lubbertkramer schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:30:
[...]
Wat is stabiel genoeg, deze definitie is per situatie en persoon anders maar wat betreft als je alleen je fibaro wilt omzetten is Homey stabiel. Infrarood / 433 heeft problemen met de range. Z-wave kun je zelf je bereik uitbreiden door meer z-wave op netstroom aan te sluiten. Op dit moment is er nog wel een z-wave bug(je) die bij veel apparaten een wachtrij kan creëren waardoor soms een reboot nodig is maar ze zijn bezig met een fix.
Homey zelf is verder stabiel, ik draai zelf 1.1.9 en 1.2(dev preview). Verder is er flink gesleuteld aan Homey, is 1.2 (media update ->
https://www.athom.com/nl/homey/muziek/) een mooie update die snel breed beschikbaar moet komen. Kost wat meer moeite dan ze dachten, in dev preview kregen we zojuist rc7

Functionaliteiten als een OR komen eraan maar zijn helaas vertraagd door de vertraagde media update.
Edit:
Op Slack laat Athom weten als de update van vandaag voor 1.2 in dev preview goed gaat hij volgende week naar experimenteel komt
Thanks voor de info.
Op dit moment nog geen domotica, wel plannen en al zaken vooraf ingezet op domotica.
Zonnewering met IO motor, bij renovatie grotere inbouwdozen, led verlichting die dimbaar is maar nog geen speciale dimmers ingezet, zodat als ik begin ik geen dubbel kosten heb gemaakt qua materiaal.
Nu alleen kiezen voor een centraal systeem.
Het liefst zou ik voor een universeel product gaan, was daarom lyrisch toen ik homey in de begin fase ontdekte. En heb stiekem sinds mijn canceling van de pre-order bewust mijn domotica opzet uitgesteld, omdat ik stiekem wel hun visie snap.
De basis wat ik vooral nu wil.
- Belichting van binnen / semi buiten huis aansturen. (dimmen via puls schakelaars en scene's op basis van variabele sensoren)
- Zonnewering aansturing op basis van scene's (zon, wind, regen).
- Mogelijk stukje beveiliging camera's, deur sensors (maar misschien handig dit juist los te doen van je andere domotica).
- Aansturing, monitoring verwarming (vloer verwarming).
- Centrale tablet tegen de muur van woonkamer voor bediening licht, muziek enz. )
Ik ga Homey gewoon nog even in de gaten houden. Nu met de grote nieuwe update even afwachten.
PS: de spraak functie is voor mij meer een gimmick dan mijn primaire behoefte. Handig als het uitkomt, maar hecht meer waarde aan slimme programmeerbaarheid.
[
Voor 3% gewijzigd door
maartendd op 18-03-2017 09:43
]