervaringen met NEO Pir sensoren? Is daar een goede aanwezigheid detectie mee te doen in een ruimte om te bepalen of de lampen aan/uit kunnen?
Zeker, ik gebruik dat momenteel ook op deze manier. Het is alleen afhankelijk van de grootte/indeling van de ruimte of 1 sensor voldoende is hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
quakerix schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:03:
Zeker, doen niet onder voor die van Fibaro en stuk goedkoper, zeker als je ze goed inkoopt. Enige nadeel is dat ze geen temperatuur meten. Hier net twee weken terug bestelling van 30 neo stuks weer van Ali binnengekregen waarbij alles 25 dollar per stuk was. Even persoonlijk contact zoeken helpt daarbij.

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 11-04-2017 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 18:48:
[...]
bestelling van 30 neo stuks
[...]
LOL >:)

Groot huis, of gewoon elke 2 meter eentje omhoog hangen? :P
Pagina: 1 ... 32 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.