Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 18:55:
[...]

LOL >:)

Groot huis, of gewoon elke 2 meter eentje omhoog hangen? :P
Groot huis zodra wij eindelijk de sleutel van de nieuwe woning in handen hebben :P Maar het waren niet alleen bewegingssensoren in die bestelling. Order bestond uit van alles wat, zowel bewegingssensor als de watersensor, nog wat wallplugs, deursensoren en extra sirenes :) Komt nu nog een bestelling van 15 stuks aan. Denk dat ik daarna eerst wacht op de oplevering van de woning voor ik meer bij ga bestellen. Van deze twee orders zijn 10 stuks voor op kantoor, daar staan ook twee Homey's :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XBuIGfmFqS5jRePAz3W1Gz4r/full.jpg

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Edit:

Zojuist de release van 1.2 in developer preview gekregen zoals deze naar stabiel zou moeten komen. Thumbs up for that _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ini6iN2iIAFy0kGyqN3Y8MCc/full.png

Edit 2:

Nu ook in experimenteel beschikbaar.

Officiele changelog voor 1.2:
1.2.0 experimental

Added Homey Music
Added new Speech API
Homey now responds when a speech command isn't understood
Added `asleep/awake` state next to `away/at home`
Improved 433/868/IR signal reception
Various improvements and bugfixes

[ Voor 30% gewijzigd door lubbertkramer op 11-04-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Even nog en kleinn bumpje van mijn vraag, waar adden julllie de neo's, bij homey in de buurt of in de buurt van de mesh?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
fvandenreek schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:51:
Even nog en kleinn bumpje van mijn vraag, waar adden julllie de neo's, bij homey in de buurt of in de buurt van de mesh?
ik add alles in de buurt van Homey, dus ook de Neo wall plugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@erreen Geeft hij daarna wel een diagram in stuff for geeks die logisch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
fvandenreek schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:58:
@erreen Geeft hij daarna wel een diagram in stuff for geeks die logisch is?
Wat is logisch. De Neo's staan in verbinding met mijn schakelaar in de eetkamer en dan naar Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
ik heb namelijk 3 plugs en ik ga daar 3 pirs aan toevoegen.

Echter de plug die het verste weg zit, geeft data door maar is niet aan of uit te schakelen, terwijl er op de route nog 2 plugs aanwezig zijn. Het uitschakelen is niet nodig want ik heb op dit moment alleen die data nodig.
In stuff for geeks geven de plugs ook geen onderlinge verbindingen aan.
Nu heb ik als test een pir gekoppeld, en ben daar de tegen over gestelde richting mee in gegaan.
Na een tijdje heb ik gekeken in stuff for geeks en dan geeft hij een verbinding aan met homey (eerste op zijn pad) en de eerste plug (tweede op zijn pad) Het verbinden met de eerste plug is onlogisch. Ook merk ik met de neo's dat het bereik bij maar een aantal losse stuks niet om over naar huis te schrijven is ( 3 a 4 meter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:04:
[...]

Groot huis zodra wij eindelijk de sleutel van de nieuwe woning in handen hebben :P Maar het waren niet alleen bewegingssensoren in die bestelling. Order bestond uit van alles wat, zowel bewegingssensor als de watersensor, nog wat wallplugs, deursensoren en extra sirenes :) Komt nu nog een bestelling van 15 stuks aan. Denk dat ik daarna eerst wacht op de oplevering van de woning voor ik meer bij ga bestellen. Van deze twee orders zijn 10 stuks voor op kantoor, daar staan ook twee Homey's :)

[afbeelding]

***members only***
5 sirenes? Ik veronderstel ook enkele voor op kantoor dan? Gaat een hels lawaai worden anders :D
Ik heb er ook eentje onderweg.
Edit:

Zojuist de release van 1.2 in developer preview gekregen zoals deze naar stabiel zou moeten komen. Thumbs up for that _/-\o_

[afbeelding]

Edit 2:

Nu ook in experimenteel beschikbaar.

Officiele changelog voor 1.2:

[...]
Denk dat ik maar gewoon wacht tot hij in stable komt, zal wel niet veel schelen met de rc12. :)
fvandenreek schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:08:
ik heb namelijk 3 plugs en ik ga daar 3 pirs aan toevoegen.

Echter de plug die het verste weg zit, geeft data door maar is niet aan of uit te schakelen, terwijl er op de route nog 2 plugs aanwezig zijn. Het uitschakelen is niet nodig want ik heb op dit moment alleen die data nodig.
In stuff for geeks geven de plugs ook geen onderlinge verbindingen aan.
Nu heb ik als test een pir gekoppeld, en ben daar de tegen over gestelde richting mee in gegaan.
Na een tijdje heb ik gekeken in stuff for geeks en dan geeft hij een verbinding aan met homey (eerste op zijn pad) en de eerste plug (tweede op zijn pad) Het verbinden met de eerste plug is onlogisch. Ook merk ik met de neo's dat het bereik bij maar een aantal losse stuks niet om over naar huis te schrijven is ( 3 a 4 meter)
De Neo's zijn denk ik iets minder van range, maar voor een goeie z-wave mesh ga je sowieso toch wat meer devices moeten hebben vrees ik.

Z-wave mesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Thx for the image...

Het lijkt allemaal wat meer random dan logisch.... maar dat is wel een mesh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fvandenreek schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:51:
Ik pair altijd naast Homey, zo dichtbij mogelijk. Heb de plugs die ik nu actief gebruik naast Homey wezen pairen en daarna van dichtbij tot verder weg geplaatst een voor een en daarna andere z-wave apparaten toegevoegd.
Fire69 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:30:
[...]

5 sirenes? Ik veronderstel ook enkele voor op kantoor dan? Gaat een hels lawaai worden anders :D
Ik heb er ook eentje onderweg.
Eentje was voor op kantoor, had ook al twee sirenes maar wil bij elke ingang in de woning er een hebben liggen plus een in de slaapkamer. Of je nou via de voor- of achterdeur binnenkomt of via de tuindeuren je mag best wat herrie om je heen krijgen voordat je een poging doet mijn spullen mee te nemen.
Fire69 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:30:

Denk dat ik maar gewoon wacht tot hij in stable komt, zal wel niet veel schelen met de rc12. :)
De 1.2 die er nu staat verschilt niet veel van RC12 inderdaad, kleine update 2.9mb was het maar. Als alles goed gaat deze week nog naar stabiel anders volgende week is de planning maar dan moeten er geen spontane verrassingen ontstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 20:16
Geeft die Neo sirene echt een hard geluid? Dacht ergens gelezen te hebben dat de sirene het geluidsniveau heeft van een gemiddelde melodie deurbel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SkorpionNL schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:59:
Geeft die Neo sirene echt een hard geluid? Dacht ergens gelezen te hebben dat de sirene het geluidsniveau heeft van een gemiddelde melodie deurbel.
Onderstaand filmpje is op de standaard instelling laag opgenomen, als je wilt kan ik hem morgen wel even op middel en hoog opnemen zodat je het kan horen. Het is niet extreem hard inderdaad maar hard genoeg om buiten te horen als ze inbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 11:38
SkorpionNL schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:59:
Ik vind hem niet echt hard. De Aoetec sirene geeft meer herrie en doet pijn aan je oren.

Maar hij is hard genoeg hoor ;)

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zit het met de batterij van die dingen eigenlijk? Aangezien ze blijkbaar nooit in standby gaan (want dan ontvangen ze geen signaal natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
lubbertkramer schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:17:
[...]

Onderstaand filmpje is op de standaard instelling laag opgenomen, als je wilt kan ik hem morgen wel even op middel en hoog opnemen zodat je het kan horen. Het is niet extreem hard inderdaad maar hard genoeg om buiten te horen als ze inbreken....
Graag. Ben wel benieuwd, want als het hard genoeg is, hoef ik niet naar andere de merken te kijken. Scheelt toch weer in omvang en prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 14:39
Even terugkomende op een oudere post van mij:
Corvo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:29:
Bij mij is 1 van de nieuwe NEO wallplugs plots gestopt met werken ;(
Bij mijn weten konden die toch 2000w aan? En volgens Homey's Insights heeft die max. een keertje rond 1800w gezeten (gemiddeld rond 1700w) en dat voor maximaal 5 minuutjes.

4x gebruikt... en reageert nu niet meer :'(
De andere 3 NEO plugs werken wel netjes naar behoren, maar daar heb ik dan ook geen 'zware' apparatuur op aangesloten.

* knip *
...sinds vanochtend is weer een NEO wallplug R.I.P. -O-
Deze werd momenteel niet via flows aangestuurd en werd enkel door mij met het handje aan/uit gezet.
In tegenstelling tot de vorige keer, er hing niks 'zwaars' aan qua verbruik... 't was maar een oplader voor mijn smart watch.

Heb ik nu gewoon zo'n pech :?
...laten we hopen dat die 2 dode NEO wallplugs deel van een slechte batch waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
lubbertkramer schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 18:48:
[...]

Zeker, doen niet onder voor die van Fibaro en stuk goedkoper, zeker als je ze goed inkoopt. Enige nadeel is dat ze geen temperatuur meten. Hier net twee weken terug bestelling van 30 neo stuks weer van Ali binnengekregen waarbij alles 25 dollar per stuk was. Even persoonlijk contact zoeken helpt daarbij.
Temperatuur doen de rookmelders al. Het gaat mij dus puur om lampen aan en uit te zetten in een kamer, keuken of huiskamer.

Heb jij dus meerdere sensoren voor 1 (grote) ruimte? En heb je een link van ali express waar jij ze besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
HeroS schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:18:
[...]

Ik vind hem niet echt hard. De Aoetec sirene geeft meer herrie en doet pijn aan je oren.

Maar hij is hard genoeg hoor ;)
ik vind het ook niet hard. Niet afschrikkend in ieder geval. Dan zou ik ook voor een Aoetec gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corvo schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:00:
Even terugkomende op een oudere post van mij:

[...]

...sinds vanochtend is weer een NEO wallplug R.I.P. -O-
Deze werd momenteel niet via flows aangestuurd en werd enkel door mij met het handje aan/uit gezet.
In tegenstelling tot de vorige keer, er hing niks 'zwaars' aan qua verbruik... 't was maar een oplader voor mijn smart watch.

Heb ik nu gewoon zo'n pech :?
...laten we hopen dat die 2 dode NEO wallplugs deel van een slechte batch waren.
Waren het plugs van Ali of van Gearbest? Als ik zo op slack meelees lees ik veel klachten over de leveringen vanuit Gearbest
quakerix schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:01:
[...]

Temperatuur doen de rookmelders al. Het gaat mij dus puur om lampen aan en uit te zetten in een kamer, keuken of huiskamer.

Heb jij dus meerdere sensoren voor 1 (grote) ruimte? En heb je een link van ali express waar jij ze besteld hebt?
De bedoeling was om in december te verhuizen maar helaas veel vertraging in de bouw door net geen faillissement van de aannemer maar in de nieuwe woning komen inderdaad meerdere sensoren in een grote kamer omdat onze woonkamer, keuken en eetkamer een grote ruimte is. Onze woning is 6,2 bij 11,5 dus wel aardige oppervlakte minus de hal/toilet. Uiteraard komen ze ook in de rest van de woning.

Maakt niet uit echt bij je op Ali besteld, ik heb zowel hier als hier besteld en altijd even persoonlijk contacteren. Je moet wel meer dan een of twee bestellen willen ze goed in de prijs zakken maar in ieder geval krijg je er nog iets vanaf. Altijd extra vermelden dat je een EU versie wilt :)

Edit, andere reacties combineren:
SkorpionNL schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:46:
[...]
Graag. Ben wel benieuwd, want als het hard genoeg is, hoef ik niet naar andere de merken te kijken. Scheelt toch weer in omvang en prijs. :)
Zal hem vanavond even maken :)
quakerix schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:06:
[...]

ik vind het ook niet hard. Niet afschrikkend in ieder geval. Dan zou ik ook voor een Aoetec gaan.
Alles wat af kan schrikken schrikt af en het is hard genoeg om een signaal af te geven. Daarnaast zal naast geluid ook een disco aan lichten plaatsvinden om af te laten schrikken en zal de chromecast afspelen over de dolby surround ter alarmering van de buren. Wij willen voor het serieuze effect nog wel een POP sirene buiten plaatsen. Moet zeggen dat de Aoetec Siren er wel goed uitziet, misschien ook maar een van halen om te proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door lubbertkramer op 12-04-2017 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quakerix
lubbertkramer schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:09:
[...]

Waren het plugs van Ali of van Gearbest? Als ik zo op slack meelees lees ik veel klachten over de leveringen vanuit Gearbest

[...]

De bedoeling was om in december te verhuizen maar helaas veel vertraging in de bouw door net geen faillissement van de aannemer maar in de nieuwe woning komen inderdaad meerdere sensoren in een grote kamer omdat onze woonkamer, keuken en eetkamer een grote ruimte is. Onze woning is 6,2 bij 11,5 dus wel aardige oppervlakte minus de hal/toilet. Uiteraard komen ze ook in de rest van de woning.

Maakt niet uit echt bij je op Ali besteld, ik heb zowel hier als hier besteld en altijd even persoonlijk contacteren. Je moet wel meer dan een of twee bestellen willen ze goed in de prijs zakken maar in ieder geval krijg je er nog iets vanaf. Altijd extra vermelden dat je een EU versie wilt :)
Ik heb er een aantal van Gearbest, doen het allemaal nog. Ik heb nu besteld van http://www.everbuying.net/product1224431.html

Ben benieuwd hoe je dat allemaal voor elkaar gaat krijgen in je nieuwe huis :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvo
lubbertkramer schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:09:
Hmmm... ik heb inderdaad de NEO plugs besteld via Gearbest. Dan zal ik maar hopen dat de overgebleven 2 wallplugs hun werk blijven doen.
* Corvo crosses fingers

Overigens, mijn andere NEO devices heb ik via AliExpress besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:33
Die NEO Wall Plugs heb ik niet zo'n hoge pet van op. Het blijft Chinese meuk waar 230V op komt en die zijn zeer waarschijnlijk niet onderworpen aan de EU keuringen.
Ik zou eerder voor de Fibaro gaan, al is die wel 2x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
quakerix schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:14:
[...]

Ik heb er een aantal van Gearbest, doen het allemaal nog. Ik heb nu besteld van http://www.everbuying.net/product1224431.html

Ben benieuwd hoe je dat allemaal voor elkaar gaat krijgen in je nieuwe huis :)
Ben momenteel nog zoekende om vooral micro-location toe te kunnen passen zodat ik weet wie waar is. Heb hiervoor Dot besteld op Kickstarter welke ik binnenkort hoop te krijgen en gisteravond Hynt aangeschaft welke in augustus moet komen. De rest met alle andere sensoren heb ik al redelijk uit kunnen denken na een jaar met Homey gespeeld te hebben.
More precise and less battery-draining than GPS, Hynt is accurate to less than a foot, even indoors.
CyBeRSPiN schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:15:
Die NEO Wall Plugs heb ik niet zo'n hoge pet van op. Het blijft Chinese meuk waar 230V op komt en die zijn zeer waarschijnlijk niet onderworpen aan de EU keuringen.
Ik zou eerder voor de Fibaro gaan, al is die wel 2x zo duur.
Heb al een paar maanden er een wasmachine op draaien maar geen problemen maar bestel vrijwel alles via Ali :) Eenmalig via gearbest gedaan maar krijg tegenwoordig alles voor 25 dollar mee waardoor het voor mij interessanter is trouw te blijven aan Ali en zo kortingen af te kunnen dwingen.

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 12-04-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:33
lubbertkramer schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:19:
[...]

Heb al een paar maanden er een wasmachine op draaien maar geen problemen maar bestel vrijwel alles via Ali :) Eenmalig via gearbest gedaan maar krijg tegenwoordig alles voor 25 dollar mee waardoor het voor mij interessanter is trouw te blijven aan Ali en zo kortingen af te kunnen dwingen.
Geen garantie dat het per se foute boel is, maar zou zuur zijn als je brand zou krijgen dankzij een besparing van een paar tientjes.. Zeker een wasmachine zou ik persoonlijk niet door zo'n ding laten lopen.
Al die andere Neo spullen is prima, is allemaal batterijgevoed.

Maar just my 2 cents.. Misschien is het wel gewoon veilig..

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-04-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

Ik heb een issue met mijn Greenwave Node 6 icm Homey. In Domoticz gaf elke poort van de Node 6 netjes zijn eigen gebruik door. Met Homey krijg ik dit niet goed voor elkaar. Het lijkt me een probleem in de app waarbij de aan/uit wel per poort gaat maar al het verbruik lijkt naar poort 1 te gaan. Dit maakt flows obv verbruik op dit moment onbruikbaar. Ik heb 2 van mijn bakken al een keer uit het netwerk gehaald en weer opnieuw toegevoegd maar het mocht niet baten.

Iemand ervaringen of tips die hij wil delen mbt de Greenwave Node 6?

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelti
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 13:48
lubbertkramer schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:19:
[...]

Ben momenteel nog zoekende om vooral micro-location toe te kunnen passen zodat ik weet wie waar is. Heb hiervoor Dot besteld op Kickstarter welke ik binnenkort hoop te krijgen en gisteravond Hynt aangeschaft welke in augustus moet komen. De rest met alle andere sensoren heb ik al redelijk uit kunnen denken na een jaar met Homey gespeeld te hebben.

[...]

Ik doe het momenteel via raspberry pi's, node-red, Happy Bubbles presence server en een MI band.

Mi band zend via ble iedere second een pakket uit, via rapsi w stuur ik de data(geemuleerde ibeacon) naar Happy Bubbles.
Deze doet locatiebepaling en stuurt de locatie uit via MQTT.

Updates zijn niet instant, maar maakt voor mij niet uit omdat ik pir's ga gebruiken voor initiële detectie.
Mi band is dan eerder om timers te resetten.

Door deze opzet ben je niet afhankelijk van je gsm :-).

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga dat eens nader bekijken, happy bubbles. Thanks voor de tip! Gebruik mqtt al voor locatie maar dat is te ruw voor in huis vandaar de aanschaf van Dot/Hynt die inderdaad via BLE werken maar daardoor alleen werken als je je telefoon op zak hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
CyBeRSPiN schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:03:
[...]

Geen garantie dat het per se foute boel is, maar zou zuur zijn als je brand zou krijgen dankzij een besparing van een paar tientjes.. Zeker een wasmachine zou ik persoonlijk niet door zo'n ding laten lopen.
Al die andere Neo spullen is prima, is allemaal batterijgevoed.

Maar just my 2 cents.. Misschien is het wel gewoon veilig..
Ik vind het ook wel gevaarlijk maar gebruik ze zelf ook.
Dit staat op de site van neo:
"Shenzhen Neo has achieved many patents and passed National quality inspection department’s Certificate and some international Certificate – CE,FCC, Rosh etc"

Dus wel een CE keurmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yelti schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:04:
[...]

Mi band zend via ble iedere second een pakket uit, via rapsi w stuur ik de data(geemuleerde ibeacon) naar Happy Bubbles.
Kan je dit wat verder uitleggen? :)
Zend de Mi dat signaal sowieso uit? Is het de HP die dit opvangt (per kamer dan?) en naar de Raspi stuurt of omgekeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelti
Fire69 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:14:
[...]

Kan je dit wat verder uitleggen? :)
Zend de Mi dat signaal sowieso uit? Is het de HP die dit opvangt (per kamer dan?) en naar de Raspi stuurt of omgekeerd?
De meeste fitness bands stoppen met broadcasten als ze gepaired zijn met de gsm, miband kan in instellen dat hij blijft broadcasten.

Weet niet wat je bedoeld met HP?
In iedere kamer staat er een pi zero W, deze scan continue op bluetooth devices.
Op iedere pi draait node-red die de bluetooth scanning uitvoert en gegevens opvangt.
Die gegevens pas ik aan en stuur ik door naar een mqtt broker.
Happy Bubbles analyseert de data en stuurt de locatie terug naar een nieuwe topic.
Deze topic lees ik in dit geval binnen in Home-assistant.

Origineel is happybubbles bedoelt voor Ibeacons en Eddystone beacons.
Product was tijdelijk niet op voorraad, dus zelf maar iets in elkaar geflansd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yelti schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:50:
[...]

De meeste fitness bands stoppen met broadcasten als ze gepaired zijn met de gsm, miband kan in instellen dat hij blijft broadcasten.

Weet niet wat je bedoeld met HP?
In iedere kamer staat er een pi zero W, deze scan continue op bluetooth devices.
Op iedere pi draait node-red die de bluetooth scanning uitvoert en gegevens opvangt.
Die gegevens pas ik aan en stuur ik door naar een mqtt broker.
Happy Bubbles analyseert de data en stuurt de locatie terug naar een nieuwe topic.
Deze topic lees ik in dit geval binnen in Home-assistant.

Origineel is happybubbles bedoelt voor Ibeacons en Eddystone beacons.
Product was tijdelijk niet op voorraad, dus zelf maar iets in elkaar geflansd.
Sorry, HP moest HB (Happy Bubble) zijn :P

Ik zie dat de Mi Band 20 dagen batterij doet, wat doet die continue broadcast voor je batterij?

Ik snap niet waarom die HB (;)) er dan nog tussen zit? Als je Mi Band wordt opgevangen door de Pi, kan die het signaal dan niet verwerken en naar de MQTT sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelti
Heb de band nu 2 weken en zit nog op 70%, impact lijkt me dus heel beperkt.

HB analyseert de gegevens van verschillende beacons en berekent bij welke beacon de band het dichtste is.

Dacht eerst om ibeacon te nemen ipv de band, maar ibeacons zijn net wat groter en lelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batterij zit wel goed dan :)

Ow, dus die HB heb je er maar 1 van? Ik dacht dat het de bedoeling was dat je die in elke kamer ook had staan aangezien het bluetooth presence detectors zijn volgens hun site. :)
Dus zo dan? Mi Band broadcast -> Pi (of Pi's als je in de buurt van meerdere bent) vangt dit op -> HB analyseert -> Home Assistant verwerkt presence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelti
Fire69 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:35:
Batterij zit wel goed dan :)

Ow, dus die HB heb je er maar 1 van? Ik dacht dat het de bedoeling was dat je die in elke kamer ook had staan aangezien het bluetooth presence detectors zijn volgens hun site. :)
Dus zo dan? Mi Band broadcast -> Pi (of Pi's als je in de buurt van meerdere bent) vangt dit op -> HB analyseert -> Home Assistant verwerkt presence.
HB heeft een hardware stuk, is bij mij pi geworden.
HB heeft ook presence server, deze gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yelti schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:19:
[...]

HB heeft een hardware stuk, is bij mij pi geworden.
HB heeft ook presence server, deze gebruik ik.
Aha, dat maakt alles een stuk duidelijker! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Laatst online: 06-10 17:28

djbarney

XBL: DeejayBarney

Yelti schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:13:
Heb de band nu 2 weken en zit nog op 70%, impact lijkt me dus heel beperkt.

HB analyseert de gegevens van verschillende beacons en berekent bij welke beacon de band het dichtste is.

Dacht eerst om ibeacon te nemen ipv de band, maar ibeacons zijn net wat groter en lelijker :)
Gaaf concept! Zoiets was ik van plan om te proberen met een stel iBeacons en telefoon, en daarna met die iBeacons en een microsoft band 2. Band support is echter door microsoft ingetrokken, en het bandje van de band gaat elke keer stuk, dus was al op zoek naar iets anders als vervanging.

Waar ik achter kwam is dat via telefoon en eigen software / Automate of Tasker scannen en doorgeven aan een endpoint welke iBeacon het dichtst bij is, behoorlijk wat stroom eet als je binnen een paar seconden die data wil doorgeven / herkennen in Homey.

Hoe snel detecteer jij nu met jouw configuratie dat specifiek jij/jouw mi band een bepaalde kamer bent binnengekomen / verlaten? Bij mijn testconfig werkte het uiteindelijk wel, maar duurde het detecteren te lang.

Mijn doel is uiteindelijk zoals dat bij velen de uitdaging lijkt te zijn: Detecteren WIE in welke kamer rondhangt en op basis van die info zaken laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelti
Bij duurt het ongeveer een 5-7 seconden door het gebruikte algoritme van HB en de Mi band die maar om seconde uitzend.

Met een ibeacon kan het sneller omdat je een groot pak instellingen hebt.

Voor mij is dit snel genoeg omdat ik verder met PIR sensoren of iets in die zin ga werken voor de initiële detectie.

Voorlop heb nu ingesteld dat mijn lichten in de living aangaan na zonsondergang als ik effectief in de living aanwezig ben.
djbarney schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:44:
[...]

Gaaf concept! Zoiets was ik van plan om te proberen met een stel iBeacons en telefoon, en daarna met die iBeacons en een microsoft band 2. Band support is echter door microsoft ingetrokken, en het bandje van de band gaat elke keer stuk, dus was al op zoek naar iets anders als vervanging.

Waar ik achter kwam is dat via telefoon en eigen software / Automate of Tasker scannen en doorgeven aan een endpoint welke iBeacon het dichtst bij is, behoorlijk wat stroom eet als je binnen een paar seconden die data wil doorgeven / herkennen in Homey.

Hoe snel detecteer jij nu met jouw configuratie dat specifiek jij/jouw mi band een bepaalde kamer bent binnengekomen / verlaten? Bij mijn testconfig werkte het uiteindelijk wel, maar duurde het detecteren te lang.

Mijn doel is uiteindelijk zoals dat bij velen de uitdaging lijkt te zijn: Detecteren WIE in welke kamer rondhangt en op basis van die info zaken laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Blijkbaar is er een update van de NEO Sirens geweest, waardoor bij mij de alarm flows niet meer compleet waren (te zien aan het gebroken linkje).
Nu zal dat vast al een tijdje zo zijn... want als ik het goed zie is die update, specifiek voor de NEO Sirens, niet iets van deze week.

(Uiteraard al niet zo fijn dat ik daar 'per ongeluk' achter kom... maar goed, kan gebeuren)

Blijkbaar zijn de flowcards aangepast echter via de flowcards kan ik de NEO Siren niet meer laten luiden.
Wel via devices en/of de mobile app. Een re-pair lost niks op. ;(
Iemand nog ideetjes?

Op de nieuwe flowcards kun je ook wisselen tussen deurbel en alarm, dus dat is dan wel grappig. Zodra de driver/app voor de Sirens weer werkt, ga ik daar zeker mee stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 11:38
Corvo schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:12:
Op de nieuwe flowcards kun je ook wisselen tussen deurbel en alarm, dus dat is dan wel grappig. Zodra de driver/app voor de Sirens weer werkt, ga ik daar zeker mee stoeien.
Cool. Had die als request in geschoten. Zal even testen en me review ff aanpassen ;)

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blijkbaar is er een update van de NEO Sirens geweest, waardoor bij mij de alarm flows niet meer compleet waren (te zien aan het gebroken linkje).
Nu zal dat vast al een tijdje zo zijn... want als ik het goed zie is die update, specifiek voor de NEO Sirens, niet iets van deze week.

(Uiteraard al niet zo fijn dat ik daar 'per ongeluk' achter kom... maar goed, kan gebeuren)

Blijkbaar zijn de flowcards aangepast echter via de flowcards kan ik de NEO Siren niet meer laten luiden.
Iemand nog ideetjes?

Dit is afgelopen week toegevoegd door Marco en Ted aan de Neo app, volgens mij staat hij nu sinds een week in de app store. Ze zijn nu bezig met de uitbreiding om ook de melodie te kunnen veranderen d.m.v. een flowkaart. Je hebt twee flowkaarten nu, dat is een om te wisselen tussen alarm en deurbel (stel de apparaat modus in) en de tweede om alarm luiden en alarm stil (verander de alarm toestand) te zetten maar die tweede werkt niet bij je als ik het goed begrijp? Kan het momenteel niet testen aangezien ik niet thuis ben en niet hoor of zie of hij afgaat.

Edit:
Heb op slack even bericht gedaan met de vraag of dit bekend is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 11:57

Iemand nog ideetjes?

Dit is een bekend probleem (met beide nieuwe action cards) in v1.1.19 en inmiddels gefixed (en getest) in v1.1.20 van de Neo app.

In deze update komen ook de oude versie van de action cards (bv sound alarm en silence alarm) te vervallen. Momenteel is het niet mogelijk om automatisch de flows aan te passen voor de nieuwe action cards; dit zal de gebruiker zelf moeten doen.

Helaas staat deze nog versie al enkele dagen te wachten op approval om in de app store vrijgegeven te worden. Ik zal kijken of deze versie nog voor het Paasweekeinde vrijgegeven kan worden...

Alternatief is om de app update via de command line te installeren: zie Github link in https://apps.athom.com/app/com.neo

v1.1.20 is in de app store gereleased: veel plezier ermee! 8)

[ Voor 2% gewijzigd door Double T op 14-04-2017 20:29 . Reden: update app store ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie nieuwe update van Emile over de werkzaamheden bij Athom. 1.2 volgende week stabiel en 1.3 zeer snel in developer preview die de Else/Or mogelijkheden heeft _/-\o_ Daarnaast de offcieiele bevestiging dat de Zigbee chip geactiveerd gaat worden in 1.4/1.5 en dat ze er momenteel aan werken. Dit was al opgemerkt door enkele actieve Slack gebruikers die Github goed in de gaten weten te houden. Lees de hele update hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Double T
Tylocke schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:05:
Ik heb een issue met mijn Greenwave Node 6 icm Homey. In Domoticz gaf elke poort van de Node 6 netjes zijn eigen gebruik door. Met Homey krijg ik dit niet goed voor elkaar. Het lijkt me een probleem in de app waarbij de aan/uit wel per poort gaat maar al het verbruik lijkt naar poort 1 te gaan. Dit maakt flows obv verbruik op dit moment onbruikbaar. Ik heb 2 van mijn bakken al een keer uit het netwerk gehaald en weer opnieuw toegevoegd maar het mocht niet baten.

Iemand ervaringen of tips die hij wil delen mbt de Greenwave Node 6?
Ook in Homey wordt op elke poort van de powernode-6 het actuele gebruik en het cummulatieve verbruik doorgegeven.

In de laatste app / driver update (v1.1.2), hebben we de mogelijkheid toegevoegd om op iedere poort de verschillende capabilities (onoff, power en energy) individueel het polling interval in te kunnen stellen (of uitschakelen). Zie ook: https://forum.athom.com/d...ment/49203/#Comment_49203

Voor de release van deze update, heb ik deze ruim een week op mijn 4 PN-6's getest; waarbij verschillende flows triggeren op basis van verbruik.

Wat je zou kunnen proberen is om de settings van de powernodes nogmaals te saven (en eventueel naar wens aan te passen). Mocht dat niet werken, dan hoor ik het graag.
HeroS schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:32:
[...]

Cool. Had die als request in geschoten. Zal even testen en me review ff aanpassen ;)
[...]
Zodra de driver/app voor de Sirens weer werkt, ga ik daar zeker mee stoeien.
v1.1.20 is gereleased naar de app store... veel plezier ermee!

[ Voor 15% gewijzigd door Double T op 14-04-2017 20:36 . Reden: update app store ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 19:46:
Mooie nieuwe update van Emile over de werkzaamheden bij Athom. 1.2 volgende week stabiel en 1.3 zeer snel in developer preview die de Else/Or mogelijkheden heeft _/-\o_ Daarnaast de offcieiele bevestiging dat de Zigbee chip geactiveerd gaat worden in 1.4/1.5 en dat ze er momenteel aan werken. Dit was al opgemerkt door enkele actieve Slack gebruikers die Github goed in de gaten weten te houden. Lees de hele update hier.
Heb ik net mijn zigbee-deursensors vervangen door Neo's :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2021
zag dat homey stabiel is op 1.2, blijf nu toch op problemen stuiten, er speelt bij mij niets af. Heb wel ondertussen de keuze uit de sonos speakers (werken prima met een flow), maar via de muziek tab krijg ik bij afspelen: generic playback error als ik in de balk naar een liedje zoek en klik.
De playlist uit google play speelt ook niets af (en ben ingelogd met de app), op telefoon werkt prima.
Spotify kan ik niet inloggen (was een bug met popup dacht ik tijdens beta, maar nu nog steeds)

Is er ergens een handleiding van dit alles?? heb al tijdje lopen zoeken op forum, maar kom weinig tot niets bruikbaars tegen. Terwijl de screens van Emile er super strak uit zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fire69 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:56:
[...]

Heb ik net mijn zigbee-deursensors vervangen door Neo's :F
Haha als je ze nog hebt nog even bewaren om te testen voor als de zigbee chip geactiveerd is :)
pietpiet50 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:23:
zag dat homey stabiel is op 1.2, blijf nu toch op problemen stuiten, er speelt bij mij niets af. Heb wel ondertussen de keuze uit de sonos speakers (werken prima met een flow), maar via de muziek tab krijg ik bij afspelen: generic playback error als ik in de balk naar een liedje zoek en klik.
De playlist uit google play speelt ook niets af (en ben ingelogd met de app), op telefoon werkt prima.
Spotify kan ik niet inloggen (was een bug met popup dacht ik tijdens beta, maar nu nog steeds)

Is er ergens een handleiding van dit alles?? heb al tijdje lopen zoeken op forum, maar kom weinig tot niets bruikbaars tegen. Terwijl de screens van Emile er super strak uit zien
1.2 is nog niet stabiel maar gaat naar het stabiele kanaal komen waarschijnlijk aankomende week als er geen showstoppers zijn zoals Athom dat altijd mooi kan verwoorden, zie ook Emile zijn update van vanavond. Wat betreft je vragen, welke apps heb je geïnstalleerd staan om te gebruiken met muziek? Ik lees Google muziek, heb je hier een betaald abonnement anders werkt het namelijk niet, daarnaast de vraag of je tweestapsverificatie hebt aanstaan bij je Google account dan heb je een app login nodig (app-wachtwoorden). (meer informatie hier) Google muziek heeft net als Spotify een pop-up, dit werkt soms niet in de app van Athom maar wel in je browser met pop-up blockers uit, dat is de reden waarom je niet kunt inloggen. Spotify werkt op dit moment alleen met Sonos, helaas een beperking door Spotify die de API niet volledig beschikbaar wil maken aan Athom.

Let op, om Sonos te kunnen gebruiken met 1.2 (muziek/spotify) heb je de beta versie van Sonos (versie v2.2.2 - 22.03.17) nodig (er zit een regel onder het plaatje dat je naar het beta kanaal kunt gaan). Dit telt ook voor Chromecast en Youtube (youtube moet via CLI geinstalleerd worden, geen beta kanaal nog beschikbaar maar juiste versie staat op Github) om deze te laten werken met 1.2. Athom heeft aangegeven dat voor 1.2 stabiel wordt deze applicaties ook naar het stabiele kanaal komen (Applicaties die in het beheer van Athom liggen, Youtube is van een onafhankelijke ontwikkelaar en zal dus zelf de beta versie moeten indienen bij de app store).

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 15-04-2017 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Double T schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:56:
[...]

Dit is een bekend probleem (met beide nieuwe action cards) in v1.1.19 en inmiddels gefixed (en getest) in v1.1.20 van de Neo app.

(...)

v1.1.20 is in de app store gereleased: veel plezier ermee! 8)
Inmiddels is bij mij de update gearriveerd, maar helaas... zelfs na een re-pair kan ik via een flow de siren niet laten luiden.
Als je/jullie iets willen weten m.b.t. het achterhalen van de bug, dan lees ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corvo schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 08:47:
[...]

Inmiddels is bij mij de update gearriveerd, maar helaas... zelfs na een re-pair kan ik via een flow de siren niet laten luiden.
Als je/jullie iets willen weten m.b.t. het achterhalen van de bug, dan lees ik het wel.
Ik zou zeggen misschien kun je een issue aanmaken op de github pagina? https://github.com/mruiter/com.neo/issues

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 00:50:
[...]

Haha als je ze nog hebt nog even bewaren om te testen voor als de zigbee chip geactiveerd is :)

[...]

1.2 is nog niet stabiel maar gaat naar het stabiele kanaal komen waarschijnlijk aankomende week als er geen showstoppers zijn zoals Athom dat altijd mooi kan verwoorden, zie ook Emile zijn update van vanavond. Wat betreft je vragen, welke apps heb je geïnstalleerd staan om te gebruiken met muziek? Ik lees Google muziek, heb je hier een betaald abonnement anders werkt het namelijk niet, daarnaast de vraag of je tweestapsverificatie hebt aanstaan bij je Google account dan heb je een app login nodig (app-wachtwoorden). (meer informatie hier) Google muziek heeft net als Spotify een pop-up, dit werkt soms niet in de app van Athom maar wel in je browser met pop-up blockers uit, dat is de reden waarom je niet kunt inloggen. Spotify werkt op dit moment alleen met Sonos, helaas een beperking door Spotify die de API niet volledig beschikbaar wil maken aan Athom.

Let op, om Sonos te kunnen gebruiken met 1.2 (muziek/spotify) heb je de beta versie van Sonos (versie v2.2.2 - 22.03.17) nodig (er zit een regel onder het plaatje dat je naar het beta kanaal kunt gaan). Dit telt ook voor Chromecast en Youtube (youtube moet via CLI geinstalleerd worden, geen beta kanaal nog beschikbaar maar juiste versie staat op Github) om deze te laten werken met 1.2. Athom heeft aangegeven dat voor 1.2 stabiel wordt deze applicaties ook naar het stabiele kanaal komen (Applicaties die in het beheer van Athom liggen, Youtube is van een onafhankelijke ontwikkelaar en zal dus zelf de beta versie moeten indienen bij de app store).
Ben heel benieuwd naar de ontwikkeling wat betreft de zigbee chip. Laten we hopen dat het voorspoedig gaat verlopen. Dat zou een boel apparaten kunnen toevoegen aan homey?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkorpionNL
@lubbertkramer Heb je toevallig al de tijd gehad om een filmpje van de Neo sirene te maken? 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Double T
Corvo schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 08:47:
[...]
Niet nodig om een issue aan te maken... ik heb de fout (waarschijnlijk) gevonden... 8)7

Ik kan de aanpassing echter niet zelf testen (heb de sirene niet zelf); de eerste feedback is positief.
Ik wacht nog even op de feedback van @lubbertkramer en zal dan een link naar de github repo posten; ivm Pasen verwacht ik niet dat de app dit weekend in de app store geupdate is...

Als bonus heb ik twee action cards toegevoegd om de alarm en deurbel melodie aan te passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Webgnome schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 09:16:
[...]

Ben heel benieuwd naar de ontwikkeling wat betreft de zigbee chip. Laten we hopen dat het voorspoedig gaat verlopen. Dat zou een boel apparaten kunnen toevoegen aan homey?
Het belangrijkste voordeel zou voor mij zijn dat je de Hue lampen direct (zonder tussenkomst bridge) kunt aansturen. De betrouwbaarheid of een lamp dan wel of niet aangaat en de snelheid zouden daarmee moeten toenemen,

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SkorpionNL schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 09:25:
@lubbertkramer Heb je toevallig al de tijd gehad om een filmpje van de Neo sirene te maken? 😇
Jazeker, zie hieronder :)

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 15-04-2017 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Double T
De update van de Neo app (v1.1.21), met werkende alarm luiden / stil actie kaart, en de actie kaarten om de alarm / deurbel melodie aan te passen, is te vinden op mijn Github repo en te installeren via de CLI:

changelog:
v 1.1.21
fixed:
NAS-AB01ZE - Add action card for setting alarm or doorbell tune
NAS-AB01ZE - Fixed alarm state action card

Succesvol getest door oa. @lubbertkramer:
Afbeeldingslocatie: https://forum.athom.com/uploads/editor/hg/rfm8xnlv68pu.png

Ik verwacht niet dat deze update tijdens Pasen al beschikbaar komt in the app store

[ Voor 13% gewijzigd door Double T op 15-04-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Thx! Is dit het maximale volume? Het klinkt in ieder geval aardig hard. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Double T
Wow.... niet verwacht, toch gekomen v1.1.21 van de Neo app is beschikbaar in de app store en zal in de loop van de dag / nacht automatisch geupdate worden (indien ingeschakeld): https://apps.athom.com/app/com.neo

Change Log:
v 1.1.21
fixed:
NAS-AB01ZE - Add action card for setting alarm or doorbell tune
NAS-AB01ZE - Fixed alarm state action card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
.

[ Voor 99% gewijzigd door 0Burner0 op 17-04-2017 00:29 . Reden: dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Voor mijn homey wil ik een tablet op de muur maken waar ik homey dash op kan draaien.
Nu zoek ik een microUSB kabel die er net zo uit ziet als die van een QI lader:

Afbeeldingslocatie: http://images.mobilefun.co.uk/graphics/productgalleries/46357/encharge-universal-qi-wireless-charging-adapter-micro-usb-standard-p46357-c.jpg

Weet iemand of zo'n kabeltje te verkrijgen is van ongeveer 30 cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1.2 nog niet naar stabiel maar een nieuwe update in experimental beschikbaar, 1.2.1
1.2.1 experimental
Fixed a Z-wave lockup
Homey logs are now persistent across one reboot
Various minor improvements and fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Double T schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:26:
[...]

Ook in Homey wordt op elke poort van de powernode-6 het actuele gebruik en het cummulatieve verbruik doorgegeven.

In de laatste app / driver update (v1.1.2), hebben we de mogelijkheid toegevoegd om op iedere poort de verschillende capabilities (onoff, power en energy) individueel het polling interval in te kunnen stellen (of uitschakelen). Zie ook: https://forum.athom.com/d...ment/49203/#Comment_49203

Voor de release van deze update, heb ik deze ruim een week op mijn 4 PN-6's getest; waarbij verschillende flows triggeren op basis van verbruik.

Wat je zou kunnen proberen is om de settings van de powernodes nogmaals te saven (en eventueel naar wens aan te passen). Mocht dat niet werken, dan hoor ik het graag.
Hoi, dank je voor dit antwoord. Ik zat al een tijdje te plannen om dit een keer te gaan bekijken en nu net gisteravond eindelijk een keertje kunnen doen. Het aanpassen per plug werkt eigenlijk prima, ik heb ze nu allemaal gezet op 60 seconden + node id. Dit werkt perfect, maar als nadeel dus dat je als je pech hebt een minuut mag wachten op de update.

Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom de automatische update obv energieveranderingen niet altijd goed gaat. Heb je daar nog tips voor met welke waarden ik daar het beste kan werken? Als dit laatste weer goed werkt kan de frequentie weer omlaag zodat het netwerk ook niet elke minuut volgegooid wordt met updates.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
lubbertkramer schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:36:
1.2 nog niet naar stabiel maar een nieuwe update in experimental beschikbaar, 1.2.1

[...]
wordt nog spannend dan of er deze week "stabil" gegeven word.
morgen al donderdag, en vrijdag's doen ze geen updates meer vrij geven hebben ze gezegd.. :?

EDIT daarintegen is er eens stabiel afgegeven binnen enkele uren...

[ Voor 8% gewijzigd door willieku op 19-04-2017 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
willieku schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:58:
[...]

wordt nog spannend dan of er deze week "stabil" gegeven word.
morgen al donderdag, en vrijdag's doen ze geen updates meer vrij geven hebben ze gezegd.. :?

EDIT daarintegen is er eens stabiel afgegeven binnen enkele uren...
1.2.2 is zojuist vrijgegeven, je zou bijna kunnen zeggen reken er niet meer op deze week maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Beter dat ze het iets uitstellen dan iets half afleveren. Lijkt er wel op dat stabiel nu voor de deur staat :)
1.2.2 experimental

Fixed a bug that could cause a message "Unable to update Homey" to wrongfully show during an update

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 19-04-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Laatst online: 06-10 17:28

djbarney

XBL: DeejayBarney

lubbertkramer schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:38:
[...]

1.2.2 is zojuist vrijgegeven, je zou bijna kunnen zeggen reken er niet meer op deze week maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Beter dat ze het iets uitstellen dan iets half afleveren. Lijkt er wel op dat stabiel nu voor de deur staat :)

[...]
Hoop dat de 1.2.1 update z-wave lockup fix betekent dat ik niet meer elke dag een ptp moet uitvoeren om homey weer ergens op te laten reageren. Kon in de logging geen aanleiding vinden, maar elke avond als ik thuis kwam deze laatste week was n ptp nodig omdat voice control wel reageerde op ok homey, maar daarna mij direct in de rede viel met een "oops, could not find a server" en me daarna straal negeerde :) In router nagekeken of er uberhaupt netwerk verkeer was, en of homey wel online was, dit bleek elke keer het geval. Mocht dit m nog niet fixen (let's see tonight) dan meld ik m nog even aan bij Athom zelf. PTP zorgde er ook in elk geval weer voor dat homey direct daarna weer volledig bereikbaar is, dus op zich viel er nog wel mee te leven, alleen vervelend dat dan de automatische lampen aan actie het dus niet doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
1.2.2 is zojuist als stable uitgekomen. :)

[ Voor 35% gewijzigd door SkorpionNL op 20-04-2017 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

SkorpionNL schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:59:
1.2.2 is zojuist als stable uitgekomen. :)
Vroeg ik me bij de vorige stable ook af, maar is deze update geforceerd te installeren of moeten we wachten totdat ie vannacht automatisch binnenkomt?

Ah! Vinkje bij 'Updates automatisch downloaden en installeren' weghalen levert een knop 'Zoek naar updates op' :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wA68LIu.png

[ Voor 21% gewijzigd door JBS op 20-04-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
@JBS Automatisch updaten uitzetten... dan zoeken op updates, dan installeren. En na update: automatisch updaten weer aanzetten ;)

edit:
Je had het al gevonden. Ja, dat dus!

[ Voor 17% gewijzigd door Corvo op 20-04-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Moet zeggen dat ik wel positief ben dat de updates nu wat vlotter elkaar opvolgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
-Skyhawk- schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:05:
Moet zeggen dat ik wel positief ben dat de updates nu wat vlotter elkaar opvolgen. :)
Volgens de laatste update van Emile op het forum zou het nu ook niet heel lang meer moeten duren voordat 1.3.0 naar het dev of experimentele kanaal komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkorpionNL schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:10:
[...]
Volgens de laatste update van Emile op het forum zou het nu ook niet heel lang meer moeten duren voordat 1.3.0 naar het dev of experimentele kanaal komt. :)
Ik hoop hem volgende week te draaien. Belofte in DP was dat hij snel nadat 1.2 stabiel zou worden in DP zou komen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-10 16:45

2be

lubbertkramer schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:38:
[...]

Ik hoop hem volgende week te draaien. Belofte in DP was dat hij snel nadat 1.2 stabiel zou worden in DP zou komen _/-\o_
Sterker nog. Hij belooft experimental channel. Niet developer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
Is er ook een nederlandse versie van Whats new beschikbaar, of kan je het whatsnew scherm van na de update nog eens aanroepen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
https://whatsnew.athom.com/#1.2

Maar enkel in het Engels blijkbaar...

Je kan trouwens ook al 1.3 selecteren! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu een aantal weken een Homey en ook meteen wat Z-Wave (Fibaro) spul gekocht incl. een Fibaro Button. Echter heb ik een probleem ermee, namelijk: de Button reageert niet altijd. Als ik de Button een tijd niet gebruik wordt de eerste klik niet geregistreerd, waar de tweede klik het wel doet. In eerste instantie heb ik even de 1.2 update afgewacht en hoopte ik dat het daarmee wellicht opgelost zou zijn, echter blijkt dat niet het geval te zijn.

Op basis van wat "onderzoek" (Instellingen => Z-Wave => Log) kom ik tot de conclusie dat de eerste klik geregistreerd lijkt te worden als een WAKE_UP, en het log ziet er dan zo uit:
[2017-04-20T16:16:17.036Z] Node[6]: Received application command for COMMAND_CLASS_CRC_16_ENCAP, data: 0x018003641de6
[2017-04-20T16:16:17.079Z] Node[6]: Decapsulated frame from COMMAND_CLASS_CRC_16_ENCAP to COMMAND_CLASS_BATTERY, data 0x0364
[2017-04-20T16:16:17.131Z] Node[6]: Received application command for COMMAND_CLASS_SECURITY, data: 0x40
[2017-04-20T16:16:17.133Z] Node[6]: sendData to COMMAND_CLASS_SECURITY, params 0x8021b2ce22471b0717
[2017-04-20T16:16:17.134Z] Command[41] start: sendData
[2017-04-20T16:16:17.140Z] ProcessSendData[41]: To node: 6 with data: 0x988021b2ce22471b0717 and txOptions: ACK,AUTO_ROUTE,EXPLORE
[2017-04-20T16:16:17.170Z] Command[41] end: sendData
[2017-04-20T16:16:17.198Z] Node[6]: Received application command for COMMAND_CLASS_SECURITY, data: 0x81eb6164f2112d8ec2e74225215d8101c672bca8d7
[2017-04-20T16:16:17.219Z] Node[6]: Marked as online
[2017-04-20T16:16:17.219Z] Node[6]: Decapsulated frame from COMMAND_CLASS_SECURITY to COMMAND_CLASS_WAKE_UP, data 0x07
[2017-04-20T16:16:20.720Z] Node[6]: sendData to COMMAND_CLASS_WAKE_UP, params 0x08
[2017-04-20T16:16:20.721Z] Node[6]: sendData to COMMAND_CLASS_SECURITY, params 0x40
[2017-04-20T16:16:20.722Z] Command[42] start: sendData
[2017-04-20T16:16:20.736Z] ProcessSendData[42]: To node: 6 with data: 0x9840 and txOptions: ACK,AUTO_ROUTE,EXPLORE
[2017-04-20T16:16:20.763Z] Command[42] end: sendData
[2017-04-20T16:16:20.785Z] Node[6]: Received application command for COMMAND_CLASS_SECURITY, data: 0x8028492772c10b65fb
[2017-04-20T16:16:20.788Z] Node[6]: sendData to COMMAND_CLASS_SECURITY, params 0x8132b851fdafef6927f6efd32885147e0431114751
[2017-04-20T16:16:20.789Z] Command[43] start: sendData
[2017-04-20T16:16:20.793Z] ProcessSendData[43]: To node: 6 with data: 0x988132b851fdafef6927f6efd32885147e0431114751 and txOptions: ACK,AUTO_ROUTE,EXPLORE
[2017-04-20T16:16:20.823Z] Command[43] end: sendData
[2017-04-20T16:16:20.833Z] Node[6]: Marked as offline
Als ik de tweede keer klik als de Homey deze wel registreert ziet het log er als volgt uit:
[2017-04-20T16:16:48.284Z] Node[6]: Received application command for COMMAND_CLASS_SECURITY, data: 0x40
[2017-04-20T16:16:48.284Z] Node[6]: sendData to COMMAND_CLASS_SECURITY, params 0x8019c4e95bf926a4ff
[2017-04-20T16:16:48.285Z] Command[47] start: sendData
[2017-04-20T16:16:48.289Z] ProcessSendData[47]: To node: 6 with data: 0x988019c4e95bf926a4ff and txOptions: ACK,AUTO_ROUTE,EXPLORE
[2017-04-20T16:16:48.317Z] Command[47] end: sendData
[2017-04-20T16:16:48.347Z] Node[6]: Received application command for COMMAND_CLASS_SECURITY, data: 0x8194f4eda327fdfc32be7d07514887198bc775bd4f4b4b0a
[2017-04-20T16:16:48.364Z] Node[6]: Decapsulated frame from COMMAND_CLASS_SECURITY to COMMAND_CLASS_CENTRAL_SCENE, data 0x03010001
Mijn vraag is dus of dit wellicht een bekend probleem is, en wat hier de ervaringen zijn met een Fibaro Button.

Edit:
Op basis van nog wat Google werk de volgende thread gevonden: https://forum.athom.com/discussion/2592/z-wave-fibaro-button . Op basis van http://manuals.fibaro.com/button/ heb ik een reset gedaan (5x indrukken en dan minimaal 5s inhouden), maar nu lukt het mij niet eens meer op de Button toe te voegen. Ik merk sowieso nog steeds dat de koppelprocedure ook niet vlekkeloos reageert (6x klikken soms 2x gedaan moet worden voordat Homey verder gaat), waarna de Homey tijdens het koppelen blijft "hangen" (op verschillende momenten, waaronder uitwisselen beveiligingsinformatie, maar ook command classes uitwisselen/instellen).

Edit2:
Intussen is de Button weer toegevoegd, maar werkt deze nog steeds niet naar behoren (eerst wake_up, daarna pas klik registratie, en na een tijd dat de klik dus ook niet meer werkt en weer eerst een wake_up langs komt)

Edit3:
Lijkt een issue met de Button an zich te zijn? https://community.zipato.com/topic/fibaro-the-button Ook hier meldingen over problemen met de Button, dat een initiële klik nodig is voordat de rest door komt, incl. vermelding dat er op de Fibaro forums ook melding van wordt gemaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 20-04-2017 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 17:46:
https://whatsnew.athom.com/#1.2

Maar enkel in het Engels blijkbaar...

Je kan trouwens ook al 1.3 selecteren! >:)
Ooh, nice! Als ik het zo zie ben ik eigenlijk op 1.3 aan het wachten. 1.2 Heeft voor mij niet veel toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Die features van 1.3.0 zijn hier ook erg welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2be schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:58:
[...]

Sterker nog. Hij belooft experimental channel. Niet developer..
Reken maar dat het eerst via DP komt i.p.v. gelijk in experimental ;) Van mij mag hij deze week daar nog vrijgegeven worden maar verwacht het niet meer aangezien het morgen al vrijdag is. Momenteel kijk ik het meeste uit naar 1.4/1.5 als de Zigbee chip geactiveerd is, al ga ik de komende updates goed monitoren om te kijken of ze hem niet al stiekem aanzetten net als ze met de bluetooth chip hebben gedaan.

[ Voor 39% gewijzigd door lubbertkramer op 20-04-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:23:
[...]
Edit3:
Lijkt een issue met de Button an zich te zijn? https://community.zipato.com/topic/fibaro-the-button Ook hier meldingen over problemen met de Button, dat een initiële klik nodig is voordat de rest door komt, incl. vermelding dat er op de Fibaro forums ook melding van wordt gemaakt.
De Button blijkt inderdaad niet echt betrouwbaar te werken.
Ik heb ook al gelezen dat hij soms fysiek een probleem heeft, als je te snel of wat schuin erop duwt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:37:
[...]

De Button blijkt inderdaad niet echt betrouwbaar te werken.
Ik heb ook al gelezen dat hij soms fysiek een probleem heeft, als je te snel of wat schuin erop duwt...
Na wat research denk ik nu idd dat ik eerst ga proberen of ik hem kan ruilen in de hoop dat ik dan een "beter" exemplaar krijg (aangezien je ook verhalen leest over sommige doen het wel sommige niet). En als het dan nog zo slecht is zal het waarschijnlijk toch inleveren worden omdat hij gewoon niet deugdelijk werkt. Dat hij soms een klik niet registreert zou ik niet eens zo erg vinden, maar dat ik bv na 5 minuten "inactiviteit" steeds eerst een klik moet doen om hem wakker te maken en daarna pas de echte klik kan doen gaat toch wat te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietpiet50
RobertMe schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:58:
[...]

Na wat research denk ik nu idd dat ik eerst ga proberen of ik hem kan ruilen in de hoop dat ik dan een "beter" exemplaar krijg (aangezien je ook verhalen leest over sommige doen het wel sommige niet). En als het dan nog zo slecht is zal het waarschijnlijk toch inleveren worden omdat hij gewoon niet deugdelijk werkt. Dat hij soms een klik niet registreert zou ik niet eens zo erg vinden, maar dat ik bv na 5 minuten "inactiviteit" steeds eerst een klik moet doen om hem wakker te maken en daarna pas de echte klik kan doen gaat toch wat te ver.
Kan hierover mee praten inderdaad. Heb bijna alle kleuren van de button, vriendin vind ze te gek nml, en moet zeggen dat de meeste meteen werken, zonder dat ze wakker moeten worden, maar 1 hiervan, hapert dan ook wel eens , dat na meerdere malen drukken pas wat gaat gebeuren. Heb ze al ongeveer 3 maanden in gebruik, en steeds dezelfde die in slaap valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Versie 1.2.2 is op stable. Helaas is mijn z-wave netwerk hierdoor compleet in de war. Al 2 keer Homey herstart en nu nog duurt het een minuut voordat commando's aankomen. Ik hoop dat het een hik is maar ik vrees er een beetje voor gezien de eerdere problemen met z-wave in 1.2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
@Tylocke Bij mij duurde het ook even (inc. vertraging) maar inmiddels draait het weer, zonder herstart, als een zonnetje. Wellicht even volhouden en wachten (totdat alles is opgestart ofzo?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Corvo schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:09:
@Tylocke Bij mij duurde het ook even (inc. vertraging) maar inmiddels draait het weer, zonder herstart, als een zonnetje. Wellicht even volhouden en wachten (totdat alles is opgestart ofzo?).
Ondertussen is het al weer een paar uur na de herstart maar helaas zit er nog steeds een behoorlijke vertraging in (ik gok 30 seconden). Hue gaat prima maar het is eigenlijk voornamelijk z-wave. Ik ga vanavond nog maar een keer Homey rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ik heb het zelf niet ervaren, maar ik herken de klachten wel ook dat er na een update vrij veel vertraging in z-wave kan zijn. Het lijkt alsof hij het netwerk opnieuw moet leren kennen/opbouwen. Wellicht ook even kijken of je z-wave kaart nog compleet is en hoe de lijntjes lopen (zoals je zou verwachten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Athom heeft woord gehouden, 1.3RC1 is zojuist vrijgegeven in DP. Dat was waarschijnlijk ook de reden waarom de "wat is nieuw in 1.3" achter de schermen open bleek te staan zoals @Fire69 ontdekte. Het lijkt dat ze het gas erop willen houden en graag door willen stomen om deze z.s.m. in experimenteel te krijgen en vervolgens naar stabiel. Heb hem zojuist geïnstalleerd maar kan pas later vanavond ermee spelen om mijn eerste bevindingen hierover te kunnen delen.

[ Voor 16% gewijzigd door lubbertkramer op 21-04-2017 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Tweaqer schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:35:
Ik heb het zelf niet ervaren, maar ik herken de klachten wel ook dat er na een update vrij veel vertraging in z-wave kan zijn. Het lijkt alsof hij het netwerk opnieuw moet leren kennen/opbouwen. Wellicht ook even kijken of je z-wave kaart nog compleet is en hoe de lijntjes lopen (zoals je zou verwachten)?
Dat was eigenlijk wel een hele handige tip. Helaas voor mij is er zelfs een timeout op de flow. Er is iets goed mis met mijn z-wave netwerk maar ik heb niet echt een idee wat. Ik vrees dat ik weer al mijn nodes mag gaan ontkoppelen en weer aankoppelen.

Edit: Na veel settings weer op default gezet te hebben lijkt het netwerk weer hersteld te zijn, zelfs de mapping doet het weer. Ik hou het in de gaten.

En network heal functie zou nou wel heel erg fijn zijn geweest. Kwam die nou in 1.3 of staat ie voor later op de roadmap?
lubbertkramer schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:41:
[...]

Zat niet in de changelog voor 1.3 maar stond naar mijn weten ook niet op de korte planning om te releasen of mogelijk te maken (niet korte planning noem ik 1.3/1.4/1.5) Heb jij ergens vernomen van wel van Athom?

Edit:
Zie hem op Github of op Trello er niet tussenstaan.
Ik heb hem alleen een keer in dit topic langs zien komen en ik dacht dat een medetweaker over gesproken had met één van de devs van Athom. Maar als het niet op de roadmap staat dan zal hij er niet snel komen. Dank voor het antwoord in ieder geval! Ik ben benieuwd wat je van de if-then-else vindt in 1.3!

[ Voor 37% gewijzigd door Tylocke op 21-04-2017 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tylocke schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:36:
[...]

En network heal functie zou nou wel heel erg fijn zijn geweest. Kwam die nou in 1.3 of staat ie voor later op de roadmap?
Zat niet in de changelog voor 1.3 maar stond naar mijn weten ook niet op de korte planning om te releasen of mogelijk te maken (niet korte planning noem ik 1.3/1.4/1.5) Heb jij ergens vernomen van wel van Athom?

Edit:
Zie hem op Github of op Trello er niet tussenstaan.

[ Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 21-04-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
lubbertkramer schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 00:50:
[...]

[...]

Nu alles deze week is geupdate, en ook de sonos app, werkt de muziek functie als een tierelier. Niks aan veranderd of aangepast, blijkbaar zaten er toch nog bugjes in.

Blijf nog wel zoeken naar een handleiding van de media functies van homey......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pietpiet50 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:15:
[...]

Nu alles deze week is geupdate, en ook de sonos app, werkt de muziek functie als een tierelier. Niks aan veranderd of aangepast, blijkbaar zaten er toch nog bugjes in.

Blijf nog wel zoeken naar een handleiding van de media functies van homey......
Goed om te horen dat alles nu werkt! Wat betreft media, de basis ligt bij Athom maar de uitbreiding bij de apps met ieder hun eigen werking. Voor het media gedeelte heeft Athom onder de FAQ onderdeel muziek de eerste "handleidingen" staan -> https://www.athom.com/nl/ondersteuning/

Verder zou ik zeggen zeg eens wat je nog wilt weten wie weet kan ik of een ander je verder helpen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enig zicht op wanneer BT speakers zouden ondersteund worden? :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Inmiddels even met 1.3RC1 kunnen spelen. De "Else/Anders" werkt soepel en simpel. De "Else" zit onderaan bij de "Dan" zodat deze bij geen gebruik ervan geen ruimte inneemt. Bij gebruik van de "Else/Anders" klik je erop en klapt deze naar het midden van de "Dan". Kaarten kunnen nu wisselen van positie waardoor je gemakkelijk de volgorde kunt veranderen of van de "Else/Anders" terug in de "Dan" (of ander kolom) op een positie kunt slepen. Daarnaast is de scrollbar verbeterd en werkt hierdoor beter/soepeler.

De "Else/Anders" functionaliteit bracht wel een bug met zich mee dat we onze flows opnieuw moesten opslaan om deze te laten werken. Athom heeft hier al op gereageerd en komt met een fix + nieuwe RC update begin volgende week. Als het zo blijft draaien als het nu draait en bugs als deze gefixt zijn verwacht ik dat hij snel naar experimenteel komt zoals Athom aangegeven heeft in de laatste software update.

Een andere mooie toevoeging, vooral als je al je apparaten in zones hebt ingedeeld is dat je nu kunt zien welk apparaat in welke zone zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SNDcjquUGBgJAfMovXdVRHeo/full.png

Hieronder een simpel voorbeeld van een IF/Else flow die ik aangepast heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A5TP1XbeftPGpKnhwfXKZWY8/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oOXJShkihQLpanF3YTasd9pQ/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C67Wrj2Xpkz0QZkxphX8q2mu/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jD5WRVoyiJVTgg3Ug8OX3QAg/full.png

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 22-04-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double T
@lubbertkramer Nice... ziet er goed uit en weer een stapje in de juiste richting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42
Ziet er goed uit.
Is er iemand die mij in geuren en kleuren uit kan leggen hoe ik een enkele fibaro switch 2 moet aansluiten met alleen bruin en zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
Deef_K schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:11:
Ziet er goed uit.
Is er iemand die mij in geuren en kleuren uit kan leggen hoe ik een enkele fibaro switch 2 moet aansluiten met alleen bruin en zwart?
Dat gaat niet lukken. Je hebt een N nodig. Kan je geen blauwe draad bij trekken? (zal wel niet anders vraag je het niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdevisser
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 21:09
De fibaro switch werkt bij mijn weten enkel met een 3-draads systeem, waarbij je dus een blauwe draad nodig hebt.

De fibaro dimmer 2 is hierbij een uitzondering en werkt ook met een 2-draads-systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
Deef_K schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:11:
Ziet er goed uit.
Gewoon boven de lamp in het plafondpunt, daar is wel een blauwe draad aanwezig ;)

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
lubbertkramer schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:44:
Een andere mooie toevoeging, vooral als je al je apparaten in zones hebt ingedeeld is dat je nu kunt zien welk apparaat in welke zone zit.
_/-\o_

Dit vond ik erg frustrerend, met in elke kamer een dimmer en multisensor moet je de kamer in de naam opnemen, wat dan weer vreemd aanvoelt aangezien het apparaat toch al in een zone zit!

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:29
Zijn er meer mensen hier die milight lampen gebruiken icm Homey maar waarbij de app voortdurend crasht? Ik blijf de app aan het resetten, maar hij blijft crashen. App opnieuw geïnstalleerd en de lichten meermaals opnieuw toegevoegd, maar 't blijft mis gaan!

De lichten werken via de afstandsbediening en de Android app altijd prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvandenreek
Iemand het bereik getest sinds v1.2, met contact sensor amst-606 van kaku?
Ik kom niet verder als een meter of 3, en ja wellicht mogen de batterijen vervangen worden, maar de kaku ontvangers hebben er geen last van.

Nu ff huilen,

Amst-606 werkt niet,
Muziek uitrol is een lachertje... spotify werkt niet standaard.
Bluetooth ondersteuning.... not
Zwave ontvangst matig
Kaku ontvangst matig
Milight zonder updates.

Wanneer gaan we nu de basis beloften waar maken
Super leuk hoor... Elexa, google home, en de domme vragen die je nu mag stellen aan Homey, maar het is voor Athom schijnbaar meer een leuke hobby dan....
Enigszins not amused, ik kom van een hele basic PILIGHT, maar respect naar die ontwikkelaar!

[ Voor 54% gewijzigd door fvandenreek op 24-04-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tassadar32 schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:10:
[...]

_/-\o_

Dit vond ik erg frustrerend, met in elke kamer een dimmer en multisensor moet je de kamer in de naam opnemen, wat dan weer vreemd aanvoelt aangezien het apparaat toch al in een zone zit!
Nou nog even geduld dan!
fvandenreek schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:16:
Iemand het bereik getest sinds v1.2, met contact sensor amst-606 van kaku?
Ik kom niet verder als een meter of 3, en ja wellicht mogen de batterijen vervangen worden, maar de kaku ontvangers hebben er geen last van.

Nu ff huilen,

Amst-606 werkt niet,
Muziek uitrol is een lachertje... spotify werkt niet standaard.
Bluetooth ondersteuning.... not
Zwave ontvangst matig
Kaku ontvangst matig
Milight zonder updates.

Wanneer gaan we nu de basis beloften waar maken
Super leuk hoor... Elexa, google home, en de domme vragen die je nu mag stellen aan Homey, maar het is voor Athom schijnbaar meer een leuke hobby dan....
Enigszins not amused, ik kom van een hele basic PILIGHT, maar respect naar die ontwikkelaar!
Kaku kan ik je niet veel mee helpen, doe daar totaal niets mee omdat het een onbetrouwbaar protocol is wat door iedere fabrikant op zijn eigen manier uitgevoerd kan worden. Als je de batterij vervangt dan werkt het niet?

Muziek en Spotify, vanaf het begin was duidelijk dat Spotify alleen met Sonos zou werken omdat Spotify de API niet beschikbaar wil stellen voor Athom. Beetje jammer dat je dit in de schoenen van Athom wil schuiven terwijl de communicatie vanuit Athom hier helder over is geweest en ook de waarom. Er zijn genoeg mogelijkheden op Github te vinden die een beetje Tweaker kan toepassen op zijn Homey, het voordeel van een open platform waardoor Spotify wel werkt.
There will be a Spotify app, but for now it will only work with a Sonos speaker that has a Spotify account connected already. We're still fighting with Spotify to get the functionality we need to get this working, which often feels as David vs. Goliath, but we won't give up!
Source: Software update from Emile on 20-01-2017
From the start, we will support streaming SoundCloud and Google Play Music to any .mp3 compatible speaker, which includes Homey itself. Spotify will be streamable to Sonos, and we aim for more integrations later on. Supported speakers from the launch are Sonos, Denon Heos, Google Chromecast, Google Chromecast Audio and ofcourse Homey's lineout. More music apps will be made by us, and hopefully our community in the future.
Source: Software update from Emile on 17-02-2017

BL speakers zouden niet met 1.2 komen maar zoal de website zegt "binnenkort beschikbaar". BL is al wel actief sinds 1.0 en er staat ook al een BL app in de app store maar de documentatie ontbreekt helaas nog voor de community. Ik verwacht dat deze zaterdag de 29e tijdens de meetup en de nieuwe SDK gepresenteerd gaat worden :)

Wat betreft je bereik, heb je je Homey al eens opgepakt en elders neergezet thuis of bij iemand anders thuis en wat waren je resultaten? Athom heeft al meerdere malen bij gebruikers die problemen ervoeren een meting gedaan om de problemen te bepalen om te kijken naar eventuele ruis of andere zaken die dit kunnen veroorzaken om zo ook een oplossing te vinden. 9 van de 10 keer bleek het om teveel ruis op de kanalen te gaan, een simpele babyfoon van de buren kan al de boosdoener zijn. Ik zou zeggen probeer het zelf uit en meld je bij Athom voor verder onderzoek als de resultaten hetzelfde zijn voor je.

Ik zou zeggen draag de milight app op voor de hackathon, daar is die namelijk voor bedoeld of kom langs bij de maandelijkse dev meetup waar Athom aanwezig is en waar ook de ruimte is voor app vragen en eventuele uitleg zodat wij als Tweakers kunnen meehelpen aan de ontwikkeling van de app zodat Athom zich kan focussen op de basis waar je over praat.

Basis beloftes worden waargemaakt, ontwikkeling staat op een hoog tempo en functies worden in rap tempo toegevoegd en zaken die een tijd niet opgepakt zijn zoals de mobiele applicaties of spraak hebben een update gekregen en krijgen ook weer de nodige aandacht van Athom nu ze nieuwe medewerkers erbij hebben. Vergeet niet dat ze met een klein team zijn en waarbij de beste stuurlui aan wal staan commentaar te leveren over hoe het beter zou kunnen. Ik hecht bijvoorbeeld totaal geen waarde aan Spotify maar wil audiostation van Synology gebruiken. Geen enkele gebruiker is hetzelfde dus wat mij betreft mag Spotify van de todo en geen verdere tijdsverspilling opleveren totdat Spotify de API gaat openstellen. Daarom is het mooi dat Athom hierin zelf keuzes maakt.

[ Voor 10% gewijzigd door lubbertkramer op 24-04-2017 19:48 . Reden: quotes van Emile bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
Sinds versie 1.2 werkt de aanwezigheids functie bij mij perfect op mijn Samsung S6 edge.
Heb hem op push notificatie gezet en elke keer als ik in de buurt van m'n woning ben,
of mijn woning verlaat krijg ik een bericht op m'n Phone. Werkt eindelijk super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
Wat ik zo jammer vind is dat apps niet worden afgemaakt.
Neem nou de smarter coffee app. Er zou later een mobile kaart worden gemaakt.
For now you can use this app in the flow editor, mobile cards follow later.
Dat gebeurd ook niet.
Of de Samsung app.
Smart TV
Het is bijna acht uur, zal ik het nieuws aanzetten?
Homey en je TV werken fantastisch samen. Die afstandsbediening is niet meer nodig.
Ook oude TV's worden ondersteund met Infrarood. En zelfs je oude afstandsbediening kun je opeens gebruiken om bijvoorbeeld je lampen en muziek mee te schakelen.
Dus de nieuwe smart tv's worden ondersteunt. In het voorbeeld wordt een Samsung tv genoemd, die worden ook wel ondersteund maar alleen de oudere. Niet de modellen 2015/2016.
Dat is ook wel een app gemaakt door de comunity maar athom pakt het niet op.

De danalock app doet het ook maar half. Als ik mijn voordeur wil openen moet de voordeur eerst helemaal op slot om hem vervolgens weer open te maken. Ik heb namelijk geen deur klink en er is geen manier om hem direct te ontgrendelen.

Somfy had eerst een favoriet stand. Nu is dat alleen een stop knop. Wordt ook niet bijngewerkt.

Muziek moet ook nog heel veel aan gedaan worden. Maar is wel al groots aan gekondigd.

Er stond een internet radio app op de todo-list maar is gemaakt door de comunity en is van de todo list gehaald. De comunity radio app is ondertussen uit de app store verdwenen, maar er is nog geen app voor terug gekomen.

Nu hebben ze de alarm functie aangekondigd met de mogelijkheid dat als er een afspraak wordt afgezet de wekker automatisch te verzetten of dat als het regent de wekker eerder te zetten.
Maar ik heb nu homey versie 1.3 waar dat in zou zitten maar dat is nog heel erg beperkt.
Ik ben benieuwd of als 1.3 beschikbaar komt voor iedereen deze functies er wel in zullen zitten of dat we daar ook weer heel lang op moeten wachten en ze ondertussen als weer verder gaan met andere dingen.

Ik klink nu heel negatief maar vind het fijn dat ze al zover zijn gekomen maar ik zou toch heel graag zien dat ze nu eerst dingen af maken.
Pagina: 1 ... 33 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.