Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
Met de 1.2.2 update is wel het ontvangstbereik met de Kaku APA3-1500R erg gereduceerd. Vanaf de gang van de woonkamer, in zicht van homey werken commando's al niet 100% terwijl dit hiervoor vanaf de slaapkamer goed ging. Als ik een van de knoppen indruk brand een enkele led op de voorkant van homey heel kort rood, lijkt me een soort foutmelding?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier werken alle APA3-1500R's anders nog steeds naar behoren? Door deur en betonnen muur geen probleem. Het blijkt maar weer dat het een hele opgave is voor Homey om het bereik goed te krijgen. Dit hangt heel erg af van de thuis situatie van mensen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovink538 schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:42:
Wat ik zo jammer vind is dat apps niet worden afgemaakt.
Neem nou de smarter coffee app. Er zou later een mobile kaart worden gemaakt.

[...]

Dat gebeurd ook niet.
Of de Samsung app.

[...]

Dus de nieuwe smart tv's worden ondersteunt. In het voorbeeld wordt een Samsung tv genoemd, die worden ook wel ondersteund maar alleen de oudere. Niet de modellen 2015/2016.
Dat is ook wel een app gemaakt door de comunity maar athom pakt het niet op.

De danalock app doet het ook maar half. Als ik mijn voordeur wil openen moet de voordeur eerst helemaal op slot om hem vervolgens weer open te maken. Ik heb namelijk geen deur klink en er is geen manier om hem direct te ontgrendelen.

Somfy had eerst een favoriet stand. Nu is dat alleen een stop knop. Wordt ook niet bijngewerkt.

Muziek moet ook nog heel veel aan gedaan worden. Maar is wel al groots aan gekondigd.

Er stond een internet radio app op de todo-list maar is gemaakt door de comunity en is van de todo list gehaald. De comunity radio app is ondertussen uit de app store verdwenen, maar er is nog geen app voor terug gekomen.

Nu hebben ze de alarm functie aangekondigd met de mogelijkheid dat als er een afspraak wordt afgezet de wekker automatisch te verzetten of dat als het regent de wekker eerder te zetten.
Maar ik heb nu homey versie 1.3 waar dat in zou zitten maar dat is nog heel erg beperkt.
Ik ben benieuwd of als 1.3 beschikbaar komt voor iedereen deze functies er wel in zullen zitten of dat we daar ook weer heel lang op moeten wachten en ze ondertussen als weer verder gaan met andere dingen.

Ik klink nu heel negatief maar vind het fijn dat ze al zover zijn gekomen maar ik zou toch heel graag zien dat ze nu eerst dingen af maken.
Het probleem is deels Athom zelf die apps niet verder uitwerkt maar ook probleem dat men de community te veel macht heeft gegeven. Hier krijg je inderdaad het probleem dat er mensen na verloop van tijd om de een of andere reden afhaken. En dus support voor andere / nieuwere apparaten niet meer komt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:58:
[...]

Het probleem is deels Athom zelf die apps niet verder uitwerkt maar ook probleem dat men de community te veel macht heeft gegeven. Hier krijg je inderdaad het probleem dat er mensen na verloop van tijd om de een of andere reden afhaken. En dus support voor andere / nieuwere apparaten niet meer komt.
Wat ook een voordeel kan zijn als iemand anders uit de community de code kan gebruiken en updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik zo jammer vind is dat apps niet worden afgemaakt.
Neem nou de smarter coffee app. Er zou later een mobile kaart worden gemaakt.

[...]

Dat gebeurd ook niet.
Of de Samsung app.

[...]

Dus de nieuwe smart tv's worden ondersteunt. In het voorbeeld wordt een Samsung tv genoemd, die worden ook wel ondersteund maar alleen de oudere. Niet de modellen 2015/2016.
Dat is ook wel een app gemaakt door de comunity maar athom pakt het niet op.

De danalock app doet het ook maar half. Als ik mijn voordeur wil openen moet de voordeur eerst helemaal op slot om hem vervolgens weer open te maken. Ik heb namelijk geen deur klink en er is geen manier om hem direct te ontgrendelen.

Somfy had eerst een favoriet stand. Nu is dat alleen een stop knop. Wordt ook niet bijngewerkt.
Hier kan ik niets anders aan toevoegen dan dat je gelijk hebt, andere kant is er de community die vaak eerder nieuwere of andere apparaten heeft dan Athom en ze dus ook de community nodig hebben om iets werkend te krijgen. Zo is bijvoorbeeld in de Neo app de Neo touch switch tot stand gekomen, doordat een gebruiker deze aan Ted/Marco had gegeven zodat deze in de app opgenomen kon worden. Ik ben het met je eens dat ze actiever met de apps om kunnen gaan maar als community kunnen we daar ook aan meedragen, we zijn toch ten slotte Tweakers! Maar ook zoals hierboven aangegeven, grijp de hackaton of de dev meetups iedere maand aan om hier iets mee te doen, Athom komt niet voor niets naar deze evenementen om te ondersteunen en te helpen. Hopelijk zien de we de 29e een nieuwe dev SDK met betere documentatie en onder andere toevoegingen hoe om te gaan met BL, nieuwe spraak en muziek.
Nu hebben ze de alarm functie aangekondigd met de mogelijkheid dat als er een afspraak wordt afgezet de wekker automatisch te verzetten of dat als het regent de wekker eerder te zetten.
Maar ik heb nu homey versie 1.3 waar dat in zou zitten maar dat is nog heel erg beperkt.
Ik ben benieuwd of als 1.3 beschikbaar komt voor iedereen deze functies er wel in zullen zitten of dat we daar ook weer heel lang op moeten wachten en ze ondertussen als weer verder gaan met andere dingen.
Alarm/wkker is aangekondigd en is nu in RC1, of de zojuist vrijgegeven RC2 als een alpha. Als je in DP zit heb je meegemaakt dat sinds RC1 er zaken veranderd zijn ten aanzien van de stabiele release. Zaken zijn toegevoegd, veranderd en verwijderd. Zo ook kaarten. Een github issue aanmaken in het DP gedeelte (of via je bug in je bovenste balk nu sinds RC2 :P ) en Athom pakt het op. Zelfs een naamverandering van kaarten is meegenomen in 1.2 (stabiel). Ik heb voor de wekkers al een github issue aangemaakt :) Het was bijvoorbeeld net bij de release van 1.3RC1 ook niet mogelijk om wekkers aan te maken in de Homey app, dit kan inmiddels ook al :) Het is niet voor niets developer preview, oftewel alpha ;)
Ik klink nu heel negatief maar vind het fijn dat ze al zover zijn gekomen maar ik zou toch heel graag zien dat ze nu eerst dingen af maken.
Kritische noot moet vind ik maar wel altijd met de juiste onderbouwing zoals je hierboven geeft met zaken die ontbreken bij wekkers. Deze functionaliteiten moeten in de stabiele release zitten zoals ze dit aangegeven hebben in de software status
Alarms
As of Homey v1.3.0, you can set, update and delete alarms using speech, the Homey Smartphone App or the Homey Desktop App. Flows where you automatically wake up later when that calendar appointment is cancelled are now possible! Or wake up a little bit earlier so you won't get rained at work.
Bron: Software update van Emile op 31-3-17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
@lubbertkramer het gaat mij er meer om dat veel van wat ze aangegeven hebben wat nog steeds niet optimaal werkt, en dat de daarna vrolijk verder gaan met nieuwe zaken, terwijl ze de basis beloften niet nakomen, en dat ze slecht of geen onderhoud plegen aan bestaande apps.
Er word continue gekozen voor makkelijk te implementeren zaken, terwijl voor€299 je nu toch wel mag verwachten dat basis zaken zoals Bluetooth inmiddels gaan werken.
Als voorbeeld nu voor het luisteren van muziek, moet ik eerst playlist aan gaan maken in soundcloud ( gebruiksonvriendelijk, met veel hobby muziek) vervolgens dien ik mijn tv in te laten schakelen, wachten tot de tv bereikbaar is, hdmi kanaal te switchen, soundbar in te laten schakelen en switchen, omdan vervolgens via Chromecast muziek te laten casten. Terwijl dit alles via Spotify en bluetooth direct kan. En ja in januari, anderhalf jaar na de eerste homeys, word aangegeven dat het niet kan.

En dan bijvoorbeeld het milight verhaal, volgens mij is er genoeg te vinden, hier in de app store, en op github...
Weerbericht app die je vaak opnieuw moet installeren, samen met al je flows die daar dan weer aan gekoppeld zijn.
Als ze dan vervolgens een release doen met een update van 433, dan verwacht ik eigenlijk wel een betere werking van homey, TOV een Raspberry met China ontvanger met daarop Pilight.

In de basis is homey een super apparaat met veel potentie, maar we komen wel opeen punt waarbij bijvoorbeeld bluetooth belangrijker is dan homey gotchi en een wekker functie..... Alexa en Google home...(super leuke beslissing, om niet in NL verkrijgbare apparatuur te ondersteunen)

Al met al komen we over een paar jaar uit op een homey met V10.0 die uiteindelijk doet wat hij moet doen, waarbij dan de hardware niet meer mee kan met de tijd.... En dan is het weer tijd voor homey home v1 .....

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fvandenreek schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:32:
@lubbertkramer het gaat mij er meer om dat veel van wat ze aangegeven hebben wat nog steeds niet optimaal werkt, en dat de daarna vrolijk verder gaan met nieuwe zaken, terwijl ze de basis beloften niet nakomen, en dat ze slecht of geen onderhoud plegen aan bestaande apps.
Er word continue gekozen voor makkelijk te implementeren zaken, terwijl voor€299 je nu toch wel mag verwachten dat basis zaken zoals Bluetooth inmiddels gaan werken.
Als voorbeeld nu voor het luisteren van muziek, moet ik eerst playlist aan gaan maken in soundcloud ( gebruiksonvriendelijk, met veel hobby muziek) vervolgens dien ik mijn tv in te laten schakelen, wachten tot de tv bereikbaar is, hdmi kanaal te switchen, soundbar in te laten schakelen en switchen, omdan vervolgens via Chromecast muziek te laten casten. Terwijl dit alles via Spotify en bluetooth direct kan. En ja in januari, anderhalf jaar na de eerste homeys, word aangegeven dat het niet kan.

En dan bijvoorbeeld het milight verhaal, volgens mij is er genoeg te vinden, hier in de app store, en op github...
Weerbericht app die je vaak opnieuw moet installeren, samen met al je flows die daar dan weer aan gekoppeld zijn.
Als ze dan vervolgens een release doen met een update van 433, dan verwacht ik eigenlijk wel een betere werking van homey, TOV een Raspberry met China ontvanger met daarop Pilight.

In de basis is homey een super apparaat met veel potentie, maar we komen wel opeen punt waarbij bijvoorbeeld bluetooth belangrijker is dan homey gotchi en een wekker functie..... Alexa en Google home...(super leuke beslissing, om niet in NL verkrijgbare apparatuur te ondersteunen)

Al met al komen we over een paar jaar uit op een homey met V10.0 die uiteindelijk doet wat hij moet doen, waarbij dan de hardware niet meer mee kan met de tijd.... En dan is het weer tijd voor homey home v1 .....
Wat betreft het niet optimaal werken dat kan ook situatie gebonden zijn zoals veel besproken is hier, op slack, het forum en github. Ik ben heel benieuwd naar wat er gebeurd als je je Homey in een andere omgeving zet en/of Athom meting bij je doet.

Wat betreft BL heb je deels gelijk want het werkt al wel, zie de BL lampen app van athom in de store. BL is actief alleen jij kunt nog niet wat jij wilt omdat daar nog geen app voor is. Wat ontbreekt is documentatie voor de community maar wellicht zit dat in de nieuwe dev SDK die ze zaterdag tonen. De vraag is of de app die je wilt dan wel verschijnt in de app store want een ontwikkelaar zal hetzelfde probleem moeten hebben.

Ook hier spelen vele persoonlijke voorkeuren. Voor jou is Alexa niet van belang maar ik heb tweemaal een Dot thuis staan gekocht via amazon.de en kan nu door de gehele woning met Homey communiceren, toegevoegde waarde voor mij met het nadeel dat het in het Engels moet.

Kun jij met je tv niet alles automatisch laten schakelen? Hier schakel ik de reciever in, die doet de rest en hoef dan alleen de input te wisselen naar chromecast/nvidia shield. Ik kan ook chromecast direct aansturen vanuit Homey waarna tv ook aangaat maar dat moet je tv wel ondersteunen. Wat betreft soundcloud lastig vinden, bij spotify moet je ook zelf je afspeellijsten maken daarin is toch geen verschil? Zoals ik al liet weten heb ik zowel spotify als Google music (hier ontbreekt echt teveel muziek) gebruikt in de test maar wil ik zometeen audiostation van Synology gebruiken. Ik laat nu Homey mijn Dot aansturen om Spotify af te spelen, gewoon dmv spraak _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:32
lubbertkramer schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:06:
[...]

Wat betreft BL heb je deels gelijk want het werkt al wel, zie de BL lampen app van athom in de store. BL is actief alleen jij kunt nog niet wat jij wilt omdat daar nog geen app voor is.
Hier een gebruiker van een MiPow lamp (BL) , na aanschaf gelijk geprobeerd om aan Homey te koppelen.
Helaas bleek deze niet te werken, ik heb hier al 4 maanden geleden contact met Athom over gehad, alle informatie aangeleverd en logs. Tot nu toe werkt het nog steeds niet, ik krijg de laatste maand ook geen reactie meer terug van Athom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Persoonlijk vind ik het omgekeerde wereld, apparatuur kopen als workaround voor homey.
En ja als Tweaker kan ik de koppeling met echo wel waarderen, maar de users bij mij in huis kunnen hier nog niets mee.

De komende weken ben ik vrij en ga met mijn aanwezig apparatuur weer een optimale setting creëren, en natuurlijk heeft dat wel iets...
Maar ik kan vanuit een normale gebruiker de zaken ook bekijken, en dan hebben ze hun zaakjes echt niet op orde.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firetrooper schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:16:
[...]

Hier een gebruiker van een MiPow lamp (BL) , na aanschaf gelijk geprobeerd om aan Homey te koppelen.
Helaas bleek deze niet te werken, ik heb hier al 4 maanden geleden contact met Athom over gehad, alle informatie aangeleverd en logs. Tot nu toe werkt het nog steeds niet, ik krijg de laatste maand ook geen reactie meer terug van Athom.
Dat is jammer om te lezen, de app ziet er goed uit met veel ondersteunende apparaten. Zaterdag mooi moment om nog eens wat lijntjes uit te gooien bij Athom wat de visie van de eigen apps is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:28

djbarney

XBL: DeejayBarney

fvandenreek schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:21:
Persoonlijk vind ik het omgekeerde wereld, apparatuur kopen als workaround voor homey.
En ja als Tweaker kan ik de koppeling met echo wel waarderen, maar de users bij mij in huis kunnen hier nog niets mee.

De komende weken ben ik vrij en ga met mijn aanwezig apparatuur weer een optimale setting creëren, en natuurlijk heeft dat wel iets...
Maar ik kan vanuit een normale gebruiker de zaken ook bekijken, en dan hebben ze hun zaakjes echt niet op orde.
Ik kan niet veel anders dan het met je eens zijn. Het feit dat de infrarood nog steeds niet mee kan komen met wat Microsoft via Kinect al jaren kan, of wat Logitech al jaren doet via Harmony, vind ik jammer. Ik begrijp ook dat het Homey team niet groot is, en dat Logitech en Microsoft al jaren langer met meer resources bezig zijn op die specifieke punten. Ik vind het alleen jammer dat in de initiele communicatie zoveel beloofd wordt, het klinkt alsof Homey daadwerkelijk die alles in 1 oplossing is, en ik nu toch voor speech een dot moet gaan aanschaffen zodat homey me beter verstaat, ik toch met 3rd party dashboards aan de gang moet op tablets, omdat de tablet app eerlijk gezegd gewoon ondermaats is, ik toch een harmony hub moet aanschaffen omdat de infrarood het niet doet. Bluetooth wordt zoals hierboven ook aangegeven al een jaar beloofd, en op een of andere obscure lamp na, is die nog steeds niet te gebruiken voor normale gebruikers. Zigbee wordt nu ook pas aan gewerkt, niet dat ik dat zelf gebruik maar er zijn er zat die dat wel al hadden willen doen.

Ik ben enorm blij dat er nu meer tempo in de ontwikkeling lijkt te zitten, en dat met 1.3 een aantal behoorlijk handige functionaliteiten worden toegevoegd met de else flow opties, maar ik vind ook dat we daar met zijn allen al behoorlijk lang op zaten te wachten. Ik wacht (on)geduldig verder af, maar zit met schuin oog wel elke week weer naar mn niet aangesloten zipatobox te kijken.. het programmeer gemak en vooral de betrouwbaarheid van die box roept steeds harder :(

On a different note, sinds enige tijd werkt bij mij de api call richting /api/manager/presence niet meer. Ook in de API reference komt deze niet meer voor, is deze vervangen voor iets beters en kan ik dat nog niet terugvinden of is dit alleen verwijderd? Ik gebruikte deze api call om mijzelf "home" te melden, zonder daarvoor de presence detectie van de app te hoeven te gebruiken. Andere calls richting better logic variabelen gaan nog steeds prima overigens, dus het opbouwen van de header etc. doe ik volgens mij ook nog steeds correct.

[ Voor 11% gewijzigd door djbarney op 25-04-2017 22:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:39
Corvo schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:23:
Sinds afgelopen weekend is mijn simpele aan/uit klokthermostaat vervangen door een Nest Thermostaat (v3).
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die Homey in combinatie met de Nest Thermostaat heeft...

Het valt mij op er qua bediening/flowcards de nest alleen kan instellen op een temperatuur. Dat is natuurlijk niet verkeerd (en te verwachten), maar de Nest heeft ook 3 standen welke eigenlijk handiger zijn in gebruik.

(...)
Toch wilde ik heel graag, qua flows, kunnen reageren en inspelen op de thermostaat stand (HVAC modus)...
...en dus besloten om het stof van mijn GitHub account af te blazen.

Uiteindelijk een leuke voorzet gemaakt als Pull-Request en Athom heeft het gecontroleerd en de puntjes op "i" gezet.
Sinds gisteren is versie 2.3.0 van de Nest app beschikbaar en de thermostaat stand (HVAC modus) is nu in de flows beschikbaar.
*O*

Inmiddels de nodige code gezien m.b.t. de Nest thermostaat, dus mocht iemand vragen hebben... ik gok dat ik de vragen wel kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben anderen ook problemen met de spraakherkenning en bereikbaar zijn van Homey sinds 1.2.x? Op een of andere manier reageert de spraakherkenning echt ontzettend slecht. Daarnaast lijkt het soms alsof de App de homey niet kan vinden waardoor je letterlijk in het donker staat...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
Ja sinds de update is spraak echt niet beter geworden, zelfs slechter.
Helft van de tijd krijg je niet de nieuwe response als hij je niet begrijpt.
Zelfs exact de tekst gebruiken die je volgens Athom tegen Honey kan zeggen snapt hij niet.
"Zet een timer voor over twee en een halve minuut" snapt hij niet, via de speech input pagina ook niet, via FB messenger snapt hij het ook niet.
Zoals gezegd het niet snappen i.v.m. uitspraak of dialect is nog te begrijpen, maar de tekst typen dan zou hij het toch echt moeten snappen.

EDIT: zojuist response gekregen van Annemarie van Athom op mijn melding met bovenstaand probleem.
"Bedankt voor je bericht. Onze developer is hard bezig deze bug op te lossen."

[ Voor 14% gewijzigd door Zenlung op 26-04-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap werkelijk waar niet waarom dat dit niet bij de developer testen / in het wild naar boven is gekomen tijdens de RC's...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 17:18
Webgnome schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:30:
Hebben anderen ook problemen met de spraakherkenning en bereikbaar zijn van Homey sinds 1.2.x? Op een of andere manier reageert de spraakherkenning echt ontzettend slecht. Daarnaast lijkt het soms alsof de App de homey niet kan vinden waardoor je letterlijk in het donker staat...
Het probleem met de spraak en niet reageren is bekend bij Athom en er word naar een oplossing gekeken. Dit bericht is vandaag verstuurd. Of 1.2.x de oorzaak is, is dus tot op heden niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:01:
Ik snap werkelijk waar niet waarom dat dit niet bij de developer testen / in het wild naar boven is gekomen tijdens de RC's...
Heeft niks met de RC's of zo te maken volgens mij, maar met de achterliggende service.
Bij mij (en anderen) is het plots begonnen gisterenavond. Dus dat kan niet zomaar een firmware-probleem zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deef_K schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:46:
[...]

Het probleem met de spraak en niet reageren is bekend bij Athom en er word naar een oplossing gekeken. Dit bericht is vandaag verstuurd. Of 1.2.x de oorzaak is, is dus tot op heden niet bekend.
Als het inderdaad niet aan 1.2.x ligt dan heb ik niks gezegd maar feit blijft dat dit voor Athom / Homey een ontzettend moeilijk onderdeel is en juist een van de key selling points. Althans.. voor veel mensen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier werkt de speech ondertussen terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:02:
Hier werkt de speech ondertussen terug :)
Hier werkt hij ook terug naar nauwelijks :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier werkt het ook inmiddels weer. Het zou fijn zijn als Athom in hun App een mogelijkheid bouwt voor push messages zodat dit soort dingen direct naar de gebruiker(s) kunnen worden gemeld zonder dat men op het forum / slack moet gaan graven naar de oorzaak

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Gezien de verstaanbaarheid van homey wil ik het volgende melden.
Ik heb al gedurende langere tijd last dat homey me niet verstaat. (nu al bijna een half jaar zoiets)
Mijn vrouw heeft het helemaal opgegeven inmiddels.
via de telefoon app werkt het perfect, dus het moet welhaast aan homey zelf liggen.
Ik heb lang gedacht dat ik moest wachten op een update en dat het dan beter zou gaan, maar ik heb zelfs gewacht nu op 1.2.2. stabiel, maar geen verbetering.. :'(
Op de een of andere manier blijft bijna iedereen euforisch, want, het wordt allemaal zo geweldig..
Echter, de verstaanbaarheid is gewoon teruggelopen, en niemand heeft enig idee waarom...
Op dit moment is het bij mij zo, dat als ik roep (en dat moet hard) Okey Homey. en ik zeg dan niets meer en het is verder muisstil in huis, de ledring oranje staat te knipperen.
Het enige wat ik als oorzaak kan bedenken is dat er een interne volume regeling probeert geluid op te vangen.
Maar hij doet dit ook als er wel wat achtergrond geluid is. Op stem reageert hij dan weer slecht.
Als dit waar is wat het lijkt, dan zou een schuifregelaar een oplossing kunnen zijn om zelf de zaak af te stellen.
Tot slot wil ik nog kwijt dat ik er haast vanaf begin bij ben, en best begrijp dat dingtjes niet helemaal werken, MAAR HET IS GEWOON BETER GEWEEST.
zeg nou niet dat bij mij iets veranderd is, of dingen m.b.t. afstand, of veranderde stem ofzo.
Het plezier van het uitvissen hoe iets werkt is inmiddels ver te zoeken als het basis principe (stemherkenning) haast niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
willieku schreef op donderdag 27 april 2017 @ 16:29:
Gezien de verstaanbaarheid van homey wil ik het volgende melden.
Ik heb al gedurende langere tijd last dat homey me niet verstaat. (nu al bijna een half jaar zoiets)
Mijn vrouw heeft het helemaal opgegeven inmiddels.
via de telefoon app werkt het perfect, dus het moet welhaast aan homey zelf liggen.
Ik heb lang gedacht dat ik moest wachten op een update en dat het dan beter zou gaan, maar ik heb zelfs gewacht nu op 1.2.2. stabiel, maar geen verbetering.. :'(
Op de een of andere manier blijft bijna iedereen euforisch, want, het wordt allemaal zo geweldig..
Echter, de verstaanbaarheid is gewoon teruggelopen, en niemand heeft enig idee waarom...
Op dit moment is het bij mij zo, dat als ik roep (en dat moet hard) Okey Homey. en ik zeg dan niets meer en het is verder muisstil in huis, de ledring oranje staat te knipperen.
Het enige wat ik als oorzaak kan bedenken is dat er een interne volume regeling probeert geluid op te vangen.
Maar hij doet dit ook als er wel wat achtergrond geluid is. Op stem reageert hij dan weer slecht.
Als dit waar is wat het lijkt, dan zou een schuifregelaar een oplossing kunnen zijn om zelf de zaak af te stellen.
Tot slot wil ik nog kwijt dat ik er haast vanaf begin bij ben, en best begrijp dat dingtjes niet helemaal werken, MAAR HET IS GEWOON BETER GEWEEST.
zeg nou niet dat bij mij iets veranderd is, of dingen m.b.t. afstand, of veranderde stem ofzo.
Het plezier van het uitvissen hoe iets werkt is inmiddels ver te zoeken als het basis principe (stemherkenning) haast niet werkt.
Klinkt misschien te simpel, maar als het "niet werkt" en je hard moet roepen voordat hij uberhaupt "okay homey" op vangt, kan het dan niet gewoon zijn dat er een hardware defect m.b.t. de microfoon is?
Het feit dat het via de telefoon wel werkt zal dit wellicht ook bevestigen. Als ik een gok moet doen lijkt het mij dat de app het geluid doorstuurt naar de Homey en de boel daar verwerkt wordt (hetzelfde als dat geluid uit de interne microfoon zou komen). Als het via de app wel werkt zou ik gokken dat er an zich dus geen probleem is met de verwerking van de spraak.
En wellicht dat /manager/speech-input ook nog iets laat zien, maar lijkt mij eerder van niet, maar daar eens kijken kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
RobertMe schreef op donderdag 27 april 2017 @ 18:00:
[...]

Klinkt misschien te simpel, maar als het "niet werkt" en je hard moet roepen voordat hij uberhaupt "okay homey" op vangt, kan het dan niet gewoon zijn dat er een hardware defect m.b.t. de microfoon is?
Het feit dat het via de telefoon wel werkt zal dit wellicht ook bevestigen. Als ik een gok moet doen lijkt het mij dat de app het geluid doorstuurt naar de Homey en de boel daar verwerkt wordt (hetzelfde als dat geluid uit de interne microfoon zou komen). Als het via de app wel werkt zou ik gokken dat er an zich dus geen probleem is met de verwerking van de spraak.
En wellicht dat /manager/speech-input ook nog iets laat zien, maar lijkt mij eerder van niet, maar daar eens kijken kan geen kwaad.
Ik heb dus al gemaild naar Athom met jou suggestie zou de microfoon stuk kunnen zijn?
Maar ja.... geen antwoord....
speech-input heb ik ook geprobeerd, deze verstaat soms heel iets anders en dan weer helemaal niks.
Het hard roepen is -meestal- om respons te krijgen,
bij stem verheffen is de respons -soms- bij normaal praten -nooit- (nooit meer)
:?

Edit zelfs als antwoord zou zijn we weten het niet, zou me al tevreden stellen. (een beetje dan ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door willieku op 27-04-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 17:18
Wat is de positie van de homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
Deef_K schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:02:
Wat is de positie van de homey?
Hoi deef
bedankt voor je reaktie _/-\o_ , maar, ik citeer mezelf;
--zeg nou niet dat bij mij iets veranderd is, of dingen m.b.t. afstand, of veranderde stem ofzo--

ik bedoel daarmee, ik heb dat allemaal al geprobeerd.
Ik zeg nooit zoveel, maar lees wel dagelijks overal mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
Nog een voorbeeld;
Met flink verheven stem OKAY HOMEY, WAT IS HET WEER VOOR MORGEN?
antwoord; sorry, ik weet niet wat je bedoelt.
in speech staat homey: wat is een bier

Het is echt goed fout heren...... het gaat steeds verder achteruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat wil je dat wij hier aan doen als je zelf aangeeft eigenlijk niks te willen veranderen op dit moment? Ik zou zeggen neem contact op met Athom meer kunnen we er ook niet aan doen. Het enige dat ik kan verzinnen is dat je een ontzettend accent hebt dat het apparaat niet snapt. Maar dat zal wel niet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
Webgnome schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:48:
Wat wil je dat wij hier aan doen als je zelf aangeeft eigenlijk niks te willen veranderen op dit moment? Ik zou zeggen neem contact op met Athom meer kunnen we er ook niet aan doen. Het enige dat ik kan verzinnen is dat je een ontzettend accent hebt dat het apparaat niet snapt. Maar dat zal wel niet.
Hohoho,
Ik ben aan het onderzoeken of hier meer mensen last van hebben.
Ik zeg ook niet dat ik niks wil veranderen, maar er is niks te veranderen, en vooral, er is niks veranderd.
Het is een constatering dat het terug loopt op een onverklaarbare wijze.
Accent is een goeie suggestie, maar dat is het beslist ook niet.
echo tegen de muren, voor gordijn zetten ivm akoestiek, op een wollen kleed plaatsen op de salontafel, afstanden testen..... Ik heb alles geprobeerd, zelf op zijn kop hangen.... maar dat was natuurlijk niet zo'n succes zoals je zult begrijpen. _O- (just kidding)
Email naar athom: geen reactie.
Nogmaals; het was gewoon beter een half jaartje geleden.
Het kan toch niet zo zijn dat ik de enige ben?

P.S. ervaar jij wel stabiliteit en geen teruggang? En dan bedoel ik dus alleen in speech recognision.

[ Voor 4% gewijzigd door willieku op 28-04-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 11:44
Dan nog betwijfel ik of Athom hier iets aan kan doen. De spraak herkenning zelf gebeurd bij IBM(Watson), niet je Homey. Die neemt alleen het geluid op en stuurt het naar IBM.
Behalve als er iets is met een van de microfoons.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!
willieku schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:36:
Dan email je nog een keer? Zolang totdat je reactie hebt.
Waarom niet? Als het een hardware defect is kan het best dat je de enige bent (of het maar heel weinig voor komt). Daarnaast geef je zelf ook al voldoende suggesties van dingen waaraan je verwacht dat het zou kunnen liggen en dus redenen waarom het bij jouw wellicht stuk is en bij anderen niet, en de suggestie van @Webgnome is ook al een goed punt waarop het mis zou kunnen lopen (alhoewel je dan eerder verwacht dat het bij een ander persoon wel goed moet gaan). Er zijn in ieder geval genoeg redenen te bedenken waarom het bij iedereen goed werkt, en bij anderen niet (meest waarschijnlijk dus een hardware defect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Meekoh schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:25:
Dan nog betwijfel ik of Athom hier iets aan kan doen. De spraak herkenning zelf gebeurd bij IBM(Watson), niet je Homey. Die neemt alleen het geluid op en stuurt het naar IBM.
Behalve als er iets is met een van de microfoons.
De spraakherkenning lijkt het probleem niet te zijn. Als je de app gebruikt dan worden exact dezelfde spraakherkenningservices gebruikt. (Ja, meervoud, ze gebruiken meerdere diensten)
De microfoons zelf zouden ook het probleem niet moeten zijn, het type dat ze gebruiken zou van voldoende kwaliteit moeten zijn om een prima geluidsopname op te leveren. De plaatsing kan waarschijnlijk beter maar ik denk ook dat dat overkomelijk is.

Waarschijnlijk is het issue de noise filtering. Het filteren van spraak uit ander geluid dat is waargenomen door de (als het goed is) erg gevoelige microfoons. Als je wat technischere reclame-uitingen van andere apparatuur bekijkt die spraakherkenning mogelijk maakt dan zie je dat ze allemaal heel trots zijn op hun noise filtering. Dat is niet voor niets, het schijnt onwijs lastig te zijn om goed te doen. Athom faalt hier helaas al sinds het begin in.

@willieku Ik heb dus ook last van erg slechte spraakherkenning. Ik kan niet met zekerheid zeggen of het beter of slechter is geworden, daarvoor gebruik ik het simpelweg te weinig. Ik merk wel dat de afgelopen maanden het inplannen van een reminder nóg lastiger lijkt te zijn dan het een tijdje is geweest. Uiteindelijk plak ik meestal maar gewoon "remind me in 13 minutes" in de /speech-input/ pagina als ik een pizza in de oven gooi. Als ik op goed herkende spraak moet wachten kan ik beter "remind me in 10 minutes" blijven herhalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

P.S. ervaar jij wel stabiliteit en geen teruggang? En dan bedoel ik dus alleen in speech recognision.
Bij mij is het juist beter geworden de laatste maanden!
Ik kon er echt helemaal niks mee, tenzij ik net naast Homey stond.
Nu kan ik vanop de bank een paar meter verder toch al wat dingen verstaanbaar maken. Nog steeds alles behalve goed, maar soms toch al bruikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hohoho,
Ik ben aan het onderzoeken of hier meer mensen last van hebben.
Ik zeg ook niet dat ik niks wil veranderen, maar er is niks te veranderen, en vooral, er is niks veranderd.
Het is een constatering dat het terug loopt op een onverklaarbare wijze.
Accent is een goeie suggestie, maar dat is het beslist ook niet.
echo tegen de muren, voor gordijn zetten ivm akoestiek, op een wollen kleed plaatsen op de salontafel, afstanden testen..... Ik heb alles geprobeerd, zelf op zijn kop hangen.... maar dat was natuurlijk niet zo'n succes zoals je zult begrijpen. _O- (just kidding)
Nogmaals; het was gewoon beter een half jaartje geleden.

Zelf ervaar ik geen tot weinig problemen met herkenning. Ook ervaar ik geen achteruitgang sinds 1.2 maar misschien komt dat omdat ik niet zo kritisch en ik weet dat een commando niet heel goed aan komt als hier heel veel omgevingsgeluid is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Weten jullie al of Ikea smartsystem ondersteund is op Homey? Of tweaks?

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • +1 Henk 'm!
paranoia68 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:20:
Weten jullie al of Ikea smartsystem ondersteund is op Homey? Of tweaks?
Binnenkort! Op Github is Zigbee online gekomen als project. Op dit moment werkt Hue (die ook via Zigbee werkt) nog via de hub van Philips maar Homey heeft een Zigbee chip en deze gaan ze activeren. Aan de andere kant heeft Ikea aangekondigd een update door te voeren waardoor de lampen via de bridge van Philips aangestuurd kunnen worden. Het is dus de vraag wie sneller gaat zijn.
ZigBee
Homey has a ZigBee radio on-board, but we didn't write software for it yet because there simply aren't many ZigBee devices. Now that IKEA has released their wireless lighting products, we found it time to unlock even more devices, so we started working on ZigBee. Due to the similarities with Z-Wave, the development is progressing very smooth, and we hope to ship a first version in the v1.4.0 or v1.5.0 update.
Bron: update van Emile op 14-4-17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
Omdat er nog al wat integraties op het net circuleren heb ik geprobeerd de bridge aan de praat te krijgen, maar krijg niet echt het juiste request opgebouwd. Zie tot nu dat de bridge reboot (iig alle lampjes gaan uit en een voor een weer aan) dus ik denk dat ik ergens nog een stapje gemist heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:37:
[...]

De Button blijkt inderdaad niet echt betrouwbaar te werken.
Ik heb ook al gelezen dat hij soms fysiek een probleem heeft, als je te snel of wat schuin erop duwt...
pietpiet50 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:45:
[...]

Kan hierover mee praten inderdaad. Heb bijna alle kleuren van de button, vriendin vind ze te gek nml, en moet zeggen dat de meeste meteen werken, zonder dat ze wakker moeten worden, maar 1 hiervan, hapert dan ook wel eens , dat na meerdere malen drukken pas wat gaat gebeuren. Heb ze al ongeveer 3 maanden in gebruik, en steeds dezelfde die in slaap valt.
Vandaag een nieuwe/vervangende Button ontvangen. Tot nu toe lijkt alles goed te gaan. Ook nadat ik op een gegeven moment hem ongeveer 3 uur niet gebruikt had reageerde de Homey meteen op de eerste klik d:)b Nu kan ik eindelijk de flows gaan inregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:39
Corvo schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:54:
[...]

Toch wilde ik heel graag, qua flows, kunnen reageren en inspelen op de thermostaat stand (HVAC modus)...
...en dus besloten om het stof van mijn GitHub account af te blazen.

Uiteindelijk een leuke voorzet gemaakt als Pull-Request en Athom heeft het gecontroleerd en de puntjes op "i" gezet.
Sinds gisteren is versie 2.3.0 van de Nest app beschikbaar en de thermostaat stand (HVAC modus) is nu in de flows beschikbaar.
*O*

Inmiddels de nodige code gezien m.b.t. de Nest thermostaat, dus mocht iemand vragen hebben... ik gok dat ik de vragen wel kan beantwoorden.
Dank corvo voor je bijdrage ben blij met de nieuwe opties heb een vraag (staat in het engels omdat ik eerder op de avond al op slack gesteld had). Om dit te activeren heb ik oke homey stel de temperatuur in op 21 graden geroepen.

Just arrived at home and tried to set the temperature of my nest to 21 degrees, homey reacted i will change the temperature but nothing happened had to manually change the setting from eco to heating and then the nest showed the 21 degrees.
Question: can't homey change the mode from the nest or doesn't homey know the state/mode the nest is in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wingie schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:14:
[...]

Dank corvo voor je bijdrage ben blij met de nieuwe opties heb een vraag (staat in het engels omdat ik eerder op de avond al op slack gesteld had). Om dit te activeren heb ik oke homey stel de temperatuur in op 21 graden geroepen.

Just arrived at home and tried to set the temperature of my nest to 21 degrees, homey reacted i will change the temperature but nothing happened had to manually change the setting from eco to heating and then the nest showed the 21 degrees.
Question: can't homey change the mode from the nest or doesn't homey know the state/mode the nest is in?
Ik heb dit vanaf de zijlijn meegekregen. De Nest app (/Homey) weet wel dat de Nest in eco mode staat, maar op het moment dat dit zo is kun je niet de temperatuur instellen op de Nest (of wordt deze in ieder geval dus niet toegepast). @Corvo heeft daarom nog een nieuwe aanpassing gedaan zodat je in de instellingen van de Nest kunt aangeven dat deze automatisch de Eco mode doet "afsluiten" (en bv naar Heating gaat) op het moment dat je de temperatuur wilt aanpassen terwijl Eco mode aan staat. Echter is deze aanpassing, zoals je kunt zien, nog niet opgenomen in de Nest app.

Je bevindingen zijn dus correct, en een oplossing is onderweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corvo
@Wingie Eco-mode voorkomt helaas het instellen van een nieuwe temperatuur. Als je gebruik maakt van spraak om de temperatuur in te stellen, dan verwerkt Homey blijkbaar de foutmelding niet, waardoor hij zegt dat hij het doet... maar het dus helaas niet is gebeurd.

Zoals @RobertMe al aangeeft, ook ik vind deze beperking (van Nest) vervelend en heb daarom al een leuke aanpassing gemaakt.

Hopelijk accepteert Athom ook deze spoedig, dan gok ik dat eind volgende week de optie "Eco override" als device instelling beschikbaar is (d.m.v. klikken op tool-icon van je Nest thermostaat in "zones & devices").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wacht nu al maanden maar word er niet beter van

spraak is na laatste update echt een drama, hoor alleen maar ik begrijp niet........

nu ik het enige tijd gebruik is mij steeds meer duidelijk dat je afhankelijk bent van gebruikers die apps maken en dat homey hier niets mee doet,

toon steeds verbinding problemen
harmony al maanden geen verbinding, en niemand pakt dit op of reageert.
woonveilig mogelijkheden minimaal
hue pakt vaak niet alle lampen, en behoorlijke vertraging
muziek app teleurstelling, betaalde spotify werkt niet over speaker of mijn onkyo, en ook geen ondersteuning synology. en voor mijn chromecast moet je dan weer betalen.

spijt van de aankoop zou het niet weer doen voor zoveel geld. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
Huh Chromecast betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:28:
wacht nu al maanden maar word er niet beter van

spraak is na laatste update echt een drama, hoor alleen maar ik begrijp niet........

nu ik het enige tijd gebruik is mij steeds meer duidelijk dat je afhankelijk bent van gebruikers die apps maken en dat homey hier niets mee doet,

toon steeds verbinding problemen
harmony al maanden geen verbinding, en niemand pakt dit op of reageert.
woonveilig mogelijkheden minimaal
hue pakt vaak niet alle lampen, en behoorlijke vertraging
muziek app teleurstelling, betaalde spotify werkt niet over speaker of mijn onkyo, en ook geen ondersteuning synology. en voor mijn chromecast moet je dan weer betalen.

spijt van de aankoop zou het niet weer doen voor zoveel geld. :(
De eerste vraag die ik krijg als ik je laatste zin lees is of je wel onderzoek gedaan hebt voordat je Homey ging kopen? Dit is niet om negatief te doen maar voor ik een aankoop als dit doe/zou doen zou ik alle concurrenten naast elkaar gezet hebben, vergeleken en besloten welke in mijn situatie het beste zou zijn. Onderzoek of het aansluit bij je wensen en eisen wat je ermee wilt doen lijkt mij dan een minimale vereiste voordat je in het diepe springt. Zeker als er bij sommige apps staat in de informatie dat ze in beta zijn of een beperkte api hebben. 300 euro is een hoop geld maar het echte uitgeven begint pas nadat je Homey gekocht hebt doordat je er meer en meer aan wilt koppelen. Mijn gat in mijn hand is inmiddels zo groot dat er een Homey doorheen kan en heb het nadeel dat de vriendin het net zo leuk vind |:(

Ik zal in ieder geval proberen op al je punten een reactie te geven met daarbij officiële onderbouwing vanuit Athom..

Apps en community:
Je kan denk ik niet van Athom verwachten dat ze voor iedere gebruiker die een enorme diversiteit aan apparaten/diensten heeft ze overal een app voor schrijven. Dit leggen ze juist bij de community omdat die de apparaten/diensten hebben en Athom niet. Neem een voorbeeld aan de hoeveelheid die via Ali door gebruikers naar NL komt. Allerlei geen officiële maar goedkopere hardware die bijvoorbeeld zegt 433mhz te doen maar toch afwijkt van wat Kaku doet en daardoor niet onder de signaaldefinities kan vallen van Kaku (idem voor die van Hema, Action etc). Ik denk ook dat dit de kracht moet zijn van de Tweakers hier om juist dit voor een eindgebruiker makkelijker te maken. Zie het net als je mobiele telefoon, daar maakt Apple/Google ook niet alle apps zelf voor omdat ze dat gewoon simpelweg ook niet kunnen voor alle diensten/apparaten die iedere eindgebruiker heeft.

Spraak:
Wisselende ervaringen van gebruikers, bij de ene werkt het 100% goed en bij de andere totaal niet. Hiervoor is geen eenduidig antwoord te formuleren en is ook niet te zeggen dat het wel / niet werkt omdat er voor beide gevallen ervaringen zijn. Ik denk dat er verder genoeg over deze discussie is gezegd en dat hier zeker nog werk voor Athom ligt.

Toon:
Bekende problemen inderdaad, al zegt Athom dat deze problemen bij Toon liggen bij de onstabiele API en dit is ook terug te vinden op het internet bij andere app's / apparaten die op Toon willen inprikken. Toon zelf is thuis ook niet volledig stabiel/snel te noemen zogezegd. Waar hier het probleem ligt maakt uiteraard voor de eindgebruiker niet uit, wel is het zo dat Toon nog in beta is voor Athom en nog niet officieel vrijgegeven is.
This app is currently in beta
Bron: Toon app pagina

Harmony:
Zelfde verhaal als bij apps/community, Athom heeft deze applicatie niet gemaakt en zou deze app uit de app store moeten verwijderen maar is niet verplicht om deze dan ook te vervangen lijkt mij. Dat is het nadeel van apps zowel voor Homey als voor je mobiele telefoon die je zou gebruiken dat op het moment dat de ontwikkelaar bedenkt zoek het uit de app stil komt te vallen. Hiervoor zijn ook in de mobiele wereld veel voorbeelden te vinden, met name apps die overgenomen worden.

Woonveilig:
Bij de app omschrijving staat dat de API de beperkende factor heeft, mocht dit anders zijn zou ik zeggen spreek Athom hierop aan/maak een github issue aan maar dit klinkt als een probleem aan de woonveilig kant wat ik mij kan voorstellen dat deze geen hele openbare API hebben omdat het om woonVEILIG gaat. De app wordt (weer) onderhouden door Athom en heeft 24-3 nog een update gekregen die bugs verholpen heeft waardoor de app niet meer werkte (te lezen aan de reacties onder de app)
Additional information:
Woonveilig only has a limited API functionality at this time. Once the Woonveilig API is updated the Homey app will be improved as well.
Bron: Woonveilig app pagina

Hue:
Bekend probleem, deels te maken omdat de bridge er tussen zit wat een vertragende factor is wat door middel van polling (opvragen om de x seconden) informatie doorgeeft. Stel je hebt een Hue motion sensor dan kan het tot 5 seconden duren voordat Homey via de bridge weet dat er beweging is. Bij het activeren van de Zigbee chip (welke gepland staat voor 1.4/1.5) werkt dit rechtstreeks via Homey.
ZigBee
Homey has a ZigBee radio on-board, but we didn't write software for it yet because there simply aren't many ZigBee devices. Now that IKEA has released their wireless lighting products, we found it time to unlock even more devices, so we started working on ZigBee. Due to the similarities with Z-Wave, the development is progressing very smooth, and we hope to ship a first version in the v1.4.0 or v1.5.0 update.
Bron: Software update van Emile op 14-4-17

Muziek:
Synology (audiostation) ondersteuning is net als met Synology surveillance station Homey app mogelijk maar moet er een app voor gemaakt worden zodra Athom het upnp/dlna gedeelte klaar heeft. Dit is straks mogelijk maar lijkt mij wederom geen taak van Athom omdat het aantal gebruikers wat dit gebruikt te minimaal is om interessant te zijn voor Athom, hiervoor zou de community die dit wil hebben aan de slag moeten gaan. Zelf ben ik hier al mee begonnen omdat ik zelf ook een audiostation gebruiker ben maar vraag mij nog af of ik hier Homey voor wil gebruiken of dit wil aansturen op mijn NAS wat het gewoon rechtstreeks naar de reciever/chromecast doorzet. Ik vind Homey hier helemaal geen product voor en vind muziek een leuke gimmick maar geef mij maar de or/else als hogere prio. (else is er dan nu zoals je aan mijn eerdere post hebt kunnen zien omdat deze al in developer preview (alpha) beschikbaar is :) )

Spotify is al vaker besproken dat dit niet met alles zou werken, zowel hier als op het forum van Athom. Dit is gecommuniceerd in de meeste communicatie al is het duidelijk geworden dat dit soms wat onduidelijk beschreven is geweest. Zoals alleen al eerder gepost was dit al wel zo beschreven in de update van Emile:
There will be a Spotify app, but for now it will only work with a Sonos speaker that has a Spotify account connected already. We're still fighting with Spotify to get the functionality we need to get this working, which often feels as David vs. Goliath, but we won't give up!
Source: Software update from Emile on 20-01-2017
From the start, we will support streaming SoundCloud and Google Play Music to any .mp3 compatible speaker, which includes Homey itself. Spotify will be streamable to Sonos, and we aim for more integrations later on. Supported speakers from the launch are Sonos, Denon Heos, Google Chromecast, Google Chromecast Audio and ofcourse Homey's lineout. More music apps will be made by us, and hopefully our community in the future.
Source: Software update from Emile on 17-02-2017

De vraag die ik aan je hebt is wat je bedoelde met
? Hoe bedoel je dat je voor de Chromecast moet je betalen, dit is gewoon een gratis app, zoals alle apps in de Athom app store. Dat je voor Spotify moet betalen dat is vrij logisch, dit moet je bij de meeste apparaten/diensten die via de API werken. Zie hier voor meer informatie over de gratis Chromecast app van Athom

EDIT:
Bovenstaande komt doordat je nog de kaarten "Logica bevat" gebruikt bij je speech, deze moet je vervangen door de kaart met de microfoon "Als iets is gezegd". Dit stond ook beschreven in de wat is nieuw schermen die je kreeg na de update naar 1.2. Homey doet wel wat je zegt maar doordat je de verkeerde kaarten in je flow gebruikt zegt hij "sorry, ik heb je niet verstaan"

Zie voor meer informatie het forum hier of dat van Athom of in de wat is nieuw in 1.2 scherm nummer 4.

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 30-04-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:02
Dag heren,

Ik heb een beetje hulp nodig.. Mijn milight app crasht regelmatig, zonder aanwijsbare reden. De app opnieuw installeren, lichten opnieuw toevoegen, hij blijft maar crashen.. Maar even de app herstarten, en het werkt weer even. Dat herstarten moet nu alleen telkens handmatig, en dat wil ik automatisch laten verlopen:

Nu heb ik de Candy app voor Homey geïnstalleerd waarbij je apps kunt herstarten in een flow. Ik heb hem nu als volgt ingesteld, maar dat werkt niet:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/e9e9ouelapcj6.jpg

Het gaat ergens mis bij de logica baloon in het midden. Ik moet de "ID" van de app opgeven denk ik, maar heb geen idee wat ik daar moet invullen. Heeft iemand een suggestie?

EDIT: Als ik deze flow trouwens handmatig uitvoer middels "test" dan reset de app wel netjes.. Automatisch lukt dit dus alleen helaas niet!

[ Voor 8% gewijzigd door powermarcel10 op 30-04-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou "com.milight" kunnen proberen als tekst.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:29
Via deze weg meld ik mij dan ook maar even voor de zeer slechte spraak herkenning sinds de laatste update. Ben daar even mee bezig op het Athom forum. Inmiddels ook via de officiële weg een melding gemaakt bij Athom maar nog geen antwoord gekregen. Maar er is serieus een groot verschil opgetreden. Ik had ongeveer 20 flows vlekkeloos werken, nu werkt niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:15:
Dag heren,

Ik heb een beetje hulp nodig.. Mijn milight app crasht regelmatig, zonder aanwijsbare reden. De app opnieuw installeren, lichten opnieuw toevoegen, hij blijft maar crashen.. Maar even de app herstarten, en het werkt weer even. Dat herstarten moet nu alleen telkens handmatig, en dat wil ik automatisch laten verlopen:

Nu heb ik de Candy app voor Homey geïnstalleerd waarbij je apps kunt herstarten in een flow. Ik heb hem nu als volgt ingesteld, maar dat werkt niet:

[afbeelding]

Het gaat ergens mis bij de logica baloon in het midden. Ik moet de "ID" van de app opgeven denk ik, maar heb geen idee wat ik daar moet invullen. Heeft iemand een suggestie?

EDIT: Als ik deze flow trouwens handmatig uitvoer middels "test" dan reset de app wel netjes.. Automatisch lukt dit dus alleen helaas niet!
Heb je wel de app juist geactiveerd onder de instellingen, dit staat bij de app pagina:
Setup
To setup Candy app, make sure API token is set in app settings.
Als ik namelijk nu de candy kaart sleep in de "dan" rij kan ik selecteren welke app ik wil herstarten uit alle apps die geinstalleerd staan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KdhDL2iIREhJhBaX9OlHNWjQ/full.png

Edit:

Zie dat je het ID wilt overnemen in de logica kaart. Wellicht de app laten crashen en dan het ID per notifcatie naar je telefoon laten sturen om te checken wat Candy voor ID daar wil zien om als logica te bevatten.
JimmyNL schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:49:
Via deze weg meld ik mij dan ook maar even voor de zeer slechte spraak herkenning sinds de laatste update. Ben daar even mee bezig op het Athom forum. Inmiddels ook via de officiële weg een melding gemaakt bij Athom maar nog geen antwoord gekregen. Maar er is serieus een groot verschil opgetreden. Ik had ongeveer 20 flows vlekkeloos werken, nu werkt niets meer.
Heb je wel het kaartje omgewisseld zoals beschreven in de schermen van wat is nieuw? De logica kaarten die eerst gebruikt werden in de middelste rij worden namelijk uitgefaseerd voor spraak. Athom heeft dit vanwege de aanpassingen aan spraak nu in de kaarten selectie van spraak zelf geplaatst?

De vraag die ook altijd volgt is wat zie je op de speech input pagina waar je kunt zien wat Homey begrepen heeft van wat je zei, zie je daar enorme verschillen met wat je zei of?

[ Voor 60% gewijzigd door lubbertkramer op 30-04-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
[quote]lubbertkramer schreef op zondag 30 april 2017 @ 00:29:
[...]

Spraak:
Wisselende ervaringen van gebruikers, bij de ene werkt het 100% goed en bij de andere totaal niet. Hiervoor is geen eenduidig antwoord te formuleren en is ook niet te zeggen dat het wel / niet werkt omdat er voor beide gevallen ervaringen zijn. Ik denk dat er verder genoeg over deze discussie is gezegd en dat hier zeker nog werk voor Athom ligt.

Hoi Lubbert,
Ik denk juist dat er meer over gediscussieerd mag worden.
Maar wel met het doel Athom te ondersteunen.
Ik denk dat ze het probleem niet onder de knie krijgen, of, omdat ze niks horen denken dat het er wel mee door kan.
Wonderlijk en typerend vind ik de ervaring van @Fire69
Ik kan me dus inderdaad herinneren dat toen hij grote problemen ermee had, het juist bij mij prima liep.
Ik had toen ook zoiets van die homey moet stuk zijn.
Maar bij mij liep het heel goed.
En ik tegen mijn vrouw zei "nou, nog een update en we zijn er"
Sindsdien loopt het steeds terug.
Zijn het de updates van de apps, die dit veroorzaken?
Het blijft heel vreemd, en ik weet spraakherkenning staat nog steeds op experimenteel, maar er moet toch onderhand verbetering zijn.
Anderen, zoals @Webgnome zijn goed stabiel zo te lezen.
Er word ook gesproken over meerdere servers waar de data verwerkt word...
Zou dat een mogelijkheid kunnen zijn? meerdere servers of meerdere verschillende spraakverwerkers?
Is Athom daar misschien mee aan het experimenteren?
Zou veel verklaren... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 12:54

geerttttt

Manisch positief

Kun je ook ergens de firmware downloaden en handmatig installeren? Mijn homey zit voorlopig aan een (nogal beperkt) Internetlijntje. Iemand een idee welke URL de firmware vandaan gehaald wordt?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
geerttttt schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:15:
Kun je ook ergens de firmware downloaden en handmatig installeren? Mijn homey zit voorlopig aan een (nogal beperkt) Internetlijntje. Iemand een idee welke URL de firmware vandaan gehaald wordt?
Nee, je kunt niet handmatig software op je Homey zetten of anders gezegd uiteraard is het mogelijk maar zou ik het niet aanraden want ik weet niet hoe Athom hierin staat. Er zijn in ieder geval zo geen openbare firmware url's beschikbaar. Homey kun je ook oppakken, even ergens anders neerzetten en updaten en weer mee naar huis nemen als je internetlijn een beperkende factor is ;)
willieku schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:23:
[quote]lubbertkramer schreef op zondag 30 april 2017 @ 00:29:
[...]

Spraak:

Hoi Lubbert,
Ik denk juist dat er meer over gediscussieerd mag worden.
Maar wel met het doel Athom te ondersteunen.
Ik denk dat ze het probleem niet onder de knie krijgen, of, omdat ze niks horen denken dat het er wel mee door kan.
Wonderlijk en typerend vind ik de ervaring van @Fire69
Ik kan me dus inderdaad herinneren dat toen hij grote problemen ermee had, het juist bij mij prima liep.
Ik had toen ook zoiets van die homey moet stuk zijn.
Maar bij mij liep het heel goed.
En ik tegen mijn vrouw zei "nou, nog een update en we zijn er"
Sindsdien loopt het steeds terug.
Zijn het de updates van de apps, die dit veroorzaken?
Het blijft heel vreemd, en ik weet spraakherkenning staat nog steeds op experimenteel, maar er moet toch onderhand verbetering zijn.
Anderen, zoals @Webgnome zijn goed stabiel zo te lezen.
Er word ook gesproken over meerdere servers waar de data verwerkt word...
Zou dat een mogelijkheid kunnen zijn? meerdere servers of meerdere verschillende spraakverwerkers?
Is Athom daar misschien mee aan het experimenteren?
Zou veel verklaren... :?
Als je langs een dev meetup of gisteren langs de Athom meetup was gekomen had je wat meer kunnen leren over hoe ze spraak nu aan het ombouwen zijn. Sinds 1.2 werkt dit namelijk anders en heeft het nog zo zijn problemen. Al zijn de meeste ervaringen positief vergeet Athom zeker niet de negatieve ervaringen. Kanttekening blijft dat ze met een klein team zijn en daardoor soms moeten wisselen tussen prioriteiten. Wat heel moeilijk is om te bepalen wat iedereen wil. Neem het simpele voorbeeld muziek wat voor veel weer weg mag omdat het weinig met de aansturing van je woning te maken heeft maar voor anderen was dit het unique selling point om Homey te kopen.

Ik zal proberen in eigen woorden de nieuwe spraakengine uit te leggen.Ze maken nu inderdaad gebruik van meerdere servers en meerdere diensten die de audio omzetten naar spraak. Hiervoor gebruiken ze meerdere partijen, en aan de hand van score (snelste respons/best matchende antwoord) zetten ze een reactie terug naar Homey. Dit is redelijk complex en niet handig voor mij om verder uit te leggen. Ik ga nog wel verder met het volgende. Neem als voorbeeld het commando:

"Oke Homey, zet de wekker over 10 minuten"

Athom doet sinds 1.2 bepalen wat er in een zin zit en gaat deze zogezegd ontleden.

(zet de) wekker = de actie
10 minuten = de tijd
daarnaast ontleden ze de zin nog verder in zelfstandige en bijvoegelijke naamwoorden etc. Doordat hier het woord wekker in de vorm van een actie weet Homey dat deze voor de wekker (app) bedoeld is. Zou je dit veranderen door TV aan weet Homey dat hier een app ingeschakeld moet worden die de TV gaat besturen. Verander je nou de zin in:

"Oke Homey, herinner mij over 10 minuten om een wekker te kopen"
Herinner mij = de actie (herinneringen)
10 minuten = de tijd
wekker te kopen = de herinnering/opvolgende actie

Doordat wekker kopen nu nu als de actie staat zal deze geen waarde meekrijgen en verdwijnt deze naar niet interessant voor Athom maar pakt Homey herinner mij op met als herinnering wekker te kopen.

Athom moet alleen goed bepalen wat welke waarde mee krijgt en dit moeten ontwikkelaars ook gaan aanpassen aan de apps (regex, google maar eens) of kijk eens bij de vernieuwde documentatie voor ontwikkelaars m.b.t. speech. Maar om dit allemaal te snappen moet Athom de taal goed begrijpen die gesproken is (dit is ook een van de redenen waarom Duitsland niet bij de tweede batch zat, omdat Duitsland minder Engels spreekt dan de gekozen landen en ze Duits eerst willen ondersteunen maar Athom daar op dit moment nog geen specialist voor heeft die met Robert de taal kan ontleden). Hiervoor hebben ze Robert die afgestudeerd is in artificial intelligence en die werkt hier nu bijna fulltime aan. Verbeteringen gaan dus zeker komen met de tijd maar dit ligt niet alleen aan Athom ook ontwikkelaars moeten de apps aanpassen.

Problemen met de spraak zijn er daardoor zeker maar ook doordat spraak soms te strak staat. In Developer preview draaien wij al 1.3 met de wekkers en daar bleek bij een gebruiker dat zijn simpele vraag "wanneer wordt de blauwe container opgehaald" doorgezet te worden naar wekkers waardoor Homey als antwoord gaf "ik kon geen geschikte wekker vinden". Robert heeft het probleem in ieder geval inmiddels gevonden.

Dus ja er zijn nog problemen met spraak maar is dit wel een wisselende ervaring bij gebruikers / of de opdracht die ze geven in combinatie met apps/eigen commando's maar is Athom druk bezig om dit verder te optimaliseren. Probleem blijft alleen de balans vinden tussen bugfixing, verder optimaliseren en nieuwe functionaliteiten als een else/or uitrollen. Dit werd gisteren ook goed duidelijk op het Athom event in de presentaties en gesprekken met Athom.

Edit:
Door bovenstaande kunnen ze toekomstig steeds beter ontleden voor welke app de spraakopdracht bedoeld is en wat er in de spraak zit. Athom wil op dit moment nog geen spraakopdracht anoniem op gaan slaan vanwege de privacy, dit zou alleen wel enorm helpen om spraak beter te kunnen maken. Partijen als Google/Amazon zijn daar in het verleden ook beter door geworden, soms door een beta of spel variant waardoor mensen spraak gingen gebruiken en dit mocht anoniem opgeslagen worden. Wellicht dat Athom deze stap alsnog wil gaan maken maar op dit moment is de privacy meer waard.

Simpel voorbeeld wat gisteren op het kantoor van Athom besproken was problemen met de tijdzones. Stel je wilt een herinnering over 10 minuten doet Athom nu allerlei trucjes om de juiste tijd te bepalen buiten Homey om om zo min mogelijk belasting op Homey te creeren. Dit zou simpel opgelost kunnen worden door een timestamp (anoniem) van Homey mee te sturen in de spraak maar dit willen ze momenteel nog niet doen vanwege de privacy.

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 30-04-2017 21:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@lubbertkramer maar onafhankelijk van hoe de spraak geïnterpreteerd wordt (zoals je zelf zegt het ontleden naar acties etc), zou in eerste instantie toch de herkenning van de woorden toch correct moeten zijn? Dus zolang /manager/speech-input niet correct is gaat het al "eerder" mis en lijkt mij dan zelfs los te staan van de 1.2 update (zoals jij hem beschrijft). Want ik maak uit het verhaal van @willieku op dat de Homey hem niet eens goed verstaat, laat staan dat er de correcte opdracht plaatsvind.

Er zijn dus twee "processen":
1. Het omzetten van spraak naar tekst, en dit is wat je ziet bij /manager/speech-input
2. Het ontleden van de tekst en hier betekenis aan geven, met als gevolg het uitvoeren van commando's/flows
Wat jij beschrijft is (voornamelijk) het 2e deel, en dat is zoals ik het begrijp ook de grote verandering in 1.2. Terwijl zover ik het lees het probleem bij @willieku voornamelijk plaatsvind in het eerste deel. En als ik jouw goed begrijp is daar dus niks aan veranderd? En daarnaast dus dat Athom daarbij ook gebruikt maakt van externe diensten/systemen en hier dus ook weinig invloed op kan uitoefenen (buiten kwaliteit van audio verbeteren en "de juiste" diensten gebruiken met een bewezen track record).

Edit op de edit
Simpel voorbeeld wat gisteren op het kantoor van Athom besproken was problemen met de tijdzones. Stel je wilt een herinnering over 10 minuten doet Athom nu allerlei trucjes om de juiste tijd te bepalen buiten Homey om om zo min mogelijk belasting op Homey te creeren. Dit zou simpel opgelost kunnen worden door een timestamp (anoniem) van Homey mee te sturen in de spraak maar dit willen ze momenteel nog niet doen vanwege de privacy.
Trucjes? Ik hoop toch dat ze dan gewoon de tijd in de UTC tijdzone terug geven en de Homey zelf terug rekent naar zijn eigen tijdzone*. Want tijdzones is iets waar je absoluut geen "trucjes" mee wilt gaan uithalen. Kijk maar naar Apple die een periode hebben gehad waarbij zo ongeveer elke wijziging in zomer/wintertijd tot problemen leide met alarmen/wekkers, kalender, ...

* Dit zijn geen complexe berekeningen, en iets wat elke PC kan en moet kunnen, juist door de diversiteit aan tijdzones, en bv al om de simpele reden dat de meeste hardware klokken überhaupt altijd in UTC lopen.

[ Voor 29% gewijzigd door RobertMe op 30-04-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:58:
@lubbertkramer maar onafhankelijk van hoe de spraak geïnterpreteerd wordt (zoals je zelf zegt het ontleden naar acties etc), zou in eerste instantie toch de herkenning van de woorden toch correct moeten zijn? Dus zolang /manager/speech-input niet correct is gaat het al "eerder" mis en lijkt mij dan zelfs los te staan van de 1.2 update (zoals jij hem beschrijft). Want ik maak uit het verhaal van @willieku op dat de Homey hem niet eens goed verstaat, laat staan dat er de correcte opdracht plaatsvind.

Er zijn dus twee "processen":
1. Het omzetten van spraak naar tekst, en dit is wat je ziet bij /manager/speech-input
2. Het ontleden van de tekst en hier betekenis aan geven, met als gevolg het uitvoeren van commando's/flows
Wat jij beschrijft is (voornamelijk) het 2e deel, en dat is zoals ik het begrijp ook de grote verandering in 1.2. Terwijl zover ik het lees het probleem bij @willieku voornamelijk plaatsvind in het eerste deel. En als ik jouw goed begrijp is daar dus niks aan veranderd? En daarnaast dus dat Athom daarbij ook gebruikt maakt van externe diensten/systemen en hier dus ook weinig invloed op kan uitoefenen (buiten kwaliteit van audio verbeteren en "de juiste" diensten gebruiken met een bewezen track record).
Als ik even terugscrol en lees zie ik dat @willieku het antwoord van homey krijgt "sorry ik heb je niet verstaan" wat meer lijkt op dat de foutieve kaarten (logica ipv de speech kaarten) nog gebruikt worden die sinds de update naar 1.2 moeten veranderen of dat er geen actieve weer app beschikbaar is. (hierdoor weet Homey ook niet wat hij met de actie moet gaan doen). Ik heb bijvoorbeeld momenteel geen weer app en kreeg van Homey terug dat er geen actieve weer app beschikbaar is en deze moet installeren.
De actie wordt trouwens wel gedaan als Homey zegt ik heb je niet verstaan in combinatie met de logica bevat kaart.

Als het inderdaad al misgaat bij de interpretatie voor hem op de speech-input pagina is het inderdaad een ander verhaal. Wat ik beschreven heb gaat vooral wat daarna met je woorden gaat gebeuren zodra je het commando geeft. Maar ik heb nog niet echt voorbeelden voorbij zien komen van de speech-input dat dit 100% afwijkt sinds 1.2 maar ik kan het mis hebben? Als dat zo is gaat het inderdaad mis bij de interpretatie van Homey van wat je wilt dat Homey gaat doen zou ik Homey eens draaien, op een andere plaats zetten en als dat niet werkt dan zeker Athom contacteren om ernaar te laten kijken want kan het zowel een defect in de hardware zijn, dialect die parten speelt of een ander probleem.

Ik denk dat de problemen ook heel breed zijn, mede doordat het voor de ene gebruiker 100% lijkt te werken en voor de ander meer foutieve herkenning van de opdracht plaatsvind. Moet eerlijk bekennen dat ik spraak zeer minimaal gebruik, domotica is bedoeld om alles automatisch te laten gaan dus spraak is zo min mogelijk nodig naar mijn idee :)

Hieronder mijn spraak van net, tweemaal de ipv het maar verder goede herkenning (al is het raar dat hij van het de weet te maken xD).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oTwH105GeqLFUwFrS9buSLlP/full.png

Edit:
Spraak naar tekst vind niet plaats op Homey, Homey stuurt een audiobestand (en begint met sturen zodra hij gaat luisteren) waar het omgezet gaat worden. Homey doet zelf niets met spraak behalve het raw doorsturen van een audiobestand naar de servers van Athom

Edit 2:
Ze willen zo min mogelijk belasting op Homey zelf voor dit soort zaken. Als Homey de tijd kan meegeven van de lokale Homey en zegt zet een timer over 10 minuten wil je niet dat 10 seconden later pas de 10 minuten ingaan maar vanaf het moment dat je de opdracht geeft dus het timestamp van verzenden. Wellicht niet in alle situaties zo maar stel je timer is maar 30 seconden vanwege iets met eten wil je niet dat Homey pas na alles verwerkt te hebben 30 seconden gaat tellen.

Edit 3:
Al eens eerder gepost, met muziek aan en Homey op 1.2RC6 (in het Engels vanwege het spelen met een Dot erbij) maar mijn spraak lijkt vooralsnog altijd goed over te komen. Ik wil hiermee uiteraard niet zeggen dat spraak perfect is en bij iedereen werkt maar het toont wel het verschil in ervaringen.

[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 30-04-2017 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:09:
Als het inderdaad al misgaat bij de interpretatie op de speech-input pagina is het inderdaad een ander verhaal, want wat ik beschreven heb gaat vooral wat daarna met je woorden gaat gebeuren. Maar ik heb nog niet echt voorbeelden voorbij zien komen van de speech-input dat dit 100% afwijkt sinds 1.2 maar ik kan het mis hebben? Als dat zo is gaat het inderdaad mis bij de interpretatie van Homey van wat je wilt dat Homey gaat doen zou ik Homey eens draaien, op een andere plaats zetten en als dat niet werkt dan zeker Athom contacteren om ernaar te laten kijken want kan het zowel een defect in de hardware zijn, dialect die parten speelt of een ander probleem.
Zie onderstaande quote:
willieku schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:20:
Nog een voorbeeld;
Met flink verheven stem OKAY HOMEY, WAT IS HET WEER VOOR MORGEN?
antwoord; sorry, ik weet niet wat je bedoelt.
in speech staat homey: wat is een bier
Als Homey de tekst "weer voor morgen" omzet naar "een bier" lijkt mij dat toch niet te kloppen :P
Edit 2:
Ze willen zo min mogelijk belasting op Homey zelf voor dit soort zaken. Als Homey de tijd kan meegeven van de lokale Homey en zegt zet een timer over 10 minuten wil je niet dat 10 seconden later pas de 10 minuten ingaan maar vanaf het moment dat je de opdracht geeft dus het timestamp van verzenden. Wellicht niet in alle situaties zo maar stel je timer is maar 30 seconden vanwege iets met eten wil je niet dat Homey pas na alles verwerkt te hebben 30 seconden gaat tellen.
Good point v.w.b. "latency" in verwerken. Maar zoals je zelf al zegt, als je "Okay Homey" zegt wordt daarna de audio direct doorgestuurd. Op het moment dat het commando/doorsturen begint kunnen ze bij Athom toch die tijd bijhouden, dat klinkt niet als een hack. Je hebt dan hoogstens verlies van de "o(kay homey)" tot het moment dat de verbinding tot stand is gebracht, maar dan praat je in normale omstandigheden misschien net over 2 seconden (incl afronden "kay homey"). En dan nog is het up for interpretation wanneer "over 10 seconden" telt. Vanaf het moment dat je begint met praten? Vanaf het moment dat je "10 seconden" zegt? Alleen in de spraak heb je dan al een "vertragende" factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:20:
[...]

Zie onderstaande quote:

[...]

Als Homey de tekst "weer voor morgen" omzet naar "een bier" lijkt mij dat toch niet te kloppen :P
Zag hem later inderdaad, daarom mijn screenshot bijgeplakt van mijn spraakopdracht en net ook een edit 3 gedaan :P Hierdoor is dus mijn tweede stuk in mijn post hierboven van toepassing dat hij wat dingen moet proberen en als die niet werken met die uitkomsten (liefst zo veel mogelijk zaken bijvoegen zodat Athom er iets mee kan) Athom contacteren of eens langskomen op een dev meetup in Utrecht met zijn Homey als Athom aanwezig is, wie weet is het een defect of ander probleem? Opsturen naar Athom kan natuurlijk ook als dat makkelijker is. (waar hardware is kunnen ook defecten zijn als het hardware gerelateerd is deze problemen)

Edit
Gisteren waren er op de Athom meetup ook een aantal met Homey bij zich om naar te laten kijken, update door te voeren of omdat ze vast zaten in het update proces doordat gebruiker te snel de update gestopt had.
RobertMe schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:20:
[...]
Good point v.w.b. "latency" in verwerken. Maar zoals je zelf al zegt, als je "Okay Homey" zegt wordt daarna de audio direct doorgestuurd. Op het moment dat het commando/doorsturen begint kunnen ze bij Athom toch die tijd bijhouden, dat klinkt niet als een hack. Je hebt dan hoogstens verlies van de "o(kay homey)" tot het moment dat de verbinding tot stand is gebracht, maar dan praat je in normale omstandigheden misschien net over 2 seconden (incl afronden "kay homey"). En dan nog is het up for interpretation wanneer "over 10 seconden" telt. Vanaf het moment dat je begint met praten? Vanaf het moment dat je "10 seconden" zegt? Alleen in de spraak heb je dan al een "vertragende" factor.
Deels waar, maar niet alles gaat vanuit een commando. Wat bijvoorbeeld als je een flow hebt gemaakt die eerst nog om bevestiging gaat vragen, Homey gaat dus luisteren en dan een actie met tijd doen. Tijd blijft zo doortikken en deels heb je gelijk als Athom de tijd gaat opnemen vanaf het moment dat je spreekt maar wat doe je met de verschillende tijdzones dan als je de Athom tijd van registratie gebruikt, dan moet Homey alsnog rekenen en die resources willen ze beter benutten.

Edit:
het is een keuze van Athom, kan het alleen uitleggen maar niet verder verantwoorden naar de waarom. Ook de tweede fase van spraak zo best mogelijk proberen uit te leggen. Athom is uiteindelijk de partij waar het echte antwoord vandaan moet komen waar het probleem ligt.

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 30-04-2017 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:23:
Tijd blijft zo doortikken en deels heb je gelijk als Athom de tijd gaat opnemen vanaf het moment dat je spreekt maar wat doe je met de verschillende tijdzones dan als je de Athom tijd van registratie gebruikt, dan moet Homey alsnog rekenen en die resources willen ze beter benutten. (het is een keuze van Athom, kan het alleen uitleggen maar niet verder verantwoorden naar de waarom)
Zoals aangegeven, waarschijnlijk draait de hardware klok van de ook in UTC (/+00:00). Daarnaast zal de Homey automatisch de klok met internet synchroniseren via NTP, en ik gok dat dat ook in UTC werkt. Daarnaast gaat het natuurlijk niet veel verder dan bv +3600 (seconden, = 60 minuten) doen. En laten computers nu net goed zijn in optellen en aftrekken :p

Nb: ik ben ook niet op zoek naar een verklaring, ik vind het, als software developer, gewoon een interessant punt.
Daarnaast vind ik het überhaupt een raar iets om tijd als privacy te beschouwen. Als gebruiker kun je de tijd niet zelf instellen (IIRC), en Athom weet natuurlijk ook het IP adres (want zonder werkt het internet niet). Terwijl een IP adres tegenwoordig wel als een privé gegeven/adres wordt beschouwd. Op basis van een IP adres kun je ook nog eens vrij makkelijk een regio bepalen, of in ieder geval een land. Waar een tijdzone gebruikt wordt in een legio aan landen (vrijwel heel west Europa op +1 / +2 bv).
M.b.t. privacy maak ik me dan bv ook meer zorgen om Athom (of Google) die spraak opslaan*, dan dat ze weten hoe laat 'het bij mij is'.
* Google doet dit sowieso, en kun je inzien/terug luisteren, Athom geef jij dan aan van niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:47:
[...]

Zoals aangegeven, waarschijnlijk draait de hardware klok van de ook in UTC (/+00:00). Daarnaast zal de Homey automatisch de klok met internet synchroniseren via NTP, en ik gok dat dat ook in UTC werkt. Daarnaast gaat het natuurlijk niet veel verder dan bv +3600 (seconden, = 60 minuten) doen. En laten computers nu net goed zijn in optellen en aftrekken :p

Nb: ik ben ook niet op zoek naar een verklaring, ik vind het, als software developer, gewoon een interessant punt.
Daarnaast vind ik het überhaupt een raar iets om tijd als privacy te beschouwen. Als gebruiker kun je de tijd niet zelf instellen (IIRC), en Athom weet natuurlijk ook het IP adres (want zonder werkt het internet niet). Terwijl een IP adres tegenwoordig wel als een privé gegeven/adres wordt beschouwd. Op basis van een IP adres kun je ook nog eens vrij makkelijk een regio bepalen, of in ieder geval een land. Waar een tijdzone gebruikt wordt in een legio aan landen (vrijwel heel west Europa op +1 / +2 bv).
M.b.t. privacy maak ik me dan bv ook meer zorgen om Athom (of Google) die spraak opslaan*, dan dat ze weten hoe laat 'het bij mij is'.
* Google doet dit sowieso, en kun je inzien/terug luisteren, Athom geef jij dan aan van niet
Klopt, toch zijn er momenteel problemen bij gebruikers bekend geworden waar er een afwijking consistent van 22 seconden was of 19 bij een ander. Een collega van mij heeft dit probleem.

Wat betreft privacy, vooralsnog doen ze niets met de tijden of het opslaan van (data)voice. Ik zou er ook niet wakker van liggen dat de tijd of misschien andere informatie mee zou komen met de spraak als dit de spraak en functionaliteiten kan verbeteren. Uiteindelijk is zoals je ook aangaf alles te traceren naar een IP adres wat het al niet meer anoniem maakt :) Aan de andere kant is het mooi dat een bedrijf als Athom zoveel waarde hecht aan je privacy al is de vraag hoelang ze dit vol kunnen houden als ze onder andere door (anoniem) spraak op te slaan dit kunnen analyseren en verbeteren (zeker dialecten).

[ Voor 24% gewijzigd door lubbertkramer op 02-05-2017 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:45

2be

powermarcel10 schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:15:
Dag heren,

[afbeelding]

Ik had dit probleem ook met mijn Milight controller. Nadat ik deze uit de usb poort van mijn router heb gehaald en op een usb 220 stekker heb aangesloten heb ik geen problemen meer. Ik heb de wifi bridge wel een vast ip-adres gegeven.
lubbertkramer schreef op zondag 30 april 2017 @ 00:29:
[...]

Harmony:
Zelfde verhaal als bij apps/community, Athom heeft deze applicatie niet gemaakt en zou deze app uit de app store moeten verwijderen maar is niet verplicht om deze dan ook te vervangen lijkt mij. Dat is het nadeel van apps zowel voor Homey als voor je mobiele telefoon die je zou gebruiken dat op het moment dat de ontwikkelaar bedenkt zoek het uit de app stil komt te vallen. Hiervoor zijn ook in de mobiele wereld veel voorbeelden te vinden, met name apps die overgenomen worden.
De Harmony Hub app moet zeker niet verwijderd worden, want er zijn ook gebruikers waar deze gewoon bij werkt. Bij mij gaat hij nu redelijk goed. Indien je veel problemen ervaart kun je ook de oude 0.34 versie oid. via github sideloaden en die proberen. Die werkt bij sommigen wel stabiel.

Ook hier geldt weer dat ik mijn Harmony hub een vast ip-adres heb gegeven. Na een reset van Homey werkt de Harmony hub niet altijd direct goed, maar na 1 of 2 dagen werkt die wel weer 100%. Blijft vreemd en misschien zou het goed zijn als Homey samen met de ontwikkelaar nog een goed kijkt naar de issues die mensen nu hebben. De harmony Hub is namelijk wel de betaalbare oplossing voor de IR problemen van de Homey zelf.

[ Voor 34% gewijzigd door 2be op 01-05-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:45

2be

8)7

[ Voor 99% gewijzigd door 2be op 01-05-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlooDnl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-04-2024
lubbertkramer schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:06:
[...]

Ah dat topic had ik gezien inderdaad, maar een Homey opsturen om een app te laten ontwikkelen gaat denk ik ook iets te ver. Ik heb vernomen dat ze nog in gesprek zijn maar zoals ik eerder zei het is niet aan Athom om apps te maken of hier gratis Homey's voor weg te geven. Dat is aan de community die een Homey kopen. Ook zijn partijen die graag in de domotica willen landen zelf bereid of in samenwerking met om een app te maken, neem een voorbeeld aan kickstarter Dot (bluetooth button met herinneringen) en Slide (voor je gordijnen) en zo zijn er meer voorbeelden.

Maar ik zou zeggen, kom lekker naar de Athom dag want al die behulpzame mensen van het forum zullen daar ook te vinden zijn en samen kom je uiteindelijk tot een betere Home(y). En wie weet wat voor een ontwikkelaar je er tegen komt die ook iets met Yeelight wil doen of simpel je app wil maken want het lijkt te werken met http triggers -> http://www.yeelight.com/d..._Inter-Operation_Spec.pdf Of sluit eens aan bij de developers meetup waarin we binnenkort ook starten met het maken van een app gezamenlijk om zo dit voor een breder publiek beschikbaar te maken.

Vorig jaar al gesproken met Emile over het samenvoegen van apparaten (OR) en nu komt hij er ook eindelijk echt aan samen met de ELSE en heeft hij al wat lopen teasen in het developers preview. Afgelopen developers meetup in Utrecht (iedere eerste woensdag) werd ook al wat meer getoond van 1.3 en dan met name de functionaliteiten alarm in combinatie met speech.
@lubbertkramer
Hey,
Hopelijk heb je een leuke dag gehad bij Athom :).
Ik ben erg benieuwd of ze iets gezegd hebben over de status van het Yeelight debacle :D

Opzoek naar een Vodafone Friends & Family abo? https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/45115637#45115637

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Zou het kenmerk van Z-Wave niet moeten zijn dat je inzicht hebt in daadwerkelijk statussen van bijvoorbeeld een wallplug? Het komt regelmatig voor dat Homey aangeeft dat een wallplug uit staat, terwijl deze wel degelijk aan staat. AAN via Homey doet niets, vervolgens UIT zorgt ervoor dat de wallplug uit gaat (en status in Homey ook UIT is, vanaf dit moment dus weer gelijk met de werkelijke status). Vervolgens weer AAN doet de wallplug aan gaan. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBS schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:15:
Zou het kenmerk van Z-Wave niet moeten zijn dat je inzicht hebt in daadwerkelijk statussen van bijvoorbeeld een wallplug? Het komt regelmatig voor dat Homey aangeeft dat een wallplug uit staat, terwijl deze wel degelijk aan staat. AAN via Homey doet niets, vervolgens UIT zorgt ervoor dat de wallplug uit gaat (en status in Homey ook UIT is, vanaf dit moment dus weer gelijk met de werkelijke status). Vervolgens weer AAN doet de wallplug aan gaan. Herkent iemand dit?
Dit zou in principe sowieso niet voor mogen komen doordat Z-Wave twee wegs werkt en de wallplug dus ook de status terug moet communiceren naar de controller. Dit zie je bv ook bij de Fibaro Wallplugs met de "Always on" parameter. Als je via de Homey de wallplug uit wilt zetten zal deze wel het commando sturen en je ziet, als je het via apparaten doet, ook de animatie dat hij uit gaat. Alleen springt de status meteen terug naar "aan".

Maar wellicht dat het afhankelijk van bv het merk of zo soms mis gaat. Hoe stuur je de wallplug aan? Gebeurd dit alleen via de Homey? Of gebruik je hiervoor bv ook de knop op de wallplug zelf? Of via een association group waarbij bv een knop of sensor de walllplug rechtstreeks schakelt buiten Homey om?
Note: dit zou nog steeds niet verklaren waarom de status niet correct in de Homey staat, maar wellicht dat soms een slechte verbinding in de terugkoppeling van de wallplug naar de Homey toch tot een probleem leidt (als de aansturing niet via de Homey zelf ging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
Heb ik ook, maar alleen na een update van de Fibaro app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
[...]
Als het inderdaad al misgaat bij de interpretatie voor hem op de speech-input pagina is het inderdaad een ander verhaal. Wat ik beschreven heb gaat vooral wat daarna met je woorden gaat gebeuren zodra je het commando geeft. Maar ik heb nog niet echt voorbeelden voorbij zien komen van de speech-input dat dit 100% afwijkt sinds 1.2 maar ik kan het mis hebben?
Het is al een wat oudere maar zo gaat spraak bij mij meestal. Wat je hier niet ziet is dat er tussendoor ook nog regelmatig gewoon helemaal niets gebeurt nadat ik heb gesproken.
"OK Homey. Remind me at nine 'o clock"
Afbeeldingslocatie: https://joolee.nl/images/remind%20me%20at%20nine%20o%20clock.png
Edit:
Spraak naar tekst vind niet plaats op Homey, Homey stuurt een audiobestand (en begint met sturen zodra hij gaat luisteren) waar het omgezet gaat worden. Homey doet zelf niets met spraak behalve het raw doorsturen van een audiobestand naar de servers van Athom
Correctie; Homey doet wel iets met spraak, hij voert namelijk zelf ruisfiltering uit en hij herkent zelf het OK Homey commando.

//Edit: Ik heb Homey in het Nederlands ingesteld aangezien alle 'kijk eens hoe goed mijn spraakherkenning werkt!' filmpjes in het Nederlands zijn. Dit is een gesprek van zojuist waarbij ik probeerde "OK Homey. Herinner me over 12 minuten aan de oven" duidelijk te maken (de parrot flow is nog in het Engels)
Afbeeldingslocatie: https://joolee.nl/images/herrinnering%20zetten.png

Verder dan de combinatie 'aan' en 'oven' (toevallig de naam van een stopcontact) is hij niet gekomen... Naast deze keren dat Homey iets 'verstaan' heeft, is hij ook nog een keer stom oranje blijven draaien totdat de timeout was verlopen en hij heeft 2 keer gewoon helemaal niets verstaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Joolee op 01-05-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb afgelopen zaterdag op het Athom event hierover gesproken (ook naar aanleiding van github issue hierover) maar helaas komen niet alle functionaliteiten op snel beschikbaar. In de volgende update (RC4) komen wel de volgende kaarten beschikbaar:

- Zet een alarm uit
- Zet een alarm aan
- Zet het volgende alarm uit
- Zet het volgende alarm aan
2be schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:02:
[...]

De Harmony Hub app moet zeker niet verwijderd worden, want er zijn ook gebruikers waar deze gewoon bij werkt. Bij mij gaat hij nu redelijk goed. Indien je veel problemen ervaart kun je ook de oude 0.34 versie oid. via github sideloaden en die proberen. Die werkt bij sommigen wel stabiel.

Ook hier geldt weer dat ik mijn Harmony hub een vast ip-adres heb gegeven. Na een reset van Homey werkt de Harmony hub niet altijd direct goed, maar na 1 of 2 dagen werkt die wel weer 100%. Blijft vreemd en misschien zou het goed zijn als Homey samen met de ontwikkelaar nog een goed kijkt naar de issues die mensen nu hebben. De harmony Hub is namelijk wel de betaalbare oplossing voor de IR problemen van de Homey zelf.
Ah ik begreep dat hij bij niemand meer werkte, maar dan inderdaad niet verwijderen. Nadeel van je tweede oplossing (sideloaden) is dat dit voor veel gebruikers net een brug/stap te ver is om zelf te doen.
FlooDnl schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:19:
[...]

@lubbertkramer
Hey,
Hopelijk heb je een leuke dag gehad bij Athom :).
Ik ben erg benieuwd of ze iets gezegd hebben over de status van het Yeelight debacle :D
Nee hier hebben ze niets over gezegd maar lijkt mij ook logisch als er niemand een vraag over stelt. Athom zat op het podium en wij konden vanuit de zaal alle vragen stellen die we wilden. Ik heb dit niet voorbij horen komen en dit zal mede komen omdat er niemand was die hier iets over wou weten waardoor het ook lijkt dat de groep die dit wil hebben maar minimaal is (ook als je kijkt naar het aantal personen die op elkaar reageren in het Yeelight topic). Ik heb begrepen dat een ontwikkelaar binnen Athom er wel naar aan het kijken is maar ik denk dat andere zaken hogere prioriteit hebben wat meer gebruikers blij maakt. Ik zie op het Athom forum dat de Yeelight lampen al werken met Homey via IFTTT.

Verder zeker een leuke gezellige dag gehad waarin ik weer veel heb mogen opsteken van de toekomstplannen van Athom, nieuwe SDK die eraan komt en de roadmap voor dit jaar afgesloten door met een aantal van Slack ergens te eten in de stad.
Joolee schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:24:
[...]

Het is al een wat oudere maar zo gaat spraak bij mij meestal. Wat je hier niet ziet is dat er tussendoor ook nog regelmatig gewoon helemaal niets gebeurt nadat ik heb gesproken.
"OK Homey. Remind me at nine 'o clock"
[afbeelding]

[...]

Correctie; Homey doet wel iets met spraak, hij voert namelijk zelf ruisfiltering uit en hij herkent zelf het OK Homey commando.

//Edit: Ik heb Homey in het Nederlands ingesteld aangezien alle 'kijk eens hoe goed mijn spraakherkenning werkt!' filmpjes in het Nederlands zijn. Dit is een gesprek van zojuist waarbij ik probeerde "OK Homey. Herinner me over 12 minuten aan de oven" duidelijk te maken (de parrot flow is nog in het Engels)
[afbeelding]

Verder dan de combinatie 'aan' en 'oven' (toevallig de naam van een stopcontact) is hij niet gekomen... Naast deze keren dat Homey iets 'verstaan' heeft, is hij ook nog een keer stom oranje blijven draaien totdat de timeout was verlopen en hij heeft 2 keer gewoon helemaal niets verstaan.
Met deze voorbeelden zou ik zeker contact opnemen met Athom/github issue aanmaken of als die al bestaat aanvullen met de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
lubbertkramer schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:22:
[...]

Met deze voorbeelden zou ik zeker contact opnemen met Athom/github issue aanmaken of als die al bestaat aanvullen met de informatie.
Ik heb maar iets toegevoegd aan een bestaand ticket: https://github.com/athomb...20#issuecomment-298407950
Verwacht er niet veel van though. De enige reactie die meestal van Athom komt is het sluiten van tickets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ter aanvulling/correctie van mijn vorige bericht. Vanmorgen zag ik toevallig ook dat beide Fibaro Wallplugs grijs waren aangegeven in de (Android) app. Hierbij stond de status dan ook aangegeven als "uit". Daarnaast gaven zowel de Button als de multisensor geen batterijstatus aan. Ik gok dus dat de Homey overal de status van kwijt was (bv door een crash van de Fibaro app?). En kan nu dus inderdaad je probleem bevestigen. Alleen lijkt het dus niet puur te zijn "status van Wallplug gaat verloren" maar dat echt alles verloren gaat (door een crash/restart van de app?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
Spraak ook hier nog een probleem, zoals gezegd kan ik dit best begrijpen met bijvoorbeeld accenten van personen.
Echter kijken naar de speech input laat dan zien dat de tekst overeen komt met de gesproken zin echter snappen doet hij het niet.
Ook met de facebook messenger app koppeling, de exacte tekst typen snapt hij niet.
Voorbeeld tekst zowel gesproken als getypt via speech input en fb messenger:
Zet een timer voor achter 8 minuten voor de eieren. of zet een timer voor over 8 minuten. of zet timer 8 minuten.
Antwoord: Het spijt me, maar ik begrijp niet wat je bedoeld.

Zoals gezegd gesproken berichten wil ik nog wel geloven gezien de experimentele status van Voice, echter het niet begrijpen van getypte berichten zou toch echt niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Joolee schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:23:
[...]

Ik heb maar iets toegevoegd aan een bestaand ticket: https://github.com/athomb...20#issuecomment-298407950
Verwacht er niet veel van though. De enige reactie die meestal van Athom komt is het sluiten van tickets 8)7
Maar ze worden wel opgelost d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zenlung schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:19:
Spraak ook hier nog een probleem, zoals gezegd kan ik dit best begrijpen met bijvoorbeeld accenten van personen.
Echter kijken naar de speech input laat dan zien dat de tekst overeen komt met de gesproken zin echter snappen doet hij het niet.
Ook met de facebook messenger app koppeling, de exacte tekst typen snapt hij niet.
Voorbeeld tekst zowel gesproken als getypt via speech input en fb messenger:
Zet een timer voor achter 8 minuten voor de eieren. of zet een timer voor over 8 minuten. of zet timer 8 minuten.
Antwoord: Het spijt me, maar ik begrijp niet wat je bedoeld.

Zoals gezegd gesproken berichten wil ik nog wel geloven gezien de experimentele status van Voice, echter het niet begrijpen van getypte berichten zou toch echt niet mogen.
Ik zie dat je hetzelfde nu ook op het Athom forum hebt gepost en je Annemarie een tag geeft. Annemarie werkt niet meer bij Athom, afgelopen zaterdag was haar laatste dag omdat ze gaat verhuizen naar Utrecht en daarbij een andere baan heeft. Er is een nieuwe supportmedewerker aangenomen (Bas) maar deze moet nog beginnen.

Daarnaast denk ik goed om te vermelden is dat zij (athom) het forum niet monitoren maar het als een community forum zien waar ze af en toe meelezen/reageren, maar niet actief. Problemen (issues) willen ze via Github hebben lopen. Dit hebben ze afgelopen zaterdag nog eens benadrukt en zouden ze ook beter gaan communiceren.

Wat betreft je probleem, met tekst zou het moeten werken inderdaad maar het lijkt erop dat vanwege dat wij 1.3 draaien in developer preview spraak aan de achterkant al aangepast is hiervoor en te strak staat (zoals eerder ook gemeld met apps die botsten met wekkers). Als ik namelijk het commando geef in FB messenger aan Homey dan krijg ik de melding terug dat hij geen geschikte wekker kan vinden. Omdat jij geen 1.3 hebt weet hij niet wat je bedoeld omdat hij geen wekkers kan vinden en geeft hij dat als respons (gok ik). Ik heb even navraag gedaan in ons developer preview kanaal, zodra ik daar wat hoor laat ik het weten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bB9elKPY6DGdzpSwtMoKZpB2/full.png

Edit:
Robert van Athom heeft een reactie gegeven op waarom het mis is gegaan op het Athom forum, voor de volledigheid post ik deze ook hier:
vervelend dat je problemen hebt met het instellen van een herinnering. Ik heb ze net even getest, en zet een timer voor over 8 minuten werkt bij mij gelukkig wel.

Het probleem met zet timer 8 minuten en Zet een timer voor achter 8 minuten voor de eieren zit hem in het detecteren van de tijd wanneer de herinnering af zou moeten gaan. Wanneer iemand zegt ik kan mijn adem 8 minuten inhouden is de 8 minuten ook niet te vertalen naar een specifiek moment in een agenda. Het wordt pas een absolute tijd op het moment dat iemand bijvoorbeeld zegt over 8 minuten. Omdat Homey geen absolute tijd kan vinden en er een absolute tijd nodig is voor een herinnering, wordt er geen herinnering ingesteld. De term achter 8 minuten hadden we nog niet eerder gehoord, dus daarvan weet Homey ook niet wat ermee bedoelt wordt.

Het komt er dus op neer dat de spraak commando's wel zullen werken wanneer je over 8 minuten zegt.

Daarnaast werd zet timer (dus zonder een) niet goed herkend, maar dit is vanaf Homey versie 1.3.0-rc4 verholpen.

[ Voor 22% gewijzigd door lubbertkramer op 02-05-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hoi Tweakers,

Hebben jullie ook wel eens last van t feit dat Homey traag reageert? Dat het lang duurt voor dat flows worden uitgevoerd wanneer ze getriggerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 23:12:
Hoi Tweakers,

Hebben jullie ook wel eens last van t feit dat Homey traag reageert? Dat het lang duurt voor dat flows worden uitgevoerd wanneer ze getriggerd zijn?
Hoe weet je dat ze "traag" reageren want dit is redelijk breed op te vatten :) Laat je loggen wat de flow doet, Homey Logger is daar goed in laat ook precies zien welke triggers verzonden worden etc. Ervaar je dat het lang duurt voor je lamp aangaat (wat voor lamp), dat na spraak het lang duurt dat een commando klaar is of dat automatische triggers traag werken?

Soms kan het aan Homey liggen, soms aan de apparaten die je wilt aansturen, soms aan een te complexe flow die je beter kunt opknippen maar met die app kom je redelijk snel achter een hoop dingen die je wellicht een antwoord kunnen geven of meer details in je vraag.

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 02-05-2017 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
lubbertkramer schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 23:36:
[...]

Hoe weet je dat ze "traag" reageren want dit is redelijk breed op te vatten :) Laat je loggen wat de flow doet, Homey Logger is daar goed in laat ook precies zien welke triggers verzonden worden etc. Ervaar je dat het lang duurt voor je lamp aangaat (wat voor lamp), dat na spraak het lang duurt dat een commando klaar is of dat automatische triggers traag werken?

Soms kan het aan Homey liggen, soms aan de apparaten die je wilt aansturen, soms aan een te complexe flow die je beter kunt opknippen maar met die app kom je redelijk snel achter een hoop dingen die je wellicht een antwoord kunnen geven of meer details in je vraag.
Bedankt voor je reactie! Hier onder een screenshot van de flow die het traagst reageert. Pas na een seconde of 10 gaat hij z'n werk doen:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/e4sdria7igzcx.jpg

De bedoeling van deze flow is dat de HTPC via WOL en de lichten aan gaan en de ledring wordt ingeschakeld op Homey (die trouwens van kleur verandert als de temperatuur verandert en ik dus op de graad nauwkeurig kan zien hoe warm het in de kamer is, super nice, maar dat ter zijde :p)

Dat alles duurt vrij lang. De energiemeter heb ik zo in de flow verwerkt dat de flow pas in werking treedt als het energiegebruik lager is dan 100 watt, de HTPC dus uit staat, en er DUS niemand aanwezig is, om te voorkomen dat de flow zich blijft herhalen.

Het ligt niet aan de fibaro sensor, want wanneer die beweging detecteert zie ik dat binnen een seconde in de Homey interface. Die doet er dus niet lang over.. Enig idee wat het dan kan zijn?

BTW: Homey draait de laatste software, en ik heb verder niet overdreven veel apps geïnstalleerd. Wel aardig wat flows. Een stuk of 30 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Heeft een van jullie de Danfoss LC-13 aan Homey gekoppeld? Ik had die Danfoss een aantal maanden geleden gekocht, maar toen waren er nog veel E5 errors. Dat zou nu opgelost moeten zijn dus heb ik de Danfoss maar weer aangekoppeld (niet verwijderd uit Homey trouwens).

Nu weet ik niet zeker of er nu wel of geen 'antenne' symbool op de dispaly van Danfoss moet staan. Ik zie wel in Homey de temp die ik heb ingesteld op de Danfoss.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:50
Ik heb de Lc en de lc13 in gebruik. Gaat prima bij mij. Weet niet meer zeker mbt antenne symbool. Als ie maar niet knippert, want dan ben je de verbinding met Homey kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Tallguy schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:10:
Heeft een van jullie de Danfoss LC-13 aan Homey gekoppeld? Ik had die Danfoss een aantal maanden geleden gekocht, maar toen waren er nog veel E5 errors. Dat zou nu opgelost moeten zijn dus heb ik de Danfoss maar weer aangekoppeld (niet verwijderd uit Homey trouwens).

Nu weet ik niet zeker of er nu wel of geen 'antenne' symbool op de dispaly van Danfoss moet staan. Ik zie wel in Homey de temp die ik heb ingesteld op de Danfoss.
Ik heb er heel toevallig net één gemonteerd! Ging prima, en nog geen E5 melding tegen gekomen..

En als de danfoss schijnbaar de ingestelde temperatuur terugkoppelt aan Homey zal het wel goed zijn denk ik?

Wel één vraag aan jou.. Ik weet dat de Danfoss geen actuele temperatuur terugmeld aan Homey, maar hoe regelt het ding zich dan? Ik stel in Homey bijvoorbeeld een temperatuur in bij voor de danfoss, die staat dan vervolgens ook wel netjes op het schermpje van de danfoss, maar hoe weet hij hoe ver hij de radiator open moet draaien? Zit er wel een temperatuur sensor in? Of is alles onder de 18 graden gewoon helemaal dicht, alles boven de 28 helemaal open, en daar tussen in een paar stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Daar ben ik ook nog niet achter. Heb veel ge@#$ gehad destijds met die E5 error en daarna t ding aan de kant gelegd en gewacht op de fix. Ik moet dus ook uitzoeken hoe en wat.
De app 'Thermostaat programma' zou mooi moeten gaan werken, maar daar heb ik nu een error bij in het apps overzicht.

Moet trouwens ook eens uitzoeken hoe ik de Aeotec Range extender 6 in secure mode gepaired krijg. 2x klikken binnen 1 seconde (wat volgens de handleiding zou moeten werken) lukte bij mij niet...blijft unsecure dan :?
EDIT: fixed. Je moet echt héél snel dubbelklikken :P

[ Voor 32% gewijzigd door Tallguy op 05-05-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Heel simpel: hij stelt de klep in op basis van de gemeten temperatuur in de danfoss zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Tallguy schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:23:
Daar ben ik ook nog niet achter. Heb veel ge@#$ gehad destijds met die E5 error en daarna t ding aan de kant gelegd en gewacht op de fix. Ik moet dus ook uitzoeken hoe en wat.
De app 'Thermostaat programma' zou mooi moeten gaan werken, maar daar heb ik nu een error bij in het apps overzicht.

Moet trouwens ook eens uitzoeken hoe ik de Aeotec Range extender 6 in secure mode gepaired krijg. 2x klikken binnen 1 seconde (wat volgens de handleiding zou moeten werken) lukte bij mij niet...blijft unsecure dan :?
EDIT: fixed. Je moet echt héél snel dubbelklikken :P
Die app kan ik niet vinden! Heb je een linkje?
kasteleman schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:35:
Heel simpel: hij stelt de klep in op basis van de gemeten temperatuur in de danfoss zelf
Aaaah er zit dus wel een temp sensor in de danfoss zelf.. Daar was ik even benieuwd naar.. Heb jij ook ervaring met deze danfoss icm Homey? Als ik handmatig op de Danfoss de temperatuur instel gaat hij open of dicht. Die waarde geeft hij ook door aan Homey. Maar als ik in de Homey een temperatuur instel gaat het apparaat niet aan.. Pas na dat ik op de middelste knop van de Danfoss heb gedrukt wordt de temperatuur die ik in homey heb ingesteld overgenomen en onderneemt het apparaat pas actie.. De wake up interval staat standaard op 300 seconden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Ik gebruik ook het thermostaat programma. https://apps.athom.com/app/de.codeking.heatingschedule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
powermarcel10 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:30:
(...)

De bedoeling van deze flow is dat de HTPC via WOL en de lichten aan gaan en de ledring wordt ingeschakeld op Homey (die trouwens van kleur verandert als de temperatuur verandert en ik dus op de graad nauwkeurig kan zien hoe warm het in de kamer is, super nice, maar dat ter zijde :p)

(...)
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe je dat gedaan hebt (dus, kleur van de ledring = temperatuur).
Heb je daar zoveel flows voor nodig? ;)
...of zit er meer magie achter m.b.v. een app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powermarcel10
Top! Ga ik mee aan de slag!
Corvo schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:17:
[...]

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe je dat gedaan hebt (dus, kleur van de ledring = temperatuur).
Heb je daar zoveel flows voor nodig? ;)
...of zit er meer magie achter m.b.v. een app?
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ltrdkui8fnsjn.jpg

De "alarm gaat af" flow mag je wegdenken hoor.. De rest kun je zo overnemen als je een sensor hebt die de temperatuur meet.

Aan de linkerkant zie je de verschillende flows staan. De kleuren van koud tot warm zijn; Blauw, Groen, Geel, Oranje, Rood, Paars..

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Weet iemand trouwens hoe je er voor kunt zorgen dat een flow maar één keer getriggerd wordt? Bijvoorbeeld;

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/y2f1eycaucqxe.jpg

De bedoeling is hier dat het licht en de tv automatisch uitgaan als de beamer aan gaat. (en dus meer dan 30 watt verbruikt zoals is aangegeven in de flow. De beamer is via een tplink energiemeter aangesloten op het stopcontact)

Dat werkt opzich, alleen blijft de tv maar uit, en weer aan, en weer uit, en weer aan gaan.. Opzich logisch, maar hoe kan ik dit makkelijk voorkomen? Ik kan natuurlijk een zandloper instellen, maar dan vind ik geen mooie oplossing. Als de tijd namelijk nog niet voorbij is, werkt de flow niet meer, en als de zandoper te kort loopt begint hij toch weer in en uit te schakelen..

Ik heb eigenlijk nooit iets begrepen van betterlogic. Wel van de standaard logica app. Heb het idee dat ik bij Better Logic moet zijn.. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 11:57
powermarcel10 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 00:25:
Weet iemand trouwens hoe je er voor kunt zorgen dat een flow maar één keer getriggerd wordt? Bijvoorbeeld;
Daar zijn verschillende manieren voor..
  1. extra EN conditie toevoegen dat een van die lampen uitgeschakeld is
  2. extra DAN actie waarbij deze flow uitgeschakeld wordt, en tweede flow (zou de flow kunnen zijn waarbij de lampen weer uitgeschakeld worden) waarbij deze flow weer ingeschakeld wordt wanneer energie kleiner dan 30 watt
  3. Better logic variabele (boolean), met extra EN conditie boolean = false in de getoonde flow en DAN actie om boolean true te zetten. Wederom tweede flow om boolean weer op false te zetten
Welke manier je kiest (mogelijk zijn er nog meer), is afhankelijk van de overige flows / precondities...
Zelf gebruik ik no 1. en 2. steeds meer; 1. wanneer er maar 1 lamp gebruikt wordt, 2. wanneer het gaat om meerdere lampen / devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Snap niks van de Danfoss zeg! Ding gisteren weer aangesloten. Homey ziet 'm netjes want hij geeft de temp heen en weer door (dus als ik op de Homey wat aanpas zie ik dat op de Danfoss en vice versa). Maar als ik 'm op 21graden zet via Homey gebeurt er qua warmte niks. Badkamer is 18 graden dus je zou verwachten dat hij de kraan opendraait maar nee dus.
Als ik batterijen er een tijdje uithaal en weer terugstop, hoor ik het motortje wel dus die werkt.

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:30:
[...]

Bedankt voor je reactie! Hier onder een screenshot van de flow die het traagst reageert. Pas na een seconde of 10 gaat hij z'n werk doen:

[afbeelding]

Dat alles duurt vrij lang. De energiemeter heb ik zo in de flow verwerkt dat de flow pas in werking treedt als het energiegebruik lager is dan 100 watt, de HTPC dus uit staat, en er DUS niemand aanwezig is, om te voorkomen dat de flow zich blijft herhalen.

Het ligt niet aan de fibaro sensor, want wanneer die beweging detecteert zie ik dat binnen een seconde in de Homey interface. Die doet er dus niet lang over.. Enig idee wat het dan kan zijn?

BTW: Homey draait de laatste software, en ik heb verder niet overdreven veel apps geïnstalleerd. Wel aardig wat flows. Een stuk of 30 denk ik.
Probeer je flow te verdelen in blokjes en gebruik daarbij de log app die ik eerder tipte om te kijken waar dan de vertraging zit. Hierdoor weet je waar de vertraging zit en kun je er ook specifiek iets mee, bijvoorbeeld issue aanmaken bij Athom. Op dit moment zijn er in 1.2 problemen met het aansturen van meerdere z-wave apparaten in "dan". Deze bug is boven water gekomen door andere aanpassingen/verbeteringen van z-wave maar wellicht dat je heen soortgelijk probleem hebt. Als het 433mhz aangestuurde lampen zijn kan daar eventueel het probleem zitten. Het is niet zo eenvoudig te zeggen vanaf afstand omdat het van alles kan zijn.
powermarcel10 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 00:25:

[afbeelding]

De bedoeling is hier dat het licht en de tv automatisch uitgaan als de beamer aan gaat. (en dus meer dan 30 watt verbruikt zoals is aangegeven in de flow. De beamer is via een tplink energiemeter aangesloten op het stopcontact)

Dat werkt opzich, alleen blijft de tv maar uit, en weer aan, en weer uit, en weer aan gaan.. Opzich logisch, maar hoe kan ik dit makkelijk voorkomen? Ik kan natuurlijk een zandloper instellen, maar dan vind ik geen mooie oplossing. Als de tijd namelijk nog niet voorbij is, werkt de flow niet meer, en als de zandoper te kort loopt begint hij toch weer in en uit te schakelen..

Ik heb eigenlijk nooit iets begrepen van betterlogic. Wel van de standaard logica app. Heb het idee dat ik bij Better Logic moet zijn.. Iemand een tip?
Ik heb hier de boolean voor dat ik film/serie/tv aan het kijken ben. Als deze op waar staat dan doet de flow niets meer, en andere flows die lampen inschakelen negeren de flow omdat ik iets aan het bekijken ben en niet ineens de lampen aangaan. Ik maak hier alleen gebruik van de Kodi app / naast energiemeting via neo wall plug (voor gewoon tv kijken) welke de trigger zet. Als via de energiemeting de boolean tv kijken op waar gaat gaat deze pas naar onwaar als de energiemeting de standby detecteert. Dit kan zowel met de standaard logica als met better logic.

[ Voor 29% gewijzigd door lubbertkramer op 06-05-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:39
@Corvo heb je nog iets gehoord van Athom voor jou aanpassing aan de Nest app. zodat we eco mode's hard uit kunnen schakelen bij het instellen van de temperatuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waar ik benieuwd naar ben. Zijn jullie allemaal tevreden naar het gebruik van (zoveel?) variabelen? Zelf werd ik hier binnen 1 week al gek van en ben een app gaan ontwikkelen om, naar mijn idee, eenvoudiger statussen kunnen bij te houden. Ik kan daarmee nu een "apparaat" aanmaken wat een X aantal statussen kan bevatten en een bepaalde vorm van gedrag heeft.
Bv een "apparaat" wat voor een slaapkamer een X aantal statussen heeft als "Slapen", "Ontwaken", "Afwezig", "Aanwezig" en "Gaan slapen". Via acties/"Dan" kan ik wisselen tussen statussen en zo dus een nieuwe status actief maken. Daarnaast dan triggers op het moment dat een status actief wordt of juist inactief wordt.

Daarnaast is er een ander soort "apparaat" wat een status toekent op basis van een prioriteiten volgorde. Bv een "stapel" van statussen "Standaard", "Lezen", "Aan computer" en "TV Kijken". Waarbij er meerdere statussen tegelijk kunnen worden ingeschakeld maar de hoogste in prioriteit gezien wordt als de actieve status. Standaard zal de "laagste" status altijd actief zijn, in dit geval dus "Standaard", vervolgens kan via een action/"Dan" bv de "Lezen" status worden ingeschakeld (bv op basis van een knop), Als vervolgens bv een wallplug detecteert dat de computer aan is zal via een actie/"Dan" de "Aan computer" status ingeschakeld worden. Doordat deze een hogere prioriteit heeft zal deze ook meteen de actieve status worden en dus een trigger/"Als" geven. Op het moment dat de TV aan is zal via een action/"Dan". Deze status actief worden gemaakt. Op het moment dat een van de lagere statussen (in dit geval "Lezen" of "Aan computer") wordt in- of uitgeschakeld heeft dit verder geen effect. Omdat een hogere status al actief is.

Hierdoor heb ik dus een stuk minder variabelen nodig, en is het ook eenvoudiger bepaalde flows & prioriteringen tussen statussen/toestanden bij te houden. Waar ik nu dus een aantal variabelen heb voor "Leeslamp aan", "PC aan" en "TV aan" en dan logica moet hebben om onder de juiste omstandigheden de juiste verlichting aan te doen, kan ik dat dadelijk allemaal via een "apparaat" doen wat automatisch de juiste flows triggered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 16:04:
Waar ik benieuwd naar ben. Zijn jullie allemaal tevreden naar het gebruik van (zoveel?) variabelen? Zelf werd ik hier binnen 1 week al gek van en ben een app gaan ontwikkelen om, naar mijn idee, eenvoudiger statussen kunnen bij te houden. Ik kan daarmee nu een "apparaat" aanmaken wat een X aantal statussen kan bevatten en een bepaalde vorm van gedrag heeft.
Bv een "apparaat" wat voor een slaapkamer een X aantal statussen heeft als "Slapen", "Ontwaken", "Afwezig", "Aanwezig" en "Gaan slapen". Via acties/"Dan" kan ik wisselen tussen statussen en zo dus een nieuwe status actief maken. Daarnaast dan triggers op het moment dat een status actief wordt of juist inactief wordt.

Daarnaast is er een ander soort "apparaat" wat een status toekent op basis van een prioriteiten volgorde. Bv een "stapel" van statussen "Standaard", "Lezen", "Aan computer" en "TV Kijken". Waarbij er meerdere statussen tegelijk kunnen worden ingeschakeld maar de hoogste in prioriteit gezien wordt als de actieve status. Standaard zal de "laagste" status altijd actief zijn, in dit geval dus "Standaard", vervolgens kan via een action/"Dan" bv de "Lezen" status worden ingeschakeld (bv op basis van een knop), Als vervolgens bv een wallplug detecteert dat de computer aan is zal via een actie/"Dan" de "Aan computer" status ingeschakeld worden. Doordat deze een hogere prioriteit heeft zal deze ook meteen de actieve status worden en dus een trigger/"Als" geven. Op het moment dat de TV aan is zal via een action/"Dan". Deze status actief worden gemaakt. Op het moment dat een van de lagere statussen (in dit geval "Lezen" of "Aan computer") wordt in- of uitgeschakeld heeft dit verder geen effect. Omdat een hogere status al actief is.

Hierdoor heb ik dus een stuk minder variabelen nodig, en is het ook eenvoudiger bepaalde flows & prioriteringen tussen statussen/toestanden bij te houden. Waar ik nu dus een aantal variabelen heb voor "Leeslamp aan", "PC aan" en "TV aan" en dan logica moet hebben om onder de juiste omstandigheden de juiste verlichting aan te doen, kan ik dat dadelijk allemaal via een "apparaat" doen wat automatisch de juiste flows triggered.
Eerlijk gezegd ben ik meer van het KiSS principe. Als ik voor elke mogelijke situatie die een apparaat in huis een status zou moeten gaan definieren dan gaat het systeem voor mijn gevoel juist tegen mij werken aangezien er altijd situaties zullen zijn die niet aan die status / situatie zullen voldoen.

Misschien kun je bovenstaande app binnenkort releasen zodat ook andere gebruikers hier van kunnen genieten?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Wingie schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:46:
@Corvo heb je nog iets gehoord van Athom voor jou aanpassing aan de Nest app. zodat we eco mode's hard uit kunnen schakelen bij het instellen van de temperatuur?
Ik heb afgelopen dinsdag, op hun aangeven, nog een verbetering uitgevoerd. Het geheel is donderdag beoordeeld en okay bevonden. In principe is het dus af, ik verwacht dan ook dat de wijziging komende week naar de app-store zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Laatst online: 16:41
Is het mogelijk om ergens de laatste bewegingsdetectie van een sensor te zien? Of de laatste keer dat de deursensor iets registreerde?
In insights kun je het min of meer zien op de grafiek maar echt handig is dat ook niet.
Met mijn vera zag ik in Imperihome al de sensors met het tijdstip van laatste detectie. Hopelijk werkt homey ook snel met Imperihome..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

gvrsnor schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:15:
Is het mogelijk om ergens de laatste bewegingsdetectie van een sensor te zien? Of de laatste keer dat de deursensor iets registreerde?
In insights kun je het min of meer zien op de grafiek maar echt handig is dat ook niet.
Met mijn vera zag ik in Imperihome al de sensors met het tijdstip van laatste detectie. Hopelijk werkt homey ook snel met Imperihome..
Met de tags kan je een datum en/of tijd wegschrijven naar een variabele. Die kan je vervolgens uitlezen of een flow voor maken om uit te vragen via voice. Ik doe dat met de aan- en afwezigheid.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Corvo
@Wingie (en evt. andere geïntresseerden):

De Nest app is bijgewerkt naar versie 2.4.0
Zoals gezegd, door te klikken op het settings-icon bij devices kun je de nieuwe instelling terug vinden:

Nest Thermostaat instellingen (Homey)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe werkt de Het is overdag kaart? Ik ging er vanuit dat deze gelijk zou zijn aan "de zon is op" (dus tussen Na zonsopkomst en Voor zonsondergang). Maar als ik bv om 11 uur 's avonds test is Het is overdag nog steeds waar ('s ochtends vroeg voor zonsopkomst heb ik dan nog niet gekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
gvrsnor schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:15:
Zo doe ik het. Een zelfde flow heb ik ook voor bijvoorbeeld de deurbel en nog wat andere sensoren.
Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/301f1a8.jpg

Ik heb ook een flow gemaakt die reageert op het woordje 'status'. Als ik nu in Messenger 'status' naar Homey stuur, krijg ik een hele lijst terug met info.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corvo schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:41:
@Wingie (en evt. andere geïntresseerden):

De Nest app is bijgewerkt naar versie 2.4.0
Zoals gezegd, door te klikken op het settings-icon bij devices kun je de nieuwe instelling terug vinden:

[afbeelding]
Lees dat jij bezig bent met de Nest app.
Binnen Domoticz mist de mogelijkheid om de Nest keihard in 'ECO' modus te zetten (dus niet Away die na 5 minuten weer weg is cq. genegeerd wordt door het programma).
Zit die mogelijkheid er bij jouw App wel in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:45:
[...]

Lees dat jij bezig bent met de Nest app.
Binnen Domoticz mist de mogelijkheid om de Nest keihard in 'ECO' modus te zetten (dus niet Away die na 5 minuten weer weg is cq. genegeerd wordt door het programma).
Zit die mogelijkheid er bij jouw App wel in?
Het is de Nest app gemaakt door Athom zelf, hoor. ;)
Maar goed, ik heb v.w.b. het schakelen van de HVAC modus mijn steentje bijgedragen.

Het antwoord op je vraag is "Ja": de Nest kan keihard in Eco modus worden gezet.

Binnen de Nest app is het momenteel mogelijk om:
  • Een specifieke HVAC modus wijziging te hebben als trigger van een flow
  • Een HVAC modus te hebben als conditie van een flow
  • Een HVAC modus kan worden ingesteld als actie van een flow
Verder is er dus, zoals je citeert, nu ook de mogelijkheid om tijdens eco modus toch de doeltemperatuur in te stellen (en dus te wisselen naar een andere vooraf ingestelde modus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corvo schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:34:
[...]

Het is de Nest app gemaakt door Athom zelf, hoor. ;)
Maar goed, ik heb v.w.b. het schakelen van de HVAC modus mijn steentje bijgedragen.

Het antwoord op je vraag is "Ja": de Nest kan keihard in Eco modus worden gezet.

Binnen de Nest app is het momenteel mogelijk om:
  • Een specifieke HVAC modus wijziging te hebben als trigger van een flow
  • Een HVAC modus te hebben als conditie van een flow
  • Een HVAC modus kan worden ingesteld als actie van een flow
Verder is er dus, zoals je citeert, nu ook de mogelijkheid om tijdens eco modus toch de doeltemperatuur in te stellen (en dus te wisselen naar een andere vooraf ingestelde modus).
Je maakt mij heel vrolijk ;)

Ik heb namelijk nu (niet fatsoenlijk werkend) een vakantiestand. Door die in te schakelen moet de Nest naar HVAC modus ECO gaan (mag met de ingestelde 15 graden) en worden er 's avonds wat lampen aan en uit gedaan op willekeurige tijd.
Op dit moment werken de lampen wel, maar de Nest schiet constant uit zijn Away modus omdat de HVAC modus nog niet in te stellen is (zou met een volgende release wel moeten werken, er is een Tweaker waarvan ik even de naam kwijt ben die dat geprogrammeerd heeft).

Maar dit is dus nog beter. In de zomer kan je dan ECO modus forceren op 11 graden, en in de winter ECO modus op 16 graden. En daar dan ook nog een flow tegenaan gooien dat als het bv. -10 graden is dat de ECO naar 18 graden moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
@Coritchando: Dan moet ik je (helaas) teleurstellen. Het is met de Nest API niet mogelijk om de doeltemperatuur in te stellen die Eco modus hanteert.

Om de documentatie eventjes te citeren:
Switching between eco and non-eco modes

Your product should not need to manage target temperatures directly in Eco mode. When the home is set to away, the target temp is not displayed, but is internally set, based on user selection. When the thermostat is set to OFF, then no target temperatures are observed.

If you absolutely must change target temperatures directly, be sure to make the change in two separate calls:

1. Change hvac_mode to any other value except eco
2. Modify the appropriate target_temperature data values

(...)
Mijn laatste wijziging is dus hun suggestie... het is dan mogelijk om een doeltemperatuur in te stellen waarbij tevens de modus wordt veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
weet iemand hoe ik een Qubinio roll shutter 12/24v bij de homey kan aanmelden??
Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.